draai van begin af aan al raspbmc en de 1080P films met DTS spelen alle zonder problemen
Ik gebruik de raspberry pi met xbmc nu vooral voor AirPlay.
Maar ik heb daar een vraagje over, als ik op de ipad een film kijk, en zeg op 20 minuten ben, en ik wil dan gaan airplayen, dus zeg maar verder kijken op de tv, zou dit dan moeten kunnen.
Mijn ervaring, is als ik dan voor airplay kies, is dat hij weer opnieuw begint, en als ik dan doorschuif naar 20 minuten, duurt het of heel lang (heb niet zoveel geduld), of het werkt niet.
Wat zijn jullie ervaringen, of kan dat gewoon niet?
Maar ik heb daar een vraagje over, als ik op de ipad een film kijk, en zeg op 20 minuten ben, en ik wil dan gaan airplayen, dus zeg maar verder kijken op de tv, zou dit dan moeten kunnen.
Mijn ervaring, is als ik dan voor airplay kies, is dat hij weer opnieuw begint, en als ik dan doorschuif naar 20 minuten, duurt het of heel lang (heb niet zoveel geduld), of het werkt niet.
Wat zijn jullie ervaringen, of kan dat gewoon niet?
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
Op een ATV werkt dat vlekkeloos. Moet dus iets met de rasp zijn, want wat jij bedoelt kan Airplay gewoon.
Thanks, nog even afwachten, wat andere er nog over te zeggen hebbenUltraSub schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 11:42:
Op een ATV werkt dat vlekkeloos. Moet dus iets met de rasp zijn, want wat jij bedoelt kan Airplay gewoon.
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
ik zie em ook in mn Windows 7 netwerk maar hij vraagt om username/password, enig idee waarvan? pi/raspberry werkt niet (het domein, mijn computernaam, is al gegeven en niet te veranderen lijkt het)Smobbo schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:04:
Bij mij staat de RPi gewoon tussen de thuisnetwerk apparaten. Vanaf mijn 'gewone' PC kan ik zo de mappen van de NAS en de RPi zien. Copy-paste en klaar
in windows een account aanmaken en dan wachtwoord erbij. mappen delen en klaar. ik heb dat ook. op mijn standaard account werkte het niet maar na deze truuk was het gewoon gaan.habermas schreef op zondag 30 juni 2013 @ 13:06:
[...]
ik zie em ook in mn Windows 7 netwerk maar hij vraagt om username/password, enig idee waarvan? pi/raspberry werkt niet (het domein, mijn computernaam, is al gegeven en niet te veranderen lijkt het)
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Zeker niet, XBian 1.0a5 is nog altijd sneller en biedt veel meer mogelijkheden voor een all-in-one oplossing (doordat je erg makkelijk extra progs kan installeren). Hoop dat de problemen gauw worden opgelost.kraades schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:44:
Ajb niet zeg. Uiteindelijk zal op lange termijn wel alleen OpenELEC overblijven. Dit is toch iets van een lange adem...
Wil net bij iem Xbian installen maar de site ligt plat, kan ik de installer niet downloaden
Heb 'm hier nog voor je.
https://dl.dropboxusercon...ian-installer-Windows.zip
https://dl.dropboxusercon...ian-installer-Windows.zip
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Bij mij deed hij dit ook.habermas schreef op zondag 30 juni 2013 @ 13:06:
[...]
ik zie em ook in mn Windows 7 netwerk maar hij vraagt om username/password, enig idee waarvan? pi/raspberry werkt niet (het domein, mijn computernaam, is al gegeven en niet te veranderen lijkt het)
Toen via ssh het wachtwoord aangepast naar niets en toen deed hij het met gebruikersnaam pi wel.
dat werkt vreemd genoeg (nog) niet. ik kan inloggen via Putty en mn wachtwoord veranderen (niet naar niets, maar wel naar *spatie* of iets anders), maar dan nog kom ik er via win7 niet in...Smobbo schreef op zondag 30 juni 2013 @ 18:28:
[...]
Bij mij deed hij dit ook.
Toen via ssh het wachtwoord aangepast naar niets en toen deed hij het met gebruikersnaam pi wel.
Verwijderd
Heb je het samba wachtwoord al eens geprobeerd te definieren? Was voor mij de oplossing. Zie hier voor meer info...dat werkt vreemd genoeg (nog) niet. ik kan inloggen via Putty en mn wachtwoord veranderen (niet naar niets, maar wel naar *spatie* of iets anders), maar dan nog kom ik er via win7 niet in... je hoeft raspbmc dan niet niet te rebooten toch?
Hoeveel gebruikers mogen er gebruik maken van jouw thuisgroep?habermas schreef op zondag 30 juni 2013 @ 13:06:
[...]
Wat is je computernaam? Op de pc?
Gebruik jij een wachtwoord om je pc te ontgrendelen? Gebruik die met jouw computernaam. Dat was bij mij de sleutel ervoor.
Wel nadat ik in Xbian smb package had gedownload.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Mijn Pi (met Xbian) verliest de laatste tijd steeds de netwerkconnectie.
Andere kabel geprobeert, voeding gewijzigd... Niets lijkt te helpen. Toch maar weer tijd voor OpenElec?
Andere kabel geprobeert, voeding gewijzigd... Niets lijkt te helpen. Toch maar weer tijd voor OpenElec?
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Mijn nieuwe pi op de slaapkamer heeft met A5 het probleem dat ie gewoon wegvalt uit het (wireless) netwerk. Bedraad testen is even geen optie. Tv geeft geen beeld, maar dat kan maar zo omdat de loginprompt uit beeld is verdwenen..
Op beta 1 deed ie het wel, dus ik vermoed een wifi driver issue.. Waarom niet op B1 blijven?? Beneden draait A5 perfect dus die update ik niet en de database is shared mysql.
Op beta 1 deed ie het wel, dus ik vermoed een wifi driver issue.. Waarom niet op B1 blijven?? Beneden draait A5 perfect dus die update ik niet en de database is shared mysql.
Hallo,
Ik heb nu uitzending gemist plug-in er op gezet, alleen krijg ik bij rtlx gemist een hele lijst waar je door heen moet scrollen.
Kan dat niet anders zoals bij ned 123.
dus per dag gefilterd word.
Ik heb nu uitzending gemist plug-in er op gezet, alleen krijg ik bij rtlx gemist een hele lijst waar je door heen moet scrollen.
Wifi dongle al beneden op je andere Pi getest?RoRoo schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:27:
Mijn nieuwe pi op de slaapkamer heeft met A5 het probleem dat ie gewoon wegvalt uit het (wireless) netwerk. Bedraad testen is even geen optie. Tv geeft geen beeld, maar dat kan maar zo omdat de loginprompt uit beeld is verdwenen..
Je zou de maker eens kunnen mailen of twitteren: http://twitter.com/basrietersimonj schreef op maandag 01 juli 2013 @ 15:07:
Hallo,
thanks, zal beide opties proberen zodra ik m´n Pi weer up & running heb.... heb wat zitten klooien met overclocken wat resulteerde in een vastloper/sd-freeze.. na 2 dagen tweaken kan ik dus weer opnieuw beginnen
tip die al eerder langs is gekomen...habermas schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:41:
*knip*
na 2 dagen tweaken kan ik dus weer opnieuw beginnen
USBit
Hmm hebben meer mensen problemen met Broken City (2013).mkv? ik krijg deze niet aan de praat. Raspberry loopt vast. En uiteindelijk stroom eraf en dan is de sd card corrupt. Al 3x gehad. Kan dit aan de mkv liggen(mkv draait op pc prima)? Andere films heb ik dit niet gehad. Draai SUPER overclock. Andere films draaien dus wel gewoon prima.
Hebben meer mensen met OpenELEC sinds de laatste of ene laatste versie dat de shutdown-knop in XBMC opeens het ding laat herstarten ipv uitzetten? Gelukkig corrupt OpenELEC niet zo snel, maar irritant is het wel.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Nee, nog niet. Ben overdag aan het werk en dan moeten beide gebruikt kunnen worden.. en 's avonds wordt ie gebruikt dus lastig momentje kiezen.albino71 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 15:30:
[...]
Wifi dongle al beneden op je andere Pi getest?
Ik vermoed dat het een driver issue is. binnenkort effe nieuwe drivers downloaden
Ha, ze slijten hard bij jou thuis zie ikRoRoo schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:04:
[...]
Nee, nog niet. Ben overdag aan het werk en dan moeten beide gebruikt kunnen worden.. en 's avonds wordt ie gebruikt dus lastig momentje kiezen.
Ik vermoed dat het een driver issue is. binnenkort effe nieuwe drivers downloaden
Ik moet zeggen dat de adoptie hier ook heel vloeiend verliep.
We maken al jaren gebruik van simpele mediaplayers waar iedereen aan gewend was.
Daarbij komt dat mijn vrouw meestal niet staat te juichen bij dat soort veranderingen.
De Pi introduceren ging heel erg gemakkelijk en ik hoefde nauwelijks iets uit te leggen.
De kids (6,75 en 5,25) pakken het natuurlijk zo op.
Boven op de beeldbuis moet ik het lettertype van de modded confluence skin nog even hacken.
Die kan ik dan meteen voor mijn pa's Pi gebruiken. Die heeft ook een wat groter lettertype nodig
We maken al jaren gebruik van simpele mediaplayers waar iedereen aan gewend was.
Daarbij komt dat mijn vrouw meestal niet staat te juichen bij dat soort veranderingen.
De Pi introduceren ging heel erg gemakkelijk en ik hoefde nauwelijks iets uit te leggen.
De kids (6,75 en 5,25) pakken het natuurlijk zo op.
Boven op de beeldbuis moet ik het lettertype van de modded confluence skin nog even hacken.
Die kan ik dan meteen voor mijn pa's Pi gebruiken. Die heeft ook een wat groter lettertype nodig
Dat is een bekend probleem ja.MsG schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:02:
Hebben meer mensen met OpenELEC sinds de laatste of ene laatste versie dat de shutdown-knop in XBMC opeens het ding laat herstarten ipv uitzetten? Gelukkig corrupt OpenELEC niet zo snel, maar irritant is het wel.
Gisteren had ik een build gevonden waarin het opgelost zou zijn, maar heb nog niet kunnen testen. Ik zal hem vanavond proberen terug te vinden & dan laat ik iets weten.
Ja heb ik hier ook. De eerste versie van Broken City Wilde niet starten. Hij gaf een foutmelding. Daarna de webDL versie gedownload. Deze werkte wel, maar was niet zulke goede kwaliteit. Ik heb nu weer een andere gedownload. Binnenkort ff kijken of deze wel wil werken.ralph0603 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:47:
Hmm hebben meer mensen problemen met Broken City (2013).mkv? ik krijg deze niet aan de praat. Raspberry loopt vast. En uiteindelijk stroom eraf en dan is de sd card corrupt. Al 3x gehad. Kan dit aan de mkv liggen(mkv draait op pc prima)? Andere films heb ik dit niet gehad. Draai SUPER overclock. Andere films draaien dus wel gewoon prima.
Dus denk dat het aan de MKV ligt
Canon Digital Ixus V2
Ok gelukkig, ik dacht al wat vreemd. Maar vaag dit.. Ik ben zelf niet zo thuis in coderen of decoderen, Misschien is proberen naar ander formaat om te zetten?_MB_ schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:13:
[...]
Ja heb ik hier ook. De eerste versie van Broken City Wilde niet starten. Hij gaf een foutmelding. Daarna de webDL versie gedownload. Deze werkte wel, maar was niet zulke goede kwaliteit. Ik heb nu weer een andere gedownload. Binnenkort ff kijken of deze wel wil werken.
Dus denk dat het aan de MKV ligt
of gewoon een andere downloaden.. je download is snel zat als ik je ava moet geloven.
RoRoo schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 16:05:
of gewoon een andere downloaden.. je download is snel zat als ik je ava moet geloven.

Draai inmiddels de super OC en nog geen problemen ondervonden.
[ Voor 9% gewijzigd door ralph0603 op 02-07-2013 16:08 ]
Dit heeft het idd gefixed. Volgens mij heeft het ook met de performance van de wifi module te maken, want zelfs met het script startte hij sporadisch met incompleet homescreen en na een dongle wissel (naar een met betere antenne) werkt het eigenlijk perfect.Klojum schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 16:35:
[...]
Komt waarschijnlijk omdat de netwerkverbinding (wifi?) met de MySQL-server/database nog niet gerealiseerd is, en dat XBMC al doorschiet naar het Home-scherm. De nieuwere OpenELEC-versies hebben wel de optie "Wait for network", maar dat slaat alleen op de eigen netwerkconnect v/d Rpi.
Zelf heb ik een scriptje in de autostart.sh gezet. 't Verdient niet de schoonheidsprijs, maar werkt meestal wel. '192.168.1.148' is het adres van mijn NAS die wakkergeschud moet worden als de htpc aangaat.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 #!/bin/bash n=1 until ping -w 1 -c 1 "192.168.1.148" > /dev/null do sleep 1 n=$(( n+1 )) if [ $n -eq 10 ] then break fi done
Ja, dat is een bekend probleem.MsG schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:02:
kraades in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC"
Ik draai nu zelf de test build 3.1.0 waar het ook opgelost is.
[ Voor 6% gewijzigd door technorabilia op 02-07-2013 18:39 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Nog iemand problemen met het draaien van updates in Xbian B1?

Daar blijft hij gewoon op staan, uren aan een stuk. Gisteren dacht ik dat hij hing, dus stroom eraf gehaald, gevolg was corrupte SD, kon ik dus herbeginnen
Deze morgend SD opnieuw geflashed, update gestart, terug hetzelfde
Maar hij hangt dus niet, ik kan gewoon met WinSCP erop en door de folders browsen en zo...

Daar blijft hij gewoon op staan, uren aan een stuk. Gisteren dacht ik dat hij hing, dus stroom eraf gehaald, gevolg was corrupte SD, kon ik dus herbeginnen
Deze morgend SD opnieuw geflashed, update gestart, terug hetzelfde

Maar hij hangt dus niet, ik kan gewoon met WinSCP erop en door de folders browsen en zo...
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Dat je je backup terugflasht.
backup maakt van je .xbmc folder
clean install van beta 1
.xbmc folder teruglezen
of op A5 blijven
backup maakt van je .xbmc folder
clean install van beta 1
.xbmc folder teruglezen
of op A5 blijven
Dat er een bug zat in het aanmaken van de initramfs, tijdens het comprimeren werd het geheugen helemaal vol getrokken waardoor er corruptie bestond en je systeem niet meer opstartte. Er is nu een geheugen limitatie gezet op deze compressie.
Wat er dus op neerkomt, dat ik mijn SD terug kan leeggooien en vanaf 0 herbeginnen? 
Kan ik gewoon de installer opnieuw gebruiken om zo de goeie versie (B1.1 dan?) te krijgen, of moet ik manueel iets patchen?
Kan ik gewoon de installer opnieuw gebruiken om zo de goeie versie (B1.1 dan?) te krijgen, of moet ik manueel iets patchen?
Ja
@CurlyMo
Leuk je weer hier te zien en te lezen, misschien voor korte duur maar niet minder informatief . Altijd goed om iemand te lezen die je wat meer inzicht kan geven in het hoe en waarom van sommige bugs
Leuk je weer hier te zien en te lezen, misschien voor korte duur maar niet minder informatief . Altijd goed om iemand te lezen die je wat meer inzicht kan geven in het hoe en waarom van sommige bugs
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Op dit moment speel ik even hoofdredacteur als in kritische vragen stellen en mee denken in het hoe en wat van de problemen die er nu zijn. Ook probeer ik de die-hard technicus mk01 soms even terug te roepen om de praktische kant van het verhaal te onderstrepen. Voorbeeld:
In de kernel waren alle bestandssysteem drivers gehaald om hem zo klein mogelijk te maken. De initramfs zorgt ervoor dat de modules geladen worden aan het begin van het opstarten. Het probleem is alleen dat wanneer de initramfs faalt, het systeem niet meer start. Dan weegt snelheid en efficientie niet op tegen bruikbaarheid.
Wanneer de teugels aan deze kanten iets losser worden gelaten, dan is er veel meer flexibiliteit. Zo draai ik zo goed als alle nieuwe versies van de huidige programma's gewoon op Alpha 5. Alleen door overbodige dependencies weg te halen.
In de kernel waren alle bestandssysteem drivers gehaald om hem zo klein mogelijk te maken. De initramfs zorgt ervoor dat de modules geladen worden aan het begin van het opstarten. Het probleem is alleen dat wanneer de initramfs faalt, het systeem niet meer start. Dan weegt snelheid en efficientie niet op tegen bruikbaarheid.
Wanneer de teugels aan deze kanten iets losser worden gelaten, dan is er veel meer flexibiliteit. Zo draai ik zo goed als alle nieuwe versies van de huidige programma's gewoon op Alpha 5. Alleen door overbodige dependencies weg te halen.
Hallo,
Sinds gistere heb ik mijn Raspberry Pi ontvangen met openelec en xbmc en ik vind het echt helemaal geweldig. Het werkt allemaal goed en het is zo eenvoudig in gebruik dat mijn vriendin zelf ook films kan kijken.
Maar ik heb een vraag, wat zijn must have addons voor xbmc? mijn set up nu is dat de RPi zit aangesloten op het netwerk en ik gebruik mijn NAS om mee te downloaden met SABnzdb
Sinds gistere heb ik mijn Raspberry Pi ontvangen met openelec en xbmc en ik vind het echt helemaal geweldig. Het werkt allemaal goed en het is zo eenvoudig in gebruik dat mijn vriendin zelf ook films kan kijken.
Maar ik heb een vraag, wat zijn must have addons voor xbmc? mijn set up nu is dat de RPi zit aangesloten op het netwerk en ik gebruik mijn NAS om mee te downloaden met SABnzdb
Daarnet fresh install van Xbian, daarna updates willen doen, maar het blijft nog steeds hangen op de initramfs.
Er was wel verschil, hij checkte eerst iets (weet niet meer wat
), maar daarna niks meer...
Er was wel verschil, hij checkte eerst iets (weet niet meer wat
HIer draait OpenElec naar tevredenheid, op 1 storend punt na. Op zich staat hij altijd aan. Maar als ik na een tijd (1 dag bv) mn tv en versterker weer aanzet en de RPi wil gebruiken reageert hij niet meer op de remote. Er is dan altijd een harde reset voor nodig om hem weer te kunnen gebruiken. Heeft iemand een idee of ik daar iets aan kan doen?
Ik had een soortgelijk geval met XBian, maar mijn scherm was daarnaast ook gedimmed. Screensaver uitgeschakeld en probleem is niet meer opgetreden.Bokmaaa schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 08:48:
HIer draait OpenElec naar tevredenheid, op 1 storend punt na. Op zich staat hij altijd aan. Maar als ik na een tijd (1 dag bv) mn tv en versterker weer aanzet en de RPi wil gebruiken reageert hij niet meer op de remote. Er is dan altijd een harde reset voor nodig om hem weer te kunnen gebruiken. Heeft iemand een idee of ik daar iets aan kan doen?
Same here, zowel met raspbmc als met xbian gehad, screensaver uit en treedt niet meer op...
De xbian site is down, en ik heb een schone A5 install gedaan. Heeft iemand nog de upgrade instructies?
Ik heb tot nu toe apt-get update; apt-get upgrade gedaan, maar moest nog iets doen om xbmc specifiek te updaten weet ik ..
Ik heb tot nu toe apt-get update; apt-get upgrade gedaan, maar moest nog iets doen om xbmc specifiek te updaten weet ik ..
Zo laten is voor nu een beter idee. Ik heb het gevoel dat ik 1 van de weinigen ben die GEEN problemen heeft met beta 1.
Voor de rest kun je beter Curly vragen.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Begrijp ik het goed dat mijn apt-get update naar B1 gaat ipv de update die ik verwachtte?Firesphere schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 20:11:
Zo laten is voor nu een beter idee. Ik heb het gevoel dat ik 1 van de weinigen ben die GEEN problemen heeft met beta 1.
Nee, een apt-get upgrade gaat NIET naar B1datadevil schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 20:12:
[...]
Begrijp ik het goed dat mijn apt-get update naar B1 gaat ipv de update die ik verwachtte?
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
prima, bedankt. Wat is dan ook alweer het laatste commando om XBMC te updaten..?Firesphere schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 20:16:
[...]
Nee, een apt-get upgrade gaat NIET naar B1
Daarvoor kun je beter CurlyMoo vragen. Die weet ik in ieder geval niet uit m'n hoofd en kan ze zo snel ook niet terug vinden
Ik had iets soortgelijks dat de CEC-link niet goed meer werkte nadat de TV een tijdje uit was geweest of op een andere videobron had gestaan. Wat dan werkte was even een ander HDMI-ingang te kiezen en dan weer die van de RPi. Met de UPC decoder (HDMI maar geen CEC) werkte dit niet maar met mijn PC met CEC-dongle wel.Bokmaaa schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 08:48:
Nogmaals het de HDMI van de RPi kiezen werkt soms ook.
Ik meen dat de 12.0 versie hier geen last van had.
Heb je toevallig ook een Philips TV? Mijn TV zegt dat hij wel weer een CEC-link met de RPi maakt na aanzetten, maar de RPi negeert de commando's lijkt het.
[ Voor 6% gewijzigd door ustinov op 04-07-2013 21:09 ]
bleh..verkeerde commando...opnieuw, en voor diegenen die het ook nodig hebben, uit google cache:
code:
1
2
3
4
| Connect to your Raspberry Pi using SSH (how to SSH) and execute the following commands. The default password = “raspberry”. sudo apt-get update sudo apt-get install xbian-package-xbmc -y |
Hier heb ik uitgelegd hoe ik verschillende package heb bijgewerkt op Alpha 5. De methode van @datadevil gaat in ieder geval niet werken, aangezien de nieuwe XBMC package dependencies heeft die Alpha 5 niet kan leveren.
CurlyMo in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC"
och ja..ze hebben de trees niet gescheiden..FIJN..CurlyMo schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 21:50:
Hier heb ik uitgelegd hoe ik verschillende package heb bijgewerkt op Alpha 5. De methode van @datadevil gaat in ieder geval niet werken, aangezien de nieuwe XBMC package dependencies heeft die Alpha 5 niet kan leveren.
Goede avond,
Ik heb vanavond al meerdere websites bezocht om uit te zoek of video_ts (vob files) nu wel of niet goed af speelbaar.
Echt een duidelijk antwoordt heb ik nog niet gevonden en ik begrijp natuurlijk dat je de MPEG-2 licentie moet kopen.
Mijn vraag:
- zijn er gebruikers die aan kunnen geven of je vanuit de menu folder af kan spelen en of je selecteer 1 VOB file en de rest wordt gelijk ook afgespeeld achter elkaar.
- Wie heeft dit draaien op openelec of xbian? http://forum.stmlabs.com/showthread.php?tid=7623
Achtergrond ik heb een hele grote film bibliotheek omzetten naar MKV... liever niet.
Ik heb vanavond al meerdere websites bezocht om uit te zoek of video_ts (vob files) nu wel of niet goed af speelbaar.
Echt een duidelijk antwoordt heb ik nog niet gevonden en ik begrijp natuurlijk dat je de MPEG-2 licentie moet kopen.
Mijn vraag:
- zijn er gebruikers die aan kunnen geven of je vanuit de menu folder af kan spelen en of je selecteer 1 VOB file en de rest wordt gelijk ook afgespeeld achter elkaar.
- Wie heeft dit draaien op openelec of xbian? http://forum.stmlabs.com/showthread.php?tid=7623
Achtergrond ik heb een hele grote film bibliotheek omzetten naar MKV... liever niet.
De meest mooie en goeie oplossing?
De licentie aanschaffen en met makemkv omzetten.
dat gaat echt razendsnel, omdat alleen de container wordt veranderd en niet de codec.
Eenmalige aktie, maar wel de boel op orde.
De licentie aanschaffen en met makemkv omzetten.
dat gaat echt razendsnel, omdat alleen de container wordt veranderd en niet de codec.
Eenmalige aktie, maar wel de boel op orde.
[ Voor 12% gewijzigd door albino71 op 04-07-2013 22:51 ]
makemkv heb ik ook mee getest ivm plex/atv 3 maar het nadeel is dat subtitle niet standaard allemaal mee komt. Inbakken in de film kan wel. Natuurlijk kan je met XBMC subtitle add on dat weer omzeilen, maar het liefst wil ik gewoon de VIDEO_TS en of ISO behouden.
Ik kijk nu Games Of Throne S1 ging probleemloos alleen heb ik nu met S2 dat na de herhaling van de vorige afleveringen deze rond 3:00 minuten stopt en weer terug in het menu springt van XBMC. Skippen na bijv 10 minuten werkt niet, waar kan ik achterhalen waar dit aan kan liggen?
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Bekend probleem. Heeft er geloof ik mee te maken dat na de intro het geluid van aantal sporen verandert. Oplossing heb ik eigenlijk nog niet van gehoord.Hari-Bo schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 08:51:
Ik kijk nu Games Of Throne S1 ging probleemloos alleen heb ik nu met S2 dat na de herhaling van de vorige afleveringen deze rond 3:00 minuten stopt en weer terug in het menu springt van XBMC. Skippen na bijv 10 minuten werkt niet, waar kan ik achterhalen waar dit aan kan liggen?
Dat zou jammer zijn als dat niet op de lossen is, mijn Popbox v8 en AC Ryan kunnen hier wel mee omgaan.Smultie schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 08:54:
[...]
Bekend probleem. Heeft er geloof ik mee te maken dat na de intro het geluid van aantal sporen verandert. Oplossing heb ik eigenlijk nog niet van gehoord.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Heb zelf met Got dat het geluid na de intro ff verspringt op de onkyo maar gaat daarna weer gewoon verder zonder problemen.
Als je de license gekocht hebt, zou dat gewoon moeten werken.luck schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 22:48:
Goede avond,
Mijn vraag:
XBMC kan met vob-files het beste overweg als je de video_ts hernoemt naar de naam van de film.
Dus niet:
<hoofdfolder met films> - <film-naam> - <video_ts> - vob-files
maar wel:
<hoofdfolder met films> - <film-naam> - vob-filesfilmnaam
Dat werkt wel gewoon hoor, ik doe het constant met kinder-films!luck schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 07:22:
makemkv heb ik ook mee getest ivm plex/atv 3 maar het nadeel is dat subtitle niet standaard allemaal mee komt. [...]
Fire69, bedankt voor je input ga zeker aan de slag hiermee, even een terugkoppeling:
Wil je een voorbeeld doen rondom folders. Bijv De smurfen. (dus spaties erbij)
Is dat dan:
\Disney
\De smurfen
\
VTS_01_1.VOB
VTS_01_2.VOB
VTS_01_3.VOB
VTS_01_4.VOB
...
(Hoe speelt de film af? bij select van de subfolder "de smurfen" of bij de eerste VOB file en hij doet zelfde automatisch _1, _2, ...._4
Bij mijn onderzoek (rondom plex) van een DVD5 met Makemkv naar MKV werd de kwaliteit van beeld slechter en kon ik niet altijd de subtitles (meer dan 2) echt selecteren welke ik wilde.
Wil je een voorbeeld doen rondom folders. Bijv De smurfen. (dus spaties erbij)
Is dat dan:
\Disney
\De smurfen
\
VTS_01_1.VOB
VTS_01_2.VOB
VTS_01_3.VOB
VTS_01_4.VOB
...
(Hoe speelt de film af? bij select van de subfolder "de smurfen" of bij de eerste VOB file en hij doet zelfde automatisch _1, _2, ...._4
Bij mijn onderzoek (rondom plex) van een DVD5 met Makemkv naar MKV werd de kwaliteit van beeld slechter en kon ik niet altijd de subtitles (meer dan 2) echt selecteren welke ik wilde.
Je Smurfen-voorbeeld klopt. Zo werkte het bij mij altijd goed (heb ondertussen alle videos_ts-folders omgezet naar ISO of MKV).
De film kan je afspelen door op 'De Smurfen-folder te gaan staan en dan Play.
Maar het handigste is nog altijd dat je alles naar de Library laat scannen. Dan kies je de film gewoon via de overview van al je films en XBMC doet de rest
Lijkt me sterk dat de kwaliteit van het beeld slechter wordt, aangezien er aan je video-bestanden helemaal niks verandert, hij duwt ze gewoon in een bestand met een andere extentie
Subtitles kan ik niet zeggen, ik heb er nooit meer dan Nederlands in zitten en dat gaat altijd goed
De film kan je afspelen door op 'De Smurfen-folder te gaan staan en dan Play.
Maar het handigste is nog altijd dat je alles naar de Library laat scannen. Dan kies je de film gewoon via de overview van al je films en XBMC doet de rest
Lijkt me sterk dat de kwaliteit van het beeld slechter wordt, aangezien er aan je video-bestanden helemaal niks verandert, hij duwt ze gewoon in een bestand met een andere extentie
Subtitles kan ik niet zeggen, ik heb er nooit meer dan Nederlands in zitten en dat gaat altijd goed
in je audio settings DTS Capable Receiver etc op no zetten. dan loopt ie door bij mij..Smultie schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 08:54:
[...]
Bekend probleem. Heeft er geloof ik mee te maken dat na de intro het geluid van aantal sporen verandert. Oplossing heb ik eigenlijk nog niet van gehoord.
Nadeel is wel dat je pi dan weer DTS gaat decoden en dus zwaarder belast wordt. Ik heb het weer aangezet.
Inderdaad daar gaat je voordeel als je een capable reciever hebt, maar voor deze serie kan ik het wel aanpassen.RoRoo schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:12:
[...]
in je audio settings DTS Capable Receiver etc op no zetten. dan loopt ie door bij mij..
Nadeel is wel dat je pi dan weer DTS gaat decoden en dus zwaarder belast wordt. Ik heb het weer aangezet.
Verwijderd
Ik wil morgen wat dingen terug gaan kijken via Uitzending gemist, maar bij mij komt er geen mooi menu met de Xot-uzg? Ik kan alleen in hele moeilijke directory structeren zoeken. Kan me ook herinneren (tijdje terug) dat de installatie vrij apart was en niet gewoon uit een repository kiezen.
Iemand die er meer van weet? Draai op de laatste xbian overigens.
Iemand die er meer van weet? Draai op de laatste xbian overigens.
Ugh, wat is beta 1 van Xbian toch frustrerend. Ik had nooit moeten "upgraden" vanaf alpha 5. Hoe kan zoiets nou zo verpest worden..
Gewoon door updaten naar Beta 1.1, dan zijn een hoop van je frustraties opgelost
Dat is dus deels het probleem, ik krijg dat ding niet geupdate via ssh. Blijft hangen (en daarna crashen) bij apt-get update. GrrCurlyMo schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 22:33:
Gewoon door updaten naar Beta 1.1, dan zijn een hoop van je frustraties opgelost
hoe?CurlyMo schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 22:33:
Weet ik niet uit mijn hoofd, en aangezien het forum down is...
Verwijderd
Heb hem geupdate en dat scheelt al een hoopFiresphere schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 18:23:
http://www.rieter.net/content/
Als'ie niet in de repo staat, gewoon Rieter z'n repo toevoegen
Nu alleen nog bekijken of ik hem onder Programma's vandaan kan halen en als 'eigen menu item' kan zetten. Geen idee of dat lukt
@Curly:
Stomme vraag misschien, momenteel draai ik De alpha en ik wil graag naar beta. Dat kan niet via een update dus ik ben neem ik aan mijn settings kwijt. Is dat te voorkomen of gewoon een gevalletje jammer dan en even opnieuw beginnen?
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2013 10:47 ]
Via USBit backup uitvoeren. Als je een extra sd card bezit, daar de beta op installeren. Werkt het niet bezit je nog altijd de goed draaiende Alpha
Ik heb gister mijn eerste Raspberry pi mogen ontvangen!!! maar nu zit ik met een probleem. ik heb er Raspbmc erop geïnstalleerd. Als ik ga overklokken begint die te hangen en dan krijg ik de melding: Kernel panic - not syncing: VFS: Unable to mount root fs on unknown-block(179,2) of hij gaat steeds opnieuw opstarten. weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?
groet,
Frankie20
groet,
Frankie20
Kun je je config even er bij zetten, op welke kloksnelheid de boel op z'n waffel gaat?
Dat komt door de overclock. Een tandje lager dan Super of Fast zetten. Sommige Pi's kunnen daar niet zo goed tegen.
👉🏻 Blog 👈🏻
CPU overclock 950Firesphere schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 14:11:
Kun je je config even er bij zetten, op welke kloksnelheid de boel op z'n waffel gaat?
Core overclock 450
image sensor pipe overclock 450
gpu overclock 250
Ram overclock 450
over voltage 6
deze waardes heeft hij zelf gemaakt toen ik hem op super zette in system performance profile.
ook gaat hij fout als ik de bibliotheek ga bewerken met films bijvoorbeeld. dat de informatie van die film gedownload wordt. zoals een cover etc.
[ Voor 14% gewijzigd door Frankie20 op 06-07-2013 15:38 ]
Joh, niet overklokken, klinkt niet zo moeilijk toch?Frankie20 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 13:53:
Ik heb gister mijn eerste Raspberry pi mogen ontvangen!!! maar nu zit ik met een probleem. ik heb er Raspbmc erop geïnstalleerd. Als ik ga overklokken begint die te hangen en dan krijg ik de melding: Kernel panic - not syncing: VFS: Unable to mount root fs on unknown-block(179,2) of hij gaat steeds opnieuw opstarten. weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?
groet,
Frankie20
Probeer een andere stroomkabel. Anders evt andere SD card. En makkelijkste test is proberen van super naar FAST overlock te gaan en als dat niet helpt naar normaal. Kijken of het dan wel goed gaatFrankie20 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 15:31:
[...]
CPU overclock 950
Core overclock 450
image sensor pipe overclock 450
gpu overclock 250
Ram overclock 450
over voltage 6
deze waardes heeft hij zelf gemaakt toen ik hem op super zette in system performance profile.
ook gaat hij fout als ik de bibliotheek ga bewerken met films bijvoorbeeld. dat de informatie van die film gedownload wordt. zoals een cover etc.
Een tijdje terug een leuk youtube filmpje gezien (ben de link helaas kwijt) Waarbij iemand 2 verschillende USB kabeltjes teste icm zijn raspberry pi. 1 usb kabeltje was van koper, de andere van alu (en een stuk dunnere kabel) Het verschil was duidelijk en door de alu versie ging veel minder peut. En hier op tweakers zijn er ook al genoeg problemen opgelost door een ander usb kabeltje
ja maar dan is die interface niet zo vloeiend (bij mij dan) en had gelezen als je iets hoger gooit dat die interface vloeiender loopt.Smultie schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 15:42:
[...]
Joh, niet overklokken, klinkt niet zo moeilijk toch?
andere stroomkabel heb ik geprobeerd bijvoorbeeld origineel usb kabel van HTC zelfde probleem. SD Kaart durf ik niet te zeggen. er zit nu een 8GB kaartje in. heb nog ergens 2GB miss kan ik die even proberen. maar kan het miss ook aan de voeding liggen? ik voed hem nu via me tv kan dat miss een oorzaak zijn?ralph0603 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 16:20:
[...]
Probeer een andere stroomkabel. Anders evt andere SD card. En makkelijkste test is proberen van super naar FAST overlock te gaan en als dat niet helpt naar normaal. Kijken of het dan wel goed gaat
Over het algemeen raad ik het niet aan om voeding van de tv te gebruiken. Ik zal als ik jou was gewoon eerst stroom proberen vanaf 220v. Zorg eerst dat je hem dan goed heb draaien. Je weet niet of de stroom die je tv geeft altijd evenredig is en genoeg is voor je pi, zeker als je hem gaat overclocken.Frankie20 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 16:37:
[...]
ja maar dan is die interface niet zo vloeiend (bij mij dan) en had gelezen als je iets hoger gooit dat die interface vloeiender loopt.
[...]
andere stroomkabel heb ik geprobeerd bijvoorbeeld origineel usb kabel van HTC zelfde probleem. SD Kaart durf ik niet te zeggen. er zit nu een 8GB kaartje in. heb nog ergens 2GB miss kan ik die even proberen. maar kan het miss ook aan de voeding liggen? ik voed hem nu via me tv kan dat miss een oorzaak zijn?
Heb hem nu op 220v staan en een andere SD kaartje hij is wel iets sneller zonder te overclocken. ik ga morgen kijken waar het nu precies aan ligt.
Ehm, als je 220 die Pi in pompt gaat'ie stuk... Voordat je dat probeert zou ik een brandblusser er bij pakken.Frankie20 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 18:26:
Heb hem nu op 220v staan en een andere SD kaartje hij is wel iets sneller zonder te overclocken. ik ga morgen kijken waar het nu precies aan ligt.
Ik heb iets van 30 Pi's gehad en sommigen kunnen gewoon niet tegen een overclock > Normal.
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik heb raspbmc geinstaleerd staan maar bij heel veel films maar niet allemaal wil hij alleen het geluid afspelen.
Ik krijg op de achtergrond de afbeelding van de film te zien met een vierkant vlak met allemaal kleine vierkantjes die rond draaid.
Ik heb de codecs bij xbmc gekocht en in het config.txt toegevoegd.
Weet iemand wat dat kan zijn
Ik krijg op de achtergrond de afbeelding van de film te zien met een vierkant vlak met allemaal kleine vierkantjes die rond draaid.
Ik heb de codecs bij xbmc gekocht en in het config.txt toegevoegd.
Weet iemand wat dat kan zijn
Ik draai al een paar maanden stabiel xbian a5, nog geen reden gehad om te updaten. Komen thuis na een lekker dagje buiten, nog even lekker een serie kijken, xbmc valt gewoon uit (zwart scherm).
Na een paar keer rebooten hetzelfde. Commando ps -A | grep xbmc.bin geeft inderdaad niks, en dmesg zegt:
De Pi is ook niet zo warm, 49 graden. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Na een paar keer rebooten hetzelfde. Commando ps -A | grep xbmc.bin geeft inderdaad niks, en dmesg zegt:
code:
1
2
| [ 74.733957] Out of memory: Kill process 2175 (xbmc.bin) score 850 or sacrifice child [ 74.733975] Killed process 2175 (xbmc.bin) total-vm:686924kB, anon-rss:314004kB, file-rss:776kB |
De Pi is ook niet zo warm, 49 graden. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Verwijderd
Ik heb nu eerst Raspbmc geïnstalleerd, daarna samba, maar nu wil ik transmission installeren...
Als ik sudo apt-get install transmission-daemon intyp, krijg ik altijd een fout:
nfs-common kan dus niet geinstalleerd worden, omdat service rpcbind niet enabled is...
Ik weet niet goed hoe ik het kan oplossen, ik heb al sudo service rpcbind start geprobeerd, maar rpcbind was al aan het runnen.
Een andere oplossing die ik vond gaf hetzelfde probleem:
apt-get remove nfs-common
apt-get remove portmap
apt-get install portmap
apt-get install nfs-common
Kan iemand mij helpen, ik vind er niet veel over op het internet...
Robin
edit: of heb ik die nfs common niet nodig voor transmission?
als ik sudo service transmission-daemon status doe, zegt hij wel dat dat aan het runnen is, dus misschien werkt transmission wel...
als het zou werken zonder nfs-common, kan iemand dan zeggen waar ik de settings.json kan vinden?
Als ik sudo apt-get install transmission-daemon intyp, krijg ik altijd een fout:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Setting up nfs-common (1:1.2.6-4) ... insserv: Service rpcbind has to be enabled to start service nfs-common insserv: exiting now! update-rc.d: error: insserv rejected the script header dpkg: error processing nfs-common (--configure): subprocess installed post-installation script returned error exit status 1 Setting up transmission-daemon (2.52-3+nmu1) ... [ ok ] Starting bittorrent daemon: transmission-daemon. Setting up transmission-cli (2.52-3+nmu1) ... Errors were encountered while processing: nfs-common E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1) |
nfs-common kan dus niet geinstalleerd worden, omdat service rpcbind niet enabled is...
Ik weet niet goed hoe ik het kan oplossen, ik heb al sudo service rpcbind start geprobeerd, maar rpcbind was al aan het runnen.
Een andere oplossing die ik vond gaf hetzelfde probleem:
apt-get remove nfs-common
apt-get remove portmap
apt-get install portmap
apt-get install nfs-common
Kan iemand mij helpen, ik vind er niet veel over op het internet...
Robin
edit: of heb ik die nfs common niet nodig voor transmission?
als ik sudo service transmission-daemon status doe, zegt hij wel dat dat aan het runnen is, dus misschien werkt transmission wel...
als het zou werken zonder nfs-common, kan iemand dan zeggen waar ik de settings.json kan vinden?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2013 22:53 ]
Updaten naar Beta 1.1 via deze guide werkte perfect (op een paar schoonheidsfoutjes na):
http://forum.xbian.org/showthread.php?tid=1077
http://forum.xbian.org/showthread.php?tid=1077
Waarom is de thermal uit /sys/class verwijdert bij xbian?? Nu werkt m'n thermal report niet meer!
Weet iemand hoe ik deze weer kan herstellen?
Weet iemand hoe ik deze weer kan herstellen?
module laden?
Nee, hij lijkt compleet uit de kernel te zijn gesloopt, module wil ook niet laden
Via een omweg toch nog weer opgelost. Blijkt dat de GPU-temperature-reading nog wel werkt. En deze temp-reading is exact gelijk aan de CPU-reading:
Via een omweg toch nog weer opgelost. Blijkt dat de GPU-temperature-reading nog wel werkt. En deze temp-reading is exact gelijk aan de CPU-reading:
code:
1
| /opt/vc/bin/vcgencmd measure_temp | awk -v FS="'" '{print $1 }' | awk -v FS="=" '{print $2}' |
[ Voor 61% gewijzigd door Firesphere op 07-07-2013 14:03 ]
Misschien heeft iemand hier een oplossing voor mijn probleem?
Ik heb net een nieuwe Pi gekocht.( 512MB rev B v2.0). Samen met een 8GB transcend class 10 SD kaartje.
Hier heb ik OpenElec op draaien en de Pi licht overgeclocked.
Alles draaide prima totdat een aflevering vast sloeg. Er zat een fout in die aflevering. Daardoor reageerde de Pi niet meer en kon ik dus ook niet meer terug naar het hoofdmenu. Uiteindelijk heb ik de Pi uit gezet door de stroom eraf te halen. Nu start de Pi dus niet meer op.
Echter nu wordt het vreemder.
Ik heb het sd kaartje nu ongeveer 10 keer opnieuw geformatteerd en de pi proberen te starten met OpenElec, Raspbmc, BerryBoot, en nog wat anderen. Het probleem is dat de pi met dit sd kaartje dus niet meer wil booten. De power led brandt (htc one adapter) en het groene lampje zie je heel licht branden, maar de pi komt dus niet door de boot fase heen(of kan de boot file niet vinden)
Nu heb ik nog een ander sd kaartje geïnstalleerd met OpenElec en deze werkt prima.
Ik krijg dus met geen mogelijkheid het 8GB Transcend kaartje meer werkend.
In windows werkt het kaartje trouwens nog wel gewoon prima.
Heeft iemand nog tips om dit kaartje te fixen, of is het kaartje enkel nog windows compatible?
Bedankt.
Ik heb net een nieuwe Pi gekocht.( 512MB rev B v2.0). Samen met een 8GB transcend class 10 SD kaartje.
Hier heb ik OpenElec op draaien en de Pi licht overgeclocked.
Alles draaide prima totdat een aflevering vast sloeg. Er zat een fout in die aflevering. Daardoor reageerde de Pi niet meer en kon ik dus ook niet meer terug naar het hoofdmenu. Uiteindelijk heb ik de Pi uit gezet door de stroom eraf te halen. Nu start de Pi dus niet meer op.
Echter nu wordt het vreemder.
Ik heb het sd kaartje nu ongeveer 10 keer opnieuw geformatteerd en de pi proberen te starten met OpenElec, Raspbmc, BerryBoot, en nog wat anderen. Het probleem is dat de pi met dit sd kaartje dus niet meer wil booten. De power led brandt (htc one adapter) en het groene lampje zie je heel licht branden, maar de pi komt dus niet door de boot fase heen(of kan de boot file niet vinden)
Nu heb ik nog een ander sd kaartje geïnstalleerd met OpenElec en deze werkt prima.
Ik krijg dus met geen mogelijkheid het 8GB Transcend kaartje meer werkend.
In windows werkt het kaartje trouwens nog wel gewoon prima.
Heeft iemand nog tips om dit kaartje te fixen, of is het kaartje enkel nog windows compatible?
Bedankt.
Canon Digital Ixus V2
wil effe iedereen bedanken die heeft geholpen met mijn probleem. het is idd de voeding. De tv geeft net niet genoeg spanning voor het apparaatje.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.