Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

_MB_ schreef op zondag 07 juli 2013 @ 18:24:
Misschien heeft iemand hier een oplossing voor mijn probleem?

Ik heb net een nieuwe Pi gekocht.( 512MB rev B v2.0). Samen met een 8GB transcend class 10 SD kaartje.
Hier heb ik OpenElec op draaien en de Pi licht overgeclocked.

Alles draaide prima totdat een aflevering vast sloeg. Er zat een fout in die aflevering. Daardoor reageerde de Pi niet meer en kon ik dus ook niet meer terug naar het hoofdmenu. Uiteindelijk heb ik de Pi uit gezet door de stroom eraf te halen. Nu start de Pi dus niet meer op.

Echter nu wordt het vreemder.

Ik heb het sd kaartje nu ongeveer 10 keer opnieuw geformatteerd en de pi proberen te starten met OpenElec, Raspbmc, BerryBoot, en nog wat anderen. Het probleem is dat de pi met dit sd kaartje dus niet meer wil booten. De power led brandt (htc one adapter) en het groene lampje zie je heel licht branden, maar de pi komt dus niet door de boot fase heen(of kan de boot file niet vinden)

Nu heb ik nog een ander sd kaartje geïnstalleerd met OpenElec en deze werkt prima.

Ik krijg dus met geen mogelijkheid het 8GB Transcend kaartje meer werkend.
In windows werkt het kaartje trouwens nog wel gewoon prima.

Heeft iemand nog tips om dit kaartje te fixen, of is het kaartje enkel nog windows compatible?

Bedankt.
Heb je al geprobeerd om het kaartje opnieuw te formateren en er dan opnieuw openelec op te zetten? Dat moet eigenlijk toch wel gewoon kunnen.
Als je hem opent in windows, wat zie je dan? Gewoon alle bestanden van openelec?
Frankie20 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 18:55:
wil effe iedereen bedanken die heeft geholpen met mijn probleem. het is idd de voeding. De tv geeft net niet genoeg spanning voor het apparaatje.
Daar zijn we voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
ralph0603 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 19:12:
[...]

Heb je al geprobeerd om het kaartje opnieuw te formateren en er dan opnieuw openelec op te zetten? Dat moet eigenlijk toch wel gewoon kunnen.
Als je hem opent in windows, wat zie je dan? Gewoon alle bestanden van openelec?
Ja als ik hem in Windows bekijk dan zie ik gewoon alle bestanden.
ik heb het kaartje zo'n 10x opnieuw geformatteerd en er daarna verschillende distro's opgezet. Openlec, raspbmc, berryboot. Niets werkt en allemaal geven ze hetzelfde resultaat.
ik heb de sd kaart in Windows geformatteerd via het tooltje SDFormatter 4.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na een nieuwe testronde kan ik (tot dusverre zeggen) dat ik XBian Beta 1.1 wel aanbeveel. De update vanaf Alpha 5 werkte nog steeds niet vlekkeloos, maar het updaten van Beta 1 naar Beta 1.1 lost zo goed als alle problemen op.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

CurlyMo schreef op zondag 07 juli 2013 @ 20:34:
Na een nieuwe testronde kan ik (tot dusverre zeggen) dat ik XBian Beta 1.1 wel aanbeveel. De update vanaf Alpha 5 werkte nog steeds niet vlekkeloos, maar het updaten van Beta 1 naar Beta 1.1 lost zo goed als alle problemen op.
Wat is het verschil a5 -b1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is de mogelijkheid om vanuit Alpha 5 direct bij te werken naar Beta 1.1
Of je kunt Beta 1 installeren en vervolgens updaten naar Beta 1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
hoe kan ik op mijn openelec de config file zo instellen dat ik mijn pi iets overclock en dat de license keys er ook in komen te staan? bij xbian is dat toch iets makkelijker.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:17
CurlyMo schreef op zondag 07 juli 2013 @ 20:45:
Ere mogelijkheid om vanuit Alpha 5 direct bij te werken naar Beta 1.1
Of je kunt Beta 1 installeren en vervolgens updaten naar Beta 1.1
Ik heb net ook geüpgraded, maar mijn afstandsbediening die via lirc draaide reageert niet meer. de lirc_rpi module wordt wel geladen. Is er iets verandrd omtrent het autostart.sh script dat normaal geladen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, zorg vooral dat je de lirc_rpi module toegevoegd hebt aan /etc/modules. Lirc zal dan automatisch met de juiste configuratie opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Raspbmc lijkt meer vooruitgang te boeken lately of lijkt dat door berichten maar zo?
https://twitter.com/SamNazarko/status/353963099524567040
(Weer?) gewerkt aan AudioEngine..

/edit
Ah, lees nu pas dat 1.1 weer aanbevolen wordt. Zal binnenkort clean install doen.

[ Voor 20% gewijzigd door UltraSub op 07-07-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:19:
Raspbmc lijkt meer vooruitgang te boeken lately of lijkt dat door berichten maar zo?
https://twitter.com/SamNazarko/status/353963099524567040
(Weer?) gewerkt aan AudioEngine..
Ik denk dat hij vooral meer de publiciteit zoekt. Als je eens wist wat XBian Beta 1.1 allemaal inhield. Zelfs de hele transitie van Alpha 1 tot Alpha 5 was al immens. Eigenlijk moet je de start datum van XBian dan ook zien vanaf augustus, toen de eerste Alpha's op git kwamen. Alles daarvoor was niet echt serieus te nemen.

Beta 1.1 heeft nu globaal:
- BTRFS root zodat makkelijk snapshots te maken zijn zodat je na elke update simpel kan booten naar je vorige install en je hebt geautomatiseerde backups. Zo zit je nooit met een kapotte install. Daarnaast is BTRFS ook bewust van de SD kaart als ander type opslag dan een harde schijf.
- Bootmenu waarmee je dadelijk makkelijk verschillende XBian versies kan booten
- Upstart implementatie (net als Raspbmc)
- zram (veel sneller ram gebruik)
- erandom ipv urandom (veel snellere entropy generator)
- De meesterlijke keuze om alle development in package repo's te doen op git. Zo kan je daadwerkelijk met 3 commando's een deb genereren en installeren met de laatste versies.
- Daarnaast vrijwel altijd de mogelijkheid om bij te werken naar de volgende versie zonder herinstall. Behalve dan het nu buggy Alpha 5 --> Beta 1.1. Dat komt dus door die grootte veranderingen.

Bepaalde verborgen features zijn nu ook bijv. (in de cmdline.txt):
- Booten adv een partitie label:
code:
1
root=LABEL=xbian-root-btrfs

- Automatisch aanmaken van een swap partitie (ipv van de standaard swapfile):
code:
1
partswap

- Wachten totdat USB sticks geïnitialiseerd zijn:
code:
1
rootwait=10

Zo zijn er nog veel meer nieuwe functie toegevoegd aan de cmdline.txt waarmee je on-the-fly je installatie kan aanpassen.

De dingen die nu geïmplementeerd worden lijken op dit moment nog niet perse nuttig, zoals BTRFS. Maar wacht maar geduldig af wat mk01 allemaal in gedachten heeft 8). Laatste wat ik gehoord heb is dat hij kexec wil gaan gebruiken zodat je on-the-fly de kernel kan updaten.

[ Voor 15% gewijzigd door CurlyMo op 07-07-2013 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:34
Ik krijg de update naar 1.1 maar niet voor elkaar :(
Van de 13 beschikbare updates laat ik hem enkel de initramfs updaten (omdat hij daar al 2x op vastgelopen was bij een volledige update)
Maar nu hangt hij alweer een uurtje hierop (processing triggers... )

Doe ik iets fout? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je de guide van het xbian topic gevolgd op een clean install?

Daarnaast heeft alleen de initramfs updaten geen zin, aangezien hij deze ook vanuit andere pakketten triggert.

[ Voor 46% gewijzigd door CurlyMo op 07-07-2013 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 15:59
Wat bij mij hielp nadat bij geen enkele versie meer me cec werkt is je hele sd kaart leeghalen.
Dus alle partities eraf. en dan beta1 erop en updaten via http://forum.xbian.org/showthread.php?tid=1077
Zelfde stappen zonder de clear partitions was ellende. Geen idee wrom maar wie weet helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
CurlyMo schreef op zondag 07 juli 2013 @ 23:17:
Heb je de guide van het xbian topic gevolgd op een clean install?

Daarnaast heeft alleen de initramfs updaten geen zin, aangezien hij deze ook vanuit andere pakketten triggert.
Nee, welke guide dan? Ik vind zo direct niks.

Ik wil ook niet alleen de initramfs updaten, maar omdat hij dus al 2x eerst een half uur de rest stond te updaten om daarna toch maar vast te lopen op de initramfs, deed ik dus eerst die om geen nutteloze updates te staan doen als hij toch maar gaat vastlopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie de post van @slommer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ja, had hem ondertussen zelf gevonden, had de post van slommer gemist :)

Op deze manier lijkt de update wel te werken.
Maar wil dit dan zeggen dat de update-functie in xbian-config eigenlijk niet bruikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, die werkt nog steeds buggy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb net een Raspberry Pi gekocht, en ben me nu aan het orienteren over welke XBMC-distro ik er op ga zetten. Hij komt morgen/overmorgen vooreïnstalleerd met OpenElec (gekocht bij Kiwi-Electronics). Het lijkt me echter niet al te moeilijk om hier RaspBMC of xbian op te zetten. Ik kan nog niet heel veel vinden over verschillen/overeenkomsten tussen deze drie distro's. Eén vergelijking die ik heb gevonden is deze op iemands blog.

Heeft iemand hier daar nog wat op aan te vullen, of is er heel veel veranderd sinds die blog (19 feb)? Ik zie de laatste paar pagina's dat xbian veel genoemd wordt, dus die wil ik sowieso proberen....

Even wat selectiecriteria en wat achtergrondinfo:
- hij moet door mijn vrouw te bedienen zijn als hij ingesteld is (via CEC)
- hij moet stabiel zijn
- hij moet door mij in te stellen zijn. Ik heb wat basiservaring met linux, maar dan voornamelijk via GUI's (laatste paar jaar Ubuntu, vroeger wel gespeeld met RedHat, SuSE en Gentoo zelf gecompileerd met een guide ernaast). Ik heb XBMC al wel op de PC draaien dus ik weet daar redelijk de weg in Confluence.

Ik heb een netwerkkabel naar mijn TV lopen, met de router er vlak achter. Daar komt de Pi dus te hangen/liggen. Verder heb ik een externe harde schijf op het netwerk en staan de meeste videobestanden nu op de PC. Ik neem aan dat ik xbmc beide locaties kan laten benaderen, maar het is me nog onduidelijk of samba standaard geïnstalleerd staat of dat ik dat er bij moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

CurlyMo schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:44:
Beta 1.1 heeft nu globaal:
- BTRFS root zodat makkelijk snapshots te maken zijn zodat je na elke update simpel kan booten naar je vorige install en je hebt geautomatiseerde backups. Zo zit je nooit met een kapotte install. Daarnaast is BTRFS ook bewust van de SD kaart als ander type opslag dan een harde schijf.
Dat is mijns inziens inderdaad een grootste toevoeging van btrfs t.o.v. ext4. De verder features lijken mij niet heel interessant voor Pi, op mogelijk transparent compression na. Ik heb het topic niet in de gaten gehouden, dus misschien heb ik het gemist, maar mijn vraag uit april: zijn er benchmarks? Want ik ben nog steeds benieuwd :)
Voor performance is trouwens F2FS interessant, die zit in de nieuwere (experimentele) kernel voor de Pi.
Ga het ook interessant vinden om te zien hoe smooth jullie de snapshots krijgen. Want ik heb er mee gespeeld op een Linux machine en, vergeleken met ZFS, was een rollback doen met btrfs een stuk omslachtiger. Als je er een mooie wrapper/script voor hebt kan het best smooth denk ik, zeker icm met dat Bootmenu wat op jullie planning staat.
- zram (veel sneller ram gebruik)
Interessant. Op PC's zie je niet zoveel verschil, voordeel ligt meer op minder geheugengebruik omdat het dus gecomprimeerd wordt. Space vs cpu-usage trade-off.
Het zal allicht een stuk sneller zijn dan swap op de SD kaart, maar ben je met een 512MB Pi nog steeds regelmatig aan het swappen? Want ik vind het zelfs op mijn 256MB model nog wel meevallen.
Ik ben afaik meer CPU limited dan dat ik steeds zitten wachten tot er weer pages van/naar swap zijn gegaan/gewisseld.
Benchmarks op de Pi kan ik nauwelijks vinden, laat staan specifiek voor een 512MB model die als mediacentre wordt gebruikt. Hebben jullie metingen? :)
- erandom ipv urandom (veel snellere entropy generator)
Cool, maar kwamen we nog entropy en/of random data tekort sinds er een driver is voor de hardware RNG in de SoC? bcm2708-rng heet die driver. Die maakt /dev/hwrng en die is echt random, niet pseudo-random. Gebruiken jullie die niet? Of zijn er problemen mee die ik niet ken?

Of zijn er aspecten aan erandom die ik hier over het hoofd zie? Andere voordelen?
- De meesterlijke keuze om alle development in package repo's te doen op git. Zo kan je daadwerkelijk met 3 commando's een deb genereren en installeren met de laatste versies.
Altijd handig :)
De dingen die nu geïmplementeerd worden lijken op dit moment nog niet perse nuttig, zoals BTRFS. Maar wacht maar geduldig af wat mk01 allemaal in gedachten heeft 8). Laatste wat ik gehoord heb is dat hij kexec wil gaan gebruiken zodat je on-the-fly de kernel kan updaten.
Benieuwd wat de toekomst brengt. :Y
gwystyl schreef op maandag 08 juli 2013 @ 08:57:
Heeft iemand hier daar nog wat op aan te vullen, of is er heel veel veranderd sinds die blog (19 feb)? Ik zie de laatste paar pagina's dat xbian veel genoemd wordt, dus die wil ik sowieso proberen....
Ja hoor.
OpenElec: doet waar het voor gemaakt is, en doet dat goed. Als je echter buiten het kadertje wil gaan kleuren, om het zo maar even te noemen, dan laat het zich van de drie het minst makkelijk aanpassen.
Raspbmc: Wat daar op die blog staat ben ik het niet mee eens en er is ook veel veranderd. Het is een prima stabiele distro waar ik al een jaar gebruik van maak. De afgelopen maanden geen enkel probeer meer mee gehad, ding werkt en vreet alles wat ik er naar toe gooi.
Xbian: is hier populairder en ook een prima distro. Doet wat het moet doen en is vaak wat sneller met updates en wijzigingen. Heeft ook weer tot gevolg dat er een enkele keer wel eens iets breekt, maar volgens mij hebben ze dat steeds beter onder controle. Laatste keer dat ik er mee gespeeld heb was in april 2013 en dat ging gewoon prima.

Kortom: als OpenElec niet voldoet, of je wilt eens wat anders dan kun je Raspbmc en Xbian beide proberen. En dan blijf je gebruiken waar jij je het fijnst bij voelt.

[ Voor 20% gewijzigd door Ultraman op 08-07-2013 09:46 . Reden: reactie @ gwystyl toegevoegd ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Dit is echt frustrerend: Ik probeer met de Pi en XBMC de bestanden op mijn nieuwe Qnap te bekijken. Dat levert al volop problemen op, daar kom ik vast nog op terug. Maar nu: Ik kan met mijn windows machine de PI gewoon benaderen met pi/raspberry credentials. Dan zie ik twee mappen (devices en pi)

Maar ik wil met SSH inloggen, en dan krijg ik met deze credentials steeds een Access Denied.

Ik snap er niets van, ik weet zeker dat ik het wachtwoord niet veranderd heb (zou niet weten hoe)

Kan ik nog iets doen nu, behalve dan de kaart opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
VAnTurenhout schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:24:
Dit is echt frustrerend: Ik probeer met de Pi en XBMC de bestanden op mijn nieuwe Qnap te bekijken. Dat levert al volop problemen op, daar kom ik vast nog op terug. Maar nu: Ik kan met mijn windows machine de PI gewoon benaderen met pi/raspberry credentials. Dan zie ik twee mappen (devices en pi)

Maar ik wil met SSH inloggen, en dan krijg ik met deze credentials steeds een Access Denied.

Ik snap er niets van, ik weet zeker dat ik het wachtwoord niet veranderd heb (zou niet weten hoe)

Welk OS draai je op je Pi (Xbian/RaspBMC/OpenELEC?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Smultie schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:25:
[...]

Welk OS draai je op je Pi (Xbian/RaspBMC/OpenELEC?)
Raspbmc

[ Voor 7% gewijzigd door VAnTurenhout op 08-07-2013 09:28 . Reden: ik weet het zeker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143
  • Laatst online: 03-11-2023

Webby_143

1 Omhoog

Ik heb sinds dit weekend mijn rPi binnen. Heb er als eerst openelec op gezet. Mijn verwachtingen waren hoog na erg veel gelezen te hebben, maar ik vond hem erg traag. Gewoon na de eerste startup terwijl ik geen media afspeel stond hij 90% CPU te trekken en werd 60 graden. Ik heb andere skins geprobeerd, maar dat was natuurlijk op zo'n hoge CPU meteen een drama. Niet vooruit te branden. Ik heb zelfs een spontane reboot ervaren en hij is een keer blijven hangen.

Ik heb nu de output op 24p gezet ipv. 50p, dat had ik ergens gelezen. Ook heb ik de rss feed uitgezet. Met de "Simple Confluence Mod" zit ik nu op 45 a 55% CPU idle en 60 graden. Ik heb ook Ace geprobeerd hierna, maar die had na klikken van menu's ruim een minuut pauze tussen acties.

Ik wil nu een dynamic overclock proberen, maar met de huidige temperatuur vraag ik me af of dit goed gaat werken. Zijn er nog tips om hem wat rust te geven?

:: Game Over ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

60 graden is geen probleem hoor :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
VAnTurenhout schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:24:

Zo, en deze jongen gaat even in een hoekje zitten en zich zitten schamen....Misschien is het handiger om het juiste IP adres te gebruiken voortaan |:( |:( |:( |:( |:(
Werkt dus gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
VAnTurenhout schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:32:
[...]

Zo, en deze jongen gaat even in een hoekje zitten en zich zitten schamen....Misschien is het handiger om het juiste IP adres te gebruiken voortaan |:( |:( |:( |:( |:(
Werkt dus gewoon.
:D mooi, opgelost ;)
Webby_143 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:27:
Ik heb sinds dit weekend mijn rPi binnen. Heb er als eerst openelec op gezet. Mijn verwachtingen waren hoog na erg veel gelezen te hebben, maar ik vond hem erg traag. Gewoon na de eerste startup terwijl ik geen media afspeel stond hij 90% CPU te trekken en werd 60 graden. Ik heb andere skins geprobeerd, maar dat was natuurlijk op zo'n hoge CPU meteen een drama. Niet vooruit te branden. Ik heb zelfs een spontane reboot ervaren en hij is een keer blijven hangen.

Ik heb nu de output op 24p gezet ipv. 50p, dat had ik ergens gelezen. Ook heb ik de rss feed uitgezet. Met de "Simple Confluence Mod" zit ik nu op 45 a 55% CPU idle en 60 graden. Ik heb ook Ace geprobeerd hierna, maar die had na klikken van menu's ruim een minuut pauze tussen acties.

Ik wil nu een dynamic overclock proberen, maar met de huidige temperatuur vraag ik me af of dit goed gaat werken. Zijn er nog tips om hem wat rust te geven?
  • Heb je je Pi overgeclocked?
  • Toevallig net een nieuwe source toegevoegd? Dan is de Pi druk bezig met contect binnenhalen.
  • 60 graden is geen probleem
  • Output op 24p vs 50p maakt volgens mij niks uit.
  • Menu's zijn voor de Pi's CPU zwaarder dan het afspelen van een film. Voor menu's kan de Pi namelijk de GPU niet gebruiken, voor het afspelen van films wél.
  • Tip om de CPU zoveel mogelijk te ontlasten: een scherm met weinig tot geen dynamische content. Met name scrollende teksten zijn zwaar voor de CPU.

[ Voor 14% gewijzigd door Smultie op 08-07-2013 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:11

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Ben er toevallig achtergekomen waarom mijn RPi soms spontaan vastloopt.
Ik ben dan ingelogd via Winscp en die gaat vanzelf uitloggen, waardoor de Rpi vastslaat terwijl ik aan het kijken ben.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ultraman schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:17:
Cool, maar kwamen we nog entropy en/of random data tekort sinds er een driver is voor de hardware RNG in de SoC? bcm2708-rng heet die driver. Die maakt /dev/hwrng en die is echt random, niet pseudo-random. Gebruiken jullie die niet? Of zijn er problemen mee die ik niet ken?
Ik wist niet van het bestaan van die module. Het probleem is alleen dat ik niet kan vinden hoe die kernel config optie heet, want hij is niet mee gecompileerd in XBian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:47
Zijn er ook mensen met problemen met AirPlay? Foto's en muziek werken bij mij altijd prima, alleen het streamen van (youtube)filmpjes gaat vaak mis. Het gebeurt regelmatig dat bij het afspelen van een film deze op de helft gewoon stopt. Daarna is het niet meer mogelijk om een andere film via Airplay te sturen, terwijl de Raspberry wel gewoon als AirPlay apparaat zichtbaar blijft. Ik moet de Raspberry dan weer herstarten.

Ik draai Openelec (volgens mij versie 3.0.6). Ik vraag me af of het probleem aan de Raspberry ligt of aan mijn netwerkinfrastructuur. Mijn netwerk is niet optimaal :-( het signaal gaat vanaf mijn kabelmodem/router, via een powerplug (wel 500mbps) naar mijn Horizonbox die als 2e router dient. Overigens werkt het afspelen van 1080p films vanaf mijn NAS (die direct aan de kabelmodem/router hangt) wél prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Repost van deze issue https://github.com/xbiano...ckage-initramfs/issues/18

Ik heb even een test gedraaid met een RAID1 setup in XBian. Daarbij een snelle class 10 SD kaart gebruikt en een redelijke generieke en slome USB stick.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
                                                         random  random
           KB  reclen   write rewrite    read    reread    read   write
RAID1 : 51200       4     493     518     4578     4346    4440     649
RAID0 : 
- USB : 51200       4     730    1092     3788     2979    3691     281
- SD  : 51200       4     992     788     5558     4706    4974     732
                         -33%    -35%     +20%     +50%    +20%   +130%

RAID1 : 51200     512    3748    4475    18705    11533   18672    4521
RAID0 : 
- USB : 51200     512    3157    3488    23652    17815   24158    2918
- SD  : 51200     512    4849    4182    17513    17537   17443    4198
                         +20%    +28%      +6%    -35%      +7%    +55%

RAID1 : 51200   16384    5572    5456    25016    24991   24994    3247
RAID0 :
- USB : 51200   16384    4151    4492    27078    27682   27621    3114
- SD  : 51200   16384    7632    9915    22041    22032   22050    9801
                         +31%    +21%     +13%     +13%    +13%     +4%

De percentages komen als volgt tot stand:
Toename: Hoeveel sneller dan de langzaamste van de USB/SD.
Afname: Hoeveel langzamer dan de langzaamste van de USB/SD.

Conclusie:
- 4k schrijf prestaties dalen met ongeveer 33%*
- 4k lees prestaties stijgen met ongeveer 33%*
- Alle andere IO laat een toename van ongeveer 20% zien, behalve de 512k reread*

* met het langzaamste apparaat als referentie.

Deze benchmark laat zien dat in dit geval de langzame USB stick aardig wordt versnelt door de snelle SD kaart. Het doel is natuurlijk om het andersom te laten gelden.

Het nadeel is dat BTRFS je niet zomaar van RAID1 naar RAID0 kan gaan, daarvoor moet je booten in degraded mode.

Door het toevoegen van een snelle USB stick creëer je (nog theoretisch) dus makkelijk een sneller systeem met daarbij de RAID1 backup mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 08:57
Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een pi met raspbmc. Nu wil ik content van mijn oude HDD naar een nieuwe HDD kopieren welke is aangesloten op de pi en geformat als ext4. Het probleem is dat ik een mac gebruik en als ik inlog op mijn pi wordt de aangesloten hdd niet zichtbaar. Waarschijnlijk zie ik iets heel simpels over het hoofd maar ik ben al 2 dagen aan het googlen en kom echt geen steek verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:31

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Is de harddisk wel gemount?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:07
jswinkels schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:59:
Zijn er ook mensen met problemen met AirPlay? Foto's en muziek werken bij mij altijd prima, alleen het streamen van (youtube)filmpjes gaat vaak mis. Het gebeurt regelmatig dat bij het afspelen van een film deze op de helft gewoon stopt. Daarna is het niet meer mogelijk om een andere film via Airplay te sturen, terwijl de Raspberry wel gewoon als AirPlay apparaat zichtbaar blijft. Ik moet de Raspberry dan weer herstarten.

Ik draai Openelec (volgens mij versie 3.0.6). Ik vraag me af of het probleem aan de Raspberry ligt of aan mijn netwerkinfrastructuur. Mijn netwerk is niet optimaal :-( het signaal gaat vanaf mijn kabelmodem/router, via een powerplug (wel 500mbps) naar mijn Horizonbox die als 2e router dient. Overigens werkt het afspelen van 1080p films vanaf mijn NAS (die direct aan de kabelmodem/router hangt) wél prima.
Het gaat bij mij ook niet altijd vlekkeloos (bekabelde LAN). Soms blijft het beeld gewoon zwart en gebeurd er niks. Soms start hij maar stop hij naar verloop van tijd... Laatste tijd gaat het wel beter (sinds ik de default skin weer gebruik).
Ik denk dat het de software is wat niet optimaal werkt...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:43
RubenDJ schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 22:32:
Ik draai al een paar maanden stabiel xbian a5, nog geen reden gehad om te updaten. Komen thuis na een lekker dagje buiten, nog even lekker een serie kijken, xbmc valt gewoon uit (zwart scherm).

Na een paar keer rebooten hetzelfde. Commando ps -A | grep xbmc.bin geeft inderdaad niks, en dmesg zegt:
code:
1
2
[   74.733957] Out of memory: Kill process 2175 (xbmc.bin) score 850 or sacrifice child
[   74.733975] Killed process 2175 (xbmc.bin) total-vm:686924kB, anon-rss:314004kB, file-rss:776kB

De Pi is ook niet zo warm, 49 graden. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Iemand hier nog een idee over? Ik had al geen hoge pet op van Linux, maar om nou gewoon processen willekeurig te gaan killen? 8)7

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
ja de harddisk is gemount en ook zichtbaar in xbmc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:24
CurlyMo schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:37:
Repost van deze issue https://github.com/xbiano...ckage-initramfs/issues/18

Ik heb even een test gedraaid met een RAID1 setup in XBian. Daarbij een snelle class 10 SD kaart gebruikt en een redelijke generieke en slome USB stick.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
                                                         random  random
           KB  reclen   write rewrite    read    reread    read   write
RAID1 : 51200       4     493     518     4578     4346    4440     649
RAID0 : 
- USB : 51200       4     730    1092     3788     2979    3691     281
- SD  : 51200       4     992     788     5558     4706    4974     732
                         -33%    -35%     +20%     +50%    +20%   +130%

RAID1 : 51200     512    3748    4475    18705    11533   18672    4521
RAID0 : 
- USB : 51200     512    3157    3488    23652    17815   24158    2918
- SD  : 51200     512    4849    4182    17513    17537   17443    4198
                         +20%    +28%      +6%    -35%      +7%    +55%

RAID1 : 51200   16384    5572    5456    25016    24991   24994    3247
RAID0 :
- USB : 51200   16384    4151    4492    27078    27682   27621    3114
- SD  : 51200   16384    7632    9915    22041    22032   22050    9801
                         +31%    +21%     +13%     +13%    +13%     +4%

De percentages komen als volgt tot stand:
Toename: Hoeveel sneller dan de langzaamste van de USB/SD.
Afname: Hoeveel langzamer dan de langzaamste van de USB/SD.

Conclusie:
- 4k schrijf prestaties dalen met ongeveer 33%*
- 4k lees prestaties stijgen met ongeveer 33%*
- Alle andere IO laat een toename van ongeveer 20% zien, behalve de 512k reread*

* met het langzaamste apparaat als referentie.

Deze benchmark laat zien dat in dit geval de langzame USB stick aardig wordt versnelt door de snelle SD kaart. Het doel is natuurlijk om het andersom te laten gelden.

Het nadeel is dat BTRFS je niet zomaar van RAID1 naar RAID0 kan gaan, daarvoor moet je booten in degraded mode.

Door het toevoegen van een snelle USB stick creëer je (nog theoretisch) dus makkelijk een sneller systeem met daarbij de RAID1 backup mogelijkheid.
Dit is een heel veelbelovend resultaat. Ik hoop echter dat het XBian team gauw met een mooie release komt die minimaal net zo stabiel en snel is als 1.0a5...

iets heel anders: kan het zo gauw niet vinden op het xbian forum, maar is er ook uPNP ondersteuning in beta 1? Zou mooi zijn om mn xbmc library op die manier simpel te kunnen delen met diverse devices (smartphone, tablet, laptop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Ok ik heb mijn pi nu ingesteld als een nas en het is gelukt om de hdd te mounten en zichtbaar te maken in finder alleen geeft hij aan dat ik 5,32 GB beschikbaar heb terwijl de hdd 3 TB groot is. Ik heb dus het vermoeden dat de share die finder aangeeft zich bevind op mijn sd kaart. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

SmooK schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:47:
Ok ik heb mijn pi nu ingesteld als een nas en het is gelukt om de hdd te mounten en zichtbaar te maken in finder alleen geeft hij aan dat ik 5,32 GB beschikbaar heb terwijl de hdd 3 TB groot is. Ik heb dus het vermoeden dat de share die finder aangeeft zich bevind op mijn sd kaart. Iemand ideeën?
Dan denk ik dat hij niet naar de juiste partitie kijkt.

Welke indeling heeft je HD ? NTFS / FAT / HFS+ ?

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CurlyMo schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:40:
[...]

Ik wist niet van het bestaan van die module. Het probleem is alleen dat ik niet kan vinden hoe die kernel config optie heet, want hij is niet mee gecompileerd in XBian.
Gevonden en ingediend als feature request:
https://github.com/xbianonpi/xbian-patches/pull/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
troyk schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:14:
[...]

Dan denk ik dat hij niet naar de juiste partitie kijkt.

Welke indeling heeft je HD ? NTFS / FAT / HFS+ ?
Mijn excuses, ik was te ongeduldig. Na een tijdje bleek hij de mount toch goed weer te geven. Nu ben ik even opnieuw begonnen en blijkbaar mount raspbmc de schijf automatisch en is hij ook spontaan zichtbaar in finder. Nu alleen nog de mount locatie aanpassen want deze staat nu op de UUID van de HDD wat niet echt praktisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Beerkiller schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 21:58:
Ik heb raspbmc geinstaleerd staan maar bij heel veel films maar niet allemaal wil hij alleen het geluid afspelen.
Ik krijg op de achtergrond de afbeelding van de film te zien met een vierkant vlak met allemaal kleine vierkantjes die rond draaid.

Ik heb de codecs bij xbmc gekocht en in het config.txt toegevoegd.

Weet iemand wat dat kan zijn
Daar had ik gisteren bij een serie ook ineens last van, ik heb nog geen diepere analyse op de gebruikte codecs losgelaten. Ik was alleen wel een kwartier verder voordat ik me bedacht eens met een andere player te kijken, ik dacht dat ik tegen een generiek probleem aanliep maar dat was dus alleen met die content |:( Doh.

Verder overigens erg happy met RaspBMC, streamed alles keurig vanaf m'n Qnap en met xbmc remote op de ipad bedient dat ook als een tierelier! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Past beter hier.
https://gathering.tweaker...message/40531371#40531371

[ Voor 85% gewijzigd door Firesphere op 08-07-2013 19:34 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143

Webby_143

1 Omhoog

Mijn eerste overclock ervaring:

config.txt:
arm_freq=800
sdram_freq=300

en hij boot niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
SmooK schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:35:
[...]

Mijn excuses, ik was te ongeduldig. Na een tijdje bleek hij de mount toch goed weer te geven. Nu ben ik even opnieuw begonnen en blijkbaar mount raspbmc de schijf automatisch en is hij ook spontaan zichtbaar in finder. Nu alleen nog de mount locatie aanpassen want deze staat nu op de UUID van de HDD wat niet echt praktisch is.
Ok toch niet, heel raar maar mijn hdd is gemount en raspbmc herkend deze. Als ik op mijn mac inlog via samba ziet hij slechts 5 GB van mijn 3 TB schijf

Nu toch weer wel, beetje rommelen in de config file van samba heeft het opgelost. Nu loop ik tegen het volgende probleem aan: hoe laat ik sabnzbd direct naar de hdd downloaden? Sabnzbd weigert de mappen aan te maken tenzij deze zich op de sd kaart moeten bevinden....

[ Voor 18% gewijzigd door RaijRaij op 09-07-2013 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143

Webby_143

1 Omhoog

Webby_143 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 21:24:

config.txt:
arm_freq=800
sdram_freq=300

en hij boot niet meer...
Nieuwe openelec op de sd-card gezet en die werkte weer. gelijk dezelfde overclock settings en hij bootte. Confluence modified er op. Vervolgens wou ik TV-series en Movies toevoegen, maar deze stonden niet in het hoofdmenu. Ik reboot gekozen, corrupted...

Morgen maar weer met een verse install dan, misschien maar niet overclocken. Ik gebruik een Sandisk Ultra 16GB Class 10 kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Niet zomaar wat OC settings gebruiken. Settings houden wel degelijk verband met elkaar.
Crashes is inderdaad vaak corruptie en niet meer booten. Is te voorkomen (de corruptie niet de crashes) door van een write locked SD te booten en root fs op nfs of USB te draaien. Maar wss klopt er iets niet aan je OC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143

Webby_143

1 Omhoog

Ik heb de voorbeeld waardes gebruikt voor 'Modest'. Ik was niet van plan zomaar wat waardes te proberen. Heb nu een variant klaar staan met de 'Turbo' setting en initial_turbo op 30. Morgen kijken wat dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Webby_143 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 23:46:
Ik heb de voorbeeld waardes gebruikt voor 'Modest'. Ik was niet van plan zomaar wat waardes te proberen. Heb nu een variant klaar staan met de 'Turbo' setting en initial_turbo op 30. Morgen kijken wat dat doet.
Eén tip voor als je tegen véél corruptie aanloopt: er zijn bepaalde runs van de Pi die last hebben van erg snel de SD card te corrupten bij enige overclock. Dat zit em dan vooral in de core_freq, en als je die op een veelvoud van 250 laat (dus 250 of 500 als je je avontuurlijk voelt), schijnt het probleem te beteren: http://elinux.org/RPiconfig#SD_Card_Usage_with_Overclocking (die hele pagina is trouwens geweldig leesvoer mbt overclocken van de pi).

Of natuurlijk zo weinig mogelijk de SD card gebruiken als je last hebt van corruptie.

[ Voor 4% gewijzigd door DexterBelgium op 09-07-2013 06:27 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
_MB_ schreef op zondag 07 juli 2013 @ 18:24:
Misschien heeft iemand hier een oplossing voor mijn probleem?

Ik heb net een nieuwe Pi gekocht.( 512MB rev B v2.0). Samen met een 8GB transcend class 10 SD kaartje.
Hier heb ik OpenElec op draaien en de Pi licht overgeclocked.

Alles draaide prima totdat een aflevering vast sloeg. Er zat een fout in die aflevering. Daardoor reageerde de Pi niet meer en kon ik dus ook niet meer terug naar het hoofdmenu. Uiteindelijk heb ik de Pi uit gezet door de stroom eraf te halen. Nu start de Pi dus niet meer op.

Echter nu wordt het vreemder.

Ik heb het sd kaartje nu ongeveer 10 keer opnieuw geformatteerd en de pi proberen te starten met OpenElec, Raspbmc, BerryBoot, en nog wat anderen. Het probleem is dat de pi met dit sd kaartje dus niet meer wil booten. De power led brandt (htc one adapter) en het groene lampje zie je heel licht branden, maar de pi komt dus niet door de boot fase heen(of kan de boot file niet vinden)

In windows werkt het kaartje trouwens nog wel gewoon prima.
Als ik hem in Windows bekijk dan zie ik gewoon alle bestanden van bijvoorbeeld OpenElec.
Ik heb de sd kaart in Windows geformatteerd via het tooltje SDFormatter 4.

Nu heb ik nog een ander sd kaartje geïnstalleerd met OpenElec en deze werkt prima.

Ik krijg dus met geen mogelijkheid het 8GB Transcend kaartje meer werkend.

Heeft iemand nog tips om dit kaartje te fixen, of is het kaartje enkel nog windows compatible?

Bedankt.
Heeft iemand hier nog een idee over?

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Webby_143 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 21:24:

config.txt:
arm_freq=800
sdram_freq=300

en hij boot niet meer...
heb hetzelfde gehad toen ik de config aanpaste. heb nu in de raspbmc settings de overclock op 'fast' gezet, wat tot nu toe niet voor crashes heeft gezorgd. samen met de 'Bello' skin en de menu's op 1280x720 zorgt dat voor een redelijk smooth experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor wie de kracht van de snapshots in XBian Beta 1.1 eens wilt testen.

Verander voor de grap de volgende code eens (/etc/fstab):
code:
1
2
3
4
proc            /proc           proc    defaults          0       0
LABEL=xbian-root-btrfs  /       btrfs   subvol=root/@,thread_pool=1,rw,compress=lzo,noatime,autodefrag  0       0
LABEL=xbian-root-btrfs  /home   btrfs   subvol=home/@,thread_pool=1,rw,compress=lzo,noatime,autodefrag  0       0
UUID=8B12-9112  /boot   vfat    defaults,noauto,user,gid=0,uid=0        0       0

Naar
code:
1
2
3
4
proc            /proc           proc    defaults          0       0
LABEL=xbian-root-btrfs  /       btrfs   subvol=root/@safe,thread_pool=1,rw,compress=lzo,noatime,autodefrag  0       0
LABEL=xbian-root-btrfs  /home   btrfs   subvol=home/@safe,thread_pool=1,rw,compress=lzo,noatime,autodefrag  0       0
UUID=8B12-9112  /boot   vfat    defaults,noauto,user,gid=0,uid=0        0       0

En (/boot/cmdline.txt):
code:
1
sdhci-bcm2708.sync_after_dma=0 dwc_otg.lpm_enable=0 console=tty1 root=LABEL=xbian-root-btrfs rootfsopts=subvol=root/@,noatime,compress=lzo,thread_pool=1,space_cache,autodefrag rootfstype=btrfs rootwait=10 smsc95xx.turbo_mode=N elevator=noop nohdparm splash logo.nologo quiet loglevel=0 noswap mod_scsi.scan=async

Naar
code:
1
sdhci-bcm2708.sync_after_dma=0 dwc_otg.lpm_enable=0 console=tty1 root=LABEL=xbian-root-btrfs rootfsopts=subvol=root/@safe,noatime,compress=lzo,thread_pool=1,space_cache,autodefrag rootfstype=btrfs rootwait=10 smsc95xx.turbo_mode=N elevator=noop nohdparm splash logo.nologo quiet loglevel=0 noswap mod_scsi.scan=async

Voor alle duidelijkheid, de @ is veranderd naar @safe. Je zult dan merken dat je weer op een stock Beta 1.1 draait :)

Om terug te keren verander je eerst in de cmdline.txt (via windows) de @safe naar @, dan opstarten, daarna de /etc/fstab terugzetten, rebooten. Klaar.

Wil je echt weer terug naar stock Beta 1.1 zonder opnieuw te moeten installeren, dan kan je het beste een rollback doen van de @safe snapshot, i.p.v. in de snapshot zelf te booten. Alles wat je namelijk in @safe doet, verandert de stock Beta 1.1.

[ Voor 11% gewijzigd door CurlyMo op 09-07-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

_MB_ schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 09:44:
[...]

Probeer GParted eens.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jswinkels schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:59:
Zijn er ook mensen met problemen met AirPlay?
Hier geen problemen op OpenELEC 3.1.1 (beta) en iOS 6.
_MB_ schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 09:44:
Diverse manieren maar in de Raspbmc installer zit een optie Restore device for formatting die je kunt gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://www.raspbmc.com/wp-content/uploads/2012/06/ins-300x165.jpg

[ Voor 72% gewijzigd door technorabilia op 09-07-2013 18:12 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik vond hier ook nooit een handige manier om die kaartjes terug te zetten, maar heb nu Minitool Partition Wizard gevonden. Da's een soort van GParted voor Windows :)
http://partitionwizard.com/free-partition-manager.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik altijd EaseUs Partition Master, ook gratis en erg krachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Je bent een held. Thanks.
Er zat nog een partitie van 4MB als onbekend in.
Alles verwijderd en 1 stuk fat32 van gemaakt. Daarna via de SD-formatter geformatteerd en openelec er weer opgezet.
Alles werkt nu weer. Gelukkig is het kaartje dus niet stuk. Leek me al vreemd, maarja je moet het ff vinden :)

thanks @ de andere oplossingen hierboven. Die hadden dan misschien ook wel geholpen.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit hier met een probleem in python, ik weet niet of het hier hoort?
Het gaat over het python script AutoSub.py, een script om automatisch ondertitels te downloaden.
Het script AutoSub.py bestaat uit meedere python scripten.

Ik wil dus AutoSub.py runnen, het script, maar ik krijg deze fout:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
pi@raspbmc:~/auto-sub$ sudo python AutoSub.py
AutoSub: Initializing variables and loading config
AutoSub: Starting output to log. Bye!
[09/Jul/2013:11:29:37] ENGINE Serving on 0.0.0.0:8083
Traceback (most recent call last):
  File "/home/pi/auto-sub/autosub/Scheduler.py", line 21, in __init__
    self.command.run()
  File "/home/pi/auto-sub/autosub/scanDisk.py", line 106, in run
    walkDir(str(autosub.ROOTPATH))
  File "/home/pi/auto-sub/autosub/scanDisk.py", line 44, in walkDir
    srtfile = os.path.splitext(filename)[0] + u".srt"
UnicodeDecodeError: 'ascii' codec can't decode byte 0xc3 in position 20: ordinal not in range(128)

Na wat onderzoek bleek dat python 2.7 automatisch codeert met ASCII, en niet met UTF-8, zoals dit script nodig heeft.
Het gaf een fout bij het script scanDisk.py, dus ik dacht, ik zet er de volgende code bij om het met UTF-8 te laten coderen:

code:
1
2
3
import sys
reload(sys)
sys.setdefaultencoding("utf-8")

Dit werkte ook, nu gaf hij geen fout meer bij dat scanDisk.py, maar wel weer dezelfde fout bij genericpath.py.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
pi@raspbmc:~/auto-sub$ sudo python AutoSub.py
AutoSub: Initializing variables and loading config
AutoSub: Starting output to log. Bye!
[09/Jul/2013:19:42:11] ENGINE Serving on 0.0.0.0:8083
Traceback (most recent call last):
  File "/home/pi/auto-sub/autosub/Scheduler.py", line 21, in __init__
    self.command.run()
  File "/home/pi/auto-sub/autosub/scanDisk.py", line 109, in run
    walkDir(str(autosub.ROOTPATH))
  File "/home/pi/auto-sub/autosub/scanDisk.py", line 51, in walkDir
    if not os.path.exists(os.path.join(dirname, srtfile)) or (not os.path.exists(os.path.join(dirname, srtfileeng)) and autosub.DOWNLOADENG):
  File "/usr/lib/python2.7/genericpath.py", line 20, in exists
    os.stat(path)
UnicodeEncodeError: 'ascii' codec can't encode characters in position 51-53: ordinal not in range(128)

Als ik dezelfde regels toepas bij dat script, geeft hij nog altijd dezelfde fout (misschien omdat het een algemeen python script is, en niet specifiek van auto-sub?)

Is er dus een andere oplossing om dit probleem op te lossen?
Of ga ik beter naar de python-gedeelte van dit forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
iemand een idee: Films doe ik tegenwoordig niet meer hernoemen dmv couchpotato (ivm subs).
ik laat ze wel wegschrijven in een folder. die is wel voorzien van: Filmtitel (jaartal)

In die folder staat dus het originele bestand + naam.

Echter soms kan xbmc dus de film niet scrapen. Omdat die alsnog naar de bestandsnaam kijkt en niet naar de folder. is dit een instelling die ik mis? of is er een andere manier om te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:11

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

In Sickbeard(Dutch TPB) heb ik vandaag geprobeerd met rescan bepaalde gedownloade series de goede metadata mee binnen te halen. Ook omdat ik hetzelfde probleem heb dat bepaalde series niet worden gescraped.
Misschien werkt dit wel ook voor Couchpotato. Weet ook niet of er zo een functie inzit in CP.
Wat mij we opvalt is dat Eden versie minder strikt is met scrapen en wel alles binnen haalt en vindt en dat Frodo meer problemen daar mee heeft.

Edit:
Ik heb laatst mijn bibliotheek, Eden versie Aeon Nox skin op de pc, geexporteerd als een bestand. Die heb ik later geimporteerd op de RPi. Nu vond xbmc wel alles. Je kunt het ook op deze omslachtige manier proberen eventueel.

[ Voor 20% gewijzigd door Sepp14 op 09-07-2013 21:32 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Paulus07 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 20:52:
iemand een idee: Films doe ik tegenwoordig niet meer hernoemen dmv couchpotato (ivm subs).
ik laat ze wel wegschrijven in een folder. die is wel voorzien van: Filmtitel (jaartal)

In die folder staat dus het originele bestand + naam.

Echter soms kan xbmc dus de film niet scrapen. Omdat die alsnog naar de bestandsnaam kijkt en niet naar de folder. is dit een instelling die ik mis? of is er een andere manier om te fixen?
Als je in XBMC > Videos>Files op de source van je Movies gaat staan en dan Edit Source kiest, kan je in het menu dat verschijnt volgens mij aangeven dat elke subfolder 1 film bevat.
Ik heb het niet zo, bij mij bevat de map /Movies gewoon alle films, soms in een subfolder. Vaak niet. Als hij eenfilm iet herkend, forceer ik een scrape via Movie Information, dan krijg je een zoekveld waar je de filmnaam kan corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143

Webby_143

1 Omhoog

habermas schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:23:
[...]

heb hetzelfde gehad toen ik de config aanpaste. heb nu in de raspbmc settings de overclock op 'fast' gezet, wat tot nu toe niet voor crashes heeft gezorgd. samen met de 'Bello' skin en de menu's op 1280x720 zorgt dat voor een redelijk smooth experience...
Ik heb nu alle presets gehad en ook de suggestie uit de config.txt om 'Medium' te nemen met over_voltage=0, dat zou een keuze zijn bij sd problemen, maar de resultaten varieerden van direct niet booten tot vastlopen na 30 minuten.

Dus nu zonder overclock, dit is de eerste keer dat hij al enkele uren draait. Ik heb Bello geprobeerd en die is mooi qua eyecandy. Een tikje traag na keuzes uit het hoofdmenu, maar wel werkbaar. Morgen even kijken over 720p een optie is, spelen je films dan wel 1080p?

Misschien nog dirty regions uitproberen, maar het lijkt eerder een probleem te zijn bij het laden van een keuze uit het hoofdmenu, daarna is hij snel als ik door series en of films blader. Ace ook geprobeerd, maar dan duurde het echt onredelijk lang na een menukeuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Jazco2nd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 23:08:
[...]

Als je in XBMC > Videos>Files op de source van je Movies gaat staan en dan Edit Source kiest, kan je in het menu dat verschijnt volgens mij aangeven dat elke subfolder 1 film bevat.
Ik heb het niet zo, bij mij bevat de map /Movies gewoon alle films, soms in een subfolder. Vaak niet. Als hij eenfilm iet herkend, forceer ik een scrape via Movie Information, dan krijg je een zoekveld waar je de filmnaam kan corrigeren.
super dat was hem :) was al aan het zoeken naar die optie onder de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 15:05
heb net mijn pi binnen gekregen en xbian er op gezet.
leuk allemaal dingen uitproberen.
hangt nu nog muis en tobo aan.

Maar wil er graag een remote bij hebben, wat gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzmerlin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-09 14:33
Ik gebruik voornamelijk de afstandbediening van m'n tv (Sony), maar met de Android app heb je al veel meer controle. Zo kom je met de afstandbediening niet in alle contextmenu's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb hem ook sinds gisteren binnen. Ik heb er gisteravond ook een tobo en muis aangehangen om xbian te kunnen updaten van beta1 naar beta1.1. Ik merkte dat ik continu zat te switchen van toetsenbord naar muis naar telefoon naar afstandsbediening.... voor de ene actie is tobo/muis handiger, voor de andere gaat navigeren met afstandsbediening weer handiger. Mijn TV ondersteunt CEC, dus ik houd het voorlopig bij de afstandsbediening van de TV icm mijn telefoon met Yatse. Als ik meer dingen wil instellen zal ik er wel een willekeurig usb tobo en muis aanhangen, maar ik verwacht die niet veel nodig te hebben.

@hierboven: op mijn Panasonic afstandsbediening zit een knopje 'Option'. Als ik daar op druk krijg ik twee opties: "Select" en "Instellingen". De eerste is ongeveer gelijk aan drukken op het huis-icoontje, de tweede brengt me naar de contextmenu. Misschien zit er op jouw AB ook wel een knop die die functie heeft?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7uncDOHIAFs5x76y68mUaqhf/full.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door gwystyl op 10-07-2013 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Webby_143 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 23:19:
Ik heb nu alle presets gehad en ook de suggestie uit de config.txt om 'Medium' te nemen met over_voltage=0, dat zou een keuze zijn bij sd problemen, maar de resultaten varieerden van direct niet booten tot vastlopen na 30 minuten.

Dus nu zonder overclock, dit is de eerste keer dat hij al enkele uren draait. Ik heb Bello geprobeerd en die is mooi qua eyecandy. Een tikje traag na keuzes uit het hoofdmenu, maar wel werkbaar. Morgen even kijken over 720p een optie is, spelen je films dan wel 1080p?

Misschien nog dirty regions uitproberen, maar het lijkt eerder een probleem te zijn bij het laden van een keuze uit het hoofdmenu, daarna is hij snel als ik door series en of films blader. Ace ook geprobeerd, maar dan duurde het echt onredelijk lang na een menukeuze.
zelfde verhaal hier: een hoop combi's qua overclocken geprobeerd maar het leidde allemaal tot crashes... met alleen de 'Fast' optie tot nu toe geen problemen. heb die 1280x720p optie net nog getest met een full-hd film maar m'n tv geeft dan helaas ook 1280/720p aan.. dacht dat die optie over de skin resolution ging maar helaas... had de tip uit dit filmpje. die 'extract thumbnails' optie is wel een goeie. het blijft allemaal behoorlijk instabiel: net bij het testen films die na 1 keer proberen niet meer starten, of plotseling starten als audio... :?

[ Voor 4% gewijzigd door habermas op 10-07-2013 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzmerlin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-09 14:33
@gwysty, ik heb inderdaad ook een button 'options', maar dan kom ik in het optionsmenu van de tv zelf terecht. :|.
Ook het switchen tussen bestanden en bibliotheek view van je muziek kan ik niet met de AB regelen, wel via de Android app..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143

Webby_143

1 Omhoog

habermas schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 09:35:
[...]

zelfde verhaal hier: een hoop combi's qua overclocken geprobeerd maar het leidde allemaal tot crashes... met alleen de 'Fast' optie tot nu toe geen problemen. heb die 1280x720p optie net nog getest met een full-hd film maar m'n tv geeft dan helaas ook 1280/720p aan.. dacht dat die optie over de skin resolution ging maar helaas... had de tip uit dit filmpje. die 'extract thumbnails' optie is wel een goeie. het blijft allemaal behoorlijk instabiel: net bij het testen films die na 1 keer proberen niet meer starten, of plotseling starten als audio... :?
'Fast' is een predefined overclock. CPU: 840, Core: 350, GPU: 253, RAM: 400, Overvolt: 0 in combinatie met force_turbo=1. Aangezien er geen overvolt is kan je dynamic inderdaad uitzetten zonder je warranty te voiden. Ik las ergens dat dynamic een grote sd corruption veroorzaker is.

Standaard draait raspbmc al hoger dan openelec. cpu 800 vs cpu 700. De rest is wel hetzelfde. Ik zou die 2 opties dus nog kunnen proberen. Ik ga ook op een 2e sd-card proberen alleen te booten van protected sd en dan de rest over NFS vanaf mijn NAS te runnen. Dan zou ik wel super of turbo kunnen gebruiken misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan gewoon prima je dynamische overclock uitzetten zonder je garantie te verliezen icm een overvolt. Zo werkt het nu meer dan een half jaar in XBian. Je moet alleen de performance governor aanzetten ipv de ondemand. In de praktijk is dat dus precies hetzelfde als "force_turbo" alleen zonder garantie gedoe.

Het blijft me een raadsel waarom RaspBMC dat niet standaard doet...

[ Voor 30% gewijzigd door CurlyMo op 10-07-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143

Webby_143

1 Omhoog

Kijkend naar: http://www.raspberrypi.or...opic.php?p=176865#p176865

Als je force_turbo uit laat staan en de performance governor aanzet heb je ook een statische overclock en kan je dus wel overvolten zonder garantie issues, correct?. Alleen zit je dan nog wel vast aan die temp_limit>85 denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, die temp_limit moet je vanaf blijven. Maar de waarheid van de rest van je verhaal wordt nu dus al tijden door XBian bewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
GoVegan schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 08:45:
heb net mijn pi binnen gekregen en xbian er op gezet.
leuk allemaal dingen uitproberen.
hangt nu nog muis en tobo aan.

Harmony 900 icm een flirc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harmony 300 icm een TSOP4838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
HDMI-CEC icm met m'n Panasonic plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Harmony 600 icm een TSOP4838, aangevuld met Yatse.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
de tv afstandsbediening (dus HDMI-CEC) of Yatse app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Smultie schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 15:29:
HDMI-CEC icm met m'n Panasonic plasma.
Kan jij alles bedienen met je Pana-remote? Ik geraak niet veel verder dan de pijltjes-toetsen, terugkeren in het menu en zo lukt helemaal niet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Fire69 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:28:
[...]

Kan jij alles bedienen met je Pana-remote? Ik geraak niet veel verder dan de pijltjes-toetsen, terugkeren in het menu en zo lukt helemaal niet. :/
Bij mij werkt het out-of-the-box allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143

Webby_143

1 Omhoog

Fire69 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:28:
[...]

Met de back/return toets doe ik dat gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Laatst online: 16:31
Ik heb afgelopen weekend ook een RPi besteld, gister binnen gekregen. In elkaar gezet en openelec erop (met xbmc dus) en het draait als een tierelier.
Ik had echt niet verwacht dat ding kleine dingetje zo krachtig kon zijn.

Hij was alleen beetje traag bij het downloaden van apps, maar door menu/settings heengaan gaat vloeiend - beter dan bij m'n 'oude' (eminent ding). Ook afspelen van films vanaf de externe hdd gaat super.

Nu ben ik gister wat bezig geweest om de bibliotheek in te stellen. Heb de externe hdd als pad/directory toegevoegd en een aantal films van de schijf heeft ie gevonden.
Echter, ook een aantal niet. Zelfs de film niet die ik net heb bekeken. Het zijn mkv en iso files, maar andere mkv en iso zijn wel te zien.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Moet bekennen dat ik gisteravond niet heel erg lang er naar gekeken heb, dus ik kan best wat over het hoofd gezien hebben.

Edit: heb het nu vrij gemakkelijk voor elkaar. Gewoon contextmenu op de hdd map en dan "inhoud toewijzen". Scraper instellen en klaar. :D

[ Voor 7% gewijzigd door aaajeetee op 10-07-2013 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Webby_143 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:32:
[...]

Met de back/return toets doe ik dat gewoon.
Ik ook, en verder werken de play/pause/next enz. toetsen onderin bij mij ook als ik het knopje op 'TV' zet, en het eerder genoemde 'Option' knopje voor terug naar huis en contextmenu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hmmm, na lange tijd trouwe dienst heeft m'n xbian-installatie het ineens begeven en blijft hangen op de splash-screen met "init process".
Bummer, tijd voor een clean-install, kan ik weer al die zooi gaan opzoeken wat ik had ingesteld :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 15:05
Firesphere schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 20:16:
Hmmm, na lange tijd trouwe dienst heeft m'n xbian-installatie het ineens begeven en blijft hangen op de splash-screen met "init process".
Bummer, tijd voor een clean-install, kan ik weer al die zooi gaan opzoeken wat ik had ingesteld :'(
kun je die settings niet uit de UserData map van xmbc halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

GoVegan schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 20:39:
[...]

kun je die settings niet uit de UserData map van xmbc halen?
Geen zin in :$ Moet ik klooien met filesystem enzo. Ik vin't wel best.

Ik bedenk me alleen net dat ik m'n cosm-integratie nu ook weer kwijt ben :/

Ah well, ik wilde toch naar een andere (gratis) provider en moet dat artikel voor RPi Magazine toch nog herschrijven.

[ Voor 28% gewijzigd door Firesphere op 10-07-2013 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je nog geprobeerd om met de debug parameter in de cmdline.txt de error te achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

CurlyMo schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 21:33:
Heb je nog geprobeerd om met de debug parameter in de cmdline.txt de error te achterhalen?
Nee, niet aan gedacht. Was echt zo "hmmm, crap, ah well, schone lei beginnen kan geen kwaad" en toen was'ie schoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
je userdata folder had je in 5sec via een ftp tooltje a la Cyberduck opgeslagen.
of met ES File Explorer via je smartphone.

[ Voor 21% gewijzigd door Jazco2nd op 11-07-2013 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Jazco2nd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:19:
je userdata folder had je in 5sec via een ftp tooltje a la Cyberduck opgeslagen.
of met ES File Explorer via je smartphone.
Nogal onmogelijk als de SSH server niet eens start ;) Ik weet hoe ik (normaal gesproken) die boel moet backuppen hoor. Had er nu alleen geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
GoVegan schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 08:45:
Ik gebruik de "official XBMC remote" app, op m'n ipad, die app is er ook voor android. Kan je alles browsen op je pad/phone en als je iets start zie je het op je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 23:23
Hallo,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een PVR addon die een map met .strm kan afspelen. Heb een HDHomerun in mijn netwerk hangen en heb door middel van de bijgeleverde software de .strm files aangemaakt. Ik kan deze ook spelen via de video -> bestanden menu's, etc. maar zou het graag via een addon laten verlopen.

Heeft iemand tips voor een dergelijke addon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Laatst online: 16:31
Jheroun schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:48:
[...]

Ik gebruik de "official XBMC remote" app, op m'n ipad, die app is er ook voor android. Kan je alles browsen op je pad/phone en als je iets start zie je het op je TV.
Die gebruik ik ook op de ipad/iphone, werkt echt ideaal. Denk niet dat ik er nog een aparte remote voor haal. Ooit komt er een nieuwe tv, misschien dat ik dan wel extra op CEC let. Voor nu werkt die app heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb gisteren Yatse gekocht, eerste app ooit waar ik geld wou aan geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Fire69 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 19:33:
Ik heb gisteren Yatse gekocht, eerste app ooit waar ik geld wou aan geven :P
Wat is nou het verschil tussen de gekochte en gratis versie? Ik gebruik nu de gratis versie maar heb niet het idee dat ik wat mis. Het ziet er allemaal net wat mooier uit dan de officiele app, en werkt erg prettig imho.

De pro versie geeft het volgende aan:
This application is a unlocker for Yatse, the XBMC Remote.
After buying you will have access to the theme settings in Yatse.
This also unlock the new Yatse 3.0 Streaming function.
By buying this unlocker you help for further developments.
Thema's vind ik niet zo boeiend, de standaard is best functioneel. Streamen is wel grappig maar ga ik niet doen op mijn telefoon als ik thuis ben.... dan heb ik de TV tot mijn beschikking :). Het zou dus voornamelijk gaan om de ontwikkelaar te steunen. Dat is wel iets om in het achterhoofd te houden......

[ Voor 49% gewijzigd door gwystyl op 11-07-2013 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Je mist niks, ik heb het gewoon gekocht als support aan de dev, omdat ik het dagelijks gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

gwystyl schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 22:18:
[...]

Wat is nou het verschil tussen de gekochte en gratis versie? Ik gebruik nu de gratis versie maar heb niet het idee dat ik wat mis. Het ziet er allemaal net wat mooier uit dan de officiele app, en werkt erg prettig imho.

De pro versie geeft het volgende aan:
Niets voor zover ik weet. Alleen gewoon de dev je support laten merken. Het betekend alleen dat je de bleeding edge versie tot je beschikking hebt ipv de release. vzviw

/spuit 11. Geen tabs open laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

_MB_ schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 18:50:
[...]

Je bent een held. Thanks.
Er zat nog een partitie van 4MB als onbekend in.
Alles verwijderd en 1 stuk fat32 van gemaakt. Daarna via de SD-formatter geformatteerd en openelec er weer opgezet.
Alles werkt nu weer. Gelukkig is het kaartje dus niet stuk. Leek me al vreemd, maarja je moet het ff vinden :)

thanks @ de andere oplossingen hierboven. Die hadden dan misschien ook wel geholpen.
:) ggd

er zijn meer wegen meestal...deze kende ik.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:38

MsG

Forumzwerver

Yatse Pro heeft wel degelijk verschil. Als je op je telefoon bijvoorbeeld een YouTube-filmpje wil openen kan je hem met Pro doorsturen naar XBMC om zodoende het filmpje op de TV te bekijken, dat soort dingen kunnen niet met de free version.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ah, nooit getest voor ik het gekocht heb, maar ik kreeg die optie altijd al wanneer ik op een link van een video klikte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
MsG schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:15:
Yatse Pro heeft wel degelijk verschil. Als je op je telefoon bijvoorbeeld een YouTube-filmpje wil openen kan je hem met Pro doorsturen naar XBMC om zodoende het filmpje op de TV te bekijken, dat soort dingen kunnen niet met de free version.
Dat kan zeker wel met de gratis variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Je kan echt alles wel doorsturen naar XBMC met de gratis variant.
Alleen als je via Airplay iets wil doen heb je Pro nodig.. maar waarom zou je Airplay gebruiken als het ook zonder kan? Tenzij je een AppleTV gebruikt.

Overigens merkte ik eergister dat een Youtube fimpje doorsturen direct werd afgespeeld!! Hoe kan dat ineens? Normaal duurt het een minuut! Ik heb niks veranderd, nog steeds XBian 1.0a5 met xbmc 12.2.
Pagina: 1 ... 64 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.