Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Dat klopt, daar heb je de pro versie voor nodig. Echter met mijn telefoon zit die optie er al standaard in, ook zonder yatse (pro). In de galery app een "change player" optie waarna het filmpje via de TV (UPnP?) wordt afgespeeld. Zie plaatje:JanPedaal schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:46:
[...]
Klopt. Wat niet kan is het bestand zelf streamen, dus als de film/muziek op je device staat, naar de RPi sturen. Dat schijnt met de pro wel te kunnen.
(Is dit Airplay?)
http://forums.androidcent...mtaptalk1351908539447.jpg
Los daarvan is yatse geweldig handig. Dus als je een paar losse euro's over hebt, heeft Tolriq ze wat mij betreft wel verdient.
Als het bestand encoded gestreamed moet worden is het een ander verhaal maar daar gaat het hier niet om volgens mij.
BTW: ik mis in Yatse de optie om direct je video library te updaten. nu doe ik dat via de remote buttons en dan kies ik Update Library op me tv scherm. Zou mooi zijn als Yatse gewoon een optie had om de library te updaten en cleanen, of je nou voor de tv zit of niet.
Geen idee of dat in de ios versie ook is...
omdat hij niet verbonden was, nu zie k het idd mooi!
[ Voor 35% gewijzigd door Jazco2nd op 12-07-2013 16:10 ]
Heb XBian
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Das erg radicaal, maar natuurlijk wel een mogelijke oplossing. Ben op zoek naar wat mooiere oplossingen
Bij mij hielp het utischakelen van de screensaver (dim)Tennisbal schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 21:12:
[...]
Das erg radicaal, maar natuurlijk wel een mogelijke oplossing. Ben op zoek naar wat mooiere oplossingen
Gelijk even proberen, tnx!slommer schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 12:48:
[...]
Bij mij hielp het utischakelen van de screensaver (dim)
Update: werkt! Is het wel mogelijk de audio visualisation aan te zetten? Ik heb een plasma tv dus risico op inbranden als ik bijvoorbeeld muziek urenlang laat spelen. Kan hem zonder screensaver niet standaard laten starten. Enige mogelijkheid handmatig starten als ik audio afspeel?
[ Voor 41% gewijzigd door Tennisbal op 13-07-2013 13:41 ]
"omxplayer now has a method for fast forward and rewind. Good news for #Raspbmc"
Dat kan je via de cec-settings:Thijmen schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 20:58:
Weet niet of dit uberhaupt kan, maar wanneer ik bijv. aan het gamen ben op mijn Xbox en XBMC veranderd van track (audio-out naar versterker), dan switcht mijn TV naar het raspberry-kanaal. Enig idee hoe ik dit _in xbmc_ kan uitschakelen?
System - Settings - Input Devices - Peripherals
Verwijderd
Ik wil graag bij mijn PI met Xbian , in het std menu (waar video enz staat)
graag de iconen onderin voor 1channel , icefilms enz..
Weet iemand welke plugin ik daarvoor moet hebben (ik zoek al
dagen en kan hem niet vinden!)
Voorbeeld staat op de all in one pakketjes van kiwi electronics.
Zorgt dat er ook voor dat bijvoorbeeld mijn TV niet van TV (CI+ module) naar HDMI springt als ik de Pi herstart of de TV weer aan zet? Ik heb al geprobeerd de CEC niet te forceren, maar dan vindt Xbian mijn afstandsbediening niet meer.Fire69 schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 18:12:
[...]
Dat kan je via de cec-settings:
System - Settings - Input Devices - Peripherals
System, Settings, Skin, Add-on shortcuts iets in die richting.Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 23:36:
Ik wil graag bij mijn PI met Xbian , in het std menu (waar video enz staat)
graag de iconen onderin voor 1channel , icefilms enz..
👉🏻 Blog 👈🏻
Je kan daar een hele hoop dingen instellen dat hij wel of niet mag doen, dat staat er normaal ook tussen ja.gwystyl schreef op zondag 14 juli 2013 @ 00:19:
[...]
Zorgt dat er ook voor dat bijvoorbeeld mijn TV niet van TV (CI+ module) naar HDMI springt als ik de Pi herstart of de TV weer aan zet? Ik heb al geprobeerd de CEC niet te forceren, maar dan vindt Xbian mijn afstandsbediening niet meer.
Gevonden, thxFire69 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 10:18:
[...]
Je kan daar een hele hoop dingen instellen dat hij wel of niet mag doen, dat staat er normaal ook tussen ja.
Er stond iets bij als 'Maak XBMC de actieve bron bij opstarten'.
Nu ik die heb uitgezet schakelt hij niet meer automatisch over naar de RPi, maar werkt CEC nog wel als ik kies voor de HDMI ingang waard e RPi op zit.
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
1
| ln -s /home/xbian/download smb://<netwerkschijf>/Video/Series |
Ik heb Sickbeard ook al op mijn PC staan, en die bekijkt diezelfde netwerkshare. Ik heb dus geprobeerd de sickbeard.ini van de PC te vergelijken met die op de RPi, maar de verschillen zijn me net te groot om er zo maar in te gaan knippen en plakken.
Heeft iemand een tip met hoe ik (één van) beide naar de door mij gewenste plek kan laten verwijzen?
mkdir /home/xbian/download
mount -t cifs //windowspc/share -o username=user,password=pass /home/xbian/download
eventueel je /etc/fstab aanpassen zodat het bij elke reboot gedaan wordt.
[ Voor 92% gewijzigd door RoRoo op 15-07-2013 10:43 ]
Dank voor de uitbreiding. Mbv je eerdere hint had ik al wat rondgezocht en een post van CurlyMo op het xbian forum gevonden waarin het volgende aangeraden wordt (om in etc/fstab te zetten):RoRoo schreef op maandag 15 juli 2013 @ 10:40:
mounten.
mkdir /home/xbian/download
mount -t cifs //windowspc/share -o username=user,password=pass /home/xbian/download
eventueel je /etc/fstab aanpassen zodat het bij elke reboot gedaan wordt.
1
| //x.x.x.x/movies /media/movies cifs username=xbian,password=raspberry,rw,file_mode=0777,dir_mode=0777 0 0 |
Dit komt op het zelfde neer, maar geeft ook schrijfrechten in die map zodat transmission daar dingen in kan maken. Ik ga nu verder puzzelen in de download-package guide om te kijken waar ik welke share nou voor kan/moet gebruiken.
Een losse mount gaat in ieder geval goed, en mount -a ook. Ik neem dus aan dat het nou in /etc/fstab ook goed staat.
nou nog uitvissen hoe ik Sickbeard zo gek krijg dat hij mijn database van de PC gebruikt (als ik hem naar de Pi kopieer)
edit: nvm, ik heb alle series na het mounten van mijn netwerkshare maar handmatig toegevoegd.
[ Voor 17% gewijzigd door gwystyl op 15-07-2013 13:08 ]
Receiver werkt perfect met TV DTS/DD wss moet ik een of andere plugin activeren @pi maar geen idee welke.kw_nl schreef op maandag 15 juli 2013 @ 10:35:
Je receiver instellingen?
Ja staat allemaal goed, ik koppel de PI via hdmi aan mijn tv, die DTS/DD doorlust naar mijn Z5500 set. Gaat goed bij PS3 etc (lussen via hdmi). Net andere kabel getest maar doet niks... Wat nu?UltraSub schreef op maandag 15 juli 2013 @ 20:42:
Geen plugin nodig. Moet gewoon werken. Ingesteld dat de reciever DTS capable is, en dat je 5.1 of x.1 geluid wil in xbmc?
Meeste TV's zetten het DTS/DD geluid om naar 2.0 pcm.. En je versterker klapt er een hoop onzin weer van je kamer in. Tenzij je ARC gebruikt...Tennisbal schreef op maandag 15 juli 2013 @ 23:53:
[...]
Ja staat allemaal goed, ik koppel de PI via hdmi aan mijn tv, die DTS/DD doorlust naar mijn Z5500 set. Gaat goed bij PS3 etc (lussen via hdmi). Net andere kabel getest maar doet niks... Wat nu?
Kan je 'm rechtstreeks met HDMI op je receiver aansluiten als test?
Plasma E8000 pass't alles direct door (DTS/DD) HDMI kan ik niet rechtstreeks erop aansluiten. Normaal is het selectie op tv (DTS/DD etc) en pakt receiver het netjes opRoRoo schreef op maandag 15 juli 2013 @ 23:58:
[...]
Meeste TV's zetten het DTS/DD geluid om naar 2.0 pcm.. En je versterker klapt er een hoop onzin weer van je kamer in. Tenzij je ARC gebruikt...
Kan je 'm rechtstreeks met HDMI op je receiver aansluiten als test?
check, dan heb ik niks gezegdTennisbal schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 00:00:
[...]
Plasma E8000 pass't alles direct door (DTS/DD) HDMI kan ik niet rechtstreeks erop aansluiten. Normaal is het selectie op tv (DTS/DD etc) en pakt receiver het netjes op

Maar de Pi moet eigenlijk altijd wel geluid geven.. met of zonder DTS Capable Receiver: yes
Pi via HDMI op de TV en van de TV optisch naar de receiver.
Met de oude mediaplayer in gelijke opstelling werkte het prima, met de Pi dus (nog) niet.
Ik moet zeggen dat ik er nog niet in ben gedoken, maar ik herken het wel dus...
edit: ik heb wel geluid, maar geen 5.1
[ Voor 7% gewijzigd door albino71 op 16-07-2013 09:35 ]
Als hierboven, wel PCM geluid (gelukkig nog ietsRoRoo schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 08:40:
[...]
check, dan heb ik niks gezegd![]()
Maar de Pi moet eigenlijk altijd wel geluid geven.. met of zonder DTS Capable Receiver: yes
Wanneer kreeg jij deze update dan? Ik heb de laatste weken niets binnen gekregen?m3gA schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 20:28:
Ik ben net terug van vakantie en mijn Raspberry (met raspbmc) kreeg gisteren een update. Sindsdien staat het scherm op 720p en kan ik hem niet meer omzetten. Hij herkent verder helemaal niks meer. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
1. Wat is de "Best Practice" als het gaat om het aan en uit zetten van de Pi? Ik heb gisteren software matig de Pi uitgezet, maar hoe krijg je hem dan weer aan? Is er geen makkelijkere weg dan de stekker er in en uit moeten doen? Beetje vervelend om steeds naar dat ding toe te moeten, tis natuurlijk wel 2013 he... of is het de bedoeling dat je hem helemaal niet uitzet?
2. Is het nodig/slim de Pi een fixed IP te geven? Gisteren ging alles goed zonder fixed IP, maar blijft dat ook zo?
3. Ik gebruik op mijn telefoon de Yatse app. Als je nu eenmaal een film/serie aan het kijken bent en je wilt snel terug naar het hoofdmenu, hoe doe je dat dan?
Verder wel tevreden voor zover ik er gisteren tijd voor had. Even een paar series aangeklikt en die worden netjes gestreamd vanaf mijn WD MyBook World netwerk schijf
1) Beste is hem gewoon aan te laten. Kost je €0,50 per maand aan stroom.FireSonus schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 08:55:
Heb sinds gisteren ook een Raspberry Pi met openELEC. Software was vanuit leverancier (KIWI Electronics) al op SD kaartje gezet, geen idee of dat performance wise nog uitmaakt of niet. Maar goed, eventjes gespeeld met XBMC (verder nog niet veel ervaring mee), alle sources goed ingesteld en dergelijke. Ik heb echter nog drie vraagjes op dit moment:
1. Wat is de "Best Practice" als het gaat om het aan en uit zetten van de Pi? Ik heb gisteren software matig de Pi uitgezet, maar hoe krijg je hem dan weer aan? Is er geen makkelijkere weg dan de stekker er in en uit moeten doen? Beetje vervelend om steeds naar dat ding toe te moeten, tis natuurlijk wel 2013 he... of is het de bedoeling dat je hem helemaal niet uitzet?
2. Is het nodig/slim de Pi een fixed IP te geven? Gisteren ging alles goed zonder fixed IP, maar blijft dat ook zo?
3. Ik gebruik op mijn telefoon de Yatse app. Als je nu eenmaal een film/serie aan het kijken bent en je wilt snel terug naar het hoofdmenu, hoe doe je dat dan?
Verder wel tevreden voor zover ik er gisteren tijd voor had. Even een paar series aangeklikt en die worden netjes gestreamd vanaf mijn WD MyBook World netwerk schijf.
2) Ja, dat is wel verstandig
3)

Tijdens het afspelen kun je tussen meerdere schermen "swipen". Dat al geprobeerd?FireSonus schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 09:39:
Thanks voor je antwoorden. Over punt drie: die knop verdwijnt bij mij zodra ik iets aan het afspelen ben.
Ik heb dit vaker zien staan, maar heb je ook een reden hiervoor? Als hij continu aanstaat, blijft hij toch ook hetzelfde IP houden? Ik heb nu iets meer dan een week een RPi draaien en de poorten 9090 t/m 9096 doorgesluist in mijn modem/router zodat ik xbmc, transmission en sickbeard ook van afstand kan bedienen. Dit gaat tot nu toe prima. Ik heb volgens mij nergens in de RPi een vast IP staan, dus ik weet niet waarom dit een probleem zou kunnen zijn.Smultie schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 09:04:
[...]
1) Beste is hem gewoon aan te laten. Kost je €0,50 per maand aan stroom.
2) Ja, dat is wel verstandig
Bij mij ziet Yatse er iets anders uit:3) [afbeelding]

Ook daar staat wel een home knop op trouwens....
Jij hebt een tablet zo te zien?gwystyl schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 10:09:
[...]
Ik heb dit vaker zien staan, maar heb je ook een reden hiervoor? Als hij continu aanstaat, blijft hij toch ook hetzelfde IP houden? Ik heb nu iets meer dan een week een RPi draaien en de poorten 9090 t/m 9096 doorgesluist in mijn modem/router zodat ik xbmc, transmission en sickbeard ook van afstand kan bedienen. Dit gaat tot nu toe prima. Ik heb volgens mij nergens in de RPi een vast IP staan, dus ik weet niet waarom dit een probleem zou kunnen zijn.
[...]
Bij mij ziet Yatse er iets anders uit:
[afbeelding]
Aangaande het IP-adres. In theorie heb je gelijk, maar het handmatig toekennen van IP-adressen van veelvoorkomende apparaten in je netwerk sluit helemaal uit dat je daar problemen mee krijgt (wel DHCP instellen dat automatisch toekennen gebeurt met appareten búiten de range van je handmatig ingestelde devices natuurlijk.)
reinstall / ander os het maakt nie uit nie..
Altijd hetzelfde ontvangen.
Voor servers etc raad ik het overigens wel aan om deze fixed IP's te geven
De eerste ca. 25 IP adressen zijn alvast vergeven aan apparaten in huis en de vaste wifi klanten die hier langskomen.
edit: zoals mijn bovenbuurman dus
[ Voor 12% gewijzigd door albino71 op 18-07-2013 10:31 ]
Is dat niet gewoon omdat er bij hem op dat moment content aan het spelen is?gwystyl schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 10:09:
[...]
Bij mij ziet Yatse er iets anders uit:
[afbeelding]
Anders krijg je die Play, Stop, FFW, ... niet natuurlijk
Precies, Yatse ziet er bij mij precies zo uit als op de foto van gwystyl, totdat ik wat ga afspelen, dan ben ik die knoppen kwijt...Fire69 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 10:44:
[...]
Is dat niet gewoon omdat er bij hem op dat moment content aan het spelen is?
Ja dat is inderdaad ook een optie, denk dat ik dat maar ga doen.RoRoo schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 10:30:
Adres reserveren in DHCP, weet je 100% zeker dat je hetzelfde IP krijgt.
reinstall / ander os het maakt nie uit nie..
Altijd hetzelfde ontvangen.
Voor servers etc raad ik het overigens wel aan om deze fixed IP's te geven
Nee, tijdens het spelen ziet het er zoals hieronder uit. Onderin krijg ik dan drie streepjes om aan te geven dat je kan swipen naar episode info en playlist. Dit is op een Galasy S III met de nieuwste gratis versie. De knoppen bovenin veranderen dan wel in play/pauze etc, maar ik heb die extra knoppen op het D-pad onderin niet.Fire69 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 10:44:
[...]
Is dat niet gewoon omdat er bij hem op dat moment content aan het spelen is?

[ Voor 10% gewijzigd door gwystyl op 18-07-2013 11:08 ]
Hoe kom jij dan vanuit daar weer naar het homescreen?gwystyl schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:03:
[...]
Ja dat is inderdaad ook een optie, denk dat ik dat maar ga doen.
[...]
Nee, tijdens het spelen ziet het er zoals hieronder uit. Onderin krijg ik dan drie streepjes om aan te geven dat je kan swipen naar episode info en playlist. Dit is op een Galasy S III met de nieuwste gratis versie.
[afbeelding]
Die van mij ziet er net zo uit btw...
[ Voor 46% gewijzigd door albino71 op 18-07-2013 11:10 ]
Ja inderdaad... eerst de film stoppen. Een andere optie is volgens mij naar links swipen en dan op 'Movies' of 'TV-Shows' drukken.albino71 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:08:
Eerst de film stoppen...
Die van mij ziet er net zo uit btw...
Op de back-knop drukken zorgt ervoor dat hij gaat terugspoelen in plaats van terug naar de bestandslijst oid...
maar goed, laten we terug on topic gaan
Na een tijdje aan het instellen geweest heb ik het volgende voor elkaar gekregen:
XBMC synchroniseert de library (inclusief de status van de afgespeelde of waar gebleven tijd voor series/films) (deze gaan via MySQL vanaf mijn Synology).
XBMC synchroniseert op de PC's de thumbnails (ook via de NAS), echter komen de afbeeldingen niet op mijn Raspberry Pi. Hier vindt hij de thumbnails niet of kan hij ze niet laden.
Dat is het enige wat ik dus nog niet voor elkaar kan krijgen is dat hij de thumbnails vanaf de NAS laadt en deze laat zien op de Raspberry met Raspbmc.
Ik heb het volgende ingesteld:
Bestand: advancedsettings.xml
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| <advancedsettings> <videodatabase> <type>mysql</type> <host>192.168.1.3</host> <port>3306</port> <user>***</user> <pass>***</pass> <name>xbmc_video</name> </videodatabase> <musicdatabase> <type>mysql</type> <host>192.168.1.3</host> <port>3306</port> <user>***</user> <pass>***</pass> <name>xbmc_music</name> </musicdatabase> <pathsubstitution> <substitute> <from>special://masterprofile/Thumbnails/</from> <to>nfs://192.168.1.3/volume1/Thumbnails/</to> </substitute> </pathsubstitution> <videolibrary> <importwatchedstate>true</importwatchedstate> </videolibrary> </advancedsettings> |
Bestand: sources.xml
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <sources> <programs> <default pathversion="1"></default> </programs> <video> <default pathversion="1"></default> <source> <name>Films</name> <path pathversion="1">nfs://192.168.1.3/volume1/video/Films/</path> </source> <source> <name>Series</name> <path pathversion="1">nfs://192.168.1.3/volume1/video/Series/</path> </source> </video> <music> <default pathversion="1"></default> </music> </sources> |
Beide bestanden staan in;
/home/pi/.xbmc/userdata/
Ik denk dat het probleem ergens zit met de NFS instellingen. Zoals ik al aangaf, via de PC werkt het allemaal vlekkeloos met deze instellingen, echter via de Raspberry nog niet.
NFS instellingen NAS:
1
2
3
| /volume1/video *(rw,async,no_wdelay,insecure,no_root_squash,anonuid=0,anongid=0) /volume1/music *(rw,async,no_wdelay,no_root_squash,insecure,anonuid=0,anongid=0) /volume1/Thumbnails *(rw,async,no_wdelay,no_root_squash,insecure,anonuid=0,anongid=0) |
Wat heb ik gebruikt voor het instellen:
http://wiki.xbmc.org/inde...ing_MySQL/Setting_up_XBMC (voor synchroniseer instellingen)
http://www.robvanhamersve...ynology-to-xbmc-with-nfs/ (voor NFS instellingen)
[ Voor 7% gewijzigd door Zanzibar-1337 op 18-07-2013 11:28 ]
5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5
ws omdat mijn fanart ook op m'n nas staat.
misschien de artworkdownloader installeren? die een x laten runnen.
Hij geeft aan van alles te downloaden, echter ook na opnieuw opstarten komen er geen plaatjes meer te staan. In het begin had ik altijd nog een miniatuur van de aflevering / film (waarschijnlijk door XBMC er zelf uitgeknipt) maar dat venstertje verschijnt helemaal niet meer.RoRoo schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:45:
Vreemd, ik heb dezelfde Wiki gebruikt maar ik heb alle art gewoon staan..
ws omdat mijn fanart ook op m'n nas staat.
misschien de artworkdownloader installeren? die een x laten runnen.
Misschien moet ik de Raspberry even opnieuw installeren, dat er ergens een oude instelling staat ofzo.. Ga dat zo maar eens proberen..
*edit* dat was dus niet de oplossing, zelfde probleem.. Hmmz!
[ Voor 14% gewijzigd door Zanzibar-1337 op 18-07-2013 12:40 ]
5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5
Het begint echt bij het begin, RPi installeren.
Ook bedoeld voor mensen met weinig kennis. Het is vrij simpel, alle complexe dingen heb ik eruit gehaald. XBian is aanbevolen, minder werk, maar het kan ook zeker met raspbmc zoals je ziet aan de reacties.
[ Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 18-07-2013 15:39 ]
apt-get -u -o APT::Force-LoopBreak=1 install xbian-update
De boel boot nu niet meer: Krijg een error over het falen van het mounten van een Btrfs-partitie (WTF? Btrfs?) op /rootfs.
Vervolgens
Can't access tty: job control turned off
Denk dan het maar een fresh reinstall wordt...
[ Voor 7% gewijzigd door Compizfox op 18-07-2013 15:40 ]
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Dat gaat je zeker niet teleurstellenCompizfox schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 15:40:
Denk dan het maar een fresh reinstall wordt...
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Hoop dat daar in de beta iets meer orde in zit
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
[ Voor 16% gewijzigd door FireSonus op 18-07-2013 18:25 ]
Installeer een auto-update plugin, of run "Update video library"FireSonus schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 18:24:
Nog een vraagje: ik heb zojuist de nieuwe aflevering van suits op mijn netwerk harde schijf gezet, hoe krijg ik deze nu automatisch in de library van xbmc? M.a.w. Hoe kan ik de library automatisch refreshen/updaten?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Maar waarom niet gewoon een nieuwe repository bij een nieuwe release?CurlyMo schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 16:07:
Dat komt omdat ook de repo nog in zijn Alpha verkeerde. Wanneer je bestanden wisselt tussen pakketten, dan accepteert apt dat niet zomaar. Soms gaat het ook qua dependencies mis wanneer je pakketten anders indeelt. Die dingen moeten dan geforceerd worden door een extra commando.
Dan kun je middels sources gewoon kiezen waar je de packages van wil. Is toch gebruikelijk bij Debian?
Ik heb namelijk het hoofdmenu iets naar beneden gezet, maar nu komen deze iconen over het submenu heen.
De iconen kunnen makkelijk 50% kleiner worden.
Ik kan echter nergens op google hier iets over vinden.
Weet iemand of er ergens een size setting voor de grootte van deze iconen is?
Ik gebruik Openelec 3.06 en de standaard confluence skin.
[ Voor 3% gewijzigd door _MB_ op 19-07-2013 09:47 ]
Canon Digital Ixus V2
De standaard Confluence skin.sopsop schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 10:00:
Aangezien dit skininstellingen zijn, welke skin gebruik je?
Ik zou dus deze iconen van youtube en Hulu etc kleiner willen hebben:

Canon Digital Ixus V2
👉🏻 Blog 👈🏻
Edit: Opgelost door over te stappen naar Openelec. Met Openelec werkt het hier wel vlekkeloos, en heb ook minder buffer issues tijdens het afspelen van HD videos.
[ Voor 57% gewijzigd door mwa op 22-07-2013 11:19 ]
☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant
Goeie tip! Bedankt!manusjevanalles schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 20:18:
Met de code COMPUTERTOTAAL (in hoofdletters) krijg je 10% korting bij sossolutions!
Edit:
En besteld
[ Voor 5% gewijzigd door ndonkersloot op 20-07-2013 22:01 ]
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
FLIRC besteldmanusjevanalles schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 20:18:
Met de code COMPUTERTOTAAL (in hoofdletters) krijg je 10% korting bij sossolutions!
Hello fellow humans
Ik heb m de laatste keer niet uitgezet, gewoon in idle stand dus. Toch kreeg ik m met veel moeite weer aan de praat. Stekker er uit, sdcard er uit, wachten, sdcard er in,stekker er weer in en na een paar keer rebooten was ie weer up and running.
Ik heb geen zin m deze stappen elke keer te gaan doen. Heeft iemand hier tips voor? Ik draai de laatste stabiele versie van openelec.
Aansluiting:
- power via stekker in stopcontact (simpel straightforward usb oplader)
- utp kabel naar router
- hdmi kabel naar tv
- usb kabel naar usb hub, hub heeft eigen stroomvoorziening (niet bus powered).
Iemand tips?
Verwijderd
Een probleem wat ik nog heb (en al had): als mijn receiver niet aanstaat en de juiste HDMI geselecteerd is krijg ik geen beeld na het booten van XBian
Ik probeer dat juist voor elkaar te krijgen, maar bij mij gaat hij juist automatisch over naar de Pi zodra ik de TV aanzet.Verwijderd schreef op maandag 22 juli 2013 @ 08:35:
Mijn Pi loopt als een tierelier met 1.1.
Een probleem wat ik nog heb (en al had): als mijn receiver niet aanstaat en de juiste HDMI geselecteerd is krijg ik geen beeld na het booten van XBianHet lijkt wel of de HDMI poort niet aangezet wordt bij het booten als hij geen connectie heeft. Iemand die weet of dat een instelling is of gevalletje jammer dan niet zeuren?
Je kan proberen wat te spelen met de instellingen in systeem - CEC/HDMI (moet even zoeken naar de preciese naam, zit niet thuis atm). Daar staan dingen als maak mijn hdmi-apparaat wakker als ik de Pi inschakel, maak actieve bron etc.
edit: Tip van Fire69 aan mij gevonden toen ik mijn vraag stelde...
[ Voor 8% gewijzigd door gwystyl op 22-07-2013 08:48 ]
Zie dit: http://raspberrypi.stacke...pberry-pi-to-turn-on-hdmiVerwijderd schreef op maandag 22 juli 2013 @ 08:35:
Mijn Pi loopt als een tierelier met 1.1.
Een probleem wat ik nog heb (en al had): als mijn receiver niet aanstaat en de juiste HDMI geselecteerd is krijg ik geen beeld na het booten van XBianHet lijkt wel of de HDMI poort niet aangezet wordt bij het booten als hij geen connectie heeft. Iemand die weet of dat een instelling is of gevalletje jammer dan niet zeuren?
Add these two lines to /boot/config.txt and reboot Raspbmc:
code:
1 2 hdmi_force_hotplug=1 hdmi_drive=2
[ Voor 51% gewijzigd door sopsop op 22-07-2013 08:54 ]
Thnx voor de reactie! Klinkt goed. Raspbmc draait dus goed. Meer mensen het mee eens? Ook op het gebied van streamen van een NAS/device naar de Pi?sopsop schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 09:03:
Ik heb een Pi Type B 2.0 en ik heb nog geen hakkelende 1080p gezien. Daarbij heb ik 1080p videos van 4 t/m 16GB bekeken. Ik draai Raspbmc.
Hoe voorzien jullie de Pi van stroom? Hebben jullie daar de adapter voor gekocht of gebruiken jullie gewoon een telefoon of tablet oplader?
mkv's tot idd zoiets als 15GB zijn geen probleem. Ik stream ze vanaf een share.JPtjeeNL schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 09:08:
[...]
Thnx voor de reactie! Klinkt goed. Raspbmc draait dus goed. Meer mensen het mee eens? Ook op het gebied van streamen van een NAS/device naar de Pi?
Hoe voorzien jullie de Pi van stroom? Hebben jullie daar de adapter voor gekocht of gebruiken jullie gewoon een telefoon of tablet oplader?
Ik merk bij Avatar van 50GB dat hij het niet echt kan bijhouden. Hij gaat dan om de paar min bufferen.
Als adapter gebruik in een adapter van m'n htc telefoon. Als het goed is is er een lijst met ondersteunde adapters.
[ Voor 40% gewijzigd door _MB_ op 23-07-2013 09:15 ]
Canon Digital Ixus V2
Mijn Pi streamt ook alle content (bekabeld) vanaf een thuisserver en ik heb nog nooit ook maar enige hapering gezien (ik heb vrijwel uitsluitend x264 mkv content). Voor mijn Pi gebruik ik gewoon een oude 1A HTC lader. Die volstaat prima, maar ik heb er dus geen externe harddisk of Wifi adapter op aangesloten. Als je zoiets wel gaat doen is minimaal een 2A adapter wel aan te raden.
Kan je 'm dan niet gewoon even 5 minuten laten bufferen (koffie halen_MB_ schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 09:15:
[...]
mkv's tot idd zoiets als 15GB zijn geen probleem. Ik stream ze vanaf een share.
Ik merk bij Avatar van 50GB dat hij het niet echt kan bijhouden. Hij gaat dan om de paar min bufferen.
Als adapter gebruik in een adapter van m'n htc telefoon. Als het goed is is er een lijst met ondersteunde adapters.
Daarnaast, die koelsetjes. Is het wat, of is het onnodig?
Bedankt voor de duidelijke uitleg! Ik ga 'm aanschaffen denk ik!RubenDJ schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 09:17:
Een Pi is erop gemaakt om de meeste 1080p vloeiend af te kunnen spelen, dus waarom niet? Enkel bij zeer hoge bitrates icm met een niet DTS capable reciever kunnen er soms problemen opspelen. De verschillende OS'sen spelen hier geen rol in.
Mijn Pi streamt ook alle content (bekabeld) vanaf een thuisserver en ik heb nog nooit ook maar enige hapering gezien (ik heb vrijwel uitsluitend x264 mkv content). Voor mijn Pi gebruik ik gewoon een oude 1A HTC lader. Die volstaat prima, maar ik heb er dus geen externe harddisk of Wifi adapter op aangesloten. Als je zoiets wel gaat doen is minimaal een 2A adapter wel aan te raden.
Onnodig en je verliest je garantie.JPtjeeNL schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 09:22:
Daarnaast, die koelsetjes. Is het wat, of is het onnodig?
Thnx. Weten we dat ook. Heb toevallig een 2A oplader van m'n Nexus 7. Maakt dat uit vs 1A of is 2A juist beter? Daarnaast last but not least: het SD kaartje, 4, 8 of 16 GB? Ik denk zelf aan 8 GB dat dat ruim voldoende moet zijn. Hebben jullie daar een andere mening over? Mijn collectie is niet heel groot dus voor thumbs o.i.d. maakt het nu niet veel uit. Weet niet wat de toekomst doet, dus vandaar leek 8 GB mooi ruim?
Merk je daar ook tijdens het gebruik het verschil van, USB of SD kaart?lasharor schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:37:
Ik zelf heb een 512MB kaartje met USB voor OS/opslag. Werkt sneller dan SD en is niet gevoelig voor corruptie van de SD kaart bij overclocken.
Als je geluk hebt krijg je het redelijks snel aan de gang, maar je moet uiteraard bereid zijn om het wat te trouble shooten en tweaken.
Als je film een DTS geluidsspoor bevat dan is het wel aan te raden om een TV te hebben die dit kan decoden. Als de RPi dit moet doen dan kan dit wel eens voor problemen zorgen bij 1080p/hoge bitrates. Ik heb wel al eens mensen gezien die dit op losten met overclocking (kan met behoud van garantie onder bepaalde voorwaarden), maar over welke bitrates dit ging weet ik niet.
Voeding, zo uit mijn hoofd is de fuse 1.2A dus alles daarboven is goed. Kwaliteit van de voeding is het belangrijkste, aangezien de RPi redelijk gevoelig is voor voltage drops. Ik schat zo in dat een originele 2A oplader wel goed zal zijn, goedkoop ebay spul zou ik niet aanraden.
SD kaart. XBian installatie is 600~700 mb dacht ik dus 4GB zou al genoeg zijn voor wat je nu schetst te willen met de RPi. Let hierbij weer vooral op kwaliteit en snelheid, RPi kan nogal kieskeurig zijn icm met overclocken of uberhaupt de SD kaart te herkennen. Via google kun je wel een lijst vinden met SD kaarten.
SD vs USB. Ik heb zelf een externe USB schijf aan mijn RPi hangen voor mijn films (gebruik hem tevens als download server). Ik heb hier XBian ook naar verplaatst omdat mijn RPi niet goed overclockte in combinatie met de SD kaart die ik had. Wat ik me heb laten vertellen wordt de SoC door 2 fabrikanten gemaakt, waarvan 1 wat slechter overclockt (die heb ik dus).
Met dezelfde overclock settings merkte ik al wat verschil, maar hierin zijn de ervaringen nogal afwisselend omdat dit o.a. ook afhankelijk is van je USB stick/harddisk en SD kaart. Grootste voordeel voor mij was dat ik geen problemen meer had met overclocken. Maar er zijn genoeg mensen die zwaar overclocken en geen enkele problemen hebben met hun SD kaart.
Je hebt overigens nog steeds een SD kaart nodig voor je bootcode (~30 Mb oid).
[ Voor 3% gewijzigd door Pejdref op 23-07-2013 17:28 ]
Amen! Dank voor alle uitleg! Ik heb 'm besteld bij SOS Solutions. Wat een gare website zeg. Als ze geen AfterPay hadden gehad, had ik daar nooit wat besteld.Pejdref schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 17:24:
Ik zelf draai XBian en heb ook nog nooit problemen gehad met 1080p, ook met films die ~20GB groot zijn. Er zijn uiteraard wel eens mensen die problemen hebben/klagen, maar dit heeft meestal met specifieke configuraties te maken. Slechte voedingen, NTFS bestandssystemen direct aan de RPi hangen, via wireless willen streamen terwijl het bereik slecht is etc.
Als je geluk hebt krijg je het redelijks snel aan de gang, maar je moet uiteraard bereid zijn om het wat te trouble shooten en tweaken.
Als je film een DTS geluidsspoor bevat dan is het wel aan te raden om een TV te hebben die dit kan decoden. Als de RPi dit moet doen dan kan dit wel eens voor problemen zorgen bij 1080p/hoge bitrates. Ik heb wel al eens mensen gezien die dit op losten met overclocking (kan met behoud van garantie onder bepaalde voorwaarden), maar over welke bitrates dit ging weet ik niet.
Voeding, zo uit mijn hoofd is de fuse 1.2A dus alles daarboven is goed. Kwaliteit van de voeding is het belangrijkste, aangezien de RPi redelijk gevoelig is voor voltage drops. Ik schat zo in dat een originele 2A oplader wel goed zal zijn, goedkoop ebay spul zou ik niet aanraden.
SD kaart. XBian installatie is 600~700 mb dacht ik dus 4GB zou al genoeg zijn voor wat je nu schetst te willen met de RPi. Let hierbij weer vooral op kwaliteit en snelheid, RPi kan nogal kieskeurig zijn icm met overclocken of uberhaupt de SD kaart te herkennen. Via google kun je wel een lijst vinden met SD kaarten.
SD vs USB. Ik heb zelf een externe USB schijf aan mijn RPi hangen voor mijn films (gebruik hem tevens als download server). Ik heb hier XBian ook naar verplaatst omdat mijn RPi niet goed overclockte in combinatie met de SD kaart die ik had. Wat ik me heb laten vertellen wordt de SoC door 2 fabrikanten gemaakt, waarvan 1 wat slechter overclockt (die heb ik dus).
Met dezelfde overclock settings merkte ik al wat verschil, maar hierin zijn de ervaringen nogal afwisselend omdat dit o.a. ook afhankelijk is van je USB stick/harddisk en SD kaart. Grootste voordeel voor mij was dat ik geen problemen meer had met overclocken. Maar er zijn genoeg mensen die zwaar overclocken en geen enkele problemen hebben met hun SD kaart.
Je hebt overigens nog steeds een SD kaart nodig voor je bootcode (~30 Mb oid).
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Hmm. De lader kan dus ook nog verkeerd zijn. Ik zag die laders op SOS en die vond ik er ook niet helemaal top uitzien. Koop ik liever een originele lader ergens waarvan ik zeker weet dat hij goed werkt.Mr_gadget schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 20:47:
Het ligt ook een beetje aan de adapter. Ik had een tijdje terug een Ipad adapter met 2A getest. Deze haalde spanning niet of deed iets raars, op de meetpunten stond maar 1.8 volt...
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Er valt helemaal geen 5 minuten te bufferen met het beperkte aanwezige geheugen. Bij videos met zo'n hoge bitrate is het geheugen zo snel vol dat pieken leiden tot stotteren.JPtjeeNL schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 09:22:
[...]Kan je 'm dan niet gewoon even 5 minuten laten bufferen (koffie halen) en dan kijken?
Dus als ik een hele mooie shiny website maak, dan zou je zo bij me bestellen?? good to know..JPtjeeNL schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 18:05:
[...]
Amen! Dank voor alle uitleg! Ik heb 'm besteld bij SOS Solutions. Wat een gare website zeg. Als ze geen AfterPay hadden gehad, had ik daar nooit wat besteld.Hopelijk nog morgen, anders overmorgen, binnen. Bedankt allen voor de tips. Ik laat van me horen als alles binnen en geïnstalleerd is.
Dat is een redelijk briljante site, thanks!Paulus07 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 23:32:
even weer wat nieuwe backgrounds in de amber skin gegooidhttp://www.superbwallpapers.com/
Kopieer+rename je die bestanden dan naar een specifieke map? Of ergens neergooien en dan met de skin settings instellen?
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen?
Goed om te weten. Dan kan dat iig niet.7o9 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 08:27:
[...]
Er valt helemaal geen 5 minuten te bufferen met het beperkte aanwezige geheugen. Bij videos met zo'n hoge bitrate is het geheugen zo snel vol dat pieken leiden tot stotteren.
Nee, zeker niet. Alleen het telt wel degelijk mee. Als voorbeeld vind ik de site van KIWI er een stuk beter uitzien.RoRoo schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:07:
[...]
Dus als ik een hele mooie shiny website maak, dan zou je zo bij me bestellen?? good to know..
Is een toetsenbord / muis (Draadloos) aan te raden? Zo ja, welke?
Dit topic is gesloten.
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.