Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Als je een One hebt, bedien de rasp met IR.
Ik heb een Flirc module, werkt top. In de Harmony een of andere sharp of samsung tv (weet niet meer precies) gekozen omwille van de snelheid en die geprogrammeerd op de Flirc. Resultaat: programeer maar een eind raak, alles is mogelijk, en top respons, de rasp is de limiterende factor als die er al is met scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:02
Zelf heb ik ook een Samsung TV en bestuur de RPi via CEC met de originele tv afstandsbediening. Na het remappen van wat keys werkt dit perfect voor 90% van het gebruik.
Die 10% overig is als ik iets moet typen, daarvoor heb ik een k400 van logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 20:37
Ik was gisteren gezellig een film aan het kijken, samen met de zwangere vrouw, op mijn Raspberry met openelec. Na ongeveer 48 minuten klapte openelec er helemaal uit en ging spontaan rebooten.

Ik dacht niet erg, maar:
  • helaas kon ik niet resumen van mijn vorige punt, xbmc heeft een eerdere stop onthouden op ongeveer 4 minuten.
  • daarna heb ik een poging gedaan om met forward, steeds 30 sec te skippen naar 48 minuten en af en toe een bookmark te zetten. Maar bij 40 min klapte hij er weer.
  • Ik dacht maakt niet uit, ik heb bookmarks, maar helaas hij start toch elke keer vanaf minuut 0.
Mijn vraag hoe kom ik bij de 48 minuten in de buurt? Ik heb een flirc, xbmc remote op iphone en webinterface.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 15:59
Ik heb awxi (jinstalled. kan je via webbrowser klikken waar je ongeveer heen wilt.
maar klinkt alsof je film mischien corrupt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Is er zo rond dat tijdstip iets heftig graphisch aan de gang? Ik kan namelijk ook geen GoT kijken op m'n pi, vanwege de static HBO logo, daar breekt XBMC op (niet de pi, is een known XBMC bug)

Totaal offtopic... Waarom is de be quiet! hier gelinkt?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:22
Wat is er juist met dat logo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

De static ruis is grafisch heel zwaar, daar klapt XBMC dus op ;)

Het heeft namelijk een hele hoge entropy nodig (randoms). XBMC kan die hoeveelheid entropy niet genereren, dus klapt er uit.

Enige oplossing is om zelf een huge-ass berg aan entropy te generen voor je gaat kijken.

[ Voor 63% gewijzigd door Firesphere op 24-07-2013 21:28 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik ga weer eens proberen om een fresh install van beta 1.1 aan de gang te krijgen na de misere met beta 1 :P

/edit
Eeeeeennn, weer terug naar Alpha 5. 2 clean installs op 2 verschillende kaarten. Beeld blijft bij beide zwart. Restore middels dd loopt weer. Zucht.

[ Voor 42% gewijzigd door UltraSub op 24-07-2013 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Firesphere schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 21:26:
De static ruis is grafisch heel zwaar, daar klapt XBMC dus op ;)

Het heeft namelijk een hele hoge entropy nodig (randoms). XBMC kan die hoeveelheid entropy niet genereren, dus klapt er uit.

Enige oplossing is om zelf een huge-ass berg aan entropy te generen voor je gaat kijken.
Wut? :P
Is dat enkel op de RPi een bug dan door de beperkte cpu-power?
En hoe moet je dat op voorhand zelf gaan genereren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 20:37
Firesphere schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 20:46:
Is er zo rond dat tijdstip iets heftig graphisch aan de gang? Ik kan namelijk ook geen GoT kijken op m'n pi, vanwege de static HBO logo, daar breekt XBMC op (niet de pi, is een known XBMC bug)

Totaal offtopic... Waarom is de be quiet! hier gelinkt?
GoT gaat prima, hij komt zelfs voorbij het logo.
slommer schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 20:44:
Ik heb awxi (jinstalled. kan je via webbrowser klikken waar je ongeveer heen wilt.
maar klinkt alsof je film mischien corrupt is?
Helaas, werkt niet, waarschijnlijk iets met buffer :(

[ Voor 5% gewijzigd door joint_me op 24-07-2013 21:53 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ow, cool!

Bij mij klapt'ie er zelfs op m'n macbook (mid 2012) uit als ik het logo niet skip. ook mijn gewone Windows desktop zegt dat ik het mag uitzoeken als ik GoT probeer af te spelen via XBMC.

Allemaal met een entropy error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:21

mwa

Fire69 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 21:20:
Wat is er juist met dat logo??
Ik dacht zelf dat het niet aan het logo ligt, maar aan het feit dat er bij bepaalde releases van GoT er wordt geswitched van DD2.0 naar 5.1. Een audio switch dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Heh?!
Net met dd iso terug gezet, en nu geeft de "oude" install ook geen beeld meer? Kan wel middels ssh er op inloggen?

/edit
Force HDMI Hot plug middels xbian-config zorgt weer voor beeld. Wel raar dat het eerst wel allemaal werkte.
Nu ben ik benieuwd, nog eens beta 1.1 proberen. :P

/edit 2
Weer dezelfde installer gedraait, komt meteen op met beeld..
Wazig. :)

[ Voor 53% gewijzigd door UltraSub op 24-07-2013 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
dialmformark schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 22:07:
[...]

Ik dacht zelf dat het niet aan het logo ligt, maar aan het feit dat er bij bepaalde releases van GoT er wordt geswitched van DD2.0 naar 5.1. Een audio switch dus.
Dat is hem inderdaad, deze serie ook gekeken op de Raspberry en na het intro klapte deze er telkens uit. DTS niet meer via de reciever laten lopen maar door de Raspberry zelf en sindsdien kijk ik alle afleveringen probleemloos.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Daarnaast zorgt static ruis (= een zeer hoge bitrate spike) eerder voor buffer issues dan dat de rpi er helemaal uit klapt. Zo heb ik dat bv in bepaalde scenes van Prometheus (de 'flashbacks') en andere high-grain films zoals Lord of War en Safehouse, voornamelijk de grotere 1080p rips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

dialmformark schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 22:07:
[...]

Precies, het stukje 'previously on GoT' is in 2.0, vanaf het HBO ruis logo is het 5.1.

Overigens kan OpenElec hier wel tegen. Die skipt daar beter overheen dan XBian iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Het kastje is vanmiddag binnen gekomen. Vind het nu al geweldig. :) Hij is sneller dan dat ik gedacht had, speelt vloeiend af, kan snel doorspoelen etc. Wat ik alleen een nadeel vind is dat je bij je music library alle mapjes door moet. Wat makkelijker zou zijn is als je een "muziekverzamelingsscherm" had, zoals Windows Media Player/MediaMonkey/Winamp zodat je gemakkelijker een nummer uit kunt zoeken. Hebben jullie daar een add-on voor in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
2 vragen...

1. Doorspoelen? Dat werkt toch niet op de RPi? :?
2. Mapjes in je Library? Als je effectief je muziek naar de Library hebt gescand, kan je toch gewoon op artist, album, title, ... selecteren/filteren/zoeken/....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Spoelen werkt sowieso niet goed in XBMC momenteel dacht ik.

Jep, dat kan. Hij maakt zelf die library zo aan dat dat allemaal netjes gegroepeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pejdref
Doorspoelen werkt niet, skippen werkt perfect (stappen van 30 seconden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Skippen bedoelde ik idd!
Fire69 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 19:07:
2 vragen...

1. Doorspoelen? Dat werkt toch niet op de RPi? :?
2. Mapjes in je Library? Als je effectief je muziek naar de Library hebt gescand, kan je toch gewoon op artist, album, title, ... selecteren/filteren/zoeken/....
Hmm. Ik kan alleen door de toegevoegde directory's heen bladeren. Niet sorteren op artist/album of title. Mis ik wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

JPtjeeNL schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 20:11:
Skippen bedoelde ik idd!

[...]

Hmm. Ik kan alleen door de toegevoegde directory's heen bladeren. Niet sorteren op artist/album of title. Mis ik wat?
Als'ie in de library staat, moet je'm ook aanspreken als library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Het is al vaker genoemd, maar het kan geen kwaad om het te herhalen :)

Zet Yatse op je Android en als je ver moet spoelen, kan het daar mee.

Even moet je Pi nadenken en zal je beeld er wat vreemd uitzien, maar is vele malen prettiger dan de 30sec skip!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

de officiele iPhone-app kan dit ook trouwens. Maar alsnog consequent BOOM op GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
albino71 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 20:27:
Het is al vaker genoemd, maar het kan geen kwaad om het te herhalen :)

Zet Yatse op je Android en als je ver moet spoelen, kan het daar mee.

Even moet je Pi nadenken en zal je beeld er wat vreemd uitzien, maar is vele malen prettiger dan de 30sec skip!
En toch zou het erg erg welkom zijn als het in xbian of raspbmc zou zitten, zodat het volledig geintegreerd kan worden in mijn Harmony 900 setup. En zoals ik hier al eerder zei, volgens een tweet van Sam Nazarko zou het binnenkort kunnen in raspbmc. Dus ik hoop ook in Xbian, maar dat zal wel.

(en ja, ik weet ook van de app af, maar ik wil die eigenlijk alleen hoeven starten als ik iets moet typen, wat zo goed als nooit voor komt)

[ Voor 9% gewijzigd door UltraSub op 25-07-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

UltraSub schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 20:56:
[...]

En toch zou het erg erg welkom zijn als het in xbian of raspbmc zou zitten, zodat het volledig geintegreerd kan worden in mijn Harmony 900 setup. En zoals ik hier al eerder zei, volgens een tweet van Sam Nazarko zou het binnenkort kunnen in raspbmc. Dus ik hoop ook in Xbian, maar dat zal wel.

(en ja, ik weet ook van de app af, maar ik wil die eigenlijk alleen hoeven starten als ik iets moet typen, wat zo goed als nooit voor komt)
Het is in XBMC zelf stuk, dus geen enkele distro zal dat kunnen fixen.

OpenElec heeft het opgelost met een heel erg lelijke hack voor zover ik weet. RaspBMC is een vergelijkbare hack. XBian kiest er voor deze hack niet toe te passen om beter compatible te zijn, voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Firesphere schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 21:01:
[...]

Het is in XBMC zelf stuk, dus geen enkele distro zal dat kunnen fixen.

OpenElec heeft het opgelost met een heel erg lelijke hack voor zover ik weet. RaspBMC is een vergelijkbare hack. XBian kiest er voor deze hack niet toe te passen om beter compatible te zijn, voor zover ik weet.
"omxplayer now has a method for fast forward and rewind. Good news for #Raspbmc"
Wat is omxplayer dan? Zit toch in xbmc? Ik vind dit tenminste niet klinken als een hack maar daar kan ik natuurlijk naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

UltraSub schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 21:10:
[...]

"omxplayer now has a method for fast forward and rewind. Good news for #Raspbmc"
Wat is omxplayer dan? Zit toch in xbmc? Ik vind dit tenminste niet klinken als een hack maar daar kan ik natuurlijk naast zitten.
Dat is een fix in de laatste nightly, voor zover ik weet. Niet een feature in de huidige release van XBMC.
Sam laat het graag lijken alsof hij het zelf heeft gedaan, dat is dus niet zo. Hij heeft in Raspbmc een hack gezet die dit fixed, soort van (door spoelen te emuleren met 30s jumps, net als OpenElec), in de volgende release van XBMC zelf is dit dus echt opgelost.

[ Voor 23% gewijzigd door Firesphere op 25-07-2013 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ah bah.. Nasty oplossing inderdaad als ik dat zo hoor.
Maar het klopt dus wel als ik er uit lees dat omxplayer een onderdeel van xbmc is, wat dus blijkbaar wel een fix gaat krijgen? Als dat betekent dat het in de volgende release van xbmc zit, mooi! Ik heb ook liever een distro die geen dirty hacks doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Klopt, voor zover ik heb begrepen is het inderdaad gefixt in de volgende release en de huidige nightlies.

Mogelijkheid is om de nightly van de bestaande distro's te gebruiken, die hebben waarschijnlijk ook de nightlies van XBMC er in zitten. Maar dat is niet aan mij natuurlijk.

Maargoed, dat is dus de algemene status van het vooruit/achteruit spoelen ;)
Sam noemt het ook "good news for RaspBMC", niet "I solved it" (gelukkig). Het is goed nieuws voor elke XBMC-gebruiker dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Áha, gefixt! Je moet dus eerst de map toevoegen en daarna met C -> voeg toe aan bibliotheek klikken! Nu kan ik ze ook in de library zien. Ik dacht bij het toevoegen van de mappen dat je er dan al was, maar je moet ze blijkbaar ook handmatig aan de bibliotheek toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
JPtjeeNL schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 22:58:
Áha, gefixt! Je moet dus eerst de map toevoegen en daarna met C -> voeg toe aan bibliotheek klikken! Nu kan ik ze ook in de library zien. Ik dacht bij het toevoegen van de mappen dat je er dan al was, maar je moet ze blijkbaar ook handmatig aan de bibliotheek toevoegen.
ja dat indexeren en opbouwen van de library gaat allemaal niet helemaal fantastisch automatisch etc. Out of de box scant ie ook niet periodiek op nieuw toegevoegde media, dat moet je met een plugin oplossen. Met die plugin werkt dat wel goed trouwens!

Petrolhead en draadjesnerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Never mind...

[ Voor 89% gewijzigd door UltraSub op 26-07-2013 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
antiekeradio schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 23:28:
[...]

ja dat indexeren en opbouwen van de library gaat allemaal niet helemaal fantastisch automatisch etc. Out of de box scant ie ook niet periodiek op nieuw toegevoegde media, dat moet je met een plugin oplossen. Met die plugin werkt dat wel goed trouwens!
Goede tip, zal ik op letten, thnx!

Doorspoelen doet hij gewoon NIET inderdaad. Geluid gaat alleen uit maar er gebeurt niets. ;)
Ben er zeer tevreden mee. Ik denk mijn beste 40 euro ooit aan PC hardware uitgegeven. _/-\o_

Ga de SD kaart binnen een week even back-uppen. Dan heb ik altijd een schone image om op terug te komen. Wie weet heb je ooit eens stroom uitval en werkt de Pi niet lekker, of na installeren van plugins. Zou mooi zijn als dat geautomatiseerd naar mijn Synology zou kunnen, maar ik geef het weinig kans. (uiteraard kun je wat bestanden overzetten, maar de gehele SD kaart lijkt mij sterk?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Gehele SD kaart zie ik ook niet gebeuren. Je kunt wel XBMC backup installeren en die iedere avond naar bijv dropbox laten backuppen. Heb je tenminste je XBMC settings. Naar een clean install gaat dan erg makkelijk.

Of met tar:
tar -czf backup.tar.gz .xbmc/

en om terug te zetten na een clean install:
sudo service xbmc stop; tar -xzf backup.tar.gz; rm backup.tar.gz; sudo service xbmc start

(Uiteraard staat het bestand op die manier ook op je SD, even manueel er af halen, of naar een nfs share op die manier backuppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 13:33
antiekeradio schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 23:28:
[...]

Hoe heet die plugin? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
UltraSub schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:40:
Gehele SD kaart zie ik ook niet gebeuren. Je kunt wel XBMC backup installeren en die iedere avond naar bijv dropbox laten backuppen. Heb je tenminste je XBMC settings. Naar een clean install gaat dan erg makkelijk.

Of met tar:
tar -czf backup.tar.gz .xbmc/

en om terug te zetten na een clean install:
sudo service xbmc stop; tar -xzf backup.tar.gz; rm backup.tar.gz; sudo service xbmc start

(Uiteraard staat het bestand op die manier ook op je SD, even manueel er af halen, of naar een nfs share op die manier backuppen)
Back-up naar Dropbox klinkt wel goed! Gaat idd om de settings. Heb je daar een plugin voor om te back-uppen naar Dropbox? De fstab is ook wel gunstig om te bewaren met +/- 10 mounts. Die kan ik ook 1x in de zoveel tijd handmatig back-uppen. Die stel je 1 of 2x in en dan is het klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Firesphere schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 21:24:
Klopt, voor zover ik heb begrepen is het inderdaad gefixt in de volgende release en de huidige nightlies.

Mogelijkheid is om de nightly van de bestaande distro's te gebruiken, die hebben waarschijnlijk ook de nightlies van XBMC er in zitten. Maar dat is niet aan mij natuurlijk.

Maargoed, dat is dus de algemene status van het vooruit/achteruit spoelen ;)
Sam noemt het ook "good news for RaspBMC", niet "I solved it" (gelukkig). Het is goed nieuws voor elke XBMC-gebruiker dus ;)
Ik mis het 'echte' spoelen helemaal niet eigenlijk. Ik 'skip' 30 seconden voor- of achteruit met rechts/links 'cursor' op de afstandsbediening. Dezelfde knoppen naar boven/beneden skippen afhankelijk van de lengte van de film in grotere stappen lijkt het. Meestal een increment van ongeveer 10 minuten. Verder kan ik volgens mij ook gewoon het tijdstip waar ik naar toe wil intoetsen met de cijfers, daarna OK en dan springt ie daarheen. Weet nu alleen even niet zeker welke distro dat was. Zit nu al weer een tijdje op XBIAN. Misschien dat iemand het even kan proberen :)

Ik heb wel meteen ook een vraag voor jullie. Mijn Pi pauzeert de film automatisch als ik van AV naar TV schakel. Als ik later weer terugschakel naar AV dan gaat de stream netjes verder waar die was gebleven. Ik wil graag dat de 'stream' gewoon doorloopt eigenlijk. Is dat een optie ergens?

[ Voor 10% gewijzigd door wizl op 26-07-2013 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 20:47

404error

Page Not Found

wizl schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:21:
[...]
Ik heb wel meteen ook een vraag voor jullie. Mijn Pi pauzeert de film automatisch als ik van AV naar TV schakel. Als ik later weer terugschakel naar AV dan gaat de stream netjes verder waar die was gebleven. Ik wil graag dat de 'stream' gewoon doorloopt eigenlijk. Is dat een optie ergens?
Bij de HDMI-CEC instellingen!

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl

wizl

hmmz

Daar kon ik het de vorige keer niet vinden, maar misschien dat ik de beschrijving verkeerd interpreteer :) Ga vanavond nog eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

JPtjeeNL schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:26:
Zou mooi zijn als dat geautomatiseerd naar mijn Synology zou kunnen, maar ik geef het weinig kans. (uiteraard kun je wat bestanden overzetten, maar de gehele SD kaart lijkt mij sterk?)
Geen probleem met dd.

Heb zelf een script die elke nacht een complete (ongecomprimeerde) image naar mijn nas keilt.

staat zelfs al in dit topic geplakt. maar omdat ik bijna op vakantie ga en dus in een goeie bui ben:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
system=`hostname`
date1=`date +%Y%m%d`

#stoppen XBMC
service xbmc stop

#ga naar de gemounte NAS locatie (deze staat in /etc/fstab gedefinieerd)

cd /home/xbian/NASBackup/

#checken hoeveel backups er al zijn. laat de 4 recentste staan en mik de rest weg
ls -t /home/xbian/NASBackup/$system.* | tail -n +4 | xargs rm

#maak de backup. Keer 'm om voor een restore
dd if=/dev/mmcblk0 of=/home/xbian/NASBackup/$system.xbian.$date1.img bs=64M

#start XBMC weer
service xbmc start

Heel lelijk, maar hij doet het wel :)

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Das natuurlijk wel een live dd. Maar dat zal idd wel geen problemen opleveren denk ik zo?
Nog niet over nagedacht. Ga ik ook doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
RoRoo schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:59:
[...]

Geen probleem met dd.

Heb zelf een script die elke nacht een complete (ongecomprimeerde) image naar mijn nas keilt.

staat zelfs al in dit topic geplakt. maar omdat ik bijna op vakantie ga en dus in een goeie bui ben:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
system=`hostname`
date1=`date +%Y%m%d`

#stoppen XBMC
service xbmc stop

#ga naar de gemounte NAS locatie (deze staat in /etc/fstab gedefinieerd)

cd /home/xbian/NASBackup/

#checken hoeveel backups er al zijn. laat de 4 recentste staan en mik de rest weg
ls -t /home/xbian/NASBackup/$system.* | tail -n +4 | xargs rm

#maak de backup. Keer 'm om voor een restore
dd if=/dev/mmcblk0 of=/home/xbian/NASBackup/$system.xbian.$date1.img bs=64M

#start XBMC weer
service xbmc start

Heel lelijk, maar hij doet het wel :)
Waarom if=/dev/mmcblk0? Kun je niet gewoon / doen zodat hij alles back-upt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Het is dd.. Dat is een block based backup, die ziet niet eens filesystemen, maar neemt alle sectoren mee. Vandaar dat je het fysieke device op geeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik denk deze of deze. De eerste kan je instellen om op gezette tijden te draaien, de tweede houdt volgens mij zelf wijzigingen in bestanden bij en update de library dan (voor zover ik zo snel gelezen heb).

gevonden met [google=xbmc library auto update]

[ Voor 30% gewijzigd door gwystyl op 26-07-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

JPtjeeNL schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 12:42:
[...]

Waarom if=/dev/mmcblk0? Kun je niet gewoon / doen zodat hij alles back-upt?
omdat dat mijn SD card is :) Linux werkt anders dan windows..

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
RoRoo schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:23:
[...]

omdat dat mijn SD card is :) Linux werkt anders dan windows..
Ja ik snap 'm! Ik dacht even anders idd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:28

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

gwystyl schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 13:42:
[...]

Ik denk deze of deze. De eerste kan je instellen om op gezette tijden te draaien, de tweede houdt volgens mij zelf wijzigingen in bestanden bij en update de library dan (voor zover ik zo snel gelezen heb).

De twee linken werken goed, wel afzonderlijk van elkaar heb ik ondervonden met de tijd.
Ik gebruik nu alleen maar auto library update en iedere dag om 18:00 schoont hij mijn library op. Iedere twee uur checkt hij of er iets nieuws is.
Met yatse kan ik hem ook opschonen via het contextmenu op de app.
Wel heb ik in in advanced settings xml, met winscp, deze code gezet:
code:
1
2
3
<videolibrary>
    <dateadded>0</dateadded>  <!-- Frodo now uses file dates for "Recently added" videos instead of the date when a video was scanned into XBMC. This changes it back to XBMC v11 (Eden) behavior -->
  </videolibrary>

Ik had vaak last ervan dat hij na verloop van tijd de library kwijt was en of steeds minder werd. Terwijl hij wel compleet in bestanden stond

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
gwystyl schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 13:42:
[...]

Ik heb met die watchdog het idee dat de Pi erg traag wordt na een tijdje. Binnenkort die ander maar ff die andere proberen.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappamat
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-07-2022
Kan iemand een usb-geluidskaart aanraden? Wil het geluid doorsturen van de rpi naar een simpel 2.1 setje.
Ik vind het geluid direct uit de jack niet echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dacht aardig op weg te zijn met troubleshooting van buffer issues. Tshark vertelde me dat xbian tegen een ip praatte op de NAS wat ik nergens in dns had opgegeven, of ook maar ergens anders gebruikte. Uitschakelen op de NAS lukte niet, dus cable pull. Xbian reboot, file does no longer exist. Sources.xml aangepast naar ipadres, update lib, alles cleaning, maar bleef gewoon staan in lib. Dus hele lib gedropped en reboot. Daarna xmc zo dood als een pier en xbian geen beeld (ssh werkt nog, maar force hdmi-hotplug helpt niet). Volgende week (weekendje weg) even een clean install en een nieuwe lib opbouwen, gebaseerd op ipadres ipv hostname. Dacht dat de hostname gevonden was in dns, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. WINS of zo?

Naja, we zien wel. For now zijn we even klaar :)

[ Voor 4% gewijzigd door UltraSub op 27-07-2013 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Heb al een tijdje mijn NAS gekoppeld aan m'n Raspberry Pi. Alleen als die NAS 's nachts uit staat en ik ga op een onregelmatig tijdstip (voordat de NAS aangaat bijvoorbeeld) een filmpje kijken, dan kan ik de NAS aanzetten. Alleen moet het commando "mount -a" opnieuw ingegeven worden, correct? Kan dit niet geautomatiseerd worden? Kan iedere minuut een cron laten lopen, maar dat is misschien te overdreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPtjeeNL schreef op zondag 28 juli 2013 @ 10:03:
Heb al een tijdje mijn NAS gekoppeld aan m'n Raspberry Pi. Alleen als die NAS 's nachts uit staat en ik ga op een onregelmatig tijdstip (voordat de NAS aangaat bijvoorbeeld) een filmpje kijken, dan kan ik de NAS aanzetten. Alleen moet het commando "mount -a" opnieuw ingegeven worden, correct? Kan dit niet geautomatiseerd worden? Kan iedere minuut een cron laten lopen, maar dat is misschien te overdreven?
Ondersteunt de NAS wake-on-lan?

http://wiki.xbmc.org/inde...d-on:Advanced_Wake_On_Lan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Ja, dat is het probleem niet. Dat gebruik ik al. De vraag is meer, als ik de NAS probeer te benaderen terwijl hij uitstaat, dan wordt de mount ontkoppeld, klopt? Dan moet er toch opnieuw mount -a gedaan worden? Lijkt mij niet effectief om een cron iedere minuut te laten lopen met het commando mount -a, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPtjeeNL schreef op zondag 28 juli 2013 @ 11:59:
[...]

Ja, dat is het probleem niet. Dat gebruik ik al. De vraag is meer, als ik de NAS probeer te benaderen terwijl hij uitstaat, dan wordt de mount ontkoppeld, klopt? Dan moet er toch opnieuw mount -a gedaan worden? Lijkt mij niet effectief om een cron iedere minuut te laten lopen met het commando mount -a, niet?
Ik snap niet waarom je weer moet mounten. Hier gaat dat volautomatisch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 15:59
Kan ook zijn doordat na een bepaalde timeout van je nas linux hem vanzelf gaat unmounten.
Weet alleen niet hoe je dit anders instelt omdat mijn server er eigenlijk altijd wel is.
mijn regel is:
code:
1
192.168.25.100:/ftp/unpacked/movies /storage/movies nfs     rsize=8192,wsize=8192,timeo=14,intr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:31
Ik heb toch wat probleempjes met mijn rpi/xbmc. Mijn video library is soms opeens verdwenen. Daarstraks ook, rebooten (wat niet lukte, rpi bleef uit, stekker er uit en weer in hielp ook niet, paar minuten later werkte het weer), toen was de library er weer.

Net filmpje gekeken, film afgelopen en ik zit weer met een lege library.

Heeft iemand dit probleem ook (gehad) en/of weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Eke keer rebooten is voor mij geen oplossing.
Het begint heel irritant te worden (net als het reboot probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
slommer schreef op zondag 28 juli 2013 @ 14:13:
Kan ook zijn doordat na een bepaalde timeout van je nas linux hem vanzelf gaat unmounten.
Weet alleen niet hoe je dit anders instelt omdat mijn server er eigenlijk altijd wel is.
mijn regel is:
code:
1
192.168.25.100:/ftp/unpacked/movies /storage/movies nfs     rsize=8192,wsize=8192,timeo=14,intr
We hebben redelijk dezelfde code idd. Moet er even meer onderzoek naar doen. Heb vorige keer wellicht iets te snel naar mount -a gegrepen. Ik weet dus niet of hij automatisch na X minuten weer probeert om te remounten. Jullie horen het nog! Het zal niet heel vaak voorkomen omdat m'n NAS redelijk lang aanstaat gedurende de dag.

Hebben jullie ooit wel eens terwijl de RPI aanstond, een USB stick toegevoegd? Begon bij mij meteen te rebooten. Schijnt dat de RPI geen hotplugs kan, dus pas daar mee op! (Hoewel ik het dan nog steeds vreemd vind dat hij reboot. Er zit een 2A stekker aan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl

wizl

hmmz

Heb het gisteren nog even geprobeerd, maar je kunt dus ook gewoon het tijdstip intoetsen waar je naar toe wilt skippen en dan springt ie daarheen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Sinds 2002/03 werk ik met MCE, ik heb wat geklooit met Media Portal maar tv kijken was destijds (rond 2008) nog niet stabiel genoeg. MCE (ontwikkeling/ondersteuning) is zo dood als een pier, daar hoeven we niet over te discuzeuren. Behoudens wat gedoe met de Frodo Beta waar bij mijn weten voor 't eerst pvr mogelijkheid ingebouwd was wat nog niet stabiel genoeg was ben ik vorige week ben ik serieus gaan klooien met XBMC en er ging een wereld voor me open wb de ontwikkeling/ondersteuning.
Het heeft MCE vanwege waf nog niet vervangen maar dat gaat van 't weekeinde definitief gebeuren.

Daarom sta ik op het punt om een Pi te scoren. (Hoewel...ik ben eigenlijk al zeker, die dingen kosten geen moer)
Een punt van twijfel is echter in hoeverre de Pi voldoende kracht heeft om meerdere taken tegelijkertijd uit te voeren.
Ik weet dat de Pi in staat is om bijv. een tv kanaal op te nemen, lokaal opslaan en vervolgens een ander te kijken.
Mijn vraag is of het in staat is om twee kanalen op te nemen en ondertussen een 1080p video te bekijken?
Wie kan hiermee zijn ervaringen delen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer wat hoor :D

Als ik foto's aan het kijken ben dan wil ik soms terwijl we kijken een slideshow starten. Op play drukken in de XMBC Remote App op de iPhone heeft dat geen resultaat. Ik kan alleen een slideshow starten vanuit de bestandenlijst. Maar dan moet ik dus altijd vanaf foto 1 kijken?

Ook is het vervelend dat bij het bekijken van losse foto's het laden van de volgende vrij lang duurt. Weet iemand of er een soort preloader bestaat die vast de volgende zeg 2 of 3 foto's inlaadt zodat deze er snel staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
In hoeverre de Pi voldoende kracht heeft om meerdere taken tegelijkertijd uit te voeren.
Ik weet dat de Pi in staat is om bijv. een tv kanaal op te nemen, lokaal opslaan en vervolgens een ander te kijken.
Mijn vraag is of het in staat is om twee kanalen op te nemen en ondertussen een 1080p video te bekijken?
Wie kan hiermee zijn ervaringen delen?
Ik heb onlangs ook een PI gekocht, maar kan nu niet echt zeggen dat ik er laaiend enthousiast over ben.
Voor het geld hoef je het in elk geval niet te laten, zijn goedkoop, maar als je vooral films kijkt met XBMC kan je beter een Mediaspelertje kopen werkt veel beter en decodeert DTS hardwarematig, iets wat voor mij een groot gemis is. Ik heb mijn PI nu overklokt en dan trekt hij het net met DTS codering (heb OpenElec erop staan).
Volgens mij kan het gewoon vergeten om 2 programma's op te nemen en 1x 1080p video te bekijken, daar is het ding gewoon te traag voor. Heb zelf geprobeerd om satelliet te kijken via de PI, via het netwerk, maar wordt je ook niet echt vrolijk van, te traag naar mijn inziens, zenders ophalen duurt een eeuwigheid (OpenPLi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovebrewski
  • Laatst online: 02-04 21:37
Ik heb afgelopen weekend mijn raspberry binnen gekregen. Gelijk openelec erop gezet zonder problemen en werkt naar behoren. Nu wil ik eea gaan overclocken maar kan via ssh mijn config.txt bestand niet vinden.
Ik ben ingelogd als root.
Heeft openelec dit bestand wel of heet het anders?

Gevonden er staat echter niks in?!

[ Voor 6% gewijzigd door ilovebrewski op 29-07-2013 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:24
JPtjeeNL schreef op zondag 28 juli 2013 @ 20:58:
[...]

We hebben redelijk dezelfde code idd. Moet er even meer onderzoek naar doen. Heb vorige keer wellicht iets te snel naar mount -a gegrepen. Ik weet dus niet of hij automatisch na X minuten weer probeert om te remounten. Jullie horen het nog! Het zal niet heel vaak voorkomen omdat m'n NAS redelijk lang aanstaat gedurende de dag.

Hebben jullie ooit wel eens terwijl de RPI aanstond, een USB stick toegevoegd? Begon bij mij meteen te rebooten. Schijnt dat de RPI geen hotplugs kan, dus pas daar mee op! (Hoewel ik het dan nog steeds vreemd vind dat hij reboot. Er zit een 2A stekker aan.)
Hotplugging werkt bij mij probleemloos (xbian).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pejdref

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEasterEgg
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-09 08:43
Weet iemand toevallig of het mogelijk is om in XOT-uzg gelijk een programma te starten in plaats van dat je eerst de hele aflevering moet downloaden en dat je hem dan start. Ik wil graag dat ie alleen wat buffert en dat die de rest doet tijdens het kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:51
Daar heb ik sinds een tijd ook last van. Vroeger kon je wel direct kijken, nu moet hij inderdaad eerst downloaden. Onhandig!

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 15:05
manusjevanalles schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:22:
Daar heb ik sinds een tijd ook last van. Vroeger kon je wel direct kijken, nu moet hij inderdaad eerst downloaden. Onhandig!
zelfde probleem hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 22:13

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik moet zeggen dat ik voorheen altijd issues had met OpenElec en ik moest mijn Pi enorm overclocken om het vloeiend te krijgen. Maar sinds dat ik ben overgestapt op de Raspbmc heb ik dit probleem niet. Out of the box doet het kijken van HD-films het zonder problemen en enorm vloeiend.

Afgelopen weekend heb ik geprobeerd om VDR draaiende te krijgen met een TT S2-3650 CI USB DVB-adapter en dat is grotendeels geslaagd. SDTV kanalen draaien als een zonnetje, HDTV kanalen geven artifacts en blokjes. Misschien dat een beetje optimalisaties dit wat kan verbeteren. Maar ik ben niet geheel ontevreden over het resultaat.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MEasterEgg schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 08:59:
Weet iemand toevallig of het mogelijk is om in XOT-uzg gelijk een programma te starten in plaats van dat je eerst de hele aflevering moet downloaden en dat je hem dan start. Ik wil graag dat ie alleen wat buffert en dat die de rest doet tijdens het kijken.
Zie hier voor reden en oplossing: GroteBozewolf in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV".
Als je niet download krijg je waarschijnlijk wel problemen met bufferen althans ik heb het nooit goed werkend gekregen.

[ Voor 10% gewijzigd door technorabilia op 31-07-2013 08:44 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Laatst online: 13-01-2023
nwagenaar schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 13:24:
Ik moet zeggen dat ik voorheen altijd issues had met OpenElec en ik moest mijn Pi enorm overclocken om het vloeiend te krijgen. Maar sinds dat ik ben overgestapt op de Raspbmc heb ik dit probleem niet. Out of the box doet het kijken van HD-films het zonder problemen en enorm vloeiend.
*knip*
Haha, ik heb exact het tegenovergestelde! Ik heb nu een paar keer zowel OpenElec, Xbian als Rasbmc geprobeerd, en ik OE heeft echt de beste resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Kent iemand misschien een internet browser voor de RPI met OpenElec?
Alle internet browsers die ik kan vinden zijn voor andere versies van xbmc.

Misschien dat het mogelijk is met Advanced Launcher, iemand hier ervaring mee op de rpi?

[ Voor 24% gewijzigd door _MB_ op 31-07-2013 16:14 ]

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Ik heb gisteren mijn Pi binnengekregen. Zo'n kant en klaar pakketje met Raspbmc er op (althans de install files). Vaniddag had ik pas de gelegenheid om er mee te pielen.

Ha, leuk...voor het eerst iets kant en klaar dat eindelijk 's plug and play is.
Dream on...die dag moet nog komen...plug and pray..!!
Hij wilde namelijk niet booten. Op een ander kaartje heb ik zonder succes de installatie methode volgens de instructies op de site van Raspbmc gevolgd. Ook de standalone install wilde niet booten.
Ik kan hier niets over terugvinden op het Raspbmc forum.

Heeft iemand deze problemen gehad? Heb ik iets fout gedaan?
Ik heb de kaartjes eerst geformatteerd met SDFormatter vervolgens de instructies gevolgd volgens Rapbmc.

Openelec, Raspbian en xbian installeren zonder problemen.
Raspbmc is alleen te installeren met de NOOBS files die ik via raspberry pi gedownd heb waarbij ik eerst 3x achter elkaar meteen na de installatie een kernel panic kreeg en als het wel lukt kan ik geen netwerkshare bereiken (error 2) Deze error is bekend maar de oplossing die Raspbmc biedt werkt niet.
Ik wil toch graag Rapsbmc uitproberen.

Ik kan nog geen tv kijken want ik heb nog geen mpeg2 licentie. Films (mpeg4,etc.) gaat op zich goed.
Ook over wifi spelen ze voldoende soepel af. Mijn vrouw vind het ook een leuk ding wat al scheelt met de waf.
cpu load is voortdurend rond de 80% (zonder oc) waarbij ik idd begin te twijfelen of hij meerdere taken tegelijkertijd uit weet te voeren.

Momenteel wissel ik tussen Openelec en Raspbian waarop ik xbmc heb geinstalleerd.
Puur voor xbmc is Openelec voldoende maar Raspbian is leuker.

edit:

Schumann Romance Op94 No.1
Grieg Symfonie..!!

kernel panic fix:
Degene die de NOOBS install gebruikt krijgt zeer waarschijnlijk na het installeren van Raspbmc de volgende error;

kernel panic - not syncing: vfs: unable to mount root fs on unknown-block(179,2)

Workaround;
  • Tijdens booten SHIFT (dit wordt aangegeven)
  • Verander in het cmdline bestand de eerste regel:
dwc_otg.lpm_enable=0 root=/dev/mmcblk0p2 rootfstype=ext4 noatime quiet rootwait loglevel=1

Dit moet worden;

dwc_otg.lpm_enable=0 root=/dev/mmcblk0p6 rootfstype=ext4 noatime quiet rootwait loglevel=1

Raspbmc draait hier nu als 'n zonnetje.

[ Voor 21% gewijzigd door mowa op 31-07-2013 21:51 . Reden: kernel panic fix ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik gebruik openelec, en wil een usbstick er in gebruiken. Via het netwerk is ie keurig onder \\openelec\Media\<volumenaam> te zien, maar er kan niet op geschreven worden, via het netwerk niet en ook als download locatie van transmission niet. Het lukt transmission wel directories te maken (watchfolder).

Zowel ntfs, exFat en fat32 geprobeerd, maar niets wat het doet. Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Waarom zie je'm onder netwerk???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Omdat openelec dat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
moet je nog iets instellen om addons te kunnen downloaden in openelec ?
als ik naar addons ga en ik kies dan een repository dan zie ik niks staan, er is verbinding met het internet en force refresh doet ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 06:42
addons geeft je geinstalleerde programma-addons weer geloof ik. Je moet onder system voor addons kiezen, daar kun je nieuwe installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Gisteravond laat de mpeg2 licentie binnengekregen, kan nu dus ook tv kijken. Echter viel dat niet mee. Althans het opnemen en tegelijkertijd een ander kanaal kijken. Als ik de opname op de server laat doen is het redelijk te doen maar voordat de pvr opstart en dan het zappen..!! Dat is toch vrij dramatisch. Ook wanneer ik de boel oc en een wat lichtere skin gebruik.
Openelec is met standaard instellingen no go want daar moet je 1 en ander aan sleutelen om alleen al die 90-100% load omlaag te krijgen en is daarna ook nog eens instabiel.
Ook crasht de netwerk manager nog al eens als ik een wifi adapter wil configgen. Ik heb die met tobo/muis aan een hub omdat er ook nog een usb hd en een flirc aan hangt. Overigens is het handig bij het configgen van je wifi om de adapter rechtstreeks in de rpi te doen.

Al met al blijf ik toch even bij Raspbmc. De rpi is een leuk stukje speelgoed maar voor dagelijks gebruik is het denk ik toch echt te langzaam, zeker als ik besluit om het in de huiskamer te zetten. Ik hoor me vrouw nu al mopperen dat ie zo traag is.
Let wel; als je slechts 1 ding doet dan is er goed mee te leven maar bijv. een tv-programma opnemen en ondertussen een film kijken is lastig.

O ja...voor degenen die niet die lousy €2,86 voor die mpeg2 codec overhebben kunnen ook mpeg2 bekijken met plexserver en add on. (Heb ik voordat ik de licentie binnenkreeg mee zitten klooien.)
dragon9114 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 14:34:
moet je nog iets instellen om addons te kunnen downloaden in openelec ?
als ik naar addons ga en ik kies dan een repository dan zie ik niks staan, er is verbinding met het internet en force refresh doet ook niks.
Had ik ook bij mijn openelec install maar Googlen geeft je sneller antwoord dan een forum. ;)
System/Settings > Add-ons > Get Add-ons > selecteer XBMC.org repository, open context menu of rechts klikken en "Force refresh"

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
mowa schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 16:27:

Had ik ook bij mijn openelec install maar Googlen geeft je sneller antwoord dan een forum. ;)
System/Settings > Add-ons > Get Add-ons > selecteer XBMC.org repository, open context menu of rechts klikken en "Force refresh"
dit heb ik al gedaan en dan nog stond er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

dragon9114 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 17:04:
[...]

dit heb ik al gedaan en dan nog stond er niks.
Misschien handig om aan te geven wat je al zelf hebt gedaan. ;)
Op het Openelec forum zijn voor dit probleem verschillende opties gegeven waarvan genoemde bij mij werkte.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of anders de addon.db verwijderen via file explorer, profile directory. Zo uit m'n hoofd.
Als het goed is zie je wel een error in de xbmc.log hierover...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Heeft iemand de tv headend addon draaien op zijn Pi?

Ik gebruik nu xbian alpha 5, maar daar werkt hij niet op; de Pi loopt dan vast.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovebrewski
Kan iemand mij vertellen hoe ik kan controleren dat mijn pi ook inderdaad overclocked is.
Klopt het dat ik naar bogoMIPS moet kijken?

Openelec versie 3.0.6

arm_freq=900
core_freq=333
sdram_freq=450
over_voltage=2

Het commando "cat /proc/cpuinfo" geeft onderstaand resultaat

openelec:~ # cat /proc/cpuinfo
Processor : ARMv6-compatible processor rev 7 (v6l)
BogoMIPS : 697.95
Features : swp half thumb fastmult vfp edsp java tls
CPU implementer : 0x41
CPU architecture: 7
CPU variant : 0x0
CPU part : 0xb76
CPU revision : 7
Hardware : BCM2708
Revision : 000d
Serial : 00000000df8ecee0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
code:
1
cat /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/cpuinfo_cur_freq

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ik snap niet helemaal wat er bedoelt wordt met "nu kan ik ook tv kijken" en "opnemen".

ik heb mn raspberry hangen aan een nas en kan alleen series en films kijken, en uitzending gemist via XOT. verder hebben we in huis KPN iTV maar niet in mijn kamer. ik zou mijn god niet weten hoe ik dat op mn tv kan laten zien zonder KPN kastje. de enige methode die ik kan bedenken is een AppleTV kastje kopen en dan via iPad naar iTV kijken en het scherm mirroren (apple HDMI converter werkt niet) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik wilde gister een Mkv bestand van 15 gb kijken (film) maar die pakte hij niet goed. Elke keer buffering etc. Film staat op nas en is verbonden via 1000 lan. Kan het zijn dat de Pi geen 1000 lan verbinding heeft en daarom niet snel genoeg kan streamen?

Even nog geen tijd gehad de usb mogelijkheid te testen, omdat ik geen externe powered hdd heb liggen. En mocht het hieraan liggen dan vind ik het eigenlijk nogal balen, geen zin om films moeilijk op usb te moeten copieren. Iemand een tip?

draai Xbian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovebrewski
CurlyMo schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 01:23:
code:
1
cat /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/cpuinfo_cur_freq
Bij dit commando krijg ik als respons 700000 terug.
Het overclocken is dus niet goed gegaan.
In config.txt heb ik het onderstaande staan.
Kan iemand vertellen wat is verkeerd doe :'(

################################################################################^M
^M
# Overclock mode settings.^M
#^M
# default recommended values are: arm_freq | core_freq | sdram_freq | over_voltage^M
# no overclocking : 700 | 250 | 400 | 0^M
# mode 'Modest' : 800 | 300 | 400 | 0^M
# mode 'Medium' : 900 | 333 | 450 | 2^M
# mode 'High' : 950 | 450 | 450 | 6^M
# mode 'Turbo' : 1000 | 500 | 500 | 6^M
^M
arm_freq=900^M
core_freq=333^M
sdram_freq=450^M
over_voltage=2^M
^M
# set to 'force_turbo=1' to disable dynamic overclocking (you can lose your warranty!)^M
force_turbo=0^M
^M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 17:22
Tennisbal schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 13:37:
Ik wilde gister een Mkv bestand van 15 gb kijken (film) maar die pakte hij niet goed. Elke keer buffering etc. Film staat op nas en is verbonden via 1000 lan. Kan het zijn dat de Pi geen 1000 lan verbinding heeft en daarom niet snel genoeg kan streamen?
De Pi heeft een 100Mbit poort, maar zoals vaker besproken moet een grote MKV geen probleem zijn, 15gb gedeeld door 1,5 uur is nog steeds niet al te veel Mb's (2Mbs als ik het goed bereken, en dan moet je me even de bits versus bytes notatie vergeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
datadevil schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 14:41:
[...]

De Pi heeft een 100Mbit poort, maar zoals vaker besproken moet een grote MKV geen probleem zijn, 15gb gedeeld door 1,5 uur is nog steeds niet al te veel Mb's (2Mbs als ik het goed bereken, en dan moet je me even de bits versus bytes notatie vergeven)
Ok, maar zo'n bestand zou dus wel goed afgespeeld kunnen worden? Heb niks overgeklokt, zou het daar aan kunnen liggen? Dat kwaliteit te hoog is voor standaard afspelen?

Tijd terug een 3D iso van 50 gb geprobeerd maar dat was ook een en al stotter, zou dat betekenen dat die mss toch speelbaar is?

edit: lees net dat het aan downmixen van audio ligt wss. Ik heb gewoon DD/DTS maar nooit aan de praat gekregen. Door mixen naar 2.0 krijg je stutters enzo. Nu een oplossing voor DD/DTS vinden (wat me tot nu toe nooit gelukt is), heb een tv die het ondersteunt en kan doorlussen naar mijn versterker.

[ Voor 18% gewijzigd door Tennisbal op 03-08-2013 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Ik heb bestanden van 25+gb afgespeelt (type Avatar 1080p, Dark Knight etc) op de RPi zonder ook maar 1 stotter. Heb een lichte overclock en een dts capable receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

ilovebrewski schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 13:46:
[...]

Bij dit commando krijg ik als respons 700000 terug.
Het overclocken is dus niet goed gegaan.
In config.txt heb ik het onderstaande staan.
Kan iemand vertellen wat is verkeerd doe :'(

################################################################################^M
^M
# Overclock mode settings.^M
#^M
# default recommended values are: arm_freq | core_freq | sdram_freq | over_voltage^M
# no overclocking : 700 | 250 | 400 | 0^M
# mode 'Modest' : 800 | 300 | 400 | 0^M
# mode 'Medium' : 900 | 333 | 450 | 2^M
# mode 'High' : 950 | 450 | 450 | 6^M
# mode 'Turbo' : 1000 | 500 | 500 | 6^M
^M
arm_freq=900^M
core_freq=333^M
sdram_freq=450^M
over_voltage=2^M
^M
# set to 'force_turbo=1' to disable dynamic overclocking (you can lose your warranty!)^M
force_turbo=0^M
^M
force_turbo=0 betekend dat je 'dynamic overclocking' hebt. Dus als de RPi niet de cpu cycles nodig heeft, zal hij zichzelf terug naar 700 clocken. Doe het bovenstaande eens terwijl je een film aan het kijken bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
dialmformark schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 15:14:
Ik heb bestanden van 25+gb afgespeelt (type Avatar 1080p, Dark Knight etc) op de RPi zonder ook maar 1 stotter. Heb een lichte overclock en een dts capable receiver.
ik vermoed dat het aan DTS/DD ligt, nu nog uitvinden hoe ik kan voorkomen dat hij downmixt. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Tennisbal schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 15:16:
[...]

ik vermoed dat het aan DTS/DD ligt, nu nog uitvinden hoe ik kan voorkomen dat hij downmixt. Iemand een suggestie?
Dit staat gewoon in je XBMC settings onder Audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovebrewski
dialmformark schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 15:15:
[...]

force_turbo=0 betekend dat je 'dynamic overclocking' hebt. Dus als de RPi niet de cpu cycles nodig heeft, zal hij zichzelf terug naar 700 clocken. Doe het bovenstaande eens terwijl je een film aan het kijken bent..
TOP!!
Nu zie ik het inderdaad!

THNX!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
dialmformark schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 15:17:
[...]

Dit staat gewoon in je XBMC settings onder Audio.
daar staat alles netjes op 5.1 en DD en DTS enabled. Snap er niks van dat hij geen DD door wil geven

Samsung E8000 tv

update: na veel te lang zoeken een oplossing gevonden die werkt voor DD geluid (http://forum.stmlabs.com/showthread.php?tid=6192)

hdmi_force_edid_audio=1 toevoegen aan config.txt ofwel forcen dat DD/DTS? geluid naar je tv gepusht wordt zonder terugkoppeling te krijgen dat het geen decoder is maar slecht een doorgeefluik. Werkt uiteraard alleen als je tv daadwerkelijk DD/DTS kan doorlussen naar Optical (wat mijn tv kan)

Rare is dat DTS niet lijkt te werken? Iemand een suggestie?

[ Voor 45% gewijzigd door Tennisbal op 03-08-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 17:03
Ik heb dit toegevoegd aan m'n config file om DTS aan de praat te krijgen.

hdmi_force_hotplug=1
hdmi_force_edid_audio=1

Moet wel zeggen dat het signal van PI -> Versterker -> TV gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 17:22
Ik heb nu (weer) Raspbmc, en sinds ik gisteren de juli update heb gekregen heb ik geen ondertitels meer. Is er iemand die dat ook heeft en wellicht een fix weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
datadevil schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 21:05:
Ik heb nu (weer) Raspbmc, en sinds ik gisteren de juli update heb gekregen heb ik geen ondertitels meer. Is er iemand die dat ook heeft en wellicht een fix weet?
Ik heb ook raspbmc en ik merkte dat hij niet meer automatisch de eerste subtitle binnenhaalde, ik moet dat nu handmatig aangeven. Dan doet hij het wel gewoon weer. Heb je dit al geprobeerd?
Ik zit nu buiten, maar zal vanavond eens proberen gewoon die addon er opnieuw op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Bij mij is xbmc.subtitles nog steeds hit or miss vwb auto binnenhalen van de eerste sync. Vind hoogst zelden een sync. Snap er geen zak van. Files zijn niet gerenamed enz. En uit de docs van de ontwikkelaar begreep ik dat er ook iets van hashing werd gedaan. Beats me waarom ik als een van de weinigen hier tegenaan blijf lopen. (Zowel raspbmc als xbian).

Mijn bufferproblemen zijn inmiddels opgelost. De NAS was bereikbaar via 2 ip-adressen. Maar er werd er maar 1 actief gebruikt door me. Op de een of andere manier was xbmc uitgekomen op het andere ipadres. Zag het met tshark. Viel op omdat nergens anders in mijn woning dat ip wordt gebruikt. Library opnieuw opgebouwd, weg buffer probs.
Blijft raar, want ook het "verkeerde" ip had moeten werken overigens.
Pagina: 1 ... 66 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.