Ik heb gisteren mijn Pi binnengekregen. Zo'n kant en klaar pakketje met Raspbmc er op (althans de install files). Vaniddag had ik pas de gelegenheid om er mee te pielen.
Ha, leuk...voor het eerst iets kant en klaar dat eindelijk 's plug and play is.
Dream on...die dag moet nog komen...plug and pray..!!
Hij wilde namelijk niet booten. Op een ander kaartje heb ik zonder succes de installatie methode volgens de instructies op de site van Raspbmc gevolgd. Ook de standalone install wilde niet booten.
Ik kan hier niets over terugvinden op het Raspbmc forum.
Heeft iemand deze problemen gehad? Heb ik iets fout gedaan?
Ik heb de kaartjes eerst geformatteerd met SDFormatter vervolgens de
instructies gevolgd volgens Rapbmc.
Openelec, Raspbian en xbian installeren zonder problemen.
Raspbmc is alleen te installeren met de NOOBS files die ik via raspberry pi gedownd heb waarbij ik eerst 3x achter elkaar meteen na de installatie een kernel panic kreeg en als het wel lukt kan ik geen netwerkshare bereiken (error 2) Deze error is bekend maar de oplossing die Raspbmc biedt werkt niet.
Ik wil toch graag Rapsbmc uitproberen.
Ik kan nog geen tv kijken want ik heb nog geen mpeg2 licentie. Films (mpeg4,etc.) gaat op zich goed.
Ook over wifi spelen ze voldoende soepel af. Mijn vrouw vind het ook een leuk ding wat al scheelt met de waf.
cpu load is voortdurend rond de 80% (zonder oc) waarbij ik idd begin te twijfelen of hij meerdere taken tegelijkertijd uit weet te voeren.
Momenteel wissel ik tussen Openelec en Raspbian waarop ik xbmc heb geinstalleerd.
Puur voor xbmc is Openelec voldoende maar Raspbian is leuker.
edit:
Schumann Romance Op94 No.1
Grieg Symfonie..!!
kernel panic fix:
Degene die de NOOBS install gebruikt krijgt zeer waarschijnlijk na het installeren van Raspbmc de volgende error;
kernel panic - not syncing: vfs: unable to mount root fs on unknown-block(179,2)
Workaround;
- Tijdens booten SHIFT (dit wordt aangegeven)
- Verander in het cmdline bestand de eerste regel:
dwc_otg.lpm_enable=0 root=/dev/mmcblk0p
2 rootfstype=ext4 noatime quiet rootwait loglevel=1
Dit moet worden;
dwc_otg.lpm_enable=0 root=/dev/mmcblk0p
6 rootfstype=ext4 noatime quiet rootwait loglevel=1
Raspbmc draait hier nu als 'n zonnetje.
[
Voor 21% gewijzigd door
mowa op 31-07-2013 21:51
. Reden: kernel panic fix ]