mm..heb meerdere pogingen gedaan bij 2 films, toen ging ik maar een engelse actiefilm kijken zonder subs en begon ineens de engelse ondertiteling wel te lopen...vaag..Smobbo schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 11:15:
[...]
Ik heb ook raspbmc en ik merkte dat hij niet meer automatisch de eerste subtitle binnenhaalde, ik moet dat nu handmatig aangeven. Dan doet hij het wel gewoon weer. Heb je dit al geprobeerd?
Ik zit nu buiten, maar zal vanavond eens proberen gewoon die addon er opnieuw op te zetten.
ik heb beide aanstaan. Vreemd genoeg werkt DTS niet. DD lukt wel. Las ergens dat DTS niet doorgelust mag worden ivm licensies, zou dat waar kunnen zijn? Lees wisselende berichten hierover?Glorix Jim schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 20:10:
Ik heb dit toegevoegd aan m'n config file om DTS aan de praat te krijgen.
hdmi_force_hotplug=1
hdmi_force_edid_audio=1
Moet wel zeggen dat het signal van PI -> Versterker -> TV gaat
en moet output to all speakers aanstaan voor DTS/DD? system/audio
[ Voor 6% gewijzigd door Tennisbal op 04-08-2013 14:23 ]
Kan iemand mij helpen met de volgende situatie:
Ik heb XBMC (raspbmc) geinstalleerd op mijn raspberry en dit ging zonder problemen.
Nu wil ik echter bestanden op mijn Mac (OSX 10.8.4) raadplegen die zijn opgeslagen op een externe hd (NTFS).
Wanneer ik via de browser deze probeer te benaderen met behulp van SMB krijg ik de foutmelding "Invalid Argument". Bestanden die fysiek op mijn Mac kan ik zonder probleem raadplegen.
Ik heb al wat afgegoogled, maar ik krijg niet echt een goede oplossing.
Heeft een van jullie een idee hoe dit op te lossen is?
Ik heb XBMC (raspbmc) geinstalleerd op mijn raspberry en dit ging zonder problemen.
Nu wil ik echter bestanden op mijn Mac (OSX 10.8.4) raadplegen die zijn opgeslagen op een externe hd (NTFS).
Wanneer ik via de browser deze probeer te benaderen met behulp van SMB krijg ik de foutmelding "Invalid Argument". Bestanden die fysiek op mijn Mac kan ik zonder probleem raadplegen.
aaajeetee schreef op zondag 28 juli 2013 @ 20:01:
Ik heb toch wat probleempjes met mijn rpi/xbmc. Mijn video library is soms opeens verdwenen. Daarstraks ook, rebooten (wat niet lukte, rpi bleef uit, stekker er uit en weer in hielp ook niet, paar minuten later werkte het weer), toen was de library er weer.
Net filmpje gekeken, film afgelopen en ik zit weer met een lege library.
Heeft iemand dit probleem ook (gehad) en/of weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Eke keer rebooten is voor mij geen oplossing.
Het begint heel irritant te worden (net als het reboot probleem).
Mijn problemen lijken opgelostaaajeetee schreef op zondag 21 juli 2013 @ 15:01:
Ik wou zojuist mijn raspberry pi met xbmc (openelec) weer gebruiken, maar hij was niet bereikbaar. Niet via hdmi en ook niet via ssh.
Ik heb m de laatste keer niet uitgezet, gewoon in idle stand dus. Toch kreeg ik m met veel moeite weer aan de praat. Stekker er uit, sdcard er uit, wachten, sdcard er in,stekker er weer in en na een paar keer rebooten was ie weer up and running.
Ik heb geen zin m deze stappen elke keer te gaan doen. Heeft iemand hier tips voor? Ik draai de laatste stabiele versie van openelec.
Aansluiting:
- power via stekker in stopcontact (simpel straightforward usb oplader)
- utp kabel naar router
- hdmi kabel naar tv
- usb kabel naar usb hub, hub heeft eigen stroomvoorziening (niet bus powered).
Iemand tips?
Ik heb toch maar de stap genomen om raspbmc te installeren. De RPi met openelec kreeg ik eigenlijk niet meer aan de praat, vreemd genoeg.
Nu met raspbmc heb ik het idee dat deze veel stabieler is en ik heb tot nu toe nog geen problemen met mijn library gehad, en ik heb de externe hdd al paar keer er uitgetrokken. Ook al een paar keer reboot, geen problemen.
Zit er aan te denken om m'n Raspberry Pi aan mijn Samsung TV te hangen met USB, zodat hij power krijgt van de Anynet+ televisie. Hoeveel ampere denken jullie dat dit afgeeft? Als het 1 of 2A is, zou dat perfect moeten werken.
Heeft er trouwens iemand zijn toetsenbord/muis met een Logitech Unifying stick aangesloten op de Pi? Gebruik nu een toetsenbord met kabel, maar draadloos zou even wat fijner zijn.
Heeft er trouwens iemand zijn toetsenbord/muis met een Logitech Unifying stick aangesloten op de Pi? Gebruik nu een toetsenbord met kabel, maar draadloos zou even wat fijner zijn.
[ Voor 28% gewijzigd door JPtjeeNL op 05-08-2013 14:04 ]
Ik heb sinds een paar dagen ook een pi. Gebruikte voorheen een normale pc met openelec om te tv te kijken. Heb centraal een server met mediaportal en eventueel films die ik kijk. Alles werkt perfect, ligt overgeclockt op 800mhz. Mijn tv heeft helaas geen hdmi dus een hdmi naar vga kabel besteld en ben benieuwd, nu dus aangesloten met composiet.
Hoor sommige mensen over een hoge load bij idle met openelec. Dit had ik ook, heb nu de RSS feed uitgezet en nu is de load nog maar 20 a 30%. Ben benieuwd of hij zich helemaal kan waarmaken de komende maanden.
Hoor sommige mensen over een hoge load bij idle met openelec. Dit had ik ook, heb nu de RSS feed uitgezet en nu is de load nog maar 20 a 30%. Ben benieuwd of hij zich helemaal kan waarmaken de komende maanden.
Volgens mij ga je dat niet redden. De power op dat soort USB poorten is meestal niet meer dan nodig voor een USB-stickje of iets dergelijks. Mijn (wat oudere) Samsung trekt het in ieder geval niet.JPtjeeNL schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:56:
Zit er aan te denken om m'n Raspberry Pi aan mijn Samsung TV te hangen met USB, zodat hij power krijgt van de Anynet+ televisie. Hoeveel ampere denken jullie dat dit afgeeft? Als het 1 of 2A is, zou dat perfect moeten werken.
Op een recente Samsung SmartTV heb ik dat wel zien werken.
Volgens mij dit model: Samsung UE40F6400
De RPi voedt ook een Wi-Fi dongle, en dat werkt perfect.
Volgens mij dit model: Samsung UE40F6400
De RPi voedt ook een Wi-Fi dongle, en dat werkt perfect.
lijkt me erg onhandig, als je tv uitgaat gaat je Pi ook uit volgens mij, niet heel handig/? Op mijn E8000 plasma samsung werkte het wel, maar ik had geen zin hem elke keer handmatig uit te doenJPtjeeNL schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:56:
[ Voor 7% gewijzigd door Tennisbal op 05-08-2013 14:32 ]
Je kunt het altijd proberen. Ik heb 'm sinds dat ik 'm heb al aan onze tv hangen op die manier en nooit last van gehad (alleen in het begin; maar dat kan ook aan instabiele XBMC installatie o.i.d. gelegen hebben).JPtjeeNL schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:56:
Hier draait het i.i.g top op die manier en ik kan het iedereen aanraden als het werkt. (sterker nog; USB-kabeltje is een goedkoop 15 cm kabeltje van Ebay).
Werkt fantastisch want ik hoef 'm nooit apart aan te zetten, geen aparte voeding en gaat weer uit als tv uit gaat.
Ga eens kijken of ik op een manier ook nieuw menu-item kan toevoegen aan hoofdmenu. Heb wat verschillende video's in een aparte map staan op de NAS (docu's, eigen filmpjes enz.) en zou die graag onder zo'n menu willen hebben (net als Speelfilms en TV-series).
Wil alleen nog niet echt lukken.
EDIT: in mijn geval gaat hij aan als de tv aangaat en ook direct (hard) uit als de tv uitgaat...geloof ik.
Sommigen hier willen dat niet maar het heeft mij geen problemen opgeleverd.
[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 05-08-2013 14:38 ]
Bedankt voor de reacties! Je kunt het uitzetten dat de Raspberry ook uitgaat bij het uitgaan van je TV. Alleen weet ik niet of hij het stroom eraf haalt, of een impuls stuurt naar de RPI die daarop dan weer het shutdown proces start zodat hij op de juiste manier uitgaat ipv grofweg het stroom eraf halen. Weten jullie dat? En gaat hij dan ook weer vanzelf aan bij het opstarten van de TV?
Zou mooi zijn als hij een signaal stuurt, bij mij ging de stroom er gewoon af, maar wellicht kan ik wat instellen. Hoewel ik het eigenlijk niet handig vindt om een minuut te moeten wachten (als hij weer aangaat) als ik een serie oid wil kijken...JPtjeeNL schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:36:
Bedankt voor de reacties! Je kunt het uitzetten dat de Raspberry ook uitgaat bij het uitgaan van je TV. Alleen weet ik niet of hij het stroom eraf haalt, of een impuls stuurt naar de RPI die daarop dan weer het shutdown proces start zodat hij op de juiste manier uitgaat ipv grofweg het stroom eraf halen. Weten jullie dat? En gaat hij dan ook weer vanzelf aan bij het opstarten van de TV?
De stroom eraf is niet zo best voor je Pi! Dat wil ik eigenlijk voorkomen. Heb hem nu aan de televisie hangen en werkt best goed. Ik houd jullie op de hoogte!
RPi blijft gewoon aanstaan als je de TV uitzet, meen ik.
Wel start de RPi opnieuw op als de TV wordt ingeschakeld, maar of dat door de voeding komt of door HDMI-CEC durf ik niet te zeggen.
Wel start de RPi opnieuw op als de TV wordt ingeschakeld, maar of dat door de voeding komt of door HDMI-CEC durf ik niet te zeggen.
Mijn RPi aan een Philips 32PFL3007 middels HDMI-CEC werkte PnP er mee. Bij uitschakelen van de TV gaat de stroom niet van de RPi en blijft gewoon in screensaver (dimmed) mode staan tot de TV weer is ingeschakeld. Kan hem daarna direct weer gebruiken.
Ik vermoed dat jij de RPi niet aan de USB-poort van de TV hebt hangen, want volgens mij gooien vrijwel alle TV's de power van de USB-poort af zodra de TV in standby gaat.redfoxert schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:06:
Mijn RPi aan een Philips 32PFL3007 middels HDMI-CEC werkte PnP er mee. Bij uitschakelen van de TV gaat de stroom niet van de RPi en blijft gewoon in screensaver (dimmed) mode staan tot de TV weer is ingeschakeld. Kan hem daarna direct weer gebruiken.
Hij geeft aan dat dit een Philips is. Als je daarbij de "snelle start" gebruikt blijft er nog een tijd de stroom opstaan na het uitzetten en schakelt hij de stroom geruime tijd voordat je de tv normaal gesproken gaat gebruiken is. Dit is een zelflerend systeem. Dit werkt uitstekend met een Pi er aan, gebruik hem zo ook en je Pi staat niet continu aan maar wel altijd als je hem wil gebruiken!sopsop schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:19:
[...]
Ik vermoed dat jij de RPi niet aan de USB-poort van de TV hebt hangen, want volgens mij gooien vrijwel alle TV's de power van de USB-poort af zodra de TV in standby gaat.
[ Voor 10% gewijzigd door 404error op 05-08-2013 15:40 ]
De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica
Ook al zal de stroom er niet afgaan, dan zie ik geen meerwaarde voor een normale voeding. Hij blijft toch gewoon aan staan...?
Ben wat aan het knutselen geweest. Heb automatisch uitschakelen op uit gezet. Daarbij werd de verbinding bruut verbroken bij het uitzetten van de TV. Heb in de handleiding gelezen dat je die juist op AAN moet zetten, dus dat is de volgende stap. Op zich is het wel makkelijk, je drukt op het knopje van W.LINK en de Pi gaat aan. Wel vreemd dat hij niet standaard aangaat als ik naar het menu van Anynet+ ga en ik eerst naar een menu (W.LINK) moet die hier eigenlijk niet voor bestemd is. Hoewel ik het wel begrijp omdat W.LINK die USB poort triggered om te kijken of er een USB stick met foto's of muziek aan hangt die hij af kan spelen.
Als ik klaar ben met XBMC kan ik hem gewoon uitzetten en vervolgens de TV.
Heeft iemand al eens de jaarlijkse stroomkosten voor de Pi uitgerekend? Hoorde iets van 6-7 euro per jaar, maar dan moet hij wel op het XBMC hoofdmenu staan. Als hij in een video zit (en op pauze gezet wordt) lijkt mij dat niet.
Als ik klaar ben met XBMC kan ik hem gewoon uitzetten en vervolgens de TV.
Heeft iemand al eens de jaarlijkse stroomkosten voor de Pi uitgerekend? Hoorde iets van 6-7 euro per jaar, maar dan moet hij wel op het XBMC hoofdmenu staan. Als hij in een video zit (en op pauze gezet wordt) lijkt mij dat niet.
Waarom is stroom eraf niet goed voor de pi?
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Als je abrupt de stroom eraf haalt, dat lijkt mij logisch? O.a. besturingssysteem kan corrupt raken of fouten vertonen.Roeligan schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 20:02:
Waarom is stroom eraf niet goed voor de pi?
Ik vind de boottijd nog best lang van de PI, laat hem daarom gewoon altijd aan staan. Die 7 e lig ik niet wakker van.Smultie schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 20:23:
6-7 euro per jaar is de max.
Hij kan namelijk niet meer dan 3.5 watt verbruiken.
Serieus? Dat valt echt reuze mee moet ik zeggen. Toch een revolutie, zo'n Pi.Smultie schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 20:23:
6-7 euro per jaar is de max.
Hij kan namelijk niet meer dan 3.5 watt verbruiken.
Hebben jullie ook die MPEG-2 licenties e.d. aangeschaft? Ik denk na over die MPEG-2 licentie voor sommige video's die direct geript zijn. Werkt MPEG-2 ook goed (omdat die files vaak een stuk groter zijn) op de Pi?
Ja verbruik is echt niks, ik ga twee oude laptops die als servers draaien van uit de vorige eeuw vervangen door rpi's.JPtjeeNL schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 21:18:
[...]
Serieus? Dat valt echt reuze mee moet ik zeggen. Toch een revolutie, zo'n Pi.
Hebben jullie ook die MPEG-2 licenties e.d. aangeschaft? Ik denk na over die MPEG-2 licentie voor sommige video's die direct geript zijn. Werkt MPEG-2 ook goed (omdat die files vaak een stuk groter zijn) op de Pi?
De mpeg2 werkt prima, ik kijk er zelf live-tv mee (digitenne).
De VC-1 doet het ook prima.
Licenties aangeschaft. 
Vanmiddag geprobeerd met automatisch uitschakelen op aan en ook nu ging de RPI abrupt uit. Het is dus helaas bij mijn Samsung tv niet mogelijk om de stroom ingeschakeld te houden tijdens dat de TV is uitgeschakeld.
Lijkt trouwens wel alsof hij vloeiender werkt met een adapter van 2A dan dat je hem in de TV duwt.
Vanmiddag geprobeerd met automatisch uitschakelen op aan en ook nu ging de RPI abrupt uit. Het is dus helaas bij mijn Samsung tv niet mogelijk om de stroom ingeschakeld te houden tijdens dat de TV is uitgeschakeld.
Lijkt trouwens wel alsof hij vloeiender werkt met een adapter van 2A dan dat je hem in de TV duwt.
[ Voor 17% gewijzigd door JPtjeeNL op 06-08-2013 21:25 ]
Niemand ervaring met externe harde schijven benaderen op een externe server/desktop met de Raspberry + XBMC?Madje schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 20:54:
Kan iemand mij helpen met de volgende situatie:
Ik heb nu als noodoplossing direct de externe harde schijf gekoppeld aan de Raspberry, maar vanwege bijhouden van onze videobibliotheek heb ik liever dat hij gekoppeld is aan een host waarmee ik deze ook kan downloaden.
Mac en NTFS gaan standaard niet samen!Madje schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 09:18:
[...]
Niemand ervaring met externe harde schijven benaderen op een externe server/desktop met de Raspberry + XBMC?
Ik heb nu als noodoplossing direct de externe harde schijf gekoppeld aan de Raspberry, maar vanwege bijhouden van onze videobibliotheek heb ik liever dat hij gekoppeld is aan een host waarmee ik deze ook kan downloaden.
De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica
Met TUXERA wel, maar ik begrijp dat als je de gegevens gaat delen met SMB of AFP dat dit dus niet opgaat?
Heb sinds kort een Rapoo E2700 BT keyboard en dit werkt opzich prettig.
Merk dat na een tijdje (Paar minuten) de reactie van het toetsenbord slechter aan het worden is en hij vaak niet of traag reageerd.
Iemand enig idee hoe dit kan en of dit op te lossen is?
Gebruik OpenElec 3.0.6 met Frodo 12.2 (Stable versions).
Merk dat na een tijdje (Paar minuten) de reactie van het toetsenbord slechter aan het worden is en hij vaak niet of traag reageerd.
Iemand enig idee hoe dit kan en of dit op te lossen is?
Gebruik OpenElec 3.0.6 met Frodo 12.2 (Stable versions).
[ Voor 10% gewijzigd door Vecodo op 07-08-2013 09:47 ]
Net een Raspberry Pi met behuizing gekocht. Heb al een tijdje interesse en kan wel een XMBC player gebruiken voor in de slaapkamer :-). Ook wel leuk om weer eens met iets dergelijks te gaan hobbyen.
Ik heb gisteren een Raspberry Pi Model B gekocht en heb er Raspbmc op geïnstalleerd. Inmiddels ben ik een dag verder en na veel testen/gebruiken ben ik er niet tevreden over.
De interface is niet vooruit te branden. Met honderden films is de responsiveness uitermate slecht. Ik heb een aantal skins geprobeerd, helaas moeten selecteren op enkel lichte skins, maar nog steeds geen succes. De skins die ik geprobeerd heb zijn: nBox, Bello, Confluence, Droid, Hybrid, Quartz, Xperiance1080 (absoluut de mooiste imo).
Ik heb beide codecs gekocht en ingesteld. Ik stream al mijn films van mijn Synology NAS. Ik heb een klasse 10 8GB SD kaart (micro SD kaart in een SD adapter). Ik mag toch aannemen dat de film database, miniaturen etc op de SD kaart worden opgeslagen?
Tevens maak ik gebruik van NFS om de connectie naar mijn NAS te regelen.
Waarom is het allemaal zo traag?
De interface is niet vooruit te branden. Met honderden films is de responsiveness uitermate slecht. Ik heb een aantal skins geprobeerd, helaas moeten selecteren op enkel lichte skins, maar nog steeds geen succes. De skins die ik geprobeerd heb zijn: nBox, Bello, Confluence, Droid, Hybrid, Quartz, Xperiance1080 (absoluut de mooiste imo).
Ik heb beide codecs gekocht en ingesteld. Ik stream al mijn films van mijn Synology NAS. Ik heb een klasse 10 8GB SD kaart (micro SD kaart in een SD adapter). Ik mag toch aannemen dat de film database, miniaturen etc op de SD kaart worden opgeslagen?
Tevens maak ik gebruik van NFS om de connectie naar mijn NAS te regelen.
Waarom is het allemaal zo traag?
[ Voor 4% gewijzigd door delta1 op 08-08-2013 13:47 ]
RaspBMC is, vooral ten opzichte van OpenElec best wel een stuk bloatware. Probeer eens wat overclock-instellingen icm OpenElec?
De miniaturen etc. kun je trouwens beter bij de film (op je NAS) opslaan, dan zijn ze overal, ook vanaf andere computers, direct zichtbaar.
Let op dat de Pi geen i5 ofzo is, dus een zware skin werkt altijd moeilijker.
Ik gebruik zelf ReFocus Big, hoewel ik weet dat deze erg zwaar is, dus de traagheid er van neem ik voor lief.
De miniaturen etc. kun je trouwens beter bij de film (op je NAS) opslaan, dan zijn ze overal, ook vanaf andere computers, direct zichtbaar.
Ik gebruik zelf ReFocus Big, hoewel ik weet dat deze erg zwaar is, dus de traagheid er van neem ik voor lief.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Hoe doe je dat? ik heb het sinds kort dat ik zie dat ineens overal bij mijn films de miniaturen zijn opgeslagen. maar na een aantal reinstalls weet ik niet meer hoe ik het had ingesteld..Firesphere schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:48:
RaspBMC is, vooral ten opzichte van OpenElec best wel een stuk bloatware. Probeer eens wat overclock-instellingen icm OpenElec?
Er zit ergens een vinkje waar je kan aangeven dat'ie artwork moet opslaan bij de film zelf. Kan ik vanaf hier zo niet zeggen, aangezien ik niet thuis benralph0603 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:49:
[...]
Hoe doe je dat? ik heb het sinds kort dat ik zie dat ineens overal bij mijn films de miniaturen zijn opgeslagen. maar na een aantal reinstalls weet ik niet meer hoe ik het had ingesteld..
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Irmand nog een andere tip om ook DTS te krijgen via passthrough tv? DD lukt wel... Heb die config.txt aangepast. Nu nog DTS krijgen
Volgens mij is er toch gewoon een vinkje die je bij de geluidsinstelling kan aanzetten. "dts capable receiver" bij mij werkt het perfect op OpenElec.Tennisbal schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:20:
Irmand nog een andere tip om ook DTS te krijgen via passthrough tv? DD lukt wel... Heb die config.txt aangepast. Nu nog DTS krijgen
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Settings/System
Ik heb veel minder opties bij mijn Pi.. Xbian, mss maakt het toch uit? Straks eens kijken of openelec wel werkt..jswinkels schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:13:
[...]
Volgens mij is er toch gewoon een vinkje die je bij de geluidsinstelling kan aanzetten. "dts capable receiver" bij mij werkt het perfect op OpenElec.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Settings/System
[ Voor 15% gewijzigd door Tennisbal op 08-08-2013 15:21 ]
Bedankt voor de tips. Ik ben inmiddels overgestapt op OpenElec om te kijken hoe dit werkt. Mijn library is nu aan het opbouwen.Firesphere schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:51:
[...]
Er zit ergens een vinkje waar je kan aangeven dat'ie artwork moet opslaan bij de film zelf. Kan ik vanaf hier zo niet zeggen, aangezien ik niet thuis ben
De bovengenoemde optie kan ik echter nergens vinden. Als je de mogelijkheid hebt zou je kunnen vertellen waar deze optie zit?
en ook met openelec kan ik dts niet passthroughen De opties zijn exact hetzelfde.
Er is geen AudioEngine op de rasp hardware. Kun je proberen wat je wilt, gaat niet werken
Dat kan je doen door je library te exporteren.ralph0603 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:49:
[...]
Hoe doe je dat? ik heb het sinds kort dat ik zie dat ineens overal bij mijn films de miniaturen zijn opgeslagen. maar na een aantal reinstalls weet ik niet meer hoe ik het had ingesteld..
Uit mijn hoofd: systeem - instellingen - video - bibliotheek - exporteren. Je wordt dan gevraagd of je het in meerdere bestanden of 1 bestand wil opslaan.
Als je meerdere kiest, wordt er per film een .nfo aangemaakt.
Je kan dan ook kiezen of je poster, fanart en acteur images wil opslaan.
Werkt perfect
In de laatste versies van xbmc moet je het niveau van beschikbare opties kiezenTennisbal schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 16:09:
en ook met openelec kan ik dts niet passthroughen De opties zijn exact hetzelfde.
Als je in het settings-menu bent even naar links duwen zodat het zij-menu opent. Daar kan je kiezen t.e.m. expert denk ik.
ok heb de RPI aan de praat met OPENELEC. Hoe krijg ik de NFS folder van mijn synolgy erop?? krijg alleen de /video/ map maar kan niks browsen ofzo ?!
Heb de tutorial XBMC en SYNOLOGY NFS gevolgd maar lukt nog steeds niet. Met SMB krijg ik 'access denied'. Met mijn popcorn kan ik er wel gewoon bij met NFS.
Heb de tutorial XBMC en SYNOLOGY NFS gevolgd maar lukt nog steeds niet. Met SMB krijg ik 'access denied'. Met mijn popcorn kan ik er wel gewoon bij met NFS.
[ Voor 34% gewijzigd door Machlah op 08-08-2013 20:22 ]
Weet je zeker dat dat kan? Vind het nergens namelijk. Ik weet wel dat er een andere setting optie is waar je advanced kan instellen, niet in de war met die?Fire69 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 18:03:
[...]
In de laatste versies van xbmc moet je het niveau van beschikbare opties kiezen
Als je in het settings-menu bent even naar links duwen zodat het zij-menu opent. Daar kan je kiezen t.e.m. expert denk ik.
Zorg dat je rechten voor NFS toegang goed staan?jmbosch82 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 18:29:
ok heb de RPI aan de praat met OPENELEC. Hoe krijg ik de NFS folder van mijn synolgy erop?? krijg alleen de /video/ map maar kan niks browsen ofzo ?!

ja, dat staat allemaal goed. Ik zie de NFS share wel /volume1/video maar kan niet browsen. Heb het IP van de RPI toegevoegd in de syno.
Je dient nog een paar extra stappen te volgen. Check dit: http://wiki.xbmc.org/?title=NFS#Synologyjmbosch82 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 20:29:
ja, dat staat allemaal goed. Ik zie de NFS share wel /volume1/video maar kan niet browsen. Heb het IP van de RPI toegevoegd in de syno.
Vanaf stap 10 zijn de extra stappen. "insecure_locks" moet verandert worden naar "insecure".
Ik heb inmiddels OpenElec geinstalleerd en geëxperimenteerd met overclocken. Het loopt iets beter maar nog steeds ver van het gewenste resultaat. De interface is nog steeds zeer sluggish en traag.Firesphere schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:48:
Ik wil nog eens proberen alle nfo bestanden en miniaturen op mijn NAS op te slaan ipv de SD kaart, maar het lijkt me dat dat het alleen maar langzamer maakt.
Jammer dat dit soort dingen niet duidelijk worden vernoemd op fora en wiki's. Misschien ga ik toch maar over op een proper barebone met XBMC.
Weet iemand waar je deze tin card cases kunt krijgen? wil het graag als behuizing voor mijn PI gebruiken 

[ Voor 5% gewijzigd door Quipp op 08-08-2013 23:21 ]
ook al gedaan maar werkt helaas nog steeds nietdelta1 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:03:
[...]
Je dient nog een paar extra stappen te volgen. Check dit: http://wiki.xbmc.org/?title=NFS#Synology
Vanaf stap 10 zijn de extra stappen. "insecure_locks" moet verandert worden naar "insecure".

Heeft zowel de pi als je syno een static IP?jmbosch82 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 06:16:
[...]
ook al gedaan maar werkt helaas nog steeds niet
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Er is geen mogelijkheid voor de Pi om DTS-MA en Dolby True-HD audio te kunnen doen. Decoding op de Pi zou een license vereisen en trekt de cpu sowieso niet. En decoding door een via hdmi attached receiver, vereist geen license, maar wel bitstreaming van die twee protocollen. En laat bitstreamen van HD audio nou juist niet supported zijn door de Pi. Is overigens geen hardware limititatie blijkbaar, het is een implementatie in firmware, wat (blijkbaar) moeilijker is dan het lijkt.Fire69 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 18:03:
[...]
In de laatste versies van xbmc moet je het niveau van beschikbare opties kiezen
Ik heb je nu al een paar keer horen zeggen dat je pass-through aan de gang hebt. En daarbij mensen op het verkeerde been zet. Waar jij het over hebt is pass-through van DTS en AC3. Dat is niet waar de meeste mensen op doelen als ze het over pass-through hebben, dan doelen ze op Dolby-TrueHD en DTS-MA.
@jmbosch82
Kan ook wel eens handig zijn om op de pi in te loggen met ssh, en daar een "tail -f .xbmc/temp/xbmc.log" te doen. Krijg je misschien meer inzicht in waarom het niet loopt.
[ Voor 7% gewijzigd door UltraSub op 09-08-2013 08:37 ]
http://www.gamestop.com/toys/gift-card-case-tin-ps3/78629Quipp schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 23:20:
Weet iemand waar je deze tin card cases kunt krijgen? wil het graag als behuizing voor mijn PI gebruiken
[afbeelding]
ps3 case gevonden..
http://blog.fnaard.com/20...ure-for-Raspberry-Pi.html
[ Voor 10% gewijzigd door ind0mi op 09-08-2013 08:57 ]
Syno heeft static IP.. de pi nog niet maar heb wel het DHCP adres toegang gegeven op de syno.JanPedaal schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 08:00:
[...]
Heeft zowel de pi als je syno een static IP?
Dat is dan nog wel handig om te proberen. Sowieso handig als je je telefoon als AB wil gaan gebruiken via wifi.jmbosch82 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:00:
[...]
Syno heeft static IP.. de pi nog niet maar heb wel het DHCP adres toegang gegeven op de syno.
Ik heb nl. ook een setup met synology (bedraad via powerplug) en alleen het laden/navigeren door de library gaat wat traag. Verder alles soepel (Amber skin), daarmee bedoel ik navigeren door de menu's, muziek en films afspelen, YT filmpjes en uitzending gemist etc.
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
De Pi staat hier gewoon op DHCP. Maar op de DHCP server is er wel een static ip van gemaakt obv mac adres. Wel zo makkelijk om te beheren, en als er een SD card gecloned moet worden voor een andere rasp.
Ik heb deze video handleiding gevolgd en alles werkte zonder problemen:jmbosch82 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 06:16:
[...]
ook al gedaan maar werkt helaas nog steeds niet
https://www.youtube.com/watch?v=64l-BmPqxJk
Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers
Snap er echt niks van, DD kan ik perfect lussen (net getest met file of het niet stiekum 2.0 is, maar 6 kanalen hoor ik los). DTS krijg ik met geen mogelijkheid doorgelust. Samsung E8000 en Z5500 DD/DTS set.
DTS kan ik wel via playstation bv doorlussen, maar het lijkt erop alsof de PI DTS NEO 2:5 uitzend ipv DTS. Iemand nog een suggestie behalve system/audio instelling? Heb config.txt aangepast, alle 3 de builds werken niet, gister getest met Openelec (die overigens sneller draait dan Xbian). Erg vreemd dit.
DTS kan ik wel via playstation bv doorlussen, maar het lijkt erop alsof de PI DTS NEO 2:5 uitzend ipv DTS. Iemand nog een suggestie behalve system/audio instelling? Heb config.txt aangepast, alle 3 de builds werken niet, gister getest met Openelec (die overigens sneller draait dan Xbian). Erg vreemd dit.
Lus je DTS via TV naar je DTS set? Is het niet zo dat je TV wel DD kan doorlussen, maar voor DTS geen support heeft? (Ja, het zou untouched pass-through moeten zijn, maar is het wellicht niet).
idd via tv -> z5500UltraSub schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:38:
Lus je DTS via TV naar je DTS set? Is het niet zo dat je TV wel DD kan doorlussen, maar voor DTS geen support heeft? (Ja, het zou untouched pass-through moeten zijn, maar is het wellicht niet).
Maar ik kan dus wel met mijn PS3 doorlussen en dan DTS krijgen... (in tv kan je kiezen DTS of DTS 2:5 of DD) Dus het moet wel mogelijk zijn...
Dat zegt dus dat de rasp niks fout doet, en het goede signaal uit stuurt. Als het op je PS3 wel werkt. Probleem zit in je tv.
Wss heb ik het niet duidelijk geschreven. Mijn PS3 is op exact dezelfde manier gelust en dan kan ik wel DTS selecteren. Met de Pi kan ik alleen DD doen.UltraSub schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:17:
Dat zegt dus dat de rasp niks fout doet, en het goede signaal uit stuurt. Als het op je PS3 wel werkt. Probleem zit in je tv.
Tv maakt dus volgens mij geen fout aangezien DTS wel goed doorgelust wordt bij de PS3
Je zou je PI vanaf een NFS share kunnen booten. Dat scheelt ENORM in snelheid heb ik zelf gemerkt. Sinds ik zo boot vlieg ik er doorheen!delta1 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 23:04:
[...]
Ik heb inmiddels OpenElec geinstalleerd en geëxperimenteerd met overclocken. Het loopt iets beter maar nog steeds ver van het gewenste resultaat. De interface is nog steeds zeer sluggish en traag.
Ik wil nog eens proberen alle nfo bestanden en miniaturen op mijn NAS op te slaan ipv de SD kaart, maar het lijkt me dat dat het alleen maar langzamer maakt.
Jammer dat dit soort dingen niet duidelijk worden vernoemd op fora en wiki's. Misschien ga ik toch maar over op een proper barebone met XBMC.
Maak een NFS share aan op je server
/RPI/SYSTEM en zet hier kernel en system in.
/RPI/STORTAGE
Zorg dat permissies goed staan.
Dan op de pi sd kaart
bootcode.bin
cmdline.txt
config.txt
fixup.dat
kernel.img
licence.broadcom
start.elf
---
cmdline.txt aanpassen
ip=dhcp boot=NFS=10.0.1.3:/export/RPI/SYSTEM disk=NFS=10.0.1.3:/export/RPI/STORAGE
panasonic 5KW L-serie | 300L SWW | 3700+3200 Wp oost-west
Aaaah, das inderdaad andersTennisbal schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:23:
[...]
Wss heb ik het niet duidelijk geschreven. Mijn PS3 is op exact dezelfde manier gelust en dan kan ik wel DTS selecteren. Met de Pi kan ik alleen DD doen.
Tv maakt dus volgens mij geen fout aangezien DTS wel goed doorgelust wordt bij de PS3
Probeer dit eens?
hdmi_force_edid_audio pretends all audio formats are supported by display, allowing passthrough of DTS/AC3 even when not reported as supported.
hdmi_force_edid_audio=1
vorige week al ingesteld. Dan werkt DD wel audio hotplug ook aangezetUltraSub schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:42:
[...]
Aaaah, das inderdaad anders
Probeer dit eens?
[...]
Maar ik vind het raar dat ik geen uitgebreider menu heb bij system/audio met HD DTS (ook al ondersteund mijn z5500 dat niet, maar toch raar dat ik dat niet zie.)
Dan is het dus opgelost. Je tv rapporteert niet (of de Rasp vind van niet) dat hij DTS pass-through ondersteunt. Met die config entry forceer je dat. Problem solved.Tennisbal schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 14:01:
[...]
vorige week al ingesteld. Dan werkt DD wel audio hotplug ook aangezet
Is helemaal niet raar.Maar ik vind het raar dat ik geen uitgebreider menu heb bij system/audio met HD DTS (ook al ondersteund mijn z5500 dat niet, maar toch raar dat ik dat niet zie.)
UltraSub in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC"
Nee die config edit werkt niet voor DTS. DD pass-through hij wel door.UltraSub schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 14:15:
[...]
Dan is het dus opgelost. Je tv rapporteert niet (of de Rasp vind van niet) dat hij DTS pass-through ondersteunt. Met die config entry forceer je dat. Problem solved.
[...]
Is helemaal niet raar.
UltraSub in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC"
Ik gebruik nu al een tijdje een Pi (eerste versie met 256MB geheugen) als mediaspeler, echter stoor ik me meer en meer aan het 'net-niet-vloeiend' werken. Ook niet na het tweaken en overstappen op NFS en andere zaken, ik blijf het net-niet-dat vinden. Zou een nieuw model Pi met 512MB geheugen hier wat verbetering kunnen in brengen (meer geheugen voor zowel de CPU als de GPU)? Of moet ik toch mijn plannen voor een HTPC doorzetten?
Ik heb de rev B met 512MB en ik erger me ook aan zijn traagheid maar dit komt denk ik omdat ik op mijn kamer zelf een oude pc heb staan met een dualcore en hd5450 kaartje. Dan merk je echt wel verschil vind ik.... Ik ben ook aan het twijfelen om in de woonkamer de raspberry weg te halen en een dedicted htpc neer te zetten. Misschien dat ik dan op de raspberry een database voor xbmc kan draaien?
Als ik al de Pi ga vervangen dan moet het een fanless ding worden
wat de kostprijs alleen maar omhoog jaagt. Ik erger me nogal aan fan-noise, ben er blijkbaar overgevoelig voor en dat bepaalt tegenwoordig meer en meer mijn hardwarekeuzes.
Heb je hier misschien ook een iets uitgebreidere uitleg voor?Beninho schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:37:
[...]
Je zou je PI vanaf een NFS share kunnen booten. Dat scheelt ENORM in snelheid heb ik zelf gemerkt. Sinds ik zo boot vlieg ik er doorheen!
Maak een NFS share aan op je server
/RPI/SYSTEM en zet hier kernel en system in.
/RPI/STORTAGE
Zorg dat permissies goed staan.
Dan op de pi sd kaart
bootcode.bin
cmdline.txt
config.txt
fixup.dat
kernel.img
licence.broadcom
start.elf
---
cmdline.txt aanpassen
ip=dhcp boot=NFS=10.0.1.3:/export/RPI/SYSTEM disk=NFS=10.0.1.3:/export/RPI/STORAGE
Ik zou dit namelijk ook graag willen.
Momenteel staat alles gewoon op een sd-kaartje.
Ik heb de mappen al aangemaakt op m'n nas, kan ik dan gewoon alle onderdelen van m'n sd kaart kopieren naar de betreffende mappen?
Canon Digital Ixus V2
Dat is tamelijk briljantBeninho schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:37:
[...]
Je zou je PI vanaf een NFS share kunnen booten. Dat scheelt ENORM in snelheid heb ik zelf gemerkt. Sinds ik zo boot vlieg ik er doorheen!
[sup]Maak een NFS share aan op je server
/RPI/SYS...
Ik wil uiteindelijk sowieso zwaardere skins/add-ons kunnen draaien. Dus ideaal zal het waarschijnlijk nooit zijn. Daarom kon ik het niet laten om een door XBMC users geadviseerde HTPC (Windows Build #1) aan te schaffen. Levertijd 3 werkdagen
[ Voor 21% gewijzigd door delta1 op 09-08-2013 15:42 . Reden: typo's en opschonen ]
Opnieuw alles ingesteld, werkt nog steeds niet !? Wat mis ik !?AeoIus schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:15:
[...]
Ik heb deze video handleiding gevolgd en alles werkte zonder problemen:
https://www.youtube.com/watch?v=64l-BmPqxJk
Heb je de tip van UltraSub opgevolgd? Wat voor resultaat geeft dat?jmbosch82 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:41:
[...]
Opnieuw alles ingesteld, werkt nog steeds niet !? Wat mis ik !?
UltraSub schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 08:36:
@jmbosch82
Kan ook wel eens handig zijn om op de pi in te loggen met ssh, en daar een "tail -f .xbmc/temp/xbmc.log" te doen. Krijg je misschien meer inzicht in waarom het niet loopt.
ik heb de rpi een static IP gegeven, no luck still...JanPedaal schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:45:
[...]
Heb je de tip van UltraSub opgevolgd? Wat voor resultaat geeft dat?
[...]
Hier trouwens een duidelijke uitleg over xbmc, nfs en synology: http://www.robvanhamersve...ynology-to-xbmc-with-nfs/
Canon Digital Ixus V2
Zou het trouwens mogelijk zijn om met de rpi van buiten mijn netwerk (Via internet) toegang te krijgen tot mijn NAS via bijvoorbeeld NFS?
Top! Bedankt man. Zou je kunnen laten weten hoe het voor jou uitpakt? Ik ben erg nieuwsgierig_MB_ schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:55:
Hier trouwens een duidelijke uitleg over xbmc, nfs en synology: http://www.robvanhamersve...ynology-to-xbmc-with-nfs/
edit: zonder te lezen dacht ik dat dit instructies waren hoe je XBMC vanaf je NAS boot, toch bedankt
[ Voor 12% gewijzigd door delta1 op 09-08-2013 23:30 ]
Momenteel heb ik alweer een tweede rpi in huis. De eerste draait Openelec 3.1.5 vanaf een usb-stick en dat gaat echt stukken soepeler en sneller. Die doet nu dienst in de slaapkamer waar we voorheen alleen analoge tv keken en nu dus digitaal. Ook hd kanalen zijn goed te doen al blijft de zaptijd niet om over naar huis te schrijven maar langer dan een uur staat die tv toch nooit aan en is de behoefte aan zappen ook niet echt aanwezig. In deze rpi zit dus alleen een usb-stick en een wifi-dongle. Stroom komt van de tv en de rpi zit netjes achter de tv verborgen. De rpi gaat dus met de tv aan en uit.
De tweede draait Raspbmc vanaf een usb stick. Die zit momenteel aan de tv in de huiskamer maar draait alleen als m'n vrouw er niet is want is nog hoogst experimenteel en kan in mijn beleving nooit mijn htpc vervangen. Ook op die rpi zit een wifi dongle (300N, 5ghz) waarmee ik ook geen enkel verschil merk wanneer de rpi bedraad is.
De tweede draait Raspbmc vanaf een usb stick. Die zit momenteel aan de tv in de huiskamer maar draait alleen als m'n vrouw er niet is want is nog hoogst experimenteel en kan in mijn beleving nooit mijn htpc vervangen. Ook op die rpi zit een wifi dongle (300N, 5ghz) waarmee ik ook geen enkel verschil merk wanneer de rpi bedraad is.
Ik zal na het weekend laten weten of het gelukt is.delta1 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 16:04:
[...]
Top! Bedankt man. Zou je kunnen laten weten hoe het voor jou uitpakt? Ik ben erg nieuwsgierig
Ik ga 2 dingen proberen.
- Database in mysql op de synology
- Booten via nfs op de synology.
Ben benieuwd.
Canon Digital Ixus V2
Maar wat bedoel je dan met HD kanalen? TV of internet tv ergens? Of heb je een DVB ontvanger aangesloten oid?mowa schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 16:09:
Momenteel heb ik alweer een tweede rpi in huis. De eerste draait Openelec 3.1.5 vanaf een usb-stick en dat gaat echt stukken soepeler en sneller. Die doet nu dienst in de slaapkamer waar we voorheen alleen analoge tv keken en nu dus digitaal. Ook hd kanalen zijn goed te doen al blijft de zaptijd niet om over naar huis te schrijven maar langer dan een uur staat die tv toch nooit aan en is de behoefte aan zappen ook niet echt aanwezig. In deze rpi zit dus alleen een usb-stick en een wifi-dongle.
Ik wil deze methode ook nog altijd een keertje proberen...thx!Beninho schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:37:
Wel wat vraagjes...
Hoe werkt het wanneer je nas (Synology?) slaapt? Maakt hij hem wakker?
Hoe ga je om met meerdere Pi's? Gewoon meerdere shares?
De snelheid van je SD kaartje doet er dan ook niet meer toe denk ik?
Hier staat dat je in de STORAGE map dan subfolder moet maken. Bijv. rpi#1, rpi#2.albino71 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 16:15:
[...]
Hoe ga je om met meerdere Pi's? Gewoon meerdere shares?
Canon Digital Ixus V2
TV inderdaad, zoals ik aangaf..! Met dvblink add-on als frontend (DVB-c)VAnTurenhout schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 16:12:
[...]
Maar wat bedoel je dan met HD kanalen? TV of internet tv ergens? Of heb je een DVB ontvanger aangesloten oid?
Overigens wil ik van het weekeinde wat gaan experimenteren met de rpi als backend maar dan met tvheadend.
hoe krijg ik uitzending gemist erop ? Als ik install from zip kies en ik kies de zip die op me NAS staat krijg ik een fout over verkeerde architecture.
De xbmc database op de mysql van de synology DS412+ zetten werkt super via deze uitleg:
http://www.robvanhamersve...synology-ds-or-other-nas/
Ik heb na deze tutorial de sources opnieuw aangemaakt in xbmc. (ditmaal via nfs ipv smb)
Daarna laten zoeken naar content en nu zit ik de database volstromen. ideaal.
nu nog ff nfs booten.
edit:
Info zie deze link: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=149607
NFS boot werkt ook. Is inderdaad erg simpel. Ik had al een bestaande openelec setup op een sd kaart.
Het enige dat je hoeft te doen is het bestand SYSTEM van je sd kaart te kopieren naar je NFS aangemaalte map /RPI/SYSTEM. Daar zet je het bestand in.
Daarna wijzig je het bestand cmdline.txt die op je sd kaart staat.
Vul zoiets als dit in:
Daarna werkt het booten.
Ik ben nu alleen mijn skin instellingen kwijt, dus die moet ik nog even overzetten.
http://www.robvanhamersve...synology-ds-or-other-nas/
Ik heb na deze tutorial de sources opnieuw aangemaakt in xbmc. (ditmaal via nfs ipv smb)
Daarna laten zoeken naar content en nu zit ik de database volstromen. ideaal.
nu nog ff nfs booten.
edit:
Info zie deze link: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=149607
NFS boot werkt ook. Is inderdaad erg simpel. Ik had al een bestaande openelec setup op een sd kaart.
Het enige dat je hoeft te doen is het bestand SYSTEM van je sd kaart te kopieren naar je NFS aangemaalte map /RPI/SYSTEM. Daar zet je het bestand in.
Daarna wijzig je het bestand cmdline.txt die op je sd kaart staat.
Vul zoiets als dit in:
code:
1
| ip=dhcp boot=NFS=192.168.0.200:/volume1/RPI/SYSTEM disk=NFS=192.168.0.200:/volume1/RPI/STORAGE |
Daarna werkt het booten.
Ik ben nu alleen mijn skin instellingen kwijt, dus die moet ik nog even overzetten.
[ Voor 46% gewijzigd door _MB_ op 09-08-2013 18:51 ]
Canon Digital Ixus V2
Heb alles net aangesloten op de slaapkamer TV en moet zeggen dat ik zeker niet ontevreden ben wat betreft snelheid en HDMI-CEC is gewoon super !
Ik ben zelf ook bezig met installeren van OpenElec/RPi/Syno en vroeg me af wat of de NFS boot nu echt wat brengt?_MB_ schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 18:26:
Persoonlijk reboot ik de Raspberry Pi vrijwel nooit.
Het heeft ongetwijfeld voordelen als je je Pi vaak reboot, maar voor mij geen voordeel.
Het heeft ongetwijfeld voordelen als je je Pi vaak reboot, maar voor mij geen voordeel.
De suggestie kwam in eerste instantie van Beninho nadat ik aangaf dat ik de interface en algehele gebruik van XBMC op RPi erg traag vond. Ik denk dat het idee is dat alle NAS data (inclusief metadata, miniaturen etc) "lokaal" staat want XBMC wordt tenslotte van dezelfde schijf geladen. Wat er dus voor zorgt dat booten sneller gaat, maar vooral de interface veel meer responsive en sneller is.
Zo begreep ik het in ieder geval. Ik moet het nog testen.
[ Voor 17% gewijzigd door delta1 op 09-08-2013 22:31 . Reden: typo's ]
Sindskort een Raspberry Pi en vind het een leuk apparaatje. Echter heb ik het volgende probleem:
Openelec 3.0.6
Ik ondervind een aantal problemen met mijn SSH verbinding naar de Raspberry welke ik naar mijn NAS niet heb.
Soms kan ik direct inloggen en de andere keer niet. Vroeg of laat krijg ik altijd de melding "Network error: Connection refused"
Als ik de taal in XBMC op nederlands zet dan kan ik helemaal niet inloggen en krijg ik dezelfde melding.
Iemand een oplossing?
Openelec 3.0.6
Ik ondervind een aantal problemen met mijn SSH verbinding naar de Raspberry welke ik naar mijn NAS niet heb.
Soms kan ik direct inloggen en de andere keer niet. Vroeg of laat krijg ik altijd de melding "Network error: Connection refused"
Als ik de taal in XBMC op nederlands zet dan kan ik helemaal niet inloggen en krijg ik dezelfde melding.
Iemand een oplossing?
wut?UltraSub schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 08:36:
[...]
Ik heb je nu al een paar keer horen zeggen dat je pass-through aan de gang hebt. En daarbij mensen op het verkeerde been zet.
Ik geeft gewoon aan dat in de laatste versies van XBMC veel opties standaard verstopt zitten...
Ik heb net al mijn posts in dit topic overlopen, ik heb nog met geen woord gerept over pass-through. Waar heb je het in godsnaam over?

Hhm, wellicht dan toch interessant. Is dit ook mogelijk met XBian?delta1 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 21:06:
De suggestie kwam in eerste instantie van Beninho nadat ik aangaf dat ik de interface en algehele gebruik van XBMC op RPi erg traag vond. Ik denk dat het idee is dat alle NAS data (inclusief metadata, miniaturen etc) "lokaal" staat want XBMC wordt tenslotte van dezelfde schijf geladen. Wat er dus voor perse voor zorgt dat booten sneller gaat, maar vooral de interface veel meer responsive en sneller is.
Ik ben al 1,5 uur aan het klooien, maar krijg het niet voor elkaar om RaspBMC vanaf NFS te laten starten. Ook op internet kan ik geen (voor mij) duidelijke handleiding vinden wat er nu precies moet gebeuren om dit werkend te krijgen.
Ik heb een share op mijn Synology aangemaakt, met hierin de mappen SYSTEM en STORAGE. De rootfolder hiervan is NFS-shared en via SSH te insecure_locks aangepast naar insecure. Vervolgens via de installer van RaspBMC ingesteld dat de NFS-map op 192.168.0.50:/RaspBMC/SYSTEM staat, maar dit pakt hij niet. Ook andere opties geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar. Is er iemand die mij kan vertellen hoe dit wel werkt?
Synology is overigens wel geschikt om via NFS te werken. Mijn shares staan al via NFS geshared en dit draait al maanden.
Ik heb een share op mijn Synology aangemaakt, met hierin de mappen SYSTEM en STORAGE. De rootfolder hiervan is NFS-shared en via SSH te insecure_locks aangepast naar insecure. Vervolgens via de installer van RaspBMC ingesteld dat de NFS-map op 192.168.0.50:/RaspBMC/SYSTEM staat, maar dit pakt hij niet. Ook andere opties geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar. Is er iemand die mij kan vertellen hoe dit wel werkt?
Synology is overigens wel geschikt om via NFS te werken. Mijn shares staan al via NFS geshared en dit draait al maanden.
Iemand mag me corrigeren, maar volgens mij werkt het NFS booten alleen bij OpenElec.lolgast schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 22:35:
Ik ben al 1,5 uur aan het klooien, maar krijg het niet voor elkaar om RaspBMC vanaf NFS te laten starten. Ook op internet kan ik geen (voor mij) duidelijke handleiding vinden wat er nu precies moet gebeuren om dit werkend te krijgen.
Het lijkt nu toch te lukken, ik kijk nét tegen het scherm "Downloading root filesystem - grab a coffee" aan. Ik zie op de NAS dat ik de map 1 niveau te hoog heb opgegeven waardoor de data niet in de map SYSTEM komt, maar in de map daarboven, maar dat fix ik later nog wel. Even genieten van dit moment en dan naar bed, duik ik er morgen wel verder in
Smultie schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 22:23:
[...]
Hhm, wellicht dan toch interessant. Is dit ook mogelijk met XBian?
Well, that settles thatdelta1 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 23:29:
[...]
Iemand mag me corrigeren, maar volgens mij werkt het NFS booten alleen bij OpenElec.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.