Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 11:48
Ik heb een ftp server draaien op mijn synology. Nu kan ik mijn shares gewoon benaderen via al mijn ftp programma's, echter lukt dit niet met xbmc op mijn raspberry pi. Ik krijg de melding dat hij niet kan connecten en of ik hem toch wil toevoegen. Ik heb het met verschillende xbmc distro's geprobeerd met allemaal het zelfde resultaat. Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

p.s de raspberry pi heeft gewoon internet, ik kan de shares wel via smb benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 00:56
Ik heb inmiddels mijn OpenElec laten booten vanaf mijn Synology NAS via NFS, films laten indexeren, en het werkt al stukken beter! Ik wil nog wat meer testen (andere skins, en dus meer data op mijn scherm), maar dat wordt niet eerder dan vanavond.

Dan ga ik de MySQL database ook eens verplaatsen naar mijn NAS.
Inderdaad haha :+ Goed dat het gelukt is!

[ Voor 7% gewijzigd door delta1 op 10-08-2013 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovebrewski
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-04 21:37
ilovebrewski schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 21:08:
Sindskort een Raspberry Pi en vind het een leuk apparaatje. Echter heb ik het volgende probleem:

Openelec 3.0.6

Ik ondervind een aantal problemen met mijn SSH verbinding naar de Raspberry welke ik naar mijn NAS niet heb.
Soms kan ik direct inloggen en de andere keer niet. Vroeg of laat krijg ik altijd de melding "Network error: Connection refused"
Als ik de taal in XBMC op nederlands zet dan kan ik helemaal niet inloggen en krijg ik dezelfde melding.
Iemand een oplossing?
Iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Fire69 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 22:10:
[...]

wut? :?
Ik geeft gewoon aan dat in de laatste versies van XBMC veel opties standaard verstopt zitten...
Ik heb net al mijn posts in dit topic overlopen, ik heb nog met geen woord gerept over pass-through. Waar heb je het in godsnaam over? :/
Ja dat vraag ik me nu ook af. Ook even terug gekeken, ik verwar je met iemand anders. Excuses! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hmm, iemand misschien ook al tvheadend op openelec aan de gang?

Wordt dan steeds interessanter om over te stappen....

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beninho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-09 23:02
delta1 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 07:32:
Ik heb inmiddels mijn OpenElec laten booten vanaf mijn Synology NAS via NFS, films laten indexeren, en het werkt al stukken beter! Ik wil nog wat meer testen (andere skins, en dus meer data op mijn scherm), maar dat wordt niet eerder dan vanavond.
Goed om te horen! Heb zelf geen synology, maar een ubuntu server draaien.

Je kan nog smsc95xx.turbo_mode=N toevoegen aan je cmdline.txg ,om kernel-panic te voorkomen bij intensief netwerkverkeer, die tip vond ik hier .

panasonic 5KW L-serie | 300L SWW | 3700+3200 Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beninho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-09 23:02
delta1 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 21:06:
De suggestie kwam in eerste instantie van Beninho nadat ik aangaf dat ik de interface en algehele gebruik van XBMC op RPi erg traag vond. Ik denk dat het idee is dat alle NAS data (inclusief metadata, miniaturen etc) "lokaal" staat want XBMC wordt tenslotte van dezelfde schijf geladen. Wat er dus voor zorgt dat booten sneller gaat, maar vooral de interface veel meer responsive en sneller is.

Zo begreep ik het in ieder geval. Ik moet het nog testen.
Bijna 100% --> booten gaat niet sneller, maar zelfs iets langzamer (10 tellen schat ik). De rest van je verhaal is inderdaad 1/2 grote voordelen. Het tweede voordeel is dat je veel minder snel data-corputie krijgt wanneer je je RPI hebt overclokt.

panasonic 5KW L-serie | 300L SWW | 3700+3200 Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb een film, een mkv van 27.7GB, als ik deze afspeel op de raspberry via een usb3.0 HDD of via het netwerk (windows share) dan heeft de raspberry moeite met de audiostream.

Video (Van MediaInfo):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Format : AVC 
Format/Info : Advanced Video Codec 
Format profile : High@L4.1 
Format settings, CABAC : Yes 
Format settings, ReFrames : 4 frames 
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC 
Duration : 2h 23mn 
Bit rate mode : Variable 
Maximum bit rate : 33.2 Mbps 
Width : 1 920 pixels 
Height : 1 080 pixels 
Display aspect ratio : 16:9 
Frame rate mode : Constant 
Frame rate : 23.976 fps 
Color space : YUV 
Chroma subsampling : 4:2:0 
Bit depth : 8 bits 
Scan type : Progressive

Er zitten een aantal audio stream's in, allemaal AC-3, enkel de interessante audio stream (engels) is een DTS stream. Dit zegt MediaInfo erover:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Format : DTS 
Format/Info : Digital Theater Systems 
Format profile : MA / Core 
Mode : 16 
Format settings, Endianness : Big 
Codec ID : A_DTS 
Duration : 2h 23mn 
Bit rate mode : Variable 
Bit rate : Unknown / 1 509 Kbps 
Channel(s) : 6 channels 
Channel positions : Front: L C R, Side: L R, LFE 
Sampling rate : 48.0 KHz 
Bit depth : 24 bits 
Compression mode : Lossless / Lossy 
Title : DTS-HD 5.1 @ 3830 kbps 
Language : English
Is dit nu DTS of DTS-HD? De titel zegt HD @ 3830 kbps maar als ik me niet vergis, kan je dat gewoon aanpassen. Iemand een idee hoe ik daarachter kom?

Nu is dat niet wat ik hier wou bijdragen. Zoals ik zei, heeft de RPi problemen met de audio, aangezien de andere AC-3 stream's gewoon vloeiend afspelen en de film niet meer schokt. Echter heb ik laatste een test gedaan en heb ik die film eens naar een andere USB3.0 usb stick gekopieerd, namelijk eentje van Kingston. En als ik de film afspeel van deze usb dan heeft de RPi opeens geen problemen meer en speelt de film gewoon vloeiend af met die zware DTS audio stream.

Mischien heeft een snelle IO wel een positieve invloed op de prestaties van de RPi en is het dus niet het feit dat de cpu DTS of DTS-HD niet snel genoeg kan processen, maar dat de data niet snel genoeg aangeleverd kan worden. Aangezien de RPi een USB2.0 aansluiting heeft (de ethernet kaart zit als ik meniet vergis ook met een usb poort verbonden aan de cpu) kan het niet aan de sequentiele snelheid liggen, het aantal IOps is bij deze usb stick waarschijnlijk wel wat hoger.

Scherm was bij alle testen hetzelfde, een Samsung tv die geen DTS aankan, of mijn eigen PC scherm, een Samsung 2494HM welke ook geen DTS ondersteunt. Als ik bij beide de passthrough forceer, heb ik geen geluid.
De RPi is een 512MB model met OpenELEC Stable - Raspberry Pi ARM Version:3.0.6. Outofthebox; geen speciale skins of extra software erop.

Ik weet niet of dit al besproken is geweest, ik gok dat er wel velen zijn waar de DTS-HD te zwaar leek voor de RPi, maar volgens mij is de invloed van de opslag op de prestaties in deze zin nog niet langs gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ergens gelezen dat DTS downmixen erg veel resources kost. Ik heb hetzelfde probleem dat DTS niet passthrought... wat wel zou moeten kunnen...

[ Voor 85% gewijzigd door Tennisbal op 11-08-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Welk protocol is het snelst / veiligst om films van mijn nas af te spelen op mijn raspberry pi van buitenaf?
1. ftp niet gecodeerd == onveilig?!
2: sftp veilig? trekt de raspberry pi dit?
3: nfs is het beste protocol voor raspberry pi maar dit is geloof ik ontworpen echt voor lan netwerken, zal dus wel onveilig zijn over het net.
4: .....??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:12
Ik lees hier veel berichten over het feit dat het gebruik van NFS de prestaties van de Pi ten goede komen. Nu heb ik een setup met een centrale Sql database op Synology NAS. In de SQL tabellen wordt het volledige pad opgeslagen. Wanneer ik dus overga van smb naar nfs moet ik sowieso mij hele database bij laten werken. Nu gebruik ik deze gedeelde database ook om films af te spelen op een Win7 mediacenter en mijn Win7 laptop. Ik begrijp dat Windows 7 moeite heeft met NFS.

Iemand ideën? Zijn er mogelijkheden om Win7 toch goed te laten werken met NFS of kan ik toch gewoon het beste op SMB blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
@jswinkels.....

http://wiki.xbmc.org/inde...SQL/Update_Paths_In_MySQL

http://wiki.xbmc.org/?title=NFS

[ Voor 13% gewijzigd door jostefa op 12-08-2013 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 15:47
jswinkels schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:51:
Iemand ideën? Zijn er mogelijkheden om Win7 toch goed te laten werken met NFS of kan ik toch gewoon het beste op SMB blijven?
Volgens mij ondersteunt XBMC NFS, ongeacht of je OS dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dat kan véél makkelijker.
Stop xbmc. Sources bestand in xmbc aanpassen naar nieuwe pad.
Export je sql database (inclusief vinkje bij drop tables on import). Open met notepad of iets anders, find and replace all, save. Import database. Klaar.
RudolfR schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:47:
[...]

Volgens mij ondersteunt XBMC NFS, ongeacht of je OS dat doet.
Hij bedoelt dat als hij zijn library inricht met nfs sources, dat de windows installatie óók met die zelfde nfs paden moet gaan werken om het seamless te houden. Maar dat is ook geen probleem. Gewoon nfs client in W7 installeren en klaar:
I see that you were given the link to the SUA SDK for Windows 7. As for Client for NFS, that IS built in to Windows 7, it's just not installed by default.

In order to activate the Client for NFS, go into the Control Panel, and go to "Programs and Features". In the left hand column, you'll see a link for "Turn Windows features on or off".

Select that, and it will open a list box that shows all of the optional components built in to Windows 7. Some are already activated. Expand the entry for "Services for NFS". There are two check boxes under that. Check them and hit OK. Windows will install those components and ask to reboot your system. Once you have rebooted, Client for NFS will be installed.

To use it, go to Administrative Tools->Services for NFS to configure it. Alternatively, you can use the command line program 'nfsadmin' to configure.

Hope this helps!

-geo

EDIT: I realized that I wasn't as clear as I should have been...

In the Windows Features list box, find the one labeled "Services for NFS". Click the "+" box to display the two sub-features, "Administrative Tools" and "Client for NFS". Check all three boxes and then click "OK".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
UltraSub schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:03:

Hij bedoelt dat als hij zijn library inricht met nfs sources, dat de windows installatie óók met die zelfde nfs paden moet gaan werken om het seamless te houden. Maar dat is ook geen probleem. Gewoon nfs client in W7 installeren en klaar:
Thanx UltraSub

Inderdaad, dit bedoel ik. Ik begrijp dat er na de installatie van deze NFS client geen problemen zijn met het gebruik van NFS onder windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
De NFS client zit alleen in Win7 ultimate (of enterprise), irritant genoeg voor zij die (zelf) voor hun Windows betalen...

En dan wat constructiever: probeer Nekodrive (open source NFS windows client) eens?

[ Voor 35% gewijzigd door DexterBelgium op 13-08-2013 09:31 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
DexterBelgium schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:26:
De NFS client zit alleen in Win7 ultimate (of enterprise), irritant genoeg voor zij die (zelf) voor hun Windows betalen...

En dan wat constructiever: probeer Nekodrive (open source NFS windows client) eens?
hmmm. Is er een alternatief? Ik heb een home edition (heb ook netjes betaald) op mijn HTPC, dus dan gaat dat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
als je mijn post nou gewoon even had bestudeerd daar staat alles in!

http://www.hanewin.net/nfs-e.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dat is een nfs server. jswinkels zoekt een nfs client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
XBMC is toch gewoon de NFS client?
@jswinkels: Heb je al geprobeerd om in XBMC op Windows je NFS share te benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
@RudolfR; jswinkels in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC"
Lezen.. :P

[ Voor 11% gewijzigd door UltraSub op 13-08-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
jswinkels schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:43:
[...]

hmmm. Is er een alternatief? Ik heb een home edition (heb ook netjes betaald) op mijn HTPC, dus dan gaat dat niet werken.
Had mss de edit wat duidelijker moeten maken (je quote hem immers): nekodrive is het alternatief, voor zover ik kan zien.

EDIT: @UltraSub: wat RudolfR zegt is dat de Windows versie van XBMC zelf al een NFS client in zich draagt, en dus geen aparte NFS client meer nodig heeft (m.a.w., gewoon éérst proberen met de windows XBMC installatie die paden te gebruiken vooraleer je op zoek gaat naar een NFS client (als het enige dat je met die files in windows wilt doen is ze gebruiken in XBMC, of course). Ik weet niet of dat klopt, maar het zou me ook niet erg verbazen, tbh...

[ Voor 38% gewijzigd door DexterBelgium op 13-08-2013 12:54 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Oooow, my bad.. zelf fout gelezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
Bedankt voor de adviezen over NFS. Ik had het nog niet geprobeerd, omdat ik niet mijn hele database overhoop wilde gooien terwijl het zeker niet op Windows 7 ging werken. Uit de berichten blijkt dat het (waarschijnlijk) wel gewoon kan en ik zal het nu dan ook gaan testen (hopelijk kom ik daar vanavond aan toe).

Als ik het goed begrijp zou ik onder WIndows niets hoeven te installeren omdat XBMC gewoon een NFS client is (ik gebruik het alleen voor XBMC, de rest van de windows-applicaties doe ik gewoon via SMB.). Eventueel kan ik alternatieve NFS clients proberen.

Ik zal nog even terugmelden of het werkt (of niet)

/Edit
Ik heb inmiddels de SQL database met een export van de sql tabellen en find eand rename gewijzigd naar nfs paden. Vervolgens heb ik mijn laptop, Mediacenter en Raspberry bijgewerkt (de sources.xml en afspeellijsten). Overal even snel een mp3'tje en filmpje getest en het werkt prima op alle apparaten.

Nou nog even kijken of de load op de Raspberry ook wat lager is door het gebruik van NFS

[ Voor 24% gewijzigd door jswinkels op 13-08-2013 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Ik heb momenteel openelec draaien op een SD kaartje van 32 GB, nu wil ik graag diezelfde image hergebruiken in een dualboot met PiCorePlayer. Iemand een idee hoe ik dit moet aanpakken zonder men XBMC settings te verliezen?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
En is berryboot de beste oplossing voor de dualboot?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
2e rasp met xbian draait nu ook op slaapkamer. Popcorn gaat dus in de verkoop eindelijk.
Meteen een Harmony 900 en een Flirc besteld. Harmony 900 profiel van de woonkamer door de Logitech helpdesk laten clonen (bijna identieke setup, excl de receiver), Flirc gecloned, met dd een iso gemaakt van de eerste xbian install en gerestored op de nieuwe. Ding boot met (fixed dhcp) en een mysql library. Insteken, presto. Identieke install en library perfect geshared. Happy camper here :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
bij meer mensen waar de youtube addon niet meer goed werkt?

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 20:05
Tot nu toe alleen maar getest met OpenElec 3.0.6 vanaf een 4GB SD card, Wi-Fi adapter en als input device een Rapoo E2700. Ik stream films vanaf mijn synology via NFS.

Wat is de beste installatie voor de beste performance? Merk dat de interface vaak traag aan het worden is en de Raspberry na één uur vastloopt.

OS
  • RaspBMX
  • Xbian
  • OpenElec
Storage
  • SD Card
  • USB stick
  • NFS mount (Moet verplicht via kabel zijn aangesloten toch?)
Skin
  • Quartz
  • Confluence

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 20:47

404error

Page Not Found

Vecodo schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:17:
Tot nu toe alleen maar getest met OpenElec 3.0.6 vanaf een 4GB SD card, Wi-Fi adapter en als input device een Rapoo E2700. Ik stream films vanaf mijn synology via NFS.

Wat is de beste installatie voor de beste performance? Merk dat de interface vaak traag aan het worden is en de Raspberry na één uur vastloopt.

OS
  • RaspBMX
  • Xbian
  • OpenElec
Storage
  • SD Card
  • USB stick
  • NFS mount (Moet verplicht via kabel zijn aangesloten toch?)
Skin
  • Quartz
  • Confluence
Ik zelf gebruik RaspBMC op een USB3.0 drive. Is erg stabiel. Voor skin zou ik naar Amber kijken, licht en mooi!

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

• Vecodo
404error schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:22:
[...]

Ik zelf gebruik RaspBMC op een USB3.0 drive. Is erg stabiel. Voor skin zou ik naar Amber kijken, licht en mooi!
Zat zelf ook aan RaspBMC op een USB3.0 drive te denken. Ga het vanavond eens testen.

Vraag over RaspBMC. De eerste keer dat je installatie opstart ben je verplicht om een ethernet kabel aan te sluiten voor de update. Als dit gebeurd is, kan je daarna de ethernetkabel afkoppelen en een Wi-Fi adapter inpluggen, reboot van de raspberry en proberen connectie te maken via Wi-fi?

Dank je wel voor de tip van Amber.

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Zit hier in m'n vakantiehuisje.. TV met Smart functies, maar elke film die ik meegenomen heb heeft DTS en dát doet ie dan weer niet...

Ik mis m'n pi :(
Ga denk ik maar een derde bestellen voor op vakantie :P

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
RoRoo schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:34:

Ik mis m'n pi :(
Ga denk ik maar een derde bestellen voor op vakantie :P
Het is inderdaad jammer dat ze zo zwaar zijn dat je ze niet kunt meenemen ><

Overigens, qua snelheid: http://www.linuxplained.c...aspbmc-or-openelec-part1/

[ Voor 14% gewijzigd door Smultie op 15-08-2013 10:44 ]

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik gebruik deze skin: Confluence Customizable Mod
Stock skin maar dan met veel meer aanpassingsmogelijkheden.

Canon Digital Ixus V2

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
WIE kan mij helpen?

Heb gisteren een PI binnengekregen, XBMC erop gezet. Prima allemaal.
Alleen eenmaal geboot in XBMC gaat het fout, een freeze

Wat ik gedaan heb:

1. Powered usb hub ( 2000Ma) Werkt ook niet, PI hangt kan er echter wel iets langer mee spelen -> 1 minuut.
2. Een stekkertje van 1000Ma met usb -> Micro usb. Geen resultaat.
3. Ander SD kaartje gebruikt voor XBMC, werkte ook niet :(

4. 2A adapter verknipt en een micro usb aansluiting aan geknutseld, zelfde resultaat -> Freeze

Waarom is die PI zo kieskeurig ? Welke gebruiken jullie?

[ Voor 5% gewijzigd door Marsjee op 15-08-2013 11:04 ]

• Vecodo
Smultie schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:43:
[...]

Oei Xbian wint.... maar eens checken :) Thanks

• jswinkels
_MB_ schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:49:
Ik gebruik deze skin: Confluence Customizable Mod
Stock skin maar dan met veel meer aanpassingsmogelijkheden.
Ik gebruik deze ook, bevalt erg goed. ik wilde vooral Skin widgets gebruiken, hiermee staat in het widget bij Series altijd welke aflevering ik aan het kijken ben of wat de volgende aflevering is die ik nog moet kijken van mijn lopende series (scheelt een hoop tijd met door de interface heen klikken).

Heb inmiddels alles via NFS en overclocked naar 1000mhz. Draait als een zonnetje. Je moet overigens wel goed in de gaten houden welke plugins je gebruikt. Ik had Watchdog erop staan om mijn database automatisch te laten updaten, maar die trekt continue erg veel resources (heb nu overigens Library auto Update ingesteld).

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 12:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Marsjee schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:02:
WIE kan mij helpen?

Heb gisteren een PI binnengekregen, XBMC erop gezet. Prima allemaal.
Alleen eenmaal geboot in XBMC gaat het fout, een freeze

Wat ik gedaan heb:

1. Powered usb hub ( 2000Ma) Werkt ook niet, PI hangt kan er echter wel iets langer mee spelen -> 1 minuut.
2. Een stekkertje van 1000Ma met usb -> Micro usb. Geen resultaat.
3. Ander SD kaartje gebruikt voor XBMC, werkte ook niet :(

4. 2A adapter verknipt en een micro usb aansluiting aan geknutseld, zelfde resultaat -> Freeze

Waarom is die PI zo kieskeurig ? Welke gebruiken jullie?
Wat voor voltages krijg je als je op de meetpunten meet? En zit er nog iets meer aan de usb hub? Een wifi adapter bijvoorbeeld?

• Vecodo
jswinkels schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:53:
[...]

Ik gebruik deze ook, bevalt erg goed. ik wilde vooral Skin widgets gebruiken, hiermee staat in het widget bij Series altijd welke aflevering ik aan het kijken ben of wat de volgende aflevering is die ik nog moet kijken van mijn lopende series (scheelt een hoop tijd met door de interface heen klikken).

Heb inmiddels alles via NFS en overclocked naar 1000mhz. Draait als een zonnetje. Je moet overigens wel goed in de gaten houden welke plugins je gebruikt. Ik had Watchdog erop staan om mijn database automatisch te laten updaten, maar die trekt continue erg veel resources (heb nu overigens Library auto Update ingesteld).
heb jij alleen je ARM_freq aangepast?

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Mr_gadget schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:58:
[...]

Wat voor voltages krijg je als je op de meetpunten meet? En zit er nog iets meer aan de usb hub? Een wifi adapter bijvoorbeeld?
Kan het helaas niet doormeten, maar ik heb enkel een bedraat toetsenbord aangesloten.

• jswinkels
Vecodo schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:00:
[...]

heb jij alleen je ARM_freq aangepast?
Nee, ik heb ook de andere waarden aangepast. Conform de voorgestelde waarden in config.txt. Ik had eerst een medium overclock gedaan, maar kreeg continue schrijffouten en corruptie op de sd-card. Ik had ergens op een forum gelezen dat de sd-card alleen op core_freq = 250 of 500 werkt (linkje).

Overigens kunnen die schrijffouten ook komen doordat ik eerst een andere voeding gebruikte die te weinig mA afgaf. Ik heb nu een iPhone lader en die werkt goed genoeg (al hoor je hier ook tegenstrijdige berichten over).

• Vecodo
jswinkels schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:08:
[...]

Nee, ik heb ook de andere waarden aangepast. Conform de voorgestelde waarden in config.txt. Ik had eerst een medium overclock gedaan, maar kreeg continue schrijffouten en corruptie op de sd-card. Ik had ergens op een forum gelezen dat de sd-card alleen op core_freq = 250 of 500 werkt (linkje).

Overigens kunnen die schrijffouten ook komen doordat ik eerst een andere voeding gebruikte die te weinig mA afgaf. Ik heb nu een iPhone lader en die werkt goed genoeg (al hoor je hier ook tegenstrijdige berichten over).
Standaard staat die bij Xbian op 375?

• jswinkels
Vecodo schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:48:
[...]

Standaard staat die bij Xbian op 375?
Weet ik niet, ik gebruik OpenElec. Aanpassingen doe ik rechtstreeks in de config.txt

• UltraSub
Voor de mensen die twijfelen over distros:
http://www.linuxplained.c...aspbmc-or-openelec-part1/

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:04

Freedive

] Ken sent me _

Dan wordt het toch meer eens tijd dat ik Raspbmc eraf knikker en eens ga testen met Xbian :X

Als voelt Raspbmc bij mij wel gewoon snel aan...

[ Voor 7% gewijzigd door Freedive op 15-08-2013 14:04 ]

• Smultie
  • Niet online
Smultie schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:43:
[...]

:P

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 14:36
Het is me niet duidelijk in dat artikel of XBian clock default is gelaten (dus overclocked) of juist is teruggeklokt naar 700MHz. Out-of-the-box, is het het makkelijkst om een snelle RPi te hebben, je hoeft niet zelf te gaan overclocken. Maar het zou mooi zijn als ze ook vergelijken met dezelfde frequenties. Part 2 maar eens afwachten.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 12:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Idd, het is anders meer een test voor de beginners. Maar op Raspbmc is het ook vrij makkelijk om te overclocken..

• UltraSub
Ook Raspbmc is default al overclocked.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Freedive schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:03:
[...]

Dan wordt het toch meer eens tijd dat ik Raspbmc eraf knikker en eens ga testen met Xbian :X

Waarom?

If it aint broke.....

Als het voor jou goed werkt, lekker houden zo toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:47
[...]

Dan hoop ik dat je wel een backup van je sd-kaart maakt, is wel zo makkelijk voor als xbian niet bevalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
Gisteren even met Xbian gespeeld. maar krijg toch het gevoel dat de build niet erg stable is. Heb 1.0 en 1.1 beta geprobeerd.

Vanavond nog maar even testen met RaspBMC. Merkte wel dat Xbian sneller is dan openelec.
Daarnaast is de skin quartz prettig en erg snel!

Overigens ook gelukt NFS shares te koppelen in Xbian vanaf synology. Zie wiki XBMC.
Je moet Flags weg halen zoals ook eerder staat vermeld in dit topic.

[ Voor 22% gewijzigd door Vecodo op 16-08-2013 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:20

Nicap

Tsssk....

Ik heb in het begin dat xbmc voor Rpi begon openelec een paar keer geprobeerd, maar later overgestapt op raspbmc. Ik heb eigenlijk alleen ervaring met raspbmc, maar ik heb niet echt het gevoel gehad om andere versies te proberen.
Ik heb de laatste versies draaien op die in de woonkamer en op de slaapkamer. Ik laat ze altijd aanstaan en heb nog nooit gehad(behalve in het begin van raspbmc) dat ik ze opnieuw op moest starten als ik tv wilde kijken. Ik vind raspbmc erg stabiel. Snelheid van het menu en overall performance vind ik ronduit prima en werkbaar. heb verschillende mediaplayers gehad(mede8er, WDlive, Boxee Box), maar dit werkt echt net zo snel, zo niet sneller.

Ik heb nog een backup Rpi, mischien daar eens xbian op installeren of te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Vecodo schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:39:
Gisteren even met Xbian gespeeld. maar krijg toch het gevoel dat de build niet erg stable is. Heb 1.0 en 1.1 beta geprobeerd.
1.0 beta is garbage. Clean install van 1.1 is stabiel en snel hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
Nu het toch lijkt dat Xbian sneller is in de GUI dan RaspBMC wil ik toch ook eens proberen om die te installeren.

Nu wil ik natuurlijk eerst een back-up maken van mijn huidige RaspBMC installatie, zodat ik die gewoon terug kan zetten, maar als ik zoek in dit topic vind ik daar alleen info voor de Mac over.
Wat is de handigste manier om mijn huidige SD-kaart image te bewaren in windows, op zo'n manier dat het makkelijk terug te zetten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Laatst online: 08:20
USB image tool gebruiken, is vaker genoemd in dit topic.

http://www.alexpage.de/usb-image-tool/download/

[ Voor 30% gewijzigd door mountainbiker op 16-08-2013 11:50 ]

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
UltraSub schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:07:
[...]

1.0 beta is garbage. Clean install van 1.1 is stabiel en snel hier.
1.1 krijg ik wifi niet aan de praat. dus voor mij nu geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 11:37

razoon

"Keep on keeping on"

Ik heb naast een NAS met 2 HD's ook een Popcornhour met een interne HD en een HD op de USB.
Op deze HD's staan tamelijk veel films op.
Alles is op mijn LAN aangesloten.

Mijn vraag is: kan de RPi deze apparaten of deze HD's zien/herkennen? Zodat ik de films die daarop staan kan afspelen? En hoe sluit ik alles aan?

Andere vraag: Hoe sluit ik mijn versterker aan voor DTS geluid daarover?

[ Voor 3% gewijzigd door razoon op 16-08-2013 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
DTS geluid middels HDMI naar versterker, of als die geen HDMI support heeft, via HDMI<>TV<>Receiver.
Mbt shares, volgens mij kan de PCH samba shares aanbieden. Geef die op in xmbc en dan zal het wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

UltraSub schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:38:
DTS geluid middels HDMI naar versterker, of als die geen HDMI support heeft, via HDMI<>TV<>Receiver.
Mbt shares, volgens mij kan de PCH samba shares aanbieden. Geef die op in xmbc en dan zal het wel werken.
Een RPi heeft 1 HDMI naar mijn weten. Die gaat altijd naar de TV toch?
Dus geluid gaat altijd via de TV naar de versterker? Mijn versterker ondersteunt geen HDMI jammergenoeg.
En kun je dan wel DTS geluid hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

razoon schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:24:
[...]

Een RPi heeft 1 HDMI naar mijn weten. Die gaat altijd naar de TV toch?
Dus geluid gaat altijd via de TV naar de versterker? Mijn versterker ondersteunt geen HDMI jammergenoeg.
En kun je dan wel DTS geluid hebben?
Nee als je een wat nieuwere versterker hebt, doe je daar je HDMI kabel in. Deze filtert het audio geluid eruit en stuurt het videosignaal door naar je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 16:05
Ik heb het zo:

De Rpi geeft via HDMI het signaal naar de TV, de TV geeft via optical out het geluid door naar de versterker. Dan zou ik surround geluid moeten krijgen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Als de tv pass-through doet. Voor hetzelfde geld processed de tv ook. Van DTS bijv downmix naar DD2.0, en zet hij dat op de optical out. Krijgt de receiver dus ook 2.0. (Verzin maar wat als voorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
UltraSub schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:40:
Als de tv pass-through doet. Voor hetzelfde geld processed de tv ook. Van DTS bijv downmix naar DD2.0, en zet hij dat op de optical out. Krijgt de receiver dus ook 2.0. (Verzin maar wat als voorbeeld).
Dit is inderdaad bij mij helaas het geval. Type versterker is te oud en heeft geen HDMI poorten. Nu dan maar via de TV in 2.0. Normaal gezien zou je de Pi aansluiten op de versterker, en dan van je versterker HDMI naar je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Laatst online: 19-09 15:31

TAA

Liever IRC

Zit al een tijdje te zoeken naar de oplossing om mijn Syno toch in sleep te laten gaan ondanks de NFS boot van de RPi. Weet dat ik er ergens iets (ntp data naar sd ofzo) over gelezen heb maar kan het niet meer vinden... Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Laatst online: 19-09 15:31

TAA

Liever IRC

Precies wat ik zocht... Ben overigens nog steeds niet echt tevreden over de snelheid tijdens browsen door de library. Boot nu via NFS, moderate overclock. Gebruik de CMM1.3.1 voor een klein beetje eye-candy. Misschien toch te veel van het goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:45
[...]

Er ging zowat een wereld open toen ik na Raspbmc en openelec uiteindelijk bij Xbian kwam. Configuratie is stukken simpeler (overclocken was gewoon even via ssh inloggen, etc). Voor mij gewoon de beste raspberry XBMC build.

[ Voor 4% gewijzigd door grote_oever op 18-08-2013 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Als ik met Raspbmc een film afspeel, dan valt na een tijdje wifi uit. In het begin van de film werkt het nog wel, en als ik de film stop, dan heb ik na een tijdje weer wifi. Iemand een idee hoe dit komt?

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Router problemen?
Check /var/log/syslog en dmesg als het gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-07 00:33
Allen, ik heb een lastig probleem met Raspbmc, hoewel ik het ervoor met XBMC op Win7 ook had.( tevens ook met Win 8 en XBMC op laptop)

Setup is volgende:

TV > 5.1 versterker > Raspi

NAS van Synology ( 213+).

Als ik films stream van NAS door middel van : NFS of upnp dan stop de MKV na een tijd en kom ik terug in het menu.(bv na 45min stop hij.), het maakt niet uit of ik die tijd gekeken heb of ik op dat punt kom via next/forward.

Wat heb ik al geprobeerd:

Meerdere XBMC installs:
RaspBMC, XMBC op Win7 ( e350 apu), XBMC op Win8 (laptop)
Synoglogy NAS, FreeNAS 9
Andere router ( standaard telenet router en Asus RT-N66U)

Het resultaat is altijd identiek.

Wat kan ik doen om dit opgelost te krijgen? want ik ben zeer tevreden van XMBC en van de Rasp.
Wat kan ik nog onderzoeken nakijken, zijn er settings dat ik dien te bekijken?

Via NFS kan ik wel uren naar muziek luisteren zonder probleem.

Hopelijk hebben jullie wat tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

BitchCrew schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:02:
Allen, ik heb een lastig probleem met Raspbmc, hoewel ik het ervoor met XBMC op Win7 ook had.( tevens ook met Win 8 en XBMC op laptop)

Setup is volgende:

TV > 5.1 versterker > Raspi

NAS van Synology ( 213+).

Als ik films stream van NAS door middel van : NFS of upnp dan stop de MKV na een tijd en kom ik terug in het menu.(bv na 45min stop hij.), het maakt niet uit of ik die tijd gekeken heb of ik op dat punt kom via next/forward.

Wat heb ik al geprobeerd:

Meerdere XBMC installs:
RaspBMC, XMBC op Win7 ( e350 apu), XBMC op Win8 (laptop)
Synoglogy NAS, FreeNAS 9
Andere router ( standaard telenet router en Asus RT-N66U)

Het resultaat is altijd identiek.

Wat kan ik doen om dit opgelost te krijgen? want ik ben zeer tevreden van XMBC en van de Rasp.
Wat kan ik nog onderzoeken nakijken, zijn er settings dat ik dien te bekijken?

Via NFS kan ik wel uren naar muziek luisteren zonder probleem.

Hopelijk hebben jullie wat tips.
Alleen met MKV of ook met AVI? Welke video codecs? Als het bij alle videoformaten gebeurt maar niet bij audio kan het wellicht een oververhitte NAS of router zijn. Sowieso ligt het probleem bij je router of NAS en niet bij je RPi (omdat je het met Win7 en 8 ook hebt), dus in het Synology topic krijg je misschien meer nuttige tips.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Helaas zijn de resultaten weinig waard:
Some services (eg. SAMBA) that are activated by default on Raspbmc or OpenELEC were not enabled on Xbian.
Verschil kan dus best eens wat kleiner zijn als de features gelijk worden getrokken.
Kan dan prima nog in het voordeel van Xbian uitvallen, maar de test zoals hij is uitgevoerd is scheef en geeft daardoor een vertekend beeld. Ook de kloksnelheden zijn niet gelijk getrokken.

Het geeft wel goed weer dat de designkeuzes voor Xbian meer gericht zijn op snelheid, wat zeker mensen zal aanspreken. En dat out-of-the-box Xbian het vlotst is volgens zijn tests.
Als je dus een distro kiest en verder niks aan tweaken wilt doen, is Xbian blijkbaar een goede keuze. :)

Hoe zit het met upgrades van release naar release bij Xbian? Gaat dat inmiddels ook incremental en vlekkeloos? :)

Ik ben overigens nog steeds benieuwd naar het verschil wat btrfs maakt. Heeft Xbian daar zelf inmiddels al eens testen mee gedaan? Zelfde vraag voor het gebruik van zRAM.
Ben ik al benieuwd naar sinds juli: Ultraman in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC"
Misschien moet ik het zelf maar eens gaan testen.

[ Voor 8% gewijzigd door Ultraman op 20-08-2013 16:25 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Ben noodgedwongen maar gaan updaten naar xbian B1.1
upgrade van a5 ging op beide pi's onherroepelijk mis.
Woonkamer crasht en komt niet eens meer het bootproces door
Slaapkamer kan de verschillende mountpoints niet meer mounten..

Dan maar beide schoon. (Thank god for TRAKT)

Leuk, maar ik snap niet waar die hulde voor de bootsnelheid vandaan komt.. Bij mij doen ze er beide vele malen langer over om te booten dan A5. Beide op klasse 10 SD kaartjes.

Airplay is helaas niet verbeterd en zelfs slechter dan voorheen.. Vanavond uit het werk de slaapkamer maar weer instellen op de WiFi, kijken of dát wél stabieler is ;) anders lees ik mijn a5 backup images weer terug van de periode dat het wél werkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-07 00:33
JanPedaal schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:56:
[...]
Alleen met MKV of ook met AVI? Welke video codecs? Als het bij alle videoformaten gebeurt maar niet bij audio kan het wellicht een oververhitte NAS of router zijn. Sowieso ligt het probleem bij je router of NAS en niet bij je RPi (omdat je het met Win7 en 8 ook hebt), dus in het Synology topic krijg je misschien meer nuttige tips.
AVI's heb ik niet geprobeerd. codecs dien ik eens na te kijken.

Het ligt niet aan de hardware dat haal ik er ook zo uit, maar kan het aan xbmc liggen?( wss ook niet daar er genoeg zijn die dit wel kunnen.)

Zowel de Synology als FreeNAS hebben dit euvel, dus direct stellen aan de NAS is te snel daarnaar kijken?

Ik vind het vreemd dat het op diezelfde plaats gebeurd, oververhitting is random moment eerder.

Zijn er tools om bv NFS/network te testen, monitoren, stressen zodat ik daar mogelijk een zwakte vind?
Ik zou de XBMC Debugging kunnen opzetten en posten, mss dat iemand hier kaas van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Laatst online: 04-09 21:02

Dr.Roelski

Walk on ....

Al een tijd een Rpi met openelec/XBMC draaien. Op zich werkt het fantastich, maar af en toe loopt hij vast bij het afspelen van 720p content.
Kill van de xbmc (die dan automatisch weer start) en probleem is weer tijdje verholpen. film (anime in dit geval) draaid normaal. Meestal loopt hij vast nadat de volgende aflevering geladen is. Beeld stopt eerst, daarna geluid. top geeft aan dat xbmc geen proc tijd meer gebruikt.
Ik heb sporadisch topics gevonden die soortgelijk probleem. Meestal is opnieuw installeren of andere release de oplossing. Helaas: alles al geprobeerd. Diverse openelec releases, andere sd kaartjes.....
Ben ik echt de enige, of hebben er meer mensen last van? Iemand die me tips kan geven hoe ik dit kan debuggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggerfoot
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-09 23:07
hallo allemaal, ben een newbie in de xbian scene maar heb wel wat ervaring met xbmc (op mijn home media center geplaatst) windows omgeving en ben niet bang van een shell.

Ik wil uiteindelijk een Pi in mijn auto plaatsen als carputer. primair voor geluid (airplay en xmbc) en als mediacenter waar in de auto al een scherm zit via de composite uit. Vanavond video getest, dat werkt, ik krijg beeld erop.

Geluid gaat via de jack naar de autoradio; eerste vraag, is de audio out echt zo slecht als wordt beweerd? Moet ik dan een USB sound card installeren? Of zijn er HDMI audio split kabels? wat adviseren jullie?

Bij opstarten van Xbian kan ik met de afstandbediening naar video gaan en dan zie ik ook de USB memory stick en kan ik video's selecteren en afspelen. Alleen met XBMC commander op mijn iphone of ipad de files selecteer zie ik die niet, de KINGSTON source is niet zichtbaar.. Iemand een idee hoe dit komt? Op mijn thuis XBMC mediacenter zie ik wel de verschillende zelf toegevoegde sources.

Bij XBIAN zie ik verder geen music kopje op het hoofdscherm, geluid afspelen gaat wel via de file manager, maar dat is knullig, zie ik iets over het hoofd? Bij mijn mediaplayer thuis geen probleem.

Mijn setup is Xbian 1.0a5 ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, wil graag de pi inzetten als carputer en al mijn geluid daarmee afspelen.

Extra features voor de toekomst zijn wifi op de Pi en dan als de auto voor het huis staat deze vullen met muziek en video. aan/uit moet ik nog even over nadenken maar zit te denken aan een battery pack die via USB poort in auto oplaad en dan de Pi een tijd van stroom kan voorzien (dag of 2), als hij daarna uitvalt jammer, anders is hij lekker snel opgestart (staat hij nog aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Als je toch een i-device hebt, gebruik dan de officiele XBMC app in plaats van een surrogaat

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggerfoot
xbmc commander wordt door vele gezien als handigste remote control.. geen goed idee in combinatie met Xbian?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggerfoot
Goed het resource gedeelte is opgelost. Die is na een update nu wel zichtbaar... Hij was niet meer automatisch zichtbaar bij de resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

biggerfoot schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 20:28:
xbmc commander wordt door vele gezien als handigste remote control.. geen goed idee in combinatie met Xbian?
De officiele app is qua usability altijd up-to-date en werkt super. Waarom een third-party gebruiken, waarvan je niet weet hoe up-to-date de API addressing is etc.

In het geval van iOS is de officele app echt de beste keuze. En heel simpel in gebruik. Commander heb ik geprobeerd, maar de toegevoegde waarde zie ik echt niet.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggerfoot
prima ga ik de officiele ook eens testen (ff downloaden). Over de jack out, is die zo slecht? Iemand ervaring mee?

Hoe gaat de Xbian eigenlijk om met veelvuldig power off actie? Hij is nu al een paar keer uitgevallen, maar boot netjes weer op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

jack-out is niet super, nee, meer weet ik er niet van.

Veelvuldig poweroff is niet erg, als je maar netjes afsluit. Gewoon de stroom er af halen zorgt eerder voor corruptie dan netjes afsluiten.

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 11:28
Ik wil mijn nieuwe RPI gaan gebruiken met Raspbmc voor in de auto. Het makkelijkste lijkt mij dan deze te besturen met mijn smartphone en de xbmc app, maar deze connect via internet toch ? Hoe kan ik dit dan het beste aanpakken aangezien een wifi dongle een externe usb hub vereist met stroom.

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Heb sindskort problemen met de youtube app (raspbmc draai ik)

Ik kan nog wel zoeken naar video's en die afspelen etc. Echter als ik mijn eigen uploads, history, bekijk later etc wil zien krijg ik niks in beeld.

Heb de addon al een keer opnieuw geinstalleerd + opnieuw user gegevens ingevuld maar blijf dit probleem houden.

Meer mensen hier last van?

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

UltraSub schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:40:
Ik heb een Sony KDL-40EX521. Iemand een idee of deze passthrough heeft?

Verwijderd

Ligt het aan mij of is DVD kijken via de Rpi/Xbian gewoon onmogelijk?

Heb de MPEG2 licentie gekocht en DVD's (zowel VIDEO_TS als .ISO) starten gewoon. Menu keuze doet niets, maar met OK gaat hij wel door. Vervolgens krijg ik hooguit een minuut video en dan wordt het beeld zwart.

Het is niet zo dat ik honderden DVD's wil kijken, maar af en toe zit er wel eens 1 tussen. En het is een beetje treurig dat je deze dan eerst door handbrake zou moeten halen toch?

• jostefa
clonedonkey schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 00:38:
Ik wil mijn nieuwe RPI gaan gebruiken met Raspbmc voor in de auto. Het makkelijkste lijkt mij dan deze te besturen met mijn smartphone en de xbmc app, maar deze connect via internet toch ? Hoe kan ik dit dan het beste aanpakken aangezien een wifi dongle een externe usb hub vereist met stroom.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Remote_controls

je kan bluetooth gebruiken.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:46:

Heb de MPEG2 licentie gekocht en DVD's (zowel VIDEO_TS als .ISO) starten gewoon. Menu keuze doet niets, maar met OK gaat hij wel door. Vervolgens krijg ik hooguit een minuut video en dan wordt het beeld zwart.

Het is niet zo dat ik honderden DVD's wil kijken, maar af en toe zit er wel eens 1 tussen. En het is een beetje treurig dat je deze dan eerst door handbrake zou moeten halen toch?
Ik gok dat dat een probleem van XBMC is, dat de audio-switch van stereo naar surround de boel op z'n bek laat gaan. Dit gebeurd (bij mij) namelijk ook met bijvoorbeeld GoT

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:47
The Newsroom heeft dat volgens mij ook, audio switch. Of misschien alle HBO series.
Mijn Pi (OpenElec) heeft daar geen enkel probleem mee om het door te sturen naar mijn pre-amp.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:54

MsG

Forumzwerver

Ik heb alleen dat hij dat Stereo-gedeelte van HBO met dat sneeuw skipt bij GoT, en als ik daarna de volume aanpas gaat hij ineens zachter, maar ik heb niet dat hij er dan echt uitknalt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Firesphere schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 12:04:
[...]

Ik gok dat dat een probleem van XBMC is, dat de audio-switch van stereo naar surround de boel op z'n bek laat gaan. Dit gebeurd (bij mij) namelijk ook met bijvoorbeeld GoT
Ik heb niet eens surround thuis :D En de DVD's in kwestie zijn "Kikker", "Dora" en "Bumba" dus echt surround zal het niet wezen toch?

Kan je dat ergens uitzetten dat je weet? (Sorry, ben vandaag lui).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2013 12:51 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 12:50:
[...]

Ik heb niet eens surround thuis :D En de DVD's in kwestie zijn "Kikker", "Dora" en "Bumba" dus echt surround zal het niet wezen toch?

Kan je dat ergens uitzetten dat je weet? (Sorry, ben vandaag lui).
Geen idee, maar ondanks dat had ik toch verwacht dat je wel iets hoogwaardigere programma's zou kijken..

Verwijderd

Firesphere schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 12:55:
[...]

Geen idee, maar ondanks dat had ik toch verwacht dat je wel iets hoogwaardigere programma's zou kijken..
Waar precies heb ik het erover dat ik ze kijk dan? ;w

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:22:
[...]

Waar precies heb ik het erover dat ik ze kijk dan? ;w
:D hap :9

Anyway, je kan proberen ergens in de audio-settings te zoeken wat de voorkeurs-output is. Misschien is de oplossing simpelweg "stereo" ipv "surround" in te stellen daar...?

[ Voor 31% gewijzigd door Firesphere op 22-08-2013 13:24 ]

Verwijderd

Firesphere schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:23:
[...]

:D hap :9

Anyway, je kan proberen ergens in de audio-settings te zoeken wat de voorkeurs-output is. Misschien is de oplossing simpelweg "stereo" ipv "surround" in te stellen daar...?
:*

:)

Ik zal er van de week eens naar kijken, ben paar avonden op pad helaas :( Thanks!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Alle kinderfilms heb ik met makemkv (windows) omgezet naar mkv. Codec etc. blijft allemaal gelijk en was echt zo klaar.
dat gezeur met dvd menu's etc was ik zo zat

• UltraSub
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:46:
Mijn beleving ook, en dat heeft volgens mijn interpretatie meer te maken met XBMC dan met de rasp.
En het is een beetje treurig dat je deze dan eerst door handbrake zou moeten halen toch?
MakeMKV. Véél sneller en makkelijker.

• jswinkels
zijn er al mensen die de nieuwe beta van OpenElec (3.1.6) hebben draaien? Er schijnen veel verbeteringen voor de Pi in te zitten. Ben benieuwd of de verbeteringen ook echt goed merkbaar zijn. Ik kom er zelf maandag pas aan toe om het te testen.
Pagina: 1 ... 68 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.