Verwijderd

UltraSub schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 14:08:
[...]
Mijn beleving ook, en dat heeft volgens mijn interpretatie meer te maken met XBMC dan met de rasp.
Voor mij is XBMC hetzelfde als Xbian ;)
MakeMKV. Véél sneller en makkelijker.
Maar wel een extra handeling waarvoor ik naar de Macbook moet wandelen :'(

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:51:
[...]

Voor mij is XBMC hetzelfde als Xbian ;)
Da's dus het verschil, dat is het niet ;)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 15:31

TAA

Liever IRC

jswinkels schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:48:
zijn er al mensen die de nieuwe beta van OpenElec (3.1.6) hebben draaien? Er schijnen veel verbeteringen voor de Pi in te zitten. Ben benieuwd of de verbeteringen ook echt goed merkbaar zijn. Ik kom er zelf maandag pas aan toe om het te testen.
Via de automatische update kom ik niet verder als een kernel panic. Zo maar eens een schone install doen...

[edit]
3.1.6 na een schone install werkt wel okay. Boot via NFS in Turbo mode. Bezig met herindexeren en zo eens een filmpje kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door TAA op 22-08-2013 19:58 ]

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 15:47
Automatische update als je via NFS boot gaat 'm niet worden.
Ik heb 'm sinds gisteren draaien en het voelt wel iets sneller.

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
iemand enig idee waarom mijn Pi de helft van mijn Blu-ray rips niet goed wil afspelen? Alleen het geluid wordt afgespeeld. Komt dit door een missende codec? want als ik t forum doorspit lijkt een .mkv gewoon afgespeeld te moeten worden.

Only.God.Forgives.2013.1080p.WEB-DL.DD5.1.H.264-ELiTE.mkv en Trance.2013.1080p.WEB-DL.H264-WEBiOS.mkv zijn twee films die ik met geen mogelijk afgespeeld krijg.. :s

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Iets meer informatie zou fijn zijn ;)
Welke distro gebruik je en wat is je type Pi? (A, B256 of B512)
Heb je codecs gekocht of niet?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• habermas
het is de B512 en ik heb nog helemaal geen codecs gekocht. verder draai de Bello skin.... tv-shows heeft ie tot nu toe geen problemen mee gehad, gisterenavond nog Breaking.Bad.S05E10.Buried.1080p.WEB-DL.DD5.1.H.264-BS.mkv gekeken, dus specifiek 1080p of web-dl's lijken ook de oorzaak niet te zijn..

update: lijkt met memory-spit te maken te hebben volgens deze post, maar in de config.txt gpu_mem=128 zetten lijkt niet te helpen, ook niet na een reboot.

dit zijn mn settings:

arm_freq=840
core_freq=350
gpu_freq=253
force_turbo=1
disable_overscan=1
gpu_mem=128
start_file=start_x.elf
fixup_file=fixup_x.dat

[ Voor 39% gewijzigd door habermas op 22-08-2013 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is een programmatje MediaInfo die precies laat zien wat er in de mkv container zit. Misschien kun je daar iets specifieks opmerken aan de inhoud die niet wil afspelen. Maar aan de file names te zien zou de Pi dit normaliter wel moeten afspelen qua beeld.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
ik denk toch dat ik het in de config settings moet zoeken, zie deze post:
datadevil schreef op zondag 18 november 2012 @ 13:16:
Bij mij doet DTS met 1080p het sinds kort goed, sinds ik de config van iemand hier op het forum overnam, ook via het netwerk btw (100Mbit max):

arm_freq=900
sdram_freq=450
core_freq=450
force_turbo=1
force_overscan=0
gpu_mem_256=128
gpu_mem_512=256
vanavond nog maar es proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Alleen geluid is een dead giveaway voor codecproblemen. Zijn het misschien mkvs die met VC1 (of met MPEG 2, wat me raar zou lijken) gecodeerd zijn?

Je oplossing ligt, zoals hoger aangegeven, in met mediainfor (of een ander simpel progje) kijken welke codec het is.

Het feit dat een H.264 wél werkt (in tegenstelling tot de thread die je quote, waar de OP trouwens wél de codecs had gekocht), wijst ook in die richting (die zit er namelijk standaard wel in).

[ Voor 11% gewijzigd door DexterBelgium op 23-08-2013 11:11 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
hey dexter, thanks voor de hulp, ik zal vanavond of morgen een mediainfo result posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:17
Ik heb dit ook met de Walking Dead, alleen geluid geen beeld. Zijn gewoon MKV's. Vanavond het progje maar eens draaien.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:31
kw_nl schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:17:
Ik heb dit ook met de Walking Dead, alleen geluid geen beeld. Zijn gewoon MKV's. Vanavond het progje maar eens draaien.
Een MKV is een container er valt vooraf niet te zeggen wat voor formaat er in zit. Hierdoor kan het voorkomen dat de ene MKV zonder problemen afspeelt en een volgende alleen geluid.

Met eerder genoemde prog kan je dit nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 22:16
Misscchien een stomme vraag maar die overclock settings . moet je in de config file zetten?
En wat zijn de beste waardes, momenteel heb ik deze erin gezet.
in config.txt

# Overclock mode settings.
#
# default recommended values are: arm_freq | core_freq | sdram_freq | over_voltage
# no overclocking : 700 | 250 | 400 | 0
# mode 'Modest' : 800 | 300 | 400 | 0
# mode 'Medium' : 900 | 333 | 450 | 2
# mode 'High' : 950 | 450 | 450 | 6
# mode 'Turbo' : 1000 | 500 | 500 | 6

arm_freq=900
core_freq=333
sdram_freq=450
over_voltage=2

Iemand nog tips hierin.

Ik draai trouwens openelec op mijn raspberry pi.

Verder heb ik ook last dat bij uitzending gemist niet vloeiend doorloopt gaat op een gegeven moment bufferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
ok, hier een MediaInfo file van een vd films, ben benieuwd of t wat oplevert!

Unique ID : 173039088392799062831092532915867546243 (0x822E1DBE87D507A79E09011363ACF283)
Complete name : \\DS210J\1080p\Only.God.Forgives.2013.1080p.WEB-DL.H264-ELiTE [PublicHD]\Only.God.Forgives.2013.1080p.WEB-DL.DD5.1.H.264-ELiTE.mkv
Format : Matroska
Format version : Version 4 / Version 2
File size : 3.34 GiB
Duration : 1h 29mn
Overall bit rate : 5 346 Kbps
Encoded date : UTC 2013-07-19 11:14:02
Writing application : mkvmerge v6.3.0 ('You can't stop me!') built on Jun 28 2013 20:09:41
Writing library : libebml v1.3.0 + libmatroska v1.4.0

Video
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L4.0
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 4 frames
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Bit rate : 4 856 Kbps
Width : 1 912 pixels
Height : 1 028 pixels
Display aspect ratio : 1.85:1
Frame rate mode : Constant
Frame rate : 23.976 fps
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.103
Stream size : 3.04 GiB (91%)
Title : ..:: TEAM ELiTE ::..
Language : English
Default : Yes
Forced : No
Color primaries : BT.709
Transfer characteristics : BT.709
Matrix coefficients : BT.709

Audio
ID : 2
Format : AC-3
Format/Info : Audio Coding 3
Mode extension : CM (complete main)
Format settings, Endianness : Big
Codec ID : A_AC3
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 384 Kbps
Channel(s) : 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Side: L R, LFE
Sampling rate : 48.0 KHz
Bit depth : 16 bits
Compression mode : Lossy
Stream size : 246 MiB (7%)
Title : ENGLiSH AUDiO AC3 6 chnls 384 kbps
Language : English
Default : Yes
Forced : No

[ Voor 9% gewijzigd door habermas op 23-08-2013 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
simonj schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:06:
Misscchien een stomme vraag maar die overclock settings . moet je in de config file zetten?
En wat zijn de beste waardes, momenteel heb ik deze erin gezet.
in config.txt

# Overclock mode settings.
#
# default recommended values are: arm_freq | core_freq | sdram_freq | over_voltage
# no overclocking : 700 | 250 | 400 | 0
# mode 'Modest' : 800 | 300 | 400 | 0
# mode 'Medium' : 900 | 333 | 450 | 2
# mode 'High' : 950 | 450 | 450 | 6
# mode 'Turbo' : 1000 | 500 | 500 | 6

arm_freq=900
core_freq=333
sdram_freq=450
over_voltage=2

Iemand nog tips hierin.

Ik draai trouwens openelec op mijn raspberry pi.

Verder heb ik ook last dat bij uitzending gemist niet vloeiend doorloopt gaat op een gegeven moment bufferen.
Ja overclock setting moeten in config.txt.
Met de medium setting kun je vrijwel alles afspelen.
Buffering problemen zie kraades in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC".

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
Oke dank je,

Nu gaat hij het bestand eerst totaal downloaden en dan afspelen.
Is het niet mogelijk om een gedeelte van het bestand binnen te halen en dan afspelen?
Als ik cache op 0 zet gaat hij wel gelijk afspelen maar dan krijg ik problemen met bufferen.

Verder zijn mijn overclock instellingen oke , of kan ik nog iets beter instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie nu dat ik zelf op high heb staan. Hier is alles vlotjes en kan ik alles zonder problemen afspelen. Let op: YMMV.

gpu_mem=128
arm_freq=950
core_freq=450
sdram_freq=450
over_voltage=6
force_turbo=0

---

OpenELEC 3.1.6 beta is uit. Opstarten is versneld. Opstarten tot confluence is nu bij mij 18 sec.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben van plan om een RPi te kopen en XBMC er op te zetten,
ik vraag me alleen af of iemand ervaring heeft met het streamen van videos over FTP? Kan de RPi dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 08:19
Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:12:
Ben van plan om een RPi te kopen en XBMC er op te zetten,
ik vraag me alleen af of iemand ervaring heeft met het streamen van videos over FTP? Kan de RPi dit aan?
Waarom zou je willen streamen over FTP? Zijn smb of nfs daar in de basis als protocol veel geschikter voor dan file transfer protocol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iceme schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 16:58:
[...]

Waarom zou je willen streamen over FTP? Zijn smb of nfs daar in de basis als protocol veel geschikter voor dan file transfer protocol?
Omdat de content via het internet word gestreamd, niet over een LAN.
Werkt perfect op mijn computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

NFS kun je ook gewoon over internet verbindingen gebruiken hoor. Stukje over veiligheid van NFS: http://unix.stackexchange...-nfs-secure-over-internet

Maar als je genoegen neemt met een gewone FTP conn zal dat wel geen probleem zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt het dat er sinds de laatste updates mogelijk een audio sync probleem is gekomen. Zo tegen het einde van een film begin de audio een beetje uit de pas te lopen. Paar tienden van een seconden. Iemand anders ook dit probleem?

OpenELEC 3.1.6.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
Ik heb momenteel problemen met navi x.
Start wel op maar als je linker blok selecteer blijft hij hangen.
Moet raspberry van stroom halen.
Dit heb ik ook na nieuwe installlatie openelec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:05

The.Terminator

Un boer met bier

Voordat ik overga tot de aanschaf van 2 RPI's (de buurman leek het ook wat) toch nog enkele vragen.
Vooral omdat je wisselende ervaringen ziet hier op Tweakers (meeste wel positief). Ook op Youtube ziet het menu er wel soepel (genoeg) uit.

- De rpi speelt 1080p goed af lees ik, maar ook de grotere bestanden > 10 gb ?
- DTS downmix probleem. Ik en mij buurman hebben geen receiver. Mijn andere OpenElec machine zit via HDMI aangesloten op de TV. Werkt goed.
Werkt dit ook goed bij de rpi? Hoe moet ik dit zien als ik de rpi direct aansluit op de TV via HDMI.
Krijg ik dan geen problemen met stotteren van de film omdat het geluidsspoor DTS is. Regelt de TV dit ? En vooral het effect wat je soms hebt dat stemmen zacht zijn en geluid hard, aangezien ik daar niet op zit te wachten.
- USB stick of SDcard ? Hierover zijn de meningen ook verschillend, zie alleen nooit de voordelen van de een / ander (uitgezondert corruptie op de SDcard). En maakt de snelheid van de stick / SDcard nog uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
- Laatst Oz bekenen; dat was een 14GB grote MKV met DTS. Geen probleempjes gemerkt zolang mijn NAS het maar trok :) (Cheap-ass nas en parren tijdens playback vanuit de rpi was een beetje zwaar voor hem; maar ligt dus niet aan de rpi)
- Als ie zelf DTS moet gaan downmixen dan heb je een probleem. Ik had een keer de rpi zo ingesteld dat ie het geluid zowel via HDMI als via de jack aansluiting moest sturen. Voor de jack moest ie dus downmixen wat dus direct haperingen veroorzaakte. Zolang de tv DTS capable is, dan heb je geen probleem.
- Ik heb een class 6 8GB kaartje erin zitten; niets bijzonders en werkt perfect. Corruptie geen problemen mee, maar mijn rpi's hangen dan ook altijd aan de spanning.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator

The.Terminator

Un boer met bier

Bedankt Krypt voor je antwoord.
Heb een Philips 40PFL5625H en wat ik zo kan vinden is dit

Het meest geschikt hiervoor is de HDMI-aansluiting op uw TV. Deze aansluiting accepteert High Definition-signalen (HD) van externe apparaten, bijvoorbeeld digitale set-top boxes, DVD-spelers en gameconsoles, zoals de PS3.
OPMERKING: de HDMI-verbinding ondersteunt alleen LPCM (Linear Pulse Code Modulation) en AC3 (Dolby Digital). DTS (Digital Theater Systems) wordt niet ondersteund via HDMI.

Lijkt erop dat ik hiermee een probleem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Krypt schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:15:
Ik had een keer de rpi zo ingesteld dat ie het geluid zowel via HDMI als via de jack aansluiting moest sturen.
Dat is wel een mooie oplossing, hoe stel je dat in? (moet eerlijk bekennen dat ik zelf nog niet gezocht heb, maar ik meen gezien te hebben dat je OF Hdmi OF analoog kunt kiezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
XBian had die optie in een bepaalde release ingebouwd; ik weet niet of het met de laatste versie nogsteeds kan, want erg goed werkte het niet :)
Zal vanavond eens kijken waar ie ergens zit.

The.Terminator: Waar woon je ergens; anders kan je mijn rpi met defecte netwerk wel lenen om te testen. (DM me maar even)

[ Voor 36% gewijzigd door Krypt op 27-08-2013 15:25 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:54

MsG

Forumzwerver

Ik heb hier een HD-ready TV met daarnaast een simpele versterker met 2 boxen, zonder al dat fancy Dolby spul. Ik heb de Raspberry Pi middels HDMI naar de tv gelust. Vanaf de TV lus ik, wegens gebrek aan normale audiojack en helaas alleen digitaal, de audio door vanaf de koptelefoonplug naar de versterker.

Ik heb vaak 6GB 720P rips en die werken met de medium overklok en OpenELEC wel prima. Heel af-en-toe heb ik een soort van quirk met geluid, dat is dan even 1 seconde vervormd. Ik heb het downmixen naar 2 kanalen aan staan. Dat hij daarbij het volume verhoogd staat standaard aan, maar heb ik weer uitgezet. Dit creëert enorme clipping op het geluid bij explosies e.d. Het nadeel is wel dat het dynamisch bereik nu een stuk hoger is, waardoor ik mijn volume van de versterker heel hoog moet zetten (hoger dan normaal met CD's) om zo de zachte stemmen goed te horen, terwijl het dan voor actiescène's met explosies weer wat te hard is.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 15:59
Krypt schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:23:
XBian had die optie in een bepaalde release ingebouwd; ik weet niet of het met de laatste versie nogsteeds kan, want erg goed werkte het niet :)
Zal vanavond eens kijken waar ie ergens zit.

The.Terminator: Waar woon je ergens; anders kan je mijn rpi met defecte netwerk wel lenen om te testen. (DM me maar even)
Zit onder services (of system zit op me werk dus uit me hoofd) en dan audio.
Daar kan je output instellen voor analog/hdmi of all. Volgens mij kwam dat met xbmc 12.2.
Maar let wel op dat als je hem op all hebt staan je niet meer vooruit/achteruit kan skippen.
Dan stopt de film en moet je op stop klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator

The.Terminator

Un boer met bier

@Krypt, Zie geen DM optie ? - Edit volgens mij heb je nu wel een DM

Mhhh de buurman heeft een Samsung ue42f5500, hier lijkt wel DTS mogelijk.
Dit betekent dus dat het bij hem zou moeten werken via HDMI.

[ Voor 16% gewijzigd door The.Terminator op 27-08-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
The.Terminator schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:07:
@Krypt, Zie geen DM optie ? - Edit volgens mij heb je nu wel een DM

Mhhh de buurman heeft een Samsung ue42f5500, hier lijkt wel DTS mogelijk.
Dit betekent dus dat het bij hem zou moeten werken via HDMI.
Ik heb een samsung 51E8000 plasma tv en kan wel DD doorlussen, DTS met geen mogelijkheid. Mijn PS3 kan wel DTS doorlussen bij bepaalde spellen, snap er niks van... al maanden bekend maar nooit een oplossing gevonden,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator

The.Terminator

Un boer met bier

Blijft vaag wat nu wel of niet werkt (iig voor mij dan)

That wiki page was written a long time ago. There have been a *lot* of software optimisations to Pi and xbmc.

Sure, if you have a receiver or TV that can handle DTS/AC3 passthrough, then you should enable it (to get multichannel output),
but even without that, DTS and AC3 will play just fine.

Use a recent xbmc image (such as OpenELEC 3.1.6).

http://www.raspberrypi.or...=410037&hilit=dts#p410037

Dit is weer een of andere "nasty" hack ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:54
Waar ik me nog het meest over verbaas is dat (in mijn ogen) basic functionality als iso/VIDEO_TS playback niet of nauwelijks lijkt te werken...
Ik heb een week of 2 een Rpi te leen gehad om te kijken of het eventueel wat zou zijn voor mijn ouders. Mijn complete collectie werd (vanaf een SMB share) keurig geïndexeerd en herkend alleen kon >50% niet afgespeeld worden... Waaronder ook veel AVC High@L4.0/4.1 mkv's... En dan bedoel ik niet dat ze haperig afspeelden ofzo, maar de files werden totaal NIET afgespeeld. Hetzelfde gold voor iso's en VIDEO_TS films... Series in VIDEO_TS formaat werden dan weer wel afgespeeld...

De Rpi was voorzien van beide codecs en ik heb na 2 weken zoeken op internet de moed maar opgegeven... Wel moet ik zeggen dat de dingen die afgespeeld konden worden zonder haperen werden afgespeeld...

Om te testen of dit niet een algemeen probleem was van XBMC icm SMB shares heb ik dit ook getest op mijn laptop die (niet geheel verbazingwekkend) wel alles netjes alles afspeelt.

[ Voor 9% gewijzigd door Spekkie88 op 27-08-2013 17:27 ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
The.Terminator schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:03:
Blijft vaag wat nu wel of niet werkt (iig voor mij dan)

That wiki page was written a long time ago. There have been a *lot* of software optimisations to Pi and xbmc.

Sure, if you have a receiver or TV that can handle DTS/AC3 passthrough, then you should enable it (to get multichannel output),
but even without that, DTS and AC3 will play just fine.

Use a recent xbmc image (such as OpenELEC 3.1.6).

http://www.raspberrypi.or...=410037&hilit=dts#p410037

Dit is weer een of andere "nasty" hack ofzo ?
bij doorlussen moet je wel die config aanpassen he. Om hem te forcen. Check mijn posts hierboven. Bij mij werkt DD dan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Heb dat apparaatje sinds vanmiddag binnen en heb nog steeds niks kunnen sharen via mijn synology.
Ben met dat putty bezig maar als ik root heb ingetypt kom ik niet meer verder.
Verschijnt een groen blokje en kan niks meer typen pffff......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PuTTY op je Synology bedoel je?
Zie http://wiki.xbmc.org/?title=NFS#Synology om NFS aan te zetten.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 15:59
er is een nieuwe metroTV skin uitgekomen. alpha4.
even wat meer config werk als de vorige maar nog steeds snel en mooi
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=138997

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Thanks ben inmiddels 6 uur en 2 pijnstillers verder maar nog steeds geen nfs share voor xbmc.
Snap er niks van putty gedownload en ff opgezocht hoe het een en ander moet.
Alles engels natuurlijk waar ik de balle van snap.
Commandos voor putty opgezocht zoals knippen en plakken maar de een zegt dit en de ander dat.
Dus ja schiet niet op zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent44
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 15:22
Ik heb mijn raspberry pi perfect werken. Films komen binnen via NFS van de Synology Nas. Maar kan ik nu ook een vriend toegang geven op die nfs share via internet op zijn xbmc op een raspberry pi? Zo ja hoe?
welke poort moet ik forwarden? Hoe regel ik dat alleen hij kan connecten?
Ik heb glasvezel 100mbit up en down dus qua uploaden zou hij moeiteloos een 1080p film moeten kunnen streamen vanaf mijn NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:43

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Theodor schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:27:
Thanks ben inmiddels 6 uur en 2 pijnstillers verder maar nog steeds geen nfs share voor xbmc.
Snap er niks van putty gedownload en ff opgezocht hoe het een en ander moet.
Alles engels natuurlijk waar ik de balle van snap.
Commandos voor putty opgezocht zoals knippen en plakken maar de een zegt dit en de ander dat.
Dus ja schiet niet op zo...
Probeer eens WinScp heeft ook een nl vertaling http://winscp.net/eng/docs/lang:nl

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
ok thanks zal eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Prachtig allemaal je besteld zo een apparaat xbmc voor geinstalleerd , nee dus zit gewoon een sd kaart bij verpakt en wel.
Word met kreten gegooid met van kan alles aan wat een bullshit.
Als leek word je in het diepe gegooid , met alle gevolgen van dien.
66 euro met verzendkosten en je mag je een hele tijd ergeren... mooi.
Mijn Raspberry avontuur loopt ten einde , putty hier shh daar krijg ik een punthoofd van.
Resultaat van 9 uur klooien niks noppes , kan niks delen op mijn nas.

Met vriendelijke groeten, SOS Solutions

[ Voor 4% gewijzigd door Theodor op 28-08-2013 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
NM

[ Voor 100% gewijzigd door UltraSub op 28-08-2013 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:03
Theodor schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 00:57:
Prachtig allemaal je besteld zo een apparaat xbmc voor geinstalleerd , nee dus zit gewoon een sd kaart bij verpakt en wel.
Mijn Raspberry avontuur loopt ten einde , putty hier shh daar krijg ik een punthoofd van.

is ook niets voor een "Leek".
Het werkt perfect maar je moet je erin verdiepen, als jij je er niet de moeite voor wilt doen moet je hier niet aan beginnen en een standaard player kopen.

Toen ik hem had aangeschaft heb ik mij eerst voorbereid, toen ik hem in huis had ik in een uur tijd alles gereed staan en de libary liep via de Nas.

Door deze Pi heb ik nu zelfs een Htpc samengesteld en met Xbmc draaien in de woonkamer.
Het blijft een project en je moet het leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:)

@Theodor
Kun je al wel een NFS source opgeven in XBMC?
Is het probleem dat je dan geen bestanden ziet?

[ Voor 30% gewijzigd door technorabilia op 28-08-2013 08:45 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Als je je op voorhand al iets meer had verdiept in het "principe" van de Raspberry Pi, dan had je waarschijnlijk op voorhand al afgehaakt. Het is geen kant en klare oplossing. Dat is algemeen bekend. Ga dan niet achteraf lopen klagen.

Je classificeert jezelf al als leek, pak dan deze tutorial pagina
http://squirrelhosting.co...osting-blog-info.php?id=9

Hiermee krijg je in een paar simpele stappen XBMC op je SD kaart.

Xbian heeft een nog makkelijkere installer die alles voor je doet:
http://sourceforge.net/pr...ller-Windows.zip/download

Hou er wel rekening mee dat je je ook moet verdiepen in de materie van je Video Bronnen..
NAS instellen hoe/wat?
Lokaal aangesloten usb disks etc..

Als je je NAS vanaf een windows computer zonder problemen kan benaderen moet het met XBMC ook lukken. Gewoon SMB kiezen en je NAS uitkiezen.

maar dat is met elke mediastreamer het geval. Niet specifiek voor de Pi

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32

Haha, sorry hoor, maar hier moet ik een beetje om lachen...
Iets met 'voor een dubbeltje op de eerste rang' enzo...

De Raspberry Pi is prima in te stellen, er zijn een paar mooie distro's beschikbaar met XBMC erop. Er zijn legio handleidingen op het internet te vinden, NFS shares op een NAS zijn gewoon in te stellen. Ik hoef zelfs geen enkel commando in te typen, alles kan gewoon via Windows en installers, maarja je moet het wel leuk vinden om ff een beetje te googelen!

De Raspberry Pi is origineel gemaakt als goedkoop bordje waarmee je kon leren programmeren/computer prutsen. Het feit dat het mogelijk is hier een volledig 1080p media center van te maken is enkel en alleen dankzij de ondersteuning van een mega grote community van enthousiastelingen.

Als je dus geen zin hebt om je hier in te verdiepen (en doe eens gek, er ook nog wat aan bij te dragen), dan kun je beter een kant-en-klaar systeem kopen. Ja, deze zijn een stuk duurder, je betaalt er namelijk voor dat iemand anders (of een ander bedrijf) voor jou al het uitzoek en instel werk doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Smobbo schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:15:
[...]

Haha, sorry hoor, maar hier moet ik een beetje om lachen...
Iets met 'voor een dubbeltje op de eerste rang' enzo...

De Raspberry Pi is prima in te stellen, er zijn een paar mooie distro's beschikbaar met XBMC erop. Er zijn legio handleidingen op het internet te vinden, NFS shares op een NAS zijn gewoon in te stellen. Ik hoef zelfs geen enkel commando in te typen, alles kan gewoon via Windows en installers, maarja je moet het wel leuk vinden om ff een beetje te googelen!

De Raspberry Pi is origineel gemaakt als goedkoop bordje waarmee je kon leren programmeren/computer prutsen. Het feit dat het mogelijk is hier een volledig 1080p media center van te maken is enkel en alleen dankzij de ondersteuning van een mega grote community van enthousiastelingen.

Als je dus geen zin hebt om je hier in te verdiepen (en doe eens gek, er ook nog wat aan bij te dragen), dan kun je beter een kant-en-klaar systeem kopen. Ja, deze zijn een stuk duurder, je betaalt er namelijk voor dat iemand anders (of een ander bedrijf) voor jou al het uitzoek en instel werk doet...
Ik had het niet beter kunnen verwoorden }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 09:25
MsG schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:38:
Ik heb hier een HD-ready TV met daarnaast een simpele versterker met 2 boxen, zonder al dat fancy Dolby spul. Ik heb de Raspberry Pi middels HDMI naar de tv gelust. Vanaf de TV lus ik, wegens gebrek aan normale audiojack en helaas alleen digitaal, de audio door vanaf de koptelefoonplug naar de versterker.

Ik heb vaak 6GB 720P rips en die werken met de medium overklok en OpenELEC wel prima. Heel af-en-toe heb ik een soort van quirk met geluid, dat is dan even 1 seconde vervormd. Ik heb het downmixen naar 2 kanalen aan staan. Dat hij daarbij het volume verhoogd staat standaard aan, maar heb ik weer uitgezet. Dit creëert enorme clipping op het geluid bij explosies e.d. Het nadeel is wel dat het dynamisch bereik nu een stuk hoger is, waardoor ik mijn volume van de versterker heel hoog moet zetten (hoger dan normaal met CD's) om zo de zachte stemmen goed te horen, terwijl het dan voor actiescène's met explosies weer wat te hard is.
Dus lees ik het goed dat downmixen van DTS bij jou (redelijk) goed werkt?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ga er maar niet vanuit. Het is de meest voor komende reden van stutter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Jammer, Dit is voor mij een reden om geen Raspberry pi aan te schaffen.

Ben op zoek naar een compacte oplossing waarop ik XBMC kan draaien en films via een bedraad netwerk kan afspelen incl. het downmixen van DTS.
Is een mini android oplossing wellicht een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

bramv82 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:51:
Jammer, Dit is voor mij een reden om geen Raspberry pi aan te schaffen.

Ben op zoek naar een compacte oplossing waarop ik XBMC kan draaien en films via een bedraad netwerk kan afspelen incl. het downmixen van DTS.
Is een mini android oplossing wellicht een optie?
Toen ik nog geen DTS versterker had, heb ik mijn Pi overgeclocked naar 900mhz en had ik géén stutter.
Zeker als je bedraad gaat moet het geen probleem zijn. Je zal evt. naar NFS kunnen overstappen om nog wat meer overhead kwijt te raken t.o.v. SMB shares... Maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

bramv82 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:44:
[...]

Ja met 6GB 720P rips heb ik alleen af en toe een nanoseconde een audioquirk. Maar ik probeer DTS films wel te voorkomen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:05
Heb nu Xbian Beta 1.1 draaien. Deze werkt zeker een stuk sneller dan Xbian Beta 1.0.

Nu is het alleen niet mogelijk om SSH verbinding op te zetten of de Raspberry te pingen.
Wi-Fi instellingen staan goed en de Raspberry heeft connectie. De Raspberry is ook opgenomen in de DHCP list.

Tevens kunnen NFS shares niet worden geopend, maar dit kan met bovenstaand probleem te maken hebben? Dit werkte namelijk wel "normaal" op Xbian Beta 1.0

Merk ook op dat pingen niet mogelijk is, vreemd!

Iemand enig idee hoe dit komt?

[ Voor 5% gewijzigd door Vecodo op 28-08-2013 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Vecodo schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:39:
Heb nu Xbian Beta 1.1 draaien. Deze werkt zeker een stuk sneller dan Xbian Beta 1.0.

Nu is het alleen niet mogelijk om SSH verbinding op te zetten of de Raspberry te pingen.
Wi-Fi instellingen staan goed en de Raspberry heeft connectie. De Raspberry is ook opgenomen in de DHCP list.

Tevens kunnen NFS shares niet worden geopend, maar dit kan met bovenstaand probleem te maken hebben? Dit werkte namelijk wel "normaal" op Xbian Beta 1.0

Merk ook op dat pingen niet mogelijk is, vreemd!

Iemand enig idee hoe dit komt?
Hmm, zouden mijn problemen samenhangen met die van jou? Ik krijg NFS naar m'n Qnap ook niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
Piet91 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:59:
[...]

Hmm, zouden mijn problemen samenhangen met die van jou? Ik krijg NFS naar m'n Qnap ook niet voor elkaar.
Gok van niet. Had een werkende Raspberry Pi met Xbian en Synology voor NFS shares. Parameters van Synology zijn ook gelijk gebleven en kloppen.

Denk dat mijn probleem te maken heeft met dat ik niet kan pingen en niet via remote SSH kan inloggen. maar hoe dat nu weer mogelijk is aangezien ik wel Wi-Fi connectie heb met het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Vecodo schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:02:
Gok van niet. Had een werkende Raspberry Pi met Xbian en Synology voor NFS shares. Parameters van Synology zijn ook gelijk gebleven en kloppen.

Denk dat mijn probleem te maken heeft met dat ik niet kan pingen en niet via remote SSH kan inloggen. maar hoe dat nu weer mogelijk is aangezien ik wel Wi-Fi connectie heb met het netwerk.
Punt bij mij:

- 2 werkende Raspberries met Openelec. Maar wilde deze 2 en een Ouya met XBMC gelijktrekken qua instellen e.d. Bovendien was Openelec verouderd. Maar deze Pi in de woonkamer had prima verbinding met de Qnap via NFS.
- Nu nieuwe image van Xbian erop gezet en nu werkt het niet meer via NFS. Ik kom niet verder dan /Multimedia.

Ik probeer op een 2e SD-kaart een Openelec versie te zetten en kijk of die wel via NFS verbinding kan maken. Anders zit ik vast aan SMB en hoewel het werkt op de Ouya (daar werkt NFS ook al niet op) weet ik niet of ik zo happy ga worden met SMB connectie op de tragere Raspberry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
Piet91 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:07:
[...]

Punt bij mij:

- 2 werkende Raspberries met Openelec. Maar wilde deze 2 en een Ouya met XBMC gelijktrekken qua instellen e.d. Bovendien was Openelec verouderd. Maar deze Pi in de woonkamer had prima verbinding met de Qnap via NFS.
- Nu nieuwe image van Xbian erop gezet en nu werkt het niet meer via NFS. Ik kom niet verder dan /Multimedia.

Ik probeer op een 2e SD-kaart een Openelec versie te zetten en kijk of die wel via NFS verbinding kan maken. Anders zit ik vast aan SMB en hoewel het werkt op de Ouya (daar werkt NFS ook al niet op) weet ik niet of ik zo happy ga worden met SMB connectie op de tragere Raspberry.
I see!

SSH nu ineens (zonder iets te veranderen) wel weer beschikbaar.
NFS shares nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:07:
Net OpenELEC 3.1.6 op een 2e kaart gezet en die vindt de NFS shares meteen.
XBian ;w
OpenELEC: O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Piet91 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:40:
[...]

Net OpenELEC 3.1.6 op een 2e kaart gezet en die vindt de NFS shares meteen.
XBian ;w
OpenELEC: O+
ben er nu ook mee bezig, en zie ze met openelec perfect staan. Alleen kan ik er nog niet in omdat ze beveiligd zijn. Dus alternatief toevoegen via dat menutje en proberen de username erin te knallen, maar dat lukt niet. Veld is grijs?

Moet ik bij remote pad wat invullen? Moet handmatig wat invullen maar weet niet wat?
Serveradres wordt wel netjes ingevuld?

[ Voor 11% gewijzigd door Tennisbal op 28-08-2013 20:47 ]

• Lampie
  • Laatst online: 05-09 08:51
Sinds kort ook eigenaar van 2 Rasperry Pi's (met raspbmc). Perfect apparaatje icm mijn NAS, ware het niet dat hij na een avondje series/film kijken, de volgende dag de NFS share niet kan benaderen via de aangemaakte 'snelkoppeling' onder Video > Bestanden.

Als ik via Video > Bestanden bij de NFS probeer te komen, krijg ik de melding "Netwerkpad niet gevonden" (of iets dergelijks). Vervolgens kan ik wel gewoon de NFS Share weer opzoeken en toevoegen, maarja daar zit ik niet op te wachten :) .Ben verbonden via draad, beiden hebben een vast ip adres.

[ Voor 6% gewijzigd door Lampie op 29-08-2013 09:11 ]

• Krypt
Ik heb de NFS gemount via fstab. Ik kreeg het niet voor elkaar om via browse naar mijn NFS share te gaan (wat waarschijnlijk aan mijn NAS ligt overigens)

Pvouput live

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Lampie schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:03:
Sinds kort ook eigenaar van 2 Rasperry Pi's (met raspbmc). Perfect apparaatje icm mijn NAS, ware het niet dat hij na een avondje series/film kijken, de volgende dag de NFS share niet kan benaderen via de aangemaakte 'snelkoppeling' onder Video > Bestanden.

Als ik via Video > Bestanden bij de NFS probeer te komen, krijg ik de melding "Netwerkpad niet gevonden" (of iets dergelijks). Vervolgens kan ik wel gewoon de NFS Share weer opzoeken en toevoegen, maarja daar zit ik niet op te wachten :) .Ben verbonden via draad, beiden hebben een vast ip adres.
Connect je op naam of op IP?

• Lampie
  • Laatst online: 05-09 08:51
RoRoo schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:35:
[...]

Connect je op naam of op IP?
Uhm, als ik NFS aantik, laat ie vervolgens het IP van de NAS zien en vervolgens als ik daar op klik, de NFS shares die in mijn NAS hangen.

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37
[...]

Welke setting is dit? Zit dit in system > audio output?

Kan de term downmixen niet vinden :X

Hello fellow humans

• Blackouts
Ik denk iets van de audio output van 5.1 veranderen naar 2.0 (zo uit mijn hoofd?)

Edit: of misschien "DTS capable receiver" uitvinken en het gebeurt automatisch?

[ Voor 33% gewijzigd door Blackouts op 29-08-2013 13:30 ]

• UltraSub
Audio output idd veranderen naar 2.x, en DTS/Dolby capable uitvinken. Dan wordt er gedownmixed.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 17:55
Na een paar maanden de RPi als een download server heb geconfigureerd deze week toch maar de AC Ryan mediaspeler vaarwel gezegd en XBMC op de Pi gezet. Xbian Beta 1.1 met een klein beetje OC is snel, maar de kleuren in de film leken niet goed te zijn en na iedere +/- 30 min spontaan een reboot. Ik dacht dat het aan het SD kaartje lag, maar toch maar voor de zekerheid OpenELEC 3.1.6 erop gezet met precies dezelfde OC settings en BAM alles werkt. De kleuren, geen reboots etc. _/-\o_ Dan maar iets minder functionaliteit, maar ik ben erg blij met OpenELEC!

Oja de Pi is powered d.m.v. een ICIDU hub van de MyCom en een Trancend Class 10 kaartje (8gb). Een USB schijf van WD (SMB) zorgt voor het materiaal. Geen enkele lag in 1080p. Geluid gaat passtrough naar tv en versterker. XBMC versies van de RPi worden steeds lichter, want dit resultaat had ik niet een half jaar geleden.

[ Voor 23% gewijzigd door Djarune op 29-08-2013 14:28 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

[...]

Dat gaat toch al heel lang goed op de Pi?
Sinds daar ooit een hoop fixes voor zijn gekomen en een paar grove bugs er uit zijn gehaald door Dom heb ik nooit meer iets van stutter met 1080p films voorzien van 5.1DTS gehad, en toen gebruikte ik nog NFS en ging het allemaal net goed. En ik heb geen DTS capable reciever er aan hangen, bij mij gaat een HDMI naar de TV, die het niet kan decoderen voor zover ik weet. En ik heb het vinkje "DTS capable reciever" ook uit staan.

Beste oplossing om de boel soepeler te laten lopen is verder gewoon geen gebruik te maken van een netwerkdisk, maar door een USB HD aan de Pi te hangen. Hier hangt er nu al een jaar een 2TB WD Elements disk aan en daarmee verdwenen flink wat kleine issues als sneeuw voor de zon. Het ding is vlot, spoelen door films heen gaat merkbaar vlotter en ik benut hem tevens als (S)FTP server om backups op kwijt te kunnen. Dus twee vliegen in 1 klap eigenlijk.
Media kopieer ik er naar toe met een script, welke over SSH met rsync gewenste media van mijn server trekt (die staat niet hier in huis). Dat zou ook prima kunnen over FTP vanaf een willekeurige Windows machine, zo doe ik het ook wel eens en is nog sneller ook.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Tennisbal
Ultraman schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 17:39:
[...]

Dat gaat toch al heel lang goed op de Pi?
Sinds daar ooit een hoop fixes voor zijn gekomen en een paar grove bugs er uit zijn gehaald door Dom heb ik nooit meer iets van stutter met 1080p films voorzien van 5.1DTS gehad, en toen gebruikte ik nog NFS en ging het allemaal net goed. En ik heb geen DTS capable reciever er aan hangen, bij mij gaat een HDMI naar de TV, die het niet kan decoderen voor zover ik weet. En ik heb het vinkje "DTS capable reciever" ook uit staan.

Beste oplossing om de boel soepeler te laten lopen is verder gewoon geen gebruik te maken van een netwerkdisk, maar door een USB HD aan de Pi te hangen. Hier hangt er nu al een jaar een 2TB WD Elements disk aan en daarmee verdwenen flink wat kleine issues als sneeuw voor de zon. Het ding is vlot, spoelen door films heen gaat merkbaar vlotter en ik benut hem tevens als (S)FTP server om backups op kwijt te kunnen. Dus twee vliegen in 1 klap eigenlijk.
Media kopieer ik er naar toe met een script, welke over SSH met rsync gewenste media van mijn server trekt (die staat niet hier in huis). Dat zou ook prima kunnen over FTP vanaf een willekeurige Windows machine, zo doe ik het ook wel eens en is nog sneller ook.
Ik word niet echt vrolijk om mijn NAS niet meer te gebruiken... Dan koop ik nog liever systeem waar het wel fatsoenlijk mee werkt. Dat is toch niet tweakers waardig?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Tennisbal schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 17:55:
Ik word niet echt vrolijk om mijn NAS niet meer te gebruiken...
Wie zegt dat je je NAS niet meer zou moeten gebruiken? Ik gebruik mijn file server toch ook nog steeds? Kan niet zonder dat ding.
Of gebruik je je NAS daadwerkelijk alleen voor de opslag van (gedownloadde) video's?
En al zou dat het geval zijn. Jij kunt toch prima over het netwerk je media blijven streamen? Over NFS ging dat hier met 1080p en 5.1 DTS films ook gewoon goed.
Dan koop ik nog liever systeem waar het wel fatsoenlijk mee werkt.
Doen dan :Y
Dat is toch niet tweakers waardig?
Rare uitspraak, waarvan me ook niet duidelijk is waar dit op slaat.

Ik heb een USB disk aan mijn Pi hangen omdat dat voor mij het beste werkt.
De media op die disk wordt geautomatiseerd er naar toe gedownload en ook weer verwijderd als ik dat wens. Het enige wat ik hoef te doen is aan te geven welke films en series ik er op wil hebben, als ik wil kan ik zelfs tot op per-episode niveau regelen wat er op de Pi beschikbaar moet zijn en wat niet.
Wil best uit de doeken doen hoe dat werkt, maar dat is hier wat off topic.

Hoezo niet tweakers waardig? Ik heb het hele ding vrijwel geautomatiseerd, kan het ook nog eens als extra backup locatie gebruiken en ik heb er al bijna een jaar niet naar om hoeven kijken vanwege "just works". Zelfs om de Pi+disk aan te zetten heb ik een afstandsbediening die de schakelaar die voor de adapters zit ingeschakeld.

Wil ik wat kijken? Dan druk ik op de afstandsbediening en dan loop ik naar de koelkast in de keuken voor een pils. Ondertussen gaat de Pi aan, die zet vervolgens automatisch de TV aan en zodra ik weer op de bank plof en mijn pils inschenk is hij klaar en kan het feest beginnen.

[ Voor 8% gewijzigd door Ultraman op 29-08-2013 19:41 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Zou je dat uit de doeken kunnen doen? In een ander topic of een tweakblog ofzo? Ben wel benieuwd naar je setup.

• Tennisbal
Ultraman schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 19:38:
[...]
Wie zegt dat je je NAS niet meer zou moeten gebruiken? Ik gebruik mijn file server toch ook nog steeds? Kan niet zonder dat ding.
Of gebruik je je NAS daadwerkelijk alleen voor de opslag van (gedownloadde) video's?
En al zou dat het geval zijn. Jij kunt toch prima over het netwerk je media blijven streamen? Over NFS ging dat hier met 1080p en 5.1 DTS films ook gewoon goed.

[...]
Doen dan :Y

[...]
Rare uitspraak, waarvan me ook niet duidelijk is waar dit op slaat.

Ik heb een USB disk aan mijn Pi hangen omdat dat voor mij het beste werkt.
De media op die disk wordt geautomatiseerd er naar toe gedownload en ook weer verwijderd als ik dat wens. Het enige wat ik hoef te doen is aan te geven welke films en series ik er op wil hebben, als ik wil kan ik zelfs tot op per-episode niveau regelen wat er op de Pi beschikbaar moet zijn en wat niet.
Wil best uit de doeken doen hoe dat werkt, maar dat is hier wat off topic.

Hoezo niet tweakers waardig? Ik heb het hele ding vrijwel geautomatiseerd, kan het ook nog eens als extra backup locatie gebruiken en ik heb er al bijna een jaar niet naar om hoeven kijken vanwege "just works". Zelfs om de Pi+disk aan te zetten heb ik een afstandsbediening die de schakelaar die voor de adapters zit ingeschakeld.

Wil ik wat kijken? Dan druk ik op de afstandsbediening en dan loop ik naar de koelkast in de keuken voor een pils. Ondertussen gaat de Pi aan, die zet vervolgens automatisch de TV aan en zodra ik weer op de bank plof en mijn pils inschenk is hij klaar en kan het feest beginnen.
Ok wel genoeg tweaker gehalte :) maar ik vind een disk eraan hangen niet tweaker waardig. Ik wil gewoon een systeem waar DTS perfect werkt. Mijn TV kan gewoon doorlussen maar met de PI kan ik met geen mogelijkheid DTS doorpassen, terwijl mijn PS3 die bv. wel gewoon kan.

Een bestand van 15 GB is nu niet goed speelbaar (als het DTS is, DD gaat perfect). Ik blijf dan om de paar minuten toch stutters horen, ook met NFS. Ik weiger een externe harddisk eraan te moeten hangen om dit te 'fixen' (en dan nog steeds tevreden te zijn met 2.0)... Het is jammer dat de apple tv 3 nog niet gejailbreak't kan worden anders was ik overgestapt.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:27
Ik heb min of meer in een opwelling een Raspberry Pi setje gekocht vandaag (dus met case, lader, sd kaart, etc) na oa het lezen van dit topic en omdat ik m'n Playon HD inmiddels wel een beetje zat begon te worden.

Hoop dat ik 'm morgen binnenkrijg en dat het dan ook wat is, maar voor 65 Euro kan ik me niet echt een buil vallen leek me ;)

Join het GoT Pulse-Team!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Inmiddels mijn Rpi verkocht, maar een opmerking omdat ik veel problemen over NFS shares hoor:

Bij een Synology moet je de NFS shares via SSH op unsecured zetten om ze via XBMC te benaderen

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Precies zoals uitgelegd wordt op http://wiki.xbmc.org/?title=NFS#Synology
12. Type vi /etc/exports to edit the /etc/exports file, and change all the "insecure_locks" entries to simply read "insecure". If you don't know vi: press the INS[SERT] key, use arrows to go to the line to edit, and delete/edit the line. Then press the ESC key, and type :x to 'Save & Exit'.
13. Type cat /etc/exports again, and you should now see something like this (make sure it says "insecure" rather than "insecure_locks"):

[ Voor 75% gewijzigd door Smultie op 30-08-2013 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Tennisbal schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:54:
Ok wel genoeg tweaker gehalte :) maar ik vind een disk eraan hangen niet tweaker waardig. Ik wil gewoon een systeem waar DTS perfect werkt. Mijn TV kan gewoon doorlussen maar met de PI kan ik met geen mogelijkheid DTS doorpassen, terwijl mijn PS3 die bv. wel gewoon kan.
Zit jouw PS3 dan niet via glas op je versterker aangesloten?? Want als jouw TV het kán, dan zou het niet uit mogen maken wat er aan hangt toch?
DTS Capable Receiver heb je neem ik aan aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
slommer schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:51:
[...]

Zit onder services (of system zit op me werk dus uit me hoofd) en dan audio.
Daar kan je output instellen voor analog/hdmi of all. Volgens mij kwam dat met xbmc 12.2.
Maar let wel op dat als je hem op all hebt staan je niet meer vooruit/achteruit kan skippen.
Dan stopt de film en moet je op stop klikken.
Helaas bij OpenElec is die keuze er niet. Óf HDMI óf Analoog. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:50
Enige jammere van de pi vind ik, dat hij DTS True-HD niet door kan sturen naar de receiver, terwijl mijn normale pc dat wel kan. En zonder de passthrough gaat hij hem zelf decoden en dat is geen verstandig plan (1080p icm truehd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ja daar baal ik ook van. Zou erg fijn zijn als xbmc dat ging ondersteunen op de pi, maar heb er inmiddels nog weinig hoop op. En seek, als dat ook werkt kan ik mijn laatste twee openstaande puntjes sluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:50
Ze zijn er wel mee bezig zoals ik het nu lees :)
http://www.raspberrypi.or...hp?f=63&t=16821&start=100
En dan redelijk ver onderaan, dikgedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
RoRoo schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:41:
[...]

Zit jouw PS3 dan niet via glas op je versterker aangesloten?? Want als jouw TV het kán, dan zou het niet uit mogen maken wat er aan hangt toch?
DTS Capable Receiver heb je neem ik aan aangezet?
ja PS3 is net als de PI via HDMI doorgelust. Heb vinkjes aanstaan, die hdmi config.txt tweak toegepast, maar kan alleen DD doorsturen. Begin het zat te worden dat ik een normale DTS film niet eens 5.1 kan zien en daardoor ook niet 100% stotter vrij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Met xbmc AMBER kan je eigen backgrounds opgeven. Is iemand het gelukt om de afbeeldingen vanaf een NAS te gebruiken? heb ze nu telkens in de pi ROOT zelf gezet (sd card).

iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik heb nu al mijn paden naar NFS omgezet en dat werkt prima.

Of het sneller is...ik merk het niet...

Ander punt...
Als ik nu de volledige root partitie op mijn nas wil zetten om via nfs te booten, welke handelingen moet ik dan uitvoeren?

Ik gebruik XBian Alpha 5.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Tennisbal schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 10:44:
ja PS3 is net als de PI via HDMI doorgelust. Heb vinkjes aanstaan, die hdmi config.txt tweak toegepast, maar kan alleen DD doorsturen. Begin het zat te worden dat ik een normale DTS film niet eens 5.1 kan zien en daardoor ook niet 100% stotter vrij :(
Vaag... mijn tv kon het niet dus heb ik een andere versterker gekocht (was ik toch al aan toe). Ook gekeken wat er gebeurt als je ps3 en pi omwisselt van HDMI aansluiting??

DTS decoden op de pi, had 'm op 900mhz geklokt en ging stottervrij (toen ik nog geen versterker had). een kleine overklok is dan wel noodzakelijk.
Paulus07 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:11:
Met xbmc AMBER kan je eigen backgrounds opgeven. Is iemand het gelukt om de afbeeldingen vanaf een NAS te gebruiken? heb ze nu telkens in de pi ROOT zelf gezet (sd card).

iemand ervaring mee?
Nope, kwak ze er ook steeds heen na een reinstall..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
RoRoo schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:00:
[...]

Vaag... mijn tv kon het niet dus heb ik een andere versterker gekocht (was ik toch al aan toe). Ook gekeken wat er gebeurt als je ps3 en pi omwisselt van HDMI aansluiting??

DTS decoden op de pi, had 'm op 900mhz geklokt en ging stottervrij (toen ik nog geen versterker had). een kleine overklok is dan wel noodzakelijk.

[...]

Nope, kwak ze er ook steeds heen na een reinstall..
HDMI omwisselen ook geprobeerd tijdje terug, helaas. Overclocken heb ik gisteren gedaan tot 950 mhz en maakte geen verschil bij een DTS bestand van 15 GB. Wel had ik na 5 uur al een corrupt systeem en mocht ik leuk alles opnieuw installeren (toen de PI vastliep)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:43

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Kwam laatst hier de tip tegen om Media info te gebruiken voor het "analyseren" van de MKV of andere formaten.
Ik gebruik het en het is echt een aanrader.
Als ik nu met de cursor op het bestand sta geeft hij meteen de info die in het bestand is opgeslagen.
Kan meteen zien of het mpeg 2, of mpeg 4(xvid) is, hoeveel fps en welke audio in zit..
Dank voor de tip. d:)b
http://mediaarea.net/nl/MediaInfo

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gisteren mijn Pi ook binnengekregen, met voorgeinstalleerde Raspbmc op 4 gb Transcend klasse 10-kaart, en een 1,5 A voeding.
Na installatie blijft hij op het R-logo hangen, en start XBMC niet. Opnieuw de SD-kaart beschrijven levert niets anders op. Ik zie de Pi wel in het netwerk, en inloggen met de browser lukt ook.

Andere voeding (meer dan 1A) geprobeerd, talloze keren opnieuw starten. Steeds weer dat logo of zwart beeld. Verder branden / knipperen wel alle lampjes van de Pi.
Wat kan dit toch zijn? Doe ik iets verkeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

koelkast schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:25:
Test ook effe openelec of xbian.
misschien is je SD card wel corrupt. of de release van raspbmc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:00
Gisteren mijn Pi ook binnengekregen, met voorgeinstalleerde Raspbmc op 4 gb Transcend klasse 10-kaart, en een 1,5 A voeding.
Na installatie blijft hij op het R-logo hangen, en start XBMC niet. Opnieuw de SD-kaart beschrijven levert niets anders op. Ik zie de Pi wel in het netwerk, en inloggen met de browser lukt ook.

Andere voeding (meer dan 1A) geprobeerd, talloze keren opnieuw starten. Steeds weer dat logo of zwart beeld. Verder branden / knipperen wel alle lampjes van de Pi.
Hoelang heb je dat logo laten staan? Eerste boot kan soms heel lang duren bij Raspbmc.
Ik dacht na een automatische update (na een reboot) ook dat hij om zeep was, maar na 10min kwam hij er gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 12:49
Sepp14 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:45:
Kwam laatst hier de tip tegen om Media info te gebruiken voor het "analyseren" van de MKV of andere formaten.
Ik gebruik het en het is echt een aanrader.
Als ik nu met de cursor op het bestand sta geeft hij meteen de info die in het bestand is opgeslagen.
Kan meteen zien of het mpeg 2, of mpeg 4(xvid) is, hoeveel fps en welke audio in zit..
Dank voor de tip. d:)b
http://mediaarea.net/nl/MediaInfo
Ik gebruik Media Info ook, voornamelijk om te kijken wat voor audio er bij zit (mocht dat niet in een .nfo aangegeven worden).
Erg handig inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

VAnTurenhout schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:56:
[...]
Helaas bij OpenElec is die keuze er niet. Óf HDMI óf Analoog. Jammer.
Sinds gister wel :P
This release includes some bugfixes and improvements. Besides the usual bugfixes and package updates we also added some more backports from XBMC Gotham for RaspberryPi (again many thanks to 'Popcornmix for the help and support here) as well as "Dual Audio output" for RaspberryPi.
Source: http://www.openelec.tv/ne...g-openelec-3-1-7-released

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
hmmm net een map op de NAS gemaakt in volume1/photo/pi/backgrounds/movies

Denk ik mooi in de pi/skin setting er naar toe te gaan kom ik niet verder dan volume1 :S

in video en music kan ik wel zonder problemen in. photo niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Zorgen dat je nfs permissions goed staan en je via ssh de unlocked flag zet...

Zie: http://www.robvanhamersve...ynology-to-xbmc-with-nfs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub

Ik heb problemen gehad met de hdmi kabel. Er uit en er weer in aan de kant van de rasp en hij ging weer. Daarnaast ook al hdmi boost op 4 gezet in config.txt. Als de Pi wel met ssh bereikbaar is, dan draait hij gewoon en is het een output en/of handshake probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
TAA schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 19:59:
Zorgen dat je nfs permissions goed staan en je via ssh de unlocked flag zet...

Zie: http://www.robvanhamersve...ynology-to-xbmc-with-nfs/
kan niet inloggen met ssh. blijf acces denied houden -_- zelfs als ik doe als: Connect to the IP of your DS and use the username 'root' with the password of the admin users you're used to use in the webadmin.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Via Configuratie Scherm -> Terminal Services de SSH toegang ingeschakeld op je DS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Fire69 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:32:
[...]

Hoelang heb je dat logo laten staan? Eerste boot kan soms heel lang duren bij Raspbmc.
Ik dacht na een automatische update (na een reboot) ook dat hij om zeep was, maar na 10min kwam hij er gewoon door.
Minstens drie kwartier.
Ik kan wel met SSH inloggen, maar helaas nog geen beeld :(
Oudere build van raspbmc geprobeerd, zelfde probleem...
SD kaart gecheckt, is ook okay.
Pagina: 1 ... 69 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.