Nou, ook ik heb vandaag mijn Raspberry Pi binnen gekregen. Best bizar, gister 16:45 besteld bij Gadgetpark.nl, geen Track & Trace code gekregen waar ik wel enigzins van baalde en er daarmee vanuit ging dat het pakket vandaag niet meer bezorgd ging worden. 11:30 vanochtend belde de bezorger aan met mijn Raspberry 
Best netjes, op dat tijdstip bestellen en +/- 18 uur later alles binnen hebben, zeker gezien het tijdstip van bestellen. Bovendien kreeg ik nog een nette mail met de excuses dat het Track & Trace systeem gister niet zo lekker werkte
En dan de ervaring met het apparaat zelf. Tot nu toe overwegend ZEER positief, met een enkel minpuntje. Installatie ging niet goed, het voorinstalleerde SD kaartje bleef maar niet herkend worden, en het groene LED lampje ging maar heel even aan wat zou duiden op een corrupt image. Voor de zekerheid maar een nieuwe Raspbmc gedownload en erop gezet. Dit werkte in 1 keer goed en de installatie verliep verder goed, op 1 ding na, net als onderstaande post:
1 probleempje wat ik niet opgelost krijg, en dat is mijn geluid. Het geluid doet het wel goed over m'n TV, maar zou graag het geluid over m'n speakers krijgen. Liefst 5.1 natuurlijk, maar ben op dit moment al blij met uberhaupt geluid over m'n speakers, en dan natuurlijk niet via de 3.5mm jack.
Mijn setup:
TV: Panasonic TH-42PX80E
Receiver: Yamaha AVR-S80
TV heeft geen optical aansluitingen, en de receiver heeft geen HDMI aansluitingen. Beide nogal verouderd dus, maar deden beide het werk nog prima
Ik dacht slim te zijn en een USB-soundcard aan m'n Raspberry Pi te hangen (Terratec Aureon Dual USB) en van daar uit een optical kabel naar m'n receiver te koppelen. Helaas heb ik in Raspbmc geen mogelijkheid om deze USB card out-of-the-box te activeren, maar als ik de verhalen mag geloven is er helemaal geen mogelijkheid om het audio/video signaal separaat te sturen via HDMI en USB?
Wat is nu de beste optie om het geluid via m'n Receiver te laten lopen, en is die optie er sowieso wel? Ik ben helemaal blij met de Raspberry Pi om zijn mogelijkheiden en interface (TIG keer beter dan m'n PlayOn HD) maar als ik vervolgens films moet gaan kijken met het geluid van m'n TV dan haak ik snel weer af...
Best netjes, op dat tijdstip bestellen en +/- 18 uur later alles binnen hebben, zeker gezien het tijdstip van bestellen. Bovendien kreeg ik nog een nette mail met de excuses dat het Track & Trace systeem gister niet zo lekker werkte
En dan de ervaring met het apparaat zelf. Tot nu toe overwegend ZEER positief, met een enkel minpuntje. Installatie ging niet goed, het voorinstalleerde SD kaartje bleef maar niet herkend worden, en het groene LED lampje ging maar heel even aan wat zou duiden op een corrupt image. Voor de zekerheid maar een nieuwe Raspbmc gedownload en erop gezet. Dit werkte in 1 keer goed en de installatie verliep verder goed, op 1 ding na, net als onderstaande post:
Ook bij mij bleef ie dus hangen. Ruim 25 minuten het "R" logo in beeld gehad. Toen stroom eraf gehaald en daarna opnieuw aangekoppeld. Toen ging het installatieproces verder. Weet dus eigenlijk niet of ik geluk heb gehad, maar was er blij meekoelkast schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:25:
Gisteren mijn Pi ook binnengekregen, met voorgeinstalleerde Raspbmc op 4 gb Transcend klasse 10-kaart, en een 1,5 A voeding.
Na installatie blijft hij op het R-logo hangen, en start XBMC niet. Opnieuw de SD-kaart beschrijven levert niets anders op. Ik zie de Pi wel in het netwerk, en inloggen met de browser lukt ook.
Andere voeding (meer dan 1A) geprobeerd, talloze keren opnieuw starten. Steeds weer dat logo of zwart beeld. Verder branden / knipperen wel alle lampjes van de Pi.
Wat kan dit toch zijn? Doe ik iets verkeerd??
1 probleempje wat ik niet opgelost krijg, en dat is mijn geluid. Het geluid doet het wel goed over m'n TV, maar zou graag het geluid over m'n speakers krijgen. Liefst 5.1 natuurlijk, maar ben op dit moment al blij met uberhaupt geluid over m'n speakers, en dan natuurlijk niet via de 3.5mm jack.
Mijn setup:
TV: Panasonic TH-42PX80E
Receiver: Yamaha AVR-S80
TV heeft geen optical aansluitingen, en de receiver heeft geen HDMI aansluitingen. Beide nogal verouderd dus, maar deden beide het werk nog prima
Wat is nu de beste optie om het geluid via m'n Receiver te laten lopen, en is die optie er sowieso wel? Ik ben helemaal blij met de Raspberry Pi om zijn mogelijkheiden en interface (TIG keer beter dan m'n PlayOn HD) maar als ik vervolgens films moet gaan kijken met het geluid van m'n TV dan haak ik snel weer af...
edit:
Ik ben me overigens volledig bewust van het feit dat ik hier niet voldoende info over heb ingewonnen in eerste instantie
Ik ben me overigens volledig bewust van het feit dat ik hier niet voldoende info over heb ingewonnen in eerste instantie