• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:22
Nou, ook ik heb vandaag mijn Raspberry Pi binnen gekregen. Best bizar, gister 16:45 besteld bij Gadgetpark.nl, geen Track & Trace code gekregen waar ik wel enigzins van baalde en er daarmee vanuit ging dat het pakket vandaag niet meer bezorgd ging worden. 11:30 vanochtend belde de bezorger aan met mijn Raspberry :D
Best netjes, op dat tijdstip bestellen en +/- 18 uur later alles binnen hebben, zeker gezien het tijdstip van bestellen. Bovendien kreeg ik nog een nette mail met de excuses dat het Track & Trace systeem gister niet zo lekker werkte _/-\o_

En dan de ervaring met het apparaat zelf. Tot nu toe overwegend ZEER positief, met een enkel minpuntje. Installatie ging niet goed, het voorinstalleerde SD kaartje bleef maar niet herkend worden, en het groene LED lampje ging maar heel even aan wat zou duiden op een corrupt image. Voor de zekerheid maar een nieuwe Raspbmc gedownload en erop gezet. Dit werkte in 1 keer goed en de installatie verliep verder goed, op 1 ding na, net als onderstaande post:
koelkast schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:25:
Gisteren mijn Pi ook binnengekregen, met voorgeinstalleerde Raspbmc op 4 gb Transcend klasse 10-kaart, en een 1,5 A voeding.
Na installatie blijft hij op het R-logo hangen, en start XBMC niet. Opnieuw de SD-kaart beschrijven levert niets anders op. Ik zie de Pi wel in het netwerk, en inloggen met de browser lukt ook.

Andere voeding (meer dan 1A) geprobeerd, talloze keren opnieuw starten. Steeds weer dat logo of zwart beeld. Verder branden / knipperen wel alle lampjes van de Pi.
Wat kan dit toch zijn? Doe ik iets verkeerd??
Ook bij mij bleef ie dus hangen. Ruim 25 minuten het "R" logo in beeld gehad. Toen stroom eraf gehaald en daarna opnieuw aangekoppeld. Toen ging het installatieproces verder. Weet dus eigenlijk niet of ik geluk heb gehad, maar was er blij mee :)

1 probleempje wat ik niet opgelost krijg, en dat is mijn geluid. Het geluid doet het wel goed over m'n TV, maar zou graag het geluid over m'n speakers krijgen. Liefst 5.1 natuurlijk, maar ben op dit moment al blij met uberhaupt geluid over m'n speakers, en dan natuurlijk niet via de 3.5mm jack.

Mijn setup:

TV: Panasonic TH-42PX80E
Receiver: Yamaha AVR-S80

TV heeft geen optical aansluitingen, en de receiver heeft geen HDMI aansluitingen. Beide nogal verouderd dus, maar deden beide het werk nog prima ;) Ik dacht slim te zijn en een USB-soundcard aan m'n Raspberry Pi te hangen (Terratec Aureon Dual USB) en van daar uit een optical kabel naar m'n receiver te koppelen. Helaas heb ik in Raspbmc geen mogelijkheid om deze USB card out-of-the-box te activeren, maar als ik de verhalen mag geloven is er helemaal geen mogelijkheid om het audio/video signaal separaat te sturen via HDMI en USB?

Wat is nu de beste optie om het geluid via m'n Receiver te laten lopen, en is die optie er sowieso wel? Ik ben helemaal blij met de Raspberry Pi om zijn mogelijkheiden en interface (TIG keer beter dan m'n PlayOn HD) maar als ik vervolgens films moet gaan kijken met het geluid van m'n TV dan haak ik snel weer af...

edit:

Ik ben me overigens volledig bewust van het feit dat ik hier niet voldoende info over heb ingewonnen in eerste instantie :P

Join het GoT Pulse-Team!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-11 10:57
Geen optical out om via je tv door te lussen, en geen hdmi op je receiver, you're doomed :P Enige optie om digitaal geluid te krijgen is met USB soundcard. Google ff op audio engine external of zo. Het kan wel, maar kost je tijd..
(Ik zou echt serieus gaan kijken naar een andere receiver, desnoods 2e hands.)

/edit
Zie net een Onkyo op MP, vraagprijs 150 euro ;)

[ Voor 22% gewijzigd door UltraSub op 31-08-2013 08:37 ]

• Quipp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-07-2024
zie door de bomen het bos niet meer...

welke mappen moeten er worden aangemaakt en waar? hoe moet coutchpotato en sickbeard worden ingesteld? zo dat de films en series netjes worden hernoemd zo als ik instel? door alle opties begint het bij mij even te duizelen.. hoop dat iemand zijn setup wil beschrijven.

of tewel wat is de best practis 'mappen structuur' en 'configuratie' van sickbeard en couchpotato/

setup is alsvolgd
xbian alpha 5
1 externe hdd (exFAT)
download met transmission

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:22
UltraSub schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 06:04:
Geen optical out om via je tv door te lussen, en geen hdmi op je receiver, you're doomed :P Enige optie om digitaal geluid te krijgen is met USB soundcard. Google ff op audio engine external of zo. Het kan wel, maar kost je tijd..
(Ik zou echt serieus gaan kijken naar een andere receiver, desnoods 2e hands.)

/edit
Zie net een Onkyo op MP, vraagprijs 150 euro ;)
Tja ik weet het... eigenlijk was ik van plan om over 2-3 jaar een compleet nieuwe setup te gaan halen (nieuwe TV, nieuwe receiver/speakers, evt. een nieuwe iets sterkere HTPC en een NAS met bergen opslag voor m'n films) Tot die tijd wou ik eigenlijk deze oplossing toepassen, jammer dat dit moeilijker blijkt te zijn dan ik dacht. Want verder functioneert de Pi namelijk helemaal naar wens.

Maar... ik HEB dus wel een USB Soundcard met een optical out. Ik heb wel een linkje gevonden om deze werkend te krijgen, maar aan de hand van een Nightly en toen ik dat probeerde kwam ik in een bootloop terecht en moest ik de SD image opnieuw aanmaken. Is er uberhaupt wel een mogelijkheid om USB Audio aan de gang te krijgen icm beeld over HDMI?

Join het GoT Pulse-Team!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Denman schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:32:
[...]
Is er uberhaupt wel een mogelijkheid om USB Audio aan de gang te krijgen icm beeld over HDMI?
Volgens onderstaande moet dit nog ontwikkeld worden door iemand:

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=172072

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Verwijderd

Quipp schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:56:
zie door de bomen het bos niet meer...

welke mappen moeten er worden aangemaakt en waar? hoe moet coutchpotato en sickbeard worden ingesteld? zo dat de films en series netjes worden hernoemd zo als ik instel? door alle opties begint het bij mij even te duizelen.. hoop dat iemand zijn setup wil beschrijven.

of tewel wat is de best practis 'mappen structuur' en 'configuratie' van sickbeard en couchpotato/

setup is alsvolgd
xbian alpha 5
1 externe hdd (exFAT)
download met transmission
Dit werkt voor mij:
1 Map met alle Films: in root, of eigen map
1 Map met alle TV Series: in hun eigen map, seizoenen mogen bijeen maar hoeft niet.

Je moet beide mappen (TV en Films) als aparte "Source" aan XBMC geven 1 met de TV Show scraper en 1 met de Movie scraper.

Voorbeeld van werkende USB stick:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
|  `--Movies
|  |  `--Marvel One-Shot - Agent Carter 2013 1080p Blu-ray Remux AVC DTS-HD MA 7.1 - KRaLiMaRKo
|  |  `--Now.You.See.Me.2013.EXTENDED.720p.BluRay.x264-SPARKS
|  |  |  `--Sample
|  |  `--Prometheus (2012) [1080p]
|  |  `--R.I.P.D. (2013) 720p WEB-DL H264-WEBiOS
|  |  `--Warm.Bodies.2013.720p.BluRay.DD5.1.x264-HiDt
|  `--TV Shows
|  |  `--Adventure Time with Finn and Jake
|  |  `--Battlestar Galactica
|  |  |  `--Battlestar.Galactica.S01.DVDRip.XviD-SFM
|  |  `--Breaking Bad
|  |  `--Dexter
|  |  `--Galactica (1980)
|  |  |  `--Galactica.1980.DVDRip.Xvid-SAiNTS
|  |  `--Graceland
|  |  `--Parks and Recreation
|  |  |  `--Parks.and.Recreation.S01.720.mkv
|  |  `--Raising Hope
|  |  `--Suits
|  |  `--The Bridge (US)
|  |  `--The Newsroom (2012)
|  |  `--Under The Dome

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:26

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Hmm...Was redelijk tevreden over Raspbmc maar probeer het nu bij iemand anders die een Sony tv heeft een geen ethernet bij de tv heeft. Het lijkt niet echt mogelijk om de wifi over ssh in te stellen. /etc/network/interfaces is leeg en onder /pi/.xbmc/userdata zou een script moeten zitten dat ook instellingen bevat maar dit is er helemaal niet..Is Xbian meer standaard wat dit betreft? Raspbmc is zo te zien echt alleen via de tv zelf te configureren...maar door een extreem lange WPA key is dat niet echt heel handig..

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:20
Ik heb sinds een maandje ook een raspberry aangeschaft en draai xbian. En het apparaatje heeft mij zeker niet teleurgesteld! Wel heb ik nog een klein issue'tje waar jullie me misschien bij kunnen helpen. Ik kijk films via icefilms en 1channel. Het laden van film lijsten duurt een eeuwigheid, dan staat hij denk ik wel 1-5 min "working" te zijn. Kan ik deze tijd op een of andere manier verkorten? Of is er een optie om alles in 1 keer te laden zodat ik dit eens per dag kan doen, en als ik dan daadwerkelijk een film wil kijken het supersnel is?

Dit vind ik toch wel een groot nadeel, zit je minimaal een kwartier te navigeren naar een leuke film.

• FitzJac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:28
@Denman
Ik heb dezelfde USB-soundcard en dit gedaan om het werkend te krijgen:
code:
1
2
3
4
# cat /etc/asound.conf 
defaults.pcm.card 1
defaults.pcm.device 0
defaults.ctl.card 1

En erbij in /boot/cmdline.txt:
Bron
code:
1
dwc_otg.speed=1

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Het is een tijdje goed en stabiel gegaan (wonder) met het standaard skin dus ik dacht tijd voor een andere. Ace erop gezet en het begon al te haperen, customizen eindigde in een crash en corrupte, non bootable opslag. Voor de tiende maal opniew beginnen.
:W RaspBMC.

Eens zien of XBian en OpenElec de naam van linux wel hoog kunnen houden.

Nee dus. Ace er op, reboot en alles blijft zwart. Stroom er af en de opslag is weer corrupt. Het zal wel een slechte batch zijn... :')

[ Voor 17% gewijzigd door Saturnus op 01-09-2013 15:51 ]

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Het is al eerder genoemd, maar...

Heb je corruptie problemen, of wil je veel verschillende dingen uitproberen zonder risico...

usb image tool

:)

Te koop....

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Saturnus schreef op zondag 01 september 2013 @ 12:40:
Het is een tijdje goed en stabiel gegaan (wonder) met het standaard skin dus ik dacht tijd voor een andere. Ace erop gezet en het begon al te haperen, customizen eindigde in een crash en corrupte, non bootable opslag. Voor de tiende maal opniew beginnen.
:W RaspBMC.

Eens zien of XBian en OpenElec de naam van linux wel hoog kunnen houden.

Nee dus. Ace er op, reboot en alles blijft zwart. Stroom er af en de opslag is weer corrupt. Het zal wel een slechte batch zijn... :')
Abrupt stroom eraf vind de rpi niet fijn. Beter eerst systeem uitschakelen, dan pas stroom eraf (indien mogelijk natuurlijk ;) )

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Zucht. gisteravond wederom een film met stotterend DTS gekeken. Gaat nergens over dit. PI overclock op 900 en zelfs dan is het via NFS niet goed te bekijken. Openelec 3.1.6 test build

Nu zag ik in de config.txt dat er ook een licensie voor DTS optie instond.. Ik heb hier nog niks over gelezen in dit topic. Iemand enig idee wat dit doet?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Tennisbal schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:22:
Nu zag ik in de config.txt dat er ook een licensie voor DTS optie instond.. Ik heb hier nog niks over gelezen in dit topic. Iemand enig idee wat dit doet?
Niks, die is er (nog) niet. Er staan vast wel meer opties her en der die ook nog niks doen maar wel al "voorbereid" zijn.

https://discord.com/invite/tweakers

Zucht. gisteravond wederom een film met stotterend DTS gekeken. Gaat nergens over dit. PI overclock op 900 en zelfs dan is het via NFS niet goed te bekijken. Openelec 3.1.6 test build
Welke film is dat precies? Dan wil ik die wel eens proberen. Want ik heb dezelfde opzet. OpenELEC 3.1.7 test build. NFS op Synology. En eigenlijk geen problemen.

👉🏻 Blog 👈🏻

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Welke XBMC distributie raden jullie momenteel aan? En bij welke is het mogelijk dingen ook over ssh te configureren? Heb Raspbmc geprobeerd maar het leek niet mogelijk via ssh de wifi in te stellen..

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-11 23:56
kraades schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:30:
[...]

Welke film is dat precies? Dan wil ik die wel eens proberen. Want ik heb dezelfde opzet. OpenELEC 3.1.7 test build. NFS op Synology. En eigenlijk geen problemen.
Ik ben ook wel erg nieuwschierig naar welke film dit dan is geweest!
Ik draai met gemak 1080p met DTS, films van ongeveer 20GB.

Ik heb een Synology + Onkyo versterker (je hebt toch wel de optie versterker ondersteunt AC3/DTS aangevinkt??)

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-11 00:36

RoRoo

Certified Prutser

Heel vreemd, moet gewoon werken!

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Sepp14 schreef op maandag 02 september 2013 @ 09:16:
[...]

Abrupt stroom eraf vind de rpi niet fijn. Beter eerst systeem uitschakelen, dan pas stroom eraf (indien mogelijk natuurlijk ;) )
Klopt helemaal. Uitschakelen was dus niet mogelijk via XBMC en SSH.

XBian leek een stuk stabieler, maar toen ook deze corrupt raakte waren de 2-3 installaties er na nog waardelozer dan RaspBMC. Die heb ik er nu weer op staan met de nieuwe rode Confluence interface.

Ik heb gelezen dat bepaalde vormen van overclock hier voor kunnen zorgen. Geheel logisch, op een bepaald moment is de rek er uit...maar hier lijkt het er op dat als je een overklok hebt die stabiel is, en het vervolgens op software niveau vast loopt, je nog steeds met corruptie te maken krijgt.

Vanaf nu backup ik /boot, /etc en /home over SFTP. Ik neem aan dat dat voldoende is.

• spokje
  • Laatst online: 11-11 14:16
Ik heb trouwens ook met Raspbmc dat eens in de zoveel weken het systeem vastloopt. Ook is de Pi niet meer via SSH te benaderen. Enige wat rest is de stekker eruit trekken. Waarna je dus zo'n melding krijgt dat de boel corrupt kan raken. Aan de andere kant; nu krijg ik de updates tenminste wel elke maand door :P

Maargoed, ik heb hem dus niet eens overclockt, en toch loopt ie soms volledig vast.

• Tennisbal
Smarty77 schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:44:
[...]

Ik ben ook wel erg nieuwschierig naar welke film dit dan is geweest!
Ik draai met gemak 1080p met DTS, films van ongeveer 20GB.

Ik heb een Synology + Onkyo versterker (je hebt toch wel de optie versterker ondersteunt AC3/DTS aangevinkt??)
Gister social network gekeken (T...............) deze was zichtbaar maar met soms echt veel stutters.

............... ook erg veel stutters

............... Deze is 16 gb is totaal niet te bekijken.

Allemaal DTS. NAS is een readynas nv+ Niet de snelste en nieuwste, maar mijn samsung E518000 kan ze wel gewoon strak afspelen.

Met grote bestanden met DD gaat het wel perfect en krijg ik dat netjes doorgelust.

Uiteraard juiste vinkjes aan/uit staan bij config.

[ Voor 11% gewijzigd door Michael Knight op 03-09-2013 20:50 ]

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:57
Maar dus geen DTS capable receiver?
NFS of Samba?

• Tennisbal
Lieuwe15 schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:33:
Maar dus geen DTS capable receiver?
NFS of Samba?
Mijn TV kan DD/DTS wel doorlussen maar DTS kan ik met geen mogelijkheid doorlussen, ook niet met die 2 hdmi tweakers in config.

Zowel NFS/Samba geprobeerd. Alleen aantal threads nog niet veel mee gespeeld (weet niet of dat veel uitmaakt? Staat nu op 16 ingesteld @NAS, stond op 4)

Wat gebeurt er trouwens als je DTS wel aanvinkt, maar geen campable receiver hebt? Ik force hem nu via die tweak DTS te sturen... Is eigenlijk raar als ik dan geen DTS ontvang. Kan dat betekenen dat er maar 2 kanalen doorgestuurd worden oid?

[ Voor 21% gewijzigd door Tennisbal op 02-09-2013 14:43 ]

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Heb dezelfde Oblivion staan.. Zal 'm vanaaf es testen want ik heb ook nog es dezelfde NAS..

Heb mijn NFS threads op 2 gezet hoe minder hoe beter het is voor die gare cpu :) Tenzij je meerdere devices hebt die er met nfs op gaan

[ Voor 45% gewijzigd door Michael Knight op 03-09-2013 20:50 ]

• Lieuwe15
  • Laatst online: 06:57
Heb je een oude 256mb rpi of een 512mb rpi?
Ik zou zo niet weten hoe het kan, maar dts decoden icm 1080p is heel erg tricky en 720p spant erom volgens mij.

• Tennisbal
Lieuwe15 schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:49:
Heb je een oude 256mb rpi of een 512mb rpi?
Ik zou zo niet weten hoe het kan, maar dts decoden icm 1080p is heel erg tricky en 720p spant erom volgens mij.
Ik heb de 512 versie

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Ik heb 6 maanden met mijn 512 versie 1080P gekeken met DTS downmixing. een kleine overklok was het enige wat noodzakelijk was.
Zonder enig stotteren dus.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Inmiddels heb ik OpenElec werkend gekregen, nadat ik een aantal pogingen had gedaan om RaspBMC werkend te krijgen (was al voorgeinstalleerd). Nu verder prutsen :)

• Tennisbal
RoRoo schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:55:
Ik heb 6 maanden met mijn 512 versie 1080P gekeken met DTS downmixing. een kleine overklok was het enige wat noodzakelijk was.
Zonder enig stotteren dus.
Zojuist even getest met Threads op 2... en het draait :P Nog niet een hele film getest, maar Silver movie draait nu wel goed die paar minuten. Dus dat is relaxt!

Nu nog een oplossing vinden om ook DTS netjes te kunnen doorlussen en ik ben blij :)

• Smarty77
Tennisbal schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:04:
[...]

Zojuist even getest met Threads op 2... en het draait :P Nog niet een hele film getest, maar Silver movie draait nu wel goed die paar minuten. Dus dat is relaxt!

Nu nog een oplossing vinden om ook DTS netjes te kunnen doorlussen en ik ben blij :)
Maar jouw versterker heeft geen HDMI in??? Dat is de manier hoe ik de films bekijk..
Rasp connecten naar Reciever en reciever naar TV.

Aantal threads stel ik niet in op de Synology, ik gebruik NFS.
Verder heb ik een 512 REV B Raspberry Pi.
Op dit moment gebruik ik weer OpenElec 3.16, maar ook RaspBMC en XBIAN werkten met bovenstaande goed zonder hakkelen.

Indien je de basis op orde hebt, dan kan ik je ook een USB 3.0 stick aanraden. Ik draai nu OpenElec met USB 3.0 en dat i.c.m. een overclock naar 1Ghz loopt alles als een razende.. Ik dacht dat OpenElec met overclock naar 800Mhz lekker liep. Maar 1Ghz icm USB 3.0 _/-\o_

• Smarty77
Een ander onderwerp en vandaar dus even in een separaat bericht:

Sinds enkele releases heb ik last van LipSync. Het lijkt erop dat ik bij de meeste films (maakt niet uit of het 720P of 1080P is) ik audio sync naar links moet schuiven (dat is volgens mij audio eerder).

Ik heb dit zowel met XBIAN als Openelec. Ik heb RaspBMC nog niet weer geprobeerd.

Hebben meerdere mensen dit euvel?
En zou dit kunnen komen door de laatste firmware aanpassing sinds er een nieuwe revisie is opgedoken?

[ Voor 9% gewijzigd door Smarty77 op 02-09-2013 16:18 ]

• Tennisbal
Smarty77 schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:14:
[...]

Maar jouw versterker heeft geen HDMI in??? Dat is de manier hoe ik de films bekijk..
Rasp connecten naar Reciever en reciever naar TV.

Aantal threads stel ik niet in op de Synology, ik gebruik NFS.
Verder heb ik een 512 REV B Raspberry Pi.
Op dit moment gebruik ik weer OpenElec 3.16, maar ook RaspBMC en XBIAN werkten met bovenstaande goed zonder hakkelen.

Indien je de basis op orde hebt, dan kan ik je ook een USB 3.0 stick aanraden. Ik draai nu OpenElec met USB 3.0 en dat i.c.m. een overclock naar 1Ghz loopt alles als een razende.. Ik dacht dat OpenElec met overclock naar 800Mhz lekker liep. Maar 1Ghz icm USB 3.0 _/-\o_
nee heb een z5500 set die optical in krijgt van tv. DTS doorlussen lukt al maanden niet :(

• kraats
  • Laatst online: 06:41

kraats

Ik rol

Tennisbal schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:33:
nee heb een z5500 set die optical in krijgt van tv. DTS doorlussen lukt al maanden niet :(
Je kunt nog zoiets gebruiken als dit. Maar of het je dat geld waard is is weer de vraag

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Tennisbal
kraats schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:37:
[...]
Je kunt nog zoiets gebruiken als dit. Maar of het je dat geld waard is is weer de vraag
Als ik het echt niet voor elkaar krijg is dat wellicht een oplossing idd, hoewel mijn Z5500 maar 1 optical ingang heeft....

Maar ik kan het niet uitstaan dat DTS niet doorgelust kan worden en DD wel in mijn huidige setup

[ Voor 5% gewijzigd door Tennisbal op 02-09-2013 17:19 ]

Smarty77 schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:17:
Een ander onderwerp en vandaar dus even in een separaat bericht:

Sinds enkele releases heb ik last van LipSync. Het lijkt erop dat ik bij de meeste films (maakt niet uit of het 720P of 1080P is) ik audio sync naar links moet schuiven (dat is volgens mij audio eerder).

Ik heb dit zowel met XBIAN als Openelec. Ik heb RaspBMC nog niet weer geprobeerd.

Hebben meerdere mensen dit euvel?
En zou dit kunnen komen door de laatste firmware aanpassing sinds er een nieuwe revisie is opgedoken?
Ja had ik ook. Zie eerdere berichten ergens ^^^.
Sinds de laatste OpenELEC 3.1.7 is het volgens mij weer opgelost.

👉🏻 Blog 👈🏻

• Smarty77
kraades schreef op maandag 02 september 2013 @ 18:20:
[...]

Ja had ik ook. Zie eerdere berichten ergens ^^^.
Sinds de laatste OpenELEC 3.1.7 is het volgens mij weer opgelost.
Ik had de post gezien, maar verder vond ik het opvallend rustig over dit onderwerp...
Ik heb 3.1.7 reeds geïnstalleerd, het is beter maar soms nog steeds het idee dat het nog niet helemaal gefixed is.

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:10

John Doos

ClaudZaque

Hoe krijg ik OpenElec 3.1.7 op mn Pi?

Mijn kunde gaat alleen zo ver om IMG files erop te "flashen".
Maar ik krijg slechts een TAR bestand als ik vanaf de officiele website 3.1.7 download.

Nee

• Smarty77
Tennisbal schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:33:
[...]

Ik had hiervoor ook een versterker met alleen optical en geen HDMI.
Ik heb na veel opties gekeken en kwam tot de conclusie dat een nieuwe reciever kopen voor mij de beste keuze was. Een Onkyo tr-nx515 is het uiteindelijk geworden en dat had ik veeeeeel eerder moeten doen. Wat een super verschil met die Harman/Kardon AVR 132, 5.1 receiver (die ik nog te koop heb samen met Harman/Kardon DVD 27 ;) )

• Smarty77
John Doos schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:01:
Hoe krijg ik OpenElec 3.1.7 op mn Pi?

Mijn kunde gaat alleen zo ver om IMG files erop te "flashen".
Maar ik krijg slechts een TAR bestand als ik vanaf de officiele website 3.1.7 download.
http://bit.ly/1fuQJVH

;)

Stap voor stap even volgen... 5 minuutjes en jouw rasp is ge-update! :Y)

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:10

John Doos

ClaudZaque

Smarty77 schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:05:
[...]

;)

Ik had geen flauw idee dat er een update functie opzat :O

Ik ga direct de oude image terug flashen en updaten, Thx!

Nee

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Sinds kort mag ik hier ook mee praten :D

Dankzij mijn Xtreamer Ultra ben ik al gewend aan XBMC, via OpenELEC, en mijn volgende mediaspeler moest minimaal hetzelfde kunnen. Voorlopig doet mijn RPi nog niet zo heel veel, het is me nog niet gelukt om de webserver aan te zetten en succesvol in te loggen met mijn telefoon.

Verwijderd

Helemaal nieuw in de mediaspeler scene (sinds dit jaar pas geen toeter meer achter de TV :+ ), maar ik heb wel al een beetje rond gekeken. Ik vond het zonde om een apart topic aan te maken voor een volgens mij simpele vraag.

Ik zit op dit moment te denken aan een low-budget oplossing door een Raspberry Pi model B (512MB) aan te schaffen als mediaspeler en hierop een externe HDD aan te sluiten om films te bekijken.
Meer dan films bekijken en voor gebruikersgemak ook downloaden via torrents / usenet zal ik niet doen.

Nog mooier zou zijn om dus gelijk mijn series via torrents / usenet binnen te halen. Met de aanschaf van een NAS / HTPC ben ik alleen bang dat ik vele malen duurder uit ben dan de Raspberry + HDD oplossing?

• Sepp14
  • Nu online

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

De Rpi doet het een goed of het ander. Niet allebei tegelijk. Dat is even heel simpel gezegd.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• born2tweak
  • Laatst online: 22:49
Welllicht al eens genoemd, maar voor de mensen die een receiver hebben die geen HDMI heeft, kun je dit apparaat er tussen zetten. Deze splitst het HDMI signaal in een beeld en een audio signaal, waarbij de HDMI beide blijft houden ,maar je tegelijkertijd een optical audio krijgt, mét DD en DTS e.d.

Het probleem van veel tv's is dat ze wel DD en DTS kunnen ontvangen via HDMI, maar dat de passthrough maar 2.0 is. Dit heeft volgens mij met licenties te maken, maar dat weet ik niet zeker. Het kan ook met de HDMI beveiliging te maken hebben, omdat je van een 'beveiligd' signaal naar een normaal digitaal signaal gaat.

Apparaatje op DX.com: HDMI splitter

"Ik heb hem zelf ook en het werkt perfect", zei de autoverkoper :+
Maar serieus, ik heb hem dus ook en werkt zeker goed. Het is even een extra investering, maar als je receiver niet op korte termijn vervangen gaat worden een welkome uitbreiding.

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Smarty77 schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:05:
[...]

;)

Werkt dit ook als je openelec boot via nfs?
Als ik dan de bestanden in de map update zet, gaat hij ze dan automatisch updaten op de nfs share?

Canon Digital Ixus V2

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-11 09:22
Sepp14 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:41:
De Rpi doet het een goed of het ander. Niet allebei tegelijk. Dat is even heel simpel gezegd.
Ik kan gewoon downloaden van usenet en films/series kijken tegelijk. Het menu is dan niet vooruit te branden maar de media speelt gewoon soepel. Daarnaast kun je een scheduler aanzetten zodat de pi alleen 's nachts download(of welk ander dagdeel dan ook) en dus niet als jij je content kijkt

[ Voor 17% gewijzigd door RaijRaij op 03-09-2013 15:19 . Reden: typo en aanvulling ]

• Sepp14
  • Nu online

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Je gebruikt dan zeker nzb get. Sab gebruikt best wel veel rekenkracht als hij gaat uitpakken. Met torrents kun je dat inregelen. hoeveel hij gaat gebruiken met down en up

[ Voor 15% gewijzigd door Sepp14 op 03-09-2013 15:30 ]

• Smarty77
_MB_ schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 14:55:
[...]

Werkt dit ook als je openelec boot via nfs?
Als ik dan de bestanden in de map update zet, gaat hij ze dan automatisch updaten op de nfs share?
Poehhh geen idee, ik maak gebruik van USB en update altijd via deze methode, ik ga er een beetje vanuit dat dit voor een NFS boot variant dan ook dient te werken.

• Smarty77
Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:33:
Helemaal nieuw in de mediaspeler scene (sinds dit jaar pas geen toeter meer achter de TV :+ ), maar ik heb wel al een beetje rond gekeken. Ik vond het zonde om een apart topic aan te maken voor een volgens mij simpele vraag.

Ik zit op dit moment te denken aan een low-budget oplossing door een Raspberry Pi model B (512MB) aan te schaffen als mediaspeler en hierop een externe HDD aan te sluiten om films te bekijken.
Meer dan films bekijken en voor gebruikersgemak ook downloaden via torrents / usenet zal ik niet doen.

Nog mooier zou zijn om dus gelijk mijn series via torrents / usenet binnen te halen. Met de aanschaf van een NAS / HTPC ben ik alleen bang dat ik vele malen duurder uit ben dan de Raspberry + HDD oplossing?
Maar wat wil je nou vragen?

Een Raspberry Pi is een apparaat dat met gemak 1080p video met DTS geluid kan weergeven. Ik heb op dit moment een Model B (512MB) draaien met class 10 SD card icm een USB 3.0 stick.
Die SD kaart mag icm een USB 3.0 stick zover ik begrepen heb best een minder snelle variant zijn.

Ik weet niet hoe het geheel draait als je ook een USB harde schrijf gaat aansluiten. Of je dan ook via de USB 3.0 stick kunt booten, geen idee?? Ik stream alles vanaf mijn NAS.

Je hebt op xbmchub.com standaard images die je makkelijk op een SD kaart kan plaatsen zodat je niet alles hoeft uit te vogelen.

• _MB_
Smarty77 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 15:45:
[...]

Poehhh geen idee, ik maak gebruik van USB en update altijd via deze methode, ik ga er een beetje vanuit dat dit voor een NFS boot variant dan ook dient te werken.
Ik ga het wel gewoon proberen :D.
Je kan wel vanaf de stable naar de beta updaten toch?

Canon Digital Ixus V2

• sompie1
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-11 07:48
hey ik heb een opstelling met een server (mysql en nfs) en een raspberry pi 512mb nu werkt bijna alles perfect behalve ondertitels. Als ik via mijn laptop xbmc gebruik en subtitles download werken deze maar als ik hierna hetzelfde filmpje op de raspberry bekijk werken de subtitles niet. Wanneer ik het andersom probeer gaat het wel.

ik heb al in de log van mijn server(windows server 2012) gekeken en daar staat een permession error
code:
1
2
14:40:37 T:2943497280    INFO: CNFSFile::Open: Unable to open file : '1tb/Series/Braquo/Seizoen 2/Braquo.S02E05.nl.srt'  error : 'open call failed with "NFS: ACCESS denied. Required access r--. Allowed access ---"'
14:40:37 T:2943497280   ERROR: OpenStream - Unable to create subtitle parser

ik heb al eindeloos liggen zoeken wat het probleem kan zijn maar vind er geen oplossing voor. weet er iemand toevallig een oplossing voor dit probleem

• Michael Knight
  • Laatst online: 00:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dames en heren, willen jullie a.u.b. de vermeldingen naar bekende scene releases achterwege laten? Dank!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
sompie1 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 17:40:
hey ik heb een opstelling met een server (mysql en nfs) en een raspberry pi 512mb nu werkt bijna alles perfect behalve ondertitels. Als ik via mijn laptop xbmc gebruik en subtitles download werken deze maar als ik hierna hetzelfde filmpje op de raspberry bekijk werken de subtitles niet. Wanneer ik het andersom probeer gaat het wel.

ik heb al in de log van mijn server(windows server 2012) gekeken en daar staat een permession error
code:
1
2
14:40:37 T:2943497280    INFO: CNFSFile::Open: Unable to open file : '1tb/Series/Braquo/Seizoen 2/Braquo.S02E05.FRENCH.720p.BluRay.x264-JMT.nl.srt'  error : 'open call failed with "NFS: ACCESS denied. Required access r--. Allowed access ---"'
14:40:37 T:2943497280   ERROR: OpenStream - Unable to create subtitle parser

ik heb al eindeloos liggen zoeken wat het probleem kan zijn maar vind er geen oplossing voor. weet er iemand toevallig een oplossing voor dit probleem
Het lijkt erop dat je Pi (of de user die XMBC draaie) geen rechten heeft om de .srt file weg te schrijven.

• gwystyl
  • Laatst online: 19:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Smultie schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:10:
[...]

Het lijkt erop dat je Pi (of de user die XMBC draaie) geen rechten heeft om de .srt file weg te schrijven.
Wel vreemd dat hij zegt dat hij geen r (read) rechten heeft; als hij weg wil schrijven zou hij toch w (write) moeten hebben? Of is dit een eerste check of het bestand al bestaat, en gaat hij daarna alsnog om schrijfrechten piepen als hij die niet heeft.

• sompie1
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-11 07:48
maar de pi moet de srt toch alleen maar lezen. De srt file staat al op mijn server de pi wilt deze niet lezen wat zeer vreemd is want als ik via de pi de srt download doet hij het wel goed

• Quipp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-07-2024
@De Joris Thnx voor je bericht

even voor iedereen die met transmission werkt.
deze was echter traag... op'n snelst was het 300kb/s.... 8)7 nu heb ik het aantal Max peers verlaagd naar 40 en total peers naar 180 en nu gaat het een stuk vlotter 1Mb/s ^^ dat is al een stuk beter. :9

• Tennisbal
gwystyl schreef op woensdag 04 september 2013 @ 09:05:
[...]

Wel vreemd dat hij zegt dat hij geen r (read) rechten heeft; als hij weg wil schrijven zou hij toch w (write) moeten hebben? Of is dit een eerste check of het bestand al bestaat, en gaat hij daarna alsnog om schrijfrechten piepen als hij die niet heeft.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn NFS/Readynas nv+. Kan niet wegschrijven, wellicht is een workaround een fixed location voor srt te maken ergens op een samba share, maar ideaal is het niet

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-11 17:14
Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:33:

Sepp14 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:41:
@Freeze en Sepp. Dat kan wel, heel goed zelfs. Ik raad je dan aan deze guide te lezen:
Simple GUIDE: *Fully Automated* Follow TV Shows & Movies via XBMC on RPi
Die is voor XBian maar een fan heeft een kopie gemaakt voor RaspBMC. Ik raad wel XBian aan. Je kan probleemloos downloaden en XBMC gebruiken tegelijkertijd. Dit is een heel efficiente oplossing (gebruikt Flexget, die gebruikt heel weinig resources).
Bijkomend voordeel is dat vrijwel alles volledig geautomatiseerd is. CPU process priority zit erbij waardoor XBMC vloeiend blijft werken.

Het werkt bij mij al maanden prima en heb het in nog 3 andere huizen geinstalleerd. Altijd tevreden mensen.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-11 16:32
Tennisbal schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:00:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met mijn NFS/Readynas nv+. Kan niet wegschrijven, wellicht is een workaround een fixed location voor srt te maken ergens op een samba share, maar ideaal is het niet
Ik heb dit ook met mijn Synology icm NFS.
Sinds een paar weken heeft hij moeite om ondertitels op te slaan op de NAS, deze download ik via de addon in XBMC (RaspBMC).
Het rare is dat het niet bij alle mappen zo is, bij series download hij bijvoorbeeld zonder problemen ondertiteling, bij films gaat het echter mis.
Op de NAS al zitten loeren naar rechten, deze staan volgens mij goed (lees en schrijf rechten voor alle computers binnen mijn netwerk). Nieuwe installatie van RaspBMC hielp ook niet.

Ik ben benieuwd of iemand hier een oplossing voor zal vinden ;)? Ik download nu met mijn vaste computer de ondertiteling los en zet hem in de map op de NAS (gewoon via windows verkennen naar de NAS)...

Verwijderd

Jazco2nd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:10:
[...]

[...]

@Freeze en Sepp. Dat kan wel, heel goed zelfs. Ik raad je dan aan deze guide te lezen:
Die is voor XBian maar een fan heeft een kopie gemaakt voor RaspBMC. Ik raad wel XBian aan. Je kan probleemloos downloaden en XBMC gebruiken tegelijkertijd. Dit is een heel efficiente oplossing (gebruikt Flexget, die gebruikt heel weinig resources).
Bijkomend voordeel is dat vrijwel alles volledig geautomatiseerd is. CPU process priority zit erbij waardoor XBMC vloeiend blijft werken.

Het werkt bij mij al maanden prima en heb het in nog 3 andere huizen geinstalleerd. Altijd tevreden mensen.
Toch is het not-even-close tot wat een HTPC brengt. De downloadsnelheid is dramatisch wegens het gebrek aan resources, het aanbod extreem beperkt t.o.v. de combinatie torrents en usenet. Sure, het is een goedkoop alternatief, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

• Sepp14
  • Nu online

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Jazco2nd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:10:
[...]

[...]

Ben ook meer ervan uitgegaan van de nzb. als ik al zie wat voor een cpu (SABnzbd) hij vraagt bij mijn pc dan denk ik dat je die combi beter niet kunt doen met de RPi
Kijk niet in iemands beurs maar ik zou peroonlijk dan voor een tweede rpi gaan die je dat dan laat doen.

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:04
_MB_ schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:19:
[...]

Ik ga het wel gewoon proberen :D.
Je kan wel vanaf de stable naar de beta updaten toch?
Volgens mij werkt dat niet. Auto-Updater van OpenElec geeft bij mijn NFSboot een kernel panic.

Je kunt beter gewoon de file in je SYSTEM NFS-share aanpassen naar de nieuwe versie en de boot.img op je SD kaart aanpassen.

• UltraSub
Sepp14 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:40:
[...]

Ben ook meer ervan uitgegaan van de nzb. als ik al zie wat voor een cpu (SABnzbd) hij vraagt bij mijn pc dan denk ik dat je die combi beter niet kunt doen met de RPi
Kijk niet in iemands beurs maar ik zou peroonlijk dan voor een tweede rpi gaan die je dat dan laat doen.
Inderdaad.. Ik heb hier een Ubuntu VM in vSphere 5.1 lopen, op een Core i7, 2 virtual cores toegewezen aan de VM. Als SAB zijn werk gaat doen, download met 17MB/s laat staan verify enz dan zit ik al op een avg load van 1.7 (grenswaarde voor actie), regelmatig load 2, 2.1 enz. En dat is dus op 2 core i7 cores. Geloof er niks van dat dat een beetje perfect werkt op een rasp.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-11 17:14
Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:29:
[...]
Toch is het not-even-close tot wat een HTPC brengt. De downloadsnelheid is dramatisch wegens het gebrek aan resources, het aanbod extreem beperkt t.o.v. de combinatie torrents en usenet. Sure, het is een goedkoop alternatief, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Aanbod beperkt? Ik heb daar nog nooit iets van gemerkt. Alle TV Series zijn beschikbaar. Aanbod is juist even groot als alles wat torrents je biedt. Sickbeard en Couchpotato hebben beperkte torrent ondersteuning. Misschien heb je daar ervaring mee? Aanbod is dus prima. Daar hoef je het niet voor te laten.

En de downloadsnelheid maakt geen drol uit. Het gaat volautomatisch dus tegen de tijd dat jij iets wil kijken (Amerikaanse series zijn rond 2AM beschikbaar) is het allang gedownload. Overigens haal ik makkelijk tussen de 400-1500 KB/s. Beperking is obv process priority. Overigens als je echt een nerd ben kan je het dynamisch instellen zodat de snelheid vol open gaat als je XBMC niet gebruikt.

Niks mis mee dus. is ook de reden dat ik mijn TV abo ga opzeggen.

• _MB_
RudolfR schreef op woensdag 04 september 2013 @ 12:00:
[...]

Volgens mij werkt dat niet. Auto-Updater van OpenElec geeft bij mijn NFSboot een kernel panic.

Je kunt beter gewoon de file in je SYSTEM NFS-share aanpassen naar de nieuwe versie en de boot.img op je SD kaart aanpassen.
Ok tnx. Ga ik binnenkort ff testen.

Canon Digital Ixus V2

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

|:( gister voor de 2e keer vage dingen met mijn Pi

Watched status niet bijgewerkt of als watched/unwatched. Trakt werkt niet meer, library update ook niet meer..
Heel vreemd.. Ik reboot... Default skin weer terug ipv amber..
Terugschakelen naar Amber... alles default :?

Alles opnieuw ingesteld, date/time niet bijgewerkt.. WTF!

Ga ik checken... zit /home vol. blijkt mijn nfs mapping naar de backups een x verbroken te zijn en is mijn backup weggeschreven naar de SD :P 7GB in use...

Doh |:( vorige x dus voor pietsnot opnieuw begonnen. ws hetzelfde probleem geweest..

• powah2k4
  • Laatst online: 29-10-2021
Morgen komt mijn Raspberry binnen en gaan we ermee aan de slag.

Momenteel wil ik voor openELEC gaan maar ik denk dat ik raspbmc ook zal gaan proberen.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-11 10:02

Firesphere

Yoshis before Hoshis

RoRoo schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:16:
|:( gister voor de 2e keer vage dingen met mijn Pi

Watched status niet bijgewerkt of als watched/unwatched. Trakt werkt niet meer, library update ook niet meer..
Heel vreemd.. Ik reboot... Default skin weer terug ipv amber..
Terugschakelen naar Amber... alles default :?

Alles opnieuw ingesteld, date/time niet bijgewerkt.. WTF!

Ga ik checken... zit /home vol. blijkt mijn nfs mapping naar de backups een x verbroken te zijn en is mijn backup weggeschreven naar de SD :P 7GB in use...

Doh |:( vorige x dus voor pietsnot opnieuw begonnen. ws hetzelfde probleem geweest..
Ik heb /home op een 16G USB-stick staan. Ideaal, moet je herinstalleren is een pointer genoeg om de boel direct weer werkend te hebben :)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• bananenbennie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05-2021
Hallo,

Ik heb sinds gister een Raspberry Pi type B, met een voor geinstalleerde open elec op SD card. Ik heb hier een paar vragen over:

- bij films kijken (bij via Icefilms) hapert en bevriest het beeld regelmatig, even pauzeren helpt niet. Ik heb een testje gegdaan en haalde een dwl speed van 25 mbps. Kan dit slechte afspelen liggen aan het feit ik geen usb installatie heb?

- de twee usb poorten zijn toch 2.0? Dan heeft toch geen zin om een 3.0 usb stick te gaan gebruiken voor installatie of zie ik dat verkeerd?

- het geluid valt me erg tegen, alsof ie alles afvlakt door de pieken en dalen eruit te halen, zachte stukken speelt ie bijv. eerst vrij hard af, komt er vervolgens een passage met meer volume dan zakt ie meteen weer in, mijn apple tv doet dit niet. Ik heb het geluid via hdmi naar mijn tv geplugd. Ik wilde de raspberry eigenlijk ook via de receiver voor mijn muziek collectie gaan gebruiken maar als de kwaliteit zo slecht is dan heeft dat weinig zin. Is hier nog wat aan te doen?

Edit: hmm het lijkt erop dat ik genaaid ben. De sandisk net in mijn computer gedaan, blijkt een 128 mb kaart te zijn ipv de beloofde 4 gb... op de kaart zelf staat wel aangegeven dat het een 4 GB is.. snap er niks meer van.. Kan het syteem wel gelopen hebben op slechts 128 mb? 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door bananenbennie op 04-09-2013 22:17 ]

• Fire69
  • Laatst online: 00:34
Er staat 2 partities op die SD ;)
Eentje is 128MB FAT en die kan je pc lezen.
De andere is waarschijnlijk ext3 of zo (Linux) en die ziet je Windows-pc niet ;)

• _MB_
Smarty77 schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:14:
[...]

Ik draai nu OpenElec met USB 3.0 en dat i.c.m. een overclock naar 1Ghz loopt alles als een razende.. Ik dacht dat OpenElec met overclock naar 800Mhz lekker liep. Maar 1Ghz icm USB 3.0 _/-\o_
Zou je kunnen vermelden welke overclock instellingen je precies gebruikt?
Ik draai nu op 900MHz. Ik had alles op turbo gezet (1000mhz) maar dit ging niet goed.
RudolfR schreef op woensdag 04 september 2013 @ 12:00:
[...]

Het updaten van openelec (via NFS) is gelukt.
Ik heb zoals je zei het system bestand vervangen en dit werkt. Ik kreeg nu bij het opstarten een setup wizard en de melding dat ik nu de nieuwste versie van openelec had of zoiets dergelijks.
Ik heb de kernel.img nog niet vervangen omdat ik die even zo snel niet had.
Dit werkt tot nu toe prima, maar zal deze later ook nog even vervangen.

Canon Digital Ixus V2

• bananenbennie
Fire69 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 22:56:
Er staat 2 partities op die SD ;)
Eentje is 128MB FAT en die kan je pc lezen.
De andere is waarschijnlijk ext3 of zo (Linux) en die ziet je Windows-pc niet ;)
Hoe kan ik die wel zien? Ik ga een nieuwe installatie doen, heb de SD geformatteerd, maar ik zie nog steeds alleen 128 MB, en bij eigenschappen staat stuurprograma uit 2006... volgens mij is dit echt geen geschikte kaart.

Edit: met de juiste tool formatteren wil ook nog wel eens helpen.. :+

[ Voor 7% gewijzigd door bananenbennie op 05-09-2013 00:29 ]

• Fire69
Anders neem je de installer van Raspbmc, daar heb je een optie om je kaart te restoren.
Als ze je daarna formateert, heb je terug de volledige capaciteit.

• bananenbennie
Het is gelukt hoor, geformatteerd met een programmaatje. Ik heb nu raspbmc op een usb 2.0 16gb geinstalleerd ipv SD. Het menu blijft erg traag, eigenlijk nog trager dan het eerst was. Ik ga het nog eens proberen met een 3.0 binnenkort, hopelijk helpt dit.

[ Voor 15% gewijzigd door bananenbennie op 05-09-2013 13:35 ]

• bananenbennie
Welke usb 3.0 stick raden jullie aan? De prestaties lijken nogal uiteen te lopen. Welke is qua prijs ok en presteert goed op de Raspberry?

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Heeft een usb 3 stick zin op een 2.0 poort?

Te koop....

• bananenbennie
albino71 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:12:
Goeie vraag. Ik heb zelf nu dus een usb 2.0 gebruikt. Ik merk geen verschil met installatie op de SD kaart die ik voorheen had. Scrollen door de menus blijft erg traag. Users met 3.0 zijn wel erg enthousiast over de prestaties als ik het zo lees allemaal.

En ik moet nog even uitzoeken hoe je dat overclocken doet, misschien helpt dat ook.

[ Voor 10% gewijzigd door bananenbennie op 05-09-2013 15:19 ]

• RaijRaij
Welke versie van sabnzbd gebruiken jullie op de pi(als jullie dit uberhaupt gebruiken. Ik zat eerst op 0.6.15 en ben sinds gister naar de allernieuwste gegaan(0.7.16) maar deze download echt enorm veel trager.

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Had al eerder gevraagd maar geen reactie gehad, dus nog een keer :)

Welke bij welke distributie kan je makkelijk wifi e.d. over ssh configureren? Maw welke houd de meeste debian features over?
En qua snelheid zijn de distributies nog vergelijkbaar?

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Er is wel het e.e.a. terug te vinden hier, maar het hele topic doorworstelen is ook lastig.

Op volgorde van snel naar minder snel was het altijd:
Xbian - OpenElec - RaspBMC

Hoe de verhoudingen nu liggen durf ik niet te zeggen.
Ik ben wel nog steeds erg tevreden over mijn XBian setups.

Je andere vraag durf ik niet te beantwoorden, omdat ik er geen ervaring mee heb.

Maar als je op de naamgeving af zou gaan zou je XBian zeggen.

Proberen kan uiteraard geen kwaad en als je het dan hier weer even meldt, dan hebben meer er wat aan :)

Succes!

Te koop....

• UltraSub
Mr_gadget schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:53:
Maw welke houd de meeste debian features over?
Xbian. Met verve. Daarna Raspbmc, maar die verkracht een hoop dingen. Xbian blijft meer bij de basis.
En qua snelheid, laatst nog getest, ook Xbian.

• Smobbo
Wat wellicht ook relevant kan zijn in het kiezen van een distro is het feit dat RaspBMC out of te box MCE Remotes ondersteunt, de anderen lijken daar meer moeite mee te hebben.

• UltraSub
Heh? Kan ik niet plaatsen. Waarom kunnen de anderen dat niet volgens jou?
Ik ben regelmatig geswitched, en nog nooit iets tegen gekomen. En ik doe alles met AB. Niks met apps.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Xbian via de xbian-config op ssh gewoon je wifi te configgen..

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-11 17:14

MsG

Forumzwerver

Mijn MCE-afstandsbediening werkt gewoon zonder ook maar iets in te stellen met OPENELEC.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• powah2k4
Hebben jullie overclock settings aangepast?
Zo ja wat loopt bij jullie stabiel en toch stukje sneller?

[ Voor 41% gewijzigd door powah2k4 op 05-09-2013 17:19 ]

• RaijRaij
Ik heb mijn raspbmc op fast staan

• Smobbo
Huh, dat is raar!
Ik heb juist met zowel Xbian als OpenELEC problemen om alle functies standaard aan te krijgen. De back knop doet het bijvoorbeeld niet... Best wel onhandig ;).
Ik gebruik een Harmony One die ingesteld is als een MCE Remote in combinatie met een MCE ontvanger van Philips.

Moeten jullie iets instellen (ergens een vinkje of een bestandje over kopieren) of doet hij het echt gelijk?

Ik ben namelijk wel nieuwsgierig naar de andere distro's. RaspBMC werkt prima, maarja ik wil toch wel eens kijken of één van de andere niet sneller is ;)

• powah2k4
Alles up and running. Wel nog even die extra codecs gekocht aangezien ik dexter al niet meer kon afspelen.

Even een andere, beetje simpele vraag, na wat gelezen te hebben over de pi kwam ik vaak tegen dat hij niet uit en aan te zetten is. Als ik shutdown via raspbmc doe, gaat hij dan uit eindelijk weer booten? Of boot hij pas weer als ik de usb stekker even los haal en er weer in stop?

• schuurman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-11 17:52
Hallo,

Vandaag mijn eerste pi binnen gekregen met raspbmc voorgeinstalleerd.
Omdat ik (nog) een oude TV heb zonder HDMI de Pi op de RCA poort aangesloten.
Ik heb echter geen beeld, wat nu?

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

albino71 en Ultrasub, bedankt. Ga Xbian proberen.
powah2k4 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 19:40:

Even een andere, beetje simpele vraag, na wat gelezen te hebben over de pi kwam ik vaak tegen dat hij niet uit en aan te zetten is. Als ik shutdown via raspbmc doe, gaat hij dan uit eindelijk weer booten? Of boot hij pas weer als ik de usb stekker even los haal en er weer in stop?
Er zit geen aan en uitknop op maar shutdown is wel echt uit. Als de stekker los haalt en er weer in plugt boot ie idd weer.

• UltraSub
Who cares. 3W. Lekker aan laten staan. Hoef je ook nooit te wachten en xbmc library wordt netjes ge-update ;)

• powah2k4
@mr_gadget

Thanks, had ook al iets gegoogled en dacht al zoiets maar wist het even niet zeker.

@Ultrasub

Dat gaat hem ook waarschijnlijk worden, haha.

[ Voor 24% gewijzigd door powah2k4 op 05-09-2013 21:25 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-11 13:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Stekker(doos) met afstandsbediening is mijn oplossing. Werkt perfect.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Ik heb zo'n klik aan klik uit die in een keer alles aanzet. Erg handig.

👉🏻 Blog 👈🏻

• schuurman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-11 17:52
inmiddels Raspbmc opnieuw op de SD gezet en hij doet het.

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:04
albino71 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:12:
Ja, omdat de sticks opgebouwd zijn met betere (en snellere) componenten om USB3.0 mogelijk te maken, benutten ze de USB2.0 bus ook beter.

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Vaag hoor. Ik heb een structuur op mijn nas:

Movies
----Movie 1
----Movie 2
Series
---Serie 1
---- Seizoen 1
---- Seizoen 2
-- Serie 2
---- Seizoen 1
---- Seizoen 2

Dat wordt ook netjes verwerkt in XMBC de Library, behalve de series. Voor 8 van de 10 series gaat dat goed, alleen twee series gooit ie helemaal door elkaar.

Van bijvoorbeeld HomeLand weet ik dat er 24 afleveringen staan in de indeling die ik zojuist schetste. Daar worden er door XBMC maar 14 getoond. (12 van seizoen 1 en 2 van seizoen 2)

Van Code 37 worden er geen afleveringen getoond, maar daarentegen is er een map (die echt X heet, en waarin 165 afleveringen staan, dus ook die 10 missende van Homeland, maar ook afleveringen van series die ook in andere mappen getoond worden.. Kortom, een zooitje.

Ik heb al meerdere keren de snelkoppeling naar Series weggegooid en de bibliotheek opnieuw laten opbouwen, maar dat helpt niet...

Zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat TVdb.org Code37 misschien niet kent?

• UltraSub
Check je xbmc.log als je een update lib uitvoert. Daar zie je wat er mis gaat.

• Fire69
VAnTurenhout schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:14:
Vaag hoor. Ik heb een structuur op mijn nas:

[...]

Zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat TVdb.org Code37 misschien niet kent?
Hoe bedoel je?
http://www.thetvdb.com/?tab=series&id=110991&lid=7
Pagina: 1 ... 70 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.