Ok, dus dat is het niet ;-)
Zet anders eens een screenshot neer van je structuur.
[ Voor 5% gewijzigd door Fire69 op 06-09-2013 09:51 ]
En het allerbelangrijkste, logging.. zonder scan log geen zinnig ding over te zeggen. Waarschijnlijk wordt de helft geskipped door foute bestandsnamen.
Ik zal de log eens opsnorren.
Hmm, kan niet bij mijn XBMC van hieraf om een of andere reden...
Ik heb wel een screenshot van de structuur:
https://www.dropbox.com/s/3rw82nolgupks9x/nas.JPG
[ Voor 75% gewijzigd door VAnTurenhout op 06-09-2013 10:35 ]
Met die structuur en een entry in tvdb zou het idd gewoon moeten werken. De log zal je dus moeten vertellen waarom xbmc vind van niet
Ok, dan moet ik nu even uitvinden waarom ik niet bij mijn Pi mag van buitenaf, ondanks de juiste portforwarding...UltraSub schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:13:
Met die structuur en een entry in tvdb zou het idd gewoon moeten werken. De log zal je dus moeten vertellen waarom xbmc vind van niet
Via de NAS ben ik op de Pi gekomen...handig..
Ik zie deze regel in de log:
VideoInfoScanner: Asked to lookup episode smb://xxx.xxx.xxx.xxx/PadVanSeries/Series/Code37/Seizoen 2/Code 37 S02E06 720p HDTV NL SUBS DutchTV.mkv online, but we have no episode guide. Check your tvshow.nfo and make sure the <episodeguide> tag is in place.
[ Voor 31% gewijzigd door VAnTurenhout op 06-09-2013 13:04 ]
Ik had hetzelfde, bij mij is het op te lossen door even via de webinterface te klikken op de 'Machtigingen opnieuw instellen' button, bij de shares. Iedere share die problemen geeft even herstellen en het is weer goed. Mijn vermoeden is dat transmission bij mij de boel verknoeid en de rechten van de mappen aanpast na het downloaden.Smobbo schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:23:
[...]
Ik heb dit ook met mijn Synology icm NFS.
Sinds een paar weken heeft hij moeite om ondertitels op te slaan op de NAS, deze download ik via de addon in XBMC (RaspBMC).
Het rare is dat het niet bij alle mappen zo is, bij series download hij bijvoorbeeld zonder problemen ondertiteling, bij films gaat het echter mis.
Op de NAS al zitten loeren naar rechten, deze staan volgens mij goed (lees en schrijf rechten voor alle computers binnen mijn netwerk). Nieuwe installatie van RaspBMC hielp ook niet.
Ik ben benieuwd of iemand hier een oplossing voor zal vinden? Ik download nu met mijn vaste computer de ondertiteling los en zet hem in de map op de NAS (gewoon via windows verkennen naar de NAS)...
Verwijderd
Ja, het aanbod is beperkter dan de combinatie torrents én usenet. Goed lezen alsjeblieft voor je reageert.Jazco2nd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:23:
[...]
Aanbod beperkt? Ik heb daar nog nooit iets van gemerkt.
Nee, het maakt voor jóú geen drol uit. Dat is niet te vergelijken met de voorkeuren van een ander. Ik voeg namelijk soms een serie toe, en wil het dan het liefst gelijk kijken. Het helpt dan érg als mijn 120mbit ook volgetrokken wordt.En de downloadsnelheid maakt geen drol uit. Het gaat volautomatisch dus tegen de tijd dat jij iets wil kijken (Amerikaanse series zijn rond 2AM beschikbaar) is het allang gedownload.
Je benoemt de serie ietwat inconsistent.VAnTurenhout schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:14:
Ik zal de log eens opsnorren.
In de TVdb heet de serie "Code 37": http://www.thetvdb.com/?tab=series&id=110991&lid=7
In je screenshot heet de directory "Code37"/"Seizoen x"
En de files "Code 37 S0xExx".
Begin eens met dat gelijk te trekken door de directory "Code 37" te noemen, dus een spatie er tussen.
Scan dan nog eens, pakt hij de boel nu wel?
Zo nee:
Mogelijk wordt "Seizoen 01" niet herkend en zul je deze moeten renamen naar "Season 1" of "S01". En zo ook voor de andere directories.
Nog niet?
Voeg het jaar van de serie eens toe aan de directorynaam. Dat hielp hier met Archer.2009 (http://thetvdb.com/?tab=series&id=110381).
Dit alles is voor mij verder gissen. Het antwoord staat in het scan log en kun je het best zelf napluizen. Sla ook de XBMC wiki er op na, daar is een vrij uitgebreid document over het scan proces en hoe de default scraper de boel herkent.
Wees vooral erg consistent met je naamgeving en controleer of alles overeenkomt.
Zo heb ik hier twee Nederlandse series zelf toegevoegd, namelijk Expeditie Robinson en De Allerslechtste Chauffeur Van Nederland, en daarmee had ik in het begin ook wat issues. Maar zodra je aan de hand van het scan log gaat controleren en de documentatie er op naslaat is er zeker uit te komen en nu staan beide series prima op mijn Pi in XBMC, waarvan Robinson zelf incl fanart en episode namen (heel saaie namen, maar wel namen: "De Kandidaten", "Aflevering 1", etc).
[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 06-09-2013 15:05 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Super antwoord Ultraman, ik ga eens lekker knutselen vanvond/morgen. Dank je.
Is het eigenlijk mogelijk om de analoge jack-uitgang te gebruiken voor uitvoer van digitaal geluid?
Mijn versterker accepteert geen HDMI (oud) maar wel optisch en bedraad digitaal geluid.
Ik heb al wat rondgezocht op internet, maar kan er niks over vinden. Ook met Raspbmc zelf lukt het me niet....
Mijn versterker accepteert geen HDMI (oud) maar wel optisch en bedraad digitaal geluid.
Ik heb al wat rondgezocht op internet, maar kan er niks over vinden. Ook met Raspbmc zelf lukt het me niet....
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Nee dan zul je een hdmi splitter(hdmi in--> hdmi optical uit) moeten kopen.
[ Voor 23% gewijzigd door ralph0603 op 06-09-2013 23:46 ]
Ik ben ook aan het rondkijken voor een mediaspeler en ben aan twijfelen tussen de Western Digital TV Live (2011) en een Raspberry Pi.
Ik zou graag films en series (sommige zijn VIDEO_TS dvd bestanden), de meeste zullen MKVs zijn willen streamen via SMB en daarnaast zou ik ook graag Netflix willen gebruiken zodra dit uitkomt in NL.
Ik heb even rondgekeken en het lijkt dat qua performance OpenElec het beter doet, maar ik las hier dat Netflix met OpenElec vooralsnog niet gaat. Zou iemand dit kunnen bevestigen? Dan kan ik in dat geval dus beter voor RaspMBC gaan? Of kan dit juist alleen op Windows?
Verder, als ik het goed begrijp zijn RaspMBC en OpenElec dus 2 verschillende implementaties van XMBC. De addons die voor XMBC beschikbaar zijn kan ik dus voor beide installeren? (deze addons)
Kan het makkelijk (Redelijk bugfree) gebruikt worden zodra alles eenmaal draait? Gewoon filmpje of serie uitkiezen via bv. Netflix en klaar, zodat ook de wat minder technische mensen hier in huis alles snappen.. Of komen er nog regelmatig onverwachte dingen voor?
Alvast bedankt!
Ik zou graag films en series (sommige zijn VIDEO_TS dvd bestanden), de meeste zullen MKVs zijn willen streamen via SMB en daarnaast zou ik ook graag Netflix willen gebruiken zodra dit uitkomt in NL.
Ik heb even rondgekeken en het lijkt dat qua performance OpenElec het beter doet, maar ik las hier dat Netflix met OpenElec vooralsnog niet gaat. Zou iemand dit kunnen bevestigen? Dan kan ik in dat geval dus beter voor RaspMBC gaan? Of kan dit juist alleen op Windows?
Verder, als ik het goed begrijp zijn RaspMBC en OpenElec dus 2 verschillende implementaties van XMBC. De addons die voor XMBC beschikbaar zijn kan ik dus voor beide installeren? (deze addons)
Kan het makkelijk (Redelijk bugfree) gebruikt worden zodra alles eenmaal draait? Gewoon filmpje of serie uitkiezen via bv. Netflix en klaar, zodat ook de wat minder technische mensen hier in huis alles snappen.. Of komen er nog regelmatig onverwachte dingen voor?
Alvast bedankt!
Dan zou ik toch nog even wat beter rond kijken als ik al je vragen zo lees. Ik stel voor de laatste 30 pagina's van dit topic of zo... Dan zijn waarschijnlijk al je vragen beantwoord.wizkid_niels schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 16:52:
Ik heb even rondgekeken
[ Voor 8% gewijzigd door UltraSub op 07-09-2013 19:26 ]
Verwijderd
Ik heb een Pi B-model met een SD-kaart erin en hij speelt film niet goed af. Zelfs een serie van 350 Mb speelt hij schokkerig af. Het is vooral bij snelle bewegingen dat het beeld soms niet kan volgen. Ik had OpenElec en nu Raspbmc maar ze hebben hetzelfde probleem. Het zijn rips met H264 codering... Ook een DVD-rip van een film (2,5Gb) met bitrate 2000 kbps geeft hetzelfde probleem.
Ik snap niet hoe ik hier iets aan kan doen?
Ik snap niet hoe ik hier iets aan kan doen?
Overklokken?!
Wat voor set up heb je? Draadloos, bedraad. of komt de video van een USB-HD?
Wat voor voeding? Een goede voeding is ook belangrijk.
Heb je ook gelet op welke SD kaart je hebt? Een class 4 of 10 is meestal wel goed. Toch zou ik even controleren of ze hem op de volgende link ook goedkeuren.
http://elinux.org/RPi_SD_..._.2F_Non-working_SD_cards
http://elinux.org/RPi_SD_..._.2F_Non-working_SD_cards
Het is nu wat duidelijker... Het enige wat nog even de vraag is hoe het precies met Netflix gaat. Zo te zien niet mogelijk vanwege Silverlight... Maar het schijnt dus wel goed te kunnen met PlayOn wat dus $30,- per jaar kost. Hierbij zou het dus via een windows machine gaan naar de Pi.UltraSub schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 19:25:
[...]
Dan zou ik toch nog even wat beter rond kijken als ik al je vragen zo lees. Ik stel voor de laatste 30 pagina's van dit topic of zo... Dan zijn waarschijnlijk al je vragen beantwoord.
Ik kan hierover behalve dat het een mogelijkheid is echter niet al te veel vinden. De meeste info lijkt hier te staan. Ik kan echter geen screenshots of video's vinden van hoe de layout dan eruit ziet. Nog steeds het zelfde zoals Netflix er normaal gesproken uitziet, of gaat het dan op een andere methode?
Het is waarschijnlijk even afwachten tot Netflix ook daadwerkelijk in NL komt, dan zullen wellicht ook wat tweakers hier in het topic er mee aan de slag gaan... Tot nu toe vind ik er nog niet zoveel over als ik het topic doorzoek op Netflix en Playon.
EDIT: Volgens de support van Playon werkt het alleen voor USA/Canada... Helaas
[ Voor 3% gewijzigd door wizkid_niels op 08-09-2013 19:18 ]
Ik heb de Code 37 uiteindelijk wel fatsoenlijk in mijn Lib gekregen, maar vraag me niet exact hoe. Ik heb Media Center Master gebruikt om de info erbij te zoeken, en in XBMC zelf een paar keer de lib opgeschoond en bijgewerkt...Raar.
Verwijderd
Overclocken is nogal drastisch aangezien de Pi het normaalgezien vlot moet aankunnen. Als zelfs bestandjes van 350Mb niet kunnen... Het is niet eens 720P.Coenen schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 22:30:
Overklokken?!![]()
De video komt direct van de SD-kaart, een klasse 10 van 16 Gb van Integral. De voeding is een adaptor die 1A aankan. De Pi is via HDMI aan de tv aangesloten.
Ik heb eigenlijk nooit de SD card voor media gebruikt, geen idee of dit goed of slecht werkt.
Je zou eens een USB stick kunnen proberen, of via je netwerk.
Heeft iemand deze al geprobeerd: nieuws: RaspyFi-distro moet audiofielen op Raspbery Pi bedienen
Bij mij wil het niet. De Leds van het netwerk gaan branden, maar ik zie hem niet op m'n netwerk.
Heeft iemand deze al geprobeerd: nieuws: RaspyFi-distro moet audiofielen op Raspbery Pi bedienen
Bij mij wil het niet. De Leds van het netwerk gaan branden, maar ik zie hem niet op m'n netwerk.
Ik ben al een tijdje opzoek naar een mediaspeler en de rasberry pie lijkt me wel wat. Ik ben alleen opzoek naar een beetje een leuke afstandsbediening. Ik weet dat er andere opties zijn maar een afstandsbediening lijkt me toch wel fijn. Wat gebruiken jullie hiervoor ??
mobiele telefoon(android) met yatse. Doet alles wat ik er van verwacht
Als je TV CEC ondersteund kun je gewoon de afstandsbediening van je TV gebruiken. Iedere fabrikant heeft wel zijn eigen naam voor CEC:yesjohn schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:58:
Ik ben al een tijdje opzoek naar een mediaspeler en de rasberry pie lijkt me wel wat. Ik ben alleen opzoek naar een beetje een leuke afstandsbediening. Ik weet dat er andere opties zijn maar een afstandsbediening lijkt me toch wel fijn. Wat gebruiken jullie hiervoor ??
Ik heb niet zo veel zin om een telefoon te gebruiken. Ik heb liever gewoon een normale ouderwetse afstandsbediening
Edit:
Bedankt ustinov ik zal eens kijken
Edit:
[ Voor 16% gewijzigd door yesjohn op 08-09-2013 16:06 ]
En anders kun je vrij goedkoop een USB-IR ontvanger kopen en dan je remote (een Harmony?) instellen op een MediaPlayeryesjohn schreef op zondag 08 september 2013 @ 16:05:
Ik heb niet zo veel zin om een telefoon te gebruiken. Ik heb liever gewoon een normale ouderwetse afstandsbediening
Edit:
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik heb helaas geen cec support op mijn tv (hij is ook al vrij oud) Dus dat wordt een USB-IR ontvanger. Ik zoek nog wel ff op internet naar een goede afstandsbediening want die Harmonies zijn toch wel aan de prijzige kant
Op eBay (de Amerikaanse versie - ebay.com dus) even zoeken naar HP MCE, dan heb je behoorlijk wat leuke setjes voor onder de USD 20 inclusief verzending vanuit China. Ik heb zelf deze: http://www.ebay.com/itm/N...nters&hash=item43ba456658
Werkte op mijn Raspberry Pi met RaspBMC zonder problemen, aansluiten, in het menu aangeven dat je zo'n afstandsbediening hebt en draaien maar.
Er zijn nog veel meer van dat soort setjes op eBay, heb deze gewoon gekozen omdat-ie op dat moment nog wat lager in prijs was dan nu (USD 11.99 meen ik).
Werkte op mijn Raspberry Pi met RaspBMC zonder problemen, aansluiten, in het menu aangeven dat je zo'n afstandsbediening hebt en draaien maar.
Er zijn nog veel meer van dat soort setjes op eBay, heb deze gewoon gekozen omdat-ie op dat moment nog wat lager in prijs was dan nu (USD 11.99 meen ik).
Hee mannen,
Sinds een weekje aan het klooien met XBMC op de Pi. Draai nu Raspbmc, redelijk stabiel.
Verder heb ik hem nu als speler van content die op de PCH A 200, werkt ook flitsend met samba.
Even een vraag; als ik uitzending gemist gebruik van XOT-Uzg.v3 heb ik altijd 888 ondertitels bij de uitzendingen. Heeft iedereen dit?
Heb het bij bijvoorbeeld Atlas, camping powned, keuringsdienst van waarde. Overigens niet het bij het NOS journaal.
Forceert xot de ondertitels?
Sinds een weekje aan het klooien met XBMC op de Pi. Draai nu Raspbmc, redelijk stabiel.
Verder heb ik hem nu als speler van content die op de PCH A 200, werkt ook flitsend met samba.
Even een vraag; als ik uitzending gemist gebruik van XOT-Uzg.v3 heb ik altijd 888 ondertitels bij de uitzendingen. Heeft iedereen dit?
Heb het bij bijvoorbeeld Atlas, camping powned, keuringsdienst van waarde. Overigens niet het bij het NOS journaal.
Verwijderd
Kan moeilijk geloven dat een netwerk of USB-source sneller is dan een SD-kaart, maar ik zal het morgen proberen. Wat gebruik jij dan? Meeste mensen gebruiken waarschijnlijk een USB harde schijf?!Coenen schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:30:
Ik heb eigenlijk nooit de SD card voor media gebruikt, geen idee of dit goed of slecht werkt.
Ik heb een flirc thuis in mijn Raspberry zitten en het werkt erg prettig. Met de Beta en de nieuwste harmony software is XBMC standaard ondersteund.Firesphere schreef op zondag 08 september 2013 @ 16:08:
[...]
En anders kun je vrij goedkoop een USB-IR ontvanger kopen en dan je remote (een Harmony?) instellen op een MediaPlayer
Hello fellow humans
Bedankt voor de tipwian_gn schreef op zondag 08 september 2013 @ 17:48:
Op eBay (de Amerikaanse versie - ebay.com dus) even zoeken naar HP MCE, dan heb je behoorlijk wat leuke setjes voor onder de USD 20 inclusief verzending vanuit China. Ik heb zelf deze: http://www.ebay.com/itm/N...nters&hash=item43ba456658
Ik durf te stellen dat een netwerk source wel degelijk (veel) sneller functioneert dan een SD-kaart. Om maar te zwijgen over het continu kopieren van je data. Een netwerk source heeft oneindig meer ruimte en is niet beperkt door het aantal schrijf cycles van een SD kaart.Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:23:
[...]
Kan moeilijk geloven dat een netwerk of USB-source sneller is dan een SD-kaart, maar ik zal het morgen proberen. Wat gebruik jij dan? Meeste mensen gebruiken waarschijnlijk een USB harde schijf?!
Een USB disk is ook een optie maar ook redelijk bewerkelijk vanwege de vele kopieer acties.
Is dacht ik een instelling in de plugin opties.OxyDrokz schreef op zondag 08 september 2013 @ 21:20:
...
Ik heb Wi-Fi gebruikt, met 720p ging dat wel redelijk. Maar met m'n draadloze Logitech muis door de menu's heen gaan was een drama. Ik gebruik m'n Pi ook niet meer als mediaspeler.Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:23:
[...]
Kan moeilijk geloven dat een netwerk of USB-source sneller is dan een SD-kaart, maar ik zal het morgen proberen. Wat gebruik jij dan? Meeste mensen gebruiken waarschijnlijk een USB harde schijf?!
joint_me schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:57:
[...]
Ik heb een flirc thuis in mijn Raspberry zitten en het werkt erg prettig. Met de Beta en de nieuwste harmony software is XBMC standaard ondersteund.
offtopic:
Ik heb ook een flirc en Harmony One. Maar hoe bedoel je dit precies?
"Met de Beta en de nieuwste harmony software is XBMC standaard ondersteund."
Voor zover ik weet is er geen nieuwe Harmony software uitgebracht?
Ik heb ook een flirc en Harmony One. Maar hoe bedoel je dit precies?
"Met de Beta en de nieuwste harmony software is XBMC standaard ondersteund."
Voor zover ik weet is er geen nieuwe Harmony software uitgebracht?
👉🏻 Blog 👈🏻
Vind het niet offtopic, dus vandaar geen tags 
De Flirc is een programeerbare IR, dus voor heen zocht je in de Harmony software een device uit wat snel genoeg was qua interkey delay, en daarnaast genoeg buttons had om zoveel mogelijk te kunnen programmeren (zo heb ik gekozen voor een of andere Samsung TV remote).
Wat ze in de beta van de Flirc firmware zelf hebben nu, is een mediacenter remote keuze. Je geeft in de Harmony de mediacenter remote als device op, en klaar. Naar mijn mening (en ook te zien op de forums daar), heeft de eerste methode nog steeds de voorkeur, door snelheid en programmeerbaarheid, maar voor noobs kan het gemakkelijk zijn om dit out of the box te ondersteunen. Wellicht niet helemaal optimaal, maar het werkt wel.
De Flirc is een programeerbare IR, dus voor heen zocht je in de Harmony software een device uit wat snel genoeg was qua interkey delay, en daarnaast genoeg buttons had om zoveel mogelijk te kunnen programmeren (zo heb ik gekozen voor een of andere Samsung TV remote).
Wat ze in de beta van de Flirc firmware zelf hebben nu, is een mediacenter remote keuze. Je geeft in de Harmony de mediacenter remote als device op, en klaar. Naar mijn mening (en ook te zien op de forums daar), heeft de eerste methode nog steeds de voorkeur, door snelheid en programmeerbaarheid, maar voor noobs kan het gemakkelijk zijn om dit out of the box te ondersteunen. Wellicht niet helemaal optimaal, maar het werkt wel.
hmmmm dacht sync de muziek weer even in xbmc vanaf de NAS. maar nu mist die de album covers die wel in de folders staan als: folder.jpg
Kan ze wel handmatig toevoegen maar weinig zin in. de optie om remote art te gebruiken staat gewoon ingeschakeld.
Bij de artiesten worden wel art ingeladen tijdens library update. maar de albums niet
Kan ze wel handmatig toevoegen maar weinig zin in. de optie om remote art te gebruiken staat gewoon ingeschakeld.
Bij de artiesten worden wel art ingeladen tijdens library update. maar de albums niet
Over remotes gesproken: Ik heb via Ebay zo'n TSOP-4838 voor nog geen euro besteld.
Pinnetjes aansluiten op je GPIO, en je kan dan met lirc elke remote gebruiken die je wil.
Een aantal remotes zitten al in lirc, maar je kan ook je eigen remote inlezen en knoppen toekennen.
Ik gebruik voor RaspBMC nu de afstandbediening van een oud fotoframe dat toch niet meer in gebruik is.
Totale kosten: €0,77 en een uurtje prutsen
Pinnetjes aansluiten op je GPIO, en je kan dan met lirc elke remote gebruiken die je wil.
Een aantal remotes zitten al in lirc, maar je kan ook je eigen remote inlezen en knoppen toekennen.
Ik gebruik voor RaspBMC nu de afstandbediening van een oud fotoframe dat toch niet meer in gebruik is.
Canon EOS | DJI M2P
heb in het begin nog even met een losse remote zitten spelen (in mijn geval een iMon UltraBay), maar uiteindelijk toch over gestapt naar CEC, en dat bevalt zo goed dat ik het 't liefst overal zou willen toepassen, en alle benodigde hardware zit al in de Pi. Ideale oplossingArjan A schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:25:
Over remotes gesproken: Ik heb via Ebay zo'n TSOP-4838 voor nog geen euro besteld.

Ja, CEC is natuurlijk de ultieme oplossing. Ik heb het wel op de tv in de slaapkamer, maar beneden niet, dus dan blijft het 'behelpen'.
Canon EOS | DJI M2P
Ik vond het alles behalve ultiem eigenlijk. Het zou ultiem kunnen zijn, maar het is daarvoor niet goed genoeg uitgewerkt.
Ik wist nooit welk apparaat weer eens uit zichzelf ging aan- of uitgaan, welke knoppen op mijn afstandsbediening het wel of niet gingen doen, etc...
Nee, ik heb alles uitgezet en gebruik mijn Harmony, die doet netjes wat er van verwacht wordt!
Ik wist nooit welk apparaat weer eens uit zichzelf ging aan- of uitgaan, welke knoppen op mijn afstandsbediening het wel of niet gingen doen, etc...
Nee, ik heb alles uitgezet en gebruik mijn Harmony, die doet netjes wat er van verwacht wordt!
Ik vind cec voornamelijk erg traag in het reageren op toetsaanslagen. Vergeleken met bedienen via de app op de telefoon. Of is dat nog een instelling?
👉🏻 Blog 👈🏻
@Fire69, de mensen met een goed geprogrammeerde Harmony verguizen bijna allemaal CEC. Staat hier ook disabled. Als mijn Harmony alles kan, en beter, wat CEC doet, heeft CEC alleen maar nadelen. Apparaten die uit en aan gaan, enz.
De mensen zonder Harmony, en die een app op de telefoon gebruiken... Nope, er gaat niks boven hardware buttons, welke je zonder kijken kunt bedienen. App kan handig zijn, zeker bij tekst invoer (wat maar heel af en toe hoeft), maar is absoluut niet geweldig. Full touch zal nooit (zonder feedback) een remote kunnen vervangen.
De mensen zonder Harmony, en die een app op de telefoon gebruiken... Nope, er gaat niks boven hardware buttons, welke je zonder kijken kunt bedienen. App kan handig zijn, zeker bij tekst invoer (wat maar heel af en toe hoeft), maar is absoluut niet geweldig. Full touch zal nooit (zonder feedback) een remote kunnen vervangen.
Voor XBMC te bedienen gebruik ik dan weer wel Yatse 
Niks handiger dan een film uit een lijstje kiezen zonder dat je met die ab moet mikken.
Ik ben ook zwaar aan het twijfelen om een Harmony Ultimate te kopen, best of both worlds. Alles aan/uit/bedienen via phone/tablet.
Niks handiger dan een film uit een lijstje kiezen zonder dat je met die ab moet mikken.
Ik ben ook zwaar aan het twijfelen om een Harmony Ultimate te kopen, best of both worlds. Alles aan/uit/bedienen via phone/tablet.
Yatse werkt heel goed hier, maar het gemis van fysieke knoppen is echt een heel groot nadeel ja.
Eens kijken of de flirc wat is.
Eens kijken of de flirc wat is.
*
[ Voor 100% gewijzigd door OxyDrokz op 09-09-2013 20:47 . Reden: Dubbelpost ]
Klopt, ik heb het nu ook weer met Dexter dat beeld en geluid precies .5 sec uit de pas loopt.Smarty77 schreef op maandag 02 september 2013 @ 20:54:
[...]
Ik had de post gezien, maar verder vond ik het opvallend rustig over dit onderwerp...
Ik heb 3.1.7 reeds geïnstalleerd, het is beter maar soms nog steeds het idee dat het nog niet helemaal gefixed is.
Iemand anders last? Je ziet er idd weinig over.
Ik zal eens een andere distro proberen...
👉🏻 Blog 👈🏻
Hallo,
Ik heb voor een vriendin van mij een raspberry Pi gehaald bij SOS solutions. De eerste Raspberry Pi die ze hadden ontvangen werkte niet. Er brand alleen maar een rood lampje. Volgens SOS Solutions werkte deze wel goed bij hun, maar ze hadden toch weer een andere gestuurd.
Nu wou ik hier vandaag Xbian op installeren maar ook nu weer blijft er weer een rood lampje branden.
Wat ik heb geprobeerd:
-Andere SD kaart geprobeerd -> Geen resultaat
-Andere stroomadapter gebruikt -> Geen resultaat
-Mijn eigen Raspberry Pi's (2 stuks) aangesloten met de SD kaart van de Raspberry Pi die niet werkt -> Werkt wel
-Mijn eigen Raspberry Pi (2 stuks) aangesloten op de stroomkabel van de vriendin van mij -> Werkt gewoon goed.
Wat kan er nu aan de hand zijn ? Ik heb nu een .elf bestand gekregen van een medewerker van SOS Soluitions in de root gezet van de SD kaart maar ook nu gebeurt er niks.
Is de RBP weer defect?
Ik heb voor een vriendin van mij een raspberry Pi gehaald bij SOS solutions. De eerste Raspberry Pi die ze hadden ontvangen werkte niet. Er brand alleen maar een rood lampje. Volgens SOS Solutions werkte deze wel goed bij hun, maar ze hadden toch weer een andere gestuurd.
Nu wou ik hier vandaag Xbian op installeren maar ook nu weer blijft er weer een rood lampje branden.
Wat ik heb geprobeerd:
-Mijn eigen Raspberry Pi's (2 stuks) aangesloten met de SD kaart van de Raspberry Pi die niet werkt -> Werkt wel
-Mijn eigen Raspberry Pi (2 stuks) aangesloten op de stroomkabel van de vriendin van mij -> Werkt gewoon goed.
Wat kan er nu aan de hand zijn ? Ik heb nu een .elf bestand gekregen van een medewerker van SOS Soluitions in de root gezet van de SD kaart maar ook nu gebeurt er niks.
Is de RBP weer defect?
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Heb af en toe dezelfde klacht, maar meer bij de versterker.. die wil nog al eens doorschieten naar de tv output ipv de decoder hdmi uitgang.Fire69 schreef op maandag 09 september 2013 @ 17:24:
Ik vond het alles behalve ultiem eigenlijk. Het zou ultiem kunnen zijn, maar het is daarvoor niet goed genoeg uitgewerkt.
dat is CEC in feite die het doet, maar zonder IR ontvanger zit ik er effe aan vast.. komt vast wel een keer 1, maar voor nu voldoet CEC net an
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Kan, maar het is niet helemaal duidelijk. probeer dezelfde Pi eens bij jou zelf thuis?Possible schreef op maandag 09 september 2013 @ 21:19:
Hallo,
Wat ik heb geprobeerd:
Is de RBP weer defect?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ondertitels bij UZG gefixt. Instelling over het hoofd gezien, beetje lomp.
Nu net de XBMC backup add-on geinstalleerd en ingesteld. Wilde hem eerst via dropbox laten lopen, maar daarvoor moet je een dev app key aanvragen, dus nu maar een mapje op de Popcornhour gebruikt.
Probleem is, hoe run ik dit programma? Heb hem nu in de scheduler, maar zou hem graag nu met de hand laten lopen...
Nu net de XBMC backup add-on geinstalleerd en ingesteld. Wilde hem eerst via dropbox laten lopen, maar daarvoor moet je een dev app key aanvragen, dus nu maar een mapje op de Popcornhour gebruikt.
Probleem is, hoe run ik dit programma? Heb hem nu in de scheduler, maar zou hem graag nu met de hand laten lopen...
Dit heb ik ook getest door de pi op mijn eigen adapters aan te sluiten. Helaas ook dan brand alleen het rode lampje dan. Heb ook verschillende xbmc distro's geprobeerd zonder resultaat.Firesphere schreef op maandag 09 september 2013 @ 22:27:
[...]
Kan, maar het is niet helemaal duidelijk. probeer dezelfde Pi eens bij jou zelf thuis?
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Verwijderd
Heb een USB-stick gebruikt en dat is toch sneller zo blijkt. De USB heeft een leessnelheid van 7Mb/s en de SD-kaart 21,5Mb/s wanneer ik dit test op mijn laptop, maar er zal dan toch iets raar zijn met de interfaces op de Pi zelf... Film via USB is niet echt ideaal maar allé.redfoxert schreef op zondag 08 september 2013 @ 23:04:
[...]
Ik durf te stellen dat een netwerk source wel degelijk (veel) sneller functioneert dan een SD-kaart. Om maar te zwijgen over het continu kopieren van je data. Een netwerk source heeft oneindig meer ruimte en is niet beperkt door het aantal schrijf cycles van een SD kaart.
Een USB disk is ook een optie maar ook redelijk bewerkelijk vanwege de vele kopieer acties.
Gewoon op klikken vanuit Add-Ons - Programs.OxyDrokz schreef op maandag 09 september 2013 @ 22:46:
Ondertitels bij UZG gefixt. Instelling over het hoofd gezien, beetje lomp.
@Possible: Haal de Pi eens uit de case en druk aan de onderkant van de sdkaart terwijl je de spanning erop zet.
Ik heb 3 Pi's (1 van RS met zwarte audio jack, en 2 van 4Elements (via SOS) met een blauwe audio jack. Die met de blauwe jacks werkten niet met de SD uit die in de PI met de zware jack perfect werkte. Bij toeval kwam ik er achter dat de beide Pi's wel booten zodra ik wat druk op de SD kaart zette. Ik moet wel zeggen dat het een MicroSD in een adapter is; kan zijn dat ie iets dunner of minder stevig is dan een fullsize SD.
Dus probeer het ook eens uit. Bij mij zit er een kartonnetje tussen de behuizing en de SD. Zo vaak verwissel ik m toch niet. Ben meer geirriteert over de kapotte lan poort van de PI die van RS af komt.
Blijkbaar worden de Pi's met blauwe jack (4Elements) in de UK geproduceerd, en de andere komen uit china ofzo.
Ik heb 3 Pi's (1 van RS met zwarte audio jack, en 2 van 4Elements (via SOS) met een blauwe audio jack. Die met de blauwe jacks werkten niet met de SD uit die in de PI met de zware jack perfect werkte. Bij toeval kwam ik er achter dat de beide Pi's wel booten zodra ik wat druk op de SD kaart zette. Ik moet wel zeggen dat het een MicroSD in een adapter is; kan zijn dat ie iets dunner of minder stevig is dan een fullsize SD.
Dus probeer het ook eens uit. Bij mij zit er een kartonnetje tussen de behuizing en de SD. Zo vaak verwissel ik m toch niet. Ben meer geirriteert over de kapotte lan poort van de PI die van RS af komt.
Blijkbaar worden de Pi's met blauwe jack (4Elements) in de UK geproduceerd, en de andere komen uit china ofzo.
[ Voor 19% gewijzigd door Krypt op 10-09-2013 10:35 ]
Ik vind het maar een klote ding , totaal niet geschikt als media player.
Xbain , open elec, Raspbmc met snelle usb stick alles getest.
Raspbmc komt als beste uit de bus maar gaat na een tijd in de reboot en blijft dat doen.
Zwarte behuizing is ook waardeloos , kwam er na een tijd achter dat als je de sd kaart erin deed dat heb pennetje van de schijfbeveiliging omlaag ging.
Tja zo kun je lang wachten voordat hij boot....
Al met al een miskoop.
Raspbmc komt als beste uit de bus maar gaat na een tijd in de reboot en blijft dat doen.
Zwarte behuizing is ook waardeloos , kwam er na een tijd achter dat als je de sd kaart erin deed dat heb pennetje van de schijfbeveiliging omlaag ging.
Al met al een miskoop.
Dat komt omdat je een amateur bent en het een tweaker apparaatje is.. 
Je had er nooit aan moeten beginnen (net ff je posts in dit topic doorgelezen, lijkt wel standup comedy).
Koop lekker een appliance, en niks waar je zelf aan kunt of hoeft te tweaken. Problem solved. Maar verwacht niet dat je iets wat zo op de grens loopt qua hardware, nog vrij jong is qua development, voor iemand die, en ik quote: "Alles engels natuurlijk waar ik de balle van snap.", "Als leek word je in het diepe gegooid", zomaar even aan het draaien krijgt. Ik neem aan dat je de gezegdes kent: Voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, en voor niks gaat de zon op.
Je had er nooit aan moeten beginnen (net ff je posts in dit topic doorgelezen, lijkt wel standup comedy).
Koop lekker een appliance, en niks waar je zelf aan kunt of hoeft te tweaken. Problem solved. Maar verwacht niet dat je iets wat zo op de grens loopt qua hardware, nog vrij jong is qua development, voor iemand die, en ik quote: "Alles engels natuurlijk waar ik de balle van snap.", "Als leek word je in het diepe gegooid", zomaar even aan het draaien krijgt. Ik neem aan dat je de gezegdes kent: Voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, en voor niks gaat de zon op.
[ Voor 5% gewijzigd door UltraSub op 10-09-2013 11:08 ]
Forceer die HDMI mode eens in een config file. Ik had zelf namelijk ook zoiets.Possible schreef op maandag 09 september 2013 @ 21:19:
Hallo,
Wat ik heb geprobeerd:
Is de RBP weer defect?
http://elinux.org/RPiconfig daar staan wat parameters.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Bekend probleem inderdaad, maar de Pi zou wel door moeten booten, ook zonder scherm, met als resultaat dat niet alleen het rode ledje brandt. Ik verwacht dus niet dat dit de oplossing gaat zijn, helaas.
Tikje kort door de bocht, Theodor.
Bij zeer veel mensen werkt het apparaatje perfect.
De behuizing is nauwelijks de schuld van de Pi lijkt me, aangezien RPi geen officiële cases uitbrengt afaik.
Bij zeer veel mensen werkt het apparaatje perfect.
De behuizing is nauwelijks de schuld van de Pi lijkt me, aangezien RPi geen officiële cases uitbrengt afaik.
Wat is dit nu lekker anoniem iemand voor paal zetten , tjonge jij bent een flinke vent...UltraSub schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:07:
Dat komt omdat je een amateur bent en het een tweaker apparaatje is..
Het is geen klote ding en hij is zeer geschikt als mediaspeler.Theodor schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:57:
Al met al een miskoop.
Nadat ik hem had ingericht konden vrouw en kids er zonder al te veel uitleg mee overweg en dat zegt wel iets.
XBian komt over het algemeen als beste uit de bus, maar smaken verschillen.
Dat je keus hebt tussen XBian, raspBMC en OpenElec is bijzonder te noemen lijkt me. Bij hoeveel andere mediaplayers heb je dat?
SD kaart doe je er niet heel vaak uit en in lijkt me, dus ook een non issue. Zeker nu je het weet.
Daarbij staat dat, zoals eerder gezegd, eigenlijk los van de Pi zelf.
Voor jou is het wel een miskoop, helaas.
Het mooie is dat je hem zo kwijt bent aan iemand die het na jou weer wil gaan proberen.
Mijn advies is: Stoppen met jezelf meer te frustreren en gaan voor een out-of-the-box werkend ding.
Is wel minder leuk
Klinkt meer als dat jij er niet zo goed mee om kan gaan, lees je in, begin bijvoorbeeld met raspbian, dat heeft gewoon een desktop interface (X), waar prima mee te werken is. Leer zo het apparaatje eens kennen, speel er wat mee, en ga vanuit daar eens verder.Theodor schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:57:
Al met al een miskoop.
Je kan dan inderdaad een distro pakken met XBMC er al in en deze aanpassen naar wens, óf (zoals ik heb gedaan) vanuit raspbian verder gaan, je kan de boot naar desktop omgeving uitzetten, en XBMC installeren en automatisch laten starten bij boot. Dan nog een beetje pielen met couchpotato, sickbeard, sabnzbd, en transmission en je hebt een prima apparaatje PLUS wat linux kennis erbij.
Het kost je wat uurtjes en een hoop gevloek, maar het is zeker mogelijk. Het is gewoon een apparaatje wat helemaal aangepast kan worden aan de wens van de gebruiker, en daar door niet out-of-the-box zo neer te zetten is en binnen 5 minuten draait en je niet meer naar om hoeft te kijken.
@Loveless85: Waarom niet een van de 3 Xbmc distro's pakken, je media opzoeken, je bibliotheek scannen en afspelen?
Dan staat je basis en kun je van daaruit, indien gewenst, verder met specials.
Ik denk dat je het meeste voor paal zetten als door jezelf gebeurd is.Theodor schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:20:
[...]
Wat is dit nu lekker anoniem iemand voor paal zetten , tjonge jij bent een flinke vent...
Ik heb dit ook wel eens gehad, dan was het dat de sd-kaart corrupt was (helaas gebeurd dat wel eens bij mij). Maar aangezien jij ook een sd-kaart uit een werkende Rasberry hebt gehaald is dat waarschijnlijk niet het geval. Alhoewel ik me afvraag of je zo makkelijk sd-kaartjes tussen PI's kunt wisselen, volgens mij werken de codecs alleen samen met de specifieke apparaat-id (misschien zijn er meer afhankelijkheden obv die apparaat-is.UltraSub schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:09:
Bekend probleem inderdaad, maar de Pi zou wel door moeten booten, ook zonder scherm, met als resultaat dat niet alleen het rode ledje brandt. Ik verwacht dus niet dat dit de oplossing gaat zijn, helaas.
The_Admin schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:23:
[...]
Klinkt meer als dat jij er niet zo goed mee om kan gaan, lees je in, begin bijvoorbeeld met raspbian, dat heeft gewoon een desktop interface (X), waar prima mee te werken is. Leer zo het apparaatje eens kennen, speel er wat mee, en ga vanuit daar eens verder.
Je kan dan inderdaad een distro pakken met XBMC er al in en deze aanpassen naar wens, óf (zoals ik heb gedaan) vanuit raspbian verder gaan, je kan de boot naar desktop omgeving uitzetten, en XBMC installeren en automatisch laten starten bij boot. Dan nog een beetje pielen met couchpotato, sickbeard, sabnzbd, en transmission en je hebt een prima apparaatje PLUS wat linux kennis erbij.
Het kost je wat uurtjes en een hoop gevloek, maar het is zeker mogelijk. Het is gewoon een apparaatje wat helemaal aangepast kan worden aan de wens van de gebruiker, en daar door niet out-of-the-box zo neer te zetten is en binnen 5 minuten draait en je niet meer naar om hoeft te kijken.

Kan ook, was eigenlijk gewoon bij mij zo dat ik een beetje begon te rommelen ermee en toen ik eenmaal raspbian had draaien met xbmc (en X had uitgezet), plus een disk er aan had gehangen ik geen trek meer had om weer 'opnieuw' te beginnen met andere distro.albino71 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:33:
@Loveless85: Waarom niet een van de 3 Xbmc distro's pakken, je media opzoeken, je bibliotheek scannen en afspelen?
Noemde raspbian voor onze theodor omdat het een leuke distro is om mee te beginnen, genoeg documentatie over, en de desktop interface kan een leuk houvast zijn als je nog niet zo begaan met het 'putty en ssh gebeuren' zoals hij het noemt
Theodor: Gooi m in de V&A; zal vast wel iemand die een leuk bod doet. Grote kans dat ik het zelfs zou zijn.
2 Pi's up and running hier:
1. Pi met defecte netwerk interface; draait op zolder connected aan USB van de router die op zolder staat, met en USB Wifi Dongle en XBian. XMBC disabled, Download package erop (NzbGet, Sickbeard, Couchpotatoe) met een fstab NFS connectie direct naar mijn NAS. Download en unpakt direct op de NAS.
2. Pi aan Samsung Led tv; mijn zoon en vrouw kunnen er perfect mee om gaan. Af en toe hakkelt ie als ie net weer even wakker moet worden, maar speelt perfect films af.
3. Pi voor op slaapkamer; maar momenteel uitgeleend.
2 Pi's up and running hier:
1. Pi met defecte netwerk interface; draait op zolder connected aan USB van de router die op zolder staat, met en USB Wifi Dongle en XBian. XMBC disabled, Download package erop (NzbGet, Sickbeard, Couchpotatoe) met een fstab NFS connectie direct naar mijn NAS. Download en unpakt direct op de NAS.
2. Pi aan Samsung Led tv; mijn zoon en vrouw kunnen er perfect mee om gaan. Af en toe hakkelt ie als ie net weer even wakker moet worden, maar speelt perfect films af.
3. Pi voor op slaapkamer; maar momenteel uitgeleend.
Tientje, neem ik 'm zo van je over!Theodor schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:57:
Al met al een miskoop.
Dat zal nr 3 worden, die perfect zal draaien op m'n vakantie adres.

koop gewoon een PCH oid, plug, play & watch.. Gelijk gesteld aan de gebruiker.
Bezint eer gij begint.
Ben ook geen ster en het spreekwoord van de ezel en steen geldt ook meermaals voor mij. Maar een beetje inlezen in het topic en weten wat je er allemaal mee kunt, zou denk ik veel frustratie hebben gescheeld.
En ook weet waar je grenzen liggen van je kunnen en of je ook veel tijd wilt investeren in tweaken.
Ben ook geen ster en het spreekwoord van de ezel en steen geldt ook meermaals voor mij. Maar een beetje inlezen in het topic en weten wat je er allemaal mee kunt, zou denk ik veel frustratie hebben gescheeld.
En ook weet waar je grenzen liggen van je kunnen en of je ook veel tijd wilt investeren in tweaken.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Is er hier iemand die deze USB sound card werkend heeft gekregen met Xbian?
C-Media CM106
Mijn receiver heeft geen HDMI en ben dus afhankelijk van optisch of coaxiaal kabel voor 5.1 via de Pi. Nu zag ik deze en leek mij wel geschikt. maar het moet natuurlijk wel werken anders koop ik het voor niks.
C-Media CM106
Mijn receiver heeft geen HDMI en ben dus afhankelijk van optisch of coaxiaal kabel voor 5.1 via de Pi. Nu zag ik deze en leek mij wel geschikt. maar het moet natuurlijk wel werken anders koop ik het voor niks.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Die heb ik thuis liggen, maar nog nooit geprobeerd.. Misschien kijk ik vanavond er nog wel ff naar.Rubman schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:39:
Is er hier iemand die deze USB sound card werkend heeft gekregen met Xbian?
C-Media CM106
Een aantal maanden(2-3) geleden werkte het inieder geval NIET.Lieuwe15 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:42:
[...]
Die heb ik thuis liggen, maar nog nooit geprobeerd.. Misschien kijk ik vanavond er nog wel ff naar.
Zojuist ook RaspBMC aan de gang gekregen, uiteraard gelijk even getest. Werkt allemaal perfect! Op 1 ding na, ik heb "De allerslechtste chauffeur van Nederland" opgenomen afgelopen week, maar deze heeft volgens RaspBMC is het bestand 0B, dit light zeker aan dat de codec mist?
Tevens, laat RaspBMC ook een map zien als een lege map, terwijl er toch echt iets in staat(?)
Tevens, laat RaspBMC ook een map zien als een lege map, terwijl er toch echt iets in staat(?)

De makkelijke manier: installeer XOT-UZG add-on, dan kan je hem via uitzending gemist kijken. Ik heb het gedaan door de repository als zip in /xbian/home te zetten en hem dan toe te voegen via settings - add-ons - installeer via zip. Daarna kan je XOT-UZG installeren, en na een herstart is hij beschikbaar. Zoek dan bij de NOS-afdeling naar (de) Allerslechtste chauffeur van NL (onder de A dus, ik zocht eerst bij de S van slechtste chauffeur, daarna bij de D van de).Satom schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 19:31:
Zojuist ook RaspBMC aan de gang gekregen, uiteraard gelijk even getest. Werkt allemaal perfect! Op 1 ding na, ik heb "De allerslechtste chauffeur van Nederland" opgenomen afgelopen week, maar deze heeft volgens RaspBMC is het bestand 0B, dit light zeker aan dat de codec mist?
Hij gaat dan de aflevering downloaden en afspelen.....
Bedankt, dat is zeker interessant! Gaan we proberen, tevens was het, alweer, een typische PEBKAC
haha rechten zijn erg belangrijk, want na het zetten van de chmod 777 werkte de afleveringen perfect (en waren de mappen in de DVD map ook zichtbaar). Nu nog even kijken of ik DVD's aan de gang kan krijgen!
Ik heb het zowel op OpenELEC 3.0.6 als 3.1.7 als de laatste Raspbmc.kraades schreef op maandag 09 september 2013 @ 21:13:
[...]
Klopt, ik heb het nu ook weer met Dexter dat beeld en geluid precies .5 sec uit de pas loopt.![]()
Iemand anders last? Je ziet er idd weinig over.
Ik zal eens een andere distro proberen...
Heb nu maar de "Audio Out Delay" op mijn TV bijgesteld.
Misschien dat dit voorheel al in XBMC werd gecompenseerd? Had er iig voorheen geen last van.
👉🏻 Blog 👈🏻
Goed inmiddels is er alweer wat tijd en testing voorbij gegaan.JanPedaal schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:56:
[...]
Alleen met MKV of ook met AVI? Welke video codecs? Als het bij alle videoformaten gebeurt maar niet bij audio kan het wellicht een oververhitte NAS of router zijn. Sowieso ligt het probleem bij je router of NAS en niet bij je RPi (omdat je het met Win7 en 8 ook hebt), dus in het Synology topic krijg je misschien meer nuttige tips.
Ik krijg niet op 1, 2, 3 USB disk op rasp aan de praat maar dit is niet zo heel relevant.
Andere films heb ik via de SSD(dus local) van de Win 8 HTPC afgespeeld met als resultaat, identiek gedrag.
Films klappen er gewoon uit na X tijd, netwerk issues kan ik nu ook wel uitsluiten.
Als ik die films afspeel via andere player ( bv WMP HC) dan werkt dit wel zonder uitvallen.
Het ligt dan, zeer voorzichtig gesteld, aan XBMC?
Zeer vreemd, vroeger heb ik dit issue niet gehad.
Welke XBMC release kan ik beste nemen dan ( zit nu op Frodo).
Hoe zie ik de codex van een Mkv?
Anders probeer je eens een eerdere versie?BitchCrew schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:00:
[...]
Welke XBMC release kan ik beste nemen dan ( zit nu op Frodo).
MediaInfo
[ Voor 41% gewijzigd door technorabilia op 11-09-2013 10:27 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Ik heb exact hetzelfde probleem! Ik dacht even dat ik zelf het bovenstaande bericht had getyped onder een ander accountPossible schreef op maandag 09 september 2013 @ 21:19:
Hallo,
Wat ik heb geprobeerd:
Is de RBP weer defect?
Heb ook een tweede rpi via sos solutions gekocht en deze geeft enkel het rode lampje. Ik heb de werkende SD kaart uit m'n andere rpi gehaald, zonder enig resultaat. Daarna een nieuwe sd kaart gekocht, en deze werkt ook niet op de nieuwe rpi. Heb ook meerdere voedingen geprobeerd.
De eerste rpi heb ik terug gestuurd naar SOS Solutions, en een nieuwe (?? denk ik) terug gestuurd gekregen en deze geeft hetzelfde probleem.
Heb jij hier inmiddels een oplossing voor? Ik wordt er onderhand helemaal gek van, want mijn eigen rpi werkt gewoon vlekkeloos.
Niet meer bij SOS bestellen?
Canon EOS | DJI M2P
Ik ben gisteren met OpenELEC 3.1.7 bezig geweest. Gewoon het standaard image gekopieerd en de sources.xml en advancedconfig.xml gekopieerd. Hij lijkt wel echt goed snel te lopen, echter ik kan met geen mogelijkheid add-ons geïnstalleerd krijgen. Ik heb meerdere repo's toegevoegd en regelmatig laten verversen en updaten, maar er is géén add-on te zien, ook niet in de officiële XBMC repo.
Kan dit aan 3.1.7 liggen? Hebben anderen dit ook?
Mja, maar daar hebben wij op het moment niet zo heel veel aanArjan A schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:48:
Niet meer bij SOS bestellen?
Hier iets vergelijkbaars, ook besteld via SOS Solutions. Bij mij was het probleem echter niet 100% reproduceerbaar, de Rpi bootte soms wel en soms niet (met OpenElec 3.0.6 en 3.1.7). Ik denk dat het probleem in overklokken zit: inmiddels draait OpenElec 3.1.7 (zonder overklokken) al een tijdje stabiel, en rebooten gaat 100% goed. Blijkbaar heeft SOS Solutions een batch Rpi's in huis die minder bestand zijn tegen hogere klokfrequenties.dialmformark schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:44:
[...]
Ik heb exact hetzelfde probleem! Ik dacht even dat ik zelf het bovenstaande bericht had getyped onder een ander account
Heb ook een tweede rpi via sos solutions gekocht en deze geeft enkel het rode lampje. Ik heb de werkende SD kaart uit m'n andere rpi gehaald, zonder enig resultaat. Daarna een nieuwe sd kaart gekocht, en deze werkt ook niet op de nieuwe rpi. Heb ook meerdere voedingen geprobeerd.
De eerste rpi heb ik terug gestuurd naar SOS Solutions, en een nieuwe (?? denk ik) terug gestuurd gekregen en deze geeft hetzelfde probleem.
Heb jij hier inmiddels een oplossing voor? Ik wordt er onderhand helemaal gek van, want mijn eigen rpi werkt gewoon vlekkeloos.
Niet alleen SOS hoor. Ik heb Pi's gehad van verschillende leveranciers/batches en er zat er altijd wel eentje bij die niet tegen een overvolt kon (ongeveer 1 a 2 op de 10 schat ik). Dit is ongeveer 6 maanden geleden.El Gringo schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:16:
[...]
Blijkbaar heeft SOS Solutions een batch Rpi's in huis die minder bestand zijn tegen hogere klokfrequenties.
👉🏻 Blog 👈🏻
3 pi's bij SOS vandaan zonder enige issues
zal niet aan SOS liggen, eerder aan een slechte batch
zal niet aan SOS liggen, eerder aan een slechte batch
Heb er zelf geen last van. Heb wel na installatie een paar keer gereboot voordat de trakt.tv addon fatsoenlijk werkte. Andere lijken gewoon te installeren en werken (amber skin). Heb op de pi niet zo veel addons staan.jswinkels schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:51:
Ik ben gisteren met OpenELEC 3.1.7 bezig geweest. Gewoon het standaard image gekopieerd en de sources.xml en advancedconfig.xml gekopieerd. Hij lijkt wel echt goed snel te lopen, echter ik kan met geen mogelijkheid add-ons geïnstalleerd krijgen. Ik heb meerdere repo's toegevoegd en regelmatig laten verversen en updaten, maar er is géén add-on te zien, ook niet in de officiële XBMC repo.
Precies, ik was ook al op zoek, nu netflix in Nederland beschikbaar is. Behalve de workaround met playon kan ik niets vinden.Sepp14 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:37:
Netflix op de Rpi zeker nog niet mogelijk?![]()
https://support.netflix.com/en/node/6597
Ik denk dat het wachten wordt op AndroidPi voor een directe netflix app op de Raspberry Pi.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
De payserver die ik nu heb betaal ik ook hetzelfde bedrag voor, iets goedkoper zelfs. Denk dat ik met de payserver meer variatie heb in het aanbod. De series die ik graag zie zijn er niet.
Voorlopig blijf ik het op de oude manier doen
zelfde hierSepp14 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:45:
De payserver die ik nu heb betaal ik ook hetzelfde bedrag voor, iets goedkoper zelfs. Denk dat ik met de payserver meer variatie heb in het aanbod. De series die ik graag zie zijn er niet.
Als je een RPi hebt, waarom dan aan Netflix beginnen? aanbod online is veeeel groter en met eenmalig beetje tweaken is het net zo user friendly om alles on-demand te kijken. Via nieuwsgroepen of torrents.
Volgens ben je dan heel blij zijn met je RPi en zal NetFlix dat nooit kunnen evenaren (simpelweg omdat HBO bijv zn eigen content heeft net als ABC, RTL etc etc)
Volgens ben je dan heel blij zijn met je RPi en zal NetFlix dat nooit kunnen evenaren (simpelweg omdat HBO bijv zn eigen content heeft net als ABC, RTL etc etc)
Off topic:
In Nederland is het legaal het downloaden van films en series (muziek), Illegaal is het downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal zoals software en games. Tevens het uploaden van het bovengenoemde materiaal. Torrents zijn/is een grijs gebied
Maar stelen mag ook niet en toch zijn de gevangenissen vol
In Nederland is het legaal het downloaden van films en series (muziek), Illegaal is het downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal zoals software en games. Tevens het uploaden van het bovengenoemde materiaal. Torrents zijn/is een grijs gebied
Maar stelen mag ook niet en toch zijn de gevangenissen vol
Je mag ook niet te hard rijden...
Het hele gebeuren "mag niet" stoort me enorm..
Dat de TV zenders hopeloos achter lopen en niet luisteren naar de vraag van hun klanten en maar stug blijven vasthouden aan 20:00 GTST etc... Forceert mensen om op zoek te gaan naar alternatieve methodes
Netflix is de eerste die iets aanbiedt wat ergens op lijkt. Ik ben voorstander hiervan omdat het gewoon lekkerder kan werken.
Dat het dan weer lastig werkt op de pi is ook wel weer overheen te komen mettertijd.
of ik nou 7,50 betaal aan mijn NNTP provider of aan een dienst als bijv. netflix boeit me niet.. Maarrrrrr dan moet ik wel echt de vrijheid hebben om te kunnen kijken wat ik wil.
Tot die tijd blijf ik volledig legaal mijn series downloaden via NNTP
Het hele gebeuren "mag niet" stoort me enorm..
Dat de TV zenders hopeloos achter lopen en niet luisteren naar de vraag van hun klanten en maar stug blijven vasthouden aan 20:00 GTST etc... Forceert mensen om op zoek te gaan naar alternatieve methodes
Netflix is de eerste die iets aanbiedt wat ergens op lijkt. Ik ben voorstander hiervan omdat het gewoon lekkerder kan werken.
Dat het dan weer lastig werkt op de pi is ook wel weer overheen te komen mettertijd.
of ik nou 7,50 betaal aan mijn NNTP provider of aan een dienst als bijv. netflix boeit me niet.. Maarrrrrr dan moet ik wel echt de vrijheid hebben om te kunnen kijken wat ik wil.
Tot die tijd blijf ik volledig legaal mijn series downloaden via NNTP
[ Voor 4% gewijzigd door RoRoo op 12-09-2013 14:47 ]
@RoRoo
I rest my case chapeau
I rest my case chapeau
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.