• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Nog een paar jaar, meer geef ik de conventionele tv niet.

Ik zie het aan mijn zoontje van 7.

Die pakt de AB en vliegt direct naar uitzending gemist om te kijken wat hij wil op dat moment.
Bam, de toekomst :)

Te koop....

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:26
Vandaag heb ik ook de knoop doorgehakt en een Pi aangeschaft. De pi is hopelijk snel binnen maar ik moet nog even wachten op de case en de afstandsbediening maar in die tussentijd kan ik hem natuurlijk wel instellen en testen. Ik kan niet wachten :)

• peter141080
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:26
Ik heb 4 Pi,s gekocht. Het lukt mij maar niet om raspbmc hier op te zetten. Ik zet de Pi aan, dan krijg ik de melding dat hij is verbonden met het update centrum van Raspbmc, vervolgens de melding dat de installatie 15 tot 25 minuten kan duren en dan gaat hij lopen. Maar dan houdt het op en begint het weer opnieuw. Ik heb verschillende kastjes geprobeerd, meerdere SD kaarten, image opnieuw op SD kaart gezet enz. Het enige wat ik te zien krijg is verbonden met Raspbmc update server, installatie duurt 15 a 25 minuten, hij gaat even lopen en het begint weer opnieuw.

Ik heb al eerder een Pi gekocht, en dit ging toen super eenvoudig. Ik snap er niets van, lijkt mee raar dat ze het alle 4 niet doen. Kan het in mijn netwerk zitten, dat hij niet goed Raspbmc kan downloaden??

Ik weet het niet meer, zit hier met 4 kastjes en krijg het op niet 1 voor elkaar. Wordt er helemaal gek van. Wie kan mij verder helpen of heeft een idee????

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
RoRoo schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:45:
Je mag ook niet te hard rijden...
Het hele gebeuren "mag niet" stoort me enorm..

Dat de TV zenders hopeloos achter lopen en niet luisteren naar de vraag van hun klanten en maar stug blijven vasthouden aan 20:00 GTST etc... Forceert mensen om op zoek te gaan naar alternatieve methodes

Netflix is de eerste die iets aanbiedt wat ergens op lijkt. Ik ben voorstander hiervan omdat het gewoon lekkerder kan werken.
Dat het dan weer lastig werkt op de pi is ook wel weer overheen te komen mettertijd.

of ik nou 7,50 betaal aan mijn NNTP provider of aan een dienst als bijv. netflix boeit me niet.. Maarrrrrr dan moet ik wel echt de vrijheid hebben om te kunnen kijken wat ik wil.
Tot die tijd blijf ik volledig legaal mijn series downloaden via NNTP
Hoeveel van die 7.50 die jij aan de NNTP provider betaalt komt er bij de makers terecht van de series en films die je kijkt? Dan kun je wel het idee hebben dat je goed bezig bent, maar dan heb je een redelijke plaat voor je hoofd.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
@peter141080
Installeer xbian :)

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Smultie schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:39:

Hoeveel van die 7.50 die jij aan de NNTP provider betaalt komt er bij de makers terecht van de series en films die je kijkt? Dan kun je wel het idee hebben dat je goed bezig bent, maar dan heb je een redelijke plaat voor je hoofd.
Geen cent, en dat boeit me ook niet. Ik word ook kotsmisselijk van al die moraal ridders die vinden dat je dat allemaal niet mag doen. En voornamelijk schijnheilig zitten te wezen, want even later staan ze bij je met een USB disks of je wat films voor ze erop wilt keilen.

Er wordt hier nog regelmatig een film gekocht voor veel te veel geld dus ik maak me daar niet zo druk over. en zo lang het nog steeds legaal is blijf ik dit hanteren ook.

Ik zeg nergens dat ik goed bezig ben, ik geef meer aan dat de megalomane tv bedrijven hun hoofd in het zand gestoken hebben. Zolang ze nog kapitalen ontvangen om films voor de 300e x te herhalen, daarmee series aan te kopen welke allang gecancelled zijn om daarin weer meer reclame te stampen dan dat een aflevering duurt. Zolang dat duurt, blijf ik zo doorgaan. werkt nl voor mij (en heeeeeeel veel anderen) vele malen beter.

en, zoals ik aangeef vind ik het geen enkel probleem om te betalen voor een dienst die mij dat gemak kan bieden waardoor ik niet zelf een bak storage hoef te vullen. Gebruik ook al enige tijd Spotify en betaal daar ook netjes voor. Dat is ook een voorbeeld van een goed opgezette dienst.

Maar blijf jij maar lekker braaf zappen tussen alle reclameblokken door en voel je vooral goed door het feit dat de makers daarvan ook maar een paar cent gekregen hebben terwijl de zenders er elke uitzending weer dik aan verdienen. Ik start lekker een serietje op, zonder reclame.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• peter141080
Geprobeerd, heb de image via disk32manager op sd gezet. Maar gebeurt niets, zwart beeld.

• yesjohn
http://www.xbian.org/download/

Installer anders proberen. Misschien dat dat wel wilt werken

• peter141080
yesjohn schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:17:
http://www.xbian.org/download/

Installer anders proberen. Misschien dat dat wel wilt werken
Helaas ook niets. Het kan toch niet zijn dat ik hier met 4 niet werkende kastjes zit.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

peter141080 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:33:
[...]

Helaas ook niets. Het kan toch niet zijn dat ik hier met 4 niet werkende kastjes zit.
Misschien wel met een defecte voeding ;) Al een andere voeding geprobeerd?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• peter141080
Firesphere schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:34:
[...]

Misschien wel met een defecte voeding ;) Al een andere voeding geprobeerd?
Ik heb 4 kastjes, 4 voeding, 4 hdmi en 4 sdkaarten. En niets maar dan ook niets lukt. Heb het al eerder gedaan en toen was het een makkie. Snap er werkelijk niets van. Heb ik dan echt 4 defecte kastjes gekregen.

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
peter141080 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:57:
[...]

Ik heb 4 kastjes, 4 voeding, 4 hdmi en 4 sdkaarten. En niets maar dan ook niets lukt. Heb het al eerder gedaan en toen was het een makkie. Snap er werkelijk niets van. Heb ik dan echt 4 defecte kastjes gekregen.
Even een andere install proberen... Openelec of RaspBMC.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

peter141080 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:57:
[...]

Probeer eens een Raspbian (dus geen XBMC distro) en probeer elke voeding plus een eigen voeding.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• peter141080
Firesphere schreef op donderdag 12 september 2013 @ 22:03:
[...]

Probeer eens een Raspbian (dus geen XBMC distro) en probeer elke voeding plus een eigen voeding.
Probleem is dat bij openelec of xbian er helemaal niets gebeurd. Stop ik er een kaartje met raspbmc in dan krijg ik dat gedoe weer met verbonden, installeren en opnieuw. Heb sos ook al even gemaild. Die hebben het over de nieuwste firmware op de sd installeren. Maar ik kan de bijlage waarin de handleiding zit niet openen. Iemand een idee wat ze daarmee bedoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter141080
Nou het is gelukt via het programma noobs voor raspberry pi. Heb raspbms geselecteerd en dat werkt wel. Heb nu in elk geval 1 pi draaien met raspbmc. Maar nu werkt fusion.xbmchub.com niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:25

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Weet er iemand een USB spdif geluidskaart die werkt op de Pi met Xbmc?
Of een niet al te dure oplossing om vanuit HDMI 2 signalen te krijgen 1 hdmi en 1 spdif?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 23:27
Ik wil hier even op reageren. Precies toen tijdens bovenstaande post viel de door mij bestelde raspberry pi op de mat. Deze heb ik ook bij SOS besteld dus ik was al bang dat hij niet zou werken.
Echter hij werkt hier perfect! Ik heb hem overgeklokt op een arm_freq 840 zonder extra koeling.

Het is mijn eerste rPi en ik heb het probleem dat bij het indexeren van films in openelec vanaf een nfs share bij de meeste films geen poster of fanart opgehaald worden. Soms wordt de fanart als poster getoond, waarschijnlijk omdat de poster mist. Open ik de films 1 voor 1 en doe ik een refresh dan wordt alles zonder problemen opgehaald, maar dit duurt natuurlijk veel te lang door het laden van de verschillende schermen. Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Rubman schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:55:
Weet er iemand een USB spdif geluidskaart die werkt op de Pi met Xbmc?
Of een niet al te dure oplossing om vanuit HDMI 2 signalen te krijgen 1 hdmi en 1 spdif?
Deze werken waarschijnlijk ook wel met XBMC:
http://www.raspyfi.com/ra...d-raspyfi-supported-dacs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Chrizzly schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:40:

Het is mijn eerste rPi en ik heb het probleem dat bij het indexeren van films in openelec vanaf een nfs share bij de meeste films geen poster of fanart opgehaald worden. Soms wordt de fanart als poster getoond, waarschijnlijk omdat de poster mist. Open ik de films 1 voor 1 en doe ik een refresh dan wordt alles zonder problemen opgehaald, maar dit duurt natuurlijk veel te lang door het laden van de verschillende schermen. Weet iemand hier een oplossing voor?
Vreemd.. als je je indexers goed ingesteld hebt staan, zou het allemaal automagisch moeten gaan.
je kan de artwork downloader addon installeren en laten runnen kijken wat die doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
Correctie, bij de films waar het mis gaat haalt hij niet de fanart op, maar toont hij een frame uit de film. Ik vermoed dat het komt doordat ik mijn files niet netjes gerenamed heb. Ik heb de optie "Movies are in separate folders that match the movie title" aan staan en de films komen goed in de lijst. Echter bij het scrapen gaat het mis. Ik heb het geprobeerd via de add-ons 'The Movie Database' en 'Universal Movie Scraper' en via de Artwork Downloader.
Enkel door het film voor film aan te klikken gaat het goed, maar heel veel tijd.

Muziek scrapen faalt trouwens ook hard als je een rar bestand in je muziek mappen hebt staan of een file beschadigd is. Heel openelec reageert niet meer en enige dat je kunt doen is de stroom er af halen of een reboot via ssh. Een timeout zou hier erg handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:35

kraats

Ik rol

In raspyfi zijn toch juist allemaal drivers toegevoegd die in andere distro's niet zitten? Sowieso ondersteunen ze volgens mij nog steeds alleen maar 2.0 audio en geen meerkanaals DD of DTS

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Vraagje, ik heb een Raspberry Pi type B een Onkyo tx-nr609 en een Synology ds212j (nfs enabled) en krijg de laatste tijd steeds meer haperingen met het afspelen van mp3's via de onkyo en ook met films kijken schiet het beeld af en toe op zwart, hij komt wel altijd weer terug.

Heb al een aantal hdmi opties geprobeerd die worden aangegeven op internet, dit mocht allemaal niet helpen helaas... Hebben jullie zoiets ook is gehad of mogelijke oplossingen hiervoor, ik ben ondertussen ten einde raad en het wordt nu ook erg storend met cd's luisteren dat sommige nummers steeds haperen (het is totaal random trouwens, soms is het 1 nummer 8 keer en soms een paar nummers gewoon helemaal goed)

Ik draai overigens xbian beta 1.1

/boot/config.txt

initramfs initramfs.gz 0x00a00000
arm_freq=840
core_freq=275
gpu_mem_256=128
gpu_mem_512=128
sdram_freq=400
over_voltage=0

disable_overscan=1

hdmi_force_hotplug=1
config_hdmi_boost=4

hdmi_ignore_edid=0xa5000080
hdmi_force_edid_audio=1

decode_MPG2=xxxxxxxxx
decode_WVC1=xxxxxxxxx

[ Voor 20% gewijzigd door Donnie op 14-09-2013 11:04 ]

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Verwijderd

Vraagje dames en heren: ik gebruik XBian sinds vandaag. Heel prettig, alleen werkt mijn add-on Advanced Wake On Lan niet goed. Ik wil graag een ping-checkup doen, maar ik krijg de volgende melding:

ERROR ON HOSTUP-CHECK
XBMC must be run as root for ping-based host-up checks to work. You can disable the "host-up check via ping" in the add-on.

Ik wil dus dat dit werkt. Kortom: hoe 'run' ik XBMC binnen Xbian als root?

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:03
http://openelec.tv/news
OpenELEC 3.2 is the first stable release following OpenELEC 3.0 and is recommended for all new installations. Systems running OpenELEC 3.0 and 3.1 will automatically update to 3.2 if auto-update is enabled. Users who are still running OpenELEC 1.0 or 2.0 are encouraged to manually update to enjoy the many new features.

Ik probeer nu van 3.0.6 > 3.2.0 te gaan maar manual update krijg ik een checksum error en auto update wil op de een of andere manier niet..

Edit. ok nog een keer de update gedownload en nu werkt het wel. Even kijken wat er beter is in 3.2.0

[ Voor 9% gewijzigd door Turb0Turb0 op 14-09-2013 16:57 . Reden: Was weer eens te ongeduldig ]

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Een tijdje geleden heeft iemand hier een guide gepost voor Xbian en het downloaden via Transmission, flexget en trakt.tv. Ik moet zeggen dat het echt super werkt en dat ik tijdens het kijken nog geen stotter heb ondervonden.

Ik heb alleen één vraag. Ik heb namelijk ook de trakt.tv plugin gedownload en volgens mij zou die online toch moeten bijhouden welke afleveringen en films ik heb gekeken? Dit gebeurd echter niet terwijl ik me custom watchlist binnen de plugin wel netjes zie. Is er ergens nog logging te vinden waarom dit fout gaat?

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik heb nu openelec 3.2 geïnstalleerd, maar ik heb het idee dat de config.txt op de sdkaart niet meer werkt. Ik heb er een overclock op ingesteld naar 900mhz, maar in de xbmc info geeft hij nog steeds aan dat hij op 700mhz draait. Iemand een idee hoe dit kan?

Voorheen werkte het volgens mij wel. Ik draai xbmc wel vanaf de NAS via nfs. Misschien dat dat nog uitmaakt.

Edit: damn, ik had een nieuw config.txt bestandje gebruikt en zie nu opeens dat de # nog voor de regels stond. 8)7
Overclock werkt nu wel gewoon.

[ Voor 16% gewijzigd door _MB_ op 14-09-2013 21:37 ]

Canon Digital Ixus V2

• UltraSub
Jackazz schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 20:55:
Een tijdje geleden heeft iemand hier een guide gepost voor Xbian en het downloaden via Transmission, flexget en trakt.tv. Ik moet zeggen dat het echt super werkt en dat ik tijdens het kijken nog geen stotter heb ondervonden.

Ik heb alleen één vraag. Ik heb namelijk ook de trakt.tv plugin gedownload en volgens mij zou die online toch moeten bijhouden welke afleveringen en films ik heb gekeken? Dit gebeurd echter niet terwijl ik me custom watchlist binnen de plugin wel netjes zie. Is er ergens nog logging te vinden waarom dit fout gaat?
- Heb je gereboot na Trakt plugin install?
- Weet je zeker dat je ver genoeg in de film was. Bedoel, met de lange aftitelingen tegenwoordig, 95% is verder dan je denkt. Staat hier op 85%.
- Check xbmc.log, staat uitgebreid in wat de plugin doet, en waar het dus eventueel fout gaat.

/edit
Heb boven een tweede lopen. Mysql setup. Wat me opvalt, is dat die boven na een paar dagen gaat stotteren. Zowel bij 720 serie, als films. Eigenlijk bij alles. Reboot, en alles draait weer als een zonnetje. Is exact dezelfde install als beneden (cloned sd), die vlekkeloos werkt. Iemand een ideetje?

[ Voor 14% gewijzigd door UltraSub op 15-09-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
Pff geen idee of ik hem had gereboot naar de install. En ik weet het ook niet zeker of ik de 95% heb gered. Zet inderdaad altijd de film/serie eerder stop.

Ik zal de xbmc.log eens napluizen of ik er iets in kan vinden. Thnx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

@peter141080 Jouw probleem lijkt op dit probleem.
Zou je kunnen kijken of de oplossing in dat topic voor je werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:03
Update naar 3.2.0 is een drama. addons starten niet meer of reageren extreem traag.
Audio of Video vanaf de Ds212+ werkt wel.

Heb nu een schone image 3.2.0 erop gezet, moet ik wel de addons weer installeren maar gaat als een speer.

[ Voor 30% gewijzigd door Turb0Turb0 op 15-09-2013 16:26 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:36
Jackazz schreef op zondag 15 september 2013 @ 12:04:
Pff geen idee of ik hem had gereboot naar de install. En ik weet het ook niet zeker of ik de 95% heb gered. Zet inderdaad altijd de film/serie eerder stop.

Ik zal de xbmc.log eens napluizen of ik er iets in kan vinden. Thnx voor de tip!
Volgens mij heb jij de Trakt List Manager addon geinstalleerd. Die is handig bijv voor als je een trailer via Apple Trailers kijkt, de film interessant vind en aan je Watchlist wil toevoegen.

De Trakt addon is de addon die je nodig hebt. Je kan instellen dat hij na elke Library Update gaat syncen en ook Notifications (default) laat zien dus als je dat ff checkt of het aanstaat en een Library Update doet weet je gelijk of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik heb het volgende:

Audio instellingen op "Alle" (dus zowel analoof als HDMI). Geluid loopt ook via HDMI en analoog, alleen loopt het niet gelijk. Het geluid via de HDMI loopt ietsje voor op het analoge geluid (of andersom, lastig te horen)

Nu hoor ik dus een echo.....

Is dat te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
Jazco2nd schreef op zondag 15 september 2013 @ 22:33:
[...]

Volgens mij heb jij de Trakt List Manager addon geinstalleerd. Die is handig bijv voor als je een trailer via Apple Trailers kijkt, de film interessant vind en aan je Watchlist wil toevoegen.

De Trakt addon is de addon die je nodig hebt. Je kan instellen dat hij na elke Library Update gaat syncen en ook Notifications (default) laat zien dus als je dat ff checkt of het aanstaat en een Library Update doet weet je gelijk of het werkt.
Nu je het zo zegt denk ik inderdaad dat dit mijn probleem is. Hoe simpel kan het soms zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:11
Wellicht dat ik hier een antwoord vinden kan op mijn issue.
Ik heb een Raspberry Pi met OpenELEC 3.0.6 (nog) draaien en sinds ik (vermoedelijk) CEC enabled heb op mijn TV/LCD vertoont de Raspberry Pi geregeld (maar niet altijd) vreemde kleuren (neon pink) bij voornamelijk huidskleur en rood.

Heb al eens een reinstall gedaan van OpenELEC, Pi is niet overclocked en op een andere TV/LCD aangesloten maar krijg het maar niet weg. (dus TV/LCD is in orde)

Nu heb ik soort gelijke issues ook vermeld zien worden in de OE wiki maar deze hadden betrekking op de Apple TV waar de HDMI "gereset" moest worden om van het probleem af te komen.

Iemand die mijn probleem herkend en een mogelijke oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
schumi2004 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:19:
Ik heb een Raspberry Pi met OpenELEC 3.0.6 (nog) draaien en sinds ik (vermoedelijk) CEC enabled heb op mijn TV/LCD vertoont de Raspberry Pi geregeld (maar niet altijd) vreemde kleuren (neon pink) bij voornamelijk huidskleur en rood.

Heb al eens een reinstall gedaan van OpenELEC, Pi is niet overclocked en op een andere TV/LCD aangesloten maar krijg het maar niet weg. (dus TV/LCD is in orde)

Nu heb ik soort gelijke issues ook vermeld zien worden in de OE wiki maar deze hadden betrekking op de Apple TV waar de HDMI "gereset" moest worden om van het probleem af te komen.

ZIjn het toevallig beide Philips toestellen? Philips schijnt nogal wat moeite te hebben met hdmi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:19:

Ik weet niet of het helemaal vergelijkbaar is, maar ik had vroeger soms last van fel groene pixels in donkele delen van het scherm. Zag er zo uit: http://i179.photobucket.c...DavePersonal/IMG_0175.jpg
Dat was in mijn geval op te lossen door config_hdmi_boost=4 in config.txt toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
Voor wie zich afvraagt wat de handigste manier van aansturen van xbmc/raspberry pi is; hierbij mijn mening. Ik heb een iTrivia Palmkey2 bluetooth toetsenbordje/touchpad; Android met Yatse; en CEC via Samsung tv, allemaal werkend.
  • Ik gebruik bijna altijd de afstandsbediening via CEC als ik een film aan wil zetten ofzo. Die ligt altijd op tafel en met fysieke knoppen werkt dat gewoon het handigst. Meestal ben je binnen vijf navigatieacties klaar.
  • Yatse gebruik ik als ik muziek aan wil zetten of dingen met playlists wil doen. Dan is werken op de Pi niet zo handig omdat je niet door 100 ofzo films moet zoeken maar door 10000 nummers. Dat zoekt handiger en sneller op de telefoon. Ook youtube filmpjes zoek ik op de telefoon en stuur ze vervolgens door naar xbmc. werkt erg goed. De stemaansturing van Yatse gebruik ik alleen als demo functie; navigeren in de bibliotheek is veel precieser en flexibeler.
  • Het Palmkey toetsenbordje is eigenlijk alleen handig als je moet typen, dus om dingen in te stellen ofzo. Dan is de flexibiliteit van een toetsenbord met veel toetsen en muis erg handig. De rest werkt ook wel prima, maar omdat je niet blind kunt typen vanaf de bank moet je afwisselend op het toetsenbord en naar het scherm kijken. Als je de extra flexibiliteit van een volledig toetsenbord dus niet nodig hebt is de afstandsbediening dus handiger.
Mocht de Palmkey ooit stuk gaan, dan zou ik geen nieuwe kopen en Yatse als vervanger gaan gebruiken. Als ik zou moeten kiezen tussen alleen Yatse of alleen CEC, dan zou ik voor CEC gaan. Met playlists is dat minder handig, maar voor dagelijks gebruik is CEC erg gebruiksvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Laatst online: 16-09 16:01
Ik gebruik ook Yatse + CEC. CEC werkt beter met RaspBMC dan met OpenELEC. OpenELEC verbind alleen tijdens het inschakelen van het HDMI kanaal, terwijl het bij RaspBMC altijd werkt.

Sowieso kan ik iedereen RaspBMC aanbevelen, werkt veel beter dan OpenELEC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:48
Serieus? Ik hoop dat CEC dan ook eindelijk gaat werken met mijn Onkyo nr616 aangezien mijn wifi brak is boven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
G.Scholtens schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:50:
[...]

ZIjn het toevallig beide Philips toestellen? Philips schijnt nogal wat moeite te hebben met hdmi
Nee, geen Philips beide JVC bedenk ik me net.
GrowMyHair schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:58:
[...]

Ik weet niet of het helemaal vergelijkbaar is, maar ik had vroeger soms last van fel groene pixels in donkele delen van het scherm. Zag er zo uit: http://i179.photobucket.c...DavePersonal/IMG_0175.jpg
Dat was in mijn geval op te lossen door config_hdmi_boost=4 in config.txt toe te voegen.
Die groene pixels heb ik dan weer niet maar van wat ik gelezen heb zijn HDMI issues vaak gepaard met of groen of roze kleur problemen.
Wat ik dan wel vreemd vind is dat het een hele poos zonder problemen gedraaid heeft en nu ineens moeilijk doet.
Dat van die hdmi_boost had ik ook iets gelezen net als de volgende opties, was alleen niet zeker of dat mogelijk zou kunnen helpen.

sdtv_mode=1
sdtv_aspect=2
hdmi_drive=2
hdmi_group=1

Dit zijn overigens niet de juiste settings maar deze zag ik in een artikel (welke ik even niet bij de hand heb) voorbij komen bij HDMI issues.

Ik ga vanavond hdmi_boost even proberen en kijken of het verschil maakt, thanks.

[ Voor 17% gewijzigd door schumi2004 op 17-09-2013 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

GrooV schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:29:
Ik gebruik ook Yatse + CEC. CEC werkt beter met RaspBMC dan met OpenELEC. OpenELEC verbind alleen tijdens het inschakelen van het HDMI kanaal, terwijl het bij RaspBMC altijd werkt.

Sowieso kan ik iedereen RaspBMC aanbevelen, werkt veel beter dan OpenELEC
Grappig, ik gebruikte juist RaspBMC, maar ben na advies hier overgestapt op Xbian :) Vind dat qua configuratie erg goed werken, vooral dat je via SSH ook snel een hoop kan configuren is erg makkelijk.

• GrowMyHair
  • Niet online
Ik gebruik nu OpenELEC op mn pi met een lichte overklok. Ben eigenlijk best tevreden over de snelheid. Met versie 3.2 is ie nog iets vlotter geworden, maar ook met 3.06 werkte het al erg goed. Is ook erg stabiel en ik mis eigenlijk geen functionaliteit. En CEC werkt bij mij altijd. Gebruik 'm eigenlijk puur als mediaspeler icm met media vanaf de NAS of soms de telefoon. En ook mn vriendin kan er mee overweg.

XBian wordt hier vooral aangeraden als beste xbmc distro. Dat zou nog sneller en veelzijdiger zijn. Is het de moeite waard om te switchen? Wat zou het voor voordelen opleveren? Gaat dat niet ten koste van de stabiliteit en het gebruiksgemak? Is er hier iemand die zowel OpenELEC 3.2 en de laatste XBian gebruikt (heeft) en daar iets zinnigs over kan zeggen?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
GrowMyHair schreef op woensdag 18 september 2013 @ 08:32:
Ik gebruik nu OpenELEC op mn pi met een lichte overklok. Ben eigenlijk best tevreden over de snelheid. Met versie 3.2 is ie nog iets vlotter geworden, maar ook met 3.06 werkte het al erg goed. Is ook erg stabiel en ik mis eigenlijk geen functionaliteit. En CEC werkt bij mij altijd. Gebruik 'm eigenlijk puur als mediaspeler icm met media vanaf de NAS of soms de telefoon. En ook mn vriendin kan er mee overweg.

XBian wordt hier vooral aangeraden als beste xbmc distro. Dat zou nog sneller en veelzijdiger zijn. Is het de moeite waard om te switchen? Wat zou het voor voordelen opleveren? Gaat dat niet ten koste van de stabiliteit en het gebruiksgemak? Is er hier iemand die zowel OpenELEC 3.2 en de laatste XBian gebruikt (heeft) en daar iets zinnigs over kan zeggen?
Met Xbian heb ik geen ervaring, maar hou wel in de gaten dat als je de database van XBMC centraal hebt geplaatst, je dan wel dezelfde versies XBMC overal moet gebruiken om problemen te voorkomen. Controleer dat vooraf dus even goed bij XBian (OE3.0.6 is in ieder geval Frodo 12.2)

iRacing Profiel

• Grumsel
  • Laatst online: 13:27

Ik ben net van xbian (beta 1.1) naar OpenELEC (3.2) geswitched. Xbian was betrouwbaar en stabiel, ik had alleen het probleem dat de WiFi verbinding na een paar dagen ermee ophield. Daarom naar OpenELEC geswitched maar die was ook vanochtend de verbinding kwijt. Probeer nu maar een andere WiFi stick, kijken of het probleem daarmee is opgelost.

Het enige duidelijke snelheidsverschil is het configuratiescherm. Die van OpenELEC opent snel, die van xbian (erg) langzaam. Het kan wel 1 minuut duren voor het xbian configuratiescherm volledig geladen is.

Ik merk verder geen verschil in snelheid tussen xbian en OpenELEC, als je nu tevreden bent zou ik de switch niet maken. Beide zijn snel genoeg, beide draaien (nagenoeg) dezelfde XBMC. Als je hem puur als media player gebruikt voldoen beide volgens mij. Is blijf in elk geval voorlopig even OpenELEC gebruiken.

• schumi2004

Hoe werkt dat CEC nu precies?
Heb een LCD die het ondersteund, heb een RPi die het ondersteund maar met de remote van de LCD kan ik niks noppes nada in XBMC doen (wat volgens mij het idee is achter CEC?)

• Grumsel
  • Laatst online: 13:27
schumi2004 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:41:
[...]

Hoe werkt dat CEC nu precies?
Heb een LCD die het ondersteund, heb een RPi die het ondersteund maar met de remote van de LCD kan ik niks noppes nada in XBMC doen (wat volgens mij het idee is achter CEC?)
Geen idee waarom het niet werkt bij je. Heb wel ergens gelezen dat de HDMI kabel het wel moet supporten, het werkt niet met elke kabel. Meestal staat er bij de kabel ook wel CEC genoemd (op de doos, in de webwinkels) als die het kan. Bij mij werkt het in elk geval zonder problemen, ik kan XBMC voor het grootste deel met de afstandbediening van mij TV bedienen.

• kroegtijger
CEC gebruikt de HDMI-interface voor overdracht van stuur-commando's. Je TV of Receiver moet dus met CEC overweg kunnen, en het device dat je gebruikt.
Helaas dat de standaard voor CEC weer eens precies net niet door alle leveranciers wordt nageleefd, en dus gebeurt het nog wel eens dat sommige merken hun eigen implementatie eraan hebben gegeven, met als gevolg dat devices niet goed samen willen werken. O.a. LG heeft hier nog wel eens een handje van. Sony en Samsung levert afaik geen problemen op.
In het geval van een Pi (en zeker met OpenElec) is het behoorlijk "plug&play". Als je op je TV / receiver het gebruik van CEC hebt ingeschakeld, dan zal bij default settings het op je Pi direct horen te werken.

iRacing Profiel

• RedPixel
  • Laatst online: 18-09 19:05
Is er al iemand die de Nederlandse Netflix werkend heeft gekregen op XBMC? Dat lijkt me wel erg fijn!

I see red pixels.

• kroegtijger
Grumsel schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:48:
[...]

Geen idee waarom het niet werkt bij je. Heb wel ergens gelezen dat de HDMI kabel het wel moet supporten, het werkt niet met elke kabel. Meestal staat er bij de kabel ook wel CEC genoemd (op de doos, in de webwinkels) als die het kan. Bij mij werkt het in elk geval zonder problemen, ik kan XBMC voor het grootste deel met de afstandbediening van mij TV bedienen.
Klopt inderdaad; de kabel moet wel aan de specs voldoen, maar er zijn vrijwel geen kabels die dat niet doen. Zelf gebruik ik de kabels van de action voor de hele 3,- per stuk, en zelfs daar werkt het vlekkeloos mee. Waarschijnlijker is dus dat de settings op TV of receiver niet goed zijn, danwel dat het niet 100% goed wordt ondersteund door TV of receiver.

iRacing Profiel

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:59
Weet dat mijn pi en cec alleen direct out of the box werkte met xbian.
Ook niet alle poorten op mijn tv supporten cec.
Op de pi kan je evt cec-client starten om te zien of hij iets ziet van je remote als je dan knoppen indrukt.

• schumi2004
kroegtijger schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:51:
[...]

Klopt inderdaad; de kabel moet wel aan de specs voldoen, maar er zijn vrijwel geen kabels die dat niet doen. Zelf gebruik ik de kabels van de action voor de hele 3,- per stuk, en zelfs daar werkt het vlekkeloos mee. Waarschijnlijker is dus dat de settings op TV of receiver niet goed zijn, danwel dat het niet 100% goed wordt ondersteund door TV of receiver.
Kabel heb ik nog niet eens aangedacht maar nu het zo voorbij komt zou dat wellicht de bottelnek kunnen zijn, blijft vreemd dat het gedeeltelijk lijkt te werken, als namelijk de Pi opstart gaat mijn JVC ook aan dus iets werkt er wat voorheen bij het niet enabled hebben van CEC niet deed.

Thanks en ook @Grumsel

• UltraSub
Groen of roze schermen is bijna altijd hdmi handshake die fout gaat. Wellicht gaat het daar door het enablen van CEC fout.

• schumi2004
UltraSub schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:57:
Groen of roze schermen is bijna altijd hdmi handshake die fout gaat. Wellicht gaat het daar door het enablen van CEC fout.
In mijn geval wellicht door het disablen ervan uiteindelijk, daarna trad het op. Hoewel ik diverse testen en clean installs gedaan alsmede wat wisselingen van kabels etc lijkt het spontaan verdwenen te zijn maar gerust ben ik er niet op.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
wwwhizz schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:50:
Is er al iemand die de Nederlandse Netflix werkend heeft gekregen op XBMC? Dat lijkt me wel erg fijn!
Ik denk niet dat Netflix ooit nog gaat werken met XBMC aangezien XBMC niet met de DRM overweg kan. Er is wel ooit een addon geweest maar die is deprecated omdat Netflix de developer key heeft ingetrokken oid. Ze geven ook geen nieuwe keys meer uit dus Netflix onder XBMC zal er niet in zitten. Om die reden hoeft het voor mij ook niet aangezien ik verder ook geen SmartTV heb of in de planning heb staan.

https://discord.com/invite/tweakers

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:54

MsG

Forumzwerver

Welke distro gebruiken mensen als ze ook hun muziek willen afspelen via de Raspberry? Ik gebruik nu OpenELEC, maar die moet ondanks dat het geïndexeerd is in de bibliotheek van XBMC toch aldoor weer enorm lang scannen, waar ik geen zin in heb.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• UltraSub
redfoxert schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:59:
[...]

Ik denk niet dat Netflix ooit nog gaat werken met XBMC aangezien XBMC niet met de DRM overweg kan. Er is wel ooit een addon geweest maar die is deprecated omdat Netflix de developer key heeft ingetrokken oid. Ze geven ook geen nieuwe keys meer uit dus Netflix onder XBMC zal er niet in zitten. Om die reden hoeft het voor mij ook niet aangezien ik verder ook geen SmartTV heb of in de planning heb staan.
Dat zou wel ernstig balen zijn zeg. Ik zou als het aanbod daar verbetert best wel een abbo nemen, maar dan wil ik wel gewoon met xbmc plugin werken. Althans, dat was mijn planning. :(

• yesjohn
Ik heb zojuist mijn Pi ontvangen. Ik heb hem alleen nog niet kunnen testen aangezien de tv op dit moment bezet is en ik een keer moet investeren in een nieuwe monitor :(

Ik kan hem trouwens nog niet in gebruik nemen omdat ik nog moet wachten op de case en de afstandsbediening ;)

• schumi2004
UltraSub schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:11:
[...]

Dat zou wel ernstig balen zijn zeg. Ik zou als het aanbod daar verbetert best wel een abbo nemen, maar dan wil ik wel gewoon met xbmc plugin werken. Althans, dat was mijn planning. :(
Zo dacht ik er ook over aangezien XBMC zo'n beetje het enige device in huis is waar ik media op kijk in welke vorm dan ook (streams, livetv, local content)

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

schumi2004 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:19:
[...]

Zo dacht ik er ook over aangezien XBMC zo'n beetje het enige device in huis is waar ik media op kijk in welke vorm dan ook (streams, livetv, local content)
Ik vind het ook erg jammer dat NetFlix geen XBMC ondersteuning heeft, gelukkig heeft de PS3 wel weer een plugin.

Dus indien je een PS3 hebt, dit werkt ook erg goed. Start de app op en je kan vanaf de mobiel je gewenste serie/film aanzetten. Aanbod valt tegen, maar voor mijn dochter daar en tegen weer niet (MyLittlePony O+ )

Maar goed nu weer verder met de XBMC. De mijne staat momenteel een beetje weinig te doen, want het staat bij mijn vriendin waar mijn server weer niet staat :+ Wordt tijd om een keer samen te wonen ofzo zodat de xbmc weer de nodige aandacht krijgt.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• schumi2004
iCy schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:39:
[...]

knip

Maar goed nu weer verder met de XBMC. De mijne staat momenteel een beetje weinig te doen, want het staat bij mijn vriendin waar mijn server weer niet staat :+ Wordt tijd om een keer samen te wonen ofzo zodat de xbmc weer de nodige aandacht krijgt.
Of een Pi bij kopen ;)

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Iemand nog een goede guide om automatisch torrents binnen te trekken, met OpenElec?
Met RaspBMC en XBian is dit allemaal net wat simpeler, aangezien je daar met apt-get kunt werken.
Met OpenElec kan ik enkel (wat mij tot nu toe is gelukt), mijn uTorrent client die op mijn PC draait, beheren, niet zelf torrents laten downloaden.

• gwystyl
  • Laatst online: 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het makkelijkst lijkt me RaspBMC of XBian installeren en je home map overzetten

Volgens http://wiki.openelec.tv/index.php?title=Add-on:transmission kan je Transmission ook als Add-on installeren, maar ik dacht dat dat vergelijkbaar was met de uTorrent add-on (alleen afstandsbediening, geen echte client)

Als ik de Wiki van OpenElec bekijk kan je daar ook via SSH op inloggen..... dan verwacht ik dat je daar ook dingen op kan installeren met apt-get?

[ Voor 27% gewijzigd door gwystyl op 18-09-2013 20:58 ]

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:47
Overlegne schreef op woensdag 18 september 2013 @ 20:41:
Iemand nog een goede guide om automatisch torrents binnen te trekken, met OpenElec?
Met RaspBMC en XBian is dit allemaal net wat simpeler, aangezien je daar met apt-get kunt werken.
Met OpenElec kan ik enkel (wat mij tot nu toe is gelukt), mijn uTorrent client die op mijn PC draait, beheren, niet zelf torrents laten downloaden.
OpenElec heeft daar een service voor; inclusief sabnzbd, transmission, sickbeard, couchpotato en headphones.

http://wiki.openelec.tv/i...SABnzbd-Suite#tab=SABnzbd

Hoe geschikt deze versies zijn voor het downloaden van torrents, weet ik niet.

Installeren via apt-get kan niet onder OE.

[ Voor 11% gewijzigd door RudolfR op 19-09-2013 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lieuwe15 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:42:
[...]

Die heb ik thuis liggen, maar nog nooit geprobeerd.. Misschien kijk ik vanavond er nog wel ff naar.
cm106
Heb je dit toevallg nog geprobeerd?
Of andere mensen?

Mijn versterker heeft wel HDMI maar pakt hier niet het geluid van op. Zou mooi zijn als ik met dit ding optisch naar mijn versterker kan gaan.

Pak nu de optische uit van mijn TV. Echter deze scaled het down naar stereo en dat wil ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Laatst online: 20:27
Sorry, nog geen tijd gehad helaas, hoop dat ik morgen of overmorgen wat tijd hem om te proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:42
Is deze oplossing goed geschikt voor mensen die niet zo technisch zijn? Dus een soort van noob-proof zal ik maar zeggen? Uiteraard nadat het is ingericht.

Of is dan een andere mediaplayer beter geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je precies met deze link?
Werkt deze met Raspberry? En zo ja als het werkt ondersteund dit ding ook 5.1.
Zie het er namelijk niet bijstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Z500 schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:59:
Is deze oplossing goed geschikt voor mensen die niet zo technisch zijn? Dus een soort van noob-proof zal ik maar zeggen? Uiteraard nadat het is ingericht.

Als alles ingericht is, is het n00b pr00f... maar eer je daar bent... 1337 skillz noodzakelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:27
Z500 schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:59:

Ligt eraan hoe/ wat je besteld, maar het is prima werkbaar. Hier op 't werk vorige week nog een install gedaan, waarbij e.e.a. al wel voorgeïnstalleerd was:
http://www.sossolutions.nl/product.php?id_product=9324348

Kwestie van (na veel prutsen) het schuifje voor de "lock" op de SD-kaart goed zetten, netwerkkabel inpluggen en gaan met de banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Vond het zelf verassend simpel werken allemaal.

Pi voorzien van de juiste kabels (hdmi,stroom etc)
SD kaartje in de laptop en met een installer simpel raspbmc erop zetten.
SD kaartje in de Pi prikken en de rest gaat automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:03:
[...]

Wat bedoel je precies met deze link?
Werkt deze met Raspberry? En zo ja als het werkt ondersteund dit ding ook 5.1.
Zie het er namelijk niet bijstaan.
SPDIF (digital) dus dacht wel 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Mij install werkte in eerste instantie niet omdat ik een probleem heb mijn mijn onboard netwerkkaart.
Deze stuurt een signaal naar mijn ziggo ubee modem router om ff te stoppen als ik mijn pc reboot of uitzet.
Dus als ik raspbmc was aan het installen kreeg ik elke keer een foutmelding.
Na lang zoeken kwam ik erachter dat het aan mijn pc lag.
Dus mijn pc uitgelaten en raspbmc laten installen en alles ging prima.
Laat hem draaien via usb stick dat gaat wat vlotter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Als deze USB geluidskaart werkt op de Pi (met Xbian, Raspbmc of Openelec) zou ik het graag horen, of als een andere USB geluidskaart met optisch out werkt uiteraard ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Gister weer vage problemen met de laatste versie van xbian, ik speel een 1080p mkv bestand af en ik hoor wel geluid maar zie geen beeld, als ik dan naar het menu terug ga en op play druk zie ik de video wel op de achtergrond (in het menu zeg maar) afspelen, hij doet het dus wel. Zodra ik dan weer naar fullscreen ga wordt het beeld weer zwart en hoor ik alleen audio. Weet iemand misschien wat dit kan veroorzaken?

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Donnie schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 07:58:
Gister weer vage problemen met de laatste versie van xbian, ik speel een 1080p mkv bestand af en ik hoor wel geluid maar zie geen beeld, als ik dan naar het menu terug ga en op play druk zie ik de video wel op de achtergrond (in het menu zeg maar) afspelen, hij doet het dus wel. Zodra ik dan weer naar fullscreen ga wordt het beeld weer zwart en hoor ik alleen audio. Weet iemand misschien wat dit kan veroorzaken?
Misschien een te hoge refresh rate? Xbian staat (als ik het me goed herinner) ingesteld dat deze automatisch de resolutie aanneemt van de af te spelen file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Voorheen had ik dit niet volgens mij, het is sinds de beta lijkt het wel...Hoe kan ik dit aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pachango Boy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-04 11:56
Ik had een soortgelijk probleem eens, je moet eens zien of je audio devices in XBMC niet overhoop zijn gehaald.

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:38
Iemand anders ook problemen met het mounten van een usb schijf op een openelec 3.2 ?
Ik hang hem eraan (1 usb in de rasp en 1 in externe power, plus de PI ook nog eens eigen externe voeding)
en schijf spint op en blijft stabiel aan maar een auto mount ho maar. :P

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• Rubman

Rubman

Vraagje betredt een add-on ik wil graag south park kijken via de Pi met XBMC maar nu werken beide add-ons die ik heb gevonden niet.
Die van Bluecop (Freecable) geeft een script fout en die van Rieter XOT staat southpark niet eens tussen.
Kan iemand mij hier mee helpen?

• GrowMyHair
  • Niet online
Rubman schreef op woensdag 25 september 2013 @ 10:08:
Vraagje betredt een add-on ik wil graag south park kijken via de Pi met XBMC maar nu werken beide add-ons die ik heb gevonden niet.
Die van Bluecop (Freecable) geeft een script fout en die van Rieter XOT staat southpark niet eens tussen.
Kan iemand mij hier mee helpen?
Bij mij werkt de SouthPark.de app prima. Wel ff de taal omzetten naar Engels, tenzij je graag in het Duits kijkt.

• Rubman

Rubman

ah die heb ik geeneens geprobeerd aangezien er zo duidelijk .de achter stond. Maar als die gewoon in het engels kan gaan we die eens proberen.

• Lumics
  • Laatst online: 20:28
De laatste tijd heb ik last van Freezes in zowel Raspbamc als openelec, bij het afspelen van MKV's vanaf mijn NAS (Syno DS211). Na een aantal minuten stopt de freeze en keert XBMC terug naar het hoofdmenu.
De raspberry is niet overgeclockt en draait op het standaard profiel. Ik gebruik de voeding die is bijgeleverd door SOS solutions. Het probleem doet zich pas sinds aantal weken voor.

Zijn er meer mensen die ditzelfde probleem ondervinden?

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Ik heb dus precies hetzelfde ja, de freezes gaan dan ook gepaard met black screens. Ik heb de ds212j. Nou las ik wel dat de nieuwe firmware gebruik maakt van NFS4, misschien dat het daar iets mee te maken heeft...

• Theodor
Heb dit probleem ook sinds een tijd , bij mij flipt de film eruit als ik mijn pc reboot en of aan en uit zet.
Ook met de synology nas...

• yesjohn
Sinds vandaag heb ik mijn case binnen maar ik krijg bij Xbian geen beeld en bij Raspbmc krijg ik een regenboogscherm. Open Elec heb ik nog niet uitgeprobeerd. Ik ben nu de NOOB bestanden aan het binnen halen aangezien dat hier al heeft gewerkt. Iemand anders nog tips ??

• Theodor
Xbain had ik ook problemen mee maar Raspbmc doet het prima , en ja dat regenboog scherm krijg je altijd in het begin...

• yesjohn
Volgens internet moet hij daar een paas seconden op blijven hangen maar 5 minuten lijkt me toch wat lang of ligt dat aan mij ??

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Daar zou hij heel snel overheen moeten gaan idd. Dat is zeg maar een testbeeld van de GPU tijdens initialisatie.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• yesjohn
Ik heb de NOOB bestanden inmiddels geïnstalleerd. Ik krijg daar iets anders vergeleken met Raspbmc of xbian. Ik krijg 2 seconden een regenboogscherm 5 seconden ene wit scherm met het Pi logo en daarna weer een regenboog scherm waar die niet voor bij gaat.

Ik gebruik trouwens een oplader van m'n Nokia L920 en ik heb verschillende sd kaarten geprobeerd maar ze zijn niet echt van top kwaliteit en vrij oud. Ze zijn wel allemaal class 4 (een 10 kaartje heb ik hier niet liggen )

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Lumics schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:55:
De laatste tijd heb ik last van Freezes in zowel Raspbamc als openelec, bij het afspelen van MKV's vanaf mijn NAS (Syno DS211). Na een aantal minuten stopt de freeze en keert XBMC terug naar het hoofdmenu.
De raspberry is niet overgeclockt en draait op het standaard profiel. Ik gebruik de voeding die is bijgeleverd door SOS solutions. Het probleem doet zich pas sinds aantal weken voor.

Zijn er meer mensen die ditzelfde probleem ondervinden?
Ik heb de adapter van SOS al snel vervangen.. geen idee waarom ze deze gekozen hebben. Sinds ik een andere aan mijn raspberry heb gehangen had ik geen last meer van knipperende schermen en reboots.

Pak eens een adapter van een (moderne) smartphone met micro USB.

• yesjohn
Ik heb het inmiddels voor elkaar. Ik moest het config bestand aanpassen en nu werkt het. Ik post later nog wel even het linkje maar m'n toetsenbord zit nu in m'n pi :P

Edit : desbetreffende linkje http://elinux.org/R-Pi_Tr...ng#Coloured_splash_screen

[ Voor 21% gewijzigd door yesjohn op 25-09-2013 21:50 ]

• Chrizzly
Ik twijfel een beetje of ik dit in het goede topic post, maar ik heb het volgende probleem mbt hdmi-cec.
Als ik de rPi via hdmi direct aansluit op de tv dan kan ik met hdmi-cec de rPi bedienen met de afstandsbediening van de tv, alleen heb ik dan stereo geluid via de tv.
Sluit ik de rPi via hdmi aan op mijn onkyo versterker en de versterker via hdmi op de tv dan heb ik 5.1 geluid, alles werkt goed, maar kan de rPi niet bedienen met een van de afstandsbedieningen.

De rPi detecteert de onkyo en de tv kan het geluid van de onkyo regelen via hdmi-cec. Ook schakelt de onkyo automatisch naar de gewenste kanalen. Alleen de afstandsbedieningen werken niet met de rPi. Als ik via de tv verbinding probeer te maken met de rpi via het hdmi-cec menu dan komt deze niet tot stand, maar het apparaat wordt wel getoond.

De tv is een LG 42LH5000, de onkyo is een HT-R558 en mijn rPi draait openelec 3.2.0
Zover ik weet heb ik hdmi kabels die geschikt zijn voor hdmi-cec (het werkt immers als ik de rPi direct op de tv aansluit) en alle kabels zijn hetzelfde. Zover ik weet zijn ook alle pinnetjes aangesloten.
Ik heb gister al heel de avond gegoogled en vanmorgen weer, maar kan geen oplossing vinden.

• solidsnake380
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11-2023
Ik heb mijn rPi met Raspbmc via de usb-poort van mijn tv van voeding voorzien. Als de tv aan gaat start de rPi op, zet ik de tv uit gaat de rPi uit. Echter krijg ik bij het dan weer aanzetten van de rPi een melding dat hij niet goed is afgesloten. Is er een manier om deze melding te voorkomen?

• Smultie
  • Niet online
Ja, niet op je TV aansluiten, maar gewoon een losse voeding gebruiken.

• Paulus07
  • Niet online
solidsnake380 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:45:
Ik heb mijn rPi met Raspbmc via de usb-poort van mijn tv van voeding voorzien. Als de tv aan gaat start de rPi op, zet ik de tv uit gaat de rPi uit. Echter krijg ik bij het dan weer aanzetten van de rPi een melding dat hij niet goed is afgesloten. Is er een manier om deze melding te voorkomen?
Je kan ergens aangeven in de settings dat hij hem echt moet afsluiten. Echter is de tv vaak sneller uitgeschakeld dan de pi. dus halverwege het afsluiten van de pi is de stroom al weg. Gevolg is dus die meldingen steeds.

Heb dit in het begin ook gehad. Daarna gewoon een losse voeding voor gekocht en draait nu 24/7

• VAnTurenhout
  • Laatst online: 09-02-2024
solidsnake380 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:45:
Je kunt het geven van deze melding uitzetten. Ik weet zo (uit mijn hoofd) alleen niet welke weg je moet bewandelen. Het is een setting in ieder geval.

Verwijderd

Mijn Pi wordt ook via de usb van de TV gevoedt. Met Raspbmc, zonder al teveel addons, bleef er net lang genoed spanning op de USB poort staan, zodat de Pi goed afsluit. Met een ander SD kaartje en een Xbian install kreeg ik bij opnieuw opstarten de melding dat ie niet goed afgesloten was. Dit kan je inderdaad uitzetten.

Maar het vreemde wat ik heb er waar ik niet uitkom. Iedere ochtend om ca. 6 uur gaat me Pi en TV aan als Pi aan de USB van de TV hangt (Philips 8605). Dit is zowel met Raspbmc en Xbian. Heb bij de CEC settings al lopen rommelen, maar geen succes.

Om dit op te lossen trek ik iedere keer maar de usb stekker uit de Pi (TV hangt op me slaapkamer, gebruik hem zeer weinig). Niet echt een probleem, maar toch vreemd.
Iemand een idee?

• Theodor
Heb ook een philips tv had hem ook aangesloten op de usb poort van de tv en ook cec erop.
Niks dan ellende en maar snel op de voeding gezet.
Cec maar helemaal uitgezet , en een microsoft ab erop gezet en alles naar de harmony one over gezet.
Werkt perfect.
De Raspberry op ik op een draadloze aan uit schakelaar gezet , dus hoeft hij niet aan te blijven..

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:16
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:39:
Maar het vreemde wat ik heb er waar ik niet uitkom. Iedere ochtend om ca. 6 uur gaat me Pi en TV aan als Pi aan de USB van de TV hangt (Philips 8605). Dit is zowel met Raspbmc en Xbian. Heb bij de CEC settings al lopen rommelen, maar geen succes.
Het kan zijn dat je tv dan naar firmware update via netwerk zoekt. Bij een 9603 is dit in menu uit te schakelen. Bij de 8605 vast ook.

Als het daarna niet terug komt dan gebeurde waarschijnlijk het volgende:
1. CPU board power up op vaste tijd (05:00 wintertijd?) voor controle beschikbaarheid nieuwe firmware.
2. USB power up.
3. rPi power up.
4. rPi geeft via CEC aan dat tv aan moet.
5. CPU board voert geen power down uit na firmware check.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Pagina: 1 ... 72 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.