Smultie schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:39:
Hoeveel van die 7.50 die jij aan de NNTP provider betaalt komt er bij de makers terecht van de series en films die je kijkt? Dan kun je wel het idee hebben dat je goed bezig bent, maar dan heb je een redelijke plaat voor je hoofd.
Geen cent, en dat boeit me ook niet. Ik word ook kotsmisselijk van al die moraal ridders die vinden dat je dat allemaal niet mag doen. En voornamelijk schijnheilig zitten te wezen, want even later staan ze bij je met een USB disks of je wat films voor ze erop wilt keilen.
Er wordt hier nog regelmatig een film gekocht voor veel te veel geld dus ik maak me daar niet zo druk over. en zo lang het nog steeds legaal is blijf ik dit hanteren ook.
Ik zeg nergens dat ik goed bezig ben, ik geef meer aan dat de megalomane tv bedrijven hun hoofd in het zand gestoken hebben. Zolang ze nog kapitalen ontvangen om films voor de 300e x te herhalen, daarmee series aan te kopen welke allang gecancelled zijn om daarin weer meer reclame te stampen dan dat een aflevering duurt. Zolang dat duurt, blijf ik zo doorgaan. werkt nl voor mij (en heeeeeeel veel anderen) vele malen beter.
en, zoals ik aangeef vind ik het geen enkel probleem om te betalen voor een dienst die mij dat gemak kan bieden waardoor ik niet zelf een bak storage hoef te vullen. Gebruik ook al enige tijd Spotify en betaal daar ook netjes voor. Dat is ook een voorbeeld van een goed opgezette dienst.
Maar blijf jij maar lekker braaf zappen tussen alle reclameblokken door en voel je vooral goed door het feit dat de makers daarvan ook maar een paar cent gekregen hebben terwijl de zenders er elke uitzending weer dik aan verdienen. Ik start lekker een serietje op, zonder reclame.
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku