• Sanderke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:39:
Maar het vreemde wat ik heb er waar ik niet uitkom. Iedere ochtend om ca. 6 uur gaat me Pi en TV aan als Pi aan de USB van de TV hangt (Philips 8605). Dit is zowel met Raspbmc en Xbian. Heb bij de CEC settings al lopen rommelen, maar geen succes.
Je tv gaat dan aan om de programmagids te updaten.

• derartz
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Oke heren... sinds een week heb ik nu ook een Pi met openElec XBMC erop. Helemaal top, maar één ding had ik niet voorzien en dat is het probleem dat mn versterker (Logitech Z5500) geen HDMI ingang heeft. De kenners voelen hem al aankomen... Ik krijg nu enkel 2.0 PCM audio binnen op mn Z5500 en geen DD of DTS audio.

Dit ligt niet aan de PI, maar de setup die ik gebruik en ik ben benieuwd wie hier ook problemen mee had en een werkende oplossing weet.

De boel is alsvolgt aangesloten:
PI --> HDMI Kabel --> Samsung UE46ES6570 TV --> SP/DIF Optical --> Logitech Z5500.

Het probleem is dat mn tv alle inkomende audio via de HMDI poorten plat slaat naar 2.0 stereo geluid. Doorgeven van 5.1 DD of DTS wordt simpelweg niet ondersteund en dit wist ik niet van te voren.

Nu zijn hier enkele oplossingen voor:
1. Koop een nieuwe versterker met HMDI ingang (wil ik finaniceel nog niet aan beginnen)
2. Koop een HDMI splitter met audio out poort (http://www.monoprice.com/products/product.asp?p_id=5557)
3. Toepassen van een usb geluidskaart?
4. ??? weet jij het?

Wie heeft hier de ultime werkende tip?

• Denman
  • Laatst online: 17:44
derartz schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:25:
Oke heren... sinds een week heb ik nu ook een Pi met openElec XBMC erop. Helemaal top, maar één ding had ik niet voorzien en dat is het probleem dat mn versterker (Logitech Z5500) geen HDMI ingang heeft. De kenners voelen hem al aankomen... Ik krijg nu enkel 2.0 PCM audio binnen op mn Z5500 en geen DD of DTS audio.

Dit ligt niet aan de PI, maar de setup die ik gebruik en ik ben benieuwd wie hier ook problemen mee had en een werkende oplossing weet.

De boel is alsvolgt aangesloten:
PI --> HDMI Kabel --> Samsung UE46ES6570 TV --> SP/DIF Optical --> Logitech Z5500.

Het probleem is dat mn tv alle inkomende audio via de HMDI poorten plat slaat naar 2.0 stereo geluid. Doorgeven van 5.1 DD of DTS wordt simpelweg niet ondersteund en dit wist ik niet van te voren.

Nu zijn hier enkele oplossingen voor:
1. Koop een nieuwe versterker met HMDI ingang (wil ik finaniceel nog niet aan beginnen)
2. Koop een HDMI splitter met audio out poort (http://www.monoprice.com/products/product.asp?p_id=5557)
3. Toepassen van een usb geluidskaart?
4. ??? weet jij het?

Wie heeft hier de ultime werkende tip?
Ik heb sinds een maand een Raspberry Pi met Raspbmc en zit met precies hetzelfde probleem, sterker nog; een probleem extra want m'n TV heeft geen Optical aansluitingen.

Vooralsnog is hier volgens mij geen oplossing voor, het is afwachten tot er USB Audio support komt voor de Raspberry Pi volgens mij. Op de site van Raspbmc staat wel dat er voor september leuke updates gepland staan, maar dat is natuurlijk nog maar 4 dagen...

Persoonlijk denk ik dat in mijn situatie een nieuwe receiver de enige optie is, maar momenteel krijgt de verbouwing van m'n badkamer even voorrang dus is m'n Pi voorlopig een veredelde AirPlay module :P (Aangezien m'n AC Ryan Playon!HD ondanks de abominabele GUI nog steeds wel lekker DTS + 5.1 doorgeeft aan m'n receiver en daardoor voor films toch wel de beste optie is)

Maar begrijp me niet verkeerd, voor de toekomst zie ik niks dan goeds in de Pi, zeker na wat investeringen van mijn kant die er toch wel aan zaten te komen ivm verouderd audio/TV spul :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:25

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Yep same problem here.

Al tijden op zoek naar een DAC of geluidskaart die werkt met de Pi maar de enige oplossing is nu een dure splitter aanschaffen of een nieuwe versterker.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squinck
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-09 08:08
Sinds 4 dagen in het bezit van een Rapberry Pi. Me flink ingelezen over de mogelijkheden mbt XBMC en druk aan de gang gegaan om e.a. werkend te krijgen.
Uiteindelijk is het me gelukt om Xbian te installeren en al met al draait dit nu wel ok. Heb ook meteen de codecs voor DVD's af te spelen gekocht en ingevoerd.

Ik kan alleen niks selecteren in een DVD menu. Dus een film starten is al een probleem.
Het lukt me ook niet om "next chapter" te kiezen mbv de toetsen op de remote, want dan knalt Xbian er uit en start opnieuw op.. ??
Versneld afspelen lukt wel. Tenminste dat valt te herkennen aan het x4, x8 of x16 tekentje boven in het scherm, maar de film draait nog op dezelfde snelheid door.

iso's en divx etc worden wel goed afgespeeld overigens.

Verder heb ik geprobeerd om Openelec te installeren, maar hierbij klopte de beeldverhouding van mijn scherm niet. Kon dit ook niet aanpassen.

Raspbmc gaat bij de installatie al fout. Volgens mij heeft dit met mijn SD kaart te maken. Bij de compatibiliteit van mijn kaart (Kingston 8gig) staat dat hij werkt met "wheezy" mei 2013??

Goed.
Ik doe echt mn best om zoveel mogelijk info op te zoeken, maar met bovenstaande loop ik echt vast momenteel

Alvast dank voor je reactie

Grts Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Denman schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:55:
[...]

Ik heb sinds een maand een Raspberry Pi met Raspbmc en zit met precies hetzelfde probleem, sterker nog; een probleem extra want m'n TV heeft geen Optical aansluitingen.

Vooralsnog is hier volgens mij geen oplossing voor, het is afwachten tot er USB Audio support komt voor de Raspberry Pi volgens mij. Op de site van Raspbmc staat wel dat er voor september leuke updates gepland staan, maar dat is natuurlijk nog maar 4 dagen...

Persoonlijk denk ik dat in mijn situatie een nieuwe receiver de enige optie is, maar momenteel krijgt de verbouwing van m'n badkamer even voorrang dus is m'n Pi voorlopig een veredelde AirPlay module :P (Aangezien m'n AC Ryan Playon!HD ondanks de abominabele GUI nog steeds wel lekker DTS + 5.1 doorgeeft aan m'n receiver en daardoor voor films toch wel de beste optie is)

Maar begrijp me niet verkeerd, voor de toekomst zie ik niks dan goeds in de Pi, zeker na wat investeringen van mijn kant die er toch wel aan zaten te komen ivm verouderd audio/TV spul :)
Heb je een link naar die leuke dingen op de raspbmc site , ik vind ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:11
Heb sinds een dag of 2 iets vreemds met mijn Raspberry Pi met OpenELEC 3.2.0
Om alles weer eens schoon te maken ben ik even opnieuw begonnen met XBMC d.m.v.
rm -rf .??* en rm -rf *, alles eraf en helemaal schoon.

Echter krijg ik nu geen beeld meer op welk media type dan ook, ik krijg alleen maar de default music visualisation te zien bij lokale media en streams etc.

Encoding license keys zijn actief maar geen beeld.

Slaapkamer:~ # vcgencmd codec_enabled MPG2
MPG2=enabled
Slaapkamer:~ # vcgencmd codec_enabled WVC1
WVC1=enabled
Slaapkamer:~ #

Al 2x opnieuw begonnen maar helaas.

Iemand een idee?

[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 27-09-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
@squink; vergeet dvd. Blijft sh*t. Sloop menu's er uit en pak alleen de hoofdfilm (dvdshrink bijv) en zet hem om naar mkv (MakeMKV). Gaat razendsnel, is wel wat werk, maar nooit meer ellende.
En dat ligt niet aan de distros, maar aan xbmc. Wisselen tussen distros helpt dus niet voor dit probleem ;)

[ Voor 22% gewijzigd door UltraSub op 27-09-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
UltraSub schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:05:
@squink; vergeet dvd. Blijft sh*t. Sloop menu's er uit en pak alleen de hoofdfilm (dvdshrink bijv) en zet hem om naar mkv (MakeMKV). Gaat razendsnel, is wel wat werk, maar nooit meer ellende.
En dat ligt niet aan de distros, maar aan xbmc. Wisselen tussen distros helpt dus niet voor dit probleem ;)
ISO's maken werkt ook goed. Had een scriptje om een hele dir om te zetten naar iso m.b.v. imgburn zonder ernaar om te hoeven kijken.
Zal wel posten als ik gevonden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squinck
schumi2004 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:12:
[...]

ISO's maken werkt ook goed. Had een scriptje om een hele dir om te zetten naar iso m.b.v. imgburn zonder ernaar om te hoeven kijken.
Zal wel posten als ik gevonden heb.
Ok thx voor de tips. Dan weet ik waar ik aan toe ben. ;)
Dus dan kan ik het beste x264 downloaden toch?

[ Voor 6% gewijzigd door Squinck op 27-09-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Dat sowieso. Hier is enige wat ik om zet kids dvd's die niet in ander formaat zijn te downloaden, maar de kids wel willen. Zoveel werk is het niet. In mijn eigen profile, waar veel meer in gebeurt, komt nooit dvd formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
UltraSub schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 15:22:
Dat sowieso. Hier is enige wat ik om zet kids dvd's die niet in ander formaat zijn te downloaden, maar de kids wel willen. Zoveel werk is het niet. In mijn eigen profile, waar veel meer in gebeurt, komt nooit dvd formaat.
Hier idem, alleen kids materiaal wat ik om moet zetten en dan werken ISO's voor mij het beste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

MakeMKV werkt ook razendsnel en haalt meteen de onnodige zaken er uit.

Het proberen waard en ik ben benieuwd naar de bevindingen t.o.v. het omzetten naar iso's!

[ Voor 43% gewijzigd door albino71 op 27-09-2013 15:39 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:43

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Onthou wel, dat je wel de codecs nodig hebt als je het van dvd omzet naar mkv met MakeMKV voor het alsnog afspelen op de rpi. Dit omdat het wel in mkv wordt omgezet maar in hetzelfde containerformaat blijft als het origineel (MPEG2 ).
Maar ik ga er vanuit dat je al wel de dvd codecs hebt voor de rpi

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 12:49
Ik weet dat het hier geen marktplaats of v&a is, maar is er misschien nog iemand die belang heeft bij een RPi? Gaat om model B, 512MB.
Heeft altijd prima voldaan, alleen ik wou toch iets meer power en mogelijkheden, dus heb een htpc aangeschaft.
Voor interesse mag je DMen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:58
Is er een manier om een externe harddisk aan RPi met XBMC te koppelen en deze als een soort caching disk te gebruiken? Dit im films en dergelijke constant af te kunnen spelen. Ik heb namelijk een tweede RPi ingericht als file server en ik denk dat de server een constante through put niet trekt.

• schumi2004
aaajeetee schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 21:06:
Ik weet dat het hier geen marktplaats of v&a is,
knip
Maar er is wel een V&A hier dus ;)

http://tweakers.net/aanbod/

Verwijderd

Ik heb op mijn reciever alleen een optical out aansluiting over..
Op mijn raspberry een 3.5mm..

Zou het werken als ik een optical > 3.5mm plugje erop zet?
Dan ga ik deze zo even bestellen

Afbeeldingslocatie: http://www.kabeldirect.nl/media/catalog/product/cache/1/image/400x400/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/a/c/ac-062_1.jpg

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Die uitgang is alleen voor stereo bedoeld, dus je zal geen 5.1 geluid eruit krijgen..
Voor de rest zal het vast wel werken.. heb ze nog nooit gezien eigenlijk

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Verwijderd

Hmmm hoe ga ik dan 5.1 eruit krijgen?
Mijn reciever heeft geen hdmi :(

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:16
Je zegt alleen optical out over te hebben, daar heb je dus ook geen knikker aan omdat je je Pi alleen maar kan inputten ;)

Receiver vervangen?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:05
Heeft je TV een optical out? Anders het zo doen: PI >>>(HDMI)>>>> TV >>>>(OPTICAL)>>> RECEIVER

En hij moet dan in de optical IN in je receiver natuurlijk

[ Voor 24% gewijzigd door Bartske op 28-09-2013 09:51 ]

Verwijderd

BeefHazard schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 09:46:
Je zegt alleen optical out over te hebben, daar heb je dus ook geen knikker aan omdat je je Pi alleen maar kan inputten ;)

Receiver vervangen?
Ik bedoel op me reciever kan een optical IN.. haha
Neem aan dat de pi een audi OUTput heeft

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:16
Dan moet je gaan googlen naar switchers die je HDMI omzetten in een Toslink signaaltje. Kost je een euro of 50. De DAC in de Pi is zo slecht dat je nooit goed geluid over de 3,5mm krijgt, 5.1 is technisch al onmogelijk. HDMI wordt aan de ontvangende kant gedecodeerd en dat maakt dat het geluid afhankelijk is van het ontvangende apparaat ;)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

maatje heeft deze gekocht. werkt perfect
http://www.amazon.com/Vie...r-Converter/dp/B00AHS8LD8

• Denman
  • Laatst online: 17:44
Theodor schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:49:
[...]

Heb je een link naar die leuke dingen op de raspbmc site , ik vind ze niet.
Ehhh, het staat zelfs in de eerste alinea op de beginpagina? :P
Raspbmc’s August update is mainly fix oriented and fixes some issues rather than introducing new features specifically. Some good new features are planned for September, but for now, here’s what this month brings:
http://www.raspbmc.com/

Join het GoT Pulse-Team!

• Squinck
Sepp14 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 16:47:
Onthou wel, dat je wel de codecs nodig hebt als je het van dvd omzet naar mkv met MakeMKV voor het alsnog afspelen op de rpi. Dit omdat het wel in mkv wordt omgezet maar in hetzelfde containerformaat blijft als het origineel (MPEG2 ).
Maar ik ga er vanuit dat je al wel de dvd codecs hebt voor de rpi
Ja die codecs heb ik en dat werkt allemaal.
Gisterenavond eerste filmpje gekeken via Raspberry en werkt like a charm :)

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
iemand gelukt om netjes DTS-MA de gebruiken zonder stotteren? kan je iets doen met overclocken?

Heb nu raspbmc draaien. en allemaal standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
albino71 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 15:38:
MakeMKV werkt ook razendsnel en haalt meteen de onnodige zaken er uit.

Het proberen waard en ik ben benieuwd naar de bevindingen t.o.v. het omzetten naar iso's!
Ik zou nog scriptje posten m.b.t. batch convert to iso

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=37372

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier sinds dit weekend een PI (rasbmc)
HD films kijken gaat niet altijd goed.. sommige haperen en kijken is eigenlijk niet mogelijk.

Verder add-ons gebruiken is zo traag als het maar kan zijn.
Als je ergens op klik duurt het vrij lang tot je verder kan..
Hoe zijn deze vertragingen op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 20:01:
Ook hier sinds dit weekend een PI (rasbmc)
HD films kijken gaat niet altijd goed.. sommige haperen en kijken is eigenlijk niet mogelijk.

Probleem met de HD films heeft mss te maken met de audio bitrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:24
Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 20:01:
Ligt aan wat de add on doet, waar zijn zwaartepunt ligt. Soms is het netwerk related; grote directories scannen, vaak is het cpu bound; de cpu in de Pi is niet snel. Dat je HD kan kijken (meestal) komt door de special GPU, en de CPU doet dan weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Directories scannen heeft niks te maken met addons toevoegen.
Het ding is gewoon te langzaam , de cpu trekt dit niet.
En begin vooral niet met andere skins toevoegen , kan je een kopkoffie gaan zetten.
Dit is echt geen media speler zoals sommigen denken , daarvoor heeft hij te weinig kracht.
Je ziet ook niet als je een addon dowload hoever hij als is, geeft gewoon niks aan, althans in raspbmc.
En zelf een zip toevoegen als addon is helemaal een ramp, gewoon geen vooruitgang te zien, je moet maar afwachten.
Nee xbmc is totaal niet geschikt voor de raspberry pi , als je veel tijd hebt (bedoel uren) kun er je wat me spelen.
Ik vind het in ieder geval 66 euro in de kliko gegooid.
Koop een fatsoenlijke media player daar heb je meer aan.
Want de raspberry is 10 x niks.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Goh, ik heb precies de tegenovergestelde ervaring!
RPi doet alles wat ik van een mediaplayer verwacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 15:54

MsG

Forumzwerver

Ja ik mis ook het probleem. Dat het systeem wat traag is in bediening en bijzaken was reeds bekend, maar veel meer dan daadwerkelijk content afspelen doe ik er dus ook niet mee. Theodor ik zou zeggen probeer OpenELEC eens.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@theodor

Je hebt helemaal gelijk.

Nog wat nadelen

- Je kan er films mee afspelen als je een beetje geduld hebt.
Verder moet je er niets anders mee willen doen, dan is hij zo traag als dikke stront.
Geen youtube gebruiken of andere kanalen..

- Je kan hem niet normaal aanzetten,
ik heb hem nu aangesloten via zo'n stopcontact kastje op afstandsbediening.
Gewoon stroom erop en stroom eraf.
Nadeel hiervan is dat hij elke keer zeurt dat hij niet netjes is uitgezet.. blabla

- veel film informatie is in het engels terwijl je in het nederlands hebt aangegeven!

- fatsoenlijjk een trailer bekijken heb ik ook nog niet gevonden

- audio is brak

Ohw ja.. nog 1 pluspuntje dan,
streamen via me galaxy naar xbmc! dat werkt redelijk :-)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2013 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Films starten in 2 seconden bij mij.
Addons installeren doe je in principe maar een keer en is eigenlijk ook altijd ruim binnen een minuut gebeurd.
Twitch, Youtube, Airplay gaan allemaal met slechts zeer korte vertragingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Smultie schreef op maandag 30 september 2013 @ 09:26:
Films starten in 2 seconden bij mij.
Addons installeren doe je in principe maar een keer en is eigenlijk ook altijd ruim binnen een minuut gebeurd.
Twitch, Youtube, Airplay gaan allemaal met slechts zeer korte vertragingen.
Dit kan ik beamen.

Ik loop soms wel tegen de snelheid aan, maar dan meer op zware add-ons zoals de spotify add-on dan merk ik de beperking. Ook moet de RSS uit staan om de GUI te ontlasten. Verder geen klachten.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Geef al jullie pi's maar aan mij!
Ik ben er zéér gelukkig mee.. de kids (5 en 2) starten zelf hun films. óf via de App op de iPad of met de harmony.

opzetten is effe een paar uurtjes werk, daarna een goeie backup ervan in de kast en klaar.
HD, Full HD, MP4, DIVX alles wat ik er in keil speelt ie zonder issues af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:43

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Misschien was het ook handig geweest even het forum door te spitten.
Had je ook meteen kunnen lezen wat de verschillende ervaringen waren. De pro's en con's.
Maar om het product op zo een dusdanige manier af te kraken is niet geheel juist.
Het is geen volwaardige htpc en dat staat naar mijn idee in alle info die te vinden is op het net.
Dat je er geen tijd in wilt steken is misschien een ander verhaal maar daar over wil ik niet over oordelen

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoRoo schreef op maandag 30 september 2013 @ 09:35:
Geef al jullie pi's maar aan mij!
Ik ben er zéér gelukkig mee.. de kids (5 en 2) starten zelf hun films. óf via de App op de iPad of met de harmony.

opzetten is effe een paar uurtjes werk, daarna een goeie backup ervan in de kast en klaar.
HD, Full HD, MP4, DIVX alles wat ik er in keil speelt ie zonder issues af.
Full HD 1080 loopt gewoon niet geheel vloeiend..
Als je goed kijkt zie je hele kleine haperingen steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 09:19:
@theodor

Je hebt helemaal gelijk.

Nog wat nadelen

Verder moet je er niets anders mee willen doen, dan is hij zo traag als dikke stront.

Nadeel hiervan is dat hij elke keer zeurt dat hij niet netjes is uitgezet.. blabla

- veel film informatie is in het engels terwijl je in het nederlands hebt aangegeven!

- audio is brak

Vind het verder allemaal prima hoor.
* film informatie zit in XBMC, heeft niks met de Pi te maken
* trailers werken gewoon (gelijk andere XBMC installaties)
* geluid via HDMI is prima hier
* je kunt de Pi gewoon 24/7 aan laten staan. Kost je €0.50/maand aan stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:36
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 09:44:
[...]

Dan doe je toch echt iets fout, je kan gewoon de OSD aanzetten zie je zelf of frames worden gedropt. 1080p wordt perfect afgespeeld hier. Zelfs de grotere rips.
Wat betreft je andere punten: nergens last van. Mijn RPi is ook downloadbak, parsed automatisch rss feeds op zoek naar de laatste content en haalt deze binnen. XBMC speelt alles prima af. Kan ook gewoon scrollen. En ik ben niet bezig met RPi afsluiten of processen afsluiten/starten. Alles is prima op elkaar afgestemd.

De RPi heeft geen aan uit knop, is daar helemaal niet voor bedoeld.

Trailers via de Apple Trailers addon spelen ook prima af en als ik een film interessant vind kan ik die gelijk aan mijn Watchlist toevoegen, komt dan ook vanzelf binnen wanneer een goede versie beschikbaar is.

Enige wat echt supertraag is, is Youtube. Moet soms wel 30-60 seconden wachten. Maar dat ligt volgens mij vooral aan de Youtube addon. Verder heb ik inmiddels een hekel gekregen aan XOT UZG, niemand bij wie ik het installeer gebruikt het omdat de naam zo vaag en onbekend is. Daarnaast vind ik het continu moeten scrollen een beetje irritant aan de interface en zit er vaak drm op (maar dat zie je niet in de foutmelding) kan de developer weinig aan doen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Bij mij geen enkele problemen met 1080P films + DTS tracks. mkv's van 15 gig of meer :)
Alleen als ik complete bluray rips wil afspelen met hoge audio bitstream geeft dit stotters. Maar met alle andere 1080P films geen enkel probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:25
Paulus07 schreef op maandag 30 september 2013 @ 10:41:
Bij mij geen enkele problemen met 1080P films + DTS tracks. mkv's van 15 gig of meer :)
Alleen als ik complete bluray rips wil afspelen met hoge audio bitstream geeft dit stotters. Maar met alle andere 1080P films geen enkel probleem :)
Speelt je versterker ook DTS af of downmixed de Raspberry PI het DTS naar 2-kanaals?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 09:19:
@theodor

Je hebt helemaal gelijk.

Nog wat nadelen

- audio is brak

Tja het ligt er maar net aan hoe je er tegen aan kijkt, van een plankje wat eigenlijk voor studie doeleinde ontwikkeld is en maar 35 pleurotjes kost kun je geen volwaardige highend mediaspeler van/voor verwachten wel?

Ik heb er op dit moment nog mar op een slaapkamer maar die doet gewoon wat ik wil en het beetje lag wat ik ervaar neem ik voor lief want zo erg is het namelijk ook weer niet (in mijn geval dan met skin Aeon MQ5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Ik twijfel nog steeds of ik er een moet kopen of toch een android stick. Reden is dat ik de pi op de slaapkamer wil gebruiken om films af te spelen en hier geen versterker heb staan. De pi moet dus DTS downmixen naar stereo.

Doet ie dit nou wel of niet goed? Eventueel met een overclock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
bramv82 schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:27:
Ik twijfel nog steeds of ik er een moet kopen of toch een android stick. Reden is dat ik de pi op de slaapkamer wil gebruiken om films af te spelen en hier geen versterker heb staan. De pi moet dus DTS downmixen naar stereo.

Dat werkt bij mij in ieder geval prima icm OpenElec 3.0.6 en een lichte overklok (nu op 900MHz). Heel incidenteel moet er even gebufferd worden, maar zie dat bijna niet voorbij komen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

[...]

Nope.. Zelfs de "Bird scene" uit Planet Earth loopt soepel.
Zoals ik zei, de Pi werkt als een speer en is voor mij en mijn gezin een hele goeie vervanging voor al die andere brakke mediaplayers die het 5-voudige kosten.

Een HTPC kan ie nooit vervangen, dat pretendeert niemand en een plugnplay mediaplayer is voor de gemiddelde gebruiker vaak vriendelijker, maar ik weiger nog meer apparaten te kopen die binnen een jaar weer obsolete zijn.

Ga vooral je gang.. Zal ik je mijn adres DM-en voor je Pi? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
RoRoo schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:33:
[...]

<knip>

Ga vooral je gang.. Zal ik je mijn adres DM-en voor je Pi? O-)
Of naar mij, zoek er ook nog een paar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
bramv82 schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:09:
[...]

Speelt je versterker ook DTS af of downmixed de Raspberry PI het DTS naar 2-kanaals?
Versterker speelt DTS af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

bramv82 schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:27:

Die android sticks zijn ook niet heel duur. Maar wat voor nadelen hebben die? Werkt CEC er bijvoorbeeld ook op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:19
Ik ondervind geen enkel probleem met het afspelen van films op m'n Rasberry, gebruik wel OpenELEC ipv Raspbmc, weet niet of daar veel verschil in zit. Heb zojuist een tweede besteld voor op de slaapkamer :).

Binnenkort m'n DIY ambilight aansluiten op m'n rasberry, ben benieuwd of het dan nog soepel loopt. We zullen het zien.

Icm welke SD kaart gebruik je XBMC? Heb het idee dat dat wel verschil maakt?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
[...]

"Framerate aanpassen aan film" instelling toepassen!! Dit is een instelling die bij XBMC (heeft niks met Raspberry te maken) standaard niet goed staat.
Indien je deze instelling niet goed hebt staan dan gaat hij de hele film renderen zodat de framerate van 24 naar de standaard instelling 60 wordt gebracht. Indien je dus insteld dat XBMC de framerate van het video bestand moet aanhouden heeft je Raspberry het in 1 keer een stuk rustiger en draait 1080p gewoon super soepel.

Ook ik wil graag voor een klein bedrag de raspberry van ontevreden gebruikers overnemen. Ik heb er nog wel een doel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik wil m'n RPi graag gebruiken om mp3 albums af te spelen. Nu gebruik ik de brakke jack-output van de RPi zelf, maar die is niet optimaal.
Zijn er tweakers die een USB geluidskaart gebruiken? Zoja, welke? En hoe installeer je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:46

Satom

Verzamel ervaringen

Misschien iets heel stoms, maar kan het kloppen dat de amperage ook een rol speelt in het feit of de film soepel afspeelt of niet? Had namelijk een 1A HTC kabel gebruikt met het effect dat het geluid en beeld niet meer synchroon liepen, vervolgens mijn S4 2A kabel gebruikt en dezelfde film opnieuw gestart.. En het werkte perfect :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:24

Arjan A

Cenosillicafoob

Amperage speelt sowieso een rol of de CPU wel genoeg power krijgt. Volgens mij was 700mA genoeg.
Lees dit ook even: http://www.raspberrypi.or...iewtopic.php?f=28&t=40290

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

koelkast schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:52:
Ik wil m'n RPi graag gebruiken om mp3 albums af te spelen. Nu gebruik ik de brakke jack-output van de RPi zelf, maar die is niet optimaal.
Zijn er tweakers die een USB geluidskaart gebruiken? Zoja, welke? En hoe installeer je die?
Volgens mij is dit een tijdje terug ook al besproken in dit topic.

edit: tussen 26 en 28 sep. om precies te zijn.

Succes :)
Satom schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:57:
Misschien iets heel stoms, maar kan het kloppen dat de amperage ook een rol speelt in het feit of de film soepel afspeelt of niet? Had namelijk een 1A HTC kabel gebruikt met het effect dat het geluid en beeld niet meer synchroon liepen, vervolgens mijn S4 2A kabel gebruikt en dezelfde film opnieuw gestart.. En het werkte perfect :X
originele htc kabel?

die werkt hier perfect...

[ Voor 32% gewijzigd door albino71 op 30-09-2013 15:46 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Mr_gadget schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:32:
[...]

Die android sticks zijn ook niet heel duur. Maar wat voor nadelen hebben die? Werkt CEC er bijvoorbeeld ook op?
- Geen CEC
- hardware encoding wordt (nog) niet ondersteund door de android versie van XBMC. Oplossing is werken met een externe speler zoals MX player of een alpha build gebruiken van XBMC (met de daarbij behorende bugs)
- Ik wil de speler gebruiken als mediaplayer. Met android heb je een paar extra handelingen om XBMC op te starten. Met de Rpi met bijv openelec niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Smarty77 schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:26:
[...]

"Framerate aanpassen aan film" instelling toepassen!! Dit is een instelling die bij XBMC (heeft niks met Raspberry te maken) standaard niet goed staat.
Indien je deze instelling niet goed hebt staan dan gaat hij de hele film renderen zodat de framerate van 24 naar de standaard instelling 60 wordt gebracht. Indien je dus insteld dat XBMC de framerate van het video bestand moet aanhouden heeft je Raspberry het in 1 keer een stuk rustiger en draait 1080p gewoon super soepel.

Ook ik wil graag voor een klein bedrag de raspberry van ontevreden gebruikers overnemen. Ik heb er nog wel een doel voor.
Je bedoelt "Verversingsfrequenstie scherm aanpassen aan video" denk?
En hoe staat ie bij jouw ingesteld dan, Altijd of tijdens start/stop of bedoel je
Synchroniseer video met beeldschermfrequentie? Waar ik ook weer subopties heb
A/V Sync methode : audiosignaal, video signaal resample, video signaal drop/dupe audio

Beide onder opties/video/afspelen

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 30-09-2013 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derartz
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Rubman schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:00:
Yep same problem here.

Al tijden op zoek naar een DAC of geluidskaart die werkt met de Pi maar de enige oplossing is nu een dure splitter aanschaffen of een nieuwe versterker.
Hey ik heb zojuist dit chineese kastje besteld:
http://www.ebay.com/itm/H...pters&hash=item3a855e8011

Voor 30 euro zou het goed moeten komen, over twee weken heb ik hem.... als het goed is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht nog wel even op support voor usb geluidskaart
binnen het http://www.raspyfi.com/ project hebben ze het ook werkend gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:35

kraats

Ik rol

Daar wacht ik ook al een jaar op :P
Bij raspyfi maken ze gebruik van 2.0 geluid en dat is nu binnen XBMC ook wel te regelen, volgens mij. DD en DTS passthrough is een groter probleem

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtdeuce
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 19:12
Mensen van het goede leven, misschien weten jullie wat er aan de hand is.

Maandenlang heb ik vlekkeloos verschillende xbmc-embedded distro's gedraaid, maar nu ik mijn oude 32" tv vervangen heb met een nieuwe 47" loopt het geluid bij 9/10 videobestanden ineens out of sync (soms zoveel dat het met audio delay niet meer te fixen is).

Denken jullie dat dit met een via CEC geforceerd audio spoor te maken kan hebben? Dit lijkt mij nl. raar omdat het geluid in verschillende mate out of sync loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Ik ben om. Ik heb mijn bestelling voor de Imito QX2 bij Geekbuying geannuleerd en ik ga toch voor de Raspberry PI met Openelec. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
bramv82 schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:57:
[...]

- Geen CEC
- hardware encoding wordt (nog) niet ondersteund door de android versie van XBMC. Oplossing is werken met een externe speler zoals MX player of een alpha build gebruiken van XBMC (met de daarbij behorende bugs)
- Ik wil de speler gebruiken als mediaplayer. Met android heb je een paar extra handelingen om XBMC op te starten. Met de Rpi met bijv openelec niet.
Ik dacht dat sinds 2 weken de hardware decoding via libstagefright voor de meeste chipsets in orde was?
It’s been a long time coming, but we are excited to announce that hardware decoding of video has finally made its way to the XBMC for Android platform. The most important caveat is that the implemented hardware decoding does not support AmLogic or Allwinner chipsets, and it does require Android 4.0 (“Ice Cream Sandwich”) or higher to run. With that said, the more popular tablets sold in the past year, such as the Nexus 7 and 10, should work quite well with this alpha, and users are welcome to discuss their experiences in the comments below. Kudos to Koying for his work on this project.
Staat idd alpha..nevermind ;-)

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-08 17:02
Ik quote mezelf nog even voor de mensen die geen passthrough op hun tv hebben of geen HDMI aansluiting op hun receiver:
born2tweak schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:46:
Welllicht al eens genoemd, maar voor de mensen die een receiver hebben die geen HDMI heeft, kun je dit apparaat er tussen zetten. Deze splitst het HDMI signaal in een beeld en een audio signaal, waarbij de HDMI beide blijft houden, maar je tegelijkertijd een optical audio krijgt, mét DD en DTS e.d.

Het probleem van veel tv's is dat ze wel DD en DTS kunnen ontvangen via HDMI, maar dat de passthrough maar 2.0 is. Dit heeft volgens mij met licenties te maken, maar dat weet ik niet zeker. Het kan ook met de HDMI beveiliging te maken hebben, omdat je van een 'beveiligd' signaal naar een normaal digitaal signaal gaat.

Apparaatje op DX.com: HDMI splitter

"Ik heb hem zelf ook en het werkt perfect", zei de autoverkoper :+
Maar serieus, ik heb hem dus ook en werkt zeker goed. Het is even een extra investering, maar als je receiver niet op korte termijn vervangen gaat worden een welkome uitbreiding.
Toevoeging: ook CEC werkt nog als je dit kastje er tussen hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik heb trouwens gisteren een testje uitgevoerd.

Via de Pi een 3D film afspelen op mijn LG6208 (passief 3D)...
Dat gaat prima.

Het enige is dat de Pi niet lekker samenwerkt met simplink van LG (CEC).
Geen idee of het een brakke CEC implementatie van LG is, of de CEC add on van XBMC.
Het werkte perfect met de oude Samsung B650 iig...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 vragen/

1/

Is het volgende mogelijk:

Bij ons thuis heeft iedereen zijn eigen map op mij nas waar hun films in staan.
Ik benader de mappen via xbmc > videos > bestanden
Vervolgens zie je dan persoon1, persoon2, persoon3 en hierin zitten hun films.
(via SMB)

Is er ook een manier dat ik gewoon gebruik kan maken van de menu optie "speelfilms" ?
Als ik dit nu doet dan voegt hij alles van iedereen samen.
Ik vind het een beetje krom om steeds te moeten uitleggen dat ze speelfilms juist niet kunnen gebruiken :P en dat ze eerst naar videos moeten en dan bestanden

2/
Hoe kan ik activeren dat hij van een folder waar video_ts bestanden in staan dat hij zelf de dvd normaal afspeelt? nu kan ik niets met alle "losse" bestanden

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2013 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:12:
2 vragen/

1/

(via SMB)

Is er ook een manier dat ik gewoon gebruik kan maken van de menu optie "speelfilms" ?
Ik vind het een beetje krom om steeds te moeten uitleggen dat ze speelfilms juist niet kunnen gebruiken :P en dat ze eerst naar videos moeten en dan bestanden

2/
Hoe kan ik activeren dat hij van een folder waar video_ts bestanden in staan dat hij zelf de dvd normaal afspeelt? nu kan ik niets met alle "losse" bestanden
Ik neem voor het gemak even aan dat niet iedereen een eigen Pi heeft, maar dat het om één Pi gaat...

Als je bijv. de skin confluence modified gebruikt, dan kun je met favorieten werken.
Dat configureer je in bij je skin instellingen en vervolgens neem je die op in je hoofdmenu.
Je bent wel beperkt qua aantal favorieten die je in je hoofdmenu kunt opnemen, uit mijn hoofd 3.
Een andere mogelijkheid is dat je als submenu favorieten opneemt. Dus de hoofdmenuoptie opent alles, de submenu opties opent jouw map. Van alles mogelijk dus :)

Als je hier in dit topic even zoekt op modified, dan vind je wel een linkje denk ik...

Dan je DVD issue...
DVD's zet ik altijd om naar MKV met MakeMKV. Gaat razendsnel, en je haalt er even uit wat je niet nodig hebt (talen/subs/previews/reclame). Ideaal! Je moet voor DVD (MPEG2 codec), wel nog steeds de MPEG2 licentie hebben uiteraard.

Succes!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, maar wel vreemd dat iets groots als XBMC niet gewoon een normale dvd map kan afspelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Tja, zelfs het grote, maar zeer gratis!!, XBMC heeft nadelen...

Ik zou liever kijken naar wat het wel kan; dan ben je voorlopig niet uitgepraat :)

Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik van de video_ts mappen af ben. Al die ellende voordat je een film kunt kijken is bij mij weg. Natuurlijk, eenmaal de tijd en ergernis tijdens het omzetten, maar daarna ben je blij dat het is gedaan. Voor mij is dat nadeel dus een voordeel geworden.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:44:
Thanks, maar wel vreemd dat iets groots als XBMC niet gewoon een normale dvd map kan afspelen :(
Kan ie makkelijk maar niet op de manier zoals wij dat willen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:03
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:44:
Ik snap het niet mensen willen wel Xbmc waar je de nodige instellingen moet instellen, en al het andere gemak dat Xbmc bied.
Maar een dvdtje omzetten is net te veel ?

Zoals al was aangegeven het is misschien even veel werk als je een hele collectie hebt, maar daarna heb je er alleen maar voordeel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:12
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:12:
2 vragen/

1/

(via SMB)

2/
Voor puntje 1 gebruik ik afspeellijsten. Ik heb de films van mijn kinderen in een aparte map staan. Ik heb dus een afspeellijst gemaakt voor films die het pad naar deze map bevatten. Daarnaast heb ik een afspeellijst gemaakt met de overige films. In veel skins (ik gebruik Confluence Customisable Mod) kun je het hoofdmenu aanpassen. Ik heb "Speelfilms" weggehaal en heb een apart item voor de Kids en apart item voor de overige films gemaakt. Het hoofdmenu item verwijst gewoon naar een afspeellijst. Het enige wat niet meer werkt zijn de widgets en submenu (dwz deze werken wel maar maken gebruik van de movie library en zijn dus niet onderscheiden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

bramv82 schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:57:
[...]

- Geen CEC
Aha! Hoewel volgens mij bij de Rockchip met NEON ondersteuning wel hardware encoding kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squinck
ErwinJ schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:57:
[...]

Ik snap het niet mensen willen wel Xbmc waar je de nodige instellingen moet instellen, en al het andere gemak dat Xbmc bied.
Maar een dvdtje omzetten is net te veel ?

Zoals al was aangegeven het is misschien even veel werk als je een hele collectie hebt, maar daarna heb je er alleen maar voordeel van.
Inderdaad. Ik had een Playon HD en toen die kuren begon te krijgen een WD live tot mijn beschikking. Vond het allebei eigenlijk maar zo zo en vooral erg traag. De navigatie door de mappen op mijn Synology gaat met een Pi en XBMC echt razend snel. Het omzetten van DVD naar mkv vind ik geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:46

Satom

Verzamel ervaringen

Arjan A schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:27:
Amperage speelt sowieso een rol of de CPU wel genoeg power krijgt. Volgens mij was 700mA genoeg.
Lees dit ook even: http://www.raspberrypi.or...iewtopic.php?f=28&t=40290
Vrij logisch uiteraard, bedankt :)
albino71 schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:35:
[...]

originele htc kabel?

die werkt hier perfect...
Ja, originele stekker + kabel.. zit met net te bedenken, misschien kan die stekker maar maximaal 500mA leveren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Satom schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:41:
[...]
Vrij logisch uiteraard, bedankt :)

[...]
Ja, originele stekker + kabel.. zit met net te bedenken, misschien kan die stekker maar maximaal 500mA leveren :9
Ik gebruik ook de HTC lader. Zou 1A moeten zijn.

Haal anders een microusb kabel en een lader bij de action voor een paar euro...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:23

John Doos

ClaudZaque

Heb sinds het begin dat ik de Rpi had, hem gebruikt in combinatie met een my pasport schijfvan 500gb (usb3) zonder voeding.

Maar sinds gister herkent mn Rpi hem niet meer, in root --> media niks meer kunnen vinden.

Schijf geformateerd, Rpi opnieuw geinstalleerd niks!

Zelfde voeding, zelfde usb poort, zelfde schijf etc.

Ik weet dat ik geluk heb dat die het hem uberhaubt draaide, maar ik vind het vreemd dat die het ineens niet meer doet.

Heb geen ander usb device om hem te testen, dus weet niet of die kapot is.

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:14
Ik heb gisteren even de usb geluidskaart cm106 aan de pi gehangen en ik kreeg er geen geluid uit met openelec en xbian. Na wat zoeken op internet is de support er nog niet goed genoeg icm xbmc en usb soundcards.
Dus helaas voor alle mensen die zo hoopten een spdif signaal makkelijk zouden krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Middels youtube op me telefoon (galaxy s4) streamen naar de pi (raspbmc) gaat ook niet meer.
Fotos geen probleem maar via youtube geeft hij steeds aan op de tv streamen niet mogelijk :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
John Doos schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 08:27:
Heb sinds het begin dat ik de Rpi had, hem gebruikt in combinatie met een my pasport schijfvan 500gb (usb3) zonder voeding.

Maar sinds gister herkent mn Rpi hem niet meer, in root --> media niks meer kunnen vinden.

Schijf geformateerd, Rpi opnieuw geinstalleerd niks!

Zelfde voeding, zelfde usb poort, zelfde schijf etc.

Ik weet dat ik geluk heb dat die het hem uberhaubt draaide, maar ik vind het vreemd dat die het ineens niet meer doet.

Heb geen ander usb device om hem te testen, dus weet niet of die kapot is.
even in dmesg kijken, kan soms een power error zijn als je een beetje brakke voeding/usb hub hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Zag dat vandaag Marktplaats Aanbieding de Pi aanbood (compleet) voor 58 EUR. Leek mij als "leek" wel een aardige prijs. Wellicht dat jullie doorgewinterde Pi enthousiastelingen hier feedback over kunnen geven?

http://aanbieding.marktpl...Kat9qnoIkcQHYAh%2Bxt%2BVy

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Als je kijkt wat ie kaal kost en de accessoires er bij zit er nog best een aardige marge op imho. Ik vind hem ook nog iets teveel aangeprijst op deze manier als no-hassle device voor Jan met de Pet, nou dat is ook nog niet zo. Ik denk dat hier nog wel gezeik van komt van kopers.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
MsG schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:41:
Als je kijkt wat ie kaal kost en de accessoires er bij zit er nog best een aardige marge op imho. Ik vind hem ook nog iets teveel aangeprijst op deze manier als no-hassle device voor Jan met de Pet, nou dat is ook nog niet zo. Ik denk dat hier nog wel gezeik van komt van kopers.
Gezeik vermoed ik ook en de verwachting qua performance bij de kopers want zo ultiem is hij niet imo.

Overigens ook grappig om een android screenie erbij te zien staan :P

Edit:
Heb overigens het zelfde ergens anders proberen samen te stellen en kwam toch een 10tje duurder uit via Farnell (niet goedkoopste maar wel official supplier)

Ook even het lijstje met installed apps gelezen en als ik dan zie wat daar allemaal tussen staat zal de XBMC Foundation er niet zo blij mee zijn denk ik. Staan toch een hoop je addons tussen welke nu niet echt een legaal karakter hebben ;)
Wel handige manier van cashen, 1x maken en klonen maar.

[ Voor 28% gewijzigd door schumi2004 op 03-10-2013 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:59
Dacht even snel kijken en mooi eerste plaatje.
Geen geld voor een Pi met remote. Maar helaas zit die er niet bij.
Dus als je tv geen CEC ondersteund word het nog meer gezeik voor ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In heb ze een tijdje verkocht als kant-en-klare xbmc mediaspeler.
Je kunt je niet voorstellen wat een gezeik je daarvan hebt.
Dus maar weer gestopt.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

In de tijd van de Xboxen met XBMC heb ik dat ook een poos gedaan, viel wel mee hoeveel vragen ik krijg. Toch vind ik XBMC als geheel voor een leek nog niet echt heel gebruikersvriendelijk. Het concept bibliotheekmodus versus bestandsmodus is velen niet helder, ook raak ik zelf vaak nog verward tussen add-ons en programma's en waar wat nou staat.

Het systeem werkt voor leken vooral als ik het eenmal heb ingesteld, en ze daarna hun films gewoon in bepaalde mappen zetten. Maar zelfstandig voor de eindgebruiker imo nog niet.

En dat het leunt op CEC-ondersteuning is imo ook tricky. De tv die ik gebruik heeft het ook, maar maar een paar knoppen werken daarmee.

[ Voor 31% gewijzigd door MsG op 03-10-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:37
Zoals ik na een middagje lezen begrijp kan er geen menu worden afgespeeld als je dvd's met video_ts wilt afspelen.

Het probleem is dat ik dvd's heb die vervolgens bestaan uit meerdere (kinder) films en dat deze films gekozen worden vanuit het dvd menu.

Mijn kinderen kunnen (1 niet) beginnend lezen dus toestanden met in mappen zoeken enzo is niet handig

Is er hier een oplossing voor ?

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 10:16
Als je een middagje hebt zitten lezen heb je ook de oplossingen hiervoor voorbij moeten zien komen...

MakeMKV bijvoorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squinck
Je krijgt dan vervolgens van elk hoofdstuk losse MKV files. Deze kun je dan in een mapje plaatsen. In mijn geval Sprookjesboom1 ;-)
Indien je wenst kun je dan alles mkv files hernoemen naar de titel die ze in de DVD als hoofdstuk hadden.
Wel wat meer werk, maar je bent wel van de irritante intro's e.d. af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:37
@Ferret, Deze "oplossing" heb ik wel gezien maar is in mijn ogen niet een echte oplossing. Te veel werk

Wat ik overigens met mijn leken kennis niet snap waarom het zo moeilijk is om dvd menu's af te spelen.

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 17:01

Dr C

met C en CK

[...]

Ik denk eerder dat je framerate niet goed staat. Dus dat xbmc bv. een 24hz omzet naar 25hz. Dat kan je veranderen: instellingen > video > afspelen > verversingsfrequnetie scherm aanpassen aan video. als je dit op 'altijd' zet, dan zet ie je TV op de juiste frequentie (werkt vooral goed in 1080p, omdat ie dan 24p ondersteund.
Kijk eens of dat verschil uitmaakt.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 17:01

Dr C

met C en CK

Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 09:41:
Hmmm hoe ga ik dan 5.1 eruit krijgen?
Mijn reciever heeft geen hdmi :(
Ik heb hetzelfde probleem. Het schijnt dat ie de pcm2704 ondersteund, das een goedkope DAC chip. Ik heb dus deze besteld bij dealextreme:
http://dx.com/p/ha-info-u...rter-adapter-black-185646

Alleen duurt het nog wel even voor ie er is. Ik kan wel laten weten of het werkt. If so, dan heb ik voor 15euro prima pcm/dts/dolby digital geluid naar mijn versterker.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:25

Rubman

Retarded or just overjoyed!

cramwinckel schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 15:48:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Het schijnt dat ie de pcm2704 ondersteund, das een goedkope DAC chip. Ik heb dus deze besteld bij dealextreme:

Alleen duurt het nog wel even voor ie er is. Ik kan wel laten weten of het werkt. If so, dan heb ik voor 15euro prima pcm/dts/dolby digital geluid naar mijn versterker.
Laat AUB even weten of deze werkt, dat zou namelijk de ideale oplossing zijn voor mij en vele anderen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cramwinckel schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 15:48:
[...]

Mijn tv heeft optical out..
Dus misschien toch via me tv maar doen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
huh, nu snap ik het even niet meer.

Gister een 3D films als test even binnegehaald. Afgespeeld en speelde netjes als SBS af. Vandaag wil ik weer wat testen dus speel hetzelfde bestand af (omdat die goed werkte). Krijg ik de film gewoon fullscreen op de tv en niet SBS dus ook niet 3D :S

HUH?! :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe ik gemiste tv programma's kan terug zien. Zoals rtl gemist en uitzending gemist.

Mvg.
Mounty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
XOT-Uzg.v3 – XBMC Online TV ff in google plakken
Pagina: 1 ... 73 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.