• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-10 22:13
kraades schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:04:
In heb ze een tijdje verkocht als kant-en-klare xbmc mediaspeler.
Je kunt je niet voorstellen wat een gezeik je daarvan hebt.
Dus maar weer gestopt.
Tuurlijk ff snel een winketje opzetten en wat verkopen , maar als er dan gezeik komt stoppen.
Zo heb ik ook een chinese media speler gekocht 140 euro , speler stuk winkeltje dicht.
Ja dat soort gasten zitten we op te wachten...
Hoho, wacht even ik doe nog steeds gratis support voor degene die zijn verkocht incl. gratis restore mogelijkheid i.g.v. calamiteiten.

Maar de gemiddelde Nederlander snapt er echt geen pepernoot van en denkt dat je langs gaat komen om problemen op te lossen. Of bijvoorbeeld 1.5 uur bij je thuis zitten en dan van de koop af zien. En altijd van de prijs afdingen. Haha, mag allemaal natuurlijk maar nee dank u.

👉🏻 Blog 👈🏻

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:52
@cramwinckel

TI pcm2704? specs gezien?
Stereo USB DAC staat er. Daar gaat geen 5.1 uitkomen.
Misschien doet ie het wel met de raspberry in stereo, maar geen DTS en/of 5.1.

mountainbiker

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Ibidem schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:39:
Zag dat vandaag Marktplaats Aanbieding de Pi aanbood (compleet) voor 58 EUR. Leek mij als "leek" wel een aardige prijs. Wellicht dat jullie doorgewinterde Pi enthousiastelingen hier feedback over kunnen geven?

http://aanbieding.marktpl...Kat9qnoIkcQHYAh%2Bxt%2BVy
Zit er over te denken om hem te kopen.
Maar is dit echt de goedkoopste of is die ergens anders nog goedkoper, of is er een betere alternatief om XBMC te draaien icm een harde schijf?
En is die wel geschikt voor audiofile doeleinde, als ik hem digitaal verbind?

Gewoon een klein vraagje, denk niet dat het nodig is om hier een apart topic voor te openen in het aankoop advies gedeelde, als ik het mis heb dan hoor ik dat graag van een mod.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-11 10:57
Klein_Kipje schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 15:34:
@Ferret, Deze "oplossing" heb ik wel gezien maar is in mijn ogen niet een echte oplossing. Te veel werk

Wat ik overigens met mijn leken kennis niet snap waarom het zo moeilijk is om dvd menu's af te spelen.
4 klikken, 3-4 minuten wachten. Klinkt bij mij niet als te veel werk, voor iets wat het "probleem" volledig oplost. Als je verwacht dat er een oplossing komt waarbij je je dvd's zo kunt laten, steek er geen tijd en moeite meer in, en zoek wat anders dan xmbc :)

/edit
En wat je opnieuw kunt downloaden als x264, sowieso doen. Das nog makkelijker.

[ Voor 7% gewijzigd door UltraSub op 04-10-2013 11:50 ]

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-11 14:40
Ik heb er gisteren nog even naar gekeken en ik moet idd toegeven dat het omzetten eenvodig gaat.

Ik zie (zag) vooral op tegen het werk, het zijn misschien wel 200 dvd's om, om te zetten. Nu gebruik ik ook nog een popcorn en die speelt gewoon alles wat voor zijn neus komt. Das natuurlijk toch wel makkelijk.

Dus ik ga er toch maar aan beginnen. Kinderen, je moet er wat voor over hebben.

Volgende probleem is dat mijn toetsenbord en muis niet werkt in raspxmbc. Google leert me dat dit zeer waarschijnlijk een voedings probleem is.

Is dit op te lossen als ik de muis en toetsenbord via een external powerd usb hub aansluit ?

www.weitjerock.com

• UltraSub
Sja.. hier ook alleen het probleem bij de collectie van de kids :)
Vwb je voedingsprobleem, probeer eens een lader van een iPad of iPhone. Die zijn stabiel, en leveren zat vermogen aan je rasp. Lijkt me sterk dat je te weinig power voor een muis en toetsenbord hebt. Sowieso, alleen tobo is genoeg bij xmbc. Dat al eens alleen geprobeerd? En reboot er na wel even. Hotplug werkte hier ook niet.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Klein_Kipje schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:57:
Ik heb er gisteren nog even naar gekeken en ik moet idd toegeven dat het omzetten eenvodig gaat.

Ik zie (zag) vooral op tegen het werk, het zijn misschien wel 200 dvd's om, om te zetten. Nu gebruik ik ook nog een popcorn en die speelt gewoon alles wat voor zijn neus komt. Das natuurlijk toch wel makkelijk.

Dus ik ga er toch maar aan beginnen. Kinderen, je moet er wat voor over hebben.

Volgende probleem is dat mijn toetsenbord en muis niet werkt in raspxmbc. Google leert me dat dit zeer waarschijnlijk een voedings probleem is.

Is dit op te lossen als ik de muis en toetsenbord via een external powerd usb hub aansluit ?
Ik zie dat er iemand is die een MultiMakeMKV heeft gemaakt. Misschien dat dat iets is voor je.
Ik heb er niet verder naar gekeken, dus zelf even inlezen :)

http://www.makemkv.com/forum2/viewtopic.php?f=10&t=4987

Te koop....

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-11 14:40
Looks promising

www.weitjerock.com

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:35

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Iemand een suggestie om bij de posters een 3D icoontje te zetten of iets ter herkenning van 3D? Ik gebruik de Amber theme.

Verwijderd

Paulus07 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 19:18:
Iemand een suggestie om bij de posters een 3D icoontje te zetten of iets ter herkenning van 3D? Ik gebruik de Amber theme.
Volgens mij heeft de pm3hd skin wel 3d icoontjes! Die gebruik ik zelf ook iig, omdat ik liever een verticaal home menu heb!

• Paulus07
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 19:19:
[...]

Volgens mij heeft de pm3hd skin wel 3d icoontjes! Die gebruik ik zelf ook iig, omdat ik liever een verticaal home menu heb!
Maar het is dus wel theme afhankelijk in xbmc?

Verwijderd

Paulus07 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 19:22:
[...]

Maar het is dus wel theme afhankelijk in xbmc?
Dat is het.

Verwijderd

Zijn er trouwens veel mensen hier die 'm overgeclocked hebben? bij mij loopt de rpi de afgelopen zeven dagen op een dynamische overclock van 1 ghz en rond de 61 graden celsius, benieuwd hoe het bij de andere tweakers zit qua temperatuur!

Edit: software is openelec 3.2.2

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2013 20:20 ]

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 18:24

SpaceK33z

Webdeveloper

Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 19:34:
Zijn er trouwens veel mensen hier die 'm overgeclocked hebben? bij mij loopt de rpi de afgelopen zeven dagen op een dynamische overclock van 1 ghz en rond de 61 graden celsius, benieuwd hoe het bij de andere tweakers zit qua temperatuur!

Edit: software is openelec 3.2.2
Ik heb het gisteren geprobeerd en 'm op de turbo 'preset' gezet. Na een reboot startte hij niet meer op en was de System partitie van de SD-kaart corrupt. Heb toen die partitie geformatteerd en OpenELEC eropnieuw opgezet en toen deed alles het weer. Zit in jouw RPi ook een SD-kaart, en zo ja, met welke config heb jij 'm precies overgeclockt?

Verwijderd

Nou, in elke Raspberry zit een SD kaart, want dat is en blijft de primary boot. Zonder de SD gaan de lampjes nieteens branden behalve de power:/.

Maar ik heb openelec op usb geinstalleerd, waardoor je de kans op corruptie verkleint. De config op SD-kaart zegt:
[boot=LABEL=SYSTEM disk=LABEL=STORAGE ssh quiet], waardoor deze dus boot van SD en draait vanaf usb. Doen, want alleen hiermee bereik je al een flinke prestatiewinst.

Mijn clockconfig is:

arm_freq=1000
core_freq=500
sdram_freq=500
over_voltage=6
gpu_freq=350

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 21:19:
Nou, in elke Raspberry zit een SD kaart, want dat is en blijft de primary boot. Zonder de SD gaan de lampjes nieteens branden behalve de power:/.

Maar ik heb openelec op usb geinstalleerd, waardoor je de kans op corruptie verkleint. De config op SD-kaart zegt:
[boot=LABEL=SYSTEM disk=LABEL=STORAGE ssh quiet], waardoor deze dus boot van SD en draait vanaf usb. Doen, want alleen hiermee bereik je al een flinke prestatiewinst.

Mijn clockconfig is:

arm_freq=1000
core_freq=500
sdram_freq=500
over_voltage=6
gpu_freq=350
Hehe, ik bedoelde te vragen of je idd OpenELEC op een usb-stick draaide, beetje rare zin gemaakt :+. Maar oké, bedankt!

Verwijderd

fyi, ik heb wel 3 kleine heatsinks erop gezet voor de prijs van 1,25,- via een verkoper op MP!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-11 20:24

Dr C

met C en CK

Rubman schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 16:04:
[...]

Laat AUB even weten of deze werkt, dat zou namelijk de ideale oplossing zijn voor mij en vele anderen.
Ha, toevallig gisteren binnengekregen. Helaas werkt het nog niet (iig niet icm, openelec). Na wat gezoek op internet komt de nieuwe versei XBMC met een AudioEngine die ook meer kan aansturen zoals audio over USB (http://xbmc.org/xbmc-audio-goes-hd/)

Er zijn al wel wat buggy oplossingen zoals deze: http://forum.stmlabs.com/showthread.php?tid=1052

Dus voorlopig blijft ie in de kast liggen. Overigens herkende windows hem prima als een audio uitgang (dus ook handig als je bv. een laptop zonder spdif hebt).
mountainbiker schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 10:02:
@cramwinckel

TI pcm2704? specs gezien?
Stereo USB DAC staat er. Daar gaat geen 5.1 uitkomen.
Misschien doet ie het wel met de raspberry in stereo, maar geen DTS en/of 5.1.
klopt, ik dacht dat ie wel DTS pass through deed, maar via windows lukt me dat nog niet. Voor mij niet erg, want ik heb nu een 2.0 opstelling.

[ Voor 23% gewijzigd door Dr C op 05-10-2013 11:53 ]

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-11 23:56
SpaceK33z schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 20:29:
[...]

Ik heb het gisteren geprobeerd en 'm op de turbo 'preset' gezet. Na een reboot startte hij niet meer op en was de System partitie van de SD-kaart corrupt. Heb toen die partitie geformatteerd en OpenELEC eropnieuw opgezet en toen deed alles het weer. Zit in jouw RPi ook een SD-kaart, en zo ja, met welke config heb jij 'm precies overgeclockt?
Indien je de raspberry op een hogere kloksnelheid laat lopen dan is het bijna een randvoorwaarde dat je gebruik maakt van een USB 3.0 stick. Deze combinatie geeft je een "super" xbmc raspberry ervaring.

Ik heb mijn raspberry een aantal weken op 1Ghz draaien icm hogere kloksnelheden/voltages van het geheugen etc. Ik heb met deze waarden icm een USB 3.0 stick nog nooit een corrupt bestandssysteem gehad. Super stabiel en lekker snel (relatief snel ;) )

Verwijderd

Smarty77 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 13:09:
[...]

Indien je de raspberry op een hogere kloksnelheid laat lopen dan is het bijna een randvoorwaarde dat je gebruik maakt van een USB 3.0 stick. Deze combinatie geeft je een "super" xbmc raspberry ervaring.

Ik heb mijn raspberry een aantal weken op 1Ghz draaien icm hogere kloksnelheden/voltages van het geheugen etc. Ik heb met deze waarden icm een USB 3.0 stick nog nooit een corrupt bestandssysteem gehad. Super stabiel en lekker snel (relatief snel ;) )
de rpi heeft usb 2.0 poorten, dus welke waarde voegt de 3.0 toe?

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:05

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

USB 3.0 sticks zijn over het algemeen net iets sneller dan 2.0 sticks.

Maar voelt het echt veel sneller aan met een usb stick? Of valt het wel mee?

• Turtlesnif
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-11 21:23
Om de Pi als downloadbak te kunnen gebruiken was ik heel blij dat iemand een tutorial voor de Noobs heeft gemaakt. Ik loop echter toch tegen wat zaken aan. ( echte noob !)

Bij step C : mv /home/xbian/downloads /media/usb/ krijg ik de foutmelding ' interdivice move failed. Unable to remove target: is a directory

Kan iemand hierbij hulp bieden ?

[ Voor 27% gewijzigd door Turtlesnif op 05-10-2013 16:41 ]

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

Smarty77 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 13:09:
[...]

Oké, dan ga ik daar eens achteraan. Dankjewel! Draai je OpenELEC of Rspbmc? En heb je heatsinks? Ik merk namelijk dat mijn RPi soms nog plotseling vastloopt...

Ik heb net op mijn NAS ook CouchPotato en Sickbeard geinstalleerd, en dit werkt in combinatie met OpenELEC echt perfect! Bibliotheek update zich ook automatisch daardoor :). Echt een aanrader.

• Smarty77
Mr_gadget schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 14:13:
USB 3.0 sticks zijn over het algemeen net iets sneller dan 2.0 sticks.

Maar voelt het echt veel sneller aan met een usb stick? Of valt het wel mee?
Die discussie is reeds afgesloten, de uitkomst was dat de raspberry idd veel sneller reageert met een USB 3.0 stick.
Bijkomend voordeel is dat je de raspberry ook direct veilig kunt overklokken.

Ik heb idd een heatsink setje erbij gekocht en op de ic's geplakt. Temp. is stabiel.

• UltraSub
Heatsinks helpen geen zak, tenzij je actief gaat koelen. En over snelle USB, ik moet de eerste metingen nog zien, volgens mij is het placebo. ;)

• Smarty77
UltraSub schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 17:47:
Heatsinks helpen geen zak, tenzij je actief gaat koelen. En over snelle USB, ik moet de eerste metingen nog zien, volgens mij is het placebo. ;)
Prima! Het betreft een placebo ervaring. Probeer het vooral niet. :)

Ik ben ieder geval erg blij met mijn super snelle Raspberry die binnen een seconde of 7 boot en geen last heeft van corrupte SD kaartjes. Die verder probleemloos draait op 1GHz.

@Ultrasub, jij hebt vast een USB 3.0 stick config geprobeerd, ik ben erg benieuwd wat voor ervaring hij met deze config hebt. ;) :Y)

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-11 22:27

Nicap

Tsssk....

Als heatsinks niet helpen, waarom plaatsen ze die dingen dan overal en nergens op in allerlei elektronica?
Volgens mij gebruiken ze heatsinks omdat dat de oppervlakte vergroot zodat de warmte beter afgevoerd kan worden door de omgeving.
Ook een Raspberrypi heeft een warmtelimiet voor z'n processor en die wordt met een heatsink uitgesteld.
Heatsinks werken wel maar zijn voor Pi in combinatie met XBMC eigenlijk niet nodig.

In 7 sec. booten van power on tot XBMC? Dat is wel erg snel.

[ Voor 18% gewijzigd door technorabilia op 06-10-2013 11:14 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:36
SpaceK33z schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 15:41:
[...]

Oké, dan ga ik daar eens achteraan. Dankjewel! Draai je OpenELEC of Rspbmc? En heb je heatsinks? Ik merk namelijk dat mijn RPi soms nog plotseling vastloopt...

Ik heb net op mijn NAS ook CouchPotato en Sickbeard geinstalleerd, en dit werkt in combinatie met OpenELEC echt perfect! Bibliotheek update zich ook automatisch daardoor :). Echt een aanrader.
Snap eigenlijk niet waarom vele mensen bij OpenELEC blijven. Na Raspbmc, openELEC uiteindelijk bij xbian blijven hangen. Xbian is toch veruit de beste van de drie kwa performance. Was veruit het makkelijkst te configureren en de installatie was ook nog simpel.

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-11 21:02
Wat zijn de voordelen van xbian tov raspbmc dan?

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Verwijderd

Michaelg schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:11:
In ieder geval niet de website, die is weer stuk namelijk.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:05

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Michaelg schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:11:
Ik vind het config window via ssh erg makkelijk, je krijgt een soort van grafisch menu als je via ssh inlogt waarmee je van alles kan instellen (misschien zit dat tegenwoordig ook bij raspbmc?). En boot volgens mij sneller en lijkt iets sneller te draaien maar dat is allemaal gevoel.

• Smarty77
grote_oever schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 11:50:
[...]

Snap eigenlijk niet waarom vele mensen bij OpenELEC blijven. Na Raspbmc, openELEC uiteindelijk bij xbian blijven hangen. Xbian is toch veruit de beste van de drie kwa performance. Was veruit het makkelijkst te configureren en de installatie was ook nog simpel.
Ik heb ze alle drie getest, maar kreeg bij XBIAN de USB config niet aan de praat... Ik vond wel dat (en nou weet ik niet zeker welke van de twee) het erop leek dat bij RaspBMC of XBIAN de kwaliteit van het beeld beter was (ik heb het niet naast elkaar gedraait dus ik kan dat niet met zekerheid zeggen).

• UltraSub
Smarty77 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 02:03:
[...]

Prima! Het betreft een placebo ervaring. Probeer het vooral niet. :)

Ik ben ieder geval erg blij met mijn super snelle Raspberry die binnen een seconde of 7 boot en geen last heeft van corrupte SD kaartjes. Die verder probleemloos draait op 1GHz.

@Ultrasub, jij hebt vast een USB 3.0 stick config geprobeerd, ik ben erg benieuwd wat voor ervaring hij met deze config hebt. ;) :Y)
nee. Die heb ik niet geprobeerd. Als je namelijk even kijkt naar de verschillen tussen 4K-16K random iops van USB3 tov een snelle SD, dan is dat te verwaarlozen en niet de kosten waard. Als je een slow ass SD gaat vergelijken met USB3, sja, zal er best verschil zijn. Maar als je meerdere pi's in huis hebt, is SD's handiger en goedkoper.

Over heatsinks, het maakt geen zak uit als je zo'n kastje om je pi hebt, en het ding in een dressoir flikkert. Passieve koeling, met of zonder sink, bij een pi maakt het niet veel uit. Als je actief koelt dan helpt het natuurlijk wel :)

• Smarty77
UltraSub schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 14:55:
[...]
nee. Die heb ik niet geprobeerd. Als je namelijk even kijkt naar de verschillen tussen 4K-16K random iops van USB3 tov een snelle SD, dan is dat te verwaarlozen en niet de kosten waard. Als je een slow ass SD gaat vergelijken met USB3, sja, zal er best verschil zijn. Maar als je meerdere pi's in huis hebt, is SD's handiger en goedkoper.

Over heatsinks, het maakt geen zak uit als je zo'n kastje om je pi hebt, en het ding in een dressoir flikkert. Passieve koeling, met of zonder sink, bij een pi maakt het niet veel uit. Als je actief koelt dan helpt het natuurlijk wel :)
Wat een aannames en stelligheid. Dit is het laatste wat ik je wil vertellen en daarmee ben ik er wel klaar mee. Deze discussie is al vaak voorbijgekomen ook op XBMCHUB.

Situatie 1:
Standaard kloksnelheid
SD kaart CLASS 10 16GB (dus niet een zoals jij dat noemt "slow ass SD")

Situatie 2:
Standaard kloksnelheid
USB 3.0 stick 16 GB

Situatie 2 was duidelijk sneller en geeft een groot verschil het bedienen van het menu.
Verder heeft een USB 3.0 stick het voordeel dat je de Raspberry moeiteloos en stabiel op 1GHz kan laten draaien zonder vastlopers of corrupt bestandssysteem.

Die USB 3.0 stick vind ik die paar tientjes meer dan waard.

Voor de rest vind ik het prima dat jij bij jouw SD kaartje blijft, have fun! }:O

• solidsnake380
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11-2023
Heeft iemand hier airplay video vanaf een macbook werkend? Geluid werkt wel, video niet terwijl het vanaf mijn iphone wel prima werkt.

• UltraSub
Lees je eigen verhaal nog eens, en kijk eens wie met aannames komt. "Duidelijk sneller" is niet echt onderbouwt he. Prima als jij er klaar mee bent, dat was je namelijk al bij je 1e reactie. Terwijl ik èèn keer vroeg om dat te onderbouwen met cijfers, voor je iedereen hier aanpraat dat het verschil gruwelijk groot is. Ja, er is verschil. Maar niet zo excorbitant als jij hier heel stellig beweert.

Best interessant; ik vraag een keer voor onderbouwing, antwoord, is gewoon zo ga ik niet meer over discussiëren. Ik kom met iops vergelijking, antwoord, en toch is het zo, ik ben er klaar mee. Wie is hier nou stellig?

Er is geen enkele garantie dat de chip 1GHz haalt bij iedereen. Via USB lijkt inderdaad stabieler, maar again, jij doet het voor komen alsof iedere pi daarna 1GHz stabiel doet. Terwijl dat van veel meer afhankelijk is.

Er is hier plek voor een technische, onderbouwde, discussie. Niet komen met aannames en beweren dat dat de waarheid is. Ik geloof je wel, daar gaat het niet om. Maar het ding wordt echt niet 100% sneller.

• GrowMyHair
  • Niet online
Ik draai OpenELEC via een class 10 SD. Ben op zich best tevreden met de snelheid.
Naar het schijnt kan de pi USB sticks sneller aanspreken dan SD kaarten. Een snelle USB zou daarom dus beter kunnen werken dan de snelste SD. Hoe groot dat verschil in de praktijk is weet ik echter ook niet. Zou inderdaad interessant zijn als iemand dat een keer objectief uit zou zoeken.
Ik merkte wel een heel groot verschil toen ik van een class 4 kingston naar een class 10 transcend kaartje overstapte. Heb alleen geen USB 3 stick hier liggen om het zelf uit te proberen. Gebruik die dingen eigenlijk nooit meer omdat bestanden uitwisselen via internet doorgaans makkelijker is.

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:13
Mijn voordeel van OpenElec is dat het logitech K400 toetsenbord zonder problemen werkt, terwijl dit met Xbian totaal niet het geval is. (Ja, ook niet na de fix op hun faq.)

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-11 00:36

RoRoo

Certified Prutser

m'n collega krijgt een rolberoerte als ie dit leest, dus hopen dat ie 'm skipped ;)

Ik denk dat ik zodra mijn netwerk thuis weer op orde is (nieuw project) ook weer eens OpenElec ga uitproberen....
vind Xbian zoals anderen beweren zeker niet sneller starten. eerder trager. Maakt me op zich niet zoveel uit aangezien ie daarna prima werkt. Maar ben toch benieuwd wat OE doet.

Dat hele naar USB verhaal geloof ik wel, beide Pi's draaien bij mij stabiel met SD en overclock naar 900 mhz. Ik maak elke nacht een full backup image van de SD's naar m'n nas, dus bij een crash effe met DD terughalen en binnen no time weer draaiend..

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• woutervt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-11 22:42
GrowMyHair schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 16:06:
Ik draai OpenELEC via een class 10 SD. Ben op zich best tevreden met de snelheid.
Naar het schijnt kan de pi USB sticks sneller aanspreken dan SD kaarten. Een snelle USB zou daarom dus beter kunnen werken dan de snelste SD. Hoe groot dat verschil in de praktijk is weet ik echter ook niet. Zou inderdaad interessant zijn als iemand dat een keer objectief uit zou zoeken.
Ik merkte wel een heel groot verschil toen ik van een class 4 kingston naar een class 10 transcend kaartje overstapte. Heb alleen geen USB 3 stick hier liggen om het zelf uit te proberen. Gebruik die dingen eigenlijk nooit meer omdat bestanden uitwisselen via internet doorgaans makkelijker is.
Let wel op dat een USB3.0 stick niet altijd sneller is. Kan ook gewoon een langzame memory stick zijn met een USB3.0 connectie.

Hier een mooie benchmark

Verwijderd

I have to disagree! bij mij is de temperatuur bij overclocken gezakt van 71 gr C naar 63 gr C. Ter aanvulling: mijn rpi zit in een dichte casing met hema klittenband achter op de tv geplakt :)

Edit: ik kan alle enhancements gebruiken aangezien boblight ook continu draait tijdens film kijken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2013 23:55 ]

• UltraSub
Interessant. Hier op mijn eerste pi heatsinks gehad, temp dropte maar 1-2 graden. Dichte of open kast.
Weird. Misschien op de huidige toch ook nog maar eens proberen dan.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:35

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 23:40:
[...]

I have to disagree! bij mij is de temperatuur bij overclocken gezakt van 71 gr C naar 63 gr C. Ter aanvulling: mijn rpi zit in een dichte casing met hema klittenband achter op de tv geplakt :)

Edit: ik kan alle enhancements gebruiken aangezien boblight ook continu draait tijdens film kijken.
Welke heatsinks heb je? Van die koperen of van die gekleurde?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-10 18:13
Verwijderd schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 23:40:
[...]

Kun je misschien uitleggen hoe je boblight werkend gekregen hebt? Ik heb zelf deze tutorial gevolgd, maar las later dat boblight niet meer werkt sinds kernel 3.10. Gebruik jij nog een oudere kernel?

• Squinck
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-09 08:08
Ik lees nu toch wel ineens veel gebruikers met OpenElec. Gebruik zelf dus nu een paar weken Xbian en dat werkt op zich best goed. Heb OpenElec even geïnstalleerd gehad, maar toen was mijn schermresolutie niet in orde.
Zou het toch de moeite lonen om Xbian te vervangen door OpenElec?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Is er ondertussen al een manier om Gigabit op die Raspberry te krijgen? 45GB blu-rays streamen door 100Mbit gaat gewoon niet lekker :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

DennusB schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:46:
Is er ondertussen al een manier om Gigabit op die Raspberry te krijgen? 45GB blu-rays streamen door 100Mbit gaat gewoon niet lekker :(
Ga je niet redden.. Die bus is gewoon niet snel genoeg om uberhaupt gigabit te trekken

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
RoRoo schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:51:
[...]

Ga je niet redden.. Die bus is gewoon niet snel genoeg om uberhaupt gigabit te trekken
Balen, dus een echte manier om die dikke blu-rays af te spelen is er dus niet ? :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

DennusB schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:52:
[...]

Balen, dus een echte manier om die dikke blu-rays af te spelen is er dus niet ? :(
Ik betwijfel het of je het al haalt via USB disk.. dus reken er maar niet op.

ik krijg steeds meer het vermoeden dat Pi samenwerkt met XBMC en HTPC bouwers om mensen enthousiast te krijgen zodat ze een HTPC gaan bouwen :)
Want ik ben heel enthousiast :P alleen mis je soms net wat performance.

Het is voor mij niet storend, want ik vind een 1080P van 10GB er al prima uitzien :)

Verwijderd

MsG schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 00:02:
[...]

Welke heatsinks heb je? Van die koperen of van die gekleurde?
http://www.kiwi-electronics.nl/raspberry-pi-heat-sink-kit. Ik heb ze voor 2.95 op Ebay gekocht maar dit zijn dezelfde!

Verwijderd

Pff... net een weekje mijn PI in gebruik.
Ik heb bij de settings, de performance (overklok) op fast gezet..

Sinds gisteren start hij niet eens meer op en allemaal foutmeldingen :-(

Verwijderd

Chrizzly schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 09:05:
[...]

Kun je misschien uitleggen hoe je boblight werkend gekregen hebt? Ik heb zelf deze tutorial gevolgd, maar las later dat boblight niet meer werkt sinds kernel 3.10. Gebruik jij nog een oudere kernel?
Nee ik gebruik de laatste kernel, alles geupdate. Jij hebt wel de laatste versie van boblight dispmanx?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 12:15 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:13:
Pff... net een weekje mijn PI in gebruik.
Ik heb bij de settings, de performance (overklok) op fast gezet..

Sinds gisteren start hij niet eens meer op en allemaal foutmeldingen :-(
Geinstalleerd op USB? de RPI's sd kaart is zeer gevoelig voor corruptie dus overclocken zonder usb install is niet aan te raden

Verwijderd

Op sd kaart :)

Raad je een installatie op usb disk aan om te kunnen overklocken ?
En merk je zelf verschil tussen normaal en high?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:21:
Op sd kaart :)

Raad je een installatie op usb disk aan om te kunnen overklocken ?
En merk je zelf verschil tussen normaal en high?
Ja, ga niet overclocken op alleen een sd-kaartje want dan heb je hetzelfde probleem morgen of overmorgen weer. En ik weet niet precies wat je bedoelt met normaal en high? settings in Raspbmc?

Ik gebruik ssh om de config.txt aan te passen.

Verwijderd

Oke.. laat ik het anders vragen,
merk je verschil als je hem overklokt? en blijft het systeem stabiel?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:27:
Oke.. laat ik het anders vragen,
merk je verschil als je hem overklokt? en blijft het systeem stabiel?
Ja en ja ;) USB install is al een flinke prestatiewinst en de overclock ook. Mijn rpi heeft een uptime van 11 dagen nu met een dynamische overclock naar 1 ghz, en nergens problemen mee gehad.

Verwijderd

Mmmm klinkt goed.
Dan heb ik nog 2 vragen tot slot..

1/ Kan ik mijn huidige config xbmc (van sd) op een of andere manier exporteren naar de usb stick straks?

2/ Zijn alle stick supported? heb nog wel een klein usb stickje liggen ergens,
of is dit ook sterk afhankelijk van snelheid?

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:36:
2/ Zijn alle stick supported? heb nog wel een klein usb stickje liggen ergens,
of is dit ook sterk afhankelijk van snelheid?
Een USB 3.0 stick werkt sneller (er is hier een discussie over geweest een paar pagina's terug), maar in principe heb je ook al een snelheidswinst met USB 2.0 sticks. USB 3.0 sticks zijn ook niet meer zo duur tegenwoordig.

Verwijderd

SpaceK33z schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:34:
[...]

Een USB 3.0 stick werkt sneller (er is hier een discussie over geweest een paar pagina's terug), maar in principe heb je ook al een snelheidswinst met USB 2.0 sticks. USB 3.0 sticks zijn ook niet meer zo duur tegenwoordig.
Ik heb een USB 2.0 stickje van 8 gb en deze werkt prima! Ik ga er niet vanuit dat als ik deze zou verwisselen met 3.0 dat ik dan verschil zie in menusnelheid e.d.

Verwijderd

had iemand hier nog antwoord op?

1/ Kan ik mijn huidige config xbmc (van sd) op een of andere manier exporteren naar de usb stick straks?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-11 13:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

DennusB schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:46:
Gigabit ga je in ieder geval nooit trekken, het is en blijft een USB 2.0 bus (daar zit de Ethernet chip ook op).
Wat is de bitrate van de file, zowel audio als video, die je probeert af te spelen? Want aan de hand daarvan kun je snel genoeg zien of hij uberhaupt door de bus past ja/nee.

19GB h264 1080p en DTS 5.1 films, bitrate weet ik niet uit mijn hoofd, zijn hier geen probleem vanaf een USB harddisk (WD Elements 2TB USB). Ik heb helaas geen 45GB BluRay materiaal, maar ik wil het best voor je testen. Stuur mij even een DM waar ik je file kan ophalen?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:47:

Geen idee of het kan, nooit geprobeerd. Of je begint met een clean install, hooguit 20 minuten werk :) Het enige wat bij mij lang duurt is de library weer updaten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:28 ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:47:

Je kan proberen om de map /home/xbian/.xbmc met WinSCP te kopieren naar een externe harde schijf/computer, en die dan terug te zetten op de USB stick als je hem werkend heb (wel eerst de service xbmc stoppen). Ik verwacht dat dat moet werken, maar ik weet het niet zeker.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Je kan met dd een copy maken, er is een tutorial voor, maar beter is om lekker schoon te beginnen.
exporteer je library naar losse files zodat bij je films een nfo file etc. gemaakt wordt wat straks bij het inlezen alles weer goed zet zoals je het nu hebt.

edit: linkie
http://wiki.openelec.tv/i...spberry_Pi_FAQ#Speed_Tips

[ Voor 14% gewijzigd door RoRoo op 08-10-2013 00:44 ]

• remcoXP
  • Laatst online: 09:09
ik draai nu de laatste openelec.
maar wat me niet helemaal duidelijk is of dat met een openelec install ook gelijk de firmware geupdate is?

ik draai nu op 700mhz en het is me ook niet helemaal duidelijk waar ik de snelheidsverbeteringen van overklokken moet merken. waar zal dit het meest merkbaar zijn?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Verwijderd

Ik heb een kleine vraag. Kan ik via de mediaplayer films kijken die ik gedownload hebt door een extern hardeschijf aan te sluiten op de Raspberry? Wat voor nodigheden heb ik eventueel nog meer nodig, alvast bedankt.

• Ultraman
  • Laatst online: 11-11 13:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:02:
Ik heb een kleine vraag. Kan ik via de mediaplayer films kijken die ik gedownload hebt door een extern hardeschijf aan te sluiten op de Raspberry? Wat voor nodigheden heb ik eventueel nog meer nodig, alvast bedankt.
Welkom op GoT! :w

En om maar gelijk klassiek van wal te steken:
Lees even het topic door en zoek een beetje, we zijn hier geen helpdesk om jou op je wenken te bedienen. Ik heb het nota bene nog over exact dit in mijn vorige post, 6 posts hierboven!
Dat we op het forum eigen inzet verlangen en waarderen staat ook keurig vermeldt in Het algemeen beleid, waar je waarschijnlijk een link naar gekregen hebt of anderzijds naar verwezen bent toen je hier registreerde.

[ Voor 25% gewijzigd door Ultraman op 09-10-2013 16:22 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

remcoXP schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 12:05:
ik draai nu de laatste openelec.
maar wat me niet helemaal duidelijk is of dat met een openelec install ook gelijk de firmware geupdate is?

ik draai nu op 700mhz en het is me ook niet helemaal duidelijk waar ik de snelheidsverbeteringen van overklokken moet merken. waar zal dit het meest merkbaar zijn?
System -> (submenu) System info.

Het meest merkbaar is de menusnelheid. Het afspelen van 1080p gaat ook prima op 700 mhz.

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-11 12:51
Zal me hier ook maar eens aanmelden met m'n Pi en XMBC (openelec)

Ondertussen de mpg2 en vc1 plugin gekocht en al met verschillende overclock configs aan het spelen geweest.
Heb er nu als test een ssd via een sata naar usb convertor aangehangen om het OS te draaien. Moet zeggen gaat verdorie snel!
Alles loopt bijna prima behalve bijvoorbeeld de dumpert plugin. Geen beeld, wel geluid. Ik heb al wat gegoogled maar niet veel zinnigs tegengekomen. Iemand een idee?

Verwijderd

Luke-san schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 09:39:
Zal me hier ook maar eens aanmelden met m'n Pi en XMBC (openelec)

Ondertussen de mpg2 en vc1 plugin gekocht en al met verschillende overclock configs aan het spelen geweest.
Heb er nu als test een ssd via een sata naar usb convertor aangehangen om het OS te draaien. Moet zeggen gaat verdorie snel!
Alles loopt bijna prima behalve bijvoorbeeld de dumpert plugin. Geen beeld, wel geluid. Ik heb al wat gegoogled maar niet veel zinnigs tegengekomen. Iemand een idee?
Superslim bedacht man! Voor je probleem heb ik geen oplossing maar geen problemen tegengekomen bij de USB convertor? en hoeveel extra prestatiewinst heb je denk je t.o.v. USB stick?

• Luke-san
Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 13:04:
[...]

Superslim bedacht man! Voor je probleem heb ik geen oplossing maar geen problemen tegengekomen bij de USB convertor? en hoeveel extra prestatiewinst heb je denk je t.o.v. USB stick?
Eigenlijk zou ik eens moeten testen hoe snel hij kleine files kan lezen en schrijven, want dat is, denk ik, nog belangrijker dan de snelheid van grotere files in dit geval.

EDIT: net een meeting gedaan via de usb poort van de laptop. 1MB file 40 keer lezen en schrijven

usb2.0 corsair stick:
Summary:
Average write time: 629ms.
Average write speed: 2MiB/s
Average read time: 35ms.
Average read speed: 28MiB/s

USB->sata Samsung ssd
Summary:
Average write time: 79ms.
Average write speed: 13MiB/s
Average read time: 31ms.
Average read speed: 32MiB/s

Het was simpel om gewoon even de schijf aan de windows laptop te hangen en met minitool partition wizzard een ext4 partitie aan te maken en de cmdline.txt aan te passen.
Deze ziet er nu als volgt uit: boot=/dev/mmcblk0p1 disk=/dev/sda1 console=ttyAMA0,115200 kgdboc=ttyAMA0,115200 console=tty1 ssh
sda1 is dus de ssd drive.

Hij is ook iets ;-) overclocked.
arm_freq=900
core_freq=500
sdram_freq=500
over_voltage=6

Ook had ik, met voorbedachte rade, deze remote gekocht. http://www.ebay.co.uk/itm..._trksid=p3984.m1497.l2649
Werkt dus perfect, enkel moet ik nog eens checken hoe ik bepaalde keys map.

[ Voor 14% gewijzigd door Luke-san op 10-10-2013 14:05 ]

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Ook had ik, met voorbedachte rade, deze remote gekocht. http://www.ebay.co.uk/itm..._trksid=p3984.m1497.l2649
HDMI-CEC geen optie?

Overigens ben ik erg benieuwd naar je bevindingen met het lezen van kleinere (nfo /jpg/ tbn / etc) bestanden middels SSD en xbmc.

It's not who you are , it's who you know.

• Luke-san
troyk schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 14:05:
[...]

HDMI-CEC geen optie?

Overigens ben ik erg benieuwd naar je bevindingen met het lezen van kleinere (nfo /jpg/ tbn / etc) bestanden middels SSD en xbmc.
Heb juist de posting aangepast. Geschreven met 1MB files.

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Luke-san schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 14:06:
[...]

Heb juist de posting aangepast. Geschreven met 1MB files.
Interessant. Ik concludeer dat vooral het schrijven van bestanden aanzienlijk sneller gaat . Is het correct om te stellen dat XBMC meer leest dan schrijft? In dat proces zie ik weinig verbetering helaas.

It's not who you are , it's who you know.

Verwijderd

Luke-san schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 13:55:
[...]

Eigenlijk zou ik eens moeten testen hoe snel hij kleine files kan lezen en schrijven, want dat is, denk ik, nog belangrijker dan de snelheid van grotere files in dit geval.

EDIT: net een meeting gedaan via de usb poort van de laptop. 1MB file 40 keer lezen en schrijven

usb2.0 corsair stick:
Summary:
Average write time: 629ms.
Average write speed: 2MiB/s
Average read time: 35ms.
Average read speed: 28MiB/s

USB->sata Samsung ssd
Summary:
Average write time: 79ms.
Average write speed: 13MiB/s
Average read time: 31ms.
Average read speed: 32MiB/s

Het was simpel om gewoon even de schijf aan de windows laptop te hangen en met minitool partition wizzard een ext4 partitie aan te maken en de cmdline.txt aan te passen.
Deze ziet er nu als volgt uit: boot=/dev/mmcblk0p1 disk=/dev/sda1 console=ttyAMA0,115200 kgdboc=ttyAMA0,115200 console=tty1 ssh
sda1 is dus de ssd drive.

Hij is ook iets ;-) overclocked.
arm_freq=900
core_freq=500
sdram_freq=500
over_voltage=6

Flink prestatieverschil, goed gedaan _/-\o_ Ik doe het op dezelfde manier alleen dan via een usb 2.0 stickje, ook overclocked, zelfde instellingen alleen de arm_freq is 100 mhz hoger en heb de gpu_freq op 350 gezet.

Jij draait ook openelec? Want de keymap config is read-only filesystem bij openelec, en ik heb nog geen manier gevonden om deze aan te passen. Zelfs als root is die write protected. Mocht je eruit komen, dan hoor ik het graag van je!
Ik gebruik de xbox 1 remote nog steeds en zou graag de 3 en 6 weer als volume willen gebruiken ;)

• Luke-san
troyk schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 14:11:
[...]

Interessant. Ik concludeer dat vooral het schrijven van bestanden aanzienlijk sneller gaat . Is het correct om te stellen dat XBMC meer leest dan schrijft? In dat proces zie ik weinig verbetering helaas.
Eigenlijk heb ik dat nog niet gemonitored. De tool die ik nu heb gebruikt om te testen gaat blijkbaar ook maar tot 1MB/s dus ik zoek nog iets anders waarmee ik nog kleiner kan gaan. Dan kan ik random read and writes kan testen,

@Han DaVinci
Ja, openelec. Ik zal me eens moeten verdiepen met die remote. (als ik ooit eens tijd heb). Nu dat ik eraan denk moet ik ook nog ergens een originele windows mediacenter remote hebben. mmm euhm en ik gebruik een Logitech voor de rest (damn die kan ook die andere remote emuleren)

Edit: Even met CrystalDiskMark 3.0.2 getest
SSD over USB-SATA
Sequential Read : 33.528 MB/s
Sequential Write : 26.123 MB/s
Random Read 512KB : 33.106 MB/s
Random Write 512KB : 26.396 MB/s
Random Read 4KB (QD=1) : 6.673 MB/s [ 1629.2 IOPS]
Random Write 4KB (QD=1) : 7.269 MB/s [ 1774.5 IOPS]
Random Read 4KB (QD=32) : 6.810 MB/s [ 1662.5 IOPS]
Random Write 4KB (QD=32) : 7.997 MB/s [ 1952.5 IOPS]

USB stick
Sequential Read : 31.032 MB/s
Sequential Write : 5.769 MB/s
Random Read 512KB : 30.805 MB/s
Random Write 512KB : 2.045 MB/s
Random Read 4KB (QD=1) : 7.266 MB/s [ 1774.0 IOPS]
Random Write 4KB (QD=1) : 0.027 MB/s [ 6.7 IOPS]
Random Read 4KB (QD=32) : 7.603 MB/s [ 1856.3 IOPS]
Random Write 4KB (QD=32) : 0.025 MB/s [ 6.1 IOPS]

[ Voor 34% gewijzigd door Luke-san op 10-10-2013 15:13 ]

• GrowMyHair
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 14:19:
[...]
Jij draait ook openelec? Want de keymap config is read-only filesystem bij openelec, en ik heb nog geen manier gevonden om deze aan te passen. Zelfs als root is die write protected. Mocht je eruit komen, dan hoor ik het graag van je!
Ik gebruik de xbox 1 remote nog steeds en zou graag de 3 en 6 weer als volume willen gebruiken ;)
Ik gebruik ook CEC, OpenELEC en een keymap. Met windows explorer is de keymap te vinden via: \\OPENELEC\Userdata\keymaps\remote.xml

Bestandje is gewoon te maken en te bewerken met notepad. Niks protected aan dan.
Inhoud van remote.xml is in mijn geval:
<keymap>
<global>
<remote>
<green>Info</green>
<yellow>ContextMenu</yellow>
<blue>XBMC.ActivateWindow(Favourites)</blue>
</remote>
</global>
<FullscreenVideo>
<remote>
<select>OSD</select>
<green>Info</green>
<yellow>CodecInfo</yellow>
<blue>NextSubtitle</blue>
</remote>
</FullscreenVideo>
</keymap>

Verwijderd

Ja jij gebruikt cec, ik gebruik geen remote.xml maar /lirc/xbox.conf/ of iets in die richting. Maargoed ik kan wel proberen om 'm naar de remote.xml te wijzen, thanks!

Verwijderd

Luke-san schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 14:38:
[...]

Eigenlijk heb ik dat nog niet gemonitored. De tool die ik nu heb gebruikt om te testen gaat blijkbaar ook maar tot 1MB/s dus ik zoek nog iets anders waarmee ik nog kleiner kan gaan. Dan kan ik random read and writes kan testen,

@Han DaVinci
Ja, openelec. Ik zal me eens moeten verdiepen met die remote. (als ik ooit eens tijd heb). Nu dat ik eraan denk moet ik ook nog ergens een originele windows mediacenter remote hebben. mmm euhm en ik gebruik een Logitech voor de rest (damn die kan ook die andere remote emuleren)

Edit: Even met CrystalDiskMark 3.0.2 getest
SSD over USB-SATA
Sequential Read : 33.528 MB/s
Sequential Write : 26.123 MB/s
Random Read 512KB : 33.106 MB/s
Random Write 512KB : 26.396 MB/s
Random Read 4KB (QD=1) : 6.673 MB/s [ 1629.2 IOPS]
Random Write 4KB (QD=1) : 7.269 MB/s [ 1774.5 IOPS]
Random Read 4KB (QD=32) : 6.810 MB/s [ 1662.5 IOPS]
Random Write 4KB (QD=32) : 7.997 MB/s [ 1952.5 IOPS]

USB stick
Sequential Read : 31.032 MB/s
Sequential Write : 5.769 MB/s
Random Read 512KB : 30.805 MB/s
Random Write 512KB : 2.045 MB/s
Random Read 4KB (QD=1) : 7.266 MB/s [ 1774.0 IOPS]
Random Write 4KB (QD=1) : 0.027 MB/s [ 6.7 IOPS]
Random Read 4KB (QD=32) : 7.603 MB/s [ 1856.3 IOPS]
Random Write 4KB (QD=32) : 0.025 MB/s [ 6.1 IOPS]
Wat is de temperatuur bij jou na het afspelen van een paar uur 1080p ivm overclocken?

• Luke-san
Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:33:
[...]

Wat is de temperatuur bij jou na het afspelen van een paar uur 1080p ivm overclocken?
Eerlijk gezegd, zal het nog moeten testen. Teveel hobbies, te weinig tijd.
Er staan wel koelblokjes op die ik ooit eens voor een grafische kaart heb gekocht.

Verwijderd

Luke-san schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:37:
[...]

Eerlijk gezegd, zal het nog moeten testen. Teveel hobbies, te weinig tijd.
Er staan wel koelblokjes op die ik ooit eens voor een grafische kaart heb gekocht.
Haha dat probleem ken ik. Ik gebruik ook heatsinks, maar vond dat de RPI te warm werd in een dichte casing. Nu alleen de bodem van de cyntech casing gebruikt zodat de gpio makkelijk te bereiken is achterop de tv en hij kan alle hitte mooi kwijt. 15 graden verschil! :*)

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

Zijn er meer mensen die met Xbian Beta 1.1 nog steeds niet kunnen doorspoelen? Alleen het geluid valt weg, maar hij spoelt niet echt door. Hier is een aantal maanden geleden ook een discussie over geweest in dit topic, maar dat was niet met Beta 1.1 en ik heb nog geen oplossing kunnen vinden.

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-11 16:56
SpaceK33z schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 20:59:
Zijn er meer mensen die met Xbian Beta 1.1 nog steeds niet kunnen doorspoelen? Alleen het geluid valt weg, maar hij spoelt niet echt door. Hier is een aantal maanden geleden ook een discussie over geweest in dit topic, maar dat was niet met Beta 1.1 en ik heb nog geen oplossing kunnen vinden.
enige wat mij te binnen schiet als je audio op all hebt staan en gaat skippen dat hij vastloopt.
op analoog of hdmi zetten en je kan weer skippen dan.

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

slommer schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 21:14:
[...]

enige wat mij te binnen schiet als je audio op all hebt staan en gaat skippen dat hij vastloopt.
op analoog of hdmi zetten en je kan weer skippen dan.
Hm oke, dat is denk ik een ander probleem dan dat ik heb. Bij mij loopt namelijk niks vast en er staat zelfs dat hij gewoon doorspoeld, maar in realiteit blijft het beeld gewoon op normale snelheid draaien (en tijdelijk zonder geluid).

• Komprexx
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-11 00:04
Hallo, ik heb een korte vraag. Is het mogelijk om op de raspberry pi netflix draaiende te krijgen? Op internet staat op de ene site van wel en de andere weer van niet. Ik zou namelijk niet weten hoe ik deze hier dan opzet.. alvast bedankt

• UltraSub
SpaceK33z schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 20:59:
Nee. Kan (nog) niet. Zoek maar even in dit topic. De enige distro die het "kan" is raspbmc, en daar is het een dirty hack (veelvuldig korte skips heel snel achter elkaar), maar echt seeking is gewoon nog niet te krijgen op een raspi.
Komprexx schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 21:41:
Hallo, ik heb een korte vraag. Is het mogelijk om op de raspberry pi netflix draaiende te krijgen? Op internet staat op de ene site van wel en de andere weer van niet. Ik zou namelijk niet weten hoe ik deze hier dan opzet.. alvast bedankt
Netflix is nog geen Linux variant van te krijgen, dus nog niet aan de gang te krijgen.

• Komprexx
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-11 00:04
UltraSub schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 21:43:

Netflix is nog geen Linux variant van te krijgen, dus nog niet aan de gang te krijgen.
Is deze wel op een andere variant te verkrijgen? Ik zag dat het mogelijk was op android, maar lees verhalen dat dit onstabiele software is..

• Paulus07
  • Niet online
meer mensen waarbij south park soms verspringt tijdens afspelen? is een mkv.
Andere films en series geven geen enkel probleem.

[ Voor 32% gewijzigd door Paulus07 op 10-10-2013 22:04 ]

• Smultie
  • Niet online
Paulus07 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 22:04:
meer mensen waarbij south park soms verspringt tijdens afspelen? is een mkv.
Andere films en series geven geen enkel probleem.
Yes, alle drie (4?) de afleveringen van dit seizoen tot nu toe.
Dat gebeurt ook in VLC op m'n laptop. Ligt dus aan de rips.

[ Voor 8% gewijzigd door Smultie op 10-10-2013 22:30 ]

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

UltraSub schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 21:43:
[...]

Nee. Kan (nog) niet. Zoek maar even in dit topic. De enige distro die het "kan" is raspbmc, en daar is het een dirty hack (veelvuldig korte skips heel snel achter elkaar), maar echt seeking is gewoon nog niet te krijgen op een raspi.
Weet je dat echt zeker? Ik zou toch zweren dat dit wel kon met de voorgeinstalleerde OpenELEC van Kiwi-Electronics. Zou kunnen dat ik fout zit.

• UltraSub
Nee, weet ik niet (meer) zeker kom ik net achter :P
Even hier omlaag lezen, dit is de laatste status die ik weet. En toen zat het blijkbaar al in de nightly, dus wellicht zit het er inmiddels al in. Als dat zo is wordt het tijd dat ik in mijn xbian beta 1.1 de boel eens ga uitzoeken. Wil ik wel graag hebben.

• Michaelg
Ik gebruik zelf yatse om mijn XBMC aan te sturen. En daar kan je wel heel gemakkelijk verder spoelen in je film. (gewoon een tijdlijn balk zoals in bijvoorbeeld YouTube zit). Dit werkt voor mij in ieder geval erg prettig.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-10 18:13
Yatse is inderdaad een erg fijne android app. Enige dat ik jammer vind is dat de poweroff knop niet werkt bij openelec. Komt dit doordat openelec een ander commando gebruikt?

• Smultie
  • Niet online
Michaelg schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 07:53:
Ik gebruik zelf yatse om mijn XBMC aan te sturen. En daar kan je wel heel gemakkelijk verder spoelen in je film. (gewoon een tijdlijn balk zoals in bijvoorbeeld YouTube zit). Dit werkt voor mij in ieder geval erg prettig.
Probeer eens de power-knop op je Yatse-remote wat langer in te houden!

• Michaelg
Erm. Krijg dan gewoon het shutdown menu te zien. Hoezo?

• Paulus07
  • Niet online
Smultie schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 22:29:
[...]

Yes, alle drie (4?) de afleveringen van dit seizoen tot nu toe.
Dat gebeurt ook in VLC op m'n laptop. Ligt dus aan de rips.
Ah k. ben ik niet de enige :)
Pagina: 1 ... 74 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.