Ik kan met de laatste OpenELEC versies gewoon doorspoelen hoor. Het kan dus wel.
Zie ook: http://www.raspberrypi.org/archives/4986
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ik kan dit beamen, werkt perfectGrowMyHair schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:24:
Ik kan met de laatste OpenELEC versies gewoon doorspoelen hoor. Het kan dus wel.
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
LoL dat was weer te gemakkelijk. .. bedankt, nu wel
Verwijderd
Ik kan op mijn xbian toch seeken hoor.UltraSub schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 21:43:
[...]
Nee. Kan (nog) niet. Zoek maar even in dit topic. De enige distro die het "kan" is raspbmc, en daar is het een dirty hack (veelvuldig korte skips heel snel achter elkaar), maar echt seeking is gewoon nog niet te krijgen op een raspi.
Xbian beta 2? Die is toch niet uit?Smultie schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 17:32:
Xbian beta 2 kan prima seeken.
Verwijderd
Neen, seeken is skippen naar een bepaald punt in de video.UltraSub schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 17:27:
Das echter niet fast forward of backward. Of anders gezegd, x2, x4, x8, x16 enz. Wat de app of webinterface doet is slepen naar een bepaald punt in de tijd, en dan daar naar toe skippen. Seeking is spoelen mèt beeld.
[ Voor 3% gewijzigd door UltraSub op 12-10-2013 18:49 ]
[ Voor 7% gewijzigd door BAZtastic op 13-10-2013 01:55 ]
Dit klinkt misschien heel stom en heb je ook waarschijnlijk al geprobeerd, maar staat bij Instellingen -> Geluid DTS aan en ook op 5.1 geluid? Mijn surround set is namelijk met een toslink kabel verbonden aan mijn samsung tv en de raspberry weer aan de tv met hdmi, en die stuurt het geluid gewoon goed door. Gebruik je OpenELEC trouwens?BAZtastic schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 01:52:
Wat zouden jullie nog proberen?
gewoon sd kaart eruit halen en booten maar, of werkt dat niet? Heb via google al diverse tutorials gezien hoe je xbmc kunt booten vanaf een usb stickb.o.n.s schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:16:
Ik heb nu een Pi met een installatie op een sd-kaart.
Maar wil graag eens testen met een USB-stick. Ik heb de installatie van raspbmc op de stick staan.
Moet ik nu de sd-kaart gewoon laten zitten? Of moet die nog leeg gemaakt worden?
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Je kan niet rechtstreeks booten vanaf een USB stick.BAZtastic schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:33:
[...]
gewoon sd kaart eruit halen en booten maar, of werkt dat niet? Heb via google al diverse tutorials gezien hoe je xbmc kunt booten vanaf een usb stick
Dat is inderdaad niet duur. Bedankt voor de tip. Mooi dat het werkt.BAZtastic schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 15:22:
Mocht je, net zoals ik, geen HDMI versterker hebben, maar enkel coax of toslink inputs, koop dan deze splitter voor 29 euro
http://www.ebay.co.uk/itm...pters&hash=item3cd6f66456
👉🏻 Blog 👈🏻
http://wiki.xbmc.org/?tit...usting_subtitles_positionden_the_man schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 16:59:
Ik heb een probleem met mijn RPi. Ik draai de OpenElec versie van XBMC en als ik een film met hardcoded subs afspeel, dan zitten mijn ondertitels achter de onderste zwarte balk. Gevolg, alleen het bovenste stukje van de ondertitels zijn zichtbaar waardoor ze onleesbaar zijn. Herkent iemand dit probleem en /of weet iemand de oplossing? Ik heb de ondertitels graag zo laag mogelijk op mijn scherm.
[ Voor 79% gewijzigd door Smultie op 13-10-2013 17:26 ]
[ Voor 88% gewijzigd door Chrizzly op 13-10-2013 20:30 ]
Het is gelukt. Installatie op SD en dan aangevinkt dat hij via de USB gaat lopen.Luke-san schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:44:
[...]
Je kan niet rechtstreeks booten vanaf een USB stick.
Config files etc moeten op de sd-kaart staan.
In de cmd.txt moet de verwijzing naar de USB stick staan. Mijn cmd.txt staat een paar pagina's terug dacht ik.
De stick formateer je best in ext4 met partitionwizzard.
werkt superrepo niet op raspbmc? http://superrepo.org/Paulus07 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 20:06:
vraagje. Weet iemand nog hoe je de raspbmc repositories voor skin kon halen? Heb net raspbmc ff opnieuw op de SD card gezet. Maar wil weer graag de amber skin erop gaan zetten zoals ik het had. Kan alleen de url niet meer vinden tussen mijn favorieten
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
krijg alleen maar errors op die site zoals: http://use.superrepo.org/Frodo/Skins/Approved_4_Rasberry_Pi/Sepp14 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 20:46:
[...]
werkt superrepo niet op raspbmc? http://superrepo.org/
Video calibratie, laatste of voorlaatste stap is hoogte van subsden_the_man schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 16:59:
Ik heb een probleem met mijn RPi. Ik draai de OpenElec versie van XBMC en als ik een film met hardcoded subs afspeel, dan zitten mijn ondertitels achter de onderste zwarte balk. Gevolg, alleen het bovenste stukje van de ondertitels zijn zichtbaar waardoor ze onleesbaar zijn. Herkent iemand dit probleem en /of weet iemand de oplossing? Ik heb de ondertitels graag zo laag mogelijk op mijn scherm.
Bedoel je deze pag? http://wiki.xbmc.org/index.php?title=RaspbmcPaulus07 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 20:51:
[...]
krijg alleen maar errors op die site zoals: http://use.superrepo.org/Frodo/Skins/Approved_4_Rasberry_Pi/
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Klinkt als read-only toegang in de folders waar de films staan.jos_zwa schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:51:
ik heb de default subtitle XMBC add-on geactiveerd om via internet subtitles te vinden. Ik vind altijd de goede, maar als ik enter druk om een subtitle te downloaden dan werkt dit nooit. Er staat iets in beeld (weet de exacte melding niet) dat hij de ondertitel aan het downloaden is, maar er gebeurd verder niks,
met de aspect ratio, welke tv heb je? ik moet hem bij de 16:9 films aanpassen vanwege mijn 21:9 tv. Maar normaal zou je dat niet hoeven doen volgens mij.jos_zwa schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:51:
ik ben sinds kort ook met de Pi aan het spelen i.c.m. raspbmc ik heb een aantal vragen:
sinds een aantal dagen werkt moviemeter voor de film info en covers niet meer. Meer mensen hier last van? hij zegt dat ie niet kan verbinden met de remote server.
ik heb de default subtitle XMBC add-on geactiveerd om via internet subtitles te vinden. Ik vind altijd de goede, maar als ik enter druk om een subtitle te downloaden dan werkt dit nooit. Er staat iets in beeld (weet de exacte melding niet) dat hij de ondertitel aan het downloaden is, maar er gebeurd verder niks,
ik zit altijd te klooien met de aspect ratio instellen. bij de ene film moet ik het op "normal" instellen en bij de andere film om hetzelfde effect te krijgen moet hij weer op "original size". Hebben meer mensen dit?
Verwijderd
Voorheen gebruikte ik de xbmc app op mijn foon. Daarna overgestapt op de tv afstandsbediening en de CEC functie op de tv. Kon hiermee prima xbmc bedienenVerwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:15:
Gisteren de raspberry besteld (merkte wel op dat er geen afstandsbediening bijgeleverd wordt).
Wat gebruiken jullie als alternatief? (heb momenteel 3 afstandsbedieningen dus misschien wordt het wel tijd voor een universele)
Heb het ook de laatste tijd. Ik heb de settings toentertijd gekalibreerd. Heb toen de Video op normaal gezet. Gewoonlijk is dat goed dan heb ik een beeldvullend beeld.jos_zwa schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:51:
ik ben sinds kort ook met de Pi aan het spelen i.c.m. raspbmc ik heb een aantal vragen:
ik zit altijd te klooien met de aspect ratio instellen. bij de ene film moet ik het op "normal" instellen en bij de andere film om hetzelfde effect te krijgen moet hij weer op "original size". Hebben meer mensen dit?
ik gebruik het root/admin account om in te loggen op mijn NAS waar de films staan. deze heeft alle rechten.Smultie schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:10:
[...]
Klinkt als read-only toegang in de folders waar de films staan.
ik heb een 16:9 50 inch plasma van samsungPaulus07 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:13:
[...]
met de aspect ratio, welke tv heb je? ik moet hem bij de 16:9 films aanpassen vanwege mijn 21:9 tv. Maar normaal zou je dat niet hoeven doen volgens mij.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Bij mij doet dit het wel goed, onlangs nog getest met een iPad 2. De functie wordt dus wel ondersteund. Wel had ik op OpenELEC soms dat hij alleen geluid doorgaf (soms plotseling ook beeld). Nu ik op Xbian zit doet beeld het wel altijd goed via de iPad 2.toni.meijer schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 20:23:
Iemand bekend met dit probleem? Of ondersteund de Rasberry PI deze functie (lees: beeld via airplay) gewoonweg niet?
Toch werkt AirPlay op iOS7 bij mij nou goed icm Xbian. Ik moest wel via SSH een aantal dingen veranderen, maar dat staat duidelijk uitgelegd hier.TAA schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 23:17:
iOS7 en XMBC airplay, no go...
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=167545
Niemand?Ferret schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:13:
Even een vraagje; ik heb gisteren een nieuwe Raspbmc (USB) install gedaan omdat ik in de situatie zat dat mijn Pi niet meer wilde doorstarten en bleef hangen op de R linksboven in het beeld.
Ik neem aan dat-ie hiermee ook de meest recenste versie heeft opgehaald. Echter (of ik kijk ergens overheen) kan ik de Raspbmc Settings niet meer terugvinden. Die stond voorheen onder Programma's maar dat is nu bij mij helemaal leeg.
Kan iemand mij vertellen waar ik die Settings kan vinden? Thanks!
Kan ook zijn dat Confluence deze standaard heeft verborgen. Even onder settings kijken. Dit was bij mij ook het geval, echter heb ik wel OpenElec.
Kan je niet gewoon de key binnenhalen? Ik herinner me van een korte periode Ubuntu dat ik bij het toevoegen van een nieuwe repository ook de bijbehorende key moest installeren voor ik de nieuwe repo kon gebruiken. Ik weet echter niet meer precies hoe dat ging, en er is een grote kans dat ik dat toen via de GUI deed....Firesphere schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 17:03:
die gpg-fout betekend dat de public-key van de server is verlopen. Kun je oplossen door niet specifiek de .nl te gebruiken.
Dacht ik...
Die mirrors heb ik ook wel eens gezien, kwestie van mirror-text opnieuw binnen halen.
werkt bij mij als een tiet! Xbian Beta 1.1TAA schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 23:17:
iOS7 en XMBC airplay, no go...
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=167545
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Backupje teruglezen, library update.. gaaaaanPaulus07 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:00:
nu weer een of ander superblock read error met opstarten. Avondje film kijken is nu helemaal weg
Bij mij gebeurde dat wel eens als de SD vol zat.Paulus07 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:46:
nieuwe install duurt altijd langer dan gepland. op 1 of andere manier wilden ik een serie markeren als watched. en nu kan ik geen source meer editen, library updaten/cleanen etc-_-
Gedoe weer. arggggggg
[ Voor 41% gewijzigd door RoRoo op 15-10-2013 22:14 ]
Heb nog wel een backup. Moet ik die nu handmatig terugplaatsen of eerst de backup addon installen en via die manier restore doen?RoRoo schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:13:
[...]
Backupje teruglezen, library update.. gaaaaan
[...]
Bij mij gebeurde dat wel eens als de SD vol zat.
ja via de back-up addon kon je een back-up maken/inplannen per week/maand etc.RoRoo schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:25:
xbmc backup?
als je nog genoeg ruimte hebt kan je het zo proberen, maar je kan beter een schone installatie doen en dan teruglezen.
Ik ben van xbmc backup afgestapt. duurde mij te lang om terug te lezen al die kleine #$($) files.
maak nu images van m'n sd. sneller klaar, en dan ook echt klaar
Hoe maak je die images? en doe je dit om de zoveel tijd?RoRoo schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:25:
xbmc backup?
als je nog genoeg ruimte hebt kan je het zo proberen, maar je kan beter een schone installatie doen en dan teruglezen.
Ik ben van xbmc backup afgestapt. duurde mij te lang om terug te lezen al die kleine #$($) files.
maak nu images van m'n sd. sneller klaar, en dan ook echt klaar
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| system=`hostname` date1=`date +%Y%m%d` service xbmc stop cd /home/xbian/NASBackup/ ls -t /home/xbian/NASBackup/$system.* | tail -n +4 | xargs rm dd if=/dev/mmcblk0 of=/home/xbian/NASBackup/$system.xbian.$date1.img bs=64M service xbmc start |
[ Voor 40% gewijzigd door RoRoo op 16-10-2013 09:51 ]
Nice, dat ga ik vanavond ook eens proberen in te stellen op de PI en NASRoRoo schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 00:18:
Ik heb een scriptje draaien die elke nacht een image weg schrijft naar mijn nas. De 4 meest recente bewaart ie. dus kan ik altijd een dag of 4 terug.
script staat ergens in dit topic geplakt door mij.. zal m morgen anders nog wel een x neerpleppen
Backup locatie op NAS is gemount onder /home/xbian/NASBackup.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 system=`hostname` date1=`date +%Y%m%d` service xbmc stop cd /home/xbian/NASBackup/ ls -t /home/xbian/NASBackup/$system.* | tail -n +4 | xargs rm dd if=/dev/mmcblk0 of=/home/xbian/NASBackup/$system.xbian.$date1.img bs=64M service xbmc start
Zorg er wel voor dat je pi bij elke boot die mount opnieuw opzet. Bij mij was ie 'm een x kwijt en dan is je SD heel snel volPaulus07 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:59:
[...]
Nice, dat ga ik vanavond ook eens proberen in te stellen op de PI en NAS
Eens kijken of me dat gaat lukken
Hmm k. Zegt me zo nog niks (code n00b) dus vanavond eens gaan testen etc of het me uberhaupt gaat lukken. Gisteren wel handmatig een image gemaakt via: http://forum.stmlabs.com/showthread.php?tid=8795RoRoo schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:47:
[...]
Zorg er wel voor dat je pi bij elke boot die mount opnieuw opzet. Bij mij was ie 'm een x kwijt en dan is je SD heel snel vol
Korte antwoord: Ja, soms wel.jos_zwa schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:55:
kort vraagje. is er nog verschil in snelheid te merken in XBMC tussen een "normaal" SD kaartje van 4GB en bijvoorbeeld een duurder SD kaartje met een snellere schrijfsnelheid? Deze kaartjes worden vaak gekocht voor videocamera's.
Ik zou de /storage partitie gewoon laten draaien vanaf een USB-stick, waar mogelijk USB 3.0. Dit is vele malen sneller en betrouwbaarder dan een SD-kaart.jos_zwa schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:55:
kort vraagje. is er nog verschil in snelheid te merken in XBMC tussen een "normaal" SD kaartje van 4GB en bijvoorbeeld een duurder SD kaartje met een snellere schrijfsnelheid? Deze kaartjes worden vaak gekocht voor videocamera's.
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Dat is nodig omdat de rPi daar vanaf moet booten.jos_zwa schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:25:
oke duidelijk maar ik lees wel dat het nog steeds een SD kaart nodig heeft voor iedere reboot. is dit waar? zo ja, moet xbmc dan ook op deze SD kaart geinstalleerd zijn?
waarom moet dat eigenlijk?
[ Voor 64% gewijzigd door Paulus07 op 17-10-2013 23:21 ]
Verwijderd
Hoe draait mame op de pi? Beetje snel?Reinder83 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:02:
[...]
Ik ben gisteren aan het spelen geweest met Rom Collection Browser, die zit standaard in de program add-ons. Deze gekoppeld met mame, en kan dan spellen vanuit XBMC opstarten.
Ja, dat zou ik ook wel willen met Xbian.RudolfR schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:48:
*knip* of starten via NFS.
Dat kan bij Rev. B. via connector P5:Coenen schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 10:16:
[...]
Ik ken het hardware design van de Pi niet, maar gaat er geen I2S van de Processor naar een DACje?
Dus een 12.288MHz MCLK, een Bit Clock en een L/R Clock. Die mogelijk wat meer of te veel stralen?!
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Als je voor "hoogwaardige audioplayer" gaat moet je zeker hier eens kijken. En als je voor het squeeze ecosysteem gaat moet je eens richting squeezeplug kijken. MIjn eigen projectje in die zin lag door een hardwarecrash (nee echt, iemand had de server op de grond gepleurd) even still, maar gaat kortelings weer verder.Videopac schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:24:
[...]
Dat kan bij Rev. B. via connector P5:
http://blog.koalo.de/2013...ort-for-raspberry-pi.html
Iemand ervaring mee?
Ik wil hem met name als hoogwaardige audioplayer gaan gebruiken, ter vervanging van een Squeezebox Touch.
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Hiervoor moet je toch wat meer informatie geven. Gebruik je OpenELEC/Xbian/Raspbmc en welke versie?remcoXP schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:01:
iemand ook last van rode strepen in het beeld tijdens het afspelen van full hd. dit gaat wel bij pauzeren en weer verder gaan.
SpaceK33z schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:58:
[...]
Hiervoor moet je toch wat meer informatie geven. Gebruik je OpenELEC/Xbian/Raspbmc en welke versie?
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Ik ben ook wel benieuwd hiernaar. Weet iemand dit? Ik merk dat ik de laatste tijd last heb van lag op stukken met hogere bitrate. De lag is nogal storend. De RPi staat op Turbo.solidsnake380 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:18:
Zijn er mensen die het buffer hebben vergroot en zo ja hoe? Ik draai raspbmc en sommige 1080p films laten een lag zien, andere weer helemaal niet. Het zijn met name films met een grove korrel al draait "300" bij mij weer prima maar "hangover 3" weer niet.
Ik heb er geen ervaring mee op specifiek Windows, maar ik weet wel dat de Raspberry significant betere prestaties geeft met NFS dan met SMB. Zeker de moeite waard dus. Met SMB schijnt de RPi soms niet alle films vlekkeloos af te kunnen spelen, terwijl met NFS dat wel vrijwel altijd lukt.tdn135 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 08:59:
Ik gebruik Samba/SMB (windows netwerk). Ik heb gelezen dat voor leesacties NFS véél sneller is omdat het minder overhead heeft. Ik ga binnenkort op mijn windows 8 machine Hanewin NFS server installeren. Iemand al ervaring met NFS tov SAmba op windows 8?
ga naar: Add-ons > Programs > Raspbmc SettingsFerret schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:19:
Het zal wel aan mij liggen maar ik kan écht de Raspbmc Setting niet vinden in de Conflunece Skin van de laatste Raspbmc versie. Niet bij Instellingen en ook niet als Add-on....
Ik had in het begin ook erg erg hardnekkige problemen met stutter.tdn135 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 08:59:
[...]
Ik ben ook wel benieuwd hiernaar. Weet iemand dit? Ik merk dat ik de laatste tijd last heb van lag op stukken met hogere bitrate. De lag is nogal storend. De RPi staat op Turbo.
Ik gebruik Samba/SMB (windows netwerk). Ik heb gelezen dat voor leesacties NFS véél sneller is omdat het minder overhead heeft. Ik ga binnenkort op mijn windows 8 machine Hanewin NFS server installeren. Iemand al ervaring met NFS tov SAmba op windows 8?
Dank! Veel nuttige info. Het valt me alleen op dat er weinig info is over het direct aansluiten van een DAC op de RPi, terwijl mij dat toch de meest "eenvoudige" oplossing is (technisch gezien).DexterBelgium schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:40:
[...]
Als je voor "hoogwaardige audioplayer" gaat moet je zeker hier eens kijken. En als je voor het squeeze ecosysteem gaat moet je eens richting squeezeplug kijken. MIjn eigen projectje in die zin lag door een hardwarecrash (nee echt, iemand had de server op de grond gepleurd) even still, maar gaat kortelings weer verder.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Ik heb geen NAS tot mijn beschikking, ik heb de configuratie nagekeken en het zou goed moeten zijn. Ik ga deze week toch een NFS opzetten en het testen.UltraSub schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:46:
[...]
Ik had in het begin ook erg erg hardnekkige problemen met stutter.
Alles geprobeerd, daar de popcornhour en alle andere devices in huis op het zelfde netwerk geen enkel probleem hadden (QNAP TS509 Pro met RAID5 over 5 disks). En dat was over NFS. Na heel veel troubleshooting, en uiteindelijk tshark/wireshark, kwam ik er achter dat de rasp tegen een ipadres op de NAS praatte wat ik verder nergens had opgegegeven, 192.168.0.20 voor alle andere devices in huis, en .0.21 waar de rasp tegen babbelde. Alle sources en library weg gemikt, .0.20 hard opgegeven, en presto. Vlekkeloos sindsdien. Bleek iets met loadbalancing (die niet werkte cq fout gesetupped was) te zijn op de NAS dus.
De andere, veel vaker voorkomende, oorzaak: de rasp DTS decoding laten doen. Is gewoon net te zwaar voor het dingetje. Heb je een DTS capable receiver?
Welke TV heb je? Mijn Samsung heeft een soort bug waarbij de brightness veranderd tussen lichte en donkere scenes. Dit is vooral aan de ondertitel te merekn, bij een donkere scene is deze veel minder wit dan bij een normale scene. Dit is vooral irritant als er switchende scenes zijn. Het heet CE dimming.magnifor schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:50:
Sinds vandaag heb ik OpenElec 3.2.3 geinstalleerd op mijn Raspberry PI. Echter merk ik dat er een soort van automatische brightness actief is, op tv staat deze uit. Nergens een instelling kunnen vinden en Google heeft voor mij geen antwoord. Is er misschien een oplossing voor dit?
Nog even een extra vraag: Ik heb een Synology NAS + raspbmc draaien op de pi. Kan ik dit script dan ook gebruiken (met aanpassen van wat waardes natuurlijk)?RoRoo schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 00:18:
Ik heb een scriptje draaien die elke nacht een image weg schrijft naar mijn nas. De 4 meest recente bewaart ie. dus kan ik altijd een dag of 4 terug.
script staat ergens in dit topic geplakt door mij.. zal m morgen anders nog wel een x neerpleppen
Backup locatie op NAS is gemount onder /home/xbian/NASBackup.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 system=`hostname` date1=`date +%Y%m%d` service xbmc stop cd /home/xbian/NASBackup/ ls -t /home/xbian/NASBackup/$system.* | tail -n +4 | xargs rm dd if=/dev/mmcblk0 of=/home/xbian/NASBackup/$system.xbian.$date1.img bs=64M service xbmc start
Hanewin op win8 werkt perfect. Voor mijn geen samba meer. Nfs it is!tdn135 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 08:59:
[...]
Ik ben ook wel benieuwd hiernaar. Weet iemand dit? Ik merk dat ik de laatste tijd last heb van lag op stukken met hogere bitrate. De lag is nogal storend. De RPi staat op Turbo.
[ Voor 24% gewijzigd door Blackouts op 20-10-2013 19:28 ]
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq