• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik kan met de laatste OpenELEC versies gewoon doorspoelen hoor. Het kan dus wel.
Zie ook: http://www.raspberrypi.org/archives/4986

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:25
GrowMyHair schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:24:
Ik kan met de laatste OpenELEC versies gewoon doorspoelen hoor. Het kan dus wel.
Zie ook: http://www.raspberrypi.org/archives/4986
Ik kan dit beamen, werkt perfect :).

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-11 10:57
Sodeju..
Waarom heb ik dat nog niet in xbian dan. Is toch al een week geleden die post. :+
Dat belooft wat voor de toekomst.

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-10 18:13
@Smultie. Je quote de verkeerde, maar de aan/uit langer vasthouden doet niets via Yatse

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

even een vraagje. ik wil graag een paar achtergronden op mijn SD kaar krijgen om als achtergrond te gebruiker in raspbmc. Er zit echter een kopieer functie in xbmc maar als ik probeer te kopieren zegt ie altijd dat het niet gelukt is. Ik wil kopieren van mijn NAS naar de SD kaart maar elk bestand gaat fout. de SD kaart heeft het schuifje van de scherfbeveiliging uitstaan.

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

• UltraSub
Anders gebruik SCP?

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ja dat zou ook nog kunnen idd, maar hoopte dat het ook via de interface van xbmc kon.

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:15
LoL dat was weer te gemakkelijk. .. bedankt, nu wel

Verwijderd

UltraSub schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 21:43:
[...]

Nee. Kan (nog) niet. Zoek maar even in dit topic. De enige distro die het "kan" is raspbmc, en daar is het een dirty hack (veelvuldig korte skips heel snel achter elkaar), maar echt seeking is gewoon nog niet te krijgen op een raspi.
Ik kan op mijn xbian toch seeken hoor.
Niet via CEC maar wel via de Web interface en iOS app.

• UltraSub
Das echter niet fast forward of backward. Of anders gezegd, x2, x4, x8, x16 enz. Wat de app of webinterface doet is slepen naar een bepaald punt in de tijd, en dan daar naar toe skippen. Seeking is spoelen mèt beeld.

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Xbian beta 2 kan prima seeken.

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 18:24

SpaceK33z

Webdeveloper

Xbian beta 2? Die is toch niet uit?

Verwijderd

UltraSub schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 17:27:
Das echter niet fast forward of backward. Of anders gezegd, x2, x4, x8, x16 enz. Wat de app of webinterface doet is slepen naar een bepaald punt in de tijd, en dan daar naar toe skippen. Seeking is spoelen mèt beeld.
Neen, seeken is skippen naar een bepaald punt in de video.
Doorspoelen werkt idd niet (maar dat ken men internetverbinding toch niet aan).

• UltraSub
Waar denk je dat seeking voor staat? Zoeken. Als jij skipped naar een bepaald punt in de video ben je niet echt aan het zoeken, right? Hoe kon je anders naar dat bepaalde punt springen? Skipping <> springen/overslaan. Seeking is zoeken. Zoeken doe je met beeld.

Maar goed, what's in a name. Fast forward/backward werkt niet :)

@hier boven, beta 2?

[ Voor 3% gewijzigd door UltraSub op 12-10-2013 18:49 ]

• BAZtastic
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-11 22:21
Goedeavond, ik ben momenteel even radenloos over mn raspberry waar ik maar geen DD / DTS geluid uit krijg. Ik heb namelijk een audio receiver (logitech z5500) zonder hdmi ingangen, enkel toslink en coax voor digitale audio. Nu bleek een tijdje terug dat mijn samsung tv het geluid wat via HDMI van de raspberry af komt niet in DD / DTS format kan doorsturen naar mn speakerset. De tv slaat dit plat naar PCM stereo geluid.

Tijdje gegoogled en deze HDMI switch zou de oplossing moeten zijn.
http://www.aliexpress.com...o-PET4000/1362691239.html

Nou ik kan je vertellen dat dit ook niet werkt. Nog steeds komt er PCM stereo geluid binnen op mn speakerset.

Alsvolgt aangesloten:
PI -> HDMI_kabel ->
HDMI_Switcher
--> HDMI_Kabel -> Samsung TV
--> Coax_Kabel -> receiver

Zowel de toslink uitgang als de coax uitgang van de hdmi splitter sturen enkel stereo geluid uit.
Als ik mn tv via toslink aansluit op mn speakerset, dan heb ik wel DD of DTS geluid bij films, maar mn TV heeft helaas baggere functionaliteit voor mediaplaying

Wat zouden jullie nog proberen?

[ Voor 7% gewijzigd door BAZtastic op 13-10-2013 01:55 ]

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

Dit klinkt misschien heel stom en heb je ook waarschijnlijk al geprobeerd, maar staat bij Instellingen -> Geluid DTS aan en ook op 5.1 geluid? Mijn surround set is namelijk met een toslink kabel verbonden aan mijn samsung tv en de raspberry weer aan de tv met hdmi, en die stuurt het geluid gewoon goed door. Gebruik je OpenELEC trouwens?

• b.o.n.s
  • Laatst online: 19:42
Ik heb nu een Pi met een installatie op een sd-kaart.
Maar wil graag eens testen met een USB-stick. Ik heb de installatie van raspbmc op de stick staan.
Moet ik nu de sd-kaart gewoon laten zitten? Of moet die nog leeg gemaakt worden?

• BAZtastic
Ja gebruik open elec.
Bedoel je het menu van Systeem -> Instellingen -> Geluidshardware?
Uitvoer staat bij mij op HDMI, 5.1 en versterker ondersteund DTS en DD

Bij het alspelen van een DTS film en het drukken op de 'O' toets op het toetsenbord geeft XBMC ook aan dat de audio DTS, 48000 Hz 5.1 (side) is.

Wat voor samsung tv heb jij dan? In de handleiding van mijn samsung ue46es6570 staat dat 5.1 plat geslagen wordt naar stereo 2.0 :(. Zie hieronder een stukje uit de handleiding:

Optical out:
Wanneer de tv een DTV-signaal ontvangt,
zendt de tv een 5.1-kanaalsgeluid naar de
ontvanger van de thuisbioscoop. Wanneer
de bron een digitale component is, zoals
een dvd-speler / Blu-rayspeler / kabelbox
/ STB-satellietontvanger (set-top box)
en via HDMI op de tv is aangesloten,
geeft de ontvanger van de thuisbioscoop
uitsluitend 2-kanaalsgeluid weer. Als u
5.1-kanaalsgeluid wilt horen, sluit u de
digitale uitgang van de dvd-speler/Blu-rayspeler/kabelbox/STB-satellietontvanger
(set-top box) rechtstreeks op een
versterker of thuisbioscoop aan.

Ik had het eerst ook zonder hdmi splitter, dus de PI -> HDMI -> Sumsung TV -> Toslink -> versterker.
Echter knijpt mijn tv het geluid wat via HDMI binnenkomt, terug naar pcm stereo.

Dit is k*t, dat het allemaal zo'n gedoe is. Ik snap in eerste instantie niet waarom een samsung tv uit 2012 geen 5.1 put through heeft en een hdmi splitter ook enkel 2.0 geluid uitstuurt terwijl er bij de specs staat dat hij DD en DTS ondersteund.

• BAZtastic
b.o.n.s schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:16:
Ik heb nu een Pi met een installatie op een sd-kaart.
Maar wil graag eens testen met een USB-stick. Ik heb de installatie van raspbmc op de stick staan.
Moet ik nu de sd-kaart gewoon laten zitten? Of moet die nog leeg gemaakt worden?
gewoon sd kaart eruit halen en booten maar, of werkt dat niet? Heb via google al diverse tutorials gezien hoe je xbmc kunt booten vanaf een usb stick

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-11 21:02
Je dient tijdens installatie aan te geven dat je vanaf usb wilt installeren. Vervolgens steek je zowel de usb stick als de SD kaart erin. En halve wegen gaat hij dan de usb stick gebruiken. Je moet altijd zowel de usb stick erin laten zitte als de SD kaart. (bij raspbmc dan)

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
BAZtastic schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:33:
[...]

gewoon sd kaart eruit halen en booten maar, of werkt dat niet? Heb via google al diverse tutorials gezien hoe je xbmc kunt booten vanaf een usb stick
Je kan niet rechtstreeks booten vanaf een USB stick.
Config files etc moeten op de sd-kaart staan.
In de cmd.txt moet de verwijzing naar de USB stick staan. Mijn cmd.txt staat een paar pagina's terug dacht ik.
De stick formateer je best in ext4 met partitionwizzard.

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-11 01:22
Vandaag bij 1dayfly voor € 70,90:
Leuk om mee te beginnen.

Afbeeldingslocatie: http://www.1dayfly.com/cms_img/raspberry_pi_mediacenter.jpg

• BAZtastic
HEHE... ik heb het eindelijk opgelost. :D. Ik heb nu naast stereo geluid ook Dolby digital and DTS audio op mn niet HDMI audio receiver (Logitech Z5500)

Het probleem is dat veel tv's het geluid wat via de HDMI ingang binnen komt plat slaat naar stereo geluid
en deze vervolgens doorstuurt naar je audio receiver via toslink. Ze hebben geen ondersteuning voor 5.1 passtrhough naar de toslink uitgang

Mocht je, net zoals ik, geen HDMI versterker hebben, maar enkel coax of toslink inputs, koop dan deze splitter voor 29 euro
http://www.ebay.co.uk/itm...pters&hash=item3cd6f66456

en voeg deze regel toe in de config file van je raspberry.
hdmi_force_edid_audio=1

En dan... YES eindenlijk vet geluid (DTS) tijdens mn films kijken
BAZtastic schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 15:22:
Mocht je, net zoals ik, geen HDMI versterker hebben, maar enkel coax of toslink inputs, koop dan deze splitter voor 29 euro
http://www.ebay.co.uk/itm...pters&hash=item3cd6f66456
Dat is inderdaad niet duur. Bedankt voor de tip. Mooi dat het werkt.

👉🏻 Blog 👈🏻

• den_the_man
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-10 09:59
Ik heb een probleem met mijn RPi. Ik draai de OpenElec versie van XBMC en als ik een film met hardcoded subs afspeel, dan zitten mijn ondertitels achter de onderste zwarte balk. Gevolg, alleen het bovenste stukje van de ondertitels zijn zichtbaar waardoor ze onleesbaar zijn. Herkent iemand dit probleem en /of weet iemand de oplossing? Ik heb de ondertitels graag zo laag mogelijk op mijn scherm.

• Chrizzly
Bij een nieuwe install kun je de hoogte van de subtitles instellen in de installatiewizard.
Het lijkt dat je dit ook in kunt stellen in de openelec add-on, maar ik weet niet precies waar.

• Smultie
  • Niet online
den_the_man schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 16:59:
Ik heb een probleem met mijn RPi. Ik draai de OpenElec versie van XBMC en als ik een film met hardcoded subs afspeel, dan zitten mijn ondertitels achter de onderste zwarte balk. Gevolg, alleen het bovenste stukje van de ondertitels zijn zichtbaar waardoor ze onleesbaar zijn. Herkent iemand dit probleem en /of weet iemand de oplossing? Ik heb de ondertitels graag zo laag mogelijk op mijn scherm.
http://wiki.xbmc.org/?tit...usting_subtitles_position

[ Voor 79% gewijzigd door Smultie op 13-10-2013 17:26 ]

• Paulus07
  • Niet online
grrrrr: Kernel Panic : VFS :Unable to mount root fs on unknown-block

• Paulus07
  • Niet online
vraagje. Weet iemand nog hoe je de raspbmc repositories voor skin kon halen? Heb net raspbmc ff opnieuw op de SD card gezet. Maar wil weer graag de amber skin erop gaan zetten zoals ik het had. Kan alleen de url niet meer vinden tussen mijn favorieten :(

• Chrizzly
Sorry, vergeet mijn reactie

[ Voor 88% gewijzigd door Chrizzly op 13-10-2013 20:30 ]

• b.o.n.s
  • Laatst online: 19:42
Luke-san schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:44:
[...]

Je kan niet rechtstreeks booten vanaf een USB stick.
Config files etc moeten op de sd-kaart staan.
In de cmd.txt moet de verwijzing naar de USB stick staan. Mijn cmd.txt staat een paar pagina's terug dacht ik.
De stick formateer je best in ext4 met partitionwizzard.
Het is gelukt. Installatie op SD en dan aangevinkt dat hij via de USB gaat lopen.
Beide in de Pi en klaar is 'kees'. Bedankt voor de support! Loopt een stuk vlotter nu.

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Paulus07 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 20:06:
vraagje. Weet iemand nog hoe je de raspbmc repositories voor skin kon halen? Heb net raspbmc ff opnieuw op de SD card gezet. Maar wil weer graag de amber skin erop gaan zetten zoals ik het had. Kan alleen de url niet meer vinden tussen mijn favorieten :(
werkt superrepo niet op raspbmc? http://superrepo.org/

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• Thijmen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-07 13:16
Ik hoop dat iemand dit probleem ook heeft gehad en een oplossing er voor heeft gevonden, het irriteert mij namelijk mateloos.
Draai XBIAN.

Bij sommige afleveringen van (in dit geval, Hawaii Five 0), gaat het beeld raar doen. Er komen dan rode stipjes in voor. Bij sommige scenes is dit ineens weg, waarop het een paar scenes er na er gewoon weer is.

Heb maar een fototje gemaakt van de situatie; http://oi39.tinypic.com/2aio42c.jpg
Iemand een idee?

• Paulus07
  • Niet online
krijg alleen maar errors op die site zoals: http://use.superrepo.org/Frodo/Skins/Approved_4_Rasberry_Pi/

• UltraSub
den_the_man schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 16:59:
Video calibratie, laatste of voorlaatste stap is hoogte van subs ;)

• Sepp14
  • Nu online

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• Paulus07
  • Niet online
pfff weer heel de avond bezig om uit te zoeken hoe ik ook alweer een playlist had ingesteld om alleen de films te tonen met een video aspect van 2.35:1 en hoger.

Als ik de film open in MediaInfo: Display aspect ratio: 2.40:1

Dus in XBMC stel ik in: video aspect greater than 2.35
Maarja er komen dan geen films naar voren -_- haal ik die regel weg krijg ik alle films (logisch).
Nog suggesties?

Heb er ook maar de xbmc backup add-on in gezet om dit in de toekomst te vermijden :P

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-11 18:35
Ik weet niet of deze voordelig is maar:

http://www.1dayfly.com/nl...&utm_content=site-1436902|link-773519&zanpid=1824714683253601280

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ik ben sinds kort ook met de Pi aan het spelen i.c.m. raspbmc ik heb een aantal vragen:

sinds een aantal dagen werkt moviemeter voor de film info en covers niet meer. Meer mensen hier last van? hij zegt dat ie niet kan verbinden met de remote server.

ik heb de default subtitle XMBC add-on geactiveerd om via internet subtitles te vinden. Ik vind altijd de goede, maar als ik enter druk om een subtitle te downloaden dan werkt dit nooit. Er staat iets in beeld (weet de exacte melding niet) dat hij de ondertitel aan het downloaden is, maar er gebeurd verder niks,

ik zit altijd te klooien met de aspect ratio instellen. bij de ene film moet ik het op "normal" instellen en bij de andere film om hetzelfde effect te krijgen moet hij weer op "original size". Hebben meer mensen dit?

• Smultie
  • Niet online
jos_zwa schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:51:

ik heb de default subtitle XMBC add-on geactiveerd om via internet subtitles te vinden. Ik vind altijd de goede, maar als ik enter druk om een subtitle te downloaden dan werkt dit nooit. Er staat iets in beeld (weet de exacte melding niet) dat hij de ondertitel aan het downloaden is, maar er gebeurd verder niks,
Klinkt als read-only toegang in de folders waar de films staan.

• Paulus07
  • Niet online
ik ben sinds kort ook met de Pi aan het spelen i.c.m. raspbmc ik heb een aantal vragen:

sinds een aantal dagen werkt moviemeter voor de film info en covers niet meer. Meer mensen hier last van? hij zegt dat ie niet kan verbinden met de remote server.

ik zit altijd te klooien met de aspect ratio instellen. bij de ene film moet ik het op "normal" instellen en bij de andere film om hetzelfde effect te krijgen moet hij weer op "original size". Hebben meer mensen dit?
met de aspect ratio, welke tv heb je? ik moet hem bij de 16:9 films aanpassen vanwege mijn 21:9 tv. Maar normaal zou je dat niet hoeven doen volgens mij.

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-11 12:48
Even een vraagje; ik heb gisteren een nieuwe Raspbmc (USB) install gedaan omdat ik in de situatie zat dat mijn Pi niet meer wilde doorstarten en bleef hangen op de R linksboven in het beeld.

Ik neem aan dat-ie hiermee ook de meest recenste versie heeft opgehaald. Echter (of ik kijk ergens overheen) kan ik de Raspbmc Settings niet meer terugvinden. Die stond voorheen onder Programma's maar dat is nu bij mij helemaal leeg.

Kan iemand mij vertellen waar ik die Settings kan vinden? Thanks!

Verwijderd

Gisteren de raspberry besteld (merkte wel op dat er geen afstandsbediening bijgeleverd wordt).
Wat gebruiken jullie als alternatief? (heb momenteel 3 afstandsbedieningen dus misschien wordt het wel tijd voor een universele)

• Paulus07
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:15:
Gisteren de raspberry besteld (merkte wel op dat er geen afstandsbediening bijgeleverd wordt).
Wat gebruiken jullie als alternatief? (heb momenteel 3 afstandsbedieningen dus misschien wordt het wel tijd voor een universele)
Voorheen gebruikte ik de xbmc app op mijn foon. Daarna overgestapt op de tv afstandsbediening en de CEC functie op de tv. Kon hiermee prima xbmc bedienen :)

Nu overgestapt op de logitech touch universele remote :)

• Sepp14
  • Nu online

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Heb het ook de laatste tijd. Ik heb de settings toentertijd gekalibreerd. Heb toen de Video op normaal gezet. Gewoonlijk is dat goed dan heb ik een beeldvullend beeld.
Alleen de laatste tijd heb ik als ik een film kijk dat ik van die zwarte balken zie boven en onder.
Ik gebruik de yatse app op mijn foon. Die heeft we een icoon voor ondertitels en audio die je kunt instellen Maar niet voor video instellingen. Als ik op pauze druk komt ook mijn osd menu niet in beeld.
Dat deed hij voorheen wel als ik met de muis het deed. Die is niet meer aangesloten.
Zijn er meer mense die de yatse app gebruiken en die wel daarmee hun video instellingen kunnen bedienen ermee of die het herkennen?

• Paulus07
  • Niet online
Iemand die xbmc gebruikt samen met de logitech touch remote en nog een handige keymap.xml heeft? :)
ben de mijne kwijt :P

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Smultie schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:10:
[...]

Klinkt als read-only toegang in de folders waar de films staan.
ik gebruik het root/admin account om in te loggen op mijn NAS waar de films staan. deze heeft alle rechten.

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Paulus07 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:13:
[...]

met de aspect ratio, welke tv heb je? ik moet hem bij de 16:9 films aanpassen vanwege mijn 21:9 tv. Maar normaal zou je dat niet hoeven doen volgens mij.
ik heb een 16:9 50 inch plasma van samsung

• Turtlesnif
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-11 21:23
Krijg ineens een error bij het opstarten.
Xbmc draaiend sinds kort vanaf usbstickje 3.0. Raspbmc laatste update.
Rode R inbeeld met tekst bovenin.....
Nit: splash main process (119) terminated with status 2
Nit: rsyslog main process (103) terminated with status 1
Nit: rsyslog main process ended, respawning

Duurde heel lang (10min) voordat de laatste 2 zinnen in beeld kwamen.

Toch maar weer terug naar het werken met sd kaart ? Dat liep altijd geweldig maar was ineens supertraag.

Overigens .....superrepo werkte bij mij prima . Maar kon hem bij de laatste install niet meer toevoegen. Ik doe alles vanuit raspbmc en niet vanaf een andere computer.
Fanart wilde hij ook ineens niet meer binnenhalen .
En met moveimeter steeds de fout 'server niet bereikbaar'.
Heeft dit nu met die usbstickje te maken ?

• Sepp14
  • Nu online

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Denk eerder dat de desbetreffende sites wat problemen hebben. Zie hier ook een vraag , en oplossingen, in een ander topic brend5 in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik krijg bij elke install (raspbmc en xbian) bij de "sudo apt-get update" fouten dat ik geen verbinding kan krijgen met allerlei mirrors.

Dit staat er in mijn sources.list:

deb http://mirrordirector.raspbian.org/raspbian/ wheezy main contrib non-free r$
deb mirror://apt.xbian.org/mirror.txt wheezy main

Nu had ik ergens ook deze gevonden:

deb http://ftp.nl.debian.org/debian/ wheezy main contrib non-free
deb-src http://ftp.nl.debian.org/debian/ wheezy main contrib non-free

Maar dan krijg ik meldingen over public keys die missen:

W: GPG-fout: http://ftp.nl.debian.org wheezy Release: De volgende ondertekeningen konden niet geverifieerd worden omdat de publieke sleutel niet beschikbaar is: NO_PUBKEY 8B48AD6246925553 NO_PUBKEY 6FB2A1C265FFB764

Dan kan ik wel weer aan de slag met keyservers om dat weer op te lossen, maar het is allemaal niet "je-van-het"

Ik kan wel gewoon verbinding krijgen met internet (Pi hangt via kabel achter een 100Mbit switch aan internet)

Wat kan ik nog aanpassen ?

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-11 10:02

Firesphere

Yoshis before Hoshis

die gpg-fout betekend dat de public-key van de server is verlopen. Kun je oplossen door niet specifiek de .nl te gebruiken.
Dacht ik...

Die mirrors heb ik ook wel eens gezien, kwestie van mirror-text opnieuw binnen halen.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• toni.meijer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-05-2021
ik heb onlangs een Raspberry PI gekocht (Apple TV3 verkocht wegens ontbreken van jailbreak).

Wil graag video afspelen via mijn Synology NAS, so far so good.

Echter lukt het mij niet om Airplay af te spelen (vanaf bijvoorbeeld mijn iPad). Ik krijg wel geluid maar geen beeld.

Installatie op Raspberry PI = OpenELEC + Frodo 12.x

Iemand bekend met dit probleem? Of ondersteund de Rasberry PI deze functie (lees: beeld via airplay) gewoonweg niet?

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

toni.meijer schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 20:23:
Iemand bekend met dit probleem? Of ondersteund de Rasberry PI deze functie (lees: beeld via airplay) gewoonweg niet?
Bij mij doet dit het wel goed, onlangs nog getest met een iPad 2. De functie wordt dus wel ondersteund. Wel had ik op OpenELEC soms dat hij alleen geluid doorgaf (soms plotseling ook beeld). Nu ik op Xbian zit doet beeld het wel altijd goed via de iPad 2.

• TAA
  • Laatst online: 11-11 12:05

TAA

Liever IRC

iOS7 en XMBC airplay, no go...

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=167545

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

Toch werkt AirPlay op iOS7 bij mij nou goed icm Xbian. Ik moest wel via SSH een aantal dingen veranderen, maar dat staat duidelijk uitgelegd hier.

• Ferret
Ferret schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:13:
Even een vraagje; ik heb gisteren een nieuwe Raspbmc (USB) install gedaan omdat ik in de situatie zat dat mijn Pi niet meer wilde doorstarten en bleef hangen op de R linksboven in het beeld.

Ik neem aan dat-ie hiermee ook de meest recenste versie heeft opgehaald. Echter (of ik kijk ergens overheen) kan ik de Raspbmc Settings niet meer terugvinden. Die stond voorheen onder Programma's maar dat is nu bij mij helemaal leeg.

Kan iemand mij vertellen waar ik die Settings kan vinden? Thanks!
Niemand? :/

• Paulus07
  • Niet online
die zitten nu volgens mij links onder add-ons (zo uit me hoofd)

• Sniffert
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-11 13:47
Kan ook zijn dat Confluence deze standaard heeft verborgen. Even onder settings kijken. Dit was bij mij ook het geval, echter heb ik wel OpenElec.

• gwystyl
  • Laatst online: 14:53

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Firesphere schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 17:03:
die gpg-fout betekend dat de public-key van de server is verlopen. Kun je oplossen door niet specifiek de .nl te gebruiken.
Dacht ik...

Die mirrors heb ik ook wel eens gezien, kwestie van mirror-text opnieuw binnen halen.
Kan je niet gewoon de key binnenhalen? Ik herinner me van een korte periode Ubuntu dat ik bij het toevoegen van een nieuwe repository ook de bijbehorende key moest installeren voor ik de nieuwe repo kon gebruiken. Ik weet echter niet meer precies hoe dat ging, en er is een grote kans dat ik dat toen via de GUI deed....

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-11 00:36

RoRoo

Certified Prutser

werkt bij mij als een tiet! Xbian Beta 1.1

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ios7 en xbmc (raspbmc) werkte bij mij ook meteen

• Paulus07
  • Niet online
nieuwe install duurt altijd langer dan gepland. op 1 of andere manier wilden ik een serie markeren als watched. en nu kan ik geen source meer editen, library updaten/cleanen etc :@ -_-

Gedoe weer. arggggggg

• Paulus07
  • Niet online
nu weer een of ander superblock read error met opstarten. Avondje film kijken is nu helemaal weg :@

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Paulus07 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:00:
nu weer een of ander superblock read error met opstarten. Avondje film kijken is nu helemaal weg :@
Backupje teruglezen, library update.. gaaaaan
Paulus07 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:46:
nieuwe install duurt altijd langer dan gepland. op 1 of andere manier wilden ik een serie markeren als watched. en nu kan ik geen source meer editen, library updaten/cleanen etc :@ -_-

Gedoe weer. arggggggg
Bij mij gebeurde dat wel eens als de SD vol zat.

[ Voor 41% gewijzigd door RoRoo op 15-10-2013 22:14 ]

• Paulus07
  • Niet online
RoRoo schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:13:
[...]

Backupje teruglezen, library update.. gaaaaan

[...]

Bij mij gebeurde dat wel eens als de SD vol zat.
Heb nog wel een backup. Moet ik die nu handmatig terugplaatsen of eerst de backup addon installen en via die manier restore doen?

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

xbmc backup?
als je nog genoeg ruimte hebt kan je het zo proberen, maar je kan beter een schone installatie doen en dan teruglezen.

Ik ben van xbmc backup afgestapt. duurde mij te lang om terug te lezen al die kleine #$($) files.
maak nu images van m'n sd. sneller klaar, en dan ook echt klaar :)

• Paulus07
  • Niet online
RoRoo schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:25:
xbmc backup?
als je nog genoeg ruimte hebt kan je het zo proberen, maar je kan beter een schone installatie doen en dan teruglezen.

Ik ben van xbmc backup afgestapt. duurde mij te lang om terug te lezen al die kleine #$($) files.
ja via de back-up addon kon je een back-up maken/inplannen per week/maand etc.
Deze schrijft dan de userdata map weg naar de opgegeven locatie.

Die userdata map heb ik nu dus op de NAS staan.

• Paulus07
  • Niet online
RoRoo schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:25:
xbmc backup?

Hoe maak je die images? en doe je dit om de zoveel tijd?

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Ik heb een scriptje draaien die elke nacht een image weg schrijft naar mijn nas. De 4 meest recente bewaart ie. dus kan ik altijd een dag of 4 terug.

script staat ergens in dit topic geplakt door mij.. zal m morgen anders nog wel een x neerpleppen

Backup locatie op NAS is gemount onder /home/xbian/NASBackup.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
system=`hostname`
date1=`date +%Y%m%d`

service xbmc stop

cd /home/xbian/NASBackup/
ls -t /home/xbian/NASBackup/$system.* | tail -n +4 | xargs rm

dd if=/dev/mmcblk0 of=/home/xbian/NASBackup/$system.xbian.$date1.img bs=64M

service xbmc start

[ Voor 40% gewijzigd door RoRoo op 16-10-2013 09:51 ]

• Paulus07
  • Niet online
RoRoo schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 00:18:
Ik heb een scriptje draaien die elke nacht een image weg schrijft naar mijn nas. De 4 meest recente bewaart ie. dus kan ik altijd een dag of 4 terug.

script staat ergens in dit topic geplakt door mij.. zal m morgen anders nog wel een x neerpleppen

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
system=`hostname`
date1=`date +%Y%m%d`

service xbmc stop

service xbmc start
Nice, dat ga ik vanavond ook eens proberen in te stellen op de PI en NAS :)
Eens kijken of me dat gaat lukken :+

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Paulus07 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:59:
[...]

Nice, dat ga ik vanavond ook eens proberen in te stellen op de PI en NAS :)
Eens kijken of me dat gaat lukken :+
Zorg er wel voor dat je pi bij elke boot die mount opnieuw opzet. Bij mij was ie 'm een x kwijt en dan is je SD heel snel vol :P

• Paulus07
  • Niet online
RoRoo schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:47:
[...]

Zorg er wel voor dat je pi bij elke boot die mount opnieuw opzet. Bij mij was ie 'm een x kwijt en dan is je SD heel snel vol :P
Hmm k. Zegt me zo nog niks (code n00b) dus vanavond eens gaan testen etc of het me uberhaupt gaat lukken. Gisteren wel handmatig een image gemaakt via: http://forum.stmlabs.com/showthread.php?tid=8795

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

kort vraagje. is er nog verschil in snelheid te merken in XBMC tussen een "normaal" SD kaartje van 4GB en bijvoorbeeld een duurder SD kaartje met een snellere schrijfsnelheid? Deze kaartjes worden vaak gekocht voor videocamera's.

• Smultie
  • Niet online
jos_zwa schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:55:
kort vraagje. is er nog verschil in snelheid te merken in XBMC tussen een "normaal" SD kaartje van 4GB en bijvoorbeeld een duurder SD kaartje met een snellere schrijfsnelheid? Deze kaartjes worden vaak gekocht voor videocamera's.
Korte antwoord: Ja, soms wel.

Lang antwoord: Ja, maar kijk eens op http://elinux.org/RPi_SD_cards

• Sniffert
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-11 13:47
jos_zwa schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:55:
Ik zou de /storage partitie gewoon laten draaien vanaf een USB-stick, waar mogelijk USB 3.0. Dit is vele malen sneller en betrouwbaarder dan een SD-kaart.

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

oke duidelijk maar ik lees wel dat het nog steeds een SD kaart nodig heeft voor iedere reboot. is dit waar? zo ja, moet xbmc dan ook op deze SD kaart geinstalleerd zijn?

waarom moet dat eigenlijk?

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-11 14:03
Ik heb wat youtube zitten kijken, en het duurt ongeveer 30 sec. voordat een Full HD film begint met afspelen eens hij geselecteerd is, klopt dit ?

Is een 4GB kaartje genoeg om erbij te kopen ? of beter 8GB zodat ik nog wat andere add ons kan installeren ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:52
jos_zwa schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:25:
oke duidelijk maar ik lees wel dat het nog steeds een SD kaart nodig heeft voor iedere reboot. is dit waar? zo ja, moet xbmc dan ook op deze SD kaart geinstalleerd zijn?

waarom moet dat eigenlijk?
Dat is nodig omdat de rPi daar vanaf moet booten.
XBMC hoeft niet ook op die SDkaart te staan, maar is wel gebruikelijk.
Sommigen hebben hun rootfilesystem (incl. XBMC) op USB stick, of starten via NFS.

• Paulus07
  • Niet online
bij meer mensen waar het inloggen in de youtube addon niet werkt?

andere vraag: Voorheen kon ik met de xbmc app (IOS) makkelijk titels/zoektermen typen door het toetsenbordje. Deze kwam altijd automatisch naar voren als het nodig was. Nu dus niet meer. mis ik ergens een optie in de settings?

[ Voor 64% gewijzigd door Paulus07 op 17-10-2013 23:21 ]

Verwijderd

Reinder83 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:02:
[...]

Ik ben gisteren aan het spelen geweest met Rom Collection Browser, die zit standaard in de program add-ons. Deze gekoppeld met mame, en kan dan spellen vanuit XBMC opstarten.
Hoe draait mame op de pi? Beetje snel?

• solidsnake380
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11-2023
Zijn er mensen die het buffer hebben vergroot en zo ja hoe? Ik draai raspbmc en sommige 1080p films laten een lag zien, andere weer helemaal niet. Het zijn met name films met een grove korrel al draait "300" bij mij weer prima maar "hangover 3" weer niet.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ja, dat zou ik ook wel willen met Xbian.

Is er iemand die dat werkend heeft en mij op weg kan helpen daarmee door hier wat info te plaatsen?

Te koop....

• Videopac
  • Laatst online: 17:11

Videopac

Rommelt wat aan.

Coenen schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 10:16:
[...]

Ik ken het hardware design van de Pi niet, maar gaat er geen I2S van de Processor naar een DACje?
Dus een 12.288MHz MCLK, een Bit Clock en een L/R Clock. Die mogelijk wat meer of te veel stralen?!
Dat kan bij Rev. B. via connector P5:
http://blog.koalo.de/2013...ort-for-raspberry-pi.html
Iemand ervaring mee?
Ik wil hem met name als hoogwaardige audioplayer gaan gebruiken, ter vervanging van een Squeezebox Touch.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Videopac schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:24:
[...]

Dat kan bij Rev. B. via connector P5:
http://blog.koalo.de/2013...ort-for-raspberry-pi.html
Iemand ervaring mee?
Ik wil hem met name als hoogwaardige audioplayer gaan gebruiken, ter vervanging van een Squeezebox Touch.
Als je voor "hoogwaardige audioplayer" gaat moet je zeker hier eens kijken. En als je voor het squeeze ecosysteem gaat moet je eens richting squeezeplug kijken. MIjn eigen projectje in die zin lag door een hardwarecrash (nee echt, iemand had de server op de grond gepleurd) even still, maar gaat kortelings weer verder.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:09
iemand ook last van rode strepen in het beeld tijdens het afspelen van full hd. dit gaat wel bij pauzeren en weer verder gaan.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

remcoXP schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:01:
iemand ook last van rode strepen in het beeld tijdens het afspelen van full hd. dit gaat wel bij pauzeren en weer verder gaan.
Hiervoor moet je toch wat meer informatie geven. Gebruik je OpenELEC/Xbian/Raspbmc en welke versie?

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:09
openelec 3.2.2 ik ga nu updaten
is alleen bij zware full hd films. niet bij aflevering friends in sd bijvoorbeeld.
ik zal kijken of ik meer info kan achterhalen als het uberhaubt nog een keer verschijnt.
SpaceK33z schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:58:
[...]

Hiervoor moet je toch wat meer informatie geven. Gebruik je OpenELEC/Xbian/Raspbmc en welke versie?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
solidsnake380 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:18:
Zijn er mensen die het buffer hebben vergroot en zo ja hoe? Ik draai raspbmc en sommige 1080p films laten een lag zien, andere weer helemaal niet. Het zijn met name films met een grove korrel al draait "300" bij mij weer prima maar "hangover 3" weer niet.
Ik ben ook wel benieuwd hiernaar. Weet iemand dit? Ik merk dat ik de laatste tijd last heb van lag op stukken met hogere bitrate. De lag is nogal storend. De RPi staat op Turbo.

Ik gebruik Samba/SMB (windows netwerk). Ik heb gelezen dat voor leesacties NFS véél sneller is omdat het minder overhead heeft. Ik ga binnenkort op mijn windows 8 machine Hanewin NFS server installeren. Iemand al ervaring met NFS tov SAmba op windows 8?

• Ferret
Het zal wel aan mij liggen maar ik kan écht de Raspbmc Setting niet vinden in de Conflunece Skin van de laatste Raspbmc versie. Niet bij Instellingen en ook niet als Add-on....

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

tdn135 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 08:59:
Ik gebruik Samba/SMB (windows netwerk). Ik heb gelezen dat voor leesacties NFS véél sneller is omdat het minder overhead heeft. Ik ga binnenkort op mijn windows 8 machine Hanewin NFS server installeren. Iemand al ervaring met NFS tov SAmba op windows 8?
Ik heb er geen ervaring mee op specifiek Windows, maar ik weet wel dat de Raspberry significant betere prestaties geeft met NFS dan met SMB. Zeker de moeite waard dus. Met SMB schijnt de RPi soms niet alle films vlekkeloos af te kunnen spelen, terwijl met NFS dat wel vrijwel altijd lukt.

• Paulus07
  • Niet online
Ferret schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:19:
Het zal wel aan mij liggen maar ik kan écht de Raspbmc Setting niet vinden in de Conflunece Skin van de laatste Raspbmc versie. Niet bij Instellingen en ook niet als Add-on....
ga naar: Add-ons > Programs > Raspbmc Settings

:)

• UltraSub
[...]

Ik ben ook wel benieuwd hiernaar. Weet iemand dit? Ik merk dat ik de laatste tijd last heb van lag op stukken met hogere bitrate. De lag is nogal storend. De RPi staat op Turbo.

Ik had in het begin ook erg erg hardnekkige problemen met stutter.
Alles geprobeerd, daar de popcornhour en alle andere devices in huis op het zelfde netwerk geen enkel probleem hadden (QNAP TS509 Pro met RAID5 over 5 disks). En dat was over NFS. Na heel veel troubleshooting, en uiteindelijk tshark/wireshark, kwam ik er achter dat de rasp tegen een ipadres op de NAS praatte wat ik verder nergens had opgegegeven, 192.168.0.20 voor alle andere devices in huis, en .0.21 waar de rasp tegen babbelde. Alle sources en library weg gemikt, .0.20 hard opgegeven, en presto. Vlekkeloos sindsdien. Bleek iets met loadbalancing (die niet werkte cq fout gesetupped was) te zijn op de NAS dus.

De andere, veel vaker voorkomende, oorzaak: de rasp DTS decoding laten doen. Is gewoon net te zwaar voor het dingetje. Heb je een DTS capable receiver?

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sinds vandaag heb ik OpenElec 3.2.3 geinstalleerd op mijn Raspberry PI. Echter merk ik dat er een soort van automatische brightness actief is, op tv staat deze uit. Nergens een instelling kunnen vinden en Google heeft voor mij geen antwoord. Is er misschien een oplossing voor dit?

• Videopac
  • Laatst online: 17:11

Videopac

Rommelt wat aan.

DexterBelgium schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:40:
[...]

Als je voor "hoogwaardige audioplayer" gaat moet je zeker hier eens kijken. En als je voor het squeeze ecosysteem gaat moet je eens richting squeezeplug kijken. MIjn eigen projectje in die zin lag door een hardwarecrash (nee echt, iemand had de server op de grond gepleurd) even still, maar gaat kortelings weer verder.
Dank! Veel nuttige info. Het valt me alleen op dat er weinig info is over het direct aansluiten van een DAC op de RPi, terwijl mij dat toch de meest "eenvoudige" oplossing is (technisch gezien).

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
UltraSub schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:46:
[...]

Ik had in het begin ook erg erg hardnekkige problemen met stutter.
Alles geprobeerd, daar de popcornhour en alle andere devices in huis op het zelfde netwerk geen enkel probleem hadden (QNAP TS509 Pro met RAID5 over 5 disks). En dat was over NFS. Na heel veel troubleshooting, en uiteindelijk tshark/wireshark, kwam ik er achter dat de rasp tegen een ipadres op de NAS praatte wat ik verder nergens had opgegegeven, 192.168.0.20 voor alle andere devices in huis, en .0.21 waar de rasp tegen babbelde. Alle sources en library weg gemikt, .0.20 hard opgegeven, en presto. Vlekkeloos sindsdien. Bleek iets met loadbalancing (die niet werkte cq fout gesetupped was) te zijn op de NAS dus.

De andere, veel vaker voorkomende, oorzaak: de rasp DTS decoding laten doen. Is gewoon net te zwaar voor het dingetje. Heb je een DTS capable receiver?
Ik heb geen NAS tot mijn beschikking, ik heb de configuratie nagekeken en het zou goed moeten zijn. Ik ga deze week toch een NFS opzetten en het testen.

Mijn receiver beschikt over DTS decoding, dus daar zit het probleem ook niet in.

Ik laat jullie de bevindingen van NFS weten.
magnifor schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:50:
Sinds vandaag heb ik OpenElec 3.2.3 geinstalleerd op mijn Raspberry PI. Echter merk ik dat er een soort van automatische brightness actief is, op tv staat deze uit. Nergens een instelling kunnen vinden en Google heeft voor mij geen antwoord. Is er misschien een oplossing voor dit?
Welke TV heb je? Mijn Samsung heeft een soort bug waarbij de brightness veranderd tussen lichte en donkere scenes. Dit is vooral aan de ondertitel te merekn, bij een donkere scene is deze veel minder wit dan bij een normale scene. Dit is vooral irritant als er switchende scenes zijn. Het heet CE dimming.

De methode om het uit te zetten is de film mode te gebruiken ipv standaard.

Mocht dit het niet zijn: Er zit ergens een besparingsfunctie in het menu verstopt. Deze zou ik uitzetten.

• Paulus07
  • Niet online
RoRoo schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 00:18:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
system=`hostname`
date1=`date +%Y%m%d`

service xbmc stop

service xbmc start
Nog even een extra vraag: Ik heb een Synology NAS + raspbmc draaien op de pi. Kan ik dit script dan ook gebruiken (met aanpassen van wat waardes natuurlijk)?

En heb je dit dan op de pi ingesteld of op de nas?

• Dacuuu
[...]

Hanewin op win8 werkt perfect. Voor mijn geen samba meer. Nfs it is!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:35
Sinds een weekje ook wat ervaring opgedaan met de Raspberry PI icm Openelec. Ik sta best te kijken hoe vlot het allemaal draait.

Mijn opzet:
films op een Windows 8 HTPC in de huiskamer
RPI in de slaapkamer met bekabeld netwerk
TV zonder DTS mogelijkheid: dus downmixen door de RPI
Overclock naar 900 Mhz

Eerste film (1080P met DTS) gekeken en dat ging helemaal goed, zonder stotteren.
Tweede film, (1080P AC3 geluid) gekeken maar kreeg last van stotteren. Dit allemaal via Samba. Via UPNP leek het wel goed te gaan. Echter ben ik toch maar eens aan slag gegaan met Hanewin. Deze draait op Windows 8 nu en via NFS loopt het allemaal soepel.

Ook de menus lopen erg vlot moet ik zeggen. Het enige moment dat ik merk dat de RPI misschien niet zo krachtig is, is bij het starten van een film wat een seconde of 5 duurt. Maar goed, als dat alles is ben ik tevreden! _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Blackouts op 20-10-2013 19:28 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Verwijderd

Iemand een idee waar je kan terugvinden of je tv, wel de CEC adapter ondersteunt?

Ik heb recent de raspberry + cec adapter in de bus gekregen maar kan em niet bedienen met de afstandsbediening van mijn tv...
Pagina: 1 ... 75 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.