Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 23:17
Voor zover ik weet en kan testen hier heeft de raspberry een ingebouwde cec adapter, heb jij nog een losse erbij gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ItsValium schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:54:
Voor zover ik weet en kan testen hier heeft de raspberry een ingebouwde cec adapter, heb jij nog een losse erbij gekocht?
Ja voor een HTPC in een andere kamer maar wou em al ff testen met de raspberry. Echter zonder en met de extra cec adapter kan ik via mijn afstandsbediening, de raspberry niet bedienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 23:17
De raspberry heeft dus wel degelijk cec ingebouwd, je hoeft er dus de adapter niet tussen te steken. Net getest hier op een philips tv, pioneer versterker en raspberry aangesloten op de pioneer die dan weer op zijn beurt aan de tv hangt. Met de afstandsbediening van de tv kan ik de Pi bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ItsValium schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:03:
De raspberry heeft dus wel degelijk cec ingebouwd, je hoeft er dus de adapter niet tussen te steken. Net getest hier op een philips tv, pioneer versterker en raspberry aangesloten op de pioneer die dan weer op zijn beurt aan de tv hangt. Met de afstandsbediening van de tv kan ik de Pi bedienen.
Ook zonder krijg ik het niet aan de praat. Als ik via input op de bediening of menu/ingangsinsignaal het op HDMI zet, krijg ik het installatiemenu te zien voor openELEC, RaspBMC en dergelijke maar daar blijft het dan bij. Moet ik voor de rest nog iets instellen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 18:26
Je TV moet natuurlijk wel gewoon het CEC protocol ondersteunen hè?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Paulus07 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 18:01:
[...]

Nog even een extra vraag: Ik heb een Synology NAS + raspbmc draaien op de pi. Kan ik dit script dan ook gebruiken (met aanpassen van wat waardes natuurlijk)?

En heb je dit dan op de pi ingesteld of op de nas?
Yep, is OS onafhankelijk :) Dit heb ik met cron op m'n pi draaien.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeefHazard schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:09:
Je TV moet natuurlijk wel gewoon het CEC protocol ondersteunen hè?
Vandaar mijn eerste vraag... Of iemand kan zien waar je dit kan checken? (op de site van pulse eight vind ik niet meteen een lijst met de geondersteunde televisies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14

SpaceK33z

Webdeveloper

Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 22:27:
[...]
Vandaar mijn eerste vraag... Of iemand kan zien waar je dit kan checken? (op de site van pulse eight vind ik niet meteen een lijst met de geondersteunde televisies)
Dit komt omdat het los staat van Pulse Eight. Type in google je TV naam + cec en dan vind je het zeer waarschijnlijk. Of geef de naam van je TV hier in het forum.

Op deze link is trouwens meer info te vinden over TV's en CEC en de verschillende namen ervan.

[ Voor 14% gewijzigd door SpaceK33z op 20-10-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 22:27:
[...]
Heb ooit es ergens gelezen dat zodra je tv een usb uitgang heeft je redelijk zeker bent van CEC..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Hmm, ik draai nu XBian 1.0a5 en dacht, laat ik weer eens updaten. Putty aangezwengeld, "updates". Gebeurt niets. XBian aangezwengeld, settings, "update". Gebeurt niets.

Begrijp ik hieruit goed dat ik de SD-kaart uit de RPi moet halen en de nieuwste XBian release na een format gewoon moet installeren alsof hij nieuw is? Niet dat dat een heel groot probleem is, maar dat de database dan verloren gaat is dat wel :'(

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:45

kraats

Ik rol

Als je even naar xbian.org gaat lees je het volgende:
Upgrading from XBian 1.0 Alpha 5

SSH into XBian and execute the following commands (how to SSH in.
sudo su
service xbmc stop
apt-get update
apt-get -u -o APT::Force-LoopBreak=1 install xbian-update

You will be prompted to type: Yes, do as I say! Do this and press enter
After some time a blue screen will apear, select “Guess optimal character set” & press enter

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:34

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Obiter dictum schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 23:12:
Hmm, ik draai nu XBian 1.0a5 en dacht, laat ik weer eens updaten. Putty aangezwengeld, "updates". Gebeurt niets. XBian aangezwengeld, settings, "update". Gebeurt niets.

Begrijp ik hieruit goed dat ik de SD-kaart uit de RPi moet halen en de nieuwste XBian release na een format gewoon moet installeren alsof hij nieuw is? Niet dat dat een heel groot probleem is, maar dat de database dan verloren gaat is dat wel :'(
Ik heb dit zelf inmiddels op de volgende manier gedaan:

- Maak via SSH verbinding met de Pi
- Stop XBMC service
- Maak met WinSCP verbinding met de Pi
- Kopieer de hele map /home/xbian/.xbmc naar je computer
- Sluit de Pi af
- Doe SD-kaart in de computer en installeer de nieuwste XBian image
- Doe de SD-kaart weer in de Pi en start op
- Maak via SSH verbinding met de Pi
- Stop XBMC service
- Maak met WinSCP verbinding met de Pi
- Kopieer de map .xbian terug naar de Pi
- Start XBMC service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
tdn135 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 12:57:
Welke TV heb je? Mijn Samsung heeft een soort bug waarbij de brightness veranderd tussen lichte en donkere scenes. Dit is vooral aan de ondertitel te merekn, bij een donkere scene is deze veel minder wit dan bij een normale scene. Dit is vooral irritant als er switchende scenes zijn. Het heet CE dimming.

De methode om het uit te zetten is de film mode te gebruiken ipv standaard.

Mocht dit het niet zijn: Er zit ergens een besparingsfunctie in het menu verstopt. Deze zou ik uitzetten.
Een LG cheapo tv van 22 inch. Hij staat in game mode en inmiddels is het mij opgevallen dat ook in GTA V af en toe de helderheid veranderd. Wanneer ik thuis ben zet ik hem in normal of film mode. Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:25
Ik heb de Rpi aangesloten op een oudere LCD van Philips (een van de eerste met Ambilight, de 32PFL9730)

Deze zou volgens de specificaties "easylink" moeten hebben, de Philips benaming voor HDMI-CEC.

Toch reageert de RPI niet op de afstandbediening van de TV. Moet ik hiervoor nog ergens iets instellen in Openelec?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Obiter dictum schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 23:12:

Ik doe dat altijd als volgt:
UltraSub in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC"
Gewoon met tar ff backupje maken (dat is sneller qua transfer dan al die kleine bestandjes overhalen).
Let er daarbij wel op dat de xbmc versie gelijk blijft in installatie. Anders zou je theoretisch tegen gekke dingetjes kunnen aanlopen. Er kan immers in de nieuwe install een hogere versie xbmc zitten, en die .xbmc directory die je backupped zijn extra/overrulende settings, van wellicht een ander level dus.

/edit
En qua database, sowieso external zetten, in mysql mocht je die mogelijkheid hebben ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door UltraSub op 21-10-2013 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 10:16
Paulus07 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:22:
[...]

ga naar: Add-ons > Programs > Raspbmc Settings

:)
Nope, niets....

Ik word er gek van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 22:28
Ik zit even met het volgende probleempje, gister is mijn SD card file system corrupt gegaan (eens in de zoveel tijd loopt de pi vast ofzo en dan moet ik helaas de stekker eruit trekken). Dus ik heb raspbmc opnieuw geinstalleerd, maar nu krijg ik het niet voor elkaar meerdere locaties in te stellen voor de library.

Ik heb 1 locatie 'Films' toegevoegd die verwijst naar mijn NAS. Maar als ik een andere locatie (zelfde nas, maar ander mapnaam) probeer toe te voegen krijg ik meldingen dat ik geen toegang krijg tot de locatie. Ik probeer te connecten met hetzelfde gebruikersnaam + WW als de 'films' entry. Ook de rechten op de NAS staan goed. Ik snap er echt niets meer van. Heb alle mogelijke problemen die het kunnen veroorzaken al gecheckt... iemand nog suggesties?

Had ik maar een backup gemaakt... :/ alle hulp is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
bramv82 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:18:
Ik heb de Rpi aangesloten op een oudere LCD van Philips (een van de eerste met Ambilight, de 32PFL9730)

Deze zou volgens de specificaties "easylink" moeten hebben, de Philips benaming voor HDMI-CEC.

Toch reageert de RPI niet op de afstandbediening van de TV. Moet ik hiervoor nog ergens iets instellen in Openelec?
Had dit met mijn oude philips tv ook. Bleek uiteindelijk aan de hdmi kabel te liggen. Heb er destijds een paar gekocht bij de action. Met een andere HDMI kabel werkte het wel :)

En even controleren of het op de PI wel staat ingesteld: System -> Settings -> System -> Input Devices -> Peripherals -> CEC adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Paulus07 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:03:
[...]

Had dit met mijn oude philips tv ook. Bleek uiteindelijk aan de hdmi kabel te liggen. Heb er destijds een paar gekocht bij de action. Met een andere HDMI kabel werkte het wel :)

En even controleren of het op de PI wel staat ingesteld: System -> Settings -> System -> Input Devices -> Peripherals -> CEC adapter
Ik heb de handleiding van de TV er eens bijgepakt en hierin wordt alleen gesproken over easylink bij videorecorders die over scart zijn aangesloten. Ik denk dat het in dit geval dus niet over HDMI-CEC gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Videopac schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 21:41:
[...]

Dank! Veel nuttige info. Het valt me alleen op dat er weinig info is over het direct aansluiten van een DAC op de RPi, terwijl mij dat toch de meest "eenvoudige" oplossing is (technisch gezien).
Heb dat wel ergens zien rondfloaten, maar "eenvoudig in theorie" lijkt me hier toch wel damn "difficult in practice"... Kudos als je daaraan durft beginnen...

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zit een beetje te kloten... ik heb thuis nog een pctje over met een Atom en een losse videokaart met HDMI uit. Prima voor XBMC dus. Nadeel is dat het mobo alleen maar 100Mbit ethernet heeft :( Kan ik door 100Mbit een blu-ray ISO rip van ~45 GB spelen zonder problemen? Of moet ik er dan een USB2 -> Gigabit converter bij scoren?
Edit : Oeps, in het verkeerde topic :')

[ Voor 5% gewijzigd door DennusB op 22-10-2013 12:11 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Laatst online: 11:02
De rpi zal het denk ik niet heel erg fijn vinden, een film van 45 gb O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
spokje schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:31:
Ik zit even met het volgende probleempje,[........]alle hulp is welkom :)
Opgelost :) NFS shared aangemaakt en nu gaat het allemaal goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

is het ook mogelijk om alle instellingen en add-ons en degelijke die je op xbmc te exporteren? Zodat als ik ook opnieuw installeer ik al mijn instellingen weer terug heb?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Volgens mij als je je xbmc folder backupt. Correct me if im wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

jos_zwa schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:08:
is het ook mogelijk om alle instellingen en add-ons en degelijke die je op xbmc te exporteren? Zodat als ik ook opnieuw installeer ik al mijn instellingen weer terug heb?
gwystyl in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Sinds kort op mijn xbian buffer issues naar mijn NFS NAS
snap er geen fluit van, na een reboot is het effe weg, maar na verloop van tijd is het weer terug.
mijn nas heeft een optie om de nfsthreads te verhogen.
wat is een mooi getal voor 2 pi's? 4 threads heeft ie altijd goed gedaan.. tot nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 13:23
Videopac schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:24:
[...]

Dat kan bij Rev. B. via connector P5:
http://blog.koalo.de/2013...ort-for-raspberry-pi.html
Iemand ervaring mee?
Ik wil hem met name als hoogwaardige audioplayer gaan gebruiken, ter vervanging van een Squeezebox Touch.
Ik heb thuis een i2s pmod module liggen (http://nl.farnell.com/dig...s/dp/2061865?Ntt=pmod+i2s), heb de connector al op de raspberry gesoldeerd maar heb blijkbaar nog een oscillator nodig (74LV4060 lijkt geschikte kandidaat). Ook m.b.t. de driver komt er nog e.e.a. om de hoek kijken, ik heb het echter erg druk dus ik weet niet op welke termijn ik er mee verder ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 10:16
morgen/overmorgen weer eens XBMC installeren op de pi, welke van de 3 distro's springt er echt uit? Of is dat er geen 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:27

K-Jay

Klaas Jan

Dacuuu schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 16:15:
morgen/overmorgen weer eens XBMC installeren op de pi, welke van de 3 distro's springt er echt uit? Of is dat er geen 1?
Wat mij betreft geen echte uitschieters. Ze werken allemaal. Kijk ook eens hier: http://www.linuxplained.c...aspbmc-or-openelec-part1/

Zelf heb ik OpenElec al een tijdje probleemloos draaien: zonder overklok, vloeiende menu's, mkv (720p) prima weergegeven, besturing via Yatse.

[ Voor 8% gewijzigd door K-Jay op 23-10-2013 16:20 ]

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 10:16
K-Jay schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 16:17:
[...]

Wat mij betreft geen echte uitschieters. Ze werken allemaal. Kijk ook eens hier: http://www.linuxplained.c...aspbmc-or-openelec-part1/

Zelf heb ik OpenElec al een tijdje probleemloos draaien: zonder overklok, vloeiende menu's, mkv (720p) prima weergegeven, besturing via Yatse.
Thnx :) Xbian draait bij mn broertje goed. Zal zelf eens openelec en raspbmc testen. Yatse kende ik, perfecte app :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OpenELEC 3.2.3.

Library wil niet meer updaten met nieuw toegevoegde TV shows.

Ben ik de enige?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Laatst online: 14-09 16:39
Dacuuu schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 16:15:
Zelf draai ik sinds kort OpenELEC via een USB-schijf. Dit kan via deze handleiding: klik. Het werkt snel en betrouwbaar. PM me even als je er niet uitkomt!

Overigens, sinds kort CouchPotato, Sickbeard & Transmission aan de praat op OpenELEC. Dat werkt lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Laatst online: 14-09 16:39
kraades schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 20:17:
OpenELEC 3.2.3.

Library wil niet meer updaten met nieuw toegevoegde TV shows.

Ben ik de enige?
Heb je al gecontroleerd of je schijf / SD-kaart toevallig vol is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet nu blijkbaar een handmatige scan for new content doen kom ik net achter. Voorheen ging dat automatisch bij de library update bij opstarten.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
weet iemand of je in raspbmc/amber skin iets kan instellen mbt backgrounds?

Ik heb een 21:9 tv dus netjes xbmc ingesteld aan dat formaat. even een paar backgrounds gemaakt in photoshop van 2560 x 1080 px.

maar toch lijkt het of de backgrounds niet netjes beginnen in de hoeken maar alsnog opgeblazen worden. iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

kraades schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 20:27:
Ik moet nu blijkbaar een handmatige scan for new content doen kom ik net achter. Voorheen ging dat automatisch bij de library update bij opstarten.
Dan moet je eens kijken bij de instellingen van de video database. Per map kan je aangeven of hij bij het opstarten gescand moet worden. Mijn Pi staat in principe altijd aan,dus heb ik een add-on geïnstalleerd die eens in de paar uur de bibliotheek scant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat staat nog aan. En bestaande shows worden ook netjes bijgewerkt. Alleen nieuwe shows worden niet herkend. Vreemd, ik zal nog wel eens verder onderzoeken of dit op eerdere versies ook zo was en bij welke versie het mis is gegaan.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RricK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 14:01
Paulus07 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 23:28:

Ik heb een 21:9 tv dus netjes xbmc ingesteld aan dat formaat. even een paar backgrounds gemaakt in photoshop van 2560 x 1080 px.

maar toch lijkt het of de backgrounds niet netjes beginnen in de hoeken maar alsnog opgeblazen worden. iemand een idee?
Ik heb ook een 21:9 tv en vraag me af wat je hiervoor hebt ingesteld. Zelf heb ik het menu ongeveer 8% uitgezoomd zodat het onscreen display precies binnen het scherm valt. Echter lijkt het erop dat jij dit anders hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
Paulus07 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 23:28:

Ik denk dat je tv iets aan overscan doet. Dat doen tvs bijna altijd, zodat de randen van tv uitzendingen wegvallen. De extra rand was nodig als marge voor crt tvs en is dus niet bedoeld om weergegeven te worden. Bij een 21:9 flatscreen is er vast een instelling te vinden waarbij de tv de pixels wel een op een weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 23:27
Na een tijd te hebben geprutst met hdmi-cec kreeg ik het maar niet goed werkend om de rpi met de remote van mijn tv te bedienen. Ik heb een MCE remote gekocht en dit werkt echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
GrowMyHair schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:05:
[...]

Ik denk dat je tv iets aan overscan doet. Dat doen tvs bijna altijd, zodat de randen van tv uitzendingen wegvallen. De extra rand was nodig als marge voor crt tvs en is dus niet bedoeld om weergegeven te worden. Bij een 21:9 flatscreen is er vast een instelling te vinden waarbij de tv de pixels wel een op een weergeeft.
tv heb ik mbt de randen ingesteld op 0 overscan. Maar het is ook nog een flinke overlap mbt de backgrounds. Maar kan zijn dat die op een of andere manier toch nog uit gaat van de default 1920x1080 setting in xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:12

Videopac

Rommelt wat aan.

DexterBelgium schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 19:00:
[...]

Heb dat wel ergens zien rondfloaten, maar "eenvoudig in theorie" lijkt me hier toch wel damn "difficult in practice"... Kudos als je daaraan durft beginnen...
Tx. Ik had die link ook al gevonden. Ik ben nu bezig e.e.a. onder elkaar te zetten en open dan hier of op forum.zelfbouwaudio een topic over Raspberry PI AUDIO speler. Wordt vervolgd dus.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 12:59
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:07:
[...]
Ook zonder krijg ik het niet aan de praat. Als ik via input op de bediening of menu/ingangsinsignaal het op HDMI zet, krijg ik het installatiemenu te zien voor openELEC, RaspBMC en dergelijke maar daar blijft het dan bij. Moet ik voor de rest nog iets instellen dan?
Probeer is een andere HDMI kabel het ging ooit is niet bij mij en dat lag gewoon aan de HDMI kabel.

Nog een ander vraagje het is lang geleden dat ik hier gelezen heb.
Maar toen ik dit de laatste keer deed waren er nog problemen met corrupte SD-kaartjes als je de RPi met OpenELEC in Turbo? Modus draaide.

Is dit intussen al opgelost en welke modus was dit weer?
Kan ik de RPi in de GUI op die modus zetten of moet dit via config file en zoja welke weeral?

Alvast Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
@daflux

Die van mij draait al een tijdje in turbo modus zonder enige corruptie.
Dit kun je voor zover ik weet alleen in de config file aanpassen en als je iets verder zoekt op internet zul je zien dat het de config.txt file is, die je hiervoor moet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 12:59
Thx,

Jah het is 6 maand geleden ongeveer dat ik hier nog geweest ben.

Dus geen corrupte SD kaartjes niet meer mooi dan gaat mijn RPi ook eens in Turbo modus draaien.
Was er ook geen modus die overclockte naar 1 GHz alleen deed die dat heel uitzonderlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Cremaster
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-04 16:43
Ja klopt dat is de force_turbo in config.txt. Als je die op =1 zet clockt hij altijd over. Als je die op =0 zet heb je dynamic overclocking. Ik meen echter dat die laatste optie in openelec niet werkt, en dat hij in die modus nooit overclockt. Nadeel van =1 is dat je garantie vervalt. Maar ja, voor een dertig euro apparaatje is dit niet zo'n punt, de voordelen van overclocken zijn het dat wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
als je raspbmc op een USB laat draaien, heeft dit dan echt alleen invloed op de snelheid van de GUI of ook met bekijken van films etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

Paulus07 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 21:44:
als je raspbmc op een USB laat draaien, heeft dit dan echt alleen invloed op de snelheid van de GUI of ook met bekijken van films etc?
Het heeft niet zozeer invloed op het bekijken van films, maar wel heel veel invloed op de snelheid van de GUI. Zelf heb ik gemerkt dat het vooral invloed heeft op de stabiliteit. Ik heb op mijn RPi Xbian en OpenELEC gedraaid op mijn SD-kaart, maar die liepen soms plotseling gewoon vast. Ik kan het ten zeerste aanraden. USB 3.0 is het snelste (lees discussie hierover paar pagina's terug), maar een wat snelle USB 2.0 stick voldoet ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
SpaceK33z schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 22:28:
[...]

Het heeft niet zozeer invloed op het bekijken van films, maar wel heel veel invloed op de snelheid van de GUI. Zelf heb ik gemerkt dat het vooral invloed heeft op de stabiliteit. Ik heb op mijn RPi Xbian en OpenELEC gedraaid op mijn SD-kaart, maar die liepen soms plotseling gewoon vast. Ik kan het ten zeerste aanraden. USB 3.0 is het snelste (lees discussie hierover paar pagina's terug), maar een wat snelle USB 2.0 stick voldoet ook prima.
Hmm oke. moet zeggen dat ik nu met een SD kaartje ook al snel door menu's kan schakelen etc. Dus voor mij zie ik nog niet echt een groot voordeel met de USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Paulus07 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 23:00:
[...]

Hmm oke. moet zeggen dat ik nu met een SD kaartje ook al snel door menu's kan schakelen etc. Dus voor mij zie ik nog niet echt een groot voordeel met de USB.
Bij mij gaat het hoofdmenu nog wel, aangezien ik alle voorbeelddingen uitgezet heb; als ik mijn TV-series (±65) of nog erger muziekmap door ga bladeren moet ik af en toe wel een paar seconden wachten voor hij een submap ingaat. Zou het hiervoor ook helpen? Als dat zo is ga ik namelijk toch eens kijken hoe ik het meeste op USB kan zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
gwystyl schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:17:
[...]

Bij mij gaat het hoofdmenu nog wel, aangezien ik alle voorbeelddingen uitgezet heb; als ik mijn TV-series (±65) of nog erger muziekmap door ga bladeren moet ik af en toe wel een paar seconden wachten voor hij een submap ingaat. Zou het hiervoor ook helpen? Als dat zo is ga ik namelijk toch eens kijken hoe ik het meeste op USB kan zetten....
Heb eerder dat ik wachten moet voor de fanart/thumbnails/banners etc geladen zijn.
En ik ben niet zo zuinig met addons.

Draai MQ5 op OpenELEC zonder OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Fitzierpi schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 21:28:
Ja klopt dat is de force_turbo in config.txt. Als je die op =1 zet clockt hij altijd over. Als je die op =0 zet heb je dynamic overclocking. Ik meen echter dat die laatste optie in openelec niet werkt, en dat hij in die modus nooit overclockt. Nadeel van =1 is dat je garantie vervalt. Maar ja, voor een dertig euro apparaatje is dit niet zo'n punt, de voordelen van overclocken zijn het dat wel waard.
Dit klopt niet. Ik heb Openelec draaien en ik zie dat de clocksnelheid oploopt tot de ingestelde 900 MHz.
Force_turbo staat bij mij uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En je garantie vervalt alleen als:

(force_turbo || current_limit_override || temp_limit>85) && over_voltage>0

M.a.w. je moet ook overvolten...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

kort vraagje:

ik wil ergens even goedkoop via marktplaats een bluetooth toetsenbord scoren, maar werkt elk bluetooth toetsenbord op de pi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

jos_zwa schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:09:
kort vraagje:

ik wil ergens even goedkoop via marktplaats een bluetooth toetsenbord scoren, maar werkt elk bluetooth toetsenbord op de pi?
Toetsenbord is toetsenbord, lijkt me.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:00
jos_zwa schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:09:
kort vraagje:

Pi heeft geen BT.... Dus je hebt een usb dongeltje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 19:48
Misschien een erg domme vraag maar als je een USB aansluit op de Pi en je een toetsenbord (wireless), muis (wireless), PS2 adapter (wireless) en wifi dongle er aan hangt, trekt ie dat (hub is niet powered)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Nee kort en bondig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Is er een stelregel hoe ik dat in kan schatten? (Wat levert een poort en wat verbruikt de apparatuur?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:24
max 100mW en als je zelf gewoon 1min zoekt vind je dat op 100+ pagina's staan.

Heeft iemand hier ervaring met een ICIDU usb hub? Mijn externe hdd (aparte voeding) is kaput, wil nu juist wat tv kijken. Heb een backup hdd maar die is usb powered dus ik wil ff langs de Dixons hier vlakbij, enige shop dichtbij. Helaas verkoopt Dixons alleen ICIDU en die hubs staan niet op de lijst van elinux http://elinux.org/RPi_Powered_USB_Hubs dus geen idee of eentje werkt en zoja welke Icidu dan werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

Jazco2nd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:30:
Heeft iemand hier ervaring met een ICIDU usb hub? Mijn externe hdd (aparte voeding) is kaput, wil nu juist wat tv kijken. Heb een backup hdd maar die is usb powered dus ik wil ff langs de Dixons hier vlakbij, enige shop dichtbij. Helaas verkoopt Dixons alleen ICIDU en die hubs staan niet op de lijst van elinux http://elinux.org/RPi_Powered_USB_Hubs dus geen idee of eentje werkt en zoja welke Icidu dan werkt..
Heb er zelf geen ervaring mee, maar BushWhacker zegt in een reactie dat zijn ICIDU hub op een RPi goed werkt. In dit topic is ook te vinden dat een ICIDU hub goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Was in een minuut te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Andre_J schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:58:
[...]

Pi heeft geen BT.... Dus je hebt een usb dongeltje nodig.
ja dat bedoel ik ook. een bluetooth dongle in de USB ingang en dan een bluetooth toetsenbord. werkt dat altijd?

ik wil graag een wireless keyboard aansluiten op het ding. of het nu via bluetooth is of anderd maakt niet uit....

[ Voor 16% gewijzigd door jos_zwa op 26-10-2013 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

Heb je het nou over Jazco2nd omdat hij tegen jou zegt dat je het ook zelf op internet kan vinden terwijl hij zelf daarna een vraag stelt die hij ook op internet had kunnen vinden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Idd, niet netjes ;)

Wel heb ik nog een vraag die ik momenteel niet terug kan vinden, althans niet binnen die minuut ;)

Ik wil Retropie draaien met wifi. Dongle werkt, maar hoe kan ik nu connecten met een netwerk? Niet in de GUI volgens mij. Op welke manier anders?

---edit---
Haha, laat maar ;) wpa_supplicant geloof ik

[ Voor 10% gewijzigd door barrymossel op 26-10-2013 16:50 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:05

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Evengoed nog een snelle rondetijd. :+

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Nu nog even Googlen hoe ik de knoppen van mijn wireless ps2 controllers goed krijg gemapt en ik ben een tevreden vent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:03
Zijn meer gebruikers die problemen ervaren met spotify/soundcloud?
Sinds een dag of 2 hapert de muziek welke gestreamd wordt vanaf een ipad waar de betreffende apps op staan.

Films etc. lopen vloeiend dus vind het heel vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

iemand hier die een advies heeft voor een goedkoop klein wireless toetsenbordje voor de Pi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 10:56
jos_zwa schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 11:00:
iemand hier die een advies heeft voor een goedkoop klein wireless toetsenbordje voor de Pi?
DX.com?

op HTPC zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

op dx.com zijn ze vrijwel allemaal bluetooth. gaat dat werken? Er zit toch geen bluetooth in de Pi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Iemand ervaringen met Airplay en Raspbmc? Gisteren even geprobeerd (synchroon iPad (iOS 7) naar TV scherm), maar ik kreeg alleen geluid. Als ik Google zie ik regelmatig terugkomen dat het met DRM te maken zou kunnen hebben, maar dat lijkt me vreemd als ik gewoon het beeld wil klonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
jos_zwa schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 11:17:
op dx.com zijn ze vrijwel allemaal bluetooth. gaat dat werken? Er zit toch geen bluetooth in de Pi?
Dan kun je een bluetooth dongel erin steken. Of iets als: http://dx.com/p/sy-rt-k10...key-keyboard-black-238013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
barrymossel schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 11:19:
Iemand ervaringen met Airplay en Raspbmc? Gisteren even geprobeerd (synchroon iPad (iOS 7) naar TV scherm), maar ik kreeg alleen geluid. Als ik Google zie ik regelmatig terugkomen dat het met DRM te maken zou kunnen hebben, maar dat lijkt me vreemd als ik gewoon het beeld wil klonen.
Heeft dacht ik ook te maken met IOS7...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Apart, aangezien er gisteren weer een update is binnengekomen 7.03 geloof ik. Hadden ze dat wel mogen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Ook dat had je binnen 1 minuut kunnen vinden:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/41043085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 20:41
Missschien dat iemand mij er mee kan helpen.

Ik heb nu een Raspberry PI waar eerst Xbian opdraaide. Alles werkte perfect.
Op aanraden van een mede Raspberry Pi gebruiker toch maar eens OpenElec geprobeerd.

Alles werkt prima behalve het downloaden van ondertiteling. Ik gebruik hier de standaard addon van XBMC voor. Op één of andere manier download hij de ondertiteling niet of wordt het bestand niet in de map geplaats bij de serie of film.

OpenElec 3.2.3 met een Raspberry Pi Type B.
Gebruik van NFS met data op een Synology.

Ondertiteling kan niet gedownload worden van bierdopje.com of andere websites.

Iemand misschien de goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Heb je het wel ingesteld waar hij die ondertitels moet downloaden. Voor series en films allebei apart.
Denk het haast wel omdat het in xbian wel werkt volgens jou.

[ Voor 25% gewijzigd door Sepp14 op 28-10-2013 14:32 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

barrymossel schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 11:19:
ik gebruik raspbmc en ios7 en airplay werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Jammer dat dat dus niet helemaal klopt blijkbaar...
jos_zwa schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:30:
ik gebruik raspbmc en ios7 en airplay werkt perfect.
Dankje. Dan ga ik vanavond even verder prutsen.

[ Voor 29% gewijzigd door barrymossel op 28-10-2013 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die weet of de Logitech 650 remote compatibel is met raspberry pi & raspbmc?

Dit weekend raspbmc geinstalleerd om te constateren dat ik met mijn huidige afstandsbediening alle menu's kan navigeren maar geen enkele kan verlaten met mijn huidige knoppen (de return/exit knop doet niks).

Aangezien ik al afstandsbedieningen heb voor digitaal tv/bluray/PS3/tv, wordt het misschien wel eens tijd voor een universele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:21

MsG

Forumzwerver

Gebruik jij nu de afstandsbediening van je TV? ik heb namelijk hetzelfde probleem met een LG. Alleen werkt de knop voor stoppen onderaan voor mij wel als een return.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
  • Laatst online: 30-08 18:38
Ik moet zeggen dat deze forum mij heeft aangestoken. Ben zeker op de markt voor een raspberry pi met raspbmc (misschien wel een kant-en-klare bestellen bij SOSSolutions). Maar ik had nog 1 twijfel-item en hopelijk hefet iemand hier ervaring mee/tips over:

Als ik er eindelijk 1 heb, dan sluit ik mijn externe schijf (met eigen voeding) aan op de raspberry pi. XBMC zal er dan zeker lang over doen om de bibliotheek in te laden, waar ik begrip voor heb aangezien het een grote library is en deze voor de eerste keer in zijn geheel ingeladen moet worden.

Maar wat voor de 2e, 3e, 4e keer and so on? Kan Raspbmc ook alleen nieuwe items ophalen zonder de hele boel te scannen? Hopelijk begrijpt iemand hier wat ik bedoel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 10:56
Ja en nee, hij ziet heel snel welke hij al heeft en doet alleen de nieuwe een deepscan om gegevens op te halen.

Tevens kun je je eerst scan op je PC doen en daar XBMC installeren.
En erna met WinSCP je database naar de RPI knallen. Scheelt index werk.
Hij moet dan alleen alle plaatjes opnieuw koppelen maar dat is supersnel tijdens het scrollen.
En erna is het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Weet iemand of de Pi ook echt sneller wordt als je raspbmc op een usb stick installeerd? Ik vind raspbmc namelijk ontzettend langzaam bij bijv. youtube. een filmpje aanklikken om te spelen is toch wel ff wachten. ook bijv. het starten van een dia-show van plaatjes duurt allemaal erg lang... toch wel jammer want verder is hij in de normale menu's vrij snel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

jos_zwa schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:46:
Weet iemand of de Pi ook echt sneller wordt als je raspbmc op een usb stick installeerd? Ik vind raspbmc namelijk ontzettend langzaam bij bijv. youtube. een filmpje aanklikken om te spelen is toch wel ff wachten. ook bijv. het starten van een dia-show van plaatjes duurt allemaal erg lang... toch wel jammer want verder is hij in de normale menu's vrij snel....
Het installeren op USB is in mijn ervaring sneller. Maar het verschilt per gebruiker.

Daarnaast vind ik (persoonlijk) raspbmc sowieso erg traag.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

welke is sneller dan? :P open-elec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

jos_zwa schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:53:
welke is sneller dan? :P open-elec?
openElec en XBian zijn beide sneller en soepeler ja.

http://www.linuxplained.c...aspbmc-or-openelec-part1/

[ Voor 14% gewijzigd door Firesphere op 28-10-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
  • Laatst online: 30-08 18:38
luccie schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:42:
Ja en nee, hij ziet heel snel welke hij al heeft en doet alleen de nieuwe een deepscan om gegevens op te halen.

Tevens kun je je eerst scan op je PC doen en daar XBMC installeren.
En erna met WinSCP je database naar de RPI knallen. Scheelt index werk.
Hij moet dan alleen alle plaatjes opnieuw koppelen maar dat is supersnel tijdens het scrollen.
En erna is het prima.
Hmm, oke thnx in ieder geval voor je reply. Maa er zal dus geen automated optie zijn om dit te doen? Ik zocht eigenlijk naar een meer automated oplossing. Een oplossing die bijvoorbeeld aansluit op het gebruik van Flexget en Transmission (had al een handleiding hierover gevonden, dus dat wordt met mijn setup als het ware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

is er verder geen verschil? Want dan installeer ik gewoon openElec op mijn SD kaartje en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

OpenElec is gesloten en Xbian is open . Kan je nog wat aan tweaken. OpenElec in veel mindere mate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Als ik bijvoorbeeld iets wil doen met Apache en de aansturing van de GPIO naast XBMC, welke kan ik dan het beste gebruiken ? OpenElec of Xbian?

Of is dat misschien een beetje veel van het goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dan zou ik naar Xbian of Raspbmc gaan kijken.
OpenELEC gesloten noemen vind ik een beetje krom, want gesloten is het niet. Ik zou het zo uitleggen:
OpenELEC heeft meer een "embedded" focus en het is minimalistischer/soberder opgezet dan bijvoorbeeld Raspbmc en Xbian. Er zitten minder knopjes, toeters en bellen in, maar dat maakt het juist weer voorspelbaarder en mogelijk stabieler.

Zelf merk ik verder weinig verschil in snelheid tussen de XMBC-gerichte distributies voor de Raspberry Pi. Raspbmc werkt voor mij nog steeds uitstekend, alles wat ik wil werkt en upgrades verlopen al een jaar vlekkeloos. :)
Als het snel moet had je in mijn ogen geen Raspberry Pi moeten inzetten als mediaspeler. Als ik een video start dan hoef ik denk ik maar 5 seconden te wachten eer hij afgespeeld wordt, eventueel een seconde of 2-3 extra als de harddisk in standby is gezet en moet opspinnen.
Waar praten we over voor een goedkoop stuk hardware als de Pi? :+

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

jos_zwa schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:05:
[...]

is er verder geen verschil? Want dan installeer ik gewoon openElec op mijn SD kaartje en klaar.
Ze verschillen juist heel erg van elkaar.

In het kort is mijn ervaring:
RaspBMC: Bloated, overload aan features, zeer goed andere dingen mee te doen
XBian: Supersnel, zeer goed andere dingen mee te doen. Soms instabiel
OpenElec: Puur MediaCentre. Geen poespas. Snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
En heb je bij die ervaring iets aan overclocking gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

barrymossel schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 18:41:
En heb je bij die ervaring iets aan overclocking gedaan?
Allen op dezelfde clock geprobeerd ja. RaspBMC wilde op mijn overclock niet starten, dus die heb ik zo'n 10MHz lager moeten zetten voor'ie werkte.

Ik draai nu trouwens OpenElec.

[ Voor 6% gewijzigd door Firesphere op 28-10-2013 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 15:01:
Gebruik jij nu de afstandsbediening van je TV? ik heb namelijk hetzelfde probleem met een LG. Alleen werkt de knop voor stoppen onderaan voor mij wel als een return.
Jep de afstandsbediening van mijn TV. Ik heb ook een LG, namelijk de 42PQ3000.
Het stopknopje onderaan (groene knop dus) werkt voor mij ook niet om uit een menu te gaan :(

Dus om mijn vraag opnieuw te formuleren, weet iemand of de logitech 650 compatibel is met raspberry/raspmbc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Toevallig kom ik het net tegen: http://www.linuxplained.c...pberry-pi-remote-control/

Onderaan:
Next advantage is the biggest for me. I have a Logitech Harmony 650 remote control and you can not only make your Harmony remote control your Raspberry Pi media center, but you could also customize the remote keys and add more functions like update/clean library, power-off sequences, subtitle download, media info display, and a lot more.
Pagina: 1 ... 76 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.