Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Clean library

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
En dat kun je automatisch na iedere update laten doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:55
Haha ik zal er is een google opdracht overheen gooien in dat geval , thanks heren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Aangezien ik nog steeds een Linux noob ben heb ik geen idee hoe ik er überhaubt op moet zoeken, maar ik heb nu de volgende vraag: Als ik mijn externe HDD connect dan komt hij de ene keer onder USB1 en de andere keer onder USB2 te staan. Dit is ietwat irritant, omdat ik dus programmas niet goed kan instellen op het juiste path. Enig idee hoe ik kan zorgen dat hij altijd het zelfde path heeft? (Is gewoon na een reboot, dus het komt niet door het verwisselen van de USB poorten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
Blasterxp schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:23:
iemand ervaring met een skin die sneller is dan de standaard skin? Ik heb nu een luxere ingestalleerd, maar hij is nu net zo traag als mijn Ziggo doos ...
Ik draai Openelec op mijn RPi en heb wat skins getest.

Confluence geeft een CPU load van ~15% en is veruit de soepelste skin die er is voor de RPi
SIO2-X geeft een CPU load van ~60%. Soepele skin. Alleen de icon list view van mijn 350 films was wel schokkerig, maar na een 'inwerkperiode' (wat denk ik te maken heeft met thumbnails cachen) is ook dat over.
Xeebo (mijn favoriete skin op mijn vorige Asrock330HT), was me niet soepel genoeg op de RPi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Snelheid van skins en views hangt ook erg af van de inrichtng van je library: een aparte MySQL server gebruiken laat sommige skins een héél pak vloeiender gaan.

Amber wordt hier in het topic goed gevonden. Ikzelf heb véél plezier van Ace.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
weet iemand of het mogelijk is om extra mediaflags/info te tonen of is dat echt theme afhankelijk?
Ik wil namelijk graag het volgende toevoegen:

- Aspectratio
- Audiospoor
- 3D (ja of nee)
- Aanwezige subs (als dat lukt met srt files?)

Zou dit kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:24
DexterBelgium schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 17:04:
Snelheid van skins en views hangt ook erg af van de inrichtng van je library: een aparte MySQL server gebruiken laat sommige skins een héél pak vloeiender gaan.

Amber wordt hier in het topic goed gevonden. Ikzelf heb véél plezier van Ace.
maar dan moet je weer extra hardware hebben toch, of een 2e Pi waar dat op draait..
Lijkt me nogal wiedes dat als je 1 van de taken uitbesteed aan andere hardware, hij sneller zal werken.

[ Voor 10% gewijzigd door Jazco2nd op 31-05-2013 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:44
Adanteh schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:46:
Aangezien ik nog steeds een Linux noob ben heb ik geen idee hoe ik er überhaubt op moet zoeken, maar ik heb nu de volgende vraag: Als ik mijn externe HDD connect dan komt hij de ene keer onder USB1 en de andere keer onder USB2 te staan. Dit is ietwat irritant, omdat ik dus programmas niet goed kan instellen op het juiste path. Enig idee hoe ik kan zorgen dat hij altijd het zelfde path heeft? (Is gewoon na een reboot, dus het komt niet door het verwisselen van de USB poorten)
Beknopt beschreven: gebruik de UUID van de schijf (die blijft hetzelfde zolang je hem niet formatteerd) om de schijf altijd onder de zelfde naam te laten mounten, ook na een reboot.

Bekijk de UUID met dit command:
sudo blkid

Vervolgens voeg je de schijf toe aan /etc/fstab om hem permanent onder een bepaalde map te laten mounten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Adanteh schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:46:
als je XBian gebruikt staat hij ook altijd onder /Media/USB/
Sowieso als je noob bent is er veel te vinden op het forum daar (mits je xbian gebruikt). Hier staat uitgelegd hoe je statisch kan mounten, maar dat heb je dus eigenlijk niet nodig, zeker als je toch nooit van USB poort verwisseld of meerdere USB apparaten gebruikt omdat hij toch altijd ook onder Media/USB staat gemount: http://forum.xbian.org/thread-575.html?highlight=UUID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Hopelijk zit ik in de goede topic. Ik wil een raspberryPi aanschaffen (mk808b speelt toch niet 100% lekker) voor XBMC, maar ook voor retrogaming. Nu heb ik gevonden dat EmulationStation snes games etc wel mogelijk maakt, maar ik vroeg me af of dit te combineren is met xbmc (openelec/raspbmc) ? Iemand ervaring in?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
tboheeren schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:03:
Hopelijk zit ik in de goede topic. Ik wil een raspberryPi aanschaffen (mk808b speelt toch niet 100% lekker) voor XBMC, maar ook voor retrogaming. Nu heb ik gevonden dat EmulationStation snes games etc wel mogelijk maakt, maar ik vroeg me af of dit te combineren is met xbmc (openelec/raspbmc) ? Iemand ervaring in?
Ik denk dat als jij het onderstaande forum draadje leest (1e post) dan word je denk ik wel blij... Hoe het functioneert geen idee... Ik draai alleen OpenElec met XBMC. Dit draait super op een Raspberry Pi ver 2.0 B 512Mb.

http://www.xbmchub.com/fo...img%5D-rasp-elec-8gb.html

[ Voor 4% gewijzigd door Smarty77 op 31-05-2013 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Smarty77 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:14:
[...]

Ik denk dat als jij het onderstaande forum draadje leest (1e post) dan word je denk ik wel blij... Hoe het functioneert geen idee... Ik draai alleen OpenElec met XBMC. Dit draait super op een Raspberry Pi ver 2.0 B 512Mb.

http://www.xbmchub.com/fo...img%5D-rasp-elec-8gb.html
Idd, dat maakt me blij :-). Thanks. Tijd om bij te lezen over raspberrryPi. Volgende week ergens bestellen.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Ik ben vandaag maar eens gaan klooien met mijn pi en wil er een mediacenter van maken. na wat gedoe met de instellingen heb ik hem draaiend op de beamer. Erg leuk om te zien. Inmiddels kan ik via nfs ook toegang krijgen tot mijn NAS. Als ik dit echter doe is er geen enkele optie om een bestand af te spelen. Ik lees in de eerste post dat veel codecs niet ondersteund worden maar nu lijkt het erop alsof geen enkel bestand op te roepen is? Ik heb hier blu ray images staan, uitgepakte blu rays, maar ook gewoon films die ik via nieuwsgroepen download.

Mis ik nu iets? wat is het nut van de pi als eigenlijk elk bestand niet af te spelen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:44

St@m

@ Your Service

xxxMaverick schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:52:
Mis ik nu iets? wat is het nut van de pi als eigenlijk elk bestand niet af te spelen is?
Je mist iets, bij mij speelt alles (wat ik tot nog toe getest heb). Zonder extra codecs of iets.
Ik speel af via SMB, maar dat zou geen verschil mogen maken.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

bluray zal je de vc-1 codec nodig hebben, standaard MKV's van internet moet je gewoon kunnen afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Dank voor de reacties, dan doe ik gewoon wat fout :)

Ik zoek nog even door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 09:45
Is er al een oplossing voor het afspelen van DVD's? Heb beide codecs gekocht en ge-enabled. Maar kan helaas nog geen DVD's afspelen.

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

GerbenKwakkel schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:35:
Is er al een oplossing voor het afspelen van DVD's? Heb beide codecs gekocht en ge-enabled. Maar kan helaas nog geen DVD's afspelen.
definitieve oplossing nog niet.. Workaround: DVD --> mkv omzetten.. Dit heb ik maar gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

xxxMaverick schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:19:
Dank voor de reacties, dan doe ik gewoon wat fout :)

Ik zoek nog even door!
Heb je de share toegevoegd aan je library? Anders zal je onder Movies niets vinden. Verder moet je, als je via Video --> Files je share benadert, gewoon de bestanden kunnen vinden.
Als dat niet zo is, goed naar de NFS rechten kijken op je share. Voor synology NAS moest ik ook 1x iets instellen om de pi goed toegang te geven, daarna nooit meer problemen met bestanden vinden.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
RoRoo schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:20:
[...]

definitieve oplossing nog niet.. Workaround: DVD --> mkv omzetten.. Dit heb ik maar gedaan.
sowieso het beste.. tenzij je eewig die dvds wil bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Nog een simpele vraag voor de meesten waarschijnlijk.
Ik heb als test wat mappen geshared en deze in raspbmc geselecteerd voor de video bestanden.

maar nu heb ik de mappen films, films (2), films (3).

Hoe kan ik nu deze extra onnodige mappen verwijderen?

Ik gebruik een ipad als afstandsbedieding met xmbcremote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
JanPedaal schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:23:
[...]

Heb je de share toegevoegd aan je library? Anders zal je onder Movies niets vinden. Verder moet je, als je via Video --> Files je share benadert, gewoon de bestanden kunnen vinden.
Als dat niet zo is, goed naar de NFS rechten kijken op je share. Voor synology NAS moest ik ook 1x iets instellen om de pi goed toegang te geven, daarna nooit meer problemen met bestanden vinden.
Dank met je hulp helemaal gelukt. top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

b.o.n.s schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 20:14:
Nog een simpele vraag voor de meesten waarschijnlijk.
Ik heb als test wat mappen geshared en deze in raspbmc geselecteerd voor de video bestanden.

maar nu heb ik de mappen films, films (2), films (3).

Hoe kan ik nu deze extra onnodige mappen verwijderen?

Ik gebruik een ipad als afstandsbedieding met xmbcremote.
Je bedoelt dat je 3 locaties hebt opgegeven om te indexeren?? Zijn ze gelijk of verschillend?
Niet gelijk dan kan je met de contextmenu optie kiezen om de boel te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Zijn 3 dezelfde mappen, was er een beetje mee aan het spelen maar wil nu netjes 1 map tonen en niet 3 dezelfde mappen met een nummer erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Dan idd de map selecteren, context menu optie kiezen en dan krijg je een keuze voor remove oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent44
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 15:22
Ik heb xbmc nu helemaal lekker werken op de Raspberry. 1080p vloeiend!
Films worden gestreamed van mijn synology NAS via NFS. Maar ik heb ook 2 externe hd's op mijn NAS gekoppeld staan. Alleen als ik die probeer toe te voegen gebeurd er niks. Ik klik via het menu op /volumeUSB1/usbshare toevoegen, maar er gebeurd niets. Dy Synology kan daarintegen wel gewoon toegevoegd worden als source.
Iemand die een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
GerbenKwakkel schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:35:
MakeMKV. Menu er uit slopen. Gaat erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Met MakeMKV had ik vaak dat het toch een mpeg-2 formaat bleef . alleen dan wel in een MKV container.
Ben toen Freemake gaan gebruiken. Daar kon ik het wel gewoon in H-264 formaat zetten.
Als ik nu een dvd (sporadisch) heb zet ik die om in 720p H-264.Tot nu toe geen enkele misser.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Als ik langere tijd niks doe met mijn Pi, dan is hij met geen mogelijkheid wakker te krijgen met yatse.
Mijn Pi boven wel met de officiele xbms remote app, maar beneden weer niet.

Is dit een bekend probleem voor iemand?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Nu online

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Ja heb ik ook weleens duurt onwijs lang voor hij reageert. Ik reboot hem dan via SSH en dan is het weer goed.
En anders je WiFi van je phone of tablet even aan en uit doen. Maakt hij ook weer connectie.
In Yatse het logo aan tikken van xbmc beheren, juiste selecteren moet hij het weer doen.
Meestal helpt de reboot het best.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Dat rebooten via SSH kan ik niet aan mij vrouw uitleggen natuurlijk.... :)

Het beheren heeft geen zin bij mij, dat werkt niet.
Althans, er gebeurde niets en het duurde lang.

Heb je je SSID ingesteld in yatse?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Nu online

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Nope heb hem basic ingesteld mijn yatse.
Je hebt de mediacenter toch via het menu beheren ingesteld?
Als je daar de ingestelde alleen selecteert hoef je verder niks te doen., Maakt hij weer connectie met de rpi.
SSH heb ik via WINSCP is wat makkelijker en sneller dan via putty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Sepp14 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 15:39:
Nope heb hem basic ingesteld mijn yatse.
Je hebt de mediacenter toch via het menu beheren ingesteld?
Als je daar de ingestelde alleen selecteert hoef je verder niks te doen., Maakt hij weer connectie met de rpi.
SSH heb ik via WINSCP is wat makkelijker en sneller dan via putty
Beneden werkt het ook met de ab van de tv (CEC), boven heb ik echt iets anders nodig als dit alleen met rebooten op is te vangen.

Ik heb nog een USB ab-tje liggen. Misschien hang ik die er wel aan.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 22:53
albino71 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 15:28:
Dat rebooten via SSH kan ik niet aan mij vrouw uitleggen natuurlijk.... :)

Het beheren heeft geen zin bij mij, dat werkt niet.
Althans, er gebeurde niets en het duurde lang.

Heb je je SSID ingesteld in yatse?
Maak snel koppeling aan naar Putty (windows) of Connectbot (android) -> password -> sudo reboot now

Klaar. Dit kan je vrouw toch wel na 1 x uitleggen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTuinstra
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 14:05
Heb een gedeelte gelezen niet alles, maar heb nog een paar vraagjes voor ik overga tot aanschaf:
-Kun je hem op een receiver aansluiten ( Philips HTS5581/12)
-Muziek afspelen met android en apple (airplay) apparaten op mijn luidsprekers die aangesloten zitten op de receiver.
-3D content afspelen
-Vloeiend Hd materiaal via een externe harde schijf die aangesloten zit in ons netwerk.
Alvast bedankt voor de moeite zo te zien is dit al een leuk apparaatje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
MrTuinstra schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 15:54:
Heb een gedeelte gelezen niet alles, maar heb nog een paar vraagjes voor ik overga tot aanschaf:
-Kun je hem op een receiver aansluiten ( Philips HTS5581/12)
-Muziek afspelen met android en apple (airplay) apparaten op mijn luidsprekers die aangesloten zitten op de receiver.
-3D content afspelen
-Vloeiend Hd materiaal via een externe harde schijf die aangesloten zit in ons netwerk.
Alvast bedankt voor de moeite zo te zien is dit al een leuk apparaatje!
Heef je Philips HTS5581/12 HDMI-INGANGEN? Zo ja? dan kan je de pi er op aan sluiten.
3d? Misschien SBS versies. Maar ik geloof geen full hd shizzle.
Vloeiend HD? Zolang je de normale gangbare ".mkv" pakt lukt alles perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Sepp14 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 15:06:
Met MakeMKV had ik vaak dat het toch een mpeg-2 formaat bleef . alleen dan wel in een MKV container.
Ben toen Freemake gaan gebruiken. Daar kon ik het wel gewoon in H-264 formaat zetten.
Als ik nu een dvd (sporadisch) heb zet ik die om in 720p H-264.Tot nu toe geen enkele misser.
Freemake even checken, scheelt weer een mpeg2 licentie ;) Goeie tip!
Dacuuu schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 15:53:

Maak snel koppeling aan naar Putty (windows) of Connectbot (android) -> password -> sudo reboot now

Sommige vrouwen willen gewoon dat het werkt.. Incl. de mijne :P
Kan d'r overigens geen ongelijk geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 07:10

Hokkie

Hello

MrTuinstra schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 15:54:

Deze twee vragen kan ik voor je beantwoorden:

Ik heb de Raspberry PI met Xbian geïnstalleerd en daar werkt airplay prima op. Af en toe wat traag reagerend (play/pauze/volgend nummer), maar qua afspelen geen problemen!

Ik speel MKV 1080p vanaf mijn DS713+ NAS en werkt perfect!

Kortom, prima alleskunnertje ;)

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

RoRoo schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 15:59:
Freemake even checken, scheelt weer een mpeg2 licentie ;) Goeie tip!
Idd, perfect proggie. Duurt wel ff.
Zo'n mpeg 2 licentie heb ik wel aangeschaft.
Is maar 2,80 tenslotte en je hoeft niet elke iso en/dvd om te zetten.
Sommige vrouwen willen gewoon dat het werkt.. Incl. de mijne :P
Kan d'r overigens geen ongelijk geven :P
Mijn vrouw is wel wat gewend, maar het moet niet te lastig worden.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTuinstra
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 14:05
Hokkie schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 16:03:
[...]

Deze twee vragen kan ik voor je beantwoorden:

Ik heb de Raspberry PI met Xbian geïnstalleerd en daar werkt airplay prima op. Af en toe wat traag reagerend (play/pauze/volgend nummer), maar qua afspelen geen problemen!

Ik speel MKV 1080p vanaf mijn DS713+ NAS en werkt perfect!

Kortom, prima alleskunnertje ;)
Oke ik heb zelf ook MKV content dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Fijn dat airplay ook werkt gewoon afpelen via android met dlna kan ook ?

Jammer dat 3D niet kan maar opzicht kan ik daar wel zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:40

kraats

Ik rol

Ik zou nog even mijn bevindingen van m'n HDMI naar HDMI + SPDIF converter posten:
Bij de tv in de woonkamer (Sony LCD met HDMI en Pioneer receiver) heb ik er zeker wat aan. Beeld gaat perfect naar m'n tv en via een optische kabel kan ik de audio naar m'n niet-HDMI receiver krijgen. Werkt prima met zowel DD(5.1) als DTS.
Op de slaapkamer heb ik een tv aangesloten met composite. Hier werkt de opstelling niet, omdat de Pi ziet dat er iets aan de HDMI-uitgang hangt en daarmee de composite-uitgang uitschakelt. Als ik hdmi_ignore_hotplug=1 gebruik krijg ik wel weer netjes beeld, maar als hdmi helemaal uitgeschakeld is, komt er ook geen geluid meer door. Gevalletje 'jammer'

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Sepp14 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 15:06:
Maar dat is toch juist perfect als het mpeg-2 blijft? Razendsnel "converteren", menu's er uit (dàt is wat de problemen in xbmc veroorzaakt met dvd's) en eventueel alle niet relevante audiosporen en subs er uit in paar minuten. Mpeg-2 in mkv formaat werkelijk nog nooit problemen gehad. Die codec kost natuurlijk 3x niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Nu online

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Menu sloop ik er ook uit met Freemake. Ik selecteer alleen de film, evt audiospoor en subs en converteren.
Dat ik geen mpeg-2 heb is omdat ik er geen codec voor heb gekocht. Mijn voor- of nadeel.
De keren dat ik een film in dvd/iso pak is het meestal een retail. En als ik het doe ja dan is hij even bezig maar het is wel meteen goed. DVD 9 deed hij 3 uur over. Lang of kort maar wel goed
Ik probeer zoveel mogelijk in H-264 formaat te pakken.

Aanvulling:
Wil alleen duidelijk maken dat, in mijn geval, de keren dat ik MakeMKV gebruikte het programma het van de ene container (Video-TS, DVD/ISO mpeg-2) in de ander container (MKV, mpeg-2) stopte. Dus in dat geval heb je altijd die codec nodig mijn inziens.
Ben toen op zoek gegaan naar iets anders en kwam Freemake tegen. Die converteert de ene container (Video-TS, DVD/ISO mpeg-2) naar een H-264 formaat ( MKV container). Je kunt ieder formaat instellen desgewenst.
Handbrake vond ik niet lekker werken. AutoGordian knot is alleen voor avi. heb ik ook gebruikt.
MKV Tool nix is mij te omslachtig voor die paar keer dat ik het nodig zou hebben.

.

[ Voor 43% gewijzigd door Sepp14 op 01-06-2013 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik ben het nu toevallig even aan het doen met MakeMKV. Gaat razendsnel!

Ja, je hebt de codec nodig, maar die heb ik toch aangeschaft.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
@Sepp14; het enige voordeeltje wat het volledig converteren naar h264 heeft, is dat je je de kosten van een codec bespaart. Je beeld wordt er zeker niet beter op (bron blijft ten alle tijde 480 of 525 interlaced), en het duurt veel en veel langer. Ik zie het voordeel niet. Maar ieder zijn ding natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Nu online

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Heb je ook gelijk in de bron blijft hetzelfde. Je scaled het alleen een beetje op naar 720 of 1080 dacht ik. Zo ver gaat mijn kennis ervan niet.
Maar als je een avi. (DIVX/XVID) hebt ben je ook afhankelijk van de bron. Meestal is dat nu wel een Blu Ray rip. Maar soms is het ook nog van een dvd. Voordeel is alleen je spaart de kosten uit van de codec(s).
Gelukkig zijn er meer wegen die leiden naar kijkplezier en ieder zijn keus natuurlijk. Probeer alleen de mogelijkheden te geven voor als het afspelen niet gaat en je geen geld wilt uitgeven voor een codec.
Zo helpen we elkaar allemaal een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@Sepp: Je hebt het over elkaar helpen....dat zal ik eens proberen.

Probeer MakeMKV eens, vertel me daarna nog eens over de € 2,80 die je uitspaart.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Nu online

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Het gaat me niet om de prijs van de Mpeg-2 en VC-1 codec. Bij elkaar denk ik niet eens €6,-.
Ik probeer heel veel, als het op een goedkope manier kan dan die manier. Dat is mijn basis idee.
Betaald of open source? Dan ga ik voor de open source. Ik stel niet al te hoge eisen. Ik zie geen dode pixel op 5 meter afstand. Andere weer wel, geef ik als voorbeeld nu.
De keren dat ik Make mkv probeerde was het inderdaad heel snel. Was er ook heel blij mee . Maar als resultaat ik het alsnog niet kan afspelen ben ik er niet blij mee. Freemake doet er onwijs lang over in vergelijking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik let ook echt wel op onnodige kosten, maar voor die 2,80 is het omzetten van de dvd's van de kids zoveel sneller dat ik alleen daarvoor het bedrag er al voor over heb.

Net even een snelle berekening voor mezelf gedaan:
75 dvd's, ca. 2 uur per dvd omzetten, pc verbruik 100 Watt = 22 Kwh
Dat maal € 0,25, maakt € 5,50

Volgens mij heb ik mijn codec er al uit, want ik hou de tijd en het verbruik laag aan.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Haha leuk dat rekenwerk :)

Het is maar net wat je prettig vindt.. Ik zit er ook serieus over te twijfelen of ik bij m'n 2e Pi ook die licenties moet kopen.. Het gaat om 5 euro oid.. en nog zit je te dubben..

we blijven denk ik hollanders dan.. bijbetalen voor een "feature" die er eigenlijk al in zou moeten horen puh.. we zijn daar gek :+

Net effe FreeMake getest en hij codeert het netjes om, en ging nog best snel, maar dat was van een makemkv file naar een h264.

het zal wel licenses bijkopen worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Nu online

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

RoRoo schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 22:01:

we blijven denk ik hollanders dan.. bijbetalen voor een "feature" die er eigenlijk al in zou moeten horen puh.. we zijn daar gek :+
:+ ben gewoon een cheap ass lol.
Maar ik speel vals want ik heb ook xbmc op mijn pc die ik gebruik als back up. Ben ik nu schuldig? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Sepp14 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 22:07:
[...]

:+ ben gewoon een cheap ass lol.
Maar ik speel vals want ik heb ook xbmc op mijn pc die ik gebruik als back up. Ben ik nu schuldig? O-)
Extreem :)

maar voor deze ene keer sta ik het toe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 22:16
Ik moet zeggen dat raspberry pi echt perfect werkt, heb hem als vervanger van me E350M1 en merk weinig verschil (iets in snelheid).
En ik mis de DTS-HD passthrough optie maar of die nog komt is maar de vraag

Mijn vriendin vind het fijner omdat dat ding zo weinig in beslag neemt.

Gebruiken hier meer mensen spotimc voor spotify?

[ Voor 12% gewijzigd door SmoothTweaker op 02-06-2013 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Dacuuu schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 15:53:
[...]

sudo /etc/init.d/xbmc restart

Nog makkelijker :) En dat in mijn .bashrc gegooid als alias voor xbmcrest.

Dat gebruik ik hier voor mijn huisgenoot, qua technisch inzicht equivalent aan said vrouw.
SmoothTweaker schreef op zondag 02 juni 2013 @ 11:40:
En ik mis de DTS-HD passthrough optie maar of die nog komt is maar de vraag
Dat werkt al, iig in Xbian.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 18:55

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

RoRoo schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 22:01:
Haha leuk dat rekenwerk :)

Het is maar net wat je prettig vindt.. Ik zit er ook serieus over te twijfelen of ik bij m'n 2e Pi ook die licenties moet kopen.. Het gaat om 5 euro oid.. en nog zit je te dubben..

Net effe FreeMake getest en hij codeert het netjes om, en ging nog best snel, maar dat was van een makemkv file naar een h264.

het zal wel licenses bijkopen worden ;)
Of opnieuw downloaden, ipv converteren. Ok, niet alles zal beschikbaar zijn als MKV in 720p of 1080p. Maar downloaden gaat bij mij, met glasvezel, sneller dan omzetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
LiquidT_NL schreef op zondag 02 juni 2013 @ 12:59:
[...]

Dat werkt al, iig in Xbian.
Euh, nee hoor? Geen AudioEngine support op de rasp..
Hier een 7.1 receiver, 1.4 kabel, xbian. Geen DTS-HD of Dolby-TrueHD. Wel gewoon DTS middels pass-through.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
UltraSub schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:56:
[...]

Euh, nee hoor? Geen AudioEngine support op de rasp..
Hier een 7.1 receiver, 1.4 kabel, xbian. Geen DTS-HD of Dolby-TrueHD. Wel gewoon DTS middels pass-through.
Sorry, over het HD stuk heen gelezen. Het is zondag zullen we maar zeggen :')

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Coenen schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:02:
[...]

Of opnieuw downloaden, ipv converteren. Ok, niet alles zal beschikbaar zijn als MKV in 720p of 1080p. Maar downloaden gaat bij mij, met glasvezel, sneller dan omzetten. ;)
De pest is dat dat met "normale" films wel lukt.. maar kinderfilms in hd én dan ook nog eens NL gesproken of (mijn voorkeur) dual language... niet te doen.

Dan maar de dvd's omzetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Nu online

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Tja I know the drill. Ze redt het hier ook net niet de laatste paar woorden van de ondertiteling.
Alles beter dan gaan branden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 19:03
UltraSub schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 15:02:
[...]

MakeMKV. Menu er uit slopen. Gaat erg snel.
Handbrake vind ik beter.
Vooral als je veel moet omzetten, even 1 keer instellen hoe je je mkv's wilt hebben en klaar.
Alles in de queue zetten en lopen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 18-09 18:55

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@RoRoo, Kinderfilms zijn idd een apart geval. Hier is youtube gelukkig nog goed genoeg. Anders ben ik m'n TV dag en nacht kwijt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Coenen schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:55:
@RoRoo, Kinderfilms zijn idd een apart geval. Hier is youtube gelukkig nog goed genoeg. Anders ben ik m'n TV dag en nacht kwijt... ;)
:)
's nachts heb ik 'm nog idd.
ach, de kids zijn ook niet heel kritisch.. als de kwaliteit wat korrelig is hoor ik geen klacht..
+ er wordt gekeken naar barbiefilms die sowieso tenenkrommend slecht zijn dus zo kritisch zijn ze zeker niet :)

Heeft iemand hier toevallig al zijn/haar UPC remote kunnen programmeren voor de Pi + IR?
Wil op de slaapkamer nu ook een Pi gaan neerzetten maar die tv heeft geen CEC, dus moet er een ir ontvangertje bij (el cheapo deal extreme).
En om nu ook een harmony erbij te moeten halen vind ik wat extreem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:40

CeesKees

I rest my Kees

UPC remote werkt alleen universeel voor je volume. De rest kun je echt vergeten.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

CeesKees schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:24:
UPC remote werkt alleen universeel voor je volume. De rest kun je echt vergeten.
kak... was ik al bang voor..
ok, dan maar ff zoeken naar iets leuks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Laatst online: 22:56
RoRoo schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:51:
[...]

kak... was ik al bang voor..
ok, dan maar ff zoeken naar iets leuks
Is je telefoon misschien een optie? Op Android werkt Yatse echt ideaal _/-\o_

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

wwwhizz schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:01:
[...]

Is je telefoon misschien een optie? Op Android werkt Yatse echt ideaal _/-\o_
Ja dat is zeker een optie. maar aangezien het een 2e player wordt zal mijn vrouwmens moeten switchen tussen locaties.
Dan is een 2e app nog wel een mogelijkheid bedenk ik me net. maar heb het liever op een normale remote zoals ik het in de woonkamer ook heb..

Luxeproblemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 20:37
Mijn vrouw gisteren over de Raspberry met Openelec en iPhone app als remote: "Handig apparaatje dit!"

* joint_me wilde dit toch even delen :P

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:51
Gisteren mijn Raspberry ook geïnstalleerd en draaiende op Raspbmc. De series die ik volg in 720 werken zonder problemen.

Toch nog wat te zeuren natuurlijk...
Ik heb de subtitle add-on geïnstalleerd. Taal ingesteld op Nederlands en de services gewijzigd naar Bierdopje. Helaas geeft de add-on bij alles aan dat er geen ondertiteling beschikbaar is. Ik weet zeker dat die er wel is, want de XBMC op de Mac vindt ze wel gewoon via Bierdopje. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Je kunt op meerdere plekken Bierdopje invullen bij de sub add-on. Heb jij dat op alle plekken gedaan?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Nu online

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Heb je het ook geprobeerd na een reboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
Ik zal vanavond nog eens alle plekken controleren. Reboot had ik gedaan inderdaad, zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
ChuckyDevil schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:45:
Gisteren mijn Raspberry ook geïnstalleerd en draaiende op Raspbmc. De series die ik volg in 720 werken zonder problemen.

Toch nog wat te zeuren natuurlijk...
Ik heb de subtitle add-on geïnstalleerd. Taal ingesteld op Nederlands en de services gewijzigd naar Bierdopje. Helaas geeft de add-on bij alles aan dat er geen ondertiteling beschikbaar is. Ik weet zeker dat die er wel is, want de XBMC op de Mac vindt ze wel gewoon via Bierdopje. Meer mensen last van?
Wat je ook kan doen, is Auto-sub installeren op de raspberry pi. Auto-sub download automatisch ondertiteling van bierdopje.

http://raspberrypihelp.net/tutorials/8-auto-sub-for-the-pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
Thanks, ik heb AutoSub al draaien op de NAS. Soms komt het voor dat AutoSub de ondertiteling nog niet heeft gepakt. Dan is het handig om het via XBMC te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Na een maandje plezier te hebben gehad van mijn Pi setup was het van de week over met de pret. Ethernet werkt niet meer. Om de paar seconden knippert 't link ledje heel even en is dan weer over.

Verschillende netwerk kabels, routers, switches geprobeerd, sd kaart opnieuw gevuld, anders sd kaart geprobeerd. Pi aan de high power usb poort van mijn laptop gehangen. Maar met geen mogelijkheid Ethernet aan de praat te krijgen.

USB devices werken gewoon, dus het zou niet aan de X1 crystal moeten liggen.

Toen maar een USB ethernet adapter aangesloten op de Pi; die werkt wel, maar heeft erg veel hickups.

Ben er dus bang voo dat mijn Pi een beetje kreupel geworden is. Iemand ervaring met RMA bij RS?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:22
Mijn Pi is weer eens dood; vermoed de SD card. Weet er iemand in Nederland een degelijke sd card leverancier? Ik lijk steeds pech te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Dixons en Mycom verkopen beide de ICIDU 20MB/s 4GB class 10 kaart. Wel de juiste kopen waar 20MB/s op de SD kaart staat. De 8GB is volgens mij iets trager ondanks zelfde label. Werkt perfect. In 2 RPis draaien met xbian, nog nooit problemen gehad.
De Transcend van SOS Solutions schijnt ook snel en goed te zijn.

ps: ik doe mijn RPi nooit uit, hooguit rebooten of uitschakelen via XBMC of SSH.

Voor voeding raad ik je aan langs de Action te gaan, die verkoopt voor 3,99 een 2.1A 10W usb adapter. Supercheap. Heb zelf duurder spul gekocht via de shops die RPis verkopen omdat nog niet wist dat de Action deze dingen verkocht. Goede voeding is ook belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Jazco2nd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:01:
Dixons en Mycom verkopen beide de ICIDU 20MB/s 4GB class 10 kaart. Wel de juiste kopen waar 20MB/s op de SD kaart staat. De 8GB is volgens mij iets trager ondanks zelfde label. Werkt perfect. In 2 RPis draaien met xbian, nog nooit problemen gehad.
De Transcend van SOS Solutions schijnt ook snel en goed te zijn.

ps: ik doe mijn RPi nooit uit, hooguit rebooten of uitschakelen via XBMC of SSH.

Voor voeding raad ik je aan langs de Action te gaan, die verkoopt voor 3,99 een 2.1A 10W usb adapter. Supercheap. Heb zelf duurder spul gekocht via de shops die RPis verkopen omdat nog niet wist dat de Action deze dingen verkocht. Goede voeding is ook belangrijk.
http://mycom.nl/beeld-gel...cure-digital-hi-speed-4gb die dus ?
Merk dat mijn SD kaartjes ook verrot zijn. Hij is zo traag als dikke stront

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 11:51
Iemand die mij een goede USB stekker kan adviseren van dx.com?

Om m'n externe harde schijf eraan te hangen gebruik ik nu m'n ipad oplader, die is sterk genoeg. Echter, dat ding is niet helemaal 100 meer en valt op willekeurige momenten uit (doet 'ie bij de ipad ook) waardoor de Raspberry dus ook uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Mijn 2e Pi is onderweg!
Binnenkort weer lekker spelen om de beste combi te krijgen voor op de slaapkamer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Is er ondertussen ook al een mogelijkheid om gigabit op je Raspberry PI te krijgen? Door 100Mbit kan ik geen blu-rays streamen :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
Tips voor een goede remote app, ten behoeve van XBMC? Ik gebruik nu xbmcRemote. Wel tevreden mee, maar misschien mis ik een betere. Ik heb het idee dat mijn ondertitel probleem door deze app komt. Geeft mij iets te snel aan dat er niets te vinden is.

Mijn ervaringen tot nu toe:

RaspBMC werkt goed met 720 en 1080. Bedraad en draadloos. Kan vlotter in het menu. XBian had moeite met een 1080 film bedraad, constante gestotter.

Wel erg soepel door het menu.
Van het weekend OpenELEC proberen. Ondanks ik wel graag tweak in Linux, ga ik ook graag voor een stabiele vlotte mediaplayer. Paar SD kaartjes erbij om te "spelen".

[ Voor 43% gewijzigd door ChuckyDevil op 06-06-2013 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Polen schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 08:12:
Iemand die mij een goede USB stekker kan adviseren van dx.com?

Om m'n externe harde schijf eraan te hangen gebruik ik nu m'n ipad oplader, die is sterk genoeg. Echter, dat ding is niet helemaal 100 meer en valt op willekeurige momenten uit (doet 'ie bij de ipad ook) waardoor de Raspberry dus ook uitvalt.
Het schijnt dat de Action USB voedingen in de schappen heeft liggen wat redelijke goede kwaliteit. Weet zo niet het vermogen dat ie kan leveren. Misschien dat ik vandaag even naar de action ga om het te bekijken.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:52

Nakebod

Nope.

DennusB schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:03:
Is er ondertussen ook al een mogelijkheid om gigabit op je Raspberry PI te krijgen? Door 100Mbit kan ik geen blu-rays streamen :(
En waarom is 100 Mbps niet genoeg?
De blu-ray spec zegt dat de bitrate max 40 Mbps is. Lijkt me ruim voldoende met 100 Mbps.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
ChuckyDevil schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:07:
Tips voor een goede remote app, ten behoeve van XBMC? Ik gebruik nu xbmcRemote. Wel tevreden mee, maar misschien mis ik een betere. Ik heb het idee dat mijn ondertitel probleem door deze app komt. Geeft mij iets te snel aan dat er niets te vinden is.
Ik gebruik Yatse (Android). Maar mij lijkt het toch dat de subs die worden gevonden niet afhankelijk zijn van de remote die je gebruikt?
Gigabit? Ik krijg over usenet max 800 kB/s naar een Ext4 partitie op een externe schijf!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Je zal altijd gelimiteerd worden door de bus snelheid, en volgens mij zat de NIC gekoppeld aan de USB dus ook al pak je een usb gigabit red je die snelheid nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 22:27

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Wat een onzin.

Stel een blu-ray film is 40000MB. De pi is 100Mbps dus grof gezegd 10MBps.

40000/10= 4000 seconden duurt het om de bluray naar de pi te streamen. 4000 seconden is 66 minuten. Best kort filmpje ;)

Met andere woorden, Gigabit is niet nodig.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Laatst online: 22:57
De pi haalt max maar 4-5megabyte/sec.
Maar ik denk dat blu-ray streamen een tikkeltje teveel van het goede..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 21:40

kraats

Ik rol

Bedenk ook dat gemiddelde bandbreedte iets anders is dan de piekbandbreedte. Als je bijvoorbeeld een birdscene will laten zien die heel moeilijk gecomprimeerd kan worden zal de benodigde bandbreedte veel dichter tegen de ongecomprimeerde bandbreedte aanzitten en die is fors.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Jullie nog een tip mbt de subtitle addon? De films worden in xbmc voorzien van de juiste covers, jaartallen, namen etc. Maar stel er zitten geen subs bij kan je die zelf zoeken met die subtitle add-on (kwam ik gister achter :P)

Maar dan krijg je gewoon een hele lijst met alle beschikbare subs. Maar ik weet dus niet welke versie de film was. Die worden automatisch gedownload op de NAS.

Hoe doen jullie dit om de juiste subs te zoeken? of gewoon een paar random controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Laatst online: 22:56
Als ergens Sync bij staat kies ik die, anders degene die qua bestandsnaam het meeste overeenkomt, mocht zelfs die er niet zijn degene met de meeste sterretjes, en als zelfs dat niet kan dan maar lukraak wat proberen.

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Daarom laat ik mijn films en series niet renamen. Het wordt daardoor iets minder geordend op de nas maar veel meer profijt in xbmc. Dan weet je direct welke releasename hij had en kun je sneller de goede subs erbij zoeken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Lieuwe15 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:37:
Daarom laat ik mijn films en series niet renamen. Het wordt daardoor iets minder geordend op de nas maar veel meer profijt in xbmc. Dan weet je direct welke releasename hij had en kun je sneller de goede subs erbij zoeken ;).
Daarom laat ik bij mij een mapje aanmaken met een "human readable title" en daarin de niet gerenamede file..

Geordende layout én werkende subs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Eens in de zoveel tijd check ik wel even of xbmc wel alle films pakt. soms pakt hij niet alle films, die moet je dan soms renamen of handmatig toevoegen. Verder heb ik geen problemen met de chaos (ook een vorm van orde :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 22:27

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik rename met als laatste de release group. Kan je altijd de juiste subs vinden.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Lieuwe15 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:57:
De pi haalt max maar 4-5megabyte/sec.
Maar ik denk dat blu-ray streamen een tikkeltje teveel van het goede..
Blueray met DTS vanaf een Synology NAS gaat prima! No problemo....
Of hebben jullie het over streamen vanaf een externe (internet) bron?

Ik ben er al wel achter dat op één of andere manier de meegeleverde stroomadapter naar mijn gevoel de zaak veel langzamer maakt in tegenstelling tot het aansluiten op de USB poort van de TV.

[ Voor 7% gewijzigd door Smarty77 op 06-06-2013 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Lieuwe15 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:43:
Eens in de zoveel tijd check ik wel even of xbmc wel alle films pakt. soms pakt hij niet alle films, die moet je dan soms renamen of handmatig toevoegen. Verder heb ik geen problemen met de chaos (ook een vorm van orde :+ )
Dat kan :) Chaos is inderdaad ook een vorm van orde. Al denkt mijn baas daar anders over.

Ik, en met mij XBMC, heb zaken net even wat sneller gevonden als het zo heb

Films
|
- A Good Day To Die Hard (2013)
|
- a.good.day.to.die.hard.2013.1080p.bluray.x264-sparks
|
- Animatrix, The (2003)
|
etc.etc
etc.
etc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Heeft iemand de Bello skin al eens op de Pi geprobeerd? Ziet er wel mooi uit!

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=158577

[ Voor 24% gewijzigd door albino71 op 06-06-2013 11:04 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Paulus07 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:18:
Jullie nog een tip mbt de subtitle addon? De films worden in xbmc voorzien van de juiste covers, jaartallen, namen etc. Maar stel er zitten geen subs bij kan je die zelf zoeken met die subtitle add-on (kwam ik gister achter :P)

Maar dan krijg je gewoon een hele lijst met alle beschikbare subs. Maar ik weet dus niet welke versie de film was. Die worden automatisch gedownload op de NAS.

Hoe doen jullie dit om de juiste subs te zoeken? of gewoon een paar random controleren?
Je kunt de bestandsnaam laten weergeven in de subtitle add-on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

albino71 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:04:
Heeft iemand de Bello skin al eens op de Pi geprobeerd? Ziet er wel mooi uit!

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=158577
Ziet er sjiek uit.. maar ik ben nog steeds zeer te spreken over Amber.. Deze heeft eigenlijk alles wat ik wil :)

Pagina: 1 ... 58 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.