Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb het helemaal mooi, de pi wordt vanuit m'n tv gevoed middels de USB.
tv uit = pi uit :) en dmv CEC kan ik de pi meteen besturen met de remote van de tv.

dat ISBIT moet ik overigens ook eens proberen, omdat de pi dus waarschijnlijk hard wordt uitgezet ipv netjes afgesloten ( stroom gaat al eerder van de USB af dan dat de pi de tijd heeft om netjes af te sluiten) heb ik al een keer onverklaarbare fouten gehad en kon ik een verse install doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

shameete schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:07:
Ik heb het helemaal mooi, de pi wordt vanuit m'n tv gevoed middels de USB.
tv uit = pi uit :) en dmv CEC kan ik de pi meteen besturen met de remote van de tv.

dat ISBIT moet ik overigens ook eens proberen, omdat de pi dus waarschijnlijk hard wordt uitgezet ipv netjes afgesloten ( stroom gaat al eerder van de USB af dan dat de pi de tijd heeft om netjes af te sluiten) heb ik al een keer onverklaarbare fouten gehad en kon ik een verse install doen.
USBIT, maar dat terzijde...

Ik heb ook even geprobeerd met de Pi aan de USB van de TV, maar ik vond het toch wat rigoreus gaan.
Vooral als de Pi iets aan het doen is, scannen oid, dan schijnt het mis te kunnen gaan.
Ik laat 'm aanstaan iig.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Heb sinds een paar dagen zon Pi en heb openelec erop gezet, aanvankelijk wat gestotter hier en daar, maar na het zetten van de refreshrate op 24hz loopt 't lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:12
Ik ben bezig om de PlayDVD add-on te installeren (om dvd's en iso af te kunnen spelen). Het gaat om deze add-on.

Punt is dat hij al zo'n 10 minuten op 66% blijft hangen en ik het niet durf te onderbreken. Iemand ervaring hiermee en kan het zo lang duren?

Zal je altijd zien; je vraagt het hier op Tweakers en ineens gaat-ie gewoon verder :+

[ Voor 12% gewijzigd door Ferret op 23-05-2013 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 07:59

Griffin

Is mythical

Hier blijf ik rare XBMC problemen hebben met de subs en nu ook met wat andere dingen. Hoop dat jullie opheldering kunnen geven.

Wat info over subs:
[list]
• Ik heb nooit dat ik een subtitel vind die synced is met ongeveer zelfde release naam erin of dat ik uberhaupt sterren zie staan bij een sub
• Als ik al een keer 'sync' zie staan dan klopt het van geen kant
• Extra service toevoegen (totaal heb ik nu 'bierdopje', 'ondertitel', 'opensubtitles', podnapisi), echter de meeste hits krijg ik nog steeds bij opensubtitles

Wat al geprobeerd
[list]
• Eerst had ik .orig.nfo (door couchpotato) en nu alleen .nfo.
• De renamer van couchpotato heb ik ook al zo ingesteld dat de originele naam bewaard blijft voor betere hits.
• Andere sub

Overige dingen:
[list]
• Iso files kan ik niet afspelen. Ze spelen heel even en dan heb ik zwart scherm. Als ik dan op stop druk dan ben ik weer in movie lijst. Het rare is echter dat dit bij veel iso's gebeurt maar niet bij allen. Erg lullig als een hoop wat CouchPotato vind Iso's zijn
• Wat ik ook merk is dat .img bestanden het zelfde euvel hebben. Eerst dacht ik aan een instabiele stroom aanlevering maar dan zou alles vast moeten lopen lijkt mij, en niet dat ik via Yatse remote nog een 'stop playing' commando eruit kan gooien.

Voorbeelden van films waar ik geen subs voor kan vinden is:
- GangsterSquad (Gangster.Squad.2013.iNT.DVDRip.x264-iGNHQ)
- Django Unchained (Django.Unchained.2012.iNT.DVDRip.x264-iGNHQ)

Tvshows doen het overigens goed maar hiervoor download ik met subliminal al de subs via bierdopje

Sorry voor rare post opmaak maar kreeg het niet echt beter gegroepeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:28

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Gangstersquad: http://bit.ly/12yrQTj
Django Unchained: http://bit.ly/188PzQ8

[ Voor 24% gewijzigd door Sepp14 op 23-05-2013 20:46 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:38

St@m

@ Your Service

Ik denk dat je dat beter kunt vragen in het XBMC topic.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Sinds kort heb ik ook XBian met de Amber skin geinstalleerd en ik moet zeggen dat het super werkt. Bij mij echt aanzienlijk sneller dan de confluence mod skin. Enige wat ik mis is dat in het hoofdscherm ook thumbnails worden weergegeven van de "recenlty added" films of series. Is dit op één of andere manier wel mogelijk?

Daarnaast loop ik met Xbian tegen één probleem aan. Wanneer ik een aflevering van de Game of Thrones wil kijken klapt die er na een minuut of twee uit. Tot nu toe alleen gebeurd bij Game of Thrones. Meerdere mensen toevallig met die probleem en enig idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Jackazz schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 20:54:
Sinds kort heb ik ook XBian met de Amber skin geinstalleerd en ik moet zeggen dat het super werkt. Bij mij echt aanzienlijk sneller dan de confluence mod skin. Enige wat ik mis is dat in het hoofdscherm ook thumbnails worden weergegeven van de "recenlty added" films of series. Is dit op één of andere manier wel mogelijk?

Daarnaast loop ik met Xbian tegen één probleem aan. Wanneer ik een aflevering van de Game of Thrones wil kijken klapt die er na een minuut of twee uit. Tot nu toe alleen gebeurd bij Game of Thrones. Meerdere mensen toevallig met die probleem en enig idee hoe dit op te lossen?
Ligt aan het feit dat ie van 2.0 naar 5.1 audio stream schakelt... lijkt een bugje te zijn in 12.2

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
  • Laatst online: 18-08-2021
ah oke duidelijk. Ik heb op een andere sd kaart nog openelec staan, waar het wel werkt, maar inderdaad heeft deze nog geen XMBC 12.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Weet dat ik het zo kan opzoeken en het waren maar een paar voorbeelden, ik wil niet voor elke film zelf subs gaan zoeken.
St@m schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 19:40:
[...]

GA ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Voor films vind ik het ook moeilijk. Gebruik al geen CP. Als ik een film wil zien kijk ik meestal naar de gangbare release groepen met ingebakken of externe subs bij de film.
Over het algemeen zoek ik handmatig naar retail films zullen we maar zeggen. Dan weet ik zeker dat ik de goede subs heb.
Maar begrijp dat het lastig zoeken is voor goede subs bij een film.
Je kunt misschien dit proberen, staat in het topic [Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3
RVE_NL schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 21:16:
Ik ben aan het experimenteren met couchpotato, i.c.m. ftdworld en spotweb. Ik heb preferred keywords QoQ, SRT, z264 en 1080P enz opgegeven (de goede release groepen). Ook heb ik de sizes wat opgehoogd, zodat ik een goede kwaliteit krijg. Echter merk ik nu dat er ook divx'en gedownload worden, deze hebben als keyword 720p. Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze niet gesnatched worden?

Ook heb ik wat issues met de renamer, die kopieerd de files netjes over, echter sommige directory's blijven achter

Je kunt de minimum grootte verhogen en/of bij ignored words ''Divx'' zetten (vaakt staat er nl. bij Divx bestanden ook Divx in de naam ;))

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

RoRoo schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 21:01:
[...]

Ligt aan het feit dat ie van 2.0 naar 5.1 audio stream schakelt... lijkt een bugje te zijn in 12.2
Hier geen last van :?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Ik word er knettergek van.. Veel kinderfilms, en soms wil ie nog eens van de standaard afwijken en toch in het engels gaan.. zodra ik van audiospoor wissel klap ik terug naar hoofdmenu en moet ik de film opnieuw starten.

Net zo met het aflopen van een film/serie. laatste frame blijft staan en ik ga niet terug naar menu. moet op stop drukken om er te komen.

Geen drama, maar vreemd dat dit "ineens" komt opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

RoRoo schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 21:01:
[...]
Is niet van 12.2, was al aanwezig in eerdere versies. Als je in dit topic zoekt op 'winter' zie je berichten van begin april over hetzelfde probleem.

XBMC stopt inderdaad met afspelen bij omschakelen van 2.0 naar 5.1 in GoT 720p releases. Precies op het punt van het HBO logo.

Voor zover ik weet is hier in XBMC geen echte oplossing voor. Ik speel die afleveringen af met omxplayer vanaf de command-line. Deze kan er wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-09 19:58
Op mijn Pi heb ik er ook last van tijdens het HBO logo. Maar op mijn mac heb ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Disabling passthrough "(AC3/DTS capable receiver)" 'fixes' the issue, as in playback doesn't stop, but then video stutters because of performance issues.

[ Voor 4% gewijzigd door Smultie op 24-05-2013 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik gebruik een 2e Pi via composiet uit op een oude beeldbuis (16x9).

Na wat gestoei heb ik nu de GUI redelijk goed in beeld en wil ik de letters nog wat groter.
Dit gaat allemaal lukken.

Waar ik wel last van heb is dat de afgespeelde film in elkaar gedrukt wordt (platgedrukt dus).

Iemand enig idee waar dat door komt en of er iets aan te doen is?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
albino71 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:00:
Ik gebruik een 2e Pi via composiet uit op een oude beeldbuis (16x9).

Na wat gestoei heb ik nu de GUI redelijk goed in beeld en wil ik de letters nog wat groter.
Dit gaat allemaal lukken.

Waar ik wel last van heb is dat de afgespeelde film in elkaar gedrukt wordt (platgedrukt dus).

Iemand enig idee waar dat door komt en of er iets aan te doen is?
staan de video settings mss verkeerd? http://wiki.xbmc.org/inde...ayback#OSD_video_settings

tijdens het afspelen van een video kan je dit ook nog eventueel aanpassen naar bijvoorbeeld: original/ stretched 16.9/ streched zoom/ 4:3 etc etc.

Dus misschien dat die fout staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Paulus07 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:17:
[...]

staan de video settings mss verkeerd? http://wiki.xbmc.org/inde...ayback#OSD_video_settings

tijdens het afspelen van een video kan je dit ook nog eventueel aanpassen naar bijvoorbeeld: original/ stretched 16.9/ streched zoom/ 4:3 etc etc.

Dus misschien dat die fout staat?
Grote kans.

Thx, daar ga ik eens naar kijken.
Ik dacht dat ik goed gezocht had, maar ben blijkbaar nog een XBMC noob. :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Griffin schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 19:23:
Hier blijf ik rare XBMC problemen hebben met de subs en nu ook met wat andere dingen. Hoop dat jullie opheldering kunnen geven.

Wat info over subs:
[list]
• Ik heb nooit dat ik een subtitel vind die synced is met ongeveer zelfde release naam erin of dat ik uberhaupt sterren zie staan bij een sub
• Als ik al een keer 'sync' zie staan dan klopt het van geen kant
• Extra service toevoegen (totaal heb ik nu 'bierdopje', 'ondertitel', 'opensubtitles', podnapisi), echter de meeste hits krijg ik nog steeds bij opensubtitles

Wat al geprobeerd
[list]
• Eerst had ik .orig.nfo (door couchpotato) en nu alleen .nfo.
• De renamer van couchpotato heb ik ook al zo ingesteld dat de originele naam bewaard blijft voor betere hits.
• Andere sub
Niks helpt. Heb hier precies hetzelfde probleem.
St@m schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 19:40:
[...]

XBMC op pc, zelfde shares, dus zelfde bestanden, nergens last van, werkt vlekkeloos. Op de Pi is het een drama. Zowel Raspbmc als Xbian (nu) geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

UltraSub schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:57:
[...]

[...]

XBMC op pc, zelfde shares, dus zelfde bestanden, nergens last van, werkt vlekkeloos. Op de Pi is het een drama. Zowel Raspbmc als Xbian (nu) geprobeerd.
Dat is wel apart dan. En als je dan een sub download via de pc en constateert dat deze sync is, en dan de film afspeelt op de Pi.. loopt de ondertiteling dan wel sync?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
[...]

[...]

XBMXC op mijn pi, nergens last van, werkt vlekkeloos. Your point? Het is een probleem met XBMC, lijkt mij sterk dat de beperkte hardware van de Pi ervoor zorgt dat jij geen subs kan vinden. Voor de rest is de ARM port vlekkeloos qua addons.
kraats schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:57:
Wel belangrijk is dat bij best wel veel tv's de SPDIF-uitgang geen 5.1 signaal doorgeeft, maar het downmixt naar tweekanaals audio. Ik heb net zelf op ebay een HDMI --> HDMI + SPDIF converter gekocht. Eens kijken of dat wel goed signaal geeft.
Nog even bij vermelden dat het downmixen vaak ook betekent dat de beroerde DACs van je TV het downmixen regelen. Dit kost je bji sommige toestellen aanzienlijke kwaliteit.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Waarschijnlijk een Windows PC?

Je zou het met een XBMC live op je/een PC ook nog eens kunnen testen...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Zojuist de Pi ontvangen, dus nu maar direct Xbian installeren..
Maar.. is dit echt zo simpel? http://xbian.org/download/
En dan de executable runnen? Dan heb ik de laatste versie en kan ik aan de slag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:04
St@m schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:05:
En dan de executable runnen? Dan heb ik de laatste versie en kan ik aan de slag?
Het is echt zo simpel ja :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Nee, daarna even updaten. Staat wel op de xbian site hoe dat moet.

Succes en veel plezier :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Lieuwe15 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:06:
[...]

Het is echt zo simpel ja :*)
:*)
albino71 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:07:
[...]

Nee, daarna even updaten. Staat wel op de xbian site hoe dat moet.

Succes en veel plezier :)
Ok, dus niet de laatste versie, nou, dat updaten overleven we wel :D
Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Ik kreeg indertijd een BSOD bij runnen van de executable. Maar handmatig uitpakken en de image op een SD kaart zetten werkt in dat geval wel. Is ook al een aantal versies geleden en heeft waarschijnlijk aan de windows install gelegen. Verder nooit iemand over gehoord dus zal wel een isolated incident geweest zijn.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

JanPedaal schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:19:
[...]

Ik kreeg indertijd een BSOD bij runnen van de executable. Maar handmatig uitpakken en de image op een SD kaart zetten werkt in dat geval wel. Is ook al een aantal versies geleden en heeft waarschijnlijk aan de windows install gelegen. Verder nooit iemand over gehoord dus zal wel een isolated incident geweest zijn.
Klopt, want het draait al.. :P
Nu configureren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

St@m schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:44:
[...]

Klopt, want het draait al.. :P
Nu configureren
Succes! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
St@m schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:03:
[...]

Dat is wel apart dan. En als je dan een sub download via de pc en constateert dat deze sync is, en dan de film afspeelt op de Pi.. loopt de ondertiteling dan wel sync?
Hmm, vergeten te testen. Was een test setup, inmiddels geen xbmc meer op laptop.
LiquidT_NL schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:13:
[...]

XBMXC op mijn pi, nergens last van, werkt vlekkeloos. Your point? Het is een probleem met XBMC, lijkt mij sterk dat de beperkte hardware van de Pi ervoor zorgt dat jij geen subs kan vinden. Voor de rest is de ARM port vlekkeloos qua addons.
My point? Wel eens gezien hoeveel verschillende modellen de rasp model b heeft? Ook gezien dat er behoorlijk wat mensen zijn die het ondanks een vlekkeloze netwerksetup die de wat zwaardere films niet zonder buffering aan de gang krijgen, terwijl velen dat wel werkend hebben?
Het is gewoon een feit dat er rotte pi's tussen zitten. Check de lijst maar eens, en hoeveel problemen mensen hebben met sommige pi's.
Nog een voorbeeld. Een map met serie's. In een bepaald seizoen bij 80% een icoontje HD, bij de resterende 20% niet. Niks. Waarom? Geen idee. Op de pc meteen, bij allemaal. Timeout? Ik weet het niet.
albino71 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:58:
[...]

Waarschijnlijk een Windows PC?

Je zou het met een XBMC live op je/een PC ook nog eens kunnen testen...
Ja was Windows. Kan nog wel eens met een Live testen, maar heb er eigenlijk weinig zin meer an. Ben er inmiddels wel aan gewend. Als ik nog eens tijd heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Ik ga voorspoedig.. echter loop ik nu echt vast met mijn Linux kennis..
Ik heb een shared library aangemaakt op mijn Synology en de sources.xml en advancedsettings.xml aangepast/aangemaakt. Dit werkt prima. Bestanden op mijn Windows machine gezet en het werkt :)

Maar goed.. nu moet ik ze dus op de Raspberry krijgen.. Hoe ga ik dat in vredesnaam doen?
Ik heb een Putty verbinding, de bestanden staan op mijn NAS, hoe krijg ik ze nu op de juiste plek (waar is dat?) en hoe krijg ik ze uberhaupt gekopieerd naar mijn SD kaart..

Ik kan echt helemaal niets met Linux kom ik al achter.. :/

edit: Voor de duidelijkheid, ik heb gezocht, ben nog aan het zoeken en lezen, maar vind nog niets
Ik kon de twee bestanden in ieder geval niet met Windows op de SD kaart zetten :+

Edit2: ~/.xbmc/userdata/ dit is de juiste locatie voor die twee files?

[ Voor 16% gewijzigd door St@m op 24-05-2013 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
St@m schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 19:23:

Edit2: ~/.xbmc/userdata/ dit is de juiste locatie voor die twee files?
Yessir!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Jeej..
:/
root@XBMCslaapkamer:~# cat ~/.xbmc/userdata/advancedsettings.xml
cat: /root/.xbmc/userdata/advancedsettings.xml: No such file or directory
root@XBMCslaapkamer:~# nano ~/.xbmc/userdata/advancedsettings.xml

En dan wil ik het bestand opslaan en dan zegt Putty dat het pad niet bestaat..
Doe ik cd .xbmc.. bestaat niet
cd xbmc.. bestaat niet
cd etc.. bestaat niet

cd ik heb geen idee.. bestaat ook niet.

Ik weet niet waar ik moet beginnen..

code:
1
nano /home/xbian/.xbmc/userdata/advancedsettings.xml

Dit was het commando dus :P Nou.. opgelost.

[ Voor 8% gewijzigd door St@m op 24-05-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
  • Laatst online: 17-09 17:54
Hoe kun je bepaalde films toewijzen aan een nieuw gemaakte categorie(?) in de Amber skin hoofdmenu?

Ik draai de Openelec xbmc met Amber skin en heb via Settings > Skin > Home window een nieuwe catergorie aangemaakt (Kids) waar ik graag alle kinderfilms in wil hebben.
Nu staat "Kids" netjes naast "movies" en "tvshows" in het hooftmenu maar het doet verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnQnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 21:01
St@m schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 19:50:
[...]

Jeej..
:/
root@XBMCslaapkamer:~# cat ~/.xbmc/userdata/advancedsettings.xml
cat: /root/.xbmc/userdata/advancedsettings.xml: No such file or directory
root@XBMCslaapkamer:~# nano ~/.xbmc/userdata/advancedsettings.xml

En dan wil ik het bestand opslaan en dan zegt Putty dat het pad niet bestaat..
Doe ik cd .xbmc.. bestaat niet
cd xbmc.. bestaat niet
cd etc.. bestaat niet

cd ik heb geen idee.. bestaat ook niet.

Ik weet niet waar ik moet beginnen..

code:
1
nano /home/xbian/.xbmc/userdata/advancedsettings.xml

Dit was het commando dus :P Nou.. opgelost.
Je bent ingelogd als 'root'.
~ staat voor de home map, maar iedere gebruiker heeft een eigen home map. Je zit dus in de home-map van root.

Vandaar dat /home/xbian/.... wel werkt, dat is de home-map van de xbian gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

JohnQnl schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 21:33:
[...]

Je bent ingelogd als 'root'.
~ staat voor de home map, maar iedere gebruiker heeft een eigen home map. Je zit dus in de home-map van root.

Vandaar dat /home/xbian/.... wel werkt, dat is de home-map van de xbian gebruiker.
Ah ok :) tnx! Weer wat geleerd..

En aangezien ik al meer had geleerd vanavond:
Ben-i schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 21:14:
Hoe kun je bepaalde films toewijzen aan een nieuw gemaakte categorie(?) in de Amber skin hoofdmenu?

Ik draai de Openelec xbmc met Amber skin en heb via Settings > Skin > Home window een nieuwe catergorie aangemaakt (Kids) waar ik graag alle kinderfilms in wil hebben.
Nu staat "Kids" netjes naast "movies" en "tvshows" in het hooftmenu maar het doet verder niets.
Ga naar Videos, voeg daar een map toe die je wilt hebben, bijvoorbeeld "Kids". Rechtermuisknop op deze map, en voeg toe aan je favorieten. Ga daarna naar je "Shelf" en kies nu i.p.v. No action, je favoriet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 15:59
St@m schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 21:36:

Ga naar Videos, voeg daar een map toe die je wilt hebben, bijvoorbeeld "Kids". Rechtermuisknop op deze map, en voeg toe aan je favorieten. Ga daarna naar je "Shelf" en kies nu i.p.v. No action, je favoriet :)
Maar het zou natuurlijk wel heel vet en vooral makkelijk zijn als xbmc (amber) in het menu naar tags en/of genre kijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
St@m schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 21:36:

Dank je, alleen op die manier ziet amber de inhoud niet als films maar gewoon als mappen en dus krijg ik geen fanart te zien.

voor de duidelijkheid:
Ik heb een map (kids) op mijn nas, die heb ik net als andere mappen via "add source" toegevoegd (content staat op movies).
Vervolgens heb ik via "Files" de map Kids aan favorieten toegevoegd en zoals je zegt via settings de koppeling aan het homemenu toegevoegd.

De films uit de map kids verschijnen wel gewoon met fanart tussen de andere films onder "movies" alleen onder Kids zijn het mappen zoals die op de nas staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Ben-i schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 22:30:
[...]

Dank je, alleen op die manier ziet amber de inhoud niet als films maar gewoon als mappen en dus krijg ik geen fanart te zien.

voor de duidelijkheid:
Ik heb een map (kids) op mijn nas, die heb ik net als andere mappen via "add source" toegevoegd (content staat op movies).
Vervolgens heb ik via "Files" de map Kids aan favorieten toegevoegd en zoals je zegt via settings de koppeling aan het homemenu toegevoegd.

De films uit de map kids verschijnen wel gewoon met fanart tussen de andere films onder "movies" alleen onder Kids zijn het mappen zoals die op de nas staan.
Smart Playlist maken, die aan je favorieten toevoegen. Zo heb ik het draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
RoRoo schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 23:38:
[...]

Smart Playlist maken, die aan je favorieten toevoegen. Zo heb ik het draaien.
Dank je, gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 20:37
Raspberry ontvangen en geïnstalleerd (openelec, met storage op een USB), zonder problemen! Als voeding gebruik ik de Jabra oplader van mijn bluetooth headset, zonder problemen.

Ik heb wel 1 vraag:

Ik gebruik sabnzbd (synology) om content te downloaden en laat deze daarna renamen (verplaatsen), zodat het automatisch opgenomen wordt in de library van XBMC. Maar daarmee gaat informatie verloren die Subliminal nodig heeft om de juiste subtitles te vinden.

Wat is goede benadering hiervoor?

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
joint_me schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 10:49:
Raspberry ontvangen en geïnstalleerd (openelec, met storage op een USB), zonder problemen! Als voeding gebruik ik de Jabra oplader van mijn bluetooth headset, zonder problemen.

Ik heb wel 1 vraag:

Ik gebruik sabnzbd (synology) om content te downloaden en laat deze daarna renamen (verplaatsen), zodat het automatisch opgenomen wordt in de library van XBMC. Maar daarmee gaat informatie verloren die Subliminal nodig heeft om de juiste subtitles te vinden.

Wat is goede benadering hiervoor?
Niet renamen werkt het beste :) Ben zelf ook maar gestopt met renamen, scheelt een hoop gedoe en eigenlijk werk je altijd vanuit de library dus je ziet de onderliggende namen ook nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik heb ook zo'n kids map. Hier met zo'n 120+ films.

Het duurt een tijdje voordat ik de covers zie. Zijn er die dat herkennen en is daar iets aan te doen?
Of gewoon accepteren?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

albino71 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 16:52:

Het duurt een tijdje voordat ik de covers zie. Zijn er die dat herkennen en is daar iets aan te doen?
Of gewoon accepteren?
RPi is geen Stig (qua snelheid) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukjah
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 19:42
Ik heb even een paar vragen. Ik heb een dedicated htpc waar mijn ouders wel interesse in hebben. Ze willen echter hier geen 300+ aan uitgeven en dus stelde ik een raspberry voor. Ik vroeg me af of de volgende configuratie gaat werken.

Op mijn htpc draait momenteel een volledige xbmcbuntu installatie inclusief sabnzbd, sickbeard, couchpotato enzovoorts. Deze pc is bekabeld aangesloten op mijn slaapkamer, het idee was om de raspberry in de woonkamer neer te zetten. Alle films en series worden op mijn pc gedownload. Vervolgens is het idee om de series/films te streamen over het internet.

Kan de raspberry dit aan qua snelheid?
Welke resolutie kan er doorgaans af worden gespeeld (ik lees verschillende verhalen over 720/1080p)
Heeft de raspberry een hdd nodig voor eigen opslag?
Raspbmc of openelec voor deze config?
Ik heb gelezen dat raspberry niet alle codecs ondersteund, ik kon zo gauw niet vinden welke. Kan hij gewoon 99% van de nieuwsgroep content afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:13
lukjah schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 17:49:
Ik heb even een paar vragen. Ik heb een dedicated htpc waar mijn ouders wel interesse in hebben. Ze willen echter hier geen 300+ aan uitgeven en dus stelde ik een raspberry voor. Ik vroeg me af of de volgende configuratie gaat werken.

Op mijn htpc draait momenteel een volledige xbmcbuntu installatie inclusief sabnzbd, sickbeard, couchpotato enzovoorts. Deze pc is bekabeld aangesloten op mijn slaapkamer, het idee was om de raspberry in de woonkamer neer te zetten. Alle films en series worden op mijn pc gedownload. Vervolgens is het idee om de series/films te streamen over het internet.

Kan de raspberry dit aan qua snelheid?
Welke resolutie kan er doorgaans af worden gespeeld (ik lees verschillende verhalen over 720/1080p)
Heeft de raspberry een hdd nodig voor eigen opslag?
Raspbmc of openelec voor deze config?
Ik heb gelezen dat raspberry niet alle codecs ondersteund, ik kon zo gauw niet vinden welke. Kan hij gewoon 99% van de nieuwsgroep content afspelen?
Zou je dan niet beter naar een Cyclone Nano of een D-Link Boxee Box kijken?

http://www.cdromland.nl/p...Cyclone_Nano_Slim_Android

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hebben er meer mensen last van dat XBMC crasht op het HBO-"generic static noise"-logo voor de eigenlijke episode van GoT?

Schijnt een probleem van XBMC te zijn, andere filmpjes etc. speelt'ie gewoon soepeltjes af, streams is ook geen probleem.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 21:35
Firesphere schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 18:11:
Hebben er meer mensen last van dat XBMC crasht op het HBO-"generic static noise"-logo voor de eigenlijke episode van GoT?

Schijnt een probleem van XBMC te zijn, andere filmpjes etc. speelt'ie gewoon soepeltjes af, streams is ook geen probleem.
Dit komt geloof ik omdat de intro 2.0 geluid is. En de serie zelfd 5.1. Vorig jaar hoorde ik ook van dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dacuuu schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 18:44:
[...]

Dit komt geloof ik omdat de intro 2.0 geluid is. En de serie zelfd 5.1. Vorig jaar hoorde ik ook van dit probleem.
Weet je toevallig ook een oplossing? M'n 42" TV kijkt toch lekkerder dan een 22" monitor :/

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Firesphere schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 18:45:
[...]

Weet je toevallig ook een oplossing? M'n 42" TV kijkt toch lekkerder dan een 22" monitor :/
Een echte fix heb ik niet. Misschien wel 2 opties: Een andere versie pakken (GoT staat er in heel veel verschillende formaten op internet) Of misschien werkt het door met mkvtoolnix de 2.0 stream er uit te halen. Het zijn wilde gokken. maar misschien heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:44
Firesphere schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 18:11:

Geen last van hier onder Openelec. Welke release kijk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

thaan schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 19:01:
[...]

Geen last van hier onder Openelec. Welke release kijk je?
Ik gebruik XBian 1.0 latest, het maakt niet uit of ik de static skip, zodra die static er in zit, uberhaupt, is het boem.

Ook op m'n desktop pc trouwens, dat is een AMD Phenom II X6, zodra ik op of voorbij de static ben zegt XBMC dat ik't zelf mag uitzoeken. Volgens mij een XBMC probleem wat bij sommige distro's wel voorkomt en anderen er net iets beter mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

Dacuuu schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 18:48:
[...]Of misschien werkt het door met mkvtoolnix de 2.0 stream er uit te halen.
Helaas, er is geen 2.0 stream, er zit maar 1 audio stream in de mkv. Het probleem is blijkbaar dat het aantal audio kanalen niet hetzelfde is in de hele stream.

Op het xbian forum wordt het ook besproken. Blijkbaar is het beter in de volgende versie van XBMC.

edit: ook op het xbmc forum heeft dit de aandacht

[ Voor 10% gewijzigd door 7o9 op 26-05-2013 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij blijft de video dan even happeren en het beeld blokt even maar dan loopt het goed door.
OpenELEC 3.0.3.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hier ook na upgrade naar 12.2. Wisselen tussen een 2.0 stream en 5.1 stream en XBMC klapt terug naar menu. Als ik de film daarna opnieuw start blijft gelukkig wel onthouden dat de laatste keuze 5.1 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

albino71 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 16:52:

Of gewoon accepteren?
andere weergave??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:20

Nicap

Tsssk....

Even de volgende situatie: een vriend van me wil ook graag een raspberrypi voor het afspelen van media.
De bedoeling is dat zijn raspberrypi via vpn op mijn synology komt, en zodoende de media van mijn nas kan afspelen. Is dat mogelijk?
Ik weet dat ik van m'n synology een vpn server kan maken, dus dat gedeelte zou moeten werken. Ik weet alleen niet hoe ik dat op de raspberrypi voor elkaar moet krijgen.
iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Nicap schreef op zondag 26 mei 2013 @ 10:24:
Even de volgende situatie: een vriend van me wil ook graag een raspberrypi voor het afspelen van media.
De bedoeling is dat zijn raspberrypi via vpn op mijn synology komt, en zodoende de media van mijn nas kan afspelen. Is dat mogelijk?
Ik weet dat ik van m'n synology een vpn server kan maken, dus dat gedeelte zou moeten werken. Ik weet alleen niet hoe ik dat op de raspberrypi voor elkaar moet krijgen.
iemand een idee?
Op internet staan genoeg tutorials hoe je je een vpn opzet op de raspberry pi.
Heb je wel een goede upload? 600 kb's red je het niet. Of je moet na elke x seconden een tijd lang bufferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Gisteren kwam ik erachter dat ik bij sommige films geen gebruik kan maken van het "skippen" in de videofile. Spoelen werkt, zoals bekend, niet op de RPi, maar normaal gesproken kun je met pijltje omhoog of pijltje naar rechts wel resp. 1 en 10 minuten vooruitzappen in de videofile.
File waarbij het bij mij niet werkt is A.Good.Day.to.Die.Hard.2013.720p.BluRay.x264.YIFY.mp4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Dacuuu schreef op zondag 26 mei 2013 @ 10:37:
[...]

Op internet staan genoeg tutorials hoe je je een vpn opzet op de raspberry pi.
Heb je wel een goede upload? 600 kb's red je het niet. Of je moet na elke x seconden een tijd lang bufferen.
Ik zal eens verder gaan zoeken dan. Upload zal het probleem niet zijn, ik heb 100/100 en hij 50/50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Nicap schreef op zondag 26 mei 2013 @ 11:11:
[...]

Ik zal eens verder gaan zoeken dan. Upload zal het probleem niet zijn, ik heb 100/100 en hij 50/50.
Dan is upload geen probleem.

Misschien heb je hier wat aan als raspberry pi vpn client (PPTP)

En hier de OPENVPN client versie.

[ Voor 9% gewijzigd door Dacuuu op 26-05-2013 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Nicap schreef op zondag 26 mei 2013 @ 11:11:
[...]

50/50 betekent max. 6MB download voor je vriend. Dat gaat ws. via VPN niet gehaald worden, dus ga van lager uit.
Ik verwacht dat streamen dan toch een probleem wordt, maar proberen kan altijd natuurlijk en is leuk :)

Laat het weten wat de uitkomst is!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

albino71 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 13:04:
[...]

50/50 betekent max. 6MB download voor je vriend. Dat gaat ws. via VPN niet gehaald worden, dus ga van lager uit.
Ik verwacht dat streamen dan toch een probleem wordt, maar proberen kan altijd natuurlijk en is leuk :)

Laat het weten wat de uitkomst is!
De gemiddelde stream zal zo'n 8 a 10mb zijn, neemt vpn dan zoveel overhead?
Hij moet eerst nog een Rpi bestellen, dus ik kan nog even zoeken. Maar ik laat het uiteraard weten als het gelukt is. Ik dacht dat er wellicht een addon voor xbmc zou zijn, maar die heb ik nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Heeft iemand hier ook ervaring met het afspelen van .ts bestanden van Humax recorders?
Dit zijn MPEG-2 bestanden, dus zouden in theorie afgespeelt kunnen worden met de Pi als ik die licentie koop.

Maar ik heb opnames van een uur en die zijn zo'n 7.4GB groot; zijn deze afspeelbaar?
Ik heb geprobeerd om deze bestanden met converters om te zetten naar MP4 met als doel dat ze makkelijker afspeelbaar zijn, kleiner formaat (dit vooral; 7 afleveringen zijn ruim 50GB! :X en ook dat die licentie niet nodig is; we hebben meerdere Pi's) maar dat wil maar niet lukken.
De programma's stoppen/crashen of geluid en beeld lopen uiteindelijk niet synchroon etc.

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 26-05-2013 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:46
De .ts bestanden die mn Xtrend genereerd spelen iig zonder problemen. (Is ook MPEG-2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Piet91 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 16:29:
Heeft iemand hier ook ervaring met het afspelen van .ts bestanden van Humax recorders?
Dit zijn MPEG-2 bestanden, dus zouden in theorie afgespeelt kunnen worden met de Pi als ik die licentie koop.

Maar ik heb opnames van een uur en die zijn zo'n 7.4GB groot; zijn deze afspeelbaar?
Ik heb geprobeerd om deze bestanden met converters om te zetten naar MP4 (met als doel dat ze makkelijker afspeelbaar zijn en kleiner formaat) maar dat wil maar niet lukken (programma's stoppen/crashen of geluid en beeld lopen uiteindelijk niet synchroon etc.).
http://www.videoredo.com/en/index.htm
Dat is een pakketje software wat goed kan omgaan met .ts bestanden van de humax. Knippen/Plakken container veranderen naar .mkv etc. Werkt erg lekker. Heb lang moeten zoeken maar Videoredo werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Piet91 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 16:29:

Ik heb geprobeerd om deze bestanden met converters om te zetten naar MP4 met als doel dat ze makkelijker afspeelbaar zijn, kleiner formaat (dit vooral; 7 afleveringen zijn ruim 50GB! :X en ook dat die licentie niet nodig is; we hebben meerdere Pi's) maar dat wil maar niet lukken.
De programma's stoppen/crashen of geluid en beeld lopen uiteindelijk niet synchroon etc.
Ik heb geen licentie maar het werkt perfect. Ik heb een 5050c trouwens. Ik kan alleen niet doorspoelen. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Dacuuu schreef op zondag 26 mei 2013 @ 16:59:
Dat is een pakketje software wat goed kan omgaan met .ts bestanden van de humax. Knippen/Plakken container veranderen naar .mkv etc. Werkt erg lekker. Heb lang moeten zoeken maar Videoredo werkt perfect.
Held! _/-\o_

Tot op het frame reclames uitknippen, subtitles blijven behouden, audio/video in sync. Prachtig.
(Moet je uiteraard wel de H.264 versie nemen; de anderen ondersteunen dat niet; en opname is in AVC-formaat).

Gelijk ook van 7.45GB naar 4.07GB alleen al door reclames weg te halen. Morgen alle afleveringen maar bij langs en kijken of ik nog wat van die 4GB kan afschaven.
Alle 8 afleveringen uiteindelijk op 1 DVD krijgen is denk ik te optimistisch maar het gaat i.i.g. de goede kant op.

Dankjewel!
St@m schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:47:
Ik heb geen licentie maar het werkt perfect. Ik heb een 5050c trouwens. Ik kan alleen niet doorspoelen. ..
Huh, voor MPEG-2 heb je toch die licentie nodig? Vreemd, maar mooi voor je natuurlijk dat het speelt.
Voor en achteruit spoelen doe ik zo min mogelijk; hoewel met de XBMC app op telefoon dat nog wel aardig wil (onder "now playing")

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 26-05-2013 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-09 23:12
Ik heb sinds dit weekend mijn Raspberry. Ik draai OpenElec 3.0.3, ben er behoorlijk tevreden over, hij speelt gewoon de 1080p films met DTS passthrough. Ik loop echter wel tegen een paar issues aan:

- de cpubelasting ligt ruim boven de 90% in het homescherm met de standaard confluence skin met de rss feed uitgeschakeld. Dit lijkt me erg hoog. Ik heb wel het 1 en ander gelezen over dynamische zaken uitzetten, maar volgens mij is skin erg kaal.

- op mijn windows based htpc in mijn woonkamer draai ik de Aeon Nox skin. (Ik heb het toch even geprobeerd op de Pi, maar dat trekt ie toch wel slecht, het laden van de schermen duurt erg lang). Nu zijn er echter 2 dingen die voor mij in de Aeon skin erg belangrijk zijn: het aanpassen van het homescreen waardoor ik rechtstreeks een afspeellijst kan selecteren (vooral voor de kids) en het widget voor lopende series (waarbij je direct de volgende niet bekeken aflevering kunt selecteren. Wie kan mij vertellen welke skin it ook ondersteund en die wel soepel loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Punt 1, check cpu usage middels ssh en top ;)
Punt 2, Amber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Actie code van SoS solutions (ook nog eens een verbeterde site). 4%korting --> MAY20135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Piet91 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 23:14:

Huh, voor MPEG-2 heb je toch die licentie nodig? Vreemd, maar mooi voor je natuurlijk dat het speelt.
Voor en achteruit spoelen doe ik zo min mogelijk; hoewel met de XBMC app op telefoon dat nog wel aardig wil (onder "now playing")
Ok, zal dat eens proberen. Ik neem voor mijn vriendin GTST op, en dat wordt iedere avond gesyncd naar mijn NAS (file is dan zo'n 3.5GB groot). Maar goed, ik neem altijd 5/10 minuten van te voren op (voor de zekerheid). En dan is het wel handig als je dat kan doorskippen.
Dacuuu schreef op zondag 26 mei 2013 @ 16:59:
[...]

Zal eens kijken of ik er ook iets mee kan scripten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
St@m schreef op maandag 27 mei 2013 @ 08:40:

[...]

Zal eens kijken of ik er ook iets mee kan scripten :)
Als dat lukt, hoor ik het graag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:37

sopsop

[v] [;,,;] [v]

De enige werkbare oplossing die ik heb kunnen vinden qua vooruitspoelen is Yatse. Da's een XBMC remote control app. Als je daar het touchpad in selecteerd kun je vooruit swipen, dat werkt al aardig, maar via het now playing scherm kun je ook de indicator op de tijdsbalk beetpakken en slepen. Dat werkt echt perfect (alleen zie je soms wat renderfoutjes die wat langer duren als er niet zoveel keyframes zijn gebruikt).

Helaas alleen op Android. Voor alternatieven op Windows Phone houd ik me ook aanbevolen!

[ Voor 9% gewijzigd door sopsop op 27-05-2013 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

sopsop schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:26:
De enige werkbare oplossing die ik heb kunnen vinden qua vooruitspoelen is Yatse. Da's een XBMC remote control app. Als je daar het touchpad in selecteerd kun je vooruit swipen, dat werkt al aardig, maar via het now playing scherm kun je ook de indicator op de tijdsbalk beetpakken en slepen. Dat werkt echt perfect (alleen zie je soms wat renderfoutjes die wat langer duren als er niet zoveel keyframes zijn gebruikt).

Helaas alleen op Android. Voor alternatieven op Windows Phone houd ik me ook aanbevolen!
Ik heb Yatse op mijn tablet, zal het eens proberen :) Met het toetsenbord ging het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Yatse werkt idd perfect! Is daarnaast ook super om je keuze qua kijken even snel te maken!

Is dit niks voor WP?
http://www.windowsphone.c...35-49a1-b67b-f8104be2b05c

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
om door een film heen te skippen/scrollen gebruik ik altijd de xbmc iphone app. kan je op de tijdlijn het bolletje schuiven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Wat wél werkt (bij mij toch) is door pijltje omhoog/laag 10 min vooruit/achteruit skippen, en pijltje links/rechts 30s (via CEC handig op de afstandsbediening).

EDIT: @skin verhaal: naast Amber (dat idd snel is) kan ik Ace wel erg hard aanraden (al hebben de meeste anderen in dit topic daar precies andere ervaringen mee).

[ Voor 34% gewijzigd door DexterBelgium op 27-05-2013 18:09 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
hmmm met de itunes trailer addon krijg ik nu telkens: script failed addon.py

meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-09 23:12
UltraSub schreef op maandag 27 mei 2013 @ 05:51:
Punt 1, check cpu usage middels ssh en top ;)
Punt 2, Amber
Ok, dat systeeminfo scherm gebruikt dus erg veel. 8)7 In confluence zit ik nu tussen de 30 en 50%

Heb Amber vanavond even snel geprobeerd, was wel ok. Daar ga ik in het weekend nog wel even mee spelen, maar ik draai. U Confluence mod, die vond ik out of the box wat mooier (ik denk overigens wel dat iets minder snel is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Paulus07 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 19:50:
hmmm met de itunes trailer addon krijg ik nu telkens: script failed addon.py

meer mensen last van?
Yeps.. Zat net toevallig aan een maatje te showen.. Die wil er ook 1.
Start de youtube app, crashed de hele xbmc op.. Naja dan maar trailers... failed addon.py |:(

Gelukkig werkte Nederland 24 wel :P
Maar sowieso zal hij local content gaan spelen, dus hij was wel om :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:06

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik gebruik nu raspbmc en laat het geluid lopen over HDMI, echter dan loopt het geluid achter (met 0.175 om precies te zijn). Ik stuur dit naar mijn LG tv. Als ik het stuur over het analoge kanaal is er niks aan de hand. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ircghost schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:28:
Ik gebruik nu raspbmc en laat het geluid lopen over HDMI, echter dan loopt het geluid achter (met 0.175 om precies te zijn). Ik stuur dit naar mijn LG tv. Als ik het stuur over het analoge kanaal is er niks aan de hand. Heeft iemand hier ervaring mee?
Klinkt mij erg vreemd in de oren dat de vertraging van beeld en geluid uiteenloopt terwijl beide over HDMI gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:19

Arfman

Drome!

Nee hoor, dat kan prima. Ik kan het op mijn versterker instellen (audio delay) maar die optie zit ook in XBMC.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Smultie schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:30:
[...]

Klinkt mij erg vreemd in de oren dat de vertraging van beeld en geluid uiteenloopt terwijl beide over HDMI gaan.
Waarom klinkt je dat vreemd in de oren? Het is niet alsof het 1 bestand is dat wordt afgespeeld, je hebt de audio-stream, video-stream, subtitle-(stream...?) etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ircghost schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 15:32:
[...]

Waarom klinkt je dat vreemd in de oren? Het is niet alsof het 1 bestand is dat wordt afgespeeld, je hebt de audio-stream, video-stream, subtitle-(stream...?) etc.
Ik snap dat je ze los kunt instellen, maar had eerlijk gezegd verwacht dat ze standaard toch alle informatie gelijktijdig laten aankomen bij het ontvangstapparaat (in dit geval de TV).
Schijnbaar zit ik ernaast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik had ook gehoopt dat ze gelijktijdig zouden aankomen, maar helaas ;).

Tevens heb ik een andere vraag, hoe hebben jullie je geheugenverbruik ingesteld? Als in, de verdeling CPU/GPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
UltraSub schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:27:

My point? Wel eens gezien hoeveel verschillende modellen de rasp model b heeft? Ook gezien dat er behoorlijk wat mensen zijn die het ondanks een vlekkeloze netwerksetup die de wat zwaardere films niet zonder buffering aan de gang krijgen, terwijl velen dat wel werkend hebben? Het is gewoon een feit dat er rotte pi's tussen zitten. Check de lijst maar eens, en hoeveel problemen mensen hebben met sommige pi's.
Buffering en al die zut is een performance probleem. Het wel/niet vinden van goede subs staat buiten enige performance issues. Iemand verwijst je dan naar het XBMC topic, jij begint "ja maar op mijn PC werkt het wel dus is het een Pi probleem!", dus geef ik aan waarom dat ook niet waar is en je je vraag beter (ook) daar kan stellen. Het was verder niet vervelend bedoeld, maar meer van "zeur niet zo en vraag het daar ook gewoon" :+ Volgens mij zag ik je vraag ook voorbij komen wat dagen terug.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:37

sopsop

[v] [;,,;] [v]

albino71 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:47:
Yatse werkt idd perfect! Is daarnaast ook super om je keuze qua kijken even snel te maken!

Is dit niks voor WP?
http://www.windowsphone.c...35-49a1-b67b-f8104be2b05c
Ja, die is wel fijn. Maar je kunt niet skippen zoals in Yatse. Helemaal overtuigd overtuigd ben ik trouwens ook niet, aangezien hij zijn connectie niet opnieuw opbouwt als ik het scherm van de telefoon uit heb gezet (in WP gaat dan ook de Wifi uit).

Ik heb er verder niet mee kunnen stoeien omdat je na een uur gebruik (of zo) meteen een melding krijgt dat je de app moet kopen. :( Ik heb niets tegen een app kopen, maar liever gewoon een less-featured versie. Yatse heb ik uiteindelijk ook gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:54

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Doorspoelen met uitzending gemist gaat eigenlijk altijd fout bij mij. Soms stopt hij er dan gewoon mee. Zou de buffer aanpassen hier nog voor helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 06:54
Ircghost schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:28:
In openelec zit voor 24p een hard coded delay van 175ms. Misschien dat raspbmc dat ook heeft.
In OE kun je het corrigeren door in advancedsettings.xml delay voor 24p op 0 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ah interessant, bedankt voor de info! Zal er eens naar kijken :).

Ben nu aan het proberen om sickbeard en sabnzbd te installeren op raspbmc, maar mijn kennis over rasp schiet een beetje te kort. Krijg het niet geïnstalleerd.. (normaal is dat geen probleem, krijg alleen de sickbeard.tar.gz niet gedownload..

* Ircghost kruipt weg in zijn grot en schaamt zich

[ Voor 12% gewijzigd door Ircghost op 29-05-2013 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:02
Mannen, ik heb een klein vraagje. Ik heb een usb drive gekoppeld aan de raspberry met een usb hub om genoeg stroom te geven. dit werkt allemaal prima en hij wordt ook gezien. Nu wil ik alleen de usb drive dus als downloads directory instellen zodat ik daar via transmission ook in kan downloaden. Hoe kan ik zorgen dat de downloads dir altijd gemount wordt als zijnde usb hard drive?

De Pi draait op OPENELEC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Heeft iemand hier ook ervaring met het afspelen van .wtv bestanden?

Na langs uitproberen ben ik er eindelijk uit hoe ik Humax opnames moet verwerken:
Met VideoRedo TV Suite reclames eruit knippen en daarna opslaan in .wtv formaat.
Op deze manier blijven .dvb subtitles behouden namelijk. Bron.

Heb het nu omzet naar .wtv maar bestand is 4GB geworden en de Pi speelt het stotterend af (en subs lopen niet in sync). Ik kan het bestand nog verkleinen maar ik ben benieuwd of hier ervaringen zijn.

Zoeken op ".wtv" levert in dit topic niets op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 13:23
ik hoop dat ze wayland/weston snel implementeren icm xbmc/openelec op de raspi: http://fooishbar.org/tell-me-about/wayland-on-raspberry-pi/

[ Voor 5% gewijzigd door base_ op 30-05-2013 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

base_ schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 01:24:
ik hoop dat ze wayland/weston snel implementeren icm xbmc/openelec op de raspi: http://fooishbar.org/tell-me-about/wayland-on-raspberry-pi/
Kan je zelf toch doen??

gewoon xbmc erbij installeren

[ Voor 5% gewijzigd door RoRoo op 30-05-2013 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Ircghost schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:53:
Ah interessant, bedankt voor de info! Zal er eens naar kijken :).

Ben nu aan het proberen om sickbeard en sabnzbd te installeren op raspbmc, maar mijn kennis over rasp schiet een beetje te kort. Krijg het niet geïnstalleerd.. (normaal is dat geen probleem, krijg alleen de sickbeard.tar.gz niet gedownload..

* Ircghost kruipt weg in zijn grot en schaamt zich
This should help you out:
http://www.cylindric.net/blog/raspberrypi-setup/

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Echt een top apparaatje in combinatie met Raspbmc (sinds gisteren in huis).
Ik heb alleen een klein 'probleempje': als ik video's verwijder uit een map blijven deze zichtbaar in het movie overzicht van XMBC, hoe zorg ik ervoor dat die verwijderd worden?
Pagina: 1 ... 57 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.