Ok dan is de verbinding denk niet snel genoeg. Zal hem eens op een harddisk zetten en testenGriffin schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 12:15:
[...]
[...]
Volgens mij heeft de pi een 10/100 aansluiting
In OSD menu download ondertiteling enable first sync.Griffin schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 12:15:
[...]
De subs werken wel (en staan in de zelfde map als de film), alleen ik moet maar gokken welke ik moet downloaden want ik krijg een hele lange lijst in Dutch en Engels. Dus 9 van de 10 keer zijn ze out of sync.
Kan het misschien te maken hebben met het feit dat CouchPotato de files renamed? Of dat de .nfo files gerenamed worden naar .orig.nfo?
Als je weet welke naam het bestand heeft is het helemaal makkelijk Dan geeft hij de juiste al meteen aan.
When you are dead, you do not know you are dead. Itβs only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Ah dat bedoel je. Bij mij worden de subs ook regelmatig niet als sync aangegeven.
ππ» Blog ππ»
Durf ik niet te zeggen. Het enige dat ik weet is dat ik er vroeger nooit last van had, maar ik gok sinds de update van Xbian A5 naar Frodo 12.1 wel (not sure). Is er een manier om dit makkelijk te checken?Sepp14 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 11:54:
[...]
Is er dan niet een proces op de achtergrond bezig dat hij het dan even niet aan kan?
Ik heb trouwens de laatste tijd ook problemen met mijn Yatse. 'Lampje' blijft rood terwijl ik gewoon Xbian kan besturen. Als ik een video start dan wordt 'ie wit (ipv groen). Dan kan ik niets meer met Yatse (tijdens 't afspelen) en moet ik met Advanced Task Killer Yatse killen om 'm vervolgens weer te starten. Dan werkt 'ie verder prima.
Erg vervelend
[ Voor 3% gewijzigd door Tommiiee op 18-05-2013 18:54 ]
Ik heb Frodo 12.1 en geen last.Tommiiee schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 18:53:
[...]
Durf ik niet te zeggen. Het enige dat ik weet is dat ik er vroeger nooit last van had, maar ik gok sinds de update van Xbian A5 naar Frodo 12.1 wel (not sure). Is er een manier om dit makkelijk te checken?
Ik heb trouwens de laatste tijd ook problemen met mijn Yatse. 'Lampje' blijft rood terwijl ik gewoon Xbian kan besturen. Als ik een video start dan wordt 'ie wit (ipv groen). Dan kan ik niets meer met Yatse (tijdens 't afspelen) en moet ik met Advanced Task Killer Yatse killen om 'm vervolgens weer te starten. Dan werkt 'ie verder prima.
Erg vervelend
Verwijderen en opnieuw installeren Yatse? Vind het een super app. Hoef ik niet steeds door de RPi te bladeren maar klik film of serie en spelen maar
When you are dead, you do not know you are dead. Itβs only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Al geprobeerd. Geen verbetering. Hij werkte ook super hier, niets te klagen. Opeens uit 't niets begonnen de problemen..Sepp14 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 18:55:
[...]
Ik heb Frodo 12.1 en geen last.
Verwijderen en opnieuw installeren Yatse? Vind het een super app. Hoef ik niet steeds door de RPi te bladeren maar klik film of serie en spelen maar
Moet de bestandsnaam onveranderd zijn of kan xbmc dit uit het nfo file halen?Sepp14 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 14:21:
[...]
In OSD menu download ondertiteling enable first sync.
Als je weet welke naam het bestand heeft is het helemaal makkelijk Dan geeft hij de juiste al meteen aan.
Morgen even first sync checken. Verder nog bepaalde subtitles providers welke echt de moeite waard zijn om in de lijst te zetten?
Ik rename niks, en bij maar 1 op de 100 wordt automatisch een sync sub gevonden. Snap er niks van.kraades schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 16:45:
Ah dat bedoel je. Bij mij worden de subs ook regelmatig niet als sync aangegeven.
Ja: Bierdopje (alleen voor tv series).Griffin schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 20:33:
[...]
Moet de bestandsnaam onveranderd zijn of kan xbmc dit uit het nfo file halen?
Morgen even first sync checken. Verder nog bepaalde subtitles providers welke echt de moeite waard zijn om in de lijst te zetten?
Ik heb die geschreven en die kan op basis van de bestandsnaam goed bepalen of een ondertitel "sync" is.
Als er geen sync versie gevonden is, dan laat die de lijst zien met alle mogelijke ondertitels.
Die lijst is gesorteerd met de beste keuzes bovenaan. Meestal kan je blind de bovenste kiezen (die met de meeste sterren).
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
In systeem>uiterlijk>bestandlijsten heb ik het vernoemen en verwijderen van bestandsnamen uitstaan. (Op mijn PC) IK heb die instellingen ook overgenomen op de RPi

En zo staat het dan bij mijn series als voorbeeld:

En zo staat het dan bij mijn series als voorbeeld:

[ Voor 62% gewijzigd door Sepp14 op 18-05-2013 21:46 ]
Enig idee dan hoe het komt dat ik een folder heb met de correcte bestandsnaam, daarin de file met dezelfde correcte bestandsnaam (tot op de letter nauwkeurig gelijk met de title op bierdopje), en hem toch niet sync vind?Mr_Blobby schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 20:53:
[...]
Ja: Bierdopje (alleen voor tv series).
Ik heb die geschreven en die kan op basis van de bestandsnaam goed bepalen of een ondertitel "sync" is.
Kan iemand even iets testen aub?
Via openelec op raspb pi
Stock versie b model 512 ram
Bedraad via netwerk smb
Afspelen van bd 25 (bdmv folder formaat, geen iso) die op nas staat in zelfde netwerk
Vloeiend en met hd audio?
Alvast bedankt!
Via openelec op raspb pi
Bedraad via netwerk smb
Afspelen van bd 25 (bdmv folder formaat, geen iso) die op nas staat in zelfde netwerk
Alvast bedankt!
IK heb het ook voornamelijk voor films nodig, maar wat als ik al als heb die vertaald zijn?Mr_Blobby schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 20:53:
[...]
Ja: Bierdopje (alleen voor tv series).
Als er geen sync versie gevonden is, dan laat die de lijst zien met alle mogelijke ondertitels.
Die lijst is gesorteerd met de beste keuzes bovenaan. Meestal kan je blind de bovenste kiezen (die met de meeste sterren).
Ga nog wel even kijken, maar iig renaming uitzetten in couchpotato (en misschien de films her downloaden)
Wat bedoel je precies?UltraSub schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 21:12:
[...]
Enig idee dan hoe het komt dat ik een folder heb met de correcte bestandsnaam, daarin de file met dezelfde correcte bestandsnaam (tot op de letter nauwkeurig gelijk met de title op bierdopje), en hem toch niet sync vind?
Staat er geen ondertitel tussen met het sync icoontje, terwijl dat wel zou moeten, of staat er een ondertitel als "sync" die niet synchroon blijkt te zijn?
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Nou de Raspberry is toch niet helemaal wat ik ervan gedacht had. Ondanks vele pogingen lijkt het toch allemaal niet zo te draaien zoals ik dat wil.
Ik draai Xbian, maar regelmatig als ik een film vanaf mijn NAS (WD MyBook Live) wil afspelen dan gaat het geheel een eeuw lopen laden. Geen film. Met kleinere bestanden (series etc) begint deze na een par seconden wel af te spelen.
Regelmatig daarbij bufferen (via wifi connected). Echter dezelfde bestanden spelen prima af zonder bufferen op mijn MacBook vanaf dezelfde NAS en ook over wifi.
Even vooruit of achteruitspoelen duurt ook weer mij te lang. Dus ik denk dat ik binnenkort maar eens een HTPC op basis van een fatsoenlijke CPU inelkaar ga zetten. Ik kijk nog alleen of ik de raspberry nodig heb voor mijn idee om een ambilight project op te zetten of dat dat ook gewoon kan zonder. Bij dat laatste ga ik de Raspberry lekker te koop zetten.
Ik draai Xbian, maar regelmatig als ik een film vanaf mijn NAS (WD MyBook Live) wil afspelen dan gaat het geheel een eeuw lopen laden. Geen film. Met kleinere bestanden (series etc) begint deze na een par seconden wel af te spelen.
Regelmatig daarbij bufferen (via wifi connected). Echter dezelfde bestanden spelen prima af zonder bufferen op mijn MacBook vanaf dezelfde NAS en ook over wifi.
Even vooruit of achteruitspoelen duurt ook weer mij te lang. Dus ik denk dat ik binnenkort maar eens een HTPC op basis van een fatsoenlijke CPU inelkaar ga zetten. Ik kijk nog alleen of ik de raspberry nodig heb voor mijn idee om een ambilight project op te zetten of dat dat ook gewoon kan zonder. Bij dat laatste ga ik de Raspberry lekker te koop zetten.
Speel je het via WI-FI af? Welk protocol gebruik je?
Hier is de Rpi bekabeld op de router. Hij haalt het via SMB af van mijn HDD WD My Book Live die is aangesloten op mijn pc. Heb geen last van bufferen.
Bekabeld met el cheapo cat5 UTPkabel van de Action. Adapter is een van SOS solutions die ik als set kocht.
Edit:typo
Hier is de Rpi bekabeld op de router. Hij haalt het via SMB af van mijn HDD WD My Book Live die is aangesloten op mijn pc. Heb geen last van bufferen.
Bekabeld met el cheapo cat5 UTPkabel van de Action. Adapter is een van SOS solutions die ik als set kocht.
Edit:typo
Werkt doorspoelen bij jullie wel een beetje bij de uitzendinggemist pluging? (XOTug). Vind het best wel handig om een gemist programma zou terug te kijken maar bij doorspoelen gaat de boel vaak stokken..
Yep via wifi. Bekabeld nog niet geprobeerd. Maar zelfde films vanaf dezelfde MyBook doen het prima over wifi met m'n MacBook. Ik gebruik zelf NFS ipv Samba. Wat ik begreep is dat dat ip beter zou zijn juist voor de overhead etc.Sepp14 schreef op zondag 19 mei 2013 @ 14:11:
Speel je het via WI-FI af? Welk protocol gebruik je?
Bekabeld met el cheapo cat5 UTPkabel van de Action. Adapter is een van SOS solutions die ik als set kocht toen.
Hier ook Xbian draaien en bekabeld via de Nas.dangerpaki schreef op zondag 19 mei 2013 @ 15:15:
[...]
Yep via wifi. Bekabeld nog niet geprobeerd. Maar zelfde films vanaf dezelfde MyBook doen het prima over wifi met m'n MacBook. Ik gebruik zelf NFS ipv Samba. Wat ik begreep is dat dat ip beter zou zijn juist voor de overhead etc.
Nergens problemen mee.
Maar ik begrijp dat wifi nog wel eens problemen oplevert maar dit kan aan vele factoren liggen. ( router, dongle )
Maar lees het forum eens door volgens mij zijn er genoeg mensen die het stabiel hebben.
Maar als ik het goed begrijp ook geen problemen met bufferen met vooruit of achteruit spoelen? Dan ga ik toch nog kijken of het met een kabeltje wel lukt. Daar heb dan wel voor over om een kabeltje aan te leggen.ErwinJ schreef op zondag 19 mei 2013 @ 15:29:
[...]
Hier ook Xbian draaien en bekabeld via de Nas.
Nergens problemen mee.
Maar ik begrijp dat wifi nog wel eens problemen oplevert maar dit kan aan vele factoren liggen. ( router, dongle )
Maar lees het forum eens door volgens mij zijn er genoeg mensen die het stabiel hebben.
Speel je hem toevallig via UPNP af ofzo? Als samba share/ NFS share hier nergens problemen mee. Pleur die wifi er eens af, en pak een kabeltje om te testen. Zo even problemen uitsluiten. Wat voor SD kaartje heb je?dangerpaki schreef op zondag 19 mei 2013 @ 14:05:
Nou de Raspberry is toch niet helemaal wat ik ervan gedacht had. Ondanks vele pogingen lijkt het toch allemaal niet zo te draaien zoals ik dat wil.
En voor voor/achteruit spoelen gebruik ik de android app. Kan je makkelijk en snel spoelen.
Zal de kabel morgen eens proberen.
Ik heb UPNP aanstaan maar de share is gewoon als NFS opgezocht bij het toevoegen van de media. Of bedoel je iets anders?
Ik heb UPNP aanstaan maar de share is gewoon als NFS opgezocht bij het toevoegen van de media. Of bedoel je iets anders?
hier gewoon het simpele raspbmc draaien. echt nooit problemen mee met afspelen bestanden (als ik gaan gekke testen doe met HD audio
)
Maar verder echt nooit problemen mee
Maar verder echt nooit problemen mee
Moet eerlijk zeggen dat ik er ook vaak teveel aan erger. Had wat meer verwacht. Miss ouya proberen
Hallo,
Ik ben van plan om weer helemaal opnieuw te beginnen met mijn rpi setup. Hierbij kom ik op mijn volgende vraag.
Wat werkt het best/stabielst:
1. class 10 sd kaart (sossolutions)
2. normale sd kaart icm met een usbstick
Ik heb nu namelijk dat hij werkt met een class 4 sdkaart een een goedkope usbstick. Het loopt allemaal opzich wel allemaal soepel, maar af en toe gaat de raspberry niet aan enz.. Daarom zoek ik een beetje naar een andere oplossing.
Maakt t wat uit als k bijvoorbeeld een recentere usbstick gebruik?
Wat raden jullie aan? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik ben van plan om weer helemaal opnieuw te beginnen met mijn rpi setup. Hierbij kom ik op mijn volgende vraag.
Ik heb nu namelijk dat hij werkt met een class 4 sdkaart een een goedkope usbstick. Het loopt allemaal opzich wel allemaal soepel, maar af en toe gaat de raspberry niet aan enz.. Daarom zoek ik een beetje naar een andere oplossing.
Niemand willing to?skank schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 21:29:
Kan iemand even iets testen aub?
Via openelec op raspb pi
Bedraad via netwerk smb
Alvast bedankt!
Nou, zeer irritant dus. Kabeltje ertussen gehangen om te kijken of dat wel werkte. Start de film. Nou seconden of 10 nadenken en dan start de film. Nog geen minuut verder en beeld is op zwart. Ik weet niet wat het is. Maar had het idee dat het allemaal een stuk beter werkte toen ik nog Xbian niet geupdate had.
Misschien heb je hier wat aan http://forum.xbian.org/forum-16.html
Of een downgrade naar xbian 12.1 doen
Of een downgrade naar xbian 12.1 doen
[ Voor 63% gewijzigd door Sepp14 op 20-05-2013 00:02 ]
Zal nog kijken of het aan de standaard overklok ligt van Xbian. Kan evt nog OpenElec proberen. Maar eigenlijk al geen zin meer om dat allemaal te proberen. Gaat me te veel tijd in zitten.
Ik heb iets vreemds met mijn Raspberry (met XBMC). Ik gebruik een Windows Server 2012 dhcp server. De raspberry meldt zich hier alleen niet aan met zijn normale mac maar met een heel ander adres: 626d632d62653766. Het is ook te lang voor een MAC Adres.
Ook is de hostname XBMC-Be7f. Als ik inlog met putty en hostname typ is het gewoon RASPBMC.
De output van Ifconfig geeft ook gewoon het juiste mac adres.
Link encap:Ethernet HWaddr b8:27:eb:cb:be:7f
Ik heb de reservering nu aangemaakt met het vreemde 'MAC' adres maar ik vraag me af waar het vandaan komt? Gezien de hostnaam vermoed ik dat het iets met XBMC te maken heeft.
Ik draai Raspbmc als build.
Dit is gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid aangezien ik het al anders opgelost heb.
Ook is de hostname XBMC-Be7f. Als ik inlog met putty en hostname typ is het gewoon RASPBMC.
De output van Ifconfig geeft ook gewoon het juiste mac adres.
Link encap:Ethernet HWaddr b8:27:eb:cb:be:7f
Ik heb de reservering nu aangemaakt met het vreemde 'MAC' adres maar ik vraag me af waar het vandaan komt? Gezien de hostnaam vermoed ik dat het iets met XBMC te maken heeft.
Ik draai Raspbmc als build.
Dit is gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid aangezien ik het al anders opgelost heb.
[ Voor 8% gewijzigd door m3gA op 20-05-2013 09:24 ]
Beide, via passthrough moet het wel kunnenPossible schreef op zondag 19 mei 2013 @ 22:24:
Wat bedoel je met HD audio? DTS HD / MA of DD True HD?
Zo ja, die worden toch niet ondersteund door de Pi ?
voor diegene met een panasonic tv (zoals ik) met media knoppen krijg je ze op deze manier werkend:
Werkt ook op andere series. Heb zelf de p37ietsOn Panasonic E5 series to enable media control buttons on bottom of the remote, you have to change the operation mode. To change it, press bottom *Power*-button, keep it pressed, and press *7* *3* *Stop*. After releasing *Power*-button, *Play*, *Pause*, etc should work in XBMC.
Heb zelf een Panasonic TX42S30E maar heb nooit het CEC werkend kunnen krijgen. Misschien hiermee welslommer schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:32:
voor diegene met een panasonic tv (zoals ik) met media knoppen krijg je ze op deze manier werkend:
[...]
Werkt ook op andere series. Heb zelf de p37iets
Welke knop wordt ermee bedoeld De grote Powerknop rechtsboven of de kleinere voor de DVD/VCR
http://www.hdtvtest.co.uk...asonic-TXL42E5/remote.jpg
[ Voor 18% gewijzigd door Sepp14 op 20-05-2013 12:30 ]
De films opnieuw gedownload en de bestandsnamen heb ik nu het zelfde gehouden. De subs worden nog steeds niet super gedownload en is nog veel out-of-sync, ik zie ook weinig NL subs bij films. Nog punten waar ik verder op kan verbeteren?
Moet lukken hoor bij geluidsuitvoer staat DTS audio. Heb zelf geen HD receiver dus kan het niet testenPossible schreef op maandag 20 mei 2013 @ 12:52:
[...]
Welke versie van Xbmc gebruik jij dan? Ik gebruik Xbian maar daar zie ik niet de optie om DTS HD door te geven in het menu.
Mijn Onkyo receiver ondersteund DTS HD / MA maar ik heb het nog nooit voorbij zien komen. Heb verschillende films met DTS HD geluid 
Heb 1.3 kabels die rechtreeks vanaf de Pi naar de receiver gaan.
Maar als iemand dit wel voor elkaar heeft gekregen dan hoor ik het graag
[ Voor 36% gewijzigd door Possible op 20-05-2013 13:10 ]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
DTS is niet hetzelfde als de nieuwe HD formaten.ralph0603 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 13:06:
[...]
Moet lukken hoor bij geluidsuitvoer staat DTS audio. Heb zelf geen HD receiver dus kan het niet testen
Hier een Denon, die ook alle formaten ondersteund. De Pi kan dit echter niet doorgeven, zonder de nieuwe AudioEngine, en het lijkt er niet op dat die er aan zit te komen.Possible schreef op maandag 20 mei 2013 @ 13:08:
Mijn Onkyo receiver ondersteund DTS HD / MA maar ik heb het nog nooit voorbij zien komen. Heb verschillende films met DTS HD geluid
Dan moet je niet aan een Raspberry beginnen als je vind dat hier te veel tijd gaat inzitten.dangerpaki schreef op maandag 20 mei 2013 @ 00:17:
Zal nog kijken of het aan de standaard overklok ligt van Xbian. Kan evt nog OpenElec proberen. Maar eigenlijk al geen zin meer om dat allemaal te proberen. Gaat me te veel tijd in zitten.
Nogmaals het grootste gros heeft geen problemen alles loop als een trein.
Welke SD kaart gebruik je ?
[ Voor 3% gewijzigd door ErwinJ op 20-05-2013 13:53 ]
Ik heb de standaard "made in Korea" SD kaart die ik erbij had van Raspbian.ErwinJ schreef op maandag 20 mei 2013 @ 13:50:
[...]
Dan moet je niet aan een Raspberry beginnen als je vind dat hier te veel tijd gaat inzitten.
Nogmaals het grootste gros heeft geen problemen alles loop als een trein.
Welke SD kaart gebruik je ?
Maar het kost me te veel tijd en daarom twijfel ik ook of ik niet gewoon voor een wat klassiekere HTPC moet gaan.
Ik heb nu OpenELEC erop gezet. Bezig om m'n videos toe te voegen. Ik merk meteen al dat als ik te veel dingen tegelijk doe (bijvoorbeeld videos toevoegen aan library en tegelijk browsen door m'n library) dat m'n scherm dan op zwart gaan.
Net ook weer gehad. Verschil is alleen dat bij Xbian het scherm op zwart bleef en nu bij OpenELEC XBMC meteen automatisch opnieuw start. Lijkt dus een crash van XBMC te zijn.
Dacht eerst dat het misschien de stroomtoevoer was (ipad adapter 5V 2A). Echter het feit dat er na zo'n crash meteen XBMC opstart en ik niet eerst de normale opstart logo van OpenELEC zie lijkt dus te pleiten voor een XBMC probleem.
Heeft iemand hier trouwens BobLight werkend als standalone op Raspberry. Dus Raspberry als HTPC met XBMC en tegelijk ook als aansturing van de LEDs? Ik begreep dat het tot voor kort niet mogelijk zou zijn omdat je beeldinformatie niet kon extraheren door de hardware decoding. Ik zie namelijk nergens expliciet uitleg van iemand die het op deze manier aan de praat heeft.
EDIT: nou voorlopig speelt ie weer wat films af. Heb even vertical blanks sync uitgezet onder video output. En Nog wat beeld sync opties onder settings. Maar terwijl ik dit tik zie ik uit mn ooghoek dat XBMC weer herstart.
[ Voor 19% gewijzigd door dangerpaki op 20-05-2013 15:30 ]
Met het gevaar dat ik anderen napraat maar: Andere voeding al geprobeerd? Andere USB kabel voor de voeding? Want met een onstabiele voeding of net te laag voltage krijg je ook dergelijke symptomen.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ik ben dit weekend ook begonnen aan mij Raspberry Pi mediacenter project. Raspmbc installeren ging prima en XMBC werkt eenvoudig.
Toch heb ik een probleem: wanneer ik door het XMBC menu scroll hoor ik een rare bromtoon door mijn luidsprekers. Het geluid verdwijnt wanneer ik een film start.
Configuratie:
-Raspmbc op Raspberry Pi
-Geprobeerd met XMBC stable en laatste nightly built
-Ouderwetse CRT TV aangesloten via composiet
-Aangesloten op versterker met 2x tulp naar 3,5" jackplugkabel. Jackplug aangesloten op minijackuitgang.
Wat heb ik geprobeerd?
-Overgeschakeld naar Raspian Wheezy. Maakt niets uit.
-Kabels verlegd om interferentie daarop te verkleinen. Maakt niets uit.
-Raspberry Pi geupdate naar de laatste firmware met rpi-update. Haalt niets uit.
-Menugeluiden uitgezet in XBMC. Maakt geen verschil.
Het geluid hoor je niet meteen wanneer je het systeem aanzet. Pas nadat ik de eerste film afgespeeld heb of wanneer ik voor de eerste keer door het menu scroll, komt de bromtoon pas. Het komt enkel in XBMC voor, iets doen vanaf de command line gaat zonder problemen.
Hier is een filmpje voor wat verduidelijking:
[YouTube: http://youtu.be/1T5KJ7nEEXI]
Ik weet dat er problemen zijn met de onboard geluidsuitgang van de Pi, maar zover ik begrepen heb, is dat meer een probleem met plopjes en kraakjes dan een probleem me het XBMC menu. Heeft iemand van jullie een idee?
Toch heb ik een probleem: wanneer ik door het XMBC menu scroll hoor ik een rare bromtoon door mijn luidsprekers. Het geluid verdwijnt wanneer ik een film start.
Configuratie:
-Raspmbc op Raspberry Pi
-Geprobeerd met XMBC stable en laatste nightly built
-Ouderwetse CRT TV aangesloten via composiet
-Aangesloten op versterker met 2x tulp naar 3,5" jackplugkabel. Jackplug aangesloten op minijackuitgang.
Wat heb ik geprobeerd?
-Overgeschakeld naar Raspian Wheezy. Maakt niets uit.
-Kabels verlegd om interferentie daarop te verkleinen. Maakt niets uit.
-Raspberry Pi geupdate naar de laatste firmware met rpi-update. Haalt niets uit.
-Menugeluiden uitgezet in XBMC. Maakt geen verschil.
Het geluid hoor je niet meteen wanneer je het systeem aanzet. Pas nadat ik de eerste film afgespeeld heb of wanneer ik voor de eerste keer door het menu scroll, komt de bromtoon pas. Het komt enkel in XBMC voor, iets doen vanaf de command line gaat zonder problemen.
Hier is een filmpje voor wat verduidelijking:
[YouTube: http://youtu.be/1T5KJ7nEEXI]
Ik weet dat er problemen zijn met de onboard geluidsuitgang van de Pi, maar zover ik begrepen heb, is dat meer een probleem met plopjes en kraakjes dan een probleem me het XBMC menu. Heeft iemand van jullie een idee?
Die onder de volume knop. Maar cec moet wel eerst werken met de bv de ok knop en option knop.Sepp14 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 12:02:
[...]
Heb zelf een Panasonic TX42S30E maar heb nooit het CEC werkend kunnen krijgen. Misschien hiermee wel
Welke knop wordt ermee bedoeld De grote Powerknop rechtsboven of de kleinere voor de DVD/VCR
http://www.hdtvtest.co.uk...asonic-TXL42E5/remote.jpg
Bij werkt cec alleen op hdmi1 en 2. 3 die aan de zijkant zit werkt hij niet.
@ Badkuip
Al geprobeerd op een andere tv/monitor?
@slommer
krijg het niet voor elkaar. Krijg steeds melding functie niet beschikbaar als ik CEC werken wil krigen via Viera link. Ik vind het niet echt een must maar wel makkelijk als het zou werken
Gebruik de Yatse Remote wel. RPi staat wel aangesloten op een keyboard en mouse eventueel.
@slommer
krijg het niet voor elkaar. Krijg steeds melding functie niet beschikbaar als ik CEC werken wil krigen via Viera link. Ik vind het niet echt een must maar wel makkelijk als het zou werken
Gebruik de Yatse Remote wel. RPi staat wel aangesloten op een keyboard en mouse eventueel.
Iemand nog een idee hierover? Cache size had ik eerst aangepast maar Raspbmc doet dit geloof ik zelf?Mr_gadget schreef op zondag 19 mei 2013 @ 14:14:
Werkt doorspoelen bij jullie wel een beetje bij de uitzendinggemist pluging? (XOTug). Vind het best wel handig om een gemist programma zou terug te kijken maar bij doorspoelen gaat de boel vaak stokken..
Ik gebruik xbian. Had ervoor openelec waar het ook niet werkte. Verbaasde na de install dat hij CEC connected was. Had geen idee wat het was.Sepp14 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 16:14:
Kan dus aan de distro liggen of evt de hdmi kabel die ertussen zit. Ben er niet echt in thuis maar irriteerde me eraan dat die media knoppen niet werkte.
[quote]Sepp14 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 16:14:
@ Badkuip
Nee, niet geprobeerd, maar heb het probleem inmiddels gevonden en opgelost door er een gevoede USB-hub tussen te zetten. Voeding van de Raspberry Bi is dus niet helemaal mooi stabiel. Van de week maar eens even naar kijken..
@ Badkuip
Nee, niet geprobeerd, maar heb het probleem inmiddels gevonden en opgelost door er een gevoede USB-hub tussen te zetten. Voeding van de Raspberry Bi is dus niet helemaal mooi stabiel. Van de week maar eens even naar kijken..
Niemand?ibiben95 schreef op zondag 19 mei 2013 @ 21:22:
Hallo,
Ik gebruik een Transcend 4GB class 10 kaartje en het draai bij mij snel en stabiel.
Ik sluit XBMC wel altijd netjes af...
Ik sluit XBMC wel altijd netjes af...
ππ» Blog ππ»
en wat is "netjes afsluiten"? Via ssh?
Hmm, ik heb nu wel een heel vreemd probleem
Vandaag begon mijn Pi opeens raar te doen, vanzelf beginnen afspelen, halverwege een aflevering allemaal errors te geven, stoppen met afspelen.
Blijkt dat het met mijn waterkoker te maken heeft!
Zodra ik mijn waterkoker aanzet lijkt het erop dat de Pi allerlei input krijgt en daarin blijft hangen (ook nadat de waterkoker uitstaat). Een harde reboot lost het wel op, maar het is een beetje vreemd
Iemand enig idee hoe dit op te lossen? De waterkoker staat in de keuken, dus op een ander stopcontact. Zover ik weet wel op dezelfde groep (huurhuis).
Blijkt dat het met mijn waterkoker te maken heeft!
Zodra ik mijn waterkoker aanzet lijkt het erop dat de Pi allerlei input krijgt en daarin blijft hangen (ook nadat de waterkoker uitstaat). Een harde reboot lost het wel op, maar het is een beetje vreemd
Iemand enig idee hoe dit op te lossen? De waterkoker staat in de keuken, dus op een ander stopcontact. Zover ik weet wel op dezelfde groep (huurhuis).
Of in het menu systeem uitschakelen doenibiben95 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 19:37:
en wat is "netjes afsluiten"? Via ssh?
Openelec versie heeft ondersteuning voor hd audioPossible schreef op maandag 20 mei 2013 @ 12:52:
[...]
Welke versie van Xbmc gebruik jij dan? Ik gebruik Xbian maar daar zie ik niet de optie om DTS HD door te geven in het menu.
Daarom ook dat ik een test wou in openelec
Draait een bdmv folder met hd audio nu vlot of niet ? Desnoods speelt de dts-hd als gewone dts, maar hij mag wel niet haperen
De standaard adapter al vervangen voor een iPad adapter.Ultraman schreef op maandag 20 mei 2013 @ 15:52:
Met het gevaar dat ik anderen napraat maar: Andere voeding al geprobeerd? Andere USB kabel voor de voeding? Want met een onstabiele voeding of net te laag voltage krijg je ook dergelijke symptomen.
Maar in ieder geval lijkt het nu veel stabieler te werken dan Xbian. Kan in ieder geval alles afspelen zonder dat het op zwart gaat. Af en toe tussendoor gewoon in rust op zwart en dan meteen restart van XBMC.
Heb jij iets bijzonders gedaan om CEC aan de praat te krijgen? Heb een GT50 maar krijg helemaal niets aan de praat. LibCEC melding aan het begin zegt ook alleen dat de configuratie is geupdate en niet dat er een connectie is met de TV.slommer schreef op maandag 20 mei 2013 @ 16:04:
[...]
Die onder de volume knop. Maar cec moet wel eerst werken met de bv de ok knop en option knop.
Bij werkt cec alleen op hdmi1 en 2. 3 die aan de zijkant zit werkt hij niet.
Krijg ook dezelfde melding als seppp14. Eerder op Xbian maar ook op OpenELEC.slommer schreef op maandag 20 mei 2013 @ 16:24:
[...]
Ik gebruik xbian. Had ervoor openelec waar het ook niet werkte. Verbaasde na de install dat hij CEC connected was. Had geen idee wat het was.
Kan dus aan de distro liggen of evt de hdmi kabel die ertussen zit. Ben er niet echt in thuis maar irriteerde me eraan dat die media knoppen niet werkte.
Verander eens je SD kaart het kan goed zijn dat deze problemen veroorzaakt.dangerpaki schreef op maandag 20 mei 2013 @ 14:43:
[...]
Ik heb de standaard "made in Korea" SD kaart die ik erbij had van Raspbian.
Maar het kost me te veel tijd en daarom twijfel ik ook of ik niet gewoon voor een wat klassiekere HTPC moet gaan.
Ik heb nu OpenELEC erop gezet. Bezig om m'n videos toe te voegen. Ik merk meteen al dat als ik te veel dingen tegelijk doe (bijvoorbeeld videos toevoegen aan library en tegelijk browsen door m'n library) dat m'n scherm dan op zwart gaan.
Net ook weer gehad. Verschil is alleen dat bij Xbian het scherm op zwart bleef en nu bij OpenELEC XBMC meteen automatisch opnieuw start. Lijkt dus een crash van XBMC te zijn.
Dacht eerst dat het misschien de stroomtoevoer was (ipad adapter 5V 2A). Echter het feit dat er na zo'n crash meteen XBMC opstart en ik niet eerst de normale opstart logo van OpenELEC zie lijkt dus te pleiten voor een XBMC probleem.
Heeft iemand hier trouwens BobLight werkend als standalone op Raspberry. Dus Raspberry als HTPC met XBMC en tegelijk ook als aansturing van de LEDs? Ik begreep dat het tot voor kort niet mogelijk zou zijn omdat je beeldinformatie niet kon extraheren door de hardware decoding. Ik zie namelijk nergens expliciet uitleg van iemand die het op deze manier aan de praat heeft.
EDIT: nou voorlopig speelt ie weer wat films af. Heb even vertical blanks sync uitgezet onder video output. En Nog wat beeld sync opties onder settings. Maar terwijl ik dit tik zie ik uit mn ooghoek dat XBMC weer herstart.
Het schijnt dat de Icidu class 10 kaartjes goed zijn ( pricewatch: ICIDU Secure Digital Ultra 8GB ).
Ik heb deze ook, zelfs met Xbian overgeklokt doen ze het goed.
Griffin schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 12:15:
[...]
De subs werken wel (en staan in de zelfde map als de film), alleen ik moet maar gokken welke ik moet downloaden want ik krijg een hele lange lijst in Dutch en Engels. Dus 9 van de 10 keer zijn ze out of sync.
Kan het misschien te maken hebben met het feit dat CouchPotato de files renamed? Of dat de .nfo files gerenamed worden naar .orig.nfo?

De meeste (denk zelfs alle) subtitle scrapers in XBMC kijken naar de filename om de juiste versie te bepalen. Het helpt soms al als je herinnert welke quality je aan het kijken bent (vaak zijn er toch maar één of twee releases van eenzelfde kwaliteit), maar best is gewoon de filename helemaal laten zoals ie was.
Klopt. De interne netwerkchip loopt over USB 2.0, dus zou sowieso nooit aan GB gekomen zijn, maar het is een 10/100 chipje.[...]
Volgens mij heeft de pi een 10/100 aansluiting
EDIT: woops, vorige pagina. Maar allez, om het nuttig te proberen maken:
Welke ondertitelproviders gebruik je? Bierdopje voor series en Ondertitels.com voor films werkt bij mij helemaal perfect.Griffin schreef op maandag 20 mei 2013 @ 12:53:
De films opnieuw gedownload en de bestandsnamen heb ik nu het zelfde gehouden. De subs worden nog steeds niet super gedownload en is nog veel out-of-sync, ik zie ook weinig NL subs bij films. Nog punten waar ik verder op kan verbeteren?
[ Voor 18% gewijzigd door DexterBelgium op 21-05-2013 07:36 ]
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Leuk wakker worden op werk op deze manier
Ik heb bierdopje en ondertitels.com er sowieso in staan. Ondertitels.com vind er een hoop maar echt lekker werkt het dus nog niet, maar dit ligt waarschijnlijk dus aan het .orig.nfo ipv .nfoDe meeste (denk zelfs alle) subtitle scrapers in XBMC kijken naar de filename om de juiste versie te bepalen. Het helpt soms al als je herinnert welke quality je aan het kijken bent (vaak zijn er toch maar één of twee releases van eenzelfde kwaliteit), maar best is gewoon de filename helemaal laten zoals ie was.
Welke ondertitelproviders gebruik je? Bierdopje voor series en Ondertitels.com voor films werkt bij mij helemaal perfect.
Ga het binnenkort eens proberen, thnx iig
Misschien helpt dit.
Zo heb ik het staan op mijn pc en die instellingen gebruik ik ook op de RPi. Skin is Aeon Nox op de pc, Confluence Modified op de RPi.
de Configuratie van de add-on XBMC subtitles, Bierdopje voor series en voor films Opensubtitles.

In systeem>uiterlijk>bestandlijsten heb ik het vernoemen en verwijderen van bestandsnamen uitstaan. (Op mijn PC) IK heb die instellingen ook overgenomen op de RPi

En komt het op deze manier te staan als je in het OSD menu op downloadondertiteling drukt:

Note: Ik gebruik bijna geen opensubtitles om de simpele reden dat ik als ik een film download dit zelf zoek icm met nl subs.
Ik laat het dus niet doen door Couchpotato
Zo heb ik het staan op mijn pc en die instellingen gebruik ik ook op de RPi. Skin is Aeon Nox op de pc, Confluence Modified op de RPi.
de Configuratie van de add-on XBMC subtitles, Bierdopje voor series en voor films Opensubtitles.

En komt het op deze manier te staan als je in het OSD menu op downloadondertiteling drukt:

Note: Ik gebruik bijna geen opensubtitles om de simpele reden dat ik als ik een film download dit zelf zoek icm met nl subs.
Wie gebruikt welk thema eigenlijk? Ik gebruik al een tijdje Quartz, maar merk dat deze regelmatig hapert. Weet niet of er thema's zijn die vloeiend werken?
Draai zelf de "Amber" skin. lekker snel ooksweebee schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:03:
Wie gebruikt welk thema eigenlijk? Ik gebruik al een tijdje Quartz, maar merk dat deze regelmatig hapert. Weet niet of er thema's zijn die vloeiend werken?
Repo download: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=159372
screenshots: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=163360
fijn.. plugin geinstalleerd. tijdje later valt de Pi uit en start die niet meer op
alles maar weer opnieuw installeren. Meer mensen die dit probleem hebben gehad?
Een enkele keer.
Toptip:
Na alles volledig te hebben ingesteld (shares, voorkeuren etc.), maak een image van je SD-card. Mocht er iets mis gaan, kun je die image terug zetten, waardoor je niet elke keer alle instellingen opnieuw hoeft in te voeren.
Toptip:
Na alles volledig te hebben ingesteld (shares, voorkeuren etc.), maak een image van je SD-card. Mocht er iets mis gaan, kun je die image terug zetten, waardoor je niet elke keer alle instellingen opnieuw hoeft in te voeren.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
oke, xbian geinstalleerd en toen verder op de TV. xbian ging sd resizen en blijft daarna hangen op loading... al paar keer opnieuw geprobeerd.
heb xbian geinstalleerd met de xbian installer. Maar is er nog ergens die oude installer? die nieuwe werkt voor geen meter (bijv niet met interne sd kaart lezer).
heb xbian geinstalleerd met de xbian installer. Maar is er nog ergens die oude installer? die nieuwe werkt voor geen meter (bijv niet met interne sd kaart lezer).
Hier wel, geen enkel probleem en met meerdere kaartjes van verschillende merken en met en zonder adapter en via USB en via interne reader.
Is je kaartje nog wel goed?
Is je kaartje nog wel goed?
Ja, want via een externe kaartlezer werkt die wel
zojuist allemaal gelukt. Amber geinstalleerd en het lijkt allemaal goed te werken tot nu toe.
Ik zeg dat het allemaal goed ging, maar ik heb het wel 1 keer gehad dat de installatie corrupt leek of in ieder geval niet goed was.
Mooi dat het werkt!
Tip:
Maak met USBIT een backup straks als je klaar bent.
Kost weinig tijd en werkt als een tierelier.
Mooi dat het werkt!
Tip:
Maak met USBIT een backup straks als je klaar bent.
Kost weinig tijd en werkt als een tierelier.
Heb alles nu klaar, met amber wat echt vloeiend werkt moet ik zeggen! tov quartz. Nu even backuppen en hij is er weer klaar voor
Verwijderd
Omdat de nieuw aangeschafte receiver helaas geen hdmi aansluitingen heeft (dat zou namelijk storingsgevoelig zijn als ik de helpdesk moet geloven) ben ik op zoek naar een onderdeel om het hdmi signaal te splitten in hdmi voor de tv en optical voor de receiver. Iemand enig idee waar ik zoiets kan kopen?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2013 23:55 ]
offtopic:
Come again? Een nieuwe receiver kopen zonder hdmi?
Wanneer heb je die dan gekocht?
Come again? Een nieuwe receiver kopen zonder hdmi?
Wanneer heb je die dan gekocht?
Verwijderd
Zit inbegrepen bij het meubel en er was niet veel keus aangezien dit al hun beste systeem was.
Zit te twijfelen of ik er ook één wil kopen. Heb een Synology en wil daarop de centrale dbase gaan draaien. In principe is het dan toch een kwestie van XBMC installeren op je Raspberry Pi en verwijzen naar die dbase? Ik hoef dan toch niet raar te doen met NFS enz.
Ik heb op zich niet heeeel veel zin om dagen te gaan knooien en knutselen om e.e.a. werkend te krijgen. Ik ben goed bekend met XBMC, dus dat mag sowieso geen probleem zijn. Ik ben alleen helemaal niet bekend met Linux, maar volgens mij moet het allemaal meevallen om een werkende XBMC te krijgen?
Geluid hoef ik me verder ook niet druk over te maken, Pi wordt direct aangesloten op de tv (slaapkamer projectje) en moet mijn AC Ryan Playon!HD Mini 2 vervangen. (Die het op zich prima doet, speelt alles af, maar wil wat nieuws).
Overigens heb ik overal Gb bekabeling liggen, de Pi wordt dus bekabeld aangesloten.
Ik heb een Android telefoon en tablet en een iPhone voor de besturing beschikbaar. Maar misschien in de toekomst overstappen op een Harmony One.
Ik heb op zich niet heeeel veel zin om dagen te gaan knooien en knutselen om e.e.a. werkend te krijgen. Ik ben goed bekend met XBMC, dus dat mag sowieso geen probleem zijn. Ik ben alleen helemaal niet bekend met Linux, maar volgens mij moet het allemaal meevallen om een werkende XBMC te krijgen?
Geluid hoef ik me verder ook niet druk over te maken, Pi wordt direct aangesloten op de tv (slaapkamer projectje) en moet mijn AC Ryan Playon!HD Mini 2 vervangen. (Die het op zich prima doet, speelt alles af, maar wil wat nieuws).
Overigens heb ik overal Gb bekabeling liggen, de Pi wordt dus bekabeld aangesloten.
Ik heb een Android telefoon en tablet en een iPhone voor de besturing beschikbaar. Maar misschien in de toekomst overstappen op een Harmony One.
[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 22-05-2013 08:41 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Voor een shared DB op je Syno (alleen handig bij meerdere XBMC machines) check deze handleiding:St@m schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 08:39:
Zit te twijfelen of ik er ook één wil kopen. Heb een Synology en wil daarop de centrale dbase gaan draaien. In principe is het dan toch een kwestie van XBMC installeren op je Raspberry Pi en verwijzen naar die dbase? Ik hoef dan toch niet raar te doen met NFS enz.
http://www.robvanhamersve...synology-ds-or-other-nas/
NFS is niet nodig.
Je hebt geen linux kennis nodig, maar als je xbian gaat draaien heb je wel Putty nodig om je Raspberry te updaten.
Downloaden, map ergens neerzetten, snelkoppeling maken, starten, inloggen en de commando's kopieren en met rechtermuis plakken. Dan enter en dan wachten. Dat is geen linux kennis
Als je een TV met CEC ondersteuning hebt, kun je de Pi bedienen met de AB van de TV.
Gisteren wat meer met yatse (android app) bezig geweest. Dat is het helemaal voor mij.
Tip: Koop een goed SD kaartje (ICIDU 4GB Ultra class 10).
Succes!
Ja, de centrale dbase gaat me wel lukkenalbino71 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 08:52:
[...]
Voor een shared DB op je Syno (alleen handig bij meerdere XBMC machines) check deze handleiding:
http://www.robvanhamersve...synology-ds-or-other-nas/
NFS is niet nodig.
Pff, dat klinkt prima ja. Dat kan ikJe hebt geen linux kennis nodig, maar als je xbian gaat draaien heb je wel Putty nodig om je Raspberry te updaten.
Downloaden, map ergens neerzetten, snelkoppeling maken, starten, inloggen en de commando's kopieren en met rechtermuis plakken. Dan enter en dan wachten. Dat is geen linux kennis
Ik denk niet dat mijn tv dat ondersteuntAls je een TV met CEC ondersteuning hebt, kun je de Pi bedienen met de AB van de TV.
Gisteren wat meer met yatse (android app) bezig geweest. Dat is het helemaal voor mij.
Heb liever alles bij één leverancier vandaan, dus deze wordt hetTip: Koop een goed SD kaartje (ICIDU 4GB Ultra class 10).
Succes!
http://www.sossolutions.nl/product.php?id_product=9324212
Volgens de mensen in deze topic een prima kaartje.
Enne.. je mag jezelf op de schouder kloppen, naar aanleiding van je betoog in deze topic: Nieuwe XBMC HTPC Ben ik er gisteravond over na gaan denken
Kaartje en Pi zijn inmiddels besteld
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ha ha, betoog...
Nu maar hopen dat het voldoet.
Het zal wel ietsje minder snappy zijn dan je HTPC!
albino71 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:16:
Ha ha, betoog...
Ik hoop dat het voldoet ja, ik word wel een beetje zenuwachtig als ik hier lees over het stotteren van 1080p films met DTS spoor.. (Ik ga echt geen films omzetten naar een ander audiospoor) Voorlopig de Mini2 nog maar even niet wegdoen
Iets minder snappy is allemaal niet zo erg. Ik bedoel, het is voor het kijken van een film/serie in bed.
Mijn tv (een Samsung D5000) heeft een optical uit, misschien heeft je tv ook zo iets?Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 23:50:
Omdat de nieuw aangeschafte receiver helaas geen hdmi aansluitingen heeft (dat zou namelijk storingsgevoelig zijn als ik de helpdesk moet geloven) ben ik op zoek naar een onderdeel om het hdmi signaal te splitten in hdmi voor de tv en optical voor de receiver. Iemand enig idee waar ik zoiets kan kopen?
Is Amber btw sneller dan de default skin?
Wat voor systeem is het dan? Ben er echt benieuwd naar, HDMI is zo handig. En zo standaard ook. Zit je nog in een termijn dat je het ruilen kan? ik zal zeker voor iets gaan met HDMI.Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 23:50:
Ik zou ook 'bestandsnaam tonen in resultaatpagina' aanzetten. Dan kan je bij meerder 'sync's' de beste kiezen op basis van de bestandsnaam.Sepp14 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:28:
Misschien helpt dit.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind vooral bij films vaak meerdere die voldoen aan het criterium 1080p of 720p en sync, dan kijk ik welke versie (releasegroup oid) ik heb en dan download ik de daarbij behorende, altijd goed
Dan ben je mooi opgelicht en ws. nog oude spullen verkocht gekregen.Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 23:50:
HDMI zit tegenwoordig standaard op bijna elke nieuwe receiver
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Maar de hamvraag blijft waarom het bij niet gerenamede bestanden bij de meesten gewoon wel werkt, en bij sommigen niet (of soms). Ik vraag me dan af hoe het script het uitzoekt. Naar wat ik hier heb gelezen is het simpelweg de bestandsnaam. En als die dan 1 op 1 gelijk is aan de subs die vervolgens getoond worden in de add-on, dan snap ik niet waarom hij er geen sync voor zet (en ze dus ook niet automatisch download). Erg irritant (als je weet dat het bij de meesten werktSmobbo schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:22:
[...]
Ik zou ook 'bestandsnaam tonen in resultaatpagina' aanzetten. Dan kan je bij meerder 'sync's' de beste kiezen op basis van de bestandsnaam.
Ik vind vooral bij films vaak meerdere die voldoen aan het criterium 1080p of 720p en sync, dan kijk ik welke versie (releasegroup oid) ik heb en dan download ik de daarbij behorende, altijd goed
Wat ik tegenwoordig doe is in Sab het sab to sickbeard.py script draaien. Die neemt ook meteen de metadata mee van de gedownloade afl mee. Misschien dat dat helpt bij je. (mits je op die manier download natuurlijk)UltraSub schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:34:
[...]
Maar de hamvraag blijft waarom het bij niet gerenamede bestanden bij de meesten gewoon wel werkt, en bij sommigen niet (of soms). Ik vraag me dan af hoe het script het uitzoekt. Naar wat ik hier heb gelezen is het simpelweg de bestandsnaam. En als die dan 1 op 1 gelijk is aan de subs die vervolgens getoond worden in de add-on, dan snap ik niet waarom hij er geen sync voor zet (en ze dus ook niet automatisch download). Erg irritant (als je weet dat het bij de meesten werkt)
MeestalVerwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 23:50:
Dus van Pi via HDMI naar de TV en van je TV via SPDIF naar je receiver.
Edit: SPDIF is optical he...
Bij mij gaat het van Pi --> HDMI --> TV --> SPDIF --> SPDIF/COAX omzetter --> COAX --> receiver dus...
[ Voor 10% gewijzigd door technorabilia op 22-05-2013 11:19 ]
ππ» Blog ππ»
Het is denk ik om gek er van te worden. Heb je ergens een instelling die je over het hoofd ziet?
Bij mij gaat het net als bij kraades, behalve de coax stap dan...
Iets anders...
Gisteren even yatse goed ingesteld. Wat een perfecte app is dat zeg.
Iets anders...
Gisteren even yatse goed ingesteld. Wat een perfecte app is dat zeg.
Hou de bibliotheek in de gaten.
Ik heb steeds dat om de een of andere reden mijn bibliotheek om de 2 weken slinkt. Ze staan dan wel in bestanden. Maar op de een of andere reden verdwijnen er films en afl uit de bibliotheek.
Heb wel in advance settings dit gezet:
Ik heb steeds dat om de een of andere reden mijn bibliotheek om de 2 weken slinkt. Ze staan dan wel in bestanden. Maar op de een of andere reden verdwijnen er films en afl uit de bibliotheek.
Heb wel in advance settings dit gezet:
code:
1
2
3
| <videolibrary> <dateadded>0</dateadded> <!-- Frodo now uses file dates for "Recently added" videos instead of the date when a video was scanned into XBMC. This changes it back to XBMC v11 (Eden) behavior --> </videolibrary> |
Wel belangrijk is dat bij best wel veel tv's de SPDIF-uitgang geen 5.1 signaal doorgeeft, maar het downmixt naar tweekanaals audio. Ik heb net zelf op ebay een HDMI --> HDMI + SPDIF converter gekocht. Eens kijken of dat wel goed signaal geeft.
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Iemand last van de felle ledjes 's nachts?
Ik had dat wel namelijk.
Tweaker waardige oplossing?
Pak een legoblokje van 1x2 van je/een kind/neefje/nichtje af, sloop het middenstukje eruit (zie onderkant) en zet dat over de ledjes.
Dit paste bij mijn case perfect tussen de analoge audio en de case.
Done!
Ik had dat wel namelijk.
Pak een legoblokje van 1x2 van je/een kind/neefje/nichtje af, sloop het middenstukje eruit (zie onderkant) en zet dat over de ledjes.
Done!
Ik slaap niet in m'n woonkameralbino71 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:02:
Iemand last van de felle ledjes 's nachts?
Ik had dat wel namelijk.
Done!
Collega heeft z'n doorzichtige case helemaal zwart gespoten en met tape de ledjes afgeplakt. Ook geregeld..
heb je al een zwarte case, zwart tape over de ledjes en klaar..
Echte tweakers fokken de ledjes op zodat ze nog feller branden en een figuurtje vormen op je plafond. Casemodding FTW!
[ Voor 8% gewijzigd door RoRoo op 23-05-2013 11:10 ]
Natuurlijk zit de tape NIET over ledjes en dus GEEN tapelijm op de printplaat. Ohw ohw, En ik dacht dat ik een prutser was 
Daarbij wil ik de case juist doorzichtig houden.
[ Voor 11% gewijzigd door albino71 op 23-05-2013 11:32 . Reden: euhm :) ]
Ik nam aan dat je snapte dat het over de case heen is. niet direct op de printplaatalbino71 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:12:
Tape over ledjes en dus de tapelijm op de printplaat. Ohw ohw, En ik dacht dat ik een prutser was
Even met een permanent marker over de ledjes heen. Daardoor krijg je ze donker, maar nog niet helemaal afgedekt. Gewoon proberen
.
Lego, case zwart spuiten en tape, permanent marker.
Tweakers, just getting things done
Tweakers, just getting things done
Laat je iets weten als dat goed werkt? Ik zit met een gelijkaardige setup.kraats schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:57:
Wel belangrijk is dat bij best wel veel tv's de SPDIF-uitgang geen 5.1 signaal doorgeeft, maar het downmixt naar tweekanaals audio. Ik heb net zelf op ebay een HDMI --> HDMI + SPDIF converter gekocht. Eens kijken of dat wel goed signaal geeft.
Even zonder gekheid.. Ik heb ook wel eens tape over een printplaat gedaan. Zo'n ramp is dat nou ook weer niet hoor..
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.