Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:34
Hallo,

Binnenkort wil ik een nieuw systeempje aanschaffen om er XBMC op te laten draaien.

Nou heb ik al in verschillende topics gekeken en had iedereen wel weer een ander budget dan mij.

Ik heb een budget van €300,- max.

Zelf zou ik echt niet weten wat ik voor €300,- het beste kan kopen. En het liefst heb ik ook iets wat bijna helemaal out of the box werkt. En waar een afstandsbediening bij zit.

Iemand enig idee? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Is XBMC je enige vereiste?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Deze kastjes worden wel veel gebruikt:
pricewatch: Asrock ION 3D 152D (Zwart)

Maar daar is heul veul over te vinden hoor. Wat heb je zelf al gezocht?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Pkunk schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:56:
Deze kastjes worden wel veel gebruikt:

Maar daar is heul veul over te vinden hoor. Wat heb je zelf al gezocht?
Ik heb ook naar die HTPC gekeken. En mij werd verteld dat het een beetje veel geld is voor de hardware die in de Asrock zit, en dat ik er betere hardware voor kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik begrijp dat mijn vraag het niet waard is om op te reageren.

Succes!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 12:30
Als xbmc je enige eis is (en neem ik aan in staat is alles vloeiend af te spelen) is de zotac zbox id84 een goede optie.
Openelec erop en gaan. Zit een afstandsbediening bij en word out of the box ondersteund.
Moet alleen nog wat geheugen in en er moet natuurlijk iets zijn om openelec op te installeren. Dit kan eventueel zelfs vanaf een usb stick draaien als je er geen interne disk in wilt.

http://tweakers.net/pricewatch/323148/zotac-zbox-id84.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
albino71 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:02:
Ik begrijp dat mijn vraag het niet waard is om op te reageren.

Succes!
Ooh sorry, helemaal vergeten ;) Ja, XBMC is eigenlijk het enigste wat ik wil.

Zelf dacht ik aan zoiets?

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/23lkl2.png

[ Voor 16% gewijzigd door mprkooij op 21-05-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Als je je geld kwijt wil moet je een PC voor alleen XBMC in elkaar flansen.

Voor hetzelfde geld heb je een Synology NAS met HDD er in.
Hang daarbij een Raspberry Pi achter je TV en je bent klaar met XBMC en een super NAS in je kast.

edit:
Sterker...
Koop 2 raspberry pi's en deel de xbmc database op je Synology.
Bam, beneden half gekeken, naar je slaapkamer, Pi aan en verder kijken waar je gebleven bent.
Ideaal!

Just my 2 cents.

[ Voor 27% gewijzigd door albino71 op 21-05-2013 13:08 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
albino71 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:06:

Hang daarbij een Raspberry Pi achter je TV en je bent klaar met XBMC en een super NAS in je kast.

edit:
Sterker...
Bam, beneden half gekeken, naar je slaapkamer, Pi aan en verder kijken waar je gebleven bent.
Ideaal!

Just my 2 cents.
Dat lijkt ook een goede optie, maar mijn vriend heeft een Raspberry Pi en die heeft soms last van haperingen tijdens het kijken van een film. En de interface loopt ook niet helemaal soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
RFdeGroot schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:03:
Als xbmc je enige eis is (en neem ik aan in staat is alles vloeiend af te spelen) is de zotac zbox id84 een goede optie.
Openelec erop en gaan. Zit een afstandsbediening bij en word out of the box ondersteund.
Moet alleen nog wat geheugen in en er moet natuurlijk iets zijn om openelec op te installeren. Dit kan eventueel zelfs vanaf een usb stick draaien als je er geen interne disk in wilt.

Jij liet de ID84 zien, kan daar een hardeschijf in van 2TB? Zo'n WD Green ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Heeft vast met het kaartje te maken of gebruikt hij WiFi?

Anyway, er zijn er genoeg hier die daar geen last van hebben, inclusief ondergetekende :)

Gebruik bedraad netwerk en een class 10 kaartje van ICIDU (zie hieronder), dan heb je daar geen last van.

En dan die Synology....
Ik wil je niets aanpraten, maar als je die NAS hebt wordt je echt blij kan ik je melden. Er gaat een tweaker wereld voor je open!

Oh ja, ik weet niet of er een dame mee moet beslissen, maar de Pi zie je niet. Vinden ze fijn over het algemeen :)
En bedienen met je Android en/of TV ab.

#ProductPrijsSubtotaal
2Raspberry Pi model B (512MB)€ 37,95€ 75,90
2ICIDU Secure Digital Ultra 4GB€ 6,95€ 13,90
1Toshiba PA429xE-1HN0, 3TB€ 92,65€ 92,65
1Synology Disk Station DS213j€ 177,89€ 177,89
Importeer productenTotaal€ 360,34

Nogmaals succes!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:25

wasco

brightest crayon in the box

Ik heb ervaring met de Pi en met een veel krachtigere HTPC en ik moet zeggen dat ik de Pi in gebruik vond tegenvallen. Navigatie in de menu's was veel trager, alles wat minder vlot zeg maar.

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Same here, met de huidige builds (Xbian) en zo slecht als jij het doet voorkomen is het echt niet.

Sterker, hij is gewoon vlot.

Anders zou ik de boel snel weer verkopen, maar ik ben zeer enthousiast (is wel merkbaar geloof ik).

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
albino71 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:22:
Same here, met de huidige builds (Xbian) en zo slecht als jij het doet voorkomen is het echt niet.

Sterker, hij is gewoon vlot.

Anders zou ik de boel snel weer verkopen, maar ik ben zeer enthousiast (is wel merkbaar geloof ik).
Oké dan is het duidelijk. Ik ga even overleggen en kijken wat ik doe :)

Bedankt allemaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Laatst online: 10:55
RFdeGroot schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:03:

Ik zou meer de 'opvolger' hiervan willen aanraden, de Zotac ID42. Met de Nvidia GT610 aan boord kan in principe alles getoond worden, ook de h10p videos worden goed gedecodeerd door de Celeron chip. De ondersteuning binnen OpenELEC is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Wij hebben besloten om voor deze te gaan.

Werkt deze out of the box met openelec en zit hier een Afstandsbediening bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mprkooij schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:16:

Eigenwijs is ook wijs zeggen ze. De gekozen hardware wordt iig prima ondersteund door OE.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
mprkooij schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:16:

Word hier ook gewaardeerd als je zelf even naar informatie zoekt over een bepaald product. Als je op de eerste link in de pricewatch van Azerty had gedrukt kan je gewoon lezen dat er een afstandsbediening bij zit bijv. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mprkooij schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:18:
[...]
Jij liet de ID84 zien, kan daar een hardeschijf in van 2TB? Zo'n WD Green ?
Mocht je twijfelen om een 2.5" 2TB schijf in de Asrock 152D te gaan plaatsen als vervanger van de 320GB schijf, die zijn toch tamelijk prijzig en dan is een externe oplossing waarschijnlijk flink voordeliger.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor maar ik vind dat er hier nu en in de afgelopen tijd veel te snel een Rasberry oplossing word aangeraden zonder dat er duidelijk word verteld wat de nadelen van dat ding zijn. Denk aan licenties voor bepaalde formaten.
Dat wil je eigenlijk iemand die er weinig verstand van heeft, en dat blijkt uit het openen van dit topic, niet aandoen of je moet hem veel beter informeren.
Hij gaat er anders straks achter komen dat ie bepaalde dingen niet kan afspelen of niet de mogelijkheid heeft tot DTS-HD bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:51:
Sorry hoor maar ik vind dat er hier nu en in de afgelopen tijd veel te snel een Rasberry oplossing word aangeraden zonder dat er duidelijk word verteld wat de nadelen van dat ding zijn. Denk aan licenties voor bepaalde formaten.
Dat wil je eigenlijk iemand die er weinig verstand van heeft, en dat blijkt uit het openen van dit topic, niet aandoen of je moet hem veel beter informeren.
Hij gaat er anders straks achter komen dat ie bepaalde dingen niet kan afspelen of niet de mogelijkheid heeft tot DTS-HD bijvoorbeeld.
Daar is mijn vriend ook de mist mee in gegaan. Hij heeft met veel plezier zo'n Rasberry Pi gekocht. Maar nu moest hij sommige licenties kopen?

Ik ga voor de Asrock ION 3D 152D. En dan sluit ik er mijn Samsung 1TB Externa HDD op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Als je een licentie van 2,50 een onoverkomelijk probleem vind, dan moet je inderdaad geen Pi nemen.
Er zijn er dus die de Pi niets vinden en daar staan er genoeg tegenover die met veel plezier gebruik maken van de Pi.

Anyway, om een goede keuze voor jezelf te kunnen maken moet je wel iets te kiezen hebben.
Daar heeft iedereen hier een steentje aan bijgedragen.

XBMC is geweldig, waar het ook op draait.

Succes en veel plezier met je Asrock! :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
albino71 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:01:

Dankuuu! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

albino71 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:01:
Als je een licentie van 2,50 een onoverkomelijk probleem vind, dan moet je inderdaad geen Pi nemen.
Er zijn er dus die de Pi niets vinden en daar staan er genoeg tegenover die met veel plezier gebruik maken van de Pi.

Anyway, om een goede keuze voor jezelf te kunnen maken moet je wel iets te kiezen hebben.
Daar heeft iedereen hier een steentje aan bijgedragen.

XBMC is geweldig, waar het ook op draait.

Je begrijpt het niet. Het gaat niet om die 2,50. Het gaat om het juist informeren van mensen. Nu word er door velen geroepen en geadviseerd dat ze een RPI moeten nemen zonder dat er duidelijk gemeld word wat men er eigenlijk nog meer voor moet doen om dat ding fatsoenlijk te laten werken.
Het niet out-of-the-box afspelen van formaten is iets van 10 jaar geleden en men verwacht, en terecht, dat als er gevraagd word om een mediaspeler oplossing dat dat ding dan ook gewoon werkt zoals je mag verwachten als er geadviseerd word op een forum als T.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwiep
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-08 13:14
werkende raspberry pi + licentie:
give or take 50 euro

out-of the box oplossing (het feit dat die asrock ook geinstalleerd dient te worden laten we in het midden):
300+ euro

Ik heb voor het plezier een raspberry pi gekocht en raspbmc is een van de eerste dingen die ik ermee probeerde. Voordien gebruikte ik een asus t5-ion (atom d525) bordje van 500 euro.

In alle eerlijkheid moet ik zeggen dat ik af en toe wel een beperking heb gezien van de raspberry pi tov de atom D525. Maar raspbmc is zo simpel te installeren, uitzoeken hoe je de nodige licenties haalt kost ook geen uren van je tijd.
En tot conclusie MOET ik zeggen dat, als een mediaspeler het enige is wat je nodig hebt, dat je voor het enorme prijsverschil, niet veel meer krijgt bij de asrock/atoms dan bij de raspberry.

[ Voor 63% gewijzigd door zwiep op 21-05-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:21:
[...]

Je begrijpt het niet. Het gaat niet om die 2,50. Het gaat om het juist informeren van mensen. Nu word er door velen geroepen en geadviseerd dat ze een RPI moeten nemen zonder dat er duidelijk gemeld word wat men er eigenlijk nog meer voor moet doen om dat ding fatsoenlijk te laten werken.
Het niet out-of-the-box afspelen van formaten is iets van 10 jaar geleden en men verwacht, en terecht, dat als er gevraagd word om een mediaspeler oplossing dat dat ding dan ook gewoon werkt zoals je mag verwachten als er geadviseerd word op een forum als T.net.
Aan de andere kant mag je van een tweaker ook wel verwachten dat hij een klein beetje inzet toont. Een advies tot een Pi is slechts een setje in een bepaalde richting. Het lijkt me niet meer dan logisch dat je dan eerst zelf even gaat kijken wat het inhoud en wat je ervoor nodig hebt. Je komt dan al heel snel bij licenties, voedingen, SD-cards, cases e.d. uit. Zeker in het geval van de licenties kan je dat toch wel tot "software" rekenen. Als je nou heel specifiek zou adviseren "Pi + Voeding + SD + OpenElec" en je vermeldt geen licenties, dan heb je inderdaad een punt.
Als we roepen "HTPC" mag je toch ook dan wel aannemen dat je daarbij nog de nodige software nodig hebt. Waarom zou dat hier anders zijn?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
zwiep666 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:23:
werkende raspberry pi + licentie:
give or take 50 euro

out-of the box oplossing (het feit dat die asrock ook geinstalleerd dient te worden laten we in het midden):
300+ euro
:Y
De Pi draait bij mij o.a. in de slaapkamer en voor dat soort doeleinden is het ideaal. In de huiskamer staat een HTPC, en je merkt toch wel het verschil in bedienings-snelheid. De hinderlijke traagheid van de Pi behoort inmiddels wel tot het verleden; het browsen gaat best vlot, en niet dusdanig dat het irriteert, maar het kan altijd beter.
Zolang je geen DTS of HD-audio-formaten vereist en je beschikt over centrale storage, het liefst in combinatie met een MySQL-database (zoals een Synology dat zou kunnen doen), dan is een Pi een prima oplossing. Wil je echt het onderste uit de kan hebben en alle toeters en bellen erop kunnen, dan is een HTPC een betere (maar aanzienlijk duurdere) keuze.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Laatst online: 08-09 11:22
albino71 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:06:

edit:
Sterker...
Ideaal!

Just my 2 cents.
volgens mij het beste advies als je alleen XBMC wil draaien.

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
YMGV4LIFE schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:37:
[...]

volgens mij het beste advies als je alleen XBMC wil draaien.
Afhankelijk van wat je met XBMC wilt gaan doen. Je kan XBMC ook voor TV-frontend toepassen, en daarbij valt de Pi toch een tikkie tegen. Het is geen onmogelijkheid, maar die plugins werken toch nog niet echt lekker erop. Hetzelfde geldt voor andere Add-On's, maar het is heel erg afhankelijk van wat het precies is. Het meeste werkt prima

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zelf ook nog steeds te kijken naar een DIY ipv een zotac oid,
Dus als TS het niet erg vindt, maak ik hier even gebruik van dit topic ipv weer een nieuwe aan te maken :P

Ik overweeg deze configuratie:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1610 Boxed€ 36,90€ 36,90
1Asrock H61M-ITX€ 60,51€ 60,51
1Point of View GT 620 1GB€ 26,92€ 26,92
1Silverstone Sugo SG06B€ 115,40€ 115,40
1Logitech K400 Wireless Touch Keyboard€ 29,50€ 29,50
1Corsair CMV4GX3M1A1333C9€ 20,99€ 20,99
1Lite-On DS-8A5S Zwart€ 21,45€ 21,45
1Crucial v4 SSD 2.5" 9.5mm (Laptop kit) 32GB€ 39,-€ 39,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 350,67

Ik kies hierbij voor een aparte CPU en GPU, omdat ik:
A. geen windows erop wil installeren, maar wel True HD-DTS wil.
B. problemen met deinterlacing probeer te vermijden zoals bij de Intel HD graphics.
Bovendien is de Celeron al snel zat :)

De fabrikant van de videokaart adviseert overigens een systeem met 300W, vandaar de Silverstone met stevige voeding ;)

Verder wil ik er een DVD speler in, zodat ik mijn oude verzameling nog kan draaien :). (Werkt dit onder XBMC?). Zat aan OpenElec of Ubuntu als OS te denken.
Mis ik alleen nog iets om hem met mijn Harmony One te kunnen bedienen geloof ik.. wat is handig?

Anyweg.. is bovenstaande een beetje fatsoenlijk systeempje, of nog steeds overkill? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Ook wel een mooie oplossing vond ik

http://www.arctic.ac/en/p...mc001-xbmc-eu.html?c=2296

Weet iemand wanneer deze weer beschikbaar is en of ik hem in Nederland kan kopen? Ik kan hem nergens vinden..

En ik zoek eigenlijk een barebone die bij openelec hdmi sound out of the box support. Zodat ik niet met het hdmi geluid hoef te klooien.

[ Voor 22% gewijzigd door mprkooij op 22-05-2013 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
De GT610 heb ik en die is prima geschikt voor XBMC. Ik heb de zware Aeon Nox skin en ervaar geen traagheid of iets dergelijks. Voor het afspelen van content is het zeker geen probleem.

Voordeel is dat hij een stuk zuiniger is dan de GT620.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Laatst online: 21-05 22:24
#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock E350M1€ 60,50€ 60,50
1Cooler Master Elite 120 Advanced€ 37,95€ 37,95
1Crucial Ballistix BLT4G3D1608DT1TX0CEU€ 31,60€ 31,60
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7/4G€ 31,-€ 31,-
1Mini-box picoPSU picoPSU-150-XT + 150W Adapter Power Kit€ 60,-€ 60,-
1OCZ Vertex 3 60GB€ 67,51€ 67,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 288,56

en nog stiller , vervang het mainboard voor een. Asus E45M1-M PRO wel + 70 euro.

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-09 23:12
kroegtijger schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:28:
[...]

Zolang je geen DTS of HD-audio-formaten vereist en je beschikt over centrale storage, het liefst in combinatie met een MySQL-database (zoals een Synology dat zou kunnen doen), dan is een Pi een prima oplossing. Wil je echt het onderste uit de kan hebben en alle toeters en bellen erop kunnen, dan is een HTPC een betere (maar aanzienlijk duurdere) keuze.
hmmm, ik heb net een Pi besteld en wilde hem op mijn slaapkamer gaan gebruiken (icm Synology NAS en MySQL), maar lees nu dat DTS niet werkt. Kan hij geen DTS afspelen (ik meen mij te herinneren dat dat wel mogelijk was? Wordt de DTS stream dan gedownmuxed naar stereo? Dit is voor mij toch wel een issue.

Hoor hier graag meer over.

[/Edit]
Ik lees net op de XMBC Wiki dat DTS passthrough wel gewoon ondersteund wordt. Dit is voor mij voldoende :-)

[ Voor 10% gewijzigd door jswinkels op 22-05-2013 14:53 . Reden: Iets verder gezocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://wiki.xbmc.org/?title=Raspberry_Pi/FAQ

Kijk eens hier voor meer info. Maar dit is dus wel exact wat ik dus dus bedoelde.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:21:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou.. voorlopig zie ik nog ff af van een zelfbouw. Misschien andere keer.. voor nu ga ik het eerst eens uitproberen met een Zotacje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mprkooij schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 23:56:
Ook wel een mooie oplossing vond ik

http://www.arctic.ac/en/p...mc001-xbmc-eu.html?c=2296

Weet iemand wanneer deze weer beschikbaar is en of ik hem in Nederland kan kopen? Ik kan hem nergens vinden..

En ik zoek eigenlijk een barebone die bij openelec hdmi sound out of the box support. Zodat ik niet met het hdmi geluid hoef te klooien.
Dan zijn inderdaad leuke systeempjes, er is zelfs een specifieke OE versie voor. Op dit moment inderdaad vrijwel nergens meer te krijgen en als deze nog te koop staat dan alleen voor tamelijk veel geld (op Amazon.de).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is net zo iets toch? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2013 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 16:18
Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 21:51:
Ik zit zelf ook nog steeds te kijken naar een DIY ipv een zotac oid,
Dus als TS het niet erg vindt, maak ik hier even gebruik van dit topic ipv weer een nieuwe aan te maken :P

Ik overweeg deze configuratie:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1610 Boxed€ 36,90€ 36,90
1Asrock H61M-ITX€ 60,51€ 60,51
1Point of View GT 620 1GB€ 26,92€ 26,92
1Silverstone Sugo SG06B€ 115,40€ 115,40
1Logitech K400 Wireless Touch Keyboard€ 29,50€ 29,50
1Corsair CMV4GX3M1A1333C9€ 20,99€ 20,99
1Lite-On DS-8A5S Zwart€ 21,45€ 21,45
1Crucial v4 SSD 2.5" 9.5mm (Laptop kit) 32GB€ 39,-€ 39,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 350,67

Ik kies hierbij voor een aparte CPU en GPU, omdat ik:
A. geen windows erop wil installeren, maar wel True HD-DTS wil.
B. problemen met deinterlacing probeer te vermijden zoals bij de Intel HD graphics.
Bovendien is de Celeron al snel zat :)

De fabrikant van de videokaart adviseert overigens een systeem met 300W, vandaar de Silverstone met stevige voeding ;)

Verder wil ik er een DVD speler in, zodat ik mijn oude verzameling nog kan draaien :). (Werkt dit onder XBMC?). Zat aan OpenElec of Ubuntu als OS te denken.
Mis ik alleen nog iets om hem met mijn Harmony One te kunnen bedienen geloof ik.. wat is handig?

Anyweg.. is bovenstaande een beetje fatsoenlijk systeempje, of nog steeds overkill? :$
Waarom geen AMD vga kaart?
Als ik het zo lees op diverse sites dan komen die meestal wat beter uit de test als het gaat om beeldkwaliteit, 24p weergave en performance voor het afspelen van HD content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Frijns.Net schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:35:
[...]

Waarom geen AMD vga kaart?
Als ik het zo lees op diverse sites dan komen die meestal wat beter uit de test als het gaat om beeldkwaliteit, 24p weergave en performance voor het afspelen van HD content.
Ik verwacht door punt A.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
jswinkels schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:15:
[...]

hmmm, ik heb net een Pi besteld en wilde hem op mijn slaapkamer gaan gebruiken (icm Synology NAS en MySQL), maar lees nu dat DTS niet werkt. Kan hij geen DTS afspelen (ik meen mij te herinneren dat dat wel mogelijk was? Wordt de DTS stream dan gedownmuxed naar stereo? Dit is voor mij toch wel een issue.

Hoor hier graag meer over.

[/Edit]
Ik lees net op de XMBC Wiki dat DTS passthrough wel gewoon ondersteund wordt. Dit is voor mij voldoende :-)
DTS wordt wel supported, maar de Pi blijkt helaas vaak niet snel genoeg om dit helemaal 100% vloeiend af te handelen. Wat nog wel wil schelen is even in de config.txt een kleine overclock doen, maar het is geen garantie dat je dan niet tegen dit soort puntjes aanloopt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Daarbij is HDMI ook de logischere manier van aansluiten :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kroegtijger schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:31:
[...]

Daarbij is HDMI ook de logischere manier van aansluiten :+
Dat is met het oog op; "A. geen windows erop wil installeren, maar wel True HD-DTS wil.", zelfs een vereiste. ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gidion76
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-02 09:58
Heb zelf een Intel Next Unit of Computing kit (DC3217IYE) met 4 GB (SODIMM) en en 32 GB SSD (msata) voor EUR 302 gebouwd.
Openelec erop gezet en werkt erg goed !
Bediening doe je via gratis android app yatse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 23:09
Op dit moment maak ik gebruik van een Foxconn Nt-A3500 i.c.m. Openelec. Voor films is dit een geweldige combinatie. Lekker stil en vlot met mijn Samsung 830 SSD. Echter bij het kijken van digitale tv (en dan vooral HD) ga ik me ontzettend storen aan het geluid van de fan. Vandaar dat ik voor wat nieuws aan het kijken ben. Ik kwam op het volgende uit:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI C847MS-E33€ 65,80€ 65,80
1MS-Tech MC-1200€ 90,94€ 90,94
2Sharkoon SATA Kabel€ 2,29€ 4,58
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7/4G€ 31,-€ 31,-
1Lite-On IHOS104 (4x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)€ 30,12€ 30,12
1Kingston SSDNow V Series V300 60GB€ 54,15€ 54,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 276,59

Ik heb alleen mijn twijfels over de koeling. Het betreft hier een passief gekoeld moederbord. Moet hier nog een losse casefan bij? En gaat de hoogte van 10 centimeter van de kast hierin een probleem vormen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Gaat die cpu wel lekker om met het menu? Mocht je wat meer eye-candy willen dan gaat het snel haperen denk ik. Doordat het een vaste cpu is kan je daarna ook niet upgraden als je toch wat krachtigers wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
De Foxconn heeft een Amd E-350 apu. Op de MSI zit een celeron 847. Uit onderstaande review maak ik op dat de Celeron sneller qua cpu zou moeten zijn. Daarnaast wordt aangegeven dat dxva ook geen probleem moet zijn. Of zou ik hier toch op onvoorziene problemen kunnen stuiten?

http://www.guru3d.com/art...l_847_nm70_review,10.html

Overigens gebruik ik nu de Ace skin bij Openelec.

Edit:
In onderstaande review wordt het door mij specifiek genoemde moederbord vergeleken met de AMD E-450. Qua CPU zou de celeron toch een stukje sneller zijn. Op welke manier kan de snellere GPU van de AMD een meerwaarde bieden bij het gebruik als HTPC (gezien beide grafische oplossingen DXVA ondersteuenen)?

[ Voor 28% gewijzigd door MarVanOs op 25-05-2013 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@MarVanOs, als je Foxconn flink hoorbaar is dan wil dat zeggen dat de CPU flink aan de bak is. Als je Foxconn volledig terug zou kunnen vallen op de GPU (wat gebruikelijk is bij HTPC gebruik), dan zal de fan zich nauwelijks laten horen. Blijkbaar heb je bij het verwerken van digitale HD TV toch behoefte aan een wat zwaardere (sterkere) CPU, al is de Celeron nu ook weer niet zoveel spectaculair sneller. Bij een enkele test wint de oude Atom 330 het zelfs nog van de Celeron.

[ Voor 23% gewijzigd door hardware-lover op 25-05-2013 20:54 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
Ik maak gebruik van de DVBlink software/plugin. Ik zie binnen die plugin niet een optie waarmee ik dit zou kunnen aanpassen. Zou die Celeron wel snel genoeg zijn voor hdtv? Ik kan er wel voor kiezen een krachtigere cpu toe te passen, maar die zal dan niet passief gekoeld kunnen worden.

Mits voldoende draadloos bereik kan de pentium t3400 in mijn laptop wel probleemloos hdtv weergeven via xbmc op windows 8. Aan de server zal het dus niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb geen ervaring met live HD TV kijken i.c.m. XBMC > DVBlink dus die kan ik niet delen. Ik zie het volgende advies, wat je zou kunnen controleren;

It looks like your video hardware acceleration does not work properly in XBMC. First thing to check is whether it is turned on:
System -> Video -> Playback. Allow hardware acceleration should be On.
I also recommend to set Render method to DXVA.

Then go to the dvblink addon, start channel playback on a problematic HD channel and press O (o geen 0) button. The debug information will appear. Video codec should be ff-h264-dxva2.
This screen will also provide you with the information on frame rate, dropped frames, CPU usage etc.

If all looks good from the video codec point of view, you need to read on the internet if xbmc works good with your intel video. For example for my nvidia I had to replace one of the dlls with a test one to watch FreeSat HD channels properly as there is a bug in the current Eden build for these specific channels (or better to say for video encoding that they use).

Komt uit het volgende topic wat je mogelijk al kent?
http://forum.dvblogic.com/viewtopic.php?f=56&t=20255

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
MarVanOs schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 20:20:
Overigens gebruik ik nu de Ace skin bij Openelec.

Edit:
In onderstaande review wordt het door mij specifiek genoemde moederbord vergeleken met de AMD E-450. Qua CPU zou de celeron toch een stukje sneller zijn. Op welke manier kan de snellere GPU van de AMD een meerwaarde bieden bij het gebruik als HTPC (gezien beide grafische oplossingen DXVA ondersteuenen)?
Als je Openelec gebruikt zie ik een groot nadeel met AMD, en dat is dat de Linux drivers geen hd-audioformaten ondersteunen. Wellicht gebruik je die niet, dan hoeft dat natuurlijk geen bezwaar te zijn.
Pagina: 1