Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 15:59
Heb zitten zoeken omdat het best leuk is om livetv te kijken met tvheadend. maar idd 150 euro voor een test is me iets te gortig. Zijn er goedkopere oplossingen die iemand weet evt via schotel ipv kabel?
Heb nu een dreambox maar channelswitchen enzo is niet vooruit te branden. Heb ook upc kabel thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Heb ook een Pi binnen, vanavond maar even aan de slag. Van wat ik heb gezien leek Xbian mij erg geschikt, het sprak mij in ieder geval het meest aan. Punt is dat de Pi moet dienen als gewone XBMC bak, maar wil graag ook de media delen met andere XBMC machines (voornamelijk een Windows 7 laptop via ethernet aangesloten), via bijvoorbeeld NFS of UPnP (SMB zou nogal wat CPU load met zich meebrengen).

Helaas kom ik er even niet uit. Kan ik nu met Xbian gewoon apt'en out of the box om de NFS server packages op te halen? Of zal ik dan naar alternatieven moeten kijken, zoals een normale Debian Distro?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Weet niet of de Pi goed gaat performen als ie ook nog eens media moet servicen aan een andere machine.. Andersom zou het beter lopen, maar denk dat je dat niet wil?

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
RoRoo schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:35:
Weet niet of de Pi goed gaat performen als ie ook nog eens media moet servicen aan een andere machine.. Andersom zou het beter lopen, maar denk dat je dat niet wil?
Nee. Ik weet de bezwaren, maar het fijne is wel dat het niet gelijktijdig zal zijn:
- OF data wordt gestreamed naar $nr clients via NFS/UPnP.
- OF er wordt een film gekeken op de TV die direct op de Pi is aangesloten.

$nr zal max 2 zijn, hoewel dat een nice to have is, een must have is sowieso goed naar 1 client. Nogmaals, gelijktijdig zal geen film worden gekeken.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De USB poort zit op dezelfde bus als de NIC. Hou daar dus rekening mee. Streamen vanaf de RPi zou ik zelf niet doen maar ik heb dan ook al een mediaserver in de kelder staan :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
redfoxert schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:52:
De USB poort zit op dezelfde bus als de NIC. Hou daar dus rekening mee.
Ik ben misschien niet volledig in mijn vraag geweest, ik wil specifiek de software kant er van weten: kan ik gewoon apt doen (na evt. toevoegen van een ARM repo in sources.list), of zijn dat soort zaken ook uit xbian gesloopt? Ik kan daar werkelijk niets over terugvinden, enkel de packages die specifiek voor xbian zijn en via de xbian config kunnen worden geinstalleerd.
Streamen vanaf de RPi zou ik zelf niet doen maar ik heb dan ook al een mediaserver in de kelder staan :)
Dit wordt ook mogelijk een tijdige oplossing, en zal zeker worden vervangen als het echt niet kan. Voor tijdelijk zou het fijn zijn als ik een soort van kan streamen, zelfs al is het maar van SD content.

edit: hoe dan ook bedankt voor de antwoorden, wil ook niet ondankbaar over komen. Ik weet dat het erg krap is.

[ Voor 6% gewijzigd door LiquidT_NL op 14-05-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:01
@LiquiedT_NL ik raad je sterk aan om het forum van XBian te raadplegen, daar hangen de experts rond en kan je veel info vinden of een topic openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Jazco2nd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:02:
@LiquiedT_NL ik raad je sterk aan om het forum van XBian te raadplegen, daar hangen de experts rond en kan je veel info vinden of een topic openen.
Dank je voor de tip. Ik ga anders ook maar eens headfirst er in duikelen vandaag. Wilde misschien iets te makkelijk een antwoord hebben. Dank voor de hulp in ieder geval!

edit: daar lijkt de issue nog niet op te zijn gekomen, en ik zie wat mensen die het willen maar niet die het ook werkelijk gebruiken. Ik ga het gewoon proberen vanavond, ik zal mijn bevindingen hier posten.

[ Voor 19% gewijzigd door LiquidT_NL op 14-05-2013 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik wacht zelf op de nieuwe versie van FreeNFS, dit is een gratis Windows tool die het heel makkelijk gaat maken om NFS in te stellen op een Windowsbak. In maart had ik contact met de developer en die gaf aan heel snel met de nieuwe versie te komen. HaneWin is een betaald alternatief, daar wil ik niet aan.

Tot die tijd wilde ik me daarom ook nog niet verdiepen in NFS op de RPi. Ik gebruik gewoon Cyberduck (SFTP) als ik iets moet overzetten.

Ik zou zeggen maak gewoon een topic aan op Xbian, zullen anderen ook wel bij geholpen zijn.
Misschien wordt je dan doorverwezen naar de XBMC NFS wiki maar ik heb daar ook eens doorheen gescrolled en volgens mij is dat niet de info die je zoekt. http://wiki.xbmc.org/?title=NFS

[ Voor 4% gewijzigd door Jazco2nd op 14-05-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Jazco2nd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:33:
Ik wacht zelf op de nieuwe versie van FreeNFS, dit is een gratis Windows tool die het heel makkelijk gaat maken om NFS in te stellen op een Windowsbak. In maart had ik contact met de developer en die gaf aan heel snel met de nieuwe versie te komen. HaneWin is een betaald alternatief, daar wil ik niet aan.

Tot die tijd wilde ik me daarom ook nog niet verdiepen in NFS op de RPi. Ik gebruik gewoon Cyberduck (SFTP) als ik iets moet overzetten.

Ik zou zeggen maak gewoon een topic aan op Xbian, zullen anderen ook wel bij geholpen zijn.
Misschien wordt je dan doorverwezen naar de XBMC NFS wiki maar ik heb daar ook eens doorheen gescrolled en volgens mij is dat niet de info die je zoekt. http://wiki.xbmc.org/?title=NFS
Nee, er staat helaas vrijwel geen info in de XBMC NFS wiki die verwijst naar nuttige info voor Windows NFS Servers.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Jazco2nd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:33:
Sowieso voor mij geen optie. Ik wil juist een laag-verbruik systeem hebben om data te serveren.
Ik wil specifiek streamen, niet enkel data overzetten. Ik zal denk ik even moeten proberen met verschillende protocollen wat het beste werkt: ik ben niet echt gebonden aan een voorkeur.
Ik ga even zelf proberen om wat informatie te winnen voor een degelijke TS. Bedankt voor je info verder: ik heb al flink gezocht en alle FAQs/Tutorials etc doorgenomen van XBMC/Xbian en niets terug kunnen vinden. Wordt dus gewoon even wat proberen. Wel al wat nuttige info gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik gebruik OpenElec op de rpi en dat werkt doorgaans naar tevredenheid. Echter het updaten gaat bijna altijd fout. Ik kopieer vanuit mn windows machine via het netwerk de vier kernel en system bestanden naar de update folder op de pi en daarna doe ik een reboot. Dat moet toch goed gaan dan?
Het is me weleens gelukt om succesvol te updaten, maar doorgaans start hij niet meer op na de update. Zojuist heb ik geprobeerd te updaten naar 3.02 en het resultaat is wederom een foutmelding tijdens booten. Ik heb de melding niet opgeslagen, maar er stond iets met: error mount system. Weet het niet meer precies.
Best vervelend allemaal, omdat je daarna weer een half uur bezig bent om alles in te stellen. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:58

EraZor

Don't mention the war

reiker schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:20:
[...]

Ik had met XBian hetzelfde, NFS-shares van m'n Synology NAS waren wel zichtbaar maar niet te openen/toe te voegen (had overigens dit probleem met OpenElec niet!).
Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij deze guide, op de Synology moest er wat in de flags voor NFS directories worden aangepast. Hierna werkt het zoals je het zou verwachten. Er staat ook een klein stukje in over Windows, wellicht dat je daarmee wat kunt?
N.B.: ik had dit probleem dus niet met OpenElec builds, dus als je simpel wat wilt testen is dat misschien iets?
Verrek! Met openelec kan ik de windows 2012 nfs shares gewoon benaderen. Top! Nou nog een vraagje: met RASPBMC en XBIAN kan ik de gui mooi in 1080p draaien. ik krijg dat in openelec niet voor elkaar. Kan wel 1080p forceren (met hdmi_mode=16 in de config.txt) (of handmatig selecteren) maar dan blijven de menus gewoon 720p geupscaled naar 1080.

Hoe kan ik dat toch voor elkaar bakken? of gaat dat 'm niet worden in openelec? (Films etc zijn wel gewoon in 1080p, maar ik wil t menu ook lekker scherp)

't zou moeten kunnen door advancedsettings.xml aan te passen:

Add to advencedsettings <guires>XXXX</guires>

XXXX = GUI resolution. 480p,720p,900p,1080p. <guires>720</guires>, <guires>1080</guires>

maar dat bestand kan ik nergens vinden....of moet je die idd zelf aanmaken? Als ik dat xml bestaand zelf aanmaak in userdata heeft dat geen effect, helaas... of werkt deze hogere resolutie alleen in xbian? (.zoals curlymo eerder aangaf)

edit:

Gelukt met een custom build!

[ Voor 18% gewijzigd door EraZor op 14-05-2013 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Inmiddels met de Pi aan de slag geweest. Xbian op gezet en via apt nfs-kernel-server. Daarna gewoon exports aangemaakt van de externe harde schijf (NTFS) en de SD kaart. Op mijn laptop via wifi gaan divxjes goed, 720p/1080p moet ik nog even testen via kabel. Maar ziet er hoopvol uit :)

Ben overigens echt diep onder de indruk van het apparaatje en Xbian. Ik weet niet of ik nog de andere distributies ga beginnen, maar ben aangenaam verrast in ieder geval met de Pi.

[ Voor 24% gewijzigd door LiquidT_NL op 14-05-2013 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik heb nog een tv boven zonder HDMI, wel breedbeeld.
Nu wil ik de Pi via de s video aansluiten, maar ik krijg dan alleen 720x480 als resolutie.
Iemand hier mee te maken (gehad)?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 13:23
Ik denk niet dat de composite video uitgang meer als 480i of 576i resolutie aankan.
Het is overigens een composite video uitgang, geen s-video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
albino71 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 00:49:
Ik heb nog een tv boven zonder HDMI, wel breedbeeld.
Nu wil ik de Pi via de s video aansluiten, maar ik krijg dan alleen 720x480 als resolutie.
Iemand hier mee te maken (gehad)?
ik heb dit ook

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:51
EraZor schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:10:
[...]

Verrek! Met openelec kan ik de windows 2012 nfs shares gewoon benaderen. Top! Nou nog een vraagje: met RASPBMC en XBIAN kan ik de gui mooi in 1080p draaien. ik krijg dat in openelec niet voor elkaar. Kan wel 1080p forceren (met hdmi_mode=16 in de config.txt) (of handmatig selecteren) maar dan blijven de menus gewoon 720p geupscaled naar 1080.

Hoe kan ik dat toch voor elkaar bakken? of gaat dat 'm niet worden in openelec? (Films etc zijn wel gewoon in 1080p, maar ik wil t menu ook lekker scherp)

't zou moeten kunnen door advancedsettings.xml aan te passen:

Add to advencedsettings <guires>XXXX</guires>

XXXX = GUI resolution. 480p,720p,900p,1080p. <guires>720</guires>, <guires>1080</guires>

maar dat bestand kan ik nergens vinden....of moet je die idd zelf aanmaken? Als ik dat xml bestaand zelf aanmaak in userdata heeft dat geen effect, helaas... of werkt deze hogere resolutie alleen in xbian? (.zoals curlymo eerder aangaf)

edit:

Gelukt met een custom build!
Hoi,

De advancedsettings.xml moet je gewoon zelf even aanmaken onder de "userdata" folder in je storage partitie. Op de website van Openelec vind je wel een paar voorbeelden van hoe deze file er moet uizien.

MAAR ik heb zelf ook problemen met de 1080p GUI. Wanneer ik deze configureer in de advancedsettings.xml file en dan m'n Pi reboot, krijg ik enkel beeld over 1/4de van de TV, dus ik weet niet goed hoe je dit in gang moet krijgen.

Zou daarom graag weten hoe het bij jou loopt als je je Advancedsettings.xml file hebt aangemaakt en guires=1080 hebt ingesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Witte_200 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 08:22:
[...]

Hoi,

De advancedsettings.xml moet je gewoon zelf even aanmaken onder de "userdata" folder in je storage partitie. Op de website van Openelec vind je wel een paar voorbeelden van hoe deze file er moet uizien.

MAAR ik heb zelf ook problemen met de 1080p GUI. Wanneer ik deze configureer in de advancedsettings.xml file en dan m'n Pi reboot, krijg ik enkel beeld over 1/4de van de TV, dus ik weet niet goed hoe je dit in gang moet krijgen.

Zou daarom graag weten hoe het bij jou loopt als je je Advancedsettings.xml file hebt aangemaakt en guires=1080 hebt ingesteld :)
Daar had ik ook last van. Daarna moet je even je scherm opnieuw calibreren:
http://wiki.xbmc.org/inde...stem#Video_calibration...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
Heeft iemand hier al ervaring mee?

http://forum.stmlabs.com/showthread.php?tid=2143

Lijkt me wel mooi maar voor ik die investering ga doen wel benieuwd of het echt zo mooi is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Witte_200 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 08:22:
[...]

Hoi,

Ik heb de custom build, zoals in de edit van m'n post staat, gebruikt. Normaal werkt eea niet met openelec, heb ik inmiddels begrepen. Advancedsettings.xml zelf in userdata aangemaakt, met alleen de guires entry. Werkt prima verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
slommer schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 08:54:
Heeft iemand hier al ervaring mee?
[video]
http://forum.stmlabs.com/showthread.php?tid=2143

Lijkt me wel mooi maar voor ik die investering ga doen wel benieuwd of het echt zo mooi is :)
Heb ambilight via mijn tv. en kan nu niet meer zonder :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:12
Het ziet er geinig uit moet ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-09 13:45
Meer mensen problemen met automatisch updaten van OpenELEC van versie 3.01 naar 3.02? De update wordt wel gestart en gedownload, echter bij herstarten begint download/install gewoon weer.

Update maakt mijn RPi verschrikkelijk traag in de minuten dat ie bezig is met download/install dus anders moet ik handmatig dit oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:11
Lijkt iets idd niet goed te gaan. Gewoon even handmatig downloaden en in de update map gooien. Dan bij de volgende reboot moet hij hem wel installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:22
Bose321 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:28:
Als ik het goed begrijp zit het ingebakken in OpenElec... Ik ben wel geneigd om dit te testen. Zou ik met de Anysee E30TCPlus genoeg hebben? Geen extra hardware nodig? Is er ook een ander alternatief nog? Vind die 150 euro best aan de steile kant...
volgens mij heeft Anysee geen linux drivers.
Heb nu een windows systeem waar het inderdaad wel zo werkt.

Zelf wil ik een Synology NAS het werk laten doen en dan alleen frontend op Openelec.
Neig naar een HDHomerun aangezien deze een dual tuner heeft.

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

base_ schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 01:39:
Ik denk niet dat de composite video uitgang meer als 480i of 576i resolutie aankan.
Het is overigens een composite video uitgang, geen s-video
My bad, composiet idd.

Ik zie ook dat hij max 480i aankan, maar op de beeldbuis ziet het er prima uit.
Had ik nog niet getest.
Tja, dan zitten we in hetzelfde schuitje.

Maar....
De resolutie is eigenlijk prima, de lettergrootte daarentegen niet.

Ook daar is een oplossing voor.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=127671

Let wel op dat je het aanpast voor de door jou gebruikte skin en maak even een backup van je code, want of het behouden blijft na een update van je skin betwijfel ik.

Binnenkort maar eens uitproberen.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 16:24
El_V schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:55:
mysql op mijn synology geinstalleerd maar krijg het niet goed aan de praat op mij raspberry.. dit weekend eens verder in verdiepen.

iemand nog tips of een goede guide?
nog niet zelf geprobeerd, maar al wel een poos over aan het prakiseren.

probeer dit anders eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
D-mone schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:06:
[...]

nog niet zelf geprobeerd, maar al wel een poos over aan het prakiseren.

probeer dit anders eens
Ik heb het een paar dagen geleden opgezet. Deze: http://quixventure.com/20...as-mysql-server-for-xbmc/ guide voor gebruikt. Ging erg makkelijk, lukte meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:57
LiquidT_NL schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 23:35:
Inmiddels met de Pi aan de slag geweest. Xbian op gezet en via apt nfs-kernel-server. Daarna gewoon exports aangemaakt van de externe harde schijf (NTFS) en de SD kaart. Op mijn laptop via wifi gaan divxjes goed, 720p/1080p moet ik nog even testen via kabel. Maar ziet er hoopvol uit :)

Ben overigens echt diep onder de indruk van het apparaatje en Xbian. Ik weet niet of ik nog de andere distributies ga beginnen, maar ben aangenaam verrast in ieder geval met de Pi.
Mag ik vragen hoe jouw /etc/exports eruit ziet?
Ik krijg NFS server namelijk niet goed werkend op mijn RasPi (Raspbian). Momenteel heb ik erin staan:
code:
1
/mnt/Media      *(rw,async,insecure,all_squash,no_subtree_check,anonuid=1000,angid=1000)

Maar op mijn Mac kan ik hem niet goed mounten. Bedoeling is dat een 2e Pi als XBMC client gaat dienen en over NFS de media kan lezen.
Doe ik iets fout in mijn /etc/exports? Wellicht kun je jouwe plaatsen?

Mijn /etc/exports is hierop gebaseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
thaan schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:29:
[...]

Mag ik vragen hoe jouw /etc/exports eruit ziet?
Hier 1 regel van hier op centos:
code:
1
/ftp/unpacked 192.168.25.0/255.255.255.0(rw,no_root_squash,async,acl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:51
Smultie schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 08:38:
[...]

Daar had ik ook last van. Daarna moet je even je scherm opnieuw calibreren:
http://wiki.xbmc.org/inde...stem#Video_calibration...
hazo, Ok Thanks! Ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Laatst online: 15:57
slommer schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 19:55:
[...]

Hier 1 regel van hier op centos:
code:
1
/ftp/unpacked 192.168.25.0/255.255.255.0(rw,no_root_squash,async,acl)
Hartelijk dank!

Komt er dus op neer dat kennelijk m'n NFS share instelling goed staat, maar dat een HFS+ schijf niet goed werkt om te delen over NFS. Een NTFS schijf werkt wel (transfer speeds zijn drama met de RasPi, dus Ext3/4 is geen optie, aangezien data er voornamelijk via de USB schijf opgezet zal worden).

Boel werkt hier nu dus! Nu nog even een extra Pi op de kop tikken en gaan. Jammer dat NFS overigens een stuk trager is dan gedacht, zal wel liggen aan het feit dat USB en Ethernet over dezelfde bus gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:29

reiker

dan jij!

EraZor schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:10:
[...]

Verrek! Met openelec kan ik de windows 2012 nfs shares gewoon benaderen. Top!

[...]
Mooizo d:)b
Hoop dat je verder ook naar tevredenheid met OpenElec kunt werken. Ik vind XBian in vergelijking een heel stuk sneller, maar wellicht is dat met de nieuwste versie wel beter? Ik ben na 3.0.0 overgestapt.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
thaan schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 00:18:
[...]

Komt er dus op neer dat kennelijk m'n NFS share instelling goed staat, maar dat een HFS+ schijf niet goed werkt om te delen over NFS. Een NTFS schijf werkt wel (transfer speeds zijn drama met de RasPi, dus Ext3/4 is geen optie, aangezien data er voornamelijk via de USB schijf opgezet zal worden).

Boel werkt hier nu dus! Nu nog even een extra Pi op de kop tikken en gaan. Jammer dat NFS overigens een stuk trager is dan gedacht, zal wel liggen aan het feit dat USB en Ethernet over dezelfde bus gaan.
Ik moet nog even echt bezig gaan met data overzetten en streamen te testen. Sowieso heb ik mijn XBMC client op mijn PC zowel via NFS als SFTP verbonden, even kijken of het veel verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michieldekker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-07 18:47
Sinds afgelopen weekend de TV Server van MediaPortal geinstalleerd op mijn servertje (Windows 8) icm een Anysee E30TCPlus werkend gekregen. XBMC plugin geinstalleerd op 1 vd Pi's en draait naar tevredenheid. Zappen is ietsje trager, maar acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Net de Amber skin geinstalleerd. Xbian, volledig up to date met XBMC 12.2. Loopt erg goed, en ziet er geweldig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:54

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Loopt hij soepeler dan de standaard skin? Of heeft hij vooral meer features?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Net zo soepel, ik durf niet te zeggen soepeler, nog te kort voor gebruikt. Gewoon, mooier.. Dat is persoonlijk, maar het is de eerste skin die er beter uit ziet dan Confluence en toch net zo soepel loopt.

[ Voor 38% gewijzigd door UltraSub op 16-05-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik vind Amber absoluut soepeler lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Jazco2nd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:31:
Ik vind Amber absoluut soepeler lopen.
Dat gevoel krijg ik ook, maar vind het nog iets te vroeg om definitief te beoordelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
UltraSub schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:04:
Net de Amber skin geinstalleerd. Xbian, volledig up to date met XBMC 12.2. Loopt erg goed, en ziet er geweldig uit.
Loopt hij standaard goed ja? Of heb je het een en ander aangepast? Draai zelf openelec en zoek ook nog een lichtgewicht skin. Ben nog een beetje met skins aan het testen op de rpi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb ook andere skins uitgeprobeerd maar om eerlijk te zijn vind ik Confluence zo gek nog niet.
Het is snel en eenvoudig.

Als ik een film of serie wil kijken gaat het toch snel van homescreen naar het bestand toe en afspelen maar. Eventueel nog even ondertiteling selecteren (als het nodig is) en dat is het.

Met andere skins merk ik toch wel dat dit vaak toch even wat omslachtiger gaat.
Het kan er erg mooi uitzien (bijv. zo'n poster wall) maar ik merk toch wel dat ik Media Info 3 van Confluence praktischer vind;
ik kan veel titels tegelijk zien; heb synopsis duidelijk leesbaar, screenshot en vaak nog info over resolutie, geluidspoors etc.
Een mooie skin is leuk als je standaard media kijkt via XBMC en vrij lang in het menu zit, maar als je zoals hier XBMC alleen aanslingert voor een film of serie te kijken vind ik het weinig toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Helemaal niks aangepast, out-of-the box beter en sneller dan de default skin. In elk geval totdat MyEPI wat verder is ontwikkeld/en of XBian zijn eigen optimized versie meeleverd zou ik Amber echt als standaard skin installeren.

edit: keb wel zelf File Manager onder favourites gegooid enzo, gewoon de dingen die je zelf met je remote kan doen, niks hacken. ik vind de views voor TV Shows en Movies sowieso prettiger, overschakelen naar andere views is makkelijker want je zie alle mogelijke views... bij de standaardskin heb je geen idee wat de volgende view wordt en dat maakt de vertraging bij het overschakelen naar views vervelend.

[ Voor 47% gewijzigd door Jazco2nd op 16-05-2013 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Piet91 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:39:
Ik heb ook andere skins uitgeprobeerd maar om eerlijk te zijn vind ik Confluence zo gek nog niet.
Het is niet voor niets de standaard skin geworden ;)
ik liep alleen al snel tegen het probleem aan dat wanneer ik de artist slideshow addon wil gebruiken ik al met de hand aanpassingen moet gaan (en blijven) doen aan de skin files.

Dat zie ik niet zitten.
Plus het feit dat ik nu custom smart playlists aan mijn homemenu kan toevoegen en een ander achtergrondje kan geven zonder dat de boel enorm vertraagd. Dat maakt het voor mij wel een fijne skin :)
OSD is lekker compact, zonder coverart erbij etc..
Ik weet nl. al welke serie of film ik kijk :P

Ik zat op confluence ook op mediainfo 3, in Amber gebruik ik de lowlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
voorheen vie ik telkens terug op de confluence skin. maar nu ik de amber skin heb gebruik ik die al een tijdje. draait net zo snel zoniet sneller. en kan mooi het menu instellen zoals ik wil :)

Heb nu dus apart item voor 21:9 films - 3d films- tv series - concerten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Hmmm... ik ben toch nog niet helemaal happy over OpenElec. Dit is de enige distro waarmee ik de NFS shares op m'n win2012 server kan benaderen, maar desondanks toch nog buffering (steeds na een minuut of 20) bij DTS films. Nou was dit wel een film met DTS-HD MA (anderhalf uur, 13GB), maar dat zou geen prob moeten zijn toch? Eea is wired aangesloten... Of zou hier met een extra overclock van de gpu nog wat te winnen zijn? (de proc loopt op 850, de GPU nog op stock). Ik wilde juist gebruik maken van NFS shares om dit buffer prob te voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik heb hier met OpenELEC enkel af en toe buffers in de eerste 5 minuten van de film o.i.d. dit is wel naar een SMB share, vreemd dat jij dan ook buffers na een minuut of 20 krijgt. M'n Pi loopt trouwens op 850mHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:11
Hij moet de dts decoden neem ik aan? of heb je een dts compatible receiver/tv?
Ik heb namelijk met hele zware films geen last van buffers. Al loopt mijn Pi op 900mhz, maar is het nog wel de oude 256mb versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Piet91 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:39:

Als ik een film of serie wil kijken gaat het toch snel van homescreen naar het bestand toe en afspelen maar. Eventueel nog even ondertiteling selecteren (als het nodig is) en dat is het.

Met andere skins merk ik toch wel dat dit vaak toch even wat omslachtiger gaat.
Het kan er erg mooi uitzien (bijv. zo'n poster wall) maar ik merk toch wel dat ik Media Info 3 van Confluence praktischer vind;
ik kan veel titels tegelijk zien; heb synopsis duidelijk leesbaar, screenshot en vaak nog info over resolutie, geluidspoors etc.
Een mooie skin is leuk als je standaard media kijkt via XBMC en vrij lang in het menu zit, maar als je zoals hier XBMC alleen aanslingert voor een film of serie te kijken vind ik het weinig toevoegen.
+1 ;) Ik heb alleen de modded Confluence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannybeuker
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:25
Ik heb sinds enkele maanden ook een Raspberry Pi (rev B.) en wil bij deze mijn ervaringen delen. Wellicht dat er iemand nog baat bij heeft.

Doel van aanschaf:
  • Mediaspeler
  • Download machine
  • Laag stroom verbruik
Mediaspeler:
Ik maak gebruik van XBian. Deze gebruik ik naar volle tevredenheid. Reageert prima, Samsung afstandsbediening werkt er ook nog eens op (was blij verrast, kwam er namelijk per ongelijk achter).
Voor XBian heb ik Raspbmc gebruikt, maar deze haperde (elke x seconden) bij het streamen van films. Dit varieerde van 700MB - 20GB+ films. De oorzaak kon ik vinden en ben daarom overgegaan naar XBian.

Download machine:
Op de Pi is een 2TB HDD met externe voeding via USB aangesloten.
Ik ben waarschijnlijk een van de weinigen hier die geen gebruik maakt van nieuwsgroepen, maar alles via torrents (private trackers) doet. Dus voor mij was het niet even de "Download package" installeren.
  • Voor het downloaden van torrents gebruik ik Transmission.
  • Voor het automatisch downloaden van de .torrent's gebruik ik Flexget.
  • Voor het uitpakken van bestanden gebruik ik unrar.
  • En omdat mijn vorige installatie volgens mij doodgegaan is, omdat ik Samba gebruikte, heb ik besloten ftp te gebruiken. Ik vond samba op de Pi er traag werken.
Installatie:
Dit is alles wat boven op XBian geinstalleerd is.
code:
1
2
3
4
5
6
7
sudo apt-get install transmission-daemon
sudo apt-get install python-pip
sudo pip install flexget
sudo apt-get install python-transmissionrpc
sudo wget http://files.tobiass.eu/unrar_4.1.4-1_armhf.deb
sudo dpkg -i unrar_4.1.4-1_armhf.deb 
sudo apt-get install vsftpd

Configs:
code:
1
2
3
4
"download-dir": "/media/usb0/torrents/",
"incomplete-dir": "/media/usb0/torrents/",
"rpc-username": "xbian",
"rpc-whitelist": "127.0.0.1,192.168.*.*",

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
presets:
  tv:
    series:
      exists_series:
        - /media/usb0/torrents/
      720p:
        - naam van serie
    transmission:
      host: localhost
      port: 9091
      username: xbian
      password: raspberry
      path: /media/usb0/torrents/{{series_name}}/Season {{series_season}}
tasks:
  showrss:
    priority: 1
    rss: http://mijn.rss.feed
    preset: tv

code:
1
2
PATH=$PATH:/usr/bin/
find /media/usb0/torrents/ -name "*.rar" -exec unrar -y -o- x \{\} /media/usb0/complete/ \;

code:
1
2
local_enable=YES
write_enable=YES

Crontab:
code:
1
12 * * * * /usr/local/bin/flexget -c /media/usb0/pi/config.yml --cron

Met het unrar script moet ik nog even prutsen, deze werkt niet altijd even lekker in de crontab. Ben er nog niet helemaal achter waarom dat is. /media/usb0/complete/ wordt wel een beetje een vergaarbak. Meestal kijk ik de series en verwijder ze later, dus ik kan hier prima mee leven. Zal later nog in een sorteer script duiken.

De performance van de Pi is prima. Ik kan prima 1080p films kijken tijdens het down/uploaden. Echter als ik een film kijk en het unrar script is aan de gang dan merk je wel dat hij het druk heeft.
Al in al ben ik blij met mn Pi!

Groeten,
Danny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 17:06
Danny, mooie post heb je er van gemaakt! ik zal hem aar niet quoten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
EraZor schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 16:03:
Hmmm... ik ben toch nog niet helemaal happy over OpenElec. Dit is de enige distro waarmee ik de NFS shares op m'n win2012 server kan benaderen, maar desondanks toch nog buffering (steeds na een minuut of 20) bij DTS films. Nou was dit wel een film met DTS-HD MA (anderhalf uur, 13GB), maar dat zou geen prob moeten zijn toch? Eea is wired aangesloten... Of zou hier met een extra overclock van de gpu nog wat te winnen zijn? (de proc loopt op 850, de GPU nog op stock). Ik wilde juist gebruik maken van NFS shares om dit buffer prob te voorkomen...
Het is niet gegarandeerd dat NFS buffer problemen oplost. Hier een vlekkeloos netwerk, maar mijn model-b Rasp buffert ook bij de zwaardere films. Begint ook na een minuut of 20. Het is gewoon een verrotte batch van model-b's die netwerk problemen hebben of zo denk ik. Kijk maar eens lijstje met verschillende revisies..
Lieuwe15 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 16:08:
Ik heb namelijk met hele zware films geen last van buffers. Al loopt mijn Pi op 900mhz, maar is het nog wel de oude 256mb versie.
Oude 256MB versie, de model-a kent deze problemen niet voor zover ik terug kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort openelec 3.0.2 en elke keer als ik de raspberry pi reboot komt het menu weer op nederlands te staan terwijl dit bij de vorige versies gewoon op engels bleef.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
@Dannybreuker, ik heb ook altijd torrents gebruikt. Werkt heel erg goed. Unrar heb ik niet nodig, ik download geen rars. Scheelt weer een taak op de RPi. Goed om te zien dat meer mensen Flexget gebruiken! Het is een hele krachtige tool om automatisch torrents te vinden.

Ik heb nog wat handige tips voor je Flexget config. Ik begon met vrijwel dezelfde structuur maar heb nu een heel andere. Was ook van plan een Flexget package voor XBian te maken, ben ik nog steeds van plan alleen nog niet aan toegekomen.
Daarnaast kan je Transmission na elke torrent een seintje aan XBMC laten geven dat alleen die map waarin die download staat naar de Library wordt gescand. Erg handig, scheelt weer XBMC update addons. Ik post alles binnenkort op een RPi forum.

[ Voor 4% gewijzigd door Jazco2nd op 16-05-2013 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 17:45:
Ik heb sinds kort openelec 3.0.2 en elke keer als ik de raspberry pi reboot komt het menu weer op nederlands te staan terwijl dit bij de vorige versies gewoon op engels bleef.
Iemand een idee?
Bij de CEC settings staat dan denk ik aangegeven dat de taal van je TV wordt overgenomen?
Via System, Settings, Input Devices, Peripherals, CEC zo uit het hoofd...

[ Voor 8% gewijzigd door technorabilia op 16-05-2013 18:42 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kraades

Ja gevonden en aangepast. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
Ik heb amber wel geprobeerd, maar ik mis daarin de watchlist nogal.
Ik kijk eigenlijk alleen in mijn lijstje van volgende nog niet bekeken afleveringen, in plaats van het hele tv show menu in te gaan.
Heeft amber ondertussen ondersteuning voor service.skin.widget (of hoe dat ook heet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zijn er die de trailer addon gebruiken?
Duurt bij mij een eeuwigheid voordat die is geladen.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

albino71 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 19:46:
Zijn er die de trailer addon gebruiken?
Duurt bij mij een eeuwigheid voordat die is geladen.
Yeps.. gebruik 'm bijna niet.. Ik verdenk mijn internetverbinding er ook van om te traag te zijn om die lijst in te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

hmm, ik heb hier 100/100 glas, dus dat zal het niet zijn :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

UltraSub schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 17:19:
[...]

Het is niet gegarandeerd dat NFS buffer problemen oplost. Hier een vlekkeloos netwerk, maar mijn model-b Rasp buffert ook bij de zwaardere films. Begint ook na een minuut of 20. Het is gewoon een verrotte batch van model-b's die netwerk problemen hebben of zo denk ik. Kijk maar eens lijstje met verschillende revisies..

[...]

Oude 256MB versie, de model-a kent deze problemen niet voor zover ik terug kan vinden.
Ik begrijp dat t niet gegarandeerd is nee, maar had goede hoop... Is idd een model b 512 MB. Zou wel ruk zijn, maar vast geen gegronde reden om te mogen ruilen bij sosolutions...
Lieuwe15 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 16:08:
Nope, hoeft niks te decoden. Hangt aan een DTS receiver...

[ Voor 26% gewijzigd door EraZor op 16-05-2013 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
EraZor schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 19:57:
[...]

Ik begrijp dat t niet gegarandeerd is nee, maar had goede hoop... Is idd een model b 512 MB. Zou wel ruk zijn, maar vast geen gegronde reden om te mogen ruilen bij sosolutions...
Zo bedoelde ik het ook niet :)
Het lost inderdaad voor velen de problemen op, indien ze van SMB komen. Helaas zijn er veel crap versies van de B in omloop lijkt het :(
[...]

Nope, hoeft niks te decoden. Hangt aan een DTS receiver...
Same here. Kijk eens wat je voor batch hebt?
UltraSub in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

albino71 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 19:50:
hmm, ik heb hier 100/100 glas, dus dat zal het niet zijn :)
Dan is die app te zwaar voor de pi..

Idle CPU 10 á 15%

Bij het starten van de App knalt ie naar 95% toe en blijft daaromheen hangen..... (en crasht als ik terug ga en de boel afbreek)

Youtube app starten:
Heel ff Spike naar 97% en dan weer terug...

Hij is dus zeeeeer veel aan het inlezen... en daar heeft ie eigenlijk meer cpu kracht voor nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik heb nu de apple itunes trailer addon er op gezet. Die werkt prima.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

albino71 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 22:29:
Ik heb nu de apple itunes trailer addon er op gezet. Die werkt prima.
Check! Trage internet verbinding nu het probleem :P

Net een nieuwe update mogen ontvangen van Amber... benieuwd wat er nu goed werkt...

En wat niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

RoRoo schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 22:41:
Check! Trage internet verbinding nu het probleem :P

Net een nieuwe update mogen ontvangen van Amber... benieuwd wat er nu goed werkt...

En wat niet :P
Echt? Wat voor verbinding heb je dan?

Ik weet nog niet of ik amber ga gebruiken.
Eerst maar eens de boel scannen en een library opbouwen op mijn Synology.

Ik heb trouwens wel problemen met mkv bestanden afspelen.
Die worden echt vaak gebuffert....

Een keertje vind ik niet erg, maar dit is om de paar minuten.

Niet goed
MKV van 5+ GB
Codec info:
Stream 0Codec: H264 - MPEG-4 AVC (part 10) (avc1)
Resolutie: 1280x720
Beeldsnelheid: 24.000384
Gedecodeerd formaat: Planar 4:2:0 YUV

Wel goed
Avi van 3+GB
Codec: MPEG-4 Video (XVID)
Resolutie: 1280x528
Beeldsnelheid: 23.976023
Gedecodeerd formaat: Planar 4:2:0 YUV

Ik zal nog wat meer testjes doen, maar wellicht dat iemand al iets ziet....

[ Voor 24% gewijzigd door albino71 op 16-05-2013 23:48 . Reden: codecs ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 07:59

Griffin

Is mythical

Gister openElec geinstalleerd op een SD kaartje. Ik eerst v0.7 van imagewriter geprobeerd maar die deed het niet op mijn PC (win7). Toen v0.6 en deze gelukkig wel.
Kaartje erin en proberen te booten, helaas geen beeld (via USB van tv). Dus ik via externe voeding. Deze deed het wel dus ik alles op laten starten en toen nogmaals via de TV proberen, dit werkt wel maar echt vloeiend nog niet, denk toch dat dit te weinig stroom is om stabiel te laten draaien.

Problemen wat ik gister had (nog niet heel veel naar gekeken)
- NAS benaderen via XBMC (maar heb een tutorial gevonden welke ik nog moet testen)
- De 'Guide' knop opent bij mij in de filemanager geen 'rechtermuisknop-scherm' maar probeerd de guide echt te openen
- tijd goed te zetten.

Een hoop is nog een beetje proberen volgens mij maar vooal het 'Guide' probleem is lastig. Ik heb het met de normale remote van de Samsung geprobeerd en met mn Harmony One.

Verder nog op de todo lijst (na het indexen van de XBMC) is het installeren en goed instellen van de Subtitle plugin voor XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Griffin schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 07:52:
Gister openElec geinstalleerd op een SD kaartje. Ik eerst v0.7 van imagewriter geprobeerd maar die deed het niet op mijn PC (win7). Toen v0.6 en deze gelukkig wel.
Kaartje erin en proberen te booten, helaas geen beeld (via USB van tv). Dus ik via externe voeding. Deze deed het wel dus ik alles op laten starten en toen nogmaals via de TV proberen, dit werkt wel maar echt vloeiend nog niet, denk toch dat dit te weinig stroom is om stabiel te laten draaien.

Problemen wat ik gister had (nog niet heel veel naar gekeken)
- NAS benaderen via XBMC (maar heb een tutorial gevonden welke ik nog moet testen)
- De 'Guide' knop opent bij mij in de filemanager geen 'rechtermuisknop-scherm' maar probeerd de guide echt te openen
- tijd goed te zetten.

Een hoop is nog een beetje proberen volgens mij maar vooal het 'Guide' probleem is lastig. Ik heb het met de normale remote van de Samsung geprobeerd en met mn Harmony One.

Verder nog op de todo lijst (na het indexen van de XBMC) is het installeren en goed instellen van de Subtitle plugin voor XBMC.
De Pi heeft 700mA nodig dacht ik, dus een externe voeding is aan te raden.
Sowieso is het handig als de Pi gewoon aan blijft. Booten duurt simpelweg te lang m.i.

Om je NAS te benaderen (via SMB), moet je eerst in instellingen - bestanden een koppeling naar je NAS maken. Daarna kun je submappen toevoegen bij Video's en Music.

Bij instellingen - landinstellingen zorgen dat je de NL tijdzone hebt. Dan staat je tijd automatisch goed.

Succes! :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

albino71 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:15:
[...]

De Pi heeft 700mA nodig dacht ik, dus een externe voeding is aan te raden.
Sowieso is het handig als de Pi gewoon aan blijft. Booten duurt simpelweg te lang m.i.
Veel stroom verbruikt het ook niet ;)
Om je NAS te benaderen (via SMB), moet je eerst in instellingen - bestanden een koppeling naar je NAS maken. Daarna kun je submappen toevoegen bij Video's en Music.
Ik heb vernomen dat SMB veel meer CPU verbruikt dan NFS. Daarom wil ik kijken of ik NFS werkend krijg. Anders probeer ik SMB nog wel.
Bij instellingen - landinstellingen zorgen dat je de NL tijdzone hebt. Dan staat je tijd automatisch goed.

Succes! :)
Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
Griffin schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:22:
[...]

[...]

Ik heb vernomen dat SMB veel meer CPU verbruikt dan NFS. Daarom wil ik kijken of ik NFS werkend krijg. Anders probeer ik SMB nog wel.

[...]

Thnx
Bij mij werkt SMB prima, geen reden dus om over te stappen op NFS.

Als ik het probleem met je remote goed begrijp is het op te lossen met een keymap. Google maar eens op xbmc remote keymap dan kom je er wel. Misschien kun je er zelfs een vinden die speciaal voor jouw type tv geschikt is, hoef je 'm niet eens zelf te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

albino71 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 23:30:

Echt? Wat voor verbinding heb je dan?
8mbit down :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ok, dat is niet de allerrapste, maar dat moet toch voldoende zijn om trailers in 720p te bekijken.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVa
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:27
Een klein vraagje aan de XBMC gebruikers op een RPi.
Ik heb zelf nog geen ervaring met XBMC en RPi maar ik denk eraan om onderstaande setup te willen maken, mijn vraag is of het effectief mogelijk is:
Ik wil een RPi als internet radio gebruiken (uiteindelijk zonder een monitor eraan te hangen) en wil deze volledig bedienen via iOS en Android toestellen.
Met bedienen bedoel ik: radio station kiezen, aan en uit zetten, volume regelen.

Is dit effectief mogelijk, iemand ervaring mee?

alvast bedankt,

D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

albino71 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:44:
[...]

Ok, dat is niet de allerrapste, maar dat moet toch voldoende zijn om trailers in 720p te bekijken.
is het ook.. duurt alleen langer :P waardoor ik denk dat het niet werkt..

geen zin om m'n huis te verbouwen dus geen glasvezel voor mij.. Eigen schuld dikke bult dan :P

Ik merk alleen geen verschil in snelheid :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

DaVa schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:47:
Ik heb zelf nog geen ervaring met XBMC en RPi maar ik denk eraan om onderstaande setup te willen maken, mijn vraag is of het effectief mogelijk is:
Ik wil een RPi als internet radio gebruiken (uiteindelijk zonder een monitor eraan te hangen) en wil deze volledig bedienen via iOS en Android toestellen.
Met bedienen bedoel ik: radio station kiezen, aan en uit zetten, volume regelen.

alvast bedankt,

D
Geen ervaring mee, maar anderen wel...
http://pa3ang.nl/wp/archives/3453

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
DaVa schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:47:

alvast bedankt,

D
je kan gewoon een .pls of .m3u ofzo tekstbestandje aanmaken met daarin de urls van de audiostreams. in XBMC > Music kan je die dan afspelen. Met de Yatse (Android) of XBMC Commander (iOS) apps kan je terwijl tv uit staat naar deze files browsen en ze afspelen..

Maar ik zie het nut niet, als je het toch met een smartphone bedient, speel het dan gewoon met je telefoon af en sluit die aan op een audiosysteem/receiver ofzo. Of gewoon met een audiokabel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kan je je telefoon of ander apparaat dus niet meer gebruiken. Ook kan je dan niet 's ochtends de radio aanzetten en daarna weggaan zonder dat de radio uitgaat. Ook niet echt handig als je radio op een centrale plaats in de woonkamer staat en je aan de andere kant bijvoorbeeld aan het werken bent en je gebeld wordt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Of met Airplay van je iPhone naar XBMC?

/edit: zag de vorige posting niet

[ Voor 36% gewijzigd door Ferret op 17-05-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Laatst online: 31-08 19:17
Eerder iets als http://squeezeplug.de/ geen oplossing?

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rexx
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 09:59
Ik heb me er ook maar eens even een aangeschaft! erg handig en zeker een must have voor elke ICT'er.

werkt hij ook met een externe harde schijf zonder voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
T-Rexx schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 14:56:
Ik heb me er ook maar eens even een aangeschaft! erg handig en zeker een must have voor elke ICT'er.

werkt hij ook met een externe harde schijf zonder voeding?
ja, als je een USB hub ertussen zet. De RPi levert nauwelijks stroom via de usb poorten. Een wifi usb stick of gewone usb stick, muis of toetsenbord kan nog. Als je meer wil zoals een hdd heb je een usb hubje nodig. De RPi zelf kan je ook erop aansluiten zodat je maar 1 stopcontact nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 08:38
Met andere worden, een powered usb hub. De raspberry pi zelf ook weer op die hub aansluiten om stroom te pakken lukte mij niet, dan lag alles plat. Maar dat zou nog wel eens kunnen liggen aan wat voor hub je gebruikt. (ik gebruikte een Logitech hubje)

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo heb ik 'm aangesloten: (onderaan de usb disk)
Afbeeldingslocatie: http://img585.imageshack.us/img585/8738/46842800.jpg

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:54

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Wat voor hubje is dat btw?
(vind powered hubs eigenlijk wel weer, gezien de kostprijs van de Rpi..telt er zo weer 15 euro of meer bij op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:48

iChaos

It's Lupus.

Topicstarter
Raspberry Pi voorzien van Xbian, LAN eraan, SMB share van de AppleTV 1G die Ubuntu 13.04 draait en werkt als server toegevoegd, 1080P x264 gaat prima :) Shoutout naar het Xbian team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr_gadget schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 15:55:
Wat voor hubje is dat btw?
(vind powered hubs eigenlijk wel weer, gezien de kostprijs van de Rpi..telt er zo weer 15 euro of meer bij op)
Belkin 4-Port Hi-Speed USB 2.0 Mobile Hub (F5U404-BLK)
Hij staat officieel wel op de lijst van niet goed werkende hubs i.c.m. de Pi dusss...

Je kunt ook een Y-kabel gebruiken en dan stroom van je TV USB uitgang gebruiken.
Ik heb nog zo'n kabel liggen...USB 3...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 19:03
Griffin schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:22:
[...]

[...]

[...]

Thnx
Het zal zijn dat SMB meer CPU verbruikt maar ik kan je zeggen dat dit reuze meevalt.
Mijn PI krijgt zijn voeding via de usb van mijn Nas en ik draai verder alles via SMB.

Alles loopt zonder problemen CPU loopt nooit 100%, zolang je alles goed kan streamen zie ik niet in waarom je zou over stappen naar NFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
hmmm net even als test een film gedownload voor de audio.
Maar dat trekt de pi toch niet soepel.
Dit gaat schokkend en niet te kijken zo.

Achja. daar zijn testen voor :) kan de 26GB van het weekend weer weg :P

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
Video
ID                                       : 1
Format                                   : AVC
Format/Info                              : Advanced Video Codec
Format profile                           : High@L4.1
Format settings, CABAC                   : Yes
Format settings, ReFrames                : 4 frames
Muxing mode                              : Header stripping
Codec ID                                 : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration                                 : 2h 34mn
Nominal bit rate                         : 20.0 Mbps
Width                                    : 1 920 pixels
Height                                   : 800 pixels
Display aspect ratio                     : 2.40:1
Frame rate mode                          : Constant
Frame rate                               : 23.976 fps
Color space                              : YUV
Chroma subsampling                       : 4:2:0
Bit depth                                : 8 bits
Scan type                                : Progressive
Bits/(Pixel*Frame)                       : 0.543
Writing library                          : x264 core 115 r1947 b5a8ad7
Encoding settings                        : cabac=1 / ref=3 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x113 / me=umh / subme=9 / psy=1 / psy_rd=1.00:0.00 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / fast_pskip=1 / chroma_qp_offset=-2 / threads=6 / sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=1 / interlaced=0 / bluray_compat=0 / constrained_intra=0 / bframes=3 / b_pyramid=2 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=1 / weightb=1 / open_gop=0 / weightp=2 / keyint=250 / keyint_min=23 / scenecut=40 / intra_refresh=0 / rc_lookahead=60 / rc=2pass / mbtree=1 / bitrate=20000 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / aq=1:1.00
Default                                  : Yes
Forced                                   : No

Audio
ID                                       : 2
Format                                   : TrueHD
Codec ID                                 : A_TRUEHD
Duration                                 : 2h 34mn
Bit rate mode                            : Variable
Maximum bit rate                         : 6 048 Kbps
Channel(s)                               : 8 channels
Channel positions                        : Front: L C R, Side: L R, Back: L R, LFE
Sampling rate                            : 48.0 KHz
Compression mode                         : Lossless
Default                                  : Yes
Forced                                   : No

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
UltraSub schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:04:
Hmm.. Kom ik op terug. Weet nog niet of het 12.2 is, de apt-get upgrade van xbian, of Amber. Maar heb toch regelmatig een hangende film/serie bij forward skippen (op te lossen door op stop te drukken en weer opnieuw te resumen), en erger; bij volledig af laten lopen van een film gaat het beeld op zwart, keert niet terug naar menu, en Pi hangt. Reboot nodig.
Maar eens terug switchen naar Confluence om te zien of het Amber misschien is.

(ik moet de eerste upgrade waarna ik geen problemen heb nog meemaken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Paulus07 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 19:43:
hmmm net even als test een film gedownload voor de audio.
Maar dat trekt de pi toch niet soepel.
Dit gaat schokkend en niet te kijken zo.
Het zou me niets verbazen als het komt door de hoge bitrate van de TrueHD audio stream, zelfs mocht je die pass-through naar een receiver sturen. Mocht je het software-matig decoden dan ben ik er bijna zeker van dat het door de audio komt.

De bitrate van je test is zowel qua audio als video wel erg hoog. Arme Pi is niet zo sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
7o9 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 20:21:
[...]

Het zou me niets verbazen als het komt door de hoge bitrate van de TrueHD audio stream, zelfs mocht je die pass-through naar een receiver sturen. Mocht je het software-matig decoden dan ben ik er bijna zeker van dat het door de audio komt.

De bitrate van je test is zowel qua audio als video wel erg hoog. Arme Pi is niet zo sterk.
Komt denk idd door de audio. Daarom wilde ik dit ook even testen. bij een ander bestand (concert) werkte de DTS-HD Master Audio niet soepel.

Dus dacht. eens ff testen hoe het met deze audio track gaat. Nog niet goed dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hoe krijg je DTS-HD Master of Dolby True HD naar je receiver? Ik heb dat met de Pi nog nooit voor elkaar gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Ik ben weer een heel stuk verder, heb de films via nfs op de xbmc te zien gekregen. Nu heb ik nog wel een paar punten...
- soms zie ik geen beeld maar hoor wel geluid, heeft vast met de codecs te maken maar krijg ssh niet werkend om het serienr op te vragen. (Geen wachtwoord kunnen vinden voor xbmc openelec)
- subtitles werken niet goed. Ik krijg geen goede synced versie gevonden. Ook vind ik het raar dat couchpotato dit dus ook niet echt goed doet.
- ook als er al een srt file staat lijkt het of hij deze niet afspeelt.

Verder gebruik ik de yatse remote op de telefoon en dat werkt echt super (icm logitech harmony)

Wat kan ik verder doen om ssh werkend te krijgen en de subtitles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Login/password is root/openelec.
Serie nummer staat toch ook bij System Info of is dat niet bij OpenELEC?
Bij mij werken subs prima. OpenELEC 3.0.2. Heeft de srt file dezelfde base/filename?

[ Voor 30% gewijzigd door technorabilia op 18-05-2013 09:09 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:20
UltraSub schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 19:49:
[...]

Hmm.. Kom ik op terug. Weet nog niet of het 12.2 is, de apt-get upgrade van xbian, of Amber. Maar heb toch regelmatig een hangende film/serie bij forward skippen (op te lossen door op stop te drukken en weer opnieuw te resumen), en erger; bij volledig af laten lopen van een film gaat het beeld op zwart, keert niet terug naar menu, en Pi hangt. Reboot nodig.
Maar eens terug switchen naar Confluence om te zien of het Amber misschien is.

(ik moet de eerste upgrade waarna ik geen problemen heb nog meemaken)
Daar heb ik ook last van, maar dan gewoon met Confluence. Erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
UltraSub schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 23:34:
Hoe krijg je DTS-HD Master of Dolby True HD naar je receiver? Ik heb dat met de Pi nog nooit voor elkaar gekregen.
heb verder niks speciaals ingesteld hiervoor. gewoon hdmi van pi naar receiver (onkyo) en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:23

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Tommiiee schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 11:26:
[...]

Daar heb ik ook last van, maar dan gewoon met Confluence. Erg irritant.
Is er dan niet een proces op de achtergrond bezig dat hij het dan even niet aan kan?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
gister mijn pi op de knieen gekregen, een 3d bluray image van 50 gb kon hij wel afspelen, maar hij stotterde elke 5 seconden. Kan dit aan het netwerk liggen? Of is het gewoon onmogelijk?

Neem aan dat de lanpoort een gigabit verbinding heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

kraades schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 09:07:
Login/password is root/openelec.
Serie nummer staat toch ook bij System Info of is dat niet bij OpenELEC?
Bij mij werken subs prima. OpenELEC 3.0.2. Heeft de srt file dezelfde base/filename?
De subs werken wel (en staan in de zelfde map als de film), alleen ik moet maar gokken welke ik moet downloaden want ik krijg een hele lange lijst in Dutch en Engels. Dus 9 van de 10 keer zijn ze out of sync.
Kan het misschien te maken hebben met het feit dat CouchPotato de files renamed? Of dat de .nfo files gerenamed worden naar .orig.nfo?

Wat betreft de serial, net opgezocht via XBMC zelf en gelijk de licenties gekocht.
Tennisbal schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 12:00:
gister mijn pi op de knieen gekregen, een 3d bluray image van 50 gb kon hij wel afspelen, maar hij stotterde elke 5 seconden. Kan dit aan het netwerk liggen? Of is het gewoon onmogelijk?

Neem aan dat de lanpoort een gigabit verbinding heeft?
Volgens mij heeft de pi een 10/100 aansluiting

[ Voor 21% gewijzigd door Griffin op 18-05-2013 12:20 ]

Pagina: 1 ... 55 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.