Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
is het mogelijk om bij de amber skin nog meer info te tonen? wil er graag de aspect ratio bij vermelden :)

Oh en als je een nieuw item maakt in de homescreen, waar kan ik de default background kiezen (die batman bijvoorbeeld)? welke locatie worden de skins opgeslagen?

[ Voor 43% gewijzigd door Paulus07 op 09-05-2013 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-07 13:16
RoRoo schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 01:26:
Amber Skin... I'm a fan!!
Makkelijke manier van je hoofdmenu uitbouwen, Ook gelijk backgrounds kunnen geven etc..
Ziet er allemaal best leuk uit!!
[afbeelding]

Eigen playlist in main menu met custom background:
[afbeelding]

Schone weergave
[afbeelding]

En wat ik wel prettig vind (zie 'm net toevallig voorbij schieten) zijn de vrij grote notificatie blokken van bijv. Sickbeard die een episode download.
Gebruik Amber nu ook idd :)
Heerlijke skin!
@hierboven;

Bij mij pakt 'ie bij TV SHOWS random een high-res afbeelding van mijn shows, maar is per shelf aan te passen via de settings van de skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
nog een vraag:

Als ik een playlist aanmaak met homevideo's zie ik geen bestanden terugkomen :S

path is: root/homevideo/.....
in homevideo zitten 3 folders (met daarin de video's):

- vakantie 1
- vakantie 2
- vakantie 3

Maar als ik de playlist open zie ik geen bestanden :S ga ik via "video's/files" kan ik ze wel zien en afspelen.

iemand een idee? komt dit gewoon omdat er geen scraper is die info ophaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 14:19

Scatman_II

R9500 Pro >:)

RoRoo schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 01:26:
Amber Skin... I'm a fan!!
Makkelijke manier van je hoofdmenu uitbouwen, Ook gelijk backgrounds kunnen geven etc..
Ziet er allemaal best leuk uit!!
Mooie vlotte skin! Heb 'm nu draaien en het loopt prima - tot m'n Pi besluit uit zichzelf te rebooten... :( Eerst alleen als ik iets te fanatiek heen en week zat te klikken door de menu's, maar nu ook al zonder dat ik iets met de Pi doe, m'n tv gaat ineens aan (CEC) en laat het "XBMC starten" scherm zien :'( Ik heb gisteravond geupdate naar XBMC 12.2 via een van de methoden hierboven genoemd, maar daarna prima een filmpje kunnen kijken.

Kan dit met de overclock (XBIAN standaard) te maken hebben icm deze skin? Kan een instabiele skin een XBMC restart veroorzaken?

[edit] Ik zie nu dat heel Xbian restart, en niet alleen XBMC :(

[ Voor 3% gewijzigd door Scatman_II op 09-05-2013 13:26 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmen
Scatman_II schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 13:21:
[...]

Mooie vlotte skin! Heb 'm nu draaien en het loopt prima - tot m'n Pi besluit uit zichzelf te rebooten... :( Eerst alleen als ik iets te fanatiek heen en week zat te klikken door de menu's, maar nu ook al zonder dat ik iets met de Pi doe, m'n tv gaat ineens aan (CEC) en laat het "XBMC starten" scherm zien :'( Ik heb gisteravond geupdate naar XBMC 12.2 via een van de methoden hierboven genoemd, maar daarna prima een filmpje kunnen kijken.

Kan dit met de overclock (XBIAN standaard) te maken hebben icm deze skin? Kan een instabiele skin een XBMC restart veroorzaken?

[edit] Ik zie nu dat heel Xbian restart, en niet alleen XBMC :(
Vreemd, ik draai nog 1 optie boven XBIAN standaard overclock en heb echt nog geen moment last van gehad. Wat zeggen je logfiles in /var/log/messages en je XBMC log?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II

Scatman_II

Thijmen schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 13:40:
[...]

Vreemd, ik draai nog 1 optie boven XBIAN standaard overclock en heb echt nog geen moment last van gehad. Wat zeggen je logfiles in /var/log/messages en je XBMC log?
Dit is de tekst uit var/log/messages, de laatste regel herhaalt zich nog 10x tot dit tijdstip.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
May  8 20:08:18 xbian shutdown[15397]: shutting down for system halt
May  9 06:26:26 xbian syslogd 1.5.0#6.2: restart.
May  9 06:46:26 xbian -- MARK --
May  9 07:06:26 xbian -- MARK --
May  9 07:26:26 xbian -- MARK --
May  9 07:46:26 xbian -- MARK --
May  9 08:06:26 xbian -- MARK --
May  9 08:26:26 xbian -- MARK --
May  9 08:46:26 xbian -- MARK --

Ik heb inmiddels in een momentje dat ie niet om de minuut rebootte de skin teruggezet naar Confluence, nu blijft ie tenminste weer gewoon aan. De XBMC-logs ga ik nog even naar op zoek.

[edit]
Ik heb de XBMC log maar even hier neergezet: linkje. Dit is volgens mij rond de tijd van de reboot, en dit is de volledige log. Ik kan er zelf niks anders aan zien dan dat de Pi aan het booten is? Ik probeer het probleem nog even opnieuw te krijgen door weer van skin te wisselen.

[edit2]
Terug naar de Amber skin en het is meteen weer mis binnen twee minuten, reboot om 14:05. Log tot die tijd en de log erna.

Enige wat ik kan vinden is:
code:
1
2
3
</home/xbian/.xbmc/addons/skin.amber/1080i/DialogSeekbar.xml> instead of </home/xbian/.xbmc/addons/skin.amber/1080i/DialogSeekBar.xml>
14:02:45 T:3041906688  NOTICE: special://xbmc/sounds/sounds.xml, Line 0
                                            Failed to open file

Maar dit lijkt me toch niet zo dodelijk dat heel Xbian uit moet? 8)7

@hier onder: Ik denk ook niet dat het met de overclock te maken heeft. Ik heb wel eens vaker last van een reboot, maar dat is dan 2x per week als ik waarschijnlijk net iets teveel van het beestje vraag (door de download-package en lekker even door wat films / series scrollen en of kijken tegelijk).

[ Voor 42% gewijzigd door Scatman_II op 09-05-2013 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Hmm geen last van op de standaard overclock..

Het valt me de laatste tijd wel op dat zodra ik een subtitle wil activeren met de plugin deze het niet doet.
Aanwezige subs worden wel weergegeven, maar nieuwe die ik download niet.

Log zegt dit:
code:
1
2
3
4
5
6
15:22:54 T:2615088192  NOTICE: -->Python Interpreter Initialized<--
15:23:50 T:2615088192 WARNING: FileNFS::OpenForWrite() called with overwriting enabled! - //Film/Avatar (2009)/Avatar.2009.1080p.x264.DTS.2AUDIO-WAF.nl.srt
15:23:50 T:2615088192   ERROR: CNFSFile::Open: Unable to open file : '//Film/Avatar (2009)/Avatar.2009.1080p.x264.DTS.2AUDIO-WAF.nl.srt' error : 'open call failed with "NFS: Lookup of //Film failed with NFS3ERR_NOENT(-2)"'
15:23:50 T:2631865408  NOTICE: Opening Subtitle stream: 0 source: 1026
15:23:50 T:2631865408   ERROR: OpenStream - Unable to create subtitle parser
15:23:50 T:2631865408 WARNING: OpenSubtitleStream - Unsupported stream 0. Stream disabled.

Hij zoekt ook op het verkeerde pad, ik mis het IP van m'n nas .... vaagjes...

[ Voor 91% gewijzigd door RoRoo op 09-05-2013 15:44 ]

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmen
Scatman_II schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 13:54:
[...]

Dit is de tekst uit var/log/messages, de laatste regel herhaalt zich nog 10x tot dit tijdstip.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
May  8 20:08:18 xbian shutdown[15397]: shutting down for system halt
May  9 06:26:26 xbian syslogd 1.5.0#6.2: restart.
May  9 06:46:26 xbian -- MARK --
May  9 07:06:26 xbian -- MARK --
May  9 07:26:26 xbian -- MARK --
May  9 07:46:26 xbian -- MARK --
May  9 08:06:26 xbian -- MARK --
May  9 08:26:26 xbian -- MARK --
May  9 08:46:26 xbian -- MARK --

Ik heb inmiddels in een momentje dat ie niet om de minuut rebootte de skin teruggezet naar Confluence, nu blijft ie tenminste weer gewoon aan. De XBMC-logs ga ik nog even naar op zoek.

[edit]
Ik heb de XBMC log maar even hier neergezet: linkje. Dit is volgens mij rond de tijd van de reboot, en dit is de volledige log. Ik kan er zelf niks anders aan zien dan dat de Pi aan het booten is? Ik probeer het probleem nog even opnieuw te krijgen door weer van skin te wisselen.

[edit2]
Terug naar de Amber skin en het is meteen weer mis binnen twee minuten, reboot om 14:05. Log tot die tijd en de log erna.

Enige wat ik kan vinden is:
code:
1
2
3
</home/xbian/.xbmc/addons/skin.amber/1080i/DialogSeekbar.xml> instead of </home/xbian/.xbmc/addons/skin.amber/1080i/DialogSeekBar.xml>
14:02:45 T:3041906688  NOTICE: special://xbmc/sounds/sounds.xml, Line 0
                                            Failed to open file

Maar dit lijkt me toch niet zo dodelijk dat heel Xbian uit moet? 8)7

@hier onder: Ik denk ook niet dat het met de overclock te maken heeft. Ik heb wel eens vaker last van een reboot, maar dat is dan 2x per week als ik waarschijnlijk net iets teveel van het beestje vraag (door de download-package en lekker even door wat films / series scrollen en of kijken tegelijk).
En wat geeft 'dmesg' terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II

Scatman_II

Thijmen schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 15:33:
[...]

En wat geeft 'dmesg' terug?
Hier voor dmesg.

Wat doet dit?
dmesg (display message or driver message) is a command on most Linux- and Unix-based operating systems that prints the message buffer of the kernel.
Gevonden :) Net even een reboot in gang gezet door een paar keer snel van links naar rechts door het menu te scrollen... Hier de nieuwe dmesg.

Voorlopig geef ik het op, vind het een erg mooie skin, loopt soepel - maar om de minuut crashen is me te gek :P Probeer het als m'n Pi weer eens in de soep is gelopen en ik toch volledig moet re-installeren wel weer :+
:9~
[Edit]
Kon het natuurlijk toch niet laten en blijven proberen: 2x reinstall van de skin gedaan en nu lijkt het goed te gaan!
Volgende probleem: voor uit spoelen in video's lukt niet, dat stopt het afspelen gewoon :( Ook ondertitels doen het niet meer... In Amber en Confluence geprobeerd en allebei hetzelfde; een xbmc 12.2 geintje?

[ Voor 74% gewijzigd door Scatman_II op 09-05-2013 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:06
En misschien een hele stomme vraag; is dit alles alleen onder xbian? Ik draai Raspbmc met de Confluence modded skin (ook 12.2) en heb nergens last van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 15:59
Draait hier zonder probs op xbian met alle updates.
Doe wel regelmatig een reinstall (een bijna copy-paste script ervoor zodat dat max 30min is).
Anders developer eens vragen of die iets met de error kan?

[ Voor 7% gewijzigd door slommer op 09-05-2013 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Scatman_II schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 15:45:
Volgende probleem: voor uit spoelen in video's lukt niet, dat stopt het afspelen gewoon :( Ook ondertitels doen het niet meer... In Amber en Confluence geprobeerd en allebei hetzelfde; een xbmc 12.2 geintje?
Spoelen heeft naar mijn mening nooit gewerkt. Niet lekker althans.. ik gebruik dan m'n iphone wel effe..

mbt subs.. zie een paar posts terug ;)

RoRoo in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:10

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Als het voor series is kun je Autosub gebruiken van Bierdopje. De afleveringen die je download zoekt hij de subs automatisch erbij in het engels en nederlands.
Ik zet ze pas in de seriemap voor de rpi als ik de juiste sub erbij heb. Zo heb ik altijd de juiste.
Voor films doe ik het niet omdat ik standaard een film neem met nl sub erbij.
Op de pc heb ik geen last van de plugin maar alleen op de rpi. Daarom ben ik autosub gaan gebruiken

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 10:24
mysql op mijn synology geinstalleerd maar krijg het niet goed aan de praat op mij raspberry.. dit weekend eens verder in verdiepen.

iemand nog tips of een goede guide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 20:39
Heb vandaag uiteindelijk aeon nox geinstalleerd. Fijne skin alleen al wel behoorlijk wat CPU gebruik idle. Loopt op zich wel redelijk. Hoe zit dat met de amber skin? Is die een beetje snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
RoRoo schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 20:36:
[...]

Spoelen heeft naar mijn mening nooit gewerkt. Niet lekker althans.. ik gebruik dan m'n iphone wel effe..
Klopt. Heeft nog nooit gewerkt. Groot gemis vind ik.
Zou dat ooit nog komen? Weet iemand de reden dat het er niet in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

El_V schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:55:
mysql op mijn synology geinstalleerd maar krijg het niet goed aan de praat op mij raspberry.. dit weekend eens verder in verdiepen.

iemand nog tips of een goede guide?
Ik heb deze gebruikt en het werkte in 1 keer:

http://wiki.xbmc.org/inde...are_libraries_using_MySQL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
dank je! ik ga er dit weekend weer mee aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Hele goeie guide, ben m ook aan het volgen.. zit alleen niet te wachten op die export.
ga gewoon schoon beginnen en watched status aanvullen vanuit trakt. heb tegenwoordig toch volledige images. sta zo weer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
dangerpaki schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 03:03:
Heb vandaag uiteindelijk aeon nox geinstalleerd. Fijne skin alleen al wel behoorlijk wat CPU gebruik idle. Loopt op zich wel redelijk. Hoe zit dat met de amber skin? Is die een beetje snel?
aeon nox was bij mij ook trager. met de amber skin ongeveer het zelfde uiterlijk maar wel stukken sneller :) Heb hem hier nu ook draaien en dat is een blijvertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Ben even benieuwd of het een trakt plugin probleem is of toch in de skin. Ga wat uitgebreider testen maar wellicht dat een van jullie het ook heeft.

Dit gebeurt bij elke film/serie die ik laat lopen tot het absolute einde. Beeld blijft zwart, gaat niet terug naar library totdat ik handmatig op stop druk.
Als ik het OSD oproep, krijg ik 'm gewoon te zien en kan ik taken uitvoeren zoals je altijd doet. Hij loopt dus niet vast.

Ik vermoed dat Trakt loopt te klooien, maar wil het toch even in de groep gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II

Scatman_II

RoRoo schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 20:36:
[...]

mbt subs.. zie een paar posts terug ;)

RoRoo in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC"
Spoelen werkte hier prima, totdat ik geupdate heb naar 12.2! En met prima bedoel ik dan: Paar tellen wachten, Pi is gewoon wat sloom, maar dan ook weer vrolijk doorspelen. Op dit moment stopt de boel gewoon en kan ik de film/serie opnieuw vanaf het begin gaan kijken :( Alleen uitzending gemist deed altijd moeilijk, maar dat ligt meer aan de stream dacht ik.

Ook wat subs betreft, meestal werkte dit gewoon, ook als ik ze met de plugin ophaalde. Soms een keertje niet (vooral bij mkv's viel me op?) maar dat was eerder uitzondering dan regel. Nu dus andersom.

Vanavond / morgen maar weer eens fris op nieuw beginnen, kijken of dat werkt :) Als je snel door je vrije tijd heen wilt is zo'n Pi echt prachtig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Leuk toch? :P

Maar het is idd wel irritant dat goed werkende functionaliteit "ineens" niet meer werkt..
Ik gooi het vaak op mijn eigen geklooi aan het systeem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
RoRoo schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 11:49:
Ben even benieuwd of het een trakt plugin probleem is of toch in de skin. Ga wat uitgebreider testen maar wellicht dat een van jullie het ook heeft.

Dit gebeurt bij elke film/serie die ik laat lopen tot het absolute einde. Beeld blijft zwart, gaat niet terug naar library totdat ik handmatig op stop druk.
Als ik het OSD oproep, krijg ik 'm gewoon te zien en kan ik taken uitvoeren zoals je altijd doet. Hij loopt dus niet vast.

Ik vermoed dat Trakt loopt te klooien, maar wil het toch even in de groep gooien :)
Ha, dat heb ik ook!
Ik dacht dat het aan het gebruik van een andere skin lag (ben geswitched van QuartzReloaded naar ReFocusBIG).
Ik gebruik trakt niet, dus daar zal het niet aan liggen.

Misschien een 12.2 bug?

Ik draai trouwens RaspBMC en heb dit probleem pas sinds ik hem gisteren geupdate heb naar de nieuwste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

kraades schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 23:09:
Volgens mij wilde je toch eigenlijk alleen je laatste 3 backups bewaren toch? :)

ls -t | tail -n +4 | xargs rm
ga deze maar gebruiken.. de andere werkte niet /3
Smobbo schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 12:53:

Ha, dat heb ik ook!
Ik dacht dat het aan het gebruik van een andere skin lag (ben geswitched van QuartzReloaded naar ReFocusBIG).
Ik gebruik trakt niet, dus daar zal het niet aan liggen.

Misschien een 12.2 bug?

Ik draai trouwens RaspBMC en heb dit probleem pas sinds ik hem gisteren geupdate heb naar de nieuwste versie.
ha! misschien.. Ik wil vanmiddag nog effe wat tests uitvoeren met de default skin

[ Voor 48% gewijzigd door RoRoo op 10-05-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Paulus07 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 11:16:
[...]

aeon nox was bij mij ook trager. met de amber skin ongeveer het zelfde uiterlijk maar wel stukken sneller :) Heb hem hier nu ook draaien en dat is een blijvertje :)
Ziet er inderdaad goed uit. Ik zie hem niet in de superrepo staan. Waar heb je de skin vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
dangerpaki schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 14:31:
[...]

Ziet er inderdaad goed uit. Ik zie hem niet in de superrepo staan. Waar heb je de skin vandaan?
zip gedownload via: https://github.com/pecinko/skin.amber
En dan via xbmc geinstalleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Paulus07 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 14:37:
[...]

Thanks. Ben nog redelijk nieuw in dat XBMC en Linux wereldje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Scatman_II schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 12:05:
[...]

Spoelen werkte hier prima, totdat ik geupdate heb naar 12.2! En met prima bedoel ik dan: Paar tellen wachten, Pi is gewoon wat sloom, maar dan ook weer vrolijk doorspelen. Op dit moment stopt de boel gewoon en kan ik de film/serie opnieuw vanaf het begin gaan kijken :( Alleen uitzending gemist deed altijd moeilijk, maar dat ligt meer aan de stream dacht ik.

Ook wat subs betreft, meestal werkte dit gewoon, ook als ik ze met de plugin ophaalde. Soms een keertje niet (vooral bij mkv's viel me op?) maar dat was eerder uitzondering dan regel. Nu dus andersom.

Vanavond / morgen maar weer eens fris op nieuw beginnen, kijken of dat werkt :) Als je snel door je vrije tijd heen wilt is zo'n Pi echt prachtig 8)7
Had het gisteren toevallig bij een afl van the following. De seizoensfinale.
Hij wilde niet de nl sub pakken die er ingesloten bij zat. Hij vond via de plugin wel de sub maar hij bleef de engels ondertiteling geven. Toevallig is dit de tweede keer in al die tijd. Was een 1080 web-dl.mkv

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 12:04
Sepp14 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:05:
[...]

Had het gisteren toevallig bij een afl van the following. De seizoensfinale.
Hij wilde niet de nl sub pakken die er ingesloten bij zat. Hij vond via de plugin wel de sub maar hij bleef de engels ondertiteling geven. Toevallig is dit de tweede keer in al die tijd. Was een 1080 web-dl.mkv
Deze episode gaf op mijn popcornhour ook problemen. Het beeld rond de subs deed allemaal raar. Toen de zelfde subs gepakt als .srt file. En die werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
Paulus07 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 14:37:
[...]

Amber zit tegenwoordig ook in de development repo van XBMC, updates wisselen per skinner, maar je hoeft in ieder geval niet steeds zelf je zipje te downloaden ;).

De repo is hier te vinden:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=159372

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Dacuuu schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:45:
[...]
Deze episode gaf op mijn popcornhour ook problemen. Het beeld rond de subs deed allemaal raar. Toen de zelfde subs gepakt als .srt file. En die werkt perfect.
Ik heb hem wel gezien via de xbmc op de pc.
Hij wilde hem bij mij op een of andee manier niet pakken. Toch had ik de juiste srt.file via bierdopje ook sync. Evengoed het was een retespannende afl. Op naar seizoen2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Smobbo schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:49:
[...]

Amber zit tegenwoordig ook in de development repo van XBMC, updates wisselen per skinner, maar je hoeft in ieder geval niet steeds zelf je zipje te downloaden ;).

De repo is hier te vinden:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=159372
Zo heb ik 'm ook.. niet steeds met de hand updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Net de Amber skin geinstalleerd. Lekker snel. Wat minder eyecandy dan de Aeon Nox, maar beduidend sneller. Merk eigenlijk niet dat ik wat anders dan Confluence zou draaien. Dus erg fijn.

Wat ik mis. Niet de volgorde van items in het menu kunnen wisselen (of ik ben er nog niet achter). En niet standaard het weer kunnen laten zien op je home screen (of ben er ook nog niet achter).

Nu nog even aparte menus maken voor TV shows en dan zou het toch allemaal lekker soepel moeten draaien.

Erg goede tip in ieder geval. Dus ik raad de skin bij deze ook aan anderen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Hallo,

Ik ben druk aan het zoeken, maar kan het maar niet vinden.

Kan iemand mij vertellen hoe ik de amber skin op raspbmc krijg?

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffert
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 21:32
50Miles schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 18:10:
Hallo,

Deze repository toevoegen (door de zip te installeren), open de repository en selecteer&install Amber....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASracing
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 08:50
Ik heb nu ook de Amber skin draaien, en ik wil heel graag alle kinderfilms etc op een eigen shelf en uit mijn filmoverzicht.

Nu kan ik bij settings -> skin prima de shelves aanmaken, maar hoe krijg ik daar de juiste dingen op/onder?
Ik heb al een playlist aangemaakt die kijkt naar het begin van het pad, maar ik krijg het niet voor elkaar om deze aan de shelf te koppelen. :(

:? Wie kan mij helpen?? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
ASracing schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 21:16:
Ik heb nu ook de Amber skin draaien, en ik wil heel graag alle kinderfilms etc op een eigen shelf en uit mijn filmoverzicht.

Nu kan ik bij settings -> skin prima de shelves aanmaken, maar hoe krijg ik daar de juiste dingen op/onder?
Ik heb al een playlist aangemaakt die kijkt naar het begin van het pad, maar ik krijg het niet voor elkaar om deze aan de shelf te koppelen. :(
Ik had hier hetzelfde. Heb aparte map voor de kids. Die aan je favorieten toevoegen.
En op de shelf kids naar die favorite pointen.
Heb ze alleen dus niet in de database staan verder. Zou dan losse database moeten zijn wat niet kan voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASracing
  • Laatst online: 19-09 08:50
slommer schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 21:28:
[...]

Ik had hier hetzelfde. Heb aparte map voor de kids. Die aan je favorieten toevoegen.
En op de shelf kids naar die favorite pointen.
Heb ze alleen dus niet in de database staan verder. Zou dan losse database moeten zijn wat niet kan voor zover ik weet.
Ik ga binnenkort wel weer ff pielen.
Favoriet heb ik nu ook aangemaakt.
Nu staat TV weer aan, en krijg ik op m'n kloten als ik nu weer XBMC tevoorschijn tover :P :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
Wat klinkt dat toch bekend. Ze ligt nu te pitten dus kan me gang gaan ermee.
En morgenavond moet ze werken dus alle tijd ervoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Mijn raspberry loopt toch om de zoveel tijd raar vast als die bezig is met dingen. Of ik ben te ongeduldig. Was nu het verwijderen van een map met films al een tijd de database aan het updaten. Maar duurde wel erg lang.

Is daarbij waarschijnlijk vast gelopen. Want na restart heb ik nog wat films in het database staan die er niet meer zijn eigenlijk. Dus ben nu een database clean up aan het doen. Hopen dat het werkt.
Iemand ideeën als dat het hem niet doet?

Iemand trouwens een idee?? Welke settings kan ik bij de scraper het best gebruiken om hoge kwaliteit posters te krijgen. Via IMDB had ik nu af en toen huilie huilie kwaliteit posters in de amber skin.
Tips zijn welkom. Dank!

EDIT: database weer schoon. Maar toch echt irritant dat het allemaal niet zo stabiel loopt op de Raspberry. Vind toch dat het geheel te vaak blijft hangen of ik opeens een zwart scherm krijg. Nu was het hele 12.2 op Xbian krijgen ook geen feest wat zonder slag of stoot ging. Misschien binnenkort eens opnieuw installeren. Overklok staat op de standaard van Xbian. Dat zou elke Raspberry ip aan moeten kunnen.

EDIT 2: wel even balen. Sinds ik de Raspberry heb heeft dat ding geen enkele film kunnen afspelen. Begint te laden elke keer als ik een film selecteer en blijft dan maar laden maar daarna komt er niets of een zwart scherm. Iemand ideeën? Films staan op mijn WD MyBook Live en verbonden via wifi. Op de MacBook kan ik de 720p films prima afspelen met VLC. Xbian, geen succes tot nu toe.

[ Voor 36% gewijzigd door dangerpaki op 12-05-2013 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

50Miles schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 18:10:
Hallo,

Toch wel grappig dat het gewoon serieus 2 posts hoger staat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hier blijft de algemene ervaring ook niet echt positief.

Naarmate het gebruik ben ik hem verder gaan overklokken, voltage verhogingen doe ik niet. Alles bleef stabiel, al weken lang. Zojuist voor vergelijking een paar keer geschakeld tussen normal en mijn stabiele custom overklok. Opeens kwam het ding niet meer op. Alsof de SD kaart er niet in zit. Config.txt deels leeg gemaakt, werkt niet.
Gelukkig had ik een backup .dmg gemaakt met meegeleverde tools van OS X. Dan blijkt natuurlijk dat het restoren niet kan, een niets zeggende foutmelding.
Alternatief dd is niet slim genoeg om te stoppen nadat de daadwerkelijk gebruikte ruimte op de SD geschreven is, dus dan hoop je dat na tweemaal de gebruikte ruimte van het filesystem op SD te hebben gezet dat genoeg is. Nog steeds komt er geen OS op. Dan blijkt ook nog dat de lock switch van de SD kaart willekeurig heen en weer gaat. Plakband lost dat op.

Oftewel weer vanaf 0 beginnen.

Morgen maar eens nadenken hoe er dan wel goed te backuppen valt zonder dat je eerst weer moet installeren om vervolgens daar losse bestanden bij in te stoppen. Maarja, als een image maken niet werkt, dan weet ik het ook niet meer.

Kan niet ontkennen dat ik hierdoor de neiging krijg het ding tegen de muur aan gort te smijten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Hier af en toe ook dat ik denk waarom werkt het nou niet.
Wat draai je erop? Heb nu xbian draaien. Wat ik op zich wel fijn vind omdat er gewoon een volledige Linux distributie onder zit. Tevens ook een lekker menu waar je de basale dingen kan instellen buiten xbmc. Handig voor mij als Linux leek. Maar door dit gezeur denk ik toch eraan om te switchen naar openelec om te kijken of dat het wel doet.

Ik zit me inderdaad te bedenken dat ik nog wel even een andere USB adapter kan proberen. Kijken of het misschien daaraan ligt.

EDIT: ik zie dat m'n Raspberry aan een el cheapo 'made in China' adapter van 0.7A hing. Heb nu even m'n adapter van de iPad van 2A eraan gehangen. Maar nog steeds hetzelfde. Klik op een film en blijft een eeuwigheid laden via NFS. Speelt niets af. VLC: binnen 5 seconden soepel afgespeelde film via wifi van m'n NAS af.

Iemand ideeën?

[ Voor 24% gewijzigd door dangerpaki op 12-05-2013 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
wat voor bestanden zijn het? mkv's, iso etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Ik draai xbian 12.1 via SMB bekabeld en ik heb er geen problemen mee. Speelt alle mkv en avi af.

Het enige waar ik we een vraag over heb is over de add on icefilms en 1channel.
Als ik die opstart duurt het heel lang voor hij het doet. Een directorie van bijv. Movies duurt erg lang (bijna 90 sec voor hij wat laat zien.) Kies ik bijv directorie movie-A (alfabetische volgorde) even zo lang.
Ik probeerde het met de film A monster in Paris. Het blijft lang duren voor hij daadwerkelijk de film gaat afspelen via de stream. (Bijelkaar denk ik zo een minuut of 7)
Daaren tegen de subs plug in doet het wel dan , waar ik va de week problemen mee had met een afl van The Following. Hij vindt ze snel en loopt ook meteen mooi mee als ik de subs kies (srt file)
Is dit een bekend probleem met deze add on op de RPi?
Ik gebruik een SD card van het Kruidvat 8GB Class10

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Komt mij niet bekend voor. Wel is het dat de eerste keer dat je een listing opvraagt je wel een tijdje moet wachten. Ook als je een dag of wat niets opvraagt dan moet er weer ververst worden. En niet elke film werkt even goed. Dat is ook afhankelijk van de locatie vsn de content.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Dus als je het dagelijks zou gebruiken zou de het sneller moeten gaan?
Bepaalde sites doen het idd niet maar gelukkig hebje meestal wel een keuze in een site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 19:10
Saturnus schreef op zondag 12 mei 2013 @ 02:33:
Hier blijft de algemene ervaring ook niet echt positief.

Naarmate het gebruik ben ik hem verder gaan overklokken, voltage verhogingen doe ik niet. Alles bleef stabiel, al weken lang. Zojuist voor vergelijking een paar keer geschakeld tussen normal en mijn stabiele custom overklok. Opeens kwam het ding niet meer op. Alsof de SD kaart er niet in zit. Config.txt deels leeg gemaakt, werkt niet.
Gelukkig had ik een backup .dmg gemaakt met meegeleverde tools van OS X. Dan blijkt natuurlijk dat het restoren niet kan, een niets zeggende foutmelding.
Alternatief dd is niet slim genoeg om te stoppen nadat de daadwerkelijk gebruikte ruimte op de SD geschreven is, dus dan hoop je dat na tweemaal de gebruikte ruimte van het filesystem op SD te hebben gezet dat genoeg is. Nog steeds komt er geen OS op. Dan blijkt ook nog dat de lock switch van de SD kaart willekeurig heen en weer gaat. Plakband lost dat op.

Oftewel weer vanaf 0 beginnen.

Morgen maar eens nadenken hoe er dan wel goed te backuppen valt zonder dat je eerst weer moet installeren om vervolgens daar losse bestanden bij in te stoppen. Maarja, als een image maken niet werkt, dan weet ik het ook niet meer.

Kan niet ontkennen dat ik hierdoor de neiging krijg het ding tegen de muur aan gort te smijten. :)
Backuppen doe ik hier als volgt:

code:
1
2
3
sudo dd if=/dev/diskX of=/path/naar/ergens/naam.img
< insert ff wachten, afhankelijk van grootte van SD kaart, 8GB zoals bij mij duurt wel een tijdje >
Klaar.

Mocht je de totale grootte van je SD kaart te groot vinden om te bewaren, kun je hem uiteraard rarren, gzippen/bzippen oid. Ik tar/bzip hem, dan blijft wordt hij de grootte die daadwerkelijk gebruikt wordt op de SD kaart want de lege ruimte is natuurlijk makkelijk te comprimeren.

Restoren gebeurt uiteraard op dezelfde manier maar met een omgekeerde if/of.
Minimale inspanning/ruimte maar wel maximaal gemak.
Mocht je overigens OpenElec gebruiken zoals ik doe: er is een updatescript dat backups maakt in het geval van problemen bij elke update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
...en via (o.a.) tooltje usbit kun je op Windows makkelijk een backup maken incl. compressie.
Sepp14 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 13:27:
Dus als je het dagelijks zou gebruiken zou de het sneller moeten gaan?
Bepaalde sites doen het idd niet maar gelukkig hebje meestal wel een keuze in een site
Wordt iig eea gecacht...

[ Voor 61% gewijzigd door technorabilia op 12-05-2013 13:49 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 20:41
Iemand een idee hoe je in XMBC zelf een "serie" toevoegd?

Bijvoorbeeld van zelf gemaakte films, dat je zelf een mappenstructuur maakt en dat je ergens in een txt file (oid) kan zetten "xxx.avi"-> titel: "video van de vakantie"->afbeelding: "vakantie.jpg"

zoiets ;)

Als ik er naar zoek krijg ik eigenlijk alleen maar tips hoe je "custom" namen mee kan nemen in de zoek actie op thetvdb, maar niet hoe je het zelf aanmaakt.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
thaan schreef op zondag 12 mei 2013 @ 13:34:
[...]

code:
1
2
3
< insert ff wachten, afhankelijk van grootte van SD kaart, 8GB zoals bij mij duurt wel een tijdje >
Klaar.

Mocht je de totale grootte van je SD kaart te groot vinden om te bewaren, kun je hem uiteraard rarren, gzippen/bzippen oid. Ik tar/bzip hem, dan blijft wordt hij de grootte die daadwerkelijk gebruikt wordt op de SD kaart want de lege ruimte is natuurlijk makkelijk te comprimeren.
En als je ruimte tekort komt af en toe dit even runnen voor de backup (scheelde bij mij iets van 600mb in de zip):
code:
1
cd ~ ; dd if=/dev/zero of=tmpfile bs=2M ; rm -f tmpfile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Mattie112 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 14:24:
Iemand een idee hoe je in XMBC zelf een "serie" toevoegd?

Bijvoorbeeld van zelf gemaakte films, dat je zelf een mappenstructuur maakt en dat je ergens in een txt file (oid) kan zetten "xxx.avi"-> titel: "video van de vakantie"->afbeelding: "vakantie.jpg"

zoiets ;)

Als ik er naar zoek krijg ik eigenlijk alleen maar tips hoe je "custom" namen mee kan nemen in de zoek actie op thetvdb, maar niet hoe je het zelf aanmaakt.
mss zoiets: http://wiki.xbmc.org/inde...Home_videos/custom_videos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 20:41
Bedankt, zoeken op home videos is een goed idee :p Nu nog ff uitzoeken of je ook een "serie" kan maken en ik ben helemaal blij!

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Sepp14 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 12:21:
Ik draai xbian 12.1 via SMB bekabeld en ik heb er geen problemen mee. Speelt alle mkv en avi af.

Het enige waar ik we een vraag over heb is over de add on icefilms en 1channel.
Als ik die opstart duurt het heel lang voor hij het doet. Een directorie van bijv. Movies duurt erg lang (bijna 90 sec voor hij wat laat zien.) Kies ik bijv directorie movie-A (alfabetische volgorde) even zo lang.
Ik probeerde het met de film A monster in Paris. Het blijft lang duren voor hij daadwerkelijk de film gaat afspelen via de stream. (Bijelkaar denk ik zo een minuut of 7)
Daaren tegen de subs plug in doet het wel dan , waar ik va de week problemen mee had met een afl van The Following. Hij vindt ze snel en loopt ook meteen mooi mee als ik de subs kies (srt file)
Is dit een bekend probleem met deze add on op de RPi?
Ik gebruik een SD card van het Kruidvat 8GB Class10
Ik gebruik deze plugin op de pc ook en heb daar hetzelfde probleem. Laden van mappen gaat erg langzaam. Afspelen van content gaat overigens wel snel.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Mattie112 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 15:14:
Bedankt, zoeken op home videos is een goed idee :p Nu nog ff uitzoeken of je ook een "serie" kan maken en ik ben helemaal blij!
http://www.pcmediacenter....using-nfo-files/?p=245368 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
thaan schreef op zondag 12 mei 2013 @ 13:34:
[...]

code:
1
2
3
Klaar.

Restoren gebeurt uiteraard op dezelfde manier maar met een omgekeerde if/of.
Minimale inspanning/ruimte maar wel maximaal gemak.
Mocht je overigens OpenElec gebruiken zoals ik doe: er is een updatescript dat backups maakt in het geval van problemen bij elke update.
Yes. Op die manier heb ik zonet een restore gedaan, en het werkt ook nog. 16GB, een uur of 3 heb ik er op mogen wachten. Als die Apple tool nou werkt, die alleen de daadwerkelijk gebruikte ruimte backuped, en zou moeten restoren, dan was het minuten werk geweest.

Is er een andere tool die dat kan? Anders lijkt het enige alternatief een andere SD kaart regelen....of er mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

btw met 12.2 nog steeds issues met switchen van audiotrack in een film :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
dangerpaki schreef op zondag 12 mei 2013 @ 06:02:
Hier af en toe ook dat ik denk waarom werkt het nou niet.
Wat draai je erop? Heb nu xbian draaien.

Iemand ideeën?
Ik moet nog vermelden dat ik RaspBMC prima vind werken. Met overklok is het menu super smooth. Zonder is het ook nog goed genoeg. Maar dat is dus als het goed gaat. Als het mis is, valt er naar mijn gevoel weinig meer te redden. Wat een geluk dat ik die backup gemaakt had een paar dagen terug.

Temperaturen in orde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Is er een remote voor de ipad voor SpotiMC? Heb deze geinstalleerd op Openelec XBMC Frodo 12.1, maar een remote zou erg handig zijn... eventueel via een andere app zegmaar die addons uitleest

[ Voor 17% gewijzigd door Paniohitus op 12-05-2013 19:45 ]

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Preddie schreef op zondag 12 mei 2013 @ 19:36:
Is er een remote voor de ipad voor SpotiMC? Heb deze geinstalleerd op Openelec XBMC Frodo 12.1, maar een remote zou erg handig zijn... eventueel via een andere app zegmaar die addons uitleest
Ik vind spotimc maar gammel werken, gewoon Airplay vanaf de ipad is veel makkelijker.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Saturnus schreef op zondag 12 mei 2013 @ 17:40:
[...]

Yes. Op die manier heb ik zonet een restore gedaan, en het werkt ook nog. 16GB, een uur of 3 heb ik er op mogen wachten. Als die Apple tool nou werkt, die alleen de daadwerkelijk gebruikte ruimte backuped, en zou moeten restoren, dan was het minuten werk geweest.

Is er een andere tool die dat kan? Anders lijkt het enige alternatief een andere SD kaart regelen....of er mee leven.
Een sneller kaartje werkt uiteraard ook, hoe hogere write snelheid hoe sneller je klaar bent ;)

Ik ken geen tool die alleen de gebruikte ruimte kopieert, dd kan dat volgens mij ook niet.
Mijn Class 10 8GB kaartje doet er bij lánge na geen 1.5 uur over (helft van jouw 16GB) en aangezien ik het bijna nooit gebruik (OpenElec is best wel stabiel bij mij, zelfs dev-releases) heb ik nooit verder gezocht.

Hiervan weet ik dat het werkt, betrouwbaar is en makkelijk te comprimeren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Michaelg schreef op zondag 12 mei 2013 @ 15:16:

Ik gebruik deze plugin op de pc ook en heb daar hetzelfde probleem. Laden van mappen gaat erg langzaam. Afspelen van content gaat overigens wel snel.
Op de pc gaat hij ook langzaam maar wel stukken sneller. Begrijp nu ook na wat uiteg erover waarom dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
thaan schreef op zondag 12 mei 2013 @ 21:29:
[...]

Een sneller kaartje werkt uiteraard ook, hoe hogere write snelheid hoe sneller je klaar bent ;)

Ik ken geen tool die alleen de gebruikte ruimte kopieert, dd kan dat volgens mij ook niet.
Mijn Class 10 8GB kaartje doet er bij lánge na geen 1.5 uur over (helft van jouw 16GB) en aangezien ik het bijna nooit gebruik (OpenElec is best wel stabiel bij mij, zelfs dev-releases) heb ik nooit verder gezocht.

Hiervan weet ik dat het werkt, betrouwbaar is en makkelijk te comprimeren is.
Mijn kaart kan zogenaamd 30MB/s. UHS-1, blabla.
Met bs=1m heeft het toch echt meer dan 2 uur geduurd. (Wat tijd verloren omdat het ding in standby schoot.)
Maar al is het een half uur, nog steeds te lang als je maar 1/16 van wat er wordt over geschreven gebruikt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben uiteindelijk om de lange backup tijden maar terug gegaan naar een 4GB kaartje...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Firesphere schreef op zondag 12 mei 2013 @ 21:28:
[...]

Ik vind spotimc maar gammel werken, gewoon Airplay vanaf de ipad is veel makkelijker.
kan dit dan ook via android?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Om de backup sneller te laten verlopen kun je ook je ext4 partitie veel kleiner maken.
Kan bijv. met gparted (live of in een virtualbox).

Ik zit aan nog iets anders te denken, misschien dat het te wild is, maar goed....

Is het mogelijk om voor de dynamische delen van je ext4 partitie te symlinken naar mappen op je nas?
Of zou dat veel te traag worden?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Saturnus schreef op zondag 12 mei 2013 @ 21:44:
[...]

Mijn kaart kan zogenaamd 30MB/s. UHS-1, blabla.
Met bs=1m heeft het toch echt meer dan 2 uur geduurd. (Wat tijd verloren omdat het ding in standby schoot.)
Maar al is het een half uur, nog steeds te lang als je maar 1/16 van wat er wordt over geschreven gebruikt. :/
Ah, die is dan een stuk sneller dan de mijne.
Wat maf, kan het aan de bs=1m liggen? Waarom gebruik je uberhaupt een fixed block size als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
albino71 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 22:02:
Ik zit aan nog iets anders te denken, misschien dat het te wild is, maar goed....

Is het mogelijk om voor de dynamische delen van je ext4 partitie te symlinken naar mappen op je nas?
Of zou dat veel te traag worden?
Wat ik nog keer geprobeerd heb maar nogal omslachtig was is booten vanaf nfs. Klein bootgedeelte staat nog op de sd kaart en rest komt vanaf je netwerkt.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=149607
Weet niet of dit de juiste url is. Was enige die ik zo snel kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

raydekok schreef op zondag 12 mei 2013 @ 21:56:
[...]

Airplay is van Apple, geen idee of er ook android-apps bestaan die airplay kunnen simuleren.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
raydekok schreef op zondag 12 mei 2013 @ 21:56:
[...]

ja. ik kan via mijn android bij alle video's kiezen via welke app ik het afspeel (gallerij, vlc maar dus ook via xbmc). Moet volgens mij wel op de zelfde wifi zitten..

maar zo kan ik alles via mijn android naar xbmc streamen (en andersom ook met yatse) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
albino71 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 22:02:
Om de backup sneller te laten verlopen kun je ook je ext4 partitie veel kleiner maken.
Kan bijv. met gparted (live of in een virtualbox).
Dat is een interessant punt. Deze week eens onderzoeken. Maar dan moet je dus niet op device niveau gaan backuppen want dat blijft de maximale grootte. En als je dat niet doet mis je de partitietabel, toch? Wat vervelend zou zijn als je naar een blanko SD kaart moet herstellen.
thaan schreef op zondag 12 mei 2013 @ 22:08:
[...]

Ah, die is dan een stuk sneller dan de mijne.
Wat maf, kan het aan de bs=1m liggen? Waarom gebruik je uberhaupt een fixed block size als ik vragen mag?
Ach, die mooie getallen zijn ouur theorie.
Op linux met hardeschijven gaat het sneller met bs. Automatisme van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Bedankt allemaal voor de reacties. Inmiddels heb ik Xbian opnieuw geinstalleerd. Nu lijkt XBMC gewoon wel alle MKVs af te spelen. Dus het oude probleem is opgelost.
Maar wel steeds last van bufferen tussen de film door. Bijvoorbeeld 720p MKV van 6GB toch wisselend bufferen. Soms enkele malen per minuut, dan weer een tijdje niet. Speel het vanaf mijn WD MyBook Live via wifi. Denk dat de oplossing toch zal liggen in het allemaal bekabeld aan te gaan sluiten. Zijn er nog andere dingen die ik kan doen om dit te verhelpen? Gebruik overigens gewoon NFS protocol.

Heb trouwens niet meer geupdate naar 12.2 op Xbian. Dat was de vorige keer erg problematisch en werkte uiteindelijk wel. Maar ik denk dat het niet lopen van de MKVs daar toch mee te maken had. Heel XBMC liep toch wel een stuk trager na die problematische update.

[ Voor 28% gewijzigd door dangerpaki op 12-05-2013 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 10:01
wat is de bitrate van de film (incl audio en SMB + wifi overhead!) en wat is de praktische maximale snelheid van wifi? Zie daar je probleem.. zelfs op mijn macbook air gaat het bij 720p files niet helemaal lekker via wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 19:03
dangerpaki schreef op zondag 12 mei 2013 @ 23:43:
Bedankt allemaal voor de reacties. Inmiddels heb ik Xbian opnieuw geinstalleerd. Nu lijkt XBMC gewoon wel alle MKVs af te spelen. Dus het oude probleem is opgelost.
Maar wel steeds last van bufferen tussen de film door. Bijvoorbeeld 720p MKV van 6GB toch wisselend bufferen. Soms enkele malen per minuut, dan weer een tijdje niet. Speel het vanaf mijn WD MyBook Live via wifi. Denk dat de oplossing toch zal liggen in het allemaal bekabeld aan te gaan sluiten. Zijn er nog andere dingen die ik kan doen om dit te verhelpen? Gebruik overigens gewoon NFS protocol.

Heb trouwens niet meer geupdate naar 12.2 op Xbian. Dat was de vorige keer erg problematisch en werkte uiteindelijk wel. Maar ik denk dat het niet lopen van de MKVs daar toch mee te maken had. Heel XBMC liep toch wel een stuk trager na die problematische update.
Ik weet niet hoe het zit met wifi. Maar ik kan je wel zeggen dat bedraad zonder problemen verloopt bij mij.

Ik draai ook Xbian op 12.2 en stream van mijn readynas2 met het Samba protocol.
Ik heb tot nu toe nog geen enkel probleem gehad met het streamen van 720p of 1080p ( tot 16gb. grootste mkv die ik heb )
Alles draait op de Amber skin en met de standaard Xbian clocks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 12:04
Iemand ervaring met deze case? Zit die een beetje goed in elkaar?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3fdQyEI.png

https://dx.com/p/raspberr...c-case-transparent-197133

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
Volgens mij heb ik dezelfde. Vriendin vond stukje kale elektronice niet veilig dus mooie oplossing :)

Was even pielen met in elkaar zetten omdat ik dingen steeds verkeerd om had.
Maar stevig en alle kabels/sd kaart goed bereikbaar. Hangt al tijdje achter me tv zonder probs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Sepp14 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 21:42:
[...]

Op de pc gaat hij ook langzaam maar wel stukken sneller. Begrijp nu ook na wat uiteg erover waarom dat is.
Zie deze link:
http://forum.stmlabs.com/showthread.php?tid=5828

Zelf nog niet kunnen proberen. Maar schijnt dat het komt doordat je die meta data aan hebt staan. Indien je dat uit zou zetten (declinen tijdens installeren) zou het sneller moeten gaan.
Vanavond maar eens testen :)

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Michaelg schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:43:
[...]

Zie deze link:
http://forum.stmlabs.com/showthread.php?tid=5828

Zelf nog niet kunnen proberen. Maar schijnt dat het komt doordat je die meta data aan hebt staan. Indien je dat uit zou zetten (declinen tijdens installeren) zou het sneller moeten gaan.
Vanavond maar eens testen :)
Getest op de pc razendsnel nu op de rpi wel stukken sneller als voorheen. Het heeft wel een invloed

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uitzetten door herinstalleren of truukje?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Gewoon meta disabled. Niks meer of minder en dan reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
heb ik. Werkt prima :) geen problemen met hitte ondanks overclock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hmmmm, bij sommige series stopt Xbian met spelen na een minuut of 2; films etc. gaat wel gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

om welke series gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:58

EraZor

Don't mention the war

Vraag, ik heb een Windows 2012 essentials server als centrale opslag staan voor (o.a.) m'n rpi. Werkt allemaal prima, maar nou wilde ik eens proberen om ipv de Windows shares NFS gebruiken. Ik heb deze guide gevolgd. Share is te zien bij 't toevoegen van een nieuwe locatie in xbmc, maar niet te openen. Wat zie ik over t hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Jazco2nd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 23:54:
wat is de bitrate van de film (incl audio en SMB + wifi overhead!) en wat is de praktische maximale snelheid van wifi? Zie daar je probleem.. zelfs op mijn macbook air gaat het bij 720p files niet helemaal lekker via wifi.
In VLC geeft ie aan bitrate tussen de 8000-18000 kb/sec. Dat is denk ik alleen de video. Dus zonder WIFI en NFS overhead. Ik zit op wifi n. Dus volgens mij zou het theoretisch gewoon moeten kunnen. Maar ik zal eens binnenkort proberen met een kabel ertussen.
ErwinJ schreef op maandag 13 mei 2013 @ 07:07:
[...]

Ik weet niet hoe het zit met wifi. Maar ik kan je wel zeggen dat bedraad zonder problemen verloopt bij mij.

Ik draai ook Xbian op 12.2 en stream van mijn readynas2 met het Samba protocol.
Ik heb tot nu toe nog geen enkel probleem gehad met het streamen van 720p of 1080p ( tot 16gb. grootste mkv die ik heb )
Alles draait op de Amber skin en met de standaard Xbian clocks
Ik draai verder ook de Amber skin met standaard Xbian clocks. Zal eens kijken of kabel het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
slommer schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:13:
[...]
Vriendin vond stukje kale elektronice niet veilig dus mooie oplossing :)
Ha, zonder case sloopt zij de Pi eerder dan omgekeerd. Of was dat ook haar uitgangspunt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 19:03
OpenElec XBMC op de Raspi is helemaal super. Echter wil nog een stapje verder. Ik wil graag live TV kijken op de Raspi via XBMC. Ik heb een alles-in-1 pakket van Ziggo. Ik heb het nodige doorgezocht maar kon niks specifieks vinden voor wat ik zoek.

Klopt het dat je een Anysee E30TCPlus nodig hebt? Het idee is dus dat de Ziggo decoder volledig komt te vervallen en alles via de Raspi gaat zonder extra computers die aan staan, is dat mogelijk?

[ Voor 4% gewijzigd door Bose321 op 13-05-2013 21:21 ]

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
Saturnus schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:15:
[...]
Ha, zonder case sloopt zij de Pi eerder dan omgekeerd. Of was dat ook haar uitgangspunt? :+
Was ebay order uit engeland. Kastje stond eerst als test 2 weken op me popcorn onder de tv maar moest eigenlijk elke avond weg. Erna 2 weken zonder kastje achter de tv en dat was al goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Bose321 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:20:
OpenElec XBMC op de Raspi is helemaal super. Echter wil nog een stapje verder. Ik wil graag live TV kijken op de Raspi via XBMC. Ik heb een alles-in-1 pakket van Ziggo. Ik heb het nodige doorgezocht maar kon niks specifieks vinden voor wat ik zoek.

Klopt het dat je een Anysee E30TCPlus nodig hebt? Het idee is dus dat de Ziggo decoder volledig komt te vervallen en alles via de Raspi gaat zonder extra computers die aan staan, is dat mogelijk?
Heb ik hier draaien, maar werkt matig..

- HDHomerun in meterkast.
- TV Headend op een Debian of Ubuntu VM op ESXi op zolder
- Middels pci-passthrough een Smargo smartreader aan dezelfde VM
- OScam installeren op de headend server (waar de smartreader dus ook aan zit).

Met matig bedoel ik niet TV Headend/HDHomerun/OScam want die combo werkt perfect, maar de tvheadend plugin op de rasp. Getest op Raspbmc, werkte eigenlijk minder dan matig. Zeer zeer langzaam zappen, crashes, enz. Nu draai ik xbian, maar heb de plugin niet meer getest.
Mochten de bugs er uit gehaald worden, en de zapsnelheid worden verhoogd, dan zou het grandioos zijn :)

/edit
[TV Headend] Het grote TV Headend topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Ik neem aan dat het op OpenElec niet anders zal zijn?

Maar als ik het goed begrijp heb je dus alsnog een server nodig voor TV Headend? In dat geval zal ik het niet meer interessant vinden, voornamelijk omdat ik geen zuinige PC heb die ik gerust aan kan laten staan.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

EraZor schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:18:
Vraag, ik heb een Windows 2012 essentials server als centrale opslag staan voor (o.a.) m'n rpi. Werkt allemaal prima, maar nou wilde ik eens proberen om ipv de Windows shares NFS gebruiken. Ik heb deze guide gevolgd. Share is te zien bij 't toevoegen van een nieuwe locatie in xbmc, maar niet te openen. Wat zie ik over t hoofd?
Vreemd genoeg lukt handmatig mounten ook niet:
code:
1
2
3
sudo service nfs-common start

sudo mount -t nfs 192.168.178.15:/movies     /media

Zou toch moeten werken? En dan toevoegen via root filesystem? Als ik dan de map media selecteer, gebeurt er niks... kan m dus niet eens openen...

Overigens; gaat om laatste build van raspbmc....

[ Voor 6% gewijzigd door EraZor op 13-05-2013 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

EraZor schreef op maandag 13 mei 2013 @ 23:43:
[...]

code:
1
2
3

Zou toch moeten werken? En dan toevoegen via root filesystem? Als ik dan de map media selecteer, gebeurt er niks... kan m dus niet eens openen...

Ik heb afgelopen weekend lopen testen met NFS op Windows Server 2012 (wel de full variant) op een RaspPi (middels OpenElec en RaspBMC) en Apple TV. Heb het na veel gepruts aan de gang gekregen, echter is de snelheid niet bepaald om naar huis te schrijven. Wel iets sneller dan SMB, maar lang niet zo snel als bv HaneWIN NFS Server. Persoonlijk zou ik laatstgenoemde aanraden.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@EraZor
Je kunt niet van een andere client dan de Pi een NFS verbinding proberen te leggen?
Dan weet je in ieder geval of het concept werkt...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

domi235 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:30:
[...]

Ik heb afgelopen weekend lopen testen met NFS op Windows Server 2012 (wel de full variant) op een RaspPi (middels OpenElec en RaspBMC) en Apple TV. Heb het na veel gepruts aan de gang gekregen, echter is de snelheid niet bepaald om naar huis te schrijven. Wel iets sneller dan SMB, maar lang niet zo snel als bv HaneWIN NFS Server. Persoonlijk zou ik laatstgenoemde aanraden.
OK, mag ik vragen wat 'veel gepruts' in houdt? Veel in te stellen valt er m.i. niet, toch? ik wil eigenlijk zoveel mogelijk de native functioanliteit van 2012 gebruiken ipv 3rd party addons...
kraades schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:33:
@EraZor
Je kunt niet van een andere client dan de Pi een NFS verbinding proberen te leggen?
Dan weet je in ieder geval of het concept werkt...
Ik heb verder alleen windows machines thuis staan. Überhaupt geen Linux... kan ik eea testen vanaf een Windows machine? (sorry: ben een Linux noob)

[ Voor 22% gewijzigd door EraZor op 14-05-2013 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 06:44

reiker

dan jij!

EraZor schreef op maandag 13 mei 2013 @ 23:43:
[...]

code:
1
2
3

Ik had met XBian hetzelfde, NFS-shares van m'n Synology NAS waren wel zichtbaar maar niet te openen/toe te voegen (had overigens dit probleem met OpenElec niet!).
Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij deze guide, op de Synology moest er wat in de flags voor NFS directories worden aangepast. Hierna werkt het zoals je het zou verwachten. Er staat ook een klein stukje in over Windows, wellicht dat je daarmee wat kunt?
N.B.: ik had dit probleem dus niet met OpenElec builds, dus als je simpel wat wilt testen is dat misschien iets?

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

reiker schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:20:
[...]

Ik had met XBian hetzelfde, NFS-shares van m'n Synology NAS waren wel zichtbaar maar niet te openen/toe te voegen (had overigens dit probleem met OpenElec niet!).
Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij deze guide, op de Synology moest er wat in de flags voor NFS directories worden aangepast. Hierna werkt het zoals je het zou verwachten. Er staat ook een klein stukje in over Windows, wellicht dat je daarmee wat kunt?
N.B.: ik had dit probleem dus niet met OpenElec builds, dus als je simpel wat wilt testen is dat misschien iets?
Hmm...ik zal 's een openelec kaartje in elkaar draaien.... Da's makkelijk getest idd.
Die wiki had ik gezien ja, maar veel info voor windows vind ik er niet, helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

EraZor schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:10:
[...]

OK, mag ik vragen wat 'veel gepruts' in houdt? Veel in te stellen valt er m.i. niet, toch? ik wil eigenlijk zoveel mogelijk de native functioanliteit van 2012 gebruiken ipv 3rd party addons...
Normaal gezien niet nee, simpelste wat ik probeerde was volledig openzetten op NFS niveau en hiernaast instellen van NTFS rechten. Werkte prima (wel langzaam), na server gereboot te hebben kon ik hem ineens niet meer benaderen via noch XBMC, noch via OSX.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Bose321 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 22:33:
Ik neem aan dat het op OpenElec niet anders zal zijn?

Maar als ik het goed begrijp heb je dus alsnog een server nodig voor TV Headend? In dat geval zal ik het niet meer interessant vinden, voornamelijk omdat ik geen zuinige PC heb die ik gerust aan kan laten staan.
Ik heb meen ik verschillende keren ergens gelezen dat tvheadend ook op de Pi kan draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Als ik het goed begrijp zit het ingebakken in OpenElec... Ik ben wel geneigd om dit te testen. Zou ik met de Anysee E30TCPlus genoeg hebben? Geen extra hardware nodig? Is er ook een ander alternatief nog? Vind die 150 euro best aan de steile kant...

Fanaleds.com

Pagina: 1 ... 54 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.