Hier blijft de algemene ervaring ook niet echt positief.
Naarmate het gebruik ben ik hem verder gaan overklokken, voltage verhogingen doe ik niet. Alles bleef stabiel, al weken lang. Zojuist voor vergelijking een paar keer geschakeld tussen normal en mijn stabiele custom overklok. Opeens kwam het ding niet meer op. Alsof de SD kaart er niet in zit. Config.txt deels leeg gemaakt, werkt niet.
Gelukkig had ik een backup .dmg gemaakt met meegeleverde tools van OS X. Dan blijkt natuurlijk dat het restoren niet kan, een niets zeggende foutmelding.
Alternatief dd is niet slim genoeg om te stoppen nadat de daadwerkelijk gebruikte ruimte op de SD geschreven is, dus dan hoop je dat na tweemaal de gebruikte ruimte van het filesystem op SD te hebben gezet dat genoeg is. Nog steeds komt er geen OS op. Dan blijkt ook nog dat de lock switch van de SD kaart willekeurig heen en weer gaat. Plakband lost dat op.
Oftewel weer vanaf 0 beginnen.
Morgen maar eens nadenken hoe er dan wel goed te backuppen valt zonder dat je eerst weer moet installeren om vervolgens daar losse bestanden bij in te stoppen. Maarja, als een image maken niet werkt, dan weet ik het ook niet meer.
Kan niet ontkennen dat ik hierdoor de neiging krijg het ding tegen de muur aan gort te smijten.