Mensen met raspbmc, hebben jullie aan overclocken gedaan? Zoja welke settings en merk je echt verschil of is het maar minimaal?
En voor een goede handleiding voor automatisch downloaden met Sickbeard en Couchpotato met torrents icm post processing is hier een topic: schumi2004 in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3"
Vooral in het laatste deel van het topic is er veel info daaromtrent.
Vooral in het laatste deel van het topic is er veel info daaromtrent.
When you are dead, you do not know you are dead. Itβs only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Ik heb een usb setup (om te voorkomen dat m'n SD kaart corrupt raakt door te overclocken) en ik heb in Raspbmc de setting Super ingesteld.Paulus07 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:31:
Mensen met raspbmc, hebben jullie aan overclocken gedaan? Zoja welke settings en merk je echt verschil of is het maar minimaal?
Vroeger was het nodig als je echt 1080p/DTS wilde afspelen.Paulus07 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:31:
Nu kun je in Raspbmc ook op "Normal" draaien (=overclock 800Mhz) en alles goed afspelen.
Je merkt niet *echt* verschil meer.
ππ» Blog ππ»
Ah k. Heb nu alles gewoon op default staan en films 1080P/DTS spelen altijd vlekkeloos af (alleen 1 concert als test met DTS-HD Master wil niet soepel draaien).kraades schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:57:
[...]
Vroeger was het nodig als je echt 1080p/DTS wilde afspelen.
Nu kun je in Raspbmc ook op "Normal" draaien (=overclock 800Mhz) en alles goed afspelen.
Je merkt niet *echt* verschil meer.
Maar echt meerwaarde heeft het overclocken dus niet echt.
Ik lees iedereen dat 1080P soepel draait, echter als ik mijn Bird Scene inlaad krijg ik toch wel de nodige stotters. Ook bij andere 1080P rips met DTS krijg ik af en toe een klein schokje, niet vreselijk maar toch niet helemaal vlekkeloos. Is er ook een mogelijkheid dat de PC het allemaal decodeert en de Pi puur de front-end is? Mijn PC staat toch aan voor de shares.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geΓ―nteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Misschien is Quartz Reloaded (of de nieuwe naam Amber) dan meer het proberen waardRoRoo schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:09:
[...]
net getest ...
touwtandjes traag.
zit gewoon 20 sec. te wachten tot m'n library weergegeven.
hoop uitkleden in je weergave maakt het iets dragelijker..
jammer, had er zin in.. toch maar weer terug naar confluence mod 2. tien x sneller dan deze.
Volgens mij moet je dan met Plex Media Server aan de gang, die kun je laten transcoden. Op je Pi moet je dan iets gebruiken als PleXBMC.MsG schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:59:
Ik lees iedereen dat 1080P soepel draait, echter als ik mijn Bird Scene inlaad krijg ik toch wel de nodige stotters. Ook bij andere 1080P rips met DTS krijg ik af en toe een klein schokje, niet vreselijk maar toch niet helemaal vlekkeloos. Is er ook een mogelijkheid dat de PC het allemaal decodeert en de Pi puur de front-end is? Mijn PC staat toch aan voor de shares.
Ik heb hier zelf niet echt ervaring mee, maar had dit als plan B. Onder XBian ben ik nog niets tegengekomen wat niet goed draait (moet wel zeggen dat ik de Bird scene niet geprobeerd heb) vanaf mijn SMB shares.
Volgens mij hoeft een NAS echt niet 'krachtig' te zijn om HD content te streamen over LAN. Voor het doorsturen van een goeie 20GB Blueray film in 120 minuten heb je nodig: 20.000MB / 120 minuten / 60 seconden = 2.8 megabyte per seconde. Dus met 6 MB/s kun je 2 films streamen, volgens mij doet een beetje NAS wel bijna 10x zo snel lezen?IggyB schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:20:
[...]
Maar kan ik daarmee ook fatsoenlijk browsen op zoek naar torrents oid? Of kan ik via een laptop .torrent files daarin gooien om te laten downloaden? En dan de folders gewoon op afstand benaderen en ordenen en .rars uitpakken en verwijderen ed? Is een dergelijke NAS krachtig genoeg om 2x gelijktijdig 1080p door te voeren?
Lijkt mij dat de bottleneck meer bij de Pi ligt die het HD materiaal moet verwerken.
Ik gebruik zelf overigens XBIAN met de downloadpackages met Sickbeard en Transmission voor torrents, zodat al het spul direct naar de Pi gedownload wordt, waar een externe hdd aan hangt. De Pi is dus zelf mijn dowload-apparaat en (wel wat trage) NAS
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Wellicht moet je zelf even de voor en nadelen van de j series erbij pakken. Als je echt veel er mee wilt gaan doen, kun je beter de normale of de + series pakken.IggyB schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:20:
[...]
Maar kan ik daarmee ook fatsoenlijk browsen op zoek naar torrents oid? Of kan ik via een laptop .torrent files daarin gooien om te laten downloaden? En dan de folders gewoon op afstand benaderen en ordenen en .rars uitpakken en verwijderen ed? Is een dergelijke NAS krachtig genoeg om 2x gelijktijdig 1080p door te voeren?
Een DS409 + Zou dan perfect moeten zijn dus?spokje schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:26:
[...]
Wellicht moet je zelf even de voor en nadelen van de j series erbij pakken. Als je echt veel er mee wilt gaan doen, kun je beter de normale of de + series pakken.
Of gewoon een extra RPi met een usb harddisk erop aangesloten 
Geen idee of de USB/netwerk interface snel genoeg is voor een dubbele HD stream..
Geen idee of de USB/netwerk interface snel genoeg is voor een dubbele HD stream..
Straf. Welke distro en OC settings gebruik je? Werk je met een aparte library via MySQL of heb je die ook op de Pi?RoRoo schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:09:
[...]
net getest ...
touwtandjes traag.
zit gewoon 20 sec. te wachten tot m'n library weergegeven.
hoop uitkleden in je weergave maakt het iets dragelijker..
jammer, had er zin in.. toch maar weer terug naar confluence mod 2. tien x sneller dan deze.
[...]
Wil wel eens weten waar hem het verschil zit.
Mijn specs:
XBian alpha 5 met standaard Xbian OC
Library apart via MySQL op Synology
Files benaderd via NFS
(redelijke library met 700+ films en 50 series)
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Misschien qua budget is dit een alternatief Het grote WD My Book Live topic
When you are dead, you do not know you are dead. Itβs only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Quartz heb ik poosje geleden geprobeerd.. vond ik ook niks.. Voorlopig blijf ik lekker bij Confluence Mod 2. Die heeft alles wat ik wil.Smobbo schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:02:
Misschien is Quartz Reloaded (of de nieuwe naam Amber) dan meer het proberen waard. Heeft ook die Aeon Nox/Confluence horizontal/... balk in het hoofdmenu, maar dan lekker vlot
Custom backgrounds, Artist Slideshowplugin. Custom playlist in je hoofdmenu, en snel genoeg voor mij
Eigenlijk hetzelfde als jij. Andere NAS (Netgear) en zelfs minder films. Alleen heb ik de library lokaal staan.DexterBelgium schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:18:
[...]
Straf. Welke distro en OC settings gebruik je? Werk je met een aparte library via MySQL of heb je die ook op de Pi?
Wil wel eens weten waar hem het verschil zit.
Mijn specs:
XBian alpha 5 met standaard Xbian OC
Library apart via MySQL op Synology
Files benaderd via NFS
(redelijke library met 700+ films en 50 series)
Dus dan zou het grootste verschil de mysql wezen.
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Verwijderd
Ik heb nu frodo op mn type b raspberry pi draaien. Hoe kan ik het systeem van een usb af laten draaien? Ik weet dat booten via sd zal moeten.
Zoek en gij zult vinden.
Zoek naar cmdline.txt usb.
Vraagje:
Kun je nu ook bv. NED1, RTL4 etc. live kijken? Ik kan dat niet goed vinden. Alleen Uitzending gemist...
Vraagje:
Kun je nu ook bv. NED1, RTL4 etc. live kijken? Ik kan dat niet goed vinden. Alleen Uitzending gemist...
[ Voor 69% gewijzigd door technorabilia op 02-05-2013 15:23 ]
ππ» Blog ππ»
Verwijderd
Dank @ kraades.
Helaas ben ik nog geen livestreams van deze zenders tegengekomen. Uiteraard wel de re-runs via de uitzendinggemist app.
Helaas ben ik nog geen livestreams van deze zenders tegengekomen. Uiteraard wel de re-runs via de uitzendinggemist app.
Hier kun je ze vinden (heb er echter op de Raspberry nog niks mee gedaan):Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:38:
Dank @ kraades.
http://hosting.omroep.nl/streaming:urls
Volgende week kijken of ik een Pi kan gebruiken voor XBMC en NAS (via FTP/NFS).
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Bij mij hapert die uitzending gemist plugin ontzettend...Had eerst de buffergrootte aangepast en daarna geupdate (denk ik) naar de nieuwste versie van Raspbmc. Maar in de release notes daarvan stond ook iets over de buffersize. Zou dit kunnen conflicteren?
wow dit is toch een goede tip voor XOT UZG om de live streams van NED1, 2, 3 toe te voegen?llevering schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:04:
[...]
Hier kun je ze vinden (heb er echter op de Raspberry nog niks mee gedaan):
http://hosting.omroep.nl/streaming:urls
Hier staat eea genoemd daarover.Mr_gadget schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:20:
Bij mij hapert die uitzending gemist plugin ontzettend...Had eerst de buffergrootte aangepast en daarna geupdate (denk ik) naar de nieuwste versie van Raspbmc. Maar in de release notes daarvan stond ook iets over de buffersize. Zou dit kunnen conflicteren?
http://forum.stmlabs.com/showthread.php?tid=7957
In xbmc.log kun je zien welke waarde wordt gebruikt. Je hebt een system en user setting.
Ik krijg het alleen goed werkend op xbmc 12.0 / raspbmc.
ππ» Blog ππ»
Ik snap dat DTS en Dolby verhaal nog niet helemaal. Ik heb een Raspberry Pi op HDMI aangesloten op mijn tv (LG 32LG3000). Op die tv heb ik via de koptelefoon plug weer doorgelust naar mijn versterker die gewoon simpel 2 boxen heeft. Zo analoog als het maar kan dus. Toch hoor ik geen verschil of ik die DTS-instellingen aan of uit heb staan in de settings. Zou ik niet moeten krijgen dat ik geen geluid heb als ik aanvink dat ik een versterker met DTS heb? Of kan het zijn dat de TV de DTS decodeert en dan analoog doorstuurt naar de versterker? Ik heb helaas zowel met deze instelling aan als uit stotters bij DTS films. Bij een AAC film had ik een beetje raar geluid. Ik vind het wat onduidelijk welke instellingen ik in mijn geval moet hanteren.
[ Voor 3% gewijzigd door MsG op 02-05-2013 20:36 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geΓ―nteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ik heb nog wat onderdelen over. Zie link in signature.
[ Voor 16% gewijzigd door technorabilia op 02-05-2013 23:13 ]
ππ» Blog ππ»
Ik draai mijn Pi op de laatste Xbian versie met de confluence mod 2 skin. Gisteren heb ik mijn Pi van de Xbian overklok naar Turbo gezet, dit is zonder problemen gegaan.
Dit heb ik gedaan omdat het menu erg traag verliep, voornamelijk het oproepen van mijn films/series lijst.
Nu loop deze zeer merkbaar beter, echter wil ik mijn Pi liever niet de hele tijd op zijn tenen laten lopen.
Ik heb gelezen dat er tweakers zijn met goede ervaringen met deze overklok maar ook met minder.
Hebben jullie misschien een andere tip die ik ook zou kunnen proberen voor alles vloeiend te laten verlopen.
Mijn Pi staat ook 24/7 aan, en de voeding loopt via de usb van mijn Nas.
Ik doe alleen maar streamen vanaf mijn nas verder niks met de Pi, ik zou alleen graag willen dat het menu sneller en soepeler loopt.
Verder zag ik dat mijn Cpu op de Pi de hele tijd boven 90% loopt ( volgens het Xbmc settings menu en onder Putty ) , ik heb ergens iets gezien dat ik moet toevoegen in de advanced settings om dit te verhelpen? ( is dit een kwestie van knippen en plakken ? )
Dit heb ik gedaan omdat het menu erg traag verliep, voornamelijk het oproepen van mijn films/series lijst.
Nu loop deze zeer merkbaar beter, echter wil ik mijn Pi liever niet de hele tijd op zijn tenen laten lopen.
Ik heb gelezen dat er tweakers zijn met goede ervaringen met deze overklok maar ook met minder.
Hebben jullie misschien een andere tip die ik ook zou kunnen proberen voor alles vloeiend te laten verlopen.
Mijn Pi staat ook 24/7 aan, en de voeding loopt via de usb van mijn Nas.
Ik doe alleen maar streamen vanaf mijn nas verder niks met de Pi, ik zou alleen graag willen dat het menu sneller en soepeler loopt.
Verder zag ik dat mijn Cpu op de Pi de hele tijd boven 90% loopt ( volgens het Xbmc settings menu en onder Putty ) , ik heb ergens iets gezien dat ik moet toevoegen in de advanced settings om dit te verhelpen? ( is dit een kwestie van knippen en plakken ? )
[ Voor 8% gewijzigd door ErwinJ op 03-05-2013 08:03 ]
Ik zou graag via het netwerk toegang willen krijgen tot de ext.hdd die aan mijn Raspberry hangt (raspbmc), dit moet toch gewoon mogelijk zijn? Zo ja, hoe?
Ik heb helaas wel Windows 7 Starter, die schijnt nogal beperkt te zijn wat betreft thuisnetwerken.
Hij is trouwens via ethernetkabel verbonden.
Edit: ik ben al iets verder en krijg na '\\RASPBMC\devices' een inlogscherm. Zowel m'n zelf ingestelde wachtwoord bij root werkt niet, als het standaard account pi/raspberry werkt niet. Iemand?
Edit2: via ftp kom ik er met pi/raspberry wel in
Ik heb helaas wel Windows 7 Starter, die schijnt nogal beperkt te zijn wat betreft thuisnetwerken.
Hij is trouwens via ethernetkabel verbonden.
Edit: ik ben al iets verder en krijg na '\\RASPBMC\devices' een inlogscherm. Zowel m'n zelf ingestelde wachtwoord bij root werkt niet, als het standaard account pi/raspberry werkt niet. Iemand?
Edit2: via ftp kom ik er met pi/raspberry wel in
[ Voor 36% gewijzigd door Polen op 03-05-2013 09:57 ]
WoooHooo!!!
http://xbmc.org/natethoma...bmc-12-2-even-more-frodo/
Diverse fixes for the Pi!! Nou ben benieuwd of het change audio crashen weg is..
Wanneer mag ik mijn xbian updaten??
Diverse fixes for the Pi!! Nou ben benieuwd of het change audio crashen weg is..

Heren ik heb van alles geprobeerd maar krijgt HDMI CEC niet aan de praat met mijn Panasonic GT50 plasma. Iemand hier die deze combinatie wel aan de praat heeft? En zo ja, hoe is dat gerealiseerd? Ik heb een 512mb raspberryi met Xbian alpha 5 erop.
Wat bij mij heeft geholpen (heb een P42G20)dangerpaki schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:15:
Heren ik heb van alles geprobeerd maar krijgt HDMI CEC niet aan de praat met mijn Panasonic GT50 plasma. Iemand hier die deze combinatie wel aan de praat heeft? En zo ja, hoe is dat gerealiseerd? Ik heb een 512mb raspberryi met Xbian alpha 5 erop.
My Viera Link is set as follows, might be something wrong here?
Viera Link = ON
HDMI Connect Type = Auto
Q-Link = AV2 (since the RPi is connected to HDMI2, dno if this is correct though)
AV2 out = TV
Power on Link = Off
Power off Link = Off
Standby Power Save = ---
Intelligent Auto Standby = Off
https://github.com/Pulse-...132#issuecomment-13763428Okay, figured it out!
I had 3 HDMI-cables connected:
HDMI1: Cable settop box
HDMI2: Raspberry Pi
HDMI3: Used for connection to laptop, not connected most of the time.
Today I rebooted the Pi after unplugging HDMI1&3, and guess what: CEC worked!!!!
I replugged both the cables, CEC not working Sad
Turned out the HDMI3 messed it up. I no longer use it now!
Anyone with a possible explanation? Is it because it's not connected? Or could it be a faulty cable?
could be a faulty cable indeed. also, all HDMI devices that are connected must be powered. if you connect an HDMI device that is not powered, then there's a good chance that you'll break CEC for all other devices.
Met cec-client kun je misschien iets?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| =============================================================================== === Debugging / Testing === =============================================================================== To compile libCEC with extensive debugging output, pass the following argument to configure on Linux/OS-X/BSD: --enable-debug We provide a test client, named cec-client, to debug the device. To check whether the device can be detected, execute the following command: * cec-client -l "cec-client -h" shows a list of commands and options that are available. |
ππ» Blog ππ»
nu?RoRoo schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 10:53:
WoooHooo!!!
https://github.com/xbianonpi/xbmc-nightly#readme
Volgens mij zit Xbian Beta 1 er sowieso aan te komen, gezien de weinige issues die nog openstaan (https://github.com/xbiano...stone=6&page=1&state=open).
OpenELEC 3.0.2 released
http://openelec.tv/news/2...9-openelec-3-0-2-released
ππ» Blog ππ»
ja remote vanaf me werk maar verder nog niet getest of het sowieso nog beeld geeft/werkt
Weet vanavond meer maar pas rond 12en.
Maak elke avond netjes een dd backup dus restore is ook zo weer gedaan.
Ik heb zojuist TorrentStream Engine Support geΓ―nstalleerd. TorrentStream is normaal een applicatie die je op je pc installeert zodat je via je je browser streams kunt kijken die via TorrentStream lopen.
Nu valt deze add on binnen XBMC onder 'Services', heeft iemand enig idee wat ik hier nu mee kan?
Moet ik dan een browser hebben om naar de website te gaan waar deze add on benodigd is? Als ik wat Google, krijg ik niet het idee dat een browser op XBMC heel normaal is..
Nu valt deze add on binnen XBMC onder 'Services', heeft iemand enig idee wat ik hier nu mee kan?
Moet ik dan een browser hebben om naar de website te gaan waar deze add on benodigd is? Als ik wat Google, krijg ik niet het idee dat een browser op XBMC heel normaal is..
Enig idee hoe ik naar deze versie kan updaten? Ik draai nu 3.0.1 en heb in OpenElec settings de update-settings op "auto" gezet maar vooralsnog geen melding.kraades schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 17:15:
OpenELEC 3.0.2 released
Ik kreeg de melding dat ik handmatig moest updaten
http://wiki.openelec.tv/index.php?title=Updating_OpenELEC
Dus kernel en system files in de update map op de RPi en reboot, bij het starten zie je dan dat hij aan het updaten is.
Dus kernel en system files in de update map op de RPi en reboot, bij het starten zie je dan dat hij aan het updaten is.
[ Voor 35% gewijzigd door kluyze op 03-05-2013 19:47 ]
Heeft iemand Spotimc werkend gekregen op XBian?
Ik krijg constant "could not open stream"
19:47:55 T:3042586624 NOTICE: COMXPlayer: Opening: http://192.168.1.54:8081/...oUuNzhLWwGWy05b.wav?idx=0|X-Spotify-Token=TOKEN&User-Agent=Spotimc%2F1.0-beta3+%28XBMC%2F12.1+Git%3A20130317-0d373cc%29
19:47:55 T:1982297152 NOTICE: Thread COMXPlayer start, auto delete: false
19:47:55 T:1982297152 NOTICE: Creating InputStream
19:47:55 T:1982297152 WARNING: FillBuffer: curl failed with code 7
19:47:55 T:1982297152 ERROR: CCurlFile::CReadState::Open, didn't get any data from stream.
19:47:55 T:1982297152 ERROR: Open - failed to open source <http://192.168.1.54:8081/track/5RScucFoUuNzhLWwGWy05b.wav?idx=0|X-Spotify-Token=TOKEN&User-Agent=Spotimc%2F1.0-beta3+%28XBMC%2F12.1+Git%3A20130317-0d373cc%29>
19:47:55 T:1982297152 ERROR: COMXPlayer::OpenInputStream - error opening [http://192.168.1.54:8081/track/5RScucFoUuNzhLWwGWy05b.wav?idx=0|X-Spotify-Token=TOKEN&User-Agent=Spotimc%2F1.0-beta3+%28XBMC%2F12.1+Git%3A20130317-0d373cc%29]
19:47:55 T:1982297152 NOTICE: COMXPlayer::OnExit()
19:47:55 T:1982297152 NOTICE: COMXPlayer::OnExit() deleting input stream
19:47:55 T:3042586624 ERROR: Playlist Player: skipping unplayable item: 0, path [http://192.168.1.54:8081/track/5RScucFoUuNzhLWwGWy05b.wav?idx=0|X-Spotify-Token=TOKEN&User-Agent=Spotimc%2F1.0-beta3+%28XBMC%2F12.1+Git%3A20130317-0d373cc%29]
19:47:55 T:3042586624 NOTICE: COMXPlayer: Opening: http://192.168.1.54:8081/...oUuNzhLWwGWy05b.wav?idx=0|X-Spotify-Token=TOKEN&User-Agent=Spotimc%2F1.0-beta3+%28XBMC%2F12.1+Git%3A20130317-0d373cc%29
19:47:55 T:1982297152 ERROR: CCurlFile::CReadState::Open, didn't get any data from stream.
19:47:55 T:1982297152 ERROR: Open - failed to open source <http://192.168.1.54:8081/track/5RScucFoUuNzhLWwGWy05b.wav?idx=0|X-Spotify-Token=TOKEN&User-Agent=Spotimc%2F1.0-beta3+%28XBMC%2F12.1+Git%3A20130317-0d373cc%29>
19:47:55 T:1982297152 ERROR: COMXPlayer::OpenInputStream - error opening [http://192.168.1.54:8081/track/5RScucFoUuNzhLWwGWy05b.wav?idx=0|X-Spotify-Token=TOKEN&User-Agent=Spotimc%2F1.0-beta3+%28XBMC%2F12.1+Git%3A20130317-0d373cc%29]
19:47:55 T:3042586624 ERROR: Playlist Player: skipping unplayable item: 0, path [http://192.168.1.54:8081/track/5RScucFoUuNzhLWwGWy05b.wav?idx=0|X-Spotify-Token=TOKEN&User-Agent=Spotimc%2F1.0-beta3+%28XBMC%2F12.1+Git%3A20130317-0d373cc%29]
[ Voor 5% gewijzigd door Firesphere op 03-05-2013 20:02 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Is gelukt, bedankt voor de linkkluyze schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 19:45:
Ik kreeg de melding dat ik handmatig moest updaten
Zodra http://releases.openelec.tv/latest is bijgewerkt zou er automatisch moeten worden geupdate.
ππ» Blog ππ»
Ik heb het ooit werkend gehad, maar ik vond het zeer instabiel en onhandig werken. Uiteindelijk terug naar Airplay gegaan voor spotify. en dat werkt perfect.. Sinds 12.1 is het niet meer zo vaak vastgelopen..Firesphere schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 20:02:
Heeft iemand Spotimc werkend gekregen op XBian?
Benieuwd hoe het straks gaat met 12.2
Ik gebruik ook airplay, maar onboard is toch makkelijker denk ik.RoRoo schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 21:01:
[...]
Ik heb het ooit werkend gehad, maar ik vond het zeer instabiel en onhandig werken. Uiteindelijk terug naar Airplay gegaan voor spotify. en dat werkt perfect.. Sinds 12.1 is het niet meer zo vaak vastgelopen..
Benieuwd hoe het straks gaat met 12.2
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik miste de directheid van m'n telefoon/ipad toch binnen de app.. Maar ik ben een zapper met muziek.. Als je je playlist op shuffle zet en lekker luistert is ie inderdaad prima. Buiten het crashen van m'n systeem omFiresphere schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 21:14:
[...]
Ik gebruik ook airplay, maar onboard is toch makkelijker denk ik.
Maarrrrrr dat was nog voor de final van xbmc Frodo.
Hm... Heb een iso die niet wil afspelen. Hij blijft op een paar seconden hangen en ik krijg ook de 'bediening' niet in beeld. Ik kan dus ook niet iets stoppen of starten en door maar ergens te klikken g aik gelukkig weer terug maar dit is niet handig. Ik snap niet waarom-ie die iso niet afspeelt....
nice Xperience1080 2.0 Beta 3 for XBMCPaulus07 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 17:39:
snelle skin met raspbmc![]()
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=109470
Werkt ook nice en snel op xbian.
Alleen mis ik browse file optie of ik kijk niet zo heel erg goed.
Wil laatste aflevering kijken van de volger en database nog niet geupdate dus wil graag browsen.
Ah al gevonde. Naar home-movies en dan 1 map terug.
[ Voor 7% gewijzigd door slommer op 04-05-2013 22:42 ]
Ik neem aan dat je deze url bedoeld: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=146690
xperience1080 is een behoorlijk zware skin, op mn htpc was het mijn favoriet maar de RPi wil ik dat niet aan doen.. Gebruik nu Amber en die werkt echt razendsnel!
xperience1080 is een behoorlijk zware skin, op mn htpc was het mijn favoriet maar de RPi wil ik dat niet aan doen.. Gebruik nu Amber en die werkt echt razendsnel!
die is het iddJazco2nd schreef op zondag 05 mei 2013 @ 11:48:
Ik neem aan dat je deze url bedoeld: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=146690
Amber! Dit is het! cpu = 20.7% Bedankt voor de tipJazco2nd schreef op zondag 05 mei 2013 @ 11:48:
idd Amber is mooi en snel...echter mijn cpu draait nog altijd boven de 90 %...andydec schreef op zondag 05 mei 2013 @ 12:22:
[...]
Amber! Dit is het! cpu = 20.7% Bedankt voor de tip
Ik begrijp je niet vrees ik... Ik krijg alleen maar een stilstaand beeld van de intro en that's it. Geen menu niks...
ah nice idd ja. en met de file optie direct in het menu. Was ervoor al weg van quartz reloaded en deze is waar die gestopt isErwinJ schreef op zondag 05 mei 2013 @ 12:32:
[...]
idd Amber is mooi en snel...echter mijn cpu draait nog altijd boven de 90 %...
Ik bedoel dat de rasp (of xbmc) moeite heeft met menu's. Eruit slopen.Ferret schreef op zondag 05 mei 2013 @ 16:37:
[...]
Ik begrijp je niet vrees ik... Ik krijg alleen maar een stilstaand beeld van de intro en that's it. Geen menu niks...
Xbain met zo weinig mogelijk addons.ErwinJ schreef op zondag 05 mei 2013 @ 12:32:
[...]
idd Amber is mooi en snel...echter mijn cpu draait nog altijd boven de 90 %...
Ik heb alleen Xbmc autoupdater als addon die om de 4 uur loopt.
Verder alleen Icefilms en 1channel, maar die doen niks in de achtergrond.
Ik heb geprobeerd de advancedsettings .xml aan te passen met de bekende regel maar die werkte niet.
Zorgen dat je Homescreen geen scrollende teksten heeft (RSS-reader, recently added movies, etc).ErwinJ schreef op maandag 06 mei 2013 @ 07:23:
[...]
Ik heb alleen Xbmc autoupdater als addon die om de 4 uur loopt.
Verder alleen Icefilms en 1channel, maar die doen niks in de achtergrond.
Ik heb geprobeerd de advancedsettings .xml aan te passen met de bekende regel maar die werkte niet.
RSS staat uit.Smultie schreef op maandag 06 mei 2013 @ 07:37:
[...]
Zorgen dat je Homescreen geen scrollende teksten heeft (RSS-reader, recently added movies, etc).
Recently added movies staan ook niet in het homescreen. ( draai skin Amber )
Als het voor de PI niks uitmaakt boeit het me niet...maar omdat hij 24/7 aanstaat wil ik weten of het kwaad kan.
[ Voor 15% gewijzigd door ErwinJ op 06-05-2013 11:31 ]
Hoe controleer jij je CPU gebruik?ErwinJ schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:29:
[...]
RSS staat uit.
Recently added movies staan ook niet in het homescreen. ( draai skin Amber )
Als het voor de PI niks uitmaakt boeit het me niet...maar omdat hij 24/7 aanstaat wil ik weten of het kwaad kan.
Via XBMC zelf is de waarde namelijk niet betrouwbaar, je moet het via je console doen
Voor de Xbian-gebruikers onder ons:
12.2 voor Xbian: http://xbian.org/2013/05/xbmc-frodo-12-2-released/
uiteraard via PuttySmobbo schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:48:
[...]
Hoe controleer jij je CPU gebruik?
Via XBMC zelf is de waarde namelijk niet betrouwbaar, je moet het via je console doen
nu de nieuwe update gedaan en mijn cpu draait nu idd op 19/20 % onder putty......raar

[ Voor 14% gewijzigd door ErwinJ op 06-05-2013 14:15 ]
Ik was je topic al tegen gekomen. Maar mijn settings staan goed op de TV. Heb geen andere apparaten. Het enige is dat het aan m'n HMDI kabel zou kunnen liggen. Heb hier geen andere even bij de hand.Smultie schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:41:
[...]
Wat bij mij heeft geholpen (heb een P42G20)
[...]
[...]
https://github.com/Pulse-...132#issuecomment-13763428
could be a faulty cable indeed. also, all HDMI devices that are connected must be powered. if you connect an HDMI device that is not powered, then there's a good chance that you'll break CEC for all other devices.
Ik heb weinig kaas gegeten van Linux. Maar als ik de eerste command uitvoer dan zie ik gewoon dat de client m'n rasperry ziet. Maar veel verder kom ik er niet mee.kraades schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:45:
Met cec-client kun je misschien iets?
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 =============================================================================== === Debugging / Testing === =============================================================================== To compile libCEC with extensive debugging output, pass the following argument to configure on Linux/OS-X/BSD: --enable-debug We provide a test client, named cec-client, to debug the device. To check whether the device can be detected, execute the following command: * cec-client -l "cec-client -h" shows a list of commands and options that are available.
Het schijnt niet een veel voorkomend probleem te zijn want ik kan er vrij weinig over vinden.
Update gedaan via command line maar blijft nu hangen op "starting XBMC" elke keer met het logo. Kom niet verder. Maar even een clean install proberenSmultie schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:36:
[ Voor 9% gewijzigd door dangerpaki op 06-05-2013 17:58 ]
Ik blijf ook hangen op het splash-screen, XBMC wil niet starten.Smultie schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:36:
Nog eens geprobeerd na een clean install van 1.0a5 dan updaten, maar zelfde effect. Ik blijf dus nog even op 12.0 hangen...
Op het Xbian forum worden de problemen trouwens glashard ontkend
Zo gezegd, zo gedaan.
Ruk. Zit net midden in de tweede update na een cleaninstallreiker schreef op maandag 06 mei 2013 @ 18:06:
[...]
Ik blijf ook hangen op het splash-screen, XBMC wil niet starten.
Nog eens geprobeerd na een clean install van 1.0a5 dan updaten, maar zelfde effect. Ik blijf dus nog even op 12.0 hangen...
EDIT: Nou eerste keer update via command line en blijven hangen daarna op "starting XBMC". Nu de tweede keer geupdate vanuit XBMC en wederom hetzelfde. Heb een Raspberry Pi 512MB
[ Voor 15% gewijzigd door dangerpaki op 06-05-2013 19:33 ]
Xbian inmiddels naar 12.2 geupdate. Wel gewoon via de commandline (ssh). Via de update/beheer tool (ssh) stond zowiezo helemaal geen update.
1e reboot kwam ik gewoon in de gui, maar binnen 5 seconden ineens raar groen beeld. Kon ik me nog herinneren dat dat ook gebeurde bij update naar 12.1. Nog eens een reboot gedaan, toen werkte het nog niet lekker, maar na de 2e reboot draait hij inmiddels weer als een zonnetje.
Dochterlief is weer een duurtest gestart met Pieter Post
1e reboot kwam ik gewoon in de gui, maar binnen 5 seconden ineens raar groen beeld. Kon ik me nog herinneren dat dat ook gebeurde bij update naar 12.1. Nog eens een reboot gedaan, toen werkte het nog niet lekker, maar na de 2e reboot draait hij inmiddels weer als een zonnetje.
Dochterlief is weer een duurtest gestart met Pieter Post
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Verwijderd
Iemand hier ervaring met de Transmission package bij XBian? Hier vliegt Transmission er steeds na een uurtje uit
Ik hou al een tijdje dit topic in de gaten en zit op het aanschaf vinkentouw.
ach, hij komt er binnenkort gewoon
Ik wil wel even nog wat vraagjes dumpen, misschien dat jullie wat extra info hebben....
Kan ik XBMC draaien met gedeelde database, maar met de mysql db dan op een van de RPI's?
Dus draaiend naast xmbc (of andersom).
Kan ik de andere asterisk laten draaien naast xbmc?
Moet ik koelblokjes gebruiken?
Zijn die standaard goedkoopste behuizingen wat, en hebben die bevestigingsgaten om op te hangen (zoals een router heeft bijv.)?
Is het al iets als mediaspeler voor digibete ouders, of is het daar nog niet stabiel genoeg voor?
ach, hij komt er binnenkort gewoon
Ik wil wel even nog wat vraagjes dumpen, misschien dat jullie wat extra info hebben....
Kan ik XBMC draaien met gedeelde database, maar met de mysql db dan op een van de RPI's?
Dus draaiend naast xmbc (of andersom).
Kan ik de andere asterisk laten draaien naast xbmc?
Moet ik koelblokjes gebruiken?
Zijn die standaard goedkoopste behuizingen wat, en hebben die bevestigingsgaten om op te hangen (zoals een router heeft bijv.)?
Is het al iets als mediaspeler voor digibete ouders, of is het daar nog niet stabiel genoeg voor?
Iemand Airplay Mirroring aan de gang op Xbian en OSX? Airplay audio werkt, maar dat had mijn Denon al. Was dus op zoek naar beeld, maar krijg bij OSX "no airplay devices found"..
@albino71
Koelblokjes - niet nodig.
Behuizing - deze heeft bevestigingsgaten zoals bv. een router: http://newit.co.uk/shop/proddetail.php?prod=MC_case
Ouders: mijn ouders zijn 80+ en digibeet en kunnen de Pi bedienen.
Behuizing - deze heeft bevestigingsgaten zoals bv. een router: http://newit.co.uk/shop/proddetail.php?prod=MC_case
ππ» Blog ππ»
Mooikraades schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:54:
@albino71
Mooi
En mooi, kunnen ze eindelijk de Synology gaan benutten.
Thx!
Om die reden heb ik eerst de rpi uitgeschakeld via SSH en de SD kaart ff backup van gemaakt via USBIT: http://www.alexpage.de/usb-image-tool/reiker schreef op maandag 06 mei 2013 @ 18:06:
[...]
Ik blijf ook hangen op het splash-screen, XBMC wil niet starten.
En daarna de RPi weer opgestart, XBMC proces gestopt en de update uitgevoerd. Ging zonder problemen en hij draait als een zonnetje!
De problemen van anderen komen volgens mij doordat ze van XBMC 12.0 naar 12.2 willen updaten. Ik had al eerder naar 12.1 geupdate.
Ik heb geupdate, maar zit nu met het probleem dat XBMC niet meer wilt starten. Ik heb meerdere malen gereboot, en ook via telnet deze opnieuw opgestart. Het grijze Xbian scherm (met de 'loading' bar) blijft maar in beeld, zonder dat XBMC opstart.Smultie schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:36:
Iemand een idee hoe dit te verhelpen?
SSH in,dialmformark schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:04:
[...]
Ik heb geupdate, maar zit nu met het probleem dat XBMC niet meer wilt starten. Ik heb meerdere malen gereboot, en ook via telnet deze opnieuw opgestart. Het grijze Xbian scherm (met de 'loading' bar) blijft maar in beeld, zonder dat XBMC opstart.
Iemand een idee hoe dit te verhelpen?
sudo apt-get install xbian-package-xbmc=2.1
Thanks! Dit heeft het verholpenSmultie schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:08:
[...]
SSH in,
sudo apt-get install xbian-package-xbmc=2.1
Ik ga eerst maar eens een SD card backupje maken als ik het zo lees
Standaard procedure hier bij updatesRoRoo schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:49:
Ik ga eerst maar eens een SD card backupje maken als ik het zo lees
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Ik zat voor dat ik ging updaten nog te denken, waarom zou ik uberhaupt updaten aangezien alles werkt zoals ik wil. Het is al vaker verkeerd gegaan na een update. Toch koppig geweest en geupdate, en je raad het al..
Voorlopig ga ik niet updaten zolang alles werkt. Don't fix it if it ain't broken is golden.
Voorlopig ga ik niet updaten zolang alles werkt. Don't fix it if it ain't broken is golden.
Gebruik XMBC backup elke nacht voor een file based backup omdat die versioning ondersteunt.
Wil eigenlijk een scriptje maken die met dd een image maakt en de laatste 3 bewaart.
Maar zo handig ben ik dan ook weer niet
Heb nu wel een DD gestart die een image heeft gemaakt naar een NFS share. nu nog zorgen dat ik de datum erachter krijg en alleen de laatste 3 bewaart.
Bij mij heeft het updaten eerst naar 2.1 ook geholpen. Daarna wel zonder problemen naar 2.2!
Zo gezegd, zo gedaan.
Hier een voorbeeld met datum. Ik bewaar alleen alles dus dat moet je dan nog even uitzoeken en paden aanpassen:RoRoo schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 12:24:
[...]
Wil eigenlijk een scriptje maken die met dd een image maakt en de laatste 3 bewaart.
Maar zo handig ben ik dan ook weer niet
Heb nu wel een DD gestart die een image heeft gemaakt naar een NFS share. nu nog zorgen dat ik de datum erachter krijg en alleen de laatste 3 bewaart.
code:
1
2
| date1=`date +%Y%m%d` dd if=/dev/mmcblk0 of=/storage/backup/xbmc/xbian/xbian.$date1.img bs=64M |
Thanks!!slommer schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 12:35:
[...]
Hier een voorbeeld met datum. Ik bewaar alleen alles dus dat moet je dan nog even uitzoeken en paden aanpassen:
code:
1 2 date1=`date +%Y%m%d` dd if=/dev/mmcblk0 of=/storage/backup/xbmc/xbian/xbian.$date1.img bs=64M
Oops oude reactie gewijzigd ipv nieuwe:
In ieder geval had ik problemen met dependencies van een package. En dat na de update ik bleef hangen bij "starting xbmc".
"sudo apt-get install xbian-package-xbmc=2.1" hielp niet omdat ik deze niet kon uitvoeren omdat er iets mis was met een dependency. Ook de suggestie die dan gegeven werd om install -f te doen hielp niet.
-------------------------
OK eindelijk gelukt om te updaten en ook daadwerkelijk op te starten. Probleem wat ik hierboven had opgelost (mede dankzij de opmerking van smulde). Ik heb geen idee of dit allemaal nodig is om de update aan de praat te krijgen (mijn linux kennis is ongeveer nul), maar zo is het bij mij wel gelukt:
Via SSH:
EDIT: overigens nog steeds geen HDMI CEC met de Panasonic GT50. ceclib is nu wel geupdate naar 2.1 ipv 2.0.5 met de laatste update van Frodo.
In ieder geval had ik problemen met dependencies van een package. En dat na de update ik bleef hangen bij "starting xbmc".
"sudo apt-get install xbian-package-xbmc=2.1" hielp niet omdat ik deze niet kon uitvoeren omdat er iets mis was met een dependency. Ook de suggestie die dan gegeven werd om install -f te doen hielp niet.
-------------------------
OK eindelijk gelukt om te updaten en ook daadwerkelijk op te starten. Probleem wat ik hierboven had opgelost (mede dankzij de opmerking van smulde). Ik heb geen idee of dit allemaal nodig is om de update aan de praat te krijgen (mijn linux kennis is ongeveer nul), maar zo is het bij mij wel gelukt:
Via SSH:
- sudo apt-get clean (lokale repository legen)
- sudo apt-get update (update ophalen?)
- sudo apt-get upgrade -f (fouten in dependencies corrigeren waar ik last van had)
- sudo apt-get install --reinstall xbian-package-xbmc (reinstall van de XBMC package)
EDIT: overigens nog steeds geen HDMI CEC met de Panasonic GT50. ceclib is nu wel geupdate naar 2.1 ipv 2.0.5 met de laatste update van Frodo.
[ Voor 172% gewijzigd door dangerpaki op 07-05-2013 17:47 ]
Oplossing voor degenen die vastzitten:
sudo apt-get clean
sudo apt-get update
sudo apt-get install --reinstall xbian-package-xbmc
sudo apt-get clean
sudo apt-get update
sudo apt-get install --reinstall xbian-package-xbmc
Ik zit met het probleem dat telkens mijn bibliotheek leeg is. dit komt denk ik doordat ik mijn pc uitzet waar alle films/series op staan. En hij snachts update met die auto update. Maar kan ik dit nog ergens uitzetten dat hij dus niet die library elke keer "reset"?
Ergens uitzetten dat de auto-update geen 'cleaning' moet doen na de update.ralph0603 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 14:56:
Ik zit met het probleem dat telkens mijn bibliotheek leeg is. dit komt denk ik doordat ik mijn pc uitzet waar alle films/series op staan. En hij snachts update met die auto update. Maar kan ik dit nog ergens uitzetten dat hij dus niet die library elke keer "reset"?
Ik heb eigenlijk eenzelfde probleem als ralph0603. Ik heb twee locaties waarvandaan XBMC data vandaan kan halen. M'n NAS en m'n laptop.
Het liefst zou ik de database automatisch laten cleanen, maar omdat mijn laptop soms dichtgeklapt is kan dit nu niet.
Een optie "clean only available datasources" oid zou best welkom zijn.
Het liefst zou ik de database automatisch laten cleanen, maar omdat mijn laptop soms dichtgeklapt is kan dit nu niet.
Een optie "clean only available datasources" oid zou best welkom zijn.
Nadeel is dan wel dat je verwijderde films dan handmatig moet verwijderen uit je library..
edit:
Komende paar dagen maar effe testen, kijken wat er gebeurt
Volgens mij moet dit het "script" wel gaan worden:
Een heel lelijk script, ik weet het.. Tips ter verbetering zijn natuurlijk welkom.
Deze code moet de files vinden die een wijzigings datum hebben van 3 dagen of ouder en zal ze verwijderen.
Daarna maakt ie een nieuwe image van de SD met in mijn geval als filename: woonkamer.xbian.20130507
Ik ben benieuwd
edit:
Komende paar dagen maar effe testen, kijken wat er gebeurt
Een heel lelijk script, ik weet het.. Tips ter verbetering zijn natuurlijk welkom.
code:
1
2
3
4
5
6
| system=`hostname` date1=`date +%Y%m%d` service xbmc stop find /home/xbian/NASBackup -mtime +3 -type f -exec rm -f {} \; dd if=/dev/mmcblk0 of=/home/xbian/NASBackup/$system.xbian.$date1.img bs=64M service xbmc start |
Deze code moet de files vinden die een wijzigings datum hebben van 3 dagen of ouder en zal ze verwijderen.
Daarna maakt ie een nieuwe image van de SD met in mijn geval als filename: woonkamer.xbian.20130507
Ik ben benieuwd
[ Voor 79% gewijzigd door RoRoo op 07-05-2013 21:27 ]
Volgens mij wilde je toch eigenlijk alleen je laatste 3 backups bewaren toch?
ls -t | tail -n +4 | xargs rm
ππ» Blog ππ»
Da's ook een mooiekraades schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 23:09:
Volgens mij wilde je toch eigenlijk alleen je laatste 3 backups bewaren toch?![]()
Iemand hier met een raspberry en dreambox?
Gisteravond wat zitten stoeien met streaming van de xbox maar hij trek de HD kanalen niet helaas.
Heb het zowel via een strm file als tuxbox geprobeert. Zelfde resultaat.
Hd movies speelt ie zonder probs af verder.
Leek me wel nice om vanuit xbmc te kunnen streamen hoewel starten van de stream ong 10sec duurt.
Iemand nog tips om dit vloeiend te krijgen of is de raspberry hier te ligt voor?
Bedenk me net dat ik nog niet getest heb hoe een HD recording afspeelt van de dreambox
Gisteravond wat zitten stoeien met streaming van de xbox maar hij trek de HD kanalen niet helaas.
Heb het zowel via een strm file als tuxbox geprobeert. Zelfde resultaat.
Hd movies speelt ie zonder probs af verder.
Leek me wel nice om vanuit xbmc te kunnen streamen hoewel starten van de stream ong 10sec duurt.
Iemand nog tips om dit vloeiend te krijgen of is de raspberry hier te ligt voor?
Bedenk me net dat ik nog niet getest heb hoe een HD recording afspeelt van de dreambox
Geen idee of dat hetzelfde is, maar ik kan gewoon (HD) films streamen vanaf de Pi naar mijn tablet (met de Yatse plugin). Werkt als een tierelier en in mijn beleving ook sneller met starten. Beiden op hetzelfde wifi netwerk.
Dit is precies andersom. Dreambox ontvangt de satbeelden en streamt het naar de raspberry. Is allemaal bekabeld.
Enigma2 op de Dreambox stuurt een MPEG2 stream als ik me niet vergis. Wellicht dat je HD films in een formaat staan wat standaard wordt ondersteund door de VideoCore, maar je geen key hebt ingevoerd voor MPEG2 decoding?
Is volgens mij ook idd mpeg2 stream en was dat vergeten te melden maar heb netjes 2 codecs toegevoegd staan. MPG2 en WVC1. En dubbelchecked of ze werken:
MPG2=enabled
WVC1=enabled
MPG2=enabled
WVC1=enabled
[ Voor 13% gewijzigd door slommer op 08-05-2013 16:29 ]
Ik heb OpenELEC (3.0.2 met XBMC 12.2) weer eens geinstalleerd en het valt mij op dat als je in het XBMC menu blijft de Pi (op 950 MHz) best warm wordt naar 85 graden. Als je een film afspeelt zakt dit terug naar 65 graden. Vreemd, heb niet niet eerder opgemerkt...
ππ» Blog ππ»
Amber Skin... I'm a fan!!
Makkelijke manier van je hoofdmenu uitbouwen, Ook gelijk backgrounds kunnen geven etc..
Ziet er allemaal best leuk uit!!

Eigen playlist in main menu met custom background:

Schone weergave

En wat ik wel prettig vind (zie 'm net toevallig voorbij schieten) zijn de vrij grote notificatie blokken van bijv. Sickbeard die een episode download.
Makkelijke manier van je hoofdmenu uitbouwen, Ook gelijk backgrounds kunnen geven etc..
Ziet er allemaal best leuk uit!!

Eigen playlist in main menu met custom background:

Schone weergave

En wat ik wel prettig vind (zie 'm net toevallig voorbij schieten) zijn de vrij grote notificatie blokken van bijv. Sickbeard die een episode download.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.