Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Ben.Hahlen schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 18:10:
Sinds woensdag mijn Raspberry Pi binnen gekregen en vandaag de tijd gehad om "aan de pruts" te gaan.
Heb XBian op mijn SD-kaart (SanDisk Extreme 4GB) gezet en mijn films toegevoegd.

De films staan op een NFS share op mijn server.

SD Films spelen zonder problemen af.
Een HD Film met DTS codec stottert behoorlijk. Als ik de audio codec naar AC3 zet, dan speelt de film zonder problemen af.
Is het mogelijk om de AC3 codec als "default" in te zetten? Of kan DTS ook zonder stotteren afspelen?

Verder super tevreden :)
Ik gok dat je op WiFi zit?

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:02
MsG schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:55:
Als je de RaspBerry Pi in een gesloten behuizing draait als mediacenter voor 1080P en 720P-content en als servertje heb je dan de heatsinks wel nodig of is het echt overkill om daar mee bezig te gaan?
Ik heb een tijdje terug hier wel eens wat "metingen" gepost. Toen leek het alsof het geen verschil maakte, maar later kwam ik erachter dat ik de omgevingsfactoren niet volledig had uitgeschakeld. Ik had geen zin om het nog eens helemaal over te doen. Mijn gevoel nu is dat die heatsinks wel een graad of vijf verschil kunnen maken, maar b.v. de positionering ook. (Plak je hem verticaal tegen de muur dan krijg je wat airflow langs de stekkertjes, dus dat is beter dan plat neerzetten...)
Hoe dan ook, het gaat om marginale verschillen. Als je die heatsinks al hebt, gebruik ze dan vooral, maar verwacht niet dat je er in de praktijk veel voordeel van zult merken. Als je ze nog niet hebt, bespaar je dan de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
lees ik er nu zo overheen of........

Ik gebruik nu Modded Confluence Vol. 2. zie daar standaard items staan als docu, concerten etc. alleen die zijn leeg of bevatten verkeerde files. Hoe pas ik dat aan dat die items naar het juiste path gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:39
Jazco2nd schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:08:
heatsinks voor rpi? nog nooit van gehoord. Ik zou het niet doen, check je temp via ssh via deze command:
sudo /opt/vc/bin/vcgencmd measure_temp

onder de 70 graden zou ik me nergens zorgen over maken. De mijne zit ook in een gesloten case en hangt achterop me tv. Nu doetie niks en thuis zal het nu ongeveer 17.5 graden zijn denk ik.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
xbian@xbian ~ $ sudo /opt/vc/bin/vcgencmd measure_temp
temp=47.6'C
temp=48.2'C
temp=48.2'C
temp=47.6'C
temp=48.7'C
temp=47.6'C
xbian@xbian ~ $
code:
1
sudo watch -n [aantal seconden ertussen] /opt/vc/bin/vcgencmd measure_temp
al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
RoRoo schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 19:17:
[...]
Ik gok dat je op WiFi zit?
Nope... Bekabeld.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:43

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

code:
1
sudo watch -n [aantal seconden ertussen] /opt/vc/bin/vcgencmd measure_temp
al eens geprobeerd?
Waar staat -n voor?
Ben niet zo bekend met de afkortingen in linux vandaar de vraag

Edit: Denk dat ik het gevonden heb,
-n: don't sync before halting the system

[ Voor 16% gewijzigd door Sepp14 op 27-04-2013 17:42 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 14:19

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Niet per se gerelateerd aan de Pi, maar wel een fijne functie voor Chrome i.c.m. XBMC in het algemeen: Een Chrome-plugin waarmee je youtube-filmpjes direct kunt doorsturen naar de Pi, en ook aan de playlist kunt toevoegen.

TubeToTv en / of Play to XBMC. De één voegt 2 knoppen toe in je youtube scherm om videos direct af te spelen of aan je playlist toe te voegen, de ander geeft je een knop in Chrome waarmee je ditzelfde kunt doen, maar ook direct play/next track/volume etc. mogelijkheden hebt vanuit je browser om XBMC te bedienen.

Met de Dual Audio optie hoeft mijn (digitale) tv nu niet eens meer aan om (analoge) muziek te luisteren en bedienen! Het wordt alleen maar mooier :o

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:39
Sepp14 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 16:35:
[...]

Waar staat -n voor?
Ben niet zo bekend met de afkortingen in linux vandaar de vraag

Edit: Denk dat ik het gevonden heb,
-n: don't sync before halting the system
je kan altijd:
code:
1
man wait
typen, man is voor manual, en wait is in dit geval het commando, kan voor heel veel commando's. Let wel, soms is man of de manpages niet aanwezig.

In het geval van wait staat -n voor dit:
code:
1
2
3
       -n, --interval seconds
              Specify  update  interval.   The  command will not allow quicker
              than 0.1 second interval, in which the smaller values  are  converted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Ok dank je we voor de uitleg

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
iemand dit ooit gehad: Heb er net een andere hdmi kabel tussen gehangen en nu start de PI na x aantal seconde steeds opnieuw op :S

Verder is er niks veranderd qua settings etc.

Werkt weer :)

[ Voor 4% gewijzigd door Paulus07 op 27-04-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
kan nu wel met de philips tv afstandsbediening xbmc bedienen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-07 13:16
Vandaag Xbian op mijn Pi gezet :)
Werkt heerlijk! Zag laatst een soort van windows 8 alike thema voorbij komen? Of in elk geval, eentje met vrij weinig kleuren. Volgens mij was dat in dit topic. Iemand idee welke dat is? Kan m niet meer weer vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Ik vermoed dat je het over de MyEpi skin hebt; nog highly experimenteel, maar zeker de moeite van het in het oog houden waard: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=153316

Net mijn Pi helemaal heringericht, nieuwe installatie XBian, verbinding via nfs ipv smb, database via mysql op mijn Synology. Loopt weer helemaal geweldig.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmen
DexterBelgium schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 20:47:
Ik vermoed dat je het over de MyEpi skin hebt; nog highly experimenteel, maar zeker de moeite van het in het oog houden waard: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=153316

Net mijn Pi helemaal heringericht, nieuwe installatie XBian, verbinding via nfs ipv smb, database via mysql op mijn Synology. Loopt weer helemaal geweldig.
Ah, oke. Hoe heb jij je NFS instellingen staan in je /etc/fstab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Thijmen schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 20:56:
[...]

Ah, oke. Hoe heb jij je NFS instellingen staan in je /etc/fstab?
Heb mijn instellingen voor al bovenstaande via de tutorials van TimeToNas op youtube gedaan. De man heeft dringend een nieuwe mic nodig, maar voor de rest aanrader:
YouTube: How to Setup NFS Shares with your Synology

Heb mijn nfs instellingen dus énkel in mijn sources.xml gedaan, nergens anders.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
is het mogelijk om de button acties van de tv remote aan te passen of op te zoeken? zit namelijk te kijken of er sneltoetsen zijn voor bijvoorbeeld subs, audio etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb wel een SUBTITLES knop die lijkt te werken...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 10:16
DexterBelgium schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 20:47:
Die skin is zeker top zeg! Die ga ik zeker in de gaten houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 19:27
Ben niet zo'n tweaker op dit gebied en heb een compleet setje bij sos solutions gekocht, nu staan er bij mij onder video en ook onder de andere keuze mogelijkheden icons van bv navi x enz, hoe krijg ik hier youtube bij.
Weet wel dat je op een ander manier bij youtube kan komen, maar dat is te lastig voor mijn kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
piotr123 schreef op zondag 28 april 2013 @ 11:08:
Ben niet zo'n tweaker op dit gebied en heb een compleet setje bij sos solutions gekocht, nu staan er bij mij onder video en ook onder de andere keuze mogelijkheden icons van bv navi x enz, hoe krijg ik hier youtube bij.
Weet wel dat je op een ander manier bij youtube kan komen, maar dat is te lastig voor mijn kinderen.
system -> settings -> appearance -> skin -> settings -> add-on shortcuts -> hier kan je de add-ons kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
kraades schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 23:48:
Ik heb wel een SUBTITLES knop die lijkt te werken...
Heb deze remote: http://www.flatpanelshd.c.../philipsdesignline-3l.jpg
En zit even te kijken wat de buttons zijn. Mis alleen een echte home button (home die erop zit is nog steeds voor de tv en niet xbmc) + eventueel subs/audio

Iemand ervaring hiermee? :)

Aanvulling:

op de remote eerst "stop" en daarna "pauze" is terug naar home :)

[ Voor 8% gewijzigd door Paulus07 op 28-04-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand Raspbmc werkende gekregen met de Qnap 212 via NFS shares?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 19:27
Paulus07 schreef op zondag 28 april 2013 @ 11:41:
[...]

system -> settings -> appearance -> skin -> settings -> add-on shortcuts -> hier kan je de add-ons kiezen :)
dankje wel ga het uit proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb begrepen dat er verschillende 3D mogelijkheden zijn: side-by-side, top-and-bottom en frame-packing. Moet je voor de frame-packing nog iets bijzonders instellen? En kan de Pi dit aan? Heeft iemand dit werkend?

(ik heb een Philips 55PFL8008L TV)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
kraades schreef op zondag 28 april 2013 @ 22:17:
Ik heb begrepen dat er verschillende 3D mogelijkheden zijn: side-by-side, top-and-bottom en frame-packing. Moet je voor de frame-packing nog iets bijzonders instellen? En kan de Pi dit aan? Heeft iemand dit werkend?

(ik heb een Philips 55PFL8008L TV)
heb de 58pfl9956 en tot nu toe 1 film gevonden/getest die goed werkte met SBS. was kuifje. Andere nog niet getest (vanwege het 21:9 formaat :) )

Maar met kuifje werkte het goed. moest wel even handmatig de tv op 3D zetten (kan volgens mij ook automatisch dmv iets vermelden in de titel van het bestand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 11:51
Ik heb net de Sick Beard add-on geinstalleerd en dat ging naar behoren.

Nu moet ik 'm echter configureren, maar hij blijft maar aangeven dat het ip niet juist is. Heb inmiddels al meerdere ip's geprobeerd, maar niks werkt.

Op m'n pc, waarop SB op is geinstalleerd, is het adres van SB 192.168.1.45:8081, die moet ik daar dan toch invoeren?
Ik heb ook het ip van de de Raspberry geprobeerd en 127.0.0.1.

Iemand enig idee? Bij dat eerste ip-adres gaat hij wel enige tijd laden, bij de andere twee zegt 'ie gelijk dat het niet klopt.
Of moet ik die custom URL ook nog invullen (localhost:8081)?

edit: na het invullen van de custom URL krijg ik de melding niet, maar krijg ik 'script failed', maar het is mij nu niet duidelijk of dit komt door een conflict/fout met die urls, of dat hij juist een stap verder is, maar het programma het gewoon niet doet.

[ Voor 33% gewijzigd door Polen op 29-04-2013 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:54

MsG

Forumzwerver

Communiceert SickBeard wel op die poort?

Welke SD-kaart is eigenlijk het beste voor de RPi? Of maakt dat eigenlijk helemaal niet uit qua opstartsnelheid e.d.?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
MsG schreef op maandag 29 april 2013 @ 00:50:
Communiceert SickBeard wel op die poort?
Ik heb weinig verstand van dit alles, maar in de browser staat dus 8081 aangegeven, dan is dat toch gewoon de poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
In navolging van dit bericht, nog even mijn nfs settings, waarmee gemount is, misschien dat het daarmee te maken heeft:
XBIAN: /etc/fstab
code:
1
IP:/home/storage/Filesharing/Video    /home/nfs/Video nfs     rsize=65536,wsize=65536 0 0

Server: /etc/exports:
code:
1
/home/storage/Filesharing/Video/        192.168.10.100/255.255.254.0(rw,all_squash,anonuid=1000,anongid=1000)

Iemand suggesties? Want ik ben een beetje door mijn opties heen :)
Of is DTS op XBMC op de RPi geen goed idee?

Overigens: op het moment dat ik dit type, heeft XBian de xbian-package-xbmc package nog niet geupdate naar versie 2.1, vanwege problemen. Dit ga ik nu handmatig doen.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Polen schreef op maandag 29 april 2013 @ 00:31:
Ik heb net de Sick Beard add-on geinstalleerd en dat ging naar behoren.

Nu moet ik 'm echter configureren, maar hij blijft maar aangeven dat het ip niet juist is. Heb inmiddels al meerdere ip's geprobeerd, maar niks werkt.

Op m'n pc, waarop SB op is geinstalleerd, is het adres van SB 192.168.1.45:8081, die moet ik daar dan toch invoeren?
Ik heb ook het ip van de de Raspberry geprobeerd en 127.0.0.1.

Iemand enig idee? Bij dat eerste ip-adres gaat hij wel enige tijd laden, bij de andere twee zegt 'ie gelijk dat het niet klopt.
Of moet ik die custom URL ook nog invullen (localhost:8081)?

edit: na het invullen van de custom URL krijg ik de melding niet, maar krijg ik 'script failed', maar het is mij nu niet duidelijk of dit komt door een conflict/fout met die urls, of dat hij juist een stap verder is, maar het programma het gewoon niet doet.
Ken de add on niet, maar die hoort verbinding te maken met je SB op je normale pc vanaf de Rpi?

Toevallig niet de firewall aanstaan op je eigen pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ben.Hahlen schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:29:
In navolging van dit bericht, nog even mijn nfs settings, waarmee gemount is, misschien dat het daarmee te maken heeft:
code:
1
IP:/home/storage/Filesharing/Video    /home/nfs/Video nfs     rsize=65536,wsize=65536 0 0

code:
1
/home/storage/Filesharing/Video/        192.168.10.100/255.255.254.0(rw,all_squash,anonuid=1000,anongid=1000)

Overigens: op het moment dat ik dit type, heeft XBian de xbian-package-xbmc package nog niet geupdate naar versie 2.1, vanwege problemen. Dit ga ik nu handmatig doen.
Films met DTS spelen bij mij vloeiend af. Enige welke wel stotteren is als ik een film/concert heb met DTS-HD Master Audio (hoge bitrate). Dan gaat hij wel stotteren/bufferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmen
Polen schreef op maandag 29 april 2013 @ 00:54:
[...]

Ik heb weinig verstand van dit alles, maar in de browser staat dus 8081 aangegeven, dan is dat toch gewoon de poort?
Heb je t geinstalleerd middels xbian-config (indien xbian natuurlijk :) )?
Dan is de poort eentje in de range van 9090 - 9095.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
SaURoN schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:44:
[...]

Ken de add on niet, maar die hoort verbinding te maken met je SB op je normale pc vanaf de Rpi?

Toevallig niet de firewall aanstaan op je eigen pc?
Dat ik daar zelf niet op kwam. Nu pakt 'ie 'm. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Polen schreef op maandag 29 april 2013 @ 00:54:
[...]

Al reboot gedaan? Welke SB versie gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Iemand een idee:

als ik sommige 3D films afspeel liggen de 2 schermen ver uit elkaar.
Alleen een test bij kuifje gaat het goed. Heeft dit met het formaat te maken? (21:9) Of moet ik nog wat instellen in xbmc?

side by side standaard mode:
Afbeeldingslocatie: http://db.tt/6NCggecI

side by side na het kiezen van de SBS optie op de tv:
Afbeeldingslocatie: http://db.tt/BrsuAOa2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Heb je nou eigenlijk voor random gedownloade series en films 1 van de betaalde codecs nodig? Of pas als het een .mp4-bestand is?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 14:36
MsG schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:47:
Heb je nou eigenlijk voor random gedownloade series en films 1 van de betaalde codecs nodig? Of pas als het een .mp4-bestand is?
in geen van beide gevallen.
MPEG-2 licentie heb je nodig voor DVDs (dus ISOs, video_ts mappen en gewoon mpeg2 in een of andere container). VC-1 licentie heb je nodig voor blu-ray rips waarvan de bluray in het vc-1 formaat was --> daar zijn niet veel van, ik zoek zelf altijd gewoon de x264 rip, dat zijn ook de meeste rips.

Kortom, je hebt beide niet per se nodig.
PS: series zijn juist allemaal in x264 of xvid (allebei een vorm van mpeg4, niet mpeg2). Dat ze in een mp4 of avi of mkv container zitten zegt verder niks over de codecs.
films zijn meestal xvid of x264 in een mkv of avi of mp4 container.

[ Voor 16% gewijzigd door Jazco2nd op 29-04-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
Verwijderd schreef op zondag 28 april 2013 @ 12:43:
Iemand Raspbmc werkende gekregen met de Qnap 212 via NFS shares?
Ja, wat mis je dan?
NFS zelf aanzetten op de QNap en NFS instellen op de gesharede folder op de QNap was voor mij genoeg.

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Same here. NFS stond al aan, met default settings. Everyone read/write op de share en gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:33

kraats

Ik rol

Paulus07 schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:05:
Iemand een idee:

als ik sommige 3D films afspeel liggen de 2 schermen ver uit elkaar.
Alleen een test bij kuifje gaat het goed. Heeft dit met het formaat te maken? (21:9) Of moet ik nog wat instellen in xbmc?

side by side standaard mode:
[afbeelding]

side by side na het kiezen van de SBS optie op de tv:
[afbeelding]
Is ook wel logisch als je het zo ziet.. Komt door de zwarte balken aan weerszijden. Kun je niet instellen dat het beeld uitgevuld wordt zonder zwarte balken?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
kraats schreef op maandag 29 april 2013 @ 17:03:
[...]

Is ook wel logisch als je het zo ziet.. Komt door de zwarte balken aan weerszijden. Kun je niet instellen dat het beeld uitgevuld wordt zonder zwarte balken?
Jawel maar dan blijft het beeld niet goed uitlijnen (ben ik wel van de balken af) en kijk ik nog steeds behoorlijk scheel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 00:33

kraats

Ik rol

Paulus07 schreef op maandag 29 april 2013 @ 17:26:
Jawel maar dan blijft het beeld niet goed uitlijnen (ben ik wel van de balken af) en kijk ik nog steeds behoorlijk scheel. :P
Heb je ook 'overscan' uitgezet? Ik kan me voorstellen dat dat ook niet meehelpt op zo'n moment

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
kraats schreef op maandag 29 april 2013 @ 17:30:
[...]
Heb je ook 'overscan' uitgezet? Ik kan me voorstellen dat dat ook niet meehelpt op zo'n moment
Die heb ik in de hoeken van de tv gezet http://wiki.xbmc.org/inde...stem#Video_calibration...

edit:

Fixed :)

was een xbmc instelling. kwam er per toeval achter via afspelen film.
Als je de film afspeelt kan je info/play/pauze/etc buttons zien. als je daar op de filmrol klikt kan je wat instellingen kiezen.

Zwarte balken verbergen, formaat etc.

Heb zwartebalken verbergen aangevinkt, en bij formaat origineel.
Nu heb ik dus goed het 3D in beeld en normale films ook nog steeds goed in 21:9 :)

[ Voor 38% gewijzigd door Paulus07 op 29-04-2013 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
is het iemand gelukt om 3d icons/flags te tonen bij de films? nu weet ik niet welke versie 2d is en welke 3d :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Is zo'n Class 10 kaartje nou echt sneller in gebruik bij de Raspberry ipv een Class 4? of zit de bottleneck totaal daar niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Ben.Hahlen schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:29:
code:
1

code:
1

Even een update: de update naar de 2.1 package van xbian-package-xbmc lijkt het probleem te hebben verholpen :)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu iemand waarbij staat internet 'not connected' (wireless).
Link is up, ip adres, gateway etc. is goed ingevuld.
Wat kan de oorzaak zijn?

Ik heb al de dns servers van google in laten vullen zonder resultaat.
En bij een andere internetverbinding werkt het wel dus het is iets specifieks voor de verbinding.

[ Voor 36% gewijzigd door technorabilia op 30-04-2013 12:20 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
kraades schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 11:56:
Ik heb nu iemand waarbij staat internet 'not connected' (wireless).
Link is up, ip adres, gateway etc. is goed ingevuld.
Wat kan de oorzaak zijn?
Klinkt als de bug waar ik (en meer) last van had.
Deze zou moet de update van april, een paar dagen geleden, opgelost moeten zijn. Zelf heb ik die pas gisteren geinstalleerd en het probleem verscheen pas na minstens een dag dus ik weet nog niet zeker of het nu wel goed gaat. Na een reboot loste het telkens voor een dag op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
llo,

Ik wist niet zeker in welke topic dit hoorde. Dus excuus als het de verkeerde topic is.

Ik ben reuze tevreden met mijn raspberry. Maar ik vind het itiant dat hij toch steeds onderhoud nodig heeft. Steeds is er wel iets wat niet goed werkt. Heel vaak herkent de pi mijn AB ook niet.

Dus ik zat te kijken naar een android systeem. Ik hoor mooie verhalen over de MINIX NEO X5. Hebben jullie ervaringen hiermee.

Werkt XBMC beter op de raspberry of op de MINIX X5. Dat is voor mij het belangrijkste. Zou dit kastje aen nox aankunnen? Dat ik daarnaast spelletjes en de bekende apps kan draaien is natuurlijk mooi meegenomen.

Wat zijn de voor en nadelen van deze twee systemen. Het gaat me dus vooral om XBMC.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
ik heb hier nu een sd met daarop een kant en klare img met spotify. erg erg leuk. redelijk te bedienen. soms wat langzaam maar via browser eigenlijk goed te doen.
ik ga nu nog eens kijken of dat niet gewoon in xbmc te plempen is. voordeel van die spotify img is dat je er geen gui bij hebt dus alles via telefoon kan en andere pc.

ik ga toch eens kijken of ik de pi kan vervangen voor mijn htpc.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjimmie schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 13:02:
[...]

Klinkt als de bug waar ik (en meer) last van had.
Deze zou moet de update van april, een paar dagen geleden, opgelost moeten zijn. Zelf heb ik die pas gisteren geinstalleerd en het probleem verscheen pas na minstens een dag dus ik weet nog niet zeker of het nu wel goed gaat. Na een reboot loste het telkens voor een dag op.
Ok, maar waarom werkt het bij mij dan wel direct?
Ik zal eens kijken naar de update maar eigenlijk blijf ik liever op 12.0 ivm andere problemen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
kraades schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 15:18:
[...]
Ok, maar waarom werkt het bij mij dan wel direct?
Als het een bug was waar IEDEREEN direct last van had, dan hadden ze die wel opgelost voordat ze de vorige versie uitbrachten. Als je op het raspbmc stmlabs forum zoekt kom je veel mensen met soortgelijke wazige problemen tegen. Maargoed, het was maar een idee, doe er je voordeel mee of niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oeps, zo bedoelde ik de toon niet! :)
Bedankt voor je antwoord. Ik zal eens proberen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerras
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 08:30
Zijn er al mensen die de livestreams van de NOS (bv de inhuldiging van Wim, http://nos.nl/dossier/467420-troonswisseling/tab/638/live/ of de champiuons league vanavond http://nos.nl/sport/voetbal/champions-league/livestream/) op hun raspberry XBMC aan de praat hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag mijn raspberrypi aan een tv hangen, en er verder niet meer naar omkijken. Alle besturing zou via de pc er naast moeten gebeuren via een webinterface. Op die pc heb ik een netwerkshare waar alle media op staat. Via de webinterface zou ik een bestand uit die netwerkshare moeten kunnen selecteren om af te spelen op de tv. Andere functies zoals pauze, stop, forward, enz zouden ook zeer handig zijn uiteraard.
Kan iemand mij hier vertellen wat ik nodit heb op de raspberry om dit voor elkaar te krijgen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:28:
Ik zou graag mijn raspberrypi aan een tv hangen, en er verder niet meer naar omkijken. Alle besturing zou via de pc er naast moeten gebeuren via een webinterface. Op die pc heb ik een netwerkshare waar alle media op staat. Via de webinterface zou ik een bestand uit die netwerkshare moeten kunnen selecteren om af te spelen op de tv. Andere functies zoals pauze, stop, forward, enz zouden ook zeer handig zijn uiteraard.
Kan iemand mij hier vertellen wat ik nodit heb op de raspberry om dit voor elkaar te krijgen? Alvast bedankt.
xbmc...
Dan gewoon op je pc naar het ip van je RPi gaan en voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:51
Dat moet prima kunnen. Zelf gebruik ik Yatse om mijn telefoon en dat werkt vlekkeloos. Voor een (desktop) PC zou je eens een kijkje kunnen nemen op deze XBMC wiki pagina.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-07 20:35
Ik heb een LG 2012 smart tv, daaraan hangt de RPi aan een usb port voor de stroom, heeft een eigen utp kabel, en de bediening gaat via CEC via de afstandsbediening van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Klojum schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:44:
[...]

Ik heb een LG 2012 smart tv, daaraan hangt de RPi aan een usb port voor de stroom,
Krijgt je RPi genoeg stroom via de USB poort van de TV?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RubenDJ schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:35:
[...]

Dat moet prima kunnen. Zelf gebruik ik Yatse om mijn telefoon en dat werkt vlekkeloos. Voor een (desktop) PC zou je eens een kijkje kunnen nemen op deze XBMC wiki pagina.
Oke thanks, en welke versie gebruik ik best? XBian, RaspBMC of openelec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Laatst online: 18-09 19:05
Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:50:
[...]

Oke thanks, en welke versie gebruik ik best? XBian, RaspBMC of openelec?
Hangt af van je persoonlijke voorkeur, iedereen roept iets anders. Ik ben zelf erg tevreden over RaspBMC :) Zolang je een smaakje hebt gevonden die alles wat jij wilt doen doet, zit je goed :)

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Misschien mis ik iets, maar als je al een pc hebt staan naast de tv (met de media-bestanden erop zodat de pc bij XBMC gebruik ook aan moet staan); waarom zet je dan geen XBMC op de pc?
Nou kan de Raspberry aardig wat met XBMC maar een beetje PC vermorzelt de Pi in gebruik.
redfoxert schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:45:
[...]

Krijgt je RPi genoeg stroom via de USB poort van de TV?
Heb hier ook een LG tv die genoeg stroom levert voor de Pi; erg handig. Geen gezeur met extra stekkers, kabels e.d. (15 cm USB kabeltje en 15 cm HDMI-kabeltje en maar een échte kabel; netwerkkabel)
Want hoewel wij nauwelijks AV-apparatuur daar hebben staan stikt het nou al in de kabels; dus elke kabel minder/korter is beter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet91 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:31:
Heb hier ook een LG tv die genoeg stroom levert voor de Pi; erg handig. Geen gezeur met extra stekkers, kabels e.d. (15 cm USB kabeltje en 15 cm HDMI-kabeltje en maar een échte kabel; netwerkkabel)
Want hoewel wij nauwelijks AV-apparatuur daar hebben staan stikt het nou al in de kabels; dus elke kabel minder/korter is beter. :P
Heb je dan geen last van SD kaart coruptie omdat de stroom er afgaat zonder dat de Pi netjes wordt afgesloten?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
kraades schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:54:
Heb je dan geen last van SD kaart coruptie omdat de stroom er afgaat zonder dat de Pi netjes wordt afgesloten?
De laatse maanden draait hier OpenElec en XBian (2 Pi's) en we hebben nergens last van.
Bovendien; de Pi moet je toch afsluiten d.m.v. stroom eraf halen; dus dit zelf doen of door de tv maakt toch weinig verschil? (ja, je zou XBMC kunnen afsluiten okay...)

Enorm handig, zodra de tv is 'opgestart' (met dank aan digitale tv :/ ) is de Pi ook opgestart en al bezig met nieuwe media/fanart e.d. ophalen. Zit ik tv te kijken en wil ik ineens XBMC gebruiken kan dat meteen.

[ Voor 39% gewijzigd door Piet91 op 01-05-2013 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
  • Laatst online: 18-09 07:44
Piet91 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:57:
[...]

De laatse maanden draait hier OpenElec en XBian (2 Pi's) en we hebben nergens last van.
Bovendien; de Pi moet je toch afsluiten d.m.v. stroom eraf halen; dus dit zelf doen of door de tv maakt toch weinig verschil? (ja, je zou XBMC kunnen afsluiten okay...)

Enorm handig, zodra de tv is 'opgestart' (met dank aan digitale tv :/ ) is de Pi ook opgestart en al bezig met nieuwe media/fanart e.d. ophalen. Zit ik tv te kijken en wil ik ineens XBMC gebruiken kan dat meteen.
Hmm ik heb de Pi ook aan mijn tv hangen met een usb kabel maar ik krijg dat niet voorelkaar dat ook de Pi start als ik de tv aanzet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

davey s. schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:06:

Hmm ik heb de Pi ook aan mijn tv hangen met een usb kabel maar ik krijg dat niet voorelkaar dat ook de Pi start als ik de tv aanzet :?
Ben jij de enige op de wereld die met de hand de Pi dan moet aanzetten??

Zodra de pi stroom krijgt gaat ie booten.. wat gebeurt er bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
RoRoo schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:16:
[...]

Ben jij de enige op de wereld die met de hand de Pi dan moet aanzetten??

Zodra de pi stroom krijgt gaat ie booten.. wat gebeurt er bij jou?
Als de tv aan is en ik sluit de Pi direct op de tv aan met usb dan boot ie idd. Maar niet als ik de tv aan doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
davey s. schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:27:
[...]
Als de tv aan is en ik sluit de Pi direct op de tv aan met usb dan boot ie idd. Maar niet als ik de tv aan doe.
Hij boot waarschijnlijk wel, maar je ziet het niet.
Voeg in de /boot/config.txt het volgende regel toe:
code:
1
hdmi_force_hotplug=1

[ Voor 0% gewijzigd door sjimmie op 01-05-2013 12:43 . Reden: typo, 2 moest 1 zijn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjiefke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik heb sinds kort een Raspberry Pi aangeschaft.

De interface is geweldig. Net als dat ik op mijn iPad kan uitkiezen welke film of serie ik wil kijken. Helemaal top!

Als ik echter 1080p films wil afspelen dan haperen deze soms. Na een tijd stopt de film met spelen, moet de Raspberry Pi opnieuw bufferen en gaat het afspelen weer door.

Dit heb ik meestal met DTS films, maar sommige films met DTS gaan wel goed.

Nu heb ik (o.a. door dit topic) geleerd dat de Raspberry Pi in combinatie met DTS wel meer vergelijkbare problemen veroorzaakt. Ik wil Audio Passthrough instellen (als ik het goed begrijp wordt dan de DTS stream naar mijn TV gestuurd en decodeert de TV de stream).

Ik kan de optie Passthrough Audio niet vinden. Ligt dit b.v. aan mijn TV?

Ik heb nu het volgende ingesteld:
- Audio Output --> HDMI
- Speaker Cofiguration --> 5.1
- Output to all speakers --> OFF
Ik kan geen verdere settings doen.

Gebruik versie 12.1 van XMBC.

Overige setup:
- Raspberry Pi Type B, bekabled netwerk
- Synology NAS
- Panasonic tx-p50vt50e TV

Polestar 2, SRSM, Void, Pilot, Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet91 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:57:
[...]
Volgens mij wordt dat wel "geadviseerd".
Raspbmc geeft default zelfs een melding als je niet "netjes" afsluit (via XBMC dus).
Maar goed, als je er geen last van hebt prima natuurlijk!

@Sjefke
Zoek je niet de optie "DTS capable receiver" op AAN zetten? (op hetzelfde Audio settings scherm dacht ik)
En anders een lichte overclock instellen? (bij Raspbmc en XBian kan dat via het XBMC menu; bij OpenELEC door de config.txt te wijzigen)

[ Voor 21% gewijzigd door technorabilia op 01-05-2013 13:17 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Laatst online: 23:50
Je tv ondersteunt het volgende:
Dolby Digital/DTS Dolby Digital Plus/DolbyPulse/DTS 2.0+Digital Out

Dus eigenlijk alleen maar dts2.0 dus kans is groot dat hij de normale 5.1 dts niet kan decoderen.
Dus moet je pi het omzetten naar pcm of DD.
Of al je films even door PopCorn MKV AudioConverter halen zodat overal een ac3 track bijzit die wel doorgestuurd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Een RPI kan toch prima met DTS en zelfs DTS Truehd overweg als hij het slechts hoeft door te sturen via de HDMI poort, niks decoderen etc? Dus als je de RPi rechtstreeks aansluit op een receiver die dat ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 10:16
Volgens mij ook....

Ik ben bezig handmatig allemaal fanart aan te maken voor m'n verzameling concerten en dat is nog een beste klus zeg. Maar het resultaat wordt erg fraai!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjiefke
Ook die optie DTS Capable Receiver zie ik nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
sjimmie schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:41:
[...]

Hij boot waarschijnlijk wel, maar je ziet het niet.
Voeg in de /boot/config.txt het volgende regel toe:
code:
1
hdmi_force_hotplug=1
Dankje, probeer ik even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjiefke schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:59:
Ook die optie DTS Capable Receiver zie ik nergens.
Zoiets zou je volgens mij moeten zien:

Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/3430/screenshot001jl.png

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjiefke
kraades schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:24:
[...]

Zoiets zou je volgens mij moeten zien:

[afbeelding]
Ik kijk er vanavond is heen. Volgens mij ziet het er net anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik heb een probleem met de XBMC Watchdog plugin. Of dat ding heeft een probleem met mij: hij update mijn library NOOIT. Echt nooit dus. Er wordt genoeg gedownload maar ik moet echt handmatig ''update library'' kiezen. Ik heb de settings al gecheckt en alles staat zoals het ook op me laptop stond ingesteld waar ik voorheen xbmc op gebruikte (en die is weer zoals mn oude htpc ingesteld).

Dit op Xbian 1a5 met xbmc 12.1. Iemand zelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Jazco2nd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 22:41:
Ik heb een probleem met de XBMC Watchdog plugin. Of dat ding heeft een probleem met mij: hij update mijn library NOOIT. Echt nooit dus. Er wordt genoeg gedownload maar ik moet echt handmatig ''update library'' kiezen. Ik heb de settings al gecheckt en alles staat zoals het ook op me laptop stond ingesteld waar ik voorheen xbmc op gebruikte (en die is weer zoals mn oude htpc ingesteld).

Dit op Xbian 1a5 met xbmc 12.1. Iemand zelfde ervaring?
Persoonlijk gebruik ik de watchdog niet.. Ik heb altijd het idee gehad dat deze problemen gaat geven om een nfs map te bekijken. De connectie wordt bij inactiviteit al vrij snel gedropt.

Ik schedule mijn library om elke 4 uur te scannen met de XBMC Library Auto Update addon. Werkt perfect.
Verder push ik een update vanuit Sickbeard zodra deze een nieuwe episode heeft gedownload.. Never fails.
En als ik dan toch perse een update wil.... doe ik het via de webinterface of via m'n feun..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Heb zelf al vaker aangehaald mijn problem met videolibrary hier.
Ik scan mijn films met scraper Universal scraper die zet hij in de bibliotheek. Met Yatse app kan ik zien op mijn telefoon wat er allemaal in zit.
Heb Watchdog en de XBMC Library Auto Update addon draaien. De Auto update doet iedere dag de bibliotheek opschonen om 1800 via een cronjob. Watchdog houdt bij of er iets bij komt of afgaat.

Werkt goed totdat ik nu iedere week de movies moet inscannen omdat in de bibliotheek de films verdwijnen maar in bestanden staan ze nog.

Nu kwam ik dit tegen in een ander topic:
schumi2004 schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:25:
[...Sinds versie twaalf wordt er niet meer gekeken naar wanneer het bestand is toegevoegd, maar wordt de datum van het bestand aangehouden om te kijken of hij in het "recente" lijstje moet komen]

En wil je toch de "oude" manier van indexeren dan dit in je advancedsettings.xml plaatsen

code:
1
2
3
  <videolibrary>
    <dateadded>0</dateadded>  <!-- Frodo now uses file dates for "Recently added" videos instead of the date when a video was scanned into XBMC. This changes it back to XBMC v11 (Eden) behavior -->
  </videolibrary>
Ik heb het nu ook draaien en ga kijken of dit het/mijn probleem oplost.
Ik draai xbian 12.1, ik heb het gezet in de gui settings en niet in de advance settings xml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-07 20:35
kraades schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:54:
[...]
Heb je dan geen last van SD kaart corruptie omdat de stroom er afgaat zonder dat de Pi netjes wordt afgesloten?
Nee, de Pi houdt zich netjes, hij is een beetje geoverclocked, en is al enkele malen bijgewerkt met de laatste nightly builds van OpenELEC. Ik gebruik een 8GB class 10 SD kaartje van Adata.

Dat de stroom eraf valt is geen probleem omdat OE een soort van 'write once, read many' OS is. Zolang je de TV niet uitgooit tijdens het (re)scrapen, kan er weinig gebeuren. Bovendien gebruik ik een gecentraliseerde MySQL database en staan de thumbs op dezelfde NAS, en die blijft (in principe) altijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IggyB
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 09:29
Vraagje: Ik wil graag 3 PI's installeren in huis (elke verdieping 1). Deze zullen alle 3 raspbmc krijgen en over LAN aangesloten worden. Nu zoek ik 1 centraal punt om de media op te zetten en vanwaar 720p/ 1080p gestreamt kan worden naar minimaal 2 apparaten tegelijk. Het liefste gebruik ik hiervoor een machine met Windows 7 zodat ik via Teamviewer downloads en dergelijke kan starten en folders kan ordenen via laptops. Wat voor hardware zal ik nodig hebben om over lan te kunnen streamen naar minimaal 2 PI's tegelijk? Zijn er mobo's waarvan de CPU hier krachtig genoeg voor is of kan ik er beter een aparte i3/ i5 in zetten? Een GPU lijkt me niet nodig buiten interne GPU om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 15:02

CeesKees

I rest my Kees

Windows7 en teamviewer? Dat kan gewoon met een beetje een knappe NAS hoor, die downloads starten en streamen naar meerdere apparaten.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 12:13
Ik zou ook een (simpele) NAS pakken voor die mogelijkheden. Die 212j/112j kan dit prima aan volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Net een nieuwe skin geprobeerd:
De Ace Skin - Forumthread

Loopt verbazingwekkend soepel, zeker als je ziet hoe fancy het er toch allemaal uitziet, en hoeveel je kan customizen. Lijkt me zo snel if not sneller dan Confluence, en heeft toch het gevoel van een "moderne" interface met fancy effectjes. Me like so far.

Afbeeldingslocatie: http://img692.imageshack.us/img692/4196/movieshy.jpg

Screenshot album

Een echte aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-09 19:58
Ik heb soms dat een film even stopt en weer verder gaat met spelen. echt even zo'n hele korte stilstand. Nu heb ik dit bij films rond 8GB, maar hier zit ook DTS geluid bij. Kan het komen dat het door het DTS geluid komt? aangezien ik een tv heb zonder hdmi. (hdmi gaat naar hdmi > vga en stereo converter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

sweebee schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:30:
Ik heb soms dat een film even stopt en weer verder gaat met spelen. echt even zo'n hele korte stilstand. Nu heb ik dit bij films rond 8GB, maar hier zit ook DTS geluid bij. Kan het komen dat het door het DTS geluid komt? aangezien ik een tv heb zonder hdmi. (hdmi gaat naar hdmi > vga en stereo converter).
DTS geluid is tricky, daar is geen licentie voor, dus het decoden gaat absoluut niet soepel. Je kan beter even zoeken naar een bestand met AC3 audio bijvoorbeeld, dat loopt een stuk soepeler.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Jazco2nd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:26:
Een RPI kan toch prima met DTS en zelfs DTS Truehd overweg als hij het slechts hoeft door te sturen via de HDMI poort, niks decoderen etc? Dus als je de RPi rechtstreeks aansluit op een receiver die dat ondersteund?
Helaas, geen DTS Truehd of DTS-MA. Alleen normale dts. Mijn pc kan het wel naar mijn receiver sturen, maar de pi alleen maar normale dts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjiefke
Firesphere schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:38:
[...]

DTS geluid is tricky, daar is geen licentie voor, dus het decoden gaat absoluut niet soepel. Je kan beter even zoeken naar een bestand met AC3 audio bijvoorbeeld, dat loopt een stuk soepeler.
Helaas zijn veel nieuwe films Blueray rips of afgeleiden daarvan. En daar zit heel vaak alleen DTS in. Tenminste dat is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Sjiefke schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:45:
[...]

Helaas zijn veel nieuwe films Blueray rips of afgeleiden daarvan. En daar zit heel vaak alleen DTS in. Tenminste dat is mijn ervaring.
Je kan het op de pc heel simpel omzetten naar ac3 met popcorn mkv converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
is er geen popcorn mkv converter variant voor mac os? Ik kan er zo niet een vinden, enkel iets met commandline.

[ Voor 35% gewijzigd door sweebee op 02-05-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

sweebee schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:55:
is er geen popcorn mkv converter variant voor mac os? Ik kan er zo niet een vinden, enkel iets met commandline.
meuk: MKVToolnix 6.2.0
meuk: HandBrake 0.9.7

[ Voor 12% gewijzigd door Sepp14 op 02-05-2013 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Danku,

Kan ik daar ook het dts bestand mee converteren naar ac3? of moet ik dat weer in een ander programma doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjiefke
Heb je ook zo'n converter Package voor op een Synology NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

@sweebee
Vogens mij kan dat gewoon. Audiospoor selecteren en dergelijke. Werk er zelf niet mee maar weet dat het er is en anders
https://www.google.nl/sea...official&client=firefox-a
Heb je weer wat te doen voor op de donderdag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

DexterBelgium schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:24:
Net een nieuwe skin geprobeerd:
De Ace Skin - Forumthread

Loopt verbazingwekkend soepel, zeker als je ziet hoe fancy het er toch allemaal uitziet, en hoeveel je kan customizen. Lijkt me zo snel if not sneller dan Confluence, en heeft toch het gevoel van een "moderne" interface met fancy effectjes. Me like so far.

[afbeelding]

Screenshot album

Een echte aanrader.
net getest ...
touwtandjes traag.
zit gewoon 20 sec. te wachten tot m'n library weergegeven.

hoop uitkleden in je weergave maakt het iets dragelijker..
jammer, had er zin in.. toch maar weer terug naar confluence mod 2. tien x sneller dan deze.
Firesphere schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:38:
[...]

of overclocken ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjiefke
Ook overclocken kan bij mij het probleem met het haperen niet verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IggyB
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 09:29
spokje schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:24:
Ik zou ook een (simpele) NAS pakken voor die mogelijkheden. Die 212j/112j kan dit prima aan volgens mij.
Maar kan ik daarmee ook fatsoenlijk browsen op zoek naar torrents oid? Of kan ik via een laptop .torrent files daarin gooien om te laten downloaden? En dan de folders gewoon op afstand benaderen en ordenen en .rars uitpakken en verwijderen ed? Is een dergelijke NAS krachtig genoeg om 2x gelijktijdig 1080p door te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 15:02

CeesKees

I rest my Kees

In een synology zit gewoon een torrent downloader.

Gewoon te bedienen via je webbrowser.. Als je de juiste poorten openzet op je router is de nas vanaf overal te benaderen.

[ Voor 55% gewijzigd door CeesKees op 02-05-2013 11:24 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Synology ondersteund Transmission en die ondersteund weer Flexget dus je kan heel goed een perfect geautomatiseerde downloadmachine instellen. Beter dan dat wordt het niet.
Pagina: 1 ... 52 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.