When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Ik gebruik LAN_SpeedTest en hiermee kun je je netwerksnelheid testen maar ook aangesloten SDtjes of USB apparaten.Sepp14 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 17:27:
[...]
Was toen ook bij mij het geval. Kwam er gelukkig op tijd achter voor gevalletje nervous breakdown![]()
Even iets anders, ik zie steeds dat jullie de read snelheden van sd en usb sticks weten. Ik heb me suf gezocht op de sd en usb stick. Kan ze niet vinden.
Is er een progje voor waar je het mee kan vinden misschien? Ik gebruik een W7 Ultimate
Zie hier.
Als ik het bestand wil afspelen via xbmc. krijg ik totaal geen beeld. Ligt dit aan de tv? hdmi kabel? of raspbmc?
Enige wat ik zie is zwart beeld. Dacht ff testen of ik die bestanden kan afspelen als ik straks een nieuwe tv ga kopen. maarja
(totaal nieuw met 3D. huidige tv heeft het dus ook niet)
[ Voor 6% gewijzigd door Paulus07 op 20-04-2013 21:42 ]
Ik denk dat je media ergens buiten de specs van de hardware decoder gaat.Paulus07 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 21:41:
iemand die SBS bestanden afspeelt via raspbmc? Als je die op een normale tv speelt zou je toch 2 beelden naast elkaar moeten zien? (net als op mijn laptop)
Als ik het bestand wil afspelen via xbmc. krijg ik totaal geen beeld. Ligt dit aan de tv? hdmi kabel? of raspbmc?
Enige wat ik zie is zwart beeld. Dacht ff testen of ik die bestanden kan afspelen als ik straks een nieuwe tv ga kopen. maarja
(totaal nieuw met 3D. huidige tv heeft het dus ook niet)
Controleer eens de exacte codec en encoding opties? Resolutie? Frame rate?
Het is wel mogelijk, maar waarschijnlijk loop je ergens tegen een setting aan. Of je gaat met je huidige file de specs van de hardware decoder te buiten.
Kun je misschien nog iets aan de resolutiemodus van XBMC veranderen? Bijvoorbeeld half-width (960x1080) modus? Helpt dat? Want dat zou automatisch moeten kunnen, maar volgens mij moet er dan iets van "3DSBS" in de filename zitten. Bijvoorbeeld "MijnFilm.3DSBS.mkv".
[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 21-04-2013 00:27 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Het werkt dus wel
Ben matig tevreden over Xbian so far, wil het nog een kans geven maar doet raar. Als ik opstart pakt hij soms m'n keyboard niet (logitech) en meer rare errors.
iemand een oplossing voor addons?
👉🏻 Blog 👈🏻
☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant
ok net gedaan, addons verwijderd maar veranderd niks aan de situatie. Twijfel of ik wel door wil gaan met deze build.kraades schreef op zondag 21 april 2013 @ 13:10:
Force update of anders via File Manager de addons##.db verwijderen?
Reden hiervoor is dat hij nog altijd 'zomaar' dingen up of download, waarvan ik niet weet wat (dus ook als ik niets stream en alle telefoons met daarop een afstandbediening uitstaan). Zoals ik al eerder in dit topic zag zag ik regelmatig het lichtje van het wifi adaptertje snel flikkeren, aangevende dat hij iets doet (heb het getest op een andere pc, als hij niks doet knippert hij heel langzaam). Ik kan niet uitvinden wat het is, en heb liever niet dat hij (vrijwel) constant 'iets' aan het doen is op internet. Maar hoe uit te schakelen is me niet helemaal duidelijk...
Modem is een standaard ubee van ziggo.
[ Voor 5% gewijzigd door Orian op 21-04-2013 18:02 ]
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
👉🏻 Blog 👈🏻
Dit kan met iptables, weet niet of csf werkt (http://configserver.com/cp/csf.html), heeft ook een webinterface.Orian schreef op zondag 21 april 2013 @ 18:02:
Is er een makkelijke manier om een raspberry pi met raspbmc te 'verbieden' het internet op te gaan? Ik wil wel dat hij het lokale netwerk op kan, maar niet het internet.
Bedankt voor de tip. Ik heb inmiddels een vast DHCP, maar kan de optie tot het veranderen van de gateway niet vindenkraats schreef op zondag 21 april 2013 @ 18:05:
Als je 'm een vast ip-adres geeft in plaats van DHCP en daarbij geen of een verkeerd gateway-adres ingeeft zal hij geen route naar internet weten en dus niks kunnen downloaden

Bedankt, maar aangezien de enige add-on die ik heb youtube is, die ik dan toch niet gebruik is dat niet heel erg.kraades schreef op zondag 21 april 2013 @ 19:03:
Let op dat je add-ons dan ook niet meer updaten. Iets dat je m.i. eigenlijk wel wilt aangezien er regelmatig updates zijn.
Bedankt, maar zou je iets meer info kunnen geven hierover? Website komt nogal intimiderend over voor een netwerk-noob als ik. Weet niet helemaal waar ik naar op zoek benThijmen schreef op zondag 21 april 2013 @ 19:34:
[...]
Dit kan met iptables, weet niet of csf werkt (http://configserver.com/cp/csf.html), heeft ook een webinterface.

Wacht, denk dat CSF iets te intensief is. Aan APF heb je meer en er zit een duidelijke manual bij.Orian schreef op zondag 21 april 2013 @ 19:42:
Bedankt, maar zou je iets meer info kunnen geven hierover? Website komt nogal intimiderend over voor een netwerk-noob als ik. Weet niet helemaal waar ik naar op zoek ben
http://www.rfxn.com/projects/advanced-policy-firewall/
Bedankt. Maar kan ik dit 'gewoon' op mijn raspberry installeren? Ik heb namelijk verder geen linux-machines hier draaien.Thijmen schreef op zondag 21 april 2013 @ 19:44:
[...]
Wacht, denk dat CSF iets te intensief is. Aan APF heb je meer en er zit een duidelijke manual bij.
http://www.rfxn.com/projects/advanced-policy-firewall/
Persoonlijk trekt de gateway methode mij meer. Moet ik alleen die verdomde optie vinden...
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| auto lo iface lo inet loopback allow-hotplug wlan0 iface wlan0 inet dhcp iface eth0 inet static address x.x.x.x netmask 255.255.255.0 gateway x.x.x.x |
[ Voor 4% gewijzigd door CurlyMo op 21-04-2013 19:50 ]
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Ik heb dit probleem ook.manusjevanalles schreef op zondag 21 april 2013 @ 13:42:
Mijn rasperry met raspbmc loopt bij het afsluiten/herstarten vaak vast. Het powerdownmenuutje met keuzen blijft dan in beeld staan. xbmc sluit nooit af. Hoe zou dit komen? Sinds ik een harde schijf heb aangesloten gebeurt het bijna elke keer.
De Pi start nooit opnieuw op of sluit nooit goed af als ik het via het menu doe.
Geen idee nog waarom niet.
Ik heb het ook alleen als de externe HD is aangesloten en ik er een film/serie van heb afgespeeld. Zolang ik er niets vanaf lees, sluit hij goed af.ErwinJ schreef op maandag 22 april 2013 @ 07:05:
[...]
Ik heb dit probleem ook.
De Pi start nooit opnieuw op of sluit nooit goed af als ik het via het menu doe.
Geen idee nog waarom niet.
☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant
ok, ik heb hem inderdaad standaard aangesloten op de usb van de Nas als stroom voorziening.manusjevanalles schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:32:
[...]
Ik heb het ook alleen als de externe HD is aangesloten en ik er een film/serie van heb afgespeeld. Zolang ik er niets vanaf lees, sluit hij goed af.
Kan het dan kwaad als je de power stekker eruit trekt als hij blijft hangen ? Of heb je dan meer kans op corruptie van je SD kaart ?
Ik denk dat je Pi simpelweg broadcast verkeer opvangt van Windows machines in je netwerk, in plaats van dat hij "zomaar" dingen download. Als ik mijn Linux laptop op het draadloos netwerk van de universiteit aanmeld vang ik ook zo enkele tientallen KB/s (!) aan verkeer op wat puur Windows machines zijn die hun service-aanbod over het netwerk "schreeuwen" door het te broadcasten. Als jij enkele Windows machine in hetzelfde netwerk als je Pi hebt hangen zal er ook geregeld dergelijk verkeer opgevangen worden. Je Pi zal dat verkeer verder keurig naast zich neerleggenOrian schreef op zondag 21 april 2013 @ 18:02:
Is er een makkelijke manier om een raspberry pi met raspbmc te 'verbieden' het internet op te gaan? Ik wil wel dat hij het lokale netwerk op kan, maar niet het internet.
Reden hiervoor is dat hij nog altijd 'zomaar' dingen up of download, waarvan ik niet weet wat (dus ook als ik niets stream en alle telefoons met daarop een afstandbediening uitstaan). Zoals ik al eerder in dit topic zag zag ik regelmatig het lichtje van het wifi adaptertje snel flikkeren, aangevende dat hij iets doet (heb het getest op een andere pc, als hij niks doet knippert hij heel langzaam). Ik kan niet uitvinden wat het is, en heb liever niet dat hij (vrijwel) constant 'iets' aan het doen is op internet. Maar hoe uit te schakelen is me niet helemaal duidelijk...
Modem is een standaard ubee van ziggo.
Bovendien heeft Raspbmc standaard een stateful firewall actief, waardoor verkeer dat niet gerelateerd is aan een uitgaande verbinding of van het lokale LAN komt simpelweg gedropped wordt. Verkeer van buiten kan dus niet zomaar je Pi in. Let wel: dat geldt enkel voor IPv4. De IPv6 firewall is niet standaard actief, maar als je uberhaupt al een IPv6 adres hebt (ik wel) vangt de firewall in de router dat af mits die correct is geconfigureerd (zoals hier gebeurd en ik me geen zorgen hoef te maken).
Met andere woorden: je maakt je druk om niets.
Ik heb eerder al getipt dat je als je het echt 100% zeker wilt weten je gewoon eens verkeer zou moeten opvangen. Destijds heb ik Wireshark genoemd, en ook tcpdump kun je mee aan de slag.
Misschien is die laatste wel handiger omdat je het over de command line doet. Er is best wat te vinden op het internet hier over. Maar als je er echt niet uit komt dan is het misschien een idee om er gewoon even een topic over te openen in Netwerken of NOS bijvoorbeeld.
[edit]
Ik heb het hier even gedaan. tcpdump laat zich met apt-get prima installeren.
En vanaf de commandline op de Pi werkt het keurig.
Twee guides die ik zo snel vond:
http://openmaniak.com/tcpdump.php
http://danielmiessler.com/study/tcpdump/
[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 22-04-2013 14:48 . Reden: tcpdump edit ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Je kunt heel makkelijk controleren of het verkeer van binnen of buiten je netwerk komt door je modem uit het stopcontact te trekken, of (als je modem en router in 1 hebt) de kabel tussen je telefoonaansluiting / tv-kabel / glasvezel los te halen en naar je lampjes te kijkenOrian schreef op zondag 21 april 2013 @ 19:42:
[...]
Bedankt voor de tip. Ik heb inmiddels een vast DHCP, maar kan de optie tot het veranderen van de gateway niet vinden. Had me overigens vergist, het is een netgear router.
Je kunt in het menu van XBMC ook het IP-adres en gateway wijzigen, de optie van gateway wijzigen ga je in je router niet vinden denk ik.
Ik ben trouwens nog steeds blij als een kind als ik een weekendje weg ben en die beste Pi voor mij een nieuwe, vers uitgekomen serie van het net heeft geplukt
Als men mij 5 jaar geleden had gezegd dat een apparaat dat €30 kost (kaal bord) het materiaal automagisch download en op full HD afspeelt had ik ze voor gek verklaard

OC / CM - Begint eer ge Bezint
Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.
Holy shit wat een idioot als hij dat echt zou doen. Zo krijg je wel ruzie met de RPi foundation ja!50Miles schreef op maandag 22 april 2013 @ 17:56:
Check http://www.raspbmc.com/
Als ik het goed begrijp is de MPEG2 codec nu gratis als crack in Raspbmc opgenomen. Vanavond upgraden.
Het is dus een 1-april grap 50Miles
[ Voor 9% gewijzigd door Firesphere op 22-04-2013 18:02 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Kijk even naar de datum van dat nieuwsbericht50Miles schreef op maandag 22 april 2013 @ 17:56:
Check http://www.raspbmc.com/
Als ik het goed begrijp is de MPEG2 codec nu gratis als crack in Raspbmc opgenomen. Vanavond upgraden.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben ook blij met de Pi! XBMC loopt als een tierelier en alles wat ik heb aan materiaal wordt afgespeeld. Helemaal geweldig!
Dus ik heb uiteindelijk Trakt uninstalled. Om vervolgens alsnog(!) de melding te krijgen met stotteren! Dus XBMC verwijdert addons pas volledig na een reboot? In elk geval draaide Trakt dus nog.
Een reboot in XBMC werkte niet, het scherm bleef hangen op 'reboot' dus via SSH de xbmc service gekilled en opnieuw gestart. Toen laadde XBMC forever dus via SSH een reboot van de RPi gedaan. Uiteindelijk draait XBMC weer als een zonnetje... en kon ik de geweldige GoT aflevering uitkijken
...maar nu ik Game of Thrones heb uitgekeken en Trakt weer wil installeren (en ditmaal direct juiste user/pw invullen), is de addon volledig verdwenen uit de repository! Hij staat normaal in XBMC.org addons>Services. Maar daar isie niet meer. Ook niet bij All Addons..! Nog een force update van de repository gedaan en zelfs weer een reboot gedaan, maar hij is echt weg uit de repository!
EDIT: hij staat onder programs

Maar.. ik weet nu echt 100% zeker: Trakt vertraagt je Raspberry! XBMC afsluiten is vrijwel onmogelijk. Na een uur is XBMC nog steeds niet "ge-exit". Moet via SSH de service stoppen. Zonder Trakt heb ik dit issue niet.
[ Voor 11% gewijzigd door Jazco2nd op 23-04-2013 00:16 ]
Alles wat je extra installeert wat op de achtergrond draait, trakt/nzbget etc.. zal je pi vertragen. slimmer schedulen helpt.. Downloaden bijv. alleen 's nachts laten doen als je ligt te maffen.EDIT: hij staat onder programs![]()
Maar.. ik weet nu echt 100% zeker: Trakt vertraagt je Raspberry! XBMC afsluiten is vrijwel onmogelijk. Na een uur is XBMC nog steeds niet "ge-exit". Moet via SSH de service stoppen. Zonder Trakt heb ik dit issue niet.
En anders niet op je pi draaien maar ergens anders.. 't is nog steeds geen volwaardige pc.
installeer de artwork downloader plugin. Die trekt alles binnen voor je. Ligt nl. niet aan de scraper imhoFerret schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:50:
Even een snel vraagje; welke moviescraper gebruiken jullie? Ik heb de standaard nu in gebruik maar ik zoek eigenlijk eentje die ook het formaat laat zien in icoontjes (x264), dts spoor, iMDB rating e.d.
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
De universal scraper gebruik ik, die trekt al veel binnen. Hangt ook een beetje van de skin af wat hij kan en laat zien. Ik gebruik de confluence modified skinFerret schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:50:
Even een snel vraagje; welke moviescraper gebruiken jullie? Ik heb de standaard nu in gebruik maar ik zoek eigenlijk eentje die ook het formaat laat zien in icoontjes (x264), dts spoor, iMDB rating e.d.
Ik gebruik ook de artwork downloader add on en gebruik op de pc Ember Media manager (movies/series) voor evt meer
Ja maar trakt is juist bedoeld om bij te houden wat je hebt gezien.. en dat zou juist het afspelen niet zoveel moeten beinvloeden. hele idee is juist dat je afspeelt en dat synced met trakt.RoRoo schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:59:
[...]
Alles wat je extra installeert wat op de achtergrond draait, trakt/nzbget etc.. zal je pi vertragen. slimmer schedulen helpt.. Downloaden bijv. alleen 's nachts laten doen als je ligt te maffen.
En anders niet op je pi draaien maar ergens anders.. 't is nog steeds geen volwaardige pc.
[...]
installeer de artwork downloader plugin. Die trekt alles binnen voor je. Ligt nl. niet aan de scraper imho
voor downloaden etc gebruik ik Flexget en die draait elke 3 uur, voedt Transmission met torrents. Gaat prima want de meeste series zijn rond 3u snachts beschikbaar. Er is ook nog een manier om een CPU en I/O priority per proces in te stellen maar ik weet nog niet hoe dat werkt. Dat zou perfect zijn voor die ene keer datie nog download terwijl ik al iets wil kijken.
Serieuze vraag: wat is de meerwaarde van trakt??
heb een folder films met 2d en daarin een folder 3d met de 3d bestanden.
nu heb ik echter 1 menu item in raspbmc met movies waar dus alles onderstaat. hoe lossen jullie dit op?
Ik heb bijvoorbeeld een map Mijn Films (met daarin films) en een map Mijn Muziek dvd's (met daarin muziek dvd's) vervolgens heb ik in XBMC ook op die manier bestandslocaties aangemaakt en dat werkt prima.
[ Voor 0% gewijzigd door Ferret op 23-04-2013 19:45 . Reden: typo... ]
Dat je naast xbmc thuis ook op je foon en evt andere players de geziene eps kan markeren als seen.RoRoo schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:57:
Ken trakt verder niet aangezien xbmc wel bijhoudt wat ik wel en niet gezien heb.
Serieuze vraag: wat is de meerwaarde van trakt??
Had hiervoor een popcorn die alles markeerde wat ik keek.
Switched naar xbmc en na install trakt heeft hij netjes alles geupdate wat ik al gezien heb.
Hou wel van dat soort externe backups
Dat is op zich wel handig jah.. Zo maar es ff kijken.. Kan ik gelijk checken of ie bij mij ook vertragend werktslommer schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 20:10:
[...]
Dat je naast xbmc thuis ook op je foon en evt andere players de geziene eps kan markeren als seen.
Had hiervoor een popcorn die alles markeerde wat ik keek.
Switched naar xbmc en na install trakt heeft hij netjes alles geupdate wat ik al gezien heb.
Hou wel van dat soort externe backups
Maar kan het ook aan de HDMI kabel liggen? (pi -> versterker -> tv)
Zoja als ik het wil testen met eventueel nieuwe kabel, waar op te letten? en geen kabel van 100 euro
CEC is niet nieuw en zou met iedere moderne kabel moeten werken. Als je een HDMI 1.4 kabel koopt moet je altijd goed zitten, en die hoeven helemaal niet duur te zijn. Ik gebruik een 'no-name' kabel van 6 euro of zo en het werkt prima.Paulus07 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 22:43:
Zoja als ik het wil testen met eventueel nieuwe kabel, waar op te letten? en geen kabel van 100 euro
It was defined in HDMI Specification 1.0 and updated in HDMI 1.2, HDMI 1.2a and HDMI 1.3a
Bij kabeltje.com kun je ze kopen met CEC en zonder. Ik weet wel dat de goedkope kabels van de action bijv. geen CEC ondersteunen; ik heb gewoon de kabel van mijn Humax gepakt (die was meegeleverd) en daarmee doet hij het wel. Dus ja, het kan aan de HDMI kabel liggenPaulus07 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 22:43:
vraagje mbt CEC. Wil met de nieuwe tv eens testen of het werkt via de tv remotebij me vorige tv niet
Deze werkt 100%.Paulus07 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 22:43:
vraagje mbt CEC. Wil met de nieuwe tv eens testen of het werkt via de tv remotebij me vorige tv niet
http://www.allekabels.nl/...1.4-kabel-high-speed.html
👉🏻 Blog 👈🏻
Mijn ervaring is anders. De twee action hdmi kabels die ik heb ondersteunen wel degelijk CEC met mijn raspberry pi in combinatie met mijn twee tv's; een panasonic plasma en een samsung lcd tv.
Je kunt natuurlijk wel een kabel tegenkomen die niet werkt, maar volgens mij werkt het merendeel wel met CEC.
mountainbiker
Bij de een werkt het op poort 1 bij de ander poort 2.
Niet alle panasonic tv ondersteunen het is mijn ervaring. Krijg het niet werkend in mijn geval.
Gebruik ook een kabel van de Action.
Kan ik het met die nieuwe even gaan testen. voor 1.25 euro is dat nog goed te doen
Ik heb TV van Telfort op HDMI2 en dus ook de witte remote die daarbij hoort. Deze ondersteund CEC (denk ik) want ik kan prima mijn TV volledig bedienen, nadat ik de juiste code had ontdekt (of werkt dit dan gewoon door op hetzelfde IR signaal als de Toshiba remote signalen uit te sturen?)
Daarnaast zie ik ook "REGZA LINK" staan bij de HDMI connectie, dat is volgens mij niets meer dan CEC maar dan met Toshiba branding.
Nu zit de RPi op HDMI1. De remote van Toshiba werkt, beperkt, in XBMC. Ik zou graag de RPi met de Telfort remote willen bedienen, maar natuurlijk alleen als ik op HDMI1 zit, als ik op HDMI2 zit moet ik gewoon de TV en het Telfort kastje kunnen bedienen zoals ik dat nu ook doe.
Zou zoiets mogelijk zijn? Of is dat technisch onmogelijk?
[ Voor 4% gewijzigd door Jazco2nd op 24-04-2013 10:32 ]
De RP lijkt me perfect door de prijs en de grootte. Ik heb dit topic doorlopen en wat op internet gezocht, maar ik kan hier geen duidelijk antwoord op vinden:
Het geval is dat ik geen HDMI tv heb en dus de composite video uitgang en de jack uitgang moet gebruiken.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik lees hier en daar dat het geluid slecht is en kwaliteit van de video tegen valt.
Daarnaast zet ik vraagtekens bij de resolutie. Mijn tv is niet HD of HD-ready. Geeft dit problemen op een ‘oude beeldbuis’?
Ik wil hem gaan gebruiken om series, films en youtube te kijken.
Kortom, is het aan te raden om op een oude tv de RP te gebruiken icm XBMC?
Heb je een voorbeeld, ik vind dat wel bijzonder? Ik zie dat ze wel kabels hebben met of zonder 'ethernet' maar dat is uiteraard wat anders.Eddos schreef op woensdag 24 april 2013 @ 07:42:
[...]Bij kabeltje.com kun je ze kopen met CEC en zonder.
Een HDMI 1.4 kabel ondersteunt alles van oudere versies van HDMI en CEC zit er al sinds 1.0 in en is sinds 1.3 niet meer gewijzigd.
Bij wat de andere reacties over het gebruik van de beschikbare HDMI aansluitingen zeggen en dat sommige wel/beter werken dan andere kan ik me wel iets voorstellen. Ik heb het zelf enkel op de eerste HDMI poort van mijn TV geprobeerd.
Iedere fabrikant heeft inderdaad een eigen naam gegeven aan CEC, zo ook Toshiba.Jazco2nd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:31:
Wat je beschrijft lijkt me niet mogelijk. Je wilt via een 'U-bocht' constructie met de afstandsbediening van 1 randapparaat door de TV een ander randapparaat besturen. Ik vrees dat je slechts 2 apparaten kunt bedienen en dat de 3e niet mogelijk is.
Wel een interessant idee. Hopelijk heb ik ongelijk en lukt het je wel, dat zou ik dan ook wel eens willen proberen.
Misschien heb jij een andere variant; ik weet alleen dat bij mij CEC niet werkte met die Action kabel, en met de Humax kabel wel. Maar goed, de Action kan ook van assortiment wisselenmountainbiker schreef op woensdag 24 april 2013 @ 08:44:
@ Eddos
Mijn ervaring is anders. De twee action hdmi kabels die ik heb ondersteunen wel degelijk CEC met mijn raspberry pi in combinatie met mijn twee tv's; een panasonic plasma en een samsung lcd tv.
Je kunt natuurlijk wel een kabel tegenkomen die niet werkt, maar volgens mij werkt het merendeel wel met CEC.
Kan ze zo snel niet vinden; misschien hebben ze dat wel gewijzigd, of heb ik het op een andere site gezien..7o9 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:40:
[...]
Heb je een voorbeeld, ik vind dat wel bijzonder? Ik zie dat ze wel kabels hebben met of zonder 'ethernet' maar dat is uiteraard wat anders.
Een HDMI 1.4 kabel ondersteunt alles van oudere versies van HDMI en CEC zit er al sinds 1.0 in en is sinds 1.3 niet meer gewijzigd.
Bij wat de andere reacties over het gebruik van de beschikbare HDMI aansluitingen zeggen en dat sommige wel/beter werken dan andere kan ik me wel iets voorstellen. Ik heb het zelf enkel op de eerste HDMI poort van mijn TV geprobeerd.
of ik moet iets enablen in mijn skin? (confluence mod 2)
Iemand toevallig ook een issue met xbmc dat ie je film sluit op het moment dat je van audiospoor wisselt? van engels naar nederlands klapt ie er bij mij uit. Start ik de film daarna weer op, staat ie wel in het NL..
Heel vaag.. is sinds de 12.1 update
Maar ik begin het nut ervan juist te betwijfelen. Ik hoopte dat ik via Trakt, als mijn RPi ooit crasht, in 1x de watched status kan herstellen van mijn library. Maar volgens mij is dat onmogelijk?
Of dat als ik meerdere devices met XBMC heb met dezelfde Trakt account, dat ik dan een film kan stoppen in de woonkamer en precies verder kan kijken op laptop in de slaapkamer (ja, kan via mySQL centrale database maar ik heb slechts 1 RPi en dat is mijn centrale htpc +downloadbak, mysql erbij gaatie niet trekken).
Maar volgens mij zijn beide dingen niet mogelijk met Trakt.. dan heeft het voor mij ook geen toegevoegde waarde.
In programs de add on Trakt aan klikken met add on instellingen.RoRoo schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:44:
Hmm dat trakt bekeken, lijkt het bij mij ook voor geen meter te doen. Scrobbelt niets, update m'n library niet en ik kan geen rating geven...
of ik moet iets enablen in mijn skin? (confluence mod 2)
Krijg je een menu met instellingen daar zie je ratings staan.
Rating Movies rating TVshows en music.
Die kun je aanvinken of uitvinken.
Dan krijg je iedere keer als je een film ziet of aflevering serie, een pop up met totally ninja of weak sauce.
Ik heb de RPi ook op een oude beeldbuis-tv aangesloten gehad en ondervond daarbij geen problemen moet ik zeggen. Het geluid gewoon via de tv laten lopen en voldeed prima. Ik weet niet hoeveel eisen je aan je geluid stelt maar het was echt niet krakkemikkig. Ik heb een geel composietstekkertje gebruikt voor de video en een jack naar stereo verloopkabeltje voor de audio. Deze drie stekkertjes vervolgens met een scart adapter achterin de tv gestopt omdat composiet bij mij aan de zijkant van de tv zit en de scart ingangen achterin. Via composiet krijg ik altijd wel een iets minder mooi beeld dan standaard-tv (ook met andere mediaspelers) maar dat kan ook aan mijn instellingen liggen. Films met een HD resolutie worden gewoon teruggeschaald naar jouw resolutie, daarbij ook nooit problemen ondervonden.Het geval is dat ik geen HDMI tv heb en dus de composite video uitgang en de jack uitgang moet gebruiken.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik lees hier en daar dat het geluid slecht is en kwaliteit van de video tegen valt.
Daarnaast zet ik vraagtekens bij de resolutie. Mijn tv is niet HD of HD-ready. Geeft dit problemen op een ‘oude beeldbuis’?
Allemaal aangezet, daarom vraag ik me af of ik ergens in mn sjin wat moet aanzettenSepp14 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 15:27:
[...]
In programs de add on Trakt aan klikken met add on instellingen.
Krijg je een menu met instellingen daar zie je ratings staan.
Rating Movies rating TVshows en music.
Die kun je aanvinken of uitvinken.
Dan krijg je iedere keer als je een film ziet of aflevering serie, een pop up met totally ninja of weak sauce.
Heb een account aangemaakt toen bij trakt. Die houdt het bij. Ik gebruik de confluence modified skin.
Niks extra aangevinkt bij mijn weten
Vraagje Sepp14: klopt het dat jij deze skin hebt draaien: Confluence ModifiedSepp14 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:03:
[...]
De universal scraper gebruik ik, die trekt al veel binnen. Hangt ook een beetje van de skin af wat hij kan en laat zien. Ik gebruik de confluence modified skin
Ik gebruik ook de artwork downloader add on en gebruik op de pc Ember Media manager (movies/series) voor evt meer
En zoja, dan heb je dus automatisch de Artwork Downloader addon erbij? Deze pest de standaard skin niet als ik die modified versie installeer?
ik gebruik die skin, die van de repository van Spacemonkey., made by Jezz x modifications by spacemonkey even snel gekeken.
Nee hij pest hem niet gaat wel wat trager soms, maar dat is rpi eigen.
Ik heb xbian 12.1 en de superrepo erbij geinstall
[ Voor 36% gewijzigd door Sepp14 op 24-04-2013 20:03 ]
(is alleen op de Raspberry Pi vandaar in dit topic...)
(MediaInfo)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| 20:29:21 T:3037605888 NOTICE: COMXPlayer: Opening: nfs://192.168.0.111/volume1/Share/Media/Video/Tmp/Movies/The Last Stand/QoQ-sbuSLN.462x.yaRulB.p0801.3102.SLT.mkv 20:29:21 T:2927375424 NOTICE: Thread COMXPlayer start, auto delete: false 20:29:21 T:2927375424 NOTICE: Creating InputStream 20:29:47 T:2927375424 NOTICE: Creating Demuxer 20:29:54 T:2837443648 ERROR: ExtractThumb - Exception thrown when opening demuxer 20:30:15 T:2918986816 NOTICE: Thread Jobworker start, auto delete: true 20:30:17 T:2927375424 ERROR: OpenDemuxStream - Exception thrown when opening demuxer 20:30:17 T:2927375424 NOTICE: COMXPlayer::OnExit() 20:30:17 T:2927375424 NOTICE: COMXPlayer::OnExit() deleting input stream 20:30:18 T:3037605888 ERROR: Playlist Player: skipping unplayable item: 0, path [nfs://192.168.0.111/volume1/Share/Media/Video/Tmp/Movies/The Last Stand/QoQ-sbuSLN.462x.yaRulB.p0801.3102.SLT.mkv] 20:30:18 T:3037605888 NOTICE: OMXClock using video as reference 20:30:32 T:2927375424 NOTICE: Previous line repeats 1 times. 20:30:32 T:2927375424 NOTICE: Thread Background Loader start, auto delete: false 20:31:03 T:2837443648 ERROR: ExtractThumb - Exception thrown when opening demuxer 20:31:03 T:2918986816 NOTICE: Thread Jobworker start, auto delete: true 20:32:37 T:3037605888 NOTICE: NFS is idle. Closing the remaining connections. |
👉🏻 Blog 👈🏻
Reboot loste het op. Ging gelijk m'n database uitlezen en bij trakt vullen. Gelijk naar facebook posten wat de kleine ging kijken.. Leuk ...Sepp14 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:07:
Misschien dat dat het al doet de reboot. Miss een overbodige vraag maar je hebt neem ik aan een account bij trakt?
Nu krijg ik ook na afloop dat je kan raten.
Welke usb stick is hier het beste voor geschikt ? ( snelheid )
Ik lees verschillende verhalen hierover dat het wel eens sneller en gelikter zou lopen.
En heb ik dan ook genoeg aan mijn voeding die nu geleverd word via de usb van mijn nas.
Volgens mij moet dit wel mogelijk zijn.Jazco2nd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:31:
is dit mogelijk?
Ik heb TV van Telfort op HDMI2 en dus ook de witte remote die daarbij hoort. Deze ondersteund CEC (denk ik) want ik kan prima mijn TV volledig bedienen, nadat ik de juiste code had ontdekt (of werkt dit dan gewoon door op hetzelfde IR signaal als de Toshiba remote signalen uit te sturen?)
Daarnaast zie ik ook "REGZA LINK" staan bij de HDMI connectie, dat is volgens mij niets meer dan CEC maar dan met Toshiba branding.
Nu zit de RPi op HDMI1. De remote van Toshiba werkt, beperkt, in XBMC. Ik zou graag de RPi met de Telfort remote willen bedienen, maar natuurlijk alleen als ik op HDMI1 zit, als ik op HDMI2 zit moet ik gewoon de TV en het Telfort kastje kunnen bedienen zoals ik dat nu ook doe.
Je hebt nu (door die code in te geven) gewoon je Telfort-ab geprogrammeerd zodat deze ir-commando's van je Toshiba uitzendt.
Dus in principe maakt het geen verschil of je XBMC op je RPi met je Toshiba of Telfort-ab bedient, je TV stuurt die commando's gewoon via CEC door naar de RPi.
btw nog een skin tip: MYEPi, een light skin speciaal ontwikkeld voor RPi. Is nog in ontwikkeling maar begint al best goed uit te zien. Goed om in de gaten te houden.
edit: weet iemand misschien of er een simpele manier bestaat om muziek die thuis op de RPi staat (nouja de harddisk die erop is aangesloten) te streamen terwijl ik op het werk zit? Ik kan al via sftp/ssh bestanden up/downloaden en via de browser poort 8080 XBMC bedienen.. transmission checken.. dus genoeg manieren om te communiceren.. het zou toch niet moeilijk moeten zijn..
[ Voor 31% gewijzigd door Jazco2nd op 25-04-2013 12:04 ]
Ik zat een serie te kijken, en sinds een tijdje kan ik eigenlijk alleen sd-kwaliteit nog maar comfortabel kijken omdat er anders erg vaak gebufferd wordt (elke minuut wel een keer, om gek van te worden)
Ik heb heel lang de wifi-modem van Telfort de schuld gegeven, maar gister was ik het zat.
Eerst heb ik nog wat geprobeerd met de wifi instellingen (g only i.p.v. b/g/n, had geen effect), maar toen ik het uiteindelijk echt zat was heb ik in een laatste poging mijn 2 pi's omgewisseld. Dus alle kabels en sd-kaartjes eruit getrokken, andere pi uit het doosje gehaald, en daar alles in gestoken.
Toen dit opgestart was ging alles meteen veel een stuk soepeler als eerst, 720p en zelfs 1080p draaiden met minimale buffer-pauzes! Terwijl ik het bijna niet geprobeerd had, omdat het toch niks uit zou mogen maken.
Is mijn ene pi versleten? Ik laat hem wel altijd aanstaan, met een overclock/overvoltage die trouwens wel officieel ondersteund word.
Het enige verschil dat ik kan bedenken is dat ik voor de ene pi wel, en voor de andere niet de mpeg2 licence heb. Kan dit de boel vertragen? (nu staan er dus de verkeerde license codes in mijn configfile).
Een andere (vergezochte) mogelijkheid zou zijn dat mijn router het ene MAC address liever vindt dan het andere, maar daar kan ik me ook weinig bij voorstellen.
De rpi haalt de serie van een HDD die aangesloten is op de pc waar SAB en SB op draaien. Sab was hem aan het uitpakken op de schijf. Dus toen kon ik het me een voorstelling van maken dat hij vast sloeg.
Van de week had ik het dat er op de achtergrond blijkbaar een add on werd bijgewerkt. Rpi sloeg vast en ging spontaan reboot. Daarna geen probleem gehad. Was een avi (xvid) bestand die ik aan het kijken was.
[ Voor 9% gewijzigd door Sepp14 op 25-04-2013 13:45 ]
@MaffeMaarten, heb je niet gewoon services & addons draaien (op die SD kaart dus) en was een reboot dan niet voldoende geweest?
Sowieso is Telfort wifi erg onbetrouwbaar hoor.. ene keer gaat het dagenlang supersnel andere dagen raak ik op mn Macbook continu verbinding kwijt heel even.. op een andere (Dell) laptop is het nog erger..
Dus een kabel is aan te raden, tenzij je een andere wifi ap beschikbaar hebt..
[ Voor 99% gewijzigd door Jazco2nd op 25-04-2013 14:29 ]
@Sep14: jij hebt die dus met een vertikaal menu (van Jezz_X)?
Zijn hiet gebruikers van de gemodde skin van mad-max of Mudislander?
En wat zijn de ervaringen? Ik kan natuurlijk alledrie binnenhalen en installeren maar ik hoor toch even graag wat (positieve of negatieve) meningen.
Het vertikale menu spreekt mij ook wel aan maar ik zie in de mod van mad-max de mogelijkheid om submenu items aan te kunnen maken. Dat lijkt me ook wel wat eerlijk gezegd....
Het is overduidelijk dat ik pas nieuw ben in de XBMC wereld
Werkt niet erg vertragend en is mooi, lijkt erg op Aeon Nox die ik op de pc heb draaien.
Was die bolletjes en blauwe scherm erg zat. Vond het helemaal niks.
Daarbij heb ik de video add on Ice Film, Navi-X en 1Channel
Nee, helaas, bij het proberen van de andere opties heb ik hem al een aantal keer opnieuw op moeten starten. Dat was sowieso het eerste dat ik probeerde toen ie raar ging doen.Jazco2nd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:12:
downloaden en tegelijkertijd iets afspelen is sowieso af te raden.
@MaffeMaarten, heb je niet gewoon services & addons draaien (op die SD kaart dus) en was een reboot dan niet voldoende geweest?
Sowieso is Telfort wifi erg onbetrouwbaar hoor.. ene keer gaat het dagenlang supersnel andere dagen raak ik op mn Macbook continu verbinding kwijt heel even.. op een andere (Dell) laptop is het nog erger..
Dus een kabel is aan te raden, tenzij je een andere wifi ap beschikbaar hebt..
Dat de telfort wifi raar doet heb ik gemerkt ja. vandaar dat ik de MAC-adressen verklaring ook nog niet uit sluit. Misschien een keer een factory reset van de modem doen de volgende keer. Of toch maar een dedicated AP neerzetten.
Heb op de pc Eden staan
@maffemaarten, waar staat bij jou je media opgeslagen? Ook op een plek die je via wifi benadert? Want dan belast je je WIFI dus dubbel, van pc >> modem en van modem >> RPi. De wifi bandbreedte wordt gedeeld dus dat kan een probleem zijn.
Ik ben wezen zoeken maar ik gebruik of de verkeerde zoektermen of ik mis iets heel simpels.
Kan iemand mij even een duwtje in de goede richting geven? Ik heb het gevoel dat er ergens een file staat met info die weliswaar leeg is ofzo maar waardoor XBMC denkt dat er niks te scrapen valt...
/edit:
Opgelost door nogmaals de source in XBMC te verwijderen, de Pi te rebooten, de source weer opnieuw aan te maken en opnieuw te laten scrapen (in NL). Nu is wel alle fan art weer terug maar niet alle serie info is in NL en zijn dus EN gebleven. Maar goed, daar is mee te leven
[ Voor 16% gewijzigd door Ferret op 25-04-2013 19:29 ]
Nee de content staat op de NAS, en die hangt wel aan een kabel. Ik weet dat een kabel naar de pi beter zou zijn, maar dat is even geen optie.Jazco2nd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:21:
Ik heb gewoon een kabel van de Telfort modem naar RPi gezet, gaat perfect. Wifi is alleen voor me laptop en smartphones.
@maffemaarten, waar staat bij jou je media opgeslagen? Ook op een plek die je via wifi benadert? Want dan belast je je WIFI dus dubbel, van pc >> modem en van modem >> RPi. De wifi bandbreedte wordt gedeeld dus dat kan een probleem zijn.
Het rare is dus dat het een hele tijd eigenlijk heel goed werkte, zeker bij 720p, maar dat werd de laatste tijd steeds minder totdat ik de pi verving door een andere gelijke pi.
Ik heb het ook . De ene serie is in EN en de ander in NL. Komt door waar hij de info vandaan haalt. Ik gebruik universal scraper. En die haalt het ook van verschillende bronnen vandaan. Denk dat het daarin zit./edit:
Opgelost door nogmaals de source in XBMC te verwijderen, de Pi te rebooten, de source weer opnieuw aan te maken en opnieuw te laten scrapen (in NL). Nu is wel alle fan art weer terug maar niet alle serie info is in NL en zijn dus EN gebleven. Maar goed, daar is mee te leven
Ik weet om welke serie het gaat en dat is het belangrijkste
Ik heb er heel veel getest en ben altijd bij de Modded Confluence Vol 2 teruggekomen.[b][message=40155938,noline]
Zijn hiet gebruikers van de gemodde skin van mad-max of Mudislander?
En wat zijn de ervaringen? Ik kan natuurlijk alledrie binnenhalen en installeren maar ik hoor toch even graag wat (positieve of negatieve) meningen.
De lowlist weergave vind ik wel prettig zodat je je fanart op de achtergrond nog mooi kan zien. + deze ondersteunt standaard de artist slideshow addon. Vink persoonlijk wel geinig als ik muziek afspeel.
Er zijn heel veel skins die wel iets hebben, maar vaak ben je heel lang bezig om alles in te stellen en blijkt het het net niet
Sepp14 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:40:
"Kent iemand deze repo (zit even snel te surfen in m'n pauze): http://superrepo.org/ "
Nee is geen troep. Is goed
[ Voor 11% gewijzigd door BartOtten op 26-04-2013 02:08 ]
Same here. Draait vloeiend op de Pi en is inderdaad standaard al goed bruikbaar. Daarnaast veel opties om verder te tweaken. Mad-Max maakt voor XBian een 'Modded Confluence for the Pi' maar hij heeft zijn hand gebroken dus het gaat even wat langzamerRoRoo schreef op donderdag 25 april 2013 @ 20:47:
[...]
Ik heb er heel veel getest en ben altijd bij de Modded Confluence Vol 2 teruggekomen.
De lowlist weergave vind ik wel prettig zodat je je fanart op de achtergrond nog mooi kan zien. + deze ondersteunt standaard de artist slideshow addon. Vink persoonlijk wel geinig als ik muziek afspeel.
[ Voor 6% gewijzigd door BartOtten op 26-04-2013 02:12 ]
Nee hoor, dat is geen enkel probleem.Ferret schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 07:09:
Thanks guys! Ik heb gisteravond v12.1 op m'n pc geinstalleerd en die ga ik gewoon even als testomgeving gebruiken en lekker spelen met die verschillende skins (die uiteraard geschikt zijn voor de Pi). Ik neem aan dat het geen probleem is om drie skins te installeren en dan te switchen?
Ik gebruik zelf nu al enige tijd naar volle tevredenheid Quartz Reloaded, met dan een aanpassing dat je bij TV-shows niet de laatste aflevering ziet, maar de eerstvolgende (wat volgens mij veeeel relevanter is
Zelf aangepast? Misschien een idee om het op Git te zetten en een pull-request te doen? Klinkt wel zinnig.Smobbo schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 08:50:
[...]
Nee hoor, dat is geen enkel probleem.
Ik gebruik zelf nu al enige tijd naar volle tevredenheid Quartz Reloaded, met dan een aanpassing dat je bij TV-shows niet de laatste aflevering ziet, maar de eerstvolgende (wat volgens mij veeeel relevanter is)
http://superrepo.org/skin.moddedconfluence2/Paulus07 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 10:22:
zijn er nog leuke theme's voor raspbmc? tips? gister ff aeon nox geprobeerd maar dat was toch te zwaar.
Een getweakte Confluence skin met veel aanpasmogelijkheden. Waaronder aparte wallpapers voor elk scherm. Dat laatste maakt het iets trager maar hier goed te doen.
XBian gebruikers kunnen hier weer een mod van proberen (geen idee wat de kwaliteit is) waarbij het in-XBMC menu van XBian gewoon bereikbaar blijft: http://superrepo.org/skin.moddedconfluence.brantje/ . De maker zal hier ook wel ergens over T.net zweven.
[ Voor 28% gewijzigd door BartOtten op 26-04-2013 10:46 ]
Ik heb op Github wel een patch doorgevoerd in Quartz Reloaded en gevraagd aan Pecinko of hij het wil verwerken in zijn versie. Hij heeft echter eea aangepast en verwerkt in een nieuwe skin (Amber), dus ik denk niet dat mijn aanpassing ooit definitief doorgevoerd wordt.BartOtten schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 10:23:
[...]
Zelf aangepast? Misschien een idee om het op Git te zetten en een pull-request te doen? Klinkt wel zinnig.
Mijn versie is in ieder geval hier te halen:
https://github.com/smobbo/quartz.reloaded/tree/patch-1
Gewoon een zipje van maken en dan installeren in XBMC. Je moet hiervoor wel de skin.widget service geïnstalleerd hebben.
Ik vind dit nog steeds de beste skin voor de RPi, aangezien hij qua hoofdmenu de look van Aeon Nox heeft, maar wel licht genoeg is voor de RPi om soepel te draaien.
Graag een vraag. Ik heb een raspberry met OpenElec (Build 2.99.5 geloof ik) erop. Maar krijg met geen mogelijkheid de HDMi CEC aan de praat met mijn panasonic GT50. Alles taat volgens mij aan. Standaard sowieso in de raspberry, maar op m'n TV ook. Iemand tips hiervoor? Zonder al teveel moeilijke tweaks en files aanpassen?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
sudo /opt/vc/bin/vcgencmd measure_temp
onder de 70 graden zou ik me nergens zorgen over maken. De mijne zit ook in een gesloten case en hangt achterop me tv. Nu doetie niks en thuis zal het nu ongeveer 17.5 graden zijn denk ik.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| xbian@xbian ~ $ sudo /opt/vc/bin/vcgencmd measure_temp temp=47.6'C xbian@xbian ~ $ sudo /opt/vc/bin/vcgencmd measure_temp temp=48.2'C xbian@xbian ~ $ sudo /opt/vc/bin/vcgencmd measure_temp temp=48.2'C xbian@xbian ~ $ sudo /opt/vc/bin/vcgencmd measure_temp temp=47.6'C xbian@xbian ~ $ sudo /opt/vc/bin/vcgencmd measure_temp temp=48.7'C xbian@xbian ~ $ sudo /opt/vc/bin/vcgencmd measure_temp temp=47.6'C xbian@xbian ~ $ |
En via Putty 58.9 'C.
Niet dat het wat voor mij uitmaakt. Hij is nu aan het afspelen een sd afl. xvid
Vreemd dat het 2 verschillende waardes zijn, wantr je leest toch dezelfde file uit?!Sepp14 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:04:
Volgens Winscp heeft mijn Rpi 58,4 'C
En via Putty 58.9 'C.
Niet dat het wat voor mij uitmaakt. Hij is nu aan het afspelen een sd afl. xvid
Heb XBian op mijn SD-kaart (SanDisk Extreme 4GB) gezet en mijn films toegevoegd.
De films staan op een NFS share op mijn server.
SD Films spelen zonder problemen af.
Een HD Film met DTS codec stottert behoorlijk. Als ik de audio codec naar AC3 zet, dan speelt de film zonder problemen af.
Is het mogelijk om de AC3 codec als "default" in te zetten? Of kan DTS ook zonder stotteren afspelen?
Verder super tevreden
Dit topic is gesloten.
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.