Ik draai inmiddels naar (zo goed als volle) tevredenheid mijn ideale Pi-setup, en omdat dat voor mij als niet-linux-bekende even puzzelen was wil ik dat graag delen, al was het maar zodat ik het zelf makkelijk terug kan vinden
Mijn wensen: Een cheap mediacenter en altijd-aan download machientje voor torrents, geautomatiseerd downloaden van series en makkelijk toevoegen van torrents via een android zoek en torrent-remote app.
Ja, torrents en geen nieuwsgroepen omdat ik geen zin heb voor een abonnement te betalen.
Uitvoering:
Pi van RS-components voor net geen €53, inclusief casing en micro-usb adapter. Daaraan toegevoegd een oude 2,5" laptop HDD van 80GB die ik als ext4 geformatteerd heb, en een 2GB SD-kaartje, class 4. Allemaal lekker budget dus
Begonnen met RaspBMC en de transmission-daemon (via deze
korte guide ), en dat werkte top. Met een
Torrent zoeker en
Remote Transmission lekker vanaf de bank dingen downloaden! Maar al snel wilde ik meer, dus ben ik overgestapt naar Xbian (ja, CurlyMo doet goeie promo in dit topic

).
Installeren van Xbian is een eitje en staat netjes uitgelegd op de site. Installeren van de Download-package van Xbian met Transmission, Sickbeard en Couchpotato kan
tegenwoordig supersmooth (ook voor Samba zodat je spul over je netwerk van en naar de Pi kunt verplaatsen).
Hier begon het gepruts: Het wisselen van de download-lokatie zoals aangegeven
in het Xbian-forum lukte niet, zie hiervoor
een oplossing van CurlyMo die voor mij werkte eerder in dit topic.
Om write-acces te krijgen als Xbian user
voor EXT2-4 volg je de stappen
van hier, zodat je ook in de XBMC file-manager bestanden kunt verplaatsen en wissen (XBMC crashte altijd als ik dit probeerde voor deze fix):
code:
1
2
3
4
5
| Fix: write as xbian user
Plug in the USB drive into your pi and execute these commands
sudo chmod -R 777 /media/*
sudo chown -R xbian:xbian /media/* |
Aangezien ik Torrents wil gebruiken in Sickbeard en de standaard aanwezige zoekmachines nogal eens (altijd?) down zijn werd ik erg blij van
deze post van Faaz0 
om kickasstorrents toe te voegen. Zit deze inmiddels al verwerkt in de laatste download-package update?
Nu doet de Pi lekker z'n ding, download voor mij automagisch de nieuw uitgekomen series en is volledig remote te managen zodat ik niet steeds de tv van m'n vriendin hoef te kapen om wat te tweaken
Hopelijk heeft iemand hier wat aan, in elk geval dank aan alle programmeurs voor het genereren van deze fantastische gratis software!