UltraSub schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 22:35:
Nog meer mensen bij wie er met xbmc subtitles eigenlijk nooit het "sync" icoon verschijnt? En dus ook geen auto download? Bestanden niet gerenamed..
Werkt bij mij wel. Kijk voornamelijk series. Via SickBeard.

Edit: Raspbmc. XBMC 12.1.

[ Voor 6% gewijzigd door technorabilia op 05-04-2013 22:53 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-11 10:57
kraades schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 22:51:
[...]

Werkt bij mij wel. Kijk voornamelijk series. Via SickBeard.

Edit: Raspbmc. XBMC 12.1.
Ook SB, geen renaming zoals gezegd, Xbian, XBMC 12.1

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-11 17:45
UltraSub schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 22:48:
In het audio menu kun je subs kiezen?
Ok, wat vreemd. Ja, ik kies de hele tijd het ondertitel menu, maar daar kan je alleen maar subs toevoegen. Dit werkt idd prima, beetje vreemd, maar ok.

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-11 18:58
Ik krijg steeds meer de pest aan mijn raspberry pi.

Ik heb openelec erop staan maar nu kreeg ik steeds een melding dat de films niet meer gevonden konden worden. Dus ik de locaties verwijderen en toen wou ik de gedeelde mappen van mijn imac weer toevoegen.

Nu wou ik eerst een SMB share toevoegen maar ik krijg steeds de melding dat ik geen toegang had (connection refused). Vervolgens eens met AFS geprobeerd, deze kon ik wel gewoon toevoegen maar vervolgens krijg ik een bericht dat de server niet gevonden kon worden (met bibilotheek vernieuwen). Maar wanneer ik gewoon via de file manager in xbmc er naar toe ga kan ik gewoon alle films afspelen.

ik kan wel gewoon de SMB shares toevoegen op XBMC op mijn macbook.

Iemand raad? Lig al een hele week er mee te klooien maar niks werkt.

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je SMB vanaf je MBP probeert te draaien, kun je het beste SMBup gebruiken. De Samba-implementatie van Apple in (Mountain) Lion is afwijkend van het standaard gebruikte oid.
Sharing uitzetten in de Preferences van je Mac dus, en http://eduo.info/apps/smbup gebruiken, heeft bij mij iig geholpen!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:34

Nicap

Tsssk....

Ik draai Raspbmc, laatste versie. De laatste twee afleveringen van the walking dead hebben geen geluid op de Pi. Als ik de info op xbmc zie, is dat gewoon aac en zou hij dat af moeten spelen. Enig idee hoe ik het geluid bij die serie terugkrijg, zonder hem om te hoeven zetten?
Het is enkel bij de laatste twee afleveringen.

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:19

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

UltraSub schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 22:35:
Nog meer mensen bij wie er met xbmc subtitles eigenlijk nooit het "sync" icoon verschijnt? En dus ook geen auto download? Bestanden niet gerenamed..
Ik rename ze ook niet. Ondertitel syncen via Rpi lukt bij mij niet.Ik heb xbmc eden op de pc. Daar sync ik ze. Series staan op een HDD waar de pc en Rpi aanhangen (workgroup).
Weet dat het dubbel werk is maar het werkt wel voor mij.
DVD/ISO zet ik om met Freemake converter, Meestal tekenfilms voor de kleine (NL audio)

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• sweebee
Ik heb maar even openelec opnieuw geinstalleerd, maar nu krijg ik wifi niet aan de praat. Ik heb alles precies zo ingesteld als de vorige keer maar hij verbind niet met het wifi netwerk :S

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Of met shortcut "L" op het keyboard (bij mij toont hij in sommige skins ook niet de subtitle instellingen (kan niet in het audio menu).

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• karel1
  • Niet online
sweebee schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 12:10:
Ik heb maar even openelec opnieuw geinstalleerd, maar nu krijg ik wifi niet aan de praat. Ik heb alles precies zo ingesteld als de vorige keer maar hij verbind niet met het wifi netwerk :S
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar weet je heel zeker dat je een goede voeding / 5 volt hebt? Een heleboel onverklaarbare dingen wijzen die richting op.

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik probeer nu al een paar uur mijn raspberry pi met daarop raspbmc zover te krijgen dat ik over het netwerk videos kan streamen. Elke keer dat ik via bestanden toevoegen naar mijn pc ga kan ik die openen, maar zodra ik de map met video bestanden aanklik (bovenste folder) krijg ik de foutmelding 'invalid argument'. Ik heb na wat googlen al geprobeerd via het ip verbinding te maken (geen verschil) en in windows de optie 'delen van bestanden inschakelen voor apparaten die 40-bits of 56-bits versleuteling gebruiken'. Ook met wachtwoord & gebruikersnaam geprobeerd. Het maakt allemaal geen verschil (allen tegelijk ook niet). Iemand enig idee?

Pc en raspberry zitten op hetzelfde netwerk (ze kunnen elkaar ook zien). De pc is windows 8 (64 bit). Op de raspberry staat dus raspbmc.

Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Orian op 06-04-2013 15:33 ]

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Doe eens een reboot en dan opnieuw?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• Orian
  • Niet online
Bedankt voor de snelle reactie. Helaas heeft dat niet geholpen (beiden opnieuw gestart).

Ik vermoed dat het ergens in de windows opties zit, want als ik met een android telefoon probeer het netwerk te benaderen heb ik ook een foutmelding (zie ook dit topic). Windows naar windows is dan weer geen probleem.

Alle tips zijn dus nog welkom!

Edit: ben in ieder geval achter één ding gekomen: het betreft alleen de usb-hardeschijven die niet gedeeld kunnen worden. Als ik een videobestand op mijn bureaublad (en C hdd) zet kan ik die wel vinden/afspelen. Maar zodra het dus om een map gaat die op een USB hdd staat gaat het mis. Helaas is mijn gewone hdd niet groot genoeg om alle bestanden op te slaan...

Edit 2: nou, ik heb het gevonden :*) . Schijnbaar was mijn USB-hub de boosdoener. Ik had twee usb-hardeschijven met gedeelde mappen, en beiden zaten via een externe USB hub aangesloten op mijn pc. Nadat ik ze allebei direct had aangesloten op de usb ingang van mijn pc werkte het wel. Wel apart dat zo'n ding zoiets kan tegenhouden, maar ik ben blij dat het werkt :)

[ Voor 49% gewijzigd door Orian op 06-04-2013 16:35 ]

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-11 12:19
datadevil schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 22:35:
[...]

Bij mij boot hij niet meer volledig, krijg ook geen netwerk toegang. Heb wel een aparte setup met root fs op een usbdisk
Ik heb het hele circus opnieuw gedaan, maar weer geen bootende xbian.
Ik had a5 geinstalleerd (naar usb disk), en die geupgrade, is dat wel een normale route? Anders moet ik eerst maar alleen van sdcard booten, updaten en dan mijn rootfs naar de usb disk kopieren en cmdline weer aanpassen naar de usb disk?

• - peter -
Ik vraag het ook maar even hier: zijn er meer mensen die problemen hebben gehad met ondertiteling artifacts? Ik heb een bluray geript via MakeMKV en Handbrake, en de NL ondertiteling werkt prima in VLC, maar op Raspbmc geeft hij rare artifacts onder de letters.

Ook op een Windows install van XBMC gaat het prima, alleen dus niet bij de raspberry..

Image 1: VLC
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2chlzed.jpg

Image 2: Raspbmc
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/316ud5s.jpg

Heel vervelend natuurlijk, t stoort enorm. En ik wil juist gewoon de film kunnen kijken met dezelfde kwaliteit als de bluray.

[ Voor 20% gewijzigd door - peter - op 06-04-2013 18:47 ]

En met bv. OpenELEC of XBian? Dan weet je iig of je bij Raspbmc moet zijn of XBMC op de Pi.

👉🏻 Blog 👈🏻

• - peter -
Ja, dat zou ik moeten uittesten. Heb alleen geen extra SD kaart bij de hand, en wil mn goedwerkende raspbmc verder niet kwijt. Ik ga op zoek naar een ander kaartje om t te testen iniedergeval.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-11 17:14
UltraSub schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 08:52:
[...]

Backup:
sudo dd if=/dev/rdiskx of=bestandsnaam.iso bs=1m

Restore:
sudo dd if=bestandsnaam.iso of=/dev/rdiskx bs=1m

Blocksizes groter dan 1m zijn nutteloos imo.
Checken wat het juiste device is kun je doen met diskutil -list. Zorg dat je daarna het rdisk device (raw) neemt, dat gaat een factor 10 sneller!
Het maken van de image ging probleemloos, nu restore ik hem naar een andere SD kaart, wel exact zelfde merk en type (ICIDU 4GB class 10). Maar dan boot de Pi niet, kan ook niet via SSH erin..

• UltraSub
Dat is èrg raar. Want het is godsonmogelijk om een betere backup dan op blocklevel niveau te maken. Sector voor sector zal gelijk zijn na een restore. Zou voor het eerst in mijn leven zijn dat ik een dd backup zie die fout zou zijn.

• Jazco2nd
Ik heb al ontdekt hoe het zit! Heb zojuist op een Windows laptop met Win32Imager een image gemaakt van de ene SD kaart en nu wil ik hem terugzetten op de andere:

Write error
"Not enough space on disk: Size: 7837696 sectors Available: 7774208 sectors
Sector size: 512"

Ik het de doel SD kaart al geformatteerd als fat, fat32, blocksize 512 bytes en nog veel meer pogingen (ook met de officiele SD formatter) maar krijg steeds exact dezelfde melding. Kan het zo zijn dat de ene ICIDU 4GB class10 iets meer ruimte heeft dan de andere? Allebei nieuw en op dezelfde dag bij de Dixons gekocht. Of was de bron SD (waar ik de image van maakte) gewoon heel anders geformatteerd was?

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:49

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Jazco2nd schreef op zondag 07 april 2013 @ 01:13:
Ik heb al ontdekt hoe het zit! Heb zojuist op een Windows laptop met Win32Imager een image gemaakt van de ene SD kaart en nu wil ik hem terugzetten op de andere:

Write error
"Not enough space on disk: Size: 7837696 sectors Available: 7774208 sectors
Sector size: 512"

Ik het de doel SD kaart al geformatteerd als fat, fat32, blocksize 512 bytes en nog veel meer pogingen (ook met de officiele SD formatter) maar krijg steeds exact dezelfde melding. Kan het zo zijn dat de ene ICIDU 4GB class10 iets meer ruimte heeft dan de andere? Allebei nieuw en op dezelfde dag bij de Dixons gekocht. Of was de bron SD (waar ik de image van maakte) gewoon heel anders geformatteerd was?
Een image wordt raw weggeschreven, dus de SD waar je heen wilt schrijven heeft minder sectoren dan de originele image nodig heeft.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• UltraSub
Helemaal niet formatteren. Is een raw backup, dus die overschrijft alles.. Als je bijvoorbeeld een dd iso van een 4GB SD terugzet op een 8GB zul je zien dat die maar een 4GB partitie heeft na restore. Sterker nog, als jij naar een raw device restored, begint dd gewoon. Die gaat niet eerst checken of het past. Als er geen vrije sectoren meer zijn krijg je dan wel een foutmelding.
Of die port naar Windows moet zich anders gedragen..

[ Voor 48% gewijzigd door UltraSub op 07-04-2013 08:11 ]

Ik heb ook wel eens problemen gehad met win32imager en gebruik nu USBIT.

En het is ook zo dat bepaalde oudere SD kaart lezers (of beter de drivers) zich niet altijd netjes gedragen op Windows wat voor vreemde resultaten kan zorgen.

[ Voor 52% gewijzigd door technorabilia op 07-04-2013 10:31 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• Jazco2nd
Maar het is toch raar dat de ene 4GB kaart minder ruimte heeft dan de andere? Zelfde type en merk en model!

Ik heb dd (geen foutmeldingen maar boot ook niet) op de mac en win32imager geprobeerd, zal nu USBIT proberen.

• Jazco2nd
Met USBIT krijg ik de melding dat de image niet gaat passen, te weinig ruimte. Als ik de optie aanvink "truncate image if size to big" schrijft hij de image wel weg maar boot de RPi weer niet. Precies zoals met dd op de mac.

Oftewel, de ene 4GB sd kaart is niet hetzelfde als de andere 4GB sd kaart, al is het hetzelfde merk. Zit te twijfelen om terug te gaan naar de Dixons.. beetje miereneuken.. je betaald immers voor 2 dezelfde 4GB kaarten..

[ Voor 5% gewijzigd door Jazco2nd op 07-04-2013 13:43 ]

• Orian
  • Niet online
Betreft Raspbmc:

Bij 720p bestanden krijg ik elke paar minuten 'buffering', waarna het beeld een paar seconden tot een minuut bevriest. Erg vervelend dus.

Nu wilde ik de buffercache wat vergroten, en kwam op de volgende site:

http://www.stuffaboutcode...spbmc-kept-buffering.html

Hier wordt aangegeven dat dit via de command line kan. Als commandline noob dus maar netjes zijn instructies geprobeerd te volgen, maar ik liep al vrij snel vast.

Hij geeft aan eerst te checken of 'advancedsettings.xml' bestaat en deze anders te maken. Checken gaat via het volgende commando:
cat ~/.xbmc/userdata/advancedsettings.xml

Aanmaken via
nano ~/.xbmc/userdata/advancedsettings.xml

Maar bij beiden krijg ik alleen de tekst 'rd' terug. Ik vermoed dat dit komt doordat ik de ~ niet goed heb. In de commandline (en in xbmc) is deze knop namelijk een teken dat een hoek van 90 graden maakt (zit niet op mijn toetsenbord, dus kan het helaas niet laten zien). Uiteindelijk dacht ik hem gevonden te hebben op de plaats van de | (boven de enter), maar die lijkt het ook niet te zijn. Het teken dat ik daar uit krijg zit namelijk zeer hoog, terwijl ~ in het midden zit.

Kan iemand mij vertellen waar de ~ toets zit bij het gebruik van de pi, of hoe ik het toetsenbord (voor de commandline) 'gewoon' op een normaal (VS) toetsenbord kan zetten?

Edit: ik zat nog even te googlen, en kwam tegen dat je wellicht ook sudo ervoor moet plaatsen (en de ~ wellicht dus wel goed is). Ik weet niet veel van linux, maar sudo nog net wel. Is dit niet gevaarlijk (durf het niet te proberen voordat ik dat zeker weet ;) ).

[ Voor 8% gewijzigd door Orian op 07-04-2013 16:07 ]

• Coenen
  • Laatst online: 19:40

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Normaal zit de ~ op de toets rechts naast de '1'. Je moet wel ook de shift toets gebruiken.

• VantageR
  • Niet online
@Orian: Wat ik heb gedaan is gewoon in kladblok het xml-bestand maken en vervolgens via ftp op m'n raspberry zetten. In mijn geval bestond het nog niet, maar anders kan je 'm er ook afhalen en in kladblok bewerken. Ben zelf ook niet zo goed met commandlines, omdat ik nooit weet wat ik nou precies aan het doen ben. :P

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:22
Weet iemand welk commando ik in lircmap.xml moet gebruiken om het menuutje op te roepen dat je normaal met de knop c op het toetsenbord of rechtermuisknop krijgt? Ik wil m'n remote programmeren en krijg alleen die optie niet voor elkaar.

Ik dacht de optie ContextMenu maar die werkt niet.

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

De ~ staat voor je home directory dus in dit geval kun je hiervoor ook /home/pi gebruiken.

👉🏻 Blog 👈🏻

• karel1
  • Niet online
manusjevanalles schreef op zondag 07 april 2013 @ 17:38:
Weet iemand welk commando ik in lircmap.xml moet gebruiken om het menuutje op te roepen dat je normaal met de knop c op het toetsenbord of rechtermuisknop krijgt? Ik wil m'n remote programmeren en krijg alleen die optie niet voor elkaar.

In mijn lircmap.xml heb ik o.a. "<red>KEY_F4</red>" gezet en in een keymap (in de keymap folder):

<keymap>
<global>
<remote>
<red>ContextMenu</red>
<green>Info</green>
<blue>XBMC.ActivateWindow(home)</blue>
</remote>
</global>

<FullscreenVideo>
<remote>
<yellow>ShowSubtitles</yellow>
</remote>
</FullscreenVideo>

</keymap>

Met OpenElec en een remote van DealXtreme. Misschien dat het ook anders kan, maar dit werkt bij mij.

• manusjevanalles
Ik heb het zo:

<lircmap>
<remote device="devinput">
<up>KEY_UP</up>
<left>KEY_LEFT</left>
<right>KEY_RIGHT</right>
<down>KEY_DOWN</down>
<select>KEY_SELECT</select>
<info>KEY_MENU</info>
<back>KEY_BACK</back>
<stop>KEY_STOP</stop>
<play>KEY_PLAY</play>
<mute>KEY_MUTE</mute>
<pause>KEY_PAUSE</pause>
<XBMC.ShutDown()>KEY_POWER</XBMC.ShutDown()>
<ContextMenu>KEY_HOME</ContextMenu>
</remote>
</lircmap>

• Orian
  • Niet online
Bedankt voor alle reacties! Ik moet eerlijk zeggen dat ik me nog nooit zo dom (iig wat betreft vragen op dit forum) heb gevonden. Ik was bezig via de commandline van de pi, in plaats van via ssh... Inmiddels dus het bestand kunnen aanmaken en op de pi.

Helaas heeft dit mijn probleem nog niet verholpen. Nog steeds krijg ik een buffer na ongeveer 1 tot 1,5 minuut. Ik heb de buffer op 10 mb (10485760), 20 mb (20971520) ingesteld en op 0 gezet (zou zonder limiet moeten zijn), maar het maakt allen niets uit. Iemand enig idee wat ik fout doe?
VantageR schreef op zondag 07 april 2013 @ 17:05:
@Orian: Wat ik heb gedaan is gewoon in kladblok het xml-bestand maken en vervolgens via ftp op m'n raspberry zetten. In mijn geval bestond het nog niet, maar anders kan je 'm er ook afhalen en in kladblok bewerken. Ben zelf ook niet zo goed met commandlines, omdat ik nooit weet wat ik nou precies aan het doen ben. :P
Werkt dit bij jou wel? Heb je wellicht enig idee waarom het bij mij niet werkt (zie begin van mijn post)?

Ik weet dat de advancedsettings geladen wordt, zoals je kunt zien in de log (zie hieronder). Maar er zijn twee advancedsettings die geladen worden. Eentje in de usermap (die ik heb gemaakt) en eentje uit de systemmap. Welke wordt nu gevolgd?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/19812163/pi.png

[ Voor 14% gewijzigd door Orian op 07-04-2013 19:36 ]

Waar speelt je de bestanden van af? Lokale disk? Netwerkdisk? Met NFS of SMB? Zit daar niet eerder het probleem? Want standaard moet Raspbmc tot 1080p zonder problemen kunnen afspelen.

Edit: de advancedsettings.xml uit je user directory overruled de system settings....

[ Voor 19% gewijzigd door technorabilia op 07-04-2013 19:38 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• Orian
  • Niet online
Bestanden stream ik van een andere pc via het (draadloze) netwerk. Andere apparaten (windows pc's en android telefoons) kunnen dit zonder problemen. Enige wat het dan zou kunnen zijn is de wifi usb adapter van de pi lijkt me?
Kun je het bedraad proberen? Of heb je die mogelijkheid niet? Want dat zou best wel eens het probleem kunnen zijn.

👉🏻 Blog 👈🏻

• Orian
  • Niet online
Op dit moment helaas niet (we hebben nog maar één bedrade pc die op het moment bezig is. Ik kan het morgen wel proberen. Heel erg bedankt voor het meedenken in ieder geval!

Vanaf een usb stick werkt overigens zonder problemen , dus het apparaat werkt verder (gelukkig) wel :)

[ Voor 27% gewijzigd door Orian op 07-04-2013 20:52 ]

• Coenen
  • Laatst online: 19:40

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Mogelijk dat de draadloze verbinding niet goed genoeg is. Bedraad proberen lijkt mij ook een goede optie.
Bij mij ging 720p meestal wel goed, 1080p niet altijd.

• VantageR
  • Niet online
@Orian: Ik heb m'n pi gewoon bedraad aan het netwerk hangen en nadat ik die advancedsettings.xml had toegevoegd nooit meer problemen gehad met bufferen. Als test zou je een bestand over kunnen zetten naar je pi via wifi en kijken welke snelheid je daarbij haalt.

• datadevil
Nog iemand een idee over mijn xbian a5 upgrade problemen?

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Na 3 maanden niet gebruikt te hebben, besloot het ding vandaag te updaten. Dat eindigde in een boot loop. Reinstall dus. Linux en upgrades.... :p

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-11 11:35

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Meer iets van Raspberry Pi en upgrades ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Saturnus
  • Niet online
Het schijnt dat Ubuntu er ook wel eens last van heeft. :p

Reinstall is gedaan. Zodoende kon ik de XBMC iPhone remote testen. Werkt erg mooi, vooral met gestures.

Wat ik de komende tijd eens ga bekijken is dat scraper gebeuren met SickBeard/CouchPotato.

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-11 00:36

RoRoo

Certified Prutser

Saturnus schreef op maandag 08 april 2013 @ 00:02:
Het schijnt dat Ubuntu er ook wel eens last van heeft. :p

Reinstall is gedaan. Zodoende kon ik de XBMC iPhone remote testen. Werkt erg mooi, vooral met gestures.

Wat ik de komende tijd eens ga bekijken is dat scraper gebeuren met SickBeard/CouchPotato.
If it aint broke, don't fix it.. Oude IT term die imho nog altijd op gaat. Met alles.. Hoe vaak ik wel niet hoor dat er ergens iets kapot is gegaan doordat iemand weer een update geinstalleerd heeft..

Het scrapen vanuit Sickbeard/CP heb ik als irritant ervaren. had vaak russische covers etc. nu spreek ik redelijk een woordje over de grens... maar russisch gaat me net even te ver :)

Ik heb de standaard scrapers gecombineerd met de artwork downloader addon

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• sweebee
Bij wie draait de raspberry stabiel met xbmc? De mijne houd het nog geen week vol. Heb ik eindelijk alles op orde qua films en series vanaf me nas, loopt de pi heletijd vast wanneer ik naar de tv series ga. Ook laad die daar een dvd covers. Bij films laad die wel dvd covers (op een enkeling na).

Zo heb ik al wel 5 verschillende problemen gehad waardoor ik alles opnieuw moest installeren.

Heb tot nu toe alleen nog openelec gebruikt. Hoe zijn de ervaringen met bijvoorbeeld Raspbmc?

[ Voor 10% gewijzigd door sweebee op 08-04-2013 10:40 ]

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-11 12:29
Orian schreef op zondag 07 april 2013 @ 19:40:
Op dit moment helaas niet (we hebben nog maar één bedrade pc die op het moment bezig is. Ik kan het morgen wel proberen. Heel erg bedankt voor het meedenken in ieder geval!

Vanaf een usb stick werkt overigens zonder problemen , dus het apparaat werkt verder (gelukkig) wel :)
grote kans dat dit aan je draadloze verbinding ligt.

ik heb standaard Raspbmc draaien met een draadje en wordt gestreamed vanaf een oude mybooklive.
1080p moet even 1 minuutje inladen en daarna speelt hij zonder enige buffering gewoon perfect.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-11 13:06

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Saturnus schreef op zondag 07 april 2013 @ 23:11:
Na 3 maanden niet gebruikt te hebben, besloot het ding vandaag te updaten. Dat eindigde in een boot loop. Reinstall dus. Linux en upgrades.... :p
Je kan bij raspbmc dit doen: rm ~/.xbmc-current
Dan hoef je geen reinstall te doen :)

• Orian
  • Niet online
Denniz0229 schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:42:
[...]

grote kans dat dit aan je draadloze verbinding ligt.

ik heb standaard Raspbmc draaien met een draadje en wordt gestreamed vanaf een oude mybooklive.
1080p moet even 1 minuutje inladen en daarna speelt hij zonder enige buffering gewoon perfect.
Jup, dat is het dus inderdaad. Bedankt voor alle reacties! Ik heb hem even op een draadje aangesloten en toen deed hij het vloeiend (10 min lang), op één kort hikje (van 1 sec) na. Zowel 720 als 1080p.

Nu alleen nog een draad trekken richting tv... Onder de vloer door ds :'(

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-10 11:43
Orian schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:20:
[...]

Jup, dat is het dus inderdaad. Bedankt voor alle reacties! Ik heb hem even op een draadje aangesloten en toen deed hij het vloeiend (10 min lang), op één kort hikje (van 1 sec) na. Zowel 720 als 1080p.

Nu alleen nog een draad trekken richting tv... Onder de vloer door ds :'(
Nog even wat achtergrond, for future reference. De kleine WiFi USB adapters gebruiken de CPU om het rekenwerk te doen. Nu is dat voor een gemiddelde desktop/laptop totaal geen probleem, maar voor een ARM processor is dat vaak wat overdreven. Bij meer datagebruik neemt dit ook toe, dus bij het trekken van een mooie film zit de bescheiden Pi al snel aan z'n limiet. Ook het wegschrijven van de data van en naar de cache, of dit nu in het interne geheugen of op de SD is, kost cycles, en bij elkaar is de Pi niet geschikt om lekker HD-films over WiFi te knallen.

• DexterBelgium
  • Laatst online: 31-08 19:17
Powerline networking (de "500" versie) werkt bij mij perfect voor 1080p materiaal (dus dat kan ook een alternatief zijn voor draad trekken).

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• Orian
  • Niet online
Bedankt. Die is alleen wat te duur. Ik heb gelukkig binnenkort toch een paar dagen vrij en ga de draad dan wel leggen :)

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

sweebee schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:37:
Bij wie draait de raspberry stabiel met xbmc? De mijne houd het nog geen week vol. Heb ik eindelijk alles op orde qua films en series vanaf me nas, loopt de pi heletijd vast wanneer ik naar de tv series ga. Ook laad die daar een dvd covers. Bij films laad die wel dvd covers (op een enkeling na).

Zo heb ik al wel 5 verschillende problemen gehad waardoor ik alles opnieuw moest installeren.

Heb tot nu toe alleen nog openelec gebruikt. Hoe zijn de ervaringen met bijvoorbeeld Raspbmc?
geen problemen met xbian. enkel na veel klooien met airplay wil xbmc er uit klappen.. service restarten en klaar..
niet aan xbian te wijten maar meer aan xbmc icm airplay

• Smultie
  • Niet online
Hier ook een zeer stabiele Xbian.
Draait weken aan een stuk (hij gaat ook nooit uit, 3.5W verbruik kost je €6/jaar!)

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:04
Afgelopen week heb ik ook mijn RPi geleverd gekregen via SOS (binnen 2 dagen geleverd) incl een RS case, bij deze mijn ervaringen van een zondagmiddagje rommelen.

Aangezien ik misschien meer met de RPi wil doen dan alleen xbmc, en tevens omdat ik veel progress zie en de developers heel toegankelijk lijken, gekozen voor xbian. Windows installer werkt prima en in no time stond xbian op de (ICIDU 4GB) SD kaart. Had nog een HTC 1A adapter liggen, die kon mooi dienst doen als voeding en tevens (bedraad) aangesloten op mijn netwerk en mijn HCS.

Opstarten ging vlot, en vervolgens via SSH de instellingen gecontroleerd.
CEC werkt ook out of the box, maar heel nuttig vind ik het niet aangezien knoppen zoals pause/play niet werken, maar dat heeft misschien met mijn apparatuur te maken. Ik vind Yatse een stuk beter werken. Bovendien heb ik toch een Harmony waarmee je veel meer controle hebt over je apparatuur.

De interface draait gewoon vloeiend, alleen het xbian config scherm duurt even om te laden inderdaad.
Ik was eerst van plan om mijn content op mijn Windows 8 servertje met Plex Media Server te beheren maar besloot eerst eens te kijken hoe het zou werken via SMB. Via network browse kon ik niet bij mijn Windows 8 share komen, maar handmatig verbinding maken werkte wel. Even wat 720p en 1080p met DTS materiaal getest, werkt allemaal prima, alleen het starten van de bestanden duurt ongeveer 5 seconden. Spoelen via de << en >> knoppen werkt niet, maar dat is volgens mij een known issue. Gelukkig kun je met Yatse gewoon de slider verplaatsen en dat werkt uitstekend.

De rest van de avond gewoon lekker wat series gekeken. Ook van mijn kant dus de bevestiging dat de RPi inmiddels prima geschikt is als lowcost media center. Kudo's overigens aan de heren achter xbian en Yatse . Komende week eens wat meer dingen uitproberen :)

specs

• sweebee
Veel positiviteit over Xbian dus. Zal ik vanavond ook maar eens proberen. Na vele crashes, vastlopers en andere problemen met openelec.

• Saturnus
  • Niet online
RoRoo schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:08:
[...]

If it aint broke, don't fix it.. Oude IT term die imho nog altijd op gaat. Met alles.. Hoe vaak ik wel niet hoor dat er ergens iets kapot is gegaan doordat iemand weer een update geinstalleerd heeft..

Het scrapen vanuit Sickbeard/CP heb ik als irritant ervaren. had vaak russische covers etc. nu spreek ik redelijk een woordje over de grens... maar russisch gaat me net even te ver :)

Ik heb de standaard scrapers gecombineerd met de artwork downloader addon
Agree. Jammer alleen dat updates aanstonden en je dan ook niet de kans krijgt om te weigeren.

Zijn er ook tutorials hiervoor? Het is mij een vrij warrige boel. Ik heb Aeon Nox skin geinstalleerd welke direct wat van zulke add-ons mee nam. Het gewenste effect van covers laten zien door de menu's heb ik nog lang niet bereikt. Dit zou zelfs zonder externe bronnen moeten kunnen aangezien ik netjes folder.jpg's gebruik. Maar hoe? Blijkbaar niet zomaar.

Aan de slag met http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Video_library

[ Voor 3% gewijzigd door Saturnus op 08-04-2013 13:15 ]

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-11 16:32
Saturnus schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:04:
[...]

Agree. Jammer alleen dat updates aanstonden en je dan ook niet de kans krijgt om te weigeren.

Zijn er ook tutorials hiervoor? Het is mij een vrij warrige boel. Ik heb Aeon Nox skin geinstalleerd welke direct wat van zulke add-ons mee nam. Het gewenste effect van covers laten zien door de menu's heb ik nog lang niet bereikt. Dit zou zelfs zonder externe bronnen moeten kunnen aangezien ik netjes folder.jpg's gebruik. Maar hoe? Blijkbaar niet zomaar.

Aan de slag met http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Video_library
Hiervoor kun je het makkelijkst de addon 'Artwork Downloader' gebruiken, daarin kan je aangeven wat je wilt hebben (posters, banners, seizoensspullen, ...) en waar hij het op moet slaan (bij mij in de folder van de serie op mijn NAS).

Redelijk gemakkelijk om in te stellen, allemaal vanuit XBMC :)
sweebee schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:37:

Ik draai RaspBMC nu al enige tijd (paar maand ondertussen), geen probleem. Alleen als ik gekke dingen probeer (Airplay, een té uitgebreide skin (Aeon Nox of Ace bijvoorbeeld) dan wil hij nog wel eens vastlopen. Ff power eraf en erop en hij doet het weer.
Nu heb ik de Quartz Reloaded skin erop en die werkt eigenlijk toch wel heeeel soepel 8) !

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Draai Xbian. Heel soepel allemaal. Skin Confluence modified.
Minpunt bij mij is dat de video bibliotheek niet alle films er in zet.
Wel in bestanden>movies> zie ik ze allemaal staan . Maar niet in Bibliotheek speelfilms op hoofdscherm.
Ik moet ze allemaal een voor een bijwerken handmatig. Universal scraper zet ze er niet allemaal in. Heb ik weer wat te doen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Sepp14 op 08-04-2013 14:42 ]

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:49

The.Terminator

Un boer met bier

Vraagje, is het mogelijk dat je bijvoorbeeld op een HTPC OpenElec draait en op RP bijv Xbian of RaspBMC en dan gebruikt maakt van een shared MySQL database ?

Heb nl nu 2 OpenElecs en die werken perfect met de shared Lib.
Wil er nog een RPi bij maar dan moet die synced database wel werken (dat er niet met de tabel naamgeving geklooid wordt).

• [ti]
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
The.Terminator schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:40:
Vraagje, is het mogelijk dat je bijvoorbeeld op een HTPC OpenElec draait en op RP bijv Xbian of RaspBMC en dan gebruikt maakt van een shared MySQL database ?
Zolang je dezelfde versie van XBMC gebruikt is dat geen probleem. Ik heb 2x xbian en 1x windows xbmc met 'n shared database en dat werkt prima.

• Jazco2nd
Smultie schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:13:
Hier ook een zeer stabiele Xbian.
Draait weken aan een stuk (hij gaat ook nooit uit, 3.5W verbruik kost je €6/jaar!)
Weken?
Maar wat doe jij dan met je RPi? Puur alleen XBian zonder andere software? Welke hardware heb je erop aangesloten?

Ik heb ddclient (ivm dynamisch ip adres van mn provider), Transmission en Flexget (automatisch tv series downloaden, 400KB down/50KB up max) erop draaien met XBMC/XBian met Trakt, WatchDog, Transmission en Subtitles addon. Wil nog uitzending gemist (met die gekke naam), youtube en trailers addon erop zetten.
Opslag op een USB harddisk (Ext4).

• ibiben95
  • Laatst online: 06-11 00:20
Hallo,

Gelukkig werkt mijn raspberry tv gewoon met mijn AB van de tv dmv CEC. Maar nu mist er een knop, namelijk om het xontext menu te openen ( http://3.bp.blogspot.com/...600/XBMC_context_menu.JPG )

Is er een mogelijkheid om een knopje op de AB deze functie op te leggen?

Alvast bedankt

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ibiben95 schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:39:
Hallo,

Gelukkig werkt mijn raspberry tv gewoon met mijn AB van de tv dmv CEC. Maar nu mist er een knop, namelijk om het xontext menu te openen ( http://3.bp.blogspot.com/...600/XBMC_context_menu.JPG )

Is er een mogelijkheid om een knopje op de AB deze functie op te leggen?

Alvast bedankt
Moet je een eigen keymap maken. Met een beetje googlen lukt dat wel.

• ibiben95
maar u zeker dat dat werkt met een Ab die via CEC werkt. Want volgens mij werkt dit alleen maar met ABs als de Harmony.

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-11 09:08
Ik zit te twijfelen tussen een 2e hands apple tv2 of de aanschaf van een raspberry mediaplayer. Lees verschillende verhalen over beide apparaten. Zo zou de raspberry alles kunnen van de apple tv plus 1080P. Een ander zegt geen raspberry nemen want die zitten steeds vast..?

Wat is nu het eerlijke verhaal?

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

enige eerlijke zal jouw ervaring zijn..

als ik de bedragen zie die voor de Atv2 gevraagd worden en dat ding niet eens 1080P aan kan, ben ik al om..
Mijn Pi loopt alleen vast als ik er zelf op loop te klojo-en. speel ik alleen series en films af is er niets aan de hand

• Koenkk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-11 09:54
jasper2603 schreef op maandag 08 april 2013 @ 16:25:
Ik zit te twijfelen tussen een 2e hands apple tv2 of de aanschaf van een raspberry mediaplayer. Lees verschillende verhalen over beide apparaten. Zo zou de raspberry alles kunnen van de apple tv plus 1080P. Een ander zegt geen raspberry nemen want die zitten steeds vast..?

Wat is nu het eerlijke verhaal?
Met een Raspberry Pi kan je veel meer nadeel is dat het nog in development is alhoewel XBian gewoon super stabiel.

• Jazco2nd
het eerlijke verhaal is gewoon dat je moet beseffen dat mensen pas in een forum iets posten als ze een probleem hebben.
De RPi heeft een hardware decoder die prima 1080P kan afspelen en er zijn 3 XBMC builds die dat ook supporten. Een Apple TV2 kan geen 1080P en nog heel veel meer niet wat de RPi wel kan. Je kan bijv al je downloads geautomatiseerd laten verlopen (en automatisch je series volgen) met de RPi. En het is goedkoop voor €60-€70 heb je een setje. Duidelijke keuze dus. Koop een goede SD en adapter en maak een backup van SD voordat je gaat klooien.

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-11 09:08
bedankt voor de reacties! Daar kan ik wat mee.

Maar een RPi kan toch niet downloaden? Sluit je er dan een externe harddisk op aan?

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

jasper2603 schreef op maandag 08 april 2013 @ 16:48:
bedankt voor de reacties! Daar kan ik wat mee.

Maar een RPi kan toch niet downloaden? Sluit je er dan een externe harddisk op aan?
of je mount je externe locatie.. no problemo

• sweebee
Met de juiste software kan je Pi gewoon vanalles downloaden. Je kunt er idd een externe HDD op aansluiten (met een powered USB hub).

• Saturnus
  • Niet online
Smobbo schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:28:
[...]

Hiervoor kun je het makkelijkst de addon 'Artwork Downloader' gebruiken, daarin kan je aangeven wat je wilt hebben (posters, banners, seizoensspullen, ...) en waar hij het op moet slaan (bij mij in de folder van de serie op mijn NAS).

Redelijk gemakkelijk om in te stellen, allemaal vanuit XBMC :)
Dat gaat nog vrij makkelijk inderdaad. Het lijkt er dus op dat scrapers verplicht zijn als je het fancy wilt hebben.
Ik heb ook de default view verandert van list naar thumbnails.
Aeon Nox is eigenlijk net te sloom.
[...]

Ik draai RaspBMC nu al enige tijd (paar maand ondertussen), geen probleem. Alleen als ik gekke dingen probeer (Airplay, een té uitgebreide skin (Aeon Nox of Ace bijvoorbeeld) dan wil hij nog wel eens vastlopen. Ff power eraf en erop en hij doet het weer.
Nu heb ik de Quartz Reloaded skin erop en die werkt eigenlijk toch wel heeeel soepel 8) !
Als het enkel XBMC is dat vast loopt, kan je via SSH de service opnieuw starten.

• karel1
  • Niet online
Met XBMC / OpenElec kun je ook aangeven dat de HDD (als je die hebt aangesloten) na X minuten op standby gaat / 'downspint'. Bij mij heeft dat geen enkel effect, terwijl de HDD wel downspint als RasPi wordt uitgezet, dus de HDD kan het zelf wél (mijn HDD wordt apart met 12V gevoed).
Heeft iemand dit wel aan de gang gekregen / welke kant moet ik opzoeken?

• Saturnus
  • Niet online
Wellicht is er nog activiteit. In veel Linux distro's kan je dat bekijken met het commando 'lsof.' Of RaspBMC dat heeft ingebouwd weet ik niet. Als de Raspberry Pi uit gaat, wordt de hardeschijf geumount, daarom stop hij dan wel.

Zo te zien geen lsof.
Met hdparm kan je proberen je hdd handmatig in stand-by te zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door Saturnus op 08-04-2013 18:37 ]

• sweebee
Oke, ik heb nu Xbian succesvol geinstalleerd en nu wil ik met mijn wifi verbinden. Ik zoek bij Xbian instellingen naar beschikbare netwerken en vind mijn wifi netwerk. Ik klik er vervolgens op en ik moet mijn wachtwoord invullen. Vervolgens wil hij gaan verbinden maar dit doet hij niet, daarintegen kom ik weer bij het scherm met alle wifi netwerken.

Doe ik iets fout of?

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:49

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wifi wachtwoord hoofdlettergevoelig?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• sweebee
Het is al gelukt, door XBMC te stoppen kon ik in de config handmatig het wifi netwerk invoeren en toen kreeg ik de melding dat die succesvol verbonden was.

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Dacuuu schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:35:
[...]
Die serie heeft de neiging van geluids spoor te wisselen.
Intro/terugblik op vorige week is vaak 2.0 en de aflevering zelf is dan vaak dd 5.1. Misschien heeft het daar iets mee te maken?

Met het programma mediainfo komt dit er niet duidelijk uit.
Je hebt helemaal gelijk. Week 2 en hetzelfde probleem.

"Previously on ..." is 2 kanalen, vanaf het HBO logo is het 5.1. Op het moment van omschakelen valt XBMC terug naar het menu (Xbian 1.0a5, XBMC 12.1)

• Dacuuu
  • Laatst online: 23:03
7o9 schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:08:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Week 2 en hetzelfde probleem.

"Previously on ..." is 2 kanalen, vanaf het HBO logo is het 5.1. Op het moment van omschakelen valt XBMC terug naar het menu (Xbian 1.0a5, XBMC 12.1)
Jup, afgelopen jaar zag ik dit ookal voorbij komen, niet op de pi. Maar gewoon met andere spelers.

• manusjevanalles
manusjevanalles schreef op zondag 07 april 2013 @ 17:38:

Heeft iemand nog een idee?

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-11 16:30
Iemand enig idee hoe ik mijn fotos op mijn android (jb) phone realtime kan showen op xbmc (xbian)?
Ik heb al twonky beam geprobeerd maar die ziet xbmc device niet.
En las ook ergens dat je in gallery foto kan sharen maar xbmc staat daar niet tussen. Zou het wel fancy vinden als je foto ff wil showen ik zo kan overzetten zonder te kopieeren naar netwerk lokatie.
Volgens mij is dat de title

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Paulus07
  • Niet online
iemand ervaring met deze addon op raspbmc? http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=102012
Zoek namelijk een goede 8tracks oplossing :)

:(

script failed: plugin.audio.8tracks

[ Voor 14% gewijzigd door Paulus07 op 08-04-2013 22:18 ]

• Fire69
  • Laatst online: 01:24
slommer schreef op maandag 08 april 2013 @ 21:55:
Iemand enig idee hoe ik mijn fotos op mijn android (jb) phone realtime kan showen op xbmc (xbian)?
Ik heb al twonky beam geprobeerd maar die ziet xbmc device niet.
En las ook ergens dat je in gallery foto kan sharen maar xbmc staat daar niet tussen. Zou het wel fancy vinden als je foto ff wil showen ik zo kan overzetten zonder te kopieeren naar netwerk lokatie.
Als je de officiële Android remote installeert, zou die optie wel in je Gallery moeten komen.

• Jazco2nd
zou idd fancy zijn en heel raar dat dit niet standaard is bij Yatse remote!

• GrowMyHair
  • Niet online
Wat was er mis met de eerdere suggesties?

• manusjevanalles
GrowMyHair schreef op maandag 08 april 2013 @ 23:28:
[...]

Wat was er mis met de eerdere suggesties?
Dus ik moet het via keymap doen en niet alleen via lircmap?

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-11 16:30
Fire69 schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:39:
[...]
Als je de officiële Android remote installeert, zou die optie wel in je Gallery moeten komen.
Die heb ik erop staan maar stond niet in de lijst.
Vannacht nog even mee zitten spelen.
Heb upnp/dlna aangezett in xbmc en toen werkte twomky beam wel.
Kan nu fotos en filmpjes van phone streamen naar xbmc. Vanavond weer ff verder mee spelen als ik aan de tv mag komen :)
manusjevanalles schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 08:58:
[...]

Dus ik moet het via keymap doen en niet alleen via lircmap?
Je vraagt naar het commando voor de contextmenu voor je Lircmap, ik zeg dat dat volgens mij title is. Heb je dat dus al geprobeerd?

• manusjevanalles
Dat heb ik geprobeerd. Werkt helaas niet. Geen enkele verandering in mijn lircmap.xml lijkt te werken. Als ik hem verwijder werkt de remote nog steeds normaal! Ik heb hem geplaatst in /userdata/ en ik gebruik raspbmc. Kopieert raspbmc het bestand soms ergens heen zonder dat ik dat weet?

Ik weet niks van raspbmc, alleen xbian.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-11 16:32
manusjevanalles schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:56:
Dat heb ik geprobeerd. Werkt helaas niet. Geen enkele verandering in mijn lircmap.xml lijkt te werken. Als ik hem verwijder werkt de remote nog steeds normaal! Ik heb hem geplaatst in /userdata/ en ik gebruik raspbmc. Kopieert raspbmc het bestand soms ergens heen zonder dat ik dat weet?
Je kan ook het hoofdbestand aanpassen staat volgens mij in iets als /system/keymaps/keymap.xml ofzo.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:37

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Ik draai inmiddels naar (zo goed als volle) tevredenheid mijn ideale Pi-setup, en omdat dat voor mij als niet-linux-bekende even puzzelen was wil ik dat graag delen, al was het maar zodat ik het zelf makkelijk terug kan vinden ;)

Mijn wensen: Een cheap mediacenter en altijd-aan download machientje voor torrents, geautomatiseerd downloaden van series en makkelijk toevoegen van torrents via een android zoek en torrent-remote app. Ja, torrents en geen nieuwsgroepen omdat ik geen zin heb voor een abonnement te betalen.

Uitvoering:
Pi van RS-components voor net geen €53, inclusief casing en micro-usb adapter. Daaraan toegevoegd een oude 2,5" laptop HDD van 80GB die ik als ext4 geformatteerd heb, en een 2GB SD-kaartje, class 4. Allemaal lekker budget dus 8)

Begonnen met RaspBMC en de transmission-daemon (via deze korte guide ), en dat werkte top. Met een Torrent zoeker en Remote Transmission lekker vanaf de bank dingen downloaden! Maar al snel wilde ik meer, dus ben ik overgestapt naar Xbian (ja, CurlyMo doet goeie promo in dit topic ;) ).

Installeren van Xbian is een eitje en staat netjes uitgelegd op de site. Installeren van de Download-package van Xbian met Transmission, Sickbeard en Couchpotato kan tegenwoordig supersmooth (ook voor Samba zodat je spul over je netwerk van en naar de Pi kunt verplaatsen).

Hier begon het gepruts: Het wisselen van de download-lokatie zoals aangegeven in het Xbian-forum lukte niet, zie hiervoor een oplossing van CurlyMo die voor mij werkte eerder in dit topic.

Om write-acces te krijgen als Xbian user voor EXT2-4 volg je de stappen van hier, zodat je ook in de XBMC file-manager bestanden kunt verplaatsen en wissen (XBMC crashte altijd als ik dit probeerde voor deze fix):
code:
1
2
3
4
5
 Fix: write as xbian user 
Plug in the USB drive into your pi and execute these commands

sudo chmod -R 777 /media/*
sudo chown -R xbian:xbian /media/*

Aangezien ik Torrents wil gebruiken in Sickbeard en de standaard aanwezige zoekmachines nogal eens (altijd?) down zijn werd ik erg blij van deze post van Faaz0 :o om kickasstorrents toe te voegen. Zit deze inmiddels al verwerkt in de laatste download-package update?

Nu doet de Pi lekker z'n ding, download voor mij automagisch de nieuw uitgekomen series en is volledig remote te managen zodat ik niet steeds de tv van m'n vriendin hoef te kapen om wat te tweaken ;)

Hopelijk heeft iemand hier wat aan, in elk geval dank aan alle programmeurs voor het genereren van deze fantastische gratis software! :D

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• ibiben95
Nederland is een geweldig landje, maar had toch liever in UK of USA gewoond.

Waarom? Nou heel simpel, dan hoefde ik niet steeds de juiste ondertitels te zoeken en te downloaden. Dan had ik ook gewoon automatisch al mijn films kunnen downloaden en gelijk op de PI kopieëren. Maar nee, ik moet nog van elke film/aflevering/seizoen de juiste ondertiteling zoeken...

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:03

Freedive

] Ken sent me _

Dat kan ook heel goed automagisch gedaan worden hoor ibrahimbenyahya :-)

In xbmc zit volgens mij ook een subtitle scraper!
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Add-on:XBMC_Subtitles

Edit:
Voor op je nas:
https://github.com/Diaoul/subliminal
of
http://code.google.com/p/auto-sub/

[ Voor 40% gewijzigd door Freedive op 09-04-2013 16:11 ]

• datadevil
ibiben95 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:05:
Nederland is een geweldig landje, maar had toch liever in UK of USA gewoond.

Waarom? Nou heel simpel, dan hoefde ik niet steeds de juiste ondertitels te zoeken en te downloaden. Dan had ik ook gewoon automatisch al mijn films kunnen downloaden en gelijk op de PI kopieëren. Maar nee, ik moet nog van elke film/aflevering/seizoen de juiste ondertiteling zoeken...
Of je doet het niet en oefent met je engels

• sweebee
Engelse ondertiteling is vrijwel altijd te krijgen (vaak zelfs bij de download in) en dat is makkelijk te volgen. Met luisteren heb je nog wel eens last van achtergrond ruis of iets dergelijks. Op deze manier volg ik altijd nieuwe series waarvan nog geen NL ondertiteling voor is.

• ibiben95
Freedive schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:09:
Dat kan ook heel goed automagisch gedaan worden hoor ibrahimbenyahya :-)

In xbmc zit volgens mij ook een subtitle scraper!
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Add-on:XBMC_Subtitles

Edit:
Voor op je nas:
https://github.com/Diaoul/subliminal
of
http://code.google.com/p/auto-sub/
Als ik dit automatisch ga doen ben k ban dat xbmc de SUB download die niet synchroon loopt met de film. Of kijkt die hier wel naar?

En ik kan het opzich wel goed volgen zonder SUB en al helemaal goed met Engelse SUB, maar ik heb ook nog kleine broertjes. En die beheersen de Engelse taal niet zo goed als ik:)

Verwijderd

Ik zie bij netwerken dat de Raspbmc wordt weergegeven maar als ik er op klik vraagt Finder om een gebruikersnaam en wachtwoord. Ik heb van alles geprobeerd maar kom er niet in. Weet iemand wat dit standaard moet zijn?

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:03

Freedive

] Ken sent me _

Als ik dit automatisch ga doen ben k ban dat xbmc de SUB download die niet synchroon loopt met de film. Of kijkt die hier wel naar?
Met XBMC heb ik geen idee. De andere 2 kijken naar bestandsnaam en zoeken daar een sub bij.
Maar ik neem aan dat XBMC sub scraper dat ook wel doet. Testen zou ik zeggen :-)
Pagina: 1 ... 48 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.