Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb er weer een Pi bij zitten die niet tegen overclocken kan. 8)7
Gelukkig loopt het tegenwoordig ook soepel met een lage instelling maar apart is het wel.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:50
Bravebart schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 20:27:
[...]

Ik heb dat streamen naar de Pi dus met Youtube wel prima voor elkaar gekregen via die sharing button, dan kan je kiezen voor "Stuur naar Xbmc", maar ik zie niet hoe ik dat bij de Uitzending Gemist app voor elkaar kan krijgen. Ik kijk er vast gigantisch overheen, want het moet dus mogelijk zijn, maar ik heb echt geeen idee hoe. Tips? :D
Is het niet zo dat je enkel de url van het youtube item naar de youtube speler op xbmc stuurt via yatse, en het dus met uitzending gemist niet gaat werken omdat yatse dat niet kent?
Wat je anders moet proberen is met upnp iets te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:44

mwa

Weet iemand de code om de complete sdcard te kopieren en een image hiervan te bewaren zodat deze hersteld kan worden indien de sdcard corrupt raakt? Ik zit op een Mac.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dd if=/dev/mmcblk0 of=image.img bs=64M

Waarbij je bij if even moeten zoeken hoe je sd card heet bv. met fdisk -l.

Edit:
Je kunt ook nog gzippen maar dan moet je even zoeken op dd en gzip.
Restore is de if en of omwisselen.
Let op dat je het juiste device kiest!!!
Dit commando is niet vergevingsgezind...

[ Voor 47% gewijzigd door technorabilia op 30-03-2013 21:11 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Lijkt er ook op dat ik nu met corruptie zit. Enige manier om nog wat spul te behouden op windows of niet? Lijkt me niet heel logisch dat het kan, maar je weet het maar nooit.

Hij crashte zonet tijdens het downloaden met NZBget (Download package op Xbian), waar ik overigens wel vaker last van heb. Opstarten wil hij nu niet meer (Links boven in een mooie knipperende underscore, maar verder helemaal niks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Ik wil van Raspbmc naar Xbian overstappen, maar heb nog een vraag over installatie: Bij Raspbmc heb ik een setup met het booten vanaf de sd card maar de rest vanaf een usb stick. Dit heeft (zo lijkt het althans) tot veel minder sd card corrupties geleid, iets waar ik daarvoor nogal veel last van had.
Hoe kan ik dit met Xbian bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Suggestie voor sd card corruptie: switch terug naar een lagere overclock in ieder geval zonder overvolt. Tegenwoordig speelt 1080p met interne DTS codering ook al netjes af op 800 MHz.
En qua snelheid van de XBMC interface merkt je er tegenwoordig ook vrij weinig van.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
kraades schreef op zondag 31 maart 2013 @ 09:46:
Suggestie voor sd card corruptie: switch terug naar een lagere overclock in ieder geval zonder overvolt. Tegenwoordig speelt 1080p met interne DTS codering ook al netjes af op 800 MHz.
En qua snelheid van de XBMC interface merkt je er tegenwoordig ook vrij weinig van.
Heb het idee dat mijn corruptie ook kwam van plotselingen powerlosses doordat het met de tv e.d. aan een stekkerblok met schakelaar hangt die regelmatig uitgezet wordt zonder shutdown commando in linux, en dat het fs op de sd card daar niet mee om kon gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

datadevil schreef op zondag 31 maart 2013 @ 09:52:
[...]

Heb het idee dat mijn corruptie ook kwam van plotselingen powerlosses doordat het met de tv e.d. aan een stekkerblok met schakelaar hangt die regelmatig uitgezet wordt zonder shutdown commando in linux, en dat het fs op de sd card daar niet mee om kon gaan
Mja, zo'n zelfde soort issue heb ik op het werk met een soort Linux afspeel doosjes die o.a. wachtkamer schermen aansturen en wachtrijnummertjes doen. Die dingen worden ook iedere keer knetterhard uitgezet *poof* stroom d'r af! Daar worden ze niet beter van :+

Bovendien, voor het minimale beetje power wat die dingen (Pi) verbruiken lijkt mij dat je ze wel aan kan laten staan, toch? :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
WhizzCat schreef op zondag 31 maart 2013 @ 09:54:
[...]

Mja, zo'n zelfde soort issue heb ik op het werk met een soort Linux afspeel doosjes die o.a. wachtkamer schermen aansturen en wachtrijnummertjes doen. Die dingen worden ook iedere keer knetterhard uitgezet *poof* stroom d'r af! Daar worden ze niet beter van :+

Bovendien, voor het minimale beetje power wat die dingen (Pi) verbruiken lijkt mij dat je ze wel aan kan laten staan, toch? :)
weet je dat ik daar nooit aan heb gedacht? Dat stekkerblok lag er nou eenmaal...ga ik dat maar eens doen inderdaad :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 21:45
datadevil schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 08:19:
[...]

Is het niet zo dat je enkel de url van het youtube item naar de youtube speler op xbmc stuurt via yatse, en het dus met uitzending gemist niet gaat werken omdat yatse dat niet kent?
Wat je anders moet proberen is met upnp iets te regelen.
No clue eigenlijk, ik heb me pas net gestort op dit apparaat :P Maar omdat ik bij meerdere mensen zag dat het met UG ook zou moeten werken was ik benieuwd waarom het bij mij niet werkte :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Bravebart schreef op zondag 31 maart 2013 @ 11:34:
[...]

No clue eigenlijk, ik heb me pas net gestort op dit apparaat :P Maar omdat ik bij meerdere mensen zag dat het met UG ook zou moeten werken was ik benieuwd waarom het bij mij niet werkte :)
Ik denk dat dat het is, maar heb me er niet super in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 23:03
Xerras schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 18:47:
Mazkolain heeft beta 4 van Spotimc af (plugin voor spotify). Hij werkt weer als een zonnetje op xbian (beta 3 deed helemaal niets). Echt een aanrader :)

https://github.com/mazkolain/spotimc/tree/1.0-beta4
Thanks voor de melding, bij mij wil ie helaas niet werken:
ImportError: No module named skinutils

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben meer mensen last van bufferen van XOT-UZG op XBMC 12.1?
Zie ook kraades in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV".

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op zondag 31 maart 2013 @ 19:23:
Geen last van

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op Xbian neem ik aan? ;)
Ik heb net XBian ook even geprobeerd en geupdate naar XBMC 12.1 en inderdaad...geen problemen!

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:17
UltraSub schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:53:
Dat werkt als een trein kan ik je uit ervaring vertellen..
Harmony volledig geprogrammeerd met als device een Samsung TV. Alle knoppen een Samsung functie gegeven. Daarna het XBMC keyboard op de Flirc inleren, en aan alle characters die benodigd zijn een knop van de Harmony toewijzen (die dus aan de Flirc een Samsung cmd stuurt). Het resultaat is een superresponsieve AB.
Je kunt ook een MCE remote aan je Harmony toewijzen, en die aan de Flirc leren. Maar die is langzamer met de default instellingen. En aangezien het voor de Flirc helemaal niks uitmaakt wat je voor signalen toewijst, kun je beter een apparaat kiezen wat snel is, en genoeg knoppen ondersteunt.
Waarom nemen jullie een aparte afstandsbediening als de RPI ook CEC ondersteunt? Of is dat te beperkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn apparaten hangen niet allemaal via HDMI aan mijn TV. :)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb geen HDMI apparaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 06:54
kraades schreef op zondag 31 maart 2013 @ 19:23:
Heb ik ook last van op openelec 3.0.0. (is XBMC 12.1).
Volgens de maker van XOT is het een probleem van XBMC. Het lijkt wel of de buffering uit gaat na de eerste buffer underrun.

Ik gebruik voor uitzendinggemist de downloadfunctie van XOT. Het script heb ik aangepast zodat hij een herkenbare extensie toevoegt en desgevraagd afspeelt als de download klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Weet iemand of er al een definitieve oplossing is voor de low res posters?

het irriteert mij mateloos dat ik vanaf 4 meter nog de pixels kan tellen. Heb al diverse malen mijn fanart downloader ingesteld om alles te vervangen en te re-downloaden.. Zelfs met de setting op high blijf ik low res posters krijgen..

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Raspberry Pi ff van het stroom gehad en sindsdien blijft er boven in beeld staan dat ie aan het voorbereiden is ipv dat ie scant naar updates. Zodra ik iets aan wil zetten loopt ie vast....
Wat is dit en hoe krijg ik het weer goed?

Zojuist thuisgekomen zag ik een scherm dat de remote server niet online was. Kon kiezen of ie door moest scannen of niet, toen ik ja koos ging ie gelukkig weer scannen en nu is het weer goed. Wat houdt die melding over de remote server in? Iemand een idee?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2013 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:45
ustinov schreef op maandag 01 april 2013 @ 11:16:
[...]

Heb ik ook last van op openelec 3.0.0. (is XBMC 12.1).
Volgens de maker van XOT is het een probleem van XBMC. Het lijkt wel of de buffering uit gaat na de eerste buffer underrun.

Ik gebruik voor uitzendinggemist de downloadfunctie van XOT. Het script heb ik aangepast zodat hij een herkenbare extensie toevoegt en desgevraagd afspeelt als de download klaar is.
Zou je deze willen posten? Lijkt me super handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een codec via SSH met puTTY installeren op mijn raspberry Pi met Openelec (Frodo).
Als ik puTTY open en het ip-adres van de Pi invoer met als port 22 dan krijg ik gelijk de volgende foutmelding; Network error; connection refused.
Als ik als port 80 opgeef, de poort waar mijn raspb op zit, dan opent zich een zwart command-scherm met een groen streepje erin. In dit scherm kan ik niets doen/typen ook niet na uren wachten. Hoe ik ik nu in hemelsnaam in mijn Pi om de codec te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
- peter - schreef op maandag 01 april 2013 @ 00:17:
[...]

Waarom nemen jullie een aparte afstandsbediening als de RPI ook CEC ondersteunt? Of is dat te beperkt?
Ik gebruik m'n telefoon als afstandsbediening.

Ik zou ook onze tv-remote kunnen gebruiken d.m.v. CEC, maar in gebruik vond ik dat niet zo handig.
Zal deels komen omdat ik er weinig/geen moeite in heb gestoken maar zaken als subtitles krijgen, menu openen (dat menu bij bijv. een aflevering waarin je kunt aangeven of het bekeken is, verwijderen enz.) heb ik geen idee hoe ik dat daarmee zou kunnen oproepen.

Ach, met telefooon werkt ook aardig.

De pi's draaien hier gelukkig al een tijdje weer zonder enig probleem, ook boven. Over een tijdje wordt die beneden vervangen door de Ouya though...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 april 2013 @ 20:24:
Ik wil een codec via SSH met puTTY installeren op mijn raspberry Pi met Openelec (Frodo).
Als ik puTTY open en het ip-adres van de Pi invoer met als port 22 dan krijg ik gelijk de volgende foutmelding; Network error; connection refused.
Als ik als port 80 opgeef, de poort waar mijn raspb op zit, dan opent zich een zwart command-scherm met een groen streepje erin. In dit scherm kan ik niets doen/typen ook niet na uren wachten. Hoe ik ik nu in hemelsnaam in mijn Pi om de codec te installeren?
Ken je deze pagina? http://wiki.openelec.tv/i..._commands#Useful_commands
Als je volgt wat daar staat, zou het toch moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik gebruik de XBMC remote op de iPad. Werkt prima en beter dan de waardeloze toetscombinaties van de afstandsbediening van de TV die ik heb. De app is verkrijgbaar in de Appstore en kost je niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
dialmformark schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 19:44:
Weet iemand de code om de complete sdcard te kopieren en een image hiervan te bewaren zodat deze hersteld kan worden indien de sdcard corrupt raakt? Ik zit op een Mac.

Alvast bedankt!
Backup:
sudo dd if=/dev/rdiskx of=bestandsnaam.iso bs=1m

Restore:
sudo dd if=bestandsnaam.iso of=/dev/rdiskx bs=1m

Blocksizes groter dan 1m zijn nutteloos imo.
Checken wat het juiste device is kun je doen met diskutil -list. Zorg dat je daarna het rdisk device (raw) neemt, dat gaat een factor 10 sneller!
[...]

Omdat ik een Harmony 900 met RF heb, en ik gewoon alle devices daarmee wil bedienen. En mijn eigen layout per activity wil kunnen hanteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-09 13:45
RoRoo schreef op maandag 01 april 2013 @ 14:00:
Hier ben ik ook benieuwd naar, heb echt alles doorlopen maar posters blijft lage kwaliteit versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:44

mwa

UltraSub schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 08:52:
[...]

Backup:
sudo dd if=/dev/rdiskx of=bestandsnaam.iso bs=1m

Restore:
sudo dd if=bestandsnaam.iso of=/dev/rdiskx bs=1m

Blocksizes groter dan 1m zijn nutteloos imo.
Checken wat het juiste device is kun je doen met diskutil -list. Zorg dat je daarna het rdisk device (raw) neemt, dat gaat een factor 10 sneller!
Mijn dank! Het is gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op zondag 31 maart 2013 @ 22:19:
[...]

Op Xbian neem ik aan? ;)
Ik heb net XBian ook even geprobeerd en geupdate naar XBMC 12.1 en inderdaad...geen problemen!
Komt door cachemembuffersize. Deze staat op Raspbmc te laag.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Laatst online: 18-09 19:58
Ik wou vanavond even een serie kijken op mijn Pi (openelec) tot dat die ineens stopte met afspelen. Ik dus weer opnieuw de aflevering aanklikken en toen bleef hij maar laden. Ik kon toen niets meer.

Heb vervolgens de spanning eraf gehaald en opnieuw opgestart. Maar na het opstarten was alles gereset. Alle addons etc waren ook verdwenen. Ik wou toen maar even mijn wifi opnieuw instellen maar na het instellen kreeg ik het niet meer aan de praat. Ik heb nog een SD kaart liggen waar het wel gewoon mee werkt. Maar met mijn micro SD kaart kan ik instellen wat ik wil maar ik krijg geen wifi verbinding.

Iemand ervaring met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:37

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Wellicht de wifi dongle eruithalen, opnieuw opstarten en dan de dongle terugplaatsen en nogmaals opnieuw starten.

Dit weekend trouwens enorm lopen klooien met een wifi adapter van Sweex die ik maar niet aan de gang kreeg. Gisteren bij de MyCom een icudu mini dongle aangeschaft: plug & play. Schitterend.

Ook de TV-shows uiteindelijk aan de praat gekregen. Het bleek dat Forbrydelsen niet herkend werd. En dat waren ook de enige series die op mijn externe HDD stonden. Nu heb ik op de de TVDB gekeken hoe de serie daar heet en op die manier mijn mappenindeling gemaakt. Ze kwamen meteen tevoorschijn.

Ik ben er nu in totaal een uurtje of 6 mee bezig geweest om het hele zwikkie aan de gang te krijgen. Maar als je gewoon niet eigenwijs bent en een de spullen koopt waarvan bekend is dat ze werken en een wat meer diverse mediacollectie hebt, kun je in twee uur compleet up & running zijn. Compleet met fanart en (semi) automatisch downloaden van subtitles.

Al met al een ideaal apparaat, hier ga ik nog veel plezier van hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door sopsop op 03-04-2013 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:27
Zijn er meer mensen die problemen hadden met Xbian en de meest recente aflevering van die serie waarin 'de winter er nu aankomt' ? Ik wou hem gisteren bekijken, maar elke versie van de aflevering die ik probeerde:

- Stopte na de intro (+/- 1 minuut)
- Wou niet afspelen

Deze afleveringen deden het echter prima op de Macbook. Maar voordat ik daar achter was, heb ik al een aantal andere versies van de afleveringen geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allen,

Na mijn raspberry een maand of 1,5 in gebruik te hebben loop ik sinds vandaag tegen een probleem aan. Zo kan ik ineens niet meer bij mijn NAS via NFS. Ik ben alle instellingen op de NAS (Synology DS213) na de DSM update nog een keer nagelopen om te kijken of alles goed staat, dit is het geval. Wanneer ik in XBMC video's wil toevoegen en dan voor NFS kies geeft hij aan 'bezig.." (laden) waarna dit simpelweg verdwijnt. Verder doet hij niks.

Mijn eerder toegevoegde netwerklocaties (NFS) laadt hij ook niet meer. Hij geeft dan aan dat de netwerklocaties niet toegankelijk zijn. Alle instellingen t.a.v. http://www.robvanhamersve...ynology-to-xbmc-with-nfs/ staan nog goed.

Heeft iemand enig idee wat hier de oplossing zou kunnen bieden? Let me know!

Grtz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 09:49:
Allen,

Na mijn raspberry een maand of 1,5 in gebruik te hebben loop ik sinds vandaag tegen een probleem aan. Zo kan ik ineens niet meer bij mijn NAS via NFS. Ik ben alle instellingen op de NAS (Synology DS213) na de DSM update nog een keer nagelopen om te kijken of alles goed staat, dit is het geval. Wanneer ik in XBMC video's wil toevoegen en dan voor NFS kies geeft hij aan 'bezig.." (laden) waarna dit simpelweg verdwijnt. Verder doet hij niks.

Mijn eerder toegevoegde netwerklocaties (NFS) laadt hij ook niet meer. Hij geeft dan aan dat de netwerklocaties niet toegankelijk zijn. Alle instellingen t.a.v. http://www.robvanhamersve...ynology-to-xbmc-with-nfs/ staan nog goed.

Heeft iemand enig idee wat hier de oplossing zou kunnen bieden? Let me know!

Grtz,
Installeer eens opnieuw op een aparte SD kaart en kijk of dit wel werkt? Of installer XBMC eens op Windows en kijk of NFS werkt?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:46
RoRoo schreef op maandag 01 april 2013 @ 14:00:

het irriteert mij mateloos dat ik vanaf 4 meter nog de pixels kan tellen. Heb al diverse malen mijn fanart downloader ingesteld om alles te vervangen en te re-downloaden.. Zelfs met de setting op high blijf ik low res posters krijgen..
wheeler schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 11:40:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar, heb echt alles doorlopen maar posters blijft lage kwaliteit versie.
Dit heeft bij mij geholpen: http://forum.xbian.org/thread-496-post-6841.html#pid6841

Dat houdt dus wel een compleet nieuwe Xbian installatie in en je moet niet vergeten om dit:
code:
1
Remove <imageres>256</imageres> from /home/xbian/.xbmc/userdata/advancedsettings.xml

uit te voeren voordat je opnieuw je library gaat bouwen (dus door het toevoegen van mappen aan Videos).

[ Voor 12% gewijzigd door Tommiiee op 03-04-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenkk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 20:33
Tommiiee schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:09:
Dit heeft bij mij geholpen: http://forum.xbian.org/thread-496-post-6841.html#pid6841

Dat houdt dus wel een compleet nieuwe Xbian installatie in en je moet niet vergeten om dit:
code:
1
Remove <imageres>256</imageres> from /home/xbian/.xbmc/userdata/advancedsettings.xml

uit te voeren voordat je opnieuw je library gaat bouwen (dus door het toevoegen van mappen aan Videos).
Thanks voor het bevestigen, zal in de nieuwe release zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:46
Koenkk schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:50:
[...]

Thanks voor het bevestigen, zal in de nieuwe release zitten
Awesome :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 19:01
Zijn er hier mensen die zowel xbian als openelec op de raspberry 512 hebben gebruikt? Welke is stabieler/sneller en aan te raden qua gebruik??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees op internet dat de voorkeur van velen uitgaat naar openelec wanneer de pi louter als mediacenter gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
gebruik hem zelf als mediaspeler. Maar heb er gewoon raspbmc opstaan. werkt prima en snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Tommiiee schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:09:

code:
1

Die had ik idd gevonden en toegepast, alleen een volledige schone xbian installatie vind ik imho wat ver gaan.
Ik zie het nl. niet zitten om van alle films/series etc de watched status kwijt te raken..

Kan ik een combi maken van een schone install met behoud van watched status??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 13:00
Even snel een tutje gemaakt hoe je een hanewin NFS server opzet.Vind het persoonlijk stabieler werken dan een samba share.

Klikkerdeklik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:43

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Kun je dan niet met add on xbmc back up (http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Add-on:XBMC_Backup) een back up maken ervan en dan terug zetten?

[ Voor 25% gewijzigd door Sepp14 op 03-04-2013 14:17 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of gewoon even je thumbnail dir backuppen en dan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

CurlyMo schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:23:
Of gewoon even je thumbnail dir backuppen en dan verwijderen.
de textures13.db?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dangerpaki schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:46:
Zijn er hier mensen die zowel xbian als openelec op de raspberry 512 hebben gebruikt? Welke is stabieler/sneller en aan te raden qua gebruik??
Mijn ervaring:
OpenELEC is goed voor recht-toe-recht-aan mediaplayer.
Maar XBian is (naast veelzijdiger), makkelijker te configureren (overclock, settings etc.) en toch wel net een fractie sneller.
Raspbmc zit er beetje tussenin...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 16:28
Preddie schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 21:52:
Ik heb een probleem. Heb nu sinds 2 dagen ook een Raspberri pi met Openelec. Ondertussen met wat guides wat bijgeleerd en vanavond wilde ik (omdat ik dat las) xmbc starten vanaf een usb. Dit lukt niet, waardoor er niets meer op kon starten...

Daar zit ik dan, wat nu? Ik heb een sd-card reader. Dus ik dacht, ik zet openelec er dan wel opnieuw op, want linux oid heb ik niet. Maar hij ziet de hele partitie niet, alleen maar 124mb wat nog over is op de kaart, de andere 3,8gb die in gebruik is, is onzichtbaar oid. (de ext3 partitie denk ik)

Mijn vraag, hoe ga ik dit oplossen? Het enige dat uiteindelijk nodig is, is om een tekstbestandje weer aan te passen, maar dat gaat mij niet meer lukken zonder linux. Ik baal wel, vond het erg leuk om mee te spelen, nu al gesloopt.
Een hele snelle manier om dit op te lossen: download de installer voor raspbmc. Daar zit een optie in waarmee je de SD kaart kan herstellen voor normaal gebruik. Kaartje eruit, kaartje erin.. Tadaa! 4GB!

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1) textures13.db is geen directory
2) textures13.db heet niet Thumbnails

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

CurlyMo schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:59:
[...]

1) textures13.db is geen directory
2) textures13.db heet niet Thumbnails
had begrepen dat xbmc alles cached in die db file.. vandaar.. ik mik 'm leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Begin eerst maar bij die directory, dan kan je daarna die db files proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, is een SQLite db en kun je gewoon query-en...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

CurlyMo schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:19:
Begin eerst maar bij die directory, dan kan je daarna die db files proberen.
Directory leeg.. alles opnieuw laten downloaden.. werkte niet helaas..

vervolgens XBMC gestopt. De db file gewist en xbmc weer gestart.. Hoppaaaa Full HQ images!

Dus of het nou de DB file was of de directory of beide... i don't know.. Maar het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Eddos schreef op woensdag 03 april 2013 @ 09:12:
Zijn er meer mensen die problemen hadden met Xbian en de meest recente aflevering van die serie waarin 'de winter er nu aankomt' ?
Idem hier met Xbian en de 720p versie. Stopte net voor het HBO logo.

Ik denk dat het komt door de manier waarop ze het bestand in stukken coderen en later aan elkaar plakken.

Uiteindelijk heb ik maar omxplayer gebruikt vanaf de command-line, die kon wel tegen die 'glitch'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:27
7o9 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 20:08:
[...]

Ik denk dat het komt door de manier waarop ze het bestand in stukken coderen en later aan elkaar plakken.

Uiteindelijk heb ik maar omxplayer gebruikt vanaf de command-line, die kon wel tegen die 'glitch'.
Ja, wellicht.
Maar even kijken wat de aankomende afleveringen gaan doen; als dit aanhoud zet ik omxplayer er ook wel even naast, maar hoop dat het bij een uitzondering blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 13:00
Eddos schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:12:
[...]

Ja, wellicht.
Maar even kijken wat de aankomende afleveringen gaan doen; als dit aanhoud zet ik omxplayer er ook wel even naast, maar hoop dat het bij een uitzondering blijft.
Die serie heeft de neiging van geluids spoor te wisselen.
Intro/terugblik op vorige week is vaak 2.0 en de aflevering zelf is dan vaak dd 5.1. Misschien heeft het daar iets mee te maken?

Met het programma mediainfo komt dit er niet duidelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Sinds de nieuwe update is mijn pi zo ontzettend traag(xbian). Meer mensen last van? Hij doet er gewoon al zeker 3u over om mijn library te updaten(124/380 files pas gedaan tot nu toe).

Hij geef ook steeds aan in het home menu: new packages update found. Maar geen idee hoe ik deze nu kan installeren, ga ik naar programa's--> xbian config opent hij niet. Lijkt me een redelijk aan zijn einde. even reinstall doen dan maar? CPU staat ook steeds 98% belasting. (confluence modified)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

hmm geen last van.. wel dat de xbian config app heeeeeel traag start, maar uiteindelijk doet ie het wel :)
geef het even een minuut of wat. Na zo'n 7 minuten moet je daar ook een aantal updates tbv xbian in zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:14
7o9 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 20:08:
[...]

Openelec draaide prima de 1080p versie. Ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat een bestand niet af wou spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoRoo schreef op donderdag 04 april 2013 @ 00:52:
hmm geen last van.. wel dat de xbian config app heeeeeel traag start, maar uiteindelijk doet ie het wel :)
geef het even een minuut of wat. Na zo'n 7 minuten moet je daar ook een aantal updates tbv xbian in zien komen.
Hier wordt hard aan gewerkt. De eerste versie was een proof of concept, de volgende versie moet beter gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

CurlyMo schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:09:
[...]

Hier wordt hard aan gewerkt. De eerste versie was een proof of concept, de volgende versie moet beter gaan.
Maakt mij persoonlijk niet zoveel uit.. Hij werkt wel en dat het even duurt voordat ie alles uit en ingelezen heeft snap ik wel.

Ben meer benieuwd naar de nieuwe skin :P Wil best beta testen ;)
Heb nog geen enkele skin gezien die helemaal naar mijn wens is. Heb nu Confluence Mod 2 draaien omdat die uiteindelijk nog het beste is qua performance op de Pi en weergave indeling (gebruik de lowlist functie).
De meeste skins geven wel fanart diskplays, maar uiteindelijk zie je er niks van omdat er teveel overheen ligt..

vaak net te transparant om de info te kunnen lezen en anderzijds weer te donker om je fanart te kunnen zien..

blijft lastig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

CurlyMo schreef op maandag 25 maart 2013 @ 21:22:
code:
1
2
3
4
5
6
7
sudo su
echo "lirc_rpi" >> /etc/modules
wget -O - http://pastebin.com/raw.php?i=eaZyBYhp > /etc/lirc/remotes/harmony.conf
wget -O - http://pastebin.com/raw.php?i=BCdinKZj > /home/xbian/.xbmc/userdata/Lircmap.xml
echo "include \"/etc/lirc/remotes/harmony.conf\"" >> /etc/lirc/lircd.conf
/etc/init.d/lirc restart
/etc/init.d/xbmc restart

Dit is mijn eigen lirc + xmbc map, pas hem aan naar jouw wensen zou ik zeggen :)
@CurlyMo: Nog even een paar vragen over je harmony.conf.
Hierin heb je de regel staan:
code:
1
  min_repeat      2

Als ik daar 1 van maak reageert mijn Harmony 600 veel beter. Zou een verschil kunnen zijn tussen de 300 en de 600 natuurlijk. Had je veel last van dubbele keypresses?
Wat betreft de "codes" sectie: heb je deze codes bepaald mbv je befaamde learner script? Ik heb het idee dat de codes voor mijn Harmony 600 voor sommige knoppen anders zijn (waarschijnlijk hebben we verschillende apparaten ingesteld staan als media speler). Wat is de makkelijkste manier om deze codes te achterhalen voor de gemiddelde Linux-beginner? Het eerder genoemde learner script?
Thnx alvast :)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1) Ja, ik had last van dubbele keypresses
2) Als je zelf een map wilt aanmaken dan kan je daarvoor irrecord gebruiken. Zie daarvoor mijn wiki artikel op de XBian wiki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 10:37
Vandaag krijg ik mijn Raspberry pi model B 2.0 512MB versie besteld bij http://www.sossolutions.nl/product.php?id_product=9324348.

Naar veel goede verhalen te hebben gelezen ga ik er ook maar eens aan beginnen en mijn EM7280 hiermee vervangen.

Ik wil beginnen met de RaspBMC versie.

Heeft er nog iemand wat beginners ( noob ) tips voor ik hem aansluit en er mee aan de slag ga :).
Alle hulp om te beginnen is welkom. ( uiteraard heb ik ook verschillende forums ingelezen maar extra hulp kan nooit kwaad ).
Ik zal ook verder mijn steentje proberen bij te dragen op dit forum ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoiN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Weet iemand of het mogelijk is om een hardeschijf die aan de Raspberry hangt te benaderen via het netwerk? Voorheen streamde ik 1080p materiaal via een nas, maar ik ondervind toch af en toe wat haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
XoiN schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:12:
Weet iemand of het mogelijk is om een hardeschijf die aan de Raspberry hangt te benaderen via het netwerk? Voorheen streamde ik 1080p materiaal via een nas, maar ik ondervind toch af en toe wat haperingen.
En die haperingen heb je niet als je vanaf een willekeurig ander apparaat kijkt?

Zelf gebruik ik OpenELEC op mijn RasPi, een Synology NAS voor de films en heb met 1080p geen haperingen. Ben er blij mee, en heb de laatste tijd ook geen corrupte SD kaart meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Xbian: Ik heb een sd card die boot naar een /dev/sda2 (usb stick). Hij boot wel, want ik kan er heen ssh-en, maar de scherm output op tv komt niet verder dan booting XBMC.
Wat zou er mis kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boot eens met deze cmdline.txt:
code:
1
dwc_otg.fiq_fix_enable=1 sdhci-bcm2708.sync_after_dma=0 dwc_otg.lpm_enable=0 console=tty1 root=/dev/sda2 rootfstype=ext4 rootwait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Laatst online: 18-09 19:58
ErwinJ schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:07:
Vandaag krijg ik mijn Raspberry pi model B 2.0 512MB versie besteld bij http://www.sossolutions.nl/product.php?id_product=9324348.

Naar veel goede verhalen te hebben gelezen ga ik er ook maar eens aan beginnen en mijn EM7280 hiermee vervangen.

Ik wil beginnen met de RaspBMC versie.

Heeft er nog iemand wat beginners ( noob ) tips voor ik hem aansluit en er mee aan de slag ga :).
Alle hulp om te beginnen is welkom. ( uiteraard heb ik ook verschillende forums ingelezen maar extra hulp kan nooit kwaad ).
Ik zal ook verder mijn steentje proberen bij te dragen op dit forum ;).
Opzich valt het allemaal wel mee. Je zorgt gewoon als eerste dat je het besturingssysteem geinstalleerd hebt op je SD kaart. Vervolgens gewoon aan je TV koppelen met HDMI en klaar.

Verder wijst het zich vrijwel vanzelf. (neem aan hoe XBMC werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
sweebee schreef op donderdag 04 april 2013 @ 21:55:
[...]

Opzich valt het allemaal wel mee. Je zorgt gewoon als eerste dat je het besturingssysteem geinstalleerd hebt op je SD kaart. Vervolgens gewoon aan je TV koppelen met HDMI en klaar.

Verder wijst het zich vrijwel vanzelf. (neem aan hoe XBMC werkt).
Ok bedankt voor je reactie.
Helaas heb ik hem gisteren nog niet gekregen :( terwijl deze woensdagmiddag al was vezonden.

Ik zag in de config.txt van de nieuwste raspbmc versie de core clock al standard staat op 800, moet ik hier verder nog iets aan toevoegen om dingen soepeler te laten verlopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:13
Neuh. Werkt prima op 800. je kan hem op een sneller profiel zetten, maar dit wil wel eens in gevecht zijn met je SD kaart (niet altijd). Ik draai nu een maand of twee op 800mhz en heb echt nooit haperingen.

Het werkt trouwens echt relaxt. Raspbmc met die installer op je SD kaart zetten, erin drukken, pi aan, 20 minuten koffie drinken en klaar voor gebruik :)

offtopic:
Kom toevallig ook van de 7280, wat ben ik blij dat ik daar vanaf ben zeg. Onding was dat zeg. Eminent heeft wel redelijk afgedaan qua merk met hun brakke hardware :P

[ Voor 16% gewijzigd door spokje op 05-04-2013 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Waaat een drama met de RPi zeg.. Xbian installeren gaat prima. Maar eerst kreeg ik vrijwel geen tv signaal.. nu met een nieuwe SD kaart wel maar die is wat trager. Ondertussen is de powered hub binnengekomen, 2 zelfs.
Wat blijkt, de eerste hub doet het niet, harddisk krijgt geen stroom. De 2e hub geeft wel stroom maar blijkbaar niet voldoende want de RPi herkent niks, ook met dmesg en lsusb gecheckt.
Ik heb deze Adata CH11 harddisk USB3 met slechts 1 aansluiting en werkte prima op een Netgear mediaspeler en op usb2 laptops.
EN op de RPi met deze Newlink hub van ModMyPi.

Welke hub is nou echt goed?
Ik lees in dit topic over deze ICIDU en op XBian zie ik een Belkin Desktop 4port en een Sitecom staan. Maar ja, die van ModMyPi werd ook aanbevolen (door de shop).

Super irritant, nu ik eindelijk wat Linux commandos begrijp en alles kan instellen zoals ik wil, kom ik gewoon niet verder zonder harddisk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
spokje schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:23:
Neuh. Werkt prima op 800. je kan hem op een sneller profiel zetten, maar dit wil wel eens in gevecht zijn met je SD kaart (niet altijd). Ik draai nu een maand of twee op 800mhz en heb echt nooit haperingen.

Het werkt trouwens echt relaxt. Raspbmc met die installer op je SD kaart zetten, erin drukken, pi aan, 20 minuten koffie drinken en klaar voor gebruik :)

offtopic:
Kom toevallig ook van de 7280, wat ben ik blij dat ik daar vanaf ben zeg. Onding was dat zeg. Eminent heeft wel redelijk afgedaan qua merk met hun brakke hardware :P
Ok dan ga ik van jouw ervaring uit :). Ik kan er later altijd nog wat mee stoeien.

Relaxt....ben wel benieuwd of mijn icdu 8 gb kaart zijn werk goed doet. Met HD tune waren zijn snelheden mooi.

offtopic:
Ik was begonnen met de 7080 en dat was een goede mediaplayer voor dat geld. Ik had gehoopt dat dit met de 7280 beter zou worden maar helaas, meer bugs loopt niet soepel en hangt zich veel op.
Ze proberen dmv usb3 en een gigabith Ethernet aansluiting hun player eruit te laten springen, echter de processor en geheugen laat de wensen over :(

Wat zijn jouw bevindingen met het afspelen van dvd/iso's ? Ik weet dat je eerst de licentie moet kopen.

[ Voor 21% gewijzigd door ErwinJ op 05-04-2013 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
ErwinJ schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:05:
[...]
Wat zijn jouw bevindingen met het afspelen van dvd/iso's ? Ik weet dat je eerst de licentie moet kopen.
Die zijn crap, als er een menu in zit, of een complexe structuur.
Ik ben inmiddels over gegaan op het omzetten naar mkv als ik er een tegen kom die het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
UltraSub schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:29:
[...]

Die zijn crap, als er een menu in zit, of een complexe structuur.
Ik ben inmiddels over gegaan op het omzetten naar mkv als ik er een tegen kom die het niet doet.
Wat gebruik je om dit te doen ? MkvToolnix ?
Je zal hem dan toch wel moeten strippen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
CurlyMo schreef op donderdag 04 april 2013 @ 21:41:
Boot eens met deze cmdline.txt:
code:
1
dwc_otg.fiq_fix_enable=1 sdhci-bcm2708.sync_after_dma=0 dwc_otg.lpm_enable=0 console=tty1 root=/dev/sda2 rootfstype=ext4 rootwait
zelfde eindresultaat, kon niet zo snel de console output lezen maar dacht wel te zien dat er te weinig tmp space was, misschien de usb stick nog resizen naar de eigenlijk 8 gig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
ErwinJ schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:39:
[...]

Wat gebruik je om dit te doen ? MkvToolnix ?
Je zal hem dan toch wel moeten strippen geloof ik.
OSX.. MakeMKV.app. Gratis, en werkt tot nu toe perfect. Strip meteen alle talen behalve nederlands en subs er uit. Is toch altijd voor de kids. Gaat tot nu toe perfect en best snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
datadevil schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:42:
[...]

zelfde eindresultaat, kon niet zo snel de console output lezen maar dacht wel te zien dat er te weinig tmp space was, misschien de usb stick nog resizen naar de eigenlijk 8 gig?
code:
1
sudo resize2fs /dev/mmcblk0p2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 16:28
UltraSub schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:47:
[...]

OSX.. MakeMKV.app. Gratis, en werkt tot nu toe perfect. Strip meteen alle talen behalve nederlands en subs er uit. Is toch altijd voor de kids. Gaat tot nu toe perfect en best snel.
Net ff gegoogled en de Windows versie gedownload en bij wijze van test een DVD op een HP N36L Microserver omgezet : 2 minuten. Ik denk dat ik mn DVD collectie maar ga omzetten. :-)

Tnx!

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
DaLass schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:54:
[...]

Net ff gegoogled en de Windows versie gedownload en bij wijze van test een DVD op een HP N36L Microserver omgezet : 2 minuten. Ik denk dat ik mn DVD collectie maar ga omzetten. :-)

Tnx!
hahaha mooi,

straks ook maar eens proberen alle tekenfilms om te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaLass schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:54:
[...]

Tnx!
Omdat je MPEG2 in een MKV zet gaat het zo snel.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:13
ErwinJ schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:05:
[...]

Ok dan ga ik van jouw ervaring uit :). Ik kan er later altijd nog wat mee stoeien.

Relaxt....ben wel benieuwd of mijn icdu 8 gb kaart zijn werk goed doet. Met HD tune waren zijn snelheden mooi.

offtopic:
Ik was begonnen met de 7080 en dat was een goede mediaplayer voor dat geld. Ik had gehoopt dat dit met de 7280 beter zou worden maar helaas, meer bugs loopt niet soepel en hangt zich veel op.
Ze proberen dmv usb3 en een gigabith Ethernet aansluiting hun player eruit te laten springen, echter de processor en geheugen laat de wensen over :(

Ik heb de licenties wel gekocht voor de zekerheid, maar heb het nog nooit gebruikt. Meer voor het geval dat wanneer ik eens een mpg2 filmpje wil afspelen, dat het dan kan zeg maar. Maar DVD mappen/iso's heb ik nog niet geprobeerd eerlijk gezegd. Als het nog slecht werkt, ga ik er wel vanuit dat het nog gefixt wordt. Maarja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
CurlyMo schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:48:
[...]

code:
1
sudo resize2fs /dev/mmcblk0p2
sudo resize2fs /dev/sdb2
resize2fs 1.42.5 (29-Jul-2012)
The filesystem is already 171520 blocks long. Nothing to do! :(

Ben nu deze tutorial aan het volgen:
http://www.raspberrypi.or...opic.php?t=10914&p=324133 (by RaTTuS » Fri Jul 13, 2012 1:05 pm)

[ Voor 20% gewijzigd door datadevil op 05-04-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
datadevil schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:32:
[...]

sudo resize2fs /dev/sdb2
resize2fs 1.42.5 (29-Jul-2012)
The filesystem is already 171520 blocks long. Nothing to do! :(

Ben nu deze tutorial aan het volgen:
http://www.raspberrypi.or...opic.php?t=10914&p=324133 (by RaTTuS » Fri Jul 13, 2012 1:05 pm)
Dat lijkt te hebben gewerkt, heb ook een swap aangemaakt zoals daarin stond en die in fstab gedefinieerd, maar kreeg nog wel een melding dat er een swap op het rootfs werd gemaakt met groot in beeld ADDSWAP in ascii art letters.
Is dat nu wel goed gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XBian maakt zelf een swap aan. Je kunt je oude swap dus verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
spokje schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:00:
[...]

Als het nog slecht werkt, ga ik er wel vanuit dat het nog gefixt wordt. Maarja :)
Ik zou voorzichtig zijn met daar vanuit gaan, volgens mij ligt dat meer aan xbmc dan aam de rasp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
CurlyMo schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 17:40:
XBian maakt zelf een swap aan. Je kunt je oude swap dus verwijderen.
ok, dan laat ik die wel zitten. Heb nu een 6 gig root partitie, lijkt me voorlopig wel voldoende.
Xbian vliegt op dat ding, kan ook zijn omdat ik nu een nieuwere xbmc heb dan eerst met raspbmc, maar het is wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Shit. Nu update ik mijn gloedjenieuwe Xbian met usb stick partitie en nu boot hij niet meer. Ik vermoed dat er iets geupdate is op een manier die niet compatible is met hoe ik het heb gedaan, maar wat..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien een:
code:
1
apt-get dist-upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
CurlyMo schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:33:
Misschien een:
code:
1
apt-get dist-upgrade
Hij boot niet meer. Reinstall zoals ik eerder heb gedaan en dan dist-upgrade ipv de normale upgrade aanwijzingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die dist-upgrade gaat dus inderdaad je install mollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
CurlyMo schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:52:
Die dist-upgrade gaat dus inderdaad je install mollen.
volgens mij heb ik alleen deze stappen gevolgd:

code:
1
2
3
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade -y
sudo apt-get install xbian-package-xbmc -y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan moet het werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
morgen nog maar een keer opnieuw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
datadevil schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 21:33:
[...]

volgens mij heb ik alleen deze stappen gevolgd:

code:
1
2
3
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade -y
sudo apt-get install xbian-package-xbmc -y
Bij mij werkte deze laatste stap niet direct, na een verse installatie. Ik moest uitvoeren:
code:
1
sudo apt-get install --reinstall xbian-package-xbmc -y

Of heb jij een ander probleem? In dat geval is het, lijkt mij, verstandig om simpelweg opnieuw XBian op de SD-card te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
BvDorp schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 22:32:
[...]

Bij mij werkte deze laatste stap niet direct, na een verse installatie. Ik moest uitvoeren:
code:
1
sudo apt-get install --reinstall xbian-package-xbmc -y

Of heb jij een ander probleem? In dat geval is het, lijkt mij, verstandig om simpelweg opnieuw XBian op de SD-card te plaatsen?
Bij mij boot hij niet meer volledig, krijg ook geen netwerk toegang. Heb wel een aparte setup met root fs op een usbdisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Nog meer mensen bij wie er met xbmc subtitles eigenlijk nooit het "sync" icoon verschijnt? En dus ook geen auto download? Bestanden niet gerenamed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:17
Weet iemand een oplossing voor dit probleem: Je download subtitles via de standaard addon, en dan blijkt de NL ondertitel bijv. heel slecht. Wat je dan wil is dan toch maar de bijgeleverde (in de MKV) Engelse gebruiken, maar er is geen enkele mogelijkheid om de "local" subtitle vervolgens weer te kiezen. Heb al een paar keer gehad dat ik hier tegen aan liep en t was zeer vervelend.

Er wordt wel met een blauw icoontje onderaan weergegeven dat er een "local" subtitle available is, maar ik zie geen knopjes of menuutjes die die kunnen selecteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
In het audio menu kun je subs kiezen?
Pagina: 1 ... 47 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.