Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
* Ik ben niet helemaal zeker of ik dit onder android of windows zou plaatsen, mocht het verkeerd staan zou ik het waarderen als een mod het zou kunnen verplaatsen*

Ik probeer nu al enkele dagen een aantal gedeelde mappen op een windows pc te benaderen (via het locale netwerk). Het gaat om een windows 8 pc. Het benaderen van deze bestanden met andere windows machines (windows 8, 7 en vista) gaat zonder problemen.

Als ik via ES file explorer probeer de mappen te benaderen op android kan ik ze wel zien (ik zit dus ook op het goede netwerk), maar krijg ik één van de volgende foutmeldingen (waarna ik weer teruggestuurd naar het hoofdmenu met alle gedeelde pc's ga).

Als ik een map probeer te benaderen die op een USB HDD staat:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/19812163/Screenshot_2013-03-17-12-55-20.png

Als ik een gedeelde (test)map probeer te benaderen op mijn bureaublad krijg ik de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/19812163/Screenshot_2013-03-17-12-59-07.png

Iemand die ervaring heeft met het benaderen van gedeelde mappen op android en enig idee heeft wat ik moet veranderen? De mappen zijn wachtwoord vrij. Het gaat overigens om android 4.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:16

Quad

Doof

Je moet een account gebruiken op de pc met een wachtwoord en die instellen in es file explorer

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Dank je! Dit lost in ieder geval het probleem op van de testmap op het bureaublad. De eerste foutmelding voor de USB HDD blijft echter. Heb je misschien een idee hoe dat te verhelpen (de bestanden naar de gewone hdd verplaatsen is helaas geen optie omdat het meer is dan de HDD aankan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:16

Quad

Doof

Share gedeeld voor betreffende gebruikersnaam? Lees en schrijfrechten gegeven?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
De share is gedeeld voor 'iedereen' als dat is wat je bedoelt. Zoals ik al zei, andere windows pc kunnen hem zonder problemen benaderen. Rechten alleen lezen of lezen en schrijven maakt niets uit.