Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Probeer eensVerwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:27:
Ik zie bij netwerken dat de Raspbmc wordt weergegeven maar als ik er op klik vraagt Finder om een gebruikersnaam en wachtwoord. Ik heb van alles geprobeerd maar kom er niet in. Weet iemand wat dit standaard moet zijn?
gebruiker: pi password: raspberry
Heb je zelf die addon al eens geprobeerd? Die is echt meesterlijk. Zelfs met standaardsettings, alleen "automatically download first sync sub" werkt het perfect. En je kan gewoon kiezen wat je voorkeurstalen zijn. Bovendien is er een enorme waslijst aan bronnen waar hij ze vandaan haalt. Die kan je ook aan/uitvinken.ibiben95 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:26:
[...]
Als ik dit automatisch ga doen ben k ban dat xbmc de SUB download die niet synchroon loopt met de film. Of kijkt die hier wel naar?
En ik kan het opzich wel goed volgen zonder SUB en al helemaal goed met Engelse SUB, maar ik heb ook nog kleine broertjes. En die beheersen de Engelse taal niet zo goed als ik:)
Verwijderd
Die heb ik al geporbeerd werkt helaas nietsweebee schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:29:
[...]
Probeer eens
gebruiker: pi password: raspberry
Dat werkte op mijn macbook ook niet. Heb toen guest account aangezet inf smb.conf dacht ik.Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:33:
[...]
Die heb ik al geporbeerd werkt helaas niet
Edit:
Dan heb je dus geen beveiliging meer :-)
[ Voor 8% gewijzigd door Freedive op 09-04-2013 16:35 ]
Gebruiker: piVerwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:33:
[...]
password: raspberrypi
of
gebruiker: root
password: root
dit vond ik op het raspbmc forum
Ja die gebruik ik al een tijdje, ben er reuze tevreden mee. Alleen soms moet ik er een paar downloaden voordat ik de goede hebt. Dit komt volgens mij omdat ik naam (bijv. ......(2012)YIFY.mp4) altijd vernader in .....(2012). Werkt de functie dat hij de eerste sinc download dan ook?Jazco2nd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:31:
[...]
Heb je zelf die addon al eens geprobeerd? Die is echt meesterlijk. Zelfs met standaardsettings, alleen "automatically download first sync sub" werkt het perfect. En je kan gewoon kiezen wat je voorkeurstalen zijn. Bovendien is er een enorme waslijst aan bronnen waar hij ze vandaan haalt. Die kan je ook aan/uitvinken.
Het handigst vind ik om de folder naam wel aan te passen, maar de uiteindelijke bestandsnaam origineel te houden, dan vindt hij het makkelijkst de juiste ondertiteling.ibiben95 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:35:
[...]
Ja die gebruik ik al een tijdje, ben er reuze tevreden mee. Alleen soms moet ik er een paar downloaden voordat ik de goede hebt. Dit komt volgens mij omdat ik naam (bijv. ......(2012)YIFY.mp4) altijd vernader in .....(2012). Werkt de functie dat hij de eerste sinc download dan ook?
Je kunt ook bij instellingen van de add-on aangeven dat hij de titel van het bestand weer moet geven, dan kun je zien of het de juiste is.
TV Shows\ [serie naam] \ Seizoen [nr] \ .......mkv
Zo worden alle series bij mij gedownload, rename nooit bestandsnamen en dat gaat perfect.
Alleen films rename ik naar [Title] [(Year}] maar ook slechts 1x in de zoveel tijd.. tis gewoon niet nodig want ik zie die bestanden toch nooit. Series downloaden automatisch en XBMC scant ze vanzelf.
Want dan zie ik het nut van renamen namelijk ook niet meer
Ik zal kijken hoe het autmatisch downloaden van subs bij films werkt:)
het zijn ook weer extra handelingen voor de RPi (als je dat op de RPi doet dan).
Ik zat hier ook al mee te rommelen, maar ben er achter gekomen dat je eerst een wachtwoord moet instellen of een bestandje bewerken zodat er geen wachtwoord meer op staat. De gebruikersnaam blijft gewoon 'pi'. Zie dit topic: http://forum.stmlabs.com/showthread.php?tid=7937Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:33:
[...]
Had je daar gewoond had je ook geen ondertitels nodig gehad naar mijn meningibiben95 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:05:
Nederland is een geweldig landje, maar had toch liever in UK of USA gewoond.
Waarom? Nou heel simpel, dan hoefde ik niet steeds de juiste ondertitels te zoeken en te downloaden. Dan had ik ook gewoon automatisch al mijn films kunnen downloaden en gelijk op de PI kopieëren. Maar nee, ik moet nog van elke film/aflevering/seizoen de juiste ondertiteling zoeken...
Ik gebruik een rss feed van Bierdopje. Als er een sub is van desbetreffende serie, start ik mijn xbmc op de pc op.Pc en RPi halen de serie en movies uit dezelfde map(Externe HDD).
Download ik first sync. Die zet hem in de map van desbetreffende serie. En ik kan op e rpi kijken naar serie met ondertitelling.
Heb ook een account bij bierdopje voor eventueel handmatig downloaden van de subs.
Sickbeard heeft ook een fork (tweaker schumi2004) voor eventuel NL serie schumi2004 in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3" of https://github.com/schumi2004/Sick-Beard-Dutch en met intergratie van subs.
Die zou hij ook moeten kunnen downloaden,
[ Voor 38% gewijzigd door Sepp14 op 09-04-2013 17:47 ]
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Ik kijk ook vaak zonder subs.. voeg ze vooral toe om de tv wat zachter te kunnen zetten zodat je nog een gesprek kan voeren en andere dingen kan doen.
Zodra je de file gaat renamen zal je een stuk moeilijker een passende subtitle kunnen vinden.. voor films maakt het vaak niet zoveel uit, maar series wel.. Heel vaak out of sync.. Toen ik ophield met die files te renamen had ik altijd een sync subtitle.ibiben95 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:01:
Ja maar series zal k wel gwn altijd blijven renamen denk ik. Want zoveel moeite is het niet. Door TheRenamer halen en dan dmv EmberMediaManagar alle fanart en hoesjes en beschrijvingen downloaden. Want TVDB doet het 9/10 x niet op xbmc.
Ik zal kijken hoe het autmatisch downloaden van subs bij films werkt:)
Tegenwoordig rename ik films ook niet meer omdat xbmc ze toch perfect indexeert.
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Maar ik volg nu Game Of Thrones. Daarvan moet ik wel weer elke week sub downloaden. Ik ga dat vanaf nu via sickbeard doen en een manier zoeken om de ondertitels te downloaden. Er zijn genoeg manieren gegeven door jullie dus aan manieren geen gebrek.
Als dit gewoon goed werkt, zal ik dit voortaan voor alle nieuwe series doen:)
Bedankt hier heb ik zeker wat aan en ik deel je mening. Zelf ben ik ook sinds een maand bezig met de PI. Begonnen met Openelec, wat stabiel draait maar in mijn ogen minder mogelijkheden bevat als je het vergelijkt met Xbian. Vooral het gemis van een goed werkende download package en de goede berichten van Xbian hebben me overstag doen gaan. Tot op heden heb ik hier geen spijt van gehad.Scatman_II schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:30:
Hopelijk heeft iemand hier wat aan, in elk geval dank aan alle programmeurs voor het genereren van deze fantastische gratis software!
Als aanvulling op je guide heb ik zelf veel gehad bij het automatisch laten downloaden van ondertitels via autosub. Deze laat ik mijn complete series map controleren op de nieuwe ondertitels van bierdopje. Zie http://raspberrypihelp.net/tutorials/8-auto-sub-for-the-pi
Verder gebruik ik de sickbeard, NZBget, transmission combi van Xbian. Ik liep tegen het probleem aan dat rar files niet werden uitgepakt met NZBget. Het installeren van Unrar-nonfree heeft dit ook weer opgelost. Zie http://raspberrypi.stacke...-to-install-unrar-nonfree
Verder laat ik de volledige download package en autosub niet automatisch starten, maar doe ik dit handmatig via SSH door een mini script met de volgende regels. Dit scheelt weer in het geheugen bij het films kijken.
1
2
| sudo /etc/init.d/autosub start sudo /etc/init.d/sickbeard start |
1
2
| sudo update-rc.d autosub defaults sudo update-rc.d sickbeard defaults |
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Verwijderd
Helaas werken ook nietsweebee schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:35:
[...]
Gebruiker: pi
password: raspberrypi
of
gebruiker: root
password: root
dit vond ik op het raspbmc forum
Op de Pi werkt de MediaPortal add-on verschrikkelijk. Continu reboots van de Pi als je een HD kanaal start. Hebben anderen ook zitten stoeien hiermee en is hiervoor al een oplossing?
[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]
Ha, dat was ik nog niet tegengekomen! Ziet er handig uit, ga ik zeker proberen, dankDavema schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 19:16:
[...]
Als aanvulling op je guide heb ik zelf veel gehad bij het automatisch laten downloaden van ondertitels via autosub. Deze laat ik mijn complete series map controleren op de nieuwe ondertitels van bierdopje. Zie http://raspberrypihelp.net/tutorials/8-auto-sub-for-the-pi
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Is er iets om dit beter te beveiligen?
Wat mij opviel is dat de CPU de hele tijd +90% zit. Ook als ik via SSH het commando 'top' gebruik, zit het CPU gebruik +90%. Ook na meerdere reboots.
Hetgeen wat zoveel CPU gebruikt is de /usr/lib/xbmc/xbmc.bin.
Op internet lees ik veel van een IDLE CPU gebruik van tussen de 20% - 30%. Hoe kan die van mij zo hoog zijn? De enigiste addon die ik geinstalleerd heb is de Uitzendig Gemist addon van Rieter.net.
volgens mij komt het omdat de GUI van XBMC dus constant gerenderd wordt met een bepaalde refreshrate of framerate. Dit kan niet versneld door de GPU dus staat de CPU constant op 90%.
Volgens mij is dat het. Weet het niet zeker. Misschien dat iemand het hier met zekerheid kan zeggen.
Ik heb alle series/films/muziek op mijn laptop staan, en stream deze.
d:/Download/series/bv big bang
d:/download/film/(naam van film)map/filmbestanden
d:/download/muziek/artiest/album
maar nog krijg ik het niet met info etc
Nog iemand die er last van heeft?
[ Voor 3% gewijzigd door kromme op 10-04-2013 21:58 ]
Keep it calm...en lek mig de zuk
Waarschijnlijk heb je XBMC openstaan op een "zwaar" scherm: een RSS-feed onderin, scrollende tekst, of Recently Added Movies/Music etc. Zet dat soort opties maar eens uit bij je skin-settings, zorg dat je op een simpel homescreen staat, en je zult zien dat je CPU-gebruik rond de 20% zal staan.Bart0n schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:34:
Vandaag is me eerste Raspberry Pi binnen gekomen, samen met een 8GB SD kaart. Ik heb hierop OpenElec op geinstalleerd via een Ubuntu Live CD.
Wat mij opviel is dat de CPU de hele tijd +90% zit. Ook als ik via SSH het commando 'top' gebruik, zit het CPU gebruik +90%. Ook na meerdere reboots.
Hetgeen wat zoveel CPU gebruikt is de /usr/lib/xbmc/xbmc.bin.
Op internet lees ik veel van een IDLE CPU gebruik van tussen de 20% - 30%. Hoe kan die van mij zo hoog zijn? De enigiste addon die ik geinstalleerd heb is de Uitzendig Gemist addon van Rieter.net.
Als dat default aanstaat zal dat nog wel aanstaan jaSmultie schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:00:
[...]
Waarschijnlijk heb je XBMC openstaan op een "zwaar" scherm: een RSS-feed onderin, scrollende tekst, of Recently Added Movies/Music etc. Zet dat soort opties maar eens uit bij je skin-settings, zorg dat je op een simpel homescreen staat, en je zult zien dat je CPU-gebruik rond de 20% zal staan.
EDIT:
Het zit inderdaad ergens in het "homescreen". Tijdens het streamen van een video zit de CPU tussen de 25%-30%.
Zodra de video afgelopen is, en hij terug gaat naar de Uzg Addon scherm van Rieter zit het ergens tussen de 33%-38%.
En als ik dan terug ga naar het "homescreen" zit hij binnen enkele seconden weer terug op de 85%. RSS heb ik al uitgezet, hier heb ik ongeveer 5 a 10% winst mee geboekt.
Morgen maar weer even verder mee spelen. Tips zijn altijd welkom natuurlijk
[ Voor 33% gewijzigd door Bart0n op 10-04-2013 23:51 ]
Wat doe ik fout? Ik draai XBian btw.
Wat een verbetering qua geluid. Eindelijk de optie om zowel HDMI als analoog geluid tegelijk als output te hebben en de vervelende "plop" bij het verwisselen van tracks is helemaal weg.
Happy user again
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Heb je al eens je screensaver settings gechecked? Daar kan dat soort gedrag namelijk ook worden ingesteld.Bokmaaa schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:09:
Op één of andere manier kan ik nergens vinden waar ik kan voorkomen dat mijn scherm op zwart gaat na een poosje van geen gebruik. Ergens in de powersave opties heb ik uitgezet dat hij in slaap of hibernate gaat, maar dat mag niet baten. Na een tijdje gaat het scherm op zwart, en daar krijg ik hem zowel met de remote app als met een usb toetsenbord niet uit.
Wat doe ik fout? Ik draai XBian btw.
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Verwijderd
Ik luister naar een album, bestaande uit x MP3 files. Ik start nummer 1 en pas het geluid zo aan dat het prettig om te horen is, bijvoorbeeld op 50%. Via een XBMC App op de iPhone of iPad. Ik luister lekker het nummertje, en daarna gaan we naar nummer 2.. Het geluid knalt vervolgens uit de speakers. Als ik de volume regeling aanraak is het gelijk opgelost en is het inderdaad weer 50%. Nummer 3 hetzelfde, etc. etc.
Nu zijn er 2 oplossingen;
1. Ik moet dit fixen in XBMC, lijkt me ook logisch.
2. Ik moet mijn receiver gaan gebruiken voor het audio niveau en de XMBC gewoon op 100% zetten.
Nou kan optie 2 wel, maar dit lijkt me toch geen normaal gedrag? Ik heb het zowel met Raspbmc als Xbian die ik nu draai.
-Update: Zie net dat er een nieuwe Xbian uit is met nieuwe Frodo 12.1 release. Ik draai nog op de vorige, ik zal vanavond even updaten om vast te stellen of het probleem nog steeds bestaat
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2013 12:24 ]
Ik heb nog nooit CEC gebruikt, instellingen staan nog helemaal standaard. Ik heb Xbian al een keer opnieuw geinstalleerd, dat mocht niet baten.Smultie schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:04:
Wellicht iets niet helemaal goed in de CEC-instellingen op je TV?
Een rebootje doet soms wonderen met add-ons is mijn ervaring.Deninho85 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:48:
Hallo is er al iemand die me verder kan helpen met xot, wil namelijk graag xot op m'n raspberry. Ik heb de volgende 2 links toegevoegd bij bestandsbeheer: http://www.rieter.net/pages/XOT:Download#XBMC_Repository en http://www.rieter.net/pages/XOT:Uzg. Echter zijn deze mappen leeg. Iemand die weet wat ik verkeerd doet of juist moet doen?
Zou ongeveer hetzelfde moeten werken voor de Raspberry Pi.
Screensaver om zelfde reden hier uit gezet. Klaar.Bokmaaa schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:00:
Ja heb ik, mn screensaver staat op 20% verduistering, na 30 minuten. Maar hij gaat 100% op zwart en reageert vervolgens nergens meer op.
Keep it calm...en lek mig de zuk
Ga je wel naar "Movies" ipv "Videos"?kromme schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:52:
op mijn android laat hij nu wel de films en de series met plaatje en info zien. maar op de tv nog niet.en ik heb er niks aan veranderd.snap er niks van.
De juiste scrapers geselecteerd?
[ Voor 5% gewijzigd door Smultie op 11-04-2013 19:20 ]
Geen normaal gedrag?? Je past toch het volume aan op de weergever van de audio (receiver) dan op de bron? Blijf je pielen, heb het volume van XBMC gewoon op 100% staan en gebruik de receiver om het te regelen.Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:19:
2. Ik moet mijn receiver gaan gebruiken voor het audio niveau en de XMBC gewoon op 100% zetten.
Nou kan optie 2 wel, maar dit lijkt me toch geen normaal gedrag? Ik heb het zowel met Raspbmc als Xbian die ik nu draai.
Wat me wel opvalt is dat het volume van 2 kanaals (muziek) harder m'n receiver ingestuurd wordt dan meerkanaals. Heb ik bijv. een filmpie gekeken, en het volume op 15 gezet om het redelijk te kunnen verstaan zonder de buren boos te krijgen. Ben ik klaar en wil ik muziek, moet ik het volume op bijv. 5 zetten omdat het anders eruit KLAPT..
Is voor mij persoonlijk een klein irritatiepuntje.. Hou er nu rekening mee en zet het volume zachter voordat ik muziek start, maar het zou imho niet nodig hoeven zijn.. volume downscalen bij muziek zou prima moeten zijn..
Er is wel heel duidelijk iets mis hier want zoals Tha_Duck omschrijft is het volume bij track 2 in werkelijkheid veel harder, dan XBMC denkt, die staat immers nog op 50%. Dit is dus niet iets wat wordt verholpen door al je tracks te normaliseren. Of het maar ff door je receiver te laten lopen. XBMC moet ook zonder receiver werken.Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:19:
Waar ik helemaal gefrustreerd van wordt is de normalisatie van het geluid. Dit is wat er gebeurd:
Ik luister naar een album, bestaande uit x MP3 files. Ik start nummer 1 en pas het geluid zo aan dat het prettig om te horen is, bijvoorbeeld op 50%. Via een XBMC App op de iPhone of iPad. Ik luister lekker het nummertje, en daarna gaan we naar nummer 2.. Het geluid knalt vervolgens uit de speakers. Als ik de volume regeling aanraak is het gelijk opgelost en is het inderdaad weer 50%. Nummer 3 hetzelfde, etc. etc.
-Update: Zie net dat er een nieuwe Xbian uit is met nieuwe Frodo 12.1 release. Ik draai nog op de vorige, ik zal vanavond even updaten om vast te stellen of het probleem nog steeds bestaat
Ik ervaar ook vage bugs met XBMC 12.1. Wellicht lost 12.2 dit op.
[ Voor 3% gewijzigd door Koenkk op 12-04-2013 16:08 ]
CEC instellingen kun je vinden onder: System -> Settings -> System -> input devices -> pheriphals -> cecBokmaaa schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:27:
[...]
Ik heb nog nooit CEC gebruikt, instellingen staan nog helemaal standaard. Ik heb Xbian al een keer opnieuw geinstalleerd, dat mocht niet baten.
De buffer is optimaal dus hier zal geen winst te behalen zijn. Hoeveel GB is/lang duur de film ongeveer? Tot ongeveer 15GB 180 minuten kan ik hier ongeveer wireless streamen.UltraSub schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 16:41:
Ik blijf buffer problemen houden met zwaardere films. Series nooit een probleem. Ik begreep dat xbian dynamisch is qua buffer? Is er geen mogelijkheid meer buffer te forceren? Waar zou het aan kunnen liggen? Netwerk is bedraad en er wordt gestreamed vanaf een Qnap TS509 Pro met 5 disks in R5. Nooit problemen met snelheden, alleen met de Rasp.
Eergisteren Flight_(2012)_x264_1080p_Custom_NL_Subs_-_H_Q_R_- gekeken. 10,56GB. Na ongeveer 20-25 minuten eerste buffer te pakken, daarna om de 10 minuten 5 seconden bufferen. Na een dik uur gestopt met kijken, dag later toevalligerwijs xbmc gestopt en weer gestart middels ssh (dus geen reboot), film gecontinueerd, en na een half uur begon het weer. Leek wel iets minder.Koenkk schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 17:47:
[...]
De buffer is optimaal dus hier zal geen winst te behalen zijn. Hoeveel GB is/lang duur de film ongeveer? Tot ongeveer 15GB 180 minuten kan ik hier ongeveer wireless streamen.
Vanochtend Bee.Movie.2007.1080p.BluRay.DTS.x264-CyTSuNee met de kids gekeken. 7,51GB. Na een dikke 20 minuten weer hetzelfde. Daarna nog een paar keer om de 10 minuten, en toen was het weer weg.
In eerste instantie is het altijd hetzelfde. Eerste kwartier is altijd perfect, daarna begint het gedonder meestal, maar is niet echt reproduceerbaar met vaste intervallen. Wat ik wel zie is dat 720p het probleem nooit laat zien. DVD rips voor de kids ook niet. 1080p mkv wel. Tuurlijk zou dat aan de film kunnen liggen, maar daar ga ik niet (meer) vanuit, omdat ik het te vaak zie. En daarnaast, de C200 speelt zel allemaal vlekkeloos af. Heb ik dat nooit mee gehad.
De meesten problemen ben ik inmiddels wel overheen. Als dit (en seek
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Gxbian@xbian ~ $ uname -a Linux xbian 3.6.11+ #3 PREEMPT Tue Jan 8 22:27:29 CET 2013 armv6l GNU/Linux xbian@xbian ~ $ cat /boot/config.txt initramfs initramfs.gz 0x00a00000 arm_freq=840 core_freq=375 disable_overscan=1 gpu_mem_256=128 gpu_mem_512=128 sdram_freq=400 over_voltage=0 |
Misschien erg simpel gedacht, maar streamt hij de film niet gewoon over je netwerk?Orian schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 07:46:
Tijdens het kijken van een film is mijn wifi connectie vrijwel de hele tijd actief op mijn raspberry (met raspbmc). Iemand enig idee wat hij up/download? Ik zie namelijk constant het lichtje van de usb-wifistick flikkeren (soms wat sneller achter elkaar, soms wat langzamer).
Speel je film vanaf een netwerkbron? Of vanaf een USB schijf (oid)?Orian schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 07:46:
Tijdens het kijken van een film is mijn wifi connectie vrijwel de hele tijd actief op mijn raspberry (met raspbmc). Iemand enig idee wat hij up/download? Ik zie namelijk constant het lichtje van de usb-wifistick flikkeren (soms wat sneller achter elkaar, soms wat langzamer).
Indien je vanaf een netwerkbron afspeelt dan lijkt mij duidelijk waarom het WiFi constant bezig is.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ik heb er de laatste versie van raspbmc op staan in deze mooi laten instaleren via het vaste netwerk maar met de tp-link dongle al in de usb.
Alles werkt zoals het moet en ik van te voren al had gelezen.
Alleen de wifi krijg ik niet aan de praat, in xbmc kan ik naar de raspi instellingen gaan en daar wifi selecteren.
maar wat ik ook instel daar ik krijg geen netwerk, ik ben gisteren gaan zoeken via google maar ik kom er maar niet uit.
Mis ( vergeet ) ik iets ? of ben ik Scheel ( of een gigantische noob ) ?
Kan mij iemand verder helpen ?
mijn dongle is een TP-Link TL-WN723N
[ Voor 24% gewijzigd door technorabilia op 13-04-2013 10:11 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Heb niet specifiek op Raspbmc gezocht, omdat dit "probleem" voor meerdere Linux distros zal gelden. Maar wellicht kun je een gerichte zoektocht doen. Verwacht ook wel dat op het Raspbmc forum of Raspberry Pi forum iemand anders een Realtek WiFi chip aan de praat heeft gekregen. Daar al gekeken?
Op Debian Linux Wheezy kun je een dergelijk stick aan de praat krijgen door firmware-realtek te installeren. Wellicht kan dat ook in Raspbmc/Raspian, maar dat zul je even moeten nakijken.
Je wilt denk ik ook controleren of de stick uberhaupt gedetecteerd wordt en eventuele drivers geladen.
Log in via SSH en met commando lsusb (kan zijn dat je die moet installeren) kun je kijken wat er aan USB apparaten gevonden wordt en met ifconfig zou ik dan eens kijken of er een interface met de naam "wlan0" of iets anders afwijkends tussen staat.
Ook zou je dmesg kunnen afspeuren naar een entry van de Realtek driver.
[ Voor 39% gewijzigd door Ultraman op 13-04-2013 10:26 ]
Ik ga zoekenUltraman schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 10:18:
De TL-WN723N bevat een Realtek chip. Hiervoor is een stukje propriëtaire firmware nodig om deze aan de praat te krijgen. Deze firmware is op meerdere plekken online beschikbaar en ik kan ook guides vinden voor de chip icm Linux.
Heb niet specifiek op Raspbmc gezocht, omdat dit "probleem" voor alle Linux distros zal gelden. Maar wellicht kun je een gerichte zoektocht doen. Verwacht ook wel dat op het Raspbmc forum of Raspberry Pi forum iemand anders een Realtek WiFi chip aan de praat heeft gekregen. Daar al gekeken?
Wat ik tot nu toe had gevonden is dat het "out of the box" moest werken met de nieuwste raspbmc versie.
Oh, zou idd kunnen dat ze de firmware meeleveren. Dat doet OpenELEC volgens mij ook.ErwinJ schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 10:22:
[...]
Ik ga zoeken
Wat ik tot nu toe had gevonden is dat het "out of the box" moest werken met de nieuwste raspbmc versie.
Dan zou ik via SSH eens ifconfig ingeven om te kijken of er een wlan0 interface bestaat. Zo ja, dan is de driver geladen en zou het daar niet aan mogen liggen.
Dan zou je kunnen kijken of je via de command line wel wireless netwerken kunt vinden. Zo uit mijn hoofd kan dat het iwspy maar daar moet nog iets achter, zou je even moeten opzoeken hoe dat commando zijn parameters wilt hebben. Volgens mij iets van iwlist wlan0 scan.
[ Voor 0% gewijzigd door Ultraman op 13-04-2013 11:54 . Reden: iwspy -> iwlist, thx CurlyMo ]
Super bedankt.Ultraman schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 10:29:
[...]
Oh, zou idd kunnen dat ze de firmware meeleveren. Dat doet OpenELEC volgens mij ook.
Dan zou ik via SSH eens ifconfig ingeven om te kijken of er een wlan0 interface bestaat. Zo ja, dan is de driver geladen en zou het daar niet aan mogen liggen.
Dan zou je kunnen kijken of je via de command line wel wireless netwerken kunt vinden. Zo uit mijn hoofd kan dat het iwspy maar daar moet nog iets achter, zou je even moeten opzoeken hoe dat commando zijn parameters wilt hebben. Volgens mij iets van iwspy wlan0 scan.
Ik ga straks aan de slag hiermee.
iwlist wlan0 scan
USB 802.11n 150M WiFi Wireless Lan Network Card Adapter SL-1507N Black http://r.ebay.com/ajf9lJ
Zit een Ralink RT5370 chipset in en werkt out-of-the-box met de laatste Raspbmc.
Ik heb ook nog wireless dongle van Sitecom 300N X3 die ook werkt maar volgens mij is dat ook een Ralink chipset...weet ik niet zeker...
[ Voor 26% gewijzigd door technorabilia op 13-04-2013 11:14 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Juist! Dat was hem.
iwlist wlan0 scan ?CurlyMo schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 17:37:
Probeer eens mijn suggestie.
Command not found
raspbian xbmc dus dat zou "Arch" moeten zijnCurlyMo schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 17:52:
Welke distro?
Raspbian is gebaseerd op debian toch?ErwinJ schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 18:03:
[...]
raspbian xbmc dus dat zou "Arch" moeten zijn
Smultie schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 08:09:
[...]
Misschien erg simpel gedacht, maar streamt hij de film niet gewoon over je netwerk?
Bedankt, maar dat is het niet. Ik gebruik wel mijn telefoon via wifi als afstandbediening, maar de film gaat via een usb-stick. Maar de hele tijd (dus ook als ik al een half uur niet mijn telefoon heb gebruikt) blijft het lampje van de wifi flikkeren. Soms wat sneller, soms wat langzamer. Het lijkt dus niet 'gewoon' flikkeren (in de trand van 'ik sta aan') te zijn, maar echt 'ik verzend/ontvang data'.Ultraman schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 08:53:
[...]
Speel je film vanaf een netwerkbron? Of vanaf een USB schijf (oid)?
Indien je vanaf een netwerkbron afspeelt dan lijkt mij duidelijk waarom het WiFi constant bezig is.
Probeer eens (aangesloten op bedraad internet) het volgende:ErwinJ schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 08:57:
ik ben deze week begonnen met mijn raspi.
Ik heb er de laatste versie van raspbmc op staan in deze mooi laten instaleren via het vaste netwerk maar met de tp-link dongle al in de usb.
Alles werkt zoals het moet en ik van te voren al had gelezen.
Alleen de wifi krijg ik niet aan de praat, in xbmc kan ik naar de raspi instellingen gaan en daar wifi selecteren.
maar wat ik ook instel daar ik krijg geen netwerk, ik ben gisteren gaan zoeken via google maar ik kom er maar niet uit.
Mis ( vergeet ) ik iets ? of ben ik Scheel ( of een gigantische noob ) ?
Kan mij iemand verder helpen ?
mijn dongle is een TP-Link TL-WN723N
Op programs klikken (dus niet raspbmc settings, maar echt 'programs), daar 'get more' en daar de 'network manager' downloaden & installeren. In dat programma kon ik zonder problemen mijn wifi instellen. Zie ook onderstaande video voor details (vanaf 5.30)
Voor NZBget staan er genoeg tutorials voor op internet. Google maar eens. Hier heb je ook een tut voor Sabnzbd. Ik zal binnenkort eens een tutorial schrijven voor NZBget.Polen schreef op zondag 14 april 2013 @ 01:19:
Ik heb raspbmc draaien op m'n Pi, maar hoe kan ik hier nu NZBget op krijgen? Ik lees dat mensen het hebben, maar nergens vind ik een uitleg.
En dan komt de app gewoon onder 'Programs' te staan?
Failed to fetch gzip:/var/lib/apt/lists/partial/mirrordirector.raspbian.org_raspbian_dists_wheezy_main_binary-armhf_Packages Hash Sum mismatch
Kan iemand die mirror een schop geven?
Ok, sdcard gaf ook rare fouten dus ben ff opnieuw begonnen sowieso. Echt wel de achilles hiel van de Pi in mijn ogen, die opslag..CurlyMo schreef op zondag 14 april 2013 @ 10:36:
@datadevil, die error betekent dat je net probeert packages op te halen op het moment dat Raspbian hun repo aan het bijwerken zijn. Even wachten is dan meestal de oplossing
heb voor het eerst wat DVD's beschikbaar gemaakt en worden allemaal prima herkent, fanart erbij etc.
alleen als ik ze wil afspelen krijg ik alleen geluid en het xmbc menu blijft staan, waardoor ik dus wel audio heb maar geen video...
hoop dat iemand iets weet.
raspbmc, wordt via bedraade lan bedient door een NAS.
zoals gezegd voor series geen enkel probleem.
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Ik heb gewoon een maandag morgen raspberry pi productie. zie mensen hier allemaal 1080p content afspelen en zelfs inclusief wifi zonder problemen. Mijn raspberry hokkert en stoot alle kanten als ik gewoon via een film vanaf mijn synology (NFS) haal. SMB hoef ik helemaal niet te proberen. Keb raspberry pi gewoon via hdmi aangesloten op TV en daarover ook de audio.RubenDJ schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:49:
Ik was eerst van plan om mijn content op mijn Windows 8 servertje met Plex Media Server te beheren maar besloot eerst eens te kijken hoe het zou werken via SMB. Via network browse kon ik niet bij mijn Windows 8 share komen, maar handmatig verbinding maken werkte wel. Even wat 720p en 1080p met DTS materiaal getest, werkt allemaal prima, alleen het starten van de bestanden duurt ongeveer 5 seconden. Spoelen via de << en >> knoppen werkt niet, maar dat is volgens mij een known issue. Gelukkig kun je met Yatse gewoon de slider verplaatsen en dat werkt uitstekend.
Overclocken jullie hem allemaal? of is er een speciale xbmc die je moet gebruiken. Gebruik zelf een recente versie van openelec.
aangezien een receiver duurder is, stel ik je voor om 'm te gaan overclocken.
OpenElec draaide bij mij op de 900mhz overclock stabiel en zonder problemen. nu zit ik op XBIAN met de standaard XBIAN overclock.. Loopt perfect (inmiddels wel een receiver aangeschaft)
Al een keer met tcpdump en/of wireshark gekeken wat er doorheen gaat?Orian schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 21:19:
Bedankt, maar dat is het niet. Ik gebruik wel mijn telefoon via wifi als afstandbediening, maar de film gaat via een usb-stick. Maar de hele tijd (dus ook als ik al een half uur niet mijn telefoon heb gebruikt) blijft het lampje van de wifi flikkeren. Soms wat sneller, soms wat langzamer. Het lijkt dus niet 'gewoon' flikkeren (in de trand van 'ik sta aan') te zijn, maar echt 'ik verzend/ontvang data'.
Over hoeveel data praten we? Bekijk de statistiek van de interface hiervoor eens om mee te beginnen.
De afstandsbediening op de telefoon is wel een goede hint. Ik gebruik zelf om de zoveel tijd Yatse op mijn Android telefoon en die houdt bij op welk tijdstip je in de gespeelde media zit. Die haalt via de XBMC web interface elke (paar) seconde de huidige status op. Mogelijk is dat ook wat bij jou gebeurd.
De subtitles kon ik altijd makkelijk downloaden via de de addons met Raspbmc maar nu ik Openelec erop heb staan werkt dat niet meer?
Hij download ze en dat gaat allemaal goed dan gaat hij terug naar de films maar laat hij ze niet zien.
Video Calibration en de subtitle hoogte heb ik gewoon goed staan. ook zijn de subtitles enabled, wel geeft die na het downloaden aan dat er lokaal een subtitle is gevonden en je kan ook zijn dat hij echt een srt bestand toewijst maar hij laat hem helaas niet zien.
Heeft iemand van jullie hier een oplossing?
Mvg, Nick
Verwijderd
Edit: downloadsnelheid van het netwerk waaraan de raspB hangt is 5 MB/s
[ Voor 9% gewijzigd door manusjevanalles op 15-04-2013 17:52 ]
☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant
Als je video out ( ergens in system settings ) op 60 staat, en je video is bv 25 fps, dan kan hij daar heel wat moeite mee hebben...grote_oever schreef op zondag 14 april 2013 @ 23:45:
[...]
Ik heb gewoon een maandag morgen raspberry pi productie. zie mensen hier allemaal 1080p content afspelen en zelfs inclusief wifi zonder problemen. Mijn raspberry hokkert en stoot alle kanten als ik gewoon via een film vanaf mijn synology (NFS) haal. SMB hoef ik helemaal niet te proberen. Keb raspberry pi gewoon via hdmi aangesloten op TV en daarover ook de audio.
Overclocken jullie hem allemaal? of is er een speciale xbmc die je moet gebruiken. Gebruik zelf een recente versie van openelec.
Mijn gok: Als je in je AB het Now playing schermpje aan hebt staan dan blijft hij continu de voortgangsbalk updaten.Orian schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 21:19:
Bedankt, maar dat is het niet. Ik gebruik wel mijn telefoon via wifi als afstandbediening, maar de film gaat via een usb-stick. Maar de hele tijd (dus ook als ik al een half uur niet mijn telefoon heb gebruikt) blijft het lampje van de wifi flikkeren. Soms wat sneller, soms wat langzamer. Het lijkt dus niet 'gewoon' flikkeren (in de trand van 'ik sta aan') te zijn, maar echt 'ik verzend/ontvang data'.
en wat heb je als statisch adres opgegeven? Toch wel iets uit je eigen ip-reeks die niet in je DHCP-scope zit?Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:57:
Zelf heb de raspberry als mediaspeler samen met Openelec. Nu heb ik het volgende probleem. Als ik de raspberrt een statisch IP adres geef. Dan heb ik geen internet verbinding meer. Ik heb het statich ip adres opegeven via deze tutorial: YouTube: OpenELEC staticIP
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Bedankt voor je reactie, maar dat is het volgens mij niet. Zelfs als ik in mijn telefoon het proces afsluit (dus hometoets ingedrukt houden en 'wegvegen') blijft het lampje flikkeren.geerten schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:49:
[...]
Mijn gok: Als je in je AB het Now playing schermpje aan hebt staan dan blijft hij continu de voortgangsbalk updaten.
Iemand nog een ander idee?
Edit: zie nu pas deze reactie, net overheen gekeken:
Bedankt, ik zal daar morgen eens naar kijken, wellicht dat ik het dan kan ontdekkenUltraman schreef op maandag 15 april 2013 @ 08:59:
[...]
Al een keer met tcpdump en/of wireshark gekeken wat er doorheen gaat?
Over hoeveel data praten we? Bekijk de statistiek van de interface hiervoor eens om mee te beginnen.
De afstandsbediening op de telefoon is wel een goede hint. Ik gebruik zelf om de zoveel tijd Yatse op mijn Android telefoon en die houdt bij op welk tijdstip je in de gespeelde media zit. Die haalt via de XBMC web interface elke (paar) seconde de huidige status op. Mogelijk is dat ook wat bij jou gebeurd.
[ Voor 45% gewijzigd door Orian op 15-04-2013 22:30 ]
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Dit topic is gesloten.
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.