Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:25

ralpje

Deugpopje

ibiben95 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:26:
[...]

Als ik dit automatisch ga doen ben k ban dat xbmc de SUB download die niet synchroon loopt met de film. Of kijkt die hier wel naar?
Als je iets als autosub gebruikt wordt onder andere gekeken naar de 'groep'naam in de downloadfile, en wordt op basis daarvan de juiste subs gezocht bij bierdopje.com. Werkt bij prima en eigenlijk nooit out of sync.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-09 19:58
Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:27:
Ik zie bij netwerken dat de Raspbmc wordt weergegeven maar als ik er op klik vraagt Finder om een gebruikersnaam en wachtwoord. Ik heb van alles geprobeerd maar kom er niet in. Weet iemand wat dit standaard moet zijn?
Probeer eens
gebruiker: pi password: raspberry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:36
ibiben95 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:26:
[...]

Als ik dit automatisch ga doen ben k ban dat xbmc de SUB download die niet synchroon loopt met de film. Of kijkt die hier wel naar?

En ik kan het opzich wel goed volgen zonder SUB en al helemaal goed met Engelse SUB, maar ik heb ook nog kleine broertjes. En die beheersen de Engelse taal niet zo goed als ik:)
Heb je zelf die addon al eens geprobeerd? Die is echt meesterlijk. Zelfs met standaardsettings, alleen "automatically download first sync sub" werkt het perfect. En je kan gewoon kiezen wat je voorkeurstalen zijn. Bovendien is er een enorme waslijst aan bronnen waar hij ze vandaan haalt. Die kan je ook aan/uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sweebee schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:29:
[...]

Probeer eens
gebruiker: pi password: raspberry
Die heb ik al geporbeerd werkt helaas niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:21

Freedive

] Ken sent me _

Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:33:
[...]

Dat werkte op mijn macbook ook niet. Heb toen guest account aangezet inf smb.conf dacht ik.

Edit:
Dan heb je dus geen beveiliging meer :-)

[ Voor 8% gewijzigd door Freedive op 09-04-2013 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-09 19:58
[...]

Gebruiker: pi
password: raspberrypi

of

gebruiker: root
password: root

dit vond ik op het raspbmc forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
Jazco2nd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:31:
[...]

Heb je zelf die addon al eens geprobeerd? Die is echt meesterlijk. Zelfs met standaardsettings, alleen "automatically download first sync sub" werkt het perfect. En je kan gewoon kiezen wat je voorkeurstalen zijn. Bovendien is er een enorme waslijst aan bronnen waar hij ze vandaan haalt. Die kan je ook aan/uitvinken.
Ja die gebruik ik al een tijdje, ben er reuze tevreden mee. Alleen soms moet ik er een paar downloaden voordat ik de goede hebt. Dit komt volgens mij omdat ik naam (bijv. ......(2012)YIFY.mp4) altijd vernader in .....(2012). Werkt de functie dat hij de eerste sinc download dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
ibiben95 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:35:
[...]

Ja die gebruik ik al een tijdje, ben er reuze tevreden mee. Alleen soms moet ik er een paar downloaden voordat ik de goede hebt. Dit komt volgens mij omdat ik naam (bijv. ......(2012)YIFY.mp4) altijd vernader in .....(2012). Werkt de functie dat hij de eerste sinc download dan ook?
Het handigst vind ik om de folder naam wel aan te passen, maar de uiteindelijke bestandsnaam origineel te houden, dan vindt hij het makkelijkst de juiste ondertiteling.
Je kunt ook bij instellingen van de add-on aangeven dat hij de titel van het bestand weer moet geven, dan kun je zien of het de juiste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik heb nooit het nut van renamen begrepen.. Dat is toch gewoon nutteloos?
TV Shows\ [serie naam] \ Seizoen [nr] \ .......mkv

Zo worden alle series bij mij gedownload, rename nooit bestandsnamen en dat gaat perfect.
Alleen films rename ik naar [Title] [(Year}] maar ook slechts 1x in de zoveel tijd.. tis gewoon niet nodig want ik zie die bestanden toch nooit. Series downloaden automatisch en XBMC scant ze vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Ik rename alleen maar zodat de scrapers ze dan makkelijker kan vinden. Of vind de Moviescraper die in xbmc zit net zo makkelijk Gangster.Squad.2013.1080p.BluRay.x264.mp4 als Gangster Squad (2013).mp4.

Want dan zie ik het nut van renamen namelijk ook niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 12:59
Ik rename nooit en alles word eigenlijk wel gevonden. Ik probeer wel voor een juiste mapstructuur te zorgen bij series...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Ja maar series zal k wel gwn altijd blijven renamen denk ik. Want zoveel moeite is het niet. Door TheRenamer halen en dan dmv EmberMediaManagar alle fanart en hoesjes en beschrijvingen downloaden. Want TVDB doet het 9/10 x niet op xbmc.

Ik zal kijken hoe het autmatisch downloaden van subs bij films werkt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Vreemd, ik heb nog nooit issues met TVDB/XBMC gehad. Hooguit dat er 2 series bestaan met dezelfde naam zoals Castle. Dan krijg je een melding en typ je het jaartal erachter en klaar.

het zijn ook weer extra handelingen voor de RPi (als je dat op de RPi doet dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
[...]

Ik zat hier ook al mee te rommelen, maar ben er achter gekomen dat je eerst een wachtwoord moet instellen of een bestandje bewerken zodat er geen wachtwoord meer op staat. De gebruikersnaam blijft gewoon 'pi'. Zie dit topic: http://forum.stmlabs.com/showthread.php?tid=7937

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:44

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

ibiben95 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:05:
Nederland is een geweldig landje, maar had toch liever in UK of USA gewoond.

Waarom? Nou heel simpel, dan hoefde ik niet steeds de juiste ondertitels te zoeken en te downloaden. Dan had ik ook gewoon automatisch al mijn films kunnen downloaden en gelijk op de PI kopieëren. Maar nee, ik moet nog van elke film/aflevering/seizoen de juiste ondertiteling zoeken...
Had je daar gewoond had je ook geen ondertitels nodig gehad naar mijn mening :P
Ik gebruik een rss feed van Bierdopje. Als er een sub is van desbetreffende serie, start ik mijn xbmc op de pc op.Pc en RPi halen de serie en movies uit dezelfde map(Externe HDD).
Download ik first sync. Die zet hem in de map van desbetreffende serie. En ik kan op e rpi kijken naar serie met ondertitelling.
Heb ook een account bij bierdopje voor eventueel handmatig downloaden van de subs.
Sickbeard heeft ook een fork (tweaker schumi2004) voor eventuel NL serie schumi2004 in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3" of https://github.com/schumi2004/Sick-Beard-Dutch en met intergratie van subs.
Die zou hij ook moeten kunnen downloaden,

[ Voor 38% gewijzigd door Sepp14 op 09-04-2013 17:47 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ligt toch vooral ook aan jezelf en je opvoeding van huis uit.. Je kan toch gewoon je Engels gaan verbeteren, een Engelstalige baan/opleiding zoeken etc.
Ik kijk ook vaak zonder subs.. voeg ze vooral toe om de tv wat zachter te kunnen zetten zodat je nog een gesprek kan voeren en andere dingen kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

ibiben95 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:01:
Ja maar series zal k wel gwn altijd blijven renamen denk ik. Want zoveel moeite is het niet. Door TheRenamer halen en dan dmv EmberMediaManagar alle fanart en hoesjes en beschrijvingen downloaden. Want TVDB doet het 9/10 x niet op xbmc.

Ik zal kijken hoe het autmatisch downloaden van subs bij films werkt:)
Zodra je de file gaat renamen zal je een stuk moeilijker een passende subtitle kunnen vinden.. voor films maakt het vaak niet zoveel uit, maar series wel.. Heel vaak out of sync.. Toen ik ophield met die files te renamen had ik altijd een sync subtitle.

Tegenwoordig rename ik films ook niet meer omdat xbmc ze toch perfect indexeert.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Omdat ik net pas begonnen ben met echt Tv-series kijken, loop ik bij bijna alle series een paar seizoenen achter. Ik vind het dan altijd handig om een hele seizoen te downloaden en daarbij gelijk alle subs van die seizoen downloaden in één x. Namelijk door de alle onderitels per afelvering van die seizoen als een zipfile te downloaden.

Maar ik volg nu Game Of Thrones. Daarvan moet ik wel weer elke week sub downloaden. Ik ga dat vanaf nu via sickbeard doen en een manier zoeken om de ondertitels te downloaden. Er zijn genoeg manieren gegeven door jullie dus aan manieren geen gebrek.

Als dit gewoon goed werkt, zal ik dit voortaan voor alle nieuwe series doen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davema
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 23:12
Scatman_II schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:30:
Hopelijk heeft iemand hier wat aan, in elk geval dank aan alle programmeurs voor het genereren van deze fantastische gratis software! :D
Bedankt hier heb ik zeker wat aan en ik deel je mening. Zelf ben ik ook sinds een maand bezig met de PI. Begonnen met Openelec, wat stabiel draait maar in mijn ogen minder mogelijkheden bevat als je het vergelijkt met Xbian. Vooral het gemis van een goed werkende download package en de goede berichten van Xbian hebben me overstag doen gaan. Tot op heden heb ik hier geen spijt van gehad.

Als aanvulling op je guide heb ik zelf veel gehad bij het automatisch laten downloaden van ondertitels via autosub. Deze laat ik mijn complete series map controleren op de nieuwe ondertitels van bierdopje. Zie http://raspberrypihelp.net/tutorials/8-auto-sub-for-the-pi

Verder gebruik ik de sickbeard, NZBget, transmission combi van Xbian. Ik liep tegen het probleem aan dat rar files niet werden uitgepakt met NZBget. Het installeren van Unrar-nonfree heeft dit ook weer opgelost. Zie http://raspberrypi.stacke...-to-install-unrar-nonfree

Verder laat ik de volledige download package en autosub niet automatisch starten, maar doe ik dit handmatig via SSH door een mini script met de volgende regels. Dit scheelt weer in het geheugen bij het films kijken.
code:
1
2
sudo /etc/init.d/autosub start
sudo /etc/init.d/sickbeard start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Kan je dat niet beter schedulen? nu moet je dat handmatig steeds starten en weer stoppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
code:
1
2
sudo update-rc.d autosub defaults
sudo update-rc.d sickbeard defaults

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sweebee schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:35:
[...]

Gebruiker: pi
password: raspberrypi

of

gebruiker: root
password: root

dit vond ik op het raspbmc forum
Helaas werken ook niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 22:49
Ik heb HTPC met MediaPortal met LiveTV via CanalDigitaal en dat werkt top! Daarnaast heb ik een paar clients met Openelec. En 1 Raspberry Pi op Raspbmc.
Op de Pi werkt de MediaPortal add-on verschrikkelijk. Continu reboots van de Pi als je een HD kanaal start. Hebben anderen ook zitten stoeien hiermee en is hiervoor al een oplossing?

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 22:49
Ik heb hetzelfde op de Mac, heb ten einde raad maar een nfs mount naar NAS aangemaakt als tussenstation.

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:19

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Davema schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 19:16:
[...]
Als aanvulling op je guide heb ik zelf veel gehad bij het automatisch laten downloaden van ondertitels via autosub. Deze laat ik mijn complete series map controleren op de nieuwe ondertitels van bierdopje. Zie http://raspberrypihelp.net/tutorials/8-auto-sub-for-the-pi
Ha, dat was ik nog niet tegengekomen! Ziet er handig uit, ga ik zeker proberen, dank :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Als je een share toevoegt op RaspBMC worden de bijbehorende gebruikersnaam en wachtwoord/password blijkbaar in plain text opgeslagen. Dus dan denk je...pi is de standaard user, geef die een wachtwoord (of gebruik standaard) en vul dat in op de SMB host. Helaas, dat werkt niet.

Is er iets om dit beter te beveiligen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0n
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:18
Vandaag is me eerste Raspberry Pi binnen gekomen, samen met een 8GB SD kaart. Ik heb hierop OpenElec op geinstalleerd via een Ubuntu Live CD.

Wat mij opviel is dat de CPU de hele tijd +90% zit. Ook als ik via SSH het commando 'top' gebruik, zit het CPU gebruik +90%. Ook na meerdere reboots.

Hetgeen wat zoveel CPU gebruikt is de /usr/lib/xbmc/xbmc.bin.

Op internet lees ik veel van een IDLE CPU gebruik van tussen de 20% - 30%. Hoe kan die van mij zo hoog zijn? De enigiste addon die ik geinstalleerd heb is de Uitzendig Gemist addon van Rieter.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:39
Dat heb ik ook Bart0n.

volgens mij komt het omdat de GUI van XBMC dus constant gerenderd wordt met een bepaalde refreshrate of framerate. Dit kan niet versneld door de GPU dus staat de CPU constant op 90%.

Volgens mij is dat het. Weet het niet zeker. Misschien dat iemand het hier met zekerheid kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Laatst online: 22:24

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

ik draai openelec, maar de mijne bevriest de laatste dagen ineens. ik moet hem dan herstarten en dan werkt hij ook weer. En de biblotheekstructuur snap ik ook nog niet helemaal(en heb al heel wat handleidingen doorgenomen).
Ik heb alle series/films/muziek op mijn laptop staan, en stream deze.
d:/Download/series/bv big bang
d:/download/film/(naam van film)map/filmbestanden
d:/download/muziek/artiest/album

maar nog krijg ik het niet met info etc

Nog iemand die er last van heeft?

[ Voor 3% gewijzigd door kromme op 10-04-2013 21:58 ]

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bart0n schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:34:
Vandaag is me eerste Raspberry Pi binnen gekomen, samen met een 8GB SD kaart. Ik heb hierop OpenElec op geinstalleerd via een Ubuntu Live CD.

Wat mij opviel is dat de CPU de hele tijd +90% zit. Ook als ik via SSH het commando 'top' gebruik, zit het CPU gebruik +90%. Ook na meerdere reboots.

Hetgeen wat zoveel CPU gebruikt is de /usr/lib/xbmc/xbmc.bin.

Op internet lees ik veel van een IDLE CPU gebruik van tussen de 20% - 30%. Hoe kan die van mij zo hoog zijn? De enigiste addon die ik geinstalleerd heb is de Uitzendig Gemist addon van Rieter.net.
Waarschijnlijk heb je XBMC openstaan op een "zwaar" scherm: een RSS-feed onderin, scrollende tekst, of Recently Added Movies/Music etc. Zet dat soort opties maar eens uit bij je skin-settings, zorg dat je op een simpel homescreen staat, en je zult zien dat je CPU-gebruik rond de 20% zal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0n
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:18
Smultie schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:00:
[...]

Waarschijnlijk heb je XBMC openstaan op een "zwaar" scherm: een RSS-feed onderin, scrollende tekst, of Recently Added Movies/Music etc. Zet dat soort opties maar eens uit bij je skin-settings, zorg dat je op een simpel homescreen staat, en je zult zien dat je CPU-gebruik rond de 20% zal staan.
Als dat default aanstaat zal dat nog wel aanstaan ja ;). Zometeen eens kijken.

EDIT:
Het zit inderdaad ergens in het "homescreen". Tijdens het streamen van een video zit de CPU tussen de 25%-30%.
Zodra de video afgelopen is, en hij terug gaat naar de Uzg Addon scherm van Rieter zit het ergens tussen de 33%-38%.

En als ik dan terug ga naar het "homescreen" zit hij binnen enkele seconden weer terug op de 85%. RSS heb ik al uitgezet, hier heb ik ongeveer 5 a 10% winst mee geboekt.

Morgen maar weer even verder mee spelen. Tips zijn altijd welkom natuurlijk :*)

[ Voor 33% gewijzigd door Bart0n op 10-04-2013 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deninho85
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-08 20:28
Ik had een vraagje wat betreft Xot op de raspberry pi(xbmc). Ik heb de link rieter.net/pages etc toegevoegd bij bestandsbeheer maar hier staat niks bij. Wat moet ik precies doen om xot bij de addons te zien te krijgen en dus te kunnen installeren(welke repo)? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Is het ook niet zo dat je helemaal niet in XBMC moet kijken voor de CPU info, omdat die helemaal niet klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Op één of andere manier kan ik nergens vinden waar ik kan voorkomen dat mijn scherm op zwart gaat na een poosje van geen gebruik. Ergens in de powersave opties heb ik uitgezet dat hij in slaap of hibernate gaat, maar dat mag niet baten. Na een tijdje gaat het scherm op zwart, en daar krijg ik hem zowel met de remote app als met een usb toetsenbord niet uit.

Wat doe ik fout? Ik draai XBian btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:24

arie_papa

Running on Ubuntu

Zo, sinds gisteren update uitgevoerd met Xbian naar XBMC 12.1.
Wat een verbetering qua geluid. Eindelijk de optie om zowel HDMI als analoog geluid tegelijk als output te hebben en de vervelende "plop" bij het verwisselen van tracks is helemaal weg.

Happy user again :)

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Bokmaaa schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:09:
Op één of andere manier kan ik nergens vinden waar ik kan voorkomen dat mijn scherm op zwart gaat na een poosje van geen gebruik. Ergens in de powersave opties heb ik uitgezet dat hij in slaap of hibernate gaat, maar dat mag niet baten. Na een tijdje gaat het scherm op zwart, en daar krijg ik hem zowel met de remote app als met een usb toetsenbord niet uit.

Wat doe ik fout? Ik draai XBian btw.
Heb je al eens je screensaver settings gechecked? Daar kan dat soort gedrag namelijk ook worden ingesteld.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
Ja heb ik, mn screensaver staat op 20% verduistering, na 30 minuten. Maar hij gaat 100% op zwart en reageert vervolgens nergens meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Wellicht iets niet helemaal goed in de CEC-instellingen op je TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik helemaal gefrustreerd van wordt is de normalisatie van het geluid. Dit is wat er gebeurd:
Ik luister naar een album, bestaande uit x MP3 files. Ik start nummer 1 en pas het geluid zo aan dat het prettig om te horen is, bijvoorbeeld op 50%. Via een XBMC App op de iPhone of iPad. Ik luister lekker het nummertje, en daarna gaan we naar nummer 2.. Het geluid knalt vervolgens uit de speakers. Als ik de volume regeling aanraak is het gelijk opgelost en is het inderdaad weer 50%. Nummer 3 hetzelfde, etc. etc.

Nu zijn er 2 oplossingen;
1. Ik moet dit fixen in XBMC, lijkt me ook logisch.
2. Ik moet mijn receiver gaan gebruiken voor het audio niveau en de XMBC gewoon op 100% zetten.

Nou kan optie 2 wel, maar dit lijkt me toch geen normaal gedrag? Ik heb het zowel met Raspbmc als Xbian die ik nu draai.

-Update: Zie net dat er een nieuwe Xbian uit is met nieuwe Frodo 12.1 release. Ik draai nog op de vorige, ik zal vanavond even updaten om vast te stellen of het probleem nog steeds bestaat :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2013 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
Smultie schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:04:
Wellicht iets niet helemaal goed in de CEC-instellingen op je TV?
Ik heb nog nooit CEC gebruikt, instellingen staan nog helemaal standaard. Ik heb Xbian al een keer opnieuw geinstalleerd, dat mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deninho85
Hallo is er al iemand die me verder kan helpen met xot, wil namelijk graag xot op m'n raspberry. Ik heb de volgende 2 links toegevoegd bij bestandsbeheer: http://www.rieter.net/pages/XOT:Download#XBMC_Repository en http://www.rieter.net/pages/XOT:Uzg. Echter zijn deze mappen leeg. Iemand die weet wat ik verkeerd doet of juist moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Deninho85 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:48:
Hallo is er al iemand die me verder kan helpen met xot, wil namelijk graag xot op m'n raspberry. Ik heb de volgende 2 links toegevoegd bij bestandsbeheer: http://www.rieter.net/pages/XOT:Download#XBMC_Repository en http://www.rieter.net/pages/XOT:Uzg. Echter zijn deze mappen leeg. Iemand die weet wat ik verkeerd doet of juist moet doen?
Een rebootje doet soms wonderen met add-ons is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deninho85
Bij mij helaas niet. Ik heb de locatie toegevoegd bij bestandsbeheer maar beide mappen zijn leeg. Dus de addons heb ik nog niet eens eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Heb je de .zip al op je RPi gezet (SFTP werkt erg makkelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deninho85
Nee de zip krijg ik er niet op, daar zit inderdaad het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
http://wiki.xbmc.org/inde...n_from_a_zip_file_on_ATV2

Zou ongeveer hetzelfde moeten werken voor de Raspberry Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Bokmaaa schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:00:
Ja heb ik, mn screensaver staat op 20% verduistering, na 30 minuten. Maar hij gaat 100% op zwart en reageert vervolgens nergens meer op.
Screensaver om zelfde reden hier uit gezet. Klaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Laatst online: 22:24

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

op mijn android laat hij nu wel de films en de series met plaatje en info zien. maar op de tv nog niet.en ik heb er niks aan veranderd.snap er niks van.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
kromme schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:52:
op mijn android laat hij nu wel de films en de series met plaatje en info zien. maar op de tv nog niet.en ik heb er niks aan veranderd.snap er niks van.
Ga je wel naar "Movies" ipv "Videos"?
De juiste scrapers geselecteerd?

[ Voor 5% gewijzigd door Smultie op 11-04-2013 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:19:

2. Ik moet mijn receiver gaan gebruiken voor het audio niveau en de XMBC gewoon op 100% zetten.

Nou kan optie 2 wel, maar dit lijkt me toch geen normaal gedrag? Ik heb het zowel met Raspbmc als Xbian die ik nu draai.
Geen normaal gedrag?? Je past toch het volume aan op de weergever van de audio (receiver) dan op de bron? Blijf je pielen, heb het volume van XBMC gewoon op 100% staan en gebruik de receiver om het te regelen.

Wat me wel opvalt is dat het volume van 2 kanaals (muziek) harder m'n receiver ingestuurd wordt dan meerkanaals. Heb ik bijv. een filmpie gekeken, en het volume op 15 gezet om het redelijk te kunnen verstaan zonder de buren boos te krijgen. Ben ik klaar en wil ik muziek, moet ik het volume op bijv. 5 zetten omdat het anders eruit KLAPT..

Is voor mij persoonlijk een klein irritatiepuntje.. Hou er nu rekening mee en zet het volume zachter voordat ik muziek start, maar het zou imho niet nodig hoeven zijn.. volume downscalen bij muziek zou prima moeten zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:19:
Waar ik helemaal gefrustreerd van wordt is de normalisatie van het geluid. Dit is wat er gebeurd:
Ik luister naar een album, bestaande uit x MP3 files. Ik start nummer 1 en pas het geluid zo aan dat het prettig om te horen is, bijvoorbeeld op 50%. Via een XBMC App op de iPhone of iPad. Ik luister lekker het nummertje, en daarna gaan we naar nummer 2.. Het geluid knalt vervolgens uit de speakers. Als ik de volume regeling aanraak is het gelijk opgelost en is het inderdaad weer 50%. Nummer 3 hetzelfde, etc. etc.

-Update: Zie net dat er een nieuwe Xbian uit is met nieuwe Frodo 12.1 release. Ik draai nog op de vorige, ik zal vanavond even updaten om vast te stellen of het probleem nog steeds bestaat :)
Er is wel heel duidelijk iets mis hier want zoals Tha_Duck omschrijft is het volume bij track 2 in werkelijkheid veel harder, dan XBMC denkt, die staat immers nog op 50%. Dit is dus niet iets wat wordt verholpen door al je tracks te normaliseren. Of het maar ff door je receiver te laten lopen. XBMC moet ook zonder receiver werken.
Ik ervaar ook vage bugs met XBMC 12.1. Wellicht lost 12.2 dit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenkk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 20:33
Voor degene die behoefte hebben aan een XBMC 12.2 pre: https://github.com/xbianonpi/xbmc-nightly/tree/Frodo

[ Voor 3% gewijzigd door Koenkk op 12-04-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenkk
Bokmaaa schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:27:
[...]

Ik heb nog nooit CEC gebruikt, instellingen staan nog helemaal standaard. Ik heb Xbian al een keer opnieuw geinstalleerd, dat mocht niet baten.
CEC instellingen kun je vinden onder: System -> Settings -> System -> input devices -> pheriphals -> cec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik blijf buffer problemen houden met zwaardere films. Series nooit een probleem. Ik begreep dat xbian dynamisch is qua buffer? Is er geen mogelijkheid meer buffer te forceren? Waar zou het aan kunnen liggen? Netwerk is bedraad en er wordt gestreamed vanaf een Qnap TS509 Pro met 5 disks in R5. Nooit problemen met snelheden, alleen met de Rasp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenkk
UltraSub schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 16:41:
Ik blijf buffer problemen houden met zwaardere films. Series nooit een probleem. Ik begreep dat xbian dynamisch is qua buffer? Is er geen mogelijkheid meer buffer te forceren? Waar zou het aan kunnen liggen? Netwerk is bedraad en er wordt gestreamed vanaf een Qnap TS509 Pro met 5 disks in R5. Nooit problemen met snelheden, alleen met de Rasp.
De buffer is optimaal dus hier zal geen winst te behalen zijn. Hoeveel GB is/lang duur de film ongeveer? Tot ongeveer 15GB 180 minuten kan ik hier ongeveer wireless streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Koenkk schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 17:47:
[...]

De buffer is optimaal dus hier zal geen winst te behalen zijn. Hoeveel GB is/lang duur de film ongeveer? Tot ongeveer 15GB 180 minuten kan ik hier ongeveer wireless streamen.
Eergisteren Flight_(2012)_x264_1080p_Custom_NL_Subs_-_H_Q_R_- gekeken. 10,56GB. Na ongeveer 20-25 minuten eerste buffer te pakken, daarna om de 10 minuten 5 seconden bufferen. Na een dik uur gestopt met kijken, dag later toevalligerwijs xbmc gestopt en weer gestart middels ssh (dus geen reboot), film gecontinueerd, en na een half uur begon het weer. Leek wel iets minder.

Vanochtend Bee.Movie.2007.1080p.BluRay.DTS.x264-CyTSuNee met de kids gekeken. 7,51GB. Na een dikke 20 minuten weer hetzelfde. Daarna nog een paar keer om de 10 minuten, en toen was het weer weg.

In eerste instantie is het altijd hetzelfde. Eerste kwartier is altijd perfect, daarna begint het gedonder meestal, maar is niet echt reproduceerbaar met vaste intervallen. Wat ik wel zie is dat 720p het probleem nooit laat zien. DVD rips voor de kids ook niet. 1080p mkv wel. Tuurlijk zou dat aan de film kunnen liggen, maar daar ga ik niet (meer) vanuit, omdat ik het te vaak zie. En daarnaast, de C200 speelt zel allemaal vlekkeloos af. Heb ik dat nooit mee gehad.
De meesten problemen ben ik inmiddels wel overheen. Als dit (en seek :P ) nou nog goed zou gaan werken, dan kan het ding in prod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke distro en overclock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Gxbian@xbian ~ $ uname -a
Linux xbian 3.6.11+ #3 PREEMPT Tue Jan 8 22:27:29 CET 2013 armv6l GNU/Linux
xbian@xbian ~ $ cat /boot/config.txt 
initramfs initramfs.gz 0x00a00000
arm_freq=840
core_freq=375
disable_overscan=1
gpu_mem_256=128
gpu_mem_512=128
sdram_freq=400
over_voltage=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Als je een master lock code moet invullen wordt je http remote (mobiele app) er gewoon uitgeknikkerd. Er zitten echt een paar dingen in waarvan je je afvraagt 'hoe hebben ze het bedacht.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Tijdens het kijken van een film is mijn wifi connectie vrijwel de hele tijd actief op mijn raspberry (met raspbmc). Iemand enig idee wat hij up/download? Ik zie namelijk constant het lichtje van de usb-wifistick flikkeren (soms wat sneller achter elkaar, soms wat langzamer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Orian schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 07:46:
Tijdens het kijken van een film is mijn wifi connectie vrijwel de hele tijd actief op mijn raspberry (met raspbmc). Iemand enig idee wat hij up/download? Ik zie namelijk constant het lichtje van de usb-wifistick flikkeren (soms wat sneller achter elkaar, soms wat langzamer).
Misschien erg simpel gedacht, maar streamt hij de film niet gewoon over je netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Orian schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 07:46:
Speel je film vanaf een netwerkbron? Of vanaf een USB schijf (oid)?
Indien je vanaf een netwerkbron afspeelt dan lijkt mij duidelijk waarom het WiFi constant bezig is.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:03
ik ben deze week begonnen met mijn raspi.
Ik heb er de laatste versie van raspbmc op staan in deze mooi laten instaleren via het vaste netwerk maar met de tp-link dongle al in de usb.

Alles werkt zoals het moet en ik van te voren al had gelezen.

Alleen de wifi krijg ik niet aan de praat, in xbmc kan ik naar de raspi instellingen gaan en daar wifi selecteren.
maar wat ik ook instel daar ik krijg geen netwerk, ik ben gisteren gaan zoeken via google maar ik kom er maar niet uit.
Mis ( vergeet ) ik iets ? of ben ik Scheel ( of een gigantische noob ) ?
Kan mij iemand verder helpen ?

mijn dongle is een TP-Link TL-WN723N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb wireless wel eens geprobeerd op Raspbmc. Kwestie van de naam van je wifi ingeven en password. Misschien je ssid en password nog eens checken? Of wpa2/wep checken/vergelijken met een andere client? Let ook op case sensitive. En dat speciale tekens als @ in je password moet je mogelijk even voor oppassen met invoeren in xbmc.

[ Voor 24% gewijzigd door technorabilia op 13-04-2013 10:11 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Mac adres beveiliging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De TL-WN723N bevat een Realtek chip. Hiervoor is een stukje propriëtaire firmware nodig om deze aan de praat te krijgen. Deze firmware is op meerdere plekken online beschikbaar en ik kan ook guides vinden voor de chip icm Linux.
Heb niet specifiek op Raspbmc gezocht, omdat dit "probleem" voor meerdere Linux distros zal gelden. Maar wellicht kun je een gerichte zoektocht doen. Verwacht ook wel dat op het Raspbmc forum of Raspberry Pi forum iemand anders een Realtek WiFi chip aan de praat heeft gekregen. Daar al gekeken? :)

Op Debian Linux Wheezy kun je een dergelijk stick aan de praat krijgen door firmware-realtek te installeren. Wellicht kan dat ook in Raspbmc/Raspian, maar dat zul je even moeten nakijken.

Je wilt denk ik ook controleren of de stick uberhaupt gedetecteerd wordt en eventuele drivers geladen.
Log in via SSH en met commando lsusb (kan zijn dat je die moet installeren) kun je kijken wat er aan USB apparaten gevonden wordt en met ifconfig zou ik dan eens kijken of er een interface met de naam "wlan0" of iets anders afwijkends tussen staat.
Ook zou je dmesg kunnen afspeuren naar een entry van de Realtek driver.

[ Voor 39% gewijzigd door Ultraman op 13-04-2013 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Ultraman schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 10:18:
De TL-WN723N bevat een Realtek chip. Hiervoor is een stukje propriëtaire firmware nodig om deze aan de praat te krijgen. Deze firmware is op meerdere plekken online beschikbaar en ik kan ook guides vinden voor de chip icm Linux.
Heb niet specifiek op Raspbmc gezocht, omdat dit "probleem" voor alle Linux distros zal gelden. Maar wellicht kun je een gerichte zoektocht doen. Verwacht ook wel dat op het Raspbmc forum of Raspberry Pi forum iemand anders een Realtek WiFi chip aan de praat heeft gekregen. Daar al gekeken? :)
Ik ga zoeken :)
Wat ik tot nu toe had gevonden is dat het "out of the box" moest werken met de nieuwste raspbmc versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

ErwinJ schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 10:22:
[...]

Ik ga zoeken :)
Wat ik tot nu toe had gevonden is dat het "out of the box" moest werken met de nieuwste raspbmc versie.
Oh, zou idd kunnen dat ze de firmware meeleveren. Dat doet OpenELEC volgens mij ook.

Dan zou ik via SSH eens ifconfig ingeven om te kijken of er een wlan0 interface bestaat. Zo ja, dan is de driver geladen en zou het daar niet aan mogen liggen.
Dan zou je kunnen kijken of je via de command line wel wireless netwerken kunt vinden. Zo uit mijn hoofd kan dat het iwspy maar daar moet nog iets achter, zou je even moeten opzoeken hoe dat commando zijn parameters wilt hebben. Volgens mij iets van iwlist wlan0 scan.

[ Voor 0% gewijzigd door Ultraman op 13-04-2013 11:54 . Reden: iwspy -> iwlist, thx CurlyMo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Ultraman schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 10:29:
[...]

Oh, zou idd kunnen dat ze de firmware meeleveren. Dat doet OpenELEC volgens mij ook.

Dan zou ik via SSH eens ifconfig ingeven om te kijken of er een wlan0 interface bestaat. Zo ja, dan is de driver geladen en zou het daar niet aan mogen liggen.
Dan zou je kunnen kijken of je via de command line wel wireless netwerken kunt vinden. Zo uit mijn hoofd kan dat het iwspy maar daar moet nog iets achter, zou je even moeten opzoeken hoe dat commando zijn parameters wilt hebben. Volgens mij iets van iwspy wlan0 scan.
Super bedankt.
Ik ga straks aan de slag hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ultraman schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 10:29:
Volgens mij iets van iwspy wlan0 scan.
iwlist wlan0 scan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb deze:
USB 802.11n 150M WiFi Wireless Lan Network Card Adapter SL-1507N Black http://r.ebay.com/ajf9lJ
Zit een Ralink RT5370 chipset in en werkt out-of-the-box met de laatste Raspbmc.

Ik heb ook nog wireless dongle van Sitecom 300N X3 die ook werkt maar volgens mij is dat ook een Ralink chipset...weet ik niet zeker...

[ Voor 26% gewijzigd door technorabilia op 13-04-2013 11:14 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Juist! Dat was hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
deze was het "iw dev wlan0 scan"

en deze melding krijg ik "nl80211 not found"zucht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer eens mijn suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
iwlist wlan0 scan ?

Command not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
raspbian xbmc dus dat zou "Arch" moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

ErwinJ schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 18:03:
[...]

raspbian xbmc dus dat zou "Arch" moeten zijn
Raspbian is gebaseerd op debian toch?

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien doe je er verstandig aan een van de hoofd XBMC distributies te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Smultie schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 08:09:
[...]

Misschien erg simpel gedacht, maar streamt hij de film niet gewoon over je netwerk?
Ultraman schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 08:53:
[...]

Speel je film vanaf een netwerkbron? Of vanaf een USB schijf (oid)?
Indien je vanaf een netwerkbron afspeelt dan lijkt mij duidelijk waarom het WiFi constant bezig is.
Bedankt, maar dat is het niet. Ik gebruik wel mijn telefoon via wifi als afstandbediening, maar de film gaat via een usb-stick. Maar de hele tijd (dus ook als ik al een half uur niet mijn telefoon heb gebruikt) blijft het lampje van de wifi flikkeren. Soms wat sneller, soms wat langzamer. Het lijkt dus niet 'gewoon' flikkeren (in de trand van 'ik sta aan') te zijn, maar echt 'ik verzend/ontvang data'.
ErwinJ schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 08:57:
ik ben deze week begonnen met mijn raspi.
Ik heb er de laatste versie van raspbmc op staan in deze mooi laten instaleren via het vaste netwerk maar met de tp-link dongle al in de usb.

Alles werkt zoals het moet en ik van te voren al had gelezen.

Alleen de wifi krijg ik niet aan de praat, in xbmc kan ik naar de raspi instellingen gaan en daar wifi selecteren.
maar wat ik ook instel daar ik krijg geen netwerk, ik ben gisteren gaan zoeken via google maar ik kom er maar niet uit.
Mis ( vergeet ) ik iets ? of ben ik Scheel ( of een gigantische noob ) ?
Kan mij iemand verder helpen ?

mijn dongle is een TP-Link TL-WN723N
Probeer eens (aangesloten op bedraad internet) het volgende:
Op programs klikken (dus niet raspbmc settings, maar echt 'programs), daar 'get more' en daar de 'network manager' downloaden & installeren. In dat programma kon ik zonder problemen mijn wifi instellen. Zie ook onderstaande video voor details (vanaf 5.30)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 11:51
Ik heb raspbmc draaien op m'n Pi, maar hoe kan ik hier nu NZBget op krijgen? Ik lees dat mensen het hebben, maar nergens vind ik een uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:27
Polen schreef op zondag 14 april 2013 @ 01:19:
Ik heb raspbmc draaien op m'n Pi, maar hoe kan ik hier nu NZBget op krijgen? Ik lees dat mensen het hebben, maar nergens vind ik een uitleg.
Voor NZBget staan er genoeg tutorials voor op internet. Google maar eens. Hier heb je ook een tut voor Sabnzbd. Ik zal binnenkort eens een tutorial schrijven voor NZBget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 11:51
Dank voor je reactie. Ik zag wel handleidingen staan voor NZBget op een Raspberry (http://raspberry-blog.com...g-nzbget-on-raspberry-pi/), maar kan dezelfde methode ook op Raspbmc worden toegepast?
En dan komt de app gewoon onder 'Programs' te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:39
Ik krijg deze error bij een apt-get update op Xbian:

Failed to fetch gzip:/var/lib/apt/lists/partial/mirrordirector.raspbian.org_raspbian_dists_wheezy_main_binary-armhf_Packages Hash Sum mismatch

Kan iemand die mirror een schop geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@datadevil, die error betekent dat je net probeert packages op te halen op het moment dat Raspbian hun repo aan het bijwerken zijn. Even wachten is dan meestal de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:39
CurlyMo schreef op zondag 14 april 2013 @ 10:36:
@datadevil, die error betekent dat je net probeert packages op te halen op het moment dat Raspbian hun repo aan het bijwerken zijn. Even wachten is dan meestal de oplossing
Ok, sdcard gaf ook rare fouten dus ben ff opnieuw begonnen sowieso. Echt wel de achilles hiel van de Pi in mijn ogen, die opslag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We proberen met XBian dit verder te kunnen verbeteren door over te stappen op BTRFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Laatst online: 11:36
ok apart probleempje nu hier;
heb voor het eerst wat DVD's beschikbaar gemaakt en worden allemaal prima herkent, fanart erbij etc.
alleen als ik ze wil afspelen krijg ik alleen geluid en het xmbc menu blijft staan, waardoor ik dus wel audio heb maar geen video...

hoop dat iemand iets weet.

raspbmc, wordt via bedraade lan bedient door een NAS.
zoals gezegd voor series geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:35

kraats

Ik rol

Heb je ook de licentie voor MPEG2 gekocht?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Laatst online: 21:45
RubenDJ schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:49:

Ik was eerst van plan om mijn content op mijn Windows 8 servertje met Plex Media Server te beheren maar besloot eerst eens te kijken hoe het zou werken via SMB. Via network browse kon ik niet bij mijn Windows 8 share komen, maar handmatig verbinding maken werkte wel. Even wat 720p en 1080p met DTS materiaal getest, werkt allemaal prima, alleen het starten van de bestanden duurt ongeveer 5 seconden. Spoelen via de << en >> knoppen werkt niet, maar dat is volgens mij een known issue. Gelukkig kun je met Yatse gewoon de slider verplaatsen en dat werkt uitstekend.
Ik heb gewoon een maandag morgen raspberry pi productie. zie mensen hier allemaal 1080p content afspelen en zelfs inclusief wifi zonder problemen. Mijn raspberry hokkert en stoot alle kanten als ik gewoon via een film vanaf mijn synology (NFS) haal. SMB hoef ik helemaal niet te proberen. Keb raspberry pi gewoon via hdmi aangesloten op TV en daarover ook de audio.

Overclocken jullie hem allemaal? of is er een speciale xbmc die je moet gebruiken. Gebruik zelf een recente versie van openelec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

DTS downmixing vergt net effe wat meer van de cpu waardoor je last van horten en stoten zal krijgen.
aangezien een receiver duurder is, stel ik je voor om 'm te gaan overclocken.

OpenElec draaide bij mij op de 900mhz overclock stabiel en zonder problemen. nu zit ik op XBIAN met de standaard XBIAN overclock.. Loopt perfect (inmiddels wel een receiver aangeschaft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Orian schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 21:19:

Bedankt, maar dat is het niet. Ik gebruik wel mijn telefoon via wifi als afstandbediening, maar de film gaat via een usb-stick. Maar de hele tijd (dus ook als ik al een half uur niet mijn telefoon heb gebruikt) blijft het lampje van de wifi flikkeren. Soms wat sneller, soms wat langzamer. Het lijkt dus niet 'gewoon' flikkeren (in de trand van 'ik sta aan') te zijn, maar echt 'ik verzend/ontvang data'.
Al een keer met tcpdump en/of wireshark gekeken wat er doorheen gaat?
Over hoeveel data praten we? Bekijk de statistiek van de interface hiervoor eens om mee te beginnen.

De afstandsbediening op de telefoon is wel een goede hint. Ik gebruik zelf om de zoveel tijd Yatse op mijn Android telefoon en die houdt bij op welk tijdstip je in de gespeelde media zit. Die haalt via de XBMC web interface elke (paar) seconde de huidige status op. Mogelijk is dat ook wat bij jou gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:29
Ik heb sinds kort een Openelec op mijn raspberry pi staan wat hiervoor Raspbmc was.
De subtitles kon ik altijd makkelijk downloaden via de de addons met Raspbmc maar nu ik Openelec erop heb staan werkt dat niet meer?
Hij download ze en dat gaat allemaal goed dan gaat hij terug naar de films maar laat hij ze niet zien.
Video Calibration en de subtitle hoogte heb ik gewoon goed staan. ook zijn de subtitles enabled, wel geeft die na het downloaden aan dat er lokaal een subtitle is gevonden en je kan ook zijn dat hij echt een srt bestand toewijst maar hij laat hem helaas niet zien.

Heeft iemand van jullie hier een oplossing?

Mvg, Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb de raspberry als mediaspeler samen met Openelec. Nu heb ik het volgende probleem. Als ik de raspberrt een statisch IP adres geef. Dan heb ik geen internet verbinding meer. Ik heb het statich ip adres opegeven via deze tutorial: YouTube: OpenELEC staticIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:16
Vraagje: ik probeer een bestand van ongeveer 1 gb via ftp te kopieren naar mijn raspB (raspbmc). Via het netwerk gaat dit met ongeveer 500 kb/s. Als ik dit via internet probeer, gaat dit sloom, valt de verbinding steeds weg, etc. Mijn uploadsnelheid van de computer waarmee ik upload is zeer snel (glasvezel). De poorten in mijn routers staan open. Iemand een idee?

Edit: downloadsnelheid van het netwerk waaraan de raspB hangt is 5 MB/s

[ Voor 9% gewijzigd door manusjevanalles op 15-04-2013 17:52 ]

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:02
grote_oever schreef op zondag 14 april 2013 @ 23:45:
[...]

Ik heb gewoon een maandag morgen raspberry pi productie. zie mensen hier allemaal 1080p content afspelen en zelfs inclusief wifi zonder problemen. Mijn raspberry hokkert en stoot alle kanten als ik gewoon via een film vanaf mijn synology (NFS) haal. SMB hoef ik helemaal niet te proberen. Keb raspberry pi gewoon via hdmi aangesloten op TV en daarover ook de audio.

Overclocken jullie hem allemaal? of is er een speciale xbmc die je moet gebruiken. Gebruik zelf een recente versie van openelec.
Als je video out ( ergens in system settings ) op 60 staat, en je video is bv 25 fps, dan kan hij daar heel wat moeite mee hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:02
Orian schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 21:19:
Mijn gok: Als je in je AB het Now playing schermpje aan hebt staan dan blijft hij continu de voortgangsbalk updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:35

kraats

Ik rol

Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:57:
Zelf heb de raspberry als mediaspeler samen met Openelec. Nu heb ik het volgende probleem. Als ik de raspberrt een statisch IP adres geef. Dan heb ik geen internet verbinding meer. Ik heb het statich ip adres opegeven via deze tutorial: YouTube: OpenELEC staticIP
en wat heb je als statisch adres opgegeven? Toch wel iets uit je eigen ip-reeks die niet in je DHCP-scope zit?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
geerten schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:49:
[...]

Mijn gok: Als je in je AB het Now playing schermpje aan hebt staan dan blijft hij continu de voortgangsbalk updaten.
Bedankt voor je reactie, maar dat is het volgens mij niet. Zelfs als ik in mijn telefoon het proces afsluit (dus hometoets ingedrukt houden en 'wegvegen') blijft het lampje flikkeren.

Iemand nog een ander idee?

Edit: zie nu pas deze reactie, net overheen gekeken:
Ultraman schreef op maandag 15 april 2013 @ 08:59:
[...]
Al een keer met tcpdump en/of wireshark gekeken wat er doorheen gaat?
Over hoeveel data praten we? Bekijk de statistiek van de interface hiervoor eens om mee te beginnen.

De afstandsbediening op de telefoon is wel een goede hint. Ik gebruik zelf om de zoveel tijd Yatse op mijn Android telefoon en die houdt bij op welk tijdstip je in de gespeelde media zit. Die haalt via de XBMC web interface elke (paar) seconde de huidige status op. Mogelijk is dat ook wat bij jou gebeurd.
Bedankt, ik zal daar morgen eens naar kijken, wellicht dat ik het dan kan ontdekken :).

[ Voor 45% gewijzigd door Orian op 15-04-2013 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:38
Waarom heb ik de hele tijd problemen met m'n raspbmc? Als het werkt, dan werkt het prima. Maar soms loopt het vast, en een reboot (power eraf en er weer op) helpt soms. Maar vroeger of later kom ik toch weer in een situatie dat hij niet meer goed opstart. Zeer uiteenlopende fouten, van zwart scherm tot kernel panic etc. Een herinstallatie op het SD kaartje doet wonderen en dan werkt alles weer. Maar het is idioot hoe vaak ik dit moet doen. En steeds vaker lijkt het. Zou het kaartje gaar zijn? (is gewoon een nieuw SD kaartje, hiervoor juist gekocht)

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Pagina: 1 ... 49 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.