• eternalspy
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-10 23:19
Iemand die ook problemen heeft met video_ts folders?
heb de licenses, maar hoor enkel geluid, geen beeld. dit is ook enkel met video_ts folders... :(

PS: ik gebruik NFS
eternalspy schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 18:36:
heb de licenses, maar hoor enkel geluid, geen beeld. dit is ook enkel met video_ts folders... :(

Alle VIDEO_TS folders?
Dan ben ik geneigd te zeggen dat je config.txt niet klopt.
Hierin moet zoiets staan:
decode_MPG2=0x764d9754
(met jouw licentiecode die je hebt ontvangen)

(oh ja, ik heb nog Kingston SD4/8GB kaartjes te koop - zie link linksonder in mijn signature)

[ Voor 10% gewijzigd door technorabilia op 04-01-2013 18:42 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:20
Ik heb nu al 5 keer een locatie toegeveogd en de scraper gekozen,maar hij scant mijn bronnen maar niet. Er komt geen balke bovenin met daarop bezig met scannen oid. Ik heb de functie scannen bij opstarten aangevinkt. Maar als ik hem reboot gebeurt er ook niks. Het is niet zo dat hij in de achergrond scant. Want dat heb ik niet aangevinkt

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-11 22:25
...en je hebt ook de inhoud toegewezen van die locaties?

• ibiben95
Ja

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
RoRoo schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:14:
[...]

autoupdate op YES
en dan reboot
En werkt dat bij iemand ook? Ik krijg net mooi een mededeling dat ie een update heeft gevonden en aan het downloaden en uitpakken is, maar als ik daarna herstart wordt ie niet geïnstalleerd. :?

Edit: de Update map die ik via mijn computer kan zien blijft ook leeg, al weet ik niet of autoupdate daar naartoe moet schrijven?

Edit2: Geduld is een schone zaak, nadat die melding al weg was nog eens zo'n 10-15 minuten de Pi laten draaien zonder iets te doen en daarna opnieuw opstarten en dan werkt het wel. Als het bericht van downloaden en uitpakken verdwijnt is ie blijkbaar nog niet klaar...

[ Voor 38% gewijzigd door Dipsausje op 04-01-2013 21:59 ]

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:35

Grvy

Bot

Eerder vroeg ik het ook al; en ik kreeg toen maar 1 reactie en dat was iemand die zei dat het niet kon.. maar dat lijkt me zo raar.. aangezien het 1 van de doelen van een HTPC is..

Maar digitenne + raspbmc? dat zou niet werken tenzij je 1 of andere super geheime code van Digitenne zelf krijgt?

Ik kan niet gewoon; bijvoorbeeld de Anysee USB Digitenne Connector eraan kunnne hangen en gaan? :)

Dit is een account.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:49

Firesphere

Yoshis before Hoshis

(jarig!)
Grvy schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 22:03:
Eerder vroeg ik het ook al; en ik kreeg toen maar 1 reactie en dat was iemand die zei dat het niet kon.. maar dat lijkt me zo raar.. aangezien het 1 van de doelen van een HTPC is..

Maar digitenne + raspbmc? dat zou niet werken tenzij je 1 of andere super geheime code van Digitenne zelf krijgt?

Ik kan niet gewoon; bijvoorbeeld de Anysee USB Digitenne Connector eraan kunnne hangen en gaan? :)
Nee, dat kan dus niet. De decoder is nodig. Achter de decoder zou je het kunnen proberen, maar ik ken Digitenne verder niet. Het probleem is de encryptie, die kan een Pi (of alles wat niet officieel decoder is) niet uitlezen.
Je idee is wel awesomesauce, maar de uitvoering is serieus een probleem. Je moet de decrypt-key hebben, of pas op het laatste moment de data aan je Pi voeren.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Grvy

Grvy

Bot

Firesphere schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 22:06:
[...]

Nee, dat kan dus niet. De decoder is nodig. Achter de decoder zou je het kunnen proberen, maar ik ken Digitenne verder niet. Het probleem is de encryptie, die kan een Pi (of alles wat niet officieel decoder is) niet uitlezen.
Je idee is wel awesomesauce, maar de uitvoering is serieus een probleem. Je moet de decrypt-key hebben, of pas op het laatste moment de data aan je Pi voeren.
Maar; ik heb nu bijvoorbeeld zo een kaartje in mn TV zelf zitten (dus werk ook zonder de settopbox van digtenne zelf..) en je gaat me niet vertellen dat die alles decode.. 8)7

Dit is een account.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

(jarig!)
Grvy schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 22:08:
[...]

Maar; ik heb nu bijvoorbeeld zo een kaartje in mn TV zelf zitten (dus werk ook zonder de settopbox van digtenne zelf..) en je gaat me niet vertellen dat die alles decode.. 8)7
Nee, dat klopt, maar je kaart levert wel de decode-string, die jij niet uit kan lezen, maar jouw TV wel.

Even voor de grap, een directe lijn, zonder encrypte (dus zonder card), zal het beeld ongeveer 2 seconden eerder tonen dan een encrypted lijn ;)

Deze codes zijn nog altijd te geheim gehouden om ze goed toe te kunnen passen.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Grvy

Grvy

Bot

Firesphere schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 22:11:
[...]

Nee, dat klopt, maar je kaart levert wel de decode-string, die jij niet uit kan lezen, maar jouw TV wel.

Even voor de grap, een directe lijn, zonder encrypte (dus zonder card), zal het beeld ongeveer 2 seconden eerder tonen dan een encrypted lijn ;)

Deze codes zijn nog altijd te geheim gehouden om ze goed toe te kunnen passen.
En waarom zou die Anysee USB connector waar die kaart ingaat dit niet kunnen doen?
Voor zover ik weet; als RaspBMC hem herkend zal die wellicht moeite hebben met decoden (want hardware is traag) maar aangezien digitenne nou niet echt full-hd is (voor zover ik weet) verwacht ik daar eerlijk gezegd niet zoveel problemen. Alleen die encrypte (maar die zou die Anysee al moeten verzorgen afaik?) :)

Dit is een account.

Nederland 1, 2, 3 + lokale zenders worden gewoon non-encrypted verstuurd hoor. Zou dus gewoon moeten kunnen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Verwijderd

om digitenne (of andere dvb televisie signalen) te kunnen bekijken die versleuteld zijn heb je een cardreader (bv Smargo), een cardserver (bv OScam) en software die het signaal kan ontsleutelen met de key die het krijgt van de cardserver die het op zijn beurt weer ophaalt via de cardreaders van de smartcard van de DVB provider.

Dit werkt bijvoorbeeld prima met Tvheadend. maar er zijn verschillende andere oplossingen. Kijk voor bijvoorbeeld DVB-C hierzo:
\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

Grootste uitdaging gaat het CPU gebruik voor het ontsleutelen. Dat is vrij CPU intensief, maar voor 1 kanaal zou het denk ik wel prima gaan op een Pi. En de meeste software is gemaakt/geschreven voor x86 procs, dus daar zal je ook wel tegen uitdagingen aan gaan lopen ... maar het moet wel kunnen.

• Grvy

Grvy

Bot

Maar ik heb sowieso een USB tuner nodig waarin ik mijn KPN kaart kan stoppen toch? en niet zo een USB tuner; die daar geen slot voor heeft. Want in principe wil ik 1+2+3 / Lokaal maar ook gewoon RTL4/RTL5 etc,

Als ik TVHeadend op mn Server draai en dit 'stream' naar RaspBMC moet dit lukken toch?

Dit is een account.

• ibiben95
ik hoor van vrienden dat het mogelijk is om met eredivisie live Gratis live wedstrijden te volgen. Voor zover ik weet kan je alleen maar bepaalde fragmenten bekijken en herhalingen. Is het echt mogelijk om live wedstrijden te volgen:D

Is er trouwens ook een mogelijkheid om te internetbrowsen op je raspberry (openelec)

[ Voor 15% gewijzigd door ibiben95 op 05-01-2013 13:45 ]

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:51

arie_papa

Running on Ubuntu

Geluid en geen beeld klinkt idd als een niet functionerende licentie

Toevallig toegevoegd mbv notepad? Is een bekend probleem.

Verder kun je checken of ze werken met

code:
1
2
vcgencmd codec_enabled WVC1
vcgencmd codec_enabled MPG2

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-11 19:40

Brantje

De post is daar >>

Nieuwe versie van youtube script staat op userscripts:
Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/uso_ss/19343/large.png?1357392526
code:
1
2
3
4
// Changes 05-01-2013 
// Send youtube playlist to xbmc 
// Play playlist on xbmc 
// Note: video's from playlists appear in random order

Het script werkt momenteel alleen nog met chrome icm met tampermonkey
Download

Note: staat ook in het algemene xbmc topic

• ibiben95
Ik heb mijn raspberry opnieuw geïnstalleerd, alleen als ik nu een locatie opgeef waar al mijn tv-series zitten dan scant hij die bron niet. Bij de locatie waar al mijn speelfilms zitten doet hij het wel gewoon.

Waar kan dit aan liggen.

Ik heb op de goede manier de locatie toegevoed (scraper gekozen ed) alleen er komt bovenin het scherm geen balke met scannen naar media. Ook niet al ik hem aan en uit doe (met scannen bij opstarten aangevinkt)

Ik heb nu al 4 x de locatie van mijn tv series toe gevoegd

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:13

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

@ Ibrahim

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=90953. (gebruik de eerste here in de forumthread)Dat werd mijn basis.
Voor series is deze http://www.xbmcfreak.nl/xbmc-tv-series-structuur/ behulpzaam.
Ik had het gisteren ook nog.
Heb ik de locatie verwijderd, opnieuw gereboot en via Video's TVShows toegevoegd.
De scraper TVDB ingsteld, alleen poster en fanart in instellingen
Voor de rest niks meer en minder en nu deed hij het wel.
Voor me films heb ik een locatie movies en voor me series TV Shows. Heb gewoon de handleiding gevolgd van de beginners guide.
En anders google op xbmc beginners guide en je komt heel ver met het instellen :)

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• ibiben95
Danjewel zal er zo naar kijken, hoe verwijder je eigenlijk een locatie? heb nu vier locaties met dezelfde inhoud TV-series, tv-series (2), tv series (3) enz...

• ibiben95
Er is trouwens niks mis met de structuur van de mappen. Dus daar ligt het niet aan

Serie
l
l--->Seizoen
l
l--->Afleveringen
Aangezien er hier ook wel interesse was voor een alles-in-één oplossing voor torrents en newsserver, wil ik jullie wijzen op mijn topic op het XBian forum:
http://forum.xbian.org/thread-196.html
The long awaited for torrent and newsserver download package has reached it's testing fase. Install it, try it, and let me know how it works. Also check if you would like to see something changed in the config files.

code:
1
2
3
4
5
sudo su
apt-get install transmission-cli transmission-daemon sabnzbdplus unrar-free
cd /home/xbian/
wget http://apt.xbian.org/pool/main/x/xbian-package-download/xbian-package-download_1.0_armhf.deb
dpkg -i xbian-package-download_1.0_armhf.deb

After the installation is done, wait a minute or two for the programs to start. Then you can go to the following locations:
code:
1
2
3
4
5
Transmission: http://x.x.x.x:9091/
SABnzbd: http://x.x.x.x:9092/
Headphones: http://x.x.x.x:9093/
Sickbeard: http://x.x.x.x:9094/
Couchpotato: http://x.x.x.x:9095/

The default login: xbian, pass: raspberry

Finished downloads: /home/xbian/downloads
Incomplete downloads: /home/xbian/incomplete
Torrents and nzb: /home/xbian/torrents

PS1. It is adviceable to stop XBMC because these programs require a lot of system resources.
code:
1
/etc/init.d/xbmc stop

PS2. Install xbian-package-samba, if you would like to reach your RPi through the network.

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

ari3 schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:41:
Het lukt me niet om met recente builds van Raspbmc en OpenELEC LiveTV te streamen via HTSP vanaf een een TVHeadend-backend.

Observaties:
- Ik zie de zenderlijst, EPG en logo's. Dat gaat dus goed.
- Het kiezen van een zender resulteert 9 van 10 keer in geen beeld. Ik zie dan rechtsboven staan dat de stream pauzeert en de poort op de switch knippert een paar seconden waarna alles stopt.
- In het info scherm zie ik ook dat de decoding en/of streaming gestopt is (waarom is niet duidelijk)
- In het zeldzame geval dat een 1080i-stream het wel doet is de beeldverhouding 4:3 (dus samengeperst).
- Het afspelen van (HD) MKVs over het netwerk werkt. Er is dus geen bandbreedte probleem.
- Ik heb een MPEG2-licentie. Die werkt, want ik kan DVD ISO-bestanden over het netwerk afspelen.
- Een enkele keer krijg ik beeld van een SD-zender. De weergave van beeld en geluid is dan goed.
- In zowel Raspbmc als OpenELEC heb ik hetzelfde gedrag.
- Er is niets mis is met mijn TVHeadend want LiveTV bekijken vanaf een OpenELEC 2.0 client op een ION HTPC werkt 100%.

Iemand een idee waaraan het kan liggen? Heeft iemand een soortgelijke configuratie?
Heb net een tvheadend server in elkaar geknutseld. Werkt op zich ok (wel wat stotters in VLC maar dat hoort erbij schijnbaar..). Zelfde problemen met de Pi...

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=148646

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

ibiben95 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 16:59:
Er is trouwens niks mis met de structuur van de mappen. Dus daar ligt het niet aan

Serie
l
l--->Seizoen
l
l--->Afleveringen
The defaults will match the following structures/file name formats
foo.s01e01.*
foo.s01.e01.*
foo.s01_e01.*
foo_[s01]_[e01]_*
foo.1×01.*
foo.101.*

Multi-part Episodes
Handling of multi-part episodes (two part episodes in one file, multiple episodes in DVD images, etc.) is supported. The first matched tvshowmatching regexp and “[-EeXx]+([0-9]+)” will be repeatedly applied against a file name until no more seasons or episodes are found.

This allows for file names such as
foo_s01e01e02e03_s02e01e02
foo104-05-06-201-02
foo1x07x08x09

---> zie: http://xbmc.org/wiki/?title=TV_Shows <---
Important: THIS IS THE MOST IMPORTANT STEP TO A SUCCESSFUL LIBRARY SCAN!

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• ibiben95
Dit allemaal klopt 100 % zeker, wat voor dat ik openelec opnieuw installeerde op de PI (ivm nieuwe update) herkende hij wel alle series.

Het is echt het probleem dat hij niet begint met scannen van mijn locatie

[ Voor 22% gewijzigd door ibiben95 op 05-01-2013 17:55 ]

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-11 22:08
CurlyMo schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:05:
Aangezien er hier ook wel interesse was voor een alles-in-één oplossing voor torrents en newsserver, wil ik jullie wijzen op mijn topic op het XBian forum:

[...]
Leuk! Als ik binnenkort een 2e sd kaartje heb zal ik het eens testen.
Je kan het nu ook wel testen hoor :) Hij is namelijk makkelijk geheel te verwijderen:
code:
1
2
3
4
5
dpkg -r xbian-package-download
apt-get purge transmission-cli transmission-daemon sabnzbdplus unrar-free
rm -r /home/xbian/download
rm -r /home/xbian/torrents
rm -r /home/xbian/incomplete

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

ibiben95 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:52:
Dit allemaal klopt 100 % zeker, wat voor dat ik openelec opnieuw installeerde op de PI (ivm nieuwe update) herkende hij wel alle series.

Het is echt het probleem dat hij niet begint met scannen van mijn locatie
Dan zal lhet in de laastste update de fout zitten denk ik. Je kunt het downgrade doen of helemaal een nieuwe clean install met de handleidingen erbij van:
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Main_Page
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=90953
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=XBMC_Quick_Start_Guide
http://wiki.xbmc.org/inde...ing_videos_to_the_library
http://wiki.xbmc.org/inde...brary/Naming_files/Movies
http://wiki.xbmc.org/?title=TV_Shows

XBMC is een mooi stuk software alleen voor je het helemaal onder de knie hebt duurt even. Luistert soms erg nauw in de instellingen.
Ook ik maak nog steeds rare fouten erin maar aldoende leert men. En ik zoek heel veel op via google en lees me in via fora. Soms moet ik even een bevestiging hebben of ik het goed heb. Of de zet in de juiste richting.
Vaak is het een instelling die je hebt aangevinkt en er gewoon overheen leest.

• Mark His Words
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-10 12:22
CurlyMo schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 00:52:
Opnieuw mijn fout, was vergeten de index up-te-loaden :o Nu moet het werken:

code:
1
2
3
sudo apt-get update
sudo apt-get install xbian-package-kernel3.6.11=1.1
sudo reboot

Net terug van vakantie en weer zoveel dingen te doen ;)
Deze update ging goed, maar ik heb nu niet automatisch de enter knop werkend van m'n xbox remote. Toch dan maar terug naar kernel10?
Voor die enter toets moest je dat andere commando draaien:
code:
1
sudo sed -i 's/ENTER/SELECT/g' /etc/lirc/remotes/xbox.conf

Daarna lirc en xbmc opnieuw opstarten:
code:
1
2
sudo /etc/init.d/lirc restart
sudo /etc/init.d/xbmc restart

• henkpeters
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-11 20:14
Ik heb onder Xbian Tvheadend en Oscam geinstalleerd en nu start xbmc.bin niet meer op met als foutmelding: /usr/local/lib/xbmc/xbmc.bin: error while loading shared libraries: libEGL.so: cannot open shared object file: Error 40

Iemand een idee?
henkpeters schreef op zondag 06 januari 2013 @ 04:03:
Ik heb onder Xbian Tvheadend en Oscam geinstalleerd en nu start xbmc.bin niet meer op met als foutmelding: /usr/local/lib/xbmc/xbmc.bin: error while loading shared libraries: libEGL.so: cannot open shared object file: Error 40

Iemand een idee?
code:
1
2
sudo echo "/opt/vc/lib" > /etc/ld.so.conf.d/00-vmcs.conf
sudo reboot

• henkpeters
CurlyMo schreef op zondag 06 januari 2013 @ 10:38:
[...]

code:
1
2
sudo echo "/opt/vc/lib" > /etc/ld.so.conf.d/00-vmcs.conf
sudo reboot
Ik krijg als melding: -bash: /etc/ld.so.conf.d/00-vmcs.conf: Permission denied
henkpeters schreef op zondag 06 januari 2013 @ 11:45:
[...]

Ik krijg als melding: -bash: /etc/ld.so.conf.d/00-vmcs.conf: Permission denied
code:
1
2
3
sudo su
echo "/opt/vc/lib" > /etc/ld.so.conf.d/00-vmcs.conf
reboot

• henkpeters
CurlyMo schreef op zondag 06 januari 2013 @ 12:11:
[...]

code:
1
2
3
sudo su
echo "/opt/vc/lib" > /etc/ld.so.conf.d/00-vmcs.conf
reboot
Helaas, dit werkt niet. Ik krijg nog dezelfde melding
Dan doe je toch iets niet goed ;)
code:
1
sudo su

Dit werkt wel?

• henkpeters
sudo su werkt wel. Lijkt me niet dat ik iets niet goed aangezien ik de regels domweg kopieer en plak.

[screen is terminating]

xbian@xbian:~# sudo su
[sudo] password for xbian:
root@xbian:/home/xbian# echo "/opt/vc/lib" > /etc/ld.so.conf.d/00-vmcs.conf
root@xbian:/home/xbian# reboot

Broadcast message from root@xbian (pts/1) (Sun Jan 6 11:35:53 2013):

The system is going down for reboot NOW!

Na de reboot werkt het nog niet en doe ik:
xbian@xbian:~# sudo /etc/init.d/xbmc start
xbian@xbian:~# /usr/local/lib/xbmc/xbmc.bin: error while loading shared libraries: libEGL.so: cannot open shared object file: Error 40

[ Voor 21% gewijzigd door henkpeters op 06-01-2013 12:39 ]

Kan je eens doen:
code:
1
2
sudo ldconfig
sudo /etc/init.d/xbmc restart

[ Voor 84% gewijzigd door CurlyMo op 06-01-2013 12:40 ]

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:03
Ik draai al een aantal weken Raspbmc naar alle tevredenheid, maar dit weekend werken opeens een hoop addons niet meer (Youtube, subtitles). Komt dit door RC3?? Hebben meer mensen hier last van en is het op te lossen? Ik heb een beetje rondgekeken op verschillende sites, maar kan er niks over vinden.

edit: Subtitles werkt nog wel, maar ik kan hem niet updaten. Youtube staat aangemerkt als broken. Als ik Youtube wil installeren dan zegt XBMC dat de dependencies are not met...

[ Voor 23% gewijzigd door kepler op 06-01-2013 13:20 ]

• Mark His Words
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-10 12:22
CurlyMo schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 23:49:
Voor die enter toets moest je dat andere commando draaien:
Klopt, ik was te snel! Nu heb ik kernel11 draaien met xbox remote helemaal werkend, thanks!

• mcDavid
Hey, herkent iemand deze foutmelding van XBMC Remote?

Afbeeldingslocatie: http://duft.nl/image/240/web/2013-01-06%2014.27.15.png

Ik kan "use as remote control" doen, dan krijg ik één keer deze melding maar werkt het verder prima. De overige functies (video's, music, enz) werken echter niet.

Heb dit met OpenELEC 2.95.6 en hiervoor met RaspBMC precies het zelfde...

• mcDavid
niet geprobeerd

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-11 09:15
hier kun je de test versie downloaden met Frodo ondersteuning
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=147741

https://bettyskitchen.nl

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-11 14:01
mcDavid schreef op zondag 06 januari 2013 @ 14:41:
Hey, herkent iemand deze foutmelding van XBMC Remote?

[afbeelding]

Ik kan "use as remote control" doen, dan krijg ik één keer deze melding maar werkt het verder prima. De overige functies (video's, music, enz) werken echter niet.

Heb dit met OpenELEC 2.95.6 en hiervoor met RaspBMC precies het zelfde...
Heb zelf geen raspberry, maar deze melding krijg je normaal wanneer de webserver service niet ingeschakeld is.

• mcDavid
aegis schreef op zondag 06 januari 2013 @ 15:17:
hier kun je de test versie downloaden met Frodo ondersteuning
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=147741
Baas, die doet het wel. :)

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:00

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

CurlyMo schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:05:

[...]
Cool :+ van de week maar eens proberen, samen met Alpha4. :)

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:16
Momenteel run ik xbian alpha 4 op mn raspberry pi, aangesloten via hdmi aan een samsung ue40d6000 TV. Loopt verder allemaal prima, heb alleen 1 klein vraagje. Wanneer ik de Pi opstart en naar het HDMI kanaal ga, staat het standaard in een verkeerde resolutie. (als in er vallen delen buiten mn TV scherm) Nu had ik dit in eerste instante aangepast in XBMC zelf, dan kan je mooi van die pijltjes in die hoeken zetten en dat werkte prima. Nu moest ik net even rebooten, zijn die settings dus kwijt. Kan ik die ergens permanent toevoegen?
Ik heb ook hier gekeken, aangezien ik ergens las dat ik die hdmi_group en hdmi_mode moet aanpassen in de config file? Misschien dat iemand mij een klein beetje op weg kan helpen?

n.a.

Staan de rechten van je XBMC map goed?
code:
1
ls -Al /home/xbian/.xbmc/userdata/

• ibiben95
Mensen gebruik de xbmc remote app niet, maar gebruik die van yatse. Ik heb uren besteed om xbmc remote werkend te krijgen, tevergeefs, hij bleef het niet doen.

Met Yatse heb je een geweldige remote die binnen een paar seconden werkt!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:16
CurlyMo schreef op zondag 06 januari 2013 @ 17:00:
Staan de rechten van je XBMC map goed?
code:
1
ls -Al /home/xbian/.xbmc/userdata/
Die laat dit zien:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/arjen9551/xbian_zpsff85236d.png

Ik weet niet om welke van de rechten het precies gaat?

n.a.

Sowieso moet je even dit doen:
code:
1
sudo chown xbian:xbian /home/xbian/.xbmc/userdata/sources.xml

De rest staat goed, dus daar ligt het niet aan.

• ibiben95
Sinds kort heb ik een nieuw probleem. Als ik de raspberry opstart komt er het logo van openelec tevoorschijn. Daarna verdwijnt ie. Daarna zie je niks meer. Alle lampjes branden wel gewoon op de raspberry???

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:26

Priet

To boldly do what no one has..

Compizfox schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 01:17:
[...]

Die heb ik er ook aan hangen (maar dan bij DX besteld).
Werkt ook prima met mijn Logitech Harmony, de naam in de software van Logitech is Chinavasion CVSB-983 :)

Heb nu trouwens ook HDMI-CEC werkend.

[...]
Dit is veel simpeler, het is gewoon een USB-HID. Geen drivers of configuratie (LIRC) nodig.
Welk product is dat bij dx? Ik kan deze vinden, werkt zoiets out of the box?

http://dx.com/p/usb-irda-dongle-753
http://dx.com/p/usb-infrared-ir-dongle-5510

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-11 21:54

CeesKees

I rest my Kees

ibiben95 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 17:10:
Mensen gebruik de xbmc remote app niet, maar gebruik die van yatse. Ik heb uren besteed om xbmc remote werkend te krijgen, tevergeefs, hij bleef het niet doen.

Ik deel dit volledig!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• CeesKees
  • Laatst online: 05-11 21:54

CeesKees

I rest my Kees

ibiben95 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 17:40:
Sinds kort heb ik een nieuw probleem. Als ik de raspberry opstart komt er het logo van openelec tevoorschijn. Daarna verdwijnt ie. Daarna zie je niks meer. Alle lampjes branden wel gewoon op de raspberry???
Hdmi kabel een paar keer eruit en weer er in.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Raptec
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10-2023

Ik heb dat probleem ook.
Sinds xbian Alpha 4, alleen nog maar geluid bij DVD's.
mpeg licentie staat enabled.

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Heeft dat mss te maken met dubbele bitrate? Schijnt een bug te zijn heb ik me laten vertellen.
SD (avi.) films speelt hij bij mij ook niet altijd goed af. Blijft soms na 1 minuut hangen.
Heb nu de probleemgevallen geconverteert naar H.264 format met freemake.
Btw, ik heb geen mpeg license

Edit:
Valt me de laatste dagen op dat soms mijn beeld van de tv stoort. Ben ik RTL 4 aan het kijken via de kabel stoort hij, terwijl de rpi aanstaat.
Kan het zijn dat de rpi stoort op de tv?
Ik kijk digitaal via een C+ module in de achterkant van de tv.

[ Voor 30% gewijzigd door Sepp14 op 06-01-2013 21:53 ]

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-11 00:36

RoRoo

Certified Prutser

Raptec schreef op zondag 06 januari 2013 @ 20:20:
[...]

Ik heb dat probleem ook.
Sinds xbian Alpha 4, alleen nog maar geluid bij DVD's.
mpeg licentie staat enabled.
Same here bij openelec. Zal wel een xbmc dingetje zijn

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:26

Priet

To boldly do what no one has..

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-11 17:25
Valt mij net op dat ik alle tot nu toe geprobeerde dvd's van de kids in dolby prologic II krijg voorgeschoteld op de receiver. Als ik ze met de PCH200 kijk zegt de receiver netjes DD5.1. Net even een mkv getest, dan zegt de receiver netjes DTS. Licenties aanwezig en actief. Alle menu's gehad, weet even niet meer waar te zoeken.

En stutter, met de xbmc nightly van de de 5e.. Buffering. Hoor van een collega hetzelfde?
/edit
Hmm.. Lijkt alleen op te treden de eerste paar minuten nadat ik een film op pauze heb gezet, daarna loopt hij gewoon door. Later eens verder uitzoeken.

Switchen van profiles met een gemepte toggle op de Harmony werkt overigens erg goed :)

[ Voor 34% gewijzigd door UltraSub op 06-01-2013 22:56 ]

• Senaxx
  • Laatst online: 10:38
Hier Xbian 1.0 alpha 4.0 getest en ik was niet helemaal tevreden.

Het gaat om een 512 MB ram Raspberry PI met een class 10 SD kaart. Verder is de Raspberry PI bedraad verbonden naar een HP Gbit switch waar ook mijn NAS op zit. Ik heb via SMB mijn complete film en TV series laten scannen en dat ging perfect.

Geprobeerd op een avond End Of Watch te gaan kijken, maar deze heeft toch een paar stotters / haperingen gehad maar hij heeft het einde wel gehaald.. Het leek voornamelijk mis te gaan wanneer hij moest gaan switchen van chapter dat hij bleef vasthangen. Ik had daarbij de Raspberry PI op Turbo modus draaien.

Ik heb de technische filminfo even in een pastie gezet.

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:02

mno

Heeft iemand de VU+/Enigma2 PVR-addon al draaiend gekregen? Ik werk met Xbian 1.0Alpha4 en een Dreambox 7025 en krijg elke paar seconden de melding:
code:
1
2
VU+ Enigma2 Client
Connection Lost

Gewoon rösti

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-11 01:29
Even een vraag zijn hier ook Tweakers met Subsonic aan de gang icm XBMC op de Raspberry Pi of is een cleanere build zoals Raspbian verstandiger ivm performance?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:35
CeesKees schreef op zondag 06 januari 2013 @ 19:20:
[... Yatse > XBMC remote op android ...]

Ik deel dit volledig!
Ik ook, had al een tijdje de twee remotes naast elkaar, maar sinds de laatste vernieuwde layout van yatse is ie helemaal geweldig.
(inclusief media control op je lockscreen)

[ Voor 7% gewijzigd door MaffeMaarten op 07-01-2013 10:00 ]

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Op mijn kamer (zolder) heb ik amper draadloos internet.
Wel heb ik een internetkabel op zolder in mijn Raspberry Pi.
Ik heb nog een wireless adapter van mijn Popcorn Hour die ik niet gebruik. (WN-150)
Is het mogelijk de adapter in mijn RPi te stoppen en ik op mijn iPad via de wireless adapter naar Raspberry Pi, kabel en dan router kom? Zodat ik een goed wireless signaal boven heb?
Dus eigenlijk dat de adapter niet ontvangt, maar een hotspot uitgooit...

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

• capsoft
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 10:42
Pixarr schreef op maandag 07 januari 2013 @ 11:32:
Op mijn kamer (zolder) heb ik amper draadloos internet.
Wel heb ik een internetkabel op zolder in mijn Raspberry Pi.
Ik heb nog een wireless adapter van mijn Popcorn Hour die ik niet gebruik. (WN-150)
Is het mogelijk de adapter in mijn RPi te stoppen en ik op mijn iPad via de wireless adapter naar Raspberry Pi, kabel en dan router kom? Zodat ik een goed wireless signaal boven heb?
Dus eigenlijk dat de adapter niet ontvangt, maar een hotspot uitgooit...
http://elinux.org/RPI-Wireless-Hotspot
dit zou volgens mij mogelijk moeten zijn met xbian en raspbmc omdat die beiden op raspbian zijn gebaseerd. neem aan (omdat je je vraag in dit topic post) dat je je pi nog steeds als mediaplayer wil gebruiken.

• Fuff
  • Niet online
Senaxx schreef op maandag 07 januari 2013 @ 05:54:
Hier Xbian 1.0 alpha 4.0 getest en ik was niet helemaal tevreden.

Het gaat om een 512 MB ram Raspberry PI met een class 10 SD kaart. Verder is de Raspberry PI bedraad verbonden naar een HP Gbit switch waar ook mijn NAS op zit. Ik heb via SMB mijn complete film en TV series laten scannen en dat ging perfect.

Geprobeerd op een avond End Of Watch te gaan kijken, maar deze heeft toch een paar stotters / haperingen gehad maar hij heeft het einde wel gehaald.. Het leek voornamelijk mis te gaan wanneer hij moest gaan switchen van chapter dat hij bleef vasthangen. Ik had daarbij de Raspberry PI op Turbo modus draaien.

Ik heb de technische filminfo even in een pastie gezet.
Zet die overclock eens terug op 950Mhz of nog lager, ik draaide ook op turbo, maar met een tandje minder werkte het veel beter. En welke refresh rate heb je ? (bij sytem-video), ik heb op 24Hz geen problemen waar ik met 60 de meeste haperingen heb. Zelfs op de lichtste overclock niet.

• PerlinNoise
  • Niet online
capsoft schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:08:
[...]

dit zou volgens mij mogelijk moeten zijn met xbian en raspbmc omdat die beiden op raspbian zijn gebaseerd. neem aan (omdat je je vraag in dit topic post) dat je je pi nog steeds als mediaplayer wil gebruiken.
Klopt. Ik wil gewoon Xbian blijven draaien.
Wil alleen draadloos internet op zolder.

• PerlinNoise
  • Niet online
capsoft schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:08:
[...]

Ik heb de tutorial gevolgt, maar ik zie heb niet bij draadloze verbindingen staan op mijn iPad.
Heb alle commando's goed gevolgt. Moet ik niet ergens de wireless adapter aanwijzen met een commando?
Hoe weet die adapter dat dat zijn werk is.
Kan ik met een commando checken of alles goed werkt?

EDIT: waarschijnlijk moet ik nog drivers installeren...
RTL8188SU heb ik nodig. Hoe installeer ik deze? De driver is in .zip.

[ Voor 8% gewijzigd door PerlinNoise op 07-01-2013 14:14 ]

• capsoft
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 10:42
Pixarr schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:49:
[...]

Ik heb de tutorial gevolgt, maar ik zie heb niet bij draadloze verbindingen staan op mijn iPad.
Heb alle commando's goed gevolgt. Moet ik niet ergens de wireless adapter aanwijzen met een commando?
Hoe weet die adapter dat dat zijn werk is.
Kan ik met een commando checken of alles goed werkt?

EDIT: waarschijnlijk moet ik nog drivers installeren...
RTL8188SU heb ik nodig. Hoe installeer ik deze? De driver is in .zip.
http://www.linux.com/comm...wlan-adapter/13355#p13355

• PerlinNoise
  • Niet online
Bij het opstarten van de Pi zag ik dat hij de driver al had.
Nu heb ik bij /etc/hostapd/hostapd.conf de goede driver neergezet: r8712u
Maar als ik "iw list" doe staat er: " nl80211 not found.
Dat is de driver die in de tutorial staat. Maar die heb ik later pas veranderd in /etc/hostapd/hostapd.conf
Restart gedaan van "sudo service hostapd start" en "sudo service udhcpd start"
Maar hij blijft de verkeerde driver pakken...

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 10:59
ibiben95 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 17:10:

De officiele XBMC remote ondersteunt alleen maar t/m XBMC v11 Eden...
Er is een opvolger met v12 Frodo support, maar die heeft (op mijn phone tenminste) nog wel wat bugs

Yatse is een aardige variant, maar ook die draait ook nog niet bugvrij op mijn phones. Bijvoorbeeld het oproepen van het extra menu met o.a. downloaden ondertitels reageert soms niet. Heen en weer schuiven van wat schermen maakt dat onderdeel dan weer wakker. (Android 2.2 + 2.3).

Verder is er ook nog Music Pump XBMC Remote for Android 2.2+, ook Frodo-compatible.

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:43
mno schreef op maandag 07 januari 2013 @ 07:45:
Heeft iemand de VU+/Enigma2 PVR-addon al draaiend gekregen? Ik werk met Xbian 1.0Alpha4 en een Dreambox 7025 en krijg elke paar seconden de melding:
code:
1
2
VU+ Enigma2 Client
Connection Lost
Ik wil deze wel even testen op mijn enigma box alleen kan ik deze niet vinden tussen de add-ons.
Staat deze er tussen of moet deze handmatig geinstalleerd worden?

• Ratjetoe92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Net ook een Pi gekocht om XBMC te gaan draaien. Gebruik zelf Plex op mijn iMac, dus daar zal de server ook op blijven draaien. Was eigenlijk in afwachting van een Apple TV3 jailbreak, maar dat duurt me nu echt te lang.

Heb vanmiddag een beetje ingelezen in de Pi. Wat nu het plan is: OpenELEC erop met PleXBMC, Quartz skin. Hij komt in de huiskamer aan de receiver te hangen via HDMI. Het klinkt eigenlijk allemaal vrij simpel. Heb ook wel enige ervaring met Linux. Toch nog een paar vragen:

- Hoe zit het met DTS? Ik lees dat dit werkt, maar dat overklokken nodig is. Zo, ja, hoe doe ik dat?
- Als ik dat OpenELEC op mijn Pi heb staan. Kan ik dan ook nog andere dingen die niet aan HT gerelateerd zijn met mijn Pi doen, of heb je dan een andere SD kaart nodig?
- Nog andere dingen die ik moet weten of die handig zijn?

Uiteraard zal ik mijn ervaring als ik hem uiteindelijk heb posten!

Hey Look, I'm Woody! Howdy! Howdy! Howdy!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

(jarig!)
OpenElec is volledig gericht op XBMC, als je buiten XBMC om dingen wil doen, zul je RaspBMC of XBian moeten gebruiken, die zijn opener dan OpenElec

• Ratjetoe92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Maar XBMC draait natuurlijk beter op OpenElec? Of maakt dat niet zo veel uit?

Hey Look, I'm Woody! Howdy! Howdy! Howdy!

• UltraSub
Audio Engine enabled. Geen HDMI output listed. Gaat dat ooit nog werken op de Pi? (Raspbmc)
Ratjetoe92 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:19:
- Hoe zit het met DTS? Ik lees dat dit werkt, maar dat overklokken nodig is. Zo, ja, hoe doe ik dat?
Werkt gewoon, ook zonder OC. Als je receiver de decoding maar voor zijn rekening neemt. Als de Pi het moet gaan doen voor je, dan krijgt hij het zwaar.

[ Voor 67% gewijzigd door UltraSub op 07-01-2013 20:46 ]

Als XBMC alsa ondersteuning toevoegd.

• UltraSub
Aha, is dus een xbmc "issue" icm raspberry pi?
Is daar al eens iets over gezegd door het xbmc team, of dat in de planning zit?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

(jarig!)
Ratjetoe92 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 20:35:
Maar XBMC draait natuurlijk beter op OpenElec? Of maakt dat niet zo veel uit?
Nee, dat is niet waar. OpenElec is meer voor de "default user die niet iets anders wil/hoeft", waar RaspBMC en/of XBian meer voor de mensen is die meer willen dan alleen xbmc

• ibiben95
Hallo,

Sinds kort als ik op tv-series klik blijft hij haken op dit scherm.

Afbeeldingslocatie: http://i1297.photobucket.com/albums/ag31/ibrahimbenyahya/20130106_194840.jpg

Hij loopt niet vast, ik kan wel gewoon weer terug naar hoofdmenu.
Dan moet je even [links] klikken en de view aanpassen.

• ibiben95
Daar reageert ie niet op. Het enige wat k kan doen is weer terug naar hoofdmenu en dan wat anders doen. Het lijkt wel of de hele tv-series sectie crasht.

• mno

mno

TheMystery schreef op maandag 07 januari 2013 @ 18:37:
[...]

Ik wil deze wel even testen op mijn enigma box alleen kan ik deze niet vinden tussen de add-ons.
Staat deze er tussen of moet deze handmatig geinstalleerd worden?
Alvast bedankt voor het proberen. Als je in het instellingenmenu Live TV op 'Enabled' zet dan gaat hij als het goed is meteen vragen om een PVR addon te installeren (tenzij je al een andere PVR addon hebt draaien). De VU+/Enigma2 add-on vind je vervolgens onder het instellingenmenu bij Add-ons en dan PVR. Het kan zijn dat je even moet kijken onder de disabled add-ons.

Gewoon rösti

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:43
mno schreef op maandag 07 januari 2013 @ 21:34:
[...]

Alvast bedankt voor het proberen. Als je in het instellingenmenu Live TV op 'Enabled' zet dan gaat hij als het goed is meteen vragen om een PVR addon te installeren (tenzij je al een andere PVR addon hebt draaien). De VU+/Enigma2 add-on vind je vervolgens onder het instellingenmenu bij Add-ons en dan PVR. Het kan zijn dat je even moet kijken onder de disabled add-ons.
Ik had het gisteren avond ook nog gevonden.
ik had de plugin enabled en ingesteld.
Hierna heb ik bij live tv pvr enabled, toen moest ik de plugin nog een keer enablen.
Hierna gaat de plugin scannen voor de znders van mijn enigma2 box. Alleen dit liep vast.
Na een reboot werktte het wel.

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11 10:30

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Heb gister ook een Rpi binnen gekregen via RS-components. Leveringstijd viel niet tegen, de door hun opgegeven 3 weken klopte.

Ik zou deze als audio player willen gebruiken (streams en mp3) en aangezien de onboard audio nogal plopt heb ik er een usb-geluidskaart aan geknoopt (CM-106 kloon). OpenElec lijkt deze niet te ondersteunen maar RaspBMC (laatste versie, RC3) herkent de geluidskaart. Na alsa-utils geinstalleerd te hebben kan ik een test-wav afspelen met:

ALSA_CARD=1 aplayer test.wav

Er zat nogal wat vervorming in het geluid en dit is opgelost door de USB snelheid te verlagen met behulp van een toevoeging in de boot.txt:

dwc_otg.speed=1

Met aplayer werkt het nu prima maar muziek afspelen via XBMC werkt nog niet. Volgens mij ben ik er nu bijna maar ik weet niet hoe ik XBMC zover kan krijgen om de usb geluidskaart te gebruiken.

Vervolgens heb ik de asound.conf aangevuld met verschillende opties volgens dit topic maar dit had geen resultaat. Iemand een idee?

PS. Ik kan geen TV aansluiten want ik heb niks met HDMI dus doe alles via SSH en XBMC remote op de iPad.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

• UltraSub
Dank je. Interessant.

• styno

styno

Oh, ik zie het, dat ALSA werkt zegt niks over XBMC omdat die een andere sound player gebruikt (omx player)? Hoe nu verder?

"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 13:34
Zou je kunnen linken waar je u geluidskaart gekocht hebt. Thx

• styno

styno

daflux schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:02:
Zou je kunnen linken waar je u geluidskaart gekocht hebt. Thx
C-Media CM106 USB 2.0 External Sound Card Box with 7.1-Speaker SPDIF Optical Output

Gekozen omdat ik uiteindelijk SPDIF wil gaan gebruiken en ik tijdens mijn vooronderzoek positieve berichten tegen kwam mbt Rpi en deze chipset. Maar eerst maar eens analoog stereo werkend hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door styno op 08-01-2013 10:39 ]

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 13:34
Hey styno indien je SPDIF werkend krijgt met XBMC op Rpi, zou je mij dan eens een prive bericht willen sturen indien ik het hier zou missen. Want ik wil dit namelijk ook werkend krijgen en heb hier veel interesse in. Duizend maal dank!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-10 13:51
Ik wilde eens gaan proberen hoe mn PI werkt met een snellere SD kaart. (zie een paar pagina's terug)

voor: Silicon Power 2GB "45x" speed (13 mb read met hdtune)
na: SanDisk Ultra 16GB "class 6" (33mb read met hdtune)

Ik merk echt een super groot verschil in de interface (films gingen toch wel aardig goed) dus ik heb even een "goedkoop" class10 4GB kaartje aangeschaft.

Alleen wanneer ik nu met Win32 Disk Imager een image maak van mij 16gb kaart is die .... 16gb groot en past dus nooit op de 4GB kaart. Er staat MAX 2gb data op (dat was de originele kaart) dus mijn vraag is: hoe krijg ik die SD-kaart 1:1 op een kleinere kaart?

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• mcDavid
Eerst de partitie verkleinen tot <4GB?
Start een GParted live cd, en verklein de partitie naar de minimale grootte, dan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
root@xbian:~# fdisk -l

Disk /dev/mmcblk0: 4012 MB, 4012900352 bytes
4 heads, 16 sectors/track, 122464 cylinders, total 7837696 sectors
Units = sectors of 1 * 512 = 512 bytes
Sector size (logical/physical): 512 bytes / 512 bytes
I/O size (minimum/optimal): 512 bytes / 512 bytes
Disk identifier: 0x000f06a6

Device Boot      Start         End      Blocks   Id  System
/dev/mmcblk0p1            2048       73727       35840    c  W95 FAT32 (LBA)
/dev/mmcblk0p2           73728     7837695     3881984   83  Linux

Tel de blocks bij elkaar op, dus: 35840+3881984 = 3917824

code:
1
root@xbian:~# dd if=/dev/mmcblk0 of=/media/usb/backup.img bs=1024 count=3917824

Vervolgens kan je de image terugzetten naar de nieuwe sd kaart. Denk eraan dat /media/usb/ wel naar een fysieke usb stick moet schrijven.

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-10 13:51
Hm ik had er nog niet aan gedacht om het op die manier te doen :)

Misschien ís de partitie wel "maar" 2GB

Bedankt voor de tips ik ga ff kijken hoever ik daar mee kom.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• Overlegne
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Hier iemand het Subtitle probleem dat de Add-on een script error geeft bij het openen van de Add-on? (Dit gebeurd meestal pas als de video is afgelopen, of wanneer ik de video stop.
Het is dus niet het probleem dat de Subtitles verkeerd gescaled/gecalibreerd staat, en ook niet dat hij bij het uitpakken van de subs een probleem geeft.

• mno

mno

TheMystery schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:07:
[...]
Ik had het gisteren avond ook nog gevonden.
ik had de plugin enabled en ingesteld.
Hierna heb ik bij live tv pvr enabled, toen moest ik de plugin nog een keer enablen.
Hierna gaat de plugin scannen voor de znders van mijn enigma2 box. Alleen dit liep vast.
Na een reboot werktte het wel.
Bij mij nog steeds niet. Ik denk dat het aan mijn oude DM7025 ligt. Die heeft wel Enigma2 maar die wordt niet meer echt up-to-date gehouden. Waarschijnlijk wijkt hij hierdoor af van moderne Enigma2 ontvangers.

Gewoon rösti

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:57
Misschien een domme vraag maar ik heb een Netgear NAS welke de disken in slaapstand gooit na een zeg 30minuten geen activiteit.
Het opspinnen hiervan duurt even, is dat voor de Pi een probleem??
Mijn Netgear NAS is nog een oudje (sparc) maar qua HD streamen etc. naar PC nooit geen problemen.
Ik wil echter zonder PC ook HD kunnen gaan bekijken in de woonkamer, dit is toch gewoon mogelijk met de Pi in mijn netwerk en de NAS ?
En als ik het goed begrijp zijn iso's met de betaalde codec met VIDEO_TS dus af te spelen met ondertiteling keuze etc?
Pagina: 1 ... 31 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.