Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
GeeMoney schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:43:
Misschien een domme vraag maar ik heb een Netgear NAS welke de disken in slaapstand gooit na een zeg 30minuten geen activiteit.
Het opspinnen hiervan duurt even, is dat voor de Pi een probleem??
Mijn Netgear NAS is nog een oudje (sparc) maar qua HD streamen etc. naar PC nooit geen problemen.
Ik wil echter zonder PC ook HD kunnen gaan bekijken in de woonkamer, dit is toch gewoon mogelijk met de Pi in mijn netwerk en de NAS ?
En als ik het goed begrijp zijn iso's met de betaalde codec met VIDEO_TS dus af te spelen met ondertiteling keuze etc?
Nou ik heb nooit problemen met me Readynas NV+ (v1), dus dat moet gewoon goed werken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Bij sommige series geeft hij bij de afleveringen verkeerde namen en thumbnails. En dat wordt altijd vervangen door thumbnails en namen van The Wire. Dit gebeurt niet bij elke serie, maar van de 25 zijn er altijd een stuk of 6 waarvan de namen en thumbnails dus niet kloppen, als ik hem afspeel krijg ik wel gewoon de betreffende aflevering van de serie.
Is dit een bekend probleem toevallig?

Draai Xbian 1a4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Misschien een domme vraag maar ik heb een Netgear NAS welke de disken in slaapstand gooit na een zeg 30minuten geen activiteit.
Mijn Netgear NAS is nog een oudje (sparc) maar qua HD streamen etc. naar PC nooit geen problemen.
Ik wil echter zonder PC ook HD kunnen gaan bekijken in de woonkamer, dit is toch gewoon mogelijk met de Pi in mijn netwerk en de NAS ?
En als ik het goed begrijp zijn iso's met de betaalde codec met VIDEO_TS dus af te spelen met ondertiteling keuze etc?
Gaat super! Het opspinnen van de disks zal wat vertraging geven, gebruik die optie niet omdat ik er sowieso ook mee download etc.

Net update van openelec 2.95.5 naar 2.99.1 gedaan. DVD playback is weer goed. Eindelijk weer beeld :)

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Fuff schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 22:25:
Bij sommige series geeft hij bij de afleveringen verkeerde namen en thumbnails. En dat wordt altijd vervangen door thumbnails en namen van The Wire. Dit gebeurt niet bij elke serie, maar van de 25 zijn er altijd een stuk of 6 waarvan de namen en thumbnails dus niet kloppen, als ik hem afspeel krijg ik wel gewoon de betreffende aflevering van de serie.
Is dit een bekend probleem toevallig?

Draai Xbian 1a4.
Verkeerde match door de scraper. Denk ik toch meteen aan naamgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VvBemmel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-09 00:00
Ik draai nu ongeveer een week vrij stabiel Raspbmc zonder schokken e.d. maar ik wil de RPi wel eens uitzetten en dmv WOL het ding weer aanslingeren. Dit om de levensduur van de RPi te verlengen omdat hij toch best warm wordt (55gr). De iPad remote is daar een handige voor, maar er gebeurt niks. Moet ik hiervoor iets aanzetten of iets dergelijks?

Het maakt mij niet uit of de RPi in standby of uit staat. Als ik het ding maar weer aan kan zetten met afstandsbediening (logitech alto mini) of iPad remote.

Wie heeft hier ervaring mee? Of maak ik me te druk om de levensduur van de RPi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

UltraSub schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 23:13:
[...]

Ik heb geleerd om mijn series NIET te (laten) renamen. Dit helpt met het vinden van subs en het indexeren binnen Boxee/XBMC
VvBemmel schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 23:19:
Ik draai nu ongeveer een week vrij stabiel Raspbmc zonder schokken e.d. maar ik wil de RPi wel eens uitzetten en dmv WOL het ding weer aanslingeren. Dit om de levensduur van de RPi te verlengen omdat hij toch best warm wordt (55gr). De iPad remote is daar een handige voor, maar er gebeurt niks. Moet ik hiervoor iets aanzetten of iets dergelijks?

Het maakt mij niet uit of de RPi in standby of uit staat. Als ik het ding maar weer aan kan zetten met afstandsbediening (logitech alto mini) of iPad remote.

Wie heeft hier ervaring mee? Of maak ik me te druk om de levensduur van de RPi?
WOL is not supported.. Levensduur van een apparaatje van 35€ ... wat is je verwachting precies?

[ Voor 56% gewijzigd door RoRoo op 09-01-2013 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
UltraSub schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 23:13:
[...]

Ja dat denk ik zelf ook, maar waarom staat er dan bij alle series die de verkeerde .nfo en.tbn hebben altijd info van het eerste seizoen van The Wire ? Ik heb nu handmatig alle tbn en nfo verwijderd van mijn NAS.
Ik laat mijn series renamen door sickbeard, wat normaal gesproken altijd prima gaat.
De optie 'Allow files renaming and deletion' in XBMC staat uit.
Sample:
Season 02/Show.Name.S02E03.HD.TV-RLSGROUP.ext
Zo laat ik het renamen, lijkt me goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Mijn QNAP gaat ook in slaapstand als hij een tijdje niets te doen heeft, maar dit is voor de Pi geen probleem. Als ik dan een serie aanklik is er een vertraging van pak en beet 5 a 10 seconden de eerste keer (om uit slaapstand te komen en de discs op te spinnen), maar daarna merk je er verder niets van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:46

Perkouw

Moderator General Chat
Ik moet zeggen wat werkt dit (openELEC) toch grandioos vloeiend/goed, totdat ik even film aan het kijken ben. >:) Zodra ik film aan het kijken ben stopt deze er na een minuut of 2 mee (varieert), het maakt hierbij niet uit of dit een 1080P 10GB+ file is of een 2GB 720P file.

Mijn stappenplan;
1. image downloaden -> r12817.img.zip van openelec.thestateofme.com/
2. image op sd kaartje zetten m.b.v. win32diskimager en de sd kaart in mijn pi plaatsen
3. pi laten booten met netwerk kabel erin en met rust laten tot ik geen ''is bijgewerkt'' meldingen meer krijg
4. rss feed uitzetten bij skin settings
5. netwerk kabel eruit en weer terug in pc
6. pi rebooten
7. film afspelen

Ik heb overigens een 512MB model en voor het afspelen van films een hele ruime 300MB vrij aan ram alleen staat de CPU op 94~100% de gehele tijd volgens XBMC. Ik heb helaas nog niet de mogelijkheid gehad om de Pi te benaderen via SSH om te kijken of de CPU load wel juist weergegeven wordt.

Iemand een idee ?

[ Voor 7% gewijzigd door Perkouw op 09-01-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overclocken? (zie de Pi link in mijn signature voor config.txt settings)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Perkouw schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 12:13:
Ik moet zeggen wat werkt dit (openELEC) toch grandioos vloeiend/goed, totdat ik even film aan het kijken ben. >:) Zodra ik film aan het kijken ben stopt deze er na een minuut of 2 mee (varieert), het maakt hierbij niet uit of dit een 1080P 10GB+ file is of een 2GB 720P file.

Mijn stappenplan;
1. image downloaden -> r12817.img.zip van openelec.thestateofme.com/
2. image op sd kaartje zetten m.b.v. win32diskimager en de sd kaart in mijn pi plaatsen
3. pi laten booten met netwerk kabel erin en met rust laten tot ik geen ''is bijgewerkt'' meldingen meer krijg
4. rss feed uitzetten bij skin settings
5. netwerk kabel eruit en weer terug in pc
6. pi rebooten
7. film afspelen

Ik heb overigens een 512MB model en voor het afspelen van films een hele ruime 300MB vrij aan ram alleen staat de CPU op 94~100% de gehele tijd volgens XBMC. Ik heb helaas nog niet de mogelijkheid gehad om de Pi te benaderen via SSH om te kijken of de CPU load wel juist weergegeven wordt.

Iemand een idee ?
XBMC geeft de CPU load niet correct weer.. Als je geen DTS capable versterker hebt moet je overclocken (900mhz is bij mij voldoende) voor soepele playback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Hmm, overclocken. Dan vind ik het nog steeds apart dat ik een aantal minuten zonder problemen kan kijken en alles meer dan vloeiend werkt. Dit zou dan toch niet moeten kunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Perkouw schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 12:36:
Hmm, overclocken. Dan vind ik het nog steeds apart dat ik een aantal minuten zonder problemen kan kijken en alles meer dan vloeiend werkt. Dit zou dan toch niet moeten kunnen ?
Geef es iets meer info over je situatie? USB Disk? NAS? DTS wel of niet? 1080P of lager?

etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Powered USB hub
1TB usb 3.0 2.5'' hdd zit in de hub en krijgt ook daar zijn power van
Pi zit ook in de hub en krijgt ook daar zijn power van
Aangesloten middels HDMI op de TV (1080P, zo staat de output ook standaard van openELEC), audio dus ook via HDMI en gewoon via de tv speakers.

Verder niets veranderd in OpenELEC, files met/zonder DTS geven hetzelfde resultaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Perkouw op 09-01-2013 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Perkouw schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 13:09:
Powered USB hub
1TB usb 3.0 2.5'' hdd zit in de hub en krijgt ook daar zijn power van
Pi zit ook in de hub en krijgt ook daar zijn power van
Aangesloten middels HDMI op de TV (1080P, zo staat de output ook standaard van openELEC), audio dus ook via HDMI en gewoon via de tv speakers.

Verder niets veranderd in OpenELEC, files met/zonder DTS geven hetzelfde resultaat.
Lokaal aangesloten HDD moet soepeler werken dan een NAS dus dat zal het probleem niet hoeven zijn.

Wel heb ik persoonlijk gemerkt dat de voeding van een Pi enorm uitmaakt.. eerst met 5v 700mah steeds rare problemen.. random crashes etc..
nu op 5v 1000mah en geen issues meer. (wel een iPad lader armer :) ) wellicht kan je dat ook even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

Me userscript is weer geupdated..

http://userscripts.org/scripts/show/155569

// Changes 09-01-2013
// Iframe fix
// Added custom urls
// -> Custom urls must be playable on xbmc, so it needs an direct link to the file.
// -> If people are interested i can make an script that combines this YT script, with other download sites (movreel for example...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
RoRoo schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:03:
[...]

Lokaal aangesloten HDD moet soepeler werken dan een NAS dus dat zal het probleem niet hoeven zijn.

Wel heb ik persoonlijk gemerkt dat de voeding van een Pi enorm uitmaakt.. eerst met 5v 700mah steeds rare problemen.. random crashes etc..
nu op 5v 1000mah en geen issues meer. (wel een iPad lader armer :) ) wellicht kan je dat ook even proberen.
Ik ga het vanmiddag/vanavond even proberen, wie weet maakt dit inderdaad het verschil. Blijf het dan toch raar vinden dat het systeem verder goed werkt maar alleen de video ineens gewoon stopt. Misschien ook even een andere harddisk proberen. Ik blijf het een erg eigenaardig probleem vinden.

Edit 1: Andere powersupply maakt helaas geen verschil. Blijft apart dat als ik de muis beweeg gewoon de video kan stoppen en gewoon netjes in het hoofdmenu terug kom. Goed het duurt heel eventjes maar het systeem zelf werkt dus kennelijk gewoon.

Edit 2: 32GB 3.0 USB stick direct in de Raspberry werkt hier wel prima. Eens kijken wat het kan zijn met de harddisk, misschien toch niet genoeg power via de hub.

Edit 3: 1TB 3.0 USB stick direct in de Raspberry werkt ook.

[ Voor 28% gewijzigd door Perkouw op 10-01-2013 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Overgestapt van Raspbmc naar openelec. Openelec is echt merkbaar sneller, alleen bij het overclocken heb ik een corrupte partitie van de systeempartitie op de sd kaart. Gelukkig had ik Raspbmc op een usbstick draaien dus het werkt nu wel weer.

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
Dus de enige optie om de tv serie sectie weer werkend te krijgen is om de raspberry weer opnieuw in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

ibiben95 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 17:10:
Dus de enige optie om de tv serie sectie weer werkend te krijgen is om de raspberry weer opnieuw in te stellen?
clean lib + rescan op je tv serie share help niet ?

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Nee werkt ook niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:03

arie_papa

Running on Ubuntu

Ik heb toch ineens vage problemen met XBian 1 Alpha 4.
Gisteren heeft hij volgens mij 2 dagen constant aan de stroom gehangen zonder problemen. 's Avonds een filmpje (.mkv) aangezet voor mijn dochter, gestreamd van mijn Freecom Network Storage Center
Drive Pro (laatste firmware 4.4.2) Midden in de film ineens een error, en sindsdien kan ik met XBian1a4 niet meer op dat ding komen via SMB. Hij ziet hem netjes, kan in de eerste mappen komen, totdat het wachtwoord dialoog opkwam, en op bleef komen. Ingelogd met andere account, wordt niet geaccepteerd, WW in de NAS verandert, geen oplossing. Nieuwe XBian1.a4 geinstalleerd, geen oplossing.
Nu Raspbmc geinstalleerd en het werkt direct. Echt vaag. Overige apparaten hebben hier ook geen last van, dus lijkt echt bug in alpha4. Alpha3 heb ik hiervoor met veel plezier getest en nooit echt problemen gehad.

Nog meer mensen die dit herkennen? On the webs vind ik er nog niks/weinig over

edit:
Ik heb btw de 512 B variant, enige wat zowel bij A3, A4 en Raspbmc overeenkomt is config.txt (doorgekopieerd)

[ Voor 6% gewijzigd door arie_papa op 09-01-2013 19:10 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je al geprobeerd om een voorproefje van Alpha 5 installeren:
http://forum.xbian.org/thread-211.html

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:16

kraats

Ik rol

Ik heb zelf ook telkens problemen gehad met 't wachtwoord als ik via SMB m'n NAS benaderde. Kwam er achter dat als ik dit via de XBMC-app op mijn iPad deed hij er stiekem een karakter aan toevoegde. Dat maakt het invoeren er niet makkelijker op, als je alleen maar hidden input ziet ;)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Zoveel verhalen over password problemen op een share. Waarom niet public readonly maken? Ben je van die ellende af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Ik maak verder volledig gebruik van NFS, maar op sommige dingen wil je wel een wachtwoordje hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

CurlyMo schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 19:26:
Ik ga die zeker proberen als hij weer uitkomt. Nu even alles netjes inrichten en dan maar een image trekken voordat er weer wat stuk gaat :P
RoRoo schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 20:13:
Zoveel verhalen over password problemen op een share. Waarom niet public readonly maken? Ben je van die ellende af.
Dat was die share ook, maar toch wil hij dan wel een user toegewezen krijgen (everybody zonder ww).... en toch een faal bij het verbinden :(

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Rijst bij mij meer de vraag, waarom kiezen zoveel mensen voor SMB als NFS lichter qua overhead is, en makkelijker qua rechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

UltraSub schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:14:
Rijst bij mij meer de vraag, waarom kiezen zoveel mensen voor SMB als NFS lichter qua overhead is, en makkelijker qua rechten?
Omdat het standaard in windows zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

kraats schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 20:27:
Ik maak verder volledig gebruik van NFS, maar op sommige dingen wil je wel een wachtwoordje hebben ;)
Aaaaaah ;)
Daar doe ik niet aan. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
UltraSub schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:14:
Omdat NFS via de GUI van XBMC amper werkt, je moet het dus via ssh via de terminal doen. Ik krijg het in elk geval niet aan de praat via de GUI maar wel via ssh en lees dat veel mensen dat probleem ook hebben.

Ik heb ook nog steeds problemen met het automounten van NFS in xbian, waar het in raspbmc heel simpel ging en met openelec helemaal niet werkte. Maargoed, SMB shares werken tot nog toe ook prima in xbian ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Fuff schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:28:
[...]

Omdat NFS via de GUI van XBMC amper werkt, je moet het dus via ssh via de terminal doen. Ik krijg het in elk geval niet aan de praat via de GUI maar wel via ssh en lees dat veel mensen dat probleem ook hebben.

Ik heb ook nog steeds problemen met het automounten van NFS in xbian, waar het in raspbmc heel simpel ging en met openelec helemaal niet werkte. Maargoed, SMB shares werken tot nog toe ook prima in xbian ;)
Huh? Ik heb geen problemen gehad met NTFS shares gehad met OpenElec/Xbian iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Ik heb xbian niet geprobeerd, maar smb performance onder raspbmc is werkelijkwaar verschrikkelijk. Op openelec gaat het nu wel, maar een stabiele file transfer zit er niet in. Had wel gelezen dat dit vaker voorkomt en aan de raspberry ligt.

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Fuff schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:28:
[...]

Ja ik zag het inderdaad al eens langs komen. Maar ik heb het gewoon vanuit xbmc gedaan en geen enkel probleem. Shares vanaf een Qnap TS509.

En over SMB naar Windows, tuurlijk, ff vergeten dat een hoop mensen hun media vanaf een pc streamen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:32

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Bij mij ook met smb en heb er tot nu toe geen probleem mee. Was voor mij nieuw omdat ik het hiervoor nooit gebruikte. Bij mij gaat het via een Workgroup en dan naar me Externe HDD.

Zal me van de week er eens in gaan verdipen om het via de router (Netgear WNR3500L) te laten lopen. Dan krijg je een readyshare en kan ik kiezen tussen FTP en NFS dacht ik.
Alleen ik moet dan alles omgooien voor me downloads met Sabnzb en Sickbeard.
Verwacht ik geen probleem mee maar je weet nooit. Den k dat ik me zorgen maak om niks

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 10:15
Hopelijk ontvang ik volgende week mijn Raspberry Pi. Ik zit nu even wat dingen te lezen over het overclocken (de turbo mode). Dit word volgens mij ondersteund door RaspBMC, maar ik kan er niet achterkomen of OpenELEC dit ook ondersteund. Heeft iemand zijn Pi draaiend gekregen in turbo mode met OpenELEC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Muncher schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 08:01:
Hopelijk ontvang ik volgende week mijn Raspberry Pi. Ik zit nu even wat dingen te lezen over het overclocken (de turbo mode). Dit word volgens mij ondersteund door RaspBMC, maar ik kan er niet achterkomen of OpenELEC dit ook ondersteund. Heeft iemand zijn Pi draaiend gekregen in turbo mode met OpenELEC?
Maakt niet uit welke release je draait.. config.txt is uitwisselbaar.. je config voor RaspBMC zal werken bij OpenElec of Xbian.

Alleen Xbian maakt het overclocken wat makkelijker voor je door het via een GUI (via SSH) te regelen.. Is voor de leek wat beter.
Nadeel is wel dat sommige handmatige aanpassingen zoals mijn (initial_turbo=30) wel eens wilde verdwijnen nadat ik de GUI tool had gebruikt..

Maar wellicht is dat "probleem" al afgevangen in nieuwere builds.. Ik ben niet verder gekomen dan A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

RoRoo schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 08:27:
[...]

Maakt niet uit welke release je draait.. config.txt is uitwisselbaar.. je config voor RaspBMC zal werken bij OpenElec of Xbian.

Alleen Xbian maakt het overclocken wat makkelijker voor je door het via een GUI (via SSH) te regelen.. Is voor de leek wat beter.
Nadeel is wel dat sommige handmatige aanpassingen zoals mijn (initial_turbo=30) wel eens wilde verdwijnen nadat ik de GUI tool had gebruikt..

Maar wellicht is dat "probleem" al afgevangen in nieuwere builds.. Ik ben niet verder gekomen dan A2
Heb je hiervan ook een bug report gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
SaURoN schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:50:
[...]

Huh? Ik heb geen problemen gehad met NTFS shares gehad met OpenElec/Xbian iig niet.
NTFS of NFS? Mijn schijven zijn geformatteerd als NFS in mijn NAS (freenas) maar de NFS service is via de GUI van xbmc niet mogelijk. Mount ik mijn gehele volume maak ik een link op /root van de pi dan is deze via die route (dus browse->/root/nfs-share) wel toegankelijk, maar dan is hij weer niet toegankelijk als ik gelijk op NFS protocol klik.

Maar zo lang als SMB prima perfomance levert dan hou ik het daarbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook geen problemen met NFS shares via de XBMC (12 RC3) GUI waarbij gebruik wordt gemaakt van een Synology NAS.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Brantje schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 09:10:
[...]

Heb je hiervan ook een bug report gemaakt?
Nee... Al mijn bugs de laatste tijd zijn kennelijk niet reproduceerbaar en als ik een paar dagen even geen tijd heb om te testen wordt mijn bug report gesloten..

Zit lekker op OpenElec en dat werkt voor mij uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Fuff schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 09:11:
[...]

NTFS of NFS? Mijn schijven zijn geformatteerd als NFS in mijn NAS (freenas) maar de NFS service is via de GUI van xbmc niet mogelijk. Mount ik mijn gehele volume maak ik een link op /root van de pi dan is deze via die route (dus browse->/root/nfs-share) wel toegankelijk, maar dan is hij weer niet toegankelijk als ik gelijk op NFS protocol klik.

Maar zo lang als SMB prima perfomance levert dan hou ik het daarbij.
UltraSub schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 23:19:
[...]

Ja ik zag het inderdaad al eens langs komen. Maar ik heb het gewoon vanuit xbmc gedaan en geen enkel probleem. Shares vanaf een Qnap TS509.
Dus wel.
Ik heb eerst een network location toegevoegd, nfs://servernaam
Daarna add video en browse via de entry die er dan al staan naar de share. Dat heb ik voor 3 shares gedaan, en heeft tot nu toe in iedere versie vlekkeloos gewerkt, ook na reboots. Sterker nog, ik zie in de xbmc logs en via ssh, dat er helemaal geen persistent nfs mount wordt gedaan. Er wordt een nfs sessie opgezet als je streamed of als je (of de scraper) door directories aan het browsen bent. Na gezette tijd geen activiteit op nfs, zie je de melding nfs idle, closing.

Of bedoel jij dat je je shares permanent wil mounten op je pi? Want in dat geval heb je gelijk. Wat ik hierboven beschrijf is het xbmc mechanisme. Xbmc heeft geen permanent gemounte nfs share nodig, hij browsed ze als ze nodig zijn.

/edit
En overigens formatteer je een schijf niet als NFS. NFS is het export protocol. Je formatteert een disk in Windows ook niet als SMB/CIFS. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door UltraSub op 10-01-2013 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:42
Maakt het nog uit wat voor een SD card je er bij koopt? Ik zie dat er verschillende builds beschikbaar zijn voor verschillende cards. Is er nog een bepaald voordeel voor een bepaalde grootte ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
UltraSub schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 10:08:
[...]

[...]

Dus wel.
Ik heb eerst een network location toegevoegd, nfs://servernaam
Daarna add video en browse via de entry die er dan al staan naar de share. Dat heb ik voor 3 shares gedaan, en heeft tot nu toe in iedere versie vlekkeloos gewerkt, ook na reboots. Sterker nog, ik zie in de xbmc logs en via ssh, dat er helemaal geen persistent nfs mount wordt gedaan. Er wordt een nfs sessie opgezet als je streamed of als je (of de scraper) door directories aan het browsen bent. Na gezette tijd geen activiteit op nfs, zie je de melding nfs idle, closing.

Of bedoel jij dat je je shares permanent wil mounten op je pi? Want in dat geval heb je gelijk. Wat ik hierboven beschrijf is het xbmc mechanisme. Xbmc heeft geen permanent gemounte nfs share nodig, hij browsed ze als ze nodig zijn.

/edit
En overigens formatteer je een schijf niet als NFS. NFS is het export protocol. Je formatteert een disk in Windows ook niet als SMB/CIFS. ;)
O god, wat een faal, probeer ik het goed te doen, typ ik het zelf verkeerd. Ik bedoel natuurlijk dat mijn schijven ntfs zijn en dat ik via de laptops in huis gebruik maak van NFS protocol die op mijn freenas draait. Maar via de GUI van xbmc lukt dat dus niet. Wel als ik nfs://ip:/nfs-share invul maar permanent mounten lukt idd niet.

In elk geval, bedankt, het is dus niet nodig om ze permanent te mounten :) Dan kan ik dat SMB gebeuren ook weer eraf knallen. Ik was namelijk vergeten eerst een netwerk locatie toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Nasi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:55
Ashy schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 10:28:
Maakt het nog uit wat voor een SD card je er bij koopt? Ik zie dat er verschillende builds beschikbaar zijn voor verschillende cards. Is er nog een bepaald voordeel voor een bepaalde grootte ?
Gewoon een lekker snelle pakken: Class 10. Ik doe het met een 2GB kaartje, zou niet weten waarom ik meer nodig zou hebben omdat ik toch alles stream :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
RoRoo schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 08:27:
[...]

Ik dacht dat het tegenwoordig alleen werkte via sudo raspi-config (wat ik op een aantal sites heb gelezen). Maar zo te zien kan je het ook handmatig aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Heb drie verschillende optische muizen (Logitec, Microsoft en Dell) rechtstreeks op de Rpi aangesloten (om beurten) zonder andere USB apparatuur. Geen van allen doen ze het, ook na reboot niet. De voeding is de standaard RS voeding 5 V 1200mA. De muizen nemen ongeveer 100mA bij 5V. OS is Raspbmc met in de /boot/cmdline.txt: dwc_otg.speed=1

Is voor een optische muis al een powered-USB Hub nodig of is er iets anders aan de hand?

Edit: als ik een muis op de USB poort aangesloten heb kan ik niet meer via het bedrade netwerk inloggen. Wijst dit op een power probleem? Of kan het nog zo zijn dat de USB setting in /boot/cmdline.txt roet in het eten gooit?

[ Voor 26% gewijzigd door styno op 10-01-2013 17:26 ]

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Muncher schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 11:17:
[...]

Ik dacht dat het tegenwoordig alleen werkte via sudo raspi-config (wat ik op een aantal sites heb gelezen). Maar zo te zien kan je het ook handmatig aanpassen.
Het eindresultaat is hetzelfde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

styno schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 11:29:
Heb drie verschillende optische muizen (Logitec, Microsoft en Dell) rechtstreeks op de Rpi aangesloten (om beurten) zonder andere USB apparatuur. Geen van allen doen ze het, ook na reboot niet. De voeding is de standaard RS voeding 5 V 1200mA. De muizen nemen ongeveer 100mA bij 5V. OS is Raspbmc met in de boot.txt: dwc_otg.speed=1

Is voor een optische muis al een powered-USB Hub nodig of is er iets anders aan de hand?

Edit: als ik een muis op de USB poort aangesloten heb kan ik niet meer via het bedrade netwerk inloggen. Wijst dit op een power probleem? Of kan het nog zo zijn dat de USB setting in boot.txt roet in het eten gooit?
Denk echt dat het aan je RPi ligt bij mij deed hij het na verschillnde reboot. Heb niks veranderd in config of wat dan ook .
Bij mij werkt gewoon een muis die ik bij de plaatselijke blokker heb gehaald. Toetsen bord een bokkienokkie Cresta :*)
Edit: zelfs een Logitech MK300 doet het erop met draadloze muis.

[ Voor 9% gewijzigd door Sepp14 op 10-01-2013 14:32 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:13
Heb drie verschillende optische muizen (Logitec, Microsoft en Dell) rechtstreeks op de Rpi aangesloten (om beurten) zonder andere USB apparatuur. Geen van allen doen ze het, ook na reboot niet. De voeding is de standaard RS voeding 5 V 1200mA. De muizen nemen ongeveer 100mA bij 5V. OS is Raspbmc met in de boot.txt: dwc_otg.speed=1

Edit: als ik een muis op de USB poort aangesloten heb kan ik niet meer via het bedrade netwerk inloggen. Wijst dit op een power probleem? Of kan het nog zo zijn dat de USB setting in boot.txt roet in het eten gooit?
Mijn broertje had ook veel problemen met muis+rasp...
Bij hem lag het aan de voeding.

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Heb drie verschillende optische muizen (Logitec, Microsoft en Dell) rechtstreeks op de Rpi aangesloten (om beurten) zonder andere USB apparatuur. Geen van allen doen ze het, ook na reboot niet. De voeding is de standaard RS voeding 5 V 1200mA. De muizen nemen ongeveer 100mA bij 5V. OS is Raspbmc met in de /boot/cmdline.txt: dwc_otg.speed=1

Edit: als ik een muis op de USB poort aangesloten heb kan ik niet meer via het bedrade netwerk inloggen. Wijst dit op een power probleem? Of kan het nog zo zijn dat de USB setting in /boot/cmdline.txt roet in het eten gooit?
Ok, het probleem met de netwerverbinding + muis combo was de instelling dwc_otg.speed=1 in /boot/cmdline.txt.

Nu die instelling weer weg is werkt zowel de muis als de muis+netwerk weer.

Edit: Nou breekt m'n klomp. Heb met behulp van een monitor en muis op m''n werkplek (waar ik wel HDMI heb) de Audio Engine aangezet, terwijl de Rpi draaide de USB geluidskaart erin geprikt en kreeg direct geluid op de analoge front speaker output 8)7 _/-\o_

De Audio Engine kun je aanzetten via: Programs -> Raspbmc Settings -> System Configuration -> Enable Audio Engine (beware of very rough edges).

Overigens, het XBMC proces crashed nu wel regelmatig. Ben nog aan het puzzelen waar dit vandaan kan komen...

[ Voor 21% gewijzigd door styno op 10-01-2013 17:51 ]

"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:09

spok9

Groen...

Heeft iemand hier z'n pi via een avr aangesloten? Bij mij werkt de afstandsbediening niet...

Ik heb m'n pi met raspbmc en LG tv aan een Denon AVR-2113 hangen. Als ik spanning zet op de pi en deze opstart gaan zowel m'n tv als avr aan en deze laatste naar de juiste input. De pi geeft ook een melding van libcec weer dat de TV AVR-2113 verbonden is.

Een probleem dat ik op de diverse fora veel tegenkom, maar zonder oplossing :( Direct aangesloten op de tv kan ik de pi perfect aansturen met ab.

Iemand hetzelfde probleem?

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rustyb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-01-2013
weet er nog iemand een leuk paketje addons staan?
Groet Rusty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:55

Reneger

Wie? IK?

spok9 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 21:21:
Heeft iemand hier z'n pi via een avr aangesloten? Bij mij werkt de afstandsbediening niet...

Ik heb m'n pi met raspbmc en LG tv aan een Denon AVR-2113 hangen. Als ik spanning zet op de pi en deze opstart gaan zowel m'n tv als avr aan en deze laatste naar de juiste input. De pi geeft ook een melding van libcec weer dat de TV AVR-2113 verbonden is.

Een probleem dat ik op de diverse fora veel tegenkom, maar zonder oplossing :( Direct aangesloten op de tv kan ik de pi perfect aansturen met ab.

Ik kan hem uitstekend bedienen met de zapper van mn Yamaha RXV771 receiver...

Overigens, ik heb momenteel alles geshared via uPNP, kreeg het zo snel niet voor elkaar om alles netjes via NFS te doen. upnp wordt standaard ondersteund op mn synology, en werkt als een zonnetje!

(Voordeel: Ook mn receiver kan er bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
styno schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 17:30:
[...]
Ok, het probleem met de netwerverbinding + muis combo was de instelling dwc_otg.speed=1 in /boot/cmdline.txt.

Nu die instelling weer weg is werkt zowel de muis als de muis+netwerk weer.

Edit: Nou breekt m'n klomp. Heb met behulp van een monitor en muis op m''n werkplek (waar ik wel HDMI heb) de Audio Engine aangezet, terwijl de Rpi draaide de USB geluidskaart erin geprikt en kreeg direct geluid op de analoge front speaker output 8)7 _/-\o_

De Audio Engine kun je aanzetten via: Programs -> Raspbmc Settings -> System Configuration -> Enable Audio Engine (beware of very rough edges).

Overigens, het XBMC proces crashed nu wel regelmatig. Ben nog aan het puzzelen waar dit vandaan kan komen...
Ik weet niet of het in de laatste versie is gefixed maar ik kon na het aanzetten van Enable audio engine hem niet maar uitzetten :P. Hij crashte voordat hij goed kon rebooten en dus kon je nooit de optie disablen :). Welke usb geluidskaart heb je trouwens?
spok9 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 21:21:

Probleem met CEC is dat elke fabrikant het net even iets anders doet. Kan dus best dat het niet lekker gaat met je AVR + libcec.

[ Voor 26% gewijzigd door Rutix op 11-01-2013 08:51 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Rutix schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 08:46:
Ik weet niet of het in de laatste versie is gefixed maar ik kon na het aanzetten van Enable audio engine hem niet maar uitzetten :P. Hij crashte voordat hij goed kon rebooten en dus kon je nooit de optie disablen :).
Heb ik niet geprobeerd...
Welke usb geluidskaart heb je trouwens?
styno schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:38:
[...]

C-Media CM106 USB 2.0 External Sound Card Box with 7.1-Speaker SPDIF Optical Output

Gekozen omdat ik uiteindelijk SPDIF wil gaan gebruiken en ik tijdens mijn vooronderzoek positieve berichten tegen kwam mbt Rpi en deze chipset. Maar eerst maar eens analoog stereo werkend hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:55

CeesKees

I rest my Kees

Reneger schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:24:
[...]

Overigens, ik heb momenteel alles geshared via uPNP, kreeg het zo snel niet voor elkaar om alles netjes via NFS te doen. upnp wordt standaard ondersteund op mn synology, en werkt als een zonnetje!

(Voordeel: Ook mn receiver kan er bij)
UPNP? dan is je nas continue alles aan het omzetten..
Maak daar eens heel snel SMB van...

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark His Words
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:11
CeesKees schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:45:
[...]

UPNP? dan is je nas continue alles aan het omzetten..
Maak daar eens heel snel SMB van...
Of beter nog, toch via NFS. Ik heb ook een Synology en Pi en werkt soepeler via NFS heb ik 't subjectieve idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:14

mwa

Iemand een goede NFS server voor Win7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 16:30
dialmformark schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:48:
Iemand een goede NFS server voor Win7?
Hanewin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:09

spok9

Groen...

Reneger schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:24:
[...]
Out of the box? En er zijn ook topics over Yamaha's waarmee het niet werkt.
Rutix schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 08:46:

[...]

Probleem met CEC is dat elke fabrikant het net even iets anders doet. Kan dus best dat het niet lekker gaat met je AVR + libcec.
Het gekke is dat er ook mensen met Denon AVR's uit 2013 zijn die melden dat het prima werkt... Wellicht is het ook afhankelijk van de tv die er aan hangt? Het lijkt iig niet zozeer alleen aan het type avr te liggen.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Iemand die al live tv draait op een Rasp en iets kan zeggen van de zap snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Nasi
UltraSub schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:32:
Iemand die al live tv draait op een Rasp en iets kan zeggen van de zap snelheid?
Ik heb met de VU+ stream-plugin gewerkt. Zappen duurt zo'n 5 tot 10 seconden omdat 'ie streamt van een VU+ ontvanger. Werkt zeer goed onder XBian, werkte veel minder op OpenElec (Build van 27 december 2012) Geen haperingen :*)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:31
Charles Nasi schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 17:18:
[...]

Ik heb met de VU+ stream-plugin gewerkt. Zappen duurt zo'n 5 tot 10 seconden omdat 'ie streamt van een VU+ ontvanger. Werkt zeer goed onder XBian, werkte veel minder op OpenElec (Build van 27 december 2012) Geen haperingen :*)!
Kun jij zappen met de pijltjes omhoog en omlaag? Als ik dat doe dan krijg ik wel geluid maar geen beeld.
Als ik terug ga naar het menu en een zender kies werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Nog even over dat SMB mount probleem van mij tijdje terug.

Volgens mij zit het probleem bij mij in de router = dns-server.. Die heeft in het verleden wel vaker zitten bokken, dat ineens een computernaam niet meer te benaderen was, maar wel op ip adres.

Maar toch ben ik niet echt overtuigd van deze conclusie. Xbian A3 heeft prima gewerkt. Xbian A4 heeft ook een tijd gewerkt. Vandaag zowel de 3 en de 4 en
CurlyMo schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 19:26:
zelfs de pre-alpha5 uitgeprobeerd. Steeds hetzelfde probleem. Raspbmc (build van 2 dagen terug, geen idee welke versie) werkt wel weer out of the box, maar voelt naar mijn idee een stuk logger aan tov Xbian.

Dus, makkelijkste oplossing voor mij een cifs entry aangemaakt in /etc/fstab die bij elke boot gewoon mijn NAS schijf (die alleen SMB doet) mount op ip adres. Toevoegen van mappen kun je dan gewoon door te browsen door het root system. Prima werkbare oplossing voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Nasi
TheMystery schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 19:07:
[...]

Kun jij zappen met de pijltjes omhoog en omlaag? Als ik dat doe dan krijg ik wel geluid maar geen beeld.
Als ik terug ga naar het menu en een zender kies werkt het wel.
Dit werkte eerst ook niet goed bij mij; ik ben toen van image op m'n Vu+ geswitcht naar ViX en heb die Mpeg2 licentie toegevoegd. Verder heb ik de RPI naar High overgeclocked omdat 'ie anders nogal buffert. Heb verder een hele korte zenderlijst aangemaakt zodat het ramgeheugen niet gevuld is met de 5500+ zenders die hij scraped vanaf de Vu+.

Edit: Mpeg plugin veranderd in Mpeg2 Licentie.

[ Voor 4% gewijzigd door Charles Nasi op 11-01-2013 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
Sinds vandaag draai ik RaspBMC (Frodo RC3) op mijn Raspberry Pi type 2. De reden dat ik een Raspberry heb gekocht, is dat ik XBMC wil aansturen met HDMI CEC... en laat dat nou net niet lukken :).

Ik heb een Sony KDL-32S3000 TV met een Sony RM-ED009 remote.
Afbeeldingslocatie: http://www.findremotes.com/remote-controls-1/remote-controls-control-original-14873-134290_zoom.jpg

Het lijkt wel alsof de afstandsbediening gewoon op TV blijft staan ipv op XBMC. Als ik bijv op de 1. toets druk, dan gaat het scherm naar kanaal 1 van de TV.

Wat doet het wel:

* TV herkent de Raspberry Pi op HDMI kanaal
* Wanneer ik de Raspberry Pi uitschakel, gaat de televisie ook uit. Start ik een film op via XBMC Commander terwijl de TV uitstaat, dan gaat de TV niet aan.

Wat doet het niet:

* Afstandsbediening gebruiken om door XBMC te scrollen, dingen te selecteren, etc.

Ik heb, voor zover ik weet, de pulse-eight add-on die in XBMC zit aangezet. Ben ik wellicht nog iets doms vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Nasi
Muncher schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 20:44:
Sinds vandaag draai ik RaspBMC (Frodo RC3) op mijn Raspberry Pi type 2. De reden dat ik een Raspberry heb gekocht, is dat ik XBMC wil aansturen met HDMI CEC... en laat dat nou net niet lukken :).

[afbeelding]

Het lijkt wel alsof de afstandsbediening gewoon op TV blijft staan ipv op XBMC. Als ik bijv op de 1. toets druk, dan gaat het scherm naar kanaal 1 van de TV.

Wat doet het wel:

* Wanneer ik de Raspberry Pi uitschakel, gaat de televisie ook uit. Start ik een film op via XBMC Commander terwijl de TV uitstaat, dan gaat de TV niet aan.

Wat doet het niet:

* Afstandsbediening gebruiken om door XBMC te scrollen, dingen te selecteren, etc.

Ik heb, voor zover ik weet, de pulse-eight add-on die in XBMC zit aangezet. Ben ik wellicht nog iets doms vergeten?
Trek voor de lol eens terwijl je RPi aanstaat de HDMI kabel eruit en stop 'm eens in een andere HDMI poort. Voorkeur gaat naar de HDMI-poort aan de linkerzijkant van de TV zit Met de (KDL40v3000 mét zelfde remote >:)) van m'n ouders werkte het toen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Is de HDMI CEC implementatie van die tv niet gewoon veel te oud hiervoor? Ik had het idee dat dat pas bij veel latere types werd ondersteund. Bij mijn 40w4000 heb ik het in ieder geval ook nog niet werkend gezien, maar ook niet uitgebreid getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Nasi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
Charles Nasi schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 21:16:
[...]

Trek voor de lol eens terwijl je RPi aanstaat de HDMI kabel eruit en stop 'm eens in een andere HDMI poort. Voorkeur gaat naar de HDMI-poort aan de linkerzijkant van de TV zit Met de (KDL40v3000 mét zelfde remote >:)) van m'n ouders werkte het toen wel.
Bedankt voor de tip, maar het heeft helaas niet gewerkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01 10:36
Mijn Pi met RaspBMC speelt zelfs SD kwaliteit niet goed af. De audio loopt normaal, maar het beeld speelt trager en audio en video loopt dus ook niet gelijk.
Het vreemde is wel dat sommige series in SD wel goed spelen en andere niet.

Ik heb al verschillende instellingen geprobeerd onder de video instellingen, bijvoorbeeld de opties onder a/v synchronisatie methode.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Can2 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 10:29:
Mijn Pi met RaspBMC speelt zelfs SD kwaliteit niet goed af. De audio loopt normaal, maar het beeld speelt trager en audio en video loopt dus ook niet gelijk.
Het vreemde is wel dat sommige series in SD wel goed spelen en andere niet.

Ik heb al verschillende instellingen geprobeerd onder de video instellingen, bijvoorbeeld de opties onder a/v synchronisatie methode.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Schijnt een bug te zijn iets met dubbele bitrate heb ik me laten vertellen.
Ik heb het ook. Ik zet ze om met Freemake naar H.264 als ze veel problemen blijven geven.
Muncher schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 20:44:

[afbeelding]

Wat doet het wel:

Wat doet het niet:

Yatse app werkt goed voor op de phone. Tenminste als je android bezit :) De XBMC remote app werkt ook bij mij alleen een hinderlijke melding steeds maar hij doet het wel.

[ Voor 47% gewijzigd door Sepp14 op 12-01-2013 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-08 09:18
Heb je hem al op 24Hz gezet in de pi, dit hielp bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Als ik mijn series wil toevoegen zegt hij steeds bij sommige servers "Kan geen verbinding maken met remote server" Hoe zorg ik ervoor dat hij ze alsnog in mijn tv serie sectie plaatst.

Is er een programma die automatisch alle gegevens van je films/tv series database aan vult met een nfo bestand met alle gegevens. Dan hoef ik tenminste die sracpers steeds niet gebruiken. Ik loop al een hele tijd te zoeken, maar kan maar niks goeds vinden.

[ Voor 41% gewijzigd door ibiben95 op 12-01-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
sinds gisteren de pi in huis. vet vet vet, leuk speelgoed.

nu heb ik eerst raspbmc gebruikt maar wilde het verschil zien met openelec. weinig tot geen verschil vind ik maar openelec lijkt wat smoother.

ik zou graag spotify ook kunnen gebruiken maar kan niks handigs vinden.

wat betreft de remote. alles werkt alleen hoe krijg ik mijn android telefoon zover dat ie samen werkt met de pi?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

raydekok schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 12:49:
sinds gisteren de pi in huis. vet vet vet, leuk speelgoed.

nu heb ik eerst raspbmc gebruikt maar wilde het verschil zien met openelec. weinig tot geen verschil vind ik maar openelec lijkt wat smoother.

ik zou graag spotify ook kunnen gebruiken maar kan niks handigs vinden.

wat betreft de remote. alles werkt alleen hoe krijg ik mijn android telefoon zover dat ie samen werkt met de pi?
Heb je al gelezen in dit topic? Er zijn er volgens mij een paar die het draaiend hebben.
ibiben95 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 12:47:
Als ik mijn series wil toevoegen zegt hij steeds bij sommige servers "Kan geen verbinding maken met remote server" Hoe zorg ik ervoor dat hij ze alsnog in mijn tv serie sectie plaatst.

Is er een programma die automatisch alle gegevens van je films/tv series database aan vult met een nfo bestand met alle gegevens. Dan hoef ik tenminste die sracpers steeds niet gebruiken. Ik loop al een hele tijd te zoeken, maar kan maar niks goeds vinden.
Ja, IDMB en The Movie datbase org. Moviemeter Universal scraper :+
Gebruik dan gewoon Ember Media Manager als het zoveel problemen geeft voor je http://www.howtogeek.com/...ia-collection-into-shape/
Ik heb er totaal geen problemen mee.
Misschien vraag je teveel van de server van TVDB.com. Misschien teveel rammen met de api (of hoe dat ook heet)?

Probeer eens een goede clean install en dan alles stap voor stap doen en niet veel pushen. Alles de tijd geven en je goed inlezen.

[ Voor 7% gewijzigd door Sepp14 op 12-01-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Maar ik heb echt irritant vaak dat hij zegt kan remote server niet vinden. Voor de films odet hij het echter wel goed. Maar TV series, daar heeft ie altijd moeiete mee ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Als ik mijn media scrape in Ember met IMDB zegt hij no matches found. Terwijl ik toch echt precies de imdb titel heb gekopiered??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

ibiben95 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 14:50:
Als ik mijn media scrape in Ember met IMDB zegt hij no matches found. Terwijl ik toch echt precies de imdb titel heb gekopiered??
Handmatig invoeren de imdb link vind hij hem wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Maar om dit nou te doen voor alle 300 films>>, dan is het toch echt een pokkewerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Ik begrijp ook niet dat je er zoveel moeite mee hebt. Maar het zal wel aan mij liggen dat ik misschein net zolang iets probeer tot ik het gewenste resultaat heb bereikt. Is maar net wat je wilt. Misschien even wat meer tijd insteken in het renamen of de juiste namen vinden voor de films en series. 8)7

Als je een pc hebt installleer dan anders daar xbmc op. Installeer xbmc en voeg de movies en TV shows volgens het boekje. Zie xbmc.org.
Als ze op je pc allemaal te vinden zijn heb je naar mijn idee al heel wat gewonnen voor eventueel je RPi.

Het kost wat tijd en moeite, dat is waar, maar je wilt iets of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Hoe zorg ik ervoor dat xbmc mijn gegevens uit de nfo bestanden en alle posters haalt ipv automatisch gaat 'scrapen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Nasi
ibiben95 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 17:44:
Hoe zorg ik ervoor dat xbmc mijn gegevens uit de nfo bestanden en alle posters haalt ipv automatisch gaat 'scrapen'
Scraper op de map instellen en excluden van een scan. Als je dan je library updatet (scan for new content): voilà! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Charles Nasi op 12-01-2013 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Zie nog steeds maar 1 serie staan, heb nu ook 7 keer TV series locatie toegevoegd. Pas bij TV Serie ( 8 ) is die ingesteld op pad uitsluiten bij scannen.

Ik heb een beetje rondgezocht, en kwam op dit terecht:

"Import Video Library
Imports an XML file into the Library database. If the entry does not exist it is appended.
If it exists:
It removes all current info for that entry from the database.
Inserts the info for that entry from the XML file."

Hoe maak ik van al mijn tv series een xml bestand. Zodat ik ze kan toevoegen aan mijn xbmc.

Ligt het daaraan?

[ Voor 54% gewijzigd door ibiben95 op 12-01-2013 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-07 20:35
ibiben95 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 18:18:
Zie nog steeds maar 1 serie staan, heb nu ook 7 keer TV series locatie toegevoegd. Pas bij TV Serie ( 8 ) is die ingesteld op pad uitsluiten bij scannen.

Ik heb een beetje rondgezocht, en kwam op dit terecht:

"Import Video Library
Imports an XML file into the Library database. If the entry does not exist it is appended.
If it exists:
It removes all current info for that entry from the database.
Inserts the info for that entry from the XML file."

Hoe maak ik van al mijn tv series een xml bestand. Zodat ik ze kan toevoegen aan mijn xbmc.

Ligt het daaraan?
Kijk eens in de xbmc.log file. Als een film of tv-episode niet correct gescraped wordt, dam wordt dat ook daarin vermeld. De logfile kun je vinden in als bestand "/storage/.xbmc/temp/xbmc.log", door middel van een SSH-sessie via een tweede computer in je netwerk.

Voor de rest: is je mediafolderstructuur naar behoren? Elke film z'n eigen subfolder, en per TV-show -en- per seizoen aparte subfolders? En hoe zien je bestandsnamen eruit, 'schoon' of voorzien van alle frutsels?

Bij het exporteren heb je 2 mogelijkheden: als 1 kaal xml-bestand, of als losse bestanden waarbij ook fanart, thumbs enz. worden geexporteerd. Ik adviseer de 2e optie, dan worden eveneens .nfo bestanden aangemaakt en zul tezijnertijd veel sneller weer kunnen importeren (aangezien niets van internet wordt geplukt; alle info en graphics heb je al).

[ Voor 15% gewijzigd door Klojum op 12-01-2013 19:50 . Reden: Kleine aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Laatst online: 09-09 17:48
Weet iemand hoe het komt dat mijn receiver steeds om de paar minuten automatisch overschakelt naar mijn RPi met OpenELEC? Begint nu wel heel irritant te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:48

RC2

Resistance is futile

mcDavid schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 21:15:
Weet iemand hoe het komt dat mijn receiver steeds om de paar minuten automatisch overschakelt naar mijn RPi met OpenELEC? Begint nu wel heel irritant te worden...
CEC op je versterker via HDMI aansluiting die dit aanstuurt?

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Sommige tv series komen niet tevoorschijn. Terwijl ik ze wel nfo bestanden ed hebben.Hoe kan dit?

[ Voor 81% gewijzigd door ibiben95 op 12-01-2013 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-07 20:35
ibiben95 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 22:33:
Sommige tv series komen niet tevoorschijn. Terwijl ik ze wel nfo bestanden ed hebben.Hoe kan dit?
Tsja, zo krachtig is mijn glazen bol ook weer niet. Waar is het xbmc.log bestand waar ik op doelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:00

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

CurlyMo schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:05:
Aangezien er hier ook wel interesse was voor een alles-in-één oplossing voor torrents en newsserver, wil ik jullie wijzen op mijn topic op het XBian forum:
http://forum.xbian.org/thread-196.html
[...]
Ik ben nu vrolijk aan het stoeien hiermee. Op dit moment heb ik 2 probleempjes:
1. Hoe kan ik SABnzbd updaten? Ik heb de laatste files, maar waar op m'n RPi vind ik SAB?
2. Het lukt me (nog) niet om SAB z'n finished downloads naar een netwerk share te laten saven....

(als het nodig is kan ik wel even reggen op het Xbian forum ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doe dat laatste maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 22:52
Coenen schreef op zondag 13 januari 2013 @ 13:31:
[...]

Ik ben nu vrolijk aan het stoeien hiermee. Op dit moment heb ik 2 probleempjes:
1. Hoe kan ik SABnzbd updaten? Ik heb de laatste files, maar waar op m'n RPi vind ik SAB?
2. Het lukt me (nog) niet om SAB z'n finished downloads naar een netwerk share te laten saven....

(als het nodig is kan ik wel even reggen op het Xbian forum ;) )
Is mij wel gelukt, de share map lees schrijfrechten geven, en bij de instellingen van sab kan je opgeven met welke rechten ofzo sab moet wegschrijven. (Ofzoiets) met full rights zit je altijd goed:-) 0777

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

De share folder die je aanmaakt op je RPi moet je ook nog rechten geven?! Daar had nog niet aangedacht of bij stil gestaan. Ik dacht dat dat meer ging over de rechten van de shared folder op m'n server.

Nu krijg idd geen foutmelding meer. Eens kijken of dit goed werkt. Gister ging het kopieren van files van m'n RPi naar m'n server niet echt lekker. De boel leek to behoorlijk op z'n bek te gaan.

[ Voor 32% gewijzigd door Coenen op 13-01-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:38
Heeft iemand al live tv op zn Pi?

Bij mij doen icm. TVHeadend alleen de SD kanalen het (na het kopen van MPEG2 licenctie), de HD kanalen doen het niet, geen beeld niks.
De TVHeadend server draait niet op de Pi maar op mijn HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
Coenen schreef op zondag 13 januari 2013 @ 13:31:
[...]

Daar zit ik nu ook nog ff mee.

Ik wil de downloads van SAB & Transmission (Via SickBeard & Headphones) naar een netwerkshare schrijven.
Hoe hebben jullie dat opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Kijk even naar deze link: http://raspberrypi.host56.com/
Als ik SABnzbd een nzb gaat ie downloaden en wanneer ie klaar is staan de files op m'n server.
Kijk of vraag anders even in het CP/SB/SAB topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
Geweldige link! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
ok ondertussen van raspbmc naar openelec en nu toch maar op xbian. wat echt heerlijk werkt. maar nu heb ik license key gekocht. deze voer ik in door de sd te nemen en deze in de laptop te steken. zo kom ik bij de config file. geplakt en dat zou moeten werken maar nu wil ik hem net iets sneller hebben om ook de 1080 bestanden echt goed af te spelen. maar hoe clock ik over?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inloggen via ssh --> xbian-config --> settings --> system --> overclocking

Pagina: 1 ... 32 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.