Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:13
Ik heb nu al een tijdje een rasp 512MB.
Er staat nu de laatste versie van openelec op (xbmc rc1).
Als ik de rasp in mijn woonkamer op mijn TV aansluit (via hdmi) en op 1080P instel met 25 FPS (hdmi_group=1 and hdmi_mode=33) dan werkt die goed met 1080P tot 12GB films vanaf mijn Synology NAS (NFS shares).

Deze rasp is echter voor mijn slaapkamer, daar heb ik een HDready TV.
De tv kan 1080i,720P(60 en 50FPS) laten zien. Ik wil de Rasp op 720P 25FPS laten draaien.
Want als ik niks instel in config.txt dan gaat ie naar 13xx by 7xx 60FPS en dat vindt das rasp niet fijn.
Ik kan hem wel naar 720P 50fps zetten via config.txt maar dan ziet het beeld er een beetje klein uit...
Ik heb aangevinkt in xbmc dat ie de FPS van de film pakt(24.98) maar volgens mij werkt dat niet.
Als ik de info tijdens afspelen bekijk staat er dat ie 20 to 30 fps staat te maken.
En gaat ie steeds bufferen.

Heb al een OC op de rasp van 900mhz zitten.
Iemand een idee hoe ik hem goed op een HDready tv kan krijgen?

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:46
als ik een film kijk dan stop xbmc de film na een tijdje, de ene film na een paar minuten, de andere na 30/50 minuten. Ik kan ook niet verder komen dan het punt dat de film gestopt word, ook niet met resume from xx:xx. Dit zijn 1080p films series kan ik wel gewoon kijken die zijn 720p. ik draai openelec rc1. de films doen het wel gewoon op mijn XBMC install op de PC. Alle media staat op mijn NAS en is met NFS gemount op de rasp. op mijn NAS draai ik Ubuntu 12.04. uit de log kan ik maar 1 error halen. returned msg_io of. Heb de log nu niet bij de hand kan die vanavond nog wel posten. ik heb de rasp ook overgeclockt naar 900/333/450. voor de rest geen problemen mee kan series kijken en muziek afspelen. alleen kan films niet helemaal kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door aegis op 14-01-2013 10:42 ]

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
weet iemand of dit soort remotes werken op de Pi met raspbmc?

http://www.muizenshop.nl/...e-control-black-ps3/92669

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
@paulus07 als je zeker wilt weten dat het werkt zoek dan een hp afstandbediening met IR-sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
Ik heb een iTrivia Palmkey2 bluetooth mini keyboard. Gebruiksaanwijzing hier: https://pc15.flashecom.co...TR01/iTrivia_palmkey2.pdf
Dit zou moeten kunnen werken op de RPi, maar ik weet niet zo goed hoe. Je moet 'm op een of andere manier pairen met z'n ontvanger. Weet iemand hoe je dit voor mekaar krijgt in OpenElec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:38
Charles Nasi schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 17:18:
[...]

Ik heb met de VU+ stream-plugin gewerkt. Zappen duurt zo'n 5 tot 10 seconden omdat 'ie streamt van een VU+ ontvanger. Werkt zeer goed onder XBian, werkte veel minder op OpenElec (Build van 27 december 2012) Geen haperingen :*)!
Kan je hiermee ook HD kanalen ontvangen zoals Nederland1HD of RTL4HD en speelt de Pi deze af?
Muncher schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 20:44:
Sinds vandaag draai ik RaspBMC (Frodo RC3) op mijn Raspberry Pi type 2. De reden dat ik een Raspberry heb gekocht, is dat ik XBMC wil aansturen met HDMI CEC... en laat dat nou net niet lukken :).

Ik heb een Sony KDL-32S3000 TV met een Sony RM-ED009 remote.
[afbeelding]

Het lijkt wel alsof de afstandsbediening gewoon op TV blijft staan ipv op XBMC. Als ik bijv op de 1. toets druk, dan gaat het scherm naar kanaal 1 van de TV.

Wat doet het wel:

* TV herkent de Raspberry Pi op HDMI kanaal
* Wanneer ik de Raspberry Pi uitschakel, gaat de televisie ook uit. Start ik een film op via XBMC Commander terwijl de TV uitstaat, dan gaat de TV niet aan.

Wat doet het niet:

* Afstandsbediening gebruiken om door XBMC te scrollen, dingen te selecteren, etc.

Ik heb, voor zover ik weet, de pulse-eight add-on die in XBMC zit aangezet. Ben ik wellicht nog iets doms vergeten?
Zelde probleem hier op een Sony KDL-40V3000, tv herkent de Pi, wanneer ik de Pi uitschakelt gaat mijn tv ook uit maar bedienen ho maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 05:50
Kan ik de reboot functie van xbmc niet gebruiken op de Pi? Ik had wat problemen met het inscannen van mn library (hij pakt er maar 8 van de 150, terwijl op mn PC alles feilloos word gescanned), dus ik wou mn Pi en mn NAS even rebooten en nog een rondje laten scannen.. Nu heb ik gereboot, krijg ik een

code:
1
2
3
4
5
JBD2: recovery failed
ext4-fs (mcblk0p2):error loading journal
...
No filesystem could mount root, tried: ext4
kernel panic - not syncing: VFS: unable to mount root on unknow block

melding. (op de puntjes staan nog wat dingen, maar dit laat tie iig aan errors zien..) Ik gebruik overigens xbian alpha 4 icm 512mb pi en logitech k400.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 22:52
arjen9551 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 18:47:
Kan ik de reboot functie van xbmc niet gebruiken op de Pi? Ik had wat problemen met het inscannen van mn library (hij pakt er maar 8 van de 150, terwijl op mn PC alles feilloos word gescanned), dus ik wou mn Pi en mn NAS even rebooten en nog een rondje laten scannen.. Nu heb ik gereboot, krijg ik een

code:
1
2
3
4
5
JBD2: recovery failed
ext4-fs (mcblk0p2):error loading journal
...
No filesystem could mount root, tried: ext4
kernel panic - not syncing: VFS: unable to mount root on unknow block

melding. (op de puntjes staan nog wat dingen, maar dit laat tie iig aan errors zien..) Ik gebruik overigens xbian alpha 4 icm 512mb pi en logitech k400.
Corruption?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

Ik heb een model B met 256mb, eerste versie dus, maar ik heb enkele maanden geleden getest met xbian. Nu was ik toen niet erg te spreken over de beeldkwaliteit .... 1080p via hdmi vond ik niet erg scherp/mooi.

Zijn er meer mensen die dit hebben geconstateerd of heb ik gewoon verkeerd (te kritisch) gekeken...
Er is hw acceleratie van de videokaart maar is dat even goed als de realtek/sigma chipsets die op de markt zijn?

Ik heb inmiddels de 512mb versie besteld om deze te gebruiken als media speler op de slaapkamer en anders als servertje....

[ Voor 11% gewijzigd door spanx op 14-01-2013 22:05 ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
spanx schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:04:
Ik heb een model B met 256mb, eerste versie dus, maar ik heb enkele maanden geleden getest met xbian. Nu was ik toen niet erg te spreken over de beeldkwaliteit .... 1080p via hdmi vond ik niet erg scherp/mooi.

Zijn er meer mensen die dit hebben geconstateerd of heb ik gewoon verkeerd (te kritisch) gekeken...
Er is hw acceleratie van de videokaart maar is dat even goed als de realtek/sigma chipsets die op de markt zijn?

Ik heb inmiddels de 512mb versie besteld om deze te gebruiken als media speler op de slaapkamer en anders als servertje....
Ziet er hier allemaal fantastisch uit. Ben dan ook zeer blij met mn Pi's. Ik heb beide modellen en werken beide prima. Bij de iets tragere variant is de interface alleen iets trager ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 17:08
@Nipje; wat heb je draaien? Raspbmc? Overgeclockt? V'tel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02
@Curlymo

Ik heb de laatste Xbian draaien op mn raspberry pi en tot nu toe geen problemen met de library :) Topic was snel dichtgegooid en had pas gisteren tijd om een nieuwe install te testen :D Ik hou je op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
Ja daar lijkt het wel op.. zou wel karig zijn :p zou de 6e keer reinstall zijn dit weekend. En idd vaak na reboot. Daarom vroeg ik me af of meer mensen hier problemen mee hebben en dat ik dus gewoon beter een shutdown vanuit xbmc kan doen en dan de stroom er weer op.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:47

Vuurvoske

Nunquam cede!

Zo ik heb dat ding helemaal geconfigureerd met xbian release van afgelopen week en even een case gebouwd (nouja even, paar uur :+). Hieronder het resultaat.

De inspiratie kwam een beetje vanuit Game of Thrones en de lego die ik nog kon vinden van vroeger.

Afbeeldingslocatie: http://img441.imageshack.us/img441/2841/imag0010kt.jpg

note: Het spook geeft licht in het donker! 8)

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

ik heb hier een rapberry pi draaien met enkele services(wheezy)....oa. ssh maar na de herinstallatie van mijn (eigen) computer zegt de rasberry nu direct connection refused... alle instellingen en poorten kloppen gewoon nog....

maak ik een connectie via mijn ipad (ook ssh terminal) doet hij het nog wel.... wat is hier aan de hand?

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
is het mogelijk om digitale tv van KPN op de raspberry (XBMC) te ontvangen? net zoals dat binnen het thuisnetwerk kan op de ipad of via ITVonline ?

in dat geval kan ik mn extra digitenne abbonement opzeggen en een afstandsbediening de deur uit doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:03

arie_papa

Running on Ubuntu

arjen9551 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:31:
[...]

Ja daar lijkt het wel op.. zou wel karig zijn :p zou de 6e keer reinstall zijn dit weekend. En idd vaak na reboot. Daarom vroeg ik me af of meer mensen hier problemen mee hebben en dat ik dus gewoon beter een shutdown vanuit xbmc kan doen en dan de stroom er weer op.
Reboot heb ik eigenlijk nooit problemen mee. Wat mij wel een aantal keren corrupte sd kaart heeft opgeleverd is stroom eraf terwijl hij draaide. Zo werd een 4GB SD kaart ineens herkent als 5,... GB in Windows. Dat was trouwens al een probleem kaart, dus ik ga Xbian of mijn eigen lompigheid geen van beide de schuld geven :P
Vuurvoske schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:47:
Zo ik heb dat ding helemaal geconfigureerd met xbian release van afgelopen week en even een case gebouwd (nouja even, paar uur :+). Hieronder het resultaat.

De inspiratie kwam een beetje vanuit Game of Thrones en de lego die ik nog kon vinden van vroeger.

[afbeelding]

note: Het spook geeft licht in het donker! 8)
Euhm, zit jij niet in het verkeerde forum. Dit lijkt me meer een gevalletje Casemodding :+

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
skinlee78 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:47:
[...]
Reboot heb ik eigenlijk nooit problemen mee. Wat mij wel een aantal keren corrupte sd kaart heeft opgeleverd is stroom eraf terwijl hij draaide. Zo werd een 4GB SD kaart ineens herkent als 5,... GB in Windows. Dat was trouwens al een probleem kaart, dus ik ga Xbian of mijn eigen lompigheid geen van beide de schuld geven :P
Ja dat herken ik ook inderdaad ;) Al een paar keer gewoon de stroom eraf gehaald, mocht ik idd weer opnieuw installeren..
Anyway, ik ga vanavond miss eens een poging wagen met OpenELEC en ik heb hier nog een SDkaartje liggen, dus die wil ik ook even testen.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:45

Cyphax

Moderator LNX
eperon schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:46:
is het mogelijk om digitale tv van KPN op de raspberry (XBMC) te ontvangen? net zoals dat binnen het thuisnetwerk kan op de ipad of via ITVonline ?
Ik denk het niet, gezien de versleuteling die KPN er weer overheen gooit, maar je kunt het altijd proberen.

In elk geval is dit een startpunt: http://wiki.xbmc.org/?title=MythTV

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:16
IPTV van KPN gaat niet werken op de raspberry pi (stomme encryptie), tenzij je misschien android erop weet te krijgen en dan de gewone kpn tv app erop zet. Anders is het helaas.

[ Voor 8% gewijzigd door Lieuwe15 op 15-01-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Middels TVheadend, smartcardreader en oscam?

[ Voor 18% gewijzigd door UltraSub op 15-01-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Misschien wel, maar hangt een beetje van welke tv van kpn af. IPTV (via glasvezel) gaat niet werken. Digitenne misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkpeters
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-07 18:43
Digitenne i.c.m. TVheadend, Smargo smardcardreader en Oscam werkt en alle zenders zijn te ontvangen. Ik gebruik dit zelf op deze manier.

[ Voor 15% gewijzigd door henkpeters op 15-01-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Lieuwe15 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:17:
Misschien wel, maar hangt een beetje van welke tv van kpn af. IPTV (via glasvezel) gaat niet werken. Digitenne misschien wel.
Maar hoe decrypt de decoder voor glasvezel dat dan? Die zal toch ook een smartcard hebben.. Is dat encryptieprotocol nog niet gekraakt zodat je het nog niet met een reader en valide smartcard kunt unencrypten of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:26
UltraSub schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:32:
[...]

Maar hoe decrypt de decoder voor glasvezel dat dan? Die zal toch ook een smartcard hebben.. Is dat encryptieprotocol nog niet gekraakt zodat je het nog niet met een reader en valide smartcard kunt unencrypten of wat?
Rom met sleutel ingebouwd.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Meh :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:55

Reneger

Wie? IK?

spok9 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:59:
[...]

Out of the box? En er zijn ook topics over Yamaha's waarmee het niet werkt.
Jup. Ik heb wel CEC overal aan staan, evenals HDMI control. Hij haperde dit weekend wel ff, maar kijk er later weer naar.
Als backup heb ik de XMBC App.

@upnp/nfs/smb: Ik heb nu even upnp in gebruik, ik had dat toch nodig voor mijn receiver. Plan is wel om over te stappen op NFS. Want handig. (NFS werkte eerst niet, aangezien je handmatig alle NFS priveleges aan moet maken, ergens verstopt in een menuutje van de synology)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
henkpeters schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:27:
Digitenne i.c.m. TVheadend, Smargo smardcardreader en Oscam werkt en alle zenders zijn te ontvangen. Ik gebruik dit zelf op deze manier.
Heb jij ook een zapsnelheid van 5 tot 10 sec?
Hier digitale kabel, alle SD kanalen doen het, HD niet.

Denk dat ik toch beter een HTPC had kunnen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
Hallo,

In mijn muziek map heb ik >2000 nummers staan. Maar ik heb ze gewoon in 1 lange lijst. Dus niet onderverdeel in mappen per artiest/album.

Is het dan alsnog mogelijk om de bibliotheekmodus in te schakelen, om dus heel mooi alle albums te zien ipv een lange lijst met al mijn nummers.

ALs dit niet kan is er dan een programma waarmee ik de lijst kan vernaderen in een georganiseerde boel. Want handmatig duurt het eeuwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

ibiben95 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:06:
Hallo,

In mijn muziek map heb ik >2000 nummers staan. Maar ik heb ze gewoon in 1 lange lijst. Dus niet onderverdeel in mappen per artiest/album.

Is het dan alsnog mogelijk om de bibliotheekmodus in te schakelen, om dus heel mooi alle albums te zien ipv een lange lijst met al mijn nummers.

ALs dit niet kan is er dan een programma waarmee ik de lijst kan vernaderen in een georganiseerde boel. Want handmatig duurt het eeuwen
Handig met zoeken :+

Als je je id3 tags goed hebt staan van die MP3's zal de xbmc library hier wel mee overweg kunnen.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Allemaal zijn ze id3v2.2, dus daar ligt het niet aan. Maar ik kan mijn bibliotheekmodus ook niet aan zetten. Ik kan het vakje niet aanvinken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-07 20:35
Een biblotheekmodus zet je niet aan met een vinkje. Je moet het contextmenu van je muziekshare oproepen (zeg maar, rechtermuisklik) en dan "Toevoegen aan bibliotheek" kiezen.

Als je trouwens dezelfde methode bij je videos heb toegepast, snap ik wel dat het niet (goed) werkt. XBMC geeft niet voor niets aan, wat de beste methode is om met bibliotheken en mediafolders om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
layzzzz schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:01:
[...]

Heb jij ook een zapsnelheid van 5 tot 10 sec?
Hier digitale kabel, alle SD kanalen doen het, HD niet.

Denk dat ik toch beter een HTPC had kunnen bouwen.
Denk dat een betere vraag zou zijn, als je een HTPC had gebouwd, zapt het dan sneller, vergelijkbaar met bijvoorbeeld een Humax decoder. Want de rasp is niet de enige factor in zapsnelheid, daar ben ik van overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
UltraSub schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:38:
[...]

Denk dat een betere vraag zou zijn, als je een HTPC had gebouwd, zapt het dan sneller, vergelijkbaar met bijvoorbeeld een Humax decoder. Want de rasp is niet de enige factor in zapsnelheid, daar ben ik van overtuigd.
Ik heb op dit moment een HTPC, met TVHeadend icm. XBMC heb ik een zaptijd van minder dan 2seconden. Denk dat het toch echt aan de Raspberry Pi ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Raspberry PI geinstalleerd met OpenELEC R12914. Eerst hele bibliotheek laten downloaden. (Ruim 100+ films) Echter krijg ik 1080p materiaal maar niet vloeiend te zien.

Pi is bekabeld aangesloten op 100mbit netwerk. Films komen van de QNap nas via SMB (Wat op de mediacenter PC prima werkt). Probleem is dat film +- 1 minuut speelt. Daarna 10 seconde buffert om vervolgens weer +- 1 minuut te spelen.
Iemand hier ervaring mee en/of een idee hoe dit op te lossen is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
sontax schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 21:19:
Raspberry PI geinstalleerd met OpenELEC R12914. Eerst hele bibliotheek laten downloaden. (Ruim 100+ films) Echter krijg ik 1080p materiaal maar niet vloeiend te zien.

Pi is bekabeld aangesloten op 100mbit netwerk. Films komen van de QNap nas via SMB (Wat op de mediacenter PC prima werkt). Probleem is dat film +- 1 minuut speelt. Daarna 10 seconde buffert om vervolgens weer +- 1 minuut te spelen.
Al overgeclocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Is dat de enige oplossing ? Ik lees hier namelijk veel mensen die geen problemen hebben met het afspelen van 1080p materiaal. Of hebben zij dan allemaal hun Pi overclocked ? Ik begrijp dat dat gaat door een config.txt aan te passen hier ga ik nog wel even naar opzoek. Zitten er verder nog risico's aan het overclocken van de Pi ?
Zijn er bekende problemen na het overclocken bijvoorbeeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
bij mij willen films nog niet goed afspelen, een film stop na x min dan gaat xbmc terug naar de library scherm.
ik draai openelec 3 rc1.

in de log krijg ik deze error te zien rond de tijd dat de film stopt.
code:
1
2
3
4
5
14:03:23 T:2893390944   ERROR: ffmpeg[AC75A460]: [matroska,webm] Read error
14:03:37 T:2934961248   DEBUG: COMXPlayerVideo - CDVDMsg::GENERAL_SYNCHRONIZE
14:03:37 T:2934961248   ERROR: Got MSGQ_ABORT or MSGO_IS_ERROR return true
14:03:37 T:2934961248   NOTICE: thread end: video_thread
14:03:37 T:2934961248   DEBUG: Thread COMXPlayerVideo 2934961248 terminating

de films spelen wel goed af op XBMC 12 RC3 op mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
layzzzz schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:22:
[...]

Ik heb op dit moment een HTPC, met TVHeadend icm. XBMC heb ik een zaptijd van minder dan 2seconden. Denk dat het toch echt aan de Raspberry Pi ligt.
Oeee.. das interessant zeg! Maar ja, dat is natuurlijk ook nog tuner gevoelig. Een of andere DVB-C PCI kaart kán veel sneller zijn dan bijvoorbeeld een HDhomerun.. Ik ga eens een keer testen met een xbmc live versie. Als dat snel gaat op een normale pc, en TVH en XBMC zijn uitgetrild en stabiel, dan wil ik wel definitief zo gaan kijken :)

NFS. Veel lichter voor de Rasp. Minder overhead.

[ Voor 32% gewijzigd door UltraSub op 16-01-2013 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

sontax schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 21:52:
[...]

Is dat de enige oplossing ? Ik lees hier namelijk veel mensen die geen problemen hebben met het afspelen van 1080p materiaal. Of hebben zij dan allemaal hun Pi overclocked ? Ik begrijp dat dat gaat door een config.txt aan te passen hier ga ik nog wel even naar opzoek. Zitten er verder nog risico's aan het overclocken van de Pi ?
Zijn er bekende problemen na het overclocken bijvoorbeeld ?
Grote kans dat de mensen zonder overclock een DTS capable versterker hebben draaien waardoor de CPU wat meer rust krijgt.

ik draai op de 900mhz overclock.. geen problemen..

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capsoft
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 10:42
Ik heb op dit moment nog xbian rc3 draaien. Ik ben benieuwd of de upgrade naar rc4 (via ssh menu) aan te raden is. raak ik dan niet de mounts kwijt die ik in /etc/fstab heb gezet? want ik las ergens online dat er nog wat problemen waren met de upgrade en dat de meeste mensen een clean install hadden gedaan. zit er voor de eindgebruiker veel verschil in de nieuwere meegeleverde xbmc build? m.a.w. is de upgrade de moeite waard? ik heb namelijk geen klachten over rc3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alle XBian updates sinds we bezig zijn met 1.0 zijn non-desctructive. Dus als mensen hun mounts zijn kwijtgeraakt dan kan dat niet aan de update hebben gelegen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capsoft
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 10:42
CurlyMo schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:14:
Alle XBian updates sinds we bezig zijn met 1.0 zijn non-desctructive. Dus als mensen hun mounts zijn kwijtgeraakt dan kan dat niet aan de update hebben gelegen.
ok, super. Dan kan ik dus zonder problemen van xbian rc3 naar rc4 en xbmc 12 rc1 gaan gebruiken. :)
komt er binnenkort een package update van xbmc rc3? of levert dat weinig op ten opzichte van rc1?

misschien een idee om xbian versie nummering aan te passen naar bijvoorbeeld 1.0.3 i.p.v rc3 om verwarring te voorkomen met de versienummering van xbmc die ook een x aantal release candidates doet.

[ Voor 17% gewijzigd door capsoft op 16-01-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, want wij zijn nog niet in de fase van release candidates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:09

spok9

Groen...

spok9 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 21:21:
Heeft iemand hier z'n pi via een avr aangesloten? Bij mij werkt de afstandsbediening niet...

Ik heb m'n pi met raspbmc en LG tv aan een Denon AVR-2113 hangen. [..]
Voor wie het weten wil en voor future reference: LG weigert te praten met devices die niet van LG zijn. De Pi doet zich voor als LG als deze een LG TV detecteert. Daarom werkt het dus wel direct op te tv, maar niet via de Denen AVR. Aldus het antwoord van de ontwikkelaar van LibCEC op Github.

Volgende uitdaging: de Denon afstandsbediening de Pi laten bedienen. Dat werkt namelijk ook niet, maar zou wel moeten... Als iemand daar nog ideeën over heeft, graag :)

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je kan proberen via nfs te streamen, kan je Qnap ook als het goed is. En misschien kan je ook de buffer grootte vergroten? Weet alleen niet hoe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als dat een gewone IR AB is, dan kan dat altijd met een generieke IR receiver (al dan niet via de GPIO).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 14:33
zojuist mn raspberry opnieuw moeten installeren (kreeg een foutmelding met opstarten) en maar gelijk voor de nieuwste openelec gegaan.

alleen heel erg irritant dat de metropolis skin er niet meer bij zit. denk dat ik weer een oudere ga installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

Nieuwe update van me greasemonkey script:
// 16-01-2013
// Big Update:
// - Play 2shared, mediafire, speedyshare, 180upload, sharebees, movreel to xbmc
// - Better youtube integration
// - Better status message
// - Renamed script to Play2XBMC

http://userscripts.org/scripts/show/155569

Ik heb net de laatste nightly van Xbian geinstaleerd, en me mute werkt weer :).
Zit alleen nog een vertraging van ongeveer 5 sec op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerLeonov
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 12:41
Tweakerts,
ben sinds een paar dagen ook de trotse bezitter van een Raspberry Pi die ik als mediacenter gebruik. Ik draai RaspBMC en haal films (zo'n 500), series en muziek van mijn cheapo (Stora) NAS via SMB. Bediening gaat via CEC (via de Sony STR DG820 receiver) naar de Panasonic tv via een Logitech Harmony, en de Yatse app. En alles werkt gewoonweg fantastisch. Ik kan er bijna niet over uit dat ik voor 60 euries een meer dan geweldige media center heb werken.

Overigens had ik met een andere hdmi-kabel (waarmee de Xtreamer Sidewinder die ik tot nu toe gebruikte het gewoon deed) niet eens beeld. Ik had mijn filmbibliotheek al van tevoren helemaal op orde en gevuld met mediainfo met behulp van Ember. En ik zoek nog naar een goede manier om de play-rewind-ff en stop knoppen van de Harmony te mappen, maar over het algemeen is het één groot jubelverhaal tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:03

arie_papa

Running on Ubuntu

DerLeonov schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:20:
...Ik kan er bijna niet over uit dat ik voor 60 euries een meer dan geweldige media center heb werken.

..., maar over het algemeen is het één groot jubelverhaal tot nu toe.
Same story om eerlijk te zijn :). Zeker geen snelheidsmonster, maar heerlijk werkend voor een geweldige prijs. De multimedia software die ik op mijn LG tv heb is echt compleet overbodig sinds ik de RPi heb.

Raspbmc heb ik laatst nog even getest, maar toch vond ik het niet smooth werken. Wat dat betreft ben ik weer een zeer tevreden gebruiker van Xbian1a4 sinds ik mijn smb mount in fstab.

1 ding wat me wel irriteert. Ik heb alles naar mkv's omgezet, maar als ik meerdere mkv's in een map heb staan + auto play volgende file, dan hoor ik wel geluid, maar heb geen beeld als hij de volgende file start. Met vob's hetzelfde verhaal. Enige manier is dus stoppen en handmatig weer starten en dan doet hij het prima. Iemand hier een oplossing voor? Of herkenbaar probleem?

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een Raspberry PI in ontvangst mogen nemen en heb direct RaspBMC geïnstalleerd.
Al mijn films staan op mijn (ht)pc en heb deze netwerkmap dan ook toegevoegd aan mijn video map. Alleen nu telkens wanneer ik een film wil afspelen, krijg ik een zwart scherm en hoor ik alleen maar geluid.

Ben al even aan het google'n geweest maar kan helaas geen oplossing vinden. Helaas heeft ook het veranderen van de audio output geen nut gehad.

YouTube: Raspbmc no video - Ik zit met het soortgelijke probleem.

Kan iemand mij helpen?

PS: Alle films zijn in DVD5 formaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 22:16

kraats

Ik rol

Ik raad je allereerst aan dit topic eens door te lezen. Dit is al vaker benoemd. Waarschijnlijk heb je nog geen MPEG2 licentie aangeschaft, klopt dat?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:24

mno

skinlee78 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:28:
1 ding wat me wel irriteert. Ik heb alles naar mkv's omgezet, maar als ik meerdere mkv's in een map heb staan + auto play volgende file, dan hoor ik wel geluid, maar heb geen beeld als hij de volgende file start. Met vob's hetzelfde verhaal. Enige manier is dus stoppen en handmatig weer starten en dan doet hij het prima. Iemand hier een oplossing voor? Of herkenbaar probleem?
Bekend probleem ja, heb ik ook met Xbian. Volgens mij heb ik één van de xbian-ontwikkelaars ergens zien schrijven dat dit probleem (in XBMC) al is opgelost in de nightlies.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

skinlee78 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:28:
Herkenbaar heb het soms ook als ik een playlist gemaakt heb met YouTube video's.

In de nightly van xbian schijnt ook het popping van de analoge audio aangepakt zijn, straks maar even proberen.

https://github.com/xbmc/xbmc/pull/2081
bej commented a day ago
It works. Clipping and distorting audio is gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brantje schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 10:52:
In de nightly van xbian schijnt ook het popping van de analoge audio aangepakt zijn, straks maar even proberen.
Clipping is iets anders dan popping. Zover ik weet is de clipping weg, maar de popping nog niet. Daar werken we nog aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodyus
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 11:35
Zo, ik heb ook eindelijk mijn Raspberry Pi binnen en alles werkt naar behoren! Top apparaat!

Nu had ik alleen een vraag over de archivering van de liberary.
Ik zag hier in deze thread al een aantal namen van software voorbij komen, zoals Ember, maar zijn er bepaalde programma's die heel gemakkelijk (en automatisch ;)) bestandsnamen van films en series zo aanpassen dat XBMC deze direct en correct kan lezen?

Kunnen jullie mij hier suggesties voor geven?!
Dank!

TLDR; Ik ben op zoek naar een (gratis) programma dat al mijn series en films op mijn Windows PC automatisch een naam volgens een bepaalde standaard geeft. bijv. Suits.S01.E03.avi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modelstudent
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 10:51
bloodyus schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 23:08:

TLDR; Ik ben op zoek naar een (gratis) programma dat al mijn series en films op mijn Windows PC automatisch een naam volgens een bepaalde standaard geeft. bijv. Suits.S01.E03.avi
zoek SmartRename en theRenamer eens op, die 2 heb ik gebruikt, werkten beiden goed voor mijn series (met elk hun eigen sterktes) en waren freeware

http://smartrename.enpts.com/download.php
http://www.therenamer.com/

[ Voor 43% gewijzigd door modelstudent op 17-01-2013 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Zo, ik heb ook eindelijk mijn Raspberry Pi binnen en alles werkt naar behoren! Top apparaat!

Nu had ik alleen een vraag over de archivering van de liberary.
Ik zag hier in deze thread al een aantal namen van software voorbij komen, zoals Ember, maar zijn er bepaalde programma's die heel gemakkelijk (en automatisch ;)) bestandsnamen van films en series zo aanpassen dat XBMC deze direct en correct kan lezen?

Kunnen jullie mij hier suggesties voor geven?!
Dank!

Dat kan sickbeard toch ook? Maar om nou een dergelijk programma alleen daarvoor te draaien. Maar sickbeard zoekt ook extra spul erbij, metathumbs ep en serie info e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95

Gebruik filebot. Simpeler kan niet. The renamer vind ik beetje te ingewikkeld werken.

http://filebot.sourceforge.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Voor een simpele rename tool zonder veel slimmigheid kun je ook bulk rename ultility gebruiken http://www.bulkrenameutility.co.uk/Main_Intro.php
Werkt heerlijk en zeer simpel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:37
Ga het toch ook maar eens proberen..

Met welke shop hebben jullie de beste ervaring voor een hele set.(+voeding,sd,case)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:00

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Er zou een ander Pi topic moeten zijn waar je dat beter kan vragen. Maar, bv: http://www.newit.co.uk/ of Farnell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudgo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-09 07:29
Remco Tr schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:06:

Met welke shop hebben jullie de beste ervaring voor een hele set.(+voeding,sd,case)
Ik heb hem twee weken terug (03-01) besteld bij RS online. Inclusief case, ethernetkabel en voedingskabel. 10-01 dispatched, 16-01 ontvangen. De Pi zelf prima te werken, heb hem nog niet aan een display kunnen hangen (moet nog een TV kopen) maar via SSH lijkt alles te werken.

Inderdaad hoort dat eigenlijk in: Raspberry Pi: aankoop&levering

[ Voor 33% gewijzigd door Ruudgo op 18-01-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepke02
  • Laatst online: 16-06-2024
Popping is er inderdaad nog steeds in alle builds. Weet er iemand een goedkope usb geluidskaart te vinden die werkt met xbian of open elec xbmc? Popping begint me te storen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodyus
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 11:35
Hartelijk dank voor alle reacties met betrekking tot mijn vraag voor goede Rename software!

Ga ze allemaal bekijken, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasta87
  • Laatst online: 25-03 23:26
Het lukt mij maar niet om van mijn pc in de raspberry in te loggen.

Zo wil ik bijvoorbeeld de licentie kopen maar daar heb ik het serienummer voor nodig.
Om het serie nummer uit te lezen moet je inloggen.

Maar hoe log ik in vanaf mijn windows 8 pc?

Ik heb flink gegoogeld maar vond geen uitleg die ik begreep.
Kan iemand stap voor stap uitleggen in het nederlands uitleggen hoe ik het serienummer kan uitlezen?
Ik weet wel het ip nummer en zit in het zelfde netwerk.

De volgende stap die ik wil maken is overclocken, hoe vind ik dat bestandje waar ik kan wijzigen wat de kloksnelheid moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:32

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

@rasta87

Heb je het over SSH?
Ik heb deze uitleg gevolgd http://xbian.org/getting-started/install-and-connect/ voor Putty.
Zo kwam ik in de RPi via mijn pc (W7) gebruik Raspbmc

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasta87
Sepp14 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 21:19:
@rasta87

Heb je het over SSH?
Ik heb deze uitleg gevolgd http://xbian.org/getting-started/install-and-connect/ voor Putty.
Ik had die putty al gedownload en geprobeerd te connecten maar ik kreeg een foutmelding / het lukte niet.
Ik zal zaterdag de fout reproduceren en hier vertellen waar ik met putty vastloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepke02
Welxe xbmc ? je moet ssh aanzetten .
rasta87 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 21:48:
[...]

Ik had die putty al gedownload en geprobeerd te connecten maar ik kreeg een foutmelding / het lukte niet.
Ik zal zaterdag de fout reproduceren en hier vertellen waar ik met putty vastloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepke02
Weet er iemand waar ik deze vind of een andere in xbmc geteste betaalbare kaart
Daffodil US01 - USB Sound Card 7.1 Channel - Plug and Play - Mic in + 3.5mm out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

joepke02 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 08:44:
Weet er iemand waar ik deze vind of een andere in xbmc geteste betaalbare kaart
Daffodil US01 - USB Sound Card 7.1 Channel - Plug and Play - Mic in + 3.5mm out
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B002FI7GWK/wphope-20

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:03

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Gisteren is mijn Pi (512MB model) via rs-online binnengekomen, dus eindelijk sluit ik me ook aan bij dit topic! :*)

Draai op het moment Raspbmc vanaf een 2GB class 4 sd-kaartje dat nog ergens rondslingerde, en heb al begrepen dat er dan nog een hoop snelheidswinst valt te behalen door de boel op een usb-stick te installeren - projectje voor later.

Wat ik interessant vind is het downloaden van torrents met de pi, dus ik heb wat lopen puzzelen met transmission met deze korte guide , en dat werkt nu icm m'n webbrowser of de android Remote transmission app best aardig :)

Wat me ook enorm verraste is het in de laatste release standaard aanwezige CEC zodat ik alles lekker met m'n tv-remote kan bedienen _/-\o_

Wat nog een beetje tegenvalt is het kopieren van bestanden over het netwerk (samba) tussen m'n laptop en de harde-schijf die aan de pi hangt (NTFS nog voorlopig): Om de een of andere wazige reden knikkert m'n Tele2 modem er steeds volledig uit als ik bestanden verplaats :(

Overall een ongelofelijk apparaat voor de prijs die je ervoor betaalt! :o

[edit]
Een welkome toevoeging zou zijn dat geluid via zowel HDMI als analoog afgespeeld kan worden, tegelijkertijd (zodat ik met bv Yatse muziek naar m'n analoge stereo kan afspelen zonder de tv aan te doen). Weet iemand of dit kan?

[ Voor 9% gewijzigd door Scatman_II op 19-01-2013 15:08 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepke02
Thanx ik had zeker beter moeten googelen.....
Iemand dat ding al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepke02
joepke02 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 14:32:
[...]

Thanx ik had zeker beter moeten googelen.....
Iemand dat ding al getest?
Mensen hebben er erg slechte ervaringen mee en ik kan vanaf daar niet naar nederland verzenden. Blijft vraag 2 over heeft er iemand een geluidskaart van zo rond de !0 euro of minder werkend gestest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
Remco Tr schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:06:

Ik zou em bij SOS-Solutions bestellen, op voorraad en snelle verzending plus goede service ( ik zal nog een shopreview voor hun schrijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:42
Inmiddels heb ik RASPBMC draaien op mijn raspberry pi. Werkt op zich prima. Echter zodra ik een addon zoals subtitles wil installeren gebeurt er niet veel. Kan het kloppen dat dit wellicht met instellingen voor het 'schrijven' van bestanden te maken hebben? Ook vanuit een zip file lukt me dit niet.

Heeft iemand enig idee hoe ik hier verder mee kom ? Shares via SMB is allemaal gelukt.

Edit: na een reboot lijkt de addon toch geinstalleerd te zijn. een andere vraag: hoe krijg ik het voor elkaar om de video en tv show library(zoals ik dit ook op de desktop versie heb) op mijn remote device te krijgen? Bij de desktop versie kon ik die netjes categoriseren zodat je vanuit een library kon browsen op een tablet/ hp

[ Voor 43% gewijzigd door Ashy op 19-01-2013 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasta87
Sepp14 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 21:19:
@rasta87

Heb je het over SSH?
Goed Sepp14, het is me gelukt ik kan nu verbinding maken via putty, ineens werkte het.

Inmiddels heb ik ook de mpeg license gekocht. De code wordt gemaild.
Er word gesproken dat ik het wachtwoord in de config file moet zetten,

waar vind ik de config file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

rasta87 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 16:39:
[...]

Goed Sepp14, het is me gelukt ik kan nu verbinding maken via putty, ineens werkte het.

Inmiddels heb ik ook de mpeg license gekocht. De code wordt gemaild.
Er word gesproken dat ik het wachtwoord in de config file moet zetten,

waar vind ik de config file?
http://xbian.org/getting-started/configuring-xbian/
En in Raspbmc in de settings zie je een menu daar kan je je de code invoeren als je die krijgt toegezonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasta87
Sepp14, ik gebruik trouwens Raspbmc, ik wacht af tot ik de code krijg en ga proberen deze via settings erin te zetten. Dank je.

Nu ik dus in kan loggen wil ik ook overclocken,

Ik zie dan de config file in putty, maar hoe en welke waardes moet ik waarin veranderen om meer performance te krijgen (binnen de garantie)
Moet ik de 800 mhz gewoon in 900 veranderen en klaar?

Ik kan nu niets uitproberen omdat mijn vrouw tv kijkt maar ik zit nog met volgende kwesties.

Ik heb icefilms geinstalleerd maar als ik een menu item wil inladen dan duurt het enorm lang, soms een minuut of langer voordat ik bijvoorbeeld de inhoud van "recently added" zie.
Als ik dan de lijst met films zie verschijnen alleen de titels, ik zie geen covers.
Hoe zorg ik dat je bij icefilms de cover art zie?
Overigens de coverart van de inhoud van mijn NAS service zie ik ook niet, alleen de titels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

[Boven in dit topic zie je de zoekfunctie staan met: " Dit Topic | Zoek in het forum ".
Als je daar overclocking in typt krijg je de resultaten van wat daar over wordt verteld in dit topic.
Dit om verwarring te voorkomen met welke overclocking je niet je garantie kwijt raakt.

Ice films heb ik geen ervaring mee. Ice is van de ATV?

[ Voor 9% gewijzigd door Sepp14 op 19-01-2013 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:42
Inmiddels heb ik openelec draaien en ik krijg alsnog de subtitles niet werkend. De addon is geïnstalleerd, alleen het downloaden van subtitles, daar blijft 'ie op hangen. De volgende oplossing zag ik in het topic al terug komen:

mkdir /storage/.xbmc/userdata/addon_data/script.xbmc.subtitles/
mkdir /storage/.xbmc/userdata/addon_data/script.xbmc.subtitles/sub_stream/
mkdir /storage/.xbmc/userdata/addon_data/script.xbmc.subtitles/sub_tmp/

Echter bestaan deze mappen al, dus dit lijkt nu standaard te zijn. Heeft iemand nog een ander idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quistler
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-09 16:07
Zojuist de raspberry naar r12975 van openelec geupdate... na het updaten van de library heb ik alleen nog maar de serie Warehouse 13 en Undercovers.. hij lijkt vast te lopen na de eerste 2 series op mn nfs share.

Kan dit te maken hebben met het updaten i.c.m. een overclock? (corrupt raken?)

AMD Phenom II X6 1055T @ 3.8ghz | BioStar TA890FXE | GeIL Black Dragon Quad Channel 8GB @ 1333 | HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | Be quiet! 700W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trebium
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 13:12
Als die corrupt is geraakt dan zou je rpi een kernel panic geven bij het opstarten.

Maar volgens mij loopt de rpi wel vaker vast bij het updaten van de library... thans dat was bij mij wel het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02
Ik draai nu de laatste Xbian en eigenlijk werkt alles supergoed, behalve het afspelen van films... Hij speelt bijna geen enkele film af. Vaak wel geluid, maar geen beeld. Vreemde is dat voornamelijk 720p films het wel doen, maar 1080 of SD doen het niet... TV-series doen het wel allemaal. Mis ik ergens een vinkje ofzo??

Films doen het wel op mijn Raspbmc, maar doen de add-ons het weer niet... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
mmm vraagje,

ik heb hier 2 pi's 1 is van me vriendin en nou probeer ik xbian 0.4 er op te installeren maar maakt niet uit wat ik doe ik krijg elke keer als ik reboot of shutdown doe en hem dan weer aanzet, een kernel panic, ik heb 3 kaartjes geprobeerd en bij alle 3 geven ze het zelfde probleem, mijn eigen Pi doet het in eens ook, bij 0.2 had ik hier eigenlijk geen last van. Iemand een idee wat dit kan zijn?

edit:

denk dat ik probleem heb gevonden het is de card reader die ik heb van sweex die zorgt gewoon dat iets niet weg gescheven word als ik mijn microsd kaart in adapter gebruikt dan werkt het wel naar behoren op beide pi's morgen maar ff microsd kaartje halen

[ Voor 24% gewijzigd door WeAreLegion op 20-01-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Het werkt wel tergend traag. het updaten van de library. Heel de Rpi staat ff geen even stil/freeze als het de informatie verwerkt.
Alle informatie van de film staat al in de de folder van de film, dus op internet hoeft het niet te zoeken.

Iemand een idee om dit te versnellen.

Ik heb films op een NAS staan, gebruitk SMB verbinding. film collectie bedraagt 300+ films. Er wordt gebruik gemaakt van de OpenElec versie. (laastse build).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
dCY schreef op zondag 20 januari 2013 @ 20:24:
Het werkt wel tergend traag. het updaten van de library. Heel de Rpi staat ff geen even stil/freeze als het de informatie verwerkt.
Alle informatie van de film staat al in de de folder van de film, dus op internet hoeft het niet te zoeken.

Ik heb films op een NAS staan, gebruitk SMB verbinding. film collectie bedraagt 300+ films. Er wordt gebruik gemaakt van de OpenElec versie. (laastse build).
Denk dat het met een overclock wel sneller gaat. Beperking blijft natuurlijk de cpu en ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quistler

Als je gebruik maakt van sickbeard om je tvserie collectie te updaten, update hij alleen de map met de nieuwe content. Scheelt weer behoorlijk wat scannen. Weet alleen niet of dit ook met films kan.

AMD Phenom II X6 1055T @ 3.8ghz | BioStar TA890FXE | GeIL Black Dragon Quad Channel 8GB @ 1333 | HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | Be quiet! 700W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark His Words
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:11

Je zou er over kunnen nadenken om je library te sharen op je NAS. Ik heb de mijne met MySQL gedeeld op m'n Synology, en XBMC op m'n Windows laptop en Pi draaien (moet wel zelfde build zijn). Ik draai m'n library updates op de laptop en zie ik de nieuwe series, films etc op de Pi verschijnen.

Zie deze link voor uitleg: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=HOW-TO:Sync_multiple_libraries

[ Voor 21% gewijzigd door Mark His Words op 21-01-2013 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trebium
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 13:12
kepler schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:43:
Ik draai nu de laatste Xbian en eigenlijk werkt alles supergoed, behalve het afspelen van films... Hij speelt bijna geen enkele film af. Vaak wel geluid, maar geen beeld. Vreemde is dat voornamelijk 720p films het wel doen, maar 1080 of SD doen het niet... TV-series doen het wel allemaal. Mis ik ergens een vinkje ofzo??

Films doen het wel op mijn Raspbmc, maar doen de add-ons het weer niet... :')
Misschien een stomme vraag maar heb je de mpeg2 codec ook gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Laatst online: 21:30

Compizfox

Bait for wenchmarks

Heeft er iemand nog meer last van onder XBMC Frodo dat de YouTube addon niet meer werkt?

Hij geeft aan dat hij broken is omdat bepaalde dependencies niet met zijn. Heel leuk, maar welke dan?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
Compizfox schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:37:
Heeft er iemand nog meer last van onder XBMC Frodo dat de YouTube addon niet meer werkt?

Hij geeft aan dat hij broken is omdat bepaalde dependencies niet met zijn. Heel leuk, maar welke dan?
Kan je deze niet disablen, updaen en enablen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Dacht ik eindelijk dat alles goed gaat.... neehoor:'(

Opeens herkent openelec mijn afstandsbediening niet meer. Met de afstandbediening kan ik wel nog gewoon de hdmi kanalen ed selecteren. Dus aan de AB ligt het niet.

Hij herkent de cec niet ofzo.

Hebben jullie misschien manieren om het wel weer te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quistler
Al gekeken of de libsec module actief is?
(XBMC (system -> input devices -> peripherals -> CEC adapter))

Anders is het installeren of updaten misschien een idee?
In de terminal:
sudo apt-get install cec-firmware-upgrade && sudo cec-firmware-upgrade”

[ Voor 13% gewijzigd door quistler op 21-01-2013 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Dit werk niet:'(:'(

Al heb ik geen idee Hoe je deze stap verricht:
"sudo apt-get install cec-firmware-upgrade && sudo cec-firmware-upgrade”"

Maar denk niet dat dit het is, want echt gisteren deed die het nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

nieuwe batterijen?
Met je camera van de telefoon kijken of het infrarood lampje van de AB het wel doet als je op een knopje drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Apart,

Blijkbaar werkt de verlengssnoer gewoon iet goed???? Bij een andere werkt die wel gewoon.

Probleem opgelost dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:49

ralpje

Deugpopje

Oké, zojuist een Pi besteld bij SOS. Komt aan m'n (SD) TV te hangen voor wat films vanaf de NAS. Maar welke build kan ik nu het beste pakken? RaspBMC, XBian of OpenElec? Wat zijn de voor- en nadelen van de verschillende builds op dit moment? Info die ik online vind is vaak wat ouder en ik vermoed dat die dus ook alweer is ingehaald door de realiteit, gezien het tempo waarin updates uitkomen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-09 13:45
Op basis van deze blogpost heb ik de keuze voor OpenElec gemaakt.
Pagina: 1 ... 33 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.