Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Zeer verstandige keuzewheeler schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:21:
Op basis van deze blogpost heb ik de keuze voor OpenElec gemaakt.
Ben nu druk bezig met een nieuwe post waarin ik beschrijf hoe je het maximale uit XBMC op de Raspberry Pi kunt halen (uiteraard met OpenELEC). De post gaat morgen of anders overmorgen waarschijnlijk live, dus wellicht ook interessant leesvoer.
Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear
Helaas een beetje een oude blogpostwheeler schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:21:
Op basis van deze blogpost heb ik de keuze voor OpenElec gemaakt.
Zodra de final versions uit zijn, ga ik een nieuwe shoot-out houden en post uiteraard mijn bevindingen weer.SaURoN schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:54:
[...]
Helaas een beetje een oude blogpostDus of het nog echt klopt weet ik niet
Maar OpenELEC is nu echt heel goed. Alleen hebben ze nog geen makkelijke (kind kan de was doen) installer maar die zal er nog wel komen voordat de final uit komt, gok ik.
Als ik zo vrij mag zijnSaURoN schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:54:
[...]
Helaas een beetje een oude blogpostDus of het nog echt klopt weet ik niet
We hebben nu onze eigen windows installerLike OpenELEC XBian is also installed by writing an image to your SD card with the Win32 Disk Imager program.
XBMC RC1The result is a XBMC 12 Alpha 5 installation
Dit gebeurt tijdens de eerste bootThe good news is that their latest release (0.7 B1 0.8) allows you to re-size the SD card through the settings menu.
XBian boot hier in 35 secondeXBian takes roughly the same time to boot as OpenELEC and here the user interface feels alive straight from the start as well.
XBian draait nu zijn eigen apt repo en updates is makkelijk via xbian-config te regelen. In Alpha 5 kan dit binnen XBMC zelf.XBian can be update but this requires login in to the Rasberry Pi with SSH and downloading an running a script and may a bit too scary for novice computer users.
Auto update staat niet in de planning en dat is bewust zo. Settings menu is eruit gehaald in de nieuwe Alpha's en zal beter dan ooit geïntegreerd worden in de normale XBMC settings in Alpha 5. Via bash bieden we nu al xbian-config aan als makkelijke GUI voor je systeem te configureren. Als je dadelijk in XBMC naar system settings gaat staat daar ook een tab "XBian".XBian misses features like an autoupdater and the settings menu feels a bit immature
Overigens is de planning om Alpha 5 de laatste Alpha te maken alvorens naar de eerste Beta te gaan.
[ Voor 3% gewijzigd door CurlyMo op 22-01-2013 15:16 ]
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Maar zoals ik al aangaf, zal ik zeker een update schrijven zodra de finals uit zijn en de punten die je aangeeft opnieuw tegen het licht houden. Wordt leuke exercitie!
http://www.auspitv.com.au...lec-not-raspbmc-or-xbian/
Misschien is het ook handig om aan te geven dat je vergelijking alweer redelijk outdated is aangezien het nogal vaak wordt aangehaald op twitter.sys64738 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:21:
@CurlyMo. Er is inderdaad een hele boel verbeterd sinds mijn shoot-out. Ik had ook al gezien dat jullie netjes een installer hadden ondertussen. Mijn virus-scanner (Comodo) is helaas geen vriendjes met de XBian installer.... maar dat komt waarschijnlijk door Comodo. It's a tight bitch.
Maar zoals ik al aangaf, zal ik zeker een update schrijven zodra de finals uit zijn en de punten die je aangeeft opnieuw tegen het licht houden. Wordt leuke exercitie!
[ Voor 74% gewijzigd door CurlyMo op 22-01-2013 15:28 ]
Wat zijn dat voor een oplichters zeg. Raspberry Pi doorverkopen met OpenElec voorgeïnstalleerd en een plastic behuizinkje eromheen, en de prijs gaat 3 keer over de kop.CurlyMo schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:26:
Voor nu is dit wel een interresant verhaal:
http://www.auspitv.com.au...lec-not-raspbmc-or-xbian/

Spotify heeft zojuist een ARM hardfloat beta van libspotify.so gelanceerd op hun developers pagina.
Dit gaat betekenen dat we SpotiMC als plugin binnenkort werkend gaan hebben op de Raspberry Pi.
Voor mensen met een Spotify Premium abonnement betekent dit muziek luisteren vanuit XBMC.
Lid van Team Kodi sinds 2013
Jeeuuuuj!!!! Ik zat toevallig vandaag te zoeken of ie al stabiel werkte...kibje schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:48:
Nieuws:
Spotify heeft zojuist een ARM hardfloat beta van libspotify.so gelanceerd op hun developers pagina.
Dit gaat betekenen dat we SpotiMC als plugin binnenkort werkend gaan hebben op de Raspberry Pi.
Voor mensen met een Spotify Premium abonnement betekent dit muziek luisteren vanuit XBMC.
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Overigens ondersteund onze 42PFL9664 van Philips ook CEC en eigenlijk kan ik hem gewoon met onze Logitec Harmony bedienen via de TV
Het staat natuurlijk iedereen vrij om dat te doen. Gewoon GPL.kthxbye schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:44:
[...]
Wat zijn dat voor een oplichters zeg. Raspberry Pi doorverkopen met OpenElec voorgeïnstalleerd en een plastic behuizinkje eromheen, en de prijs gaat 3 keer over de kop.
Dit is een bekend (en langlopend) probleem maar zal eindelijk worden opgelost in Alpha 5.Pixarr schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:07:
Verse installatie gedaan van Xbian A4. Maar wanneer ik xbmc uitga, krijg ik een zwart scherm en geen inlog. Ook niet met CTRL ALT F2. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Is het mogelijk om vanaf mijn laptop films te streamen vanaf mijn externe HD die aangesloten zit aan de raspberry. Uiteraard als de raspberry aan is.
Nee, oke. Dan is het goed. Dan ben ik idd niet de enige.CurlyMo schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:08:
[...]
Het staat natuurlijk iedereen vrij om dat te doen. Gewoon GPL.
[...]
Dit is een bekend (en langlopend) probleem maar zal eindelijk worden opgelost in Alpha 5.
Prima, bedankt.CurlyMo schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:18:
De package is hernoemd naar: xbian-package-samba
Besturing?CeesKees schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:25:
Gewoon even je besturing updaten. Dan moet e.e.a. wel weer werken.
1
| sudo apt-get remove xbian-package-downloads |
Unable to locate package.CurlyMo schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 18:01:
code:
1 sudo apt-get remove xbian-package-downloads
1
| sudo apt-get remove xbian-package-download |
Ja, klopt. Sorry hoor...CurlyMo schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 18:31:
Dan heet die waarschijnlijk niet "downloads" maar "download". Moet je het wel goed voorzeggen he
code:
1 sudo apt-get remove xbian-package-download
Zal nu ophouden...

Done.CurlyMo schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 18:31:
Dan heet die waarschijnlijk niet "downloads" maar "download". Moet je het wel goed voorzeggen he
code:
1 sudo apt-get remove xbian-package-download
no talloc stackframe around, leaking memory
en offline-login (totaal zinloos) faalt met no-such-user (logisch, er is geen user lokaal die mijn username heeft, is ook niet van belang)
Jammer, ik hoopte eindelijk ook Spotify te hebben
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Moet die ARM-beta waarvan sprake is niet nog geïmplementeerd worden?Firesphere schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 18:53:
SpotiMC breekt nog steeds, ik kom niet voorbij het inlogscherm
no talloc stackframe around, leaking memory
en offline-login (totaal zinloos) faalt met no-such-user (logisch, er is geen user lokaal die mijn username heeft, is ook niet van belang)
Jammer, ik hoopte eindelijk ook Spotify te hebben
Bij elke herstart (of normale shutdown, geen stroom tijd gehad), heeft hij de overscan instellingen kwijt.
Steeds moet ik de screen opnieuw calibreren.
Nee, het is een Python issue geloof ik. Een Talloc Overflow klinkt mij niet als een library-issue tenminste.DerLeonov schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 20:16:
[...]
Moet die ARM-beta waarvan sprake is niet nog geïmplementeerd worden?
Maargoed, ik kom nu in ieder geval bij het inlogscherm, dat is al een stuk beter dan de vorige versies
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Welke distro + versie?dCY schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 20:26:
Heo kan je de XBMC zijn instelling latne bewaren op de Pi?
Bij elke herstart (of normale shutdown, geen stroom tijd gehad), heeft hij de overscan instellingen kwijt.
Steeds moet ik de screen opnieuw calibreren.
Dat de RPi vloeiender gaat lopen.
Zag het hier wel voorbij komen de rpi met sd en usbstick maar kan niet een goede tut vinden om het werkend te krijgen.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Mijn dank is weer groot
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Het is inmiddels gelukt, ik heb de licenties ingevoerd en ook kunnen overclocken.Sepp14 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 17:39:
[...]
http://xbian.org/getting-started/configuring-xbian/
En in Raspbmc in de settings zie je een menu daar kan je je de code invoeren als je die krijgt toegezonden
De configutatie staat nu in een config file die ik ga bewaren voor als ik eens een ander besturings systeem erop wil zetten.
Die icefilms waar ik het over had is een repository waarmee je online nieuwe films kan kijken.
Ook dat is me gelukt.
Waar ik nu mee worstel is het verwijderen van toegevoegde netwerk locaties. Zo heb ik bijvoorbeeld bij bestand per ongeluk mijn synology 4 keer toegevoegd.
Ik weet nu niet hoe ik zo'n locatie moet verwijderen?
Weet iemand hoe je een locatie moet verwijderen? Ik kan geen knop op mijn afstandsbediening vinden of iets in het menu van xbmx waarmee je kan verwijderen.
Mijn oplossingUltraSub schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 22:19:
Miljaar.. Alweer een corrupte SD. Ding hangt, reboot, unable to mount. Ben het behoorlijk zat nu. Dit keer standaard raspbmc overclock (800Mhz), die al te langzaam is, stutter/buffer (NFS streaming en DTS receiver). Zou dit minder snel gebeuren met een andere distro, of is het puur hardware?
Raspbian via sd kaart op een usb stick geinstalleerd. Na de eerste boot heb ik de raspberry weer uitgezet en het sd kaartje in read only modus gezet. Alles werkt nog steeds perfect omdat het kaartje alleen wordt gebruikt om te booten.
Nu gewoon op Turbo modus geen enkel probleem. Paar keer zelfs het stroom kabeltje eruit getrokken en hij blijft nog steeds vrolijk opstarten.
Het laatste wat ik weet is dat dit gewoon een illigaal product is aangezien Raspbmc helemaal niet toestaat om commercieel doorverkocht te worden. Lijkt me dus niet verstandig om er hier naar te linken.Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:22:
Ik heb vorige week een MyNanoMediaBox gekocht en daar zit Spotimc de plugin van Spotify ook al geïnstalleerd. Hij is dus al uit! Alles werkt subliem out of the box, de prijs is er wel naar maar je krijgt hem dan wel helemaal kant-en-klaar en updaten kan direct via het menu. Meer info kan je hier vinden.
Volgens de GPL mag je met die software doen wat je wilt (dus ook verkopen).
Niet dat ik dat product aanprijs of zo, ik vind het zelfs best wel 'lullig' dat ze een Raspberry Pi, case en SD-kaart inkopen, daar wat software op pleuren en doorverkopen voor 3x de prijs.
[ Voor 49% gewijzigd door Compizfox op 22-01-2013 23:34 ]
Verwijderd
Behalve dat Raspbmc de GPL niet één-op-één heeft overgenomen maar er een aanvullend artikel aan toegevoegd heeft waarin ze dit verbieden. Wat trouwens ook gewoon mag.Compizfox schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:33:
Sinds wanneer is dat?
Volgens de GPL mag je met die software doen wat je wilt (dus ook verkopen).
Mijn laatste informatie is dat het gewoon Raspbmc is. Een native versie van XBMC voor de RPi bestaat in ieder geval nietVerwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:34:
Dat klopt! Daarom draait Raspbmc daar ook niet op maar een native versie van XBMC. Hij werkt in ieder geval heel goed dat is voor mij het belangrijkste:)
[ Voor 34% gewijzigd door CurlyMo op 22-01-2013 23:38 ]
[ Voor 102% gewijzigd door CurlyMo op 22-01-2013 23:36 ]
Lijkt me niet.CurlyMo schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:34:
[...]
Behalve dat Raspbmc de GPL niet één-op-één heeft overgenomen maar er een aanvullend artikel aan toegevoegd heeft waarin ze dit verbieden. Wat trouwens ook gewoon mag.
RaspBMC bevat GPL-code (de Linux-kernel, om maar 1 voorbeeld te noemen). RaspBMC verspreidt dit, en dat is uiteraard nog totaal binnen de normen.De GNU General Public License of kortweg de GPL is een copyleftlicentie voor software, bedacht door Richard M. Stallman van GNU, die (in het kort) stelt dat je met de software mag doen wat je wil (inclusief aanpassen en verkopen), mits je dat recht ook doorgeeft aan anderen en de auteur(s) van de software vermeldt. Concreet komt dat er op neer dat als je software die onder de GPL is gepubliceerd wilt verspreiden, je daar de broncode bij zult moeten doen. Deze broncode mag dan weer verder worden verspreid onder de GPL. Iedereen kan ervoor kiezen zijn of haar programma onder de voorwaarden van deze licentie te publiceren.
Maar in de definitie van de GPL staat dat je dit recht ook moet doorgeven aan anderen, waaruit ik opmaak dat je RaspBMC dus ook onder de voorwaarden van de GPL moet uitgeven.
Of niet? Correct me if I'm wrong
You're wrong. Alles wat Raspbmc doet is ook opensource, ze hebben alleen met een aanvullend artikel hun licentie gelimiteerd zodat commercieel verkoop niet mogelijk is. Anders dus dan GPL.Compizfox schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:38:
[...]
Lijkt me niet.
[...]
RaspBMC bevat GPL-code (de Linux-kernel, om maar 1 voorbeeld te noemen). RaspBMC verspreidt dit, en dat is uiteraard nog totaal binnen de normen.
Maar in de definitie van de GPL staat dat je dit recht ook moet doorgeven aan anderen, waaruit ik opmaak dat je RaspBMC dus ook onder de voorwaarden van de GPL moet uitgeven.
Of niet? Correct me if I'm wrong
Daarnaast zie ik ook nergens staan dat het Raspbmc draait. Dus dat is al niet in lijn met GPL.
[ Voor 6% gewijzigd door CurlyMo op 22-01-2013 23:43 ]
Dat zeg ik ook nietCurlyMo schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:40:
[...]
You're wrong. Alles wat Raspbmc doet is ook opensource, ze hebben alleen met een aanvullend artikel hun licentie gelimiteerd zodat commercieel verkoop niet mogelijk is. Anders dus dan GPL.
Mijn speculatie was dat het volgens mij niet mogelijk is om GPL-code heruit te geven onder een andere (striktere) licentie.
Verwijderd
Verwijderd
Ja idd:)CurlyMo schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:47:
Misschien gewoon even direct vragen aan de verkoper
Goeie vraag, ook zij vermelden geen naam van één van de drie distro's en ik verwacht eerlijk gezegd niet dat ze er zelf een gebouwd hebben. Correct me if i'm wrong. Mits ik gelijk heb, is dit product dus ook weer illigaal...Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:50:
Weten jullie welke versie van XBMC hierop draait dan: http://www.sossolutions.nl/product.php?id_product=9324224
http://www.mynanomediabox.nl/gebruikersinformatie/index.html
zie onderaan.
Nu nog het vermelden van OpenElec op hun site en er is geen probleem.
Raspbmc, had hem gister binnengehad.CurlyMo schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:54:
[...]
Goeie vraag, ook zij vermelden geen naam van één van de drie distro's en ik verwacht eerlijk gezegd niet dat ze er zelf een gebouwd hebben. Correct me if i'm wrong. Mits ik gelijk heb, is dit product dus ook weer illigaal...
[ Voor 3% gewijzigd door mitch187 op 23-01-2013 07:21 ]
121 EURO!!!!!!!! Je bent gek!! Je hebt gewoon meer dan het dubbele betaalt!Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:22:
Ik heb vorige week een MyNanoMediaBox gekocht en daar zit Spotimc de plugin van Spotify ook al geïnstalleerd. Hij is dus al uit! Alles werkt subliem out of the box, de prijs is er wel naar maar je krijgt hem dan wel helemaal kant-en-klaar en updaten kan direct via het menu. Meer info kan je hier vinden.
Deze draait zo te zien ook nog eens op een oude versie van XBMC/Openelec, vandaar dat de SpotIMC ws. werkt..
Het is gewoon schofterig dat er zoveel geld voor gevraagd wordt.
👉🏻 Blog 👈🏻
O wacht... ze lezen mee
[ Voor 27% gewijzigd door RoRoo op 23-01-2013 09:27 ]
[ Voor 4% gewijzigd door CurlyMo op 23-01-2013 11:12 ]
Raspmc met laatste versie XBMCVerwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:50:
Weten jullie welke versie van XBMC hierop draait dan: http://www.sossolutions.nl/product.php?id_product=9324224
Blijkt toch dat ik minder goed geïnformeerd was dan ik dacht.License agreement for Raspbmc
Raspbmc comes with comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY, to the extent permitted by applicable law. This software should be used at your own risk.
BY using this software you agree to be bound by the license agreement set out in this document. IF you do not agree to the terms set out in this
license agreement you should not use this product.
Maar het punt van het onvermeld laten van de distributie blijft staan. Dat mag gewoon niet.
👉🏻 Blog 👈🏻
Dat zie ik alleen ook niet.kraades schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:48:
Ja, maar dat mag toch ook ergens in een voetnoot. Ik bedoel dat hoeft niet prominent op de site.
Graag zou ik een nieuw topic deel van dit topic willen beginnen. Maar niet alleen, vooral omdat ik als XBian ontwikkelaar onvermijdelijk bevooroordeeld ben. Dus het zou fijn zijn als iemand die OE draait en iemand die Raspbmc draait ook daar even wat informatie over kunnen schrijven. Dus de features, pro's en cons.
Vrijwilligers?
Hmm.. Thanks. Ga ik eens proberen.lasharor schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:05:
[...]
Mijn oplossing
Raspbian via sd kaart op een usb stick geinstalleerd. Na de eerste boot heb ik de raspberry weer uitgezet en het sd kaartje in read only modus gezet. Alles werkt nog steeds perfect omdat het kaartje alleen wordt gebruikt om te booten.
Nu gewoon op Turbo modus geen enkel probleem. Paar keer zelfs het stroom kabeltje eruit getrokken en hij blijft nog steeds vrolijk opstarten.
WEL bied hij support aan, een jaar lang. Voor een leek is dit natuurlijk wel ideaal.
Ookal vind ik het onetisch om producten te verkopen waar hobyisten in hun vrije tijd aan werken.
-------------
Er is nu een workaround om SDTV op je Pi samen met TVheadend te krijgen.
Ga naar Add videos.
Add Network location
Scroll naar tvheadend voer hier je gegevens in.
En de kanalen staan bij video.
Niet ideaal maar het werkt. Getest met OpenElec (laatste versie op het moment van schrijven)
edit: en inderdaad als het geen Apple TV is dan doet hij gewoon mensen oplichten ander woord is er niet voor.
[ Voor 14% gewijzigd door WeAreLegion op 23-01-2013 12:52 ]
Ook niet helemaal koosjer..en dan bij
HANDLEIDING EN SERVICE
De mediaplayer wordt geleverd met een zeer heldere, Nederlandse handleiding. Deze wordt online actueel gehouden, aangezien er zich in de XBMC community telkens weer nieuwe ontwikkelingen voordoen. Ook als u een beginnende XBMC’er bent kunt u direct aan de slag.
Dus hij vraagt 80euro meer en adverteerd met de XBMC Community..
[ Voor 4% gewijzigd door CurlyMo op 23-01-2013 13:48 ]
yes heb /boot/cmdline.txt aangepast naar /dev/sda1 dus dat zou wel goed moeten zijnCurlyMo schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:42:
Als je in the cmdline niet meer verwijst naar /dev/mmbclk0p2 dan weet je iig zeker dat hij je sd kaart niet meer gebruikt voor booten.
blijkbaar is resize wel gelukt, staat nu dat er 14gb over is
[ Voor 15% gewijzigd door WeAreLegion op 23-01-2013 14:01 ]
Moet zo even weg, zal er straks eens ff naar kijkenCurlyMo schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:06:
Ik ben benieuwd naar je benchmarks.
http://zomobo.net/raspbmc
Kan handig zijn voor als je er niet helemaal uitkomt.
Edit: Op een of andere manier werkt het niet als je op de video drukt bij mij.
Kopieer de titel van het item wat je wilt, plak hem in You tube en daar is hij.
[ Voor 34% gewijzigd door Sepp14 op 23-01-2013 15:05 ]
Ik heb hem gisteren binnen gekregen...werkt wel erg goed moet ik zeggenVerwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:50:
Dito. Ik heb wel die koelblokjes erbij gekocht.TheVMaster schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:43:
[...]
Ik heb hem gisteren binnen gekregen...werkt wel erg goed moet ik zeggen
Inschakelen en gaat raspbmc downloaden en installeren. Werkt probleemloss.
Ik vind 'm wel redelijk traag, maar bedienen gaat met de afstandbediening van de tv (CEC staat standaard aan) en het ziet er netjes uit.
Raspbmc staat op de snelste stand, dan spelen films met dts goed af.
Ben er wel tevreden over voor dat geld.
Zet er voor de lol maar eens Xbian of OpenElec op. Merk je direct een flinke snelheidswinst.wjn schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 17:37:
[...]
Ik vind 'm wel redelijk traag, maar bedienen gaat met de afstandbediening van de tv (CEC staat standaard aan) en het ziet er netjes uit.
Vroeg me alleen af of er mogelijkheid is om Pi aan te zetten met Wake on Lan of is dat alleen als hij in suspend staat?
Nee, kan niet.WeAreLegion schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 18:31:
Vroeg me alleen af of er mogelijkheid is om Pi aan te zetten met Wake on Lan of is dat alleen als hij in suspend staat?
Maar hoe doe ik dit.
Ik heb dit al gedaan in ssh:
wget https://dl.dropbox.com/s/wjlshn22z80rzpv/simplesamba.sh
Maar daarna wou ik dit invoegen en enter:
sudo bash simplesamba.sh
maar dan komt er dit te staan:
-sh: sudo: command not found
????
EDIT: Ik heb de functie in openelec al gezien. Heb nu dan ook een username en password ingesteld. Maar zie ik dan in de windows verkenner mijn raspberry.
EDIT2: In mijn verkenner heb ik 2 openelec locaties kunnen vinden.
Bij de ene opent hij windows media player en bij de ander een webinterface (met als url de ip van de pi). De pagina is een soort van yatse. Dus al mijn films ide ik bezit zie ik erop. Maar als ik erop klik dan speelt hij die film af op mijn tv en niet op mijn laptop:'(
EDIT 3: Tis gelukt simpelweg \\IP\ in je verkenner tikken en klaar is kees:)
[ Voor 43% gewijzigd door ibiben95 op 23-01-2013 19:38 ]
Ja die heb ik gekocht en ingevuld. Vreemde is dat de films het onder Raspbmc wel gewoon doen (toen ik nog geen code had ingevuldtrebium schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:18:
[...]
Misschien een stomme vraag maar heb je de mpeg2 codec ook gekocht?
Met code werkt het nog niet... Zal het nog eens extra checken
[ Voor 9% gewijzigd door kepler op 23-01-2013 20:30 ]
Checken of de codecs goed werken:kepler schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 20:29:
[...]
Ja die heb ik gekocht en ingevuld. Vreemde is dat de films het onder Raspbmc wel gewoon doen (toen ik nog geen code had ingevuld).
Met code werkt het nog niet... Zal het nog eens extra checken
1
2
| vcgencmd codec_enabled MPG2 vcgencmd codec_enabled WVC1 |
/oftopic
Ik zie deze vraag wel vaker voorbij komen, misschien wel een idee om ook in de OP te zetten om bepaalde errors uit te sluiten (ja i know geen tijd @TS). De bovenstaande code krijg je netjes meegezonden met je licenties, maar verder zijn ze het nogal lastig googlen imho
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Op zich wil ik best mijn input / teksten aanleveren ter verbetering, maar helaas zit ik hier ook krap in de tijd (of komt er een tweakertje peuter-zitten??). Mede OP gaat me iets te ver wat dat betreft... Tevens ook een gebruiker die zeer de voorkeur heeft voor Xbian, wel gespeeld met Raspbmc maar verder Openelec-virgin
Ik ben wel van mening dat Xbian intussen echt een ontbrekende distro is want hier zeker een zeer tevreden gebruiker van de pre-alpha5.
Autoplay volgende file werkt in ieder geval (vob's / mkv's), maar de analoge audio is nog hetzelfde verhaal. Kwestie van tijd....
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Er is niet eens een mogelijkheid om hem uit te zetten, los van de kabel eruit halenWeAreLegion schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 18:31:
Dan wacht ik op andere tevreden gebruikers van een van de andere distro's.skinlee78 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 21:41:
@CurlyMo, nieuwe versie = nieuw topic? of nieuwe versie = verbeterde OP?
Op zich wil ik best mijn input / teksten aanleveren ter verbetering, maar helaas zit ik hier ook krap in de tijd (of komt er een tweakertje peuter-zitten??). Mede OP gaat me iets te ver wat dat betreft... Tevens ook een gebruiker die zeer de voorkeur heeft voor Xbian, wel gespeeld met Raspbmc maar verder Openelec-virgin
Ik ben wel van mening dat Xbian intussen echt een ontbrekende distro is want hier zeker een zeer tevreden gebruiker van de pre-alpha5.
Autoplay volgende file werkt in ieder geval (vob's / mkv's), maar de analoge audio is nog hetzelfde verhaal. Kwestie van tijd....
zitten beide op hetzelfde netwerk zelfde range maar geen verbinding....
Vroeger kon ik wel via mijn pc verbinding maken... ik heb al ssh-keygen uitgevoerd maar dat heeft niet geholpen... ook heb ik gekeken naar de known hosts file maar ook die bied geen oplossing.....
Damn it's good 2b a Tweaker!
Er zit een ledje op deze netgear stick en deze brande al niet bij het initaliseren. Na het laden van wat realtek drivers werkte deze wel, maar het aanloggen op een wireless netwerk nog steeds niet.
Als ik lsusb opvraag krijg ik netjes:
Bus 001 Device 004: ID 0846:6a00 NetGear, Inc. WG111v2 54 Mbps Wireless [RealTek RTL8187L]
en lsmod geeft aan:
rtl8187 51013 0 mac80211 273484 1 rtl8187 cfg80211 186124 2 mac80211,rtl8187 eeprom_93cx6 2972 1 rtl8187
dmsg
[ 1519.063997] wlan0: authenticate with 10:bf:48:53:53:xx [ 1519.235054] wlan0: send auth to 10:bf:48:53:53:xx (try 1/3) [ 1519.442053] wlan0: send auth to 10:bf:48:53:53:xx (try 2/3) [ 1519.652023] wlan0: send auth to 10:bf:48:53:53:xx (try 3/3) [ 1519.862027] wlan0: authentication with 10:bf:48:53:53:xx timed out
Wat mij opviel is dat dit het mac adres is van mijn router LAN is (kabel zit er ook nog in om te kunnen ssh'en)
sudo ifup
xbian@xbian:~# sudo ifup wlan0 [sudo] password for xbian: Internet Systems Consortium DHCP Client 4.2.2 Copyright 2004-2011 Internet Systems Consortium. All rights reserved. For info, please visit https://www.isc.org/software/dhcp/ Listening on LPF/wlan0/30:46:9a:2a:66:44 Sending on LPF/wlan0/30:46:9a:2a:66:44 Sending on Socket/fallback DHCPDISCOVER on wlan0 to 255.255.255.255 port 67 interval 4 DHCPDISCOVER on wlan0 to 255.255.255.255 port 67 interval 11 DHCPDISCOVER on wlan0 to 255.255.255.255 port 67 interval 14 DHCPDISCOVER on wlan0 to 255.255.255.255 port 67 interval 7 DHCPDISCOVER on wlan0 to 255.255.255.255 port 67 interval 12 DHCPDISCOVER on wlan0 to 255.255.255.255 port 67 interval 13
maar zowel als static als dhcp krijg ik geen lease. Iemand met iets meer verstand hiervan die me hiermee kan helpen?
Ik gebruik deze: http://www.flickr.com/photos/piair/7983771460/lightbox/Compizfox schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 21:45:
[...]
Er is niet eens een mogelijkheid om hem uit te zetten, los van de kabel eruit halen
Had er nog een paar liggen van de kerst.
Stekkerdoos zit achter kom er slecht bij. RPI daar op aangesloten en met de afstandbediening doe ik hem aan uit als het nodig is

En verbruikt die switch minder dan een RPi?Sepp14 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:33:
[...]
Ik gebruik deze: http://www.flickr.com/photos/piair/7983771460/lightbox/
Had er nog een paar liggen van de kerst.
Stekkerdoos zit achter kom er slecht bij. RPI daar op aangesloten en met de afstandbediening doe ik hem aan uit als het nodig isGemak dient de mens
2 dingen: Kun je wel netwerken vinden? Weet even het commando er niet voor dat je een lijst met netwerken krijgt op de command line.Senaxx schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:26:
Ik ben bezig om te proberen mijn wireless dongle werkend te krijgen. Dit is een Netgear wg111v2 met een rtl8187l chipset. En ik gebruik deze in combinatie met Xbian 1.0 alpha 5. Ik had gehoopt dat dit plug and pray was maar helaas werkt hij niet bij mij out-of-the-box.
Er zit een ledje op deze netgear stick en deze brande al niet bij het initaliseren. Na het laden van wat realtek drivers werkte deze wel, maar het aanloggen op een wireless netwerk nog steeds niet.
En heb je hem via een USB powered hub? Op de verified pheriphals pagina staat wel dat alle Netgear wg111 versies werken, maar men klaagt over dat het veel stroom trekt en alleen via een powered hub kan werken.
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Weet ik niet maar wil ook niet steeds moeilijk doen met de stekker. Hij staat bij mij ook niet constant aan.mcDavid schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:38:
[...]
En verbruikt die switch minder dan een RPi?
Dit topic is gesloten.
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.