Ultraman schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:37:
[...]
Draait hier toch heus prima. Ik blijf er al zo lang bij hangen juist omdat Raspbmc hier de stabielste is naast OpenElec. Maar OE is mij te beperkt.
De laatste keer dat Xbian heb geprobeerd was dat juist huilen met de pet op. Maar dat is echt al maanden geleden, was mogelijk een probleem met die specifieke release en ik neem aan dat het vandaag de dag totaal anders is. Ik lees er hier goede ervaringen mee, dus zal wel snor zitten op het moment.
[...]
Ook niet in mijn beleving. En ik kan er ook geen harde cijfers over vinden zo snel.
[...]
Ik heb al sinds november eigenlijk geen last meer van bugs.
En ik zie infrequente updates op dit platform juist als een voordeel. Ik wil niet dat een machine die goed loopt zichzelf ineens onderuit haalt na een update. En dat is iets wat ik zowel Raspbmc als Xbian heb zien doen. Dus het feit dat Raspbmc wat meer tijd tussen releases zet is voor mij een voordeel.
Een ander, jij bijvoorbeeld, heeft blijkbaar voorkeur voor frequente updates en meer bleeding edge software. Mij interesseert dat voor mijn Pi totaal niet zolang wat ik heb goed werkt.
Zelfde geldt voor mijn studielaptop. Drie keer raden wat die draait... Juist! Debian.
[...]
Kan net een specifieke release zijn geweest. Ik heb een, zoals je hierboven al kon lezen, een vergelijkbare ervaring met Xbian gehad en heb sindsdien ook niet meer omgekeken. Mij zie je echter Xbian niet afraden of onderuit halen.
Welke distributie iemand kiest is iets persoonlijks en dat mag ieder lekker zelf weten.
Als voor jou Xbian goed werkt moet je dat lekker blijven gebruiken.
Ik blijf hier voorlopig Raspbmc gebruiken omdat ik er al maanden plezier aan beleef.
[...]
Kom niet aan met overdreven "statistieken". Omdat in deze draad veel over Xbian wordt gebabbeld wil niet zeggen dat het de go-to distro is voor ieder die XBMC op de Raspberry Pi behoeft.
Zowel Raspbmc en Xbian zijn prima distri en vervullen elk een niche.
Onderhuids zijn ze beiden gebaseerd op Raspian en daarmee in mijn ogen een soort broertjes.
Ik gebruik geen xbian, ik draai openelec puur omdat ik 'm als mediaplayer wil gebruiken en niet nog een OS draai die uitnodigt om te "tinkeren" (Xbian en Raspbmc)
mijn "statistieken" zijn gebaseerd op onafhankelijke verklaringen van 5 lostaande personen. alle 5 hebben ze/we raspbmc uitgeprobeerd. En sommige zelfs meerdere versies. en bij alle 5 voldeed het niet aan de verwachtingen die Openelec (of bij 1 andere Xbian) wel waar heeft kunnen maken.
Dat het bij jou goed draait ben ik heel blij om, maar voel je niet direct op je teentjes getrapt dat ik mijn persoonlijke mening geef als men daar om vraagt. Wil je mijn mening niet weten? Sla m'n post over of vraag er niet naar.
Voor mij was het ruk en 5 anderen vonden dat ook nadat ze het zelf getest hebben. Ze draaien nu op 1 na OpenElec met verschillende versies en situaties en vinden dat top

werken. De andere collega is naar Xbian geswitched toen ik ervanaf switchte en is daar zeer over te spreken.
Dat ze momenteel verder ontwikkeld zijn, mag ik wel hopen. Maar ik heb nu een werkende SD met OpenElec en een backup SD klaarliggen mocht de boel corrupt raken door wat voor oorzaak dan ook.
De laatste x dat ik Rasp geprobeerd heb is 2mnd geleden. Dus ik vast de stabiele build gemist. Ik heb niet de tijd en de interesse om alles te blijven testen. Er moet ook nog gewerkt worden, de kids hebben ook aandacht nodig en de 3 uurtjes in de dag die dan overblijven ga ik liever een film kijken
Dat Xbian hier ruim vertegenwoordigd wordt kan je als storend ervaren, de Xbian gebruikers zijn er blij mee. Ik skip de berichten erover gewoon omdat het niet voor mij bedoeld is.
Als ik een bug ervaar vind ik het fijn om te weten dat er op korte termijn een update uitkomt die mogelijkerwijs wel mijn probleem snel kan oplossen. Dat jij er best wat langer op wilt wachten siert je. Ik wil graag iets sneller een fix
en de autoupdate van OpenElec staat momenteel uit, het draait nu goed. If it aint broke, don't fix it..
En nogmaals mijn mening, een beetje bijgesteld dan:
1. Open Elec als je gewoon een mediaplayer wilt
2. Xbian als je ook nog wilt tweaken
3. als 1 en 2 niet goed zijn, probeer dan Raspbmc.
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku