It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Welke distro gebruik je? mijn samsung doet het met xbian ook niet maar met openelec wel (op pi van mijn vriendin toen ik aan installeren was voor haar).RoRoo schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:35:
[...]
Grappig.. Mijn Samsung (exact hetzelfde type) gaat met return een menu terug en binnen een film doet ie eigenlijk niets...
Heb m nu ook onder de ok knop.. werkt net wat lekkerder
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <global> <remote> <green>Info</green> <yellow>ContextMenu</yellow> <blue>XBMC.ActivateWindow(Favourites)</blue> </remote> </global> <FullscreenVideo> <remote> <select>OSD</select> <green>Info</green> <yellow>OSD</yellow> <blue>NextSubtitle</blue> </remote> </FullscreenVideo> |
Is er trouwens een log die ik kan tailen om te kijken welke commando's de XBMC krijgt via de CEC??
Ben effe benieuwd hoe/of ie de "info" key ontvangt.
[ Voor 12% gewijzigd door RoRoo op 28-01-2013 14:53 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
ff een ander vraagje..
Ik heb een poosje geleden een item toegevoegd aan
[insert dramatic voice]
"The Movie Database"
Alleen als ik nu scan en de log tail, dan zie ik dat ie 'm niet vindt... terwijl ie er wel gewoon staat:
1
2
| 17:08:35 T:2776327264 WARNING: No information found for item 'nfs://192.168.15.10/c/media/Kids/K3/K3 in Concert Live in Ahoy (2012)/K3 in Concert Live in Ahoy (2012).mkv', it won't be added to the library. 17:08:37 T:2776327264 WARNING: No information found for item 'nfs://192.168.15.10/c/media/Kids/Kabouter Plop/Plop en de Kabouter Mummie/Plop en de Kabouter Mummie.mkv', it won't be added to the library. |
K3 had ik een poosje terug toegevoegd (vorig jaar november) http://www.themoviedb.org...3-in-concert-live-in-ahoy en helaas... hij vindt 'm niet..
iemand tips?
[ Voor 89% gewijzigd door RoRoo op 28-01-2013 17:16 ]
Ik zie alleen wel dat XBMC in het menu continu 100% verbruikt. (Waarom?)
Nou wou ik de Pi eigenlijk 24/7 aan hebben staan, zodat mijn NAS met SickBeard de database kan updaten als hij 's nachts weer eens nieuwe series gedownload heeft. (Ik heb een gedeelde Mysql-database die ook een volwaardige HTPC voedt). Omdat de Pi amper wat verbruikt, leek me dat wel een oplossing. Maar als hij urenlang op 100% cpu draait, gaat dat simpele bordje dan niet heel gauw stuk? Ervaringsdeskundigen?
Dat zal net zo goed gelden voor een OpenElec variant. Dus kijk eens middels top.Q: Raspbmc has high CPU usage doing nothing? Why?
A: The reason for this lies in the fact that Raspbmc is doing something. Odds are you have reached this deduction via System > System Info and monitoring the CPU progress bar. This bar must be constantly redrawn as it is changing constantly. This is ironically, what is driving up the CPU usage. For a more fair view of idle cpu usage, you could run the top command via SSH while on the menu screen. Typical CPU usage for this should not exceed 20%, as Dirty Region Rendering is being used.
Daarnaast, al loopt het bord op 100%, en wellicht ook nog eens overvolted. Dan nog draait het vast en zeker een jaar of 3
Zet een movie.nfo naast je mkv-file met daarin de url naar de juiste imdb-pagina, dan pakt 'ie geforceerd die info.RoRoo schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:15:
dat heb ik idd ook gegoogled.. vanaaf ff testen
ff een ander vraagje..
Ik heb een poosje geleden een item toegevoegd aan
[insert dramatic voice]
"The Movie Database"
Alleen als ik nu scan en de log tail, dan zie ik dat ie 'm niet vindt... terwijl ie er wel gewoon staat:
code:
1 2 17:08:35 T:2776327264 WARNING: No information found for item 'nfs://192.168.15.10/c/media/Kids/K3/K3 in Concert Live in Ahoy (2012)/K3 in Concert Live in Ahoy (2012).mkv', it won't be added to the library. 17:08:37 T:2776327264 WARNING: No information found for item 'nfs://192.168.15.10/c/media/Kids/Kabouter Plop/Plop en de Kabouter Mummie/Plop en de Kabouter Mummie.mkv', it won't be added to the library.
K3 had ik een poosje terug toegevoegd (vorig jaar november) http://www.themoviedb.org...3-in-concert-live-in-ahoy en helaas... hij vindt 'm niet..
iemand tips?
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Ik zoek nog testers voor de Neon skin voor XBMC Frodo.
De skin staat in de Passion-XBMC repository en updatet zichzelf dus ook tegenwoordig.
Wil je mee testen kijk dan even hier: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=152990
Lid van Team Kodi sinds 2013
Da's idd een mooie workaround, maar ik wil het gewoon uit een centrale database hebben.. daar zijn ze uiteindelijk voor. + doordat ik 'm aangemaakt heb, hebben anderen er voordeel aan.ralpje schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:40:
[...]
Zet een movie.nfo naast je mkv-file met daarin de url naar de juiste imdb-pagina, dan pakt 'ie geforceerd die info.
Stomme vraag: staat de content van die locatie wel ingesteld op Films, en gebruik je voor die locatie de TMDB scraper ?RoRoo schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:15:
code:
1 2 17:08:35 T:2776327264 WARNING: No information found for item 'nfs://192.168.15.10/c/media/Kids/K3/K3 in Concert Live in Ahoy (2012)/K3 in Concert Live in Ahoy (2012).mkv', it won't be added to the library. 17:08:37 T:2776327264 WARNING: No information found for item 'nfs://192.168.15.10/c/media/Kids/Kabouter Plop/Plop en de Kabouter Mummie/Plop en de Kabouter Mummie.mkv', it won't be added to the library.
Verwijderd
Deze vraag is waarschijnlijk al 100 keer langs gekomen. Echter is deze specifiec voor dit model en is mijn IT kennis dermate dat ik de termen niet geheel eigen ben en graag een goed antwoord wil hebben op mijn vraag.
Ik heb zojuist een Raspberry Pi gekocht via SOS Solutions (XBMC Media Speler Zwart Met Wifi +, 16GB voor € 85,-) en ben nu op zoek naar een NAS. Ik ben van huis uit audiovisueel vormgever en zzper. Ik zou graag een opstelling hebben die mij in staat stelt om eigen media te streamen vanaf een NAS. Meestal render ik deze naar h264 mp4 bestanden met een max bitrate van 6mbps.
Ik wil nu een LACIE CloudBox NAS - 2 TB (http://www.pixmania.nl/nl...box-nas-2-tb-9000343.html) gaan bestellen. Gaat dit functioneren?
Of wat zijn, rond die prijs, betere oplossingen?
Bedankt voor elke helpende opmerking.
Marten
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Qnap en Synology, daar moet je op zoeken.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
CeesKees, ook dit valt prima binnen de definitie van NAS hoor
[ Voor 80% gewijzigd door kibje op 29-01-2013 13:52 ]
Jah, Films is mijn algemene film locatie welke gescraped wordt door tmdb incl. subfolderskibje schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:53:
[...]
Stomme vraag: staat de content van die locatie wel ingesteld op Films, en gebruik je voor die locatie de TMDB scraper ?
Sommige "NAS" devices hebben een dermate slechte CPU dat de doorvoersnelheden net niet genoeg zijn om echt HD te streamen.kibje schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:51:
Marten, er is geen reden om aan te nemen dat deze NAS niet gaat werken in combinatie met een RaspberryPi.
CeesKees, ook dit valt prima binnen de definitie van NAS hoor
Qnap, Synology en ReadyNAS zijn betrouwbaarder dan die Lacie meuk

[ Voor 43% gewijzigd door RoRoo op 29-01-2013 13:59 ]
Dan zet je de tmdb-url in je nfo fileRoRoo schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:39:
[...]
Da's idd een mooie workaround, maar ik wil het gewoon uit een centrale database hebben.. daar zijn ze uiteindelijk voor. + doordat ik 'm aangemaakt heb, hebben anderen er voordeel aan.
Het doet niets meer dan de scraper helpen de juiste info te vinden; die info is en blijft voor iedereen beschikbaar.
hmm vaag..ralpje schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:02:
[...]
Dan zet je de tmdb-url in je nfo file
Het doet niets meer dan de scraper helpen de juiste info te vinden; die info is en blijft voor iedereen beschikbaar.
check net m'n webinterface... staan ze er ineens bij
De ene keer pakt hij hem bij mij in het engels en de ander keer in het nl. Vindt het wel goed. Gebruik er ook nog EMdb bij.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Sepp14 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:38:
Welkom in de wondere wereld van de scrapers![]()
De ene keer pakt hij hem bij mij in het engels en de ander keer in het nl. Vindt het wel goed. Gebruik er ook nog EMdb bij.
maar scrape jij dan dubbel????
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
hmmm dacht dat je dan dubbele items in je library kreeg.. maar xbmc is slimmer dan dat dus
Gaat prima.dCY schreef op zondag 27 januari 2013 @ 17:10:
heeft iemand hier al de RPi getest ism sql library XBMC? Hoe is de browse snelheid door de library heen?
Voordeel is dat je op een normale (snellere) pc de library kan opzetten en de RPi alleen maar hoef te lezen.
Ik doe er voorlopig niets aan, het werkt allemaal. Heb er een aantal films e.d. op gekeken, gaat allemaal prima, ook DTS gaat gewoon goed. Gewoon vanaf een SMB share, valt me allezins mee.RoRoo schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 18:06:
[...]
Zet er voor de lol maar eens Xbian of OpenElec op. Merk je direct een flinke snelheidswinst.
probeer eens te converteren met freemake converter naar h.264Het Leoh-Paard schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:55:
Is er een of andere stiekeme instelling die mijn Pi kan overtigen om ook DivX3 af te spelen? Nu krijg ik alleen geluid en geen beeld. Het is in feite toch gewoon een MPEG4-variant?
als het voor jou voldoende is, gewoon afblijven iddwjn schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:51:
[...]
Ik doe er voorlopig niets aan, het werkt allemaal. Heb er een aantal films e.d. op gekeken, gaat allemaal prima, ook DTS gaat gewoon goed. Gewoon vanaf een SMB share, valt me allezins mee.
Maar als het toch wat log/traag aanvoelt.. Een x testen met een andere distro kan altijd vragen wegnemen (of oproepen
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik had met xbian tijd terug ook problemen met mijn netwerkshare. Ook bij raspbmc kun je die supermakkelijk toevoegen aan je /etc/fstab via ssh
Map aanmaken in /media
1
| sudo mkdir /media/mapnaam |
Daarna regel toevoegen in fstab
1
2
| sudo nano /etc/fstab //ipadres_smbshare/share_smbshare /media/mapnaam cifs username=...,password=... 0 0 |
Even opletten dat je tussen de regels tab gebruikt ipv spaties. Werkt bij mij in ieder geval perfect.
Daarna kunnen je gewoon in xbmc browsen naar je root /media/mapnaam en daar zou je al je files moeten zien.
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
1
| username=...,password=.... |
Uit te breiden met:
1
| username=....,password=....,rw,file_mode=0777,dir_mode=0777 |
Ik ben heel erg benieuwd, ik wacht namelijk al een tijdje totdat er eindelijk een FINAL is die ik voor langere tijd (stabiel) kan gebruiken zonder dat ik steeds weer een kleine update mee pak!kraades schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:44:
XBMC 12 "Frodo" Final is uit dus OpenELEC zal binnenkort wel volgen.
http://www.superrepo.org/...ectory-as-source/#content
ik weet niet of zoiets uberhaupt mee te nemen is in een release en vraag het me dus af, voordat ik een item op github open.
Op naar XBMC 13 "Gotham"...kthxbye schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 00:51:
[...]
Ik ben heel erg benieuwd, ik wacht namelijk al een tijdje totdat er eindelijk een FINAL is die ik voor langere tijd (stabiel) kan gebruiken zonder dat ik steeds weer een kleine update mee pak!
👉🏻 Blog 👈🏻
Daar is het binnen XBian al uitgebreid over gesproken. We doen dat zodra het uitgebreid is getest door de community en we dus zeker weten dat het goed werkt en onderhouden wordt door diezelfde community. Daarnaast was het BartOtten zijn keus om het achterliggende script nog niet open source te maken totdat hij alles zelf volledig heeft kunnen testen en optimaliseren. Dus als dat allemaal goed zit, is integratie een serieuze optie.capsoft schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:18:
Kan bij (bijvoorbeeld) XBian de superrepo ook als default in de build komen?
http://www.superrepo.org/...ectory-as-source/#content
ik weet niet of zoiets uberhaupt mee te nemen is in een release en vraag het me dus af, voordat ik een item op github open.
[ Voor 16% gewijzigd door CurlyMo op 30-01-2013 10:48 ]
Bij boot niet standaard de applicaties uit de download package aanzetten, maar in plaats daar van een optie binnen XBMC om alles uit de download package aan en uit te zetten. Opzich zou het opstarten van de download package zodra XBMC afsluit, en het afsluiten van de download package zodra XBMC opstart ook prima zijn. Dat hangt wat van de download performance af als XMBC nog draait, maar het is natuurlijk wel handig om XBMC automagisch te laten updaten als er nieuwe series ed binnen zijn gehaald. Dan lijkt me de eerste optie handiger.
Ik moet trouwens zeggen dat ik de initiele setup van die raspberri pi als XBMC veel moeilijker had verwacht. Nu is het met mijn ultiem gebrekkige Linux kennis nogal wat gedoe om dingen te veranderen / toe te voegen, helemaal omdat 90% van de "guides" op fora bestaan uit wat bij elkaar gegooide stukjes tekst. Oh well, ik leer er wel mee om gaan.
Download die package van SB ook nl series en subs eventueel?Adanteh schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:31:
Trouwens nog even een noob vraag, ik heb nu de download package van Xbian gepakt. Ten eerste: Couchpotato en Sickbeard start niet automatisch op (De rest doet dat wel). Met /etc/init.d/Sickbeard start doet hij het wel gewoon. Overigens is dat niet zo'n probleem. Nu heb ik al even gegoogled, maar ik had geen enkel idee waar ik eigenlijk op moest zoeken. Wat ik eigenlijk zou willen hebben is het volgende:
Bij boot niet standaard de applicaties uit de download package aanzetten, maar in plaats daar van een optie binnen XBMC om alles uit de download package aan en uit te zetten. Opzich zou het opstarten van de download package zodra XBMC afsluit, en het afsluiten van de download package zodra XBMC opstart ook prima zijn. Dat hangt wat van de download performance af als XMBC nog draait, maar het is natuurlijk wel handig om XBMC automagisch te laten updaten als er nieuwe series ed binnen zijn gehaald. Dan lijkt me de eerste optie handiger.
Ik moet trouwens zeggen dat ik de initiele setup van die raspberri pi als XBMC veel moeilijker had verwacht. Nu is het met mijn ultiem gebrekkige Linux kennis nogal wat gedoe om dingen te veranderen / toe te voegen, helemaal omdat 90% van de "guides" op fora bestaan uit wat bij elkaar gegooide stukjes tekst. Oh well, ik leer er wel mee om gaan.
Ik krijg steeds " connection refused ". SSH optie staat aan in de OpenElec menu (xbmc).
Iemand een idee?
Inmiddels een update gedaan. Behalve dat de reboot het ff niet deed (plak altijd de hele lap in putty, rammelt hij vanzelf alles af) ging het vlekkeloos. Voor zover ik kan zien niks broken en inmiddels is dochterlief al meteen een duurtest begonnen met "Buurman & Buurman".Koenkk schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:18:
XBMC Frodo 12.0 Final voor de XBian gebruikers onder ons: http://forum.xbian.org/thread-370.html
Wat me wel direct opvalt tov de PreAlpha5.0 dat xbmc.bin heel wat minder cpu slurpt dan de PreAlpha.
Daar had ik bijna constant een cpu belasting van rond de 90% (via top gecheckt), ook idle. Nu hangt hij al duurtesting op 20-25%.
4 maal op rij happy met Xbian.
edit: Bedenk me dat dit nog steeds de PreAlpha is... Ik bedoel de PreAlpha5.0 van een week of 3 terug.
[ Voor 6% gewijzigd door arie_papa op 30-01-2013 18:01 ]
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
De enige die wel werkt is Frodo RC2, de standaard in de huidige Raspbmc.
Ik hoop dat hij snel geplet wordt...
Overigens staat hier ook een OpenELEC versie met de final, niet getest:
http://www.mediafire.com/?10456ccz13ard
Ok net getest, werkt ook niet, zelfde probleem.
[ Voor 31% gewijzigd door Soldaatje op 30-01-2013 19:02 ]
Buurman & Buurman!skinlee78 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 17:45:
[...]
Inmiddels een update gedaan. Behalve dat de reboot het ff niet deed (plak altijd de hele lap in putty, rammelt hij vanzelf alles af) ging het vlekkeloos. Voor zover ik kan zien niks broken en inmiddels is dochterlief al meteen een duurtest begonnen met "Buurman & Buurman".
Wat me wel direct opvalt tov de PreAlpha5.0 dat xbmc.bin heel wat minder cpu slurpt dan de PreAlpha.
Daar had ik bijna constant een cpu belasting van rond de 90% (via top gecheckt), ook idle. Nu hangt hij al duurtesting op 20-25%.
4 maal op rij happy met Xbian.
edit: Bedenk me dat dit nog steeds de PreAlpha is... Ik bedoel de PreAlpha5.0 van een week of 3 terug.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Kwestie van remote.xml aanpassen en in de juiste share zetten. Maar voor ik daar achter was......

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.
Ik heb de raspberry pi nu ongeveer een maand in huis. Ik zou kunnen zeggen dat ik pas vanaf vandaag tevreden ben over de configuratie. Zolang ben ik er mee bezig geweest.
Ik heb 3 images geprobeerd, erg fijn en snel ging het met xbian, maar het meest stabiel is naar mijn weten toch openelec.
Veel moeite had ik met via putty verbinding maken om bijvoorbeeld de codecs erin te zetten, maar met wat hulp hier van het forum is het nu gelukt.
Ook de NFS verbinding naar de synology Nas koste me wat moeite, maar uiteindelijk voor elkaar.
Het downloaden van apps als icefilms en 1 channel ging uiteindelijk het beste met het toevoegen van de fusion url.
Toen kreeg ik foutmeldingen, het bleek dat de partitie te klein was om alle packages van de addons op te slaan, via een collega met wat meer linux kennis de linux partitie groter laten maken en dat werkt nu ook.
Echt wel een leuke hobby, en als het resultaat er is dan ben ik heel blij met mijn raspberry en ben ik blij dat ik niet veel te veel geld voor een apple tv 2 heb neergelegd.
Het probleem wat ik nu heb is het toevoegen van series.
Speelfilms is prima gelukt, hij vind de map, scant de films en vind de cover art.
Ook staat er in de balk nu naast video's : speelfilms, maar geen series / tv shows
Als ik dan series wil toevoegen lukt dit niet. (ik heb 3 aparte mappen in video, namelijk speelfilms, muziek dvd en series
Ik ga naar video, bestanden toevoegen, navigeer naar het pad video/series en voeg deze toe, dan vraagt hij wat voor map het is, ik zeg series, dan moet ik een scraper kiezen, ik kies de tvdb.
Dan wil hij de inhoud scannen. Je ziet dat de titels worden gescand maar er worden geen covers gevonden.
In de map series zit een andere map genaamd Bering Sea Gold, daarin zitten de afleveringen bijvoorbeeld genaamd:
Bering.Sea.Gold.S02E01.720p.HDTV.x264-KILLERS en dan episode Bering.Sea.Gold.S02E03 enz.
Ook heb ik aflevering los in de map series staan, ook bij deze losse afleveringen worden geen covers gevonden.
Hij moet toch deze serie kunnen vinden? Ik zie dat hij de map scant en deze episodes passeren in het veld, maar geen cover art?
Ligt dit aan de scraper of configureer ik iets fout?
Wat doe ik fout? Hoe moet het?
Op sommige foto's van xbmc zie ik dat er in het beginscherm, naast video, ook tv series staat.
Hoe krijg je dat erin?
Ik hoop dat iemand me kan helpen, gebruik ik de verkeerde scraper?
[ Voor 7% gewijzigd door rasta87 op 31-01-2013 22:13 . Reden: spelfouten, toevoegingen ]
Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.
Als scraper gebruik ik universal scraper en Ember media manager.
Zo doe ik het ook, maar inderdaad ook met een season folder, maar dat maakt geen fluit uit aangezien jouw naming goed is.
al geprobeerd om handmatig toe te voegen??
Nieuwe herinstallatie naar Openelec r13133 heeft niks geholpen.dCY schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 17:12:
vreemd, ik kom niet via SSH bij de Raspberry.. (openelec versie 30-jan).
Ik krijg steeds " connection refused ". SSH optie staat aan in de OpenElec menu (xbmc).
Iemand een idee?
Ik blijf connection refused meldingen krijgen.
Ook de workaround werkt niet door middel van een loos bestand aanmaken met ssh_enable als file naam.
Heeft niemand dezelfde problemen?
Connection refused lijkt erop dat er geen SSH actief is? Heb je al in de OpenElec instellingen gekeken of ie überhaupt wel aan staat??dCY schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:11:
[...]
Nieuwe herinstallatie naar Openelec r13133 heeft niks geholpen.
Ik blijf connection refused meldingen krijgen.
Ook de workaround werkt niet door middel van een loos bestand aanmaken met ssh_enable als file naam.
Heeft niemand dezelfde problemen?
Is het mogelijk en tevens ook nog goed te bedienen om via XBMC de audio over HDMI naar de receiver te sturen? Of kan ik beter een receiver met DLNA kopen en de TX-SR313 verpatsen?
Uiteraard, dat is een van de settings die na het opstarten vanuit een verse installatie aanzet.RoRoo schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:01:
[...]
Connection refused lijkt erop dat er geen SSH actief is? Heb je al in de OpenElec instellingen gekeken of ie überhaupt wel aan staat??
Heb je de RPi al eens rechtstreeks aan een pc gehangen?
Je wil muziek afspelen van je NAS naar je Versterker. zonder tussenkomst van de pi?Ruudgo schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:39:
Sinds een twee weken ook de Raspberry Pi met XBMC aangesloten op mijn TV. Werkt allemaal perfect. Nu wil ik in mijn audio/video setup, mijn muziek op mijn NAS afspelen via mijn receiver. Ik heb de Onkyo TX-SR313 gekocht (nog niet uitgepakt) maar deze ondersteund geen DLNA dus kan ik volgens mij niet rechtstreeks van NAS naar Receiver.
Is het mogelijk en tevens ook nog goed te bedienen om via XBMC de audio over HDMI naar de receiver te sturen? Of kan ik beter een receiver met DLNA kopen en de TX-SR313 verpatsen?
Natuurlijk wil ik de andere distro's ook proberen, maar is het daarbij ook mogelijk zonder al teveel linux hocus pocus een torrent client te installeren (in raspbmc via SSH apt-get install transmission-daemon en gaan) om lekker on-the-road een serietje naar de pi te downloaden met m'n smartphone zodat de boel klaarstaat als ik thuiskom?
En is het in andere distro's wel mogelijk om het geluid via HDMI èn analoog te laten lopen, of dit remote te switchen?
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Die debian packages zijn natuurlijk gewoon hetzelfde.Scatman_II schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:11:
Ik lees dat veel mensen niks moeten weten van RaspBMC, maar ik heb deze distro zelf inmiddels een paar weken draaien en ben er erg tevreden over. Menu laat qua vloeiend-heid soms iets te wensen over, maar eigenlijk elke addon die ik geprobeerd heb (1channel, XOT-uzg, Icefilms, TED, etc) werkt prima, en films (720p) spelen zonder haperingen af van de HDD die er via usb aanhangt.
Natuurlijk wil ik de andere distro's ook proberen, maar is het daarbij ook mogelijk zonder al teveel linux hocus pocus een torrent client te installeren (in raspbmc via SSH apt-get install transmission-daemon en gaan) om lekker on-the-road een serietje naar de pi te downloaden met m'n smartphone zodat de boel klaarstaat als ik thuiskom?
Nee, want daarvoor heeft RaspBMC nogal wat dirty hacks moeten doen (zie eerdere posts in dit topic).En is het in andere distro's wel mogelijk om het geluid via HDMI èn analoog te laten lopen, of dit remote te switchen?
Overigens zou ik voor XBian even wachten op Alpha 5 die niet over een al te lange tijd uit moet komen (tevens laatste Alpha).
[ Voor 5% gewijzigd door CurlyMo op 01-02-2013 15:22 ]
wordt niet automatisch gevonden door de raspberry pi
gebruik nu een 1.5 A adapter, zou ik 2A nodig hebben of moet hij m zo kunnen detecteren?
Staat er niks op van vermogen ofzo?
Hoe heb je hem precies aangesloten, via powered hub of niet?
Zitten er meer apparaten op aangesloten?
WD 1TB ja powered hub, 1.5A verder niets aangesloten.Soldaatje schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 18:23:
Wat voor externe schijf is het 2,5/3,5 inch?
Staat er niks op van vermogen ofzo?
Hoe heb je hem precies aangesloten, via powered hub of niet?
Zitten er meer apparaten op aangesloten?
edit: met een 2.1A adapter vindt raspbmc m ook niet
[ Voor 9% gewijzigd door walterwhite op 01-02-2013 19:30 ]
Ja dat heb ik een keer gedaan, hij vond toen wel een hoesje,RoRoo schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 08:58:
Je hebt het goed gedaan..
Zo doe ik het ook, maar inderdaad ook met een season folder, maar dat maakt geen fluit uit aangezien jouw naming goed is.
al geprobeerd om handmatig toe te voegen??
maar ja je begrijpt wel dat ik niet alles automatisch goed doen,
ik wil weten wat er aan de hand kan zijn.
Hoi Sepp,Sepp14 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:27:
Heb je deze uitleg gevolgd? http://wiki.xbmc.org/inde...ary/Naming_files/TV_shows
Ik heb je link gevolgd en goed doorgelezen.
Uiteindelijk heb ik de Renamer gebruikt, deze heeft mijn map gescant en de series herbenoemt.
Dat heeft dus geholpen.
Nu worden mijn afleveringen wel herkent, netjes in mappen gezet en het artwork wordt opgezocht.
Ook de optie tv-series staat nu in de menu=balk van xbmc!, kennelijk moet het systeem eerst een serie herkennen voordat hij deze optie in de balk erbij plaatst.
Dit gaat een prachtig weekend worden!
Inmiddels ben ik door diverse berichten in dit forum overgehaalt om ipv mijn enorme HTPC over te gaan op een raspberry pi. Ik heb er meteen vijf voor de hele familie besteld. Dus binnen een week of drie zal ik me volledig op dit forum gaan storten met, of het "appeltje eitje was', of dat ik de laatste haren uit mijn hoofd ga trekken van ergernis. Ik zet mijn geld maar op optie 1 in.
Maar wat is wijsheid? een tv server neer zetten of de alles kunner de HDhomerun van silicondust. Mijn voorkeur gaat naar de laatste optie, mede omdat deze mooi in de meter kast kan staan en ik hiervoor geen extra pc hoef neer te zetten. Maar natuurlijk ga ik voor de minst makkelijke oplossing de Prime. En deze is na behoorlijk wat gegoogle niet te koop in europa. Nou las ik zojuist een bericht: Link en link en dat deed mij toch wat hoop geven en hopelijk komt deze dan ook richting europa. Maar goed, is er iemand die ervaring heeft met de netwerktuner en is er ook binnen europa een shop waar de HDHR prime te koop is?
Ik verneem graag jullie ervaringen, adviezen en inzichten.
Alvast bedankt.
SD kanalen doen het redelijk, HD niet.
Volgens mij kan XBMC ook direct de homerun aanspreken maar volgens mij heb je dan geen softcam oplossing. TVHeadend is dus een vereiste.
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om deze zelfde Raspberry ook te gebruiken om het één en ander te loggen? (opbrengst zonnepanelen, stroom, water, gasverbruik, etc) of zal tijdens zware belasting door xbmc het loggen via de gpio poorten verstoord kunnen worden?
(Ik ben geen pro...)
Dat kan, zie het GPIO topic. Daar staan wel voorbeelden etc.boekel schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 01:10:
Ik heb sinds een paar dagen ook een Rpi en ben er erg tevreden over! (OpenElec)
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om deze zelfde Raspberry ook te gebruiken om het één en ander te loggen? (opbrengst zonnepanelen, stroom, water, gasverbruik, etc) of zal tijdens zware belasting door xbmc het loggen via de gpio poorten verstoord kunnen worden?
(Ik ben geen pro...)
Volgens mij ben ik verplicht tot een soort mediaspeler aangezien mijn receiver geen DLNA ondersteund? Mijn vraag dus of dit fijn werkt via RPi of dat ik beter een receiver aan kan schaffen die met DLNA rechtstreeks audio kan afspelen van mijn NAS.RoRoo schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:18:
[...]
Je wil muziek afspelen van je NAS naar je Versterker. zonder tussenkomst van de pi?
Iemand dus ervaringen met audio afspelen via RPi?
Wat ik gelezen heb (bron even niet gevonden), dat als je tijdens het instaleren van je rbpi ook een 3.0 usb stick aangesloten moet hebben om hier vervolgens XBMC op te zetten en dat hierdoor het probleem met de HD content verholpen zou zijn. Icm met een 3.0 usb stick schijn je ook de Rbpi te kunnen overclocken zonder dat deze problemen geeft tov de SDHC installatie.layzzzz schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 01:01:
Ik zou je even inlezen, op dit moment werkt live tv deels op de raspberry pi (icm. tvheadend.
SD kanalen doen het redelijk, HD niet.
Volgens mij kan XBMC ook direct de homerun aanspreken maar volgens mij heb je dan geen softcam oplossing. TVHeadend is dus een vereiste.
Zoals ik het lees valt de HDHomerun onder optie 1. Aangezien CAIWAY geen Smartcard nodig heeft (basis pakket) heb ik ook geen CAM-Module nodig.Op dit moment zijn er 3 methodes om digitale tv op de pc te krijgen, deze betreffen dan ook verschillende hardware.
optie 1: Smartcard => CAM => CI-module => DVB-C Tuner
optie 2: Smartcard => Phoenix Card Reader => SOFTCAM => DVB-C Tuner
optie 3: Smartcard => DVB-C Tuner met ingebouwde CAM
Ik zie dat de Prime een C-Card slot heeft. Kan hier gewoon een CAM-module in?
[ Voor 3% gewijzigd door Ilja Meijer op 02-02-2013 04:03 ]
Hebben meer mensen hier last van? OpenElec 2.99.2 momenteel draaiende, dus weet niet of Xbian het ook heeft.
Ondertussen kan ik films en series scrapen, dat werkt.Sepp14 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:27:
Heb je deze uitleg gevolgd? http://wiki.xbmc.org/inde...ary/Naming_files/TV_shows
Blijft over mijn map met muziek dvdees.
Als ik XBMC vertel dat het een map is met muziek video dan kan ik alleen maar kiezen uit:
The audioDB.com of Last FM
Beiden geven bij het scannen aan: kan geen verbinding maken met remote server
Zijn deze add ons kapot of verkeerd geconfigureerd?
Hoe vind ik de hoesjes voor mijn muziek dvd?
@Sepp14, de door jouw genoemde scrapers kan ik niet vinden, waar vind ik deze?
Als ik een map markeer als serie, speelfilm of music video kan ik alleen maar kiezen uit een beperkt aantal scrapers.
Bij de addons download vind ik ook geen andere scrapers.
Ik heb een Synology NAS en speel daar muziek mee af, heb een usb geluidskaartje ingeprikt (naar spdif) en werkt perfect.Ruudgo schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 01:16:
[...]
Volgens mij ben ik verplicht tot een soort mediaspeler aangezien mijn receiver geen DLNA ondersteund? Mijn vraag dus of dit fijn werkt via RPi of dat ik beter een receiver aan kan schaffen die met DLNA rechtstreeks audio kan afspelen van mijn NAS.
http://www.ebay.com/itm/M...-Sound-Card-/321028222813
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Category:All_add-ons
http://wiki.xbmc.org/inde...=Add-on:Universal_Scraper
http://www.howtogeek.com/...ia-collection-into-shape/
http://wiki.xbmc.org/inde...sic_video_scraper_add-ons
Is het mogelijk om een NOS HEADLINES RSS feed toe te voegen aan openelec.
Als ik deze link in RSS editor toeveog (http://feeds.nos.nl/nosmyheadlines) verandert de rss niet
Hij herkend hem wel, maar de settings worden niet toegepast

*update*
Nevermind, blijkt dat m'n SSID ook hoofdletter gevoelig is. Wist ik niet

Andere vraag:
Kan ik resizen vanuit de terminal, of is het handiger even gParted op te starten?
[ Voor 42% gewijzigd door Firesphere op 02-02-2013 16:51 ]
Bedankt voor de infoCurlyMo schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:21:
[...]
Die debian packages zijn natuurlijk gewoon hetzelfde.
[...]
Nee, want daarvoor heeft RaspBMC nogal wat dirty hacks moeten doen (zie eerdere posts in dit topic).
Overigens zou ik voor XBian even wachten op Alpha 5 die niet over een al te lange tijd uit moet komen (tevens laatste Alpha).
Ik begrijp niet helemaal of bij jou de Pi en de schijf allebei hun eigen stroomvoorziening hebben (waarbij je harde-schijf dus een eigen adapter heeft, of via zo'n of zo'n kabel 'bijgevoed' wordt). Dat zou moeten werken lijkt me, tenzij je schijf een raar bestandsformaat heeft oid (NTFS hier geen probleem).walterwhite schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 18:00:
mijn externe hd is verbonden via power supply met de raspberry pi
wordt niet automatisch gevonden door de raspberry pi
gebruik nu een 1.5 A adapter, zou ik 2A nodig hebben of moet hij m zo kunnen detecteren?
Ik heb zo'n Y-kabel in gebruik met m'n Pi en een 2,5" HDD, in eerste instantie met de Pi en schijf hun eigen stroom (de pi crashte zodra de HDD zonder eigen voeding aangesloten werd), maar ben er net achter gekomen dat de Pi ook via de gewone USB-poort gevoed kan worden, en er dus alsnog 1 adapter weg kan
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Ja ik, de vrouw des huizes kijkt hier graag naar. Alleen wat opvalt is dat bij sommige afleveringen na een willekeurige tijd de video stopt en er in beeld komt ' Uw sessie is verlopen, herlaad de pagina'.benedictuz schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 16:55:
Heeft iemand hier XOT-Uzg.v3 aan de praat gekregen onder openelec? Kan wel door programma's van uitzending gemist heen browsen maar spelen ho maar.... En waar vind ik in vredesnaam het log bestand?
Maar herladen kan dus niet, dit is heel vervelend, omdat doorspoelen niet (goed) werkt hier. Als ik doorspoel in de add-on dan loopt hij vast en na een minuut krijg ik het homescreen van openelec te zien.
Voor de rest doet na de update het doorspoelen bij lokale en netwerkbestanden het wel weer goed, gelukkig. Het enige wat niet werkt, is ondertiteling bij films! tv-series gaan zonder problemen met de xbmc subtitle plugin, maar films niet. Hij laat wel de beschikbare ondertitels zien en geeft aan dat ze gedownload worden, maar in plaats van het continueren van de film gaat hij naar het overzicht van de door mij ingestelde services waar ik dus weer naar ondertitels kan zoeken (i.e. podnapisi,bierdopje,ondertitel )
Hier zou ik graag wat aan doen!
Iemand een idee hoe je die extern kan aanzetten. Keyboard werkt namelijk ook niet.
thanks
EDIT: Reboot met keyboard is handig

Nu nog ff uitzoeken hoe ik die overclock erin krijg.
[ Voor 16% gewijzigd door Remco Tr op 02-02-2013 22:18 ]
Spelen het momenteel alleen maar zo af. Of spotify via airplay of de eigen mp3 database.Ruudgo schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 01:16:
[...]
Volgens mij ben ik verplicht tot een soort mediaspeler aangezien mijn receiver geen DLNA ondersteund? Mijn vraag dus of dit fijn werkt via RPi of dat ik beter een receiver aan kan schaffen die met DLNA rechtstreeks audio kan afspelen van mijn NAS.
Werkt prima!
Nu druk zoekende naar versterker en speakers om het geluid mooier te krijgen dan vanuit de TV
Mkv is een containerformaat dus daar kan ook best mpeg-2 in zitten.timmert26 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 13:02:
Ik heb nu als ik met raspbmc mkv stream van pc(tversity) naar rasp pi dat ik wel audio krijg maar geen beeld. Op de pi geeft hij aan mpeg, maar het zijn toch echt MKV bestanden. Iemand enig idee hoe dit kan?
Matroska van die russische poppetjes...
Zie kraades in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC".Remco Tr schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 19:16:
ik probeer Openelec. Alles geinstalleerd ging prima alleen wil nu via de IOS Remote app verbinding maken met XBMC. Hij vind hem alleen niet waarschijnlijk staat die service uit.
Iemand een idee hoe je die extern kan aanzetten. Keyboard werkt namelijk ook niet.
Ja, dat heb ik ook. Waarschijnlijk een RPi firmware bug?SaURoN schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 10:01:
Het valt me op dat als ik tegenwoordig een cat /proc/cpuinfo doe me BogoMIPS op 632 staat. Terwijl de CPU op 950 draait als ik cat /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_cur_freq doe.
Hebben meer mensen hier last van? OpenElec 2.99.2 momenteel draaiende, dus weet niet of Xbian het ook heeft.
Zie http://forum.xbmc.org/sho...18&pid=1313001#pid1313001.
Wordt volgens mij niet gesupport.Het Leoh-Paard schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:55:
Is er een of andere stiekeme instelling die mijn Pi kan overtigen om ook DivX3 af te spelen? Nu krijg ik alleen geluid en geen beeld. Het is in feite toch gewoon een MPEG4-variant?
http://forum.stmlabs.com/showthread.php?tid=4935
Ergens is ook een post waar Dom van de Pi foundation aangeeft dat het niet gesupport wordt.
[ Voor 71% gewijzigd door technorabilia op 03-02-2013 14:19 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Waarom gebruikte je uberhaubt TVersity? XBMC speelt alle formaten gewoon zelf af, lokaal of vanaf netwerk.timmert26 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 14:22:
probleem zit blijkbaar ergens in tversity, als ik ze met xbmc zelf stream doen ze het wel. Gebruik xbmc wel voor streamen vanaf nu (A)
[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]
[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]
Als het zo makkelijk zou zijn, waarom heb je het dan niet zelf bedacht? Iemand met een handelsgeest, in dit geval SOSsolutions heeft dit niet alleen bedacht maar voert het ook uit, waarvoor ze kennelijk wat extra geld genereren. Daar lijkt mij niks mis mee.timmert26 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:13:
ja, daar kun je mooi makkelijk geld op verdienen
Wat het verschil is voor die prijs? Ik denk dat ze dit duidelijk op hun website hebben staan. (net zoals wat het verschil tussen de eerste en tweede versie van de RPi is)
Dat staat er niet duidelijk want je kunt hier niet uit opmaken of er een hardwarematig verschil is tussen de raspberry pi die je voor beide prijzen aanschaft. Vandaar mijn vraag.sypie schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:17:
[...]
Als het zo makkelijk zou zijn, waarom heb je het dan niet zelf bedacht? Iemand met een handelsgeest, in dit geval SOSsolutions heeft dit niet alleen bedacht maar voert het ook uit, waarvoor ze kennelijk wat extra geld genereren. Daar lijkt mij niks mis mee.
Wat het verschil is voor die prijs? Ik denk dat ze dit duidelijk op hun website hebben staan. (net zoals wat het verschil tussen de eerste en tweede versie van de RPi is)
[ Voor 6% gewijzigd door timmert26 op 03-02-2013 15:39 ]
Tenzij Raspberry een nieuwere versie op de markt heeft gebracht met standaard 1GHZ
Dit topic is gesloten.
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.