Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, het staat er idd niet netjes / misleidend:

Eigenschappen van de speler:
- CPU: 1 GHz (1000 MHz)
(bron)

Edit:

en...

SD-Updateservice:
Indien u na een tijdje vindt dat uw systeem vernieuwd moet worden stuurt u uw SD kaartje naar ons retour met als opmerking er bij: UPDATESERVICE.

OpenELEC heeft een auto update functie... 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door technorabilia op 03-02-2013 16:53 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05-2021
Sepp14 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 16:17:
Als ik het goed begrijp verkoopt SOS nu Rpi die al overclocked zijn?
Tenzij Raspberry een nieuwere versie op de markt heeft gebracht met standaard 1GHZ
Ja. De B versie wordt op de markt gebracht met een processor die je van de fabrikant op 1 Ghz mag draaien (binnen de garantie).

Lid van Team Kodi sinds 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kibje schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:55:
[...]

Ja. De B versie wordt op de markt gebracht met een processor die je van de fabrikant op 1 Ghz mag draaien (binnen de garantie).
Dat mogen alle RPi's ;)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:00

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Had ik ook het idee van , handige snuiters die van SOS haha.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:44

arie_papa

Running on Ubuntu

Vraag me wel af of ze dan ook de codecs meeleveren als ze ze als volwaardig xbmc mediacenter verkopen.

Op zich is dat pakket van 66 euro nog niet eens zo'n gekke prijs. Als je al die onderdelen los besteld, ben je toch een paar euro duurder uit.

Dat pakket van 99 kan dan wel als handelsgeest gezien worden, ik vind het toch een beetje naar oplichting ruiken. 33 euro extra voor 1 config regel aan te passen.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:19

ralpje

Deugpopje

Dat pakket van 66 euro zit iig nog geen codecs bij, weet ik uit ervaring :)
Ik heb bewust daar besteld: handig pakketje voor een schappelijke prijs (als je bij RS een pi + case + sd-kaart + voeding + hdmi-kabel besteld ben je niet veel goedkoper uit, scheelt een paar euri) en vandaag bestellen is morgen in huis. Tenmiste, dat was het bij mij. Dat was mij de paar euro extra meer dan waard :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:33
timmert26 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:35:
Ik zeg ook niet dat er iets mis mee is, ik zeg echter dat het makkelijk geld verdienen is op die manier, juist slim...
Beetje jammer wel voor mensen zoals ik die er zo ernstig veel uren in steken dat we geen tijd hebben om ook nog een shop te draaien.... :-(

[ Voor 21% gewijzigd door BartOtten op 04-02-2013 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:40

Priet

To boldly do what no one has..

Op mijn Pi met OpenELEC haal ik slechte schrijfsnelheden wanneer ik bestanden naar de USB disk schrijf. Deze is NTFS en ik vermoed dat dit de oorzaak is.

Ik wil daarom een ext-indeling gebruiken. Maar welke versie kan ik het beste gebruiken? Ext2 of Ext3/4 met journalling uit?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:13
Weet iemand of de Raspberry ook sd kaartjes met de UHS-I specificatie ondersteund? Een 30MB/s 8GB kaartje heb je al voor 10 euro. Zou een mooie snelheidswinst kunnen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
@Priet, wat zijn slechte snelheden en wacht voor snelheden verwacht je ervan?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naveci
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06-2022
Priet schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:59:
Op mijn Pi met OpenELEC haal ik slechte schrijfsnelheden wanneer ik bestanden naar de USB disk schrijf. Deze is NTFS en ik vermoed dat dit de oorzaak is.

Ik wil daarom een ext-indeling gebruiken. Maar welke versie kan ik het beste gebruiken? Ext2 of Ext3/4 met journalling uit?
Journaling uit IS ext2!
Ik geef altijd voorkeur aan ext3. Journaling is een voordeel voor integriteit en ext4 voegt weinig toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 16:38
Ilja Meijer schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 03:17:
[...]

Wat ik gelezen heb (bron even niet gevonden), dat als je tijdens het instaleren van je rbpi ook een 3.0 usb stick aangesloten moet hebben om hier vervolgens XBMC op te zetten en dat hierdoor het probleem met de HD content verholpen zou zijn. Icm met een 3.0 usb stick schijn je ook de Rbpi te kunnen overclocken zonder dat deze problemen geeft tov de SDHC installatie.
De Pi heeft een USB 2.0 controller als je een link hebt probeer ik het voor je uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
crap... ik denk update de rpi van me pa ff, had sinds begin december Raspbian erop, nou na via netwerk de laatste nightly kreeg ik never ending reboot, kaartje formatted en de non network 4februari Raspbian erop (voor een of andere reden wou die mijn netwerk niet pakken)

Ok, nu werkt wireless en alles werkt weer...

BEHALVE de samsung harddisk die ALTIJD werktte, hij zegt nu ineens path not found nadat ik hem via me powered hub aansluit, er is niets aan veranderd maar hij vind hem niet meer, hij geeft wel aan "Samsung harddisk aansluiten?" maar ik kan geen Ja kiezen, hij staat wel in de lijst maar zodra ik enter druk krijg ik niet gevonden :s

iemand enige idee?

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Versie terug gaan? Andere build installeren?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
Kan dat ook voor een non network prebuild dan? ik ga even zoeken dan. wel jammer dat deze niet werkt want hij is wel een stuk sneller :S

idd, oude erop en alles werkt weer, raar.

[ Voor 16% gewijzigd door Tiduz op 05-02-2013 17:00 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slaperig ben ik net een appje aan het installeren. Pak ik in plaats van mijn telefoon (yatse) de afstandbediening. Verbaasd kom ik erachter dat de Pi ook hier naar luistert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden: ik heb een fix gevonden voor de tvheadend black-screen-bug.
Hier source + compiled zip versie van de client plugin.
https://docs.google.com/f...GNnFiV2M/edit?usp=sharing
Is gebaseerd op 1.6.18.
Hier bugreport:
https://github.com/opdenkamp/xbmc-pvr-addons/issues/166
Hier custom build van openelec van rbej met fix:
http://forum.xbmc.org/sho...18&pid=1324937#pid1324937

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 18:28:
Slaperig ben ik net een appje aan het installeren. Pak ik in plaats van mijn telefoon (yatse) de afstandbediening. Verbaasd kom ik erachter dat de Pi ook hier naar luistert?
Als je tv CEC ondersteund dan werkt dat inderdaad ook gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 19:41:
[...]

Als je tv CEC ondersteund dan werkt dat inderdaad ook gewoon :)
Standaard Philips LCD TV. Ideaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Laatst online: 17-09 21:30

Compizfox

Bait for wenchmarks

Priet schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:59:

Gewoon ext4 ;)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!ablo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-03 13:24
Hebben jullie ook last van zeer trage transfer rate met Samba tussen rpi en Widows 7 of 8 ? Ik heb alles aan Samba configuratie aangepast maar de snelheid blijft rond 300-500KB/s. Ongeacht lezen/schrijven naar SD of direct aangesloten HDD.

Ik heb sterk het vermoeden dat Samba niet de volledige cpu gebruikt (maar 10%). Als ik bv XBMC process afsluit wordt de transfer rate iets sneller.

mijn rpi draait op Xbian 1 alpaha 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Valt hier wel mee met een connectie tussen XBian en FreeBSD:

DD
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
root@xbian:~# time dd bs=1M count=1024 if=/dev/zero of=/media/rpi/test
1024+0 records in
1024+0 records out
1073741824 bytes (1.1 GB) copied, 93.9033 s, 11.4 MB/s

real    1m34.001s
user    0m0.010s
sys     0m20.440s

code:
1
2
3
14730 root      20   0     0    0    0 R  39.6  0.0   0:46.85 flush-cifs-1
 1823 root      20   0     0    0    0 R  28.4  0.0   0:35.91 cifsd
14762 root      20   0  4740 1760  636 R  19.2  1.4   0:03.53 dd

[ Voor 36% gewijzigd door CurlyMo op 05-02-2013 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
Soldaatje schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 18:47:
Voor de geïnteresseerden: ik heb een fix gevonden voor de tvheadend black-screen-bug.
Hier source + compiled zip versie van de client plugin.
https://docs.google.com/f...GNnFiV2M/edit?usp=sharing
Is gebaseerd op 1.6.18.
Hier bugreport:
https://github.com/opdenkamp/xbmc-pvr-addons/issues/166
Hier custom build van openelec van rbej met fix:
http://forum.xbmc.org/sho...18&pid=1324937#pid1324937
Werkt niet, krijg nog steeds een zwart scherm bij HD kanalen, bij SD kanalen verkeerde aspect ratio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Sinds kort heb ik ook een Raspberry PI en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben.
Ik heb OpenElec geinstalleerd en het werkt beter dan ik had verwacht.

Het enige is dat ik bij het scherm van de XBMC Add-ons een leeg scherm krijg. Ik heb de repository al geprobeerd te updaten maar dat heeft niet geholpen. Verder had ik ook gelezen dat het instellen van een statische DNS server het probleem wellicht kan oplossen maar helaas. Hebben jullie misschien tips wat ik nog kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
layzzzz schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 21:29:
[...]

Werkt niet, krijg nog steeds een zwart scherm bij HD kanalen, bij SD kanalen verkeerde aspect ratio.
Hmm, heb alleen getest met SD kanalen, daarmee werkt het bij mij wel goed, aspect ratio is inderdaad niet gefixt, alleen het niet afspelen. De aspect ratio kan je fixen door tijdens afspelen twee keer op backslash te drukken.
Heb je de zip geprobeerd of de complete build?

[ Voor 10% gewijzigd door Soldaatje op 05-02-2013 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
Soldaatje schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 22:06:
[...]

Hmm, heb alleen getest met SD kanalen, daarmee werkt het bij mij wel goed, aspect ratio is inderdaad niet gefixt, alleen het niet afspelen. De aspect ratio kan je fixen door tijdens afspelen twee keer op backslash te drukken.
Heb je de zip geprobeerd of de complete build?
de complete build. SD kanalen speelde bij mij voor de fix ook al af via de add network sources optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:43
Hoe goed werkt die combinatie infeite raspberry pi en xbmc ? Ik ben een noob in beide. Is het goed te doen als je met beide nog niet gewerkt hebt of moet je toch flink wat tweaken ? Hoe stabiel is het ? Mijn enige vereiste wat het ding moet doen is goed media afspelen en mooie GUI, fanart te hebben. Ik heb de indruk dat betreft looks XBMC top is. Er is geen enkele Gui die zo mooi is, maar speelt het allemaal de media wat deftig af ? heb vluchtig deze topic even doorgelezen en er zijn toch flink wat mensen met het afspelen van media. Geen geluid, lag...

[ Voor 46% gewijzigd door Rebbelx op 06-02-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05 13:35
Rebbelx schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:26:
Hoe goed werkt die combinatie infeite raspberry pi en xbmc ? Ik ben een noob in beide. Is het goed te doen als je met beide nog niet gewerkt hebt of moet je toch flink wat tweaken ? Hoe stabiel is het ? Mijn enige vereiste wat het ding moet doen is goed media afspelen en mooie GUI, fanart te hebben. Ik heb de indruk dat betreft looks XBMC top is. Er is geen enkele Gui die zo mooi is, maar speelt het allemaal de media wat deftig af ? heb vluchtig deze topic even doorgelezen en er zijn toch flink wat mensen met het afspelen van media. Geen geluid, lag...
bij mij doet ie het uitstekend. Wel wat tweaken, maar dat is meer voor CEC, netwerk rss reader bijvoorbeeld. Ik draai openelec en het meeste kun je gewoon via XBMC zelf doen. Ik gebruik mijn Pi op de slaapkamer om via plex alles te bekijken wat op het mediacenter beneden draait (Dat dan weer met Mediaportal).

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 12:40
Rebbelx schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:26:
Ik heb geen enkel verstand van programeren oid maar het werkt perfect en is simpel te installeren. Mits je hem bekabeld hebt kun je alles zonder lag streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:43
SparC-EHV schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:37:
[...]

bij mij doet ie het uitstekend. Wel wat tweaken, maar dat is meer voor CEC, netwerk rss reader bijvoorbeeld. Ik draai openelec en het meeste kun je gewoon via XBMC zelf doen. Ik gebruik mijn Pi op de slaapkamer om via plex alles te bekijken wat op het mediacenter beneden draait (Dat dan weer met Mediaportal).
Dus er staat geen xbmc op bij jou maar plex ? Waarom keuze voor plex ?
Is xbmc infeite voldoende want ik lees hier ook over OpenElec, wat is dit precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je al een gezocht op "XBMC RaspberryPi" in google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Rebbelx schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:08:
[...]

Dus er staat geen xbmc op bij jou maar plex ? Waarom keuze voor plex ?
Is xbmc infeite voldoende want ik lees hier ook over OpenElec, wat is dit precies ?
Het is een plugin voor XBMC :) genaamd plexbmc en het werkt erg fijn helemaal als je de skin gebruikt die er voor gemaakt is (of geupdate laat ik het zo zeggen) Ik gebruik het ook en kijk er series mee in slaapkamer en server staat bij mijn ouders op een 100mbit verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:31
WeAreLegion schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:18:
[...]

Het is een plugin voor XBMC :) genaamd plexbmc en het werkt erg fijn helemaal als je de skin gebruikt die er voor gemaakt is (of geupdate laat ik het zo zeggen) Ik gebruik het ook en kijk er series mee in slaapkamer en server staat bij mijn ouders op een 100mbit verbinding.
Dit klinkt zeer interessant. Als ik het goed begrijp kun je Plex dus je media laten transcoden naar een gewenst formaat wat in te stellen is via plexmbc?
Zitten hier ook nog nadelen aan vast ten opzichte van gewoon streamen via NFS of SMB?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 08:44
Je moet een flinker servertje hebben voor het transcoden. Een simpele nas zal dit niet trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjn
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-07 07:19

wjn

De combi RaspPi en XBMC werkte gewoon prima "out of the box". Verwacht geen wonderen en XBMC instellen is ook niet eventjes gedaan. Je media bibliotheek (organisatie / folders / etc.) moet kloppen, om maar wat te noemen, anders kost het nog wat werk. Maar dat is meer voor het XBMC topic.

Je media bibliotheek maken kun je beter ook op een (snellere) pc doen, of gewoon rustig een avondje wachten.

Bij mij wordt iig HD (1024i x264 mkv) in combinatie met DTS goed afgespeeld zonder stotteren. Wel bekabeld aangesloten en de CPU op hogere stand dan standaard (maar wel binnen specs).

Nadeel vind ik dat er nog twee codecs verkrijg baar zijn die je apart moet kopen, het zijn de kosten niet, maar waarom zitten die er niet gewoon bij.
(Ik heb mijn DVD series gewoon geript naar de NAS, geen zin om ook nog een tijdrovende coderingsslag naar x264 te doen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wjn schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 19:57:
Nadeel vind ik dat er nog twee codecs verkrijg baar zijn die je apart moet kopen, het zijn de kosten niet, maar waarom zitten die er niet gewoon bij.
Omdat dan de kosten van de Pi toenemen en niet iedereen dit nodig heeft. De Pi is in eerste instantie niet bedoeld als mediaspeler.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjn

wjn

kraades schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 20:00:
[...]

Omdat dan de kosten van de Pi toenemen en niet iedereen dit nodig heeft. De Pi is in eerste instantie niet bedoeld als mediaspeler.
Logisch.

Echter dit topic gaat over RPi met XBMC, dus mediaspeler?
Ik doelde daarmee dus op de sets die als XBMC player worden verkocht, daar zouden best die extra codecs bij mogen zitten (al dan niet optioneel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

wjn schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 20:06:
[...]

Logisch.

Ik doelde daarmee dus op de sets die als XBMC player worden verkocht, daar zouden best die extra codecs bij mogen zitten (al dan niet optioneel).
Valt wat voor te zeggen, alleen als ik nu al lees dat er voor een OpenElec systeem €30,- meer wordt gevraagd.
Wat zal er dan niet gevraagd worden voor die codecs?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 23:03

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Ik heb geprobeerd de schijf die ik normaal aan m'n Pi heb hangen (2,5" laptopschijfje) te converteren van NTFS naar ext4 in de hoop hogere overdrachtssnelheden te halen.

Nu krijg ik echter de melding "Kernel panic - not syncing: VFS: Unable to mount root fs on unknown-block(8,1)", en boot de Pi niet door naar Raspbmc zolang de schijf is aangesloten :(

Ik draai RaspBMC vanaf een USB stick, heb de schijf geformatteerd als ext4 met Minitool Partition Wizard, maar heb inmiddels ook al ext3, en een eerste 1 GB NTFS partitie voor de ext4 partitie erop geschreven, maar niks werkt...
[edit] Vergeten: ook nog geformatteerd als 'unallocated' met het zelfde effect, kernel panic.
[tweede edit] Op dit moment krijg ik ook met de schijf weer als lege NTFS schijf geformatteerd nog een Kernel panic :( Zonder schijf start de pi weer vrolijk op.

Hoe krijg ik dit nou aan de gang en wat doe ik fout?

[ Voor 15% gewijzigd door Scatman_II op 06-02-2013 22:52 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Scatman_II schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:36:
Ik heb geprobeerd de schijf die ik normaal aan m'n Pi heb hangen (2,5" laptopschijfje) te converteren van NTFS naar ext4 in de hoop hogere overdrachtssnelheden te halen.

Nu krijg ik echter de melding "Kernel panic - not syncing: VFS: Unable to mount root fs on unknown-block(8,1)", en boot de Pi niet door naar Raspbmc zolang de schijf is aangesloten :(

Ik draai RaspBMC vanaf een USB stick, heb de schijf geformatteerd als ext4 met Minitool Partition Wizard, maar heb inmiddels ook al ext3, en een eerste 1 GB NTFS partitie voor de ext4 partitie erop geschreven, maar niks werkt...
[edit] Vergeten: ook nog geformatteerd als 'unallocated' met het zelfde effect, kernel panic.
[tweede edit] Op dit moment krijg ik ook met de schijf weer als lege NTFS schijf geformatteerd nog een Kernel panic :( Zonder schijf start de pi weer vrolijk op.

Hoe krijg ik dit nou aan de gang en wat doe ik fout?
MiniTools Partition Wizard is een prettige partitiebeheerder met veel mogelijkheden.

Partities maken en bewerken is voor gevorderden, u kunt gegevens verliezen!
Voordelen:

Complete gratis partitiebeheerder
Nadelen:

Werkt niet met Ext4 Linux-partities
Bron: http://www.gratissoftware...me+Edition+partitiebeheer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
RubenDJ schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 19:00:
[...]

Dit klinkt zeer interessant. Als ik het goed begrijp kun je Plex dus je media laten transcoden naar een gewenst formaat wat in te stellen is via plexmbc?
Zitten hier ook nog nadelen aan vast ten opzichte van gewoon streamen via NFS of SMB?
Nou ja ten eerste dat NFS met linux werkt (over het algemeen) en SMB share werkt voor thuis wel leuk maar 100mbit server is wat makkelijker ook als ik in buitenland ben of wat dan ook kan overal mijn series kijken als er wifi is (beetje ok verbinding).

En over de server dat valt ook wel mee, synology nas (wel iets nieuwere versies) draaien plex prima. En trancode hoeft alleen als je tv/pi het niet ondersteund maar dat kan je instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II

Scatman_II

Leuk dat die site dat beweert, maar 1) het programma zelf geeft aan de functie gewoon te ondersteunen en 2) Ik heb zelf met succes de sdkaart van mijn HD2 geformatteerd als ext4 voor gebruik met Android, en dat werkt wel... :?

Maar goed, mogelijk is er toch iets raars met het programma dus ik zal binnenkort eens een ander proberen, je weet nooit.

Is er een methode om via SSH de Pi die schijf zelf naar ext4 te laten formatteren?

[ Voor 6% gewijzigd door Scatman_II op 06-02-2013 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wjn schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 20:06:
[...]

Logisch.

Vanuit de verkoper:
Teveel gedoe gezien de koppeling met serienummer.
Met alleen H.264 kun je het meeste aan HD materiaal films, TV series wel kijken.
Er is al een Pi store waar je kunt bestellen dus waarom zelf daarvoor iets opzetten.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjn

wjn

kraades schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 08:04:
[...]

Vanuit de verkoper:
Teveel gedoe gezien de koppeling met serienummer.
Met alleen H.264 kun je het meeste aan HD materiaal films, TV series wel kijken.
Er is al een Pi store waar je kunt bestellen dus waarom zelf daarvoor iets opzetten.
We kunnen heen en weer blijven argumenteren ;)
Pi store verkoopt ook icm. een serienummer, dus waarom een wederverkoper niet als die een mediaplayer kit aanbiedt.
Als ik mijn DVD's en BD's rip (dus zonder te transcoderen) is het toch echt mpeg.
Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 08:44
Nja, heel misschien omdat het toch wat meer werk kost? Nu hebben ze een of andere stagiair die iedere maandagochtend het voorraadje sd kaartjes maakt.

Ieder individueel apparaat opstarten id opvragen, license bestellen, dag wachten, lisence invoeren, sd kaart goed bij de rpi bewaren.

En mocht de rpi foundation een belangrijke informatie willen delen, bijv een slechte batch. Kunnen ze een groot gebruikers contacten ahv de gebruikt mailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Vandaag is blijkbaar mijn SD-kaartje gecorrumpeerd. Hij geeft bij het booten een kernel panic met de melding dat hij het rootfs niet kan mounten.

Waarschijnlijk is dat gekomen doordat mijn zusje het nodig vond de stroom eraf te halen. (Is dat aannemelijk? Ik draaide trouwens met turbo mode uit, maar mét de performance-governor die default is in XBian)

Maar goed, is dat nog te repareren? Of kan ik het beste gewoon opnieuw XBian erop flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meestal kan je inloggen in de rescue kernel en met fchk /dev/mmcblk0p2 de partitie wel weer repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
Even een controle vraagje, ik ga dit weekend mijn Pi inrichten en opzetten. Ik heb een 2TB hdd (externe met voeding) die ik eraan ga koppelen en ga er XMBC op zetten.

Kan ik deze dan ook meteen als NAS te gebruiken? Of kan XMBC dat niet? In dit geval gaat het voornamelijk om bijvoorbeeld een back up er op te zetten en/of documenten. Deze hoeft ook alleen binnen het netwerk zichtbaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Ja, dat kan.
Even samba installeren of nfs of ftp.
Edit: ik denk niet dat het in XBMC kan maar wel via ssh of een distro nemen waar het al in zit.

[ Voor 48% gewijzigd door Soldaatje op 08-02-2013 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
Oke top, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

In Raspbmc zit al Samba en FTP server ingebakken.
Mogelijk interessant om mee te beginnen. Plus er komt zeer binnenkort een nieuwe release, wie weet dit weekend. Mocht hij nog niet officieus aangekondigd worden, de nieuwe final is al wel beschikbaar op de FTP mirrors. De standalone image download verwijst er al naar. Die kun je vervolgens met 'dd' of Win32DiskImager naar een SD kaart schrijven. Ik heb hem draaien er loopt uitstekend.

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 08-02-2013 08:59 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Laatst online: 17-09 13:06
Remco Tr schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 19:16:
ik probeer Openelec. Alles geinstalleerd ging prima alleen wil nu via de IOS Remote app verbinding maken met XBMC. Hij vind hem alleen niet waarschijnlijk staat die service uit.

Iemand een idee hoe je die extern kan aanzetten. Keyboard werkt namelijk ook niet.
Volgens mij was je er al uitgekomen, maar:

- SSH naar raspberry
- cd /storage/.xbmc/userdata/
- vi guisettings.xml
- Zoek naar webserver en stel hem zo in: <webserver>true</webserver>
- stel ook je inlognaam en wachtwoord in.
- reboot je raspberry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjn

wjn

mitch187 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:42:
Nja, heel misschien omdat het toch wat meer werk kost? Nu hebben ze een of andere stagiair die iedere maandagochtend het voorraadje sd kaartjes maakt.

Ieder individueel apparaat opstarten id opvragen, license bestellen, dag wachten, lisence invoeren, sd kaart goed bij de rpi bewaren.

En mocht de rpi foundation een belangrijke informatie willen delen, bijv een slechte batch. Kunnen ze een groot gebruikers contacten ahv de gebruikt mailadres.
rpi houdt sowieso de serienummers bij, dus als je een pi bestelt (als tussenhandel) zou je ook meteen de juiste licentie(codes) erbij kunnen krijgen. In èèn moeite.

Maar goed, gaat te ver off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In XBian hebben we deze packages (samba, ftp, etc) niet standaard geïnstalleerd zodat je je install vrij kunt aanpassen. Een voor geconfigureerde samba installeren doe je dan simpel via:
code:
1
sudo apt-get install xbian-package-samba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Reporting in!

Sinds gisteravond gelukkig bezitter van een Raspberry Pi model B (512 mb. variant). Binnen een halfuur had ik OpenElec draaiend, na een recente .img op een SD-kaart geflashed te hebben. Het was even verwarrend om door alle Linux/Windows builds en images te worstelen. Moest weer helemaal terugdenken aan die goeie ouwe tijd met de Xbox (1, ja!) en software-flashen van XBMC destijds. Gek genoeg werkte het (normale, USB) toetsenbord niet, maar bij het eerste opstarten werkte CEC over HDMI al direct! Ik moet nog gaan puzzelen hoe het zit met opslagruimte en partities, maar voorlopig kom ik prima uit de voeten met de 1 gb. SD-kaart. Voor de komende weken staan op het lijstje:
  • Eminent EM3140 draadloos mini-keyboard met trackpad aansluiten
  • Fatsoenlijk wegwerken en aansluiten audio
  • Transmission met RSS-feed aanslingeren
  • Externe HDD inlezen en audio- en videogegevens erbij laten schrapen
  • Emulatoren en games fixen
  • OpenELEC vanaf USB-stick draaien
  • Overclocken / undervolten / governors etc.
Het meeste hiervan gaat me zelfstandig wel lukken schat ik in, maar eerlijk gezegd weet ik niet waar ik moet beginnen bij het aansluiten van dat Eminent toetsenbordje. Ik schat in dat ik drivers moet zien te vinden die werken met het draadloze toetsenbordje, ook omdat OpenELEC een gestript systeem is. Is hier toevallig iemand die hiermee ervaring heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05 13:35
Fijne aan plex is dat ik 1 library heb voor muziek, film, series en foto`s die ik op elk apparaat kan afspelen / bekijken zonder veel configproblemen. Dat maakt je Pi ook wat meer plug en play.

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

Acties:
  • 0 Henk 'm!
- Transmission met RSS-feed aanslingeren
- Emulatoren en games fixen
- Governors etc.
OpenElec is een gesloten distro (maar wel Open Source) de dingen die je hier noemt ga je waarschijnlijk niet of met zeer veel moeite kunnen draaien.

Voor een open distro (ook Open Source) kan je beter kijken naar XBian of Raspbmc. Als je Transmission wilt draaien dan kan je ook deze (beta) package installeren op XBian.

code:
1
2
3
4
5
sudo su
cd /home/xbian/
wget http://jb.xenserver.sk/xbian/xbian-package-transmission1.0.deb
apt-get install libcurl3 libevent-dev
dpkg -i xbian-package-transmission1.0.deb

Voor sickbeard:
code:
1
2
3
4
5
sudo su
cd /home/xbian/
wget http://jb.xenserver.sk/xbian/xbian-package-sickbeard1.0.deb
apt-get install python-cheetah
dpkg -i xbian-package-sickbeard1.0.deb

Voor nzbget:
code:
1
2
3
4
5
sudo su
cd /home/xbian/
wget http://jb.xenserver.sk/xbian/xbian-package-nzbget1.0.deb
apt-get install libpar2-0
dpkg -i xbian-package-nzbget1.0.deb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

CurlyMo schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 00:51:
Meestal kan je inloggen in de rescue kernel en met fchk /dev/mmcblk0p2 de partitie wel weer repareren.
Net de partitie met fsck opgelapt. Flink wat inconsistencies, en /home is leeg.

Ik zat te denken of XBian wel of niet een aparte /home-partitie had. Zo ja, dan is die compleet verdwenen uit de MBR (kan nog ff met testdisk kijken).

Zo nee, dan is blijkbaar de inode waar /home in staat verloren gegaan oid.

EDIT: MBR is een beetje FUBAR, Testdisk snapt er niets meer van en kan lost partitions niet meer recoveren :P
Ga hem maar gewoon reflashen, dan maar m'n XMBC-settings kwijt ;w

[ Voor 14% gewijzigd door Compizfox op 08-02-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XBian heeft geen aparte home partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

In dat geval was het filesystem dusdanig beschadigd dat die directory onleesbaar is geworden.

Ondertussen heb ik trouwens al weer een verse install draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien kan je dit eens proberen: http://forum.xbian.org/thread-421.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Na de tip om mijn NAS van smb om te zetten naar NFS werkt eindelijk het streamen van 1080p bij mij zonder problemen. Nu heb ik ook nog een paar schijven in mijn windows pc zitten die ik wil delen. Hoe krijg ik het voor elkaar dat deze schijven ook gedeelt kunnen worden? Kan dat out of the box of moet ik daar iets voor installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Hoe gaan jullie eigenlijk om met het aan- / uitschakelen van de Rpi?

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Voor 4W continu schakel ik hem gewoon helemaal niet uit ...

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
redfoxert schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 10:46:
Voor 4W continu schakel ik hem gewoon helemaal niet uit ...
Wordt XBMC daar niet traag van? Vollopend geheugen e.d.?

Ik neem aan dat je XBMC dan gewoon aanhoudt? Dus tv aan en hij staat ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
50Miles schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 10:49:
[...]

Wordt XBMC daar niet traag van? Vollopend geheugen e.d.?

Ik neem aan dat je XBMC dan gewoon aanhoudt? Dus tv aan en hij staat ervoor?
Inderdaad. Ik heb nog geen vertraging in XBMC gemerkt eerlijk gezegd ...

Waar ik wel last van heb zijn corrupte SD cards zodra ik ook maar de minste overclock instel. Misschien eens andere kaartjes halen.

[ Voor 16% gewijzigd door redfoxert op 09-02-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
redfoxert schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 10:50:
[...]

Inderdaad. Ik heb nog geen vertraging in XBMC gemerkt eerlijk gezegd ...

Waar ik wel last van heb zijn corrupte SD cards zodra ik ook maar de minste overclock instel. Misschien eens andere kaartjes halen.
Oke, ik ga het proberen. Maar als je hem nu uitschakelen moet (moet er nog een behuizing omheen doen) hoe kan je dat het beste doen zonder de electronica/software te beschadigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 15:42
Ik heb sinds gister ook een Rpi met XBMC (Raspbmc). Alles werkt goed, kleine overclock er op gedaan voor net wat meer snelheid.
Het enige waar ik tegen aanloop is dat hij bij 1080p films erg vaak moet bufferen. Ik heb m'n Pi via powerline adapters aangesloten op de router waar ook m'n WD MyBook Live op is aangesloten.
Het bufferen opzich is niet erg, maar dit gebeurd elke 5 a 10 seconde, en dan wordt het redelijk irritant. Ik heb het al geprobeerd met een directe kabel, dan speelt hij zonder problemen af. Echter vind ik het niet erg handig om een kabel van 15 meter door het huis te gaan leggen.
Zijn hier nog andere oplossingen voor? Aangezien het duidelijk aan de verbinding via die Powerline adapters ligt. Zou bijv. een dongel beter werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je al eens XBian of OpenElec geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 15:42
CurlyMo schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:44:
Heb je al eens XBian of OpenElec geprobeerd?
Nog niet nee. Nog geen tijd voor gehad. Had m'n Pi via sossolutions.nl besteld, en daar hadden ze meteen Raspbmc er op gezet. Vandaar.
Maar zou dit verschil kunnen leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
Wellicht eerder gemeld, maar voor diegenen die tegen hetzelfde aanlopen:

Mijn Rpi wou op Raspbian mijn NFS-shares van mijn Synology DS210J niet pakken. Blijkt dat ik via Putty/SSH in mijn Synology de locks van NFS moet verwijderen voordat Raspbian hiermee communiceert.

Wellicht een toevoeging voor de openingspost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Solictice schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:51:
[...]

Nog niet nee. Nog geen tijd voor gehad. Had m'n Pi via sossolutions.nl besteld, en daar hadden ze meteen Raspbmc er op gezet. Vandaar.
Maar zou dit verschil kunnen leveren?
Ja zou kunnen.
50Miles schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 12:08:
Wellicht een toevoeging voor de openingspost?
De OP wordt niet meer onderhouden. Daarom wacht ik nog steeds op mensen die met mij de OP willen herschrijven in een nieuwe versie van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
CurlyMo schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 12:10:
[...]

Ja zou kunnen.

[...]

De OP wordt niet meer onderhouden. Daarom wacht ik nog steeds op mensen die met mij de OP willen herschrijven in een nieuwe versie van dit topic.
Dit is niet gelijk een akkoord, maar een nieuwe OP is wellicht wel op zijn plaats gezien de vele ontwikkelingen rondom de RPi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

grote_oever schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 10:21:
Na de tip om mijn NAS van smb om te zetten naar NFS werkt eindelijk het streamen van 1080p bij mij zonder problemen. Nu heb ik ook nog een paar schijven in mijn windows pc zitten die ik wil delen. Hoe krijg ik het voor elkaar dat deze schijven ook gedeelt kunnen worden? Kan dat out of the box of moet ik daar iets voor installeren?
1. Windows 7 Ultimate heeft support voor NFS
2. Je kunt gewoon NFS en SMB/CIFS tegelijk gebruiken op je NAS. Al je Linux-clients verbindt je dan via NFS en alle Windows-clients verbindt je dan via CIFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

grote_oever schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 10:21:
Compizfox schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 12:33:
[...]

1. Windows 7 Ultimate heeft support voor NFS
2. Je kunt gewoon NFS en SMB/CIFS tegelijk gebruiken op je NAS. Al je Linux-clients verbindt je dan via NFS en alle Windows-clients verbindt je dan via CIFS.
Als je het niet 1,2,3 kunt vinden:
Start - Run (or Win+R) - appwiz.cpl - Turn on or off Windows features - now find Services for NFS - check it and click OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 06:54
Sepp14 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 12:44:
[...]

[...]

Als je het niet 1,2,3 kunt vinden:
Start - Run (or Win+R) - appwiz.cpl - Turn on or off Windows features - now find Services for NFS - check it and click OK.
Dat is toch alleen de NFS client? Daar kun je toch geen NFS shares op de windows computer mee opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Start-->
Configuratiescherm -->
Programma's en onderdelen-->
Windows onderdelen in- en of uitschakelen-->
Services voor NFS-->

In mijn pc kan in Services voor NFS: Client voor NFS en Systeembeheer aan vinken.
Ik gaf alleen aan waar je het kan vinden in Windows7 Ultimate voor degene die het niet snel kan vinden. Hoe je het opzet/werkend krijgt weet ik niet.

Even iets anders.
Wil een fresh instal doen voor Xbian met een 8GB C10 SD card. Maar wil Xbian draaien vanaf een USBstick 8GB (merk Kruidvat ,Class 4 zal het zijn staat er niet op.) Gaat het wel dan werken of is de SD card overkill dan als ik een mindere usb stick neem?
Of is het dan beter zonder de USB stick?

[ Voor 30% gewijzigd door Sepp14 op 09-02-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog geen config gezien waarin een USB stick sneller is. Men zegt dat het alleen helpt om corruptie te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Gaat het wel proberen via USB stick. Moet ik het nog naar een bepaald formaat formateren of zet hij het al in het goede formaat? SD card en USB stick zijn nu FAT 32

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoek eens in dit topic, ik heb namelijk al eerder antwoord geven over het hoe en wel van deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffert
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 21:32
Zou iemand mij kunnen verwijzen m.b.v. een link naar de meest recente OpenElec versie?

Ik heb namelijk 2 resources gevonden: http://sources.openelec.tv/tmp/image/ & http://openelec.thestateofme.com/

Volgens mij zijn dit stable en beta versies? Welke moet ik hebben en is er ook de mogelijkheid om deze automatisch in XBMC te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Sniffert schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 16:58:
Zou iemand mij kunnen verwijzen m.b.v. een link naar de meest recente OpenElec versie?

Ik heb namelijk 2 resources gevonden: http://sources.openelec.tv/tmp/image/ & http://openelec.thestateofme.com/

Volgens mij zijn dit stable en beta versies? Welke moet ik hebben en is er ook de mogelijkheid om deze automatisch in XBMC te updaten?
http://www.openelec.tv/

In de betas zit volgens mij geen automatische update omdat die alleen naar finals kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Ultraman schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 08:58:
In Raspbmc zit al Samba en FTP server ingebakken.
Mogelijk interessant om mee te beginnen. Plus er komt zeer binnenkort een nieuwe release, wie weet dit weekend. Mocht hij nog niet officieus aangekondigd worden, de nieuwe final is al wel beschikbaar op de FTP mirrors. De standalone image download verwijst er al naar. Die kun je vervolgens met 'dd' of Win32DiskImager naar een SD kaart schrijven. Ik heb hem draaien er loopt uitstekend.
De final staat ook op www.raspbmc.com nu.
Ik ga hem ook even testen kijken of het wat is maar dan wel over nfs niet weer een SD-kaart volschrijven. ;)
Ik vind het eigenlijk wel een meuktracker vermelding waard, heb hem ingestuurd.

[ Voor 5% gewijzigd door Soldaatje op 09-02-2013 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Sniffert schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 16:58:

Gisteren heb ik hem geinstalleerd vanaf deze locatie: http://openelec.thestateofme.com/

Je kunt daar zo de laatste build pakken.

[ Voor 3% gewijzigd door grote_oever op 09-02-2013 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Heb de nieuwste raspbmc er nu opgezet. Maar als ik de concerten wil laten scannen herkend xbmc ze niet. Dus dacht doe even een refresh van de info maar dan krijg ik steeds: unable to connect to remote server

Meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
Ik probeer met Raspbian een ISO (DVD9) af te spelen. Het geluid van Paramount oid hoor je op de achtergrond, maar beeld krijg ik er niet bij. Naar dit introgeluid ook volledige stilte.

Ondersteund Raspbian geen ISO? Wel .VOB en. IFO?

Iemand ervaring/oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

ustinov schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 13:34:
[...]

Dat is toch alleen de NFS client? Daar kun je toch geen NFS shares op de windows computer mee opzetten?
Correct.

FYI: Onder Windows is NFS helemaal niet sneller dan CIFS hoor. Ik zou voor Linux <--> Windows lekker CIFS dmv Samba gebruiken, en tussen Linux <--> Linux mooi NFS (Dat is immers native)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
50Miles schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 20:03:
Ik probeer met Raspbian een ISO (DVD9) af te spelen. Het geluid van Paramount oid hoor je op de achtergrond, maar beeld krijg ik er niet bij. Naar dit introgeluid ook volledige stilte.

Heb je de MPEG licentie gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 23:31

boekel

Dusss...

Ik heb de vraag al eens langs zien komen, maar niet het antwoord (of iig niet kunnen vinden):
Welke add-on is handig om met openelec op internet te kunnen browsen?

http://www.boekel.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
50Miles schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 20:03:

Misschien wel handig om te zeggen met welk programma je het probeert af te spelen aangezien je een OS specificeert en geen mediaspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Soldaatje schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 17:34:
[...]

De final staat ook op www.raspbmc.com nu.
Ik ga hem ook even testen kijken of het wat is maar dan wel over nfs niet weer een SD-kaart volschrijven. ;)
Ik vind het eigenlijk wel een meuktracker vermelding waard, heb hem ingestuurd.
NFS werkte voorheen prima hier :)
Ik heb nu een 2TB USB disk direct aan de Pi hangen, dat werkte altijd nog net iets beter.
Maar nu sindskort een nieuwe patch er is die de video buffer beter vol kan houden (wordt ook wel de "DTS patch" genoemd) denk ik dat NFS ook ten goede komt. Want er de load is nu minder spiky waarvoor je minder last hebt van buffer issues. :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II

Scatman_II

BvDorp schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:37:
Reporting in!

Voor de komende weken staan op het lijstje:
  • Transmission met RSS-feed aanslingeren
Gefeliciteerd! :) Als je dat puntje van RSS en Transmission aan de gang hebt hoor ik het heel erg graag, ik ben al twee dagen manuals aan het uitproberen, maar voorlopig nog geen succes ;( Ik mis een gui! :X

Installation guide op flexget.com doorlopen, deze geprobeerd en deze maar tot nu toe alleen nog maar heel veel errors..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is dus het punt van OpenElec. Als je het puur voor mediacenter doeleinden wilt gebruiker dan is het prima. Maar wil je aanvullende diensten draaien dan kan je gewoon beter XBian gebruiken. Het verschil met Raspbmc is dat wij allerlei aanvullende pakketten kant en klaar aanbieden via onze deb repo. Ook als je zelf graag iets wilt draaien wat we niet aanbieden, vraag er gewoon naar. Zo staat nu ook een voor geconfigureerde Calibre server op de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb donderdag de € 66 kit besteld bij SOS, deze is zaterdag geleverd. Binnen een half uurtje had ik hem draaien! Zelfs CEC werkte out of the box in Raspbmc. Vandaag maar eens kijken wat er nog meer aan te tweaken valt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
mensen die dezelfde setup gebruiken als ik met: raspberry pi (raspbmc) via hdmi aan een onkyo TX-NR509?

Wil graag met de onkyo remote de pi kunnen besturen. maar dat lukt niet. mensen die dit wel werkend hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
Soldaatje schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 22:47:
[...]

Misschien wel handig om te zeggen met welk programma je het probeert af te spelen aangezien je een OS specificeert en geen mediaspeler.
Betreft een Pi met Rasbian XBMC en de stock player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Laatst online: 17-09 20:45
Ik heb van het weekend op m'n Raspberry de final versie van Raspbmc geïnstalleerd, alleen loop nu tegen het volgende aan:
wanneer ik m'n films op m'n NAS (via NFS) toevoeg aan de bibliotheek, start ergens tijdens dat proces de Raspberry opnieuw op en blijft deze vervolgens telkens rebooten. Ik kan ongeveer 30 seconden iets doen binnen Raspbmc en dan start ie weer opnieuw op.
Herkent iemand dit probleem? Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn of in welke logfiles ik zou kunnen kijken voor een of andere melding?
Pagina: 1 ... 37 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.