Een simpel vraagje, en ongetwijfeld terug te vinden door te lezen in dit 3800-reacties grote topic, maar toch liever even zo:
Ik heb een Airport Extreme-router met daaraan een externe harde schijf via USB verbonden. Deze is HFS+ geformatteerd. Hier staan met name MKV- en divx (AVI) bestanden op. 1080P doe ik (nog) niet aan, maar kan in de toekomst wellicht wel gebeuren.
Ik wil een Pi kopen met als doel een goedkope, flexibele XBMC-oplossing te krijgen, Airplay af te spelen
* Kan de Pi mijn HFS-share op m'n Airport Extreme lezen? Kan hij ook m'n harde schijf in mijn MacBook Pro lezen?
* Is de 700MHz-versie met 512 MB geheugen snel genoeg om soepel XMBC te draaien (mijn voorkeur lijkt vooralsnog uit te gaan naar RaspBMC).
* Zijn er ervaringen met het poweren via de USB op je televisie. Werkt dit goed, of heeft het toch de voorkeur om een voedingsadapter te nemen?
* Is een 4GB SD-kaartje genoeg? Ik neem aan dat hier alleen de XMBC-installatie op hoeft te komen.
* Wat is het voordeel van de 1GHz-versie voor puur XMBC-gebruik?
Uiteindelijk is mijn vraag of deze (
http://www.sossolutions.nl/product.php?id_product=9324226) alles kan wat ik hierboven beschrijf.