Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redfoxert schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 20:40:
[...]

Heb je de MPEG licentie gekocht?
Ja dit probleem lijk ik ook te hebben.
Sommige films spelen wel geluid af, maar geen beeld. En inderdaad heb ik her en der wat gelezen over licenties op de PI.

Wie kan me hier wat meer over vertellen? Dien ik deze aan te schaffen? Of is er een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor DVD/VOB/MPEG2 formaat heb je de MPEG2 licentie nodig.

http://www.raspberrypi.com/mpeg-2-license-key/

[ Voor 30% gewijzigd door technorabilia op 10-02-2013 19:13 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Hoi,

misschien een beetje off-topic, maar waar hebben jullie je raspi gekocht? Ik denk erover om het te kopen bij rs-online. Iemand ervaring met dit bedrijf of is er een betere?

Overal staat dat de raspiB $35 moet kosten, maar overal is hij duurder!

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Paulus07 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 12:22:
mensen die dezelfde setup gebruiken als ik met: raspberry pi (raspbmc) via hdmi aan een onkyo TX-NR509?

Wil graag met de onkyo remote de pi kunnen besturen. maar dat lukt niet. mensen die dit wel werkend hebben?
Het is me tot nu toe wel gelukt met de afstandsbediening van mijn Sony TV die gelinkt is aan een Yamaha V667. Ik ga deze week proberen om mijn Harmony aan de praat te krijgen. HDMI CEC is een vaag ding :/
manusjevanalles schreef op zondag 10 februari 2013 @ 19:40:
Hoi,

misschien een beetje off-topic, maar waar hebben jullie je raspi gekocht? Ik denk erover om het te kopen bij rs-online. Iemand ervaring met dit bedrijf of is er een betere?

Ik heb mijn order bij RS-Online destijds gecancelled vanwege eeuwige levertijden. Zal nu wel in orde zijn, schat ik. Ik heb daarna een bestelling bij Farnell gedaan, op hun website staat ie ook voor 25 pond:
http://uk.farnell.com/jsp...s/rasp-pi-accessories.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:13
Hoi,

Er bestaat een aankoop & levertijden-topic voor de Pi. Check dat anders eens voor ervaringen met shops etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hoi,

ik heb hem een tijdje terug hier vandaan: http://www.sossolutions.nl/category.php?id_category=71
Besteld en een dag later binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

LaborGardens schreef op zondag 10 februari 2013 @ 17:48:
Ik heb van het weekend op m'n Raspberry de final versie van Raspbmc geïnstalleerd, alleen loop nu tegen het volgende aan:
wanneer ik m'n films op m'n NAS (via NFS) toevoeg aan de bibliotheek, start ergens tijdens dat proces de Raspberry opnieuw op en blijft deze vervolgens telkens rebooten. Ik kan ongeveer 30 seconden iets doen binnen Raspbmc en dan start ie weer opnieuw op.
Herkent iemand dit probleem? Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn of in welke logfiles ik zou kunnen kijken voor een of andere melding?
Net als kraades vermoed ik de voeding. Dit zijn typische symptomen van een voeding waarvan het voltage inzakt onder belasting.
Probeer het eens met een andere en bij voorkeur sterkere.
Wat gebruik je nu?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:06
Paulus07 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 12:22:
mensen die dezelfde setup gebruiken als ik met: raspberry pi (raspbmc) via hdmi aan een onkyo TX-NR509?

Wil graag met de onkyo remote de pi kunnen besturen. maar dat lukt niet. mensen die dit wel werkend hebben?
Kan je me PM-en als het lukt? Ik ben atm druk bezig voor XBian en SuperRepo dus heb er even geen tijd voor. Heb het vorige week 2 minuten geprobeerd (CEC aan, knopjes indrukken...geen resultaat...verder devven dan maar :P), maar zou het fijn vinden om een afstandsbediening minder op tafel te hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Laatst online: 14:13
Ultraman schreef op zondag 10 februari 2013 @ 23:33:
[...]

Net als kraades vermoed ik de voeding. Dit zijn typische symptomen van een voeding waarvan het voltage inzakt onder belasting.
Probeer het eens met een andere en bij voorkeur sterkere.
Wat gebruik je nu?
Ik gebruik de voeding uit het pakket van sossolutions van €66 :). Het gekke is dat de Pi dezelfde directories op m'n NAS al een keer heeft gescand in de RC versie van Raspbmc en dat er toen niks aan de hand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilja Meijer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-08 12:58
Gisteren heb ik de HDhomerun Prime besteld. Deze is nu in de aanbieding voor 159,99 dollar. LINK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ilja Meijer schreef op maandag 11 februari 2013 @ 10:52:
Gisteren heb ik de HDhomerun Prime besteld. Deze is nu in de aanbieding voor 159,99 dollar. LINK
Leuk voor je! Maar wat heeft dat met dit topic te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilja Meijer
Smultie schreef op maandag 11 februari 2013 @ 11:38:
[...]

Leuk voor je! Maar wat heeft dat met dit topic te maken :P
Hiermee is het mogelijk om met je Pi icm XBMC tv te kijken en op te nemen. De HDhomerun heeft 3 tuners en maakt het mogelijk om meerdere opnames parallel te laten plaatsvinden. Of meerdere gebruikers kunnen tv kijken via een Pi of andere mediaspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Top, maar ik neem aan dat de meeste content over de Raspberry Pi toch al is gedownload waarbij het 'opnemen' niet meer van toepassing is. Ik kan begrijpen dat een apparaat voornamelijk handig kan zijn om streams of HD kanalen op te nemen naar een digitaal format.

Daarnaast even een kleine contributie aan het topic van mijn zijde:

PLEX + RASPBERRY CLIENT
Tevens heb ik onlangs weer mijn Plex + Raspberry configuratie geupdate waarbij het nu een stuk vloeiender werkt in combinatie met Airplay en Plex. Ik gebruik RaspBMC als XBMC basis in combinatie met de onlangs vernieuwde PlexBMC plugin (FRODO built). Deze combinatie voldoet als Plex client en als 'appletv' vervanger met een stabiele airplay functie voor zowel audio als video. Naast de airplay functionaliteiten is de vernieuwde Plexbmc plugin ook tegenwoordig compatible met de plex channels zoals uitzending gemist/ traileraddict/ sbsgemist etc.

Om deze setup te draaien zijn 3 componenten vereist:
  • PlexBMC (plugin voor XBMC)
  • PlexBMC helper (remote functie)
  • Quartz skin (AppleTV 2 layout met dynamic top shelf)
Alledrie te downloaden vanuit het topic van de ontwikkelaar zelf (HippyJay) http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=92310&page=26

Met deze combinatie vervult de Raspberry Pi een prima functie als airplay/plex client icm een plex media server die draait op een intern netwerk of via een extern netwerk doormiddel van een myplex account. Sinds Plex Media Server een functie de taak op zich neemt om media te transcoden verloopt het streamen van content prima voor zowat alle content.

Mocht iemand dus een prima oplossing zoeken in een 'Apple' omgeving waarbij de raspberry moet worden gebruikt als media client is plexbmc + xbmc een goede oplossing als er al een plex server aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van het weekend mijn Raspberry PI en mijn NAS (Synology ds212j) besteld. Nu is het wachten op de levering waarna alles kan worden aangesloten. Ik heb gekozen voor de totaaloplossing van SOSsolutions (€66,-) met XBMC voorgeïnstalleerd.

Ik ben voornemens mijn raspberry te besturen vanaf mijn iPhone 4 daar ik geen draadloos toetsenbord / muis tot mijn beschikking heb en ik nog niet heb uitgevogeld hoe Receiver (Pioneer VSX-827) en Sony Bravia KDL-40D3500 werken ten aanzien van CEC. Zo heb ik op mijn receiver HDMI Control aangezet en volgens de specificaties van mijn TV zou deze beschikken over CEC (Sony Theatre Sync) maar werken doet het op dit moment nog niet. Dit heb ik enkel getest door 1 van deze apparaten uit/aan te zetten om vervolgens te kijken of het andere apparaat daar ook op reageert. Dit is niet het geval. Alles is aangesloten met HDMI kabels, al weet ik niet zeker of deze HDMI kabels geschikt zijn voor CEC.

Zodra mijn NAS klaar staat en de PI is aangesloten hoop ik dat ik de Pi met mijn telefoon kan bedienen. Echter zal ik wel weer tegen wat problemen aanlopen, is er ergens een document voorhanden met basisinstellingen voor groentjes zoals ik? Mochten er nog zaken zijn waar ik op moet letten bij installatie hoor ik het graag!

Grtz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:00

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Volgens mij doe ik iets verkeerd.
Ik heb de Rpi nu met Xbian1.04 draaien. Soepel door het menu ga ik. Nu wil ik mijn films gaan toevoegen. Die staan op mijn een hdd die aan mijn pc hangt. Xbian ziet via smb mijn workgroup. Nu voer ik de gevraagde gebruikersnaam en wachtwoord maar krijg geen verbinding met de workgroup? Wat doe ik hier fout?
Via ssh geprobeerd de package Samba te installeren krijg melding Unavailable. Meer mensen hier een probleem mee?

Kan het ook zijn dat de add on Universal scraper niet werkt nog ik Xbian? Ik klik hem aan, gaat downloaden maar blijft op 0% staan en stopt dan. Terwijl icoon working rondraait.

[ Voor 9% gewijzigd door Sepp14 op 11-02-2013 19:53 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Laatst online: 17-09 16:38
Ilja Meijer schreef op maandag 11 februari 2013 @ 11:46:
[...]

Hiermee is het mogelijk om met je Pi icm XBMC tv te kijken en op te nemen. De HDhomerun heeft 3 tuners en maakt het mogelijk om meerdere opnames parallel te laten plaatsvinden. Of meerdere gebruikers kunnen tv kijken via een Pi of andere mediaspeler.
Kan je daarin dan je smartcard doen? Wanneer je de HDHomerun met TVheadend connect heb je geen HD beeld op je Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilja Meijer
layzzzz schreef op maandag 11 februari 2013 @ 18:09:
[...]

Kan je daarin dan je smartcard doen? Wanneer je de HDHomerun met TVheadend connect heb je geen HD beeld op je Pi.
De HDhomerun werkt niet met een smartcard. Aangezien ik bij caiway zit en het basis pakket niet gecodeerd is kan deze gewoon doorgevoerd worden. Mocht ik nu in de toekomst wel gebruik willen maken van een pluspakket (met smartcard), zal ik een cardshare server moeten opzetten. Of deze wel of geen hd afspeelt met TVheadend weet ik nog niet. Ik heb 2 weken terug de pi besteld bij RS en gisteren de hdhomerun in de vs. Ik hoop en de loop van volgende week de speeltjes te kunnen ontvangen en te starten met experimenteren. Hopelijk kan ik dan antwoord geven op wat wel en wat niet mogenlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Laatst online: 17-09 16:38
Ilja Meijer schreef op maandag 11 februari 2013 @ 19:02:
[...]

De HDhomerun werkt niet met een smartcard. Aangezien ik bij caiway zit en het basis pakket niet gecodeerd is kan deze gewoon doorgevoerd worden. Mocht ik nu in de toekomst wel gebruik willen maken van een pluspakket (met smartcard), zal ik een cardshare server moeten opzetten. Of deze wel of geen hd afspeelt met TVheadend weet ik nog niet. Ik heb 2 weken terug de pi besteld bij RS en gisteren de hdhomerun in de vs. Ik hoop en de loop van volgende week de speeltjes te kunnen ontvangen en te starten met experimenteren. Hopelijk kan ik dan antwoord geven op wat wel en wat niet mogenlijk is.
Dan weet ik in ieder geval voldoende.

Op dit moment is het nog niet mogelijk om via TVHeadend HD te kijken op de Pi. Aangezien jij direct je homerun met de plugin aanspreekt is dit voor jou niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:29:
Van het weekend mijn Raspberry PI en mijn NAS (Synology ds212j) besteld. Nu is het wachten op de levering waarna alles kan worden aangesloten. Ik heb gekozen voor de totaaloplossing van SOSsolutions (€66,-) met XBMC voorgeïnstalleerd.

Ik ben voornemens mijn raspberry te besturen vanaf mijn iPhone 4 daar ik geen draadloos toetsenbord / muis tot mijn beschikking heb en ik nog niet heb uitgevogeld hoe Receiver (Pioneer VSX-827) en Sony Bravia KDL-40D3500 werken ten aanzien van CEC. Zo heb ik op mijn receiver HDMI Control aangezet en volgens de specificaties van mijn TV zou deze beschikken over CEC (Sony Theatre Sync) maar werken doet het op dit moment nog niet. Dit heb ik enkel getest door 1 van deze apparaten uit/aan te zetten om vervolgens te kijken of het andere apparaat daar ook op reageert. Dit is niet het geval. Alles is aangesloten met HDMI kabels, al weet ik niet zeker of deze HDMI kabels geschikt zijn voor CEC.

Zodra mijn NAS klaar staat en de PI is aangesloten hoop ik dat ik de Pi met mijn telefoon kan bedienen. Echter zal ik wel weer tegen wat problemen aanlopen, is er ergens een document voorhanden met basisinstellingen voor groentjes zoals ik? Mochten er nog zaken zijn waar ik op moet letten bij installatie hoor ik het graag!

Grtz!
deze app (gratis) werkt perfect op de iphone,ipod etc :) https://itunes.apple.com/...c-remote/id520480364?mt=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Let wel, je moet wel de server en de remote-control toestaan ;) Het werkt niet "out of the blue" ;) (Niet dat het aan zetten ingewikkeld is. System -> Settings -> Services)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Wat nog wel eens voor wil komen: Na het instellen van username en password in XBMC lukt het niet om een connectie te maken met de official iphone xbmc remote app. De developer kwam met het voorstel het password blank te laten en dan te testen met de app. Bij mij werkte de connectie daarna vrijwel direct. Het opnieuw instellen van het password was geen probleem, de connectie bleef behouden. Vreemde bug :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-12-2020
Het duurt bij mij soms iets te lang eerdat er media goed geladen is, maar dat mag de pret niet drukken.
Kan de Pi overal in de binnenzak mee naar toe nemen, aansluiten, opstarten en even wachten wachten filmpje aanzetten, ondertiteling erbij, en na 2 a 3 maal een andere na vastlopen uitproberen werkt het dan eindelijk en is het gehele voortraject alweer vergeten.
Niet perfect maar wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenkk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 20:33
@Sepp14 heb je al geupgrade na de laaste XBMC? http://forum.xbian.org/thread-370.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

@Koenkk
Nee heb een fresh install ,via de xbian installer, gedaan met de versie Alpha 4 maar krijg geen connectie met de workgroup via SMB.
Heb de instal guide gevolgd van Xbian http://xbian.org/getting-started/install-and-connect/ en de verdere stappen.
In Raspbmc kreeg ik het wel voor elkaar.

Ga het later op de dag wel proberen.

Edit: Denk ook dat het probleem in de SD card zit. Ik kreeg vaak de melding beveiligd tegen schrijven, terwijl het schuifje goed stond.
Als ik nu die update doe krijg ik melding:
code:
1
root@xbian:/home/xbian# W: Some index files failed to download. They have been ignored, or old ones used instead.

Deze melding kreeg ik ook toen ik via SSH Samba uit de package list probeerde te downloaden

[ Voor 37% gewijzigd door Sepp14 op 12-02-2013 09:21 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer eens
code:
1
2
sudo apt-get update
sudo apt-get install xbian-package-samba

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Op de ipad/iphone raad ik een andere aan, XBMC Commander, werkt echt heerlijk en prettiger dan de XBMC remote. ook gratis. . Op Android devices is Yatse een hele goeie remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Een simpel vraagje, en ongetwijfeld terug te vinden door te lezen in dit 3800-reacties grote topic, maar toch liever even zo:

Ik heb een Airport Extreme-router met daaraan een externe harde schijf via USB verbonden. Deze is HFS+ geformatteerd. Hier staan met name MKV- en divx (AVI) bestanden op. 1080P doe ik (nog) niet aan, maar kan in de toekomst wellicht wel gebeuren.
Ik wil een Pi kopen met als doel een goedkope, flexibele XBMC-oplossing te krijgen, Airplay af te spelen

* Kan de Pi mijn HFS-share op m'n Airport Extreme lezen? Kan hij ook m'n harde schijf in mijn MacBook Pro lezen?
* Is de 700MHz-versie met 512 MB geheugen snel genoeg om soepel XMBC te draaien (mijn voorkeur lijkt vooralsnog uit te gaan naar RaspBMC).
* Zijn er ervaringen met het poweren via de USB op je televisie. Werkt dit goed, of heeft het toch de voorkeur om een voedingsadapter te nemen?
* Is een 4GB SD-kaartje genoeg? Ik neem aan dat hier alleen de XMBC-installatie op hoeft te komen.
* Wat is het voordeel van de 1GHz-versie voor puur XMBC-gebruik?

Uiteindelijk is mijn vraag of deze (http://www.sossolutions.nl/product.php?id_product=9324226) alles kan wat ik hierboven beschrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
* Waarschijnlijk zul je NFS of CIFS moeten gaan gebruiken en dan maakt de FS niet uit.
* Als de laatste patch van popcornmix is verwerkt wel (waarom een voorkeur voor Raspbmc?). Men zegt dat XBian nog altijd beter presteert dan Raspbmc, dus als je perse op 700Mhz wilt blijven dan kan je misschien beter XBian proberen.
* Ligt eraan wat er gebeurt als je je tv uitzet. Als de stroom dan van de RPi wordt gehaald geeft dat grote risico's op SD corruptie.
* Raspbmc heeft een vrij grote footprint t.o.v. XBian en OpenElec. De laatste twee draaien prima op 4GB.
* Er bestaat geen 1GHz versie. Dat is pure marketing.

[ Voor 13% gewijzigd door CurlyMo op 12-02-2013 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
CurlyMo schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 11:56:
* Waarschijnlijk zul je NFS of CIFS moeten gaan gebruiken en dan maakt de FS niet uit.
* Als de laatste patch van popcornmix is verwerkt wel (waarom een voorkeur voor Raspbmc?). Men zegt dat XBian nog altijd beter presteert dan Raspbmc, dus als je perse op 700Mhz wilt blijven dan kan je misschien beter XBian proberen.
* Ligt eraan wat er gebeurt als je je tv uitzet. Als de stroom dan van de RPi wordt gehaald geeft dat grote risico's op SD corruptie.
* Raspbmc heeft een vrij grote footprint t.o.v. XBian en OpenElec. De laatste twee draaien prima op 4GB.
* Er bestaat geen 1GHz versie. Dat is pure marketing.
Ben niet zo heel erg thuis in de wereld van filesystems. Maar voor zover ik terug kan vinden sharet de Airport Extreme met zowel een SMB- als een AFP-share, dat zou dan dus moeten werken als ik het goed heb?

RaspBMC zag er op het eerste gezicht makkelijk uit, maar XBian is ook niet lastig zo te zien.
1GHz is zo te zien gewoon een overclock, die je altijd nog zelf kunt uitvoeren als je Pi hebt.

De €66 optie bij SOSsolutions met daarop een XBian installatie zou dus gewoon goed moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Smultie schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 11:51:
* Is de 700MHz-versie met 512 MB geheugen snel genoeg om soepel XMBC te draaien (mijn voorkeur lijkt vooralsnog uit te gaan naar RaspBMC).
Nee. De meningen zullen hier sterk verschillen, maar ik vind het ding te licht.

Even peilen of ik de moeite van een reinstall moet doen (raspbmc). Stutter van 1080p met DTS opgelost? Zag dat het genoemd werd in release notes. Niet te kijken nu. :(

[ Voor 52% gewijzigd door UltraSub op 12-02-2013 12:12 . Reden: Antwoord op Curlymo's vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
- SMB moet gewoon werken, AFP volgens mij ook
- Ja. al zeg ik het zelf (als main dev van XBian ;) )
- Ja

@UltraSub, welke distro?

[ Voor 11% gewijzigd door CurlyMo op 12-02-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nvm

[ Voor 100% gewijzigd door CurlyMo op 12-02-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
CurlyMo schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 12:10:
- SMB moet gewoon werken, AFP volgens mij ook
- Ja. al zeg ik het zelf (als main dev van XBian ;) )
- Ja

@UltraSub, welke distro?
Dank voor je hulp.
Als dank zal ik ook XBian gaan gebruiken, en als het goed bevalt zal ik ook nog wat doneren!
Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopelijk hebben we dan Alpha 5 uit. Die wordt echt tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

CurlyMo schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:03:
Probeer eens
code:
1
2
sudo apt-get update
sudo apt-get install xbian-package-samba
Dit is wat ik krijg als ik het bovenstaande uitvoer na een hele lijst Hit http://.....
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
  Unable to connect to aptmirror.no-ip.org:http:
Err http://mirrordirector.raspbian.org wheezy/main armhf Packages

Error writing to output file - write (28: No space left on device)
Fetched 1 B in 32s (0 B/s)
xbian@xbian:~# sudo apt-get install xbian-package-samba
Reading package lists... Error!
E: Read error - read (14: Bad address)
E: The package lists or status file could not be parsed or opened.
xbian@xbian:~#

Denk dat ik erg noob bezig ben. 8)7
moet ik in de settings de lan configureren of doet hij dat automatisch net als bij raspbmc?
Zal toch niet daar de fout inzitten? Anders doe ik een fresh install na de SD card weer te formateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Sepp14 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 12:40:
[...]

Dit is wat ik krijg als ik het bovenstaande uitvoer na een hele lijst Hit http://.....
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

Error writing to output file - write (28: No space left on device)
Fetched 1 B in 32s (0 B/s)
Reading package lists... Error!
E: Read error - read (14: Bad address)
E: The package lists or status file could not be parsed or opened.

Denk dat ik erg noob bezig ben. 8)7
moet ik in de settings de lan configureren of doet hij dat automatisch net als bij raspbmc?
Zal toch niet daar de fout inzitten? Anders doe ik een fresh install na de SD card weer te formateren.
"No space left on device"

Je SD-card zit vol.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Trap ik er gewoon in? Een volle 8Gb kaart en ik heb niks toegevoegd? Damn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doe eens:
code:
1
df -h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Filesystem      Size  Used Avail Use% Mounted on
rootfs          638M  638M     0 100% /
/dev/root       638M  638M     0 100% /
devtmpfs        201M     0  201M   0% /dev
tmpfs            41M  532K   40M   2% /run
tmpfs           5.0M     0  5.0M   0% /run/lock
tmpfs            81M     0   81M   0% /run/shm
/dev/mmcblk0p1   34M   14M   21M  41% /boot
tmpfs            81M     0   81M   0% /tmp

Maar dat zou inhouden dat ik of ik een 4 of 1 gb card neem altijd vol is dan als ik een fresh install doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op een of andere manier is de SD kaart niet resized:
code:
1
sudo xbian-config

Settings --> System --> ResizeSD

Alpha 5 herkent deze fouten (als het goed is) automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Hij geeft aan
This card is already resized. Aborting

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doe eens:
code:
1
fdisk -l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

code:
1
2
xbian@xbian:~# fdisk -l
-bash: fdisk: command not found

Denk toch dat ik het anders moet doen. Zal hem formateren en dan een deel/partitie aanwijzen voor xbian en het andere vrij laten voor eventuele andere dingen.
Begrijp er helemaal niks van 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
CurlyMo schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 12:26:
Haha, je hebt nog max 4 dagen. Kun je jouw software updaten vanuit de app zelf, of moet je telkens je SD-kaartje in je PC/Mac stoppen om op die manier te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@sepp14, als hij iets niet kan vinden probeer dan tenminste altijd sudo ervoor te zetten of te kijken of het dan wel lukt. Dat was nu namelijk ook het probleem (ik ga er te vaak vanuit dat mensen dat weten).

XBian is altijd bij te werken via apt-get dist-upgrade of via xbian-config

[ Voor 15% gewijzigd door CurlyMo op 12-02-2013 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*(U#$(* het xbian forum voegt twee posts standaard samen als je later nogmaals reageert. Ben daar teveel aan gewend geraakt :P

[ Voor 86% gewijzigd door CurlyMo op 12-02-2013 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb nu XBMC dmv OpenElec op mijn PC draaien, maar wil het vervangen door een Rpi.

Ik bestuur mijn XBMC nu met een MCE-remote welke je op de USB aansluit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ShafN8dnRrj7SOqiYKdv3bH1/full.jpg

Dit zal ook gewoon werken op de Rpi, toch? (Niet dat de USB-poort te zwak is ofzo :P )
Ja, beetje suf vraagje, maar better safe than sorry ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

CurlyMo schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 13:26:
@sepp14, als hij iets niet kan vinden probeer dan tenminste altijd sudo ervoor te zetten of te kijken of het dan wel lukt. Dat was nu namelijk ook het probleem (ik ga er te vaak vanuit dat mensen dat weten).

XBian is altijd bij te werken via apt-get dist-upgrade of via xbian-config
:z :F excuus mijn fout ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@anandus: Waarschijnlijk wel (werken dus)

[ Voor 18% gewijzigd door CurlyMo op 12-02-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Disk /dev/mmcblk0: 8321 MB, 8321499136 bytes
4 heads, 16 sectors/track, 253952 cylinders, total 16252928 sectors
Units = sectors of 1 * 512 = 512 bytes
Sector size (logical/physical): 512 bytes / 512 bytes
I/O size (minimum/optimal): 512 bytes / 512 bytes
Disk identifier: 0x000f06a6

Device Boot      Start         End      Blocks   Id  System
/dev/mmcblk0p1            2048       71679       34816    c  W95 FAT32 (LBA)
/dev/mmcblk0p2           71680    16252927     8090624   83  Linux

Denk dat ik hem al zie die Vette Fat 32 daar zit het hem in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
CurlyMo, je site doet het bijzonder slecht in Firefox Nightly (21.0a1 (2013-02-11)).

Nvm, doet 't nu wél goed.

[ Voor 14% gewijzigd door Smultie op 12-02-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:47

CeesKees

I rest my Kees

anandus schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 13:40:
Ik heb nu XBMC dmv OpenElec op mijn PC draaien, maar wil het vervangen door een Rpi.

Ik bestuur mijn XBMC nu met een MCE-remote welke je op de USB aansluit:
[afbeelding]

Dit zal ook gewoon werken op de Rpi, toch? (Niet dat de USB-poort te zwak is ofzo :P )
Ja, beetje suf vraagje, maar better safe than sorry ;)
Ik weet niet wat voor TV je hebt, maar de raspberry pi ondersteund ook CEC, dus dan kan je met de remote van je TV de pi bedienen.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
weet iemand of Raspberrypi CEC ook werkt met een Onkyo TX SR 313 receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Sepp14:
code:
1
sudo resize2fs /dev/mmcblk0p2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Die deed ik
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Disk /dev/mmcblk0: 8321 MB, 8321499136 bytes
4 heads, 16 sectors/track, 253952 cylinders, total 16252928 sectors
Units = sectors of 1 * 512 = 512 bytes
Sector size (logical/physical): 512 bytes / 512 bytes
I/O size (minimum/optimal): 512 bytes / 512 bytes
Disk identifier: 0x000f06a6

Device Boot      Start         End      Blocks   Id  System
/dev/mmcblk0p1            2048       71679       34816    c  W95 FAT32 (LBA)
/dev/mmcblk0p2           71680    16252927     8090624   83  Linux
xbian@xbian:~# ^C
xbian@xbian:~# sudo resize2fs /dev/mmcblk0p2
[sudo] password for xbian:
resize2fs 1.42.5 (29-Jul-2012)
Filesystem at /dev/mmcblk0p2 is mounted on /; on-line resizing required
old_desc_blocks = 1, new_desc_blocks = 1
The filesystem on /dev/mmcblk0p2 is now 2022656 blocks long.

Daarna deed ik sudo apt-get update
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
bian@xbian:~# sudo apt-get update 

Err http://mirrordirector.raspbian.org wheezy/non-free armhf Packages

Fetched 67.1 kB in 21s (3082 B/s)
Reading package lists... Done
W: Failed to fetch http://aptmirror.no-ip.org/dists/wheezy/InRelease

W: Failed to fetch copy:/var/lib/apt/lists/partial/mirrordirector.raspbian.org_raspbian_dists_wheezy_non-free_binary-armhf_Packages  Hash Sum mismatch

W: Failed to fetch http://aptmirror.no-ip.org/dists/wheezy/Release.gpg  Unable to connect to aptmirror.no-ip.org:http:

W: Some index files failed to download. They have been ignored, or old ones used instead.
(hele list .......
Adding group `sambashare' (GID 109) ...
Done.
update-alternatives: using /usr/bin/smbstatus.samba3 to provide /usr/bin/smbstatus (smbstatus) in auto mode
[ ok ] Starting Samba daemons: nmbd smbd.
Setting up smbclient (2:3.6.6-5) ...
Setting up tdb-tools (1.2.10-2) ...
update-alternatives: using /usr/bin/tdbbackup.tdbtools to provide /usr/bin/tdbbackup (tdbbackup) in auto mode
Setting up xbian-package-samba (1.0) ...
[ ok ] Stopping Samba daemons: nmbd smbd.
[ ok ] Starting Samba daemons: nmbd smbd.

Dus die zit er op nu.pfff
_/-\o_ @CurlyMo _/-\o_ Dank je wel

zal al die commando eens op een kladblok plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn Raspbmc aangesloten via HDMI op mijn tv. De CEC commando's werkten in eerste instantie. Echter als ik de tv en de Raspbmc volledig uitschakel en daarna terug opstart verschijnt de boodschap: "pulse eight CEC adapter aangepast". De CEC commando's werken echter niet meer. Ik kan dit probleem alleen oplossen als ik de instellingen van mijn tv reset.

Heeft iemand nog problemen hiermee? Ik heb een sony Bravia uit 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Hij is nu me films aan het scannen, ik kon er zo in via die workgroup. Zag hem nu ook in me configuratie van me netwerk.
Had blijkbaar allemaal met het smb protocol te maken. En dat me SD card niet goed was resized.
Alleen de instellingen was hij even kwijt die ik gisteren had ingesteld maar dat klopt ook.
Dank je wel voor de moeite voor deze noob :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01 10:36
Ik ben net overgestapt van RaspBMC naar Xbian.
Nu heb ik het volgende probleem. Als ik in min. Tv series lijst een aflevering aanklink wordt de achtergrond zwart en begint het geluid van de serie te spelen. Maar ik zie over de zwarte achtergrond de lijst met afleveringen.
Hebben meer mensen last van dit probleem met xbian?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Dan heb je misschien de add on TV tunes aanstaan kan dat kloppen? Dat is de muziek die je dan hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01 10:36
Nee, het is echt de aflevering waarvan het geluid begint te spelen. En de achtergrond wordt zwart ipv de gewone blauwe achtergrond. Ik krijg die afleveringen ook niet gewoon afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

in Raspbmc deden ze het wel gewoon?
Ik zou het niet weten heb hem net sinds vandaag draaien maar heb nog geen film of serie gezien erop.
Hij is alles aan het scannen nog.
Had zelf ook wat probs vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Can2, is het ook zeker geen licentie issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Laatst online: 17-09 21:30

Compizfox

Bait for wenchmarks

CurlyMo schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 12:26:
Vertel? :P

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat informatie bij elkaar geplukt die al publiekelijk is:

- Animated splash (zelf geschreven) - Wel aangekondigd maar alleen nog zichtbaar binnen het team. De grootste verrassing dus :)
- Geïntegreerde xbian-config in de Confluence Skin (door nieuwe dev) met dezelfde functionaliteit als de xbian-config via SSH (alleen dan nog alleen in het Engels).
- Helemaal herschreven xbian-config via SSH met massive meer functionaliteit, multi-lingual* en CLI interface (waar xbian-config in XBMC gebruik van maakt).
- Daarnaast natuurlijk gewoon de standaard riedel qua XBMC e.d.

Deze versie bevat verre weg de meest handgeschreven code tot nu toe, waaronder dus een eigen splash, gepatched dialog, en een complete rewrite van xbian-config (5x zoveel code, incl. talen).

* Nederlands, Engels, Frans, Duits, Spaans, Slovaaks en Deens. xbian-config via ssh zal automatisch checken wat de taal van XBMC is en daar zijn taal op aanpassen.

Waar zijn we nu:
Alle update debs zijn klaar, we zijn nu bezig met het maken en testen van de image.

[ Voor 30% gewijzigd door CurlyMo op 13-02-2013 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Als ik Xbian reboot, dan sluit hij af en krijg ik een zwart scherm. So far so good. Maar hij start niet automatisch op.
Ik moet via me toetsen bord ctrl-alt delete doen wil hij gaan opstarten.
Hoort dit zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Sepp14 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 18:35:
Als ik Xbian reboot, dan sluit hij af en krijg ik een zwart scherm. So far so good. Maar hij start niet automatisch op.
Ik moet via me toetsen bord ctrl-alt delete doen wil hij gaan opstarten.
Hoort dit zo?
Bij mij word het scherm ook zwart maar even later gaat hij wel door en reboot hij, heb je hem al eens gewoon laten lopen en zo ja wat gebeurd er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenkk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 20:33
De splash is awesome/uber/epic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

@LordHades
Dat doet hij niet, blijft zwart. tenzij ik het toetsenbord gebruik. Misschien een bug of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
pfff waarom kan ik met de nieuwste versie nou nog steeds geen film informatie ophalen :( blijf maar krijgen unable to connect to remote server. En het zijn niet eens bijzondere film titels ofzo. voorheen werkte het prima :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Welke scraper gebruik je en welke skin?
http://wiki.xbmc.org/inde...mparison_of_skin_features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
alles gewoon default zoals het meekomt met de install. verder niks aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Ik heb universal scraper ingesteld. Die heb ik geconfigureerd wat hij moet pakken. Plus ik gebruik Ember Media manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
heb de SD kaart opnieuw voorzien van raspbmc. en nu lijkt alles weer normaal te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Ik weet dat ik het eerder heb gevraagd, maar hoe gaan jullie om met afsluiten e.d.? Staat de Rpi bij de meeste tweakers 24/7 aan?

Mijn temps van GPU en CPU zijn volgens XBMC (Raspbmc) 55 graden. Is dit normaal? Ik durf hem vooralsnog niet continu aan te laten...

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CurlyMo schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:18:
[...]

Ik heb mijn RPi op constante turbo modus niet boven de +/- 50C gekregen. De RPi gaat vanzelf op zijn standaard clock draaien als hij de 85C bereikt. Ik zou dus zeggen, probeer het.

• Paulus07
  • Niet online
50Miles schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 23:48:
Ik weet dat ik het eerder heb gevraagd, maar hoe gaan jullie om met afsluiten e.d.? Staat de Rpi bij de meeste tweakers 24/7 aan?

Mijn temps van GPU en CPU zijn volgens XBMC (Raspbmc) 55 graden. Is dit normaal? Ik durf hem vooralsnog niet continu aan te laten...
voeding loopt via usb van mijn tv. Heb in raspbmc wel ingesteld bij de settings dat wanneer de tv uitgaat de pi zich moet uitschakelen. en zodra de tv aangaat start de pi zich ook op :)

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

TV uit is Pi uit.. Gaat niet netjes dus kans op corruptie is groot.. lekker in z'n eigen voeding.. kost amper wat en dat ding trekt dat wel hoor.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

50Miles schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 23:48:
Hier staat hij niet 24/7 aan, maar ik zou het geen probleem vinden. Hij staat hier soms wel eens 's nachts aan omdat ik op die manier ten minste wekelijks de media op de 2TB disk synchroniseer. In/uit schakelen doe ik hier middels een of afstand bestuurbaar stekkerblok.

Idle temp in XBMC is hier ook tussen de 50 - 55 graden C, en ik maak geen gebruik van koelblokjes. Dat is met de ARM op 800MHz en de rest stock speeds. Mijn Pi zit in een (prachtige) curved MDF case (http://rpicase.jelledekker.com/).
Om die temp maak ik mij absoluut geen zorgen, de SoC kan daar prima tegen. Met een hogere overclock incl de andere frequenties heb ik de temp op 66 graden C gehad, dat was ook geen probleem.
Als je er een degelijke case om heb zitten dan kan dat allemaal prima.
Toen ik mijn Pi nog in een gemodificeerd eierdoosje had zitten liet ik hem ook liever niet onbeheerd aan staan. Maar zelfs toen hoefde ik me eigenlijk nergens zorgen om te maken. Case voelt wel beter. :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
RoRoo schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:14:
TV uit is Pi uit.. Gaat niet netjes dus kans op corruptie is groot.. lekker in z'n eigen voeding.. kost amper wat en dat ding trekt dat wel hoor.
Of booten van een write-locked SD, maar draaien vanaf NFS of USB.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
UltraSub schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:39:
[...]

Of booten van een write-locked SD, maar draaien vanaf NFS of USB.
Goeie tip, dank je. :)

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn PI aangesloten en is na verloop van tijd +/- 60 ~65 graden. Ik heb een case om mijn PI heen:Afbeeldingslocatie: http://www.sossolutions.nl/img/p/9324197-97-large.jpg

Nu is het zo dat wanneer ik hem afsluit middels mijn xbmc remote app de TV uitgaat maar de lichtjes in de PI blijven branden. zodra ik mijn TV handmatig weer aanzet door 2 keer op de powerknop te drukken (uit nadat hij op stand by is gegaan en vervolgens om hem aan te zetten) de PI nog steeds aan staat. Het lijkt er dus op dat hij alleen de TV uit zet? Ik heb geen idee of mijn raspberry overclocked is, ik heb gewoon een standaar pakketje besteld bij sossolutions: LINK

Wat denken jullie dat ik het beste kan doen met betrekking tot het uitzetten / aan laten staan? Ik ben voornemens om een klein stekkerblokje speciaal voor mn pi te gebruiken welke ik middels een schakelaar kan in- en uitschakelen.
Voor nu heb ik de stekker in het stopcontact gelaten en de mini usb uit de Pi gehaald. Dit omdat ik 65 graden toch iets teveel van het goed vond.. De kerel van SOS die ik sprak gaf aan dat de levensduur van een pi 55 jaar was dus opzich moet het kunnen maar ik heb toch liever jullie mening ;-)
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:05:
Wat denken jullie dat ik het beste kan doen met betrekking tot het uitzetten / aan laten staan? Ik ben voornemens om een klein stekkerblokje speciaal voor mn pi te gebruiken welke ik middels een schakelaar kan in- en uitschakelen.
Ik heb de Pi, versterker e.d. op een apart stekkerblok staan die via een klik-aan-klik-uit aan/uit gaat.
Maar dat is meer een principieel iets dat ik de Pi niet aan wil hebben als deze niet gebruikt wordt.
Qua stroomverbruik en levensduur zal het niet veel uitmaken.

👉🏻 Blog 👈🏻

• Lumics
  • Laatst online: 17-09 20:45
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:05:
Wat denken jullie dat ik het beste kan doen met betrekking tot het uitzetten / aan laten staan?
Hij verbruikt 4.4 watt per uur (?) x 24 uur, x 365 dagen = 38,4 kWh op jaarbasis. Een kWh kost ongeveer € 0.25 (benadering) = € 9,60 per jaar. Voor de kosten hoef je hem dus niet uit te schakelen.

Verwijderd

Lumics schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:09:
[...]

Hij verbruikt 4.4 watt per uur (?) x 24 uur, x 365 dagen = 38,4 kWh op jaarbasis. Een kWh kost ongeveer € 0.25 (benadering) = € 9,60 per jaar. Voor de kosten hoef je hem dus niet uit te schakelen.
Ik vind het nog behoorlijk wat, bij ons thuis zal de Pi hooguit 1x per week gebruikt worden (kijken veel gewone TV), ik vind een tientje per jaar dan best een hoop.

Paulus07 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:52:
[...]

voeding loopt via usb van mijn tv. Heb in raspbmc wel ingesteld bij de settings dat wanneer de tv uitgaat de pi zich moet uitschakelen. en zodra de tv aangaat start de pi zich ook op :)
Dat is interessant, wat voor een TV en hoe stel je in dat de Pi netjes uit gaat dan? Haalt de TV niet heel adrupt de voeding van de USB poort af?

• Smultie
  • Niet online
CurlyMo schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 00:59:
Wat informatie bij elkaar geplukt die al publiekelijk is:

- Animated splash (zelf geschreven) - Wel aangekondigd maar alleen nog zichtbaar binnen het team. De grootste verrassing dus :)
- Geïntegreerde xbian-config in de Confluence Skin (door nieuwe dev) met dezelfde functionaliteit als de xbian-config via SSH (alleen dan nog alleen in het Engels).
- Helemaal herschreven xbian-config via SSH met massive meer functionaliteit, multi-lingual* en CLI interface (waar xbian-config in XBMC gebruik van maakt).
- Daarnaast natuurlijk gewoon de standaard riedel qua XBMC e.d.

Deze versie bevat verre weg de meest handgeschreven code tot nu toe, waaronder dus een eigen splash, gepatched dialog, en een complete rewrite van xbian-config (5x zoveel code, incl. talen).

* Nederlands, Engels, Frans, Duits, Spaans, Slovaaks en Deens. xbian-config via ssh zal automatisch checken wat de taal van XBMC is en daar zijn taal op aanpassen.

Waar zijn we nu:
Alle update debs zijn klaar, we zijn nu bezig met het maken en testen van de image.
Ik verwacht de Pi vandaag binnen te krijgen. Is er een kans dat vandaag 10.0 Alpha 5 nog uitkomt, zo ja; dan wacht ik even.
Nee, hij moest een nog goedgekeurd worden door onze beta testers.

• Smultie
  • Niet online
CurlyMo schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:20:
Nee, hij moest een nog goedgekeurd worden door onze beta testers.
Ja maar, 't is een Alpha :)

Dan ga ik eerst eens met Alpha 4 aan de slag!
Klopt, maar wij hebben nog steeds wel een minimum in wat we werkend willen aanbieden :)

Daarnaast bieden we altijd update mogelijkheden aan naar de volgende versie. Dus nu Alpha 4 installeren is geen probleem, want je kunt met alle gemak updates naar Alpha 5 dadelijk.

[ Voor 54% gewijzigd door CurlyMo op 14-02-2013 13:47 ]

• Smultie
  • Niet online
CurlyMo schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:27:
Klopt, maar wij hebben nog steeds wel een minimum in wat we werkend willen aanbieden :)

Daarnaast bieden we altijd update mogelijkheden aan naar de volgende versie. Dus nu Alpha 4 installeren is geen probleem, want je kunt met alle gemak updates naar Alpha 5 dadelijk.
Was ook maar een geintje. Ik zal m'n feedback straks wel achterlaten. Het liefste via jullie Xbian-forum neem ik aan?
Ja, ook voor tweakers hier.

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:31
Kan iemand mij vertellen of deze behuizing van SOS nog uit elkaar te halen is nadat deze om de Pi heen is gedaan? Omdat ik hier en daar lees dat dit bij sommige behuizingingen niet kan zonder grof geweld met als gevolg een kapotte behuizing.
Afbeeldingslocatie: http://www.sossolutions.nl/img/p/9324197-97-large.jpg

Ik zit er namelijk ook over te denken om deze aan te schaffen maar zoals dvanderhofstede aangeeft wordt hij best warm en dat is dan nog zonder overclock. Het ziet er ook uit als een hele gesloten behuizing dus op zich niet verwonderlijk. Als hij naderhand nog te verwijderen is zijn er misschien wat koelsleuven in te dremelen, dat scheelt allicht.

specs

Verwijderd

Die behuizing heb ik ook (zelfde pakket als dvanderhofstede). Aan de onderkant zitten een berg gaatjes. Bij mij ligt hij nu op de Ziggo decoder die zijn warmte naar boven stuurt, niet handig dus. Ik denk dat ik hem gewoon op zijn kop ga leggen :)

• MissileHugger
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

RubenDJ schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:16:
Kan iemand mij vertellen of deze behuizing van SOS nog uit elkaar te halen is nadat deze om de Pi heen is gedaan? Omdat ik hier en daar lees dat dit bij sommige behuizingingen niet kan zonder grof geweld met als gevolg een kapotte behuizing.
[afbeelding]

Ik zit er namelijk ook over te denken om deze aan te schaffen maar zoals dvanderhofstede aangeeft wordt hij best warm en dat is dan nog zonder overclock. Het ziet er ook uit als een hele gesloten behuizing dus op zich niet verwonderlijk. Als hij naderhand nog te verwijderen is zijn er misschien wat koelsleuven in te dremelen, dat scheelt allicht.
De behuizing heeft inderdaad aan de onderkant gaten. Ik heb trouwens geen problemen met het naderhand uit elkaar halen. Aan de onderkant kun je gewoon die klemmetjes opzij drukken en de bovenkant eraf halen.

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:06
RubenDJ schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:16:
[afbeelding]

Hier dezelfde case, deze is naderhand nog open te maken. Opzich wordt mijn Pi niet super warm, mijn laptop wordt warmer als ik een film kijk :P

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:31
Ok, bedankt allemaal :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:37
In het verkeerde topic geplaatst; ben hier naartoe verwezen:

Ik heb sinds gisteren Xbian draaien op m'n Pi. Xbian werkt prima en ziet er top uit, maar ik krijg mijn afstandsbedieningen niet aan de praat. Schijnt een probleem te zijn met de CEClib, maar ik vind het wel extreem vervelend om Xbian met m'n phone aan te sturen ipv simpel met de afstandsbediening.

Is er trouwens iemand die weet hoe ik mijn Logitech Harmony One+ moet instellen voor XBMC? Heb een aantal dingen geprobeerd en heb 't nog niet werkend gekregen. Bovenstaand verhaal is alleen van toepassing op de afstandsbediening van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
Ik heb mijn Logitech Harmony One met Openelec aan de praat gekregen.
Via windows werkte hij altijd als MCE Keyboard, dit werkte met Openelec echter niet.
In de logitech software heb ik de raspberry als device ingesteld als Media Center Extender, hierdoor werkt hij wel weer! Geen idee wat het verschil is, ik moet ook nog even mijn instellingen aanpassen, maar ik ga er vanuit dat ik nu gewoon weer mijn harmony kan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Ik wil graag de videos van mijn popcornhour (nmt) afspelen op mijn rasbmc. Maar ik krijg het niet voor elkaar om in de rpi mijn popcornhour toe te voegen als netwerklocatie.
Hij geeft telkens een foutmelding zodra ik de popcornhour toevoeg. Heb alles al geprobeerd; SAMBA (voorkeur), NTFS, enz.
Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:37
Smobbo schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:56:
Ik heb mijn Logitech Harmony One met Openelec aan de praat gekregen.
Via windows werkte hij altijd als MCE Keyboard, dit werkte met Openelec echter niet.
In de logitech software heb ik de raspberry als device ingesteld als Media Center Extender, hierdoor werkt hij wel weer! Geen idee wat het verschil is, ik moet ook nog even mijn instellingen aanpassen, maar ik ga er vanuit dat ik nu gewoon weer mijn harmony kan gebruiken :)
Zou je iets specifieker uitleggen hoe je de Harmony precies ingesteld hebt? Welke apparaten ik moet toevoegen, welke activiteit en welke instellingen die activiteit moet hebben. Je zou me erg helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:39
Heeft hier al iemand het werkend gekregen om DTS uit de RPI te krijgen zonder van TV passtrough gebruik te maken? Ik kan passtrough namelijk niet per HDMI ingang instellen op mijn panasonic. Normaal TV kijken hoef ik mijn 5.1 niet bij aan namelijk, zodoende heb ik geen geluid uit de tv als ik passtrough activeer.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Pagina: 1 ... 38 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.