Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
Tommiiee schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:26:
[...]

Zou je iets specifieker uitleggen hoe je de Harmony precies ingesteld hebt? Welke apparaten ik moet toevoegen, welke activiteit en welke instellingen die activiteit moet hebben. Je zou me erg helpen :)
De activiteiten die je instelt kun je zelf bepalen, dat gaat op het niveau TV, Settopbox, Raspberry.

Bijvoorbeeld:

TV Kijken = TV aan, HDMI 1, Settop box aan.
XBMC Kijken = TV aan, HDMI 2, (raspberry is een 'altijd aan'-device). Settop box uit.

Of je echter de settop box op hdmi 1 of 2 hebt zitten kan natuurlijk per situatie verschillen.
Dat kun je het beste gewoon zelf bedenken (hoe kijk je tv? staat die dan op hdmi 1 of 2 of 3 of ..., welke andere apparaten heb je dan aan? Settopbox (van je aanbieder (ziggo, e.d.)), Audio over een versterker misschien?

Als je dat ik kaart hebt gebracht dan voeg je die apparaten allemaal aan de logitech software op je computer toe.
Je maakt dus eerst je Devices aan om vervolgens deze Devices te koppelen aan Activities.

Voor de raspberry is geen standaard instelling beschikbaar, vandaar dat je die 'apart' in moet stellen.
Om de Raspberry in te stellen volg je deze instructies: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=54466
Waarbij je niet "MCE Keyboard" invult maar "Media Center Extender".
Verder zit in die post 1 foutje over de customized buttons: bij "prev" wordt "comma" ingevuld, dit moet "backspace" zijn.

Of daarmee ook alle knoppen goed in de Openelec Raspberry versie van XBMC werken moet ik zelf nog controleren. Hiervoor moet de keymap in de userdata folder op je raspberry goed zijn (daar correspondeert hij mee). De keymap heet volgens mij 'remote.xml'.

Komend weekend hoop ik er zelf even aan toe te komen, ik zal mijn resultaat posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:37
Hier werkt het helaas niet (met Xbian dan), hopelijk heb jij meer resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 20:45
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:13:
Ik vind het nog behoorlijk wat, bij ons thuis zal de Pi hooguit 1x per week gebruikt worden (kijken veel gewone TV), ik vind een tientje per jaar dan best een hoop.
2 x per jaar een filmpje huren of 1x naar de bios is al duurder! Je bent dus al goedkoop uit door te downloaden ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lumics schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:47:
[...]

2 x per jaar een filmpje huren of 1x naar de bios is al duurder! Je bent dus al goedkoop uit door te downloaden ;) .
Dat downloaden staat er los van, wie zegt dat ik hem gebruik om gedownloade films af te spelen?

En buiten dat, de kosten boeien me niet. Net als het milieu me niet bovenmatig boeit. Het enige wat me boeit is dat ik het verspilling vind, ik gebruik wat ik nodig heb (ongeacht kosten en milieu) maar ik vind het zonde om te verspillen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2013 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:29
ik heb sinds kort ook een PI met XMBC.
hoe zet je dat ding weer aan nadat je hem vanuit xmbv een shutdown heb gegeven ?

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:11
Stekker eruit halen en er weer instoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
RubenDJ schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:16:
Kan iemand mij vertellen of deze behuizing van SOS nog uit elkaar te halen is nadat deze om de Pi heen is gedaan? Omdat ik hier en daar lees dat dit bij sommige behuizingingen niet kan zonder grof geweld met als gevolg een kapotte behuizing.
[afbeelding]

Ik zit er namelijk ook over te denken om deze aan te schaffen maar zoals dvanderhofstede aangeeft wordt hij best warm en dat is dan nog zonder overclock. Het ziet er ook uit als een hele gesloten behuizing dus op zich niet verwonderlijk. Als hij naderhand nog te verwijderen is zijn er misschien wat koelsleuven in te dremelen, dat scheelt allicht.
Geen probleem. Klik je er zo vanaf en weer er op. Maar scheelt inderdaad een graad of 10-15 idle. Geen overclock? Totaal niet spannend. Wel spannend bij een fikse overclock (of overvolt eigenlijk) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:53:
[...]

Dat downloaden staat er los van, wie zegt dat ik hem gebruik om gedownloade films af te spelen?

En buiten dat, de kosten boeien me niet. Net als het milieu me niet bovenmatig boeit. Het enige wat me boeit is dat ik het verspilling vind, ik gebruik wat ik nodig heb (ongeacht kosten en milieu) maar ik vind het zonde om te verspillen.
Tuurlijk, als jij het niet prettig vindt om te verspillen, dan is het verstandiger om iedere keer het apparaat in te schakelen en uit te zetten. Bij 2 uur per week gebruik zal je dit minder dan een kwartje aan energie kosten. Dan is een relatief flinke besparing t.o.v. continue aanstaan. Relatief t.o.v. je jaarlijkse energie rekening is de besparing peanuts.

Ikzelf kijk 3 series per week en in het weekend ongeveer twee films. Ik vind het dan vervelend om de pi (ik heb geen pi trouwens..) iedere keer opnieuw op te starten. Het booten duurt volgens mij wel even. Ik heb zelf een HTPC staan met SSD, die is binnen een halve minuut geboot en vreet dan 100 W + per uur. Die laat ik uiteraard niet continue aanstaan. In mijn situatie (7 uur per week HTPC aan a 100 watt x 52 weken x € 0.25 = 10), ben ik net zo duur uit als een pi continue aan laten staan.

De originele vraag van de poster was een vraag om advies, mijn reactie is dat je het voor de kosten niet hoeft te laten. Anyway ieder zou dat voor zichzelf moeten bepalen. ;)

Je opmerking over 'downloaden' heeft mij nieuwsgierig gemaakt. Waar ga jij de pi voornamelijk voor gebruiken dan? Koop jij films die je vervolgens op je storage zet en streamt naar de pi? Of heb je een ander doel voor de pi? Live TV of youtube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Lumics schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:32:
[...]

Tuurlijk, als jij het niet prettig vindt om te verspillen, dan is het verstandiger om iedere keer het apparaat in te schakelen en uit te zetten. Bij 2 uur per week gebruik zal je dit minder dan een kwartje aan energie kosten. Dan is een relatief flinke besparing t.o.v. continue aanstaan. Relatief t.o.v. je jaarlijkse energie rekening is de besparing peanuts.

Ikzelf kijk 3 series per week en in het weekend ongeveer twee films. Ik vind het dan vervelend om de pi (ik heb geen pi trouwens..) iedere keer opnieuw op te starten. Het booten duurt volgens mij wel even. Ik heb zelf een HTPC staan met SSD, die is binnen een halve minuut geboot en vreet dan 100 W + per uur. Die laat ik uiteraard niet continue aanstaan. In mijn situatie (7 uur per week HTPC aan a 100 watt x 52 weken x € 0.25 = 10), ben ik net zo duur uit als een pi continue aan laten staan.

De originele vraag van de poster was een vraag om advies, mijn reactie is dat je het voor de kosten niet hoeft te laten. Anyway ieder zou dat voor zichzelf moeten bepalen. ;)

Je opmerking over 'downloaden' heeft mij nieuwsgierig gemaakt. Waar ga jij de pi voornamelijk voor gebruiken dan? Koop jij films die je vervolgens op je storage zet en streamt naar de pi? Of heb je een ander doel voor de pi? Live TV of youtube?
Ik download ook eigenlijk nooit meer, alle films en series stream ik tegenwoordig, werkt perfect!
Enige nadeel wat mensen eraan kunnen hebben is dat het geen 1080p is, en maar gaat tot 720p.
Zelf boeit mij dit niets, dus is het downloaden voor mij afgelopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Overlegne schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:54:
[...]

Ik download ook eigenlijk nooit meer, alle films en series stream ik tegenwoordig, werkt perfect!
Enige nadeel wat mensen eraan kunnen hebben is dat het geen 1080p is, en maar gaat tot 720p.
Zelf boeit mij dit niets, dus is het downloaden voor mij afgelopen :)
Maar waar stream jij die films dan vandaan? En zijn dat de betaalde oplossingen? Ikzelf stream wel eens via de TV vanaf de pathe app..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Lumics schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:02:
[...]

Maar waar stream jij die films dan vandaan? En zijn dat de betaalde oplossingen? Ikzelf stream wel eens via de TV vanaf de pathe app..
Ik gebruik de 1Channel en IceFilms (uit een andere Repository), gewoon gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lumics schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:32:
heb geen pi trouwens..) iedere keer opnieuw op te starten. Het booten duurt volgens mij wel even. Ik heb zelf een HTPC staan met SSD, die is binnen een halve minuut geboot en vreet dan 100 W + per uur.
Ligt een beetje aan wat je erop zet, OpenELEC is met 20 seconden klaar geloof ik. Mijn Raspbmc doet er 35 tot 40 seconden over. Mijn surround set is langer bezig met booten :P (staat ook in energie bespaar modus en niet standby)
Vooral gekocht voor foto's, wil vaak wat laten zien aan mensen en ik vind op de iPad/Macbook beroerd. Mijn Surround set heeft ook netwerkmogelijkheden, maar mijn camera maakt te grote foto's voor dat ding en dus kan ik slechts de helft van mijn collectie zien.

Natuurlijk doe ik ook wel eens iets met films enzo, maar dat is ondergeschikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Ik krijg het maar niet voor elkaar om met RaspBMC DD5.1/DTS uit mijn usb soundcard te krijgen. Is dit iemand al wel gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Overlegne schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:06:
[...]

Ik gebruik de 1Channel en IceFilms (uit een andere Repository), gewoon gratis.
Mag ik vragen hoe je een dergelijke stream op je Rpi krijgt?

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:32
ralph0603 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 17:09:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om met RaspBMC DD5.1/DTS uit mijn usb soundcard te krijgen. Is dit iemand al wel gelukt?
Ben hier ook naar op zoek. :)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Hebbes! Check http://www.xbmchub.com/bl...on-installation-for-xbmc/. Installeer de repository, en van daaruit weer de repository voor IceFilms en 1Channel. Dan kun je de add-ons weer installeren. Werkt prima trouwens! Helaas biedt het geen ondertiteling, dus in verband met de WAF moet ik toch weer downloaden ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer anders de nieuwe http://www.superrepo.org/

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
  • Laatst online: 13:06
Mocht je dat doen, geef dan gelijk even feedback ;) SuperRepo levert nu al meer dan 2.000 addons per dag maar qua feedback blijft het wat stil :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@BartOtten, wie had dat verwacht van CurlyMo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
CurlyMo schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 20:35:
@BartOtten, wie had dat verwacht van CurlyMo ;)
I for sure didn't. Moest er wel om lachen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BvDorp schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 18:12:
[...]

Hebbes! Check http://www.xbmchub.com/bl...on-installation-for-xbmc/. Installeer de repository, en van daaruit weer de repository voor IceFilms en 1Channel. Dan kun je de add-ons weer installeren. Werkt prima trouwens! Helaas biedt het geen ondertiteling, dus in verband met de WAF moet ik toch weer downloaden ..
IceFilms en 1Channel bieden wél ondertiteling aan, via de subtitles addon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 21:30

Compizfox

Bait for wenchmarks

De laatste tijd heb ik er ineens last van de de audio output van de DAC enorm laag is.
Ik moet dus het geluid van de TV heel hard zetten om iets te horen, wat door de ruis onacceptabel is.

Zover ik weet heb ik niets veranderd of zo. Waar kan dit aan liggen?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hmmm zag nu bij het opstarten dat de Pi Mijn philips tv wel herkende. Kan alleen nog steeds niet de pi bedienen met de tv remote :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn Pi besturen met het toetsenbord van mijn laptop zodat je daarmee searches kan intikten.

Niet zo lastig zou je denken. Je download gewoon een windows 8 XBMC app X waar je het toetsenbord kan gebruiken. Zoals Xremote. 2 problemen: je kan er niet mee typen, en de app is nogal een aanslag op de accuduur van mijn laptop. Van 9 tot 5 browsen is mogelijk, maar een avondje films kijken met deze remote niet.

Een andere optie dan, we installeren raspbmc in plaats van openelec en installeren synergy. Maar schijnbaar werkt synergy niet niet met raspbmc. Als je een desktop environment installeert werkt het wel, maar is erg overkill.

Wie weet de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Misschien Yatse (XMBC remote app voor Android)? Daarmee kun je gewoon je toetsenbord op je telefoon gebruiken om dingen in te tikken in XBMC.

[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 18-02-2013 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wil ik juist niet, ik heb immers geen fatsoenlijk mobiel.

Als er niets is dev ik zelf wel iets in elkaar... Dat kan niet moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 07:58:

Ben erg geïnteresseerd! Post hier maar als je wat voor elkaar hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even in de documentatie gekeken. Aldus de documentatie is het niet mogelijk om normale keypresses te sturen. Volgens https://github.com/xbmc/xbmc/pull/1056 echter wel. Geef me een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Priet

To boldly do what no one has..

Waarom hang je voor nog geen €8 geen IR USB ontvanger eraan?

http://dx.com/p/pc-remote...ess-receiver-black-133615

Werkt plug-en-play, en er zit een afstandsbediening bij. Dus je kunt meteen aan de gang :)

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of je koop een TSOP4838 (als je toch van experimenteren houdt qua patches)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Priet schreef op maandag 18 februari 2013 @ 10:27:
[...]

Werkt plug-en-play, en er zit een afstandsbediening bij. Dus je kunt meteen aan de gang :)
Werken alle mogelijke toetsen in XBMC daarmee?

Hier issie nog goedkoper btw: http://dx.com/p/multimedi...ver-for-pc-1-cr2025-26368

[ Voor 13% gewijzigd door Smultie op 18-02-2013 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 08:15

Ik zat zelf te kijken naar zoiets http://dx.com/p/handheld-...ckpad-and-red-laser-35354 maar geen idee of dat een beetje werkt.

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Priet schreef op maandag 18 februari 2013 @ 10:27:
[...]

Geen keyboard input.
YuriV schreef op maandag 18 februari 2013 @ 10:51:
[...]

Ik zat zelf te kijken naar zoiets http://dx.com/p/handheld-...ckpad-and-red-laser-35354 maar geen idee of dat een beetje werkt.
Maar dat is ook weer €25 en een extra rondslingerend device voor functionaliteit die in essentie al bestaat. Alleen niet fatsoenlijk geimplementeerd.

Sowieso, 4 uur battery life. Wat is dat voor onzin? Mijn laptop doet dik het dubbele :X

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2013 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Lumics schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:02:
[...]

Die streaming add-ons spelen de film vaak goed af.
Maar of het een vervanging voor downloaden is, hangt er helemaal vanaf hoe jij gewend bent om te downloaden.

Zelf gaat downloaden bij mij via RSS feed+uTorrent (RSS+Transmission ook mogelijk, ga ik doen als de Raspberry binnen is), met de Library Watchdog in XBMC en de Experience1080+ skin. Hierdoor toont mijn HTPC mij wat er te kijken valt doordat nieuwe afleveringen automatisch verschijnen. Dit is in de Xperience1080 skin echt mooi gedaan. Wordt erg prettig om zo tv te kijken savonds.

Ik download dus al ruim 2 jaar of langer niet meer handmatig. Enige handmatige wat ik doe is een nieuwe serie toevoegen zo nu en dan.

Voor spontaan een film kijken heb ik weleens zo'n addon gebruikt.. (voor een comedy, voor de wat meer heftige films ga ik voor wat hogere kwaliteit) maar voor tv series vind ik dat een stuk mindere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 08:47:
Ik heb even in de documentatie gekeken. Aldus de documentatie is het niet mogelijk om normale keypresses te sturen. Volgens https://github.com/xbmc/xbmc/pull/1056 echter wel. Geef me een paar dagen.
Mocht je een patch willen testen, dan kan je ook een pull request doen op dit bestand: https://github.com/xbiano...hes/xbmc/patch-XBMC-12.sh inclusief de patch die je wilt proberen. Dan komt (geheel geautomatiseerd) de nieuwe xbmc versie in onze xbmc-nightly repo te staan, die je vervolgens lokaal kunt testen. Als hij goed werkt, dan integreren we hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb ik niets te maken met de source code van XBMC, maar hoef ik alleen een desktop app te schrijven die met JSON-rpc communiceert. Ik hoef hoogstens de source code te gebruiken om het formaat van de json te bestuderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik las erover heen dat deze al een lange tijd geleden gecommit is :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Wat een verschrikkelijke oplichters heb je op MP. Ze durven gewoon de RP te verkopen voor het dubbele van
SOS (en die zijn natuurlijk ook al een klein beetje duurder). En er zullen vast al een hoop mensen in getrapt zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over die lui hebben we het in het topic al veel vaker gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje!

Vandaag een .m2ts blu-ray bestand gedownload van Planet Earth. Wanneer ik het bestand open in xbmc krijg ik wel geluid maar geen beeld. Weet iemand of dit bestandstype ondersteund wordt en zoja, hoe ik dit kan fixxen? Ik heb op internet gezocht maar kom er niet direct uit.. :(

Would be awesome!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
CurlyMo schreef op maandag 18 februari 2013 @ 19:36:
Over die lui hebben we het in het topic al veel vaker gehad...
Ik zag het net pas ;-)! Maar gewoon de standaard versie bij SOS besteld zojuist, leek me de makkelijkste en snelste oplossing.

In de duurdere versie bij SOS zitten 150 addons en een standaard overclock. Uiteraard kan je dat zelf ook allemaal regelen, maar is er toevallig ook een openelc build oid die standaard de bunch aan addons heeft en een overclock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is ook al eerder besproken. http://www.superrepo.org instellen en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 09:26
Sinds gisteren de Pi met XBMC aangeslingerd. In eerste instantie werkte alles prima (je merkt wel dat de pi wat moeite heft met de interface, ondanks een overclock naar 900mhz, RaspBMC). Alleen vandaag wat nieuwe afleveringen van series gedownload.... Alleen pakt ie deze niet op, hoe vaak ik ook refresh.

Zowel in de library als op de netwerklocatie zelf ziet hij de nieuwe episode niet staan, terwijl hij toch wel degelijk op die netwerkplek staat. Ook na rebooten en het veelvuldig opnieuw scannen v.d. content

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
kun je wel via videos --> files er naartoe browsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Bij meer mensen die geen videos kunnen openen met de youtube addon?

"Playback failed
One or more items failed to play
Check the log file for details"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 09:26
eperon schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:02:
kun je wel via videos --> files er naartoe browsen?
Ik kan er wel naar browsen alleen krijg ik daar het bestand ook niet te zien. Ik laat alles door SickBeard renamen naar Season 01/s01x0e1 - titel en in de juiste folders plaatsen.

Bij het toevoegen (de eerste keer) pakte ie alles prima op, alleen nu dus niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Paulus07 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:24:
Bij meer mensen die geen videos kunnen openen met de youtube addon?

"Playback failed
One or more items failed to play
Check the log file for details"
Gisteren wilde ik hem gebruiken maar kreeg ik elke keer bij het afspelen van een een video de melding "Kan opgegeven URL niet vinden" oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Laatst online: 14-09 16:39
YuriV schreef op maandag 18 februari 2013 @ 10:51:
[...]

Wordt hier in Nederland verkocht als de Eminent EM3140. Heb deze hier in gebruik en werkt op OpenElec (en naar ik aanneem dus ook bij de andere distributies) direct out-of-the-box. Bevalt goed trouwens; PM me even als je meer informatie wilt.

[ Voor 0% gewijzigd door BvDorp op 18-02-2013 21:40 . Reden: spelfaut ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Compizfox schreef op maandag 18 februari 2013 @ 21:27:
[...]

Gisteren wilde ik hem gebruiken maar kreeg ik elke keer bij het afspelen van een een video de melding "Kan opgegeven URL niet vinden" oid.
had ik ook. maar dankzij de .zip installatie via http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=79487&page=297
Werkt alles weer goed nu :) Ben op dit moment video's aan het afspelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 08:15
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 19:53:
Vraagje!

Vandaag een .m2ts blu-ray bestand gedownload van Planet Earth. Wanneer ik het bestand open in xbmc krijg ik wel geluid maar geen beeld. Weet iemand of dit bestandstype ondersteund wordt en zoja, hoe ik dit kan fixxen? Ik heb op internet gezocht maar kom er niet direct uit.. :(

Would be awesome!
Volgens mij zou je dan een licentie voor de MPEG-2 codec moeten kopen (m2ts is MPEG-2?)
Licentie kopen kan hier

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:05
YuriV schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 07:47:
[...]

Volgens mij zou je dan een licentie voor de MPEG-2 codec moeten kopen (m2ts is MPEG-2?)
Licentie kopen kan hier
Het lijkt me waarschijnlijker dat hij een VC-1 codec aan moet schaffen. m2ts is een containerformaat waarin verschillende typen A/V streams opgeslagen kunnen worden. gezien de High definition intentie van bl-ray lijkt het me onwaarschijnlijk dat er een MPEG2 video stream inzit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:04
Jammer dat de Pi geen optische audio aansluiting heeft. Mijn receiver heeft geen HDMI, maar wel optisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:01
Controleer de codecs in de container (m2ts) m.b.v. een pc tool zoals mediainfo.
Dan weet je tenminste zeker wat de videocodec is.

En weet je welke licentie je moet hebben. Er bestaat ook wel degelijk blu-ray materiaal gecodeerd in mpeg2.
Stubby schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 08:20:
[...]

Het lijkt me waarschijnlijker dat hij een VC-1 codec aan moet schaffen. m2ts is een containerformaat waarin verschillende typen A/V streams opgeslagen kunnen worden. gezien de High definition intentie van bl-ray lijkt het me onwaarschijnlijk dat er een MPEG2 video stream inzit...

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalknol
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-06 16:50
Vraagje,
Ik heb OpenELEC en Raspbmc geinstalleerd. Ik heb met beide het zelfde probleem. DNS resolved wel IP adressen van internet maar niet van apparaten in mijn lan.

In Raspbmc kan ik /etc/resolv.conf aanpassen door de regel "search local" in "search lan" te wijzigen. Dan werkt het resolven van IP adressen van apparaten in mijn lan wel. Echter is deze file weer default na een herstart. In OpenELEC kan ik deze file helemaal niet wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
BvDorp schreef op maandag 18 februari 2013 @ 21:36:
Wordt hier in Nederland verkocht als de Eminent EM3140. Heb deze hier in gebruik en werkt op OpenElec (en naar ik aanneem dus ook bij de andere distributies) direct out-of-the-box. Bevalt goed trouwens; PM me even als je meer informatie wilt.
Zulke dingetjes staan ook meer als genoeg op ebay. Ik heb er 1 gekocht voor 18 dollar inclusief verzenden, en die werkt perfect onder alle XBMC distributies die ik tot op heden heb gebruikt op mn RPi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@pascalknol, heb je ook XBian geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalknol
Ja, XBian wilde ik als eerste proberen, maar die start helemaal niet op. Met een Ubuntu machine geprobeerd met dd de image op twee verschillende SD kaartjes te zetten. Geen foutmeldingen bij dd, maar de Raspberry start niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welk dd commando gebruikte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalknol
sudo dd if=xbian.img of=/dev/sdb

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Owk, we krijgen signalen dat we met Alpha 5 een hoop van die SD kaart problemen hebben verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
CurlyMo schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:11:
Owk, we krijgen signalen dat we met Alpha 5 een hoop van die SD kaart problemen hebben verholpen.
Uitbrengen dan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capsoft
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 10:42
CurlyMo schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:11:
op de xbian site zag ik geen roadmap. ik ben benieuwd/nieuwsgierig naar de nieuwe release. is er een verwachte release tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is nog een mini probleempje dat we (vooral ik) moet(en) verhelpen, maar gisteren avond is mijn SD kaart kapot gegaan*, dus ik wacht vandaag op 2 nieuwe.

*Stukje van de SD kaart afgebroken waardoor de RPi hem wel accepteerd maar mijn laptop en interne kaartlezen en ook een externe kaartlezer hem niet meer pakt.

We zijn dusdanig klaar voor een release dat eigenlijk alles al in gereedheid is gebracht. Changelog alvast hier:
https://github.com/xbiano...angelog-XBian-1.0-Alpha-5

[ Voor 21% gewijzigd door CurlyMo op 19-02-2013 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
CurlyMo schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:23:
We zijn dusdanig klaar voor een release dat eigenlijk alles al in gereedheid is gebracht. Changelog alvast hier:
https://github.com/xbiano...angelog-XBian-1.0-Alpha-5
Ben erg benieuwd! Ziet er goed uit, op papier ;)
Puur uit interesse: wordt de volgende versie een final?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, eerst één of twee beta's. Voornamelijk om huidige bugs, onstabiele code en te lage prestaties te fixen (en dan vooral in de xbian-config versies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 21:00

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@CurlyMo, wat ik mij al een tijdje afvraag: is XBIAN hobby of werk voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
Coenen: Je kunt aan developers vaak beter vragen: geheel vrijwillig hobby of een vreemdsoortige obsessie die (te)veel tijd opslokt. Ik denk dat het voor Curly een 50/50 situatie is. Hij krijgt iig niets betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 23:03

Scatman_II

R9500 Pro >:)

CurlyMo schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:05:
Aangezien er hier ook wel interesse was voor een alles-in-één oplossing voor torrents en newsserver, wil ik jullie wijzen op mijn topic op het XBian forum:
http://forum.xbian.org/thread-196.html

[...]
Dit lijkt me erg interessant, maar op het moment draai ik (naar volle tevredenheid) de laatste build van raspbmc, is dit mooie pakket daar ook onder werkend te krijgen?

Ik krijg na installatie netjes de webinterface van NZBGet te zien, maar de andere tools uit de package werken niet :(

Omdat ik geen Linux-achtergrond heb weet ik ook niet waar ik het moet zoeken, maar ik vermoed dat er gewoon iets mis gaat met installatie-lokaties en onderlinge koppelingen:

code:
1
2
 dpkg: error processing xbian-package-download (--configure):
 dependency problems - leaving unconfigured

Kan iemand me een duw geven in de juiste richting?

[edit] Inmiddels maar een tweede SD-kaartje erbij gepakt en eens aan xbian begonnen. Installatie verliep vlekkeloos, evenals het installeren van de xbian-package-download. Eens kijken of ik als linux-nieuwkomer hier wat mee kan :)
Enige wat ik nog niet aan de praat krijg is m'n externe HDD :( Geen melding bij inpluggen, niet te vinden via WinSCP.
Ben erg benieuwd naar die nieuwe release, wie weet laat ik raspbmc dan wel in de steek ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Scatman_II op 19-02-2013 21:33 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 21:00

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@BartOtten, ik was er al bang voor. Qua inzet zou je denken aan een dik betaalde baan. Ik vind het knap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Coenen, na stable 1 wordt dat wel minder hoor, ik wilde vooral een stabiele basis leggen zodat andere (developers) makkelijker toevoegingen kunnen doen. Die basis is nu bijna gelegd door alles modulair te maken. Een voorbeeld daarvan is de nieuwe xbian-config in XBMC, gemaakt door een nieuwe dev. Zo staan er meer features in de planning die op deze basis voortborduren.

De tijd die ik er in steek valt verder wel mee, vooral tijdens de thee in de avond.
Kan iemand me een duw geven in de juiste richting?
XBian installeren.

[ Voor 9% gewijzigd door CurlyMo op 19-02-2013 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 23:03

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Eh, dank voor deze vrij rigoureuze tip :P
Zoals in de edit hierboven:
Inmiddels maar een tweede SD-kaartje erbij gepakt en eens aan xbian begonnen. Installatie verliep vlekkeloos, evenals het installeren van de xbian-package-download. Eens kijken of ik als linux-nieuwkomer hier wat mee kan
Enige wat ik nog niet aan de praat krijg is m'n externe HDD Geen melding bij inpluggen, niet te vinden via WinSCP.
Ben erg benieuwd naar die nieuwe release, wie weet laat ik raspbmc dan wel in de steek ;)
Nog geen succes met de hdd, wel 8 (usb tot usb7 !) lege 'folders' in /media, maar onvindbaar.

Pfft, prutsen met de pi hoor! 8)7 Kom in elk geval in aanraking met de basics van Linux, dat hebben ze al bereikt!

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

CurlyMo schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:23:
@Coenen, na stable 1 wordt dat wel minder hoor, ik wilde vooral een stabiele basis leggen zodat andere (developers) makkelijker toevoegingen kunnen doen. Die basis is nu bijna gelegd door alles modulair te maken. Een voorbeeld daarvan is de nieuwe xbian-config in XBMC, gemaakt door een nieuwe dev. Zo staan er meer features in de planning die op deze basis voortborduren.

De tijd die ik er in steek valt verder wel mee, vooral tijdens de thee in de avond.

[...]

XBian installeren.
Kun jij mij vertellen of Xbian usb soundcard ondersteund? En zo niet, of dit in de toekomst misschien gaat gebeuren? Ik krijg het met Raspbmc niet aan de praat.(geen dd5.1 of dts)

Zie dat jij namelijk developer bent van Xbian, :9

[ Voor 3% gewijzigd door ralph0603 op 19-02-2013 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 23:31

boekel

Dusss...

vinom schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 09:18:
Jammer dat de Pi geen optische audio aansluiting heeft. Mijn receiver heeft geen HDMI, maar wel optisch.
Mijn reciever (oude Rotel) ook niet, tv wel...heb hdmi naar tv en van tv optisch naar reciever, werkt perfect en hoef niet om te schakelen naar andere ingang :)

Als je niet via je tv kan kun je zoiets proberen:
http://www.ebay.com/itm/N...ers-Adapter-/271103332167

of een digitale usb geluidskaart als deze (heb ik zelf aan m'n NAS hangen en werkt iig voor stereo goed):
http://www.ebay.com/itm/M...-Sound-card-/121056450995

http://www.boekel.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ralph0603, vooral omdat XBMC zelf het niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

CurlyMo schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 22:26:
@ralph0603, vooral omdat XBMC zelf het niet ondersteund.
Je bedoeld dat er eigenlijk geen drivers zijn vanuit XBMC voor de stand alone versie? Als ik XBMC op mijn laptop (windows) met usb soundkaart aansluit werkt het namelijk wel. Maar dan komen de drivers vanuit windows.

Balen xbian ben ik nu aan het installeren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 08:47:
Toch niet helemaal. Er bestaat geen sendkey functie (methods.json, frodro).

Er bestaat wel een sendtext functie. Deze doet niets tenzij er een text input openstaat op XBMC. Dan vervangt hij de al bestaande text en sluit hij de text input. Dat laatste is overigens optioneel. Dat doe je dan met:

JSON:
1
{"jsonrpc": "2.0", "method": "Input.Sendtext", "params": { "text": "XBMC", "done": false}, "id": 1}

Strikvraag: ik sluit een extern toetsenbord aan en druk op shift + V, XBMC scrolt naar de eerste entry in de lijst met de letter V. Hoe wil je dat voor elkaar krijgen met json-rpc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de RPi is die functionaliteit er niet vanuit XBMC.

ik reageerde dus op de usb soundcard support

[ Voor 36% gewijzigd door CurlyMo op 20-02-2013 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zit ook niet mee... Even kijken of ik daar nog een oplossing voor kan vinden.

Edit: oh. Leer quoten :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:00

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Ik draai Xbian 1.04. Mijn films staan op een hdd die is aangesloten op de pc.Hij pakt ze via SMB. Gaat heel goed.
Nu zet ik iedere avond de pc uit en heb al een paar keer gehad dat de rpi geen serie of speelfims laat zien in het hoofdscherm de volgende ochtend. Nu moet ik naar video's gaan en alles weer opnieuw toewijzen.
Is er een instelling wat ik moet doen in xbian waardoor hij alles onthoudt?
Heb de add on watchdog draaien en automatic library update.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan je kijken wat de rechten zijn van de sources.xml:
code:
1
ls -Al /home/xbian/.xbmc/userdata/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 15:42
Ik ga ook maar eens Xbian uitproberen. Had tot nu toe OpenElec er op staan, maar die ging niet zo soepel.
Bijvoorbeeld met het bladeren tussen films wilde hij nog wel es een paar seconde vast slaan. Kijken hoe dat met Xbian gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Sepp14 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:49:
Ik draai Xbian 1.04. Mijn films staan op een hdd die is aangesloten op de pc.Hij pakt ze via SMB. Gaat heel god.
Nu zet ik iedere avond de pc uit en heb al een paar keer gehad dat de rpi geen serie of speelfims laat zien in het hoofdscherm de volgende ochtend. Nu moet ik naar video's gaan en alles weer opnieuw toewijzen.
Is er een instelling wat ik moet doen in xbian waardoor hij alles onthoudt?
Heb de add on watchdog draaien en automatic library update.
De automatic library update-addon i.c.m. de instelling clean library zorgt er afaik voor dat alle bestanden die hij niet kan vinden (en dat is dus alles als je PC uitstaat) uit je Library in XBMC wordt gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

CurlyMo schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:52:
Kan je kijken wat de rechten zijn van de sources.xml:
code:
1
ls -Al /home/xbian/.xbmc/userdata/
Dit zijn de rechten:
code:
1
-rw-r--r--  1 xbian xbian   836 Feb 17 15:00 sources.xml
Smultie schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:49:
[...]

De automatic library update-addon i.c.m. de instelling clean library zorgt er afaik voor dat alle bestanden die hij niet kan vinden (en dat is dus alles als je PC uitstaat) uit je Library in XBMC wordt gehaald.
dan zal ik het anders instellen dat hij alleen op een bepaald tijdstip clean library doet.

Denk je heel moeilijk kan het misschien heel simpel zijn :)

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aan de rechten ligt het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Weer ergens een vinkje teveel zeg maar. Even een cronjob aanmaken. Even op google kijken hoe te doen. Dank voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Nu online
Is er iemand die XBian icm met MySQL voor je library sharen met andere XMBC devices en Transmission gebruikt? Ben erg benieuwd of hij dat trekt. Lees over ervaringen van mensen dat het mogelijk is door Transmission een lagere prio te geven of door geen 1080p film af te spelen tijdens downloaden (is zelfs een 'pauze' addon voor gemaakt, pauzeert Transmission als je iets afspeelt).

Dat pauzeren is natuurlijk niet ideaal. Transmission lagere prio geven of gewoon de snelheid cappen is prima. Series moeten toch via de rss feed gedownload worden. Tegen de tijd dat ik wil kijken zijn ze allang binnen.

Ben ook erg benieuwd hoe gebruiksvriendelijk het werkt als alles eenmaal is "opgezet". Kan een noob dan makkelijk ermee omgaan zonder ingewikkeld onderhoud? dan lijkt het mij de ideale oplossing voor ouders. Lekker goedkoop ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alpha 5 staat voor vandaag gepland. Dan komt ook de nieuwe download package uit. Deze moet de situatie die jij hier beschrijf prima trekken en noob-proof mogelijk maken. Voornamelijk omdat deze een transmission versie bevat custom gecompiled is, zodat hij minder resources gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

CurlyMo schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:04:
Alpha 5 staat voor vandaag gepland. Dan komt ook de nieuwe download package uit. Deze moet de situatie die jij hier beschrijf prima trekken en noob-proof mogelijk maken. Voornamelijk omdat deze transmission versie custom gecompiled is, zodat hij minder resources gebruikt.
Blijven de settings van de andere versie staan of alles opnieuw instellen?

Cronjob voor noobs ( zoals IK) :+
http://wiki.xbmc.org/inde...:XBMC_Library_Auto_Update

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals vaker aangegeven is XBian altijd non-descructive bij te werken. De enige uitzondering is het aanpassen van core systeem bestanden. Die schrijven wel vaak wel gewoon over.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat het altijd raadzaam is een backup te maken, want elke update gaat gepaard met een klein risico

[ Voor 30% gewijzigd door CurlyMo op 20-02-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Nu online
OK. ik verwacht zelf dat XBMC wat trager zal werken door de mysql database.. maar goed eerst maar eens testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

;) Ben er ook niet echt bang voor en anders pech en weer een dag pielen. (Research and Destroy verleden) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jazco2nd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:40:
OK. ik verwacht zelf dat XBMC wat trager zal werken door de mysql database.. maar goed eerst maar eens testen!
Als je een externe mysql database gebruikt, dan functioneert die juist sneller, dat is tenminste mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Nu online
OK dat is erg goed om te weten. Ik had niet verwacht dat een Raspberry krachter genoeg zou zijn om MySQL database te draaien en XBMC en wilde daarom voor de wat meer beperkte uPNP Library sharing functionaliteit van XBMC12 gaan.. maar dan doe ik het liever zo via sql.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Jazco2nd, begrijp me niet verkeerd. Ik draai een externe mysql database. De RPi gaat een lokale mysql database niet trekken icm XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
"Externe" MySQL database Jazco2nd, dus niet op de Pi zelf.

edit:
Ow, te laat

[ Voor 17% gewijzigd door Smultie op 20-02-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Nu online
AHA sorry daar had ik overheen gelezen! Perfect dus als client en downloadserver. Maar geen mysql database op hosten.

[ Voor 50% gewijzigd door Jazco2nd op 20-02-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:36
Sqlite zal hij wel trekken lijkt me, maar ik weet niet of dat in dit geval een optie is.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XBMC draait al standaard op SQLite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:36
Oh ok, zie je meteen hoeveel ik weet van XBMC. Wat is het voordeel van het gebruiken van externe mysql? uit oogpunt van veiligheid of snelheidswinst?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Pagina: 1 ... 39 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.