In eerste instantie het delen van 1 library bij meerdere XMBC-apparaten in je netwerk.
Ten tweede, als je een herinstall doet, je makkelijk je library weer voorhanden hebt.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Ik vind het vooral handig voor deze situatie:
je kijkt op de bank een film/tv serie.
Je bent moe, wil richting bed of je wil gewoon in een andere kamer verder kijken.
stop de film in xbmc. tv uit.
naar andere kamer, laptop, ipad of de slaapkamer-raspberry zet je aan, start XBMC en voila, hij laat exact zelfde library zien, met 'watched info' dus welke films je al hebt gekeken en de film die je aan het kijken was gaat precies verder waar je hem had gestopt in de woonkamer.
hier:
http://wiki.xbmc.org/inde...hare_libraries_using_UPnP
lees je dat het sinds XBMC12 bijna mogelijk is zonder externe mySQL. Maar je hebt deze beperkingen:
en nu weer over Raspberries praten
je kijkt op de bank een film/tv serie.
Je bent moe, wil richting bed of je wil gewoon in een andere kamer verder kijken.
stop de film in xbmc. tv uit.
naar andere kamer, laptop, ipad of de slaapkamer-raspberry zet je aan, start XBMC en voila, hij laat exact zelfde library zien, met 'watched info' dus welke films je al hebt gekeken en de film die je aan het kijken was gaat precies verder waar je hem had gestopt in de woonkamer.
hier:
http://wiki.xbmc.org/inde...hare_libraries_using_UPnP
lees je dat het sinds XBMC12 bijna mogelijk is zonder externe mySQL. Maar je hebt deze beperkingen:
- watch status en resume points werken niet --> daarom kies je dus liever een externe SQL. Hoewel je ook een Trakt account kan maken en die toevoegen aan je XBMC install? Mis je alleen nog resume points.
- je moet via "Files" browsen, maar je hebt wel je library daarin (actors, year, title) met alle fanart en alle metadata (het verschijnt op je client niet als "TV Shows" en "Movies" op je Homescreen. Natuurlijk kan je dat zelf oplossen door ze handmatig toe te voegen via je skin.
- je "hoofd" XBMC moet altijd aan staan (hoeft geen issue te zijn)
en nu weer over Raspberries praten
[ Voor 7% gewijzigd door Jazco2nd op 20-02-2013 17:59 ]
Wellicht dat deze vraag hier sneller beantwoord kan worden dan bij mijn google opdrachten 
Als ik Muziek stream via Airplay (Spotify of iTunes) wordt heel prettig de fanart van de huidige artiest weergegeven.. echter zit hier ook vaak achterlijk lage resoluties tussen die dus heel pixelerig worden weergegeven.
Nu heb ik al de advancedsettings bekeken en die resized dus standaard naar 1080p, maar dat wil ik niet aanpassen.. Eigenlijk wil ik aanpassen dat die minimaal 720p fanart download.
Maar waar pas ik dat aan??
Heb de fanart downloader plugin draaien, maar die staat daarop al ingesteld. Dus kennelijk staat er voor airplay ergens een andere setting...
Iemand een idee?
Als ik Muziek stream via Airplay (Spotify of iTunes) wordt heel prettig de fanart van de huidige artiest weergegeven.. echter zit hier ook vaak achterlijk lage resoluties tussen die dus heel pixelerig worden weergegeven.
Nu heb ik al de advancedsettings bekeken en die resized dus standaard naar 1080p, maar dat wil ik niet aanpassen.. Eigenlijk wil ik aanpassen dat die minimaal 720p fanart download.
Maar waar pas ik dat aan??
Heb de fanart downloader plugin draaien, maar die staat daarop al ingesteld. Dus kennelijk staat er voor airplay ergens een andere setting...
Iemand een idee?
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Airplay?Paulus07 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:17:
Weet iemand of het mogelijk is om vanacht de live stream van sony via raspbmc te kijken?
CurlyMo, ik probeer hem te mounten maar krijg foutmeldingen:CurlyMo schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:04:
Alpha 5 staat voor vandaag gepland. Dan komt ook de nieuwe download package uit. Deze moet de situatie die jij hier beschrijf prima trekken en noob-proof mogelijk maken. Voornamelijk omdat deze een transmission versie bevat custom gecompiled is, zodat hij minder resources gebruikt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| init: wrong standard identifier in volume descriptor 0, skipping.. init: wrong standard identifier in volume descriptor 1, skipping.. init: wrong standard identifier in volume descriptor 2, skipping.. init: wrong standard identifier in volume descriptor 3, skipping.. init: wrong standard identifier in volume descriptor 4, skipping.. init: wrong standard identifier in volume descriptor 5, skipping.. init: wrong standard identifier in volume descriptor 6, skipping.. init: wrong standard identifier in volume descriptor 7, skipping.. init: wrong standard identifier in volume descriptor 8, skipping.. init: wrong standard identifier in volume descriptor 9, skipping.. init: wrong standard identifier in volume descriptor 10, skipping.. init: wrong standard identifier in volume descriptor 11, skipping.. init: wrong standard identifier in volume descriptor 12, skipping.. init: wrong standard identifier in volume descriptor 13, skipping.. init: wrong standard identifier in volume descriptor 14, skipping.. init: wrong standard identifier in volume descriptor 15, skipping.. init: wrong standard identifier in volume descriptor 16, skipping.. init: wrong standard identifier in volume descriptor 17, exiting.. |
En dit zegt fdisk:
code:
1
2
3
4
5
| Partities 1: cilindernummer 1024 is groter dan maximum 89 Partitie 1: einde van vorige partitie in sectoren 71679 verschilt van totaal 16438323 Partities 2: cilindernummer 90 is groter dan maximum 89 Partitie 2: einde van vorige partitie in sectoren 1443839 verschilt van totaal 1431283 Totaal aantal gereserveerde sectoren 1441793 is groter dan maximum 1441792 |
Is dit de bedoeling? Ik wil hem namelijk NFS booten.
Ik zie dat xbian alpha 5 uit is alleen kan hem nog niet updaten via ssh krijg de melding dat deze up to date is.
Klopt dit of moet ik alles opnieuw installeren?
Klopt dit of moet ik alles opnieuw installeren?
@TheMystery:
Gedaan?
code:
1
| sudo apt-get update |
Gedaan?
Ik heb xbian op een USB key staan, als ik hem update schrijft hij dan de USB key over met de neiuwe versie of moet dat via de SDcard?
ja toevallig net gedaan, ben nu met de install bezig dus even afwachten of het goed gaat.CurlyMo schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:45:
@TheMystery:
code:
1 sudo apt-get update
Gedaan?
via het menu werkt dus niet.
code:
1
| Ik heb xbian op een USB key staan, als ik hem update schrijft hij dan de USB key over met de neiuwe versie of moet dat via de SDcard? |
Niet getest maar ik denk het wel? Laat het ons weten?
Zal het nu wel even testenCurlyMo schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:05:
code:
1 Ik heb xbian op een USB key staan, als ik hem update schrijft hij dan de USB key over met de neiuwe versie of moet dat via de SDcard?
Niet getest maar ik denk het wel? Laat het ons weten?
Vanaf Xbian alpha 0.5 wil ik graag deze distibutie via een USB-stick gaan draaien. Weet iemand ergens een stap-voor-stap handleiding? Of moet je echt veel knoeien met partities ed.?
de update naar xbian alpha 5 is voltooid, maar na de reboot loopt de balk loading vol maar er gebeurd verder niets meer.
Als ik bij services kijk draait xbmc niet, dus hier is iets mis gegaan bij de upgrade.
Als ik bij services kijk draait xbmc niet, dus hier is iets mis gegaan bij de upgrade.
[ Voor 27% gewijzigd door TheMystery op 20-02-2013 21:27 ]
@TheMystery, kan je misschien de /boot/cmdline.txt (kan ook vanuit windows) veranderen in:
En laten weten welke foutmelding je krijgt tijdens de boot?
code:
1
| dwc_otg.fiq_fix_enable=1 sdhci-bcm2708.sync_after_dma=0 dwc_otg.lpm_enable=0 console=tty1 root=/dev/mmcblk0p2 rootfstype=ext4 rootwait |
En laten weten welke foutmelding je krijgt tijdens de boot?
er komt snel iest voorbij van watchdog dat hij een lib niet kan openen.
Hierna komt een linux login scherm
Hierna komt een linux login scherm
Was watchdog een van je XBMC plugins?
heb ff een paar keer gereboor hij kan xbmc.bin niet vinden
/local/lib/xbmc/xbmc.bin
/local/lib/xbmc/xbmc.bin
[ Voor 19% gewijzigd door TheMystery op 20-02-2013 21:46 ]
@TheMystery, voordat we hier gaan bugfixen, kan je je bug posten op ons forum?
libegl.so libary kan hij niet vinden voor xbmc.bin
xbmc.bin bestaat gewoon.
Waar moet ik de bug posten op het xbian forum?
xbmc.bin bestaat gewoon.
Waar moet ik de bug posten op het xbian forum?
Ik heb net een account aangemaakt op het forum, zodra deze geactiveerd is zal ik het daar posten. (moeten jullie deze activeren krijg namelijk geen mail?)
Ok heb hem geflashed, maar werkte niet bleef op zwart scherm staan, zag wel even xbian ascii logo langs komen, maar denk dat het ook kan komen omdat mijn sd kaart op locked stond
maar goed installeer het wel even opnieuw en dan weer op usb key, ben benieuwd.
Dit heb ik volgens mij bij elke xbien update geprobeerd, maar werken heeft het nog nooit gedaan. Nu dus ook weer niet, ik kreeg wel het nieuwe splash screen, alleen de versie bleef gewoon op 1.0a4 staan. Nu net weer een fresh install gedaan en nu is alles wel goed.CurlyMo schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:45:
@TheMystery:
code:
1 sudo apt-get update
Gedaan?
oplossing voor de mensen die een update doen van xbian alpha 4 naar 5 en waarbij xmbc niet opstart en de melding libegl.so missing hebben:
ln -s /opt/vc/lib /usr/lib/vfp
ln -s /opt/vc/lib /usr/lib/vfp
upgraden vanuit een pre-alpha5 van XBian (alpha 4 geinstalleerd, maar experimental updates geinstalleerd), ging bij mij mis. Even de boel terug zetten lost het op.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Als ik op mijn telefoon/iPad een willekeurige filmpje oid start heb ik een airplay icoon.. trapt het zo naar mijn Pi toe..Smultie schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:52:
Hoe zie je dat voor je?
Ik krijg een hoop hate-mail ineens
En het grappige is, ik heb hier dus niet aan meegeschreven, afgezien van de note

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Welke note?
Kak... net m'n openelec gesloopt.. kennelijk vind ie het niet leuk als ik 2 ssh sessies open heb en in 1 een tail van de log doe (CEC commando's zoeken) en in de ander het reboot commando...
xbian proberen dan maar?
xbian proberen dan maar?
refresh
Mijn comment-systeem doet een beetje buggy zijn helaas.
Voor wie het niet snapt, het is echt NIET mijn verhaal. Ik heb alleen een verhaal gemaakt van wat anderen zeiden.
Snap je niet...Firesphere schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 23:31:
Ik krijg een hoop hate-mail ineensEn het grappige is, ik heb hier dus niet aan meegeschreven, afgezien van de note
Gister xbian geinstalleerd de nieuweste en draait erg soepel, de default skin draait vor mijn gevoel zelfs soepeler dan quartz v3 plex editie. Maar goed ik vind manier hoe default skin werkt niet lekker, dus die zal i niet gebruiken.
Ik ben nog niet zo heel erg thuis in het linux gebeuren, maar druk aan het proberen te leren. Welk commando gebruik je voor die 'tail van de log' om CEC commando's te zoeken?RoRoo schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 23:39:
Kak... net m'n openelec gesloopt.. kennelijk vind ie het niet leuk als ik 2 ssh sessies open heb en in 1 een tail van de log doe (CEC commando's zoeken) en in de ander het reboot commando...
xbian proberen dan maar?
Ik heb tot op heden met 'cec-client' gekeken naar de commando's die voorbij komen.
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een juiste distro voor mijn raspberry en ik zit te twijfelen tussen OpenElec en Xbian. Waarom ik nu waarschijnlijk voor OpenElec ga is omdat de transferrate met Samba bij Xbian aanzienlijk minder is dan bij OpenElec. Ongeveer 130kb/s ten opzichte van 1300kb/s.
Iemand enig idee waar dit verschil vandaan kan komen? De vrijheid bij Xbian bevalt me namelijk wel iets beter.
Iemand enig idee waar dit verschil vandaan kan komen? De vrijheid bij Xbian bevalt me namelijk wel iets beter.
@Jackazz, hoe heb je dat getest? Dat helpt me namelijk om naar een fix te zoeken.
reclamedoos schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 08:17:
[...]
Ik ben nog niet zo heel erg thuis in het linux gebeuren, maar druk aan het proberen te leren. Welk commando gebruik je voor die 'tail van de log' om CEC commando's te zoeken?
Ik heb tot op heden met 'cec-client' gekeken naar de commando's die voorbij komen.
tail -f xbmc.log
👉🏻 Blog 👈🏻
Xbian Alpha 5 is heel erg netjes. Draait ontzettend soepel, nice work CurlyMo!
Draait als beste van wat ik tot nu toe heb geprobeerd. Ook nice dat je nu zonder Putty oid kan overclocken dmv de presets.
Draait als beste van wat ik tot nu toe heb geprobeerd. Ook nice dat je nu zonder Putty oid kan overclocken dmv de presets.
Daarvoor mag je belese danken, een nieuwe dev.Solictice schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:03:
Ik heb sinds gister ook een pi binnen, wat een heerlijk apparaat zeg!
Ik begin maar even met raspbmc om in te komen. Helaas loop ik wel tegen een issue aan met het toevoegen van de zgn superrepo.
Bij mijn weten gaat alles goed, maar ik blijf maar lege repo's zien. Ik heb bijvoorbeeld superrepo regional europe netherlands enabled, maar hoe lang ik ook wacht/of herinstalleer en weer wacht, hij blijft leeg.
Dit waren we zo'n beetje de opties uit de FAQ, of zie ik iets anders over het hoofd?
Langer wachten is de sleutel hier
Ik begin maar even met raspbmc om in te komen. Helaas loop ik wel tegen een issue aan met het toevoegen van de zgn superrepo.
Bij mijn weten gaat alles goed, maar ik blijf maar lege repo's zien. Ik heb bijvoorbeeld superrepo regional europe netherlands enabled, maar hoe lang ik ook wacht/of herinstalleer en weer wacht, hij blijft leeg.
Dit waren we zo'n beetje de opties uit de FAQ, of zie ik iets anders over het hoofd?
Langer wachten is de sleutel hier
[ Voor 4% gewijzigd door skip-5 op 21-02-2013 13:09 ]
Fear can hold you prisoner, Hope can set you free
Gewoon door het kopieren vanuit de Windows Verkenner. Ging om een kale versie installatie van xbian waar ik samba toevoegde. Gelijk is de transferrate dan al veel minder.CurlyMo schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:36:
@Jackazz, hoe heb je dat getest? Dat helpt me namelijk om naar een fix te zoeken.
Ik zal het sowieso eens proberen met de nieuwste release.
Het mooiste zou zijn als je daarover een issue kunt openen op onze git.
Je hebt nog niet eerder deze signalen gehoord dus? En ik zal eens kijken waar ik het kan plaatsen
[ Voor 31% gewijzigd door Jackazz op 21-02-2013 13:20 ]
Wel dat het langzamer is dan NFS maar niet in vergelijking met OpenElec.
Sinds gisteren een raspberry pi met Raspbmc op USB draaiende. Dit ter vervanging van mijn HTPC (AMD 5800K met SSD). De prestaties vallen me geheel niet tegen! De interface loopt soepel, echter bij het scrollen door de lijst met films/series gaat e.e.a. minder snel dan op de HTPC. Het laden van en film duurt ongeveer 5 seconden i.t.t. de HTPC die films direct afspeelt. Ook het installeren van addons duurt iets langer, maar dat doe je ook niet heel vaak. De android applicatie Yark werk ook perfect! Het streamen vanaf de synology DS211 loopt ook lekker soepel, en het de audio wordt keurig doorgezet naar de onkyo 709.
Mooi om te zien dat een apparaatje van 66 euro hetzelfde doet (voor mijn doeleinden) als een HTPC van €300+.
Tenslotte is het erg fijn dat de pi niet uitgeschakeld hoeft te worden om energie te besparen. De pi continue draaiende kost evenveel als af en toe een filmpje kijken via de HTPC.
Tot op heden ben ik dus tevreden! Nu alleen nog een doel vinden voor de HTPC..
Mooi om te zien dat een apparaatje van 66 euro hetzelfde doet (voor mijn doeleinden) als een HTPC van €300+.
Tenslotte is het erg fijn dat de pi niet uitgeschakeld hoeft te worden om energie te besparen. De pi continue draaiende kost evenveel als af en toe een filmpje kijken via de HTPC.
Tot op heden ben ik dus tevreden! Nu alleen nog een doel vinden voor de HTPC..
[ Voor 10% gewijzigd door Lumics op 21-02-2013 14:41 ]
stel nou dat al mijn media op een externe usb harddisk staat, de harddisk is EXT4 geformatteerd. In XBMC stel ik het sharen van de library in en in XBIAN ook smb. Dan kan ik toch gewoon met een windows of mac laptop via mijn netwerk bestanden kopieren, ondanks dat deze OS'en ext4 niet ondersteunen? Het is immers gewoon een share, evt via upnp. En het is uiteindelijk de Raspberry die de bestanden wegschrijft, niet windows/mac. Klopt dat zo?CurlyMo schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:20:
Wel dat het langzamer is dan NFS maar niet in vergelijking met OpenElec.
Klopt
Hybrid skin draait hier top en ziet er erg mooi uit.WeAreLegion schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 08:08:
Gister xbian geinstalleerd de nieuweste en draait erg soepel, de default skin draait vor mijn gevoel zelfs soepeler dan quartz v3 plex editie. Maar goed ik vind manier hoe default skin werkt niet lekker, dus die zal i niet gebruiken.
mooi, dan ga ik alvast mijn data verschuiven en de schijf formatteren..
Kan niet wachten tot ik aan de slag kan! XBian is echt een geweldig project, forum bevat veel info.
Vind het wel beetje gek dat je tegewoordig USB sticks hebt met Android erop die betere hardware hebben en ook niet zo duur. maar je bent dan gebonden aan Android, leuk en aardig, maar niet voor HTPC. we willen gewoon een zo minimaal mogelijk OS met XBMC.
Kan niet wachten tot ik aan de slag kan! XBian is echt een geweldig project, forum bevat veel info.
Vind het wel beetje gek dat je tegewoordig USB sticks hebt met Android erop die betere hardware hebben en ook niet zo duur. maar je bent dan gebonden aan Android, leuk en aardig, maar niet voor HTPC. we willen gewoon een zo minimaal mogelijk OS met XBMC.
Er zijn wel andere ARM producten die mooie dingen doen, maar goed, onze pot is niet groot genoeg om die aan te schaffen, dus voor nu blijft het bij de RPi.
Deze week een Raspberry Pi overgenomen van een mede-tweakers.
Het plan was hierop XBMC te draaien. Om het werkend te krijgen is mij nog niet gelukt een raar probleem.
Ik heb raspbmc en OPENELEC allebei geprobeerd. Bij Raspbmc installeerd hij hem eerst netjes alleen na het laad scherm met "get some coffee" stopt het signaal naar mijn TV. Iemand enig idee?
Met OPENELEC start hij XBMC gewoon op en download hij een aantal updates(CPU@100%).
Na ongeveer 2 minuten door de instellingen te gaan krijg ik het zelfde probleem. Geen Signaal.
Aantal dingen geprobeerd zoals usb muis/toetsenbord eruit halen voor minder stroom verbruik.
De adapter die ik ervoor gebruik is trouwens een 1200mAh en de SDHC kaart heb ik zojuist binnen gekregen. Dat is een Sandisk 16GH SDHC class 10.
Help!
Het plan was hierop XBMC te draaien. Om het werkend te krijgen is mij nog niet gelukt een raar probleem.
Ik heb raspbmc en OPENELEC allebei geprobeerd. Bij Raspbmc installeerd hij hem eerst netjes alleen na het laad scherm met "get some coffee" stopt het signaal naar mijn TV. Iemand enig idee?
Met OPENELEC start hij XBMC gewoon op en download hij een aantal updates(CPU@100%).
Na ongeveer 2 minuten door de instellingen te gaan krijg ik het zelfde probleem. Geen Signaal.
Aantal dingen geprobeerd zoals usb muis/toetsenbord eruit halen voor minder stroom verbruik.
De adapter die ik ervoor gebruik is trouwens een 1200mAh en de SDHC kaart heb ik zojuist binnen gekregen. Dat is een Sandisk 16GH SDHC class 10.
Help!
@ceekah, in XBian hetzelfde probleem?
Net geprobeerd maar precies het zelfde als met OPENELEC.
Na de melding van Geen Signaal gaf hij nog wel een XBian laad scherm maar daarna weer terug op geen signaal.
Na de melding van Geen Signaal gaf hij nog wel een XBian laad scherm maar daarna weer terug op geen signaal.
HDMI of Composite video?
Probeer eens:
Toe te voegen aan je config.txt
code:
1
| hdmi_force_hotplug=1 |
Toe te voegen aan je config.txt
Geen beeld helaas 
filmpje; http://youtu.be/vkd8FH0HwWY
filmpje; http://youtu.be/vkd8FH0HwWY
[ Voor 50% gewijzigd door ceekah op 21-02-2013 17:07 ]
Op ons forum weet Rikardo1979 veel van deze problemen, misschien moet je het daar eens proberen?
Ons forum? Over welk forum praat je dan?
Verwijderd
Hallo Tweakers,
Ik zit al een tijdje te kijken naar een media player, wil graag een Apple tv 3 maar zonder jailbreak heb je er weinig aan.
Heb ook al gekeken naar een Android media player, genoeg aanbod op dx.com en ebay.
Nu zit ik al een aantal dagen te kijken naar Raspberry, dit lijkt mijn een goed alternatief voor de Apple tv en misschien zelfs beter.
Ik lees hier op de forum dat er kante klare pakketten zijn voor Raspberry om Xbmc te installeren. Hoe stabiel werkt het? Als ik het eenmaal heb draaien draait het voor altijd goed?
Wat ik graag wil is eigen films via harddisk/ usb stick afspelen, streamen doe ik niet. 1channel, icefilms moet mogelijk zijn.
Speelt de Raspberry alle formaten of de meeste?
Waar kan ik het beste de Raspberry bestellen? Via ebay worden ze verkocht los en als complete set, heb thuis nog een adapter liggen met micro en mini usb liggen van een oude Nokia dus die heb ik niet nodig.
Klopt het dat de Raspberry niet uitkan, alleen door de stekker uit te zetten? Afstandsbediening is natuurlijk wel handig, heb een iphone kan ik de Raspberry hiermee biedingen of moet ik een aparte toetsenbord/ afstandsbediening kopen.
Alvast bedankt voor de hulp.
Ik zit al een tijdje te kijken naar een media player, wil graag een Apple tv 3 maar zonder jailbreak heb je er weinig aan.
Heb ook al gekeken naar een Android media player, genoeg aanbod op dx.com en ebay.
Nu zit ik al een aantal dagen te kijken naar Raspberry, dit lijkt mijn een goed alternatief voor de Apple tv en misschien zelfs beter.
Ik lees hier op de forum dat er kante klare pakketten zijn voor Raspberry om Xbmc te installeren. Hoe stabiel werkt het? Als ik het eenmaal heb draaien draait het voor altijd goed?
Wat ik graag wil is eigen films via harddisk/ usb stick afspelen, streamen doe ik niet. 1channel, icefilms moet mogelijk zijn.
Speelt de Raspberry alle formaten of de meeste?
Waar kan ik het beste de Raspberry bestellen? Via ebay worden ze verkocht los en als complete set, heb thuis nog een adapter liggen met micro en mini usb liggen van een oude Nokia dus die heb ik niet nodig.
Klopt het dat de Raspberry niet uitkan, alleen door de stekker uit te zetten? Afstandsbediening is natuurlijk wel handig, heb een iphone kan ik de Raspberry hiermee biedingen of moet ik een aparte toetsenbord/ afstandsbediening kopen.
Alvast bedankt voor de hulp.
@ceekah: CurlyMo heeft het over dit forum: http://forum.xbian.org/
@man007, er is ook een Raspberry Pi verkrijgbaardheids topic.
Maar kijk eens bij sossolutions.nl of http://www.newit.co.uk/ of Farnell of RS.
@man007, er is ook een Raspberry Pi verkrijgbaardheids topic.
Maar kijk eens bij sossolutions.nl of http://www.newit.co.uk/ of Farnell of RS.
OpenELEC 3.0 RC3 released
http://openelec.tv/news/2...openelec-3-0-rc3-released
RPi build:
http://releases.openelec.tv/OpenELEC-RPi.arm-2.99.3.tar.bz2
Ervaring leert dat je beter even kunt wachten totdat de volgende pagina is bijgewerkt:
http://releases.openelec.tv/latest
Pas dan zal ook de auto updater de nieuwe release oppikken.
RPi build:
Ervaring leert dat je beter even kunt wachten totdat de volgende pagina is bijgewerkt:
👉🏻 Blog 👈🏻
Lekker dankraades schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:11:
RPi build:
Maar ik moet zeggen, het werkt wel als een speer!! Alleen doet een van m'n fijnste plugins het niet lekker eronder.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Add-on:Artist_Slideshow
Deze meldt elke x dat ie geen artist info kan vinden, gok dat ik wat aan de skin moet doen om dat allemaal werkend te krijgen..
Draaide eerst deze skin: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=147628
Maar vreemd genoeg krijg ik 'm niet meer te zien in de repo... Zehr strange.. Zal allemaal wel weer met die restore actie te maken hebben..
Maar tot nu toe: Hulde voor Xbian a5.
Hier heb je meer skin die je kunt proberen voor xbian http://forum.xbian.org/thread-139.htmlRoRoo schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 21:17:
[...]
Lekker dannet nu ik naar xbian overgestapt ben
Maar ik moet zeggen, het werkt wel als een speer!! Alleen doet een van m'n fijnste plugins het niet lekker eronder.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Add-on:Artist_Slideshow
Deze meldt elke x dat ie geen artist info kan vinden, gok dat ik wat aan de skin moet doen om dat allemaal werkend te krijgen..
Draaide eerst deze skin: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=147628
Maar vreemd genoeg krijg ik 'm niet meer te zien in de repo... Zehr strange.. Zal allemaal wel weer met die restore actie te maken hebben..
Maar tot nu toe: Hulde voor Xbian a5.
Je kunt ook de repo nemen van space monkey http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=145080
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Nog gelukt?Paulus07 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:17:
Weet iemand of het mogelijk is om vanacht de live stream van sony via raspbmc te kijken?
Wat is Sam een ongelofelijk "alpha-mannetje-wannabee". Als ik onder eigen naam publiceer, wat vrienden en kennissen zeggen over XBMC on Pi, ziet hij direct dat ik heb meegewerkt aan een bepaalde distro, en gaat daar specifiek op reageren. En vooral, ageren. jammer vind ik dat.
En voor wie het denkt:
Nee, de hele review is gebaseerd op wat anderen er van vinden. Van alle 3. Ik heb in het schrijven wel de "ik" vorm gebruikt, maar totaal geen invloed gehad op de meningen en ook niet mijn mening doorgedrukt. Ik heb geinventariseerd en daar een verhaal van gemaakt.
En voor wie het denkt:
Nee, de hele review is gebaseerd op wat anderen er van vinden. Van alle 3. Ik heb in het schrijven wel de "ik" vorm gebruikt, maar totaal geen invloed gehad op de meningen en ook niet mijn mening doorgedrukt. Ik heb geinventariseerd en daar een verhaal van gemaakt.
[ Voor 34% gewijzigd door Firesphere op 21-02-2013 22:43 ]
Wat heb je gereviewd dan?Firesphere schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:39:
Wat is Sam een ongelofelijk "alpha-mannetje-wannabee". Als ik onder eigen naam publiceer, wat vrienden en kennissen zeggen over XBMC on Pi, ziet hij direct dat ik heb meegewerkt aan een bepaalde distro, en gaat daar specifiek op reageren. En vooral, ageren. jammer vind ik dat.
En voor wie het denkt:
Linkje?? Ben wel benieuwdFiresphere schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:39:
En voor wie het denkt:
@ Firesphere Is niet echt duidelijk waar je het nou over hebt om eerlijk te zijn. (kan ook aan mij liggen)
http://casa-laguna.net/al...aspberry-pi.-a-comparison.
En nee, ik heb er ook niks mee te maken
En nee, ik heb er ook niks mee te maken
[ Voor 29% gewijzigd door CurlyMo op 21-02-2013 23:31 ]
Het is te geniaal voor woorden hoe hij reageert.. Ok, je daagt 'm een klein beetje uit door 'm in je verhaal te noemen.. Maar hij reageert behoorlijk overtrokken..CurlyMo schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 23:30:
http://casa-laguna.net/al...aspberry-pi.-a-comparison.
En nee, ik heb er ook niks mee te maken![]()
maar effe een reactie geplaatst
Joh, dit is al de tweede keer in evenzoveel dagen dat je stoom komt afblazen over een stuk wat je verder niet aanhaalt. Hoe kunnen wij, de lezers van dit forum, nou weten waar je het over hebt?!Firesphere schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:39:
En voor wie het denkt:
Ten tweede, je hele tweede alinea: het lijkt er wél op dat alles jouw mening is. Als dat níet zo is, zoals je zelf uitlegt, moet je misschien je teksten op een andere manier op papier zetten.
Een andere review:
http://goshawknest.wordpr...elec-vs-raspbmc-vs-xbian/
http://goshawknest.wordpr...elec-vs-raspbmc-vs-xbian/
Ik heb toch nog maar even een clean install gedaan van xbian alpha 5 aangezien na de upgrade alles traag geworden was.
Nu heb ik 1 probleem en dat is dat spoelen/fastforward niet meer werkt, weet niet of dit aan de final versie van xbmc ligt? draaide op alpha 4 xbmc RC1.
Nu heb ik 1 probleem en dat is dat spoelen/fastforward niet meer werkt, weet niet of dit aan de final versie van xbmc ligt? draaide op alpha 4 xbmc RC1.
Auto update gaat goed. In ieder geval de basisdingen lijken nog goed te werken...kraades schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:11:
RPi build:
....................................................................................................................Zie signature voor Pi specs.
........................................................................................................................................||
........................................................................................................................................\/
👉🏻 Blog 👈🏻
Na een tijdje de Pi niet meer gebruikt te hebben geupdate naar de 12.0 final versie van Raspbmc en moet zeggen erg onder de indruk!
Voelt een stuk snappier aan en lijkt ook beter/stabieler te werken op de "fast" setting wat het nog een stukje draaglijker maakt. Nu zeker prima als 2e mediaspeler!
Voelt een stuk snappier aan en lijkt ook beter/stabieler te werken op de "fast" setting wat het nog een stukje draaglijker maakt. Nu zeker prima als 2e mediaspeler!
offtopic:
[quote]Firesphere schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:39:
En voor wie het denkt:
[/quote]
Sorry, maar volgens mij heb jij ook last van het zelfde 'alfa-mannetje-wannabee' syndroom.
Punten die algemeen negatief voor RPi zijn staan bij Raspbmc en niet bij de anderen... Ben het nogal eens met RoRoo's eerste opmerking
.
[quote]Firesphere schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:39:
En voor wie het denkt:
[/quote]
Sorry, maar volgens mij heb jij ook last van het zelfde 'alfa-mannetje-wannabee' syndroom.
Punten die algemeen negatief voor RPi zijn staan bij Raspbmc en niet bij de anderen... Ben het nogal eens met RoRoo's eerste opmerking
Anyhow, ik gebruik nu een tijdje Raspbmc en in vergelijk met OpenElec heeft Raspbmc voor mij wel een streepje voor, juist in gebruiksgemak voor beginners. Alles kan vanuit xbmc (ook overclocken, license keys invullen, etc), dat vond ik erg omslachtig bij OpenElec.
Nu zie ik dat er een nieuwe versie van XBian uit is en ik wil die wel testen, maar kan ik met die versie ook in xbmc zaken als overclocken e.d. instellen? met andere woorden: kan ik zonder gebruik te maken van de terminal de XBian installatie helemaal soepel krijgen?
Als je de default skin gebruikt kan dat inderdaad (kan ook andere skin gebruiken maar om bij het menu te komen heb je default nodig). Even op advanced zetten in xbian menu en gaanSmobbo schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:33:
[offtopic][quote]Firesphere schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:39:
Anyhow, ik gebruik nu een tijdje Raspbmc en in vergelijk met OpenElec heeft Raspbmc voor mij wel een streepje voor, juist in gebruiksgemak voor beginners. Alles kan vanuit xbmc (ook overclocken, license keys invullen, etc), dat vond ik erg omslachtig bij OpenElec.
Nu zie ik dat er een nieuwe versie van XBian uit is en ik wil die wel testen, maar kan ik met die versie ook in xbmc zaken als overclocken e.d. instellen? met andere woorden: kan ik zonder gebruik te maken van de terminal de XBian installatie helemaal soepel krijgen?
[ Voor 30% gewijzigd door WeAreLegion op 22-02-2013 09:52 ]
Ah, dat is handig!WeAreLegion schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:52:
[...]
Als je de default skin gebruikt kan dat inderdaad (kan ook andere skin gebruiken maar om bij het menu te komen heb je default nodig). Even op advanced zetten in xbian menu en gaan
Op het moment heb ik maar 1 sd kaartje, kan ik alles wat daar op staat als een soort back up in een Windows mapje zetten, of gaat dat niet zomaar?
(Anders koop ik een 2e kaartje, dan raak ik niet steeds alle instellingen van een installatie kwijt)
Zou idd handig zijn om gewoon een "image" of complete kopie van je SD kaart (incl boot) te maken op je laptop of pc. Mocht er ooit was mis gaan kwestie van copy paste en klaar.
Via win32diskimager geen write maar een read. Of the XBian installer gebruiken.
Ik draai een half jaartje OpenELEC met een medium overclock:
arm_freq=900
core_freq=333
sdram_freq=450
over_voltage=0
force_turbo=1
Nu wilde ik wat extra overclocken maar is er nog steeds sprake van kans op sd card corruptie?
Hoever kan ik gaan?
arm_freq=900
core_freq=333
sdram_freq=450
over_voltage=0
force_turbo=1
Nu wilde ik wat extra overclocken maar is er nog steeds sprake van kans op sd card corruptie?
Hoever kan ik gaan?
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik kom even terug op mijn probleem.
Heb de lijst met ondersteunde SD kaarten bekeken en bij mijn sd-kaart staat dit als notitie;
16GB SDHC Class 10 Ultra(SDSDU-016G-U46) (Works with stock debian6-19-04-2012 image)
Zou het dus mogelijk kunnen zijn dat hij wel werkt met debian maar niet met XBMC's platforms?
Heb de lijst met ondersteunde SD kaarten bekeken en bij mijn sd-kaart staat dit als notitie;
16GB SDHC Class 10 Ultra(SDSDU-016G-U46) (Works with stock debian6-19-04-2012 image)
Zou het dus mogelijk kunnen zijn dat hij wel werkt met debian maar niet met XBMC's platforms?
1000mhz moet wel kunnen, maar volgens mij is het wel zo dat als je volt verhoogt dat dan je garantie wel verloopt (niet helemaal zeker weten doe ik dat), maar goed die corroupties hebben bij mij vooral te maken met wat voor power adapter er aanhangt.kraades schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:08:
Ik draai een half jaartje OpenELEC met een medium overclock:
arm_freq=900
core_freq=333
sdram_freq=450
over_voltage=0
force_turbo=1
Hoever kan ik gaan?
zijn er hier eigenlijk mensen die corruptie issues hebben en de standaard adapter van SOSSolutions gebruiken? Ben ook benieuwd of de Ipad 10W lader zou werken, output is 5.1V, 2.1A.. maar die 10W kan killing zijn..
Lijkt me niet dat een hoger amperage killing is, het brand sneller door idd. Maar bij 1A gaan er ook dingen stuk als er geen polyfuse op zit. Ik heb een IPad adapter gebruikt bij mijn RPi. Maar dat werkte niet, ondanks de 5.1V kwam er maar 1.8 op de meetpunten...
@CurleyMo
Hebben jullie in XBian de iframe issue gefixed?
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=149748&page=3
Hebben jullie in XBian de iframe issue gefixed?
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=149748&page=3
Wat houdt dit probleem specifiek in?
Hm, ik zal wel een nieuwe installatie doen op een nieuwe sd en kijken wat er gebeurt...WeAreLegion schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:47:
[...]
1000mhz moet wel kunnen, maar volgens mij is het wel zo dat als je volt verhoogt dat dan je garantie wel verloopt (niet helemaal zeker weten doe ik dat), maar goed die corroupties hebben bij mij vooral te maken met wat voor power adapter er aanhangt.
Edit:
Maar eens kijken hoe dit het doet:
this@this:~$ grep -v -e '#' -e '^$' /media/this/System/config.txt gpu_mem=128 arm_freq=1000 core_freq=500 sdram_freq=500 over_voltage=6 force_turbo=0 initial_turbo=30 this@this:~$
De cpu zie je inderdaad dynamisch op- en afschalen. Ben benieuwd...
[ Voor 25% gewijzigd door technorabilia op 22-02-2013 16:46 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Hmm specifiek, nou hier een poging :CurlyMo schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:32:
Wat houdt dit probleem specifiek in?
TVHeadend draait op een x86 systeem, deze streamt zonder problemen naar andere x86 systemen.
Bij XBMC op de Pi doet hij niks, dit heeft te maken met omxplayer en een iframe issue.
De iframe issue betekend dat hij gelijk een stream wilt terwijl hij nog moet bufferen oid.
Met andere woorden tv kijken via tvheadend werkt nog niet. Wel is er een workaround voor de SD kanalen, wel met verkeerde AR.
Ik heb op een Raspbery OpenElec staan op een andere de laatste XBian.
Files staan op een Qnap NAS waar we via NFS bijkomen.
Bij de OpenElec is dat geen probleem, maar sinds bij de XBian wel. Waar ik bij de OpenElec gewoon bij Qnap -> Multimedia -> Movies/TV/Photo's kom, kom ik met XBian niet verder dan Multimedia (de map is vervolgens leeg). Op de Qnap heb ik beide (vaste) IP-adressen toegang gegeven tot de Multimedia mappen en ze mogen zowel lezen als schrijven.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen of wat ik over het hoofd zie?
Files staan op een Qnap NAS waar we via NFS bijkomen.
Bij de OpenElec is dat geen probleem, maar sinds bij de XBian wel. Waar ik bij de OpenElec gewoon bij Qnap -> Multimedia -> Movies/TV/Photo's kom, kom ik met XBian niet verder dan Multimedia (de map is vervolgens leeg). Op de Qnap heb ik beide (vaste) IP-adressen toegang gegeven tot de Multimedia mappen en ze mogen zowel lezen als schrijven.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen of wat ik over het hoofd zie?
Volgens mij haal je Volt en Ampere door elkaar.Mr_gadget schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 12:31:
Lijkt me niet dat een hoger amperage killing is, het brand sneller door idd. Maar bij 1A gaan er ook dingen stuk als er geen polyfuse op zit. Ik heb een IPad adapter gebruikt bij mijn RPi. Maar dat werkte niet, ondanks de 5.1V kwam er maar 1.8 op de meetpunten...
Meer Ampere betekend niet doorbranden, dat is de hoeveelheid elektriciteit die de voeding kan leveren, de Voltage zegt wat over de sterkte van die elektriciteit, samen bepalen ze het vermogen van de voeding.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Hm, drie keer booten en corrupt.kraades schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:33:
[...]
Hm, ik zal wel een nieuwe installatie doen op een nieuwe sd en kijken wat er gebeurt...
Edit:
Maar eens kijken hoe dit het doet:
this@this:~$ grep -v -e '#' -e '^$' /media/this/System/config.txt gpu_mem=128 arm_freq=1000 core_freq=500 sdram_freq=500 over_voltage=6 force_turbo=0 initial_turbo=30 this@this:~$
De cpu zie je inderdaad dynamisch op- en afschalen. Ben benieuwd...
initial_turbo=30 zou moeten helpen tegen corruptie. Hebben jullie dit ook aan staan?
Volgende poging dan maar...
root ~ # grep -v -e '#' -e '^$' /flash/config.txt gpu_mem=128 arm_freq=950 core_freq=450 sdram_freq=450 over_voltage=6 force_turbo=0 root ~ #
👉🏻 Blog 👈🏻
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.