Acties:
  • 0 Henk 'm!
@layzzz, nee niet bekend bij me.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 23:17
Voor een aantal mediaplayers (PS3/Android tablet) heb ik al een Universal/PS3 Media Server draaien in mijn netwerk. Nu wil ik hiervan gebruik maken op een Raspberry Pi, zodat die het niet zo zwaar krijgt met het omzetten van grote videobestanden bij het aansluiten op een aantal oude CRT's hier in huis. Echter krijg ik het maar niet voor elkaar om het transcoden van DTS geluidsporen en dergelijke op de server te laten gebeuren. Ondanks de aangepast .conf aan de server kant en enkel de Upnp server toe te voegen onder Xbian blijft XBMC het DTS spoor zelf omzetten naar 2.0 stereo output met als gevolg lag en stutter bij de zwaardere/grotere bestanden.

Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 6% gewijzigd door ItsValium op 22-02-2013 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilja Meijer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-08 12:58
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/14989_316402551796210_1824448345_n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/16371_316401965129602_2021518220_n.jpg
Ik heb zojuist Raspbmc getest en loopt zonder overclocken ook op 1080p prima. (instalatie 12 minuten, incl uit de verpakking halen)
Nu Openelec en Raspbian testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Smultie schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 06:29:
Ten tweede, je hele tweede alinea: het lijkt er wél op dat alles jouw mening is. Als dat níet zo is, zoals je zelf uitlegt, moet je misschien je teksten op een andere manier op papier zetten.
Klopt. Was niet de bedoeling. Wat ik heb gedaan is meningen van collega's, vrienden en kennissen samen plakken en vertalen. Hier is het "I have" etc. in blijven hangen.

Ik geef toe, ik heb zelf toegevoegd "Sam I know you read this" ;).

Maar om nu te zeggen dat ik al het negatieve bij RaspBMC noem, zie ik eigenlijk niet zo. Ik zie 1 overheersende mening in het hele verhaal, namelijk dat RaspBMC trager is en veel van de Pi lijkt te eisen. De andere dingen noem "ik" overduidelijk bij allen wel. Installatiegemak, user-friendlyness etc., is allemaal niet mijn woorden, maar in mijn vertaling.

Ik heb exact gedaan wat ik zeg, namelijk aangeven hoe mensen die ik ken, het installatie-proces en gebruiksvriendelijkheid beoordelen. De cijfers uit 5 zijn gebaseerd op een totaal van minstens 15 meningen die ik heb ontvangen, niet op wat ik vind.

Tot slot
Ja, toen meneer (is gepakt) z'n geintje deed, was ik daar wat pissig over. Waarom ik ben gestopt zijn andere redenen, doet er niet toe.

Het enige dat ik heb proberen aan te duiden in mijn t.net-post, was dat hij wel heel fel reageert. En ja, ik ga daar dan vol op in.

Sorry dat ik geen link heb gegeven. Ik ging er van uit dat de mensen hier mijn site ondertussen wel konden vinden ;)

Tot zover. :)

Zit goud geld in volgens mij :)

[ Voor 3% gewijzigd door Firesphere op 22-02-2013 23:20 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilja Meijer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-08 12:58
idd goud geld _/-\o_ Ik heb ze een kleine vier uur in huis en heb ze alle 5 al voor 65 euro per stuk verkocht. Morgen maar nog eens 5 bestellen.

Ik heb gemerkt dat Raspbmc tov OpenElec toch een stuk soepeler loopt. Vooral de 1080p films lopen een stuk soepeler. Maar merk wel dat bij Openelec de interface beter loopt.

Morgen maar even een usb toetsenbordje halen ( 8)7 ik blijk er dus geen in huis te hebben) om Raspbian XBIAN te installeren. Hopelijk bied deze uitkomst en heeft deze het beste van beide.

Openelec:
+snelle installatie
+sneller menu
- 1080P niet volledig soepel (hapert in OSD stand)
- Iets meer handelingen om het op SD te zetten

Raspbian
+ staat met een druk op de knop op SD
+ 1080 loopt soepel
+ In interface XBMC te overclocken
- Menu voelt wat traag aan (na overclocken naar 900 is dit probleem verholpen)
- installatie duurt beduidend langer dat openelec

Rasbian Xbian:
- USB toetsenbord nodig om te installeren
verder kan ik hier nog niets over kwijt, aangezien ik op het moment niet verder kom dan de taal keuze.

Als ik wakker ben maar eens kijken wat Xbian is.

[ Voor 3% gewijzigd door Ilja Meijer op 23-02-2013 03:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ilja Meijer schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 01:09:
Ik heb gemerkt dat Raspbmc tov OpenElec toch een stuk soepeler loopt. Vooral de 1080p films lopen een stuk soepeler. Maar merk wel dat bij Openelec de interface beter loopt.
OpenELEC kun beter ook overclocken. Op High is de interface lekker snel en speelt alles wel goed af.
(In config.txt staan een aantal voorbeelden w.o. High)

Maar €65 dan verdien je er niet veel aan lijkt mij? Hm, valt wel mee misschien...

[ Voor 8% gewijzigd door technorabilia op 23-02-2013 09:13 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Mr_gadget schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 12:31:
Lijkt me niet dat een hoger amperage killing is, het brand sneller door idd. Maar bij 1A gaan er ook dingen stuk als er geen polyfuse op zit. Ik heb een IPad adapter gebruikt bij mijn RPi. Maar dat werkte niet, ondanks de 5.1V kwam er maar 1.8 op de meetpunten...
Vreemd.. ik had allemaal vage issues mbt de blackberry lader die 5v 7mAh is, maar de ipad(2) lader doet het perfect!

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
kraades schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 09:10:
[...]

OpenELEC kun beter ook overclocken. Op High is de interface lekker snel en speelt alles wel goed af.
(In config.txt staan een aantal voorbeelden w.o. High)
Ik krijg mijn RPi met OpenElec voor geen meter overgeclockt. Bij de minste overclock raakt de SD card al corrupt en kan ik opnieuw beginnen.

Enig idee hoe dat op te lossen valt? Initial Turbo setting op 30 heeft geen effect, corruptie treed al vrijwel direct op.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

redfoxert schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 11:43:
[...]

Ik krijg mijn RPi met OpenElec voor geen meter overgeclockt. Bij de minste overclock raakt de SD card al corrupt en kan ik opnieuw beginnen.

Enig idee hoe dat op te lossen valt? Initial Turbo setting op 30 heeft geen effect, corruptie treed al vrijwel direct op.
Vaag... wellicht je voeding het probleem?? Heb op verschillende builds een overclock gedaan.. no problem at all..
Kijk voor de grap eens of je ook corruptie bij xbian hebt?? Die staat standaard al op een prettige overclock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
Ben ik de enige waarbij cec het niet meer doed?????/ Ik heb geen idee of dit een hardwarematig probleem is of een software matig probleem..

Ik heb openelec de laatste versie, dis die eindigt met een 3;)

Voorheen deed die het ook gewoon. Bij de eenalaatste versie deed hij t ook al niet:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat je beter een post kunt maken op het OpenElec-forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe moet ik de raspberry besturen (raspbmc) als ik hem voor de eerste keer gebruik? Kan dat gewoon met een remote voor ios of android of moet ik daarvoor een toetsenbordje aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Een iOS of Android remote werkt.
Als je mazzel hebt, kun je ook HDMI-CEC proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xbian is wel een beetje slecht.... Via de Mac op de SD gezet. Krijg netjes een logo en lopende balk op de RPi, en aan het eind van de balk was dat dan ook direct alles wat werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 19:01:
root ~ # grep -v -e '#' -e '^$' /flash/config.txt
gpu_mem=128
arm_freq=950
core_freq=450
sdram_freq=450
over_voltage=6
force_turbo=0
root ~ # 
Deze settings werken...
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 16:32:
Hoe moet ik de raspberry besturen (raspbmc) als ik hem voor de eerste keer gebruik? Kan dat gewoon met een remote voor ios of android of moet ik daarvoor een toetsenbordje aansluiten?
Als de TV AB niet werkt dan zul je eerst de web server aan moeten zetten voordat de app werkt. Bv. door de tobo te gebruiken.

[ Voor 29% gewijzigd door technorabilia op 23-02-2013 17:54 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hier werkt HDMI CEC keurig, zodat ik de afstandbediening van de TV kan gebruiken.
Op Raspbmc is de web server volgens mij default ingeschakeld. Dus zou een app als Yatse wel eens direct kunnen werken. Daar maak ik zelf ook veel gebruik van :)

[ Voor 33% gewijzigd door Ultraman op 23-02-2013 18:46 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
kraades schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 17:09:
[...]

Deze settings werken...

[...]

Als de TV AB niet werkt dan zul je eerst de web server aan moeten zetten voordat de app werkt. Bv. door de tobo te gebruiken.
Die staat bij Xbian standaard aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En als die om een of andere reden niet aan staat, dan kan je hem via xbian-config-shell aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Ultraman schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 18:44:
Hier werkt HDMI CEC keurig, zodat ik de afstandbediening van de TV kan gebruiken.
Op Raspbmc is de web server volgens mij default ingeschakeld. Dus zou een app als Yatse wel eens direct kunnen werken. Daar maak ik zelf ook veel gebruik van :)
Kan dit ook met Logitech harmony one?

Edit: zie dat dit aan je tv ligt. Ik heb een Sony bravia KDL 46w4500. Deze ondersteund CEC maar hoe gebruik ik dit dan.

[ Voor 13% gewijzigd door ralph0603 op 23-02-2013 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
Het probleem is inmiddels opgelost. Na het updaten van mijn philips tv werd mijn AB weer herkend door XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Volgens XBian ontwikkelaars werkt libCEC niet meer goed door een firmware update van de Pi. Probleem schijnt vooral bij Philips TV's voor te komen. Helaas hebben wij een Philips TV.

TV updaten heeft mij niet geholpen.

[ Voor 9% gewijzigd door Tommiiee op 23-02-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ralph0603 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 22:08:
[...]

Kan dit ook met Logitech harmony one?

Edit: zie dat dit aan je tv ligt. Ik heb een Sony bravia KDL 46w4500. Deze ondersteund CEC maar hoe gebruik ik dit dan.
Bij de Sony Bravia tv's is er vaak 1 HDMI poort die CEC ondersteund, op de 37ex402 is het de poort aan de zijkant vlakbij de usb aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:07

Compizfox

Bait for wenchmarks

Compizfox schreef op zondag 17 februari 2013 @ 19:05:
De laatste tijd heb ik er ineens last van de de audio output van de DAC enorm laag is.
Ik moet dus het geluid van de TV heel hard zetten om iets te horen, wat door de ruis onacceptabel is.

Zover ik weet heb ik niets veranderd of zo. Waar kan dit aan liggen?
Zonet de eerste keer geprobeerd weer wat te kijken na de upgrade naar XBian A5, en gelukkig merkte ik dat het geluid weer normaal was.

Ik liep dus even de keuken in en toen ik weer terugkwam...
:( fuck, geluid dus weer nauwelijks hoorbaar.

Dit heb ik ook met YouTube e.d dus het ligt niet aan de films.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Ilja Meijer schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 01:09:
idd goud geld _/-\o_ Ik heb ze een kleine vier uur in huis en heb ze alle 5 al voor 65 euro per stuk verkocht. Morgen maar nog eens 5 bestellen.

...
Waar kan je die Raspberry Pi bestellen dan? Heb net even snel gezocht maar het zal wel aan de time of day liggen dat ik het niet kan vinden (01:12 uur)...

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:27
Ik heb hem hier vrijdagavond besteld en morgen binnen hopelijk.
http://www.raspberrystore.nl/

Ben benieuwd of hij beter is dan me popcorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 23:03
Sinds gisteren blijft mijn Raspberry Pi, met Raspbmc geïnstalleerd, hangen in een bootloop. XBMC start op, maar na nog geen 2 minuten vindt er een reboot plaats. Dit blijft zich eindeloos herhalen.
Ik heb een clean install gedaan en het probleem blijft aanhouden. Gek genoeg heb ik nooit eerder problemen gehad.
Haal ik de netwerkkabel eruit dan is er niets aan de hand. Steek ik deze na de reboot er weer in dan gaat het een variabel aantal minuten goed en dan beginnen we weer van voor af aan.

Bij velen zou het aan de voeding liggen. Ik heb 3 verschillende laders geprobeerd. Daar kan het niet aan liggen.

Iemand enig idee wat de oorzaak is en hoe deze op te lossen?

http://paste.debian.net/237753

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Laatst online: 20-07 18:33
slommer schreef op zondag 24 februari 2013 @ 10:35:
Ik heb hem hier vrijdagavond besteld en morgen binnen hopelijk.
http://www.raspberrystore.nl/

Ben benieuwd of hij beter is dan me popcorn.
Thanks, ga gelijk even kijken!

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:05
xbian weer eens geintsalleerd, de overclock lijkt alleen niet te werken via zowel xbmc menu als SSH. Bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan je je nieuwe /boot/config.txt plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Zo Xbian geinstalleerd, CEC werkt gelukkig dus kan hem lekker via mijn harmony besturen. Alleen krijg ik mijn WI-Fi adapter nog niet lekker aan de praat. hij gaat wel zoeken naar netwerken, maar vind helemaal niks? Lampje op de adapter brand gewoon. Ook merk ik dat hij soms wat enorm sloom is, ik weet niet welk profiel het beste is voor overclocking? heb hem maar op Xbian laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:50
Iemand een idee hoe ik fan art krijg?

Ik heb fan art downloader geinstalleerd maar die download niks. Misschien komt dat omdat de films op de nas staan. (Synology)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Remco Tr schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:12:
Iemand een idee hoe ik fan art krijg?

Ik heb fan art downloader geinstalleerd maar die download niks. Misschien komt dat omdat de films op de nas staan. (Synology)
Als je je films/series toevoegd, dan moet je de goede scraper kiezen (de scraper kijkt naar de films en download info/fan art). Dan zou het automatisch moeten gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Iets meer uitleg ajb:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Ik zit op XBian alpha 3 en wil alpha 5 installeren. Nu heb ik al gevonden dat ik daarvoor Putty moet gebruiken. Dus ingelogd met Putty via SSH, optie 5 "update" gekozen en hij geeft aan dat er geen updates zijn. Als je dan eens gaat googelen kom je zulk soort info tegen, tegen even iets boven mijn niveau zeg maar. Iemand tips over hoe van a3 naar a5 te gaan?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XBian kan maar één versie tegelijk updaten (voor nu), dus alleen van Alpha 3 naar Alpha 4 en dan naar Alpha 5. Het probleem is alleen dat door de recente firmware upgrades, de updates van voor Alpha 5 niet meer zouden werken. Deze hebben we daarom verwijderd. Je kunt daarom nu niet meer updaten van Alpha 3 naar Alpha 4. Op dit moment kan je dus het beste gewoon herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raspbmc is het niet helemaal voor mij. Hij heeft af en toe een reboot nodig voordat hij een video wil laden. Hij crasht (reproduceerbaar) bij bepaalde .rar subtitles. Addons installeren lijkt vaak pas bij de 3 poging te lukken. Vaak gaat hij gewoon terug naar het menu.

De performance is verder hetzelfde. Ergo, tijd om XBian eens te proberen. Anders ga ik weer terug naar elec.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2013 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Nog niet helemaal duidelijk ga het proberen verder uit te zoeken. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Nu online
ralph0603 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:23:
Zo Xbian geinstalleerd, CEC werkt gelukkig dus kan hem lekker via mijn harmony besturen. Alleen krijg ik mijn WI-Fi adapter nog niet lekker aan de praat. hij gaat wel zoeken naar netwerken, maar vind helemaal niks? Lampje op de adapter brand gewoon. Ook merk ik dat hij soms wat enorm sloom is, ik weet niet welk profiel het beste is voor overclocking? heb hem maar op Xbian laten staan.
Hoe heb je je Harmony precies ingesteld om hem via CEC met de RPi te laten werken? Of zet je je Harmony gewoon op 'TV Modus' en werkt het toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat is niet 'toevallig', dat is juist de manier waarop CEC werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Tommiiee schreef op zondag 24 februari 2013 @ 23:53:
[...]

Hoe heb je je Harmony precies ingesteld om hem via CEC met de RPi te laten werken? Of zet je je Harmony gewoon op 'TV Modus' en werkt het toevallig?
Gewoon op device en dan tv. Dan werkt het. Verder nog niet echt veel geprobeerd. Moet eerst die WiFi aan de praat krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Heb van't weekend xbian geupdate naar alpha5. Wow, CurlyMo en de rest van het devteam, chapeau!

Alle kleinere en grotere niggles die ik had met mijn xbmc op de pi zijn zo ongeveer verholpen. Refocus Big doet het (dankzij de verdere algehele versnelling in deze alpha) nu i.p.v. nét niet vlot, nét wel vlot. De youtube plugin is een stuk vlotter en werkt gewoon, de config vanuit xbmc is zéér handig en de klap op de vuurpijl: mijn 1080p met DTS firefly's die in a4 nét niet wilden, spelen nu stutterfree op de standaard overclock.

Thanks!

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 21:57:
Raspbmc is het niet helemaal voor mij. Hij heeft af en toe een reboot nodig voordat hij een video wil laden. Hij crasht (reproduceerbaar) bij bepaalde .rar subtitles. Addons installeren lijkt vaak pas bij de 3 poging te lukken. Vaak gaat hij gewoon terug naar het menu.

De performance is verder hetzelfde. Ergo, tijd om XBian eens te proberen. Anders ga ik weer terug naar elec.
Ik heb gisteren na een 1/2 jaar OpenELEC toch Raspbmc weer eens geprobeerd. Tot nu toe geen problemen met afspelen. Het add-on problem had ik ook op OpenELEC. Soms wel en soms niet. En deze keer op Raspbmc gaat het zonder problemen. Dus of dat nu aan XBMC ligt of aan connectivity? Ik merk wel dat het inladen van de library wel vele malen trager is op Raspbmc dan op OpenELEC.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CurlyMo: wat kan ik doen als XBian niet verder komt dan het logo en de loading balk die volloopt? Ik heb een RPi, model B 512MB.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2013 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

Omdat ik geen zin had om opnieuw te beginnen heb ik geprobeerd om mijn XBian 1.0 alpha 4 via SSH te upgraden naar alpha 5.

Eerste poging was 'apt-get update && apt-get upgrade'. Ging goed, behalve dat XBMC na het opstarten enkel een zwart scherm gaf. XBian startte wel gewoon op, SSH toegang werkte nog steeds.

Volgende poging was 'apt-get update && apt-get dist-upgrade'. Je krijgt dan een waarschuwing dat dit mogelijk tot een niet werkend systeem leidt, maar dat had ik al dus leek me weinig risico.

De 'dist-upgrade' verliep prima en na een reboot startte XBMC weer gewoon op. Hoera!

Bedankt aan alle betrokken ontwikkelaars, XBian is een knap stukje werk. Ik gebruik het nu dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Xbian loopt idd lekker soepel. Had idd refocus big draaien maar uiteindelijk toch terug naar confluence mod2 via de superrepo. Puur omdat ik het weergeven van mijn library net effe wat fijner vind daarin. Maar het loopt as un trein!

Standaard overclock instellingen lopen prima. DTS downmixing durf ik niet te zeggen, heb tegenwoordig een versterker die dat doet :)

Heb wel een aantal x gehad dat XBMC "zomaar" crashte. Dat ik via SSH naar de services keek, dat xbmc echt gestopt was... nog niet echt reproduceerbaar, dus tot die tijd test ik lekker even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Ik begrijp niet waarom mensen zo moeilijk doen over het upgraden via SSH (zoals 7o9 hierboven): de aankondigingspagina van Xbian zegt duidelijk dat je het als volgt moet doen:
Connect to XBian using SSH (tutorial: here), login as ‘xbian’, password ‘raspberry’
Exit xbian-config through ‘Return’ and run the following commands:
sudo su
apt-get update
apt-get install xbian-update
Bovenstaande werkte bij mij perfect van alpha4 naar alpha5 (CurlyMo heeft al aangegeven dat dat van Alpha3 en eerdere niet zo mogelijk is).

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 08:17:
CurlyMo: wat kan ik doen als XBian niet verder komt dan het logo en de loading balk die volloopt? Ik heb een RPi, model B 512MB.
Je vorige statement duidde niet bepaald op het willen zoeken naar een oplossing :P Probeer de /boot/cmdline.txt eens terug te zetten naar default:
code:
1
dwc_otg.fiq_fix_enable=1 sdhci-bcm2708.sync_after_dma=0 dwc_otg.lpm_enable=0 console=tty1 root=/dev/mmcblk0p2 rootfstype=ext4 rootwait

En daarmee te booten. Je ziet de boot output dan weer verschijnen. Laat even weten waar het fout gaat.
7o9 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 08:54:
Omdat ik geen zin had om opnieuw te beginnen heb ik geprobeerd om mijn XBian 1.0 alpha 4 via SSH te upgraden naar alpha 5.

Eerste poging was 'apt-get update && apt-get upgrade'. Ging goed, behalve dat XBMC na het opstarten enkel een zwart scherm gaf. XBian startte wel gewoon op, SSH toegang werkte nog steeds.

Volgende poging was 'apt-get update && apt-get dist-upgrade'. Je krijgt dan een waarschuwing dat dit mogelijk tot een niet werkend systeem leidt, maar dat had ik al dus leek me weinig risico.

De 'dist-upgrade' verliep prima en na een reboot startte XBMC weer gewoon op. Hoera!

Bedankt aan alle betrokken ontwikkelaars, XBian is een knap stukje werk. Ik gebruik het nu dagelijks.
Wat we zelf overal aangegeven is dat je geen apt-get upgrade moet doen om naar nieuwe versies van XBian te gaan. Wil je upgraden naar bijv. een nieuwe Ubuntu release dan doe je dat ook niet met een apt-get upgrade. In al deze gevallen dien je dus een apt-get dist-upgrade te doen. In het geval van XBian is het het veiligste om direct gewoon de update bij te werken: apt-get install xbian-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Laatst online: 10:00

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Net upgrade gedaan naar Alpha 5 via ssh.
Complimenten aan Xbian. Werkt net even sneller dan de vorige versie.
Ziet er goed uit. Complimenten aan het Xbian team. _/-\o_

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 12:43
Sepp14 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 20:58:
Heeft dat mss te maken met dubbele bitrate? Schijnt een bug te zijn heb ik me laten vertellen.
SD (avi.) films speelt hij bij mij ook niet altijd goed af. Blijft soms na 1 minuut hangen.
Heb nu de probleemgevallen geconverteert naar H.264 format met freemake.
Btw, ik heb geen mpeg license

Edit:
Valt me de laatste dagen op dat soms mijn beeld van de tv stoort. Ben ik RTL 4 aan het kijken via de kabel stoort hij, terwijl de rpi aanstaat.
Kan het zijn dat de rpi stoort op de tv?
Ik kijk digitaal via een C+ module in de achterkant van de tv.
hier heb ik ook last van!
zodra ik de pi weer uit zet is de storing ook weg.

ik kijk tv via een c++ kaart achterin de tv.

pi zit via hdmi aangesloten op versterker en die weer op de tv

[ Voor 63% gewijzigd door PheraX op 25-02-2013 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

DexterBelgium schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:28:
Ik begrijp niet waarom mensen zo moeilijk doen over het upgraden via SSH ...
Wat nou moeilijk doen?

Ik had het fout gedaan omdat ik niet goed gelezen had en geef enkel aan wat ik gedaan heb om het weer werkend te krijgen zonder opnieuw te beginnen. Misschien had ik mijn ervaringen niet moeten doelen zodat anderen die dezelfde fout maken helemaal opnieuw beginnen.
CurlyMo schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:40:
[...]
Wat we zelf overal aangegeven is dat je geen apt-get upgrade moet doen om naar nieuwe versies van XBian te gaan. Wil je upgraden naar bijv. een nieuwe Ubuntu release dan doe je dat ook niet met een apt-get upgrade. In al deze gevallen dien je dus een apt-get dist-upgrade te doen. In het geval van XBian is het het veiligste om direct gewoon de update bij te werken: apt-get install xbian-update.
Mijn doel met 'apt-get update' was helemaal niet om naar een nieuwe XBian versie te gaan. Ik was best tevreden met Alpha 4 en wilde enkel bestaande packages bij laten werken (zoals ik dat al vele jaren doe bij mijn andere Debian of afgeleide systemen). Dat werkt dus niet in deze situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je niet wilt dat XBian pakketten worden bijgewerkt dan zul je onze repo uit de /etc/apt/sources.list moeten halen. Anders gaan onze pakketten net als de raspbian pakketten gewoon mee met de upgrade. En in sommige gevallen, zoals in Alpha 5, zijn de normale pakketten zoals XBMC weer afhankelijk van de systeemversie waardoor je niet ander kan, dan bijwerken.

Dan is de natuurlijke vraag, waarom maken we Alpha 5 niet afhankelijk van een bepaalde XBMC versie en diezelfde XBMC versie weer afhankelijk van Alpha 5, zodat je nooit een pakket installeert op de verkeerde versie? Simpel, beperkingen van apt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Waarom maak je in je repo geen aparte dists dan? Net als je bij bv. Debian de volgende repo hebt:
deb http://ftp.nl.debian.org/debian/ wheezy main

De dist is hier wheezy. Dat kan ik vervangen door bv. sid en dan gaat ie upgraden naar unstable :)

Zo zou je dat ook bij XBian kunnen doen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, maar onze updates zijn niet unstable :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marqvds
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:52
Weet iemand of het bij XBian of OpenELEC wel mogelijk is een USB geluidskaart te gebruiken in XMBC? Ik gebruik momenteel RASPBMC en daar kun je dmv PulseAudio je usb audio gebruiken maar dit werkt erg buggy en AC3/DTS werkt (nog) niet.

Mijn receiver heeft namelijk geen hdmi en ac3 via tv naar receiver zorgt voor veel vertraging in audio :D
Dus een USB geluidskaart (met SPDIF) zou ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is al vaker langsgekomen en het antwoord is nee. Precies om de reden dat het in Raspbmc buggy werkt.

Trouwens, voor iedereen met goede ideeën voor XBian:
http://forum.xbian.org/showthread.php?pid=5867#pid5867

[ Voor 35% gewijzigd door CurlyMo op 25-02-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Nu online
ralph0603 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 01:51:
[...]

Gewoon op device en dan tv. Dan werkt het. Verder nog niet echt veel geprobeerd. Moet eerst die WiFi aan de praat krijgen
Nou nee dus, want als mijn TV afstandsbediening het niet doet, doet de Harmony het dus ook niet. En dat is bij mij het geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
NFS probleem i.c.m. XBian ook opgelost; OpenElec geïnstalleerd.

Draai nu 2 Raspberry's met OpenElec en het werkt weer prima. Had geen zin om moeilijk te gaan doen om NFS shares te vinden en met OpenElec vond ik de mappen direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

CurlyMo schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:01:
Ja, maar onze updates zijn niet unstable :)
Nee, maar dat bedoel ik ook niet :P

Debian heeft een rolling release (stable, testing, sid). Momenteel zijn dat Sqeeze en Wheezy maar dat doet er verder niet toe.

Ik had als voorbeeld misschien beter het release schema van Ubuntu kunnen aanhouden:

code:
1
deb http://archive.ubuntu.com/ubuntu natty main restricted

Hierbij is natty de dist.

Je kunt voor XBian gewoon voor elke versie (alpha 4, alpha 5 en ga maar door) een dist aanmaken.

Als je dan bij a4 wilt blijven laat je in je sources.list gewoon alpha4 staan oid. En wil je upgraden naar alpha5, dan zet je dat in je sources.list gevolgd door een apt-get dist-upgrade.

Dit is gewoon precies hoe het werkt bij alle andere distro's die gebruik maken van apt.

[ Voor 18% gewijzigd door Compizfox op 25-02-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is ook de reden dat ik zoek naar nieuwe leden die kunnen helpen met het onderhouden van XBian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weert14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:09
Hallo allemaal,

Ik heb een raspberry pi met volgens mij openelec rc2 draaien. Ik probeer op mijn windows 8 pc folders te sharen met smb. Maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb niks van windows live essentials geinstalleerd op mijn pc maar toch krijg ik elke keer die "lock settings" melding.
Weten jullie of openelec xbmc werkt met windows 8 file sharing?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
SMB is SMB, en het lijkt me sterk dat Windows 8 SMB niet goed geïmplementeerd heeft. Er zal naar alle waarschijnlijkheid iets in jouw setup niet goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 14:35
Dat zou ik niet zomaar zeggen.
Met Win7 hadden ook een hoop mensen last dat hun shares niet meer bereikbaar waren, en dat was inderdaad door die Windows Live Sign-in Assistant. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BvDorp schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 18:12:
[...]

Hebbes! Check http://www.xbmchub.com/bl...on-installation-for-xbmc/. Installeer de repository, en van daaruit weer de repository voor IceFilms en 1Channel. Dan kun je de add-ons weer installeren. Werkt prima trouwens! Helaas biedt het geen ondertiteling, dus in verband met de WAF moet ik toch weer downloaden ..
Op de laatste OpenELEC krijg ik nu steeds script errors. Op Raspbmc werkt het wel. Het duurt wel een eeuwigheid voordat je iets te zien krijgt qua lijst met content. Ik neem aan dat het bij iedereen zo is? Zijn er nog settings die kunnen helpen. De RPi is al overclocked 950/450/450/6.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weert14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:09
Het ligt denk ik aan openelec want ik heb een ipad 2 waar de laatste xbmc op staat en daar kan ik prima mijn smb shared folders toevoegen die op mijn pc staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capsoft
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 10:42
Upgrade van Xbian 1 alpha 4 naar Xbian 1 alpha 5 ging perfect! Ik heb het idee dat er een groter verschil tussen alpha 4 en 5 zit als tussen 3 en 4.
Ben er erg blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
capsoft schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:59:
Upgrade van Xbian 1 alpha 4 naar Xbian 1 alpha 5 ging perfect! Ik heb het idee dat er een groter verschil tussen alpha 4 en 5 zit als tussen 3 en 4.
Ben er erg blij mee!
Gelukkig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Smultie schreef op maandag 25 februari 2013 @ 17:58:
SMB is SMB, en het lijkt me sterk dat Windows 8 SMB niet goed geïmplementeerd heeft. Er zal naar alle waarschijnlijkheid iets in jouw setup niet goed zijn.
Da's niet helemaal waar, Apple had bijv. een SMB-protocol op z'n servers geïmplementeerd waar Vista totaal niet mee overweg kon. Overigens lag het probleem daar duidelijk bij Apple, want de kopieermachine van Xerox kon ook ineens niet meer met SMB wegschrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo is dat natuurlijk met alles. Een procotol is een procotol mits goed geïmplementeerd. SMB/CIFS hoort gewoon, als het zo aangeboden wordt, altijd te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

MS wil het sinds 2003 nog een beetje versleutelen waar de apples ook weer niet mee overweg konden.. totdat apple weer een patch uitbracht.

Mijn Boxee kon ineens na een update ook niet meer naar mijn nas connecten.. hadden ze de nieuwe SMB versie geimplementeerd, moest NAS ook updaten voor het weer ging werken.

Hangt van heel veel factoren af tegenwoordig helaas..
Daarom wellicht beter om een "simpelere" versie te gebruiken: NFS??
http://freenfs.sourceforge.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel1
  • Niet online
File transfer naar PI (vanaf Mac OSX)
Sinds een week of twee ben ik bezig om een goede manier te vinden om media files van mijn OSX 10.7 computer naar de usb harddisk die aan mijn PI hangt over te zetten. Ik ben begonnen met raspbmc, daar kreeg ik met sftp 700 KB/s en met SMB 4.5 MB/s. Omdat SMB op OSX niet lekker loopt, zag OSX de PI niet altijd en was de max. file grootte ~ 2GB. Bij grotere files volgt de error Destination disk full.
Toen met OpenELEC getest: sftp 2.2 MB/s en SMB 0. SMB ziet PI altijd, maar denkt dat de usb disk vol is.

Die SMB problemen zijn ook bij anderen bekend (zie hierboven en Google). SMB in XBMC zélf werkt echter wél goed (genoeg): Ik heb XBMC ook op m'n pc gezet, alleen voor de ingebouwde filemanager. En dan is de transfer speed bijna 6.5 MB/s.

UPnP werkt trouwens goed. Met Twonky (bij Philips TV's meegeleverd onder de naam MediaManager) krijgt XBMC meteen een goede verbinding.

toevoeging 3 maart: Openelec 2.99.4 zorgt ervoor dat SMB vanuit de OSX Finder een beetje werkt, filetransfer met ~ 6.5 - 7 MB/s. Maar nu lijkt het of wijzigen van directory namen e.d. niet goed gaat, dus ...?

[ Voor 10% gewijzigd door karel1 op 03-03-2013 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Werkt met XBian spoelen wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CurlyMo schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:40:
[...]

Je vorige statement duidde niet bepaald op het willen zoeken naar een oplossing :P Probeer de /boot/cmdline.txt eens terug te zetten naar default:
code:
1
dwc_otg.fiq_fix_enable=1 sdhci-bcm2708.sync_after_dma=0 dwc_otg.lpm_enable=0 console=tty1 root=/dev/mmcblk0p2 rootfstype=ext4 rootwait

En daarmee te booten. Je ziet de boot output dan weer verschijnen. Laat even weten waar het fout gaat.
Hielp niet, stond al standaard :)

Uiteindelijk maar even met de hand de image erop gezet, volgens mij is die RPi installer niet helemaal fris bezig. Nu loopt het gelijk als een tierelier, ik ben even configgen :)

Speciaal maar even een 4GB kaartje voor gehaald, werd een beetje moe van steeds dezelfde overschrijven.

Edit:
Alles werkend, gaat lekker snel!
Alleen als ik vanaf mijn iPad AirPlay Mirroring doe dan hangt Xbian (en Raspbmc) :'( Enig idee CurlyMo of dat te fixen is?
Google bracht vandaag toen ik beetje wakker was wel een antwoord, dat kan simpelweg niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2013 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Heb het vanochtend geprobeerd: skippen met 30s en 10min werkt perfect (zelfs zonder de grijze blokjes van vroeger), ffwd en rew doet niks bij de sample die ik had geprobeerd (zegt wel dat ie aan 8x aan het fwden is, maar gaat gewoon aan 1x verder, wel zonder geluid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Nu online
DexterBelgium schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 06:38:
[...]

Heb het vanochtend geprobeerd: skippen met 30s en 10min werkt perfect (zelfs zonder de grijze blokjes van vroeger), ffwd en rew doet niks bij de sample die ik had geprobeerd (zegt wel dat ie aan 8x aan het fwden is, maar gaat gewoon aan 1x verder, wel zonder geluid).
Ik had dit bij 1a4 ook. Toen heb ik maar besloten om door te spoelen door in Yatse de pointer in de afspeelbalk te slepen tot ik bij het gewenste tijdstip ben.

Heb vooruit-/terugspoelen nog niet geprobeerd in 1a5..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Draai nu weekje xbmc op m'n pc en was er zo van onder de indruk dat ik gisteren ook maar een raspb. pi incl. xbmc heb aangeschaft (voor in de woonkamer). zo'n beetje alle apps meteen erop gezet..nu merkte ik dat in tegenstelling tot de pc-versie alles heeel lang duurd met inladen/bufferen van filmpjes. Waar kan dit aan liggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Welke Raspberry-versie en welk OS draai je (Openelec, Raspbmc of Xbian)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:32
De raspberry pi is gewoon niet zo snel als een pc. Het is maar een 800mhz arm processortje hè ;).
Menu handelingen, laden van films, cpu-heavy dingen gaan gewoon niet zo snel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Lieuwe15 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:06:
De raspberry pi is gewoon niet zo snel als een pc. Het is maar een 800mhz arm processortje hè ;).
Menu handelingen, laden van films, cpu-heavy dingen gaan gewoon niet zo snel ;).
700mhz zelfs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Lieuwe15 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:06:
menu en alles gaat allemaal maar lijkt alsof m'n internet snelheid word vertraagd door iets. Alleen een aflevering van een serie (icefilms) duurde al paar minuten bufferen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hoe gaan jullie eigenlijk om met chroma subsampling? Wikipedia: Chroma subsampling

Mijn ue40d5000 kan RGB kleuren weergeven, maar ik krijg het alleen werkend als de TV in PC mode staat met 60Hz output.
Als ik films wil afspelen op hun native framerate (meestal 24Hz) gaat hij over op een beperkter kleurspectrum. Ik kan de TV dan wel bijstellen zodat de film er weer goed uitziet, maar de intervace van XBMC ziet er dan een stuk minder goed uit (waarschijnlijk omdat deze nog steeds de volledige kleurruimte uitstuurt en wordt geclipt). Bovendien heb ik mijn twijfels bij de beeldkwaliteit van de films, maar omdat mn TV op andere weergave settings (contrast, brightness e.d.) overstapt is het moeilijk vergelijken.
Films worden sowieso in die beperktere kleurruimte opgeslagen. Dus wat dat betreft zou er geen verlies nodig hoeven te zijn als de TV niet meer de volledige RGB weergeeft. Dat de beeldkwaliteit van de interface iets minder is zou ik dan op de koop toe willen nemen.

Mijn huidige oplossing is alles afspelen op 60Hz in RGB, maar dat is natuurlijk suboptimaal, omdat ik dan films niet met de juiste framerate afspeel, waardoor het er iets minder vloeiend uitziet.

Mijn vraag is eigenlijk: wat gebeurt hier? En ook, zijn er optimale instellingen, waarmee ik i.i.g. films zonder verlies kan afspelen?
Dat de interface er iets minder uitziet, is niet zo'n groot probleem, hoewel ook foto's dan minder mooi worden weergegeven. In config.txt is er een hdmi_pixel_encoding setting, maar ik geloof niet dat deze veel uithaalt bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Werkt het nou eigenlijk bij iemand echt naar tevredenheid? Het blijft toch behelpen door de processor ben ik bang.
Zit te kijken naar deze alternatieven, de vraag is alleen of erg genoeg community omheen zit:
Cubieboard, 1 GHz
OLunixo, 1GHZ
Hackberry, 1.2 GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als XBian genoeg donaties binnen krijgt om een van de alternatieven te kunnen aanschaffen, dan porten we met alle liefde onze distro naar meerdere platforms.

Alsnog een antwoord op je vraag. Ja, het werkt hier naar alle tevredenheid, maar dat komt ook omdat ik via mijn RPi bijv. ook mijn lampen bedien.

[ Voor 32% gewijzigd door CurlyMo op 27-02-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faaz0
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 08:14
CurlyMo schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:49:
Als XBian genoeg donaties binnen krijgt om een van de alternatieven te kunnen aanschaffen, dan porten we met alle liefde onze distro naar meerdere platforms.
Haha dat geloof ik graag ;)
Ik ben ook wel bereid met een alternatief platforms te rommelen aangezien ik toch nog een nieuwe nas op wil zetten die wel wat te verduren gaat krijgen, dus ik denk dat een tweede rpi het te zwaar ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Zijn er meer mensen die dit probleem ervaren met xbian a5?

Zodra de unit aan het spelen is of met een app bezig, en ik doe iets met ssh (of winscp) dan crashed xbmc tot een zwart scherm en moet ik de service restarten.

Net had ik de SpotIMC app draaien, en ik connecte met winscp om iets te doen.. paf.. beeld zwart. remote app disconnected en bye bye tegen xbmc.

Default confluence skin ook al gemolesteerd... reinstall zit er al aan te komen, maar wil even weten hoe het zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, dat probleem ken ik niet. Je zou kunnen proberen om watchdog uit te zetten door deze regels te activeren en de waardes op 0 te zetten (/etc/watchdog.conf):
code:
1
2
3
max-load-1              = 0
max-load-5              = 0
max-load-15             = 0

en voor deze regels juist een comment te zetten:
code:
1
2
#realtime               = yes
#priority               = 1

Daarna:
code:
1
2
sudo update-rc.d watchdog remove
sudo reboot

Kijk dan of hij alsnog vastloopt.

PS. als je XBMC molt kan je hem gewoon herinstalleren via:
code:
1
sudo apt-get install --reinstall xbian-package-xbmc

Dat geldt ook voor andere programma's uit onze repo.

[ Voor 15% gewijzigd door CurlyMo op 27-02-2013 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

Mr_gadget schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:38:
Werkt het nou eigenlijk bij iemand echt naar tevredenheid? Het blijft toch behelpen door de processor ben ik bang.
Zit te kijken naar deze alternatieven, de vraag is alleen of erg genoeg community omheen zit:
Cubieboard, 1 GHz
OLunixo, 1GHZ
Hackberry, 1.2 GHz.
Als Mediacenter kan je dan als alternatief veel beter de Arctic Mn001 kopen?

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

CurlyMo schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:31:
Nee, dat probleem ken ik niet. Je zou kunnen proberen om watchdog uit te zetten door deze regels te activeren en de waardes op 0 te zetten (/etc/watchdog.conf):
code:
1
2
3
max-load-1              = 0
max-load-5              = 0
max-load-15             = 0

en voor deze regels juist een comment te zetten:
code:
1
2
#realtime               = yes
#priority               = 1

Daarna:
code:
1
2
sudo update-rc.d watchdog remove
sudo reboot

Kijk dan of hij alsnog vastloopt.

PS. als je XBMC molt kan je hem gewoon herinstalleren via:
code:
1
sudo apt-get install --reinstall xbian-package-xbmc

Dat geldt ook voor andere programma's uit onze repo.
Hmmm ff proberen.. Net klapte ie er btw zonder enige input uit..
Als ik die reinstall doe, behoud ik dan m'n database of moet ik die dan ook restoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die reïnstall herinstalleert alleen het programma, dus doet niks met de home folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr_gadget schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:38:
Cubieboard, 1 GHz
OLunixo, 1GHZ
Hackberry, 1.2 GHz.
Ja, 100% tevreden OpenELEC gebruiker. Geen crashes, alles speelt af.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Hier een 100% tevreden Xbian gebruiker overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

CurlyMo schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:01:
Die reïnstall herinstalleert alleen het programma, dus doet niks met de home folder.
Ok, dus die default confluence skin wordt daarmee ook hersteld. da's mooi, want die is met dank aan (denk ik) spotimc echt helemaal de weg kwijt. Tekst onzichtbaar totdat er een focus op is..

Thanks, heb net de aanpassingen gedaan en zal in de loop van de dag nog wel effe testen. Er zitten ook voordelen aan een hernia ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Nu online
@CurlyMo Ik heb even 2 noob vraagjes over Xbian:

1) Als ik door mijn TV Shows library navigeer, dan komt er (default skin) bij elke serie een afbeelding naast te staan. Bij 1a4 was het zo dat deze afbeelding 'korrelig' begon (lage kwaliteit), maar na een paar seconden haarscherp was. Nu (1a5) blijft hij korrelig, na een tijdsbestek van minuten geen verbetering. Er is niets veranderd aan de Pi. Het is een fresh install, geen update

2) Ik heb de XBMC subtitles add-on geïnstalleerd, en die werkt naar behoren. Ik vroeg me alleen af hoe ik die ondertiteling uitzet als die niet synchroon loopt. Ik gebruik Yatse en ben gisteren 10 minuten bezig geweest om die ondertiteling uit te zetten, maar het is uiteindelijk niet gelukt waardoor ik de hele aflevering geforceerd de ondertiteling aan het negeren was. Ben ik nou zo stom..? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Ondertitels kun je gewoon wijzigen in het audio menu ;). Dus aan of uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tommiiee schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:07:
@CurlyMo Ik heb even 2 noob vraagjes over Xbian:

1) Als ik door mijn TV Shows library navigeer, dan komt er (default skin) bij elke serie een afbeelding naast te staan. Bij 1a4 was het zo dat deze afbeelding 'korrelig' begon (lage kwaliteit), maar na een paar seconden haarscherp was. Nu (1a5) blijft hij korrelig, na een tijdsbestek van minuten geen verbetering. Er is niets veranderd aan de Pi. Het is een fresh install, geen update
http://forum.xbian.org/thread-496-post-6615.html#pid6615
2) Ik heb de XBMC subtitles add-on geïnstalleerd, en die werkt naar behoren. Ik vroeg me alleen af hoe ik die ondertiteling uitzet als die niet synchroon loopt. Ik gebruik Yatse en ben gisteren 10 minuten bezig geweest om die ondertiteling uit te zetten, maar het is uiteindelijk niet gelukt waardoor ik de hele aflevering geforceerd de ondertiteling aan het negeren was. Ben ik nou zo stom..? :P
Als je op de 'menu' toets drukt, dan zie je als het goed is onderaan je video een tijdsbalk + wat knoppen. Met knop aan de linkerkant onderin beeld lijkend op een vierkantje, bedien je de ondertiteling.

Daarnaast weet ik zelf ook weinig van XBMC af, dat is Koenkk en Rikardo1979 hun ding. Ik zorg vooral dat de randvoorwaarden geschapen worden voor het soepel draaien van het systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Ik vind muziek afspelen niet erg fijn met de raspberry pi. Ik gebruik hdmi audio uit en telkens met nummer wisselen mis ik een aantal secondes van het nieuwe nummer omdat mijn receiver eerst moet locken op het geluidsformaat (PCM).
Vanaf de windhoos pc muziek luisteren laat windows de lock staan. De rasp pi gooit de lock bij het eindigen van het nummer er direct af (dus nieuwe lock nodig en dus een paar sec geen geluid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hum, iemand een idee hoe ik de OSD kan laten staan (plaatje van album en wat er afspeelt enzo) in full screen mode van de audio?
Pagina: 1 ... 41 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.