Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Lieuwe15 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:23:
Ik vind muziek afspelen niet erg fijn met de raspberry pi. Ik gebruik hdmi audio uit en telkens met nummer wisselen mis ik een aantal secondes van het nieuwe nummer omdat mijn receiver eerst moet locken op het geluidsformaat (PCM).
Vanaf de windhoos pc muziek luisteren laat windows de lock staan. De rasp pi gooit de lock bij het eindigen van het nummer er direct af (dus nieuwe lock nodig en dus een paar sec geen geluid).
Probeer eens om in de audio setup de crossfading aan te zetten (op 1 seconde ofzo). Ik heb het idee dat bij mij de analoge kraak bij starten van nieuw nummer daar beduidend minder van geworden is (ik gebruik de analoge audio out). Misschien dat je receiver dan de lock houdt. De nummers gaan overigens niet daadwerkelijk in elkaar over, denk dat de RPi dat niet trekt.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Weten jullie een betrouwbare Nederlandse webshop die de Pi snel kan leveren? Ik kan bij Farnell bestellen maar die hebben de Pi niet op voorraad. Kan eigenlijk niet wachten om er mee aan de slag te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wizl schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:19:
Weten jullie een betrouwbare Nederlandse webshop die de Pi snel kan leveren? Ik kan bij Farnell bestellen maar die hebben de Pi niet op voorraad. Kan eigenlijk niet wachten om er mee aan de slag te gaan :)
Is dit topic voor jouw beperkt tot max 2 posts teruglezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
JanPedaal schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:16:
[...]

Probeer eens om in de audio setup de crossfading aan te zetten (op 1 seconde ofzo). Ik heb het idee dat bij mij de analoge kraak bij starten van nieuw nummer daar beduidend minder van geworden is (ik gebruik de analoge audio out). Misschien dat je receiver dan de lock houdt. De nummers gaan overigens niet daadwerkelijk in elkaar over, denk dat de RPi dat niet trekt.
Helaas, helpt niet. Door die functie mis ik alleen maar meer van de nummers ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is dit misschien ook voor dat probleem een oplossing?
CurlyMo in "Raspberry Pi"

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
DexterBelgium schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 06:38:
[...]

Heb het vanochtend geprobeerd: skippen met 30s en 10min werkt perfect (zelfs zonder de grijze blokjes van vroeger), ffwd en rew doet niks bij de sample die ik had geprobeerd (zegt wel dat ie aan 8x aan het fwden is, maar gaat gewoon aan 1x verder, wel zonder geluid).
Het ging me ook echt om ffwd en rew. Ik vind dat een groot gemis. Snap eigenlijk ook niet waarom dat op andere platforms die xbmc draaien wel werkt, en op de rasp niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl

wizl

hmmz

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:26:
[...]

Is dit topic voor jouw beperkt tot max 2 posts teruglezen?
Heb op jouw vriendelijke verzoek dan toch maar een paar pagina's teruggelezen. Maar ik kijk er denk ik overheen. Ik vind in de afgelopen week alleen een post over raspberrystore.nl. Maar daar haal ik weer niet uit wat de levertijd is geweest. Note to self. Voor je opnieuw wat vraagt. Even 80 pagina's teruglezen tot begin vorig jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
wizl schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:19:
Ik heb hem iig hier gehaald: http://www.sossolutions.nl/ was erg snel binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Nu online
CurlyMo schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:35:
Is dit misschien ook voor dat probleem een oplossing?
CurlyMo in "Raspberry Pi"
Zal binnenkort eens testen.
Misschien heeft de pi een te kleine buffer met afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wizl schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:41:
[...]

Heb op jouw vriendelijke verzoek dan toch maar een paar pagina's teruggelezen. Maar ik kijk er denk ik overheen. Ik vind in de afgelopen week alleen een post over raspberrystore.nl. Maar daar haal ik weer niet uit wat de levertijd is geweest. Note to self. Voor je opnieuw wat vraagt. Even 80 pagina's teruglezen tot begin vorig jaar :)
Sorry, ik had moeten vragen of de search stuk was. Er is namelijk een eigen topic voor: Raspberry Pi: aankoop&levering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl

wizl

hmmz

Dan moet ik door het stof :) Die zie ik voor het eerst Thanx! @Eindhoven657 Dankjewel

[ Voor 16% gewijzigd door wizl op 27-02-2013 17:28 ]

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

weet iemand of het mogelijk is om de interne hdd van mijn popcorn hour ook kan toevoegen als share map in m'n netwerk? Zodat ik deze locatie ook kan toevoegen als video-map in XBMC? Ik heb geprobeerd via xbmc > SMB > PopcornHour > de map te benaderen maar krijg dan alleen 1 map te zien (Share) . Via de Pc krijg ik wel alle mappen te zien
Aangezien het onze mede gebruiker hier op Tweakers aangaat:
http://forum.stmlabs.com/showthread.php?tid=7277

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 23:03

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Sepp14 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:53:
Net upgrade gedaan naar Alpha 5 via ssh.
Complimenten aan Xbian. Werkt net even sneller dan de vorige versie.
Ziet er goed uit. Complimenten aan het Xbian team. _/-\o_
Hier een verse install van Xbian Alpha 5 gedaan, navigeert inderdaad erg soepel door alle menu's heen, en het download-pakket dat via SSH met een druk op de knop geinstalleerd kan worden is ideaal, maar...

Toch weer terug naar RaspBMC: Voorlopig gaan er bij mij te veel dingen random stuk :( Het begint al met het installeren van de ondertitelings-plugin, dat lukt niet. De addon wordt gevonden maar installeren werkt niet, hij doet 2 tellen wat en dan blijft ie staan op niet geinstalleerd. XOT werkt dan weer wel.

Verder kan ik geen upnp-apparaten vinden (en vinden mijn upnp apparaten de pi ook niet), en crasht het apparaat als ik via de bestandsmanager een file wil verplaatsen (maar mijn schijf wordt wèl gevonden itt in alpha 4!). Eerste poging een error, tweede poging gewoon een zwart scherm. Ook het aanpassen van de downloadlokaties via de commands hier lukt niet.

Wat mij betreft is het dus nog niet klaar voor de niet-linux prutsers zoals ik 8)7 Volgende versie nieuwe poging ;)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

CurlyMo schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:31:
Nee, dat probleem ken ik niet. Je zou kunnen proberen om watchdog uit te zetten door deze regels te activeren en de waardes op 0 te zetten (/etc/watchdog.conf):
Tot nu toe nog geen crash mogen ervaren.. Vreemd genoeg is de confluence skin ook weer in orde :S

Dus geen reinstall tot nu toe :)

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zou 't serieus zijn, of 'n troll? Kraades?
Smultie schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:04:
[...]

Never mind... Raspbmc details die niet kloppen. XBian heeft de details beter voor elkaar.

---

Iets anders:

Als ik een backup maak van een sd kaartje dan krijg ik bij het terug zetten op een ander kaartje:

Kernel panic - not syncing: VFS: Unable to mount root fs on unknown block(0,0)

Ik vermoed dat dit komt omdat de sd kaart een andere uuid heeft. Is hier nog iets aan te doen.

👉🏻 Blog 👈🏻

In Raspbian based distro's wordt de root niet gemount a.d.v. de UUID.

Hm, vreemd dan. Ik maak de backup/restore met win32diskimager.

👉🏻 Blog 👈🏻

In XBian Alpha 5 wordt de root partitie gewoon gemount aan de hand van de partitie nummering zoals opgegeven in de /boot/cmdline.txt

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
Hallo,

Als ik deze repo ( http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=140795 ) wil installeren krijg ik deze melding: Add-on does not have the correct structure.

Wat doe ik fout? Lijkt me echt geweldig als deze app werkt:)
Misschien moet je het eens via SuperRepo proberen?

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:27
Heb sinds dinsdag me raspberry pi binnen. Openelec installed erop en na wat stoeien met xbmc lijkt alles wel aardig te werken.
Op 1 ding na natuurlijk. Heb op me nas een 3fm.strm file geplaatst met de http link van de videostream van 3FM. Deze werkt goed op me pc.
Als ik die op de xbmc start krijg ik alleen geluid en geen beeld. Iemand een idee of dit te fixen is?
Heb ook andere streams geprobeerd met zelfde probleem.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

RoRoo schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 14:13:
[...]

Tot nu toe nog geen crash mogen ervaren.. Vreemd genoeg is de confluence skin ook weer in orde :S

Dus geen reinstall tot nu toe :)
Helaas.. vanavond een paar keer crashes achter elkaar gehad.. Ik gok dat de issues met airplay te maken hebben aangezien dat het enige was wat ik gebruikte .. weinig te maken met xbian en meer XBMC gok ik ..

Zou je een log kunnen plaatsen (op pastebin) van XBMC wanneer hij crashed?

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Zal kijken of ik 'm morgen effe kan laten crashen.. Laatste paar x kon ik overigens niets in de xbmc.log vinden wat kon duiden op een crash.. Maar wellicht kijk ik verkeerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:30
Ik heb sinds een paar dagen problemen met Raspbmc. Ik draai de nieuwste versie. In sommige gevallen, als ik een file open om af te gaan spelen geeft RaspBMC aan dat hij begint met afspelen, maar doet vervolgens niets. De achtergrond word dan zwart. Ik kan daarna geen enkele file meer afspelen. Ik kan nog wel door files ed bladeren. Enige wat het oplost is een reboot van Raspbmc, maar het is een beetje vervelend om dit iedere keer te moeten doen voordat ik iets ga kijken.

Iemand enig idee of hier iets aan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Raspbmc opnieuw installeren?
Xbian of OpenELEC installeren?

[ Voor 61% gewijzigd door Smultie op 01-03-2013 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:19
Ik krijg het maar niet voor elkaar om m'n library te updaten. Heb er welgeteld één film in staan. Ik denk dat ik een knop mis ofzo, want ik kan nergens vinden waar ik mijn library kan updaten. maak gebruik van de skin Confluence (standaard raspbmc). Heb de optie aanstaan dat ie bij het opstarten de library moet updaten, maar aangezien ik mijn raspberry altijd aan laat staan heeft dat ook weinig zin :P

Ik bestuur de raspberry met Yatse (android applicatie) maar ook daar kan ik nergens een optie vinden om opnieuw te scannen voor nieuwe bestanden.
Alle bestanden worden gestreamd van m'n NAS. Raspbmc heeft eigen account op de nas.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

spokje schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:09:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om m'n library te updaten. Heb er welgeteld één film in staan. Ik denk dat ik een knop mis ofzo, want ik kan nergens vinden waar ik mijn library kan updaten. maak gebruik van de skin Confluence (standaard raspbmc). Heb de optie aanstaan dat ie bij het opstarten de library moet updaten, maar aangezien ik mijn raspberry altijd aan laat staan heeft dat ook weinig zin :P

Ik bestuur de raspberry met Yatse (android applicatie) maar ook daar kan ik nergens een optie vinden om opnieuw te scannen voor nieuwe bestanden.
Alle bestanden worden gestreamd van m'n NAS. Raspbmc heeft eigen account op de nas.

Iemand enig idee?
Hmm ik heb dit juist met XBian en heb geen problemen met Raspbmc.. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Maar is er ergens een knop dan om handmatig je library te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Volgens mij doe je dit met toetsenbord knop C en dan krijg je de opties lijst. Maar ik heb dit nog niet op mijn afstandbediening kunnen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:06
Heb nu mijn pi geinstalleerd met raspbmc alleen hoe krijg ik nu 5.1 naar mijn z550? Met HDMI naar de tv en dan van de tv met digital naar de z5500 werkt niet echt ;(

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Die optie knop werkt volgens mij niet als je yatse virtuele keyboard gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Als je in yatse een long press op het keyboard icoontje doet gaat ie in keymap mode en werken de keyboard shortcuts wel.

Kan er iemand iets verstandigs zeggen over de keuze tussen RGB en YCbCr kleuren? Ik weet niet zo goed wat de optimale instellingen zijn, omdat mn TV alleen op 60Hz RGB kleuren weergeeft. Films hebben vaak een lagere framerate en worden in YCbCr worden opgeslagen. Maar volgens mij stuurt XBMC (bij mij) altijd RGB kleuren uit. Hoe gaan jullie hier mee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
GrowMyHair schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:59:
Maar volgens mij stuurt XBMC (bij mij) altijd RGB kleuren uit. Hoe gaan jullie hier mee om?
Ik heb daar niet naar gekeken en m'n beeld ziet er altijd goed uit ;)
spokje schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:45:
Die optie knop werkt volgens mij niet als je yatse virtuele keyboard gebruikt
Jawel hoor. Bij mij is het deze knop
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/L4D01eX.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Smultie schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:02:
[...]
Jawel hoor. Bij mij is het deze knop
[afbeelding]
Mooi duidelijk plaatje :)
Werkt bij mij ook zo, en dan kies je "scan item to library".

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
JanPedaal schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:14:
[...]

Mooi duidelijk plaatje :)
Werkt bij mij ook zo, en dan kies je "scan item to library".
Ja hè, veel duidelijker kon ik 'm niet maken denk ik ;)

Zijn er hier overigens mensen die automatisering van hun library hebben?
Voor zover ik kan zien zijn er daar twee opties voor, althans in de default repository:

XBMC Library Updater Addon
en
Library watchdog

De één scant elke x minuten/uren/dagen (instelbaar) en de ander update zodra er nieuwe files zijn om toe te voegen aan je library.
Op 't oog klinkt Watchdog als de "mooiere" oplossing. Werkt dit naar behoren met XBian op een Pi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:08

winDOS

6.22

spokje schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:19:
Maar is er ergens een knop dan om handmatig je library te updaten?
Het kan nog makkelijker met Yatse:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/59241095/yatse.png

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/59241095/yatse2.png

Zo doe ik het altijd, het kan zijn dat die submenu knop een hardware toets is op je telefoon. Aangezien ik een Nexus heb, is hij bij mij een software toets.

C:\>Signature.bat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:00

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Smultie schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:45:
[...]

Voor zover ik kan zien zijn er daar twee opties voor, althans in de default repository:

en
Library watchdog

De één scant elke x minuten/uren/dagen (instelbaar) en de ander update zodra er nieuwe files zijn om toe te voegen aan je library.
Op 't oog klinkt Watchdog als de "mooiere" oplossing. Werkt dit naar behoren met XBian op een Pi?
Het werkt idd goed in Xbian in mijn geval. Heb er een cronjob in gemaakt in Libray Updater Addon. Scant bij mij iedere dag om 18:00, Watch dog werkt ook goed. Zodra ik een serie /film toevoeg op de HDD scant hij het meteen.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Sepp14 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:00:
[...]

Het werkt idd goed in Xbian in mijn geval. Heb er een cronjob in gemaakt in Libray Updater Addon. Scant bij mij iedere dag om 18:00, Watch dog werkt ook goed. Zodra ik een serie /film toevoeg op de HDD scant hij het meteen.
Maar als ik het goed begrijp is die cronjob van Library Updater toch niet meer nodig als Watchdog z'n werk goed doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

@Smultie
Ja als je het zo stelt is het misschien inderdaad overbodig. Het werkt en ik laat het voorlpig zou. Library updater maakt ook de bibliotheek schoon als er wat dingen achterblijven vandaar.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Alles begint nu lekker te draaien, welke video wall gebruiken jullie? Ik had op me pc altijd die met die covers en plot, maar die krijg ik niet lekker werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Aeon Nox is veel te zwaar ervoor. Gebruik confluence modified. Ziet er nu wat beter uit dan die bubbles skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Smultie schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:45:
[...]

en
Library watchdog

Ik heb altijd XBMC Library Updater Addon gebruikt, deze laat ik gewoon om de 2 uur scannen en dit werkt goed.
2 weken geleden kwam ik erachter dat dit met watchdog direct kon bij een wijziging, maar met xbian crashed de xbmc service de heletijd. Dus ik ben weer terug gegaan naar de XBMC Library Updater Addon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:59
Even terugkomend op mijn 'noobvraagje' over de lage kwaliteit posters bij Xbian 1.0 alpha 5:

Op het forum van Xbian hebben ze gepoogd een oplossing te vinden, maar tot op heden is het niet gelukt. Ik ben niet de enige met het probleem, en heb zojuist ontdekt dat Xbian 1.0 alpha 4 hier helemaal geen last van had.

Daarnaast voelt alpha 4 voor mij sneller dan alpha 5, dus Xbian 1.0 alpha 5 is voor mij geen succes. Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat lijkt dan toch echt een probleem van XBMC 12 stable zelf te zijn, want verder is er niks veranderd wat hier invloed op kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:27
slommer schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:16:
Heb sinds dinsdag me raspberry pi binnen. Openelec installed erop en na wat stoeien met xbmc lijkt alles wel aardig te werken.
Op 1 ding na natuurlijk. Heb op me nas een 3fm.strm file geplaatst met de http link van de videostream van 3FM. Deze werkt goed op me pc.
Als ik die op de xbmc start krijg ik alleen geluid en geen beeld. Iemand een idee of dit te fixen is?
Heb ook andere streams geprobeerd met zelfde probleem.
Bleek een license issue te zijn. VC1 en mpeg2 gekocht en wachten op de keys. Maar gaat vast werken erna

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tommiiee schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 18:13:
Daarnaast voelt alpha 4 voor mij sneller dan alpha 5, dus Xbian 1.0 alpha 5 is voor mij geen succes. Erg jammer.
Er nog een herinstall bood de oplossing :) Alpha 5 nu wel een succes?
Smultie schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:04:
[...]

Volgens mij een serieus attitude probleem: http://pastebin.com/1auwJJxE Ik heb verder geen problemen met Raspbmc en ze zelfs wel eens geholpen met een NL shop die hun producten (in de oude licentie) illegaal aanbood (en zou het zo weer doen), maar ik ervaar wel een plaatsvervangende schaamte als ik lees hoe sommige (in dit geval Raspbmc) developers met hun gebruikers omgaan. Als je het dan al doet, doe het dan in een privé kanaal.

Wat Sam er zelf over zegt op zijn Twitter: https://twitter.com/SamNa...07980000324362240/photo/1

Ik zoek regelmatig via Google naar verwijzingen naar XBian om te zien wat mensen schrijven en kwam dit toevallig tegen (net als die vorige post).

[ Voor 60% gewijzigd door CurlyMo op 03-03-2013 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foutje

[ Voor 98% gewijzigd door CurlyMo op 03-03-2013 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
[23:12] == anli_ @anders@h144n1-gl-a-d4.ias.bredband.telia.com has quit [Quit: Ex-Chat]
[23:12] <@sam_nazarko> no
[23:12] <@renesdk> moron
[23:12] <@ActionA> pls tell me you got his IP?
[23:12] <@sam_nazarko> lol. banned from update system
[23:12] <@ActionA> from the update server?
[23:12] <@ActionA> YES!
[23:12] <@renesdk> bwahahahaha
[23:13] <@ActionA> [Freenode] -!- anli_ @anders@h144n1-gl-a-d4.ias.bredband.telia.com
[23:13] <@ActionA> he'll be back anymin
[23:13] <@sam_nazarko> that guy annoyed me
[23:14] <@renesdk> yeah
[23:14] <@ActionA> and it was OUR bad attitude was the problem....
[23:14] <@sam_nazarko> installs 6 months ago
[23:14] == anli_ @anders@h144n1-gl-a-d4.ias.bredband.telia.com has joined #raspbmc
[23:14] <anli_> Thanks again
[23:14] <@sam_nazarko> hahaha
[23:14] == mode/#raspbmc [+b *!*anders@*.ias.bredband.telia.com] by ActionA
[23:14] == anli_ was kicked from #raspbmc by ActionA [anli_]
[23:14] <@ActionA> ROFL
[23:14] <@sam_nazarko> unban
[23:14] <@sam_nazarko> he will rejoin
[23:14] <@sam_nazarko> and watch his tone change
[23:15] == mode/#raspbmc [-b *!*anders@*.ias.bredband.telia.com] by ActionA
[23:15] <@sam_nazarko> LMAO
[23:15] <@sam_nazarko> he pmed me saying we're on drugs
[23:15] <@ActionA> lol
Um.. Dat zorgt er voor dat ik wil gaan swappen van distro. Want dat vind ik niet normaal. Ja, de gozer is hardleers en luistert niet. Maar dan een ban op het update system? Manman..

/edit
Sowieso.. Mijn ervaringen zijn echt niet goed. Kan me haast niet voorstellen dat dit zuiver hardware is. Heb gisteren de voeding vervangen door een iPod voeding, dat lijkt het aantal crashes te reduceren. Voorheen kon ik een crash reproduceren door snel te scrollen door een list en te blijven scrollen. Na voeding vervangen crashed de pi daar niet meer door.

Maar.. Zojuist willen de kids een filmpje kijken. Het is al zo erg dat ze standaard zeggen als het langer duurt dan 5 sec om een film te starten: die is kapot he pap! Omdat er zo achterlijk veel dvd's falen. Gewoon helemaal niet spelen, zwart beeld enz. Tel daar de random crashes bij en dan vraag ik me af hoe het kan dat er zoveel mensen in dit topic zijn die lyrisch zijn over dit kleine kreng. :)

Ik ben noodgedwongen even in prod gegaan met raspbmc omdat de PCH C200 kapot is, maar ik ga rap zorgen dat die het weer gaat doen zeg. Pfff... Voor TV-shows ben ik overigens wel erg tevreden met de rasp. Zolang het mkv is lijkt de rasp weinig problemen te hebben. Het is bij dvd's waar het veelvuldig mis gaat. En laat kinderfilms nou toch best vaak in dvd format zijn :(

Misschien xbian eens proberen toch ;)
(doet geen nfs root, toch?)

[ Voor 27% gewijzigd door UltraSub op 03-03-2013 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op zondag 03 maart 2013 @ 08:37:
Misschien xbian eens proberen toch ;)
(doet geen nfs root, toch?)
Nog niet, maar gaat er wel aankomen. Ik ben op dit moment bezig om het netwerk al aan te slingeren voordat er van root partitie op de SD kaart wordt gestart waardoor je maar een second ofzo de SD kaart gebruikt. Als ik in deze stap van het boot proces al netwerk heb, dan kan het systeem gewoon geboot worden van welke netwerk share (ongeacht het protocol) dan ook.

Dat is ook de reden dat je zo snel al de splash ziet in XBian. Die wordt ook geladen nog voordat er van de root partitie op de SD wordt geboot. Ook de auto resize van de SD kaart kan nu in één enkele boot. Een marginaal maar wel merkbaar verschil voor nieuwe gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@UltraSub:
Met de Dvd's afspelen ben ik het eens. Veel Dvd's met menu's willen gewoon niet.
Maar heb je geen probleem met je voeding? Want ik heb helemaal geen problemen met random crashes eerlijk gezegd.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
CurlyMo schreef op zondag 03 maart 2013 @ 10:21:
[...]

Nog niet, maar gaat er wel aankomen.
Wanneer verwacht je dat ongeveer? Want met het aantal crashes dat ik zie wordt ik niet echt vrolijk van draaien vanf SD, of behoort USB ook tot de Xbian mogelijkheden?
kraades schreef op zondag 03 maart 2013 @ 10:22:
@UltraSub:
Met de Dvd's afspelen ben ik het eens. Veel Dvd's met menu's willen gewoon niet.
Maar heb je geen probleem met je voeding? Want ik heb helemaal geen problemen met random crashes eerlijk gezegd.
Ow ja, menus, dat was het misschien. Alhoewel ik akelig veel menuloze dvds heb, zitten er ook wel wat tussen met menu. Maar ligt dat nou aan de pi, of heeft een xbmc install op een dikke HTPC daar ook moeite mee?
Over de voeding, schrijf ik net al, vervangen door iPod adapter, lijkt aantal crashes te reduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op zondag 03 maart 2013 @ 11:23:
[...]

Wanneer verwacht je dat ongeveer? Want met het aantal crashes dat ik zie wordt ik niet echt vrolijk van draaien vanf SD, of behoort USB ook tot de Xbian mogelijkheden?
Ja, dat is in dit topic al vaker langsgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:59
CurlyMo schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 10:26:
[...]

Er nog een herinstall bood de oplossing :) Alpha 5 nu wel een succes?
Gisteren na het kijken van een film was de gui opeens erg traag. Dat ging niet over totdat ik 'm een keer van de stroom haalde en opnieuw startte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

DVD's met menu zijn idd nogal problematisch, maar ik probeer ze zoveel mogelijk maar om te zetten.. is niet een echte oplossing, maar ach..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Sommige avi spelen niet af andere weer wel. Omzetten naar H.264 vanuit avi werkt soms niet. Neem ik de originele dvd zet ik hem om met Freemake in H.264 doet hij het weer wel.
En nee, ik heb geen licenties dus vandaar het omslachtige :+

Wat hij wel heeft is vaak als ik in vanuit de bibliotheek een film aanklik om af te spelen doet hij het niet.
Ga ik naar bestanden en zoek dan de film en klik hem dan aan speelt hij hem wel af. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:05
Vraagje: ik heb een externe usb-hub met aparte powersupply. Als ik deze aansluit, dan voedt de hub de raspB ook. De directe voeding naar de Rasp is dan niet meer nodig.

Kan dit kwaad? Het lijkt mij niet de bedoeling dat het op deze manier goed is.

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Laatst online: 19:05
Dat kan gewoon hoor, mits de hub voldoende stroom kan leveren... Mocht hij dat niet kunnen zul je dat vanzelf merken, maar er zal niets stuk gaan.

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenkk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 20:33
Het enige wat invloed zou kunnen hebben op de poster/artwork resolutie is dit: https://github.com/xbianonpi/xbian/issues/88. Daarom had ik op het XBian forum voorgesteld om deze <imageres>256</imageres> regel volledige te verwijderen uit de advancedsettings.xml en vervolgens te scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

De nieuwe OpenELEC release heeft een hoop problemen meegebracht bij mij.
Voor de update was ik 100% tevreden, en werkte alles perfect.
Met de huidige versie stotterd het beeld als ik een film kijk,de subtitle add-on werkt niet meer, en nog een aantal andere dingen...
Jammer dat, hopelijk heb ik het snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op zondag 03 maart 2013 @ 11:23:
Over de voeding, schrijf ik net al, vervangen door iPod adapter, lijkt aantal crashes te reduceren.
8)
manusjevanalles schreef op zondag 03 maart 2013 @ 12:54:
Vraagje: ik heb een externe usb-hub met aparte powersupply. Als ik deze aansluit, dan voedt de hub de raspB ook. De directe voeding naar de Rasp is dan niet meer nodig.

Kan dit kwaad? Het lijkt mij niet de bedoeling dat het op deze manier goed is.
Mocht je problemen hebben kun je altijd nog de Pi op de normale manier (extra) voeden.

Afbeeldingslocatie: http://img585.imageshack.us/img585/8738/46842800.jpg
Overlegne schreef op zondag 03 maart 2013 @ 15:55:
De nieuwe OpenELEC release heeft een hoop problemen meegebracht bij mij.
Voor de update was ik 100% tevreden, en werkte alles perfect.
Met de huidige versie stotterd het beeld als ik een film kijk,de subtitle add-on werkt niet meer, en nog een aantal andere dingen...
Jammer dat, hopelijk heb ik het snel opgelost.
Ik heb net ook geupdate naar RC4 maar ik geloof niet dat ik jouw problemen ervaar. :?
Geen gestotter met 1080p en DTS door Pi. Geen problemen met de subtitle add-on.

[ Voor 46% gewijzigd door technorabilia op 03-03-2013 18:14 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01 10:36
Ik draai xbian op mijn raspberry pi. Sinds kort krijg ik het rainbow scherm bij het opstarten. Dit komt ook als ik de SD kaart eruit haal. Helpt het als ik xbian opnieuw installeer of ik kan ik dit op een andere manier verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Um.. Dat zorgt er voor dat ik wil gaan swappen van distro. Want dat vind ik niet normaal. Ja, de gozer is hardleers en luistert niet. Maar dan een ban op het update system? Manman..
Beetje aan het puberen denk ik. :)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Can2 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 17:57:
Ik draai xbian op mijn raspberry pi. Sinds kort krijg ik het rainbow scherm bij het opstarten. Dit komt ook als ik de SD kaart eruit haal. Helpt het als ik xbian opnieuw installeer of ik kan ik dit op een andere manier verhelpen?
Controleer de overclock settings eens. En verlaag deze. Als er dan alsnog niet doorgestart word, is je kaartje een beetje stukkig.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

Hij luistert niet? Volgens mij zegt hij 10x "thank you for your help"
Maar omdat er iemand gek wordt van z'n vragen, wordt hij/zij geblokkeerd. Ik vind het nogal een vreemd gevoel voor humor.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Alles werkt nu echt perfect. Alleen soms zie ik maar 6 tv series staan en andere keer allemaal(10).
dit heb ik ook af en toe met films(270 van de 351). Weet iemand hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
ralph0603 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 20:18:
Alles werkt nu echt perfect. Alleen soms zie ik maar 6 tv series staan en andere keer allemaal(10).
dit heb ik ook af en toe met films(270 van de 351). Weet iemand hoe dit komt?
Één van je sources af en toe niet bereikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Smultie schreef op zondag 03 maart 2013 @ 20:44:
[...]

Één van je sources af en toe niet bereikbaar?
Zijn meerdere schijven maar zijn gewoon benaderbaar. via bestanden. Komen niet in de library( bijv dark knight rises. En dan zie ik wel dat hij die voorbij laat komen met scannen)
Heb het idee dat bibliotheek opschonen dingen onnodig verwijderd. Heb watchdog uitgezet en aangezet. Hielp niet. Daarmee kun je niet handmatig scannen helaas.

Nogal frusterend hij zet ze gewoon niet in de library.

[ Voor 5% gewijzigd door ralph0603 op 03-03-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

ralph0603 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:17:
[...]

Zijn meerdere schijven maar zijn gewoon benaderbaar. via bestanden. Komen niet in de library( bijv dark knight rises. En dan zie ik wel dat hij die voorbij laat komen met scannen)
Heb het idee dat bibliotheek opschonen dingen onnodig verwijderd. Heb watchdog uitgezet en aangezet. Hielp niet. Daarmee kun je niet handmatig scannen helaas.

Nogal frusterend hij zet ze gewoon niet in de library.
Ik had het ook, heeft met bibliotheek instellingen te maken. Nu had ik het gisteren ook ineens stond er maar 1 film in. Ik heb locatie verwijderd en opnieuw ingescand. Nu staan ze er allemaal weer in. Zo gaat het weken goed en dan ineens kuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Heb Sportsdevil addon op mn Raspbmc geïnstalleerd maar 95% van de linkjes werken niet.. is dit een Rasberry probleem? op de pc werkte deze addon meestal perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Sepp14 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:33:
[...]

Ik had het ook, heeft met bibliotheek instellingen te maken. Nu had ik het gisteren ook ineens stond er maar 1 film in. Ik heb locatie verwijderd en opnieuw ingescand. Nu staan ze er allemaal weer in. Zo gaat het weken goed en dan ineens kuren.
Ik ben iets wijzer, heb de source verwijderd, opnieuw toegevoegd. Toen zag ik de series allemaal weer, totdat hij de bibliotheek ging opschonen. Dan verdwijnen ze. Het lijkt net of er ergens ingesteld staat dat bekeken series verwijderd worden ofzo.

In yatse staan vinkjes die ik niet weg krijg, ik weet ook niet wat deze betekenen.
Wel de series:
Afbeeldingslocatie: http://imageupper.com/s02/1/1/C1362396204483834_1.jpg
Zonder de series:
Afbeeldingslocatie: http://imageupper.com/s02/1/1/C1362396204483834_2.jpg
Yatse screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://imageupper.com/s02/1/1/C1362396204483834_3.jpg

Yatse screenshot vinkjes weg, maar series ook?
Afbeeldingslocatie: http://imageupper.com/s02/1/1/C1362396204483834_4.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door ralph0603 op 04-03-2013 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
ralph0603 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 00:31:
[...]

Ik ben iets wijzer, heb de source verwijderd, opnieuw toegevoegd. Toen zag ik de series allemaal weer, totdat hij de bibliotheek ging opschonen. Dan verdwijnen ze. Het lijkt net of er ergens ingesteld staat dat bekeken series verwijderd worden ofzo.

In yatse staan vinkjes die ik niet weg krijg, ik weet ook niet wat deze betekenen.

[afbeelding]

Zonder de series:
[afbeelding]

Yatse screenshot:
[afbeelding]

Yatse screenshot vinkjes weg, maar series ook?
[afbeelding]
Al je plaatjes doen 't niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Laatst online: 13-01-2023
Bekeken afleveringen onzichtbaar maken is inderdaad een instelling. Ik weet niet precies waar, maar ik zou even door de settings bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Bokmaaa schreef op maandag 04 maart 2013 @ 09:49:
Bekeken afleveringen onzichtbaar maken is inderdaad een instelling. Ik weet niet precies waar, maar ik zou even door de settings bladeren.
http://wiki.xbmc.org/inde...=Video_library/Navigation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
Hoe kom ik via ftp op m'n externe HD? Volgens deze link: http://www.raspbmc.com/wiki/user/ftp-access/ kan je of WinSCP gebruiken of een symbolic link maken. Ik wil graag filezilla gebruiken. Hoe maak ik een symbolic link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Bedankt maar deze stond helaas (de gehele tijd) uit.

Denk dat ik de source maar is onder de loep ga nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

manusjevanalles schreef op maandag 04 maart 2013 @ 19:23:
Hoe kom ik via ftp op m'n externe HD? Volgens deze link: http://www.raspbmc.com/wiki/user/ftp-access/ kan je of WinSCP gebruiken of een symbolic link maken. Ik wil graag filezilla gebruiken. Hoe maak ik een symbolic link?
http://bit.ly/163P2MX

Eerste hit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

ralph0603 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 19:24:
[...]

Bedankt maar deze stond helaas (de gehele tijd) uit.

Denk dat ik de source maar is onder de loep ga nemen.
Misschien deze https://www.google.nl/sea...official&client=firefox-a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wie van die vervelende analoge *pop* af wilt komen (in XBian 1.0 Alpha 5):
code:
1
2
sudo apt-get update
sudo apt-get install xbian-package-firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
CurlyMo schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:29:
code:
1
2
sudo apt-get update
Analoge *pop* klinkt als iets waar je geen last van hebt als je geluid via HDMI loopt, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uit je vraag blijkt al dat je er geen last van had :) Het is namelijk nogal aanwezig als je je er wel in herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Moet zeggen dat ik sinds Alpha 5 niet zoveel heb gekeken via XBMC (druk druk druk...) dus wellicht speelt het bij mij wel maar heb ik 't nog niet ervaren. Is dat de enige aanpassing in de nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gaf al aan, je kan het niet niet ervaren hebben (tenzij je analoge audio gebruikt)...

[ Voor 27% gewijzigd door CurlyMo op 05-03-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
CurlyMo schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:41:
Ik gaf al aan, je kan het niet niet ervaren hebben (mitsTENZIJ je analoge audio gebruikt)...
Dat soort verschrijving ;) is natuurlijk niet nuttig voor het goed begrip:

Het is inderdaad niet iets wat je ervaart als je via HDMI aansluit, alleen voor zij die de 3'5 analoge jack gebruiken.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

CurlyMo schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:29:
code:
1
2
sudo apt-get update
Waarom kunnen we op XBian eigenlijk geen rpi-update gebruiken? Welke "core features" van XBian breakt het precies?

Klopt dit trouwens, als ik een dist-upgrade wil uitvoeren?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
 ~ $ sudo apt-get dist-upgrade
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
Calculating upgrade... Done
The following packages will be REMOVED:
  xbian-update
The following packages have been kept back:
  xbian-package-xbmc
The following packages will be upgraded:
  dmsetup geoip-database initscripts iptables isc-dhcp-client isc-dhcp-common
  libc-bin libc-dev-bin libc6 libc6-dev libdbus-glib-1-2
  libdevmapper-event1.02.1 libdevmapper1.02.1 libgcrypt11 libglib2.0-0
  libgssapi-krb5-2 libgudev-1.0-0 libk5crypto3 libkrb5-3 libkrb5support0
  liblvm2app2.2 libnewt0.52 libssh-4 libssl1.0.0 libsystemd-login0 libudev0
  locales multiarch-support openssh-client openssh-server openssl perl
  perl-base perl-modules python python-gi python-minimal ssh sudo sysv-rc
  sysvinit sysvinit-utils udev vim-common vim-tiny whiptail
  xbian-package-firmware
WARNING: The following essential packages will be removed.
This should NOT be done unless you know exactly what you are doing!
  xbian-update
47 upgraded, 0 newly installed, 1 to remove and 1 not upgraded.
Need to get 38.7 MB of archives.
After this operation, 20.8 MB disk space will be freed.
You are about to do something potentially harmful.
To continue type in the phrase 'Yes, do as I say!'

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat probeer je hier te doen?

Die rpi-update melding is vooral om geen klachten te krijgen van mensen over het niet meer functioneren van XBian. Als ik als een nieuwe firmware uitprobeer doe ik dat ook via rpi-update maar dan wel met SKIP_KERNEL=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

De boel updaten? :)
Die rpi-update melding is vooral om geen klachten te krijgen van mensen over het niet meer functioneren van XBian. Als ik als een nieuwe firmware uitprobeer doe ik dat ook via rpi-update maar dan wel met SKIP_KERNEL=1
Vanwaar dan die overdreven afschrikkende melding? Ik kreeg meer het idee dat er bekende bugs waren in XBian waardoor je de boel zou slopen als je het gebruikt of zo... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Compizfox schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 18:03:
[...]
De boel updaten? :)

[...]
Vanwaar dan die overdreven afschrikkende melding? Ik kreeg meer het idee dat er bekende bugs waren in XBian waardoor je de boel zou slopen als je het gebruikt of zo... :|
Die bugs zijn er wel in geval van libc6, daarom kan je niet zomaar dist-upgraden. Gewoon die pakketten uitsluiten van je upgrade en het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Hmm OK, een dependencyconflict met xbian-update of zo?

Maar gebruiken van rpi-update kan dus gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Compizfox schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 18:07:
Maar gebruiken van rpi-update kan dus gewoon?
Ja, maar onze waarschuwing komt niet uit de lucht vallen. Als je daar maar bewust van bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Laatst online: 18:05

ralpje

Deugpopje

Pfff, dacht ff dat ik m'n Pi gebricked had na een wat onhandige reboot. Startte niet meer op en alleen de rode power-led brandde.
Uiteindelijk SD-kaart geformatteerd en een schone XBIAN-installatie gedaan via de Windows-installer, en nu boot hij weer. :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Een pi bricken gaat je niet zomaar lukken.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Laatst online: 18:05

ralpje

Deugpopje

True, maar als het ding helemaal niets meer doet en er alleen één rood ledje brandt schrik je toch ff ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

:p

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Pagina: 1 ... 42 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.