Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingJulienXI
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-05-2022
HELP! Aangezien ik geen netwerk kabel heb in de kamer waar mijn tv staat, wil ik de Raspbmc installeren met een wifi adapter (TP-LINK TL-WN725N). Ik krijg echter een foutmelding tijdens de intallatie. Hieronder de stappen die ik heb gevolgd:

Met de Raspbmc Installer (for Windows) heb ik de image op een SD kaart gezet. Hiervoor heb ik eerst mijn wifi gegevens (ssid, password en soort beveiliging) ingevuld in de 'network configuration' van de Raspbmc Installer. Vervolgens de SD kaart in de Raspi gestopt en deze aangesloten op mijn tv en power supply. Het lijkt alsof er wel verbinding wordt gemaakt met het netwerk (ik zie een aantal ip adressen en subnet masks voorbij komen) maar dan krijg ik deze melding:

“ADDRCONF(NETDEV_UP): eth0: link is not ready”.

Hierop blijft ie een paar minuten staan, verder gebeurt er niets. Weet iemand de oplossing voor dit probleem? Ik lees her en der dat er nogal wat problemen zijn met wifi adapters en de drivers, degene die ik heb zou echter 'out-of-the-box' moeten werken (in ieder geval met Raspbian). Hoop dat jullie me kunnen helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
De raspbmc utility om de SD te maken kan de wifi-adapter configureren voor het juiste netwerk. Heb je dat gedaan?

Anders moet je echt een ethernetkabel gebruiken.

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingJulienXI
manusjevanalles schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 13:27:
De raspbmc utility om de SD te maken kan de wifi-adapter configureren voor het juiste netwerk. Heb je dat gedaan?

Anders moet je echt een ethernetkabel gebruiken.
Is dat niet exact wat ik heb gedaan? Ik heb in die Raspbmc Installer (volgens mij bedoel je dat met de raspbmc utility?) de 'network configuration' geopend en daar mijn wifi gegevens ingevuld. Dit kun je terugvinden in de xml-file 'settings' op de SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Is het in dit geval niet makkelijker om de Raspbmc stand-alone image te gebruiken?
Die kun je volledig naar de SD kaart schrijven met je SD-kaart lezer/schrijver en dan heb je het volledige systeem er op staan.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingJulienXI
Ultraman schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 13:53:
Is het in dit geval niet makkelijker om de Raspbmc stand-alone image te gebruiken?
Die kun je volledig naar de SD kaart schrijven met je SD-kaart lezer/schrijver en dan heb je het volledige systeem er op staan.
Klinkt op zich goed. Ik ga het proberen en laat weten of het is gelukt. Hoop wel dat ik na de installatie het wifi adapter werkend krijg, want mijn media-bestanden staan op een andere computer in het netwerk. Anders heb ik er nog weinig aan.

Aanvulling:

"Standalone Image – This image will resize your SD card partitions to use the full size of your card on bootup. This image should only be used as a last resort, say if you live in a rural area and are planning to download the image at work."

Dit klinkt als een waarschuwing.. Kan je de SD kaart na zo'n installatie nog wel leeghalen en normaal gebruiken? Of is deze dan, voor de rest van z'n bestaan gedoemd tot het zijn van een Raspbmc kaartje? ;(

UPDATE 14:54

Standalone image op de SD kaart gezet en in Raspi gestopt. Aangesloten op tv en voeding en na een paar minuten was Raspbmc geïnstalleerd! _/-\o_ Volgende probleem: mijn Microsoft bluetooth muis en HP usb toetsenbord doen beide niks als ik ze aansluit. Kan XBMC nu dus niet bedienen 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door KingJulienXI op 06-03-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Van plan dit ook te kopen om te gebruiken als mediaspeler (en eventueel om snel iets te surfen)
Nog geen ervaring mee maar een beetje rondgeneusd op het net en uiteindelijk geconstateerd dat ik het volgende zal moeten kopen.

- Raspberry Pi Type B Single Board Computer 512MB
- Raspberry Pi Type B Case
- SD kaart
- power supply
- usb powered desktop hub (omdat ik een externe usb schijf wil gebruiken met de media op en helaas geen nas)

- als remote zou ik ipad willen gebruiken.

Lijkt dit jullie correct of ben ik nog iets vergeten? of andere tips?
En moet ik die codecs ook aanschaffen of is dit helemaal niet nodig? M.a.w. spelen ale courante (mkv, mp4, avi, wmv, ...) formaten zonder problemen af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Nu online
KingJulienXI schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:04:
[...]
gestopt. Aangesloten op tv en voeding en na een paar minuten was Raspbmc geïnstalleerd! _/-\o_ Volgende probleem: mijn Microsoft bluetooth muis en HP usb toetsenbord doen beide niks als ik ze aansluit. Kan XBMC nu dus niet bedienen 8)7
Of hij wordt gewoon niet herkend, of ze gebruiken teveel stroom. Mijn usb toetsenbord deed het alleen wel, maar zodra ik een wifidongle aansloot, deden ze beide niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

KingJulienXI schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 13:23:
HELP! Aangezien ik geen netwerk kabel heb in de kamer waar mijn tv staat, wil ik de Raspbmc installeren met een wifi adapter (TP-LINK TL-WN725N). Ik krijg echter een foutmelding tijdens de intallatie. Hieronder de stappen die ik heb gevolgd:
Ik gebruikte ook een TP-LINK USB dongle, na een nieuwe versie van XBIAN, liet ik m'n Pi altijd eerst even met een netwerkkabel opstarten. Dan kon ik hem tenminste ook via m'n LAN (niet wireless) configgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:19:
En moet ik die codecs ook aanschaffen of is dit helemaal niet nodig? M.a.w. spelen ale courante (mkv, mp4, avi, wmv, ...) formaten zonder problemen af?
Wat ik er tot nu toe van begrepen heb: de ene codec heb je nodig voor MPEG2 en de andere voor windows-formaten (WMV e.d.). Divx3 speelt niet af.
NB. MKV en AVI zijn containerformaten, dit zegt niets over de gebruikte codec.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JanPedaal schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:36:
[...]

Wat ik er tot nu toe van begrepen heb: de ene codec heb je nodig voor MPEG2 en de andere voor windows-formaten (WMV e.d.). Divx3 speelt niet af.
NB. MKV en AVI zijn containerformaten, dit zegt niets over de gebruikte codec.
Dus je koopt ze best beide? Niet dat het zoveel kost.
Voor de rest hier tevreden over als mediaspeler? Geen problemen qua snelheid enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:52:
[...]

Dus je koopt ze best beide? Niet dat het zoveel kost.
Voor de rest hier tevreden over als mediaspeler? Geen problemen qua snelheid enzo
Ik heb hem net een week en ben er zeer tevreden over. (nog) niet overgeklokt, maar alle menus draaien lekker soepel en films afspelen gaat probleemloos. Ik kan je ook RS aanraden. Ondanks alle negatieve verhalen had ik hem hier besteld en had hem binnen 10 dagen binnen. Scheelt je ongeveer 10 euro met andere verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingJulienXI
manusjevanalles schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:27:
[...]
Of hij wordt gewoon niet herkend, of ze gebruiken teveel stroom. Mijn usb toetsenbord deed het alleen wel, maar zodra ik een wifidongle aansloot, deden ze beide niets meer.
Oplossing: Powered USB Hub aanschaffen? Ga ik doen.
Coenen schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:29:
[...]
Ik gebruikte ook een TP-LINK USB dongle, na een nieuwe versie van XBIAN, liet ik m'n Pi altijd eerst even met een netwerkkabel opstarten. Dan kon ik hem tenminste ook via m'n LAN (niet wireless) configgen.
Het liefst zou ik 'm ook met een netwerkkabel aansluiten. Is natuurlijk stabieler dan wifi. En opstarten met een netwerkkabel wordt lastig: de router staat een verdieping lager en ik heb geen netwerkkabel van 20 meter.

[ Voor 4% gewijzigd door KingJulienXI op 06-03-2013 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Nu online
KingJulienXI schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 16:20:
[...]

Oplossing: Powered USB Hub aanschaffen? Ga ik doen.
Heb ik gedaan. Werkt nu als een tierelier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:05
Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:19:
Hallo,

Van plan dit ook te kopen om te gebruiken als mediaspeler (en eventueel om snel iets te surfen)
Nog geen ervaring mee maar een beetje rondgeneusd op het net en uiteindelijk geconstateerd dat ik het volgende zal moeten kopen.

- Raspberry Pi Type B Single Board Computer 512MB
- Raspberry Pi Type B Case
- SD kaart
- power supply
- usb powered desktop hub (omdat ik een externe usb schijf wil gebruiken met de media op en helaas geen nas)

- als remote zou ik ipad willen gebruiken.

Lijkt dit jullie correct of ben ik nog iets vergeten? of andere tips?
Je kunt ook je pi voeden vanaf de powered hub, heb je alleen een kabel nodig in plaats van je power supply 8)

Ik heb overigens de codecs (nog) niet gekocht, kijk eerst maar of je ze nodig hebt, kopen kan altijd nog.

[ Voor 5% gewijzigd door RedPixel op 06-03-2013 16:35 ]

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

[b]KingJulienXI schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 16:20:
Het liefst zou ik 'm ook met een netwerkkabel aansluiten. Is natuurlijk stabieler dan wifi. En opstarten met een netwerkkabel wordt lastig: de router staat een verdieping lager en ik heb geen netwerkkabel van 20 meter.
Bij mij staat m'n router in de meterkast. Voor de eerste set up, zet ik m'n RPi even in de meterkast, bedraad aangesloten met Wi-Fi dongle erin. Dan met SSH even de boel configgen en dan de RPi terug naar de woonkamer en laten opstarten zonder LAN kabel en met Wi-Fi dongle. Als m'n RPi in de meterkast staat, kijk ik altijd even in m'n router wat het IP adres van m'n RPi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CurlyMo schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:14:
Misschien moet je het eens via SuperRepo proberen?
Misschien niet helemaal de juiste plek maar verder vind ik niet veel over Superrepo. Ik heb de source toegevoegd, maar hoe installeer/zoek je nu precies een specifieke add-on? Stel dat je bv. Sportsdevil wilt installeren hoe doe je dit? :?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is gemaakt door BartOtten, ook actief in dit topic. Hij weet er dus alles van...

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kon de add-on niet linken aan een sub repository, maar ik zie nu dat er een category wordt genoemd bij de add-on hier Video die je kunt linken aan een sub repo. Probleem opgelost.

Edit:
En je kunt de add-on ook nog los downloaden als je wilt. Mooi initiatief. :)

Btw
Heeft iemand hier SportsDevil werkend?
Het enige dat ik krijg is: No stream available... ;w

[ Voor 34% gewijzigd door technorabilia op 06-03-2013 20:35 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwwhizz schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 16:34:
[...]

Je kunt ook je pi voeden vanaf de powered hub, heb je alleen een kabel nodig in plaats van je power supply 8)
Gewoon aansluiten op die hub volstaat of moet er nog iets extra gebeuren? Is er dan nog genoeg stroom voor usb-schijf enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Nu online
Toen ik mijn hub aansloot op de normale usb-uitgang van de raspB, kreeg deze al stroom. De micro-usb was niet eens meer nodig.

Het hangt van de powersupply af of deze genoeg ampere kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Laatst online: 08:44
manusjevanalles schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 08:55:
Toen ik mijn hub aansloot op de normale usb-uitgang van de raspB, kreeg deze al stroom. De micro-usb was niet eens meer nodig.
Dit is inderdaad zo bij de latere generaties Pi. Bij de eerste generaties zat er nog een weerstandje tussen waardoor dit niet kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Nu online
Waarom is dat veranderd? Kan het voeden via de usb-poort kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
manusjevanalles schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:24:
Dan zou 't andersom veranderd zijn hè (eerst wel mogelijk, nu niet meer). Dat is hier niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

kraades schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 20:12:

Btw
Heeft iemand hier SportsDevil werkend?
Het enige dat ik krijg is: No stream available... ;w
Hier ook alleen maar problemen met sportsdevil. Heel soms werken sommige linkjes van rojadirecta wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Laatst online: 08:44
manusjevanalles schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:24:
Ze hebben het veranderd omdat het gedaan was om de Pi stabieler te voeden, maar in de praktijk bleek dat als mensen het omzeilden dat ze betere resultaten haalden. Maar ik ben geen elektronica man, dus hoe het precies zit :P (ik weet alleen dat ik mijn hub wel met twee usb kabel moet aansluiten op de Pi, micro-usb voeding, usb A voor het usb signaal, best handig dat dat bij de nieuwere Pi's niet meer hoeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

Ik probeer een "D-WAV Scientific Co., Ltd eGalax TouchScreen" werkend te krijgen met xbian.
Die driver in de kernel voor de touchscreen werkt. Ik kan de muis in xbmc bewegen, alleen het scherm moet nog gekalibeerd worden.
Ik kan op het schermtikken en dan wordt er in het xbmc menu wat geunfocused.
Hij staat ook netjes tussen de devices
xbian@xbian ~ $ cat /proc/bus/input/devices
I: Bus=0003 Vendor=0eef Product=0001 Version=0100
N: Name="eGalax Inc. USB TouchController"
P: Phys=usb-bcm2708_usb-1.2/input0
S: Sysfs=/devices/platform/bcm2708_usb/usb1/1-1/1-1.2/1-1.2:1.0/input/input0
U: Uniq=
H: Handlers=mouse0 event0
B: PROP=0
B: EV=b
B: KEY=400 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
B: ABS=3
Ik heb hulp nodig met het volgende gedeelte (Bron)
Now we need to install the right X input driver. For me the xserver-xorg-input-evtouch package in repository failed to function. So I downloaded the source tar file and patch from Ubuntu’s launchpad here.

Apply the patch and build the source to get evtouch_drv.so. Once installed you should have it in /usr/local/lib/xorg/modules/input
1) de package waarvan ik de source moet hebben staat hier , welke Architecture moet ik hebben?
2) Hoe kan ik die patch applyen op die package en hoe kan ik dan de source builden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Je moet de ARM hebben, maar die vereist een X omgeving. Dat heeft XBian niet. Je kan beter de input handmatig calibreren. De package heb je voor zover ik weet niet echt nodig, ik heb vrij lang een vergelijkbare setup gedraaid, ook zonder X, werkte prima.

De calibratie, weet ik zo niet meer hoe dat ook alweer moest.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

Dat is jammer, dat was juist het punt wat nu nog moet gebeuren.
Ook lijkt het of er nog een 'layer' over het scherm heen zit omdat ik een paar keer moet tikken op het scherm voor dat ie echt klikt.

En is het helemaal niet mogelijk om die config tool te draaien?

[ Voor 14% gewijzigd door Brantje op 07-03-2013 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je dit gelezen?
http://engineering-diy.bl...an-xbmc-and-egalax-7.html

Als je wilt dat XBMC gecompileerd word met die patches kan je het beste een verzoek doen aan Koenkk van XBian. Hij zorgt dan dat de eerst volgende nightly de patches bevatten (mits ze werken). Dat is sneller dan zelf compileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Sinds gister opeens dat als ik een paar fimpjes van Airplay heb afgespeeld dat de RPI helemaal hangt. Alleen een power plug helpt dan nog. Ik draai Xbian 1.a5. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05 20:37
Zojuist wil ik de RPI type B bestellen met 512 mb RAM is die uitverkocht.
Nu is alleen de versie met 256 mb beschikbaar. Merk je veel verschil tussen de versie's als je hem als media speler wilt gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij bv. NewIT is deze nog op voorraad.

PS
ik heb een subrepo van superrepo geinstalleerd. Nu lijkt de Pi veel trager te zijn bij het ingaan en vergaten van schermen waar add-ons worden getoond. Dit ondanks dat ik maar 1 add-ons daadwerkelijk heb geinstalleerd. Bekend probleem?

[ Voor 76% gewijzigd door technorabilia op 07-03-2013 20:36 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
Ik zoek ook een winkel waar je kan betalen met iDeal, zijn er nog meer betrouwbare winkels?
Zoals Antratek? Is die een beetje betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Mijn Raspberry Pi is met een chinese CAT6 kabel (van eBay, heel goedkoop) van 10m aangesloten op mijn Zyxel router (die gigabit ondersteunt), die weer is aangesloten met een 1m, betere kabel op mijn PC.

Bij het afspelen van x264 + DTS films waarbij de bitrate boven de ~35 mbps uitkomt gaat XBMC haperen, stotteren en bufferen. De film is dan niet te kijken. Hebben meer mensen hier last van?

Ligt dit simpelweg aan de Raspberry Pi? Of kan het aan mijn netwerk liggen? Zal het vervangen van die kabels (die waarschijnlijk geen echte CAT6 kabels zijn) het probleem oplossen? Maar eigenlijk zouden CAT5 100 mbit kabels dit toch ook al niet moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

kthxbye schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:12:
Mijn Raspberry Pi is met een chinese CAT6 kabel (van eBay, heel goedkoop) van 10m aangesloten op mijn Zyxel router (die gigabit ondersteunt), die weer is aangesloten met een 1m, betere kabel op mijn PC.

Bij het afspelen van x264 + DTS films waarbij de bitrate boven de ~35 mbps uitkomt gaat XBMC haperen, stotteren en bufferen. De film is dan niet te kijken. Hebben meer mensen hier last van?

Ligt dit simpelweg aan de Raspberry Pi? Of kan het aan mijn netwerk liggen? Zal het vervangen van die kabels (die waarschijnlijk geen echte CAT6 kabels zijn) het probleem oplossen? Maar eigenlijk zouden CAT5 100 mbit kabels dit toch ook al niet moeten hebben?
De Pi heeft maar een maximaal 100mbit aansluiting, dus meer ga je er ook niet uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
ralph0603 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:14:
[...]

De Pi heeft maar een maximaal 100mbit aansluiting, dus meer ga je er ook niet uithalen.
Ja precies! Maar dan moet ie die 35 mbps toch wel kunnen trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Ik weet niet welke bestand je probeerd en hoe je het benaderd, Gebruik je SMB of NFS? Als je NFS gebruikt, schijnt het streamen wel beter te gaan. Ik wil het bestand ook wel voor je testen of hij hier wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
De Ethernet aansluiting is binnen de rasp pi als een USB device aangesloten. En dat kost ook snelheid. 100 MBit haal je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
DaanDH schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:47:
Zojuist wil ik de RPI type B bestellen met 512 mb RAM is die uitverkocht.
Nu is alleen de versie met 256 mb beschikbaar. Merk je veel verschil tussen de versie's als je hem als media speler wilt gaan gebruiken?
waar wil je de Pi dan bestellen?

bij farnell is de Pi idd niet leverbaar.
met behuizing wel: Ordercode 2217158 ;)

* bert moet eerst eens op F5 klikken |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Killerbert op 07-03-2013 23:52 ]

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
Killerbert schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:47:
[...]

waar wil je de Pi dan bestellen?

bij farnell is de Pi idd niet leverbaar.
met behuizing wel: Ordercode 2217158 ;)

* bert moet eerst eens op F5 klikken |:(
Volgens mij bij Sossolution.
Maar heb nu Antratek gevonden, die is ook nog goedkoper. Alleen zit de site er niet heel betrouwbaar uit op de een of andere manier:P
Iemand ervaring met deze winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

DaanDH, Killerbert, jullie zitten in het verkeerde topic.

Misschien is deze gepaster: Raspberry Pi: aankoop & levering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 13:39
DaanDH schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 20:38:
Ik zoek ook een winkel waar je kan betalen met iDeal, zijn er nog meer betrouwbare winkels?
Zoals Antratek? Is die een beetje betrouwbaar?
Ik heb er gister hier een opgehaald http://www.kiwi-electronics.nl/ prima prijs en op voorraad.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 09:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

kthxbye schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:12:

Ik ben ook benieuwd welk protocol je gebruikt, want als dit via Samba is dan kan het best eens daar aan liggen. Daarnaast ben ik benieuwd welke bit rate je over spreekt. Doel je hier op video-bitrate? video+audio bitrate samen? Of het daadwerkelijke verkeer over de kabel, dus incl overhead?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Ultraman schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 08:59:
[...]
Ik ben ook benieuwd welk protocol je gebruikt, want als dit via Samba is dan kan het best eens daar aan liggen. Daarnaast ben ik benieuwd welke bit rate je over spreekt. Doel je hier op video-bitrate? video+audio bitrate samen? Of het daadwerkelijke verkeer over de kabel, dus incl overhead?
Het gaat inderdaad via SMB! Het gaat alleen om de videobitrate, die rechts staat als je de codec info in XBMC weergeeft tijdens het afspelen. Voorbeeld is bijv een recente, hoge kwaliteits encode van een recente film (Perks of Being a Wallflower) van > 18 GB.

Ik ga denkik eens testen of het afspelen van de film vanaf een via USB aangesloten externe HD hetzelfde probleem oplevert.

[ Voor 5% gewijzigd door honmashinsei op 08-03-2013 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Kan ook gewoon dat de combinatie van een hoge bitrate en DTS er voor zorgt dat de cpu het niet trekt..(ook icm samba)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Ik heb via NFS streaming nog geen enkele film gehad die niet speelt of hapert 1080p X264 mkv. Via SMB had ik alleen maar problemen. Probeer dat eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
ralph0603 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:33:
Ik heb via NFS streaming nog geen enkele film gehad die niet speelt of hapert 1080p X264 mkv. Via SMB had ik alleen maar problemen. Probeer dat eens!
Heb je misschien tips voor een goede guide waarmee ik eenvoudig NFS shares kan opzetten in Windows 8? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Ik gebruik hiervoor Hanewin NFS server. Ik neem aan dat dit ook gewoon op windows 8 draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
ralph0603 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:49:
Ik gebruik hiervoor Hanewin NFS server. Ik neem aan dat dit ook gewoon op windows 8 draait.
Thx! En maak je dan gebruik van symbolic links, of hoeft dat niet bij Hanewin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

kthxbye schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:50:
[...]

Thx! En maak je dan gebruik van symbolic links, of hoeft dat niet bij Hanewin?
# exports example

D:\Series -readonly -public :-name:series

E:\ -readonly -public :-name:films1

F:\ -readonly -public :-name:films2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Nou, ik heb de NFS server aan de praat gekregen, was nog best veel werk!

Deze twee guides zijn heel handig, deze kunnen bijvoorbeeld in de openingspost:
http://www.sysprobs.com/c...-ready-storage-vmware-esx
http://forum.stmlabs.com/...d=2321&pid=22217#pid22217

Helaas, gek genoeg loopt het zelfs slechter met NFS :? Meer haperingen dan via SMB, met zowel OpenELEC als met xBian. Het bufferen duurt ook langer dan via SMB.

Wat kan nu in godsnaam het probleem zijn? Het is trouwens een model B, van de eerste lichting met 256 MB RAM.

p.s. of vraag ik gewoon te veel van mijn Pi? Anders is het maar even wachten op de Ouya, YouTube: XBMC running on the Ouya :9

[ Voor 41% gewijzigd door honmashinsei op 08-03-2013 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@kthxbye
Ik heb destijds ook een 256 MB versie gehad en ook daar kon ik wel 1080p met DTS op afspelen.
Heb je overclocked? Want dat is wel een must mijns inziens...

Vraagje.
Ik dacht ik probeer ook eens wireless met de volgende adapter die ik nog had liggen:
pricewatch: Sitecom WL-345 Wireless USB Adapter 300N X3
Ik kan echter geen 720p afspelen en al helemaal geen 1080p...
Is dat echt zo dramatisch? Ik dacht dat je toch wel 720p kon afspelen???

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingJulienXI
Om even terug te komen op mijn issues bij de installatie van Raspbmc.. Draait nu perfect!

- Standalone image van Raspbmc op 8GB SD-card (class 4) geschreven en zonder netwerkkabel geinstalleerd.
- Na installatie werkten toetsenbord en muis niet, Powered USB hub gekocht (van ICIDU 12,95 euro) en aangesloten -> werkt perfect (zelfs met 1TB externe harde schijf eraan die veel stroom vraagt).
- Wifi adapter TP-LINK TL-WN725N werd herkend door XBMC en had na het opstarten direct verbinding met internet. (draadloos installeren van Raspbmc kan helaas niet, maar standalone image biedt hier de oplossing)

Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KingJulienXI schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 21:23:
- Wifi adapter TP-LINK TL-WN725N werd herkend door XBMC en had na het opstarten direct verbinding met internet.
Kun je 720p/1080p zonder haperen afspelen?

[ Voor 15% gewijzigd door technorabilia op 08-03-2013 22:21 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
kraades schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 20:42:
@kthxbye
Ik heb destijds ook een 256 MB versie gehad en ook daar kon ik wel 1080p met DTS op afspelen.
Heb je overclocked? Want dat is wel een must mijns inziens...

Vraagje.
Ik dacht ik probeer ook eens wireless met de volgende adapter die ik nog had liggen:
pricewatch: Sitecom WL-345 Wireless USB Adapter 300N X3
Ik kan echter geen 720p afspelen en al helemaal geen 1080p...
Is dat echt zo dramatisch? Ik dacht dat je toch wel 720p kon afspelen???
Ik dacht dat Xbian automatisch overklokte? Ik heb namelijk vroeger geklooid met overclock settings, en toen werd het ietsje beter, maar wel instabieler. En bovendien kon ie nog steeds veel gewoonweg niet afspelen. Let wel: 90% van mijn 1080p + DTS spelen prima hoor. Maar vooral de recente encodes, remuxes, of hele hoge bitrate encodes zijn gewoon te zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Nu online
Ik probeer mijn WD externe HD aan te sluiten op een powered USB-hub (2A adapter). De harde schijf begint na aansluiten wel te draaien, maar klikt steeds en lijkt te resetten ofzo. Via lsusb commando kreeg ik hem 1x te zien, maar daarna niet meer. Ik kan hem dus ook niet mounten.

Iemand een idee waar het aan ligt? Vraagt hij teveel stroom? Ik gebruik dus een 2A power adapter welke ook de pi en een wifi-module voedt.

Ook als ik het commando tail nog iets gebruik en de HD inplug, reboot het systeem direct.

[ Voor 19% gewijzigd door manusjevanalles op 10-03-2013 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
kthxbye schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 20:09:
p.s. of vraag ik gewoon te veel van mijn Pi? Anders is het maar even wachten op de Ouya, YouTube: XBMC running on the Ouya :9
Bye Rasp.. Hello Ouya :9~
Die draait zelfs Aeon..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Opnieuw 2 á 3 keer zo duur als de RPi. Niet te vergelijken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Agree.. Maar of het te vergelijken is hangt van je criteria af.
De mijne zijn, max ~300 euro, passief, xbmc met geen restricties. Voor 100 euro tov 35 euro? Gevalletje goedkoop is duurkoop. Maar dat is mijn mening, moet ieder voor zich weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:31
UltraSub schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 21:37:
Agree.. Maar of het te vergelijken is hangt van je criteria af.
De mijne zijn, max ~300 euro, passief, xbmc met geen restricties. Voor 100 euro tov 35 euro? Gevalletje goedkoop is duurkoop. Maar dat is mijn mening, moet ieder voor zich weten. :)
Het is maar net wat je er van verwacht Ik vind de Pi een top apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 13:55
Ik heb een RPi met openelec geïnstalleerd deze doet het perfect en speelt alle MKV's goed af. Echter normale DVD's (met de Video_TS folders en .vob bestanden erin) worden niet als èèn film weergegeven maar als losse .vob bestanden in de menstructuur.

Ik heb dus wèl een MPEG2 licentie en kan de films wel afspelen maar moet handmatig in de folder bladeren en de .vob handmatig starten. Is er een manier zodat XBMC de film detecteert en ik gewoon kan zeggen speel film af en dat XBMC automatisch de juiste .vob start? Als ik een andere distributie moet installeren is dat geen probleem.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

Als je de VIDEO_TS.IFO start lukt het bij mij (meestal) wel gewoon. Hij kan alleen niet met alle menu's omgaan.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
bij meer mensen waarbij nieuwe tv series niet in de library worden opgenomen? Zelfs niet na een clean & update?

oh en de IOS update van de remote sloopt de buttons -_- :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
tvdb is down. Hier zelfde "probleem" atm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
kraats schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 22:32:
Als je de VIDEO_TS.IFO start lukt het bij mij (meestal) wel gewoon. Hij kan alleen niet met alle menu's omgaan.
Ja dit zou je zeggen inderdaad, alleen heb ik een hoop series in DVD format waarbij dat niet het geval is. Ik moet dan de folders doorbladeren en alles handmatig zoeken en starten. Iemand anders hoe de DVD films en series herkent kunnen worden door XBMC?
Paulus07 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 22:39:
bij meer mensen waarbij nieuwe tv series niet in de library worden opgenomen? Zelfs niet na een clean & update?

Zoals door UltraSub gezegd wordt lijkt tmdb down te zijn. Echter heb ik nog een ander probleempje wat ik ook wil aankaarten. Mijn series worden goed herkent door XBMC maar alleen zolang het de bekende Amerikaanse series zijn zoals Games of Thrones. De volledige collectie aan Sam Sam en Naruto komt er wel bij te staan met een mooie cover alleen als ik deze open staan er geen seizoenen in laat staan afleveringen. in dat geval moet ik dus onder het tabje files naar de folder bladeren van de serie en handmatig de aflevering starten.herkent iemand dit probleem en heeft hij/zij daar een oplossing voor?

Ohja en heeft iedereen trouwens hier een OC ingesteld of ben toch niet de enigste die het stock heeft?

[ Voor 20% gewijzigd door ndonkersloot op 10-03-2013 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
Ik krijg maandag of dinsdag mijn Pi binnen:D
Is er misschien ergens een handleiding voor het opzetten van streaming naar de PI?
Of sowieso een site met allerlei handleidingen voor de Pi, dat lijkt me wel handig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:59
Er is de Raspbmc Wiki page. Google maar zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En er is de XBian "Getting Started"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Nu online
manusjevanalles schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 16:02:
Ik probeer mijn WD externe HD aan te sluiten op een powered USB-hub (2A adapter). De harde schijf begint na aansluiten wel te draaien, maar klikt steeds en lijkt te resetten ofzo. Via lsusb commando kreeg ik hem 1x te zien, maar daarna niet meer. Ik kan hem dus ook niet mounten.

Iemand een idee waar het aan ligt? Vraagt hij teveel stroom? Ik gebruik dus een 2A power adapter welke ook de pi en een wifi-module voedt. Als ik de raspberry apart voedt, gebeurt hetzelfde

Ook als ik het commando tail nog iets gebruik en de HD inplug, reboot het systeem direct.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Functioneert de hardeschijf wel aan een pc via een USB poort? Als dat het geval is lijkt power me niet het probleem aangezien een USB poort uit mijn hoof 550mA levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel1
  • Niet online
Openelec en remote control:
Ik probeer te begrijpen hoe ik een paar toetsen van mijn dealextreme mediacenter rc (een echte 01RN) een andere betekenis kan geven. Na veel info op het internet te hebben gelezen en van alles geprobeerd, kom ik er nog steeds niet uit.

Wat lukt er wel: Met een gewoon draadloos toetsenbord heb ik een betekenis gegeven aan de u - toets. Met deze keyboard.xml in de userdata/keymaps:
<keymap>
<Home>
<keyboard>
<u>XBMC.UpdateLibrary(video)</u>
</keyboard>
</Home>
</keymap>

Wat lukt niet: Als ik in userdata/keymaps een lircmap.xml plaats met:
<lircmap>
<remote device="devinput">
<contextmenu> KEY_F4 </contextmenu>
<i> KEY_COMPOSE </i>
<u> KEY_3 </u>
</remote>
</lircmap>

staat er o.a. in de xbmc.log:
ERROR: special://profile/keymaps/lircmap.xml Doesn't contain <keymap>.
Maar ik vind nergens dat <keymap> deel uit kan / moet maken van lircmap.xml.
<contextmenu> is een XBMC Button String. En <i> is een toetsaanslag, misschien mag dat niet, en zou dat <info> moeten zijn. Maar afgezien daarvan, wat doe ik niet goed?

nb met irw heb ik de remote control uitgelezen, daar komen die KEY_ vandaan, evenals de device naam devinput.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paulus07 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 22:39:
Ja, deze update moet je overslaan. Het staat er ook bij DON'T UPGRADE maar ik kan mij voorstellen dat de meeste daar niet op letten. Als workaround kunt je de gesture zone gebruiken.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

kraades schreef op zondag 10 maart 2013 @ 12:50:
[...]

Ja, deze update moet je overslaan. Het staat er ook bij DON'T UPGRADE maar ik kan mij voorstellen dat de meeste daar niet op letten. Als workaround kunt je de gesture zone gebruiken.
Waarom brengen ze m dan uit??

en ja ik heb geupdate :P

heb nu een andere voor de time being gepakt :P

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@karel1, de Lircmap.xml (met hoofdletter) hoort in de userdata folder te staan, niet userdata/keymaps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:41

mwa

kraades schreef op zondag 10 maart 2013 @ 12:50:
[...]

Zelfde probleem hier, ik ga er van uit dat als er een update uitgebracht wordt, dat deze ook werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Moet zeggen dat de mededeling er bij mij nog niet bij stond. Check m net op de ipad. Is zo duidelijk neergezet dat je er eigenlijk niet oveheen kan lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoRoo schreef op zondag 10 maart 2013 @ 15:36:
Moet zeggen dat de mededeling er bij mij nog niet bij stond. Check m net op de ipad. Is zo duidelijk neergezet dat je er eigenlijk niet oveheen kan lezen
In test ging het goed. ;)
http://forum.xbmc.org/sho...79&pid=1360495#pid1360495

Nieuwe update kan wel wel een paar dagen duren...
http://reviewtimes.shinydevelopment.com/

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

ach.. heb die andere app nog.. kan het wel een paar dagen uitzingen.. wel lastig voor de mensen zonder CEC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

Ach.. Met gestures werkt het eigenlijk ook wel fijn. Is niet zo'n groot gemis dus

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Nu online
Tiwazz schreef op zondag 10 maart 2013 @ 11:58:
[...]

Functioneert de hardeschijf wel aan een pc via een USB poort? Als dat het geval is lijkt power me niet het probleem aangezien een USB poort uit mijn hoof 550mA levert.
Via de pc werkt hij prima. Een 3,5" HD werkt ook prima.

Mogelijk is het toch de power. Als de raspberry uitstaat, dan brand het lichtje van de HD veel feller dan wanneer de raspberry aanstaat. Maar gekke zaak, want het wordt gevoed door een 2A stekker.

Iemand een suggestie?

[ Voor 24% gewijzigd door manusjevanalles op 10-03-2013 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark His Words
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:43
CurlyMo schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:29:
Wie van die vervelende analoge *pop* af wilt komen (in XBian 1.0 Alpha 5):
code:
1
2
sudo apt-get update
sudo apt-get install xbian-package-firmware
Nice!!! Dit is een heel prettige update, je bleef schrikken als 't volume net even wat te hoog stond van die plopgeluiden. Goed werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel1
  • Niet online
manusjevanalles schreef op zondag 10 maart 2013 @ 19:32:
[...]

Via de pc werkt hij prima. Een 3,5" HD werkt ook prima.
Mogelijk is het toch de power. Als de raspberry uitstaat, dan brand het lichtje van de HD veel feller dan wanneer de raspberry aanstaat. Maar gekke zaak, want het wordt gevoed door een 2A stekker.
Iemand een suggestie?
Met een voltmeter kun je zien wat op welke spanning de HD draait, liefst + 5 volt dus. Zo'n ding kost een paar euro en dan weet je echt hoe het zit. Op het internet kun je lezen dat de ene 2A adapter de ander niet is. Als de spanning bijv. 4.5 volt is, dan is de adapter dus waarschijnlijk niet sterk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
karel1 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 23:11:
[...]

Met een voltmeter kun je zien wat op welke spanning de HD draait, liefst + 5 volt dus. Zo'n ding kost een paar euro en dan weet je echt hoe het zit. Op het internet kun je lezen dat de ene 2A adapter de ander niet is. Als de spanning bijv. 4.5 volt is, dan is de adapter dus waarschijnlijk niet sterk genoeg.
Dit! Lijkt erop dat de adapter niet de spanning geeft wat ie hoort te geven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Nu online
karel1 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 23:11:
[...]

Hoe kan ik simpel het voltage meten in een HD? Ik zal eens kijken of een andere stekker wel gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
manusjevanalles schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:29:
[...]

Hoe kan ik simpel het voltage meten in een HD? Ik zal eens kijken of een andere stekker wel gaat werken.
De RPi heeft twee meetpunten hiervoor.
http://elinux.org/R-Pi_Tr...leshooting_power_problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel1
  • Niet online
CurlyMo schreef op zondag 10 maart 2013 @ 14:25:
@karel1, de Lircmap.xml (met hoofdletter) hoort in de userdata folder te staan, niet userdata/keymaps.
Ja! dat was het. bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Laatst online: 14-09 16:39
Tiwazz schreef op zondag 10 maart 2013 @ 23:43:
[...]

Dit! Lijkt erop dat de adapter niet de spanning geeft wat ie hoort te geven :).
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je de RPi gevoed via deze zelfde adapter? Je kunt eens een aparte voeding op de RPi leggen, benieuwd of dit andere resultaten geeft?

Trouwens, ik draai gewoon via XBian een medium OC, werkt echt perfect. XBian is echt een aanrader; het werkte bij mij een stuk soepeler dan OpenElec.

[ Voor 0% gewijzigd door BvDorp op 11-03-2013 15:00 . Reden: g-nazism ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Nu online
BvDorp schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:59:
[...]

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je de RPi gevoed via deze zelfde adapter? Je kunt eens een aparte voeding op de RPi leggen, benieuwd of dit andere resultaten geeft?
Heb ik inderdaad al geprobeerd. Had geen effect helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
Iemand een idee hoe ik het volgende kan oplossen.

Wanneer ik mijn RasperryPi reboot met Xbian en xbmc gaat m'n TV aan. Dat wil ik dus niet.

Wat ik al gedaan heb is hdmi_ignore_cec_init=1 aangezet maar zonder effect.
In oudere versies van XBMC was er een optie: "power on the tv when starting XBMC" deze kan ik alleen onder versie 12 nergens vinden :-/

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
Wat ik nog kan proberen daar is om "Make XBMC the active source when starting" te disabelen.
Al geeft dat volgens dat topic ook geen oplossing...

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:45
Iemand gezien dat het tegenwoordig mogelijk is om ambilight werkend te krijgen met de raspberry pi?
Wanneer je in XBMC de player vervangt voor omxplayer kan boblight dit aanspreken en werkt het standalone op de Pi :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
omxplayer is de standaard player op de RPi in XBMC, je vergeet alleen dat er hier nog een Arduino uno tussen zit.

[ Voor 3% gewijzigd door CurlyMo op 12-03-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:45
CurlyMo schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:27:
omxplayer is de standaard player op de RPi in XBMC, je vergeet alleen dat er hier nog een Arduino uno tussen zit.
Ik wist niet dat dat de standaard player is :) Echter weet je zeker dat de arduino nog nodig is?
Het lijkt er toch echt op dat het standalone werkt voor het grabben van de video.
http://www.raspberrypi.or...php?f=63&t=5201&start=125

edit:
Op de video wordt inderdaad een arduino gebruikt voor het aansturen van de ambilight. Echter het aansturen van een amblight is nooit een probleem voor de Pi geweest. Het uitlezen van de RGB waardes echter wel. Dit lijkt toch echt nu mogelijk te zijn :)

"An arduino with adalight is connected to the RPi, video grab is done by a custom standalone omxplayer."
So here is my custom xbmc build. Here is a step by step guide to get it working:
1. Install raspbmc
2. SSH into your pi and install make, gcc and g++ subversion:
CODE: SELECT ALL
sudo apt-get install make gcc g++ subversion

3. Download the boblight source and compile it:
http://code.google.com/p/...i/LPD8806_on_Raspberry_Pi
4. Download my build:
http://netload.in/dateiel...c-rbp-20130224.tar.gz.htm
5. Copy the tar to /home/pi
6. Use the following commands to replace xbmc:
sudo initctl stop xbmc
sudo tar -xzf xbmc-rbp*.tar.gz -C /opt
sudo cp /opt/xbmc-bcm/xbmc-bin/lib/libtinyxml.so* /usr/lib/
sudo reboot

The boblight parameters are configured in a file called "boboptions.txt" in /home/pi
my file looks like this:
enabled=true
host=localhost
port=19333
priority=128
sizedown=112
margin=5
timeout=35
interpolation=0
speed=100
autospeed=0
saturation=1.0
threshold=15

The file will be read the first time you open a video so if you want changes to take effect restart xbmc! xbmc will also hang if it can't establish a connection to boblightd.
As you can read the implementation is far from perfect and more or less a quick and dirty second proof-of-concept.

[ Voor 11% gewijzigd door laurens0619 op 12-03-2013 15:14 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

iJack schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:00:
[...]

Wat ik nog kan proberen daar is om "Make XBMC the active source when starting" te disabelen.
Al geeft dat volgens dat topic ook geen oplossing...
Had het ook.. beetje irritant in sommige gevallen wanneer mijn vrouw tv zit te kijken en ik via SSH de pi rebootte of xbmc opnieuw startte..

Heb binnen de CEC settings alles uitgezet en nu schakelt mijn versterker niet meer naar de pi toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Ik heb een vreemd probleem. Als de Pi aan staat stoort RTL4 :?
512MB versie met Xbian alpha 5, HDMI video naar de TV en analoge audio naar de versterker. Pi wordt gevoed door een USB stekker die 2A kan leveren. Ik heb alle CEC functionaliteit uit staan.
Het vreemde is, toen ik de boel uit had gezet en een ander stopcontact had gepakt (eerst zat hij op dezelfde verdeelstekker als de TV) was de storing weg.. maar nu is ie weer terug!

NB de stekkers zijn niet geaard, TV signaal is analoge kabel en op een andere TV in huis stoort RTL4 niet...

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
kthxbye schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 22:42:
Bij de nieuwere updates van OpenElec (bijv. 12066 en 12080) heb ik het rare probleem dat 25 fps x264 bestanden (1080p, maar ook SD content) worden geoutput naar 720p én een overscan mee krijgen. Ze spelen wel netjes op 25 hz af.

24 fps bestanden werken allemaal goed, alles wordt netjes naar 1080p ge-output en hebben geen overscan.

Probleem is nu dat ik mijn mooie Life en andere BBC series niet in vol 1080p ornaat kan kijken

Kan iemand testen of dit bij hem/haar ook zo is? Heb het getest met een helemaal clean image.
kthxbye schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:29:
[...]

Bij update naar 12220 is dit nog steeds niet opgelost. Wat me opvalt is dat, als ik 'Sync playback to display' uitzet, het wel goed werkt, alhoewel dan natuurlijk ál mijn videos die ik afspeel geoutput worden naar 1080p 60hz (setting in XBMC). Dat is ook weer niet de bedoeling want ik wil gewoon 24hz en 25hz content native kunnen kijken! Iemand een idee? Zou iemand sowieso even kunnen verifieren dat ik niet de enige ben? Thanks! :)
Heeft iemand hier nog meer last van? Het is nog steeds niet weg bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

JanPedaal schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 21:07:
Ik heb een vreemd probleem. Als de Pi aan staat stoort RTL4 :?
512MB versie met Xbian alpha 5, HDMI video naar de TV en analoge audio naar de versterker. Pi wordt gevoed door een USB stekker die 2A kan leveren. Ik heb alle CEC functionaliteit uit staan.
Het vreemde is, toen ik de boel uit had gezet en een ander stopcontact had gepakt (eerst zat hij op dezelfde verdeelstekker als de TV) was de storing weg.. maar nu is ie weer terug!

NB de stekkers zijn niet geaard, TV signaal is analoge kabel en op een andere TV in huis stoort RTL4 niet...
Wat kan is dat de Pi te veel straalt en net op de frequentie die voor RTL4 gebruikt wordt. Als je de Pi verder weg zet, of met je handen afschermd wordt de storing dan minder? Of wat gebeurd er als je de kabels vastpakt? Ik heb er zelf geen last van en dit is de eerste keer dat ik er over lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoRoo schreef op zondag 10 maart 2013 @ 17:57:
ach.. heb die andere app nog.. kan het wel een paar dagen uitzingen.. wel lastig voor de mensen zonder CEC :P
Is weer geupdate.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Coenen schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 21:14:
[...]

Wat kan is dat de Pi te veel straalt en net op de frequentie die voor RTL4 gebruikt wordt. Als je de Pi verder weg zet, of met je handen afschermd wordt de storing dan minder? Of wat gebeurd er als je de kabels vastpakt? Ik heb er zelf geen last van en dit is de eerste keer dat ik er over lees.
Ff wat geschoven, en het heeft inderdaad met de plek te maken waar de Pi ligt. Was dus puur toeval dat de storing weg was toen ik de stekker verplaatste. Zal eens een andere plek zoeken dan direct onder de TV.

Pagina: 1 ... 43 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.