Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:18

Compizfox

Bait for wenchmarks

Coenen schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 21:14:
[...]

Wat kan is dat de Pi te veel straalt en net op de frequentie die voor RTL4 gebruikt wordt. Als je de Pi verder weg zet, of met je handen afschermd wordt de storing dan minder? Of wat gebeurd er als je de kabels vastpakt? Ik heb er zelf geen last van en dit is de eerste keer dat ik er over lees.
Wat straalt er dan zo hard?

Het is niet dat er een Bluetooth- of WiFi-radio inzit toch?

Natuurlijk heb je altijd wel een beetje EMI maar dat is zeker met een RPi zeer beperkt. Ik denk nog eerder dat het door de voeding die hij gebruikt komt.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In mijn geval de analoge audio als in PWM gestuurd.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Wat je ook nog zou kunnen proberen is je Pi te overklokken, mogelijk dat als je Pi op andere frequenties loopt dat ie minder stoort. Omdat de frequentie die die uitstraalt niet meer precies op de frequentie van RTL4 zit. Je hebt dan wel de kans dat je een andere zender gaat storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 13:39
RoRoo schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:13:
[...]

Had het ook.. beetje irritant in sommige gevallen wanneer mijn vrouw tv zit te kijken en ik via SSH de pi rebootte of xbmc opnieuw startte..

Heb binnen de CEC settings alles uitgezet en nu schakelt mijn versterker niet meer naar de pi toe.
Thanks, met de optie Make XBMC the active source when starting is m'n probleem toch verholpen :)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Compizfox schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 22:50:
[...]
Wat straalt er dan zo hard?
Het is niet dat er een Bluetooth- of WiFi-radio inzit toch?
Natuurlijk heb je altijd wel een beetje EMI maar dat is zeker met een RPi zeer beperkt. Ik denk nog eerder dat het door de voeding die hij gebruikt komt.
Zonder wifi of bluetooth dongles inderdaad. Aangesloten met ethernetkabel.
De voeding lijkt het niet te zijn, de storing verergert of vermindert zodra ik de RPi verschuif.
Coenen schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 07:23:
Wat je ook nog zou kunnen proberen is je Pi te overklokken, mogelijk dat als je Pi op andere frequenties loopt dat ie minder stoort. Omdat de frequentie die die uitstraalt niet meer precies op de frequentie van RTL4 zit. Je hebt dan wel de kans dat je een andere zender gaat storen.
Die zal ik ook nog eens proberen, thanks. Het lijkt wel te maken te hebben met de processor, de storing verergert zodra ik muziek ga afspelen (dus hogere CPU load), maar de analoge uitgang blijft voorlopig ook een verdachte.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

CurlyMo schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 23:11:
[...]
In mijn geval de analoge audio als in PWM gestuurd.
Ik ken het hardware design van de Pi niet, maar gaat er geen I2S van de Processor naar een DACje?
Dus een 12.288MHz MCLK, een Bit Clock en een L/R Clock. Die mogelijk wat meer of te veel stralen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Is het mogelijk om airplay display mirroring werkend te krijgen op de Raspberry?
Video/audio via airplay vanaf mijn iphone/iPad werkt prima met raspbmc maar airplay display mirroring zou helemaal geweldig zijn, ook voor games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

JanPedaal schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 09:39:
[...]

Zonder wifi of bluetooth dongles inderdaad. Aangesloten met ethernetkabel.
De voeding lijkt het niet te zijn, de storing verergert of vermindert zodra ik de RPi verschuif.

[...]

Die zal ik ook nog eens proberen, thanks. Het lijkt wel te maken te hebben met de processor, de storing verergert zodra ik muziek ga afspelen (dus hogere CPU load), maar de analoge uitgang blijft voorlopig ook een verdachte.
Het lijkt mij inderdaad zoals gezegd dan eerder door de PWM-gestuurde DAC te komen, dan van de SoC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05 20:37
Ik heb de PI ook binnen.
Nu wil ik er een WiFi dongeltje aanhangen, omdat ik geen zin heb om een ethernet kabel rond de kamer te leggen.

De vraag is nu, welke dongle kan ik het beste nemen? Zodat ik ook 1080p content kan streamen?
En moet ik dan nog extra dingen installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Laatst online: 22:37
DaanDH schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:19:
Ik heb de PI ook binnen.
Nu wil ik er een WiFi dongeltje aanhangen, omdat ik geen zin heb om een ethernet kabel rond de kamer te leggen.

De vraag is nu, welke dongle kan ik het beste nemen? Zodat ik ook 1080p content kan streamen?
Ik heb deze: http://www.ebay.com/itm/2..._trksid=p3984.m1439.l2649

Niet duur en werkt direct.

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:27
Heb na wat stoeien de xbmc database overgezet naar een externe mysql server op centos.
Wat me erna wel leuk leek is als ik die database extern ook kan bekijken.

Had al wel https://github.com/Farfar/XBMC-Database-Manager gevonden. Maar krijg daar de plaatjes niet.
Iemand nog meer van dit soort sites gevonden? Scheelt me hoop uitzoek werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05 20:37
Oke dat is mooi, want ik wou er eentje bestellen van de site waar ik de PI ook had gekocht en die had een snelheid van 300mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:33
Domme vraag, maar je kan een usb stick met muziek toch gewoon aan de raspberry koppelen en zo de muziekplayer gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
Boinkie schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 10:33:
Domme vraag, maar je kan een usb stick met muziek toch gewoon aan de raspberry koppelen en zo de muziekplayer gebruiken?
Ja, dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:24
slommer schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 08:20:
Heb na wat stoeien de xbmc database overgezet naar een externe mysql server op centos.
Wat me erna wel leuk leek is als ik die database extern ook kan bekijken.

Had al wel https://github.com/Farfar/XBMC-Database-Manager gevonden. Maar krijg daar de plaatjes niet.
Iemand nog meer van dit soort sites gevonden? Scheelt me hoop uitzoek werk :)
Wat wil je zien?de inhoud van je XBMC bibliotheek? Kun je dan niet beter gewoon je XBMC uitvragen?(http://<ip-adres-van-xbmc:8080)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 14:22
Heb op zich interesse in een RPI voor in de slaapkamer, maar heb geen stekkerdoos vlak bij de tv. Wil niet nog een kabel trekken, dus ben benieuwd of er hier mensen zijn die de RPI gebruiken met alleen stroom geleverd door een USB poort van de tv. Werkt dat een beetje? Volgens mij vraagt de RPI 1000mA, dus als de usb poort dat levert, lijkt het goed te moeten gaan toch? Zal gebruikt worden zonder harde schijf, en LAN kabel die nu naar de tv gaat zal ik in de RPI prikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:26

Cyphax

Moderator LNX
DaanDH schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:19:
Ik heb de PI ook binnen.

Ik heb precies deze:
http://www.mycom.nl/Produ...-USB-Adapter-150N/1234217
Max 150Mbit ipv 300Mbit, maar is dat niet genoeg voor 1080p?

Ik heb deze adapter gepakt omdat ik verwachtte dat ie out-of-the-box zou werken (wat ie ook deed), hij is heel klein en kan gewoon in de Pi, dus zonder powered usb hub nodig te hebben, en hij is niet duur.
Bracha25 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:32:
Heb op zich interesse in een RPI voor in de slaapkamer, maar heb geen stekkerdoos vlak bij de tv. Wil niet nog een kabel trekken, dus ben benieuwd of er hier mensen zijn die de RPI gebruiken met alleen stroom geleverd door een USB poort van de tv. Werkt dat een beetje? Volgens mij vraagt de RPI 1000mA, dus als de usb poort dat levert, lijkt het goed te moeten gaan toch? Zal gebruikt worden zonder harde schijf, en LAN kabel die nu naar de tv gaat zal ik in de RPI prikken
Ik heb 'm weleens aan de USB van de TV van m'n ouders gehangen. Dat werkte wel maar hij haperde om de een of andere reden wel veel bij het afspelen van een video (een HD trailer in Quicktime).
Je kunt het proberen maar ik durf niet te beloven dat het goed gaat.

[ Voor 34% gewijzigd door Cyphax op 14-03-2013 11:35 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
Bij mijn TV gaat dit prima. Het is een Philips 7000 serie van 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ook werkt hier de Pi probleemloos aan de USB-poort van de TV (LG uit 2011).
Er wordt hier vaak gezegd dat Pi vastloopt of stottert en andere zaken als je de Pi aan de tv zou aansluiten maar ik merk daar niets van (of ik ben het gewoon gewend :+ ).
SD-card fouten o.i.d. merk ik ook niets van. Pi is niet overclocked by the way; ben er nog steeds niet aan toegekomen (wil ik eigenlijk wel doen om 1080P DTS spul af te spelen)

Ik vind het een heerlijke oplossing. Niet apart aanzetten of uitzetten, wil ik 'm even snel gebruiken dan staat XBMC al klaar (met dat irritante digitaal tv kijken duurt het uiteindelijk tv-beeld krijgen even lang als het opstarten van XBMC) en weinig kabels. (USB en HDMI zijn maar ± 10-15 cm. lang).
Gebruik geen HDMI-CEC.

[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 14-03-2013 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik heb mijn RPI op de usb poort van mijn Samsung tv aangesloten op een poort die ook voor harddisks is bedoelt dus die zal wel wat extra stroom leveren. Dit werkt best aardig alleen wordt door de CEC tijdens het opstarten wel twee keer beeld op de hdmi poort van de Rpi gezet wat wel vervelend is. En bij het afsluiten zet de Pi de tv uit, echter wordt de stroom dan net iets te snel van de usb poort afgehaald. Waardoor Raspbmc elke keer klaagt dat hij niet goed is afgesloten. Moet misschien een usb kabeltje met een stevige condensator maken hiervoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
In het CEC menu van XBMC (Systems/Settings/System/input devices/peripherals) kun je de meeste commando's aan de TV uitzetten. En in RPIConfig http://elinux.org/RPiconfig#Video_mode_options de rest.

[ Voor 21% gewijzigd door karel1 op 14-03-2013 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
karel1 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:48:
In het CEC menu van XBMC kun je de meeste berichten naar de TV uitzetten. En in RPIConfig http://elinux.org/RPiconfig#Video_mode_options de rest.
Zou je jouw config.txt willen copy pasten hier? Of heb je alleen hdmi_ignore_cec_init=1 gezet? Bij mij switcht hij dan nog steeds. (Zou ook aan de TV kunnen liggen natuurlijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:27
Eddos schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:08:
[...]

Wat wil je zien?de inhoud van je XBMC bibliotheek? Kun je dan niet beter gewoon je XBMC uitvragen?(http://<ip-adres-van-xbmc:8080)
zal vanavond eens kijken. xbmc staat overdag uit nl daarom leek me soort xbmcinterface op me centos die wel altijd aanstaat wel prettig. Lekker snelle bak ook ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel1
  • Niet online
in config.txt tbv CEC / hdmi:
hdmi_drive=2
hdmi_ignore_cec_init=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 13:39
GrowMyHair schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:01:
[...]

Zou je jouw config.txt willen copy pasten hier? Of heb je alleen hdmi_ignore_cec_init=1 gezet? Bij mij switcht hij dan nog steeds. (Zou ook aan de TV kunnen liggen natuurlijk.)
Zoals Karel1 al aangaf moet je de settings in Systems/Settings/System/input devices/peripherals aanpassen.

Ik had hetzelfde probleem

hdmi_ignore_cec_init=1 zorgt ervoor dat je Pi de TV niet aanzet.
Alleen moet je ook de settings van XBMC aanpassen, die doet het namelijk nog wel.

Bij mij was de optie "Make XBMC the active source when starting" uitzetten de oplossing ;)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Een paar dagen geleden is mijn Raspbmc automatisch geupdate en sindsdien heb ik wat problemen met het afspelen van bestanden. Hij start de film of serie dan wel, maar als het ware op de achtergrond. Alle fanart verdwijnt en de achtergrond krijgt de standaard afbeelding. Je ziet dan dat hij aan het bufferen / afspelen is, maar ik zie verder niets. Heel soms hoor ik overigens wel het geluid. Vervolgens moet ik de film stoppen; ofwel via de stopknop op mijn remote, of ik moet helemaal terug naar het hoofdmenu en dan kan ik met de playercontrols op het scherm de film stoppen. Daarna weer terug naar Movies of TV Series en dan werkt het weer.

Komt iemand dit probleem bekend voor? Zijn er misschien ergens logfiles zodat ik kan zien wat er fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Iemand nog een goede tips om Blurays goed af te spelen? Sommige fimpjes werken wel goed, maar andere haperen om de paar seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05-2021
slommer schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:54:
[...]

zal vanavond eens kijken. xbmc staat overdag uit nl daarom leek me soort xbmcinterface op me centos die wel altijd aanstaat wel prettig. Lekker snelle bak ook ervoor.
Installeer daar dan gewoon XBMC op, met een zinnige webinterface.

Lid van Team Kodi sinds 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om speakers aan te sluiten via usb op de Raspberry om muziek af te spelen zonder dat de tv aanstaat? Heb ook gedacht aan een airplay speaker maar die dingen zijn prijzig minimaal 140 euro en mijn budget is 20-40 euro voor een setje speakers.

Of hebben jullie een andere oplossing wat goedkoop en goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 15:42
Ik heb sinds een tijdje problemen met Xbian Alpha 5. Op één of andere manier gaat m'n raspberry uit 's nachts. De tv ziet hem dan ook niet meer, en dan moet ik dus de stroom van de Pi afhalen om hem weer aan te zetten. Heb alle instellingen nagekeken maar er staat nergens een timer oid ingesteld. Ook bij de CEC opties heb ik uitgezet dat hij uitgaat als de tv uitgaat. Voor de rest blijft de stroom gewoon aan en gebeurt er voor de rest niets 's nachts.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:09:
Is het mogelijk om speakers aan te sluiten via usb op de Raspberry om muziek af te spelen zonder dat de tv aanstaat? Heb ook gedacht aan een airplay speaker maar die dingen zijn prijzig minimaal 140 euro en mijn budget is 20-40 euro voor een setje speakers.

Of hebben jullie een andere oplossing wat goedkoop en goed werkt?
Je kunt gewoon de analoge uitgang gebruiken om speakers aan te slutien. Een goedkoop setje PC speakers moet je wel kunnen krijgen voor die prijs. Als je een receiver hebt staan kun je de PI natuurlijk ook via HDMI aansluiten op je speakers. USB speakers lijkt me qua drivers en het benodigde vermogen niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Solictice schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:14:
Ik heb sinds een tijdje problemen met Xbian Alpha 5. Op één of andere manier gaat m'n raspberry uit 's nachts. De tv ziet hem dan ook niet meer, en dan moet ik dus de stroom van de Pi afhalen om hem weer aan te zetten. Heb alle instellingen nagekeken maar er staat nergens een timer oid ingesteld. Ook bij de CEC opties heb ik uitgezet dat hij uitgaat als de tv uitgaat. Voor de rest blijft de stroom gewoon aan en gebeurt er voor de rest niets 's nachts.
Iemand een idee?
Dit probleem heb ik ook. XBMC service is gestopt, SSH werkt gewoon nog. Ik reboot hem dan ook via SSH. Alleen XBMC service opnieuw starten gaat niet.
Watchdog heb ik overigens niet draaien, wel de auto library updater addon waarmee je op vastgesteld tijdstip de library kan scannen. Heb de crash ook al wel gehad na handmatig toevoegen van een share aan de library.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GrowMyHair schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:37:
[...]

Je kunt gewoon de analoge uitgang gebruiken om speakers aan te slutien. Een goedkoop setje PC speakers moet je wel kunnen krijgen voor die prijs. Als je een receiver hebt staan kun je de PI natuurlijk ook via HDMI aansluiten op je speakers. USB speakers lijkt me qua drivers en het benodigde vermogen niet zo handig.
Als ik een speakers set aansluit via analoog, kan ik de Raspberry zo instellen dat die muziek via de speakers afspeelt en wanneer ik films kijk het geluid via hdmi loopt naar de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:46
Is het met XBian mogelijk om een externe USB hdd te formatteren, naar ext4 of exfat?
Zit een beetje uit te zoeken hoe ik mijn bestaande hdd kan omzetten. Ik heb een mac en een windows laptop ter beschikking.
Huidige situatie:
- een Advanced Format WD harddisk in een USB case
- 2 NTFS partities (elk ongeveer 700GB), 1 leeg, de ander voor de helft gevuld met al mijn media

Gewenste situatie:
- 1 EXT4 partitie met alle media (die data moet ik dus kopieren van de bestaande NTFS partitie naar een nieuwe EXT4 partitie)
- 1 lege exFat partitie van ongeveer 32GB puur voor compatibiliteit met Win/Mac mocht ik de hdd loskoppelen en direct aansluiten op een mac of win pc.

Aangesloten op de Raspberry zal de EXT4 partitie gebruikt worden als opslag voor downloads en hier zal ook de complete library opstaan. Alles geshared in het netwerk zodat ik er met elke pc/laptop/mobile op kan.
De exFat partitie is handig om dan met de xbmc filemanager sporadisch wat bestanden van ext4 naar exfat toe te kopieren, voor als ik de hdd daarna rechtstreeks op een pc wil aansluiten.

Maar ik ben er nog niet uit hoe ik de nu lege partitie kan formatteren naar ext4 en vervolgens alles van de ntfs partitie daarheen kopieren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kant en klaar niet, maar zoek even op fdisk, cfdisk of parted.
Het maken van een ext4 partitie doe je met mkfs.ext4.

[ Voor 27% gewijzigd door CurlyMo op 15-03-2013 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

JanPedaal schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:46:
[...]

Dit probleem heb ik ook. XBMC service is gestopt, SSH werkt gewoon nog. Ik reboot hem dan ook via SSH. Alleen XBMC service opnieuw starten gaat niet.
Watchdog heb ik overigens niet draaien, wel de auto library updater addon waarmee je op vastgesteld tijdstip de library kan scannen. Heb de crash ook al wel gehad na handmatig toevoegen van een share aan de library.
Same here.. maar dan na het veelvuldig spelen met airplay. dus veroorzaak ik het zelf :)
Logs geven niks aan, maar airplay is altijd moeizaam geweest dus moet je blij zijn als het al werkt :)

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
weet iemand of er misschien een live stream add-on is voor de F1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

styno schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:38:
[...]

C-Media CM106 USB 2.0 External Sound Card Box with 7.1-Speaker SPDIF Optical Output

Gekozen omdat ik uiteindelijk SPDIF wil gaan gebruiken en ik tijdens mijn vooronderzoek positieve berichten tegen kwam mbt Rpi en deze chipset. Maar eerst maar eens analoog stereo werkend hebben.
Heb je deze geluidskaart nog werkend gekregen? Ik zit nu ook te zoeken naar een USB-geluidskaart na aanleiding van mijn probleem met de ingebouwde DAC.

Ook al die nieuwe firmware geflashed, wat het geplop wél oplost. Maar het geluidsniveau is nog steeds zo laag dat het niet goed kan zijn, misschien is er iets aan de DAC hardwarematig kapot oid?
Als ik hem aan de phono-ingang van mijn versterker hang krijg ik er wel een fatsoenlijk geluidsniveau uit (met minder ruis), maar dan is de kwaliteit weer erg slecht (enorm laag dynamisch bereik, dof)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Ik heb een "probleem" dat mijn media library wordt gewist als mijn pc uit staat(waar de bestanden op staan) dit is nogal irritant, hij moet dan elke keer opnieuw scannen. Hoe kan ik dit oplossen dat hij de library niet wist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OpenELEC is ongeveer 1,5 tot 2 keer trager dan Raspbmc met het inladen van de lijsten in 1Channel/Icefilms.
Valt hier nog iets aan te doen? Bepaalde settings? (overclock is gelijk ingesteld)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Backup naar Dropbox loopt. Morgen of maandagavond Xbian eens proberen, en settings van XBMC terugzetten met XBMC Backup addon. Ben die crashes in raspbmc echt wel zat, en moet toch wat proberen omdat de raspi (noodgedwongen) in prod loopt wegens kapotte C200.
Hoop dat Xbian doet wat hier wordt gezegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik draai nu weer een tijdje Raspbmc zonder problemen. Is er geen andere reden voor je crashes???

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyangles
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 17:14
Heb hier sinds gisteren ook een Pi staan, model B welteverstaan. Er draait nu OpenELEC op, wat een top ding! Werkt allemaal prima, speelt alles goed af.

Binnenkort eens naar de mogelijkheden kijken om Live TV via de Pi te regelen. Ik dacht aan een NAS met een TV kaart erin (server) en dan tvheadend op de Pi (client). Zijn er meer mensen met een dergelijke setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mmm net op de Pi van mijn vriendin xbian alpha 5 geinstalleerd, over gezet usb key precies zoals ik het bij mijn thuis gedaan heb, maar als ik nu de xbmc subtitle addon wil downloaden krijg ik dependencies not met, bij mij thuis werkt het prima verder. Maakt niet ut welke skin k gebruik. waar zou dat aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb hier nu een Pi die blijft de sd kaart corrupt maken. Ik gebruik een voeding van 2A. Zou ook een te hoog amperage voor corruptie kunnen zorgen?

arm_freq=950
core_freq=450
isp_freq=450
sdram_freq=450
over_voltage=6

[ Voor 20% gewijzigd door technorabilia op 16-03-2013 22:56 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 22:51:
Ik heb hier nu een Pi die blijft de sd kaart corrupt maken. Ik gebruik een voeding van 2A. Zou ook een te hoog amperage voor corruptie kunnen zorgen?
Nee, amperage zegt iets over het maximum dat verbruikt kan worden, niet over wat er wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dank je.
SD kaartje heb ik al in andere Pi's gebruikt zonder corruptie met dezelfde settings.
Het enige dat dan verschillend is...is de Pi zelf.
Ik heb volgens mij wel eens gelezen dat de ene Pi wat gevoeliger kan zijn dan de andere Pi.
Zou dit het kunnen zijn?

Zal eens een tijdje draaien op:

arm_freq=840
core_freq=350
gpu_freq=253
force_turbo=1

[ Voor 15% gewijzigd door technorabilia op 16-03-2013 23:17 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
kraades schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 21:05:
Ik draai nu weer een tijdje Raspbmc zonder problemen. Is er geen andere reden voor je crashes???
Ik zou het niet meer weten. Gewoon default, geen rare dingen, blanco qua add-ons, geen OC, zwaardere voeding. Crashed nu wel veel minder, maar is gewoon te langzaam zonder OC. Stottert regelmatig.
Boyangles schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 21:15:
Heb hier sinds gisteren ook een Pi staan, model B welteverstaan. Er draait nu OpenELEC op, wat een top ding! Werkt allemaal prima, speelt alles goed af.

Binnenkort eens naar de mogelijkheden kijken om Live TV via de Pi te regelen. Ik dacht aan een NAS met een TV kaart erin (server) en dan tvheadend op de Pi (client). Zijn er meer mensen met een dergelijke setup?
Ik draai tvheadend. Veel te langzaam qua zappen, en nog erger instabiel (rasp<>tvheadend plugin, niet tvheadend zelf). En dat lees je wel meer terug op het net.

/edit
Xbian Alpha 5 geinstalleerd. Rainbow screen bij 1e boot, en dat blijft zo?

[ Voor 5% gewijzigd door UltraSub op 17-03-2013 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
woohoo live sports via XBMC op mijn tv :D en gewoon via zip installen en klaar!

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/487875_523366717702313_467513813_n.jpg

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=100031

[ Voor 8% gewijzigd door Paulus07 op 17-03-2013 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Laatst online: 15:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Wow, tijd om RPi weer uit de kast te halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:33
Had al wel vaker naar een raspberry pi gekeken, maar gisteren het apparaat ook daadwerkelijk aan de gang gezien bij een maar van me. Denk binnenkort er ook 1 te gaan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paulus07 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 12:04:

[afbeelding]

Wat draai je? XBian/Raspbmc/OpenELEC?
Twee weken terug geprobeerd. Het enige dat ik krijg ik no stream available. :?
kraades in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC"

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Paulus07 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 12:04:

[afbeelding]

Welke source gebruik je? Ik krijg als ik een aantal test,altijd "no stream available" of "error time-out"

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

kraades schreef op zondag 17 maart 2013 @ 17:10:
[...]

Net geinstalleerd via de superrepo... no problemo onder xbian

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoRoo schreef op zondag 17 maart 2013 @ 17:18:
[...]

Net geinstalleerd via de superrepo... no problemo onder xbian
Kun je misschien expliciet een channel aangeven die het goed doet? Dan kan ik deze eens proberen.
Of ga je zeggen: ze doen het allemaal! :)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

kraades schreef op zondag 17 maart 2013 @ 17:25:
[...]

Kun je misschien expliciet een channel aangeven die het goed doet? Dan kan ik deze eens proberen.
Of ga je zeggen: ze doen het allemaal! :)
Heb ESPN USA geprobeerd en Sky Sports..

Heb je er 1 die het bij jou echt niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
Ik heb een keer geprobeerd el classico te bekijken met de Pi. Het werkte voor geen meter. Elke 5 seconden moest die bufferen. Weet niet meer precies hoe de app heet, maar het eht was een bal met een duivel erop oid. Ik gebruik openelec.

Waaraan kan dit liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ibiben95 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 17:38:
Ik heb een keer geprobeerd el classico te bekijken met de Pi. Het werkte voor geen meter. Elke 5 seconden moest die bufferen. Weet niet meer precies hoe de app heet, maar het eht was een bal met een duivel erop oid. Ik gebruik openelec.

Waaraan kan dit liggen?
Dat is inderdaad SportsDevil.

Ik krijg het zelf uberhaupt niet aan de praat nog, maar dat je veel buffering hebt, betekend dat het signaal niet sterk genoeg is, daar doe je niet heel veel aan.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoRoo schreef op zondag 17 maart 2013 @ 17:27:
[...]

Heb ESPN USA geprobeerd en Sky Sports..

Heb je er 1 die het bij jou echt niet doet?
Ok, ik heb nu ook beeld voor die twee.
Alleen op Stream 3 op dit moment. Maar het meeste is toch allemaal no stream available of iets in die richting... (ook met XBMC op Windows 8 overigens).
Ook duurt het best lang voordat je resulttaat hebt. Mwah...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 16:31
kraades schreef op zondag 17 maart 2013 @ 17:50:
[...]

Ok, ik heb nu ook beeld voor die twee.
Alleen op Stream 3 op dit moment. Maar het meeste is toch allemaal no stream available of iets in die richting... (ook met XBMC op Windows 8 overigens).
Ook duurt het best lang voordat je resulttaat hebt. Mwah...
Hier ook veel problemen..Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dacuuu schreef op zondag 17 maart 2013 @ 17:54:
[...]

Hier ook veel problemen..Helaas.
Ik heb het destijds nog gemeld bij Max maar die had ook niet echt een oplossing/antwoord.
http://forum.xbmc.org/sho...31&pid=1358036#pid1358036

Hij heeft het nog wel over librtmp... :?
http://forum.xbmc.org/sho...31&pid=1360745#pid1360745
Maar goed, ik heb het probleem ook op Windows dus het is volgens mij niet echt specifiek voor de Pi.

[ Voor 25% gewijzigd door technorabilia op 17-03-2013 18:00 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Oh. My. God..
Wat een verschil tussen Xbian Alpha 5 en Raspbmc final. Verschil in snelheid (profile switch van ~ 22 sec naar 8 sec!!), vloeiender in de menu's, geen stotter meer in zwaardere films. Happy camper so far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
kraades schreef op zondag 17 maart 2013 @ 17:10:
[...]

Heb hier raspbmc draaien erop :) heb heel de middag sky sport aangehad met F1 nieuws, highlights etc. zonder problemen. Beeld was niet helemaal strak HD maar goed te kijken :) Binnenkort eens kijken/testen met een live race smiddags.

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/378791_523366734368978_751300239_n.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Paulus07 op 17-03-2013 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
UltraSub schreef op zondag 17 maart 2013 @ 20:50:
Oh. My. God..
Wat een verschil tussen Xbian Alpha 5 en Raspbmc final. Verschil in snelheid (profile switch van ~ 22 sec naar 8 sec!!), vloeiender in de menu's, geen stotter meer in zwaardere films. Happy camper so far!
En welke is nou de snellere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

kraades schreef op zondag 17 maart 2013 @ 17:57:
[...]

Ik heb het destijds nog gemeld bij Max maar die had ook niet echt een oplossing/antwoord.
http://forum.xbmc.org/sho...31&pid=1358036#pid1358036

Hij heeft het nog wel over librtmp... :?
http://forum.xbmc.org/sho...31&pid=1360745#pid1360745
Maar goed, ik heb het probleem ook op Windows dus het is volgens mij niet echt specifiek voor de Pi.
Ik had ook bij een paar pas stream 3 werkend.. Maar je kan op meerdere manieren bij de zenders komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rev! schreef op zondag 17 maart 2013 @ 21:09:
[...]

En welke overclock settings.
Wel apart dat de verschillende distros zich zo anders gedragen bij verschillende personen.
Ligt er natuurlijk ook aan waarvoor je hem gebruikt.
Eigenlijk zou je iets van een testscript/benchmark moeten hebben.
Blijft erg subjectief zo.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

kraades schreef op zondag 17 maart 2013 @ 21:26:
[...]

Wel apart dat de verschillende distros zich zo anders gedragen bij verschillende personen.
Maatje van me draait super op openelec 2.99.2 maar xbian a5 blijft crashen bij 'm. nog voordat ie uberhaupt ergens naartoe geboot heeft.. Is heel bizar want bij mij draait het weer als een speer (a5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Rev! schreef op zondag 17 maart 2013 @ 21:09:
[...]

Xbian.
kraades schreef op zondag 17 maart 2013 @ 21:26:
[...]

Ik vergelijk kale installs. Enige wat ik er mee doe is 2 profiles draaien. Een profile ziet HD films en TV series. Andere alleen kinderfilms, soms mkv, soms dvd. Geen verdere addons enz. Naja, even uitstapje met tvheadend, maar dat was het ook niet echt.
Overclock is standaard Xbian:
xbian@xbian ~ $ cat /boot/config.txt
initramfs initramfs.gz 0x00a00000
arm_freq=840
core_freq=375
disable_overscan=1
gpu_mem_256=128
gpu_mem_512=128
sdram_freq=400
over_voltage=0

En zelfs een standaard clock was op Raspbmc niet stabiel bij mij. Heb ook veel hoger gedraait met raspbmc overigens, Xbian voelt gewoon lekker, overal even soepel. Soepel... een woord wat ik hier lang niet heb gebruikt, lees mijn vorige posts er maar op na.

Is natuurlijk nog prematuur, we gaan verder met testen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:39
Heeft iemand een idee hoe ik het beste kan streamen vanaf een sftp server?
Hij wil wel afspelen, alleen moet hij vrij vaak bufferen bij hd films. De connectie is snel genoeg (server op 50mbit upload en rpi op 35mbit download connectie). Alleen merk ik duidelijk dat de pi een te kleine buffer heeft in xbmc.
Nu had ik ergens gelezen dat er ook een mogelijkheid is om eigenlijk oneindig ver te bufferen (de buffer op de sd kaart laten zetten ipv geheugen).
Ik heb de cachemembuffersize al op 0 gezet (openelec en raspbmc geprobeerd, xbian moet ik nog testen), maar het lijkt dat hij alsnog maar een kleine buffer heeft.
Het mooiste zou zijn dat de rasp pi gewoon constant de film binnen loopt te trekken zodat hij niet stopt (wat hij nu wel doet als zijn buffer vol is).
De cachemembuffersize kan ik ook niet echt groot zetten, aangezien ik nog een van de eerste pi's heb met dus maar 256mb geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:50

Priet

To boldly do what no one has..

Het is mij niet gelukt zonder te stotteren. De Pi streamt maximal 1.x Mbit/s en zodra de bitrate te hoog wordt gaat ie bufferen.

Ik heb nu FTP gebruikt en dan gaat het wel goed: streamen gaat met enkele Mbit/s :)

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Hij houdt het op zich wel redelijk vol, alleen merk je gewoon dat de buffer niet groot genoeg is.
Met 1080p heb ik ongeveer een buffer elke 1-2 min en dat is voornamelijk bij stukjes waarbij de bitrate 13-16mbit/s is. Dus niet zo heel raar.
Het mooiste is dat hij bij de rustigere stukken een mooie grote buffer op kan bouwen op de sd kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Vraagje, ik ging gister een 3d film kijken en dat werkte allemaal prima. Speelt goed af en geen probleem om het aan te zetten. Alleen lijkt het alsof er nog spookbeelden zijn, zie je ene gezicht in 3d dan zie je er vlak naast nog een schim van dat gezicht en dat constant. Waar zou dat aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
Boinkie schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:57:
Vraagje, ik ging gister een 3d film kijken en dat werkte allemaal prima. Speelt goed af en geen probleem om het aan te zetten. Alleen lijkt het alsof er nog spookbeelden zijn, zie je ene gezicht in 3d dan zie je er vlak naast nog een schim van dat gezicht en dat constant. Waar zou dat aan kunnen liggen?
heb je misschien drugs gebruikt?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 12:59
3D bril stuk of stond niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Nee drugs niet, wel een biertje op maar ik was gelukkig niet de enige ;)

Bril stond wel aan, ik ga het vanavond nog een keer proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:58

Kroontje

...

Dat heeft volgens mij te maken met de beeldaanpassing die je hebt gedaan (screen adjustment)? Zet je die naar standaard zijn die problemen opgelost, zoals ik dat ervaren heb op de Boxee, maar wel rete irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Laatst online: 14-09 16:39
Probeerde toevallig vrijdagavond ook een 3d-film, maar dat werkt met RPi toch veel minder dan (in mijn geval) via de TV zelf. Ik krijg de indruk dat de RPi gewoon niet voldoende framerate haalt om 2x1920x1080 voldoende snel naar het scherm te krijgen. Bij een 3d-film is het namelijk vaak zo dat een dubbele HD film naar de TV afgespeeld wordt, en dat de TV het dan weer samenvoegt en communiceert met de 3d-bril zodat je wisselende beelden per oog te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
Heeft er iemand een suggestie voor een goedkope usb-hub die zowel de raspberry pi, een externe 2,5" HD als een wifi-dongle kan voeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
manusjevanalles schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:50:
Heeft er iemand een suggestie voor een goedkope usb-hub die zowel de raspberry pi, een externe 2,5" HD als een wifi-dongle kan voeden?
Wat dacht je van deze:
http://www.conrad.nl/ce/n...hub-met-aan-uitschakelaar

heeft genoeg power om alles aan te sturen, en een aan uit knop.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Of met maar 10 poorten, maar nog steeds met aan/uit schakelaar ;).
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/986341/

[ Voor 2% gewijzigd door Lieuwe15 op 18-03-2013 15:52 . Reden: Nu wel met goede link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Das exact dezelfde?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
Zijn er ook goedkopere opties?

Deze bijvoorbeeld: pricewatch: ICIDU AI-707927

Heeft 2A stekker, maar is dat krachtig genoeg?

[ Voor 74% gewijzigd door manusjevanalles op 18-03-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
pricewatch: ICIDU USB 2.0 Booster HUB 4 Ports
Die heb ik en werkt uitstekend. Komt met een 2,5A voeding.
Raspberry pi neemt ongeveer 700mA tot 1 A. Hdd kan al wel snel 1A trekken, blijft er nog 0,5A over voor de wifi.
Dus 2-2.5A moet voldoende zijn.
Maar dat hangt een beetje van je schijf af, de ene wil zelfs opstarten vanaf 1 usb aansluiting en sommigen hebben echt 2 nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
Lieuwe15 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 17:31:
pricewatch: ICIDU USB 2.0 Booster HUB 4 Ports
Die heb ik en werkt uitstekend. Komt met een 2,5A voeding.
Raspberry pi neemt ongeveer 700mA tot 1 A. Hdd kan al wel snel 1A trekken, blijft er nog 0,5A over voor de wifi.
Dus 2-2.5A moet voldoende zijn.
Maar dat hangt een beetje van je schijf af, de ene wil zelfs opstarten vanaf 1 usb aansluiting en sommigen hebben echt 2 nodig.
Een standaard usb2.0-poort uit de pc levert toch maar 500 mA? Hoe kan de HD dan 1A gebruiken en toch werken op de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
manusjevanalles schreef op maandag 18 maart 2013 @ 18:43:
[...]

Een standaard usb2.0-poort uit de pc levert toch maar 500 mA? Hoe kan de HD dan 1A gebruiken en toch werken op de pc?
Harde schijven hebben vaak 2 USB-aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
Smultie schreef op maandag 18 maart 2013 @ 18:53:
[...]

Harde schijven hebben vaak 2 USB-aansluitingen.
Ik heb nog nooit een externe HD gezien met 2 USB-aansluitingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

manusjevanalles schreef op maandag 18 maart 2013 @ 19:27:
[...]

Ik heb nog nooit een externe HD gezien met 2 USB-aansluitingen!
1 voor de data en 1 voor de voeding vanuit de pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenkk
  • Laatst online: 14-09 20:33
Lieuwe15 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:52:
Heeft iemand een idee hoe ik het beste kan streamen vanaf een sftp server?
Hij wil wel afspelen, alleen moet hij vrij vaak bufferen bij hd films. De connectie is snel genoeg (server op 50mbit upload en rpi op 35mbit download connectie). Alleen merk ik duidelijk dat de pi een te kleine buffer heeft in xbmc.
Nu had ik ergens gelezen dat er ook een mogelijkheid is om eigenlijk oneindig ver te bufferen (de buffer op de sd kaart laten zetten ipv geheugen).
Ik heb de cachemembuffersize al op 0 gezet (openelec en raspbmc geprobeerd, xbian moet ik nog testen), maar het lijkt dat hij alsnog maar een kleine buffer heeft.
Het mooiste zou zijn dat de rasp pi gewoon constant de film binnen loopt te trekken zodat hij niet stopt (wat hij nu wel doet als zijn buffer vol is).
De cachemembuffersize kan ik ook niet echt groot zetten, aangezien ik nog een van de eerste pi's heb met dus maar 256mb geheugen.
Op XBian heeft het instellen van de cachemembuffersize geen zin omdat deze cache dynamisch berekend wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Koenkk schreef op maandag 18 maart 2013 @ 19:51:
[...]

Op XBian heeft het instellen van de cachemembuffersize geen zin omdat deze cache dynamisch berekend wordt
Ok, deze wordt zeker gewoon bepaald aan de hand van je hoeveelheid geheugen?

Nu draaiende op Xbian A5, die draait wel een slagje beter dan openelec en raspbmc. Maar helaas af en toe ook nog buffering.
Bij de hoge bitrates (15mb/s+) trekt hij het net niet helemaal lekker. Tijd voor een 512mb Pi dus :P. Of de buffer op de sd kaart ;).

[ Voor 29% gewijzigd door Lieuwe15 op 18-03-2013 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
  • Laatst online: 13:06
kraades schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 20:34:
ik heb een subrepo van superrepo geinstalleerd. Nu lijkt de Pi veel trager te zijn bij het ingaan en vergaten van schermen waar add-ons worden getoond. Dit ondanks dat ik maar 1 add-ons daadwerkelijk heb geinstalleerd. Bekend probleem?
Nog niet eerder een report over gehad en zelf ook nog niet meegemaakt. Als je debug aanzet in XBMC dan kun je live het logbestand volgen en zien wat er gebeurd op de achtergrond. De repository zelf zou geen invloed moeten hebben op addon-schermen (als het feitelijk gewoon een tekstlijst is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Ik heb een paar dagen openelec gebruikt en werkt prima.
Echter zodra ik ook maar iets overclock, dan raakt de SD card corrupt.
(Transcent class 10 4Gb).

Omdat ik toch aan het experimenteren ben maar eens kijken naar de twee andere alternatieven, XBian en raspbmc.

Nou, de laatste boot niet op. Zwart scherm waarbij de leds niet gaan branden (alleen 1 rode).

XBian is ook problematisch. Bij de initiële boot blijft deze hangen op "initial setup". De progress blijft doorlopen, maar doet verder niets.
Na reboot komt het wel verder, maar blijft hangen op creating swapfile.
Na nog een reboot lijkt XBMC te starten, maar krijg veel script errors om mijn oren. card corrupt.

Weer met een schone lei XBian opnieuw op de SD card gezet. Eerst de config.txt aangepast en alles op stock gezet. Nu boot XBian wel op.
Echter werkt dan geen enkele netwerk locatie. SMB blijft klagen over not allowed en zodra ik NFS probeer zie ik wel mijn mappen, maar als ik deze selecteer gebeurt er niets. En zonder library valt er weinig media af te spelen.

Aangezien XBian default al overclockt is en blijkbaar mijn RB geen enkele Mhz hoger kan moet ik wel de config initieel aanpassen, maar geen oplossing voor NFS en SMB gevonden.

Ik heb meerdere voedingen gebruikt en ook booten zonder iets aan USB te hebben hangen. Geen verschil.

Aangezien openelec op stock geen problemen geeft, waar moet ik het nu zoeken?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenkk
Lieuwe15 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 20:09:
[...]

Ok, deze wordt zeker gewoon bepaald aan de hand van je hoeveelheid geheugen?

Nu draaiende op Xbian A5, die draait wel een slagje beter dan openelec en raspbmc. Maar helaas af en toe ook nog buffering.
Bij de hoge bitrates (15mb/s+) trekt hij het net niet helemaal lekker. Tijd voor een 512mb Pi dus :P. Of de buffer op de sd kaart ;).
yup, voor wat meer achtergrond informatie zie: https://github.com/xbmc/xbmc/pull/1388

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenkk
Xymox schreef op maandag 18 maart 2013 @ 23:49:
Aangezien openelec op stock geen problemen geeft, waar moet ik het nu zoeken?
Zou je je XBMC logs kunnen posten? (guide: http://forum.xbian.org/announcement-8.html )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@Xymox, misschien een andere SD card? Misschien dat ze bij Het Kruidvat of De Kijkshop nog een goedkoop 1 of 2 GB kaartje hebben. Mogelijk is je SD card niet helemaal lekker en kan je daarom niet overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
@Xymox, ik ga ook voor een rotte SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
XBMC 12.1 is gereleased (http://xbmc.org/natethoma...bmc-12-1-now-even-better/)
About a month and a half after the release of XBMC 12.0, we are happy to announce XBMC 12.1 with substantial fixes for 12.0 across all platforms. Fixes include:

XBMC now supports using OSX’s default output device for audio as well as hardware decoding with Intel GPUs in OSX
XBMC no longer hogs audio for Linux and on resume audio will continue to work in Linux
Full iPhone 5 resolution is now enabled
Volume buttons on Android devices now control Android volume, rather than XBMC volume
Volume buttons on OSX devices once again control OSX volume, rather than XBMC volume
Player optimization on the Raspberry Pi, including more efficient playback, better subtitle support, and many crash fixes
iOS 6 support on the AppleTV 2.
XBMC does not crash when listed on the AppleTV top shelf
Added support for additional Xbox 360 controller types
Broader and more intelligent support for CEC devices
Fixed problems with several addons due to broken binary read/write in our python interface
Language fixes, including 7 new languages: Albanian, Burmese, Malay, Persian (Iran), Tamil (India), Uzbek, Vietnamese
AirPlay fixes, including making discovery of XBMC more reliable on OSX
Numerous crashing and stability fixes across all platforms
Pagina: 1 ... 44 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.