*duimt dat seeking nu werkt*
TvHeadend als het kan... Hoop echt dat ze het omxplayer issue vinden voor de pi...UltraSub schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 08:53:
*duimt dat seeking nu werkt*
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Maareeh, de hamvraag, hoe lang zou het duren voor we 12.1 op Xbian krijgen?
En nog een vraagje van mijn kant, ik zag de optie nergens dus misschien zit het er (gelukkig) niet in, maar disablen van autoupdate op Xbian? Ik wil niet dat zo'n ding automatisch update als alles werkt.
En nog een vraagje van mijn kant, ik zag de optie nergens dus misschien zit het er (gelukkig) niet in, maar disablen van autoupdate op Xbian? Ik wil niet dat zo'n ding automatisch update als alles werkt.
XBian auto-update niet (bewust), en zodra we het inbouwen wordt het een opt-in.
XBMC 12.1 komt vandaag nog online
XBMC 12.1 komt vandaag nog online
[ Voor 24% gewijzigd door CurlyMo op 19-03-2013 10:19 ]
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Nu met twee andere SD kaarten getest die zeker weten in orde zijn.Coenen schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 07:30:
@Xymox, misschien een andere SD card? Misschien dat ze bij Het Kruidvat of De Kijkshop nog een goedkoop 1 of 2 GB kaartje hebben. Mogelijk is je SD card niet helemaal lekker en kan je daarom niet overklokken.
Ook dan blijft bij de setup van XBian het scherm op "Initial setup" staan.
Ik heb deze RB net twee weken in huis, een nieuwe batch, 512 type B model.
Het lijkt erop dat deze versie gewoon geen meter te overclocken is.
Als de RB defect zou zijn dan verwacht ik dat OpenElec op stock ook niet zou draaien.
(ik weet dat er verschillende versies van RB te koop zijn, met ander geheugen) maar dat de ene totaal niet te overclocken is, ook al is het zeer lichtjes, en de andere wel heb ik nog niet gehoord.
In iedergeval start XBian en raspbmc zonder aanpassingen niet op.
Ik zal XBian eerst op stock speeds zetten en log maken zodra ik SMB of NFS shares ga aanspreken...Koenkk schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 00:11:
[...]
Zou je je XBMC logs kunnen posten? (guide: http://forum.xbian.org/announcement-8.html )
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Als in nu
doet de raspberry pi de update zelf binnenhalen en updaten?
Dat ligt eraan welke distributie je draait en hoe je instellingen zijn. Xbian doet het niet, zie 3 posts boven je.ind0mi schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 11:31:
doet de raspberry pi de update zelf binnenhalen en updaten?
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Probeer eerst maar via de xbian-config versies.
Aangezien de Subtitles nogsteeds niet werken na de laatste update van OpenELEC nu maar eens overstappen op XBian. Kijken of dit wat is.
Werkt een WiFi adapter out of the box, of zal ik toch wat moeten configureren m.b.v SSH?
Werkt een WiFi adapter out of the box, of zal ik toch wat moeten configureren m.b.v SSH?
Niemand een fix voor die Subtitles? Verleden week werkte die nog bij mij
Verwijderd
Ik wil graag mijn Raspberry gaan gebruiken voor muziek zonder dat ik telkens mijn tv moet aanzetten en aan moet laten. Speakers kan ik aansluiten via 3,5mm jack dit werk opzeg wel, alleen moet ik telkens via het menu aangeven dat het geluid via analoog gestuurd moet worden en niet via hdmi,
om dit telkens te doen is niet handig. Raspbmc kan het geluid via 1 aansluiten tegelijk aansturen.
Nu zit ik te denken om een usb geluidskaart aan te sluiten, wie weet of ik het geluid dan via hdmi en via de geluidskaart tegelijk gaat werken?
Heeft iemand ervaring met deze simpele geluidskaarten werken deze met raspbmc, http://www.ebay.co.uk/sch...d+card&_sacat=0&_from=R40
om dit telkens te doen is niet handig. Raspbmc kan het geluid via 1 aansluiten tegelijk aansturen.
Nu zit ik te denken om een usb geluidskaart aan te sluiten, wie weet of ik het geluid dan via hdmi en via de geluidskaart tegelijk gaat werken?
Heeft iemand ervaring met deze simpele geluidskaarten werken deze met raspbmc, http://www.ebay.co.uk/sch...d+card&_sacat=0&_from=R40
Xbian is geinstalleerd, WiFi werkend, meteen even de Super Repo geinstalleerd.
Nu loop ik alleen tegen volgende aan, als ik op de knop Install druk, voor een Add-on, komt het laad schermpje, en daarna gebeurd er niets, er wordt geen download gestart, en er wordt niets geinstalleerd..
Iemand enig idee?
Dit is bij zowel de Super Repo, als de originele Xbmc add-ons.
Nu loop ik alleen tegen volgende aan, als ik op de knop Install druk, voor een Add-on, komt het laad schermpje, en daarna gebeurd er niets, er wordt geen download gestart, en er wordt niets geinstalleerd..
Iemand enig idee?
Dit is bij zowel de Super Repo, als de originele Xbmc add-ons.
[ Voor 9% gewijzigd door Overlegne op 19-03-2013 13:34 ]
Ik heb inmiddels aardig wat Pi's voorbij zien komen. Ik kan het niet hard maken. Maar sommige Pi's geven direct SD kaart corruptie bij een overvolt. Terwijl andere Pi's (met identieke overige hardware) netjes doordraaien.Xymox schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:49:
[...]
Het lijkt erop dat deze versie gewoon geen meter te overclocken is.
Als de RB defect zou zijn dan verwacht ik dat OpenElec op stock ook niet zou draaien.
(ik weet dat er verschillende versies van RB te koop zijn, met ander geheugen) maar dat de ene totaal niet te overclocken is, ook al is het zeer lichtjes, en de andere wel heb ik nog niet gehoord.
👉🏻 Blog 👈🏻
Als je in XBian de laatste XBMC versie installeert (die vandaag is gereleased), dan heb je de mogelijkheid om het geluid tegelijk naar zowel de analoge als de digitale uitgang te sturen.Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:28:
Ik wil graag mijn Raspberry gaan gebruiken voor muziek zonder dat ik telkens mijn tv moet aanzetten en aan moet laten. Speakers kan ik aansluiten via 3,5mm jack dit werk opzeg wel, alleen moet ik telkens via het menu aangeven dat het geluid via analoog gestuurd moet worden en niet via hdmi,
Ik draai RaspbmcJanPedaal schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 11:50:
[...]
Dat ligt eraan welke distributie je draait en hoe je instellingen zijn. Xbian doet het niet, zie 3 posts boven je.
Hoe wil je de muziek op je pi aansturen? via airplay (apple)?Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:28:
http://trouch.com/2012/08...lay-audio-with-raspberry/
Er zit hier dan geen GUI (xbmc etc.) bij.
Dit is als je je pi alleen maar voor audio aansturen wil gebruiken.
[ Voor 5% gewijzigd door ReTechNL op 19-03-2013 13:49 ]
Tsja, overclocking is uiteraard proberen of het werkt en anders jammer.kraades schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:35:
[...]
Ik heb inmiddels aardig wat Pi's voorbij zien komen. Ik kan het niet hard maken. Maar sommige Pi's geven direct SD kaart corruptie bij een overvolt. Terwijl andere Pi's (met identieke overige hardware) netjes doordraaien.
Echter XBian gebruikt standaard overclocking en je hebt niet de mogelijkheid om simpel tijdens installatie de kunnen kiezen stock te draaien. Aangezien tweakers hun weg wel kunnen vinden in de settings voordat je de SD kaart in de Pi prikt is het niet zo'n issue. Maar voor anderen die verwachten de SD te prepareren, prikken en gaan, gaat dit niet werken. Ik had ook bijna mijn poging XBian uit te proberen gestaakt na de mislukte initiële boots. Het is dat ik wist dat XBian overclockt en kon ik handmatig de settings op stock terugzetten...
Wellicht een idee om bij de initiële setup altijd stock te draaien en pas naderhand de optie te geven een hogere clock in te stellen. Dan is het aan de gebruiker om dit te testen ipv meteen al geconfronteerd te worden dat XBian niet op je systeempje draait.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Is Xbian momenteel sneller / stabieler? Draai momenteel raspbmc wat wel aardig werkt (kan helaas niet dingen doorspoelen e.d.)
Als je tevreden bent zou ik niet snel switchen al is xbian merkbaar sneller (alleen het opstarten scheelt al bijna een halve minuut bij mij)Mr_gadget schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:55:
Is Xbian momenteel sneller / stabieler? Draai momenteel raspbmc wat wel aardig werkt (kan helaas niet dingen doorspoelen e.d.)
Ik ben vanwege regelmatige crashes overgestapt van raspbmc naar xbian en heb nog steeds eens per week last van een corrupte library, maar mij hoor je niet klagen.
[ Voor 9% gewijzigd door Jorco op 19-03-2013 13:57 ]
PSN ID = Jorco
Verwijderd
Inderdaad via airplay, dit werkt nu super met raspbmc.ReTechNL schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:47:
[...]
Hoe wil je de muziek op je pi aansturen? via airplay (apple)?
http://trouch.com/2012/08...lay-audio-with-raspberry/
Er zit hier dan geen GUI (xbmc etc.) bij.
Dit is als je je pi alleen maar voor audio aansturen wil gebruiken.
Verwijderd
Hier ga ik naar kijken.CurlyMo schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:38:
[...]
Als je in XBian de laatste XBMC versie installeert (die vandaag is gereleased), dan heb je de mogelijkheid om het geluid tegelijk naar zowel de analoge als de digitale uitgang te sturen.
Heb momenteel niets te klagen over raspbmc tot nu toe werkt alles naar behoren.
Bedankt.
Bijkbaar wodt mijn Add-On probleem veroorzaakt door vreemde Netwerk wijzigingen. Blijkbaar springt hij automatisch terug naar het bedrade netwerk, waar ik niets op aangesloten heb. Nu kijken hoe ik dit kan oplossen...
Ik heb openelec op mijn raspberry draaien, en sinds de laatste update (2.99.4 naar 2.99.5) is hij VEEL trager geworden wanneer je bijvoorbeeld de ondertiteling even wil verschuiven tijdens het draaien van een film. De muis reageert gewoon zo goed als niet. Zet hem op pauze, en het draait wel vlotjes.
Daarnaast hangt hij zodra hij een tijdje niks staat te doen. Draai ik een serie/film de avond ervoor, dag erop reageert hij niet meer (ook niet via ssh). Ik heb naar mijn weten geen enkele vorm van powersaving o.i.d. erop staan.
Is iemand anders toevallig een van deze problemen tegen gekomen, (en/of opgelost)?
Misschien dat ik een verse install moet doen, en het dan beter werkt? Ik heb nu steeds automatisch upgedate. 2.99.3 werkte wel goed (hing enkele keer). 2.99.4 ging hij steeds vaker hangen. Bij 2.99.5. tragere respons tijdens afspelen, en elke dag moet ik hem ff rebooten. Updates lijken hem niet veel goed te doen
Daarnaast hangt hij zodra hij een tijdje niks staat te doen. Draai ik een serie/film de avond ervoor, dag erop reageert hij niet meer (ook niet via ssh). Ik heb naar mijn weten geen enkele vorm van powersaving o.i.d. erop staan.
Is iemand anders toevallig een van deze problemen tegen gekomen, (en/of opgelost)?
Misschien dat ik een verse install moet doen, en het dan beter werkt? Ik heb nu steeds automatisch upgedate. 2.99.3 werkte wel goed (hing enkele keer). 2.99.4 ging hij steeds vaker hangen. Bij 2.99.5. tragere respons tijdens afspelen, en elke dag moet ik hem ff rebooten. Updates lijken hem niet veel goed te doen
Erg vreemd, nu is het complete settings tab verdwenen in de XBian Configuration, en kan dus niets meer aanpassen aan de netwerk instellingen...Overlegne schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:03:
Bijkbaar wodt mijn Add-On probleem veroorzaakt door vreemde Netwerk wijzigingen. Blijkbaar springt hij automatisch terug naar het bedrade netwerk, waar ik niets op aangesloten heb. Nu kijken hoe ik dit kan oplossen...
Dit wordt een herinstallatie, hopen dat ik dan meer resultaat krijg, anders ga ik weer snel terug naar OpenELEC!
XBMC afsluiten en inloggen als xbian:raspberry, dan kom je in xbian-config-shell.
iemand ervaring met een skin die sneller is dan de standaard skin? Ik heb nu een luxere ingestalleerd, maar hij is nu net zo traag als mijn Ziggo doos ...
Confluence modified
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Ik gebruik reFocus Big, werkt als een trein.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Xbian gaat hem niet worden voor mij, zo slecht heeft mijn Raspberry nog niet gelopen, enkel nog problemen gehad, en nu blijft hij hangen bij het opstarten in het Loading screen op 100%.
Terug naar OpenELEC dan maar.
Terug naar OpenELEC dan maar.
QuartzBlasterxp schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:23:
iemand ervaring met een skin die sneller is dan de standaard skin? Ik heb nu een luxere ingestalleerd, maar hij is nu net zo traag als mijn Ziggo doos ...
SiO2
nBox
Bello
Ace (al is die niet altijd stabiel)
Bovenstaande draaien allemaal erg soepel op mijn RaspBMC install, met overclock op fast (dus zeg maar stap 1).
Ik kan met de pijltjes/cursor knoppen van de afstandsbediening van de televisie 30 sec. en 10 min. vooruit en achteruit bladeren. Heb het nog niet met de app op de iPhone geprobeerdMr_gadget schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:55:
Ik gebruik zelf AeonNox op XBMC 12.1. Is op Xbian iets sneller als Confluence en vele malen mooier.Blasterxp schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:23:
PSN ID = Jorco
Moet je confluence modified eens proberen, bijna hetzelfde als Aeon maar toch vele male sneller!!Jorco schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:01:
[...]
Ik gebruik zelf AeonNox op XBMC 12.1. Is op Xbian iets sneller als Confluence en vele malen mooier.
Waar haal je die vandaan?ralph0603 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:47:
[...]
Moet je confluence modified eens proberen, bijna hetzelfde als Aeon maar toch vele male sneller!!
Dit is een goede leidraad:
http://forum.xbian.org/forum-20.html
http://forum.xbian.org/thread-139.html
http://www.superrepo.org/
http://forum.xbian.org/forum-20.html
http://forum.xbian.org/thread-139.html
http://www.superrepo.org/
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=145080
- XBMC 12 (will not work in Eden)
- Install my repository.
- It should install dependencies automatically. If it doesn't, these are needed: Artwork Downloader, Skin Widgets, script.favourites, script.randomandlastitems.
Gewoon zijn zip file toevoegen als plek waar je addons vandaan kan halen. En dan kun je hem downloaden. Instellen en klaar
Euh, hoe krijg ik 12.1 binnen op Xbian? Heb in Xbian-config gekeken middels ssh, maar geen updates. Enige update is firmware 1.2>1.3 en die kan hij niet installeren btw?
Zie xbian.org
nvm
[ Voor 99% gewijzigd door Firesphere op 19-03-2013 19:41 ]
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ben aan het updaten...
Thanks!
code:
1
2
3
| sudo apt-get update sudo apt-get upgrade -y sudo apt-get install xbian-package-xbmc -y |
Thanks!
-gevonden-ralph0603 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:40:
[...]
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=145080
- XBMC 12 (will not work in Eden)
- Install my repository.
- It should install dependencies automatically. If it doesn't, these are needed: Artwork Downloader, Skin Widgets, script.favourites, script.randomandlastitems.
Gewoon zijn zip file toevoegen als plek waar je addons vandaan kan halen. En dan kun je hem downloaden. Instellen en klaar
[ Voor 11% gewijzigd door honmashinsei op 19-03-2013 21:15 ]
System - Add-ons - Install from zip-file 
Daarna kan je gewoon via System - Add-ons - Get Add-ons naar de nieuwe repository gaan en de skin kiezen om te installeren.
Daarna kan je gewoon via System - Add-ons - Get Add-ons naar de nieuwe repository gaan en de skin kiezen om te installeren.
En die zip file kan je gewoon benaderen via je SMB share? Dus in je movies folder bijvoorbeeld?Fire69 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:16:
System - Add-ons - Install from zip-file
Ja , in mijn geval heb ik op de externe harde schijf een map gemaakt voor zip add ons. Daar zet ik alle zipfiles voor de xbmc in. En die benader ik dus op die manier
[ Voor 14% gewijzigd door Sepp14 op 19-03-2013 21:35 ]
Hmm. Meet the Spartans op Raspbmc, buffering. Daarna Xbian, perfect. Ik denk gelukkig, dat werkt. Vandaag upgrade. En ja hoor, buffering. Meet the Spartans ook ff getest, en weer bufferen. *zucht*
"Meet the Spartans" zegt nogal weinig.
Beter geef je aan waaruit je video is opgebouwd:
video: <codec>, <level>, <resolutie>, <bitrate>
audio: <codec>, <kanalen>, <bitrate>
En wat de bron is waar het bestand vandaan gespeeld wordt.
Bijvoorbeeld een lokale USB disk, NFS, Samba, FTP, etc.
Ik heb hier al geruime tijd geen enkel probleem met 1080p h264 video + DTS 5.1 geluid, afgespeeld vanaf een externe 2TB USB disk (JFS formatted), met Raspbmc.
Verwacht dat als ik er nu OpenELEC of Xbian op zal zetten dat het net zo goed zal werken.
Updaten begin ik verder steeds minder graag te doen. Wat je ook gebruikt, als het eenmaal goed werkt: lekker laten denk ik inmiddels wat de Pi betreft. Want de Raspbmc final deed het hier perfect, echter sinds de laatste update steekt sinds kort zo nu en dan een klein bugje op dat je de video even moet stoppen en weer moet starten wil hij gaan spelen.
En wat de bron is waar het bestand vandaan gespeeld wordt.
Ik heb hier al geruime tijd geen enkel probleem met 1080p h264 video + DTS 5.1 geluid, afgespeeld vanaf een externe 2TB USB disk (JFS formatted), met Raspbmc.
Verwacht dat als ik er nu OpenELEC of Xbian op zal zetten dat het net zo goed zal werken.
Updaten begin ik verder steeds minder graag te doen. Wat je ook gebruikt, als het eenmaal goed werkt: lekker laten denk ik inmiddels wat de Pi betreft. Want de Raspbmc final deed het hier perfect, echter sinds de laatste update steekt sinds kort zo nu en dan een klein bugje op dat je de video even moet stoppen en weer moet starten wil hij gaan spelen.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Schroef de OC eens op voor zover jij durft?UltraSub schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:11:
Hmm. Meet the Spartans op Raspbmc, buffering. Daarna Xbian, perfect. Ik denk gelukkig, dat werkt. Vandaag upgrade. En ja hoor, buffering. Meet the Spartans ook ff getest, en weer bufferen. *zucht*
En anders, is het toevallig een proprietary encoding? Ik heb net een zo recent mogelijke versie van jouw film gedownload, maar die speelt prima af in XBian en OpenElec hoor. Beide RPiV1's. Dus daar ligt't niet aan.
Weet ik, was ook niet zozeer bedoeld als voorbeeld, meer als referentie. Om te vertellen dat ik op verschillende distro's en verschillende versies van de distro's verschillende resultaten met dezelfde film had.Ultraman schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:18:
"Meet the Spartans" zegt nogal weinig.
NFS, QNAP TS509 Pro, R5 met 5 disks, bekabeld.En wat de bron is waar het bestand vandaan gespeeld wordt.
Dat is nou net het gigantische probleem van de raspi. Lees dit topic eens door en kijk naar de verschillende ervaringen. Bij de een werkt iets goed, bij de ander juist helemaal niet en werkt iets anders wel goed. Dat is behoorlijk vaag als je het mij vraagt. Dat moet haast hardware zijn.Ik heb hier al geruime tijd geen enkel probleem met 1080p h264 video + DTS 5.1 geluid, afgespeeld vanaf een externe 2TB USB disk (JFS formatted), met Raspbmc.
Dat updates drama kunnen zijn, hoe klein de update ook was, ben ik ook al achter. Daarom heb ik van de werkende setup die ik gisteren had, middels dd een iso gemaakt, wordt nu terug gezet. Dan nog eens kijken of het probleem weer weg is, dan kan ik met zekerheid zeggen dat het veroorzaakt moet zijn door de update.Updaten begin ik verder steeds minder graag te doen. Wat je ook gebruikt, als het eenmaal goed werkt: lekker laten denk ik inmiddels wat de Pi betreft. Want de Raspbmc final deed het hier perfect, echter sinds de laatste update steekt sinds kort zo nu en dan een klein bugje op dat je de video even moet stoppen en weer moet starten wil hij gaan spelen.
@FIresphere, zie mijn eerste alinea, puur als referentiekader bedoeld, niet om te zoeken naar ervaringen van anderen met deze specifieke film
Het kan niet zo zijn dat je video bestand gewoon niet goed is wat toevallig bij andere distro's goed gaat?
Zonder dat je er zeker van bent dat iedereen identieke media gebruikt om te kijken of het wel of niet werkt is het niets meer dan je gevoel. Er zijn vast wel ergens mooie test samples te vinden?
Zonder dat je er zeker van bent dat iedereen identieke media gebruikt om te kijken of het wel of niet werkt is het niets meer dan je gevoel. Er zijn vast wel ergens mooie test samples te vinden?
Dit probleem had ik ook al toen ik van 2.99.1 naar 2.99.2 ging. Ik was net dit topic weer eens aan het doorbladeren om te kijken of ik weer eens wat nieuws wou proberen. Als ik jou zo hoor blijf ik nog lekker op 2.99.1 (Je weet dat down-daten precies net zo makkelijk is als up-daten he?)Yaldair schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:04:
Ik heb openelec op mijn raspberry draaien, en sinds de laatste update (2.99.4 naar 2.99.5) is hij VEEL trager geworden wanneer je bijvoorbeeld de ondertiteling even wil verschuiven tijdens het draaien van een film. De muis reageert gewoon zo goed als niet. Zet hem op pauze, en het draait wel vlotjes.
Zijn er meer mensen die xbian draaien en in xbmc de melding krijgen dat er geen update is terwijl hij op 12.0 draait? ik heb het nog niet geprobeerd via ssh zoals ik normaal wel doe. Wilde het via de GUI proberen.
Wel gaaf dat xbian nu al 12.1 heeft!
How to installcapsoft schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:40:
Zijn er meer mensen die xbian draaien en in xbmc de melding krijgen dat er geen update is terwijl hij op 12.0 draait? ik heb het nog niet geprobeerd via ssh zoals ik normaal wel doe. Wilde het via de GUI proberen.
In XBMC go to System -> Settings -> XBian -> Updates. If this doesn’t not work please use the alternative method.
Alternative method
Connect to your Raspberry Pi using SSH (how to SSH) and execute the following commands. The default password = “raspberry”.
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade -y
sudo apt-get install xbian-package-xbmc -y
Dat zou kunnen. Maar dan wel sterk dat dat bij heel veel mkv's die ik heb het geval is. Hele zware hoef ik niet eens aan te beginnen, de lichtere lopen re-de-lijk. Om het op gevoel te gooien is veel te makkelijk en kort door de bocht. Dit is niet iets wat ik een paar keer heb gezien en daar een conclusie aan verbind. Heb nu 2 distro's geprobeerd, en verschillende versies van die distro's en xbmc, met behoorlijk uiteenlopende resultaten. That said, voor tv-shows is het een geweldig kastje, voor 1080p films met hoge bitrate audio en dvd's is het ding imho niet zo geschikt. Kan ik wel uren blijven troubleshooten, maar de uitkomst is uiteindelijk altijd hetzelfde. Ik wil het ding niet afkraken, not at all. Het kost immers ook niks.mitch187 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 23:21:
Het kan niet zo zijn dat je video bestand gewoon niet goed is wat toevallig bij andere distro's goed gaat?
Anyway, terug gerestored naar Xbian A5 met Frodo 12.0. Loopt beter, maar na een half uur begonnen toch weer buffer problemen, alhoewel in veel mindere mate dan na de upgrade. Kan iemand verklaren waarom het eerste half uur lekker loopt, en daarna buffer problemen beginnen in dezelfde film? Niet op pauze gezet tussendoor, gewoon lekker door laten lopen. Stoppen/starten/resume lost het niet op, een reboot van de rasp wel. Doet me denken in de richting van vollopende buffers op een SD kaart of zo? Kan dat?
Het blijkt inderdaad vreemd. Mijn beide RPI's draaien alles prima op high overclock, class 10 kaartje, NFS share, XBian a5, XBMC 12.1. In geval van een 16gig film wilt hij nog wel eens één a twee keer bufferen maar dat is het dan. Voor mij dus een perfect mediacenter...
@UltraSub
Gaat het bij jou bekabeld of via WIFI?
Gaat het bij jou bekabeld of via WIFI?
Ultrasub heeft: NFS, QNAP TS509 Pro, R5 met 5 disks, bekabeld.
Zie een paar comments terug
Zie een paar comments terug
Tijd om me bril op te poetsen thanks
Welke Pi heb je?
http://elinux.org/RaspberryPi_Boards
http://elinux.org/RaspberryPi_Boards
👉🏻 Blog 👈🏻
In mijn geval gaat het om een eerste batch v. B (256mb) en een tweede batch v. B (512mb).
Zou handig zijn als er een recommendation pagina was voor de Pi, of voor XBian.
Bijvoorbeeld:
- aanbevolen SD cards (bestaat al)
- Snelste SD kaart (niet duidelijk, ICIDU 4GB? er is ook een cheap ass Samsung 8GB)
- Recommended (lichtste) filesystem voor USB harddrive: EXT4
- Beste filesharing optie: SMB? NFS? Moet je dan wel Samba installen of niet?
- Snelste en stabielste skin: Confluence Modified? lijkt me ook wel een zware..
etc. om mensen gauw op gang te helpen.
Bijvoorbeeld:
- aanbevolen SD cards (bestaat al)
- Snelste SD kaart (niet duidelijk, ICIDU 4GB? er is ook een cheap ass Samsung 8GB)
- Recommended (lichtste) filesystem voor USB harddrive: EXT4
- Beste filesharing optie: SMB? NFS? Moet je dan wel Samba installen of niet?
- Snelste en stabielste skin: Confluence Modified? lijkt me ook wel een zware..
etc. om mensen gauw op gang te helpen.
Het idee is nog steeds om een nieuwe versie van dit topic te starten, maar er niet echt veel vrijwilligers.
[ Voor 9% gewijzigd door CurlyMo op 20-03-2013 12:27 ]
Verwijderd
Iemand enig idee of raspbmc geüpdate is naar xbmc 12.1?
Op raspbmc.com is het rustig en via Google kan ik niet concreetst vinden.
Holy shit wat een waslijst aan verschillende boards. Schrik ik wel van. Hoe moet ik nu in godsnaam een goede zien te scoren
Misschien goed om daar eens een lijstje van ervaringen van te maken. Ik ga wanneer ik thuis ben kijken welke ik heb.
Op het Raspbmc forum is daar een thread over... Volgens mij nog niet...Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:45:
Iemand enig idee of raspbmc geüpdate is naar xbmc 12.1?
👉🏻 Blog 👈🏻
Heb voor het eerst de Berry running in XBMC (XbianA5). Helaas is het XBMC beeld te groot voor mijn scherm (1080p). Ik heb onder XBian menu al de resolutie gewijzigd naar 1080p, maar er veranderde niks (kwam wel een bevestiging maar het scherm werd niet ververst).
Ook System> Video Output gecheckt maar daar stond al 1080p. Wel direct video calibration gedaan, maar dat veranderde niks aan de UI van XBMC zelf.
Nu via Appearance>Skin>Zoom het geheel wat kleiner gemaakt (-4%) maar nu heb ik links en bovenaan een zwart deel, het geheel is linksonder uitgelijnd.
Wat kan ik hieraan doen?
Ook System> Video Output gecheckt maar daar stond al 1080p. Wel direct video calibration gedaan, maar dat veranderde niks aan de UI van XBMC zelf.
Nu via Appearance>Skin>Zoom het geheel wat kleiner gemaakt (-4%) maar nu heb ik links en bovenaan een zwart deel, het geheel is linksonder uitgelijnd.
Wat kan ik hieraan doen?
Is het een klein beetje te groot? Vaak staat er dan 'overscan' ingesteld in je tv.
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Om een XBMC resolutie wijzingen echt toe te passen, moet XBMC herstart worden.
Ik doe een hernieuwde poging om Xbian v5 op mijn Pi werkend te krijgen met de download-package met (de voor mij belangrijkste) Transmission en Sickbeard.
Xbian installeren is een eitje en mijn externe HDD wordt nu ook herkend, dus ik wil daar ook graag naar kunnen downloaden (ik draai Xbian vanaf een 2 GB geheugenkaartje).
Nou wordt er hier heel netjes vermeld hoe dit moet; maar ik loop vast, want zodra ik
Dit geldt voor alle drie de moves. De genoemde "ln -s" acties (die naar ik begrijp een soort snelkoppeling maken) lijken wel te werken (ik krijg geen bevestiging, maar ook geen error?).
Als ik nu op de harde schijf kijk staan hier wel de mappen die ik wil hebben (downloads, incomplete, torrent), maar zodra ik ga downloaden wordt de boel op m'n SD-kaart gezet
Wat doe ik nou fout?
Xbian installeren is een eitje en mijn externe HDD wordt nu ook herkend, dus ik wil daar ook graag naar kunnen downloaden (ik draai Xbian vanaf een 2 GB geheugenkaartje).
Nou wordt er hier heel netjes vermeld hoe dit moet; maar ik loop vast, want zodra ik
code:
doe krijg ik de melding:1
| mv /home/xbian/downloads /media/usb/ |
code:
1
| mv: inter-device move failed: `/home/xbian/incomplete' to `/media/usb/incomplete '; unable to remove target: Is a directory |
Dit geldt voor alle drie de moves. De genoemde "ln -s" acties (die naar ik begrijp een soort snelkoppeling maken) lijken wel te werken (ik krijg geen bevestiging, maar ook geen error?).
Als ik nu op de harde schijf kijk staan hier wel de mappen die ik wil hebben (downloads, incomplete, torrent), maar zodra ik ga downloaden wordt de boel op m'n SD-kaart gezet
Wat doe ik nou fout?
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Hoe is je externe schijf geformateerd?
BS1243, staat niet op de lijst.
Samsung:
243
K4P4G324EB-AGCI
SMSC:
LAN9512-JZX
B1233-A1B17
8R151693A
CTI-TW
Op USB staat: 12401
/edit
En aangezien ik verschillende dingen lees over een rev 2.0 board, en dat het wellicht in cpuinfo te zien zou zijn:
Hardware : BCM2708
Revision : 100000e
[ Voor 26% gewijzigd door UltraSub op 20-03-2013 22:40 ]
1 enkele EXT4 partitie.CurlyMo schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:44:
Hoe is je externe schijf geformateerd?
Probeer eens het volgende (als je nog niks hebt gedownload):
code:
1
2
3
4
| rm -r /home/xbian/{downloads,incomplete,torrents} rm -r /media/usb/{downloads,incomplete,torrents} mkdir /media/usb/{downloads,incomplete,torrents} ln -s /media/usb/{downloads,incomplete,torrents} /home/xbian/ |
Dank!CurlyMo schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 22:42:
Probeer eens het volgende (als je nog niks hebt gedownload):
code:
1 2 3 4 rm -r /home/xbian/{downloads,incomplete,torrents} rm -r /media/usb/{downloads,incomplete,torrents} mkdir /media/usb/{downloads,incomplete,torrents} ln -s /media/usb/{downloads,incomplete,torrents} /home/xbian/
Maar waarom geeft dit nou een ander resultaat dan mijn eerdere poging?
Update: Ook even een download test gedaan met transmission en het gaat nu goed, bedankt voor de hulp!
[ Voor 7% gewijzigd door Scatman_II op 20-03-2013 23:07 ]
Je kan die halen uit de dev-repository maar dan heb je slechts een handje vol addons tot je beschikking plus dat die repo volgens de omschrijving niet gerandeerd dat alle dependencies bijgeleverd worden. Als je echt skins wilt testen kan je beter www.superrepo.org gebruiken. Niet alleen kun je dan veel meer skins proberen maar dan ben je voor de rest ook klaar met repo's toevoegen want SuperRepo is een all-in-one repository (1.024 addons) EN levert altijd alle dependencies mee (dat controleert de generator bij het bouwen van de repo).
Overigens wordt SuperRepo als één van de -zo niet als de- stabielste respo's gerekend. So far zelfs stabieler dan de officiele repo dus het gaat best goed.
Get Started with SuperRepo
XBian heeft trouwens de ontwikkelaar van Modded Confluence V2 officieus aangetrokken en die werkt nu aan een....roffel.......Super Tweakable Uber Light Confluence Mod Skin voor de Raspberry Pi. Tot die tijd: Modded Confluence V2 of MyEpi (die is wel hard WIP maar idee is 'lekker light')
Owja, en ik ben de ontwikkelaar achter SuperRepo.org plus de niet-meer-officiele webmaster van XBian.org. Mocht je denken dat je een informatieve tekst gelezen hebt: HA! Harde spam!
@Curly: werkt die oplossing ook als er geen fixed fstab entry is? Als hij remount kan de schijf opeens op usb1 zitten en breken de symlinks right?
[ Voor 6% gewijzigd door BartOtten op 21-03-2013 03:36 ]
Hallo beste mensen,
Let op, dit wordt een behoorlijke n00bie post;)
Ik ga binnenkort verhuizen en wil dan alles direct goed inrichten. Als om te beginnen heb ik een Panasonic 55vt50 aangeschaft. Nu wil ik een mediastreamer om eerst vanaf mijn pc te streamen, en later een NAS (denk Synologie) aan toe te voegen.
Ik wil hier vervolgens films en series vanaf kijken, 3d films bekijken, en muziek streamen.
Downloads wil ik dan door de NAS laten doen.
Nu klinkt een Raspberry Pi met XBMC erg interessant. Maar er is zoveel informatie te vinden over mediaspelers en mediastreamers dat ik er niet doorkom... Daarom stel ik hier maar gewoon de vraag:
Denken jullie dat een Raspberry Pi voor mijn situatie de beste oplossing is? Of misschien beter met de Mede8er MED600x3D?
Ook voor het weergeven van 3d?
Alvast bedankt!
Let op, dit wordt een behoorlijke n00bie post;)
Ik ga binnenkort verhuizen en wil dan alles direct goed inrichten. Als om te beginnen heb ik een Panasonic 55vt50 aangeschaft. Nu wil ik een mediastreamer om eerst vanaf mijn pc te streamen, en later een NAS (denk Synologie) aan toe te voegen.
Ik wil hier vervolgens films en series vanaf kijken, 3d films bekijken, en muziek streamen.
Downloads wil ik dan door de NAS laten doen.
Nu klinkt een Raspberry Pi met XBMC erg interessant. Maar er is zoveel informatie te vinden over mediaspelers en mediastreamers dat ik er niet doorkom... Daarom stel ik hier maar gewoon de vraag:
Denken jullie dat een Raspberry Pi voor mijn situatie de beste oplossing is? Of misschien beter met de Mede8er MED600x3D?
Alvast bedankt!
Dat kan inderdaadBartOtten schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 03:34:
@Curly: werkt die oplossing ook als er geen fixed fstab entry is? Als hij remount kan de schijf opeens op usb1 zitten en breken de symlinks right?
Moet het goedkoop en ben je bereid er wat tijd in te stoppen? Dan is de Pi een prima oplossing!Defnosh schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:07:
...
Alvast bedankt!
Wil je gewoon een werkend product dat dan best iets meer mag kosten ? Dan zou ik verder kijken
In principe wordt de schijf niet ontkoppeld van de Pi (ik draai nergens linux dus kan ext4 toch alleen met de pi lezen), maar gaat / kan de boel ook stuk bij een reboot?
Mocht ik er last van krijgen dan meld ik me wel weer
[ Voor 25% gewijzigd door Scatman_II op 21-03-2013 11:23 ]
Ik ben best bereid en vind het wel leuk om er wat tijd in te stoppen, en het mag ook best wat geld kosten. Ik ben gewoon op zoek naar de beste oplossing.Scatman_II schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:43:
[...]
Moet het goedkoop en ben je bereid er wat tijd in te stoppen? Dan is de Pi een prima oplossing!
Wil je gewoon een werkend product dat dan best iets meer mag kosten ? Dan zou ik verder kijken(naar bv het apparaat dat je noemt waar ik geen ervaring mee heb, dat 2 tot 3x zo duur is)
Maar omdat ik er geen ervaring mee heb, en door de bomen het bos niet helemaal meer zie, ben ik niet in staat om te zeggen wat de beste oplossing voor mijn situatie is
Er zijn erg veel oplossingen om XBMC op je TV te draaien. Ik heb echter nog geen goedkopere en kleinere optie gezien dan de RaspPi.
Juist, de raspberry pi is misschien niet de mooiste. Maar ik heb hem achter me tv hangen en geen lelijke kabels extra. Daarnaast met een klik aan klik uit systeem kan ik hem aan het uit zetten. En XBMC is gewoon ideaal in bediening. De popcorn etc vind ik maar kut in vergelijking
Hier draait de popcorn nog elke dag volop. Heerlijk dingetje hoorBoinkie schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:39:
Juist, de raspberry pi is misschien niet de mooiste. Maar ik heb hem achter me tv hangen en geen lelijke kabels extra. Daarnaast met een klik aan klik uit systeem kan ik hem aan het uit zetten. En XBMC is gewoon ideaal in bediening. De popcorn etc vind ik maar kut in vergelijking
Ik had in de slaapkamer nog een A100, niks mis mee hoor, maar nu is hij toch met pensioen, met dank aan de Pi.
In de woonkamer staat een C300, die mag voorlopig nog blijven. (...maar z'n opvolger staat er al naast.)
In de woonkamer staat een C300, die mag voorlopig nog blijven. (...maar z'n opvolger staat er al naast.)
Defnosh ik raad je heel sterk aan sowieso voor XBMC te kiezen. Nu alleen de hardware nog. XBMC draait prima op de Raspberry.. Dus kies vooral de Raspberry want veel meer heb je eigenlijk niet nodig.Defnosh schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:47:
[...]
Ik ben best bereid en vind het wel leuk om er wat tijd in te stoppen, en het mag ook best wat geld kosten. Ik ben gewoon op zoek naar de beste oplossing.
Maar omdat ik er geen ervaring mee heb, en door de bomen het bos niet helemaal meer zie, ben ik niet in staat om te zeggen wat de beste oplossing voor mijn situatie is
Maar als je meer futureproof wil zijn en meer snelheid wil, meer wil doen met XBMC en het toch echt wat mag kosten, zet dan zelf een HTPC in elkaar zodat je daar XBMC op kan draaien. Ga zeker niet voor stand alone mediaspelers met hun eigen interface. Die hebben op een gegeven moment geen support meer. XBMC wel.
Een paar opties voor zelfbouw HTPC's vind je in mijn pricewatch wenslijsten.
Ik zit nog met 2 basic issues.. heel stom dat ik er niet uitkom. Ik ga hiermee verder op de Xbian forums maar voor wie mogelijk zelfde issues heeft post ik het hier ter info:
Ik kom er nog steeds niet uit om fullscreen beeld te krijgen maar ik ga het ff via Xbian forums vragen.. heb overscan al uitgezet op de tv, daardoor is het beeld nu netjes linksboven uitgelijnd. Maar 1080p in Xbian settings: dan zie ik XBMC verkleind tot 1/3e van mijn scherm. Op 720p zie ik het wel volledig, maar niet goed uitgelijnd. XBMC resolutiesettings helpen verder niet.
En 2e: via XBMC file manager een new folder maken op mijn USB drive met EXT4 partitie of gewoon een bestand kopieren via Samba op de EXT4 partitie lukt niet, alsof hij geen schrijfrechten heeft. Op de exfat partitie lukt het ook niet (via USB aangesloten harddisk). Maar dit komt zeker doordat ik gewoon iets ben vergeten.
Hallo tweakers,
Ik heb gisteren ook OpenELEC XBMC op mijn Rasperrby geinstalleerd. Nu loop ik tegen het volgende aan: HDMI-CEC zou standaard moeten werken, maar dit is niet het geval bij mij.
Specificaties:
- Panasonic GT50 scherm (viera link staat aan)
- Raspberry pi model B met 512 mb
- OpenELEC 2.99 (RC5)
- Dynamode wl-700n wifi dongle
- USB keyboard
- aangesloten via HDMI
Heb overigens ook het idee dat ik geen geluid heb nog (hoor niets in het menu terwijl tick sounds bij bewegen menu wel aan staan). Geluid staat ingesteld op 2.0 via HDMI
Is er nog een manier om de interface te verkleinen. Vind de tekst en menu's nu in de standaard theme best groot. Mag van mij wel kleiner.
Ik heb gisteren ook OpenELEC XBMC op mijn Rasperrby geinstalleerd. Nu loop ik tegen het volgende aan: HDMI-CEC zou standaard moeten werken, maar dit is niet het geval bij mij.
Specificaties:
- OpenELEC 2.99 (RC5)
- USB keyboard
- aangesloten via HDMI
Heb overigens ook het idee dat ik geen geluid heb nog (hoor niets in het menu terwijl tick sounds bij bewegen menu wel aan staan). Geluid staat ingesteld op 2.0 via HDMI
Is er nog een manier om de interface te verkleinen. Vind de tekst en menu's nu in de standaard theme best groot. Mag van mij wel kleiner.
Geluid in het menu werkt niet bij XBMC voor de Pi.dangerpaki schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:03:
Ik heb ook aardig wat zitten stoeien met HDMI-CEC. Lees anders even mijn topic door op 't Xbian-Forum:dangerpaki schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:03:
Hallo tweakers,
Specificaties:
- OpenELEC 2.99 (RC5)
- USB keyboard
- aangesloten via HDMI
http://forum.xbian.org/thread-467.html
Bij mij bleek het dus een andere niet-aangesloten HDMI-kabel te zijn.
Klopt, waarom is dat eigenlijk?VanRoyal schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:41:
[...]
Geluid in het menu werkt niet bij XBMC voor de Pi.
👉🏻 Blog 👈🏻
Dat verklaart het. Kreeg inderdaad wel geluid via Airplay. Alleen toen crashte het geheel ook :-)VanRoyal schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:41:
[...]
Geluid in het menu werkt niet bij XBMC voor de Pi.
Thanks. Ik ga kijken of ik eruit kom op die manier. Heb verder nog 3 HDMI ingangen open staan aan de TV. Maar de Raspberry is het enige apparaat wat ik heb om er voorlopig op aan te sluiten.Smultie schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:59:
[...]
Ik heb ook aardig wat zitten stoeien met HDMI-CEC. Lees anders even mijn topic door op 't Xbian-Forum:
http://forum.xbian.org/thread-467.html
Bij mij bleek het dus een andere niet-aangesloten HDMI-kabel te zijn.
Misschien dat je in het hoofdmenu sowieso al snel op >90% CPU belasting zit, dat ze daarom het geluid maar hebben weggelaten om betere responsiviteit te garanderen?
Gaan ze daar overigens nog wat aan doen dat die GUI niet standaard zoveel CPU gebruikt?
XBian werkt aan een eigen aangepaste versie van Confluence speciaal voor de RPi.dangerpaki schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 17:10:
Misschien dat je in het hoofdmenu sowieso al snel op >90% CPU belasting zit, dat ze daarom het geluid maar hebben weggelaten om betere responsiviteit te garanderen?
Gaan ze daar overigens nog wat aan doen dat die GUI niet standaard zoveel CPU gebruikt?
Ik probeer de dynamische overklokmodus (turbo) aan de praat te krijgen icm. OpenELEC en Xbian, maar het lukt me niet. Kan ik dit vanuit het XBMC menu doen, of moet ik SSH'en naar de Pi en dan het command raspi-config uitvoeren? Of op een andere manier?
(en moet ik force_turbo=1 nog op 0 zetten in de config.txt?)
(en moet ik force_turbo=1 nog op 0 zetten in de config.txt?)
Even een update. Het is volgens mij toch de analoge uitgang die stoort. Net even een testje gedaan.JanPedaal schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 09:39:
[...]
Zonder wifi of bluetooth dongles inderdaad. Aangesloten met ethernetkabel.
De voeding lijkt het niet te zijn, de storing verergert of vermindert zodra ik de RPi verschuif.
[...]
Die zal ik ook nog eens proberen, thanks. Het lijkt wel te maken te hebben met de processor, de storing verergert zodra ik muziek ga afspelen (dus hogere CPU load), maar de analoge uitgang blijft voorlopig ook een verdachte.
- RPi net opgestart: geen storing
- audio uit naar HDMI gezet.
- muziek spelen: geen storing
- muziek stop, audio uit teruggezet naar analoog
- muziek spelen: >>storing<<
- muziek weer uit: storing blijft (zal te maken hebben met de analog-pop-fix)
- RPi uit: storing weg.
Wordt het toch eens tijd voor een AV-receiver met HDMI
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Raspbmc.
Werkt bij jullie zoiets elementairs als de YouTube add-on? (Versie 4.4.2)
Ik krijg alleen maar Playback Error. Could not locate video URL.
Werkt bij jullie zoiets elementairs als de YouTube add-on? (Versie 4.4.2)
Ik krijg alleen maar Playback Error. Could not locate video URL.
[ Voor 5% gewijzigd door technorabilia op 21-03-2013 20:07 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Spam maar een end wegBartOtten schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 03:34:
XBian heeft trouwens de ontwikkelaar van Modded Confluence V2 officieus aangetrokken en die werkt nu aan een....roffel.......Super Tweakable Uber Light Confluence Mod Skin voor de Raspberry Pi. Tot die tijd: Modded Confluence V2 of MyEpi (die is wel hard WIP maar idee is 'lekker light')
Die MyEpi ziet er op het eerste oog wel interessant uit!
Tipje misschien voor je site: Screenshots v/d skins of een linkje naar het topic op XBMC. Nu moet je redelijk zoeken
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Niet mijn schuld. In de specs van addon.xml staat duidelijk dat addon-devs <forum>, <email> en <website> kunnen opgeven. Zodra ze dat doen toont SuperRepo het ook. Maar ja......vooralsnog ben ik roepende in de dev-woestijn.
De screenshots zullen snel volgen (ook alleen als de devs zich aan de standaard houden en screenshots includen in hun packages)
@RoRoo, het staat je vrij om te helpen. Mensen schijnen het wel fijn te vinden.
De screenshots zullen snel volgen (ook alleen als de devs zich aan de standaard houden en screenshots includen in hun packages)
[ Voor 13% gewijzigd door BartOtten op 21-03-2013 21:53 ]
Als men niet meewerkt, schiet het niet opBartOtten schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 21:51:
Niet mijn schuld. In de specs van addon.xml staat duidelijk dat addon-devs <forum>, <email> en <website> kunnen opgeven. Zodra ze dat doen toont SuperRepo het ook. Maar ja......vooralsnog ben ik roepende in de dev-woestijn.
Zou best willen helpen, maar heb echt 0 tijd / mogelijkheid.
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Vrij simpel, Menu geluiden komen van AE af -> AE is niet supported op die pi (performance issues)
Bedankt voor jullie reacties!
Dan heb ik eigenlijk nog maar 2 vragen:
1. Heeft de RP genoeg capaciteit voor het streamen van audio, blurays en 3d-materiaal?
2. Is het mogelijk om te streamen vanaf een PC? (bronmateriaal staat op pc in het netwerk, RP speelt het af)
Zo ja dan ga ik hem gewoon proberen:) Las ook ergens dat ie kan werken op de remote van Panasonic, wat ik ook wel fijn zou vinden.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.