Staat er tussen maar als ik hem start na een reboot laadt hij, daarna script error.Fuff schreef op zondag 30 december 2012 @ 16:27:
Ik heb spotiMC van github gepakt en als .zip install gedaan en toen kwam hij bij enabled add-ons te staan.
Draai je openelec ? Ik heb het namelijk met Xbian geprobeerd en daar krijg ik hetzelfde wat jij krijgt. Op Raspbmc nog niet geprobeerd.erik23 schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 19:57:
[...]
Staat er tussen maar als ik hem start na een reboot laadt hij, daarna script error.
Zolang ze dezelfde XBMC gebruiken, maakt het weinig uit welke distri je probeert. De plugin werkt dan simpelweg op allemaal niet.Fuff schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 20:01:
[...]Draai je openelec ? Ik heb het namelijk met Xbian geprobeerd en daar krijg ik hetzelfde wat jij krijgt. Op Raspbmc nog niet geprobeerd.
Dan draaien ze dus niet dezelfde versieFuff schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 20:40:
Dat is dan best gek, want op Openelec werkt het bij mij prima?
ATM is het een beetje chaos met veel plugins omdat Frodo bijna uitkomt. Sommigen werken prima maar worden opeens door XBMC aangegeven als 'broken' enz enz. Hopen dat Frodo snel uitkomt.
Ja ik dacht dus dat ik 2x RC2 had draaien van xbmc, niet dus ;p
Ach na een tijdje gebruiken blijkt voor mij streamen van spotify via airplay een veel pragmatischer oplossing.
Ach na een tijdje gebruiken blijkt voor mij streamen van spotify via airplay een veel pragmatischer oplossing.
Er word aangeraden om teminste een class 4 of class 6 te hebben. Class 2 performt imo ook niet goed genoeg voor de rpi.ibiben95 schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 17:35:
ik heb een standaard sd kaart. Denk class 2 oid. Kan ik dan ook de overclockwaarden die jullie hebben overnemen. Of maakt het echt uit wat voor (micro)sd kaart je hebt
Nothing to see here!
Als ik jouw settings gebruik krijg een mooi boot failure screen, dat vierkant met vier kleurtjes.kraades schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 17:21:
Zie de RPi link in mijn signature voor mijn instellingen.
Nieuwe class 10 sd en ook OpenELEC (nog beta 5 i.v.m. subtitle problemen in XBMC RC2).
RPi 512 MB. Bij mij is alles vloeiend te noemen.
/edit: Wanneer ik over_voltage op 2 zet werkt ie goed, nog steeds niet zo smooth scrollen als op m'n oude xbox, maar goed te doen.
[ Voor 14% gewijzigd door tabakje op 02-01-2013 00:17 ]
Ik moet eerlijk zeggen dat de usb optie op raspbian prima werkt en vergeleken met openelec en xbian veel vloeiender werkt.
Heb voor de eerste keer een redelijk goed werkend systeem dat niet na elke reboot weer een rare error geeft.
Zelfs de meeste streaming plugins werken goed, ik kreeg enkele daarvan niet aan de praat op openelec.
Heb voor de eerste keer een redelijk goed werkend systeem dat niet na elke reboot weer een rare error geeft.
Zelfs de meeste streaming plugins werken goed, ik kreeg enkele daarvan niet aan de praat op openelec.
Hoe heb je dat dan gedaan, die usb optie in raspbmc?
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
De installer geeft gewoon die optie? Je klikt USB aan en formatteert vervolgens het sd kaartje. Bij de installatie herkend de installer automatisch je usb stick en installeert hij daarop raspbmc.CeesKees schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 23:39:
Hoe heb je dat dan gedaan, die usb optie in raspbmc?
Op een of andere manier is de lirc xbox module niet meegekomen in de laatste kernel compilatie. Ik zal dit z.s.m. fixen. Een tussentijdse workaround is het installeren van kernel 3.6.10:Mark His Words schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 15:34:
[...]
Na updaten van XBian naar Alpha4 werkt de Enter/Select knop niet meer op mijn oude vertrouwde XBOX Dvdkit remote. Na een reboot werkt het hele navigeren ook niet meer.
Heeft dit iets met Lirc te maken wat is aangepast in Alpha4? Iemand een idee hoe dit te fixen valt?
code:
1
| sudo apt-get install xbian-package-kernel3.6.10 |
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Ik draai xbian 1.0a4 clean install, met xbmc12.0 RC1.Fuff schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 20:01:
[...]
Draai je openelec ? Ik heb het namelijk met Xbian geprobeerd en daar krijg ik hetzelfde wat jij krijgt. Op Raspbmc nog niet geprobeerd.
EDIT:
hmmmmm Hij draaid inderdaad wel op OpenElec met XBMC RC2.
Blijf nu even bij OE omdat ik die nog niet eerder getest heb en dan zie ik later wel verder.
[ Voor 20% gewijzigd door erik23 op 02-01-2013 11:24 ]
Weet iemand of ik de volgende map zomaar kan legen?
~/.xbmc/addons/packages
staat vol met zip files en m'n sd image is vol (moet de partities nog vergroten)
m'n openelec download steeds de .6 download maar kan er niets mee omdat er geen diskspace is
~/.xbmc/addons/packages
staat vol met zip files en m'n sd image is vol (moet de partities nog vergroten)
m'n openelec download steeds de .6 download maar kan er niets mee omdat er geen diskspace is
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Zijn er al mensen die de Alpha 4 hebben draaien van Xbian?
Ik zoek echt een manier om mijn PI wat sneller te krijgen, de meeste AC3 films gaan redelijk goed maar zodra het DTS geluid is is de performance om te huilen.
Ik heb atm een "el-cheapo" SD kaartje (geen idee welke class) dus misschien is het handiger om daar een betere variant voor te regelen? Of anders overclocken?
Eigenlijk is mijn vraag dus: betere perfomance -> hardware of software? Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen!
Ik zoek echt een manier om mijn PI wat sneller te krijgen, de meeste AC3 films gaan redelijk goed maar zodra het DTS geluid is is de performance om te huilen.
Ik heb atm een "el-cheapo" SD kaartje (geen idee welke class) dus misschien is het handiger om daar een betere variant voor te regelen? Of anders overclocken?
Eigenlijk is mijn vraag dus: betere perfomance -> hardware of software? Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen!
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Heb Xbian/openelec een poos van een class 4 kaartje gedraaid (testperiode) merkte geen verschil met mijn class 10.
Overclocken is voor mij de enige manier (totdat ik een versterker met DTS heb) om soepel de DTS movies te kijken.
Draait prrima
Overclocken is voor mij de enige manier (totdat ik een versterker met DTS heb) om soepel de DTS movies te kijken.
Draait prrima
Ik bedenk me net dat ik nog een "snelle" kaart heb uit de videocamera
Dat kan ik natuurlijk eerst proberen voor ik een kaartje aanschaf.
Is het mogelijk de SDkaart 1:1 te klonen zodat ik echt goed het verschil kan zien?
Is het mogelijk de SDkaart 1:1 te klonen zodat ik echt goed het verschil kan zien?
Volgens mij (...) wel...RoRoo schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 10:40:
Weet iemand of ik de volgende map zomaar kan legen?
~/.xbmc/addons/packages
(misschien even backuppen voor alle zekerheid?)
[ Voor 12% gewijzigd door technorabilia op 02-01-2013 12:05 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Met het programmatje waarmee je de .iso op de sd kaart zet, kan je ook een iso maken van de sd kaart zelf. 1:1 copyMattie112 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 11:58:
Ik bedenk me net dat ik nog een "snelle" kaart heb uit de videocameraDat kan ik natuurlijk eerst proberen voor ik een kaartje aanschaf.
Lol ja dat is een goeie
Er zit inderdaad gewoon een "read" knop op!
thx en ik ga es kijken hoe de performance dan is ik laat het wel even weten tzt!
thx en ik ga es kijken hoe de performance dan is ik laat het wel even weten tzt!
Okeerik23 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 10:23:
[...]
Ik draai xbian 1.0a4 clean install, met xbmc12.0 RC1.
EDIT:
hmmmmm Hij draaid inderdaad wel op OpenElec met XBMC RC2.
Blijf nu even bij OE omdat ik die nog niet eerder getest heb en dan zie ik later wel verder.
Ook heb ik nu Quartz skin, toch wel meest fijne skin.
Ik heb momenteel Openelec Beta Release: 2.95.6 (3.0 Beta 6) based on XBMC-Frodo draaien op mijn Raspberry Pi. Werkt erg goed, alleen kan ik grotere films niet afspelen, zonder dat de film hapert. Zowel via netwerk, als via externe HDD.
Films (mkv) rond de 6~7GB spelen prima af, zowel netwerk als hdd. Maar films van ~12BG en groter dan hapert ie om de 10~20 seconde.
Is daarover wat bekend?
Films (mkv) rond de 6~7GB spelen prima af, zowel netwerk als hdd. Maar films van ~12BG en groter dan hapert ie om de 10~20 seconde.
Is daarover wat bekend?
Sommige films worden niet herkend door moviemeter maar wel door IMDB. Ik gebruik echter liever moviemeter doordat je hierdoor Nederlandse filmbeschrijvingen krijgt. Dit i handig voor mijn broertjes.
Kan ik echter wel een nfo bestand aanmaken met een link naar IMDB. En dat hij dan de informatie van die site af haalt (uiteraard in het engels)?
Kan ik echter wel een nfo bestand aanmaken met een link naar IMDB. En dat hij dan de informatie van die site af haalt (uiteraard in het engels)?
Geen last van.iMars schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 16:13:
Ik heb momenteel Openelec Beta Release: 2.95.6 (3.0 Beta 6) based on XBMC-Frodo draaien op mijn Raspberry Pi. Werkt erg goed, alleen kan ik grotere films niet afspelen, zonder dat de film hapert. Zowel via netwerk, als via externe HDD.
Is daarover wat bekend?
Voorbeeld: http://pastebin.com/2inTuus3
Overclock settings: zie RPi link in signature.
👉🏻 Blog 👈🏻
Dan ga ik je overclock settings maar eens proberen. Die van mij is nog origineelkraades schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 16:38:
[...]
Geen last van.
Ik heb verschillende add ons geinstalleerd. Moviemeter,TMDB.org, Rotten Tomatoes en Universal scraper. In die laatste heb ik ingesteld bij plot: haal verhaallijn van TMDB.org, en voorkeurstaal voor plot nl.ibiben95 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 16:34:
Sommige films worden niet herkend door moviemeter maar wel door IMDB. Ik gebruik echter liever moviemeter doordat je hierdoor Nederlandse filmbeschrijvingen krijgt. Dit i handig voor mijn broertjes.
Het is niet altijd heilig en soms moet je het even handmatig zoeken maar na verloop van tijd gaat het echt goed werken
Ik weet niet hoe oud je broertjes zijn maar vaak weten die allang waar die film over gaat
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Vindt het toch mooier om alles in het nederlands te hebben haha.
Maar dus een nfo bestand met daarin een imdb link werkt niet, als ik moviemeter als scraper gebruik?
Maar dus een nfo bestand met daarin een imdb link werkt niet, als ik moviemeter als scraper gebruik?
Net zo als ik het zeg, ik gebruik de universal scraper add- on. Daarin zoekt hij in verschillende databases. Maar je kunt ook The Movie Database org ervoor gebruiken . Even uitproberen wat voor je het best werkt. Was voor mij ook zoeken in het begin.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Ik waardeer je hulp, maar ik doe het toch liever nfo bestanden, omdat het maar een paar bestanden zijn. Wil hiervoor weer met die scrapers gaan kloten.
Dus nogmaals: Kan je een nfo bestand maken met daarin een link naar imdb, terwijl je moviemeter als scraper gebruikt haha.
Ibrahim
Dus nogmaals: Kan je een nfo bestand maken met daarin een link naar imdb, terwijl je moviemeter als scraper gebruikt haha.
Ibrahim
Doe trial and error. Denk het wel toch?
Ik draai sinds kort ook Openelec 3.0 B6. Werkt nog beter als Xbian voor mij. Hier doet mn pauze knop het weer en werkt de slideshow screensaver evenals de visualisaties bij het afspelen van muziek.kraades schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 16:38:
[...]
Geen last van.
Toevallig ook dezelfde overclock settings wat volgens mij een echte aanrader is!
Toch maar een weblog?
Kernel 3.6.10 wordt niet gevonden, ik heb inmiddels een fresh install van Alpah4 moeten doen. Ligt 't daaraan misschien?CurlyMo schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 01:15:
[...]
Op een of andere manier is de lirc xbox module niet meegekomen in de laatste kernel compilatie. Ik zal dit z.s.m. fixen. Een tussentijdse workaround is het installeren van kernel 3.6.10:
code:
1 sudo apt-get install xbian-package-kernel3.6.10
Edit: Inmiddels via de xbian-config kernel 3.6.10 kunnen installeren. M'n xbox remote doet 't nu, alleen de enter knop doet niets. Op een andere sd met alpha3 werkt deze nog wel, het ligt dus niet aan de remote (wat ik nog even dacht).
Moet de keymapping aangepast worden om de enter knop weer werkzaam te krijgen?
[ Voor 27% gewijzigd door Mark His Words op 02-01-2013 20:11 ]
Ja ik heb Xbian alpha 4 draaiende, met overlock op 950mhz ('High' volgens xbian instellingen).Mattie112 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 11:44:
Zijn er al mensen die de Alpha 4 hebben draaien van Xbian?
Wel verdomd, the avengers 1080p DTS doet het vlekkeloos

Wel vind ik de Pi eigenlijk net niet snappy genoeg in de menu's, het gaat niet haperend maar bij het laden van een map met veel series/films heeft hij met name bij het tonen van veel fanart moeite (gallery view e.d.)
En dat is toch wel de grootste charme van xbmc vind ik, de mooiste interfaces.
Ook met installatie op USB stick ervaar ik dit nog steeds zo.
Daarom gaat de pi waarschijnlijk naar de slaapkamer en komt er in de woonkamer een vervangend apparaat, waarschijnlijk een Odroid-U2 (ziet er in elk geval veelbelovend uit)
Maar: ik en mijn vriendin zijn erg content met xbmc op de pi. Nu zoeken we nog een degelijke oplossing voor het bedienen. Na enkele weken vinden we de xbmc remote app op de iphone en ons chinees androidtabletje niet het meest praktische oplossing.
Ik was laatst een serie aan het kijken en ik werd gebeld, tablet was leeg en ik kon dus niet op pauze zetten

El-cheapo IR receiver plus Harmony en je bent klaar om te feestenFuff schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 21:29:
[...]
Ja ik heb Xbian alpha 4 draaiende, met overlock op 950mhz ('High' volgens xbian instellingen).
Wel verdomd, the avengers 1080p DTS doet het vlekkeloosals ik spring naar 1h30m, geen enkele hapering, wat een verademing. Speelt alles af, lekker vloeiend. Het enige wat ik soms (en dat is hooguit 1 x per aflevering/ of 3 x per film) een kleine twitch in het geluid, alsof er iemand met de pitch speelt (voor de mensen met een keyboard en zo'n pitch hendel, een kleine ruk naar boven), valt bijna niet op, maar als iemand net praat natuurlijk wel
![]()
Wel vind ik de Pi eigenlijk net niet snappy genoeg in de menu's, het gaat niet haperend maar bij het laden van een map met veel series/films heeft hij met name bij het tonen van veel fanart moeite (gallery view e.d.)
Daarom gaat de pi waarschijnlijk naar de slaapkamer en komt er in de woonkamer een vervangend apparaat, waarschijnlijk een Odroid-U2 (ziet er in elk geval veelbelovend uit)
Maar: ik en mijn vriendin zijn erg content met xbmc op de pi. Nu zoeken we nog een degelijke oplossing voor het bedienen. Na enkele weken vinden we de xbmc remote app op de iphone en ons chinees androidtabletje niet het meest praktische oplossing.
Ik was laatst een serie aan het kijken en ik werd gebeld, tablet was leeg en ik kon dus niet op pauze zettenDat was best grappig achteraf, maar niet als het mijn werkgever o.i.d. is.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Is een oplossing inderdaad, kan ik gelijk mijn tv mee bedienen. Maar nog best duur als ik het zo even snel bekijk.
Ik ben benieuwd of je hier meer mee af kunt spelen dan alleen H.264...Fuff schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 21:29:
[...]
👉🏻 Blog 👈🏻
Nou ja, een el-cheapo IR-receiver plus ab kost 2 tientjes ofzo. Maar ik had al een Harmony, dus dat is dan ideaalFuff schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 21:46:
Is een oplossing inderdaad, kan ik gelijk mijn tv mee bedienen. Maar nog best duur als ik het zo even snel bekijk.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Waarom wil je de Odroid-U2 en niet bijv. de Ouya? Ik was eerst ook erg geïnteresseerd in de Odroid (ik was submitter van dat Frontpage artikel) maar achteraf lijkt mij het niet wat. Een pure XBMC ervaring is niet mogelijk (geen vloeiende video, behalve externe player) en het i.v.m. de Ouya dus ook niet echt verantwoord wat mij betreft. De Ouya is in totaal net zo duur (Odroid is $89 + 30 (shipping) en de Ouya $99 + 20 (shipping) en heeft veel grotere support. Plus een controller. Wat de Odroid IMHO voor heeft is de betere CPU, maar de Tegra 3 heeft weer een aardige support met games.Fuff schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 21:29:
Ik moet zelf ook nog eens kijken naar overclocken denk ik. Helaas moeten wij het doen zonder een mooie surround-set dus alles wordt afgespeelt op de tv. Dus DTS gaat nu stotterend i.c.m. XBian. Eens dit topic grondig doorzoeken naar goeie settings en of ik dat dus vloeiend kan krijgen. Zou mooi zijn in de tussentijd tot (hopelijk

Klopt ja, was ik bijna vergeten dat Ouya, wist toen niet zeker of ik het wilde backen. Is echt een geweldig project. De tegra3 doet weinig onder t.a.v. de odroid dat ik gelezen heb. Maar inderdaad, de grote community die erachter zit, en het design zijn grote pluspunten (ware het niet dat ik het liefst alles wegwerk, zoals de pi in de dubbele wand van mijn home-made tv meubelPiet91 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:22:
[...]
Waarom wil je de Odroid-U2 en niet bijv. de Ouya? Ik was eerst ook erg geïnteresseerd in de Odroid (ik was submitter van dat Frontpage artikel) maar achteraf lijkt mij het niet wat. Een pure XBMC ervaring is niet mogelijk (geen vloeiende video, behalve externe player) en het i.v.m. de Ouya dus ook niet echt verantwoord wat mij betreft. De Ouya is in totaal net zo duur (Odroid is $89 + 30 (shipping) en de Ouya $99 + 20 (shipping) en heeft veel grotere support. Plus een controller. Wat de Odroid IMHO voor heeft is de betere CPU, maar de Tegra 3 heeft weer een aardige support met games.
Ik moet zelf ook nog eens kijken naar overclocken denk ik. Helaas moeten wij het doen zonder een mooie surround-set dus alles wordt afgespeelt op de tv. Dus DTS gaat nu stotterend i.c.m. XBian. Eens dit topic grondig doorzoeken naar goeie settings en of ik dat dus vloeiend kan krijgen. Zou mooi zijn in de tussentijd tot (hopelijk) Maart wanneer de Ouya komt.
Had ik bijna die odroid willen bestellen, bedankt voor het onder de aandacht brengen van Ouya maar weer haha.
Ik had mijn Pi eerst ook niet aangesloten op mijn speakerset (2.1) maar liet het geluid via de tv lopen. Mijn tv had toen geen problemen met het weergeve van DTS audio. Nu laat ik de tv optical out naar 2.1 set en audio dus via hdmi en dat werkt prima.
Heb je ook de afstandsbediening van je TV geprobeerd? Wanneer je RPi met HDMI aangesloten is kán het voorkomen dat deze de afstandsbediening van je TV accepteert. Mijn AB deed het verrassend genoeg op mijn RPi. Hoewel het voor sommige functies even zoeken is/was is er prima mee te leven.Fuff schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 21:29:
[...]
Maar: ik en mijn vriendin zijn erg content met xbmc op de pi. Nu zoeken we nog een degelijke oplossing voor het bedienen.
Ik zit met een ander issue: mijn modem vindt mijn TP-Link USB-wifi stick niet zo leuk. Ik krijg steeds een error in de logs van het modem waardoor ik geen netwerkverbinding krijg en dus kan ik geen films en muziek afspelen want dat staat op mijn NAS. UTP trekken is geen optie.
Mag ik vragen welke skin je gebruikt? Hoe vind je de Quartz skin? of wil je perse de refocus big? of gewoon confluence?Fuff schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 21:29:
[...]
verder gebruik ik de yatse android app als remote en de constellation op ios. werken prima (vind ik) hdmi cec werkte bij mijn philips tv niet zo lekker als hij zijn power over usb krijgt gaat hij direct naar die hdmi aansluiting.
Hier het zelfde probleem. Moet custom home menu's hebben, om de kinderfilms te scheiden van mijn eigen films. Confluence kan dat niet, die gooit alles op een hoop. Transparency wel, maar die is te langzaam. Met een 1000/500/500 overclock loopt het redelijk, en is het doable. Echter sinds de laatste update van Raspbmc is die overclock ineens niet meer stabiel. Vraag me niet waarom, want dat was eerst echt wel zo.
Ik krijg langzaamaan mijn buikje vol van de rasp, ik denk dat ik hem nog even gebruik om mijn folders xbmc ready te krijgen, en hem daarna op de plank leg tot de boel uitgetrild en wellicht verbeterd is.
/edit
Quartz heb ik gebruikt, snelle skin, maar ja, zo weinig eyecandy, kan ik net zo goed op de PCH blijven in directory weergave.
Ik krijg langzaamaan mijn buikje vol van de rasp, ik denk dat ik hem nog even gebruik om mijn folders xbmc ready te krijgen, en hem daarna op de plank leg tot de boel uitgetrild en wellicht verbeterd is.
/edit
Quartz heb ik gebruikt, snelle skin, maar ja, zo weinig eyecandy, kan ik net zo goed op de PCH blijven in directory weergave.
[ Voor 10% gewijzigd door UltraSub op 03-01-2013 11:50 ]
Hallo, aangezien ik hier geregeld iets lees over NFS mounting in openELEC, hoop ik hier mijn vraag kwijt te kunnen.
Ik heb dit en dit gevolgd, maar ik kan nog steeds niet mounten. Mijn share staat op een WHS2011 machine en de NFS service staat aan, en de boel staat gedeeld.
Als ik SSH met het apparaat, krijg ik in de CLI dit te zien:
mount -t nfs 192.168.1.102:/Series /TV Shows -o nolock
BusyBox v1.20.2 (2012-10-14 10:43:26 CEST) multi-call binary.
Usage: mount [OPTIONS] [-o OPTS] DEVICE NODE
Mount a filesystem. Filesystem autodetection requires /proc.
-a Mount all filesystems in fstab
-f Dry run
-i Don't run mount helper
-r Read-only mount
-w Read-write mount (default)
-t FSTYPE[,...] Filesystem type(s)
-O OPT Mount only filesystems with option OPT (-a only)
-o OPT:
loop Ignored (loop devices are autodetected)
[a]sync Writes are [a]synchronous
[no]atime Disable/enable updates to inode access times
[no]diratime Disable/enable atime updates to directories
[no]relatime Disable/enable atime updates relative to modification time
[no]dev (Dis)allow use of special device files
[no]exec (Dis)allow use of executable files
[no]suid (Dis)allow set-user-id-root programs
[r]shared Convert [recursively] to a shared subtree
[r]slave Convert [recursively] to a slave subtree
[r]private Convert [recursively] to a private subtree
[un]bindable Make mount point [un]able to be bind mounted
[r]bind Bind a file or directory [recursively] to another location
move Relocate an existing mount point
remount Remount a mounted filesystem, changing flags
ro/rw Same as -r/-w
There are filesystem-specific -o flags.
Mijn SMB share zie ik wel en kan ik ook mounten, maar dat heeft er ongetwijfeld niet veel mee te maken?
Ik ben overigens een ontzettende Linux n00b, dus be gentle
Ik heb dit en dit gevolgd, maar ik kan nog steeds niet mounten. Mijn share staat op een WHS2011 machine en de NFS service staat aan, en de boel staat gedeeld.
Als ik SSH met het apparaat, krijg ik in de CLI dit te zien:
mount -t nfs 192.168.1.102:/Series /TV Shows -o nolock
BusyBox v1.20.2 (2012-10-14 10:43:26 CEST) multi-call binary.
Usage: mount [OPTIONS] [-o OPTS] DEVICE NODE
Mount a filesystem. Filesystem autodetection requires /proc.
-a Mount all filesystems in fstab
-f Dry run
-i Don't run mount helper
-r Read-only mount
-w Read-write mount (default)
-t FSTYPE[,...] Filesystem type(s)
-O OPT Mount only filesystems with option OPT (-a only)
-o OPT:
loop Ignored (loop devices are autodetected)
[a]sync Writes are [a]synchronous
[no]atime Disable/enable updates to inode access times
[no]diratime Disable/enable atime updates to directories
[no]relatime Disable/enable atime updates relative to modification time
[no]dev (Dis)allow use of special device files
[no]exec (Dis)allow use of executable files
[no]suid (Dis)allow set-user-id-root programs
[r]shared Convert [recursively] to a shared subtree
[r]slave Convert [recursively] to a slave subtree
[r]private Convert [recursively] to a private subtree
[un]bindable Make mount point [un]able to be bind mounted
[r]bind Bind a file or directory [recursively] to another location
move Relocate an existing mount point
remount Remount a mounted filesystem, changing flags
ro/rw Same as -r/-w
There are filesystem-specific -o flags.
Mijn SMB share zie ik wel en kan ik ook mounten, maar dat heeft er ongetwijfeld niet veel mee te maken?
Ik ben overigens een ontzettende Linux n00b, dus be gentle
Ik ben nog steeds uitermate tevreden over de pi. icm openelec en met een overclock van 900mhz draait e.e.a. perfect. Ook Transparancy btw. (force_turbo = 1 btw - fuk de garantie
)
De noodzaak voor custom homemenu's is bij mij niet zo enorm belangrijk.. de kids weten op de ipad/iphone exact te vinden wat ze nodig hebben en starten het. dus daar ben ik niet zo mee bezig, maar snap je wel.
Wellicht ligt je eisenpakket meer op een HTPC niveau waarbij je gewoon nog meer vrijheid en mn. performance hebt.
De noodzaak voor custom homemenu's is bij mij niet zo enorm belangrijk.. de kids weten op de ipad/iphone exact te vinden wat ze nodig hebben en starten het. dus daar ben ik niet zo mee bezig, maar snap je wel.
Wellicht ligt je eisenpakket meer op een HTPC niveau waarbij je gewoon nog meer vrijheid en mn. performance hebt.
Is dat niet op te lossen met verschillende gebruikersprofielen binnen XBMC?UltraSub schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:49:
Hier het zelfde probleem. Moet custom home menu's hebben, om de kinderfilms te scheiden van mijn eigen films.
Ja, daarom zijn er ook profielenKlojum schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 12:28:
[...]
Is dat niet op te lossen met verschillende gebruikersprofielen binnen XBMC?
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=profiles
[ Voor 9% gewijzigd door Brantje op 03-01-2013 12:43 . Reden: Linkje toegevoegd ]
waarom word er bij openelec altijd met mount -t nfs gebruikt in het autostart.sh script en niet gewoon vanuit XBMC zelf? daar kun je gewoon bij add/edit source opgeven dat je NFS wilt gebruiker en dan gaat die direct naar nfs://serverip/exports/videos.
is het sneller/beter om het eerst te mounten naar een directory of zo?
@Klojum, @Brantje,
Kwam een collega hier een uur geleden ook mee.. Beetje *ding* moment..
Ga ik vanavond mee klooien. Klinkt goed
Kwam een collega hier een uur geleden ook mee.. Beetje *ding* moment..
Ga ik vanavond mee klooien. Klinkt goed
Er lijkt weer een fix/commit te zijn voor het subtitle probleem.
https://github.com/xbmc/x...1a9321614882947f03e5754b0
https://github.com/xbmc/x...1a9321614882947f03e5754b0
👉🏻 Blog 👈🏻
Heb 't geprobeerd, werkt niet. Ik kan daar mijn NFS shares wel zien, maar er niet in en ook niet toevoegen. Daarom ben ik het met CLI gaan proberen (los van autostart.sh; dat werkte obviously ook niet).aegis schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 12:49:
waarom word er bij openelec altijd met mount -t nfs gebruikt in het autostart.sh script en niet gewoon vanuit XBMC zelf? daar kun je gewoon bij add/edit source opgeven dat je NFS wilt gebruiker en dan gaat die direct naar nfs://serverip/exports/videos.
Qua enter knop. Zou je dit eens willen proberen:Mark His Words schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 19:20:
[...]
Kernel 3.6.10 wordt niet gevonden, ik heb inmiddels een fresh install van Alpah4 moeten doen. Ligt 't daaraan misschien?
Edit: Inmiddels via de xbian-config kernel 3.6.10 kunnen installeren. M'n xbox remote doet 't nu, alleen de enter knop doet niets. Op een andere sd met alpha3 werkt deze nog wel, het ligt dus niet aan de remote (wat ik nog even dacht).
Moet de keymapping aangepast worden om de enter knop weer werkzaam te krijgen?
code:
1
2
3
| sudo sed -i 's/ENTER/SELECT/g' /etc/lirc/remotes/xbox.conf /etc/init.d/lirc restart /etc/init.d/xbmc restart |
[ Voor 3% gewijzigd door CurlyMo op 03-01-2013 15:42 ]
Nogsteeds problemen met de Subtitles onder zowel Raspbmc als OpenElec.
Ik kan op het Subtitle menu drukken zovaak ik wil, maar er gebeurd niets, enkel de eerste keer wanneer je de Subtitle add-on kiest.
Verschillende fixes gezien voor de Subtitles, maar nog geen wanneer het hele menu niet verschijnt.
Iemand een tip?
Ik kan op het Subtitle menu drukken zovaak ik wil, maar er gebeurd niets, enkel de eerste keer wanneer je de Subtitle add-on kiest.
Verschillende fixes gezien voor de Subtitles, maar nog geen wanneer het hele menu niet verschijnt.
Iemand een tip?
Daar heb je een receiver genaamd Flirc voor. Hiermee kan elke afstandsbediening gebruikt worden om je raspberry mee te bedienen. Gewoon de keys mappen en die wordt op de receiver opgeslagen en gaan met die banaan.Fuff schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 21:29:
[...]
Ja ik heb Xbian alpha 4 draaiende, met overlock op 950mhz ('High' volgens xbian instellingen).
Wel verdomd, the avengers 1080p DTS doet het vlekkeloosals ik spring naar 1h30m, geen enkele hapering, wat een verademing. Speelt alles af, lekker vloeiend. Het enige wat ik soms (en dat is hooguit 1 x per aflevering/ of 3 x per film) een kleine twitch in het geluid, alsof er iemand met de pitch speelt (voor de mensen met een keyboard en zo'n pitch hendel, een kleine ruk naar boven), valt bijna niet op, maar als iemand net praat natuurlijk wel
![]()
Ik was laatst een serie aan het kijken en ik werd gebeld, tablet was leeg en ik kon dus niet op pauze zettenDat was best grappig achteraf, maar niet als het mijn werkgever o.i.d. is.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9
En als je zelf wilt doen wat Flirc ook doet, dan kan je gewoon een TSOP4838 aan je GPIO pinnen hangen. Kost je dan maar € 1,50.Hakker schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 15:52:
[...]
Daar heb je een receiver genaamd Flirc voor. Hiermee kan elke afstandsbediening gebruikt worden om je raspberry mee te bedienen. Gewoon de keys mappen en die wordt op de receiver opgeslagen en gaan met die banaan.
@kraades XBMC voor XBian met de subtitle fix
http://forum.xbian.org/thread-177-post-1558.html#pid1558
[ Voor 37% gewijzigd door Koenkk op 03-01-2013 17:22 ]
CurlyMo heeft helemaal gelijk. Flirc is een dure oplossing.CurlyMo schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 17:15:
[...]
En als je zelf wilt doen wat Flirc ook doet, dan kan je gewoon een TSOP4838 aan je GPIO pinnen hangen. Kost je dan maar € 1,50.
Maar ik heb ook een Flirc en deze werkt prima met een Harmony One.
Voordeel van Flirc is dat deze ook in andere devices te gebruiken is.
Koenkk schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 17:22:
@kraades XBMC voor XBian met de subtitle fixhttp://forum.xbian.org/thread-177-post-1558.html#pid1558
[ Voor 51% gewijzigd door technorabilia op 03-01-2013 17:29 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Ja die heb ik geprobeerd, echter werkt die niet. Terwijl mijn tv wel hdmi-cec volgens de specs.sypie schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:02:
[...]
Heb je ook de afstandsbediening van je TV geprobeerd? Wanneer je RPi met HDMI aangesloten is kán het voorkomen dat deze de afstandsbediening van je TV accepteert. Mijn AB deed het verrassend genoeg op mijn RPi. Hoewel het voor sommige functies even zoeken is/was is er prima mee te leven.
Ik zit met een ander issue: mijn modem vindt mijn TP-Link USB-wifi stick niet zo leuk. Ik krijg steeds een error in de logs van het modem waardoor ik geen netwerkverbinding krijg en dus kan ik geen films en muziek afspelen want dat staat op mijn NAS. UTP trekken is geen optie.
Ik gebruik Quartz Skin op xbian, Refocus op Openelec en ik ben nu aan het testen met Xperience1080 en die draait verrassend goed. Ik had verwacht dat deze, net zoals ik Aeon Nox skin, totaal niet zou gaan. Maar niet dus. Quartz is erg licht, appletv look-a-like en dat is best prettig. Maar weinig eyecandy inderdaad.capsoft schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:38:
[...]
Mag ik vragen welke skin je gebruikt? Hoe vind je de Quartz skin? of wil je perse de refocus big? of gewoon confluence?
verder gebruik ik de yatse android app als remote en de constellation op ios. werken prima (vind ik) hdmi cec werkte bij mijn philips tv niet zo lekker als hij zijn power over usb krijgt gaat hij direct naar die hdmi aansluiting.
Maar Xperience1080 heeft veel eyecandy, en is simpel te bedienen.
Transparency wil ik ook nog gaan testen, ga ik wellicht morgen eens doen, vrij dagje morgen.
Flirc klinkt als een prima oplossing. CurlyMo draagt ook een pragmatische oplossing aan.
Wat betreft de afstandbediening hak ik nog geen knopen door. Ben al blij dat ik met de UPC afstandbediening mijn tv kan bedienen en mijn WDTV de deur uit is, dat scheelt al 2 afstandsbedieningen.
Vraagje, hoe heb jij Xperience1080 werkend gekregen op OpenElec, bij mij blijft hij aangeven dat hij defect is, en kan ik heb niet installeren.Fuff schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 19:49:
[...]
Ja die heb ik geprobeerd, echter werkt die niet. Terwijl mijn tv wel hdmi-cec volgens de specs.
[...]
Ik gebruik Quartz Skin op xbian, Refocus op Openelec en ik ben nu aan het testen met Xperience1080 en die draait verrassend goed. Ik had verwacht dat deze, net zoals ik Aeon Nox skin, totaal niet zou gaan. Maar niet dus. Quartz is erg licht, appletv look-a-like en dat is best prettig. Maar weinig eyecandy inderdaad.
Maar Xperience1080 heeft veel eyecandy, en is simpel te bedienen.
Transparency wil ik ook nog gaan testen, ga ik wellicht morgen eens doen, vrij dagje morgen.
Flirc klinkt als een prima oplossing. CurlyMo draagt ook een pragmatische oplossing aan.
Wat betreft de afstandbediening hak ik nog geen knopen door. Ben al blij dat ik met de UPC afstandbediening mijn tv kan bedienen en mijn WDTV de deur uit is, dat scheelt al 2 afstandsbedieningen.
Ondertussen hier ook draaien, ik had de verkeerde, de v2.0 Beta 3 werkt onder OpenELEC!Fuff schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 20:20:
Sorry, Xperience heb ik draaiende op Xbian 1.0a4 ! Vergeten te vermelden.
Ik draai hier met Xbian de Confluence Vol 2 Mod, veel features (zoals custom home menu's en cdart), aanrader! http://www.xbmcnerds.com/...d&threadID=20519&pageNo=1
Zie hier screenshots van de schermen: http://www.xbmcnerds.com/...age=Thread&threadID=21271
Zie hier screenshots van de schermen: http://www.xbmcnerds.com/...age=Thread&threadID=21271
[ Voor 22% gewijzigd door Mark His Words op 03-01-2013 21:19 ]
Krijg met alpha4 en kernel3.6.10 dan de volgende error bij /etc/init.d/lirc restart:CurlyMo schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 15:42:
[...]
Qua enter knop. Zou je dit eens willen proberen:
code:
1 2 3 sudo sed -i 's/ENTER/SELECT/g' /etc/lirc/remotes/xbox.conf /etc/init.d/lirc restart /etc/init.d/xbmc restart
code:
1
2
3
4
5
| [....] Stopping remote control daemon(s): LIRC:/etc/init.d/lirc: 142: /etc/init. d/lirc: start-stop-daemon: not found failed! [ ok ] Loading LIRC modules:. [FAIL] Unable to load LIRC kernel modules. Verify your ... failed! [FAIL] selected kernel modules in /etc/lirc/hardware.conf ... failed! |
Maarrr..tis gelukt!! ipv jouw /etc/init.d/lirc restart is het gelukt met sudo service lirc restart. Daarna ook een xbmc restart en nu heb ik alpha4 met een werkende XBOX remote!!
Thanks CurlyMo, dit is precies waarom ik Xbian gebruik vanwege de tweakers support!!
[ Voor 16% gewijzigd door Mark His Words op 03-01-2013 22:01 ]
Ik wil graag met Xbian vanaf USB stick draaien. Met OE was dit simpel, gewoon usb stick formatteren als ext4 en in de cmdline.txt disk=/dev/sda toevoegen en rebooten maar.
Heb deze methode geprobeerd maar geeft als melding bij het booten dat hij ienumerable to usb on port 3 is (o.i.d.)
Ik merkte bij openelec een fikse verbetering in snelheid in menu's op de raspberry pi en wil dit graag ook bij xbian voor elkaar krijgen.
Iemand tips?
Heb deze methode geprobeerd maar geeft als melding bij het booten dat hij ienumerable to usb on port 3 is (o.i.d.)
Ik merkte bij openelec een fikse verbetering in snelheid in menu's op de raspberry pi en wil dit graag ook bij xbian voor elkaar krijgen.
Iemand tips?
Foutje van mijn kant. De beide 'restart' commando's moeten ook als sudo gedraaid worden. Tevens heb ik kernel 3.6.11 weer bijgewerkt met de juiste modules. Deze kan je over een 15m installeren met:Mark His Words schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 21:51:
code:
1 2 3 4 5 [....] Stopping remote control daemon(s): LIRC:/etc/init.d/lirc: 142: /etc/init. d/lirc: start-stop-daemon: not found failed! [ ok ] Loading LIRC modules:. [FAIL] Unable to load LIRC kernel modules. Verify your ... failed! [FAIL] selected kernel modules in /etc/lirc/hardware.conf ... failed!
code:
1
| sudo apt-get install xbian-package-kernel3.6.11 |
Fuff schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 21:59:
Ik wil graag met Xbian vanaf USB stick draaien. Met OE was dit simpel, gewoon usb stick formatteren als ext4 en in de cmdline.txt disk=/dev/sda toevoegen en rebooten maar.
Iemand tips?
code:
1
2
3
4
| sudo fdisk -l #Kijk welke schijf je usb stick is (ik neem nu /dev/sda1 als voorbeeld) dd if=/dev/mmcblk0 of=/dev/sda1 #Dan verander je in /boot/cmdline.txt root=/dev/mmcblk0p2 door root=/dev/sda1 |
[ Voor 7% gewijzigd door CurlyMo op 03-01-2013 22:17 ]
In alle gevallen die wij getest hebben niet. Maar als mensen het willen proberen.SaURoN schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 23:04:
Is het gebruik van een USB stick veel sneller dan een SD kaartje (Class 10)?
Ik heb het nu tweemaal geprobeerd maar krijg dezelfde error.CurlyMo schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 22:02:
[...]
Foutje van mijn kant. De beide 'restart' commando's moeten ook als sudo gedraaid worden. Tevens heb ik kernel 3.6.11 weer bijgewerkt met de juiste modules. Deze kan je over een 15m installeren met:
code:
1 sudo apt-get install xbian-package-kernel3.6.11
[...]
code:
1 2 3 4 sudo fdisk -l #Kijk welke schijf je usb stick is (ik neem nu /dev/sda1 als voorbeeld) dd if=/dev/mmcblk0 of=/dev/sda1 #Dan verander je in /boot/cmdline.txt root=/dev/mmcblk0p2 door root=/dev/sda1
Bij het uitvoeren van sudo fdisk -l krijg ik inderdaad een lijst en kan ik mijn usb stick zien. Echter op welke moet ik deze installeren, /dev/sda1 /dev/sda2 of /dev/sda (wat ik heb gedaan)
'dd' is toch het 1 op 1 overzetten. Dus dan lijkt me dat ik mmcblk0 op /dev/sda moet overzetten? Maar dat krijg ik dus niet voor elkaar.Device Boot Start End Blocks Id System
/dev/sda1 2048 71679 34816 c W95 FAT32 (LBA)
/dev/sda2 71680 15632383 7780352 83 Linux
In jouw geval moet je in de cmdline.txt veranderen:
code:
1
| root=/dev/sda2 |
En command dd if=/dev/mmcblk0 of=/dev/sda blijft? Of maak ik daar /dev/sda2 van, want met alleen aanpassen in cmdline.txt naar sda2 werkt niet.
Als /dev/sda je usb stick is dan blijft het commando zo ja.
In de terminal domweg je mounts opvragen lost je probleem opFuff schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 23:25:
En command dd if=/dev/mmcblk0 of=/dev/sda blijft? Of maak ik daar /dev/sda2 van, want met alleen aanpassen in cmdline.txt naar sda2 werkt niet.
mount
Geeft je alle mountpoints en hun "origin". De origin is wat je nodig hebt
mount werkt alleen als het ook echt gemount is. Dat hoeft niet altijd zo te zijn.
Met kernel 3.6.10 had ik alles werkend, na updaten met kernel 11 doet m'n remote niets, ook lirc kan niet gestart worden:CurlyMo schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 22:02:
[...]
Foutje van mijn kant. De beide 'restart' commando's moeten ook als sudo gedraaid worden. Tevens heb ik kernel 3.6.11 weer bijgewerkt met de juiste modules. Deze kan je over een 15m installeren met:
code:
1 sudo apt-get install xbian-package-kernel3.6.11
code:
1
2
3
4
| [FAIL] Stopping remote control daemon(s): LIRC: failed! [ ok ] Loading LIRC modules:. [FAIL] Unable to load LIRC kernel modules. Verify your ... failed! [FAIL] selected kernel modules in /etc/lirc/hardware.conf ... failed! |
Misschien moet je even dit doen:
code:
1
2
3
| sudo apt-get update sudo apt-get install xbian-package-kernel3.6.11=1.1 sudo reboot |
[ Voor 53% gewijzigd door CurlyMo op 03-01-2013 23:55 ]
Krijg dan dit: E: Version '1.1' for 'xbian-package-kernel3.6.11' was not found.CurlyMo schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 23:52:
Misschien moet je even dit doen:
code:
1 2 3 sudo apt-get update sudo apt-get install xbian-package-kernel3.6.11=1.1 sudo reboot
Opnieuw mijn fout, was vergeten de index up-te-loaden
Nu moet het werken:
Net terug van vakantie en weer zoveel dingen te doen
code:
1
2
3
| sudo apt-get update sudo apt-get install xbian-package-kernel3.6.11=1.1 sudo reboot |
Net terug van vakantie en weer zoveel dingen te doen
Even ter verduidelijking van me eigen.
In de laatste versie van xbian zit daar al de update van de kenrnel in verwerkt? Of moet ik die later er bij doen?
Gebruik nu raspbmc alleen soms vindt hij net toegevoegde films of series niet en gooit ook veel op een hoop. Is dat in Xbian beter?
In de laatste versie van xbian zit daar al de update van de kenrnel in verwerkt? Of moet ik die later er bij doen?
Gebruik nu raspbmc alleen soms vindt hij net toegevoegde films of series niet en gooit ook veel op een hoop. Is dat in Xbian beter?
[ Voor 30% gewijzigd door Sepp14 op 04-01-2013 10:50 ]
In de update zitten de laatste packages van dat moment. Als je via apt de update op 1 januari hebt geïnstalleerd dan kreeg je kernel 3.6.11 v1.0. Als je nu de update zou installeren dan krijg je kernel 3.6.11 v1.1. Als je de image hebt gebruikt, dan zitten daar de packages in van het moment dat de image is gemaakt, dus gewoon kernel 3.6.11 v1. Via apt kan je dan weer bijwerken naar nieuwere versies totdat er weer een nieuwe release komt.
[ Voor 3% gewijzigd door CurlyMo op 04-01-2013 10:59 ]
Oke dank je, voor je reactie.
Wacht even ermee omdat ik las dat xbmc rc3 net uit is. Even lezen hoe de ervaringen daar mee zijn. Hoop beter dan met Rapbmc vind het net niet lekker lopen en scannen.
Wacht even ermee omdat ik las dat xbmc rc3 net uit is. Even lezen hoe de ervaringen daar mee zijn. Hoop beter dan met Rapbmc vind het net niet lekker lopen en scannen.
RC3 is al te installeren via onze git nightly:
http://forum.xbian.org/thread-177.html
Werkt de 'enter' / 'select' toets nu ook weer?Mark His Words schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 21:51:
Maarrr..tis gelukt!! ipv jouw /etc/init.d/lirc restart is het gelukt met sudo service lirc restart. Daarna ook een xbmc restart en nu heb ik alpha4 met een werkende XBOX remote!!
Thanks CurlyMo, dit is precies waarom ik Xbian gebruik vanwege de tweakers support!!
[ Voor 72% gewijzigd door CurlyMo op 04-01-2013 11:01 ]
Foutje
[ Voor 98% gewijzigd door CurlyMo op 04-01-2013 11:01 ]
OpenELEC 3.0 RC1 released
http://openelec.tv/news/item/263-openelec-30-rc1-released
Update naar XBMC 12 Frodo - Release Candidate 3
http://xbmc.org/natethoma...rodo-release-candidate-3/
RPi build:
http://releases.openelec.tv/OpenELEC-RPi.arm-2.99.1.tar.bz2
Ervaring leert dat je beter even kunt wachten totdat de volgende pagina is bijgewerkt:
http://releases.openelec.tv/latest
Pas dan zal ook de auto updater de nieuwe release oppikken.
Edit:
Lijkt goed te werken. Subtitles lopen ook weer netjes in sync.
....................................................................................................................Zie signature voor Pi specs.
........................................................................................................................................||
........................................................................................................................................\/
http://openelec.tv/news/item/263-openelec-30-rc1-released
Update naar XBMC 12 Frodo - Release Candidate 3
http://xbmc.org/natethoma...rodo-release-candidate-3/
RPi build:
http://releases.openelec.tv/OpenELEC-RPi.arm-2.99.1.tar.bz2
Ervaring leert dat je beter even kunt wachten totdat de volgende pagina is bijgewerkt:
http://releases.openelec.tv/latest
Pas dan zal ook de auto updater de nieuwe release oppikken.
Edit:
Lijkt goed te werken. Subtitles lopen ook weer netjes in sync.
....................................................................................................................Zie signature voor Pi specs.
........................................................................................................................................||
........................................................................................................................................\/
[ Voor 35% gewijzigd door technorabilia op 04-01-2013 13:41 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Welke versie draai jij van xbmc? Met RC1, krijg ik dependancies not met. Via die repo van hun zie ik al helemaal niksMark His Words schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 21:12:
Ik draai hier met Xbian de Confluence Vol 2 Mod, veel features (zoals custom home menu's en cdart), aanrader! http://www.xbmcnerds.com/...d&threadID=20519&pageNo=1
Deze is ook voor RC2SaURoN schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 11:28:
[...]
Welke versie draai jij van xbmc? Met RC1, krijg ik dependancies not met. Via die repo van hun zie ik al helemaal niks
Update die meuk van jou gewoon een keer joh
Ik ga het morgenavond proberen, heb nu geen gelegenheid om te updaten.CurlyMo schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 10:59:
RC3 is al te installeren via onze git nightly:
[...]
Werkt de 'enter' / 'select' toets nu ook weer?
Geen tijd , druk enzo met niks doenRoRoo schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:55:
[...]
Deze is ook voor RC2
Update die meuk van jou gewoon een keer johRC1.... RC3 is alweer uit!
Nog niet alle pagina's doorgelezen, maar dat zijn er ook best veel zeg :-)
Mijn schoonzus is jaloers op mijn Xbmc, die heb ik draaien op een serieuze pc. Ik begrijp uit dit topic dat ongeveer hetzelfde tegenwoordig kan met de raspberry, hoe gaaf is dat.
Even heel kort door de bocht, met een raspberry + sd kaart + USB externe schijf vol muziek/video heb je al een redelijke Xbmc ervaring? Als dat hier bevestigd wordt duik ik erin en ga ik ook zo'n systeem in elkaar knutselen.
Mijn schoonzus is jaloers op mijn Xbmc, die heb ik draaien op een serieuze pc. Ik begrijp uit dit topic dat ongeveer hetzelfde tegenwoordig kan met de raspberry, hoe gaaf is dat.
Even heel kort door de bocht, met een raspberry + sd kaart + USB externe schijf vol muziek/video heb je al een redelijke Xbmc ervaring? Als dat hier bevestigd wordt duik ik erin en ga ik ook zo'n systeem in elkaar knutselen.
Ja. Pretty much
Ja, dat is het inderdaad..
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
En de USB disk moet ergens zijn stroom vandaan halen anders dan vanuit de RPi.
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik heb iets mafs. Ik heb in XBMC muziek toegevoegd via NFS share.
Hij herkent alles en speelt alles af.
Maar hij speelt geen volgende nummers af, alleen als ik een nummer kies, speelt deze af en hij gaat naar het volgend nummer maar speelt het niet af. XBMC geeft wel aan dat het afgespeeld wordt, maar de tijdbalk staat op het eind (bijv 3:50 als een nummer 3:50 duurt) en ik kan doen wat ik wil maar ik moet eerst stop drukken en via de playlist een nieuw nummer afspelen.
Ik zou hem graag op party mode willen zetten zodat de muziek lekker blijft spelen. Maar die optie kan ik ook niet terug vinden?
Maar hij speelt geen volgende nummers af, alleen als ik een nummer kies, speelt deze af en hij gaat naar het volgend nummer maar speelt het niet af. XBMC geeft wel aan dat het afgespeeld wordt, maar de tijdbalk staat op het eind (bijv 3:50 als een nummer 3:50 duurt) en ik kan doen wat ik wil maar ik moet eerst stop drukken en via de playlist een nieuw nummer afspelen.
Ik zou hem graag op party mode willen zetten zodat de muziek lekker blijft spelen. Maar die optie kan ik ook niet terug vinden?
Luiwammes!
Bij jou probeert ie tenminste nog naar een volgend nummer te gaanFuff schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:17:
Ik heb iets mafs. Ik heb in XBMC muziek toegevoegd via NFS share.
Maar is voor mij niet essentieel oid dus val ik er niet over
Hoe voeg ik eigenlijk zo'n muziekbibliotheek toe?
Ik heb een nfs share met daarin mapjes met naam van artiest en dan weer albums (via headphones). Ik heb die share toegevoegd maar krijg verder die albums niet in XBMC. Kan alleen maar bladeren via die bestandsmodus.
Ik heb een nfs share met daarin mapjes met naam van artiest en dan weer albums (via headphones). Ik heb die share toegevoegd maar krijg verder die albums niet in XBMC. Kan alleen maar bladeren via die bestandsmodus.
Is er een manier om openelec te updaten zonder dat ik weer helemaal opnieuw moet beginnen met filmlocaties toevoegen ed.
Via SSH maybe, of via de instellingenmenu in openelec?
autoupdate op YESibiben95 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:11:
via de instellingenmenu in openelec?
en dan reboot
meuk: OpenELEC 3.0 RC1ibiben95 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:11:
Is er een manier om openelec te updaten zonder dat ik weer helemaal opnieuw moet beginnen met filmlocaties toevoegen ed.
Ik heb dit gedaan en het werkt uitstekend.lasharor schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:08:
Hoe voeg ik eigenlijk zo'n muziekbibliotheek toe?
Het lijkt in vergelijking met mijn samba share sneller te gaan voor wat betreft browsen in bibliotheek.
XBMC pakt geen .m3u of wel? In elk geval bij mij niet, ik heb gewoon mappen met artiesten van ongeveer hetzelfde genre en die wil ik in party mode afspelen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.