Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
het is volgens mij gelukt alleen nu wil ik hem overclocken, op sommige filmpjes kon je dat doen in een bepaalde menu in xbmc. hoe doe ik dat in openelec. Of moet dat weer in ssh

Ik heb het bestandje config.txt gevonden.

"# Overclock mode settings.
#
# default recommended values are: arm_freq | core_freq | sdram_freq | over_voltage
# no overclocking : 700 | 250 | 400 | 0
# mode 'Modest' : 800 | 300 | 400 | 0
# mode 'Medium' : 900 | 333 | 450 | 2
# mode 'High' : 950 | 450 | 450 | 6
# mode 'Turbo' : 1000 | 500 | 500 | 6

# arm_freq=700
# core_freq=250
# sdram_freq=400
# over_voltage=0
"

Wat moet ik eraan veranderen om het veilig te overclocken. ik wil dat hij lekker soepel en snel werkt:)

En merk je echt veel verschil, of valt het allemaal wel mee
Ik heb hem naar deze waarden verandert:
# arm_freq=1000
# core_freq=350
# sdram_freq=475
# over_voltage=0

veilig?

Ibrahim

[ Voor 75% gewijzigd door ibiben95 op 29-12-2012 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In OpenELEC kan dat alleen door config.txt direct aan te passen.
(dit kan ook vanuit Windows omdat het op een fat32 partitie staat)

Een # aan het begin van de regel betekent commentaar dus de instelling is dan niet actief.
Om het "aan" te zetten moet je dus de # ervoor weghalen.

De settings zijn wel veilig zolang je over_voltage maar niet aan zet.

Mijn settings zijn vergelijkbaar: http://dl.dropbox.com/u/49270413/pi.txt.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01 10:36
Mijn Pi met RaspBMC krijgt geen verbinding met internet. Als ik kijk bij netwerkinformatie in xbmc staat er dat die verbonden is en heeft die een ip gekregen. Echter bij internet staat steeds 'bezig' en na een tijdje staat er 'nee, niet verbonden met internet. Controleer uw netwerkinstellingen.'

Via mijn router heb ik de pi een vast ip gegeven.
Bij de RaspBMC settings staat 'use dhcp' en 'Unique dhco client name' aan.
Heb die net uitgezet, dan kan ik handmatig hetzelfde ip ingeven als in mijn router staat ingesteld. Dit maakt echter ook geen verschil.

Heeft er iemand een idee?
Welke settings kan ik nog controleren of aanpassen?

[ Voor 61% gewijzigd door Can2 op 29-12-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
als ik de raspberry nu aan doe, blijft de hele tijd het rode lampje branden en de openelc logo op de tv.

De groene lampjes branden niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 21:27
ibiben95 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 11:26:
als ik de raspberry nu aan doe, blijft de hele tijd het rode lampje branden en de openelc logo op de tv.

De groene lampjes branden niet?
Met overclock? Dan staat de clock iets te hoog ,of je hebt wat verkeerd gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Ik heb het verandert en hij gaat nu weer aan. Dankjulliewel voor al jullie hulp. Ik respecteer hetgeen wat jullie doen enorm.

Echte KANJERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Can2 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 11:14:
Mijn Pi met RaspBMC krijgt geen verbinding met internet. Als ik kijk bij netwerkinformatie in xbmc staat er dat die verbonden is en heeft die een ip gekregen. Echter bij internet staat steeds 'bezig' en na een tijdje staat er 'nee, niet verbonden met internet. Controleer uw netwerkinstellingen.'

Heb die net uitgezet, dan kan ik handmatig hetzelfde ip ingeven als in mijn router staat ingesteld. Dit maakt echter ook geen verschil.

Wat heb je allemaal op de USB poorten aangesloten? Haal die er eens af?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
kraades schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 11:41:
[...]

Wat heb je allemaal op de USB poorten aangesloten? Haal die er eens af?
Alleen een USB muis, zojuist er afgehaald maar krijg nog dezelfde melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
Can2 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 11:14:

Ik heb het gevonden, ik had http proxy gebruiken aanstaan zodat ik de remote op de ipad kan gebruiken. Zodra ik deze aanzet kan mijn pi geen verbinding meer maken met het internet. Zet ik het uit dan maakt die wel verbinding.
Hebben meer mensen hier last van?
Moet je als host bij de http proxy hetzelfde of een ander ip gebruiken dan die van je pi?

Update
Blijkbaar moest ik op een andere plek instellen dat de ipad xbmc mag besturen zodat http proxy uit kan blijven.

[ Voor 5% gewijzigd door Can2 op 29-12-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Ik heb een usb hub met voeding aangeschaft zodat ik dan mijn externe HD erop kon aansluiten, alleen reboot de raspbmc om de halve minuut. Hoe kan ik dit verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
pas met overclocken trouwens wel op dat je niet force_tubo=1 en over_voltage tegelijk aan hebt staan. Dit zorgt er namelijk voor dat er een permanente bit word geset en dan vervalt je garantie :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Postbode heeft 'm net door de bus geduwd (met gepast geweld!) De RPi hangt nu tussen modem en TV aan een paar kabels. Het updaten van RaspBMC duurt even, het R logo blijft lang in beeld en wanneer RaspBMC meldt dat er gereboot moet worden is niet duidelijk of het apparaat dit zelf doet of dat ik het moet doen.

Tijdens het tikken van dit bericht verschijnt net het beginscherm van XBMC op de TV. Ik ben AFK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
Ik heb problemen bij het toevoegen van een smb directory van mijn nas.
Bij video's - bestanden klik ik op video's toevoegen, vervolgens doe ik bladeren en kies ik voor Netwerklocatie toevoegen. Vervolgens voer ik handmatig mijn nas gegevens in. Maar als ik die dan wil toevoegen moet ik opnieuw mijn gebruikersnaam en wachtwoord invoeren. Als ik dit bevestig blijft de pop up komen.

Soms krijg ik na het invoeren vaan de netwerklocatie een connection timed out melding.
Ik krijg dus geen bestanden aan mijn library toegevoegd.
Hebben meer mensen last van dit probleem? En een idee hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
sypie schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 13:53:
Postbode heeft 'm net door de bus geduwd (met gepast geweld!) De RPi hangt nu tussen modem en TV aan een paar kabels. Het updaten van RaspBMC duurt even, het R logo blijft lang in beeld en wanneer RaspBMC meldt dat er gereboot moet worden is niet duidelijk of het apparaat dit zelf doet of dat ik het moet doen.

Tijdens het tikken van dit bericht verschijnt net het beginscherm van XBMC op de TV. Ik ben AFK.
De eerste paar keer doet hij het zelf :)
Can2 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 14:02:
Ik heb problemen bij het toevoegen van een smb directory van mijn nas.
Bij video's - bestanden klik ik op video's toevoegen, vervolgens doe ik bladeren en kies ik voor Netwerklocatie toevoegen. Vervolgens voer ik handmatig mijn nas gegevens in. Maar als ik die dan wil toevoegen moet ik opnieuw mijn gebruikersnaam en wachtwoord invoeren. Als ik dit bevestig blijft de pop up komen.

Soms krijg ik na het invoeren vaan de netwerklocatie een connection timed out melding.
Ik krijg dus geen bestanden aan mijn library toegevoegd.
Hebben meer mensen last van dit probleem? En een idee hoe dit op te lossen is?
Ik heb geen username en password dus ik zou het niet weten (heb gewoon een everybody account die alleen read rechten heeft).

[ Voor 43% gewijzigd door Rutix op 29-12-2012 14:22 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Misschien een ietwat simpele vraag, maar ik heb hier een Logitech Harmony One liggen. Is het mogelijk om de Raspberry Pi daar mee te besturen? Dan neem ik aan dat ik sowieso een IR ontvanger moet hebben (Want die heeft die rPi niet). Is het toevallig mogelijk om een IR ontvanger aan te sluiten op de analoge geluidspoort (Zoiets is namelijk mogelijk bij de Popcorn C200) of moet ik een IR ontvanger hebben als USB stick? (En if so, kan ik dan elke pakken of niet?).

Daarnaast nog een vraagje over de USB poorten van de rPi. Ik las al dat je harde schijf met eigen stroomtoevoer moet hebben óf een powered USB hub (Dat tweede lijkt me handiger), maar heb je echt voor alles een extra voeding nodig of niet? Dan gaat het bijvoorbeeld om USB sticks, maar ook bluetooth recievers voor een keyboard of bijvoorbeeld zo'n IR ontvanger.

Dan nog eigenlijk de belangrijkste vraag. Voor zover ik weet heeft mijn versterker geen geluid over HDMI en ik zie vooral slechte verhalen over de jackplug aansluiting. Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld het HDMI signaal te splitsen naar HDMI voor beeld en Toslink voor geluid? En zo ja, hoe?

Also, DTS passthrough ondersteunt hij wel gewoon. Dan hoef ik me dus niet druk te maken over de audio codec van bestanden die ik binnenhaal?

[ Voor 5% gewijzigd door Adanteh op 29-12-2012 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Over de USB voeding: Tenzij je een USB voeding hebt met een output van 5V en 5A, dan kun je de RPi wel belasten, maar de meeste USB voedingen hebben geen 5A output.

Ik loop zelf ook tegen dit probleem aan, waardoor waarschijnlijk mijn wifi dongel (TP-link TL-wn821N) niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:03

arie_papa

Running on Ubuntu

Adanteh schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 15:16:
Misschien een ietwat simpele vraag,... >

Vast wel mogelijk, zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1514963

Is het toevallig mogelijk om een IR ontvanger aan te sluiten op de analoge geluidspoort >

Nee

Daarnaast nog een vraagje over....

1 zwaardere voeding met voldoende A is genoeg, helaas moeilijk te vinden

Dan nog eigenlijk de belangrijkste vraag...

Google er eens naar zou ik zeggen...
Niet om te flamen ofzo, maar heb je uberhaupt zelf al wat uitgezocht??

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
sypie schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 15:25:
Over de USB voeding: Tenzij je een USB voeding hebt met een output van 5V en 5A, dan kun je de RPi wel belasten, maar de meeste USB voedingen hebben geen 5A output.

Ik loop zelf ook tegen dit probleem aan, waardoor waarschijnlijk mijn wifi dongel (TP-link TL-wn821N) niet werkt.
5A? 1A is genoeg voor een rpi hoor.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:03

arie_papa

Running on Ubuntu

Rutix schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 16:19:
[...]

5A? 1A is genoeg voor een rpi hoor.
Niet eens. Heb zelf een oudere 2,4A (die waarschijnlijk stukken minder levert) gevoede hub, maar een ext 2,5 hdd trekt hij bijvoorbeeld toch totaal niet. 1A is idd genoeg voor de RPi zelf, maar zodra er randapparatuur bij komt kijken, kijk vooral naar wat zwaarders.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:16

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Gebruik Raspbmc.

Iemand anders hier problemen met het toevoegen van series?
Al mijn series staan in een map TV Shows voor op me pc met xbmc.
Gebruik dezelfde map nu voor de RPi maar de helft herkent hij niet of moet ik allemaal apart naar nieuwe inhoud scannen. Formaten zijn MKV of AVI.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Sepp14 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 16:36:
Gebruik Raspbmc.

Iemand anders hier problemen met het toevoegen van series?
Al mijn series staan in een map TV Shows voor op me pc met xbmc.
Gebruik dezelfde map nu voor de RPi maar de helft herkent hij niet of moet ik allemaal apart naar nieuwe inhoud scannen. Formaten zijn MKV of AVI.
Controleer de bestandsnamen eens, daar wil de scanner nog wel eens op vastlopen als het een "rare" format is. Spaties etc. breken de boel nog wel eens.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
De adapter van de iPad 2 die hier gebruikt wordt voor de RPi, 5,1V en 2,1A heeft kennelijk wél moeite met mijn TP-link. Of ik moet kijken naar drivers of een andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Firesphere schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 16:51:

Controleer de bestandsnamen eens, daar wil de scanner nog wel eens op vastlopen als het een "rare" format is. Spaties etc. breken de boel nog wel eens.
Als ik op video's druk dan staat daar movies en tv series. Daar staan ze wel allemaal in. Klik ik op tv series in het hoofdmenu dan staan niet alle series erin en ook niet alle afleveringen. Ik gebruik me eigen xbmc instellingen als leidraad, die op me pc staan.
Zal het nog eens stap voor stap nagaan

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Kennelijk vindt de Wifi manager het niet leuk dat ik probeer verbinding te maken.

Daar komt nog eens bij dat door het besturen van de RPi met de iPad er vaak meer dan 1 positie verschoven wordt als ik een richting op navigeer. Dus wanneer ik 1 positie naar beneden wil dan gaat de RPi 2 of 3 posities naar beneden. Dit werkt ook met heen en weer. Best wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rustyb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-01-2013
Helpppp _/-\o_
Alles ging goed na het instaleren van Windows Installation,tot dat hij XBMC wilde instaleren die is wel een uur bezig geweest maar kwan niet verder.
sd er uitgetrokken, geformatterd krijg ik het pi niet meer aan de gang.Brand maar 1 lampje rood meer niet.
Andere sd gehaald voeding.maar niets na een tip met Openelec en xbian geweest maar helaas niets.
Wie heeft er nog een goede tip waar om hij niet boot?
Groet Rusty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

rustyb schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 18:48:
Helpppp _/-\o_
Alles ging goed na het instaleren van Windows Installation,tot dat hij XBMC wilde instaleren die is wel een uur bezig geweest maar kwan niet verder.
sd er uitgetrokken, geformatterd krijg ik het pi niet meer aan de gang.Brand maar 1 lampje rood meer niet.
Andere sd gehaald voeding.maar niets na een tip met Openelec en xbian geweest maar helaas niets.
Wie heeft er nog een goede tip waar om hij niet boot?
Groet Rusty
Heb je al geprobeerd een cleane raspbian te starten?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rustyb
Bedank voor je snelle reacktie Hans,
Nee zeg mijn even niets,maar dat zou toch niet moeten als je een nieuw sd er in hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

rustyb schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 19:12:
Bedank voor je snelle reacktie Hans,
Nee zeg mijn even niets,maar dat zou toch niet moeten als je een nieuw sd er in hangt?
Op zich niet nee, maar een schone Raspbian is wel een aardige benchmark om te zien of er iets mis is. Als die namelijk ook niet wil starten, heb je kans dat je Pi defect is.
Meer over een cleane Raspbian hier:
http://www.raspberrypi.org/downloads

(p.s.
Het rund heet Hans, ik ben Simon ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
skinlee78 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 16:22:
[...]

Niet eens. Heb zelf een oudere 2,4A (die waarschijnlijk stukken minder levert) gevoede hub, maar een ext 2,5 hdd trekt hij bijvoorbeeld toch totaal niet. 1A is idd genoeg voor de RPi zelf, maar zodra er randapparatuur bij komt kijken, kijk vooral naar wat zwaarders.
Hier muis / tobo. Of alleen wifi stick. Lukt hier gewoon met een originele 700 mha samsung oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rustyb
Simon sory,
Ja het word er niet makelijker er op.
Zit nog al te klooie met de taal,is mijn te kort geschoten, maar zoek nog wel ff.
Anders aan een dikke vuurpijl hangen Pssss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ik heb mijn RaspBMC opnieuw geïnstalleerd op de SD-kaart. De RPi bleef in een loop zitten van reboot, wat text door het beeld, en weer rebooten. De kaart opnieuw geformatteerd en weer in de RPi gedaan. Nu kijken of het hersteld is en oftie het goed gaat doen. De Wifi moet ik later maar eens bekijken wanneer ik een powerd hub heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Iemand die mij kan helpen?
Ik heb een nieuwe SD kaart, en wil hierop weer RaspBMC draaien, installatie gaat prima, enkel loop ik vast bij de WiFi installatie. Bij de vorige had ik hier ook veel problemen mee, maar is het uiteindelijk toch gelukt.

Ik loop vast tijdens deze methode: http://anup.info/blog/2012/07/29/raspbmc-wifi
bij deze 2 commando's:
sudo ifdown wlan0
sudo ifup wlan0

Hier geeft hij aan dat hij wlan0 niet online kan krijgen.
Iemand misschien tips voor mij? of een beter manier?
WiFi Dongle info: http://wikidevi.com/wiki/TP-LINK_TL-WN723N_v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Wat is dit nou weer. Reuze trots op het feit da de raspberry eindelijk goed werkt. Loopt ie opeens vast. Aan en uit gedaan. En ik kan weer helemaal opnieuw beginnen met alles instellen en bibliotheken maken en alle add-ons. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit niet meer in de toekomst gebeurt. Nu is die weer 2 uur lang bezig om alle gegevens van mijn films te zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ibiben95 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 20:14:
Wat is dit nou weer. Reuze trots op het feit da de raspberry eindelijk goed werkt. Loopt ie opeens vast. Aan en uit gedaan. En ik kan weer helemaal opnieuw beginnen met alles instellen en bibliotheken maken en alle add-ons. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit niet meer in de toekomst gebeurt. Nu is die weer 2 uur lang bezig om alle gegevens van mijn films te zoeken...
XBMC backup addon helpt een boel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Thanks a lot!!

Maar gebeurt dit altijd/vaak??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Mijn Wifi doet het ook nu, het lag dus niet aan de USB voeding.

Ik heb NIET de Network Manager addon geïnstalleerd maar ik heb in de instellingen van RaspBMC de instellingen gemaakt vóórdat de wifi-stick er in zat. Daarna de stick er in gedaan, de RPi ging vanzelf herstarten en daarna was er verbinding. Dit maakt mij blij want nu kan ik morgen de TV en de RPi naar boven zetten zodat we oud&nieuw zonder dat zwarte ding in de woonkamer kunnen vieren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ibiben95 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 20:20:
Thanks a lot!!

Maar gebeurt dit altijd/vaak??
Nee, niet echt eigenlijk. Tenminste, ik heb nog maar 1x een spontane corrupte installatie gehad. De andere keren was't eigenlijk altijd m'n eigen schuld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Ik heb nu bij remote map een map in mn externe HD aangegeven. Alleen ik zie nergens dat hij aan t backupen is. Of gebeurt dit in de achtergrond. En wat moet ik dan doen als ik hij weer crashen ik de back wil oproepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ibiben95 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 20:29:
Ik heb nu bij remote map een map in mn externe HD aangegeven. Alleen ik zie nergens dat hij aan t backupen is. Of gebeurt dit in de achtergrond. En wat moet ik dan doen als ik hij weer crashen ik de back wil oproepen?
Je stelt een periodieke backup in. Als je hebt gezegd "elke dag om 3 uur 's nachts" gaat hij ook dan pas backuppen.

Na een crash/reinstall kun je via die plugin ook gewoon weer herstellen.

Hoewel ik zelf zelden veel backup. Een schone install vereist wat mij betreft ook "gewoon" opnieuw de settings om het clean te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag op me Raspberry Openelec geïnstalleerd en de ondertiteling addon geïnstalleerd en geconfigueerd. Echter als ik film afspeel via 1channel of ice film en de ondertiteling activeer gebeurd er niets. Heb het ook met Raspbmc. Heb al vele keren xbmc geinstalleerd op Apple tv's voor andere incl. ondertiteling.

Gezocht op dit forum en andere sites. Wat doe ik verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 11:51
Ik zit nu met SSH in Raspbmc. Nu wil ik m'n iPad als afstandbediening gebruiken, hoe kan ik dit via SSH doen? Ik heb namelijk geen toetsenbord en muis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Polen schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 22:15:
Ik zit nu met SSH in Raspbmc. Nu wil ik m'n iPad als afstandbediening gebruiken, hoe kan ik dit via SSH doen? Ik heb namelijk geen toetsenbord en muis..
In de file guisettings.xml het volgende zetten:
<webserver>true</webserver>

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
sypie schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 17:02:
De adapter van de iPad 2 die hier gebruikt wordt voor de RPi, 5,1V en 2,1A heeft kennelijk wél moeite met mijn TP-link. Of ik moet kijken naar drivers of een andere oplossing.
Oh sorry had erover heen gelezen dat je rand appartuur erop had aangesloten :). Randappartuur heeft inderdaad vaak of externe voeding nodig of wat meer A via de hoofdvoeding.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 11:51
kraades schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 22:34:
[...]

In de file guisettings.xml het volgende zetten:
<webserver>true</webserver>
Dank! Maakt het nog uit waar in het bestand ik die neerzet?
En als ik dat heb gedaan, dan moet ik in de app op de ipad hetzelfde IP gebruiken toch? En de poort?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xvgle.png

Identifier is ook verplicht, of is dat gewoon de naam die je het wilt geven?

edit: wow, het is me gelukt :D Poort 80 gaf toegang.

[ Voor 5% gewijzigd door Polen op 29-12-2012 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Misschien een bekend issue: Ik wil graag mappen op mijn Synology aanwijzen om te gebruiken voor video en audio. Op zich geen probleem. Ik weet dat de NAS draait en dat deze bereikbaar is. De RPi zit in hetzelfde netwerk als de NAS, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Ik kan invullen wat ik wil, zowel op de iPad als met de muis in de GUI van RaspBMC. RaspBMC blijft volhouden dat de map niet gevonden kan worden of dat er geen verbinding mogelijk is. Een beetje vreemd natuurlijk, eigenlijk zou er meteen om een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd moeten worden.

In de gevallen dat er om een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd wordt doet RaspBMC dit niet één keer maar meerdere keren achter elkaar.

Ik heb het vermoeden dat ik via SSH aan de slag moet (waar ik écht geen verstand van heb).

Een ander issue: de hiervoor beschreven netwerkmappen die ik ingeef komen wél in het rijtje van mappen in bijvoovbeeld Video maar ik kan ze er niet weer uithalen. Iemand daar een handig trucje voor?

Gevonden: Koppel een USB toetsenbord aan de RPi, in plaats van een iPad remote App. Doormiddel van de C indrukken op het toetsenbord krijg je een soort "rechter-muisknop-idee". Je krijgt een pop-up menu met een aantal opties. Eén van de opties is ook om netwerkshares te verwijderen, wat ik dus wilde.

Na het verwijderen ben ik opnieuw bezig gegaan met het toevoegen van netwerkshares, ditmaal via het USB -toetsenbord. Deze keer was het geen probleem. Misschien voor de volgende keer: wanneer de iPad App niet wil, een USB-toetsenbord proberen.

[ Voor 22% gewijzigd door sypie op 30-12-2012 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dat kan ook met de iPad iphone app hoor. Gewoon het knopje met alle streepjes lang ingedrukt houden. Die knop zit rechts onder de pijltjes knoppen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:21

mno

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 22:05:
Heb vandaag op me Raspberry Openelec geïnstalleerd en de ondertiteling addon geïnstalleerd en geconfigueerd. Echter als ik film afspeel via 1channel of ice film en de ondertiteling activeer gebeurd er niets. Heb het ook met Raspbmc. Heb al vele keren xbmc geinstalleerd op Apple tv's voor andere incl. ondertiteling.
Moet het ondertitel-knopje op de on-screen-display indrukken om de ondertitel addon te activeren. Zie onderstaande screenshot, knopje A:
Afbeeldingslocatie: http://wiki.xbmc.org/images/1/10/OSD.videos.Confluence_zoom.png
(Screenshot afkomstig van http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Video_playback)

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 23:34:
...]

Lijkt een fix voor gemaakt te zijn.
https://github.com/xbmc/x...ab4792cb3122af66871663f35
Morgen maar eens proberen...
De subtitle fix werkt. :)
Zit dus niet in OpenELEC Beta 6 maar maar wel in de aankomende OpenELEC RC1.

code:
1
2
3
4
5
root ~ # cat /etc/openelec-release
OpenELEC - Version: devel-20121230021207-r12796
root ~ # grep -i 'starting xbmc' ~/.xbmc/temp/xbmc.log
00:00:19 T:3042914832  NOTICE: Starting XBMC (12.0-RC2 Git:5ea5421), Platform: Linux (OpenELEC - Version: devel-20121230021207-r12796, 3.6.11 armv6l). Built on Dec 30 2012
root ~ #

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Is er een manier om de fanart in hd te krijgen. Want nu zie ik gewoon de blokes zitten:(

[ Voor 51% gewijzigd door ibiben95 op 30-12-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

ibiben95 schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:09:
Is er een manier om de fanart in hd te krijgen. Want nu zie ik gewoon de blokes zitten:(
Artwork downloader gebruiken of ember media manager van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
ibiben95 schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:09:
- Artwork downloader add-on downloaden. Bij instellingen minimale resolutie van 720p zetten en voila :)

- SpotiMC add-on werkt best handig, hoef ik niet te streamen naar xbmc vanaf iphone. Ik heb de radio en shuffle functie nog niet gevonden, helaas.

- Ook heb ik een usb stick als ext4 geformatteerd, en in de cmdline.txt de volgende regel 'disk=/dev/sda' toegevoegd. Het werkt echt als een speer, veel sneller dan alleen met SD kaart, bibliotheek, fanart en dergelijke zijn veel sneller geladen en het scrollen door de bibliotheek gaat veel vloeiender. Ik heb gewoon een usb stick van 1GB gepakt en even geprobeerd.

- Ook ik heb tegenwoordig last van het 'ploppen' van het geluid. Het gaat best hard, kan dit enige schade toe brengen? De fix die ik gezien heb lijkt me niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Fuff schreef op zondag 30 december 2012 @ 16:21:
[...]
- SpotiMC add-on werkt best handig, hoef ik niet te streamen naar xbmc vanaf iphone. Ik heb de radio en shuffle functie nog niet gevonden, helaas.
Hoe heb jij Spotify werkend zonder een ArmHF build van LibSpotify??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Ik heb spotiMC van github gepakt en als .zip install gedaan en toen kwam hij bij enabled add-ons te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
Ik heb nu op mijn pi met RaspBMC cec werkend gekregen, het menu kan ik mooi bedienen met mijn afstandsbediening en als ik de tv uitzet gaat de pi ook uit.
Alleen als ik de tv aanzet gaat de pi niet aan, ook niet als ik handmatig het input kanaal van de pi selecteer.
Dit zou toch ook via cec moeten kunnen?
Hebben meer mensen hier last van?

Ik heb een Philips 32pfl5605.
Ik heb een losse voedingsadapter aan de pi. Of moet je hiervoor de pi via usb aan de tv hangen?

[ Voor 15% gewijzigd door Can2 op 30-12-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Fuff schreef op zondag 30 december 2012 @ 16:27:
Ik heb spotiMC van github gepakt en als .zip install gedaan en toen kwam hij bij enabled add-ons te staan.
Hmmm, onder welke release en versie? Laatste keer dat ik't probeerde werkte de boel niet omdat er geen LibSpotify ArmHF build is. Lijkt er op Mikel een work-around heeft gevonden dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Ik draai openelec 2.95.6, nieuwste. Dus xbmc 12 frodo rc2 geloof ik
In elk geval heb ik ook last van de out of sync subtitles, kwam ik net achter. lopen net allemaal circa 1,5s voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:15
Net RaspBMC op m'n SD-tje gezet want ik had nog een hele oude versie van Opelec er op staan maar die vond ik toch niet zo heel stabiel.

Nu wil ik ook die codecs kopen maar ik zie dat je je serienummer moet opgeven. Er staat hoe je dat moet doen maar ik kan niet ontdekken hoe je dat nou precies doet.

Ik kan de Pi aansluiten op een keyboard/muis en verbinden met m'n netwerk en TV maar hoe kan ik nou dat serienummer ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ferret schreef op zondag 30 december 2012 @ 18:04:
Net RaspBMC op m'n SD-tje gezet want ik had nog een hele oude versie van Opelec er op staan maar die vond ik toch niet zo heel stabiel.

Nu wil ik ook die codecs kopen maar ik zie dat je je serienummer moet opgeven. Er staat hoe je dat moet doen maar ik kan niet ontdekken hoe je dat nou precies doet.

Ik kan de Pi aansluiten op een keyboard/muis en verbinden met m'n netwerk en TV maar hoe kan ik nou dat serienummer ophalen?
Via SSH inloggen en het volgende command uitvoeren:
cat /proc/cpuinfo
Revision is je revisie (als het eerste getal een 1 is, is je warranty trouwens voided)
Serial is dus je serienummer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Nieuw issue: na 1 nummer stopt de muziek, terwijl er (veel) meer in de afspeellijst staat.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ferret schreef op zondag 30 december 2012 @ 18:04:
Je serial number staat tegenwoordig in XBMC bij System, System Info, Hardware.
(althans op OpenELEC)
Fuff schreef op zondag 30 december 2012 @ 16:38:
Ik draai openelec 2.95.6, nieuwste. Dus xbmc 12 frodo rc2 geloof ik
In elk geval heb ik ook last van de out of sync subtitles, kwam ik net achter. lopen net allemaal circa 1,5s voor.
Dit is gisteren opgelost in XBMC en zit dus in de laatste development release r12796 en de volgende officiele release van OpenELEC (en natuurlijk alle andere distro's die gebruik maken van deze XBMC versie).

Edit:
Er blijkt nu een nieuw probleem te zijn: de subs worden te kort getoond. :'(
Voeg toe aan http://trac.xbmc.org/ticket/13861 als je dit ook hebt zodoende wordt het sneller opgepakt.
Wordt vervolgd.

[ Voor 101% gewijzigd door technorabilia op 30-12-2012 19:57 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
nadat ik de spotimc add on geinstalleerd had vroeg die om een aanpassing van de skin. Ik drukte op ok, denkende dat de verandering alleen in spotimc zelf zou plaatsvinden. Maar mijn HELE skin is aangepast. je kan nauwelijks skin zeggen, want enige wat je ziet zijn de witte letters. Alles is voor de rest zwart. Opnieuw confluence klikken helpt ook niet. Hoe kom ik weer terug naar de oude confluence.

Al gelukt, na een restart werkte hij weer

[ Voor 5% gewijzigd door ibiben95 op 30-12-2012 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Hmm, net Raspbmc RC2 update vers geinstalleerd. Gaat allemaal goed, maar na de eerste boot, komt de mooie R in beeld, en die blijft daar fijn. Niet te pingen, hardstikke vast :(

/edit
En natuurlijk, meteen na posten voorgaande bericht verdwijnt de R en is het ding te pingen. Blijkbaar duurt de eerste boot toch wel langer als de vorige release (want ik wist dat het een tijd duurde).

Oh wacht, er staat superklein in beeld: failed: wget. Hmm...
En nu Commit IO error. Damnit.

[ Voor 48% gewijzigd door UltraSub op 30-12-2012 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:11

m0nk

16-09-2003 15.15

Overlegne schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 20:00:
Iemand die mij kan helpen?
Ik heb een nieuwe SD kaart, en wil hierop weer RaspBMC draaien, installatie gaat prima, enkel loop ik vast bij de WiFi installatie. Bij de vorige had ik hier ook veel problemen mee, maar is het uiteindelijk toch gelukt.

Ik loop vast tijdens deze methode: http://anup.info/blog/2012/07/29/raspbmc-wifi
bij deze 2 commando's:
sudo ifdown wlan0
sudo ifup wlan0

Hier geeft hij aan dat hij wlan0 niet online kan krijgen.
Iemand misschien tips voor mij? of een beter manier?
WiFi Dongle info: http://wikidevi.com/wiki/TP-LINK_TL-WN723N_v2
Ik heb dezelfde dongle. Zonder problemen aan de praat binnen openELEC. Eerste keer wel bedraad opgestart.

Ik gebruik Openelec/XBMC eigenlijk alleen voor icefilms. Werkt echt perfect!

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Soms als ik een film opstart verspringt het beeld. Ik heb hem standaard op -4% verschalen staan. Maar bij de ene film zie ik net het OSD menu en bij de andere staat hij goed.
Hetzelfde met de ondertitels.
Meer mensen daar een probleem mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verschalen terug zetten op 0, en video calibratie doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 22:51

Grvy

Bot

Heeft iemand RaspBMC al werkend met een KPN tv tuner? Ik kan hier niks over vinden op google/dit topic..

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grvy schreef op zondag 30 december 2012 @ 21:05:
Heeft iemand RaspBMC al werkend met een KPN tv tuner? Ik kan hier niks over vinden op google/dit topic..
Als je doelt op Digitenne.... alles gecodeerd! Gaat helaas niet lukken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 13:55
Op dit moment heb ik een Beta van de laatste openelec op de rasberry staan. Dit is niet de recenste beta en bevat een bug dat dvd's niet goed afgespeeld worden. MKV's wel, maar .vob niet zeg maar. Tevens worden MKV's niet getoont bij recent toegevoegd.

Nu wil ik een andere distro installeren waarbij eigenlijk alles werkt. De rasberry wordt namelijk het meest gebruikt door mijn ouders, aangezien er zoveel keuze is weet ik niet precies wat nou de stabielste oplossing is waarin alles functioneert. Als er functies ontbreken zoals airplay is dit geen ramp.

Tevens vroeg ik me af of het mogelijk is om een uitzending gemist app te installeren. Ik kon dit nergens vinden bij de add-ons en ook niet met google. Iemand die me hiermee kan helpen?

Alvast bedankt!

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 23:51:
[...]

Als je doelt op Digitenne.... alles gecodeerd! Gaat helaas niet lukken :(
Digitenne werkt alleen met DVB tuners die een chip ondersteunen. En die zijn zeldzaam.

Als je er 1 vindt, kun je een speciale chip bij KPN aanvragen (als je digitenne hebt), waarmee dus de encoded kanalen ook te ontvangen zijn. Een gewone DVB-T ontvanger kan alleen NL1-3 ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Zojuist Raspberry Pi geinstalleerd met OpenElec, nu valt het me op dat alles zo enorm traag gaat! Ik heb de YouTube addon geinstalleerd, en wanneer ik iets zoek duurt het een eeuwigheid voordat hij met resultaten komt. Raspberry zit bekabeld aan het internet.

Hetzelfde geldt voor IceFilms, ik dacht even "lekker" een filmpje te gaan kijken, maar het duurt zo enorm lang voor ik resultaten zie. Soms stopt IceFilms er mee, voordat ik zoekresultaten gezien heb.

Heb dan ook een vraag, meerdere eigenlijk;

Is het normaal dat je zo lang moet wachten voor je zoekresultaten te zien krijgt? Ben namelijk aan het twijfelen of ik iets verkeerds gedaan heb.

Overclocken, zou dit kunnen helpen, en is er misschien een link voor hoe dit te doen?

Laatste vraag (voorlopig) Ik heb op mijn pc een aantal DVDs staan Video_TS, hoe krijg ik het voor elkaar deze af te laten spelen? Moet ik hiervoor de codecs kopen welke op de Raspberry site staan?

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tiwazz schreef op zondag 30 december 2012 @ 23:55:
Nu wil ik een andere distro installeren waarbij eigenlijk alles werkt. De rasberry wordt namelijk het meest gebruikt door mijn ouders, aangezien er zoveel keuze is weet ik niet precies wat nou de stabielste oplossing is waarin alles functioneert. Als er functies ontbreken zoals airplay is dit geen ramp.
OpenELEC 3.0 Beta 5 is heel stabiel en gebruik ik dagelijks om films en tv series te bekijken.
Verwijderd schreef op maandag 31 december 2012 @ 00:26:
Overclocken, zou dit kunnen helpen, en is er misschien een link voor hoe dit te doen?

Laatste vraag (voorlopig) Ik heb op mijn pc een aantal DVDs staan Video_TS, hoe krijg ik het voor elkaar deze af te laten spelen? Moet ik hiervoor de codecs kopen welke op de Raspberry site staan?
Ja, overclocken helpt.
Via een SSH sessie: http://htpcbuild.com/htpc...ec/openelec-overclocking/
Je kunt ook config.txt bv. met notepad op Windows aanpassen als je een sd kaart slot in je computer hebt.
Tegenwoordig staan in /flash/config.txt al een aantal voorbeelden.
Zie de Pi link in mijn signature voor mijn settings.

Je hebt de MPG-2 licentie nodig om DVD's fatsoenlijk af te kunnen spelen.

[ Voor 32% gewijzigd door technorabilia op 31-12-2012 09:36 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Ik heb rond de 250 films op mijn externe HD staan, maar er worden er maar 160 herkend. In boxee had je een optie genaamd: "unidentified movies"Hier kon je de films/series die boxee niet herkende alsnog opzoeken door de naamte veranderen of te zoeken in een liojst met de juiste films.

In XBMC op de pc heb je dit ook, als hij een film niet kon vinden kwam er een venster waarop je de desbetreffende film uit een een lijst moest kiezen.

Is er ook een optie voor dit in openelec, of moet ik echt steeds de namen van de films op mijn pc veranderen totdat openelec ze herkend:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Kraades,

Bedankt voor je reactie,misschien wel een erg domme vraag, maar hoe zet ik jouw settings over op die van mij? Ik heb een sdcard slot op mijn pc, moet ik gewoon alles kopieren van jou, en dit in mijn config.txt zetten, en dus alles overschrijven wat daar normaal in staat?

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ibiben95 schreef op maandag 31 december 2012 @ 10:17:
Ik heb rond de 250 films op mijn externe HD staan, maar er worden er maar 160 herkend. In boxee had je een optie genaamd: "unidentified movies"Hier kon je de films/series die boxee niet herkende alsnog opzoeken door de naamte veranderen of te zoeken in een liojst met de juiste films.
Misschien helpt dit?
http://wiki.xbmc.org/inde...rrect_and_missing_content
Verwijderd schreef op maandag 31 december 2012 @ 10:31:
Bedankt voor je reactie,misschien wel een erg domme vraag, maar hoe zet ik jouw settings over op die van mij? Ik heb een sdcard slot op mijn pc, moet ik gewoon alles kopieren van jou, en dit in mijn config.txt zetten, en dus alles overschrijven wat daar normaal in staat?
Maak een kopie van config.txt als backup en maak een nieuwe config.txt en zet hier alleen de volgende regels in:

gpu_mem=128
arm_freq=900
core_freq=333
sdram_freq=450
over_voltage=0
force_turbo=1
disable_overscan=0

Hier moet je zelf een licentie voor aanvragen:

decode_MPG2=0x764d9754

[ Voor 126% gewijzigd door technorabilia op 31-12-2012 10:35 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Iemand nog een idee?
Als ik op video's, in het hoofdmenu, druk dan staat daar movies en tv series. Daar staan alle series en fims die ik heb in. Klik ik op tv series in het hoofdmenu dan staan niet alle series erin en ook niet alle afleveringen. Of wel de poster, van de serie, alleen en geen afleveringen als ik op de poster druk.
Heb in alle mappen van de serie een nfo bestand aangemaakt met tvdb info. Ik gebruik me eigen xbmc instellingen als leidraad, die op me pc staan. In Eden heb je in het systeem menu nog een extra instelling voor je skin. Die heb je in Frodo niet.

Alvast bedankt en ook voor diegene die ik niet (lees vergeet) heb bedankt ;)

Edit: extra instelling gevonden. Gewoon extra keer klikken op instelling. Maar het is niet verholpen damn :(

[ Voor 7% gewijzigd door Sepp14 op 31-12-2012 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Je linkt werkt, ik heb nu een hele lijst met films die die niet herkent. Alleen hoe zorg ik ervoor dat hij wel weer herkend wordt. Dus zoeiets als vernieuwen en dan de goede titel uitkiezen. Ik hoop dat jullie snapppen wat ik bedoel

Ik kan namelijk niet op vernieuwen klikken. Alleen op afspelen acterus en kies afbeelding

[ Voor 16% gewijzigd door ibiben95 op 31-12-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Zeg.. voor raspbmc is dus RC2 beschikbaar met updates. Moet een nieuwe install from scratch zegt de devver. Maar als ik toch gewoon apt-get upgrade en een apt-get dist-upgrade doe, dan is dat toch hetzelfde :?
Zijn toch dezelfde sources waar het vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

ibiben95 schreef op maandag 31 december 2012 @ 10:50:
Je linkt werkt, ik heb nu een hele lijst met films die die niet herkent. Alleen hoe zorg ik ervoor dat hij wel weer herkend wordt. Dus zoeiets als vernieuwen en dan de goede titel uitkiezen. Ik hoop dat jullie snapppen wat ik bedoel
Wat ik vaak doe is via imdb of moviemeter de titel zoeken en dan de link in een nfo zetten. Of universal scraper gebruiken. Kun je helemaal instellen naar je smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Is er ook een manier om dit te doen in de missing movie scanner add-onn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Gebruik die add on niet. Ik zoek de titel op kopieer het en zet het in de bestandsnaam van de film incl jaartal en dan een nfo als het nodig is. Zo werkt het bij mij op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
wat is een nfo bestand en wat is de functie hiervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Wat moet je dan precies in die nfo betsand zetten? In die link die @kraades geeft zitten allemaal enge commandos. Als het echt zoveel moeite is, hou ik het bij de naam veranderen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

kladblok/notepad openen. Url van de film in zetten bijv van de film the dark knight rises: IMDB: The Dark Knight Rises (2012)
opslaan als movie.nfo.
In je map zetten van je film en klaar.
En wil je hem uitgebreid? dan http://wiki.xbmc.org/inde...t_Library#Video_nfo_Files of http://www.binaries4all.nl/nfomaken/

Heb ik nu me goede daad gedaan voor vandaag? ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Sepp14 op 31-12-2012 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
ibiben95 schreef op maandag 31 december 2012 @ 11:37:
Wat moet je dan precies in die nfo betsand zetten? In die link die @kraades geeft zitten allemaal enge commandos. Als het echt zoveel moeite is, hou ik het bij de naam veranderen haha
Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb. :)
Jij had beter gewoon een popcornhour kunnen kopen als ik zo ff lees wat jij allemaal vraagt.. ;)

En als je een beetje moeite had gedaan en had gelezen/opgelet/gegoogled, had je gezien dat er mediamanagers zijn die dat voor je kunnen doen, bijvoorbeeld Ember-MM.

[ Voor 15% gewijzigd door UltraSub op 31-12-2012 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kraades,

Enorm bedankt voor je hulp, heb de codecs besteld, nog even wachten op de license. Raspberry overgeclockt naar jouw settings en draait nu lekker. Eerste film aan het kijken via IceFilms (zal wel niet veel gebruik maken hiervan), liever 720 maar dan constant aan het bufferen. Dus maar dvdrip.

Nogmaals dank voor je hulp, en aan iedereen fijne jaarwisseling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi, licentie ontvang je meestal wel binnen 24 uur.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 22:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb. :)
Jij had beter gewoon een popcornhour kunnen kopen als ik zo ff lees wat jij allemaal vraagt.. ;)
Nee ik ben reuze gelukkig met mijn raspberry hoor. Pocorn hour kost gauw meer dan 100 euro. De raspberry maar 45. ik gebruik gewoon de AB van mijn tv, en alle accessoires had ik gewoon al thuis. XBMC ziet er daarnaast ook erg gelikt uit.

Hebben die nfo bestanden of Ember-MM ook zin als ik moviemeter als inforscraper gebruik. Hierdoor heb ik nederlandse beschrijvingen van de film. Wel zo handig vor mijn broertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark His Words
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:11
Na updaten van XBian naar Alpha4 werkt de Enter/Select knop niet meer op mijn oude vertrouwde XBOX Dvdkit remote. Na een reboot werkt het hele navigeren ook niet meer.
Heeft dit iets met Lirc te maken wat is aangepast in Alpha4? Iemand een idee hoe dit te fixen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-08 15:37
Denken jullie dat je het verschil merkt in snelheid tussen deze 2 kaartjes:
- Transcend SDHC 4GB Class 10
- Sandisk Ultra 8GB SDHC UHS-I 30MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Koop/gebruik een oude sd kaart en laat bijv. openelec lopen op een oude usbstick. Ik heb dit ook gedaan. Loopt als een trein. Echt heel vloeiend allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
ibiben95 schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 15:35:
Koop/gebruik een oude sd kaart en laat bijv. openelec lopen op een oude usbstick. Ik heb dit ook gedaan. Loopt als een trein. Echt heel vloeiend allemaal
Nou, ik heb al een raspberry pi met een oud class 10 2gb sd kaartje, ik vind alleen de snelheid van de menu's erg traag. Zelfs op m'n oude xbox ging het scrollen behoorlijk vloeiend. Ik ben benieuwd of een snellere sd hier verbetering in brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
ibiben95 schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 15:35:
En hoe doe je dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tabakje schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 15:40:
[...]

Nou, ik heb al een raspberry pi met een oud class 10 2gb sd kaartje, ik vind alleen de snelheid van de menu's erg traag. Zelfs op m'n oude xbox ging het scrollen behoorlijk vloeiend. Ik ben benieuwd of een snellere sd hier verbetering in brengt.
Met of zonder overclock? Mijn ervaring is dat een overclock nodig is voor vloeiende menu's en vloeiend afspelen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
http://openelec.tv/forum/...ing-openelec-on-usb-stick

Dit is wat ik ongeveer gedaan had:

USB formateren naar ext4 formaat.
Dan via ssh je usb mounten (mount -o rw,remount/flash)
Dan de commandline.txt naar disk=/dev/sda1

Dit is wat ik me kan herrineren. Ik ben er gruwelijk lang mee bezig geweest. Maar je moet maar ff dit topic gaan bestuderen. ik heb namelijk veel vragen gesteld over dit onderwerp. En de leden van dit forum hebben hele handige tips gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
kraades schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 15:51:
[...]

Met of zonder overclock? Mijn ervaring is dat een overclock nodig is voor vloeiende menu's en vloeiend afspelen.
Ik heb m licht overgeclocked:
cpu: 840
core: 300
ram: 460
turbo: default waarde (weet niet meer of 1 of 0 de default is)

ik gebruik openelec (xbmc rc2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie de RPi link in mijn signature voor mijn instellingen.
Nieuwe class 10 sd en ook OpenELEC (nog beta 5 i.v.m. subtitle problemen in XBMC RC2).
RPi 512 MB. Bij mij is alles vloeiend te noemen.

[ Voor 13% gewijzigd door technorabilia op 01-01-2013 17:22 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
ik heb een standaard sd kaart. Denk class 2 oid. Kan ik dan ook de overclockwaarden die jullie hebben overnemen. Of maakt het echt uit wat voor (micro)sd kaart je hebt
Pagina: 1 ... 29 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.