| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Clone maken van je bestaande sd, die wegschrijven naar de nieuwe.Obiter dictum schreef op zondag 23 december 2012 @ 22:58:
Ik draai nu XBian op een 4 gig kaart. Ik heb een snellere en grotere kaart liggen. Ik wil graag de huidige install kopieren naar de nieuwe kaart; géén verse install omdat ik écht geen zin heb om honderden "watched" vinkjes te gaan zetten.
Maareuh... Hoe? Google levert duizendenéén guides op over hoe XBian te installeren, maar nergens over het clonen van een al bestaande installatie. Ik heb het op aanraden van een Tweaker eerder al geprobeerd met win32diskimager (readfunctie) maar dat resulteerde nergens in helaas.
Daarna eventueel het resize-script draaien. Dan ben je klaar
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Linux/Mac OS X: kopie maken met dd naar een bestand, en vervolgens omgedraaid weer terug naar de nieuwe kaart.Obiter dictum schreef op zondag 23 december 2012 @ 22:58:
Ik draai nu XBian op een 4 gig kaart. Ik heb een snellere en grotere kaart liggen. Ik wil graag de huidige install kopieren naar de nieuwe kaart; géén verse install omdat ik écht geen zin heb om honderden "watched" vinkjes te gaan zetten.
Maareuh... Hoe? Google levert duizendenéén guides op over hoe XBian te installeren, maar nergens over het clonen van een al bestaande installatie. Ik heb het op aanraden van een Tweaker eerder al geprobeerd met win32diskimager (readfunctie) maar dat resulteerde nergens in helaas.
Het originele image, is sowieso de afmeting van je originele kaart.CeesKees schreef op zondag 23 december 2012 @ 23:12:
Maar waarom een grotere kaart?
Het hoeft niet groter hoor
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
deze kan powered, maar ZIT de voeding er ook al bij of moet je die ook weer los kopen? zie het nergens op het plaatje namelijk.
Extra beschrijving: White, 5V/2A AC Adapter
dus ik neem aan dat die er bij zit
[ Voor 11% gewijzigd door Tiduz op 24-12-2012 08:54 ]
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Meestal zit er een adapter bij. Idd, zoals je zelf ook al zegt zit hij er bij.Tiduz schreef op maandag 24 december 2012 @ 08:53:
Ik heb hem voor me pa gekocht, alles draait maar ik heb nog geen powered usb hub voor zijn usb HDD, maar wat ik wou vragen: http://www.mycom.nl/Produ...USB-20-HUB-4-Ports/150359
deze kan powered, maar ZIT de voeding er ook al bij of moet je die ook weer los kopen? zie het nergens op het plaatje namelijk.
Extra beschrijving: White, 5V/2A AC Adapter
dus ik neem aan dat die er bij zit
Als het je (originele poster) om de vinkjes te doen is kun je ook je XBMC database exporteren..Firesphere schreef op zondag 23 december 2012 @ 23:10:
[...]
Clone maken van je bestaande sd, die wegschrijven naar de nieuwe.
Daarna eventueel het resize-script draaien. Dan ben je klaar
Als dat kan graag. Zou jammer zijn als dit punt er tussendoor schiet. Subtitles staan sowieso al niet hoog op de prio lijst van XBMC team.Koenkk schreef op zondag 23 december 2012 @ 13:22:
Kan iedere XBian gebruiker (die wat tijd over heeft ;p) updaten na XBMC Frodo RC2 (instructies: https://github.com/xbiano...tly/blob/master/README.md) en kijken of je het probleem van @kraades kan reproduceren?
[...]
(en je kunt vrij makkelijk weer downgraden; zie instructie)
👉🏻 Blog 👈🏻
Verwijderd
Ik hoopte een image te vinden op internet waarop MPD, met Raspbmc en XBMC op staat. Helaas leverde het zoeken geen enkele hit op voor mij.
Het is wel zo dat als ik MPD wil gebruiken dat ik het via HDMI wil laten gaan. Ik kan namelijk mijn scherm uitzetten tijdens het spelen.
Misschien dat iemand deze opstelling, werkend op de PI als image met mij wilt delen?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2012 10:20 . Reden: exta informatie aangevuld ]
idd net gehaald, werkt perfect, ze hadden alleen de 7 usb hub nog, beetje overkill maarja het werktPixarr schreef op maandag 24 december 2012 @ 09:16:
[...]
Meestal zit er een adapter bij. Idd, zoals je zelf ook al zegt zit hij er bij.
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Site ken ik verder niet, maar volgens mij is het wel in orde.
👉🏻 Blog 👈🏻
Verwijderd
Doelde je het op mij? Zo ja, ik zie wel dat het trouwens om openelec gaat. Veel verschil met Raspbmc? Want ik heb in fstab en in de config.txt een hoop extra instellingen gemaakt. Gaat het bij openElec precies hetzelfde? En zit daar ook MPD erin gebakken?kraades schreef op maandag 24 december 2012 @ 19:23:
http://www.numan1617.com/...0520171357-r11043.tar.bz2
👉🏻 Blog 👈🏻
Thx, die had ik ook al gevonden, maar ik zoek juist de IMG variant. Deze variant krijg ik met geen mogelijkheid op mijn SD geinstalleerd. Met een IMG kan die windiskmounter tool gebruiken of in OSX dd om de img op SD te krijgen. Vandaar dat ik specifiek om de img vroeg.kraades schreef op maandag 24 december 2012 @ 19:23:
http://www.numan1617.com/...0520171357-r11043.tar.bz2
👉🏻 Blog 👈🏻
ALSA op de Pi, begin er (nog) niet aan. Het is door de XBMC developers express achterwegen gelaten omdat het veel side effects geeft.Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 10:18:
Ik probeer al een hele tijd MPD aan de praat te krijgen met Raspbmc, waar ook XBMC op staat. Na een hoop trail en error heb ik mijn MPD in zoverre aan de praat gekregen dat alle muziek via mijn nas op de PI wordt afgespeeld. Echter zonder geluid! Daarvoor moet je kennelijk ff onder de moterkap duiken (ssh) om de ALSA drivers te installeren. Hoe ik het ook doe, elke keer krijg ik met een modprobe een melding dat het er niet is. M.a.w. ik heb het via apt-get geïnstaleerd, maar toch staat het er kennelijk niet op de PI.
Ik hoopte een image te vinden op internet waarop MPD, met Raspbmc en XBMC op staat. Helaas leverde het zoeken geen enkele hit op voor mij.
Het is wel zo dat als ik MPD wil gebruiken dat ik het via HDMI wil laten gaan. Ik kan namelijk mijn scherm uitzetten tijdens het spelen.
Misschien dat iemand deze opstelling, werkend op de PI als image met mij wilt delen?
Zou je eens willen kijken of de subtitles (srt bestanden) synchroon lopen? Bij mij is dit in 2.95.6 niet langer het geval. Series zijn zo niet meer te kijken. Bedankt.Dipsausje schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 08:46:
Nu er versie 2.95.6 op staat zie ik dat er een auto-update functie inzit, misschien dat ik 'm nu in ieder geval niet meer met updates verknal want hij draait ook weer prima...
(Dit lijkt overigens een probleem te zijn in XBMC 12 RC2 op de Pi te zijn want ook XBian heeft er in combinatie met RC2 last van; het scheelt een fractie van een seconde maar genoeg om irritant te zijn).
[ Voor 18% gewijzigd door technorabilia op 25-12-2012 09:16 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Verwijderd
Dat heb ik idd wat vaker over gelezen. Maar het geluid kan toch wel goed zijn als je via HDMI wilt laten lopen? Of krijg je dan ook van die glitch in het geluid waar men over spreekt? Ik ben geenzins van plan om geluid via analoog te laten lopen. Daarvoor heb ik gelukkig al mooie oplossingen in huis om alles via HDMI te laten lopen.Koenkk schreef op maandag 24 december 2012 @ 23:21:
[...]
ALSA op de Pi, begin er (nog) niet aan. Het is door de XBMC developers express achterwegen gelaten omdat het veel side effects geeft.
Maar de vraag is nu dus juist: HOE weet ik dat die compitabel is. OF werken over het algemeen alle IR afstandsbedieningen met ontvangers.UltraSub schreef op zondag 23 december 2012 @ 22:38:
Dat de ontvanger RC6 compatible is.
Sorry, maar ben geen protweaker net als jullie haha
Groetjes,
Ibrahim
Zal eens kijken of ik iets met ondertitels heb.kraades schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 09:04:
[...]
Zou je eens willen kijken of de subtitles (srt bestanden) synchroon lopen? Bij mij is dit in 2.95.6 niet langer het geval. Series zijn zo niet meer te kijken. Bedankt.
(Dit lijkt overigens een probleem te zijn in XBMC 12 RC2 op de Pi te zijn want ook XBian heeft er in combinatie met RC2 last van; het scheelt een fractie van een seconde maar genoeg om irritant te zijn).
Bedankt.Dipsausje schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 19:30:
[...]
Zal eens kijken of ik iets met ondertitels heb.
In Trac staat een willekeurig voorbeeld. Het geldt in ieder geval voor alle TV shows.
👉🏻 Blog 👈🏻
Krijg alleen de wifi niet aan de praat..was met raspbian wel gelukt. Onhandig dat Openelec weer een ander configuratie systeeem gebruikt (en dat er maar 1 interface tegelijk actief kan zijn)..
Ik pas nu via ssh de config in /storage/.xbmc/userdata/addon_data/os.openelec.settings/settings.xml aan. Maar als ik dan kijk onder xbmc op de tv dan is de 2e entry van de netwerkinstellingen leeg...
Is een andere xbmc makkelijker om dit aan de praat te krijgen?
Linux bestandssystemen (die van windows overigens ook niet) vinden het nooit zo leuk als je in een keer de power er af gooit. De "schade" is meestal wel te herstellen maar dat duurt even met een filesystem check.
Sowieso draaien de meeste distributies eens in de zoveel tijd een filesystem check bij het booten dus dat kan het ook zijn geweest.
de betaler vervuilt
Hmmm zal at het wel zijn ik zet hem eigenlijk nooit echt uit, ik zet gewoon altijd tv uit als ik in hoofdmenu zit van xbmc en dat gaat over het algemeen wel goedcitruspers schreef op woensdag 26 december 2012 @ 23:52:
LordHades, heb je je Pi de laatste keer wel goed afgesloten (dus niet de stekker er uit getrokken ofzo)?
Linux bestandssystemen (die van windows overigens ook niet) vinden het nooit zo leuk als je in een keer de power er af gooit. De "schade" is meestal wel te herstellen maar dat duurt even met een filesystem check.
Sowieso draaien de meeste distributies eens in de zoveel tijd een filesystem check bij het booten dus dat kan het ook zijn geweest.
Heeft iemand hier nog Alpha 2 nog ergens een link van? Op 3 werkt de skin die ik gebruik niet meer, en die vond ik nou net zo fijn (xtv saf gebruik ik)
[ Voor 8% gewijzigd door WeAreLegion op 27-12-2012 08:34 ]
[ Voor 3% gewijzigd door UltraSub op 27-12-2012 08:34 ]
De mijne werd niet opgelost, ik heb dat wel ingesteld maar ik kreeg zoveel meldingen dat ik maar over nieuw begonnen ben. Ik heb dit keer ook de turbo maar uitzgezet (althans de overclock via xbian config) want die heb ik niet nodig ik gebruik geen zware bestanden.UltraSub schreef op donderdag 27 december 2012 @ 08:34:
Nu de hamvraag, ik lees veel corruptie hier, maar zet er even bij of de corruptie groot genoeg is om niet hersteld te kunnen worden, of dat het met een fsck opgelost werd..
Het keyboard in de xbmcRemote app is geen volwaardig keyboard (volgens de maker) en dit is niet geimplementeerd in de app.Paulus07 schreef op woensdag 26 december 2012 @ 21:56:
iemand gelukt om met de ios app naar een bepaalde tijd in een video te skippen? lees dat je gewoon een tijd notering moet intikken, maar als ik dat doe via de app gebeurd er dus niks. iemand een suggestie of idee om dit werkend te krijgen? of hebben jullie er ervaring mee?
Bij het aansluiten van een fysiek keyboard zul je zien dat het wel werkt.
Zaken als fast forward zijn niet geimplementeerd in omxplayer en dus sowieso niet beschikbaar.
http://forum.xbmc.org/sho...18&pid=1269424#pid1269424
Voor jou misschien niet. Ik heb al die problemen niet en voor mij werkt het prima. Ik heb nog nooit een backup terug moeten zetten en alle media speelt zonder problemen af. Misschien een te hoge overclock? Andere distro probleren?
[ Voor 20% gewijzigd door technorabilia op 27-12-2012 09:40 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
En wat ik op de PCH wel heb en verrekte makkelijk is, kan dat met xbmc, namelijk op een nummer klikken op je AB en je springt meteen naar dat percentage?
De eerste is gewoon een bug. De tweede is een gemis. Is maar wat je als referentiekader hebt. En dan heeft xbmc het op de rasp zwaar tegenover een PCH die vrijwel bugfree is, supersnel is, en alles afspeelt, inclusief volledige pass-through audio. Als ik dat laatste wil op de rasp voor Dolby TrueHD en DTS-MA moet ik AudioEngine aanzetten, en dan loopt niks meer.
Referentiekader is het belangrijkste hier imho..
/edit
Sorry, lees net bovenstaande. Spoelen is dus geen bug, gewoon een gemis. Man man, wel een groot gemis zeg. Leuk speelgoed, maar daar blijft het voorlopig ook bij dus
[ Voor 10% gewijzigd door UltraSub op 27-12-2012 12:47 ]
Tijdens het afspelen van een video kun je gewoon met up/down en left/right per minuut of per 10 minuten vooruit of achteruit springen.UltraSub schreef op donderdag 27 december 2012 @ 12:42:
Sorry, lees net bovenstaande. Spoelen is dus geen bug, gewoon een gemis. Man man, wel een groot gemis zeg. Leuk speelgoed, maar daar blijft het voorlopig ook bij dus
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
[ Voor 99% gewijzigd door lthellcat op 27-12-2012 13:49 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Brantje op 27-12-2012 15:21 ]
@Brantje: Ik hoop dat ze sneller servers hebben staan want het zal wel druk worden.
http://xbian.org/2012/12/configuring-a-remote/#Mr_gadget schreef op donderdag 27 december 2012 @ 14:11:
Zijn er ergens configuratiefiles of voorbeelden hiervan voor te vinden? Dat je eventueel een toets kan mappen aan een functie in XMBC?
Je mag pas kijken als je beloofd om de config-bestanden die je aanmaakt ook bij XBian te submitten
Persoonlijk lijkt de handzaamheid me erg interessant en de prijs is natuurlijk ook top. Plus die dingen zijn momenteel zo populair dat er verder ook nog wel leuke toepassingen tevoorschijn komen. Ik neem aan dat zo'n prebuild setje van SoSsolutions dan ook wel aan te raden is of niet?
Sab en Sickbeard werken allemaal hoor. Draait opzich best lekker. x264 met DTS geluid is een klein probleemje. Maar is op te lossen door de pi iets over te clocken.Adanteh schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:58:
Ik ben ook even aan het kijken naar een Raspberry Pi, maar dan zal hij vooral als HTPC gebruikt worden. XBMC zou er dan sowieso op komen te staan, maar is het daarnaast mogelijk om hem ook gewoon als 'download-station' te gebruiken en bijvoorbeeld SabNzbd, couchpotato en sickbeard er op te gooien? Duurt uitpakken gigantisch lang er mee of valt het allemaal wel mee?
Persoonlijk lijkt de handzaamheid me erg interessant en de prijs is natuurlijk ook top. Plus die dingen zijn momenteel zo populair dat er verder ook nog wel leuke toepassingen tevoorschijn komen. Ik neem aan dat zo'n prebuild setje van SoSsolutions dan ook wel aan te raden is of niet?
Verder is het fijn als je een beetje basis hebt van linux, dit kan je ook gewoon leren door met de pi te spelen.
Het is vooral omdat XBMC zo fijn werkt plus nog wat extra toepassingen dat een Raspberry Pi me wel handig lijkt, maar ik ben vooral bang dat ik straks elke keer moet kloten om iets aan de praat te krijgen. Even kloten om het in eerste instantie aan de praat te krijgen is leuk, maar alshet eenmaal klaar is moet het wel blijven draaien.
edit: okay alpha 2 er op gezet, die vind ik toch fijner werken dan 3 geen idee waarom maar heb gevoel dat er meer werkt op 2 dan op 3. Me remote doet wel raar dus gebruik nu maar yatse op me telefoon dat werkt ook wel goed eigenlijk. Heeft er iemand anders nog een remote in gebruik die out of the box werkt? Ik heb er 1 bij dealexterme gekocht en hij werkt maar niet super
[ Voor 45% gewijzigd door WeAreLegion op 28-12-2012 10:32 ]
Op het Internet aangesloten via UTP kabel Cat 5 en gaan. Update naar de laatste versie van Raspbmc.
Dat ging allemaal goed. Keyboard en muis (via USB ook wireless doet het) deden het pas na verschillende reboot maar nu doen ze het.
Mijn films en series staan op een externe HDD (1TB) die op me pc is aangesloten. Die kan ik benaderen via SMB in een workgroup. Ze staan er allemaal in nu. Ander protocols krijg ik niet aan de gang
Via SSH kan ik hem ook bereiken (Dankzij uitleg op forum XBian, een foto zegt meer dan woorden
Nu komt de noob in mij naar boven. Ik kom een aantal problemen tegen.
-Mijn router (Netgear WNR3500L)geeft steeds een ander IP adres aan de pc/laptops in huis. Hoe geef ik mijn RPi een vast IP adres?
-CEC werkt niet bij mij, heb een Panasonic TXP42S30E. Moet ik daarvoor iets extra installeren in Raspbmc en hoe? Heb nog een HDMI kabel liggen van de Action dus kan testen via andere kabel eventueel.
-Remote app van android en yatse krijg ik niet aan de praat in Raspbmc. krijgt geen verbinding met beide app's. Hebben meer mensen daar problemen mee of komt het door Frodo?
- Niet alle films speelt hij goed af. avi (belle en het kerstfeest oid) blijft hangen na 15 sec. Mp4 speelt hij af. Mpeg2 codecs moet ik nog aanschaffen.
Raspbmc is wat trager, ben pc gewend dus ik pas me aan heb ik geen probleem mee.
Is er ergens een lijst met commandos die je kunt gebruiken om de rpi via ssh te benaderen? Bijvoorbeeld om de settings te veranderen of updaten oid? Raspbmc forum is niet echt van de tutorials vind ik.
Als ik OE wil gebruiken welke build is het beste tot nu toe?
Excuus voor misschien al mij noob vragen maar alvast bedankt.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
DTS is alleen een probleem als je geen DTS capable receiver hebtDacuuu schreef op donderdag 27 december 2012 @ 16:03:
[...]
Sab en Sickbeard werken allemaal hoor. Draait opzich best lekker. x264 met DTS geluid is een klein probleemje. Maar is op te lossen door de pi iets over te clocken.
Verder is het fijn als je een beetje basis hebt van linux, dit kan je ook gewoon leren door met de pi te spelen.
Als via XBMC naar Programs gaat dan zie je daar Raspbmc settings. Daar kun je dan DHCP uitvinken en static ip adres instellen. Of je doet het via je router op basis van MAC adres.Sepp14 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:39:
Nu komt de noob in mij naar boven. Ik kom een aantal problemen tegen.
-Mijn router (Netgear WNR3500L)geeft steeds een ander IP adres aan de pc/laptops in huis. Hoe geef ik mijn RPi een vast IP adres?
Dit hoord out of the box te werken. Je zou kunnen checken of de CEC addon draaitSepp14 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:39:
-CEC werkt niet bij mij, heb een Panasonic TXP42S30E. Moet ik daarvoor iets extra installeren in Raspbmc en hoe? Heb nog een HDMI kabel liggen van de Action dus kan testen via andere kabel eventueel.
Lijkt te komen door Frodo. Ik krijg het namelijk op geeneen distributie aan de praatSepp14 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:39:
-Remote app van android en yatse krijg ik niet aan de praat in Raspbmc. krijgt geen verbinding met beide app's. Hebben meer mensen daar problemen mee of komt het door Frodo?
Voor SD video's is er een bug door dubbel bitrate ofzo. Ze zijn bezig met een fix hiervoor.Sepp14 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:39:
- Niet alle films speelt hij goed af. avi (belle en het kerstfeest oid) blijft hangen na 15 sec. Mp4 speelt hij af. Mpeg2 codecs moet ik nog aanschaffen.
Je kunt gewoon erin ssh-en. username: pi , password: raspberry . Verder rest zou ik niet teveel settings veranderen via ssh maar het gewoon doen via raspbmc xbmc addon (onder programs).Sepp14 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:39:
Raspbmc is wat trager, ben pc gewend dus ik pas me aan heb ik geen probleem mee.
Is er ergens een lijst met commandos die je kunt gebruiken om de rpi via ssh te benaderen? Bijvoorbeeld om de settings te veranderen of updaten oid? Raspbmc forum is niet echt van de tutorials vind ik.
[ Voor 66% gewijzigd door Rutix op 28-12-2012 14:49 ]
Nothing to see here!
bedankt voor de info ik ga er mee aan de slag.
SSH had ik ontdekt en weet hoe ik erin kan.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Heb stiekem al gekekenBartOtten schreef op donderdag 27 december 2012 @ 14:21:
[...]
http://xbian.org/2012/12/configuring-a-remote/#
Je mag pas kijken als je beloofd om de config-bestanden die je aanmaakt ook bij XBian te submittenAls die het bij A4 niet al ondersteund want zelfs mijn ietswat obsolete Philips SR7500 werkt out of the box.
Met raspbmc en ssh kan het zijn dat je eerst niet kan inloggen, bij weigerde hij het eerste kwartier het wachtwoord. Hij was aan het updaten ofzo maar wel vreemd dat hij dan keihard het wachtwoord weigert..
Is er trouwens een distributie die wel 1080p kan afspelen? Raspbmc via nfs (en wifi) lukte niet echt..binnenkort eens met een usb stokje proberen. Hij liep ook vaak vast maar het bleek dat de spanning niet goed was. Een apple ipad lader (die 2A zou moeten kunnen leveren) gaf maar 4.6 volt op de meetpunten..
[ Voor 8% gewijzigd door Mr_gadget op 28-12-2012 15:35 ]
wifi 1080p is wel lastig volgens mij hoor..Mr_gadget schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:34:
[...]
Heb stiekem al gekekenmaar lirc is toch vooral voor infrarood en niet cec toch?
Met raspbmc en ssh kan het zijn dat je eerst niet kan inloggen, bij weigerde hij het eerste kwartier het wachtwoord. Hij was aan het updaten ofzo maar wel vreemd dat hij dan keihard het wachtwoord weigert..
Is er trouwens een distributie die wel 1080p kan afspelen? Raspbmc via nfs (en wifi) lukte niet echt..binnenkort eens met een usb stokje proberen. Hij liep ook vaak vast maar het bleek dat de spanning niet goed was. Een apple ipad lader (die 2A zou moeten kunnen leveren) gaf maar 4.6 volt op de meetpunten..
Vreemd, Yatse werkt hier met de RC2 heel goed.Rutix schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:44:
[...]
[...]
Lijkt te komen door Frodo. Ik krijg het namelijk op geeneen distributie aan de praat.
Inderdaad. Wifi is veel te onbetrouwbaar.datadevil schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:44:
[...]
wifi 1080p is wel lastig volgens mij hoor..
Misschien vanavond nog eens proberen danFire69 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:48:
[...]
Vreemd, Yatse werkt hier met de RC2 heel goed.
Nothing to see here!
Reactie Kingston:kraades schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 16:56:
Even een waarschuwing.
De Kingston SD10V/8GB lijkt niet meer compatible te zijn met de Pi.
Ik had twee kaartjes die goed werken. Recentelijk twee erbij gekocht en beide werken niet.
Corrupte batch? Of zijn de specs veranderd? Geen idee...
Thank you for contacting Kingston Technology.
Please note that our products are made for the purpose of being used as removable storage media in popular electronic equipment such as digital cameras, MP3 players, satellite navigation devices, PDAs and mobile phones.
Although it is possible that our cards can be addressed in the way which you intend, we cannot guarantee that this will always be possible.
Indeed the results may vary from one card or batch to the next, depending on the type of components used during the manufacturing process.
If you are able to use the cards in standard data transfer mode, then the product is working according to Kingston Technology design specification.
You may try a replacement of the Product but we cannot guarantee that it will work.
Otherwise please contact your supplier with regards to returning the product, as there is unfortunately no further support that we can offer.
Should you have any further queries, please do not hesitate to contact us again.
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik heb de linker ontvangen met AOOLF als typemarkering bij me setje gelukkig.kraades schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 16:56:
Even een waarschuwing.
SD cards specs
De twee links werken prima. Twee aan rechterkant kunnen de prullenbak in...
[afbeelding]
Edit:
-CEC werkt niet bij mij, heb een Panasonic TXP42S30E.. Add-on is geinstalleerd. Gekeken via System -> Settings -> System -> Input Devices -> Peripherals .
Als ik Viera Link indruk op me afstandbediening krijg ik in beeld functie miet beschikbaar. Software versie is de allerlaatstse op me TV versie 1.3.. .
Yatse app werkt nu wel. RPi vast adres gegeven via router. werkt nu wel terwijl ik dezelfde stappen deed als gisteren. Vreemd maar hij doet het.
XBMC app werkt ook alleen hinderlijke melding steed sin scherm telefoon van connection refused.
[ Voor 42% gewijzigd door Sepp14 op 28-12-2012 17:25 ]
Maar als ik de usb en de sd in de raspberry erin doe en dan de raspberry aan doe dan kom er tevoorschijn dat hij de usb niet kan mounten.
"2. SSH in to openelec
3. # mount -o rw,remount /flash
4. Edit /flash/commandline.txt to have disk=/dev/sda1 (or a different partition/disk if it's different)"
http://openelec.tv/forum/...ing-openelec-on-usb-stick
Dit is wat ik gevonden heb op het internet. Alleen ik snap er geen ene zak van. Waar moet je dit in doen? In de terminal (kubuntu). Wat moet je dan precies invoeren?
Ik heb geen idee wat ssh is en hoe je hier op komt?
http://xbian.org/getting-started/install-and-connect/ een kleine voorbeeldibiben95 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 19:01:
Ik heb geen idee wat ssh is en hoe je hier op komt?
Ik heb hdmi cec uitstaan omdat ik dan andere ongewenste bij effecten krijg bij mijn andere apparaten (zoals tv die aanblijft bij het luisteren naar de radio via de home cinema)
Kan nietCan2 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 19:19:
Op welke manieren kan ik mijn Raspberry pi aan en uitezetten? Zonder de voeding eraf te halen..
Ik heb hdmi cec uitstaan omdat ik dan andere ongewenste bij effecten krijg bij mijn andere apparaten (zoals tv die aanblijft bij het luisteren naar de radio via de home cinema)
CEC kun je nog wel instellen via system, settings, system, input devices, peripherals.Can2 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 19:19:
Op welke manieren kan ik mijn Raspberry pi aan en uitezetten? Zonder de voeding eraf te halen..
Zelf heb ik er voor het gemak een klik-aan-klik-uit schakelaar tussen zitten. Directe manier is er niet.
👉🏻 Blog 👈🏻
Commando uitvoeren is normaal gesproken inderdaad copy "paste" ([shift]+[insert] !) en op enter rammen.
Of rechtermuisknopFiresphere schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 19:47:
Ehhhh, op welke distro?
Commando uitvoeren is normaal gesproken inderdaad copy "paste" ([shift]+[insert] !) en op enter rammen.
Gebruik Putty om verbinding te maken met je Rasberryibiben95 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 19:42:
Ik ben nu ingelogd op de ssh. En nu. Hoe voer ik de commando is. Gewoon kopieren plakken, enter en klaar?
Als je je USB drive hebt aangesloten moet je in Linux eerst kijken om welke ''drive'' het gaat:
commando;
1
| df -h |
Je ziet dan zoiets staan:
1
2
| Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on /dev/sda1 586G 11G 546G 2% / |
de /dev/sda1 is in dit geval mijn hardeschijf (intern). Check of jouw hardeschijf erbij staat vermeld
Vervolgens mount je hem
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Dus dit is wat ik gedaan heb:
1. Ingelogd in de SSH
2. daarna # mount -o rw,remount /flash gekopierd en geplakt in ssh
en wat daarna, wordt mijn usb nu gewoon goed gemount
Het hekje geeft aan "hierna begint het commando".
(als je geen vi wilt gebruiken; sda1 hieronder vervangen door jouw disk)
root ~ # mount -o rw,remount /flash root ~ # cat /flash/cmdline.txt boot=/dev/mmcblk0p1 disk=/dev/mmcblk0p2 ssh quiet root ~ # cp /flash/cmdline.txt /storage/cmdline.old root ~ # sed -e 's/mmcblk0p2/sda1/' /flash/cmdline.txt > /storage/cmdline.new root ~ # cp /storage/cmdline.new /flash/cmdline.txt root ~ # cat /flash/cmdline.txt boot=/dev/mmcblk0p1 disk=/dev/sda1 ssh quiet root ~ #
Maar kun je cmdline.txt ook niet via Windows aanpassen? Misschien makkelijker...
[ Voor 20% gewijzigd door technorabilia op 28-12-2012 20:03 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Hoe kan je achterhalen of je wel de goede naam gegeven hebt. Of misschien weten jullie wat ik in plaats van sda1 moet doen
Dus wat er in cmdline.txt staat is dat deze normaal opstart van de tweede partitie op de sd kaart.
En dit verander je in de partitie op je usb disk. Wat, bij jou de naam is kun je zien met fdisk -l.
Als je de sd kaart in een Windows computer stopt, dan kun je gewoon met notepad de file cmdline.txt aanpassen.
👉🏻 Blog 👈🏻
met het commando df -h kun je controleren welke hardeschijven staan aangesloten.ibiben95 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 20:05:
Ik heb nu de usb erin gedaan, maar als ik mount -o rw,remount /sda1 invoer zegt ie: can't find sda1 in proc/mounts.
Hoe kan je achterhalen of je wel de goede naam gegeven hebt. Of misschien weten jullie wat ik in plaats van sda1 moet doen
Als dat niet werkt:
1
| sudo fdisk -l |
[ Voor 6% gewijzigd door Possible op 28-12-2012 20:17 ]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
👉🏻 Blog 👈🏻
dan krijg ik gewoon weer root....(kan de tekentjes niet vinden haha)
Klopt dit gewoon
Al gepost in de GPIO topic, dus even een schaamteloze crosspost
http://gathering.tweakers...message/39465439#39465439
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Wat doe ik fout
And then this "4. Edit /flash/commandline.txt to have disk=/dev/sda1"
But I keep getting the smae error
I formatted the usb in to ext4 by the way
Dit is wat ik in een engels forum heb geplaatst, geen zin om alles weer te vertalen. Wat doe ik fout?
Voor de rest heb ik niks met de usb gedaan, dus alleen maar geformatterd naar ext4
[ Voor 12% gewijzigd door ibiben95 op 28-12-2012 21:04 ]
/flash bestaat niet?ibiben95 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 20:49:
I di3 this "3. # mount -o rw,remount /flash"
And then this "4. Edit /flash/commandline.txt to have disk=/dev/sda1"
But I keep getting the smae error
I formatted the usb in to ext4 by the way
Dit is wat ik in een engels forum heb geplaatst, geen zin om alles weer te vertalen. Wat doe ik fout?
Voor de rest heb ik niks met de usb gedaan, dus alleen maar geformatterd naar ext4
En het is overigens cmdline.txt. Zie boven.
En /flash is de plek waar cmdline.txt staat dus /flash gebruiken in het mount commando.
Advies: gebruik notepad op Windows om cmdline.txt aan te passen dan hoef je niets met mount te doen.
En fdisk -l om te kijken hoe je usb disk heet sda, sdb, sdc etc.
Het enige dat je dan moet doen is mmcblk0p2 vervangen door de naam van de usb disk.
[ Voor 72% gewijzigd door technorabilia op 28-12-2012 21:17 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Even ter controle van mijn aannames: het is een kwestie van de juiste image downloaden (RaspBMC of OpenElec) deze uitpakken en met de juiste software op de SD kaaart zetten? Daarna de SD kaart in de RPi doen en de voeding er aan hangen?
Verdere uitleg vind ik her en der wel ik moet er enkel alleen zeker van zijn dat dit zo'n beetje de enige stappen zijn die ik moet doen.
Ja, Raspbmc en XBian hebben hun eigen installers.sypie schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:14:
Even ter controle van mijn aannames: het is een kwestie van de juiste image downloaden (RaspBMC of OpenElec of XBian) deze uitpakken en met de juiste software op de SD kaaart zetten? Daarna de SD kaart in de RPi doen en de voeding er aan hangen?
Het uitvogelen met besturing van XBMC komt later wel, het gaat er mij om dat het eerst draait. De RPi gaat toch enkel maar XBMC draaien. Ik denk dat ik het geheel ook nog laat bedienen door de iPad van mijn vrouw, heeft ze meteen haar eigen remote.
Alle bestanden staan lekker op de NAS, ik heb even geoefend met XBMC op mijn Mac, en dat werkt an sich prima, ook met de iPad als besturing.
ja, plus natuurlijk de hdmi kabel aansluiten.sypie schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:14:
Morgen komt mijn RPi binnen als de postbode z'n werk goed doet. De SD kaart (16GB) en Wifi stick (TP-Link USB Adapter TL-WN821N WLAN 300Mbit) heb ik al.
Even ter controle van mijn aannames: het is een kwestie van de juiste image downloaden (RaspBMC of OpenElec) deze uitpakken en met de juiste software op de SD kaaart zetten? Daarna de SD kaart in de RPi doen en de voeding er aan hangen?
Verdere uitleg vind ik her en der wel ik moet er enkel alleen zeker van zijn dat dit zo'n beetje de enige stappen zijn die ik moet doen.
Ik vraag me wel af of het niet beter is om 'm in ieder geval de eerste keer aan een bedraad netwerk te hangen ipv wireless (?)
[ Voor 12% gewijzigd door helloitsme op 28-12-2012 21:21 ]
Het geheel gaat ook eerst in de woonkamer draaien, totdat ik denk dat het welletjes is, en het draadloos ook werkt. Daarna gaan zowel de TV als de RPi naar zolder. Voor ons géén TV in de woonkamer meer. (toch ook geen TV abonnement...)helloitsme schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:20:
[...]
Ik vraag me wel af of het niet beter is om 'm in ieder geval de eerste keer aan een bedraad netwerk te hangen ipv wireless
Gebruik nu Raspbmc om een beetje wegwijs erin te worden.
Dat is het enige dat je moet doen.ibiben95 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 22:41:
Iemand enig idee?
In cmdline.txt de OpenELEC storage partitie (p2) vervangen door de partitie op je usb disk.
Via fdisk -l kun je dit opvragen hoe deze heet. Deze kan bv. sdc heten of sdc1 afhankelijk van de situatie.
Aanpassen van cmdlne.txt via commando's hierboven of via notepad op Windows.
Zie eerdere posts.
Lijkt een fix voor gemaakt te zijn.kraades schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 09:04:
[...]
Zou je eens willen kijken of de subtitles (srt bestanden) synchroon lopen? Bij mij is dit in 2.95.6 niet langer het geval. Series zijn zo niet meer te kijken. Bedankt.
https://github.com/xbmc/x...ab4792cb3122af66871663f35
Morgen maar eens proberen...
[ Voor 52% gewijzigd door technorabilia op 28-12-2012 23:45 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Vreemd, want ik kan het 100% reproduceren op zowel OpenELEC als XBian.Firesphere schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 00:09:
Ik heb totaal geen last van een verkeerde offset van srt's onder welke XBMC dan ook, ook niet onder een full-blown desktop dus...
Op alle TV series / episodes die ik probeer verschijnt de subtitle een fractie van een seconde te vroeg.
Dit is wel alleen op XBMC 12.0 RC2 en alleen op de Pi. Zie Trac voor details.
👉🏻 Blog 👈🏻
Weet zkr dat de naam klopt van de usb
Ik denk dus ook niet dat ik fouten maak in cmdline.txt, maar juist in de ssh
[ Voor 22% gewijzigd door ibiben95 op 29-12-2012 10:11 ]
In cmdline.txt daar gebruik je /dev/sda1 als dat de naam van je usb device is.
Zie eerdere uitleg. ^^^
👉🏻 Blog 👈🏻
Doe ik het zo gewoon goed, of moet er inderdaad iets van bevestiging ofzo komen?
De volgende stap is cmdline.txt aanpassen.
Als je met de vi-editor kunt werken dan kun je cmdline.txt aanpassen met de vi-editor.
Weet je niet hoe dat werkt dan kan het ook zo: kraades in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC".
Heb je een Windows computer waar je sd kaart in past, dan kun je cmdline.txt ook via notepad op Windows aanpassen. Dat is de makkelijkste oplossing als je niet weet hoe het allemaal werkt op Linux.
👉🏻 Blog 👈🏻
Dit krijg ik als ik flash invoer
Dit topic is gesloten.
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.