Acties:
  • 0 Henk 'm!
code:
1
sudo apt-get install --reinstall xbian-package-xbmc

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
CurlyMo schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 19:52:
code:
1
sudo apt-get install --reinstall xbian-package-xbmc
Helaas, ook niet de oplossing. Kan via xbian-config de kernel ook niet switchen meer, zie even heel snel een wit scherm en dan keer ik terug naar het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laten we verder gaan op het XBian forum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
CurlyMo schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 19:59:
Laten we verder gaan op het XBian forum...
Check, topic in xbmc aangemaakt! Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Hmm.. Net mijn setup om zeep geholpen. Draaide Transparency skin, met een overclock. Werd gek van iedere keer die melding van de raspbmc addon dat settings in boot/config.txt niet gelijk waren aan de addon settings, dus dacht ik dat het handig was de xml van de addon even gelijk te maken aan de settings in config.txt. Dat had ik beter niet kunnen doen.
Na xbmc restart, wel de bovenste status bar, inclusief xbmc logo linksboven, rest zwart scherm. Terug zetten van settings hielp niet, ook niet met reboot. Hmm... Iemand een ideetje?

/edit
Is al opgelost. Geen idee hoe het kwam, maar na het terug plaatsen van een backup an Includes_Home.xml in de transparency skin werkte het. Gek genoeg was daar niks in veranderd de laatste tijd. Daarna weer exact dezelfde aanpassingen gemaakt, en nog wat extra, en bleef gewoon werken. Raar.

[ Voor 21% gewijzigd door UltraSub op 19-12-2012 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipper79
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
xbian geinstalleerd op de m'n raspberry pi. Werkt redelijk goed, alleen hoor ik bij het afspelen van mijn audio bij een nummerovergang 2x een plop/tik geluid. Het geluid loopt via een analoge uitgang (via HDMI geen last van). Herkent iemand dit? Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Obiter dictum schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 10:08:
Soms valt het geluid opeens weg bij XBian. Er is dan een reboot nodig, maar er gebeurt niks als ik op reboot druk. Gelukkig trekt hij stroom uit de tv, waardoor tv uit/aan ook werkt, maar de bedoeling lijkt het me niet... Meer mensen last van?
Plopperdeplop, een kleine schop

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 21:47
skipper79 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 08:54:
xbian geinstalleerd op de m'n raspberry pi. Werkt redelijk goed, alleen hoor ik bij het afspelen van mijn audio bij een nummerovergang 2x een plop/tik geluid. Het geluid loopt via een analoge uitgang (via HDMI geen last van). Herkent iemand dit? Iemand een oplossing?
Zelfde probleem hier! Een oplossing zou mooi zijn, helemaal omdat het plop/tik geluid 2x zo hard is als de muziek zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Analoge uitgang is van slechte kwaliteit, google t maar.
Obiter dictum schreef op woensdag 19 december 2012 @ 08:57:
[...]

Plopperdeplop, een kleine schop
Probeer eens een adapter.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:48

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik ben op zoek naar een opvolger voor mijn Logitech Squeezebox Touch.
- kan ik een Raspberry Pi via USB aansluiten op een DAC?
- kan ik de 3,3 of 5V van die multiconnector gebruiken om mijn eindversterker te triggeren (na opvoeren voltage tot 12V)?
- zit er een nieuwere Raspberry in de pijplijn?

Plan is: Raspberry Pi -> DAC (Audiolab M-DAC of Buffalo IIIse zelfbouw) -> Hypex eindversterker.

[ Voor 14% gewijzigd door Videopac op 19-12-2012 10:05 ]

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 22:49
Dat zal waarschijnlijk wel lukken ja... zo ga ik hem ook inzetten. Krijg hem als het goed is vandaag. Icm creative xfi hd gaat ie naar mijn receiver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 08:44
Ik heb net op mn Pi te add-on van Rieter geinstalleerd, maar ik zie nu dat NL1,2 en 3 daar helemaal niet bij staan.
Zijn die plots weggehaald, of heb ik iets verkeerd gedaan bij de installatie?

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik denk dat de uitzendinggemist site geblokkeerd wordt door de cookie-melding, waardoor er niet gescraped kan worden.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Laatst online: 22:45

arie_papa

Running on Ubuntu

Firesphere schreef op woensdag 19 december 2012 @ 18:15:
Ik denk dat de uitzendinggemist site geblokkeerd wordt door de cookie-melding, waardoor er niet gescraped kan worden.
Geweldig he, die moderne wetgeving van tegenwoordig ;(

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Videopac schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:04:
Ik ben op zoek naar een opvolger voor mijn Logitech Squeezebox Touch.
- kan ik een Raspberry Pi via USB aansluiten op een DAC?
- kan ik de 3,3 of 5V van die multiconnector gebruiken om mijn eindversterker te triggeren (na opvoeren voltage tot 12V)?
- zit er een nieuwere Raspberry in de pijplijn?

Plan is: Raspberry Pi -> DAC (Audiolab M-DAC of Buffalo IIIse zelfbouw) -> Hypex eindversterker.
Kan wel, zou gewoon moeten werken. Een nieuwe versie van de Pi hoef je denk ik voorlopig niet op te wachten.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Mijn Rasp is softwarematig dood. Flink met oc en overvolting aan de gang geweest (man dat scheelt btw), paar keer crashes en niet meer booten uiteraard. Terug naar de "standaard" oc wat paar dagen lekker heeft gedraaid. Wat ik ook start, geen geluid meer..

Ik heb vanmiddag nog een dd iso gemaakt van de sd. Ff snel terug zetten werkt niet, resource busy. Geen zin meer om uit te zoeken, doe ik later wel :)

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 14:57

Crp

Ik heb de laatste tijd problemen met mijn XBMC Subtitle plugin icm 1Channel. Toen ik net mijn Rasp had geinstalleerd werkte alles goed (4 weken terug) maar sinds kort doet mijn Subtitle plugin het niet meer en krijg ik telkens een script error.

In IceFilms werkt de plugin wel.

• bartosiej
UltraSub schreef op woensdag 19 december 2012 @ 23:01:
Mijn Rasp is softwarematig dood. Flink met oc en overvolting aan de gang geweest (man dat scheelt btw), paar keer crashes en niet meer booten uiteraard. Terug naar de "standaard" oc wat paar dagen lekker heeft gedraaid. Wat ik ook start, geen geluid meer..

Ik heb vanmiddag nog een dd iso gemaakt van de sd. Ff snel terug zetten werkt niet, resource busy. Geen zin meer om uit te zoeken, doe ik later wel :)
Hoe ver ben je gegaan met het overclocken en -volten? beyond turbo?

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

Ik was gisteren bij me ouders, wou een demonstratie geven van me PI.
Ik had de voeding via de tv lopen, hdmi kabel van de action (volgens me pa).
Het volgende gebeurde
- Pi start op, ik zie hem booten maar ik zie net de tijde zeg maar ipv [4.233]Config eth0 zag ik alleen Config Eth0
- Het xbian logo was vaagjes en had aan de linkerzijkant rode strepen.
Hierna liet ie een zwart scherm zien.
Bij me ouders staat een Samsung TV mey AnyNet+ (CEC), weet zo niet welk type, wel dat hij gewoon 1080p ondersteund.

Terwijl de pi bij mij wel gewoon werkt, wat kan het probleem bij mijn ouders zijn.

• skipper79
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Een mogelijk workaround voor onderstaande is te vinden op http://github.com/raspberrypi/linux/issues/128.
Heb het alleen nog niet geprobeerd...Ben wel benieuwd.
Ik kan bevestigen dat dit werkt. Op dit moment bezig met de best mogelijke implementatie te vinden voor XBian :)

Voor wie het zelf wilt testen:
https://github.com/xbianonpi/xbian/issues/175

[ Voor 26% gewijzigd door CurlyMo op 20-12-2012 13:33 ]

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:36

CeesKees

I rest my Kees

Brantje schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:32:
Ik was gisteren bij me ouders, wou een demonstratie geven van me PI.
Ik had de voeding via de tv lopen, hdmi kabel van de action (volgens me pa).
Het volgende gebeurde
- Pi start op, ik zie hem booten maar ik zie net de tijde zeg maar ipv [4.233]Config eth0 zag ik alleen Config Eth0
- Het xbian logo was vaagjes en had aan de linkerzijkant rode strepen.
Hierna liet ie een zwart scherm zien.
Bij me ouders staat een Samsung TV mey AnyNet+ (CEC), weet zo niet welk type, wel dat hij gewoon 1080p ondersteund.

Terwijl de pi bij mij wel gewoon werkt, wat kan het probleem bij mijn ouders zijn.
Ik zou als eerst een andere voeding proberen. Ik heb ook wel problemen gehad met een verkeerde voeding.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Zo update naar xbian a3 gelukt, nieuwe kernel ook gedaan.
Weer test met diverse 1080p over LAN, 2x goed (Dark knight rises en Buck Bunny) 1x met minimale hapering ca 5x (Avengers): playtime 20 min.
Ben tevreden.

Voelt erg snel aan, soepeltjes door alle menu's heen, laden van informatie bliksemsnel, evenals pauzeren, doorspoelen en terug gaan naar home menu.

- Youtube faalt met inloggen
- Nederland 24 werkt niet, zoals eerder aangegeven
- Krijg refocus skin niet geinstalleerd (belangrijkste probleem voor mij op dit moment)
Fuff schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:08:
- Krijg refocus skin niet geinstalleerd (belangrijkste probleem voor mij op dit moment)
https://github.com/xbiano...124#issuecomment-11199241

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

vanavond ff testen... op xbian... kan ik gelijk nog een keer de DTS playback testen.. hoop ik...

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Weer test met diverse 1080p over LAN, 2x goed (Dark knight rises en Buck Bunny) 1x met minimale hapering ca 5x (Avengers): playtime 20 min.
Ben tevreden.

Voelt erg snel aan, soepeltjes door alle menu's heen, laden van informatie bliksemsnel, evenals pauzeren, doorspoelen en terug gaan naar home menu.

Refocus BIG skin werkt bij mij wel (heb een mogelijk unrelated videospeelprobleem, maar dat daargelaten).

Geïnstalleerd door de repo van de skin te installeren via volgende zip file http://skin-refocusbig.go...iles/repository.salem.zip

Die installeer je zoals je een addon from zip installeert. Daardoor komt er een extra repo bij als je "get addons" doet. Uit die repo kan je refocus automatisch installeren en laten updaten.

Werkte bij mij NIET met XBMC Frodo Beta 2, maar WEL met RC1.

EDIT; die methode lijkt me én makkelijker en meer future friendly dan de methode van de github issue.

[ Voor 4% gewijzigd door DexterBelgium op 20-12-2012 16:17 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• UltraSub
bartosiej schreef op donderdag 20 december 2012 @ 09:26:
[...]

Hoe ver ben je gegaan met het overclocken en -volten? beyond turbo?
Dit loopt nu:
arm_freq=900
core_freq=405
sdram_freq=500
over_voltage=3
over_voltage_sdram=3

Bleek achteraf dat ik Audio Engine aan had gezet, waardoor niks meer speelde. Door rare nfs errors, die achteraf normaal bleken, op verkeerde been gezet, terug geclocked, maar ook de Audio Engine weer disabled. Toen wel video spelen maar geen geluid. Vandaag even met dd de backup terug gezet, en alles is weer normaal. Draai dus weer op bovenstaande clocksnelheden. Enige wat ik merk is dat met deze OC ik regelmatig heel even zwart beeld heb, en dan meteen weer normaal.

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:04
Ben tevreden.

Youtube inloggen heb ik ook problemen mee met OE beta 5. Denk dat het of plugin-issue is of xbmc issue.
Verder bevalt de Pi uitstekend als media center! Speelt eigenlijk alles af, al had ik laatst een raw blu-ray rip en die trok hij niet (geen video). Die maar via vlc afgespeeld want xbmc op windows deed er ook wat vreemd mee.

Verwijderd

Lieuwe15 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 17:06:
[...]

Youtube inloggen heb ik ook problemen mee met OE beta 5. Denk dat het of plugin-issue is of xbmc issue.
Verder bevalt de Pi uitstekend als media center! Speelt eigenlijk alles af, al had ik laatst een raw blu-ray rip en die trok hij niet (geen video). Die maar via vlc afgespeeld want xbmc op windows deed er ook wat vreemd mee.
Fijn dat hij alles afspeelt. Ik heb ook een Pi maar door tijdgebrek heb ik hem nog niet goed kunnen testen. Wat mij niet duidelijk is: welke soorten bestanden speelt ie eigenlijk?
Ik heb nu bv allerlei bestanden:
avi (bv divx of h264, xvid)
mpg
video_ts mappen
een iso image van een dvd met video_ts mappen
bluray x264

Ik begrijp het verschil tussen containers en codecs. Alleen mij is niet duidelijk: welke containers en codec combinaties speelt de Raspberry af? Dan weet ik welke bestanden ik eerst nog moet uitpakken/omvormen/mounten. Ik kan nergens een mooi overzicht vinden.

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 13:43
Mijn sd-sleuf is half afgebroken, waardoor de sd-kaart niet meer klemt cq. de raspberry niet meer opstart :/

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:05

lasharor

7 december 2004

Pff.

Ik heb bij elke restart een corrupte kaart volgens mij. Zelfs als ik uit het menu voor "opnieuw opstarten" kies krijg ik:

"cp: read erro: input/output error.
Error in prerpare_systroot: mount_common: Could not mount /dev/System"

begin het nu wel erg irritant te vinden. Wat doe ik verkeerd :S.

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 13:35
lasharor schreef op donderdag 20 december 2012 @ 17:36:
Pff.

Ik heb bij elke restart een corrupte kaart volgens mij. Zelfs als ik uit het menu voor "opnieuw opstarten" kies krijg ik:

"cp: read erro: input/output error.
Error in prerpare_systroot: mount_common: Could not mount /dev/System"

begin het nu wel erg irritant te vinden. Wat doe ik verkeerd :S.
Dit soort meldingen heb ik ook onder openelec, reboot = mount error.... nog vreemder is dat dit alleen gebeurd wanneer er een hdmi kabel is aangesloten. 8)7

MTB Trail Traffic

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

geen last van met openelec.....

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:05

lasharor

7 december 2004

xbian krijg ik trouwens helemaal niet geinstalleerd. Die geeft nog veel meer van die errors tijdens de installatie.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Volgens mij is je SD gewoon de weg kwijt.. Net een xbian a2 image sd geladen.. via apt-get helemaal geupdate naar de a3...
niks aan het handje? :?

• Fuff
  • Niet online
DexterBelgium schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:16:
[...]

Refocus BIG skin werkt bij mij wel (heb een mogelijk unrelated videospeelprobleem, maar dat daargelaten).

Geïnstalleerd door de repo van de skin te installeren via volgende zip file http://skin-refocusbig.go...iles/repository.salem.zip

Die installeer je zoals je een addon from zip installeert. Daardoor komt er een extra repo bij als je "get addons" doet. Uit die repo kan je refocus automatisch installeren en laten updaten.

Werkte bij mij NIET met XBMC Frodo Beta 2, maar WEL met RC1.

EDIT; die methode lijkt me én makkelijker en meer future friendly dan de methode van de github issue.
Deze methode werkt, bedankt :)
Erg mooie interface, is wel een stuk trager wanneer je op home-knop drukt. Heb er verder weinig mee kunnen spelen
Die had ik geprobeerd maar repo's waren niet goed. Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
UltraSub schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:52:
[...]

Dit loopt nu:
arm_freq=900
core_freq=405
sdram_freq=500
over_voltage=3
over_voltage_sdram=3

Bleek achteraf dat ik Audio Engine aan had gezet, waardoor niks meer speelde. Door rare nfs errors, die achteraf normaal bleken, op verkeerde been gezet, terug geclocked, maar ook de Audio Engine weer disabled. Toen wel video spelen maar geen geluid. Vandaag even met dd de backup terug gezet, en alles is weer normaal. Draai dus weer op bovenstaande clocksnelheden. Enige wat ik merk is dat met deze OC ik regelmatig heel even zwart beeld heb, en dan meteen weer normaal.
Ik draai nu al bijna 2 weken 24/7 stable op turbo, aka:
arm_freq=1000
core_freq=500
sdram_freq=500
over_voltage=6

Misschien dat ik een goede batch te pakken heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hangt hier constant rond de 70 graden. Zou naar een hogere overvolt moeten wil ik 1000 en 500 halen, en dan wordt hij zeer waarschijnlijk te warm om stabiel te blijven. Zit nog in een case, en het meubel waar hij in ligt (achter de receiver en popcornhour) zorgt ook niet voor een kamertemperatuur als ambient temperature :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NIET UPDATEN. DE ONDERTITELS LOPEN NIET LANGER SYNCHROON!!!

OpenELEC 3.0 Beta 6 released
http://openelec.tv/news/item/260-openelec-30-beta-6-released

Update naar XBMC 12 Frodo - Release Candidate 2
http://xbmc.org/natethoma...rodo-release-candidate-2/

RPi build:
http://releases.openelec.tv/OpenELEC-RPi.arm-2.95.6.tar.bz2

Ervaring leert dat je beter even kunt wachten totdat de volgende pagina is bijgewerkt:
http://releases.openelec.tv/latest
Pas dan zal ook de auto updater de nieuwe beta oppikken.

Edit:
Net handmatig geupdate.

NIET UPDATEN. DE ONDERTITELS LOPEN NIET LANGER SYNCHROON!!!

Lijkt allemaal goed te werken zo op het eerste gezicht...
Hhmm, bij nader inzien lijkt AirPlay weeeer stuk te zijn... ;w
(op iPad 3/iPhone 5 met iOS 6)

....................................................................................................................Zie signature voor Pi specs.
........................................................................................................................................||
........................................................................................................................................\/

[ Voor 47% gewijzigd door technorabilia op 21-12-2012 20:35 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Heeft airplay ooit gewerkt dan? Mijn pi liep er laatst kneiterhard op vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Mijn Flirc is binnen. Ik was lui, en had geen zin om nog langer zelf te klooien. Dus ik denk, we kiezen de makkelijke weg, en nemen een programmeerbare Flirc. Nou, zo'n succes vind ik het nog niet so far. Het MCE keyboard gemapped op de Harmony werkt niet lekker (volgens de forums), dus heb ik uit een sticky daar de settings genomen voor een Samsung TV, en alle hardbuttons gemapped. So far so good, tot ik een aantal buttons aan het flirc keyboard heb toegewezen. Button already mapped. Grr..

/edit
Uiteraard heeft iedere hard button een ander cmd toegewezen. En is raar, want ik heb de guide om te mappen gevolgd uit een sticky topic.

[ Voor 12% gewijzigd door UltraSub op 21-12-2012 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook de Samsung TV gekozen. Wat is dan nu precies het probleem? Volgens mij werkt alles op m'n Harmony One.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Krijg na een button of 10 te hebben gemapped op de Flirc de melding dat de buttons al gemapped waren.
Net helemaal opnieuw de Harmony ingericht, zal toch wel ergens een dubbele hebben gehad, want nu heb ik alle buttons kunnen mappen. Lijkt vooralsnog allemaal te werken :)
Phew, kreeg het al ff warm zeg. Ik denk zal toch niet waar zijn he. Die app gedroeg zich op de mac ook al niet echt lekker (crashes en nam muis en toetsenbord soms over), dus het leek er op dat ik daar nog wel even zoet mee zou zijn.

Respons lijkt so far inderdaad, zoals ook beschreven in het sticky topic daar, erg goed.
Wat een genot om met een Harmony dit ding te kunnen bedienen, zo hoort het. Is XBMC volledig opgenomen in mijn activities tenminste.

/edit
Als de screensaver van xbmc er in kicked, krijg ik met de Harmony geen respons meer. Toetsenbord reageert wel meteen, waarna de Flirc het ook weer doet.

En ik heb misschien iets uit de log wat verklaart waarom ik regelmatig zwarte schermen/frames zie, voornamelijk als ik met de GUI tussendoor dingen doe:
code:
1
2
22:34:33 T:2744120336 WARNING: CRenderManager::FlipPage - timeout waiting for flip to complete
22:34:33 T:2744120336 WARNING: CRenderManager::FlipPage - timeout waiting for previous frame
Misschien toch wat te ver overclocked?

[ Voor 37% gewijzigd door UltraSub op 21-12-2012 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Net Xbian opnieuw geinstalleerd, alleen kan ik nu geen enkele skin kiezen. Telkens "Dependencies not met", ook met een skin als reFocus Big. Weet iemand hoe je dat kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Rev! schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 22:22:
Net Xbian opnieuw geinstalleerd, alleen kan ik nu geen enkele skin kiezen. Telkens "Dependencies not met", ook met een skin als reFocus Big. Weet iemand hoe je dat kan oplossen?
Ik heb, een paar posts hierboven zie je welke, een repo geinstalleerd en toen werkte het. Heb je dat wel weer ge re-enabled, anders staat die automatisch op disabled lijkt me ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Fuff schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 22:33:
[...]

Ik heb, een paar posts hierboven zie je welke, een repo geinstalleerd en toen werkte het. Heb je dat wel weer ge re-enabled, anders staat die automatisch op disabled lijkt me ?
Dat had ik al geprobeerd, helaas dezelfde melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Rev! schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 22:44:
[...]

Dat is jammer.

Ik probeer nu fanart als background in te stellen, maar ik weet niet waar de fanart opgeslagen wordt op xbian? Iemand die dit zo 1,2,3 kan zeggen welke folder ik zou moeten instellen?
Vind die standaard achtergronden van refocus mwoah mwoah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Draait iemand anders al op XBMC 12 RC 2? Zo ja, heb je ook problemen met de ondertitels die niet synchroon lopen. Ik heb dit met TV Shows. De XBMC subs add-on geeft aan SYNC maar de subs lopen ~0.5 sec out-of-sync.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Fuff schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 22:50:
[...]

Dat is jammer.

Ik probeer nu fanart als background in te stellen, maar ik weet niet waar de fanart opgeslagen wordt op xbian? Iemand die dit zo 1,2,3 kan zeggen welke folder ik zou moeten instellen?
Vind die standaard achtergronden van refocus mwoah mwoah.
Even mezelf quoten. Heb volgens mij de oplossing gevonden. Heb 2 centrale folders aangemaakt (tv fanart en movie fanart) met de add-on artwork downloader. Die heb ik in refocus ingesteld als custom background en nu is artwork aan het scrapen dus ben benieuwd of het daadwerkelijk werkt, me dunkt van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Rev! schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 22:44:
[...]

Ik heb dezelfde melding hier met die repo. Zal vast wel wat mis zijn daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ik denk zelf dat het kom omdat ik ook naar de nieuwste kernel heb geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Zo.. case er af, temp van ~ 70 naar ~ 45 graden. Dat scheelt nogal zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een waarschuwing.

De Kingston SD10V/8GB lijkt niet meer compatible te zijn met de Pi.
Ik had twee kaartjes die goed werken. Recentelijk twee erbij gekocht en beide werken niet.
Corrupte batch? Of zijn de specs veranderd? Geen idee...

OpenELEC werkt niet.
http://openelec.tv/forum/...mkfsext4-fails-on-sd-card

XBian ook niet.
http://img546.imageshack.us/img546/5669/xbian.jpg

SD cards specs
De twee links werken prima. Twee aan rechterkant kunnen de prullenbak in...

Afbeeldingslocatie: http://img839.imageshack.us/img839/1188/58334004.jpg

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Wat werkt dan niet?
Heb net een sandisk ultra 8gb er in gestopt, merk niks geks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Het is geen namaak?

Gebruik nu deze Hub trouwens als mijn voeding en USB hub, draait tot nu toe prima met een 900mhz OC. Kan nu alle films goed afspelen via het netwerk, ook 1080p + DTS. :)

http://www.mycom.nl/Produ...USB-20-HUB-4-Ports/150359

[ Voor 86% gewijzigd door Rev! op 22-12-2012 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 17:18:
Wat werkt dan niet?
Heb net een sandisk ultra 8gb er in gestopt, merk niks geks...
Het gaat speciek om de genoemde Kingston...
Parted/mkfs.ext4 commando werkt niet op OpenELEC en op XBian krijg je cmd13 errors.

Vraag:
Hoe krijg ik XBian op XBMC 12 RC2? Ik wil nl. iets vergelijken met OpenELEC.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:43

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

kraades schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 16:56:
Even een waarschuwing.

De Kingston SD10V/8GB lijkt niet meer compatible te zijn met de Pi.
Ik had twee kaartjes die goed werken. Recentelijk twee erbij gekocht en beide werken niet.
Corrupte batch? Of zijn de specs veranderd? Geen idee...

OpenELEC werkt niet.
http://openelec.tv/forum/...mkfsext4-fails-on-sd-card

XBian ook niet.
http://img546.imageshack.us/img546/5669/xbian.jpg

SD cards specs
De twee links werken prima. Twee aan rechterkant kunnen de prullenbak in...

[afbeelding]
Hoop het niet, net me setje van SOSsolutions binnen gehad met een 8GB Class 10 SDkaart.
Hij moet alleen onder de boom dus moet even geduld hebben ermee om te testen :)

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sepp14 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 17:41:
[...]

Hoop het niet, net me setje van SOSsolutions binnen gehad met een 8GB Class 10 SDkaart.
Hij moet alleen onder de boom dus moet even geduld hebben ermee om te testen :)
Het gaat specifiek om dit merk/type. Als je op internet zoekt zijn daar de laatste tijd nogal wat problemen mee.
Ik heb nog wel een call gemeld bij Kingston dus wie weet.
Deze twee van mij gaan in ieder geval terug.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

De twee rechter SDkaarten lijkt wel iets met het schuifje te zijn, of de foto vertekend erg.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 16:14
hmz, alle 1080p stopt even na een 10sec kijken en gaat dan verder. Pi draait op openelec, meer mensen last van of hoe ik dit kan oplossen.

nvm. Blijkt dat mijn nieuwe films 1080p met dts zijn. Vorige 2 films die ik gekeken had waren DD

[ Voor 27% gewijzigd door MeneerKrab op 22-12-2012 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

MeneerKrab schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 19:44:
hmz, alle 1080p stopt even na een 10sec kijken en gaat dan verder. Pi draait op openelec, meer mensen last van of hoe ik dit kan oplossen.
Alleen "1080p" zegt niet zoveel. Wat is de audio en video codec? (hou de I ingedrukt, op de remote het "Information" geval) voor 3+ seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 16:05
Even een kleine rant over OpenElec:

Ik woon voor twee weken in het huis van een vriend en vriendin die op vakantie zijn en had besloten om in die tijd maar een mediacentertje voor ze te bouwen, aangezien ze met hun huidige oplossing van de bank moeten opstaan om een film te pauzeren die vanaf de PC draait (wat natuurlijk uit den boze is).

Vol goede moed vanmiddag dus Openelec geinstalleerd met de default values en...wauw. OpenElec heeft schijnbaar al sinds de release een bug in de audiodriver die ervoor zorgt dat bij elke wisseling van nummer, film of gewoon de pauzeknop de driver op "sleep" gaat. Dit gaat gepaard met een prachtige scheurende plop die nou niet bepaald goed is voor je versterker en speakers. Deze plop komt welgeteld tussen elk nummer door!

Openelec zegt dat de bug ergens in de bugtracker staat maar er is al vanaf de release niets aan gedaan, terwijl Raspbian hem blijkbaar al maanden geleden heeft opgelost.

Wauw.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!
citruspers schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 20:08:
Even een kleine rant over OpenElec:

Ik woon voor twee weken in het huis van een vriend en vriendin die op vakantie zijn en had besloten om in die tijd maar een mediacentertje voor ze te bouwen, aangezien ze met hun huidige oplossing van de bank moeten opstaan om een film te pauzeren die vanaf de PC draait (wat natuurlijk uit den boze is).

Vol goede moed vanmiddag dus Openelec geinstalleerd met de default values en...wauw. OpenElec heeft schijnbaar al sinds de release een bug in de audiodriver die ervoor zorgt dat bij elke wisseling van nummer, film of gewoon de pauzeknop de driver op "sleep" gaat. Dit gaat gepaard met een prachtige scheurende plop die nou niet bepaald goed is voor je versterker en speakers. Deze plop komt welgeteld tussen elk nummer door!

Openelec zegt dat de bug ergens in de bugtracker staat maar er is al vanaf de release niets aan gedaan, terwijl Raspbian hem blijkbaar al maanden geleden heeft opgelost.

Wauw.
Jammer dat je OpenElec zo overduidelijk wilt 'ranten'. Dit is namelijk geen OpenElec bug maar een probleem van brakke hardware van de RPi zelf. Wat Raspbmc heeft gedaan, is allemaal dirty patches toevoegen aan XBMC om AudioEngine te ondersteunen. Die hebben op zichzelf ook weer hun side-effects. Het is dus een bewuste keuze van OpenElec om die weg niet te ondersteunen. Wij vanuit XBian zijn er ook mee bezig maar zien de weg van Raspbmc op dit moment ook niet zitten.

Zie: https://github.com/xbianonpi/xbian/issues/175
En: https://github.com/xbiano...172#issuecomment-11631083

Voor verdere details verwijs ik jullie graag door naar Koenkk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
CurlyMo schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 20:22:
[...]
Wat Raspbmc heeft gedaan, is allemaal dirty patches toevoegen aan XBMC om AudioEngine te ondersteunen.
En dat werkt goed zeg. Not!
Gelukkig had ik een iso van de sd, want na aanzetten van de AudioEngine kon ik geen video meer starten. Uitzetten van AudioEngine dus maar. Right. Wel video's starten, maar nergens meer geluid. Omdat ik geen zin had om dat allemaal uit te gaan zoeken maar het iso terug gezet.
Al met al heb ik dus wel die AudioEngine nodig om DTS-MA en TrueHD door te zetten naar mijn receiver, en dat kan nu dus (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
CurlyMo schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 20:22:
[...]

Jammer dat je OpenElec zo overduidelijk wilt 'ranten'. Dit is namelijk geen OpenElec bug maar een probleem van brakke hardware van de RPi zelf.
Dat het een rant was was vanaf het begin al duidelijk, daarom schreef ik het er ook bij. Ik ben simpelweg chagrijnig omdat ik de halve dag heb besteed aan het opzetten van een mediacenter om er vervolgens achter te komen dat deze bij uitvoeren van een van zijn kernfunctionaliteiten, namelijk het afspelen van audio, probeert je speakers kapot te maken.

Dat is niets persoonlijks tegen Openelec, maar als team OpenElec wil voorkomen dat er over gezeurd wordt zou het fijn zijn als ze er op zijn minst wat meer informatie over geven, of misschien workarounds documenteren.

Het kan mij niet zo heel veel schelen of RaspBMC* het probleem oplost met een "vieze hack", er wordt in ieder geval aan gewerkt! Bij OpenElec.tv forums blijft het angstvallig stil als de bug genoemd wordt.

Overigens ben ik het wel met je eens dat de Raspbian methode niet optimaal is, ik heb het net geinstalleerd en er zit nog steeds een plop tussen de nummers door, alleen heb ik het idee dat die wel minder intens is.
Dus, eerlijk is eerlijk, ook een minpuntje voor RaspBMC, want je moet niet claimen dat iets is opgelost als het dat niet is.

Verder heb ik het idee dat je het opvat als een persoonlijke aanval en zou graag even zeggen dat het niet zo bedoeld is. Ik waardeer het werk van alle ontwikkelaars die in hun vrije tijd vrijwillig een gratis product ontwikkelen, ik ben alleen teleurgesteld dat de tekortkomingen niet erg goed zijn beschreven....

EDIT:

Ik zit nu even goed te luisteren en de geluidskwaliteit van de Pi is uberhaupt niet al te best. Jammer, ik had gehoopt dat de firmware update van een tijdje geleden dat wel zo goed als had opgelost.

Ik geef het maar op voor vandaag, problemen met audio, vastlopende mediacenters tijdens het scannen, videobestanden die niet afspelen....mijn Pi gaat denk ik maar mooi weer terug naar het barebones CLI servertje was het was :+

EDIT: Raspbian met RaspBMC verward

[ Voor 12% gewijzigd door citruspers op 22-12-2012 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1) Verander even Raspbian in Raspbmc.
2) Ik vatte het niet als persoonlijke aanval op maar ik vind het wel zo netjes dat wanneer je een statement maakt over een bepaalde OS product je jezelf tenminste een beetje goed informeert. Je had simpelweg kunnen aangeven dat er een issue is met het ploppen in OE en minder in Raspbmc. Dat was een valide punt geweest. De rest van je verhaal (waarin je de oorzaak bij OE legt) klopt simpelweg niet.

[ Voor 62% gewijzigd door CurlyMo op 22-12-2012 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
weet iemand dit: ik heb een folder voor films. deze komen allemaal netjes terug in raspbmc in de library. zodra ik ene film verwijder en de library update, blijft deze de film/info behouden. Zelfde voor series, had als test 1 seizoen van boss gedownload. en vervolgens weer verwijderd. maar hij blijft nu terug komen in het serie overzicht, terwijl heel de folder al weg is en niet meer bestaat.

Hoe krijg ik dit weer goed zodat de library echt update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Select knop ingedrukt houden en dan verwijder uit de bibliotheek (of iets dergelijks) selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 17:41:
[...]

Vraag:
Hoe krijg ik XBian op XBMC 12 RC2? Ik wil nl. iets vergelijken met OpenELEC.
Iemand?
Ik wil nl. even testen of het niet sync lopen van de subtitles iets is van XBMC 12 RC2 op de Pi.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
CurlyMo schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 21:24:
[...]

1) Verander even Raspbian in Raspbmc.
2) Ik vatte het niet als persoonlijke aanval op maar ik vind het wel zo netjes dat wanneer je een statement maakt over een bepaalde OS product je jezelf tenminste een beetje goed informeert. Je had simpelweg kunnen aangeven dat er een issue is met het ploppen in OE en minder in Raspbmc. Dat was een valide punt geweest. De rest van je verhaal (waarin je de oorzaak bij OE legt) klopt simpelweg niet.
1 is aangepast, thanks.
2:

Daar ben ik het niet mee eens, en vooral het hele "jezelf een beetje fatsoenlijk informeert" vind ik erg neerbuigend klinken. Ik heb gezien dat er een firmware update is geweest voor de audio-out, dat het probleem wordt veroorzaakt door de driver die in standby gaat en geen signaal blijft sturen, dat RaspBMC claimt een oplossing voor het probleem te hebben en dat er eventueel met het wisselen van Alsa naar Pulseaudio met een paar tweaks het probleem ook op is te lossen.

Je reageert verder helemaal niet op mijn punt van documentatie, terwijl je me tegelijkertijd wel verwijt dat ik mezelf niet genoeg informeer. Dat is krom.

Ik hoop dat jij, als medeontwikkelaar van een van de RPi mediacenter distro's mijn kritiek over een gebrek aan documentatie in je achterhoofd houd, want, zoals ik al zei in mijn post, dat is mijn grootste probleem momenteel, niet de bug zelf, maar een gebrek aan documentatie. En zo te oordelen aan de forumposts die ik tegen kwam toen ik mijzelf aan het informeren was ben ik zeker niet de enige.

Ik heb je bugtracker nu trouwens ook gelezen en daar staat inderdaad een post over maar...wil je eindgebruikers nou echt naar je source control en bugtracker doorsturen zodat ze weten waar ze aan toe zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door citruspers op 22-12-2012 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
citruspers schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 23:28:
[...]
Daar ben ik het niet mee eens, en vooral het hele "jezelf een beetje fatsoenlijk informeert" vind ik erg neerbuigend klinken.
Ik gaf aan "goed informeert". Dat is toch echt een andere toon en intentie.
Je reageert verder helemaal niet op mijn punt van documentatie, terwijl je me tegelijkertijd wel verwijt dat ik mezelf niet genoeg informeer. Dat is krom.
Het enige waar ik bezwaar tegen maakte is dat je het een OpenElec probleem noemt. Niet tegen je klacht m.b.t. gebrek aan documentatie. Daar heb je gelijk in.
Ik heb gezien dat er een firmware update is geweest voor de audio-out, dat het probleem wordt veroorzaakt door de driver die in standby gaat en geen signaal blijft sturen, dat RaspBMC claimt een oplossing voor het probleem te hebben en dat er eventueel met het wisselen van Alsa naar Pulseaudio met een paar tweaks het probleem ook op is te lossen.
De firmware update waar je het over hebt is nog altijd iets van de Raspberry Pi Foundation zelf. Die kan niet en wordt niet onderhouden door een andere distributie. Dus op de eerste plaats is het een Raspberry Pi Foundation probleem, op de tweede plaats een XBMC probleem aangezien zij het nut niet zien in het ondersteunen van een 'geavanceerdere' audio engine voor de Raspberry Pi port, en op de laatste plaats een probleem van een van de distro die er wel of niet voor kiezen een dirty hack toe te passen.

Alsa heeft nooit ondersteuning gehad vanuit XBMC (en nog steeds niet) en wordt nog steeds erg slecht ondersteund. Ik vraag me af of die Alsa ondersteuning er überhaupt al was in Raspbmc en zo ja, hoe goed hij werkte.

Wat jij een paar tweaks noemt zijn dus niet zomaar tweaks maar een hoop (zoals vaker gezegd) dirty hacks.
Ik heb je bugtracker nu trouwens ook gelezen en daar staat inderdaad een post over maar...wil je eindgebruikers nou echt naar je source control en bugtracker doorsturen zodat ze weten waar ze aan toe zijn?
Nee, het is meer een mededeling dat er aan wordt gewerkt. De manier waarop jij je ingelezen hebt geeft al aan dat je niet zomaar een gebruiker bent. Zomaar een gebruiker wilt gewoon graag horen "Er wordt aan gewerkt en het is een bekend probleem van de RPi zelf". Wil je meer diepgaandere info, dan stuur ik je inderdaad door naar de bugtracker.

[ Voor 42% gewijzigd door CurlyMo op 22-12-2012 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedankt, is gelukt.
kraades schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 22:51:
Draait iemand anders al op XBMC 12 RC 2? Zo ja, heb je ook problemen met de ondertitels die niet synchroon lopen. Ik heb dit met TV Shows. De XBMC subs add-on geeft aan SYNC maar de subs lopen ~0.5 sec out-of-sync.
Net als op OpenELEC werkt dit ook niet op XBian. M.a.w. het is iets in XBMC 12 RC2. :'(
Niemand anders last hiervan!?!?

XBMC Trac

[ Voor 5% gewijzigd door technorabilia op 23-12-2012 09:46 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
UltraSub schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 22:12:
En ik heb misschien iets uit de log wat verklaart waarom ik regelmatig zwarte schermen/frames zie, voornamelijk als ik met de GUI tussendoor dingen doe:
code:
1
2
22:34:33 T:2744120336 WARNING: CRenderManager::FlipPage - timeout waiting for flip to complete
22:34:33 T:2744120336 WARNING: CRenderManager::FlipPage - timeout waiting for previous frame
Misschien toch wat te ver overclocked?
De log entries zijn er nog, maar de zwarte schermen niet meer...
Heb een "ronde" overclock nu. 1000/500/500. Core en dram lopen nu op 500 en dat is deelbaar door 2, waardoor de videoclock nu gewoon netjes default staat, op 250. Vooralsnog ga ik er vanuit dat dit de reden was (het pingelen tussen 2 en 4 ns clockcycles).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
Hallo,

Ik heb nog een vraagje.

Speelt ie alle veel voorkomende formaten af, avi mkv mp4 AVCHD divx enz.

Want dit vind ik echt een must.

En kan ik een afstandbediening erop aansluiten als deze: http://www.marktplaats.nl...5eb58c81b&previousPage=lr

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

En als ik gewoon simpel XBMC erop wil (net als iedereen) onzder veel poespas. Zit er dan alsnog veel werk in om dit te laten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Wil je mpeg2 afspelen dien je een codec aan te schaffen via http://www.raspberrypi.com/.
De meeste gebruiken de app van xbmc of yatse op hun smartphone of tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenkk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 20:33
Kan iedere XBian gebruiker (die wat tijd over heeft ;p) updaten na XBMC Frodo RC2 (instructies: https://github.com/xbiano...tly/blob/master/README.md) en kijken of je het probleem van @kraades kan reproduceren?
kraades schreef op zondag 23 december 2012 @ 09:13:
[...]

Bedankt, is gelukt.

[...]

Net als op OpenELEC werkt dit ook niet op XBian. M.a.w. het is iets in XBMC 12 RC2. :'(
Niemand anders last hiervan!?!?

XBMC Trac

[ Voor 44% gewijzigd door Koenkk op 23-12-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Dus,

Als ik dit dingetje koop en er XBMC op zet komt het er zelfde uit te zien als waarmee ik film kijk op de pc?

Want op youtube ziet het er anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:56
Misschien hebben ze op je Youtube-filmpje een andere skin gebruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Ja dat dacht ik al.

Dus het ziet het er precies hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik zeg gisteren nog tegen een paar collega's, ik dacht dat xbmc nu met al deze kant-en-klare packages ook wel voor de mainstream markt zou zijn. Ik zat er naast. In mijn ogen blijft het (vooralsnog) techie speelgoed. Ik vind het geweldig, maar ik ga dit nog niet aan vrouw en kids geven, of aan mijn familie aanbevelen als oplossing. Als je het tenminste wil vergelijken met een appliance als bijvoorbeeld een popcornhour. Ik heb twee C200's, en hoewel ik raspbmc geweldig vind om mee te spelen, nogmaals, zie ik nog niet direct de logica om de ultrabetrouwbare C200's de deur te wijzen en mijn gezin geforceerd om te zetten naar XBMC (alhoewel het wel aardig in de buurt begint te komen langzaam aan).

Wat ik bedoel te zeggen, kijkende naar jouw reacties, ik zou er nog even van weg blijven, denk dat je teleurgesteld gaat zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
UltraSub schreef op zondag 23 december 2012 @ 15:00:
Ik zeg gisteren nog tegen een paar collega's, ik dacht dat xbmc nu met al deze kant-en-klare packages ook wel voor de mainstream markt zou zijn. Ik zat er naast. In mijn ogen blijft het (vooralsnog) techie speelgoed. Ik vind het geweldig, maar ik ga dit nog niet aan vrouw en kids geven, of aan mijn familie aanbevelen als oplossing. Als je het tenminste wil vergelijken met een appliance als bijvoorbeeld een popcornhour. Ik heb twee C200's, en hoewel ik raspbmc geweldig vind om mee te spelen, nogmaals, zie ik nog niet direct de logica om de ultrabetrouwbare C200's de deur te wijzen en mijn gezin geforceerd om te zetten naar XBMC (alhoewel het wel aardig in de buurt begint te komen langzaam aan).

Wat ik bedoel te zeggen, kijkende naar jouw reacties, ik zou er nog even van weg blijven, denk dat je teleurgesteld gaat zijn ;)
Ben ik niet met je eens,
Op de rasp oke dat is wat klooien om het goed te laten werken.
Maar op een ion met openelec v2 werkt alles gewoon goed.
Heb ook de ion + openelec aanbevolen aan div fam en vrienden... geen klachten alleen maar lof...

:)

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Wat kunne dan volgens jou redenen zijn om niet aan Raspberry pi te beginnnen. Ik ben een echte fan van XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:56
Raspi zou ik nog niet aanbevelen aan minder technisch ingestelde mensen. De software daarop vind ik nog iets te veel in ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Een ion (Intel ATOM CPU/ Nvidia GPU) werkt het gewoon gelijk goed...

Op een rasp moet je nog wat klooien (bv oc / nfs) om bv het goed te kunen laten streamen van 1080P.

Echter is de prijs vd ion minder leuk dan de rasp ;)

[ Voor 17% gewijzigd door BlaBla1973 op 23-12-2012 15:16 ]

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Nee maar ik wil sowieso niet streamen. Al mijn films staan op een Externe HD. Wat zijn nog meer de andelen van een XBMC op een raspberry.

En de ion is voor mij veeeels te duur. Heb maar een beperkt budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op zondag 23 december 2012 @ 15:00:

Er staat er eentje bij mijn ouders met OpenELEC erop. Die zijn 80+ jaar oud en kunnen ermee werken. I rest my case. :)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 16:39
Net maar even mn PI geupdated naar de alpha versie van XBian... hopelijk komt er toch een keer een echte ondersteuning voor updates, wordt er een beetje gek van dat je elke keer weer alles in moet stellen :(

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Me rpi binnen gehad :) maar blijkbaar was mijn class 6 sd card niet snel genoeg krijg namelijk soms haperingen in me video :P even snel een class 10 erin gezet en het werkt als een trein :D

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 16:39
Ik heb een een-of-andere cheapass siliconpower "45x" SD kaart en eigenlijk werkt alles goed behalve fullHD met DTS audio, zou dat probleem opgelost zijn met een snellere SD kaart?

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
kraades schreef op zondag 23 december 2012 @ 16:44:
[...]

Er staat er eentje bij mijn ouders met OpenELEC erop. Die zijn 80+ jaar oud en kunnen ermee werken. I rest my case. :)
Ja doh. :P
Wie heeft die ingericht? En wie beheert de boel? En wie fixed het als het omvalt?
I rest my case :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

In een opel corsa kun je ook een V8 inbouwen. Met de nodige aanpassingen kun je er mee rijden. Je kunt blijven tweaken maar als hij het doet doet hij het. ;)

Edit:
Graag zouden we zien dat de RPi een volwaardige HTPC is. Daar hij 1080P kan afspelen en meer vinden we het een htpc-tje.
Ook vinden we het allemaal geweldig dat het ook met XBMC (of afgeleiden daarvan) mee overweg kan.
Andere mediaspelers die voor deze prijs zijn kunnen veel maar ook weer niet alles en missen dan toch het xbmc gevoel wat graag ervaren wordt.

Mijn idee van de RPi is dan ook een mediaspeler tegen een leuke prijs en die me toch het xbmc gevoel geeft.
Weet ook dat de RPi niet daarvoor ontwikkeld is alleen we willen allemaal voor zo weinig mogelijk geld een wereld product hebben.
Kan me een geen high end HTPC veroorloven daarom deze keuze van mij voor de RPi. Ben ook niet iemand de er steeds aan gaat sleutelen , voor mij als hij het goed doet doet hij het. Gebruik hem toch alleen maar voor films en series. Muziek heb ik via de pc.

Daarom dan ook de enigzins een beetje kromme redenering van de Opel Corsa. :P

[ Voor 75% gewijzigd door Sepp14 op 23-12-2012 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op zondag 23 december 2012 @ 17:23:
[...]
Ja doh. :P
Wie heeft die ingericht? En wie beheert de boel? En wie fixed het als het omvalt?
I rest my case :+
* Ik, maar dat is alleen OpenELEC erop en config.txt aangepast.
* Geen beheer nodig, ik zet er af en toe een nieuwe film op meer niet.
* Is nog niet omgevallen (sinds augustus een keer gewisseld van Raspbmc naar OpenELEC meer niet)

Ze hebben nog een 256MB versie maar kunnen er prima films mee kijken (tot 1080p).
Okay, is ook wel het enige dat ze doen.

En ze hebben geen NAS maar een USB disk:
Afbeeldingslocatie: http://img585.imageshack.us/img585/8738/46842800.jpg

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Mooi gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 09:39
Moet een computer waar je vanaf wil stream met een kabel aangesloten zijn?
Ik heb op mijn computer UPNP aangezet en iedereen toegang gegeven maar XBMC wil hem niet herkennen. Hij herkent een andere computer in het netwerk wel, en die is met de kabel aangesloten...

EDIT: Laat maar. Blijkt dat Kaspersky (AVS) het tegenhield. Excuus

[ Voor 11% gewijzigd door ApexAlpha op 23-12-2012 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mattie112 schreef op zondag 23 december 2012 @ 16:53:
Net maar even mn PI geupdated naar de alpha versie van XBian... hopelijk komt er toch een keer een echte ondersteuning voor updates, wordt er een beetje gek van dat je elke keer weer alles in moet stellen :(
Dat is precies wat nu in XBian ondersteund wordt via de apt repo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Waar moet ik op letten als ik een afstandbediening wil kopen.

Werken over het algemeen alle afstandsbedieningen met zo een usb remote receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dat de ontvanger RC6 compatible is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 19:30
ibiben95 schreef op zondag 23 december 2012 @ 20:42:
Waar moet ik op letten als ik een afstandbediening wil kopen.

Werken over het algemeen alle afstandsbedieningen met zo een usb remote receiver.
Ik heb deze en hij werkt perfect (OpenELEC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Ik draai nu XBian op een 4 gig kaart. Ik heb een snellere en grotere kaart liggen. Ik wil graag de huidige install kopieren naar de nieuwe kaart; géén verse install omdat ik écht geen zin heb om honderden "watched" vinkjes te gaan zetten :').

Maareuh... Hoe? Google levert duizendenéén guides op over hoe XBian te installeren, maar nergens over het clonen van een al bestaande installatie. Ik heb het op aanraden van een Tweaker eerder al geprobeerd met win32diskimager (readfunctie) maar dat resulteerde nergens in helaas.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Pagina: 1 ... 27 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.