Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pixarr schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 18:27:
[...]

Je bent nu wel je garantie kwijt.
Alleen als:
(force_turbo || current_limit_override || temp_limit>85) && over_voltage>0

Dus met mijn settings met force turbo en zonder overvolt raak je je garantie volgens mij niet kwijt.
Dit kun je controleren met cat /proc/cpuinfo. De revision begint dat met een 1 dacht ik.
Earzz schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 18:22:
[...]
Waar ik nu wel tegen aan loop met 2.95.5 is dat mijn DVD's (VIDEO_TS) een paar seconden afspelen en daarna het beeld op zwart gaat.
XBMC komt pas na ongeveer 30 seconden terug nadat ik op stop heb gedrukt.
Is dit een bekend probleem met beta 5? Kan jij dit misschien ook even uit proberen kraades?
Ik heb er eentje van de stuk of zes die ik heb geprobeerd waar dit zo is. DVD's zonder menu geven nog steeds het beste resultaat.
Fuff schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 09:48:
Ik ben ook naar OE 3.0 beta 5. Werkt prima. Add-ons werken nu wel. Voelt goed aan :)
Enige waar ik tegen aan loop is dat 1080p DTS audio mkv (the avengers is mijn geval) de ene keer 20 minuten zonder hapering gaat en het volgende moment elke 20 sec kort.

Wordt afgespeeld van nas met freenas erop, heb het met NFS share en Samba geprobeerd, beide zelfde resultaat. Iemand enig idee om dit beter te krijgen. Alles bekabeld overigens.
Ik heb Avengers ook geprobeerd en bij mij speelt deze vloeiend af.
Wel met een overclock. Zie link in mijn signature.

De content staat op een Synology NAS via NFS. Alles bekabeld.

[ Voor 64% gewijzigd door technorabilia op 14-12-2012 20:07 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 19:58:
[...]

Alleen als:
(force_turbo || current_limit_override || temp_limit>85) && over_voltage>0

Dus met mijn settings met force turbo en zonder overvolt raak je je garantie volgens mij niet kwijt.
Dit kun je controleren met cat /proc/cpuinfo. De revision begint dat met een 1 dacht ik.
Klopt.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Voor de overclockers, hebben jullie een dichte case en/of heatsinks?
Verschil goed merkbaar, of is het meer omdat het kan? Moet niks instabiels hebben omdat temps te hoog oplopen.. :)
Ik wil straks op een of andere manier Transparency gaan draaien omdat ik homemenus aan moet kunnen passen, en ik vermoed dat dat net te zwaar is. Wanneer verwachten jullie dat die dependency probs zijn opgelost, of is het al op een andere manier te fixen?

[ Voor 41% gewijzigd door UltraSub op 14-12-2012 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
De enige reden dat ik force_turbo heb uitgezet zijn de verhalen dat het je install corrupt kan maken, komt dat nog regelmatig voor?

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 20:59:
Voor de overclockers, hebben jullie een dichte case en/of heatsinks?
Verschil goed merkbaar, of is het meer omdat het kan? Moet niks instabiels hebben omdat temps te hoog oplopen.. :)
Ik wil straks op een of andere manier Transparency gaan draaien omdat ik homemenus aan moet kunnen passen, en ik vermoed dat dat net te zwaar is. Wanneer verwachten jullie dat die dependency probs zijn opgelost, of is het al op een andere manier te fixen?
Geen case/heatsinks. Het verschil is verhoudingsgewijs gigantisch.
Earzz schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 21:01:
De enige reden dat ik force_turbo heb uitgezet zijn de verhalen dat het je install corrupt kan maken, komt dat nog regelmatig voor?
Klopt ook niet, het tegenovergestelde is juist het geval ;)

[ Voor 50% gewijzigd door CurlyMo op 14-12-2012 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
CurlyMo schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 21:04:
[...]

Geen case/heatsinks. Het verschil is verhoudingsgewijs gigantisch.
Hmm.. Ik heb wel een dichte case. Maar ja, het kreng is zo klein, die moffel ik zonder de case wel ergens achterin weg mocht het problemen geven, desnoods even een paar heatsinks bestellen. Ook de kosten niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel case. Geen heatsinks. Niet nodig. Temp komt niet hoger van ~65 graden.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Hier een case + heatsinks, temp is 47 graden op een steenkoude slaapkamer dus niet echt een goed vergelijk.
CurlyMo schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 21:04:
Klopt ook niet, het tegenovergestelde is juist het geval ;)
Ah ok bedankt, kijk het voorlopig nog wel even aan met force_turbo=0.
Geeft me een iets beter gevoel dat hij gewoon terug clocked als hij aan het idlen is, ook al verbruikt de PI minder dan een zaklamp.
Mocht de install toch corrupt raken knal ik m gewoon op 1.

[ Voor 67% gewijzigd door Earzz op 14-12-2012 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
UltraSub schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 20:59:
Heb hier Transparency draaien, werkt prima. :)

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Poosje transparancy gehad, werkte prima op xbian en openelec.
Ik merkte alleen wel dat mijn cpu idle continu rond de 90 á 100 % zat.

Terug naar confluence en de load was idle nagenoeg niks.

Sommige mensen boeit het niets, maar ik stoorde me er mateloos aan ;) dan maar iets minder eyecandy

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Pixarr schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 22:05:
[...]

Heb hier Transparency draaien, werkt prima. :)
Hmm.. Interesting, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :)
Want package staat nog steeds als broken, ook al is het een compatible versie, devver is er mee bezig als ik zo zie op xmbc forum.

/edit
Nog wat gelezen, subversion geinstalleerd, en net een svn checkout gedaan. Nu wachten tot ik de tv mag gebruiken :P
RoRoo schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 22:21:
Poosje transparancy gehad, werkte prima op xbian en openelec.
Ik merkte alleen wel dat mijn cpu idle continu rond de 90 á 100 % zat.

Terug naar confluence en de load was idle nagenoeg niks.
Das raar. Want met Confluence zit mijn load ook de hele tijd op 90-100% in dat scherm. Kijk ik met ssh komt hij daar bij lange na niet aan. En staat ook ergens op raspbmc faq, dat ligt aan het constante pollen/refreshen van dat scherm in xbmc. Dus dat hij op 90% zit (in dat scherm) vind ik niet raar, wat ik wel raar vind is dat jij het niet hebt :)
Maar zeg je nu dat het idle cpu gebruik je heeft doen besluiten om naar Confluence terug te gaan, of omdat het niet performde?

[ Voor 5% gewijzigd door UltraSub op 15-12-2012 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Ik check mijn cpu load niet binnen xbmc maar op console (ssh)

Terug ivm idle cpu.. Performde prima imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Idle usage hier zo rond de 20% ongeveer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Die van mij schommelt tussen de 3.7% en 25,1%, houd m nu al een paar minuten in de gaten.

gpu_mem=128
arm_freq=900
core_freq=375
sdram_freq=450
force_turbo=1
over_voltage=0
disable_overscan=0
hdmi_ignore_cec_init=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik zie dat velen hier disable_overscan=0 draaien. Waarom? Je wil met 1080p toch helemaal geen overscan, dus per definitie wil je dat toch disabled hebben?

/edit
Net ff snel getest met Transparency. Werkt goed hoor. Best soepeltjes. Nu tweaken van de interface.

[ Voor 26% gewijzigd door UltraSub op 15-12-2012 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

datadevil schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:22:
[...]

Er is een IPTV forum, maar daar heb je niks aan want helaas heeft KPN (dus XS4all) encrypted iptv streams die je niet zelf kan decrypten
Das jammer..... dan maar hopen dat er tegen die tijd een ISP in mijn woonplaats komt dat alles open aanbiedt. Maar dat zal nog (helaas) erg lang duren. Het is niet anders, dan moet er maar 1 extra kastje bij mijn tv blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 13:32
mno schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 07:34:
Heeft er iemand ervaring met het besturen van je RPi-XBMC met een Fly/Air Mouse zoals deze?
[afbeelding]
Ik gebruik nu mijn Android maar het lijkt me ook handig om een dedicated afstandbediening te hebben.
Ik heb de Fly/Air Mouse via samenkopen gekocht en deze wordt meteen herkend met Xbian en alles werkt naar behoren.

Echt een aanrader voor mensen die voor weinig geld een apparaatje willen om Xbmc op de pi te besturen. Ik was ongeveer 20 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:31

mno

D.I.N.G schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 18:42:
[...]
Ik heb de Fly/Air Mouse via samenkopen gekocht en deze wordt meteen herkend met Xbian en alles werkt naar behoren.

Echt een aanrader voor mensen die voor weinig geld een apparaatje willen om Xbmc op de pi te besturen. Ik was ongeveer 20 euro kwijt.
Bedankt voor je reactie. Mooi dat het out of the box werkt onder Xbian. Ik ga er ook maar eens een bestellen denk ik. Voor xbmc ben ik zeer tevreden met Yatse, maar buiten xbmc lijkt de fly mouse me erg handig.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

mno schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 20:46:
Bedankt voor je reactie. Mooi dat het out of the box werkt onder Xbian. Ik ga er ook maar eens een bestellen denk ik. Voor xbmc ben ik zeer tevreden met Yatse, maar buiten xbmc lijkt de fly mouse me erg handig.
Die van mij ligt stof te happen sinds Yatse, en wel hierom. De enterknop en de pijltjestoetsen zitten aan tegenovergestelde kant van de remote, waardoor je óf twee handen nodig hebt om hem snel te gebruiken, óf je zit in één hand constant van onder naar boven te gaan met je duim; echt ontzettend irritant. Je mag hem dus overnemen wat mij betreft, maar ik raad het je van harte af ;)

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

Ik heb van Sinterklaas een Raspberry gekregen, en er gisteren Raspbmc opgezet. Ik vond het allemaal wat sloom aanvoelen, dus ik heb vandaag een class 10 MicroSD kaartje gekocht, en het voelt nog steeds sloom aan. Ik heb wat in dit topic gezocht en dat schijnt meer voor te komen. Jammer.

Dan heb ik nog een probleem:
Ik heb op mijn PC 1 SMB share "Cinema" met daarin een directory Movies en een directory Series.
Ik heb Cinema\Movies toegevoegd en de library met TVDB laten bijwerken.
Nu wil ik Cinema\Series toevoegen (dus dezelfde share, maar een andere directory) en nu krijg ik :
error 2: share not available

Terwijl de Movies directory van dezelfde share wél goed werkt.

Iemand een idee? Ik heb op Internet gezocht, maar de hits zijn bijna allemaal verouderd, of gaan over mensen die überhaupt geen verbinding kunnen maken.

[edit] Het valt me nu op dat de tijd lang niet klopt, terwijl ik 'm wel heb ingesteld op Netherlands, Europe/Amsterdam. Om 21:30 staat de Raspberry op 17:42..... Misschien dat dat er mee te maken kan hebben? Hoe krijg ik de tijd correct?

[ Voor 12% gewijzigd door riffey#4 op 15-12-2012 21:31 . Reden: iets opgevallen bij het puzzelen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 22:53
Het valt me nu op dat de tijd lang niet klopt, terwijl ik 'm wel heb ingesteld op Netherlands, Europe/Amsterdam. Om 21:30 staat de Raspberry op 17:42..... Misschien dat dat er mee te maken kan hebben? Hoe krijg ik de tijd correct?
De tijd was bij mij in het begin ook niet goed. Maar later, zonder iets te doen, plotseling wel. Ik vermoed dat het toen gesynchroniseerd was met een internetklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Klopt hier ook geen jota van. Dan loopt hij ver voor, dan weer ver achter. Lijkt wel alsof hij geen cpu time krijgt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:17

Roytoch

Nietes

Heeft iemand Subsonic toevallig draaiende? Ik probeer een xbmc/openelec pi te maken voor op de slaapkamer (soort frontend voor de 'grote' mediaplayer waar HDD's in zitten in de woonkamer), maar wil er eigenlijk meteen een Subsonic servertje voor maken. Voor Subsonic is Java JRE nodig en die geeft errors bij het installeren. Vervolgens krijg ik de deb van Subsonic wel geinstalleerd (raspbmc) maar de service niet gestart...

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Waarom wil je subsonic perse gebruiken? Kun je de remote locaties niet gewoon als library toewijzen?

Aangezien Java nodig is, denk ik dat de Pi (sowieso de 256MB versie), niet toereikend zal zijn. Java vindt RAM best lekker.

Anyway, heb je hier misschien wat aan?
http://mj2p.co.uk/?p=7

[ Voor 12% gewijzigd door Firesphere op 15-12-2012 22:30 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 22:18:
Klopt hier ook geen jota van. Dan loopt hij ver voor, dan weer ver achter. Lijkt wel alsof hij geen cpu time krijgt :P
Geen last van. Tijd loopt altijd goed. OpenELEC 3.0 beta 5.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al inmiddels een paar weken verder met mijn PI en tot nu toe heb ik al heel wat aan de praat weten te krijgen ;)

MPD (Music Player Deamon) maakt het mogelijk om via je foon (andriod / apple) je muziek rechtstreeks af te spelen. Na wat zoeken op internet LINKJE heb ik een tutje weten te vinden hoe dat ook op de Rasp aan de praat te krijgen is. Echter kom ik er niet helemaal uit. In de mpd.config moet je de paden verwijzen naar de plaats waar je muziek op staat. Op de PI zelf zit er helemaal niets. Ik zou een pad moeten neerzetten dat moet verwijzen naar mijn NAS welke in hetzelfde netwerk is. Hoe moet ik zoiets opzetten?

Moet ik het zo opzetten?
music_directory "/net/mijn ip adres van mijn nas/path/to/music"

of zo?

music_directory "//naam van mijn nas/path/to/music"

iemand suggeties hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Full_hyperion
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:22
Ik had het ook al in het algemene rpi topic gevraagd, maar misschien is het hier meer op zijn plaats; heeft iemand ervaring met deze dingen om de RPI op een vga monitor aan te sluiten?

http://www.ebay.com/itm/H...1080P-PC-ne-/350655570552

Via de composite plug komt zo'n belaberd beeld, en ik heb geen hdmi tv (maar wel oude monitoren over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Het zou kunnen, maar je bent dan wel je geluid kwijt gok ik. Ik denk dat je er meer aan hebt om een moderne TV te kopen ;)
Wordt je sowieso blij van zodra je het geld niet meer mist :P

In other words:
Het werkt vast, maar het is niet een verstandige optie.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Full_hyperion
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:22
Er wordt te weinig tv gekeken hier om dat te kunnen verantwoorden momenteel, dus een nieuwe tv zit er niet in. Maar naast mediacenter wil ik er ook 1 in de keuken ophangen met een (vga) touchscreen die ik nog heb liggen, maar dan moet ik hem wel aan kunnen sluiten ;)

En ik weet dat er een hoop verloop kabels zijn die alleen werken als er stiekem al een analoog signaal aanwezig was, en die dus niet werken met de rpi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik denk dat je beste optie is, om zo'n "converter" kastje te kopen.
Ik heb geen idee waar, maar heb er ooit 1 gehad.
Dat kastje is een vergaarbak van inputs en outputs. Alles wat er aan de ene kant in gaat, komt er aan de andere kant uit.

Maar... drumroll:
HDMI in
VGA out aansluiten: Analoog output, plus automatisch de audio naar een stereo-tulp output
DVI aansluiten: Automatisch het digitale beeldsignaal plus de audio naar de stereo-tulp output

Etc. Etc. Etc.
Dat ding kon alles omzetten en splitsen. Kost een paar tientjes, maar je kan er alles qua audio/video in gooien en aan de andere kant weer naar wens er uit halen ;)

Ik denk dat je daar meer aan hebt dan een verloopstekker waar je de audio in kwijtraakt.

p.s.
Touchscreen werkt prima, configureren is alleen een hel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caspar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 16:13
Ik heb sinds kort ook een raspberry en draai XBian. Ik wil hem gebruiken om mijn ATV2 te vervangen aangezien de add-on voor DVBlink niet op de ATV2 draait en wel op de pi.

Waar op mijn ATV2 en mijn Windows/Mac installaties ik zonder problemen mijn AVCHD Blu-ray iso aan de praat krijg, worden ze niet herkend in XBian. Ik heb al op Google gezocht maar kom geen steek verder. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 23:05:
Al inmiddels een paar weken verder met mijn PI en tot nu toe heb ik al heel wat aan de praat weten te krijgen ;)

MPD (Music Player Deamon) maakt het mogelijk om via je foon (andriod / apple) je muziek rechtstreeks af te spelen. Na wat zoeken op internet LINKJE heb ik een tutje weten te vinden hoe dat ook op de Rasp aan de praat te krijgen is. Echter kom ik er niet helemaal uit. In de mpd.config moet je de paden verwijzen naar de plaats waar je muziek op staat. Op de PI zelf zit er helemaal niets. Ik zou een pad moeten neerzetten dat moet verwijzen naar mijn NAS welke in hetzelfde netwerk is. Hoe moet ik zoiets opzetten?

Moet ik het zo opzetten?
music_directory "/net/mijn ip adres van mijn nas/path/to/music"

of zo?

music_directory "//naam van mijn nas/path/to/music"

iemand suggeties hierover?
Samba of nfs share lokaal mounten en dan het lokale pad gebruiken in je config. Denk ik...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Waarom kan ik nergens de imdb scraper addon vinden? Heeft dat ook te maken met het feit dat die misschien nog niet up to date is voor Frodo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caspar schreef op zondag 16 december 2012 @ 08:35:
Ik heb sinds kort ook een raspberry en draai XBian. Ik wil hem gebruiken om mijn ATV2 te vervangen aangezien de add-on voor DVBlink niet op de ATV2 draait en wel op de pi.

Waar op mijn ATV2 en mijn Windows/Mac installaties ik zonder problemen mijn AVCHD Blu-ray iso aan de praat krijg, worden ze niet herkend in XBian. Ik heb al op Google gezocht maar kom geen steek verder. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Kan je een issue openen op git? https://github.com/xbiano...ncement&page=1&state=open

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caspar schreef op zondag 16 december 2012 @ 08:35:

Werkt het helemaal niet of alleen de BR menu's want daar heb ik ook wel problemen mee. Afspelen gaat meestal wel goed. OpenELEC 3.0 beta 5.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caspar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 16:13
kraades schreef op zondag 16 december 2012 @ 11:01:
[...]

Werkt het helemaal niet of alleen de BR menu's want daar heb ik ook wel problemen mee. Afspelen gaat meestal wel goed. OpenELEC 3.0 beta 5.
Hij geeft de melding "een of meer items kan niet worden afgespeeld. Controleer het logboek.." als ik via bestanden naar de ISO ga. Als ik via speelfilms selecteer dan gebeurd er "niets".

Als ik trouwens Openelec draai, dan werkt het wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Caspar op 16-12-2012 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:17

Roytoch

Nietes

Firesphere schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 22:29:
Waarom wil je subsonic perse gebruiken?
Om de beste reden ooit... dat een collega het op zijn synology heeft en ik ook op mijn werk naar mijn thuismuziek wil kunnen luisteren :+ en omdat ik het idee heb dat Subsonic daarin een goed stukje software zou kunnen zijn omdat er een hoop client apps zijn voor telefoon/ipad/computer.
Anyway, heb je hier misschien wat aan?
http://mj2p.co.uk/?p=7
Thanks, ga ik proberen!

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

UltraSub schreef op zondag 16 december 2012 @ 09:55:
Waarom kan ik nergens de imdb scraper addon vinden? Heeft dat ook te maken met het feit dat die misschien nog niet up to date is voor Frodo?
Die deed het laatst ook niet toen ik XBMC op een laptop installeerde. IMDB schijnt iets gewijzigd te hebben waardoor de scraper het niet meer doet. Lijkt niet een probleem van Raspbmc.

alexkroeze in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"

[ Voor 3% gewijzigd door riffey#4 op 16-12-2012 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

riffey#4 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 21:15:
Ik heb van Sinterklaas een Raspberry gekregen, en er gisteren Raspbmc opgezet. Ik vond het allemaal wat sloom aanvoelen, dus ik heb vandaag een class 10 MicroSD kaartje gekocht, en het voelt nog steeds sloom aan. Ik heb wat in dit topic gezocht en dat schijnt meer voor te komen. Jammer.

Dan heb ik nog een probleem:
Ik heb op mijn PC 1 SMB share "Cinema" met daarin een directory Movies en een directory Series.
Ik heb Cinema\Movies toegevoegd en de library met TVDB laten bijwerken.
Nu wil ik Cinema\Series toevoegen (dus dezelfde share, maar een andere directory) en nu krijg ik :
error 2: share not available

Terwijl de Movies directory van dezelfde share wél goed werkt.

Iemand een idee? Ik heb op Internet gezocht, maar de hits zijn bijna allemaal verouderd, of gaan over mensen die überhaupt geen verbinding kunnen maken.

[edit] Het valt me nu op dat de tijd lang niet klopt, terwijl ik 'm wel heb ingesteld op Netherlands, Europe/Amsterdam. Om 21:30 staat de Raspberry op 17:42..... Misschien dat dat er mee te maken kan hebben? Hoe krijg ik de tijd correct?
De tijd loopt nu goed. Zoals Sacul al suggereerde synchroniseert 'ie na verloop van tijd.

Mijn "error 2: share not available" is nu ook verdwenen. Blijkbaar houdt Smb er niet zo van als je in 1 Workgroup een te afwijkende tijd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
riffey#4 schreef op zondag 16 december 2012 @ 12:44:
[...]

Die deed het laatst ook niet toen ik XBMC op een laptop installeerde. IMDB schijnt iets gewijzigd te hebben waardoor de scraper het niet meer doet. Lijkt niet een probleem van Raspbmc.

alexkroeze in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"
Dat vermoeden had ik ook al. Maar dan nog, waarom zie ik de add-on nergens. Ik heb sterk het vermoeden dat ik veel add-ons mis in de standaard repository.

Anyway, ik zoek een USB<>IR voor mijn Raspi. Iemand die er een werkend heeft met een Harmony toevallig? Niet zo veel zin om de Windows Mediacenter afstandsbediening te kopen, en dan vervolgens alleen de IR receiver ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op zondag 16 december 2012 @ 13:02:
[...]

Dat vermoeden had ik ook al. Maar dan nog, waarom zie ik de add-on nergens. Ik heb sterk het vermoeden dat ik veel add-ons mis in de standaard repository.

Anyway, ik zoek een USB<>IR voor mijn Raspi. Iemand die er een werkend heeft met een Harmony toevallig? Niet zo veel zin om de Windows Mediacenter afstandsbediening te kopen, en dan vervolgens alleen de IR receiver ga gebruiken.
CurlyMo in "[GPIO] Raspberry Pi"

Werkt prima met een harmony 300i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Heb mijn Pi met Xbian op de USB poort van de TV aangesloten. Nu heb ik al tot 3x toe een corrupte SD card gehad, volgens mij doordat de USB poort te vroeg stopt met power leveren, nog voor de Pi zichzelf netjes kan afsluiten. Nu een eigen USB voeding aan de Pi gehangen en via CEC laten afsluiten, kijken of dat beter werkt.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op zondag 16 december 2012 @ 13:02:
[...]

Ik heb die van http://flirc.tv/ i.c.m. een Harmony One. Relatief dure oplossing maar wel plug and play.

Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/1606/flirc.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door technorabilia op 16-12-2012 21:16 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo'n GPIO receiver is ook gewoon plug and play met alle distro's. Het enige verschil zit hem in drie kabeltjes aansluiten ipv een usb stick erin steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:15

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

UltraSub schreef op zondag 16 december 2012 @ 09:55:
Universal scraper is een optie of via ember media manager scrapen. Weet niet of de laatste het met de RPi doet. Gebruik hem op W7 alleen EMM

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:52
CurlyMo schreef op zondag 16 december 2012 @ 13:30:
Zo'n GPIO receiver is ook gewoon plug and play met alle distro's. Het enige verschil zit hem in drie kabeltjes aansluiten ipv een usb stick erin steken.
makkelijkste plug & play oplossing blijft toch gewoon je tablet/telefoon of mis ik iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet als je met een fysieke afstandsbediening werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CurlyMo schreef op zondag 16 december 2012 @ 13:30:
Ah ok, niet softwarematig ook nog e.e.a. instellen?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alleen de juiste hardware.conf laden:
https://github.com/xbiano...rc/hardware/lirc_rpi.conf

Daarna gewoon je harmony instellen als MCE Remote en dan de juiste lircd.conf laden:
https://github.com/xbiano...lirc/hardware/mceusb.conf

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, dus dat hercompileren enzo dat hoeft niet meer? Dat is zeker alleen op XBian?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, want de module zit sinds een maand standaard in de kernel.

Dus ik ga er vanuit dat hij standaard wordt ondersteund

[ Voor 37% gewijzigd door CurlyMo op 16-12-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Oke oke daar zijn we weer :)

Nieuwe SD kaart binnen, Sandisk Ultra :)
Eindelijk Xbian geinstalleerd. (alpha 2) en heb gelijk even getest.

Ik vind Xbian het meest responsief en vloeiend. 1080p vanaf NAS nog steeds niet vloeiende playback, wel minder haperingen wanneer ik 24Hz ipv 60Hz doe.
Vanaf USB schijf alles vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom niet Alpha 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Die pakte die niet ;) Ben nu via terminal aan het update naar 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Um, nah.. Geen zin om zelf wat in elkaar te bastelen, maar thanks :)
kraades schreef op zondag 16 december 2012 @ 13:29:
[...]

Ik heb die van http://flirc.tv/ i.c.m. een Harmony One. Relatief dure oplossing maar wel plug and play.
Prijs is in orde. Alleen out of stock de komende twee weken :(
Eens wat gaan zoeken maar...
Sepp14 schreef op zondag 16 december 2012 @ 14:12:
[...]

Universal scraper is een optie of via ember media manager scrapen. Weet niet of de laatste het met de RPi doet. Gebruik hem op W7 alleen EMM
Universal ben ik nu aan het doen voor missing stuff. Ember krijg ik niet echt aan de gang, zag net de optie om hem de sources van XBMC te laten importeren (schrijft hij dan ook info in de aan raspbmc gekoppelde mysql?), maar ik krijg geen connectie..
Crazyanz schreef op zondag 16 december 2012 @ 14:44:
[...]

makkelijkste plug & play oplossing blijft toch gewoon je tablet/telefoon of mis ik iets
Hell no. Dat spul is leuk. Voor er bij ja. Heb verschillende full touch remotes gehad, echt niet te vergelijken met een dedicated, fysieke, en activity gebaseerde AB.

Na een OC middels aanpassen /boot/config.txt komt Raspbmc trouwens iedere keer na een boot weer met de melding: "A difference between /boot/config.txt and addon settings was..." Hoe krijg ik die weg? Rasp Faq helpt niet echt, en Google vertelt me ook niks. Rasp zelf al eens nagelopen op zoek naar bestanden, maar nogo.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Ik heb Rasp eigenlijk vanaf dag 1 compleet ruk gevonden. openelec is vele malen beter. en als je nog meer wilt spelen met je OS pak dan Xbian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op zondag 16 december 2012 @ 20:23:
[...]

Um, nah.. Geen zin om zelf wat in elkaar te bastelen, maar thanks :)
Ik snap echt die afkeer voor dat ding niet :? Ik durf het niet eens tweaker waardig te noemen, zo makkelijk is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Laatst online: 21:35

arie_papa

Running on Ubuntu

Ik heb Xbian alpha3 nu toch alweer een kleine 2 weken draaien en eigenlijk werkt het allemaal perfect. Inmiddels ook de mpg2 en vc1 licenties aangeschaft. DVD format draait nu ook prima, zowel via een netwerkshare, als ext hdd.

Soms merk ik wel dat hij ineens compleet settings kwijt is zoals overscan (aangepast binnen xbmc). Bij mij word regelmatig de RPi aangezet terwijl de tv (hdmi monitor) nog compleet uit staat. Zou dat ermee te maken kunnen hebben? Res staat dan ook terug op 720x?? ipv 1920x1080. Overige instellingen lijkt hij wel goed te onthouden zoals audio output e.d. Herkenbaar?

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wat is de voeding van je Pi?
Als die via de TV of een SetTop box loopt, kan dat door het ophalen van de tv-gids gegevens al gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
RoRoo schreef op zondag 16 december 2012 @ 20:26:
Ik heb Rasp eigenlijk vanaf dag 1 compleet ruk gevonden. openelec is vele malen beter. en als je nog meer wilt spelen met je OS pak dan Xbian.
Eerst dit eens ff allemaal lekker lopend krijgen. Later verder. Voor dat dit beestje in productie kan, nog een paar maanden schaduw naast de twee popcornhour c200's. Dit kan ik niet aan vrouw en kinderen geven :)
CurlyMo schreef op zondag 16 december 2012 @ 20:28:
[...]

Ik snap echt die afkeer voor dat ding niet :? Ik durf het niet eens tweaker waardig te noemen, zo makkelijk is het.
I know, maar gewoon geen zin om te knutselen :)
Thanks, ga nog eens opnieuw uitpluizen.

Trouwens, ik heb zeer regelmatig crashes als ik op C druk voor een film, en Movie info opvraag. Crash xbmc, wordt automatisch weer opnieuw opgestart. Met en zonder overclock, dus daar ligt het niet aan. Ik hou het even op het feit dat het Frodo is :)
En net een remuxed avchd die wel speelt (95% cpu though), maar met zwart beeld.

Like I said, not really prod ready :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op zondag 16 december 2012 @ 20:51:
I know, maar gewoon geen zin om te knutselen :)
Definieer knutselen? Drie draadjes aansluiten ipv 1 usb connector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Update naar Alpha 3 gelukt, Xbian.
Weer 1080p geprobeerd, no problems, lekker smooth :) 3 verschillende films geprobeerd voor pakweg 15 minuten. Merk dat hij bij the avengers, (16GB bestand) in het begin wat hapert, maar daarna niet meer, daar waar die alle voorgaande keren het wel deed.

Nu nog de refocus skin installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Encryla
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-02 15:24
Na wat geknoei op mijn raspberry heb ik een nieuwe image er terug op gezet (Xbian v.0.8.3). Nu heb ik echter geen netwerkverbinding meer..
Ook zie ik de raspberry niet meer in mijn client list staan op m'n router.

Ben ik iets vergeten? Of moet ik denken aan een corrupte SD of brakke Raspberry?

PSN: Edgyi-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz

Like I said, not really prod ready :P
Die van mij heeft de Boxee Box al vervangen op de slaapkamer, voldoet prima.
CEC is trouwens geniaal, heb voor mijn Zotac apparaat in de living nu ook een CEC adapter gekocht.
Nu boven en beneden gewoon precies dezelfde bediening op mijn Panasonic remotes (vrij recente toestelen, 42ST50 boven en 50VT30 beneden).
Zodra de XBMC Frodo final er is ga ik eens prullen met MySQL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Earzz schreef op zondag 16 december 2012 @ 21:46:
[...]

CEC is trouwens geniaal, heb voor mijn Zotac apparaat in de living nu ook een CEC adapter gekocht.
Nu boven en beneden gewoon precies dezelfde bediening op mijn Panasonic remotes (vrij recente toestelen, 42ST50 boven en 50VT30 beneden).
Heb ook een panasonic TXP42S30E maar krijg het niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Net mijn mpeg license binnen, maar DVD's willen nog niet werken. Zowel de DVD menus via CEC werken niet, en als ik handmatig de .vob start dan loopt ie vast zodra het volgende bestand aan de beurt is.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Sepp14 schreef op zondag 16 december 2012 @ 22:16:
[...]

Heb ook een panasonic TXP42S30E maar krijg het niet werkend.
Vreemd de 42S30 is toch ook een 2011 model?
Lijkt mij dat dat geen problemen moet geven.
Welke versie van LibCEC draaid er bij jou?
Doet hij bij jou helemaal niets of gedeeltelijk niets? Heb je wel een HDMI kabel die het ondersteund?
GA!S schreef op zondag 16 december 2012 @ 22:34:
Net mijn mpeg license binnen, maar DVD's willen nog niet werken. Zowel de DVD menus via CEC werken niet, en als ik handmatig de .vob start dan loopt ie vast zodra het volgende bestand aan de beurt is.
DVD's met menu werken bij mij ook niet.
Probeer eens een DVD zonder menu die werken bij mij wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Earzz op 16-12-2012 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Model uit 2010 moet er eens goed naar kijken irriteert me mateloos eraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Earzz schreef op zondag 16 december 2012 @ 21:46:
[...]

Oh dat geloof ik best. Op de slaapkamer zou ik het, mits goede remote, ook wel aan durven. Maar in de woonkamer, met vrouw en kinderen zie ik dat nog niet zo zitten ;)

/edit
CurlyMo schreef op zondag 16 december 2012 @ 20:53:
[...]

Definieer knutselen? Drie draadjes aansluiten ipv 1 usb connector?
Meer vanwege clean install :)
Maar je hebt me aan het denken gezet. Ik maak hier gebruik van een IR blaster/RF converter van Logitech. Daar zitten van die 3,5mm jack uitgangen op. Zou het mogelijk zijn om met een kabeltje rechtstreeks vanuit zo'n poort te connecteren naar de GPIO pins van de Rasp?

[ Voor 27% gewijzigd door UltraSub op 17-12-2012 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Sepp14 schreef op zondag 16 december 2012 @ 22:54:
Model uit 2010 moet er eens goed naar kijken irriteert me mateloos eraan
Ik heb een model uit 2008 (42PZ80) en CEC werkt er al op :P In beperkte mate, want niet alle knoppen werken, maar toch...

Deze week wel ondervonden tijdens een testje dat een kabel die ik van DX heb niet werkte. Met de kabel die bij mijn decoder zat werkte het wel.
Toch maar eens testen met een andere kabel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
[...]

Trouwens, ik heb zeer regelmatig crashes als ik op C druk voor een film, en Movie info opvraag. Crash xbmc, wordt automatisch weer opnieuw opgestart. Met en zonder overclock, dus daar ligt het niet aan. Ik hou het even op het feit dat het Frodo is :)
Hier heb ik ook last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Fire69 schreef op maandag 17 december 2012 @ 08:39:
[...]

Ik heb een model uit 2008 (42PZ80) en CEC werkt er al op :P In beperkte mate, want niet alle knoppen werken, maar toch...

Deze week wel ondervonden tijdens een testje dat een kabel die ik van DX heb niet werkte. Met de kabel die bij mijn decoder zat werkte het wel.
Toch maar eens testen met een andere kabel dus.
Heb een HDMI kabel met ethernet. http://www.kabeltje.com/g...63_2082_282_2085_388.html
Het enige wat ik te zien krijg is dat ik de Vieralink niet geactiveerd krijg. Bestuur hem nu met de telefoon app maar omdat CEC erop zit wil ik het werkend hebben vandaar.
Kom er wel uit (denk ik) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Vanuit een ander forum topic werd ik naar hier verwezen:
Ik heb XBMC Openelec draaien op mn raspberry pi. Vorige week heb ik Openelec geupdated naar beta 3 en tegelijkertijd Yatse geinstalleerd op mn telefoon. (Dit werkt overigens best wel lekker samen) Diezelfde avond heb ik een film gekeken via m'n nas. De dag erna kwam ik erachter dat een groot deel van m'n filmcollectie verdwenen was van mn nas. Bijna alle films die in niet in direct in de Video folder staan, maar in een subfolder hiervan, waren verdwenen, inclusief de film die ik die avond gekeken had. Ik kan me bijna niet voorstellen dat SBMC of Yatse dit veroorzaakt, maar hoe het anders zou kunnen komen weet ik ook niet en de timing is toch wel frappant.
Dit is de eerste keer dat ik zomaar bestanden kwijtraak en ik heb ze zelf in ieder geval niet met opzet verwijdert en het lijkt me ook sterk dat je dit onbewust doet. Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen?

Hardware: Zyxel NSA 310, Samsung Galaxy ACE 2, Samsung UE40D5000, Raspberry Pi model B
Software: Openelec 2.95.3 en Yatse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 21:47
Heeft iemand ervaring met het streamen vanuit een remote NFS server? Ik heb een server staan verbonden met een 100/100Mbit up/download connectie. Lokaal 1080p streamen is geen probleem, dus dit zou theoretisch ook remotely moeten kunnen lijkt me (behalve de 15ms delay ipv 1ms).

Ik heb de firewall uitgeschakeld en verschillende ports geforward (111, 2049, 2059, 1058), maar ik kan niet remotely connecten naar de NFS server..

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
NFS is niet echt bedoeld om over een open netwerk te gaan. Je kan het securen met Kerberos auth, maar eerlijk gezegd zou ik eerder een VPN opzetten, en het daarover laten lopen.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:42

ShadowBumble

Professioneel Prutser

DexterBelgium schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:43:
NFS is niet echt bedoeld om over een open netwerk te gaan. Je kan het securen met Kerberos auth, maar eerlijk gezegd zou ik eerder een VPN opzetten, en het daarover laten lopen.
Dat en voornamelijk blokkeren ISP's de meest gangbare default poorts van welke sharing ( SMB, CIFS, NFS enz enz ) dan ook juist om mensen een beetje " te beveiligen " tegen openstaande poorten voor buitenaf.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Pixarr schreef op maandag 17 december 2012 @ 09:24:
[...]

Hier heb ik ook last van...
Draai je je database in een mysql toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
UltraSub schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:21:
[...]

Draai je je database in een mysql toevallig?
Geen idee... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan waarschijnlijk niet.

Edit.

Nieuwe XBian packages:

Kernel 3.6.10 – 1.0
Newer kernel version released (with all previous modules). Removing xbian-package-kernel3.6.9 will also remove /boot/kernel.img so restore that file before rebooting!

XBMC – 1.4
XBMC v12 RC1 – Frodo combined with all XBian patches

[ Voor 87% gewijzigd door CurlyMo op 17-12-2012 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:36

mwa

met sudo apt-get update:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Ign http://apt.xbian.org wheezy/main Translation-en
Fetched 21.2 kB in 4s (4684 B/s)
Reading package lists... Done
W: A error occurred during the signature verification. The repository is not updated and the previous index files will be used. GPG error: http://xbian.brantje.com wheezy Release: The following signatures were invalid: NODATA 1 NODATA 2

W: Failed to fetch http://xbian.brantje.com/dists/wheezy/Release  

W: Some index files failed to download. They have been ignored, or old ones used instead.
xbian@xbian:~#

mmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boeit niet, dat is een van onze mirrors die nog moet bijwerken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dus.. weer eens op zoek naar een IR fix.
Heb dus een Harmony 900 met IR blaster. In die blaster zitten ook 2 outputs voor 3,5mm jacks naar een IR oogje. Kom ik dit tegen, voor een IR van een PCH 200:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2671/3977087957_bf9bb7437c_o.jpg

Dus dan denk ik, als ik nou zo'n kabel namaak... Dan moet toch werken? Een kant in de blaster, andere kant rechtstreeks (met stekkertjes of solderen) op de GPIO van de Rasp? Dus niet het oogje monteren zoals op de foto, maar die bedrading rechtstreeks op de pins van de Rasp. Ben alleen zo atechnisch als de pest met stroom, dus het zou fijn zijn als ik wat bevestiging kreeg van iemand met meer kennis op dit vlak. Vragen die bij me rijzen:
1. Kan ik iets om zeep helpen/opblazen?
2. Hoe weet ik welke draad waar?
3. Kan dit uberhaupt werken? :P

Het zou wel ideaal zijn zeg, geen IR meer wat een keer niet opgepikt wordt, enz. Gewoon rechtstreeks bekabeld.

[ Voor 12% gewijzigd door UltraSub op 17-12-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Post je vraag even hier: [GPIO] Raspberry Pi help ik je daar verder (of iemand anders :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Met een multimeter doormeten welke draad bij welk segment van de plug hoort.
Via een geluidstoon op de multimeter kun je horen of het de juiste draad is volgens mij.

Of: Bron: http://www.homerecording.be/forum/t29609.htm
Je hebt 3 kabeltjes nodig.
1 voor de aarding of massa.
2 voor je linker en rechter kanaal (stereo).

De test kan je maken met een batterijtje van 1,5V.
Neem je bv wit als massa, dan moet dit contact maken met de onderkant van de batterij.
De rode kabel moet verbonden zijn met het pinnetje van de batterij (+).
Nu zou je een licht gekraak moeten horen (L) of (R) als je contact maakt met de batterij en lichtjes beweegt met je kabel (Rood).
Indien je alleen maar L of R iets hoort dan zit je goed.
Het andere kleurtje (groen bv) is dan het andere (ontbrekende) kanaal.
De massa-verbinding is absoluut nodig.
Begin met 2 draadjes en test het eens uit (bv wit en rood).
Wit aan de massa en rood aan je "hot".

[ Voor 79% gewijzigd door Sepp14 op 17-12-2012 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Thanks guys, even gepost in het draadje wat CurlyMo aangeeft. Is daar inderdaad beter op zijn plek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Soms valt het geluid opeens weg bij XBian. Er is dan een reboot nodig, maar er gebeurt niks als ik op reboot druk. Gelukkig trekt hij stroom uit de tv, waardoor tv uit/aan ook werkt, maar de bedoeling lijkt het me niet... Meer mensen last van?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capsoft
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 10:42
CurlyMo schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:39:
Dan waarschijnlijk niet.

Edit.

Nieuwe XBian packages:

Kernel 3.6.10 – 1.0
Newer kernel version released (with all previous modules). Removing xbian-package-kernel3.6.9 will also remove /boot/kernel.img so restore that file before rebooting!

XBMC – 1.4
XBMC v12 RC1 – Frodo combined with all XBian patches
misschien een n00b vraag, maar hoe kan ik xbian 1 alpha 3 updaten zodat ik die nieuwe packages heb? ik ben erg benieuwd namelijk naar xbmc 12 rc1. of moet ik gewoon even wachten tot xbian 1 alpha 4 uit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inloggen via ssh en dan in xbian-config naar [packages] gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Werkt dat ook nog als je de xbmc-nightly al had geïnstalleerd voor te testen?

EDT: Thankee sai!

[ Voor 12% gewijzigd door DexterBelgium op 18-12-2012 11:53 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

ik heb 2 PNY Micro-SD kaartjes met microSD naar SD adapter. Beide adapters doen niks in de Pi.
Als ik de micro SD kaartjes in een oude Sandisk adapter stop, doen ze het wel. Het ligt dus aan de adapters.
1- Zijn er problemen met bepaalde SD kaart formaten?
2- Een class 10 microSD in een adapter die oorspronkelijk bij een class 4 kaartje hoorde, werkt dat vertragend? Ik heb geen idee of de adapter ook aan bepaalde kwaliteiten moet voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zit nu op XBian 1.0a3, met kernel 3.6.7 , is het gewoon via ssh updaten naar 3.6.10 ? Of moet ik nog speciale dingen eerst doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SaURoN schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 18:46:
Ik zit nu op XBian 1.0a3, met kernel 3.6.7 , is het gewoon via ssh updaten naar 3.6.10 ? Of moet ik nog speciale dingen eerst doen?
Ja, nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Nou de kernel zit op 3.6.10, maar xbmc start niet meer (deze ook naar laatste versie gebracht voor de kernel update). Proces stopt direct. Zag wel in xbian-config een error langskomen dat hij niet alles kon downloaden, maar was te snel weg om te checken.

Heb je misschien het wget commando zo om het even handmatig te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
code:
1
2
sudo apt-get install xbian-package-xbmc
sudo apt-get install xbian-package-kernel3.6.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
CurlyMo schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 19:36:
code:
1
2
sudo apt-get install xbian-package-xbmc
sudo apt-get install xbian-package-kernel3.6.10
Dan had ik toch de goeie al gevonden, helaas xbmc weigert te starten, via xbian-config. Zie de Pi wel netjes booten , kan ook sshen maar xbmc start niet meer na de laatste update :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is erg raar. Probeer eens:
code:
1
sudo /etc/init.d/xbmc start

of
code:
1
sudo /usr/local/lib/xbmc/xbmc.bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
CurlyMo schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 19:47:
Dat is erg raar. Probeer eens:
code:
1
sudo /etc/init.d/xbmc start

of
code:
1
sudo /usr/local/lib/xbmc/xbmc.bin
Bij beiden gebeurt er niks, helaas. xbmc.bin is van 16dec 23:59, xbmc uit init.d is van 25nov 17:40.
Denk dat er tijdens update proces halvewege is mis is gegaan.
Pagina: 1 ... 26 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.