Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lieuwe15 schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:27:
Dat is het enigste nadeel van OE, dat het behoorlijk gesloten is. Maar dat heeft wel een betere performance als voordeel, minder zwaar.
Alleen merk ik met mijn database (90 films, 14 series met elk paar seizoenen, 100gb aan muziek) en live tv dat de raspberry pi het er toch vrij moeilijk mee heeft..
Mwa opzich kon OE dat wel redelijk aan (130films en 45 series), je moet alleen niet de listings gebruiken waar je veel fanart etc hebt.

Xbian draait tot nu toe hier ook behoorlijk stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
na 2 weken gekut kom ik er gewoon niet uit!
Hoe kan ik in hemelsnaam de volledige size van mijn sdkaart zichtbaar maken in xmbc.
geloof wel 30x op verschillende websites de juiste commando's gevonden, maar hij vertikt het gewoon.
Leuk zo'n 8gb kaartje maar xmbc ziet er maar 64 mb van.
Moet ik dan echt met Gparted aan de gang gaan om het zichtbaar te maken?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:36
Welke distro draai je?
Xbian en Raspbmc resizen je kaart naar de volle grootte bij de eerste boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Raspbmc..
Nou dat werkte dus ook niet.. meteen kernel panic omdat ie de partitie niet vond..
Laten we voor de 3x vandaag weer helemaal van scratch beginnen :(

[ Voor 89% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 10-12-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:48

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ziet er mooi uit, maar ik heb zo'n vermoeden dat die case duurder gaat worden dan de RPi zelf :+

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:03:
na 2 weken gekut kom ik er gewoon niet uit!
Hoe kan ik in hemelsnaam de volledige size van mijn sdkaart zichtbaar maken in xmbc.
geloof wel 30x op verschillende websites de juiste commando's gevonden, maar hij vertikt het gewoon.
Leuk zo'n 8gb kaartje maar xmbc ziet er maar 64 mb van.
Moet ik dan echt met Gparted aan de gang gaan om het zichtbaar te maken?
Note if you want to use your SD card for purposes other than Raspbmc and the card only appears to be about 60MB in Windows: That’s because Windows does not recognise the Linux partitions that Raspbmc uses. There is a simple fix for this though — rerun the Windows installer and click “Restore SD card for formatting”. You will now be able to see the full size of your SD card as a “Removable Device” for formatting in Windows. On new versions of Windows, you will be automatically prompted to format the device upon clicking this button. Simply format the device and your SD card can be used for storing content again.
http://www.raspbmc.com/wiki/user/windows-installation/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Zover was ik, na de nieuwe beta ziet ie nu wel de volledige meuk!
Echter even wat bestanden copieren van de ene sd kaart naar de andere sd kaart... met bestandsbeheer van raspbxmbc is ook niet 123...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Krijg Xbian niet aan de praat, blijft vastzitten in reboot loop. Geeft aan dat er errors zijn in filesystem. Image op SD gezet vanaf mac, windows en linux omgeving, daar moet het niet aan liggen me dunkt.
Jammer, want ik had graag Xbian ook willen testen om dan een definitieve keuze te kunnen maken.

Verschillende versies (alpha 2 en 3) resulteren in hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:36
En wat als je eens probeert met een andere SD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 22:06
Fuff schreef op maandag 10 december 2012 @ 23:11:
Krijg Xbian niet aan de praat, blijft vastzitten in reboot loop. Geeft aan dat er errors zijn in filesystem. Image op SD gezet vanaf mac, windows en linux omgeving, daar moet het niet aan liggen me dunkt.
Jammer, want ik had graag Xbian ook willen testen om dan een definitieve keuze te kunnen maken.

Verschillende versies (alpha 2 en 3) resulteren in hetzelfde.
Werken de andere distro's nog wel? Het klinkt een beetje alsof de SDcard de geest heeft gegeven. De image van XBian is al duizenden keren gedownload dus die is wel okey qua filesystem. En als je het al 3x hebt geprobeerd dan ben ik bang dat je SDcard een tikje heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Ja dat dacht ik dus ook, ik ben nu nog wat aan het proberen, zit op web-irc daar en krijg wat hulp. Kijken of het wat uitmaakt. Anders eens een andere SD kaart proberen (maar dat gebeurt dan morgen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasta87
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 23:26
kraades schreef op maandag 10 december 2012 @ 09:39:
[...]

Ik mis de ATV2 is ieder geval niet... :)
Kijk dat lees ik graag, heb lang overwogen om veel geld aan de apple tv uit te geven totdat ik de raspberry tegenkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 12:59
Ik heb donderdag mijn OpenElec versie een upgrage gegeven naar die laatste versie van toen, (deze dus XBMC 12 Frodo - Beta 3) Maar nadat ik een reboot gedaan had. Was ik dus de helft van mijn library kwijt en ook alles wat ik al gezien had en normaal zo een vinkje naast de naam had is ook weg, wel irritant.

Na een nieuwe bibliotheekscan vind hij alles terug maar nu ben ik dus mij gekeken history kwijt :(

Weet er iemand hoe ik dat terug zou kunnen fixen, dat hij terug weet wat ik al gekeken heb en wat niet?
Of weet er ook iemand hoe dit kan gebeurd zijn?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
All,
Ik ben ook aan het kijken naar een opstelling om de Raspberry Pi icm RaspBMC danwel OpenElec te gaan gebruiken.
Echter is mijn grootste vraag: wat kan ik er van verwachten? Gaat het "alles" goed afspelen? Wat zijn jullie ervaringen?

Het is natuurlijk geen snelheidswonder, maar volgens mij zou het voor streamen wel moeten kunnen werken, maar ben dus zeer benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

Alvast merci :)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Ben.Hahlen schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:26:
All,
Ik ben ook aan het kijken naar een opstelling om de Raspberry Pi icm RaspBMC danwel OpenElec te gaan gebruiken.
Echter is mijn grootste vraag: wat kan ik er van verwachten? Gaat het "alles" goed afspelen? Wat zijn jullie ervaringen?

Het is natuurlijk geen snelheidswonder, maar volgens mij zou het voor streamen wel moeten kunnen werken, maar ben dus zeer benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

Alvast merci :)
Wat heb je voor media? en wat is je verwachting?? 8)

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
heb de pi nu draaien met raspbmc en 1080P mkv bestanden van 16 gig spelen zonder probleem/bufferen/stotteren etc :)

Ben nog geen bestand tegen gekomen wat niet afspeelt. Ik stream alles vanaf de NAS (bekabeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:01
Paulus07 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:33:
heb de pi nu draaien met raspbmc en 1080P mkv bestanden van 16 gig spelen zonder probleem/bufferen/stotteren etc :)

Ben nog gene bestand tegen gekomen wat niet afspeelt. Ik stream alles vanaf de NAS (bekabeld)
Wat voor protocol gebruik je om de NAS te benaderen?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
RoRoo schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:32:
[...]
Wat heb je voor media? en wat is je verwachting?? 8)
Media: Films en series. In allerlei formaten: ISO, MKV, VIDEO_TS mappen, AVI (DivX/Xvid etc), enzoverder. De meeste 1080p, met subtitles.

De verwachting is eigenlijk wat Paulus07 zegt:
Paulus07 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:33:

Ben nog gene bestand tegen gekomen wat niet afspeelt. Ik stream alles vanaf de NAS (bekabeld)
Films kijken zonder stotteren.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Alleen ga geen DTS-MA proberen ;)

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Mr_Blobby schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:37:
[...]
Wat voor protocol gebruik je om de NAS te benaderen?
NFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Ben.Hahlen schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:41:

Media: Films en series. In allerlei formaten: ISO, MKV, VIDEO_TS mappen, AVI (DivX/Xvid etc), enzoverder. De meeste 1080p, met subtitles.
Het leeuwendeel van jouw collectie zal zonder problemen spelen. ISO en Video_TS (DVD's in general) geven problemen, totdat je de menu's eruit sloopt. Maar dat is meer een XBMC issue wat vast wel opgelost wordt.

1080P met DTS zonder versterker, moet je 'm wel even overclocken. Niet extreem, maar het moet wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
En vergeet XBian ook niet als je toch eens kijkt welke distro je uiteindelijk gaat gebruiken (geen promoboodschap, maar die mannen zitten wel in deze thread, wat toch handig is qua support ;) ).

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:54

arie_papa

Running on Ubuntu

Ik had problemen met mp3'tjes afdraaien op Xbian (begonnen te stotteren). Gehost van een Win7 bak, zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? Daarvoor heb ik zonder problemen via een samba share vanaf een ubuntu bak prima muziek kunnen draaien.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het enige verschil het server OS, dan is dat wel waarschijnlijk.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
RoRoo schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:58:
[...]
Het leeuwendeel van jouw collectie zal zonder problemen spelen. ISO en Video_TS (DVD's in general) geven problemen, totdat je de menu's eruit sloopt. Maar dat is meer een XBMC issue wat vast wel opgelost wordt.

1080P met DTS zonder versterker, moet je 'm wel even overclocken. Niet extreem, maar het moet wel :)
Top! Menu's uitslopen kan altijd nog, maar dat zullen ze inderdaad vast wel fixen.
DexterBelgium schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:00:
En vergeet XBian ook niet als je toch eens kijkt welke distro je uiteindelijk gaat gebruiken (geen promoboodschap, maar die mannen zitten wel in deze thread, wat toch handig is qua support ;) ).
XBian had ik in het topic ook voorbij zien komen en ziet er ook zeker wel interessant uit :-)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fuff schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:17:
Maar nu wil ik graag wat dingen aanpassen, zoals menu geluidjes werkend krijgen. Alleen ik krijg de nano addon niet geinstalleerd, deze is broken, net als alle andere addons van openelec.
Broken in beta 4.
(bron)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 23:41:
[...]

Mocht je je afvragen waarom OpenELEC nog niet wil auto-updaten naar beta 4:

Auto-update checks releases.openelec.tv/latest which is still pointing to 2.95.3 so b3 will not update to b4 just yet. Normally we leave it a half-day before changing this in case there's some nasty bug that breaks something that we didn't see in testing.
(bron)
Volgens mij gaan ze beta 4 overslaan...

Sorry voor de twee posts achter elkaar...again... 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door technorabilia op 11-12-2012 15:57 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een RI met 528 MB (nieuwe versie) met Raspbmc erop. Tot nu toe bevalt het mij enorm. Echter heb ik een vraag.

Bij XBMC heb ik een addon van TuninFM. Het vervelende is dat mijn tv aan moet blijven staan om de muziek te horen. Nu zou ik graag de analoge audio uitgang (3,5 Jack) willen gebruiken om bij een radio alleen mijn boxen aan te hebben. Is het mogelijk om zowel HDMI + analoog tegelijkertijd werkend te krijgen? Ik heb een vermoeden dat er wat regeltjes toegevoegd moet worden bij de config.txt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 18:10:
Ik heb een RI met 528 MB (nieuwe versie) met Raspbmc erop. Tot nu toe bevalt het mij enorm. Echter heb ik een vraag.

Bij XBMC heb ik een addon van TuninFM. Het vervelende is dat mijn tv aan moet blijven staan om de muziek te horen. Nu zou ik graag de analoge audio uitgang (3,5 Jack) willen gebruiken om bij een radio alleen mijn boxen aan te hebben. Is het mogelijk om zowel HDMI + analoog tegelijkertijd werkend te krijgen? Ik heb een vermoeden dat er wat regeltjes toegevoegd moet worden bij de config.txt?
Even teruglezen / zoeken had je de vraag al terug kunnen vinden ;) Zover ik gevonden heb gaat dit (nog) niet. Al is dit volgens mij vooral een software matige beperking binnen XBMC.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmms als het een softwarematige beperking is, dan moet het toch nog wel kunnen middels een force commando? Of is dat ietwat te snel door de bocht?

Wel jammer als het inderdaad niet mogelijk is. Op zich is het voor mij niet echt een grote ramp dat mijn tv aan moet blijven staan, maar het was wel zo fijjn geweest als het toch via de boxen alleen kon gaan :)

Wellicht is dat ook wel vaker gezegd,... het afspelen van video_ts bestanden (DVD) gaat echt bagger zeg op de raspbmc. Is het kennelijk echt zo lastig om de DVD menu's goed af te laten spelen? Nu moet ik rechtstreeks naar de .vob bestanden gaan om zo alsnog de film te kijken. Maar echt handig is het niet!

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2012 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Heb je mpeg-2 licentie aangeschaft? Die is iig wel nodig om fatsoenlijk dvd's te kijken. Zelf nog geen ervaring mee, maar binnenkort wel, zojuist besteld.

Binnen XBMC kun je trouwens gewoon de output van hdmi naar analog forceren, maar met mijn ervaring had dit toch wel een reboot nodig, dus helemaal handig is het idd niet. Er zijn trouwens natuurlijk ook allemaal fancy oplossingen voor (splitters e.d.), maar helaas overstijgen die vaak de waarde van de RPi zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
Even een tipje, je hebt in xbmc apps om bijvoorbeeld op youtube of uitzending gemist te zoeken. Nu werkt dat op de Pi erg traag (en niet zo mooi).

In combinatie met de Yatse app (Android), kun je met de overige Android apps zoals Youtube en Uitzending gemist de stream direct naar je Pi sturen. Zo kun je dus de gewenste video op je smartphone en tablet opzoeken en direct afspelen op je Pi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 22:06
Over ervaring gesproken: die van XBian zal voor Linuxfans hopelijk nog iets verder verbeteren. Iets minder risico op foutjes met dd.

http://i.imgur.com/Jt0cb.png

Waarom staat XBian trouwens niet vermeld in de OP?

[ Voor 27% gewijzigd door BartOtten op 11-12-2012 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skinlee78 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 21:03:
Heb je mpeg-2 licentie aangeschaft? Die is iig wel nodig om fatsoenlijk dvd's te kijken. Zelf nog geen ervaring mee, maar binnenkort wel, zojuist besteld.

Binnen XBMC kun je trouwens gewoon de output van hdmi naar analog forceren, maar met mijn ervaring had dit toch wel een reboot nodig, dus helemaal handig is het idd niet. Er zijn trouwens natuurlijk ook allemaal fancy oplossingen voor (splitters e.d.), maar helaas overstijgen die vaak de waarde van de RPi zelf :)
Jep heb idd een licentie van aangeschaft. Heb er zoveel DVD's op m'n NAS staan. En om daarvoor weer een aparte oplossing in huis te gaan halen om het te kunnen bekijken..... nee dan maar voor een paar euro een licentie kopen. Is maar een eenmalige aanschaf :)

Dat van de kabels.,,, tja die splitters zijn idd niet echt goedkoop. En aangezien ik al aardige trossen aan kabels in huis heb liggen, heb ik er ook totaal geen behoefte aan om NOG meer in huis te halen, als het toch mogelijk is om geforceerd de HDMI als de analoog aan te praat te krijgen :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2012 00:09 . Reden: typos... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BartOtten schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:44:
Waarom staat XBian trouwens niet vermeld in de OP?
iChaos schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 20:46:
Ik ben eigenlijk nooit bezig geweest met de RPi als mediaplayer, dit topic was opgezet om de discussie in EL even gescheiden te houden. Ik heb niet genoeg tijd om de de OP te onderhouden, dus als je de OP zou willen onderhouden: ik zie zo gauw niet waar je een topic overdraagt aan een ander of auteurs toevoegt, dus als je even kan aanwijzen waar dat staat :)

Anders is het natuurlijk ook een optie om een nieuw topic te maken, zodat de berichten erin ook niet meer outdated zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
sanderdw schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:25:
Even een tipje, je hebt in xbmc apps om bijvoorbeeld op youtube of uitzending gemist te zoeken. Nu werkt dat op de Pi erg traag (en niet zo mooi).

In combinatie met de Yatse app (Android), kun je met de overige Android apps zoals Youtube en Uitzending gemist de stream direct naar je Pi sturen. Zo kun je dus de gewenste video op je smartphone en tablet opzoeken en direct afspelen op je Pi!
Ik heb dit voor Youtube opgelost via de Chrome extensie TubetoTV. Dat werkt echt wel lekker, en laat je toe zowel rechtstreeks een filmpje te spelen als verschillende achter mekaar aan de playlist toe te voegen.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 00:08:
[...]

Jep heb idd een licentie van aangeschaft. Heb er zoveel DVD's op m'n NAS staan. En om daarvoor weer een aparte oplossing in huis te gaan halen om het te kunnen bekijken..... nee dan maar voor een paar euro een licentie kopen. Is maar een eenmalige aanschaf :)

Dat van de kabels.,,, tja die splitters zijn idd niet echt goedkoop. En aangezien ik al aardige trossen aan kabels in huis heb liggen, heb ik er ook totaal geen behoefte aan om NOG meer in huis te halen, als het toch mogelijk is om geforceerd de HDMI als de analoog aan te praat te krijgen :)
Ik heb nu ook de RPi via HDMI aan mijn tv hangen, maar geluid via analoge plug aan mijn versterker. Op zich niet echt ontevreden over het geluid, al hoor je wel een plof als hij van nummer wisselt. Weet nog niet waar dat aan ligt.
DexterBelgium schreef op woensdag 12 december 2012 @ 07:30:
[...]

Ik heb dit voor Youtube opgelost via de Chrome extensie TubetoTV. Dat werkt echt wel lekker, en laat je toe zowel rechtstreeks een filmpje te spelen als verschillende achter mekaar aan de playlist toe te voegen.
Oei, dat klinkt wel erg interessant. Daar ga ik vanavond eens even mee stoeien. Youtube was namelijk het grote ontbrekende element aangezien ik mijn dochtertje van 3,5 daar regelmatig van leuke kinderfilmpjes laat genieten. Hopelijk kan mijn oude AMD dan toch eindelijk opkrassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Wat zijn eigenlijk de grootste verschillen tussen RaspBMC, OpenElec en Xbian?
Heb wel gezocht, maar kan nu niet echt mijn vinger er op leggen waarom de één beter zou zijn dan de ander.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ben.Hahlen schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:24:
Wat zijn eigenlijk de grootste verschillen tussen RaspBMC, OpenElec en Xbian?
Heb wel gezocht, maar kan nu niet echt mijn vinger er op leggen waarom de één beter zou zijn dan de ander.
OpenElec wil alleen een mediacentre zijn. Weinig mogelijkheden tot uitbreidingen van het OS.
RaspBMC en XBian zijn "concurrenten" Proberen beide een compleet OS met XBMC te leveren, gericht op zo snel en soepel mogelijk draaiend, maar met de mogelijkheid om extra dingen zoals een webserver etc. op te zetten.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Ik geef het op wat betreft Xbian, heb zo'n beetje elke build geprobeerd. Vanaf een dualboot op mijn macbook pro met ubuntu en op de windows laptop van mijn vriendin heb ik getracht .img te schrijven, voor openelec en raspbmc ging dat perfect. Maar bij Xbian wil het gewoon niet, of hij komt in een reboot loop, of het opstart scherm (dat beeld met allemal kleuren) blijft hangen.
Nu weer openelec erin, werkt direct, ik hou het hier gewoon even bij.

Ik blijf het raar vinden dat ik Xbian er niet op krijg, zeker omdat de SD kaart het blijkbaar wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fuff schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:35:

Ik blijf het raar vinden dat ik Xbian er niet op krijg, zeker omdat de SD kaart het blijkbaar wel doet.
Zou je in geval van Alpha 4 het nog eens willen proberen? In deze versie zit de nieuwe firmware. Ik ben benieuwd of het probleem dan opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Ja dat ga ik zeker doen :) Ik ben momenteel ook aan het wachten op een nieuwe SD kaart zodat ik het daar mee kan proberen. Stiekem hoop ik dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 19:37
Fuff schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:35:
Ik geef het op wat betreft Xbian, heb zo'n beetje elke build geprobeerd. Vanaf een dualboot op mijn macbook pro met ubuntu en op de windows laptop van mijn vriendin heb ik getracht .img te schrijven, voor openelec en raspbmc ging dat perfect. Maar bij Xbian wil het gewoon niet, of hij komt in een reboot loop, of het opstart scherm (dat beeld met allemal kleuren) blijft hangen.

Boot problemen ken ik (niet met Xbian of een andere xbmc distro. Maar bij een normale image. Een andere SD kaart deed het hem bij mij) Op de wiki page van de raspberry pi zie je ook een hele lijst met welke sd kaart werkt met welke image. Op de wiki gaat het vooral om de Raspbian “wheezy” image.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:16
Ik heb een compleet setje besteld bij SOS Solutions (raspberry pi, sd kaart, hdmi kabel & charger), werd snel verzonden. Had hem op zondag besteld en op dinsdag in de brievenbus.

Werkt tot op heden prima; ben er echter zojuist achter gekomen dat de HDMI kabel geen type 2 is. Mijn Samsung TV pakt daardoor het CEC signaal niet juist op, beetje jammer. Heb hier SOS Solution inmiddels een mail over gestuurd. Met een andere kabel geen problemen!

Het SD kaartje bevatte bij levering OpenElec. Heb inmiddels hiervan even een image teruggeschreven naar disk en Xbian geinstalleerd. Werkt m.i. toch iets lekkerder omdat je meer controle hebt door o.a. een shell en de bijbehorende setup bij het inloggen. Met films ook nog geen problemen ondervonden (speel over het algemeen enkel 720p). Library bevat inmiddels 120 titels en kan hier zonder problemen doorheen browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Beetje oftopic maar ik heb nog een adres voor de RPI, http://www.kiwi-electronics.nl/
Mijn PI komt daar niet vandaan maar ik heb er wel een adapter en wat kabeltjes besteld, is allemaal prima gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Earzz schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:22:
Beetje oftopic maar ik heb nog een adres voor de RPI, http://www.kiwi-electronics.nl/
Mijn PI komt daar niet vandaan maar ik heb er wel een adapter en wat kabeltjes besteld, is allemaal prima gegaan.
Inderdaad off-topic, daar hebben we deze voor: Raspberry Pi: aankoop&levering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,
Ik lees al een tijdje mee met diverse topics over raspberry pi. Ik heb al vele uren zitten spelen en prutsen. Veel zaken heb ik met geringe kennis toch werkend gekregen. Een ding krijg ik maar niet opgelost.
Ik kan op geen manier mijn resolutie veranderen van mijn Raspberry Pi met Xbian 1.0 alpha 3. Hij blijft op 720*480 staan. Ook in Putty kan ik er weinig aan veranderen. Ik krijg dus niet alle tekst op het scherm, terwijl ik nog wel ruimte heb op het scherm...
Iemand enig idee hoe ik het kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer dit eens:
1. Update XBMC
2. Voeg dan het volgende toe aan "advancedsettings.xml"
code:
1
<guires>1080</guires>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
is er een manier om te browsen via raspbmc? Heb wel een addon gevonden "Advanced Launcher" maar dan dien je een browser te selecteren op je computer. maarja de pi hangt gewoon aan mijn tv.

Is er een manier om dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CurlyMo schreef op woensdag 12 december 2012 @ 20:21:
Probeer dit eens:
1. Update XBMC
2. Voeg dan het volgende toe aan "advancedsettings.xml"
code:
1
<guires>1080</guires>
Bedankt voor je reactie.
Ik heb zelf xbian ik weet niet of dat op gaat zo?
Op de sd kaart staat wel een bestand 'config' , kan ik dan in deze map ook gewoon 'advancedsettings.xml aanmaken?

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 21:31:
Ik heb zelf xbian ik weet niet of dat op gaat zo?
Als één van de drie main dev's weet ik waarover ik praat :9

Maar je zult het bestand even moeten bewerken door in te loggen via SSH op je Pi:
code:
1
nano /home/xbian/.xbmc/userdata/advancedsettings.xml

Dit werkt overigens ook alleen op XBian aangezien het een custom patch is die dit mogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Xbian Alpha 4 is er nog niet, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CurlyMo schreef op woensdag 12 december 2012 @ 21:37:
[...]

Als één van de drie main dev's weet ik waarover ik praat :9

Maar je zult het bestand even moeten bewerken door in te loggen via SSH op je Pi:
code:
1
nano /home/xbian/.xbmc/userdata/advancedsettings.xml

Dit werkt overigens ook alleen op XBian aangezien het een custom patch is die dit mogelijk maakt.
Hey top bedankt. Ik kan dus in die config komen en erin typen... Alleen hoe sla ik dit op in putty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 22:20:
[...]

Hey top bedankt. Ik kan dus in die config komen en erin typen... Alleen hoe sla ik dit op in putty?
CTRL-X

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danku!
Hij is inmiddels opgeslagen, dus ik zie hem ook staan na reboot ;)
Op dit moment nog geen verbetering te zien op mijn tv...
Morgen maar weer verder puzzelen, bedankt voor de hulp voor zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onthoudt dat je altijd een topic kan openen op ons forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OpenELEC 3.0 Beta 5 released
http://openelec.tv/shops/...enelec-30-beta-5-released

XBMC 12 Frodo - Release Candidate 1
http://xbmc.org/natethoma...rodo-release-candidate-1/

RPi build:
http://releases.openelec.tv/OpenELEC-RPi.arm-2.95.5.tar.bz2

Deze keer is http://releases.openelec.tv/latest ook direct aangepast dus de auto update moet 'm gelijk meenemen.

Ik heb 'm zelf nog niet geprobeerd dus op eigen risico!

[ Voor 48% gewijzigd door technorabilia op 12-12-2012 22:48 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:44

mwa

Ik wacht nog even met de update, aangezien beta 4 bij mij geheel mis ging en alles opnieuw moest installeren/scannen.

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:31

mno

sanderdw schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:25:

Bedankt voor de tip, erg handig!

Gewoon rösti

dialmformark schreef op woensdag 12 december 2012 @ 23:12:
Ik wacht nog even met de update, aangezien beta 4 bij mij geheel mis ging en alles opnieuw moest installeren/scannen.
Beta 4 was idd geen goede update omdat o.a. de add-ons niet werkten. De OpenELEC auto update heeft deze dan ook overgeslagen.

👉🏻 Blog 👈🏻

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

kraades schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:05:
[...]

Beta 4 was idd geen goede update omdat o.a. de add-ons niet werkten. De OpenELEC auto update heeft deze dan ook overgeslagen.
die van mij staat ook op auto... durf 'm al een paar dagen niet te rebooten 8)7

• mwa

mwa

Toch maar de gok gewaagd en geprobeerd te updaten naar beta 5, maar zonder succes. Dit maal ligt het probleem (aan mijn kant) aan onvoldoende ruimte op de SD kaart. Heel apart, want deze is 4gb en de melding heb ik nog niet eerder gekregen.
Eerst handmatig geprobeerd te updaten (door de 4 bekende files in de Update map te stoppen), maar daar kreeg ik als eerst een melding van onvoldoende ruimte.
Daarna maar geprobeerd te updaten vanuit openelec/xbmc zelf. Hier geeft openelec aan dat de update wordt gedownload en extracted, waarna de melding komt dat een nieuwe reboot noodzakelijk is. Dit doe ik, en vervolgens wordt deze niet geupdate en gaat openelec opnieuw de update downloaden en extracten.
Klote dus.
Is er een manier om te checken hoe groot de partitie is, en ik deze kan vergroten? Zonder weer (!) opnieuw alles te moeten flashen. Thanks!

Edit, dit dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
root ~ # df -h
Filesystem                Size      Used Available Use% Mounted on
none                     58.1M    116.0K     58.0M   0% /dev
/dev/mmcblk0p1          124.7M     92.9M     31.9M  74% /flash
/dev/mmcblk0p2          755.9M    699.2M     18.3M  97% /storage
/dev/loop0               84.3M     84.3M         0 100% /
none                     59.5M         0     59.5M   0% /dev/shm
root ~ #

Edit 2: Probleem opgelost. Ik was vergeten dat ik 1 skin extra skin had geinstalleerd. Deze verwijderd en heb voldoende ruimte om te updaten. Blijft natuurlijk raar dat 1 skin het hele update mechanisme kan verstoren, magoed... ;-)

[ Voor 28% gewijzigd door mwa op 13-12-2012 15:31 ]

• Earzz
Eventjes een vraag aan de OpenElec gebruikers.
Ik draai zelf OE met een image (r12606 build 27 november) van thestateofme.com en auto update aanstaan maar ik krijg geen updates binnen.
Hebben jullie toevallig zelf een image gebouwd of hebben jullie een nieuwere build draaien?

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:35
Earzz schreef op donderdag 13 december 2012 @ 17:14:
Eventjes een vraag aan de OpenElec gebruikers.
Ik draai zelf OE met een image (r12606 build 27 november) van thestateofme.com en auto update aanstaan maar ik krijg geen updates binnen.
Hebben jullie toevallig zelf een image gebouwd of hebben jullie een nieuwere build draaien?
Volgens mij heb je daar de officiele builds voor nodig: http://openelec.thestateofme.com/official_images/

Daar heb ik er ooit 1 van gepakt en dat werkt prima.... ;)

MTB Trail Traffic

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Lekker.. Vandaag een kant en klare rasp besteld bij sos-solutions. Snelle levering, maar ik zie in system status 256MB? Heb ik nou model A of gaat er wat af voor iets anders? Nog 207MB vrij zag ik namelijk, gebruikt Raspbmc maar zo weinig?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

UltraSub schreef op donderdag 13 december 2012 @ 20:07:
Lekker.. Vandaag een kant en klare rasp besteld bij sos-solutions. Snelle levering, maar ik zie in system status 256MB? Heb ik nou model A of gaat er wat af voor iets anders? Nog 207MB vrij zag ik namelijk, gebruikt Raspbmc maar zo weinig?
Je RAM wordt gesplitst tussen GPU en CPU.
Mijn ervaring is dat rond de 128MB naar de GPU meestal genoeg is.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• UltraSub
Maar ik had de 512 MB besteld :)
Vandaar mijn vraag. Moet die in system settings niet 512 weergeven?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

UltraSub schreef op donderdag 13 december 2012 @ 20:39:
Nee, de system-settings tonen alleen wat beschikbaar is voor de CPU. Aangezien het geheugen wordt gesplit naar GPU en CPU, toont de system settings een lager getal dan het eigenlijke aanwezige geheugen. Dit is by-design.

• mwa

mwa

UltraSub schreef op donderdag 13 december 2012 @ 20:39:
Nee, omdat dit gesplitst is. Er staat 256 als het een 512mb versie is, en 128 als het de 256mb versie is :) Niet dat je het verschil ook echt merkt

• UltraSub
Ik ben gerust gesteld :)
Nu lekker klooien met xbmc.

Verwijderd

Kheb inmiddels mijn tv instellingen eindelijk goed... Kon het erg simpel veranderen in xbmc zelf.
Mijn volgende probleem is dat airplay niet gedecteerd wordt. Heb instellingen aangevinkt dat hij airplay content ondersteunt.
- Ik kan wel moeiteloos de RPI met m'n iphone bedienen
- Als ik een sd-kaart met raspbmc erin doe, detecteert hij de airplay content wel (dus het ligt niet aan me telefoon)
Iemand nog een id?

/edit
Las op een forum nog iets over deze command: sudo apt-get install -y libplist1
heb het geprobeerd, maar faalt tijdens install...

/edit2
sudo apt-get install avahi-daemon # --> laatste versie reeds geïnstalleerd

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2012 21:06 ]

dialmformark schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:16:
Edit, dit dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
root ~ # df -h
Filesystem                Size      Used Available Use% Mounted on
none                     58.1M    116.0K     58.0M   0% /dev
/dev/mmcblk0p1          124.7M     92.9M     31.9M  74% /flash
/dev/mmcblk0p2          755.9M    699.2M     18.3M  97% /storage
/dev/loop0               84.3M     84.3M         0 100% /
none                     59.5M         0     59.5M   0% /dev/shm
root ~ #
Dan nog steeds klopt je partitionering niet dat moet in jouw geval bij elkaar 4 GB zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door technorabilia op 13-12-2012 21:17 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 21:02:
Las op een forum nog iets over deze command: sudo apt-get install -y libplist1
heb het geprobeerd, maar faalt tijdens install...
Ik weet dat dit de fix was voor Airplay in XBian 1.0 Alpha 3.

[ Voor 193% gewijzigd door CurlyMo op 13-12-2012 21:25 ]

Klote internetverbinding

[ Voor 86% gewijzigd door CurlyMo op 13-12-2012 21:25 ]

Verwijderd

OK ik heb dus wel xbian 1.0 alpha 3... Nog maar even proberen dus!

/edit
sudo apt-get update daarna sudo apt-get install -y libplist1 gaat hij wel installen maar werkt uiteindelijk nog niet...

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2012 21:45 ]

Net geupdate naar OpenELEC 3.0 beta 5 met XBMC 12 RC1.
Lijkt allemaal goed te werken zo op het eerste gezicht...
....................................................................................................................Zie signature voor Pi specs.
........................................................................................................................................||
........................................................................................................................................\/

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05 13:35
Zal hem dit weekend eens installeren... Ben benieuwd.

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Ik ben ook naar OE 3.0 beta 5. Werkt prima. Add-ons werken nu wel. Voelt goed aan :)
Enige waar ik tegen aan loop is dat 1080p DTS audio mkv (the avengers is mijn geval) de ene keer 20 minuten zonder hapering gaat en het volgende moment elke 20 sec kort.

Wordt afgespeeld van nas met freenas erop, heb het met NFS share en Samba geprobeerd, beide zelfde resultaat. Iemand enig idee om dit beter te krijgen. Alles bekabeld overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
-LA- schreef op donderdag 13 december 2012 @ 19:25:
[...]

Volgens mij heb je daar de officiele builds voor nodig: http://openelec.thestateofme.com/official_images/

Daar heb ik er ooit 1 van gepakt en dat werkt prima.... ;)
Bedankt, nu werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fuff schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 09:48:
Ik ben ook naar OE 3.0 beta 5. Werkt prima. Add-ons werken nu wel. Voelt goed aan :)
Enige waar ik tegen aan loop is dat 1080p DTS audio mkv (the avengers is mijn geval) de ene keer 20 minuten zonder hapering gaat en het volgende moment elke 20 sec kort.

Wordt afgespeeld van nas met freenas erop, heb het met NFS share en Samba geprobeerd, beide zelfde resultaat. Iemand enig idee om dit beter te krijgen. Alles bekabeld overigens.
Misschien kun je nog via een lokale USB disk of direct van de SD kaart (als dat past) afspelen? Om uit te sluiten dat het de verbinding of NAS is.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capsoft
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 10:42
Ik wacht gewoon ff op xbian tot ze de xbmc 12 rc erin hebben zitten. Tot die tijd blijf ik gewoon gebruik maken van xbian 1 alpha 3. Die draait prima.
kan een openelec gebruiker mij vertellen of het probleem wat xbmc heeft in versie 12, in de RC is opgelost met de dvd menu's?

ps. die nieuwe (beta) site van xbian vind ik persoonlijk wel meer van deze tijd. :)

[ Voor 13% gewijzigd door capsoft op 14-12-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:36
Fuff schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 09:48:

Misschien een lichte overklok naar 800-850mhz op je cpu? Ik zie her en der op internet dat dit je zeker kan gaan helpen.

Ik heb zelf met raspbmc op 1080 en 720p (DTS) elke 3-4 minuten een hapering, ik wil het gaan oplossen met openElec en een overclock. Dan wordt ie pas echt waardevol voor mij. Het zal niet perfect gaan lopen, maar beter dan dat het nu is moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

lasharor

7 december 2004

Ik heb geen enkel probleem met het afspelen van 1080p DTS (5.1) @ 1920x1080@24Hz

Een hogere verversingssnelheid zorgt er in mijn geval voor dat de meeste 1080p bestanden om de 10 seconden gaan stotteren.

Wel op Openelec trouwens, op Xbian kan je volgens mij helemaal niet zo laag.

[ Voor 16% gewijzigd door lasharor op 14-12-2012 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Die 24Hz kun je toch aanpassen in System-settings en video? Als ik dat aanpas naar 24, dan springt hij automatisch terug naar 60.

Ik heb net overclock gedaan en ga het weer eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:46

CeesKees

I rest my Kees

in open elec kun je toch niet zomaar gaan overclocken?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Jawel, via ssh kun je config.txt aanpassen en kun je overclocken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-08 09:18
Powergrim schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 10:56:
[...]

Misschien een lichte overklok naar 800-850mhz op je cpu? Ik zie her en der op internet dat dit je zeker kan gaan helpen.

Ik heb zelf met raspbmc op 1080 en 720p (DTS) elke 3-4 minuten een hapering, ik wil het gaan oplossen met openElec en een overclock. Dan wordt ie pas echt waardevol voor mij. Het zal niet perfect gaan lopen, maar beter dan dat het nu is moet lukken.
Had ik ook, heb hem op 24Hz gezet en alle problemen waren voorbij. Echter sloeg de stream aan het einde van de film vast, daar ben ik nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Fuff schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:32:
Jawel, via ssh kun je config.txt aanpassen en kun je overclocken :)
Even een vraag, in de openelec config.txt staat al een hoop text maar kan je die ook weglaten en alleen je license keys en OC settings plaatsen?
Ik heb nu mijn eigen settings gewoon onder de lap text geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Volgens mij wel, omdat openelec standaard geen config.txt bestand heeft, lijkt me dat alles dan op default komt. Maar waarom zou je niet gewoon editten? Lijkt me stuk makkelijker?
gewoon 'vi config.txt' en aanpassen maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een PI van 528 MB, en tot nu toe bijzonder tevreden! Heb alle media via mijn NAS weten te koppelen aan mijn PI. Films afspelen met 1080P met 5.1 DTS gaat supervloeiend.

Gezien de potentie van het kaartje wil ik nog wat meer proberen uit te halen. Nu heb ik momenteel IPTV van xs4all. In Raspbmc (wat ik momenteel gebruik) heeft XBMC een PVR backend. Nu vraag ik mij af hoe ik dat kan opzetten? Via xs4all is LAN1 op mijn fritzbox uitsluitend voor IPTV. En LAN2 voor het "normale" internet. Ik heb ontdekt dat als een laptop bedraad op LAN1 aansluit geen internet hebt. Logisch enerzijds... het is immers alleen voor IPTV.

Maar ik wil met mijn PI natuurlijk ook gewoon internet hebben! Hoe is dit praktisch op te lossen? Ik heb switches en routers te over. Moet ik iets in elkaar knutselen om zowel internet als IPTV op 1 ethernetkabel aan de PI te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:41
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:10:
Ik heb een PI van 528 MB, en tot nu toe bijzonder tevreden! Heb alle media via mijn NAS weten te koppelen aan mijn PI. Films afspelen met 1080P met 5.1 DTS gaat supervloeiend.

Gezien de potentie van het kaartje wil ik nog wat meer proberen uit te halen. Nu heb ik momenteel IPTV van xs4all. In Raspbmc (wat ik momenteel gebruik) heeft XBMC een PVR backend. Nu vraag ik mij af hoe ik dat kan opzetten? Via xs4all is LAN1 op mijn fritzbox uitsluitend voor IPTV. En LAN2 voor het "normale" internet. Ik heb ontdekt dat als een laptop bedraad op LAN1 aansluit geen internet hebt. Logisch enerzijds... het is immers alleen voor IPTV.

Maar ik wil met mijn PI natuurlijk ook gewoon internet hebben! Hoe is dit praktisch op te lossen? Ik heb switches en routers te over. Moet ik iets in elkaar knutselen om zowel internet als IPTV op 1 ethernetkabel aan de PI te krijgen?
Er is een IPTV forum, maar daar heb je niks aan want helaas heeft KPN (dus XS4all) encrypted iptv streams die je niet zelf kan decrypten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

datadevil schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:22:
[...]

Er is een IPTV forum, maar daar heb je niks aan want helaas heeft KPN (dus XS4all) encrypted iptv streams die je niet zelf kan decrypten
Hoe zit het met Reggefiber? Ik woon in meppel en heb lijbrandt (100/100). Zijn deze stream ook encrypted?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Earzz schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:55:
[...]

Even een vraag, in de openelec config.txt staat al een hoop text maar kan je die ook weglaten en alleen je license keys en OC settings plaatsen?
Ik heb nu mijn eigen settings gewoon onder de lap text geplakt.
Standaard staat alleen gpu_mem en ik dacht force_turbo ingesteld. Alles met een # ervoor doet niet mee = commentaar.

Je eigen settings kun je eronder zetten of als je een goede setting in de voorbeelden ziet dan kun je de # ervoor weghalen.

Zie de ink in mijn signature voor mijn settings. Hiermee speelt ik alles vloeiend af.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
Vandaag mijn raspberry pi ontvangen, maar wanneer ik hem op de televisie (sony bravia kdl46nx720) aansluit mbv HDMI (zonder de stroom te hebben aangesloten) valt het signaal van de digicorder opeens weg. Daarintegen blijft op de tv de hdmi uitgang op die van de digicorder staan.

Weet iemand wat de oorzaak hiervan is?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

lasharor

7 december 2004

Fuff schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:22:
Die 24Hz kun je toch aanpassen in System-settings en video? Als ik dat aanpas naar 24, dan springt hij automatisch terug naar 60.

Ik heb net overclock gedaan en ga het weer eens proberen!
Volgens mij gaat die niet zo laag bij Xbian. Ik heb het een aantal keer geprobeerd maar hij geeft bij mij alleen 70/60/50 aan als ik het goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
kraades schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 16:25:
[...]

Standaard staat alleen gpu_mem en ik dacht force_turbo ingesteld. Alles met een # ervoor doet niet mee = commentaar.

Je eigen settings kun je eronder zetten of als je een goede setting in de voorbeelden ziet dan kun je de # ervoor weghalen.

Zie de ink in mijn signature voor mijn settings. Hiermee speelt ik alles vloeiend af.
Zojuist even aan het prullen geweest met OpenELEC 2.95.5.
Ik heb eerst even jouw instellingen gebruikt en dat ging gewoon goed zonder rare fratsen alleen zit de force_turbo=1 setting me toch niet helemaal lekker dus die heb ik terug op 0 gezet.
Hier merk ik om eerlijk te zijn niet heel veel van, zal vast wel iets meer initiele lag in XBMC UI hebben maar daar kan ik wel mee leven.

Waar ik nu wel tegen aan loop met 2.95.5 is dat mijn DVD's (VIDEO_TS) een paar seconden afspelen en daarna het beeld op zwart gaat.
XBMC komt pas na ongeveer 30 seconden terug nadat ik op stop heb gedrukt.
Is dit een bekend probleem met beta 5? Kan jij dit misschien ook even uit proberen kraades?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
Earzz schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 18:22:
[...]

Zojuist even aan het prullen geweest met OpenELEC 2.95.5.
Ik heb eerst even jouw instellingen gebruikt en dat ging gewoon goed zonder rare fratsen alleen zit de force_turbo=1 setting me toch niet helemaal lekker dus die heb ik terug op 0 gezet.
Hier merk ik om eerlijk te zijn niet heel veel van, zal vast wel iets meer initiele lag in XBMC UI hebben maar daar kan ik wel mee leven.
Je bent nu wel je garantie kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Pixarr schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 18:27:
[...]

Je bent nu wel je garantie kwijt.
Op een printplaatje van 45€ kan de garantie me gestolen worden.
Als ik nog de garantie kon claimen had ik t nog niet eens gedaan, het aanvragen van RMA en het opsturen alleen al kost me te veel tijd en moeite.
Ben geen lambal en ook geen captitalist maar die 45€ kan ik wel missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
Earzz schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 18:50:
[...]

Op een printplaatje van 45€ kan de garantie me gestolen worden.
Als ik nog de garantie kon claimen had ik t nog niet eens gedaan, het aanvragen van RMA en het opsturen alleen al kost me te veel tijd en moeite.
Ben geen lambal en ook geen captitalist maar die 45€ kan ik wel missen.
Lol :o

Pagina: 1 ... 25 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.