Kan iemand bevestigen dat xbmc 12 beta 2 het dvd menu probleem gefixt is? http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=130429 heb er nu met xbian 1.0 alpha 3 wel last van. Dacht dat het misschien aan mijn app ligt waar ik de pi mee bedien. ik gebruik yatse op android en constellation op ios.
heb op openelec nog steeds issues met dvd'scapsoft schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:19:
Kan iemand bevestigen dat xbmc 12 beta 2 het dvd menu probleem gefixt is? http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=130429 heb er nu met xbian 1.0 alpha 3 wel last van. Dacht dat het misschien aan mijn app ligt waar ik de pi mee bedien. ik gebruik yatse op android en constellation op ios.
dus denk niet dat het echt helemaal weg is.. mijn tip:
mkv van maken, of het menu eruit slopen..
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Nee, ik heb het probleem nog steeds op OpenELEC 3.0 beta 3/XBMC 12 beta 2. Laatste twee DVD's moest ik weer door DVD Shrink heen halen.
[ Voor 5% gewijzigd door technorabilia op 07-12-2012 10:17 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Schijnt met stable XBMC v11 wel goed te gaan. Dus ik wacht nog wel even geduldig af.RoRoo schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:22:
[...]
heb op openelec nog steeds issues met dvd's
dus denk niet dat het echt helemaal weg is.. mijn tip:
mkv van maken, of het menu eruit slopen..
Klopt denk ik wel, ik heb daar met XBMC Eden op ATV2 nooit problemen mee gehad.
👉🏻 Blog 👈🏻
Heb ook de optie van Curlymo al geprobeerd, <keyrepeat> maar dat helpt ook 0,0.Ik heb dit bijna werkend, alleen de omhoog / omloog / links / rechts, doet xbmc dubbel.
Ik heb al bij System->Settings->System->Input devices de optie "Remote Sends keypress" aan en uit gezet maar dit maakt nog niet uit.
Ik begin er nu echt de pest in te krijgen, in openelec werkt hij fijn, waarom niet op xbian?
Heb nu onderhand al 3 dagen lopen kloten, maar steeds weer die double send >_<.
@curlymo kunnen jullie die configs niet gewoon uit hun build trekken?
Edit:
Net open elec erop gezet en die herkend hem wel goed, alle buttons werken out of the box....
Mijn vraag naar CurlyMo, merge please die mce remote settings van openelec, ik heb genoeg gekloot en geprobeerd het aan het werk te krijgen.
[ Voor 27% gewijzigd door Brantje op 07-12-2012 12:48 ]
Ik deed vandaag een apt-get dist-upgrade, en zag dat er een nieuwe kernel was. Bij het installeren geeft die echter een fout:
Bekend probleem?
code:
1
| trying to overwrite '/lib/modules/3.2.27+/modules.pcimap', which is also in package raspberrypi-bootloader |
Bekend probleem?
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Ja, advies is om kernel 3.6.9 te installeren. Dit gaat over een conflict tussen twee pakketten die naar dezelfde locatie willen schrijven. In de volgende Alpha gaan we zorgen dat alle raspberrypi* paketten verwijderd zijn zodat deze conflicten niet meer voorkomen. Als je perse deze kernel wilt gebruiken, zou je deze optie kunnen proberen:Compizfox schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:36:
Ik deed vandaag een apt-get dist-upgrade, en zag dat er een nieuwe kernel was. Bij het installeren geeft die echter een fout:
code:
1 trying to overwrite '/lib/modules/3.2.27+/modules.pcimap', which is also in package raspberrypi-bootloader
Bekend probleem?
code:
1
| sudo apt-get -o Dpkg::Options::="--force-all" install xbian-package-kernel3.2.27 |
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Thx, dat werkt
Dat vermoeden heb ik ook, maar ik lijk er continu overheen te staren. Hieronder de exports uit putty wanneer ik stappen 7, 8 en 9 uit dit artikel uitvoer.CurlyMo schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:39:
@Opi: Dan heb je foutjes gemaakt in je share definitie.
Stap 7, zoals de instellingen via de QNAP-GUI ingevoerd zijn.
code:
1
2
| # cat /etc/exports "/share/MD0_DATA/Multimedia" <IP1>(rw,async,no_root_squash,insecure) |
Stap 8, waarbij ik handmatig de NFS shares in putty wil toevoegen.
code:
1
2
3
| # vi /etc/exports "/share/MD0_DATA/Multimedia" <IP1>(rw,async,no_root_squash,insecure) "/share/NFS/Multimedia" <IP1>(insecure,rw,nohide,async,no_root_squash) |
Stap 9, de foutmeldingen die ik ontvang.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| # exportfs -ra exportfs: /etc/exports [1]: Neither 'subtree_check' or 'no_subtree_check' specified for export "<IP1>:/share/MD0_DATA/Multimedia". Assuming default behaviour ('no_subtree_check'). NOTE: this default has changed since nfs-utils version 1.0.x exportfs: /etc/exports [2]: Neither 'subtree_check' or 'no_subtree_check' specified for export "<IP1>:/share/NFS/Multimedia". Assuming default behaviour ('no_subtree_check'). NOTE: this default has changed since nfs-utils version 1.0.x exportfs: Warning: /share/NFS/Multimedia does not exist |
Ik heb weinig verstand van NFS. Alleen lijkt het me dat er niet voor niks foutmeldingen zijn over een niet bestaand pad.
Mijn /etc/exports zien er zo uit (in FreeBSD):
code:
1
2
3
| /data/shared/Video/Films -alldirs -network 10.0.0 -mask 255.255.255.0 (insecure) /data/shared/Video/Tv -alldirs -network 10.0.0 -mask 255.255.255.0 (insecure) /data/shared/Audio -alldirs -network 10.0.0 -mask 255.255.255.0 (insecure) |
Dank je wel. Een deel van de paden wordt gedicteerd door QNAP. /share/MD0_DATA/Multimedia is een pad dat standaard aangemaakt is.CurlyMo schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 20:58:
[...]
Ik heb weinig verstand van NFS. Alleen lijkt het me dat er niet voor niks foutmeldingen zijn over een niet bestaand pad.
Mijn /etc/exports zien er zo uit (in FreeBSD):
code:
1 2 3 /data/shared/Video/Films -alldirs -network 10.0.0 -mask 255.255.255.0 (insecure) /data/shared/Video/Tv -alldirs -network 10.0.0 -mask 255.255.255.0 (insecure) /data/shared/Audio -alldirs -network 10.0.0 -mask 255.255.255.0 (insecure)
Hey mede Pi bezitters,
ik heb sinds vandaag ook een Raspberry Pi binnen, om eens te kijken of XBMC er een beetje lekker op kan draaien. Ik ben mij bewust dat er nog veel aan wordt ontwikkeld, en hij voor sommige toepassingen toch net niet snel genoeg is, maar het zou te gek zijn als dit een (voorlopige) oplossing kan zijn als 'HTPC'.
Ik ben met Xbian aan de slag gegaan, en dat ging allemaal super simpel en snel! Media streamen vanaf een hdd aan m'n router, en menu besturen via cec, alles werkte meteen.
Nu krijg ik het echter niet voor elkaar om AC3 (en eigenlijk ook graag DTS->AC3) audio via hdmi naar de TV te krijgen, zodat deze het via S/PDIF naar de receiver kan sturen. Ik krijg echter alleen maar stereo (PCM) audio uit mijn TV.
Ik heb in dit topic of elders eigenlijk niet iets kunnen vinden dat er op wijst dat ik iets fout doe.
De meeste filmreleases zijn natuurlijk met DTS, dus ik dacht dat daar het probleem zat, maar ook met releases met (alleen) AC3 wil het niet lukken. Dit werkt op mijn oude pc echter wel gewoon (alleen trekt die al helemaal geen 1080).
TV: Samsung UE40ES6570S
Receiver: Philips FR980

Iemand een ideetje waar mogelijk het probleem zit?
ik heb sinds vandaag ook een Raspberry Pi binnen, om eens te kijken of XBMC er een beetje lekker op kan draaien. Ik ben mij bewust dat er nog veel aan wordt ontwikkeld, en hij voor sommige toepassingen toch net niet snel genoeg is, maar het zou te gek zijn als dit een (voorlopige) oplossing kan zijn als 'HTPC'.
Ik ben met Xbian aan de slag gegaan, en dat ging allemaal super simpel en snel! Media streamen vanaf een hdd aan m'n router, en menu besturen via cec, alles werkte meteen.
Nu krijg ik het echter niet voor elkaar om AC3 (en eigenlijk ook graag DTS->AC3) audio via hdmi naar de TV te krijgen, zodat deze het via S/PDIF naar de receiver kan sturen. Ik krijg echter alleen maar stereo (PCM) audio uit mijn TV.
Ik heb in dit topic of elders eigenlijk niet iets kunnen vinden dat er op wijst dat ik iets fout doe.
De meeste filmreleases zijn natuurlijk met DTS, dus ik dacht dat daar het probleem zat, maar ook met releases met (alleen) AC3 wil het niet lukken. Dit werkt op mijn oude pc echter wel gewoon (alleen trekt die al helemaal geen 1080).
TV: Samsung UE40ES6570S
Receiver: Philips FR980

Iemand een ideetje waar mogelijk het probleem zit?
Dat ligt meestal aan de TV, heeft te maken met licentie gezeur. De TV geeft het gewoon alleen PCM stereo door. Had je de PC ook precies zo aangesloten of had deze een spdif op het moederbord/geluidskaart en was deze rechtstreeks op de versterker aangesloten?
mountainbiker
d0h. Ik voel me een behoorlijke sukkel, nu dat je het zo zegt realiseer ik mij dat dat inderdaad de htpc via coax rechtstreeks op de receiver was aangesloten. Ik was in de war met het afspelen van content op de tv (via dlna client), hierbij is wel te kiezen hoe de audio wordt uitgestuurd (maar geen dts->ac3 transcoding).mountainbiker schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 23:38:
Dat ligt meestal aan de TV, heeft te maken met licentie gezeur. De TV geeft het gewoon alleen PCM stereo door. Had je de PC ook precies zo aangesloten of had deze een spdif op het moederbord/geluidskaart en was deze rechtstreeks op de versterker aangesloten?
Lastig wat ik nu het beste kan doen, toch maar op zoek naar een nieuwe receiver, usb geluidskaart voor de pi met s/pdif uitgang, hdmi-switch/splitter met s/pdif of toch gewoon een nieuwe custom htpc/nas combo

Deze week ook de jump gemaakt naar XBian, na lang met raspbmc aan het prutsen te zijn geweest.
Guys, jullie doen echt heel sterk werk. Een enorme stap vooruit qua responsiviteit van de UI, het zet echt de stap naar een bruikbare media center zo.
Eén tip mss: ik had op voorhand in mijn hoofd het idee dat de installatieprocedure moeilijker zou zijn dan die van raspbmc. Ze is eigenlijk enorm veel simpeler, maar dat merk je pas als je de zip uitpakt, want de installatie instructies (voor Windows) staan daarin, samen met alle benodigdheden. Ik zou daar gewoon ergens op de site de aandacht op vestigen: gewoon een lijntje bijvoegen: installation on windows: "detailed instructions are in the 7z file, along with all necessary tools. Installation is a single operation and takes about five minutes". Gewoon om de koudwatervrees bij noobs zoals mezelf weg te nemen?
Guys, jullie doen echt heel sterk werk. Een enorme stap vooruit qua responsiviteit van de UI, het zet echt de stap naar een bruikbare media center zo.
Eén tip mss: ik had op voorhand in mijn hoofd het idee dat de installatieprocedure moeilijker zou zijn dan die van raspbmc. Ze is eigenlijk enorm veel simpeler, maar dat merk je pas als je de zip uitpakt, want de installatie instructies (voor Windows) staan daarin, samen met alle benodigdheden. Ik zou daar gewoon ergens op de site de aandacht op vestigen: gewoon een lijntje bijvoegen: installation on windows: "detailed instructions are in the 7z file, along with all necessary tools. Installation is a single operation and takes about five minutes". Gewoon om de koudwatervrees bij noobs zoals mezelf weg te nemen?
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
We zijn ons erg bewust van het "imago" (probleem) dat XBian heeft. Daarom heeft dit (hetzij wat technisch geformuleerd) een groot deel van onze aandacht:DexterBelgium schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 10:47:
Gewoon om de koudwatervrees bij noobs zoals mezelf weg te nemen?
https://github.com/xbianonpi/xbian/issues/97
Op dit moment wordt er naast een/de eerste major XBian release hard gewerkt aan een nieuwe site. Daarin moeten al deze 'imago' problemen zijn verholpen. Een 'quickstart' guide is dan ook een deel van de plannen (die bijv. voor Mac OSX al af is, compleet met screenshots, pijltjes enz.).
Als ik vanuit mezelf spreek dan zijn het juist deze reacties die XBian beter maken, blijf deze dus zeker geven!
Natuurlijk gezocht, maar het is wat lastig zoeken en en wat ik heb gevonden was enigszins tegenstrijdig dus voor de zekerheid nog even ter bevestiging;
Ik heb een nieuwe, snellere, SDkaart. Kan ik Xbian simpelweg ctrl+C/V'en van de oude SD-kaart naar de nieuwe, of gaat dat niet werken?
Ik heb een nieuwe, snellere, SDkaart. Kan ik Xbian simpelweg ctrl+C/V'en van de oude SD-kaart naar de nieuwe, of gaat dat niet werken?
Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Dat kan. Start win32diskimager. Druk op Read, en sla je SD image ergens op, stop je nieuwe SD kaart erin, en druk dan op write met de backup image geselecteerd. In linux zul je het met 'dd' moeten doen.
Als je nieuwe SD kaart groter is dan de oude, resize dan via xbian-config.
Met uitzondering van het laatste alles gedaan zoals omschreven; lijkt me geen probleem dat dit laatste niet gedaan is, en config.txt bevatte alleen wat overclock opties, geen SD-kaartdingen.CurlyMo schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 13:07:
Dat kan. Start win32diskimager. Druk op Read, en sla je SD image ergens op, stop je nieuwe SD kaart erin, en druk dan op write met de backup image geselecteerd. In linux zul je het met 'dd' moeten doen.
Met de nieuwe kaart krijg ik nu tijdens het booten steeds het volgende;
Timeout waiting for hardware interrupt - cmd13.
Hij boot niet door dus...
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Heb nu mijn harde schijf aan mijn RPi, Samba geinstalleerd, maar als ik een Mkv van mijn pc naar de harde schijf over Samba wil kopieren, dan duurt dat 40 minuten??! Bestand van 1.4gb.
Iemand enig idee hoe dat komt?
Disk NTFS of ext3/4 geformatteerd? Wireless? Wat als je kopieert naar SD? Of van USB naar SD?Pixarr schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 17:28:
Heb nu mijn harde schijf aan mijn RPi, Samba geinstalleerd, maar als ik een Mkv van mijn pc naar de harde schijf over Samba wil kopieren, dan duurt dat 40 minuten??! Bestand van 1.4gb.
👉🏻 Blog 👈🏻
Harde schijf is NTFS, kabel. Denk dat het aan mijn pc ligt.kraades schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 17:56:
[...]
Disk NTFS of ext3/4 geformatteerd? Wireless? Wat als je kopieert naar SD? Of van USB naar SD?
Is het ook mogelijk om mijn harde schijf op de Rpi via een FTP server te bereiken?
Edit: naar sd is de snelheid hetzelfde...
[ Voor 5% gewijzigd door PerlinNoise op 08-12-2012 18:06 ]
Vast wel. OpenELEC/XBian/Raspbmc?
👉🏻 Blog 👈🏻
Xbiankraades schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 18:19:
Vast wel. OpenELEC/XBian/Raspbmc?
Ik gebruik geen XBian maar volgens mij moet je daar (Win)SCP gebruiken. Maar misschien is dat wel veranderd ondertussen...
👉🏻 Blog 👈🏻
heb dus een probleem met de tijd weergave die niet klopt. nu heb ik een fix gevonden hiervoor maar weet niet hoe ik die moet uitvoeren met raspbmc. iemand die kan helpen?
Dit is de fix:
Dit is de fix:
bron: http://forum.stmlabs.com/...d=4533&pid=37334#pid37334code:
1 2 3 4 5 6 sudo -s apt-get -y install ntp wget http://raspbmc.com/downloads/source/upstart-wheezy.tar.gz tar -xzf upstart-wheezy.tar.gz -C /etc/init rm upstart-wheezy.tar.gz reboot
Now
Edit /etc/init/xbmc.conf
and remove:
/usr/sbin/hama_mce -d
Iemand die mij kan uitleggen hoe dit werkt? Ik gebruik geen windows, maar Linux...kraades schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 18:47:
Ik gebruik geen XBian maar volgens mij moet je daar (Win)SCP gebruiken. Maar misschien is dat wel veranderd ondertussen...
Even zoeken op internet. Beter kan ik het niet uitleggen.
👉🏻 Blog 👈🏻
Weer aanloggen met PuTTY en de genoemde commando's een voor een uitvoeren. Elke regel is een commando.Paulus07 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 18:50:
heb dus een probleem met de tijd weergave die niet klopt. nu heb ik een fix gevonden hiervoor maar weet niet hoe ik die moet uitvoeren met raspbmc. iemand die kan helpen?
Dit is de fix:
[...]
bron: http://forum.stmlabs.com/...d=4533&pid=37334#pid37334
Voor het wijzigen van een bestand kun je vi of nano gebruiken als die aanwezig zijn.
Edit: Oeps, sorry voor twee aparte posts achter elkaar...
---
OpenELEC 3.0 Beta 4 released
http://openelec.tv/news/item/257-openelec-30-beta-4-released
Update naar XBMC 12 Frodo - Beta 3
http://xbmc.org/natethomas/2012/12/08/xbmc-12-frodo-beta-3/
RPi build:
http://releases.openelec.tv/OpenELEC-RPi.arm-2.95.4.tar.bz2
[ Voor 21% gewijzigd door technorabilia op 08-12-2012 19:41 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Dat heb ik gedaan, anders vraag ik het niet.kraades schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 19:09:
Even zoeken op internet. Beter kan ik het niet uitleggen.
Maar snap het nog niet...
Zoiets:Pixarr schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 19:40:
[...]
Dat heb ik gedaan, anders vraag ik het niet.![]()
Maar snap het nog niet...
scp film.mkv root@xbian:/media/usb/movies/.
👉🏻 Blog 👈🏻
Dus met 'Read' gewoon een backup gemaakt van de oude SD kaart en met 'Write' die backup naar de nieuwe SD kaart geschreven?
Jep, en iets gedetailleerd; "read" was greyed out tot ik een image selecteerde. Dus heb ik de standaard XBian image die nog op mijn HDD stond gekopieerd, geselecteerd en toen ging hij bezig tot die image 3,79 gig was. Daarna heb ik die nieuwe image met "Write" op de nieuwe SD-kaart van 8 gig geplaatst.CurlyMo schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 22:12:
Dus met 'Read' gewoon een backup gemaakt van de oude SD kaart en met 'Write' die backup naar de nieuwe SD kaart geschreven?
I get it now...kraades schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 19:45:
[...]
Zoiets:
scp film.mkv root@xbian:/media/usb/movies/.
Morgen even testen.
gebruiken jullie trouwens de metadata die XBMC online vind voor bijvoorbeeld tvshows of laten jullie de betreffende gegevens (nfo, art, etc) genereren door sickbeard?
Met win32diskimager of via linux met dd?Obiter dictum schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 22:37:
[...]
Jep, en iets gedetailleerd; "read" was greyed out tot ik een image selecteerde. Dus heb ik de standaard XBian image die nog op mijn HDD stond gekopieerd, geselecteerd en toen ging hij bezig tot die image 3,79 gig was. Daarna heb ik die nieuwe image met "Write" op de nieuwe SD-kaart van 8 gig geplaatst.
Sorry, met win32diskimager. Ben to-taal niet thuis in Linux, dus vond het al heel wat dat ik uberhaupt iets van de Pi heb kunnen makenCurlyMo schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 23:06:
Met win32diskimager of via linux met dd?
Mocht je je afvragen waarom OpenELEC nog niet wil auto-updaten naar beta 4:kraades schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 19:13:
OpenELEC 3.0 Beta 4 released
http://openelec.tv/news/item/257-openelec-30-beta-4-released
Update naar XBMC 12 Frodo - Beta 3
http://xbmc.org/natethomas/2012/12/08/xbmc-12-frodo-beta-3/
RPi build:
http://releases.openelec.tv/OpenELEC-RPi.arm-2.95.4.tar.bz2
Auto-update checks releases.openelec.tv/latest which is still pointing to 2.95.3 so b3 will not update to b4 just yet. Normally we leave it a half-day before changing this in case there's some nasty bug that breaks something that we didn't see in testing.
(bron)
[ Voor 7% gewijzigd door technorabilia op 08-12-2012 23:42 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik zit te denken aan een raspberry pi 512 voor xbmc. Op internet lees ik voornamelijk holadijee verhalen over wat er allemaal mogelijk is, maar hier en daar zie ik ook youtube filmpjes dat het allemaal niet zo vloeiend loopt.
Wat heb ik in gedachten:
- raspberry pi 512
- external USB disk
- openelec
- sabnzbd/sickbeard
De reden is dat ik lees dat streamen en spelen niet zo best samenwerkt met 1080p content. Aan de andere kant heb ik ernstige twijfels of de Pi wel zonder horten en stoten speelt als er iets staat te (p/r)arren.
Zie ik nog een optie over het hoofd, of is het kiezen tussen streamen vanaf een NAS met 1080p problemen en spelen vanaf USB disk met (mogelijk) par2/decode problemen?
Wat heb ik in gedachten:
- raspberry pi 512
- external USB disk
- openelec
- sabnzbd/sickbeard
De reden is dat ik lees dat streamen en spelen niet zo best samenwerkt met 1080p content. Aan de andere kant heb ik ernstige twijfels of de Pi wel zonder horten en stoten speelt als er iets staat te (p/r)arren.
Zie ik nog een optie over het hoofd, of is het kiezen tussen streamen vanaf een NAS met 1080p problemen en spelen vanaf USB disk met (mogelijk) par2/decode problemen?
Dat gaat inderdaad niet lukken.sphere schreef op zondag 09 december 2012 @ 10:01:
Aan de andere kant heb ik ernstige twijfels of de Pi wel zonder horten en stoten speelt als er iets staat te (p/r)arren.
1080p vanaf een NAS gaat prima. Alleen download box + XBMC gaat niet lukken.Zie ik nog een optie over het hoofd, of is het kiezen tussen streamen vanaf een NAS met 1080p problemen en spelen vanaf USB disk met (mogelijk) par2/decode problemen?
Met SCP duurt een bestand van 1.4GB ook 45 minuten kopieren. Snelheid is 4 seconden 1400 kbps, zakt daarna snel naar 500 kbps.kraades schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 18:47:
Met Samba dus dezelfde snelheid.
EDIT:
Als ik kopier naar de SD dan begint de snelheid met 4 mbps. Zakt daarna naar 1,5 mbps. Maar blijft stabiel.
Het ligt dus aan de harde schijf. Die zit via een USBHUB aan de Rpi.
Iemand die een idee heeft hoe de snelheid omhoog kan?
[ Voor 28% gewijzigd door PerlinNoise op 09-12-2012 10:47 ]
Je zou de snelheden wat verder kunnen testen zoals hier staat beschreven:
http://www.raspberrypi.or...viewtopic.php?f=29&t=6180
Bij NTFS moet er nog worden vertaald. Dit kost extra tijd. Je zou in top kunnen kijken wat het process ntfs-3g doet (weet niet helemaal zeker of het zo heet).
Test eens met een andere disk. Test eens met ext3 of ext4 i.p.v. NTFS.
Bij NTFS moet er nog worden vertaald. Dit kost extra tijd. Je zou in top kunnen kijken wat het process ntfs-3g doet (weet niet helemaal zeker of het zo heet).
👉🏻 Blog 👈🏻
Met een ext4 schijf krijg ik max. 2.5 mbps.kraades schreef op zondag 09 december 2012 @ 11:06:
Je zou de snelheden wat verder kunnen testen zoals hier staat beschreven:
Op de NTFS Schijf staat een encrypted partitie, kan dat het misschien zijn?
De USBHUB heb ik net uitgesloten.
[ Voor 4% gewijzigd door PerlinNoise op 09-12-2012 12:04 ]
Zojuist geprobeerd handmatig te updaten, en alles is gecrashed. Kan ook niet meer de Pi in SSH'en, dus er zit niks anders op dan opnieuw te flashen. Dus wees gewaarschuwd!!kraades schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 23:41:
[...]
Mocht je je afvragen waarom OpenELEC nog niet wil auto-updaten naar beta 4:
Auto-update checks releases.openelec.tv/latest which is still pointing to 2.95.3 so b3 will not update to b4 just yet. Normally we leave it a half-day before changing this in case there's some nasty bug that breaks something that we didn't see in testing.
(bron)
dat heb je ze vast even laten weten zodat ze de update weghalen ??dialmformark schreef op zondag 09 december 2012 @ 13:16:
[...]
Zojuist geprobeerd handmatig te updaten, en alles is gecrashed. Kan ook niet meer de Pi in SSH'en, dus er zit niks anders op dan opnieuw te flashen. Dus wees gewaarschuwd!!
Gedaan, maar volgens "hun" was ik de eerste die het gemeld heeft, dus wie weet ;-) Nu maar opnieuw flashen.RoRoo schreef op zondag 09 december 2012 @ 13:22:
[...]
dat heb je ze vast even laten weten zodat ze de update weghalen ??
Ik weet ook niet zo goed waarom ik uberhaupt zou willen updaten, aangezien alles vlekkeloos werkte. Een wijze les dus voor mij om niet steeds de allernieuwste beta te willen installeren!
Hm, ik zal straks ook eens proberen. Je kunt dus helemaal niet meer in de update map komen? Want anders kun je weer downgraden.
Beetje achteraf natuurlijk maar je kunt vrij eenvoudig een backup maken met bv. win32 disk imager of dd commando.
Beetje achteraf natuurlijk maar je kunt vrij eenvoudig een backup maken met bv. win32 disk imager of dd commando.
👉🏻 Blog 👈🏻
Nee, downgraden was ook niet mogelijk. Kon helemaal niet meer connecten.
Ik had m'n Userdata map handmatig geback-upped, maar nu ik deze terug zet op de nieuwe geflashde openelec werkt het niet. Erg balen, want nu moet dus alles opnieuw geindexeerd worden. Bah!
Ik had m'n Userdata map handmatig geback-upped, maar nu ik deze terug zet op de nieuwe geflashde openelec werkt het niet. Erg balen, want nu moet dus alles opnieuw geindexeerd worden. Bah!
Iemand nog tips voor een lichte skin? Ik hoorde al over Refocus, maar die werkt niet, hij geeft een "dependencies not met"-error bij het installeren. Ik denk dat hij niet compatible is met XMBC Frodo.
Je hebt de master file nodig. Dit is reFocusBIG.Compizfox schreef op zondag 09 december 2012 @ 14:48:
Iemand nog tips voor een lichte skin? Ik hoorde al over Refocus, maar die werkt niet, hij geeft een "dependencies not met"-error bij het installeren. Ik denk dat hij niet compatible is met XMBC Frodo.
If you are using Frodo, go to the main branch of the git repository, and click ZIP on the top left,
https://github.com/paulsalem/skin-refocusbig
[ Voor 5% gewijzigd door PerlinNoise op 09-12-2012 15:08 ]
Verwijderd
Sinds 2 weken heb ik eindelijk mijn PI binnen (528MB). En tot nu toe bevalt het mij enorm! Moest hier en daar wel een beetje uitzoeken om mijn .mkv bestanden met 1080P met DTS 5.1 rechtstreeks vanuit mijn NAS vloeiend krijgen. Maar na een avondje uitzoeken op internet is het eindelijk gelukt!
Nu heb ik ook na flink zoeken ook de TuneInFM als addon binnen XBMC aan de praat gekregen. Maar wat ik vooral erg graag wil is om Spotify binnen XBMC aan de praat te krijgen. Zoeken op internet levert mij hier een daar tegenstrijdige verhalen op. De ene zegt dat met een beetje compilen prima werkt, terwijl de ander aangeeft dat er nogal veel bugs in zitten.
Ik weet heel goed dat de linux variant van Spotify niet voor de ARM beschikbaar is. Heeft één van jullie met een beetje knutselen als addon in XBMC weten te krijgen? Ik heb een Prenium Account.
Nu heb ik ook na flink zoeken ook de TuneInFM als addon binnen XBMC aan de praat gekregen. Maar wat ik vooral erg graag wil is om Spotify binnen XBMC aan de praat te krijgen. Zoeken op internet levert mij hier een daar tegenstrijdige verhalen op. De ene zegt dat met een beetje compilen prima werkt, terwijl de ander aangeeft dat er nogal veel bugs in zitten.
Ik weet heel goed dat de linux variant van Spotify niet voor de ARM beschikbaar is. Heeft één van jullie met een beetje knutselen als addon in XBMC weten te krijgen? Ik heb een Prenium Account.
Helaas, nee.Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 15:39:
Sinds 2 weken heb ik eindelijk mijn PI binnen (528MB). En tot nu toe bevalt het mij enorm! Moest hier en daar wel een beetje uitzoeken om mijn .mkv bestanden met 1080P met DTS 5.1 rechtstreeks vanuit mijn NAS vloeiend krijgen. Maar na een avondje uitzoeken op internet is het eindelijk gelukt!
Spotify ARM library is alleen beschikbaar voor Soft Float momenteel. Raspbian en raspbian-kernel vooral, gebruikt Hard Float. Een goede workaround is er niet nog. Het is wachten op een ARM HF van Spotify.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
Das jammer... Lag het gelukkig niet aan mij dat ik niet goed zou hebben gezocht op internet
Laten we maar hopen dat Spotify met een ARM versie gaat komen!
Het gaat vooral om de HF versieVerwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 15:56:
Das jammer... Lag het gelukkig niet aan mij dat ik niet goed zou hebben gezocht op internetLaten we maar hopen dat Spotify met een ARM versie gaat komen!
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Het duurt trouwens enorm lang voordat deze is uitgepakt (je kan meekijken als je debugging aanzet).Pixarr schreef op zondag 09 december 2012 @ 15:07:
[...]
Je hebt de master file nodig. Dit is reFocusBIG.
If you are using Frodo, go to the main branch of the git repository, and click ZIP on the top left,
Verder werkt die wel prima eigenlijk, gaat ook met fanart redelijk goed. Alleen het initiële laden van wat menu's (dus echt de aller eerste keer) kan wat langzaam gaan. Verder geen problemen met deze skin.
Moet wel zeggen dat de orginele skin (dus niet die big variant) eigen wel beter is. Maar die werkt dus niet.
Klopt. Duurde bij mij ook eeuwig...lasharor schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:35:
[...]
Het duurt trouwens enorm lang voordat deze is uitgepakt (je kan meekijken als je debugging aanzet).
Verder werkt die wel prima eigenlijk, gaat ook met fanart redelijk goed. Alleen het initiële laden van wat menu's (dus echt de aller eerste keer) kan wat langzaam gaan. Verder geen problemen met deze skin.
Moet wel zeggen dat de orginele skin eigen wel beter is. Maar die werkt dus niet.
Ja ik heb hem op auto-update staan. Vanochtend nieuwe build gedownload en geinstalleerd. Werkt prima, weinig veranderingen. Airplay werkt helaas nog steeds niet.Paulus07 schreef op zondag 09 december 2012 @ 12:12:
"XBMC 12 Beta 3 update" mensen die hem al draaien?
Momenteel ook met een brakke SD-kaart van transcend, deze week komt ultra class 10 van sandisk binnen, ben benieuwd dat overigens verschil gaat maken.
ik heb nog wel steeds het foute datum/tijd bugjeFuff schreef op zondag 09 december 2012 @ 18:17:
[...]
Ja ik heb hem op auto-update staan. Vanochtend nieuwe build gedownload en geinstalleerd. Werkt prima, weinig veranderingen. Airplay werkt helaas nog steeds niet.
Momenteel ook met een brakke SD-kaart van transcend, deze week komt ultra class 10 van sandisk binnen, ben benieuwd dat overigens verschil gaat maken.
Oja dat heb ik ook! Al veel locales geprobeerd maar het is nu 15:41 volgens raspbmc 
Op telefoon kan ik de tijd ook zien dus zo erg is het niet, maar het is niet netjes
Op telefoon kan ik de tijd ook zien dus zo erg is het niet, maar het is niet netjes
Zonet geprobeerd, maar het enige wat het doet is de skin reFocus Big installeren. En die is nou niet bepaald sneller dan Confluence.Pixarr schreef op zondag 09 december 2012 @ 15:07:
[...]
Je hebt de master file nodig. Dit is reFocusBIG.
reFocus geeft nog steeds aan dat dependencies not met zijn.
als ik een statisch IP adres wil gebruiken voor xbmc (soms veranderd die e werkt de remote app niet) moet ik dat dan zoeken/aanpassen in raspbmc of instellen op de Pi?
hmm hier zie ik hem nu wel opeens netjes op de juiste tijd en datum staanFuff schreef op zondag 09 december 2012 @ 19:31:
Oja dat heb ik ook! Al veel locales geprobeerd maar het is nu 15:41 volgens raspbmc
Handigst is om in je router het mac adres van de Pi te koppelen aan een vast IP adres.Paulus07 schreef op zondag 09 december 2012 @ 19:34:
als ik een statisch IP adres wil gebruiken voor xbmc (soms veranderd die e werkt de remote app niet) moet ik dat dan zoeken/aanpassen in raspbmc of instellen op de Pi?
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik heb hem net via de repo van Refocus Big geïnstalleerd (zalig, dan heb je ook auto updates) en dat werkt perfect. Dit was de skin die "net niet" snel genoeg was onder raspbmc, maar nu met xbianlasharor schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:35:
[...]
Het duurt trouwens enorm lang voordat deze is uitgepakt (je kan meekijken als je debugging aanzet).
Moet wel zeggen dat de orginele skin (dus niet die big variant) eigen wel beter is. Maar die werkt dus niet.
Die repo installeer je door deze "addon" via "install addon from zip" te installeren. Daarna kan je dan naast de xbmc.org repo ook de paul salem repo kiezen, en daar staat de skin die je gewoon kan installeren.
Love this!
[ Voor 3% gewijzigd door DexterBelgium op 09-12-2012 21:33 ]
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Verwijderd
FF een vraagje. Ik heb onlangs op mijn bovenverdieping een router gezet. Deze heb ik aangesloten op de router op de onderverdieping. Mijn Nas heb ik aangesloten op de 2e router (bovenverdieping)
Het probleem is dat ik via mijn PC (bovenverdieping) gemakkelijk de NAS kan benaderen alleen via de rapberry pi op de onderverdieping niet. XBMC geeft aan dat er geen share kan worden gevonden.
Waarschijnlijk is het een kleine instelling in mijn router, maar ik heb echt geen idee welke.
Het probleem is dat ik via mijn PC (bovenverdieping) gemakkelijk de NAS kan benaderen alleen via de rapberry pi op de onderverdieping niet. XBMC geeft aan dat er geen share kan worden gevonden.
Waarschijnlijk is het een kleine instelling in mijn router, maar ik heb echt geen idee welke.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2012 21:44 ]
Vervang de tweede router maar door een switch. De tweede router heeft waarschijnlijk ook een firewall oid er in zitten, en doet misschien ook nog wel NAT. Probeer het anders eens door de kabel tussen router 1 en router 2, met de stekker waar deze router 2 in gaat niet in de 'internet' aansluiting te doen, maar in een gewone switch poort.Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 21:43:
FF een vraagje. Ik heb onlangs op mijn bovenverdieping een router gezet. Deze heb ik aangesloten op de router op de onderverdieping. Mijn Nas heb ik aangesloten op de 2e router (bovenverdieping)
Verwijderd
Ik heb je tip opgevolgd over die stekker en ik zie bij smb shares nu inderdaad mijn pc staan die op de bovenverdieping staat. De NAS daarentegen zie ik niet, ook niet via NFS
Je hebt het over een switch. Dat betekent toch dat ik boven dan maar op 1 pc kan internetten? Of kan ik dan op alle poorten van die switch tegelijkertijd internetten als ik dhcp op de 1e router aan heb staan?
Je hebt het over een switch. Dat betekent toch dat ik boven dan maar op 1 pc kan internetten? Of kan ik dan op alle poorten van die switch tegelijkertijd internetten als ik dhcp op de 1e router aan heb staan?
reclamedoos schreef op zondag 09 december 2012 @ 21:50:
[...]
Vervang de tweede router maar door een switch. De tweede router heeft waarschijnlijk ook een firewall oid er in zitten, en doet misschien ook nog wel NAT. Probeer het anders eens door de kabel tussen router 1 en router 2, met de stekker waar deze router 2 in gaat niet in de 'internet' aansluiting te doen, maar in een gewone switch poort.
Hallo tweakers,
Ik heb hem besteld en ben heel benieuwd.
Hiervoor had ik een android mini tv (mk808) maar omdat het streamen en films kijken waar ik hem dacht voor te gaan gebruiken erg tegenvalt heb ik deze te koop aangeboden en ga ik het met de raspberry proberen.
Ik heb me van te voren goed ingelezen maar heb toch twijfels over het afspelen van films.
In mijn setup wordt de raspberry met een ethernet kabel naar de router waar een synology NAS op aangesloten is.
Nu gebruik ik een boxeebox om te kijken vanaf mijn Nas en dat gaat eigenlijk best wel goed maar bij 1080p films hakkelt het beeld toch nog wel eens. (en bij wmv bestanden gaat spoelen niet goed)
* Denken jullie dat XBMC beter draait op de raspberry dan op de Apple tv 2?
* Denken jullie dat de raspberry beter draait dan de boxeebox?
Mijn nas staat vlakbij, wat is de beste manier om hem aan te sluiten?
* Is het mogelijk om de Synology rechtstreeks als een externe harde schijf op de raspberry aan te sluiten?
* Is de enige manier de LAN kabel?
Ik verwacht mijn raspberry kitje dinsdag.
Heb hem niet bij RS online besteld maar bij een nederlands bedrijf vanwege de lange levertijd bij RS (3 weken)
Hiervoor had ik een android mini tv (mk808) maar omdat het streamen en films kijken waar ik hem dacht voor te gaan gebruiken erg tegenvalt heb ik deze te koop aangeboden en ga ik het met de raspberry proberen.
Ik heb me van te voren goed ingelezen maar heb toch twijfels over het afspelen van films.
In mijn setup wordt de raspberry met een ethernet kabel naar de router waar een synology NAS op aangesloten is.
Nu gebruik ik een boxeebox om te kijken vanaf mijn Nas en dat gaat eigenlijk best wel goed maar bij 1080p films hakkelt het beeld toch nog wel eens. (en bij wmv bestanden gaat spoelen niet goed)
* Is het mogelijk om de Synology rechtstreeks als een externe harde schijf op de raspberry aan te sluiten?
Heb hem niet bij RS online besteld maar bij een nederlands bedrijf vanwege de lange levertijd bij RS (3 weken)
hoe kan je eigenlijk in ene film naar een bepaalde tijd skippen/spoelen? lees een paar dingen over een tijd invoeren als bijvoorbeeld: 10:34 maar als ik iets intik via de IOS remote gebeurd er niks.
iemand ervaring mee?
iemand ervaring mee?
No offence hoor, maar dat is nogal basic netwerkkennis, en heeft al daarnaast weinig met XBMC te makenVerwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 22:11:
[...]
Een router is om 2 netwerken met elkaar te verbinden en doet in regel NAT. Dat laatste is de reden dat je niet bij je shares kunt.
En switch is puur om meerdere devices met elkaar te verbinden. Binnen je thuisnetwerk gebruik je enkel switches.
Een switch switcht niet tussen poorten, maar switcht pakketjes
Een switch is dus gewoon een apparaat om meerdere netwerkaansluitingen aan elkaar te knopen (je kunt ze immers niet simpelweg elektronisch met elkaar verbinden)
[ Voor 23% gewijzigd door Compizfox op 10-12-2012 01:12 ]
Te vroeg victorie gekraaid: met refocus big op XBian speelt hij videos in het geheel niet af (terwijl hij het op Confluence wel doet), het scherm blijft zwart en zefs het geluid start niet; nochtans werkt de OSD wel, en zegt die (en de remote) dat de film aan het spelen is. Ik heb ook een berg scripterrors (zoals artwork downloader en dergelijke). Ga dus refocus toch nog eens via de rechtstreekse zip moeten proberen...
Tenzij iemand een idee heeft waar dit aan kan liggen, ga ik dus nog wat verder moeten zoeken.
Tenzij iemand een idee heeft waar dit aan kan liggen, ga ik dus nog wat verder moeten zoeken.
Op de eerste 2 vragen durf ik geen antwoord te geven; het fijne aan de PI i.c.m. XBMC is de vrijheid van configureren, tweaken, fanart en eigen instellingen.rasta87 schreef op zondag 09 december 2012 @ 22:19:
Hallo tweakers,
Op de andere 2 vragen is het eerste nee en het tweede ja.
De N van NAS is niet voor niets Network, dus benaderen via netwerkkabeltje
Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell
Wireless is wel degelijk mogelijk...SparC-EHV schreef op maandag 10 december 2012 @ 08:55:
[...]
Op de andere 2 vragen is het eerste nee en het tweede ja.
De N van NAS is niet voor niets Network, dus benaderen via netwerkkabeltje
http://www.amazon.com/gp/...ef=oh_details_o00_s00_i00
Ik heb een ATV2 gehad en het ontloopt elkaar niet veel. De ATV2 was misschien wat sneller met de library scan. Ook is de ATV2 max. 720p. Ik mis de ATV2 is ieder geval niet...rasta87 schreef op zondag 09 december 2012 @ 22:19:
👉🏻 Blog 👈🏻
WiFi kan, maar is met 1080P niet te doen.
Wireless kan inderdaad (heb zelf eenzelfde wlan-adaptertje erin zitten. Wil je echter 1080 gaan bekijken via een stream of share, dan komt het gewoon tekort. Dus vandaar kabeltje..bartosiej schreef op maandag 10 december 2012 @ 09:27:
[...]
Wireless is wel degelijk mogelijk...
http://www.amazon.com/gp/...ef=oh_details_o00_s00_i00
Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell
WiFi deed het prima hier met 1080P, het verschil tussen een WLAN-N of 100mbit LAN zou niet groot moeten zijn. Het enige probleem dat ik ervoer was dat de WiFi het analoge geluid extra verstoorde, daarom toch een kabeltje.RoRoo schreef op maandag 10 december 2012 @ 09:40:
WiFi kan, maar is met 1080P niet te doen.
Omdat Wi-Fi bij mij niet lekker genoeg werkt, heb ik vorige week geprobeerd om een UTP kabel te trekken, helaas lijkt de loze aansluiting een nepperd te zijn. Ik kreeg met geen mogeljkheid de trekveer verder dan 20cm....
Dus ik 'moet' Wi-Fi blijven gebruiken.
Zit er geen knik in? Zeepsop?
👉🏻 Blog 👈🏻
Na 3 keer proberen heb ik het opgegeven. Het 'gekke' is ook dat er geen montage draad in de PVC pijp zat, terwijl dat in een loze aansluiting op de slaapkamer weer wel het geval was. Plus op een bouwtekening staat ook geen loze aansluiting getekend. Naast de loze aansluiting heb ik nog de Coax en een 220V aansluiting, deze lopen naar boven weg, terwijl de PVC pijp voor de loze aansluiting naar beneden weg loopt. Dus alles bijmekaar had ik zoiets van: hier zit zeer waarschijnlijk geen goede PVC pijp.
Welke WiFi module gebruik je?CurlyMo schreef op maandag 10 december 2012 @ 10:34:
[...]
WiFi deed het prima hier met 1080P, het verschil tussen een WLAN-N of 100mbit LAN zou niet groot moeten zijn. Het enige probleem dat ik ervoer was dat de WiFi het analoge geluid extra verstoorde, daarom toch een kabeltje.
XboxLive: Dave 130R
Zo'n eerder in de RPi topic genoemde DX module.
Lekker vaag, heb gezocht in dit topic op DX maar kreeg niet echt een goed resultaat.
Is het deze toevallig?
http://dx.com/p/leguang-l...dapter-black-dc-5v-121069
Is het deze toevallig?
XboxLive: Dave 130R
GoT is geen fan van informatie dubbel plaatsen (en ik ook niet) als het met de zoekfunctie ook makkelijk te vinden was geweest (zoals in dit geval de 8ste post van boven):Earzz schreef op maandag 10 december 2012 @ 12:37:
Lekker vaag, heb gezocht in dit topic op DX maar kreeg niet echt een goed resultaat.
Is het deze toevallig?
http://gathering.tweakers...extreme&data[boolean]=AND
Ook hier kwam hij gewoon als eerste optie in beeld:
http://dx.com/c/computers...ing-314/network-cards-342
[ Voor 5% gewijzigd door CurlyMo op 10-12-2012 13:05 ]
Verwijderd
Thanks, alles werkt nu naar behoren nadat ik de kabel heb geswitched naar de andere poort en NAT heb uitgeschakeld in de tweede router. Wel vreemd dat XBMC de NAS niet vind in de oude situatie en een laptop die op de eerste router aangesloten was wel.
reclamedoos schreef op zondag 09 december 2012 @ 21:50:
[...]
Vervang de tweede router maar door een switch. De tweede router heeft waarschijnlijk ook een firewall oid er in zitten, en doet misschien ook nog wel NAT. Probeer het anders eens door de kabel tussen router 1 en router 2, met de stekker waar deze router 2 in gaat niet in de 'internet' aansluiting te doen, maar in een gewone switch poort.
Misschien toch een powerplug gebruiken? Anders kun je ook proberen de coax los te knoppen bij het beginpunt, vast te maken aan een nieuwe coax kabel en utp kabel en dan proberen deze samen weer door de pijp te trekken aan de huidige coax kabel. Kabel aan het begin goed invetten met vaseline en wellicht heb je resultaat.Coenen schreef op maandag 10 december 2012 @ 11:34:
Omdat Wi-Fi bij mij niet lekker genoeg werkt, heb ik vorige week geprobeerd om een UTP kabel te trekken, helaas lijkt de loze aansluiting een nepperd te zijn. Ik kreeg met geen mogeljkheid de trekveer verder dan 20cm....Dus ik 'moet' Wi-Fi blijven gebruiken.
Ehm, het wordt nu langzamerhand toch een beetje off-topic...SparC-EHV schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:04:
[...]
Misschien toch een powerplug gebruiken? Anders kun je ook proberen de coax los te knoppen bij het beginpunt, vast te maken aan een nieuwe coax kabel en utp kabel en dan proberen deze samen weer door de pijp te trekken aan de huidige coax kabel. Kabel aan het begin goed invetten met vaseline en wellicht heb je resultaat.
Je hebt Coax-UTP combi kabels, maar ik geloof dat m´n vriendin deze optie niet zo ziet zitten.SparC-EHV schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:04:
[...]
Misschien toch een powerplug gebruiken? Anders kun je ook proberen de coax los te knoppen bij het beginpunt, vast te maken aan een nieuwe coax kabel en utp kabel en dan proberen deze samen weer door de pijp te trekken aan de huidige coax kabel. Kabel aan het begin goed invetten met vaseline en wellicht heb je resultaat.
Homeplug is ook lastig, ik heb een ventilatiesysteem dat via het 220net communiceert. Dit werkt al redelijk brak, dus ik ben bang dat als ik ook powerplug ga doen dat m´n ventilatie helemaal stopt met werken....
Wat zou de reden kunnen zijn van het niet zien zitten? Alles in 1 lijkt mij ideaal. Had er zelf nooit van gehoord dat het bestond.Coenen schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:14:
[...]
Je hebt Coax-UTP combi kabels, maar ik geloof dat m´n vriendin deze optie niet zo ziet zitten.
Homeplug is ook lastig, ik heb een ventilatiesysteem dat via het 220net communiceert. Dit werkt al redelijk brak, dus ik ben bang dat als ik ook powerplug ga doen dat m´n ventilatie helemaal stopt met werken....
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Bump: Het grote topic voor nette lan afwerking thuis deel 3CurlyMo schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:06:
[...]
Ehm, het wordt nu langzamerhand toch een beetje off-topic...
Nou, vanochtend tussen mijn studiepauzes en de halve avond gespeeld met OpenElec. Ik moet zeggen dat ik deze fijner vind werken dan Raspbmc, het voelt een stuk sneller aan, zeker in het menu.
Qua performance lijkt openelec net iets beter. Heb om te testen (wat ik ook met raspbmc deed) The Avengers 1080p zelfde stuk (10:00-30:00 min ong.) bekeken. Bij raspbmc elke 30 sec een ca 0,5s hapering en met openelec merk ik het als hij naar een volgend hoofdstuk gaat, maar verder geen enkele keer.
Allemaal over bedraad netwerk vanaf HP n40l met freenas erop.
Maar nu wil ik graag wat dingen aanpassen, zoals menu geluidjes werkend krijgen. Alleen ik krijg de nano addon niet geinstalleerd, deze is broken, net als alle andere addons van openelec.
Ik heb heel wat geprobeerd, via .zip files installeren maar dat werkt allemaal niet. Iemand enig idee?
Qua performance lijkt openelec net iets beter. Heb om te testen (wat ik ook met raspbmc deed) The Avengers 1080p zelfde stuk (10:00-30:00 min ong.) bekeken. Bij raspbmc elke 30 sec een ca 0,5s hapering en met openelec merk ik het als hij naar een volgend hoofdstuk gaat, maar verder geen enkele keer.
Maar nu wil ik graag wat dingen aanpassen, zoals menu geluidjes werkend krijgen. Alleen ik krijg de nano addon niet geinstalleerd, deze is broken, net als alle andere addons van openelec.
Ik heb heel wat geprobeerd, via .zip files installeren maar dat werkt allemaal niet. Iemand enig idee?
OE is heel gesloten qua mogelijkheden. Een open raspbian based systeem zal voor jou handiger zijn gok ik.Fuff schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:17:
Nou, vanochtend tussen mijn studiepauzes en de halve avond gespeeld met OpenElec. Ik moet zeggen dat ik deze fijner vind werken dan Raspbmc, het voelt een stuk sneller aan, zeker in het menu.
Ik ben benieuwd naar waarom je dat gokt. Ik kan niet zeggen dat ik er niet naar heb zitten kijken natuurlijk.
Wat zou je dan voorstellen voor mij om te proberen? De enige eis is dat xbmc vloeiend draait
Wat zou je dan voorstellen voor mij om te proberen? De enige eis is dat xbmc vloeiend draait
Dat is het enigste nadeel van OE, dat het behoorlijk gesloten is. Maar dat heeft wel een betere performance als voordeel, minder zwaar.
Alleen merk ik met mijn database (90 films, 14 series met elk paar seizoenen, 100gb aan muziek) en live tv dat de raspberry pi het er toch vrij moeilijk mee heeft..
Alleen merk ik met mijn database (90 films, 14 series met elk paar seizoenen, 100gb aan muziek) en live tv dat de raspberry pi het er toch vrij moeilijk mee heeft..
Als je problemen hebt met Raspbian, probeer XBian. Verder zijn er weinig dedicated distro's beschikbaar.Fuff schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:23:
Ik ben benieuwd naar waarom je dat gokt. Ik kan niet zeggen dat ik er niet naar heb zitten kijken natuurlijk.
XBian is over het algemeen sneller dan Raspbian in mijn ervaring. OE is meestal iets stabieler, maar niet storend wat mij betreft.
Eigenlijk moet het in het algemene RPi-topic, maar ik denk dat het hier ook wel goed past
Ontzettend mooie case! Ik hoop dat die ooit op de markt komt:
http://www.indiegogo.com/shortcrust
Ontzettend mooie case! Ik hoop dat die ooit op de markt komt:
http://www.indiegogo.com/shortcrust
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.