Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:52

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Airplay video?! Ik dacht dat dat lastig was om te fixen.
Cool, Ik dacht dat Airplay video lastig was om te fixen.

@SparC-EHV, wat voor Homeplug? En kan je 1080p streamen?
Ik zelf gebruik nu een Wi-Fi dongle, soms werkt 720p goed, maar te vaak dat ie moet bufferen en das gewoon irritant als je even snel wat wil kijken.
Ik moet eigenlijk 'gewoon' een UTP kabel trekken....

[ Voor 9% gewijzigd door Coenen op 03-12-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05 13:35
Paulus07 schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:16:
[...]

heb je hem dag en nacht draaien de Pi?
Yep, was eigenlijk meer om de stabiliteit te testen... nu gaat ie uit en aan met de TV.

@Coenen; ik gebruik de Devolo DLAN 500

Werkt echt super. heb ook de wireless bij een collega geinstalleerd, werkt erg goed!

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
SparC-EHV schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:10:
[...]

Yep, was eigenlijk meer om de stabiliteit te testen... nu gaat ie uit en aan met de TV.

@Coenen; ik gebruik de Devolo DLAN 500

Werkt echt super. heb ook de wireless bij een collega geinstalleerd, werkt erg goed!
je hebt de voeding dan via usb aan je tv hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
yep...

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Ik draai RaspBMC en dit werkt erg lekker, alleen heb ik bij veel Add-Ons script errors, iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Kan dit liggen aan de Add-Ons zelf, RaspBMC, de SD-Kaart?
Vooral het vreemde is dat het ook bij Apps gebeurd die het ene moment perfect draaien, en een andere keer niet eens opgestart kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10-2020
Ietwat off topic! Maat waar de Raspberry Pi te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:55

arie_papa

Running on Ubuntu

En of topic en niet verder kijken dan je neus lang is en te lui om even zelf wat in google in te typen?? 3x fail,

Maar omdat ik vandaag in een good mood ben: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494256

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 09:47
Overlegne schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:43:
Ik draai RaspBMC en dit werkt erg lekker, alleen heb ik bij veel Add-Ons script errors, iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Kan dit liggen aan de Add-Ons zelf, RaspBMC, de SD-Kaart?
Vooral het vreemde is dat het ook bij Apps gebeurd die het ene moment perfect draaien, en een andere keer niet eens opgestart kan worden.
Dat hoor ik inderdaad meer, weerhoudt mij nog een beetje van het bestellen. Ik heb een ATV2 met JB/XBMC op dit moment, maar wil er nog een tweede oplossing voor de slaapkamer bij.

Ik gebruik echter veel addons(Icefilms, 1Channel e.d.) en ik lees dat deze vaak niet werken met welke versie van XBMC op de Raspberry dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-04 10:33

Crp

Llewy schreef op maandag 03 december 2012 @ 15:00:
[...]

Dat hoor ik inderdaad meer, weerhoudt mij nog een beetje van het bestellen. Ik heb een ATV2 met JB/XBMC op dit moment, maar wil er nog een tweede oplossing voor de slaapkamer bij.

Ik gebruik echter veel addons(Icefilms, 1Channel e.d.) en ik lees dat deze vaak niet werken met welke versie van XBMC op de Raspberry dan ook.
welke addons gebruik je dan ? (en zou je niet kunnen missen)
ik heb zelf ook 1Channel en Icefilms erop staan en daar heb ik tot nu toe nog geen enkel probleem mee gehad.
(Raspbmc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
ben ik ook benieuwd naar. Speel het meeste af via plex, dus heb niet echt plugins nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capsoft
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-05 10:24
Ik ben nu over van Raspbmc rc5 naar Xbian 1.0 a3. Ik vind het SSH menu echt gaaf en handig. Ik loop alleen tegen het volgende probleem aan:
met raspbmc had ik verschillende nfs shares toegevoegd (Movies, Pictures, Music, TV Shows) gewoon vanuit XBMC zelf. Nu lees ik hier dat ik beter de /etc/fstab kan editen en nfs share auto mounten iedere boot. Nu heb ik ze allemaal aan de gang, behalve de TV Shows, dat komt omdat er een spatie in het path zit (denk ik) volgens google is dat gewoon een kwestie van \040 i.p.v. een spatie.
maar op de een of andere manier pakt hij het niet. dit is de werkende regel voor Movies en de niet werkende van TV Shows:

192.168.1.133:/mnt/HD_a2/shared/Movies /public/Movies nfs rsize=8192,wsize8192,timeo=14,intr 0 0
192.168.1.133:/mnt/HD_a2/shared/TV\040Shows /public/TV\040Shows nfs rsize=8192,wsize8192,timeo=14,intr 0 0

iemand enig idee wat ik fout heb gedaan?

p.s. sudo mount -t nfs 192.168.1.133:/mnt/HD_a2/shared/TV\ Shows /public/TV\ Shows werkt wel
192.168.1.133:/mnt/HD_a2/shared/TV\ Shows /public/TV\ Shows nfs rsize=8192,wsize8192,timeo=14,intr 0 0 werkt niet
192.168.1.133:/mnt/HD_a2/shared/TV\040Shows /public/TV\ Shows nfs rsize=8192,wsize8192,timeo=14,intr 0 0 werkt ook niet

[ Voor 15% gewijzigd door capsoft op 03-12-2012 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
Zaols eerder genoemd vraag ik mij af of Spotify ook werkt? Maar ook pluggins als uitzending gemist en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capsoft
Bertha781 schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:48:
Zaols eerder genoemd vraag ik mij af of Spotify ook werkt? Maar ook pluggins als uitzending gemist en dergelijke.
Spotify: http://www.raspberrypi.or...iewtopic.php?f=35&t=23051
Uitzending gemist: http://www.rieter.net/pages/XOT:Uzg

Spotify heb ik niet getest, UZG wel (werkte prima vond ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
capsoft schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:47:
Nu heb ik ze allemaal aan de gang, behalve de TV Shows, dat komt omdat er een spatie in het path zit (denk ik) volgens google is dat gewoon een kwestie van \040 i.p.v. een spatie.
maar op de een of andere manier pakt hij het niet. dit is de werkende regel voor Movies en de niet werkende van TV Shows:
Is het niet gewoon simpel om de shares te veranderen. Spaties en linux is sowieso een no-go.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capsoft
CurlyMo schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:15:
[...]

Is het niet gewoon simpel om de shares te veranderen. Spaties en linux is sowieso een no-go.
Het is een share op een conceptronic nas ch3snas geloof ik. Daar heb ik nzbget op aan de gang gekregen en dan zo dat hij een tv show category heeft. Ik had ergens gelezen dat je die map zo moest noemen voor xbmc. dat dat beter was voor de library. Ik heb pas sinds dat ik de raspberry heb ervaring met xbmc, ben dus best n00b. Maar ik weet dus niet meer hoe ik dat toen ooit heb gedaan op de nas. Die ene error uit de /etc/fstab halen leek mij het beste. Maar ik heb wel de lokale map aangepast naar TV en dan in XBMC die verwijzing aangepast. Toen in /etc/fstab dat ook gedaan. in de remote dir (nas) dus spatie vervangen door \040 en nu lijkt alles prima te werken! Ik weet alleen niet meer waar ik in kon stellen dat alle subtitles van series van bierdopje moeten worden gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne

Overlegne

Calvé Pindabaas

Crp schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:16:
[...]

welke addons gebruik je dan ? (en zou je niet kunnen missen)
ik heb zelf ook 1Channel en Icefilms erop staan en daar heb ik tot nu toe nog geen enkel probleem mee gehad.
(Raspbmc)
Icefilms en 1Channel werken perfect, hoewel 1Channel af en toe ook een script error geeft (zelden, maar het komt voor), en dan heb je nog apps als Nickelodeon, Roadrunner Records, MTV en nog wat meer die altijd een script error aangeven.
Op pakjesavond iig een nieuwe SD kaart, welke goed moet werken voor de Raspberry, dan laat ik even weten of dit verschil maakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
Als ik de Rpi op mijn Onkyo aansluiten kan ik deze niet bedienen met de ab van tv. Is hier een plug en play oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:50

mwa

Bertha781 schreef op maandag 03 december 2012 @ 18:52:
Als ik de Rpi op mijn Onkyo aansluiten kan ik deze niet bedienen met de ab van tv. Is hier een plug en play oplossing voor?
Ik heb mijn rpi aan m'n Onkyo aangesloten, en kan nog prima met mijn TV ab de rpi bedienen via hdmi-cec (samsung tv). Ik heb hier helemaal niks (0,0) voor hoeven aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
dialmformark schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:00:
[...]

Ik heb mijn rpi aan m'n Onkyo aangesloten, en kan nog prima met mijn TV ab de rpi bedienen via hdmi-cec (samsung tv). Ik heb hier helemaal niks (0,0) voor hoeven aan te passen.
Mooi!!

Welke Onkyo heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

NR-509.
Rpi zit met een hdmi kabel in de Onkyo, gevoed door de usb poort van de onkyo (of TV, maakt niet uit) en een netwerk kabel. Draai openelec erop, beta 2 van versie 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
dialmformark schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:03:
[...]

NR-509.
Rpi zit met een hdmi kabel in de Onkyo, gevoed door de usb poort van de onkyo (of TV, maakt niet uit) en een netwerk kabel. Draai openelec erop, beta 2 van versie 3.
De NR-414 die ik heb heeft geen usb aan de achterzijde. Dus ik wil hem voeden via een wcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne

Overlegne

Calvé Pindabaas

Iemand hier tevens al RaspBMC geprobeerd vanuit een USB-Stick, i.p.v een Sd kaart?
Ik hoor hierover dat dit een stuk sneller kan zijn, zelf geen usb stick die ik ervoor kan gebruiken atm, iemand hier met ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
Bertha781 schreef op maandag 03 december 2012 @ 18:52:
Volgens mij moest ik, of in openelec of op mijn Philips TV wel aanzetten in de configuratie. Kan ook zijn dat alleen je HDMI1 aansluiting CEC ondersteund en de overige HDMI poorten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
SparC-EHV schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:15:
[...]

Ik heb een pi met openelec op de slaapkamer draaien; daily use is prima. Draait alweer een weekje onafgebroken. Wifi is alleen bagger. Signaal is uitstekend maar streamen via plex of gewoon via een windows share geeft toch bufferen. Zeker als mijn vrouw op de laptop of ipad aan het werk is. Heb het nu opgelost door een homeplug er tussen te zetten. `
Bedankt voor je reactie. Is het bijzonder dat het systeem een week zonder problemen draait of is het meer dat je er toch vaak mee knutselt of dat je hem pas sinds kort hebt? Naast een RBP zit ik namelijk ook nog te kijken naar iets als een WD TV Live Hub of iets wat daarop lijkt. Van dat soort systemen mag je verwachten dat ze stabiel zijn maar helaas is alles dan niet zo flexibel als XBMC dat is. Lastig, lastig.

Via die homeplug kan jij probleemloos 1080p streamen? In dat geval zou dat voor hier ook nog wel een oplossing kunnen zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dick schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:54:
Is het meer dat je er toch vaak mee knutselt?
Ik kan je bijna garanderen dat de RPi gewoon erg uitnodigend is om ermee te knutselen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-05 15:35

RoRoo

Certified Prutser

CurlyMo schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:58:
[...]

Ik kan je bijna garanderen dat de RPi gewoon erg uitnodigend is om ermee te knutselen ;)
Een beetje "te" zelfs :)

Ik raad je aan om 2 SD kaartjes te nemen.. 1 om mee te pielen en 1 voor lekker afspelen

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Dick schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:54:
[...]
Via die homeplug kan jij probleemloos 1080p streamen? In dat geval zou dat voor hier ook nog wel een oplossing kunnen zijn :).
Dat soort dingen kunnen gewoon genoeg aan voor 1080p, let wel, onder goede omstandigheden. Dat laatste kun je niet echt voorspellen maar alleen uitproberen thuis.
Stopcontacten in verschillende groepen en andere storende factoren schijnen nogal wat uit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Cool, XBMC 12, beta 2!!!
OpenElec is er wel heel snel bij.

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-06 06:12
datadevil schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 08:35:
[...]

Dat soort dingen kunnen gewoon genoeg aan voor 1080p, let wel, onder goede omstandigheden. Dat laatste kun je niet echt voorspellen maar alleen uitproberen thuis.
Stopcontacten in verschillende groepen en andere storende factoren schijnen nogal wat uit te maken.
Inderdaad. Bij mij werkt het ook prima tot dat ik de elektrische verstelling van mn bed gebruik dan zakt te snelheid in elkaar... |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pixarr schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:11:
[...]

Cool, XBMC 12, beta 2!!!
OpenElec is er wel heel snel bij.
Hij stond gisteren ook al in de XBian Nightlies ;), als hij voldoende getest is wordt hij gewoon gereleased via apt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Lekker.. 2 dagen nadat ik de beta 2 geinstalleerd heb..

Xbian A3 heeft enorm veel problemen om DTS te decoden. Zelfs op High overclock hapert het beeld. 1080P refresh op 24hz gezet..

Uiteindelijk terug naar OpenElec en gelijk de Beta 2 gedaan.. Die doet het prima op een medium overclock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoRoo schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:59:
Xbian A3 heeft enorm veel problemen om DTS te decoden. Zelfs op High overclock hapert het beeld. 1080P refresh op 24hz gezet..
Mocht je daar tijd/zin in hebben, zou je dan daar een issue voor kunnen openen zodat we het kunnen uitzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257265

Zijn de problemen in XBMC in combinatie met de aspect ratio van de dvd covers / fan art al opgelost. Dit was even een probleem dat deze niet goed werden weer gegeven, maar ik weet niet of dit nu terug al in orde is? Indien wel ga ik vanavond OpenELEC ook maar eens updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Is het trouwens mogelijk om zowel de hdmi audio output als de analoge te gebruiken? Ik heb al flink zitten zoeken maar kom alleen de setting van amixer 0=auto 1=analog 2=hdmi tegen.

Momenteel heb ik de RPi via hdmi aan mijn tv aangesloten, maar ik zou hem ook graag aan mijn non-hdmi versterker willen sluiten.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 257265 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:24:
Zijn de problemen in XBMC in combinatie met de aspect ratio van de dvd covers / fan art al opgelost. Dit was even een probleem dat deze niet goed werden weer gegeven, maar ik weet niet of dit nu terug al in orde is? Indien wel ga ik vanavond OpenELEC ook maar eens updaten...
Het kan zijn dat je in je advancedsettings.xml nog verouderde instellingen hebt staan betreffende de fanart resolutie.

http://wiki.xbmc.org/inde...gs.xml#.3Cfanartheight.3E

Voor XBian gebruikers, deze settings worden automatisch (non-destructief) bijgewerkt in de update van Alpha 2 naar Alpha 3.

[ Voor 10% gewijzigd door CurlyMo op 04-12-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
mavaee schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:58:
[...]

Inderdaad. Bij mij werkt het ook prima tot dat ik de elektrische verstelling van mn bed gebruik dan zakt te snelheid in elkaar... |:( 8)7
lol wat een mooi probleem _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

skinlee78 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:44:
Is het trouwens mogelijk om zowel de hdmi audio output als de analoge te gebruiken? Ik heb al flink zitten zoeken maar kom alleen de setting van amixer 0=auto 1=analog 2=hdmi tegen.

Momenteel heb ik de RPi via hdmi aan mijn tv aangesloten, maar ik zou hem ook graag aan mijn non-hdmi versterker willen sluiten.
Het zou inderdaad mooi zijn om dat dubbel te kunnen.. Films vind ik prima via het brakke tv geluid, maar muziek wil ik over de versterker kunnen gooien en dan de tv uit.

Ooit komt er een audio setje met hdmi ingangen etc, maar tot die tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Vanavond maar eens sudo amixer cset numid=3 3 (1+2) proberen, maar ik gok dat dat niet gaat werken :)

Ah, dit [url]http://http://openelec.tv/forum/124-raspberry-pi/41575-audio-on-both-hdmi-and-analog-at-the-same-time[/url] draadje kwam ik wel tegen, ziet ernaar uit dat we daar nog een tijd op moeten wachten.

[ Voor 51% gewijzigd door arie_papa op 04-12-2012 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257265

Nee, nee het was echt een probleem in XBMC zelf heeft op het (openelec)fora gestaan, maar ik heb het even niet meer gevolgd maar aangezien niemand van jullie hier last van heeft denk ik dat het wel al opgelost zal zijn.

Dit was ook de reden waarom ik even geen update niet meer gedaan had van XBMC ik wou niet dat de ene helft van mijn fanart/dvd covers een andere aspect ratio had dan degene die er al in stonden...

Bedankt!
CurlyMo schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:46:
[...]

Het kan zijn dat je in je advancedsettings.xml nog verouderde instellingen hebt staan betreffende de fanart resolutie.

http://wiki.xbmc.org/inde...gs.xml#.3Cfanartheight.3E

Voor XBian gebruikers, deze settings worden automatisch (non-destructief) bijgewerkt in de update van Alpha 2 naar Alpha 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 257265 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:10:
Nee, nee het was echt een probleem in XBMC zelf heeft op het (openelec)fora gestaan, maar ik heb het even niet meer gevolgd maar aangezien niemand van jullie hier last van heeft denk ik dat het wel al opgelost zal zijn.

Dit was ook de reden waarom ik even geen update niet meer gedaan had van XBMC ik wou niet dat de ene helft van mijn fanart/dvd covers een andere aspect ratio had dan degene die er al in stonden...

Bedankt!

[...]
Het wordt me niet duidelijk of dit nu de oplossing was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:38
De auto-update van openelec werkt ook goed :D.
Krijg net een melding in het scherm dat de beta 3 gedownload en geextract is en bij een reboot geinstalleerd zal worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lieuwe15 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:19:
De auto-update van openelec werkt ook goed :D.
Krijg net een melding in het scherm dat de beta 3 gedownload en geextract is en bij een reboot geinstalleerd zal worden :D
Oh, dat ga ik ook eens proberen!

Oh ja, Airplay video en audio werken nu ook goed. Ik zit nu nog even op OpenELEC 3.0 beta 2.

Edit: de auto update werkt. Zit nu op beta 3.

[ Voor 5% gewijzigd door technorabilia op 04-12-2012 21:48 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Zojuist m'n koelblokjes binnengekregen voor de rpi cpu. Scheelt een grade of 10 a 15.
Ik heb redelijk wat gekregen, dus degene die geinterreseerd zijn kunnen er eentje krijgen voor de prijs van een postzegel. Stuur effies een DM.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/V7y48.jpg?1
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/33COV.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 19:36
dialmformark schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:01:
Zojuist m'n koelblokjes binnengekregen voor de rpi cpu. Scheelt een grade of 10 a 15.
Ik heb redelijk wat gekregen, dus degene die geinterreseerd zijn kunnen er eentje krijgen voor de prijs van een postzegel. Stuur effies een DM.

[afbeelding]
[afbeelding]
Komen ze uit china? Ik heb precies de zelfde. Maae merk 0.0 verschil. Al draait mijn pi vooral idle. Zonder scherm er aan enzo. Hoe check jij de temp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Via system info van XMBC, zo uit m'n hoofd. Ik heb ook zo'n 10 graden lagere temperatuur gezien met een koelblokje. Mijn Pi zit wel in zo'n plastic behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Jep, heb er voor gekozen om een blokje te doen omdat de rpi in een plastic case zit met enkele gaatjes. Het zal waarschijnlijk in de praktijk niet al te veel uitmaken omdat de rpi tot 81 (?) graden aan kan, maar het gaat meer om het idee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
dialmformark schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 21:34:
Jep, heb er voor gekozen om een blokje te doen omdat de rpi in een plastic case zit met enkele gaatjes. Het zal waarschijnlijk in de praktijk niet al te veel uitmaken omdat de rpi tot 81 (?) graden aan kan, maar het gaat meer om het idee :-)
Ja de Pi mag erg hoog. (schijnbaar)
Coenen schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:53:
Via system info van XMBC, zo uit m'n hoofd. Ik heb ook zo'n 10 graden lagere temperatuur gezien met een koelblokje. Mijn Pi zit wel in zo'n plastic behuizing.
Onder load zal het wel wat schelen. Welke case heb jij? Ik heb een case van https://www.modmypi.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
dialmformark schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 21:34:
Ik heb ze ook vandaag binnengekregen. Van dx.com. Staat bij de beschrijving dat ze via 'spring clips' bevestigd moeten worden maar dat is onzin. Zit een plaklaagje op. Is via luchtpost verstuurd staat er op de envelop. 23 November besteld. Ze worden steeds sneller daar.

Ik heb 2 blokjes geplakt; zag 2 chips waar ze op konden. 1 paste precies, het andere chippie is wat kleiner maar het koelblokje blijft wel prima zitten. Heeft dat zin of 'hoeft' er alleen een blokje op de grootste van de 2?

[ Voor 19% gewijzigd door garp op 04-12-2012 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
dialmformark schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:01:
Je hebt een DM.

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
garp schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:09:
[...]

Ik heb ze ook vandaag binnengekregen. Van dx.com. Staat bij de beschrijving dat ze via 'spring clips' bevestigd moeten worden maar dat is onzin. Zit een plaklaagje op. Is via luchtpost verstuurd staat er op de envelop. 23 November besteld. Ze worden steeds sneller daar.

Ik heb 2 blokjes geplakt; zag 2 chips waar ze op konden. 1 paste precies, het andere chippie is wat kleiner maar het koelblokje blijft wel prima zitten. Heeft dat zin of 'hoeft' er alleen een blokje op de grootste van de 2?
Dan hebben we de zelfde :+ http://raspberrypi.host56.com/index.php/pi-gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:16
Deze doet me nog denken aan "vroegah"

Afbeeldingslocatie: http://www.newit.co.uk/shop/prodimages/Pi_Heatsink.jpg

In de weer met een ijzerzaagje om oude koelblokjes te verzagen voor dit soort formaten (voornamelijk wegens geld gebrek destijds) ;)

Mooie tijd was dat :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-06 12:16

tomic

Smexylittlebabe!

Gisteren Xbain alpha 3 geïnstalleerd schoon op m'n PI. 2 issue's tov. versie 0.8.3:
1. smb shares kan niet meer door gebladerd worden. (is 1 minuut bezig en krijg dan geen folders te zien)
2. TV-series (de standaard scraper) werkt niet meer (hij indext mijn series dus niet.)

Iemand dezelfde issue's of oplossing? :)

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

thanks! Overigens is probleem twee al ogpelost voor mij omdat ik "folder bevat maar 1 serie" had aangevinkt. Wat een goede bak Arabica al niet met je kan doen... :)

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Laatst online: 20:06

mno

tomic schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:24:
Gisteren Xbain alpha 3 geïnstalleerd schoon op m'n PI. 2 issue's tov. versie 0.8.3:
1. smb shares kan niet meer door gebladerd worden. (is 1 minuut bezig en krijg dan geen folders te zien)
2. TV-series (de standaard scraper) werkt niet meer (hij indext mijn series dus niet.)

Iemand dezelfde issue's of oplossing? :)
Ik heb er geen last van met Alpha 3. Maar ik gebruik alleen NFS shares. Met NFS heb je niets te maken met username/passwords voor toegang tot je shares. Met Samba heb je dat wel. Kan het zijn dat je in Alpha 3 een andere username of een verkeerd password hebt ingesteld? Dat zou beide issues verklaren.

Edit: nevermind, je hebt de oplossing al gevonden :)

[ Voor 3% gewijzigd door mno op 05-12-2012 14:57 ]

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

THanks voor je reply. Inderdaad al gevonden en voor probleem 1 heb ik gewoon een share aangemaakt in XBMC. Ik gebruik geen wachtwoorden op mn samba shares, dus dat scheelt wel.

NFS meot ik al tijden een keer installeren op mn ubuntu server. Hoe weet ik nog niet en echt veel tijd om het uit te zoeken heb ik ook niet helaas.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capsoft
tomic schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:00:
THanks voor je reply. Inderdaad al gevonden en voor probleem 1 heb ik gewoon een share aangemaakt in XBMC. Ik gebruik geen wachtwoorden op mn samba shares, dus dat scheelt wel.

NFS meot ik al tijden een keer installeren op mn ubuntu server. Hoe weet ik nog niet en echt veel tijd om het uit te zoeken heb ik ook niet helaas.
dit is denk ik de makkelijkste tutorial die ik zo snel kon vinden. http://www.akker-huis.nl/ubuntu-nfs-bestanden-delen.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:19

lasharor

7 december 2004

Ik heb twee probleempjes (openelec)

1. Waar vind ik die overclock instellingen? Ik zie op youtube menu's waar mensen dit kunnen instellen maar ik kan het niet bij mijn installatie vinden...
2. HDMI-cec wilt niet werken, de pi wordt niet door de tv herkend. De module is wel actief op me pi. Is er een stappenplan om het probleem te identificeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Laatst online: 16:59

CeesKees

I rest my Kees

lasharor schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:10:

2. HDMI-cec wilt niet werken, de pi wordt niet door de tv herkend. De module is wel actief op me pi. Is er een stappenplan om het probleem te identificeren?
Gooi het typenummer van je TV eens door google en plak daar CEC achter.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:24

Compizfox

Bait for wenchmarks

Bij mij werkt XOT-UZG ook wel, maar het menu is erg traag. Als ik een kanaal kies (zoals RTL of Uitzending gemist) is hij soms wel een minuut bezig met laden.

Kan dat toevallig te verholpen worden met een lichtere skin? Ik gebruik nu gewoon Confluence.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

CeesKees schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:23:
[...]

Gooi het typenummer van je TV eens door google en plak daar CEC achter.
Ik heb een ps42c450 die gewoon hdmi-cec (anynet+) ondersteund. Op google kan ik verder ook niets vinden eigenlijk. Kan het aan de kabel liggen? Lijkt me niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:42
lasharor schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:41:
[...]

Ik heb een ps42c450 die gewoon hdmi-cec (anynet+) ondersteund. Op google kan ik verder ook niets vinden eigenlijk. Kan het aan de kabel liggen? Lijkt me niet toch?
Ja ondersteund, heb je het ook ingeschakeld? :+

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Ja :).

Ik heb nu net ook een andere kabel geprobeerd, werkt ook niet. Terwijl ik van die kabel zeker weet dat het moet werken, dat doet die namelijk met een ps3 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1. Waar vind ik die overclock instellingen? Ik zie op youtube menu's waar mensen dit kunnen instellen maar ik kan het niet bij mijn installatie vinden...
Op OpenELEC hebt ik nog geen andere manier gevonden dan handmatig in /flash/config.txt zetten.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Rpi met raspbmc werkt prima :)

Alleen airplay content kan niet gestreamd worden vanaf mijn iphone. youtube,dumpert pakt die niet. Wel films vanuit de filmrol.
Op google kan ik weinig vinden.

XBMC 12 draaiende.

Iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Fuff schreef op woensdag 05 december 2012 @ 19:16:

Alleen airplay content kan niet gestreamd worden vanaf mijn iphone. youtube,dumpert pakt die niet. Wel films vanuit de filmrol.

XBMC 12 draaiende.

schijnt iets met iOS6 te maken te hebben. Zelf nog niet getest.. Foto's doet ie zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fuff schreef op woensdag 05 december 2012 @ 19:16:

XBMC 12 draaiende.

Bij mij werkt Airplay vanuit de YT app wel op iPhone 5 met iOS 6. Zie signature voor Pi details.

Werkte eerder bij mij ook niet op eerdere versies.

[ Voor 5% gewijzigd door technorabilia op 05-12-2012 21:14 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Bij mij werkt bv dumpert niet via airplay, wel beeld (erg moeizaam) maar geen geluid. Misschien een issue met mijn receiver (onkyo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
RoRoo schreef op woensdag 05 december 2012 @ 20:38:
[...]

schijnt iets met iOS6 te maken te hebben. Zelf nog niet getest.. Foto's doet ie zonder problemen.
Alles uit filmrol probleemloos, maar media vanaf youtube, dumpert niet. Geeft playback error aan. Ach het is niet heel belangrijk. Als ik de mogelijkheid heb even testen met andere telefoons/tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke XBMC versie gebruik je?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Meest recente, 12.0 frodo geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja okay, maar welke precies? Ik zou min. de beta 1 gebruiken voor optimaal resultaat.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
probeer nu mijn video op de nas aan xbmc te koppelen maar zodra ik de sharedfolder "video" ga toevoegen (met de juiste login gegevens etc) krijg ik connection timed out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
synology DS213+ en doe het op de manier zoals in deze video: YouTube: Raspberry Pi XBMC Tutorial - Part 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, dat is via samba. Probeer eens het ip adres van de syno? I.p.v. de naam.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
pakt hij hem ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anders eens via nfs proberen? Zo heb ik het draaien op een DS211.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=NFS#Synology

Edit: je kunt de Syno wel pingen vanaf de Pi? Om mee te beginnen...

[ Voor 23% gewijzigd door technorabilia op 05-12-2012 22:29 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Ik wil graag die librtmp.so.0 updaten zodat ik naar live streams kan kijken. Hiervoor moet ik dat bestand vervangen in mapje /usr/lib. Maar dan moet ik geloof ik dat mount command gebruiken zodat ik naar die partitie/map kan schrijven...

Wilt echter niet echt lukken. Hoe zorg ik ervoor dat ik die map kan bewerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
kraades schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:28:
Anders eens via nfs proberen? Zo heb ik het draaien op een DS211.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=NFS#Synology

Edit: je kunt de Syno wel pingen vanaf de Pi? Om mee te beginnen...
loop daar vast bij stap 5:

5. On your computer, in a command line window (Terminal on a Mac, CMD on a Windows PC, etc), ssh into your Synology:
ssh root@<<YOUR.SYNOLOGY.IP.ADDRESS>>

met CMD krijg ik geen ssh :?

snap er echt geen zak meer van nu :S ook putty geprobeerd met van alles maar zie nu door de bomen het bos niet meer ;(

[ Voor 10% gewijzigd door Paulus07 op 05-12-2012 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paulus07 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:34:
[...]

5. On your computer, in a command line window (Terminal on a Mac, CMD on a Windows PC, etc), ssh into your Synology:

snap er echt geen zak meer van nu :S ook putty geprobeerd met van alles maar zie nu door de bomen het bos niet meer ;(
Nee, dat staat er ook een beetje raar. Standaard heb je geen ssh op een Windows PC.

Je kunt inderdaad PuTTY gebruiken. De hostname is de naam van je NAS. Of je kunt het IP-adres gebruiken. Login en password van je NAS.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV

Aansluiten op HDMI poort 1, aanzetten in de TV (RC Doorgang) en aanzetten op de Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
Paulus07 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:34:
[...]

Heb je in putty wel onder session de connection type op ssh staan? En de juiste poort 22 gespecificeerd?
Op je Synology moet je ssh wel enablen; SSH Synology

En als laatste, firewall op je pc even checken. Dan zou het gewoon moeten werken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Cross post uit het QNAP topic, maar aangezien hier nu een vergelijkbare discussie loopt. :)

Ik probeer NFS werkend te krijgen via een QNAP NAS, maar een handleiding op basis van XBMC (bron) lijkt niet te werken. Bij stap 7 (commando "cat /etc/exports") worden geen NFS gerelateerde paden getoond. Een gerelateerde discussie (bron) heeft het over het resetten van de rechten, maar dit levert weinig op. Iemand mogelijk oplossingsrichtingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, zelf een /etc/exports maken met je eigen shares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
kraades schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:07:
Ja okay, maar welke precies? Ik zou min. de beta 1 gebruiken voor optimaal resultaat.
XBMC 12 beta 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

CurlyMo schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:55:
Ja, zelf een /etc/exports maken met je eigen shares.
Ik heb dat in stap 8 gedaan, maar daarop krijg ik foutmeldingen bij stap 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Opi: Dan heb je foutjes gemaakt in je share definitie.
Senaxx schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 00:42:
Vage error bij de eerste clean boot al, maar desondanks werkt hij wel goed:

mmc0: missed completion of cmd 18 DMA (512/512 [1]/[1] - ignoring it
mmc0: DMA IRQ 6 ignored - results where reset

En dit komt ongeveer 20x voorbij scrollen.

Maar verder zeg ik zeg ga zo door :)
Gisteren is een nieuwe kernel beschikbaar gemaakt via de XBian apt. Deze heeft deze IRQ fout niet meer:
code:
1
2
sudo apt-get update
sudo apt-get install xbian-package-kernel3.6.9

[ Voor 86% gewijzigd door CurlyMo op 06-12-2012 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:01
Is de MCE remote al gefixt in xbian?

was vorige keer de reden dat ik bij mijn vader moest switchen naar open elec.. :(

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
coredalae schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:39:
Is de MCE remote al gefixt in xbian?

was vorige keer de reden dat ik bij mijn vader moest switchen naar open elec.. :(
Een korte blik op onze issues voordat je deze vraag stelde had je het antwoord opgelevert:
https://github.com/xbiano.../71#issuecomment-10929474

Ja dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
kraades schreef op donderdag 06 december 2012 @ 07:56:
[...]

Nee, dat staat er ook een beetje raar. Standaard heb je geen ssh op een Windows PC.

Je kunt inderdaad PuTTY gebruiken. De hostname is de naam van je NAS. Of je kunt het IP-adres gebruiken. Login en password van je NAS.
ik heb het werkend met putty :) is ff wat gepuzzel maar het werkt nu :)

trouwens om een source te verwijderen etc moest ik ook ff zoeken (stonden wat testen op die niet werkten) maar in xbmc ga naar de source selecteer deze en houd de menu knop op je remote ingedrukt. in de popup kun je hem dan verwijderen/edit etc etc :)

[ Voor 23% gewijzigd door Paulus07 op 06-12-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of direct (hard coded):
code:
1
~/.xbmc/userdata/sources.xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-05 19:32

Brantje

De post is daar >>

Heb nu al een tijdje xbian 1.0 Alfa 3 draaien.
Ook een LIRC map gemaakt voor MCE Model 1031.

Ik heb dit bijna werkend, alleen de omhoog / omloog / links / rechts, doet xbmc dubbel.
Ik heb al bij System->Settings->System->Input devices de optie "Remote Sends keypress" aan en uit gezet maar dit maakt nog niet uit.

Verder ga ik bezig met een mooie webinterface, speciaal voor xbian, icm xbian-config.

Nu nog een leuk LCD (hint anyone?) scoren en die op de pi aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Brantje, heb je dit al geprobeerd:
http://wiki.xbmc.org/inde...gs.xml#.3Cremoterepeat.3E

http://www.ebay.nl/itm/7-...rints&hash=item1c2a02d99d

*Komt trouwens maar op met die Lircmap.xml :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-05 19:32

Brantje

De post is daar >>

Die lircmap.xml ben ik nog meebezig, want het werkt dus nog niet 100% goed ;)
Veder doet de rest van de knoppen het wel goed, het zijn specifiek die 4 knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
toch nog een keer uitzoeken of ik niet met mijn tv afstandbediening XBMC/pi kan besturen. Ipod app werkt wel, maar mis toch fysieke knopjes :P

Of heeft er iemand toevallig nog ervaring met de Pi -> onkyo 509 -> philips 32PFL9632d/10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Laatst online: 16:59

CeesKees

I rest my Kees

Al rechtstreeks op je tv aangesloten?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
CeesKees schreef op donderdag 06 december 2012 @ 21:02:
Al rechtstreeks op je tv aangesloten?
nog niet maar hij hangt nu aan de versterker via hdmi. via tv stuurt hij denk geen DTS etc door ofwel?

En nog een vraag: hoe hebben jullie concerten ingedeeld? of welke add-on gebruiken jullie ervoor? zie zo niks voorbij komen mbt concerten :(

Wil die namelijk niet tussen mijn films hebben staan maar het liefst een apart kopje. Kan dit?

heb namelijk deze mappen nu:

Films (naam zegt het al)
Series (tv series)
Docu (documentaires)
Concerten (muziek concerten)
Home video (Eigen video's)
Tv (Beetje een overige map)

tot nu toe krijg ik dus standaard MOVIES en TV SHOWS op de home.

[ Voor 30% gewijzigd door Paulus07 op 06-12-2012 21:28 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.